SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Nee.quote:
Warmste 8 september ooit vandaag?quote:Op donderdag 8 september 2016 19:33 schreef aloa het volgende:
Wat een bijzondere september gaat dit worden
En volgende week ook weer richting de 30...heel bijzonderquote:Op donderdag 8 september 2016 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Warmste 8 september ooit vandaag?
27,6oC
Ik vind het geweldig. Een beetje compensatie voor de vele schijtdagen die we hebben gehad dit jaar.quote:Op donderdag 8 september 2016 19:46 schreef aloa het volgende:
[..]
En volgende week ook weer richting de 30...heel bijzonder
Ja echt he! Verbazingwekkend hoe snel iedereen ook weer vergeet dat er twee maanden een zondvloed is geweest in wat eigenlijk de zomer had moeten zijn nu het weer even warm en droog is.quote:Op donderdag 8 september 2016 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig. Een beetje compensatie voor de vele schijtdagen die we hebben gehad dit jaar.
Zondvloed?quote:Op donderdag 8 september 2016 20:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja echt he! Verbazingwekkend hoe snel iedereen ook weer vergeet dat er twee maanden een zondvloed is geweest in wat eigenlijk de zomer had moeten zijn nu het weer even warm en droog is.
Zondvloed betekent veel regen. Dat was nogal het geval in juni en juli. Ondanks dat het 20 graden of meer was.quote:Op donderdag 8 september 2016 20:44 schreef lily het volgende:
[..]
Zondvloed?
Echt niet. Het is hier al 2,5 maand niet meer onder de 20 geweest en dat waren uitzonderingen want het was meestal veel hoger.
De ramen staan weer wagenwijd openquote:Op donderdag 8 september 2016 20:41 schreef marcel-o het volgende:
koelt nu wel lekker af
en lekker wind door huis.
14 juniquote:Op donderdag 8 september 2016 20:54 schreef lily het volgende:
Nee, sorry, hier niet. We hebben 1 fikse storm gehad in de afgelopen tijd. Als ik me goed herinner was dat 28 juli. Dat was het hier.
Ik sta voor een lastige keuze... Als ik de ramen op standje 'wagenwijd open' zet hebben de buren ongetwijfeld last van mijn luide muziek, aan de andere kant zou wat verkoeling van buiten niet verkeerd zijn. Maar ja, dan moet het lawaai uitquote:Op donderdag 8 september 2016 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
De ramen staan weer wagenwijd open
koptelefoonquote:Op donderdag 8 september 2016 21:22 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik sta voor een lastige keuze... Als ik de ramen op standje 'wagenwijd open' zet hebben de buren ongetwijfeld last van mijn luide muziek, aan de andere kant zou wat verkoeling van buiten niet verkeerd zijn. Maar ja, dan moet het lawaai uit
Hoef je niet meer naar tropische orden.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:08 schreef INViCTuS het volgende:
Als dit nou eens in july zou gebeuren.
Niemand die last van je heeftquote:Op donderdag 8 september 2016 21:28 schreef bondage het volgende:
[..]
Ah ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Even uit het stof halen
Ramen staan inmiddels open, lucht lekker door zo. Als ik buienradar mag geloven daalt de temperatuur vannacht nog verder dus laat het mooi open staan tot morgenvroeg.quote:
Als dat uitkomt dan zijn de seizoenen echt verschovenquote:Op donderdag 8 september 2016 22:14 schreef aloa het volgende:
Wat een ensemblekan me niet voorstellen dat het echt gaat uitkomen...
[ afbeelding ]
Wisten we allangquote:Op donderdag 8 september 2016 22:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Als dat uitkomt dan zijn de seizoenen echt verschoven
Nee, nee en nee.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
2014 werd het max 24.4 graden hier in Dokkum, in 2015 zelfs maar 18.8 graden!
Volgende week vliegen we daar ruim overheen, misschien wel met 10 a 11 graden vergeleken met vorig jaar![]()
Man man en dan heb ik de zwembad opgeruimd, nou die gaat zondag weer mooi op! Belachelijk gewoon.
Tegeneis maar? Een fatsoenlijke winter met vrieskou, schaats plezier en sneeuw
Blauwe luchten, en dan opbollende cumuli waar vervolgens van die heerlijke onweersbuien tot ontwikkeling komenquote:Op donderdag 8 september 2016 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Ik ben tevreden met strakblauw, meer eisen heb ik niet.
Ik ben realistisch over het troosteloze jaargetijde.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Blauwe luchten, en dan opbollende cumuli waar vervolgens van die heerlijke onweersbuien tot ontwikkeling komen![]()
Maar euh mag ik raden? Even warmte en daarna geruisloos weer naar benedenlet maar op, 95% van NL gaat er niks van merken
de aarde is rond.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wisten we allang
Alleen de astronomie heeft nog niet ontdekt dat de aarde gekanteld is
Ja, ja en ja...veel vrieskou, schaatsen en sneeuwquote:Op donderdag 8 september 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tegeneis maar? Een fatsoenlijke winter met vrieskou, schaats plezier en sneeuw
Nog zomer, terwijl het herfst is...wind en regen etc etc.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon nog zomer. Niks troosteloos aan.
13 september is zomerquote:Op donderdag 8 september 2016 23:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Nog zomer, terwijl het herfst is...wind en regen etc etc.
We worden verwend.
Jij snapt.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Nieuwe seizoenen...de winter begint in januari,
luister eensquote:
gfs laat wel Cape zien. Het gaat echt nog wel onweren in Nederland.quote:Op vrijdag 9 september 2016 00:00 schreef Drugshond het volgende:
Zomer ? een beetje onweerskansen bedoel ik.
Fuck, eerst kun je met wetterzentrale GFS echt flink wat dagen vooruit plannen. Nu is dat window behoorlijk kleiner geworden.
Er is maar een ding erger dan een hittegolf en dat is een fucking hittegolf half septemberquote:Op donderdag 8 september 2016 22:57 schreef aloa het volgende:
Ook EC komt met een hittegolf.![]()
[ afbeelding ]
Iedereen moet volgende week waarschijnlijk werkenquote:Op vrijdag 9 september 2016 07:00 schreef computergirl het volgende:
Ik moet van de week weer werken, en zo komt die temp in huis nooit naar benedenslaap verrot
Omdat het nog nooit is gebeurd...quote:Op vrijdag 9 september 2016 07:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Snap echt niet wat daar nou zo tof aan is
Het wordt 26 graden morgen, en zondag 25...quote:Op vrijdag 9 september 2016 08:07 schreef Djeez het volgende:
Godver, volgende week hittegolf. Uiteraard wel alwéééér na een tegenvallend weekend. Overigens ben ik wel strontverkouden, heb met raam op geslapen
de bilt niet nee. Maar limboland zal wel weer gaan lukken. Hittegolf nummer 3quote:Op vrijdag 9 september 2016 07:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Omdat het nog nooit is gebeurd...
Zal wel net niet gehaald worden
Zondag kouder toch? En regen zelfsquote:Op vrijdag 9 september 2016 08:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Het wordt 26 graden morgen, en zondag 25...
zondag 22/25 graden (dus goed, misschien iets kouder), maar licht bewolkt met zon zonder regen (20% kans op neerslag, 50% kans op zon)quote:
Tien keer fijner dan die hittegolf.quote:Op vrijdag 9 september 2016 08:44 schreef Blik het volgende:
[..]
zondag 22/25 graden (dus goed, misschien iets kouder), maar licht bewolkt met zon zonder regen (20% kans op neerslag, 50% kans op zon)
bron: KNMI
Wat een geluk hebben ze daarquote:Op vrijdag 9 september 2016 08:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
de bilt niet nee. Maar limboland zal wel weer gaan lukken. Hittegolf nummer 3
Een winter die we nooit meer vergetenquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:06 schreef Greys het volgende:
Ach het heeft ook wel wat. Eerst hier een aantal mensen massaal klagen over de slechtste kutzomer ooit en nu een aantal mensen mekkeren over de hitte.
En voor de liefhebbers hoop ik dat de records eraan gaan. We overleven het wel. Zelfs ik. Als we daarna dan qua winter ook maar records gaan breken.
Het was best een mooie zomerquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:06 schreef Greys het volgende:
Ach het heeft ook wel wat. Eerst hier een aantal mensen massaal klagen over de slechtste kutzomer ooit en nu een aantal mensen mekkeren over de hitte.
En voor de liefhebbers hoop ik dat de records eraan gaan. We overleven het wel. Zelfs ik. Als we daarna dan qua winter ook maar records gaan breken.
Onweer des doods! 1 klap en het is gedaanquote:Op vrijdag 9 september 2016 00:15 schreef aloa het volgende:
[..]
gfs laat wel Cape zien. Het gaat echt nog wel onweren in Nederland.
ik mekker constant over hittequote:Op vrijdag 9 september 2016 09:06 schreef Greys het volgende:
Ik vond het ook prima. Wel periodes gehad dat het qua temperatuur erg wisselvallig was. Van 20 graden naar 35 en dan weer 17 in amper een week tijd bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het was best een mooie zomerBeetje kut voorjaar maar dat was te verwachten
We krijgen tenminste ietsquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind het prachtig. Naja, 30 graden hoeft van mij ook niet perse hoor (al kan ik het wel goed handelen)
Enige wat ik wel jammer vind is dat deze mooie dagen precies buiten de vakantie komen nu, en iedereen weer op werk zit en er vrij weinig mee kan
Geloof dat we dit soort (langdurig) weer in juli/augustus nauwelijks gehad hebben. Met uitzondering van de laatste dagen van augustus, toen begon het moois eigenlijk pas....
Gimme hope, JoDvenniequote:Op vrijdag 9 september 2016 10:07 schreef Dven het volgende:
Wat een Spaanse kaarten![]()
Nu maar hopen dat het niet opeens omslaat. Is dit jaar volgens mij al een paar keer gebeurd dat de te verwachten hitte/koude plots volledig uit de pluimen verdwenen was.
Dan krijg je ditquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Onweer des doods! 1 klap en het is gedaan
Daar gaat een flinke vulkaan voor nodig zijn om dit nog te kerenquote:
graagquote:Op vrijdag 9 september 2016 10:07 schreef Dven het volgende:
Nu maar hopen dat het niet opeens omslaat. Is dit jaar volgens mij al een paar keer gebeurd dat de te verwachten hitte/koude plots volledig uit de pluimen verdwenen was.
Dan moet het nu echt heel drastisch veranderen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:07 schreef Dven het volgende:
Dat ze niet denken dat we amateur mekkeraars zijn. Heel belangrijkquote:
Mens mag hopen toch?quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan moet het nu echt heel drastisch veranderen.
Hopen mag altijdquote:Op vrijdag 9 september 2016 10:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
Mens mag hopen toch?
Al zie ik het ook nog niet gebeuren
Kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit een tropische verjaardag heb gehad, lijkt nu wel te gebeurenquote:Op vrijdag 9 september 2016 10:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Hopen mag altijd![]()
Inmiddels is het maandgemiddelde gelijk aan die van 2006. 17.9 graden...3.4 graden boven normaal.
[ afbeelding ]
Het wordt voor mij ook de warmste verjaardag ooit denk ik.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit een tropische verjaardag heb gehad, lijkt nu wel te gebeuren
Ik haat verjaardagen en hitte, ga een te gekke week tegemoet
Zegt genoeg over de zomer.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:14 schreef Felagund het volgende:
Volgens weerstatistieken.nl kan september de warmste maand worden dit jaar als de voorspelling van het GFS-model klopt:
https://weerstatistieken.nl/?fct=gfs
Zo slecht was die zomer niet, iedere maand bovengemiddeld warm zelfs.quote:
*zucht*quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo slecht was die zomer niet, iedere maand bovengemiddeld warm zelfs.
Daar begin je zelf mee met jouw post.quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*zucht*
Scorebordjournalistiek noemt men dat.
Nee precies.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat ze niet denken dat we amateur mekkeraars zijn. Heel belangrijk
Maar ook zo eerlijk zijn en zeggen dat het vandaag prima isquote:Op vrijdag 9 september 2016 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee precies.
Geen gelegenheidspiepers.
Gewoon steevast met warm weer, hatsee. Wel zo consequent.
Zeker. Maar dit is dan ook geen hitte. Gewoon lekker zo.quote:Op vrijdag 9 september 2016 15:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Maar ook zo eerlijk zijn en zeggen dat het vandaag prima is
quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar begin je zelf mee met jouw post.
Voor het gevoel was het volgens velen niet geweldig.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo slecht was die zomer niet, iedere maand bovengemiddeld warm zelfs.
Beter dit dan in de regen naar je werk fietsen of uren op het perron staan omdat de treinen vierkante wielen hebben.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:46 schreef DemonRage het volgende:
Je hoort veel mensen nu klagen over de warmte en ergens kan ik dat wel begrijpen. De meeste mensen hebben hun zomervakantie inmiddels achter de rug en dan komt zomerhitte, die men het beste kan verdragen op een vrije dag, als mosterd na de maaltijd.
Ofwel: Nederlanders willen het liefst zomerhitte als ze zomervakantie hebben of er naartoe leven, niet daarna.
Die lijden aan koutisme.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk wel dat mensen die van kou en de winter houden alleen maar kunnen klagen ..
Vaak zijn dat ook juist mensen die altijd wel depressief, somber en negatief zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk wel dat mensen die van kou en de winter houden alleen maar kunnen klagen ..
dat is ook niet moeilijk als je in Nederland woont.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Wacht maar tot het hoost of stormt of sneeuwt of hagelt. Ik jubel zo vaak dan dat het je de strot uitkomtquote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee hoor, zodra het koud wordt gaan we juichenquote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Klopt ook wel, geweldig was het zeker niet, niet veel zomerse dagen. Maar wel gewoon in het "normale" bereik, de zomer in Nederland is nu eenmaal wisselvallig.quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor het gevoel was het volgens velen niet geweldig.
Zie je in de winter ook, veel mensen denken dat 2010 koud was, terwijl het gewoon een normale winter was.
klinkt saai.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:58 schreef DemonRage het volgende:
Gewoon van november tot april een zachte zuidwestelijke stroming, met mooi weer afgewisseld met regen en storm en temperaturen gedurende het etmaal veelal tussen 6°C en 16°C en in maart weer de eerste 20+'ers. Niet krabben, niet strooien, geen teringzooi buiten, gewoon goei herfstweer totaan de lente!
quote:
normaal idd.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt ook wel, geweldig was het zeker niet, niet veel zomerse dagen. Maar wel gewoon in het "normale" bereik, de zomer in Nederland is nu eenmaal wisselvallig.
Wel een geweldige nazomer zo.
Er was ook een heel groot verschil noord-zuid dit jaar. Hier (Leeuwarden) hebben we echt niet zoveel regen gehad. Vele ochtenden in de zon gezeten terwijl het zuiden in de bewolking en regen zat.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt ook wel, geweldig was het zeker niet, niet veel zomerse dagen. Maar wel gewoon in het "normale" bereik, de zomer in Nederland is nu eenmaal wisselvallig.
Wel een geweldige nazomer zo.
Ja precies die mensen. Het is niet zo dat half Nederland de hele zomer heeft lopen klagen en schelden op het weer of zo.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:33 schreef Rica het volgende:
Ja precies die mensen. Het is niet zo dat half Nederland de hele zomer heeft lopen klagen en schelden op het weer of zo.
Dit.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:11 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het weer eigenlijk perfect, overdag lekker warm en 's nachts koelt het goed af zodat je toch goed kan slapen.
Wacht maar even tot volgende week. Als het vier dagen dertig plus is en de nachten een stuk warmer.quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
Normaal is de nacht niet te harden en mijn enige kritiek. Nu prima te doen!
Dan ben jij naar eigen zeggen de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op zaterdag 10 september 2016 00:13 schreef Greys het volgende:
Hahaha. Cute. En vast toepasbaar op velen. Maar geeft niet, je kent me niet.
ja echt he....ik vind dit juist een heel stuk beter idd. en iig is het snachts niet zo benauwd.quote:Op zaterdag 10 september 2016 00:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen stuk? Vergeleken met 3 dagen geleden is het heerlijk juist
Je mag niet zomaar fotos van mij makenquote:Op zaterdag 10 september 2016 00:08 schreef Nattekat het volgende:
Typische winterliefhebber/zomerhater:
[ afbeelding ]
Kan gewoon niet genieten
Hier juist niet. Warmte zit er te vast inquote:Op zaterdag 10 september 2016 00:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen stuk? Vergeleken met 3 dagen geleden is het heerlijk juist
heb door slim gebruik te maken van iets typisch limburgs (de rolluiken) de temperatuur naar 19 graden in huis weten te krijgenquote:Op zaterdag 10 september 2016 07:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier juist niet. Warmte zit er te vast in
Haha, lelijke dingen! Is het eerste wat we gesloopt hadden toen we in Limburg kwamen wonen.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
heb door slim gebruik te maken van iets typisch limburgs (de rolluiken) de temperatuur naar 19 graden in huis weten te krijgen
Mijn buren hebben rolluiken. Helpt niets daar.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
heb door slim gebruik te maken van iets typisch limburgs (de rolluiken) de temperatuur naar 19 graden in huis weten te krijgen
Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag: barbecuequote:Op zaterdag 10 september 2016 08:59 schreef HighVolume het volgende:
[..]
de laatste warme week dus volgende week..
Welnee, lucht is altijd te koelen. Muren volgen vanzelf. Tenzij je ook tussen de kamers isolatie hebt.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier juist niet. Warmte zit er te vast in
Nice.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:27 schreef aloa het volgende:
Gaat het echt een hittegolf worden. Nog nooit gebeurd in september. En meteen ook scherp neergezet met de 16e als laatste dag. Niet te geloven![]()
[ afbeelding ]
Hebben ze daar ook een keer mooi weer.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:47 schreef aloa het volgende:
En september blijft warm, als die kaarten uitkomen. Pas eind september lijkt er wat koudere lucht dichterbij te komen, maar dat is nog zeer onzeker (hogedrukgebied onder IJsland.)
En dan barst de Katla uit....hebben ze er nog niks aanquote:Op zaterdag 10 september 2016 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook een keer mooi weer.
mijn dochter gaat woe- vrij op kamp naar Renesse, ik hoop voor haar dat het droog blijft; ze moeten donderdag 40km fietsen en vrijdag gaan ze naar zo'n waterpretpark-achtig-gebeuren. Wel zo leuk als het droog isquote:Op zaterdag 10 september 2016 11:10 schreef DemonRage het volgende:
Bij GFS kukelt donderdag het al in (pluim van regio zuid)
Er zit nog wel een grote spreiding in de ensemble verwachting.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:10 schreef DemonRage het volgende:
Bij GFS kukelt donderdag het al in (pluim van regio zuid)
Ik zeg ook slim gebruik makenquote:Op zaterdag 10 september 2016 08:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mijn buren hebben rolluiken. Helpt niets daar.
Ftfy.quote:Op zondag 11 september 2016 10:04 schreef Greys het volgende:
Lekker nog even, dit stilte-voor-de-hitte-storm-ochtendje!
Op basis van bovenstaande pluim lijkt de kans op een landelijke hittegolf vrij klein. maar alsnog heet naar omstandigheden jaquote:Op zondag 11 september 2016 10:18 schreef aloa het volgende:
Wel of geen hittegolf? Gaat spannend worden, voor een landelijke dan.
Het wordt in ieder geval heet
Waarom moet die koude altijd zo ver naar het zuidenquote:Op zondag 11 september 2016 11:06 schreef aloa het volgende:
Doe dit maar in de winter...maar dan nog iets blauwer boven Nederland. Een gemiddelde van -7 en het wordt de koudste maand ooit![]()
[ afbeelding ]
Dat ze hier computerkracht aan verspillenquote:Op zondag 11 september 2016 11:06 schreef aloa het volgende:
Doe dit maar in de winter...maar dan nog iets blauwer boven Nederland. Een gemiddelde van -7 en het wordt de koudste maand ooit![]()
[ afbeelding ]
Dat vind ik nou ook...het westen pist altijd naast de pot.quote:Op zondag 11 september 2016 11:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom moet die koude altijd zo ver naar het zuidenFlikker lekker op naar het westen
![]()
![]()
Je moet toch ergens beginnen...quote:Op zondag 11 september 2016 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ze hier computerkracht aan verspillen
Ik ga nog maar tweehonderd KM naar het zuiden. Daar is het tenminste wel gewoon aangenaam in de winterquote:Op zondag 11 september 2016 11:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook...het westen pist altijd naast de pot.![]()
Ik ga verhuizen naar Bulgarije
Je moet toch ergens beginnen...quote:Op zondag 11 september 2016 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ze hier computerkracht aan verspillen
Men is al een stuk verder dan b.v. 20 jaar geleden. Niet dat deze kaarten betrouwbaar zijn, maar het wordt steeds beter. Een kleine verandering heeft uiteraard grote gevolgen op lange termijn.quote:
Precies. Het is gewoon niet mogelijk om betrouwbaar zo ver vooruit te kijken, al heb je een computer uit het jaar 2100.quote:Op zondag 11 september 2016 11:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Men is al een stuk verder dan b.v. 20 jaar geleden. Niet dat deze kaarten betrouwbaar zijn, maar het wordt steeds beter. Een kleine verandering heeft uiteraard grote gevolgen op lange termijn.
Een aantal modellen zijn in staat om die onweersbuien te voorspellen...blijft nowcasten, maar het wordt steeds nauwkeuriger.quote:Op zondag 11 september 2016 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies. Het is gewoon niet mogelijk om betrouwbaar zo ver vooruit te kijken, al heb je een computer uit het jaar 2100.
Je maakt hooguit de korte termijn betrouwbaarder zo, maar zelfs dan kan je niet voorspellen waar onweersbuien ontstaan.
Als er een koufront langs komt, is het wel redelijk voorspelbaar. Maar pure CAPE-onweer hangt van zo enorm veel variablen af... je weet nooit waar de CIN als eerste bereikt is, een stad als Brussel kan al de trigger zijn.quote:Op zondag 11 september 2016 13:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Een aantal modellen zijn in staat om die onweersbuien te voorspellen...blijft nowcasten, maar het wordt steeds nauwkeuriger.
quote:Op zondag 11 september 2016 11:06 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Soms is de lange termijn makkelijker, dan de volgende dagquote:Op zondag 11 september 2016 13:30 schreef Igen het volgende:
WetterOnline bijv. heeft tegenwoordig toch ook zo een "nowcast" in hun weersvoorspellingen ingebouwd?
Maar helemaal nauwkeurig is het idd. niet. Ik heb deze zomer een keer een boswandeling in de bergen gemaakt, het weerbericht voorspelde voor de komende uren alleen kans op een klein regenbuitje, en omg wat ging het toch ineens tekeer met onweer!
quote:Op zondag 11 september 2016 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er een koufront langs komt, is het wel redelijk voorspelbaar. Maar pure CAPE-onweer hangt van zo enorm veel variablen af... je weet nooit waar de CIN als eerste bereikt is, een stad als Brussel kan al de trigger zijn.
Om vervolgens weer terug te komenquote:Op zondag 11 september 2016 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog een paar dagen doorbijten en dan is de ergste hitte eruit
Dan heb ik het verkeerd gezien..quote:Op zondag 11 september 2016 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om vervolgens weer terug te komen
En nu in het Nederlands, ipv Duitsquote:Op zondag 11 september 2016 18:42 schreef Felagund het volgende:
[..], inderdaad, hoewel er meestal wel iets van een mesoskalige trigger aanwezig is, maar dan is het nog lastig te voorspellen.
Zullen we zo'n aftelkalender maken en dat we dan elke dag een van de vier hokjes mogen aankruisen tot het einde van de helquote:Op zondag 11 september 2016 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog een paar dagen doorbijten en dan is de ergste hitte eruit
Dat is meteen wel heel negatief ja....quote:Op zondag 11 september 2016 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Zullen we zo'n aftelkalender maken en dat we dan elke dag een van de vier hokjes mogen aankruisen tot het einde van de hel
(Oké ik draaf door.)
NIET.quote:Op zondag 11 september 2016 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om vervolgens weer terug te komen
Sorry, ik bedoelde te zeggen dat er vaak iets van een niet-lokale trigger aanwezig is. Bijvoorbeeld een buienlijn of een convergentielijn.quote:Op zondag 11 september 2016 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands, ipv Duits
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op zondag 11 september 2016 22:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde te zeggen dat er vaak iets van een niet-lokale trigger aanwezig is. Bijvoorbeeld een buienlijn of een convergentielijn.
Mesoschaal gaat ongeveer van 2-2000 km (https://nl.wikipedia.org/wiki/Mesometeorologie ).Die zie je pas als ie er al is, dus niet erg betrouwbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Dit!quote:Op zondag 11 september 2016 22:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is het toch heerlijk he. Gewoon de hele dag buiten zijn. Of op kantoor dakramen en schuifpui open. Niet elke dag alle kussens binnen hoeven te leggen. Lekker paardrijden, hardlopen, wandelen, 's avonds buiten zitten. Lekker buiten uit eten gaan, tot diep in de nacht op het terras blijven zitten. En geen tien paar sokken en truien aan. Verwarming hoeft nog niet aan (is in augustus al wel een dag aangeweest!).
Het kan mij niet lang genoeg duren!
De nachten worden de komende paar dagen zo warm als de max temperatuur in het weekendquote:Op maandag 12 september 2016 07:18 schreef Resistor het volgende:
1 voordeel: De nachten zijn lang (om 20:30 al donker), en dan kan het lang afkoelen.
Toch zit ik met mijn hoofd niet meer in de 'zomer' stand, en heb afgelopen nacht de ramen die altijd dicht zijn ook weer dicht gehouden (alleen ramen in de slaapkamers open) en gisteren overdag de rolgordijnen ook nog omhoog
Nu nog eventjes de rest open gezet, buiten is het nog geen 17°C dus het kan nog even afkoelen binnen voordat ik alles dicht doe.
Vrijdag gaan we vieren.quote:Op zondag 11 september 2016 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Zullen we zo'n aftelkalender maken en dat we dan elke dag een van de vier hokjes mogen aankruisen tot het einde van de hel
(Oké ik draaf door.)
Ja, weinig afkoelen ondanks vroeg donkerquote:Op maandag 12 september 2016 07:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
De nachten worden de komende paar dagen zo warm als de max temperatuur in het weekend
Worden vervelende plaknachten...
Jaaaaaaaaaaquote:Op maandag 12 september 2016 08:13 schreef Rica het volgende:
[..]
Vrijdag gaan we vieren.
Ik verlang naar een heerlijk behaaglijke 18 graden![]()
Komt dan zeker geen water aan te pas, alleen theorie?quote:Op maandag 12 september 2016 06:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Morgen heb ik brandblustraining in zo'n zeecontainerdat is al Heel Erg Warm zonder buitentemperaturen >30gr... nu wordt het helemaal leuk
Hittegolf is minimaal 3 dagen 30+ en 2 dagen 25+. Dus dat wordt altijd met terugwerkende kracht bekeken.quote:Op maandag 12 september 2016 07:14 schreef Klonk het volgende:
Maandagmorgen vraagje
Wanneer begint men te tellen voor een hittegolf, is dat vanaf de eerste dag dat het 30 graden wordt of tellen de dagen ervoor ook al mee.
Dus in dit geval, stel het wordt morgen en overmorgen 30 of meer in Limboland, hebben we dan woensdag de regionale hittegolf te pakken? Want het werd Zaterdag en Zondag al 25+.
Vragen, vragen, vragen
Vorige week was het ook koud, 11/12 graden. Maar vanochtend was het 17 graden ofzo. Deze hele week koelt het niet veel af 's nachtsquote:Op maandag 12 september 2016 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat het bij jullie 's nachts nog steeds zo warm is binnen. Wonen allemaal midden in de stad of zo zeker? Ik vind het echt fris 's nachts, vorige week zelfs koud.
Hier heb ik het door de windstilte niet koelerquote:Op maandag 12 september 2016 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat het bij jullie 's nachts nog steeds zo warm is binnen. Wonen allemaal midden in de stad of zo zeker? Ik vind het echt fris 's nachts, vorige week zelfs koud.
Woon aan de rand van een durp. Maar als het rond twaalf nog steeds bijna twintig graden en windstil is (en de uren ervoor warmer) krijg ik het serieus niet afgekoeld in huis. Zeker na een paar hete dagen zoals komende dagen als de hitte in de muren zit. Afgelopen dagen was het wel aardig af te koelen nog idd soms. Lag eraan of het een beetje waaide.quote:Op maandag 12 september 2016 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog een dag of 3/4.quote:Op maandag 12 september 2016 09:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, weinig afkoelen ondanks vroeg donker
Hou vol Klonk.
We zijn er bijna!
Dan denk ik, of vrees ik eerder dat we Woensdag regionale hittegolf nummer 3 kunnen bijschrijven.quote:Op maandag 12 september 2016 09:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Hittegolf is minimaal 3 dagen 30+ en 2 dagen 25+. Dus dat wordt altijd met terugwerkende kracht bekeken.
Zelfs binnen de bebouwde kom van een klein dorpje kan het warmer zijn dan net er buiten, merk ik vaak genoeg.quote:Op maandag 12 september 2016 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op maandag 12 september 2016 11:26 schreef Nattekat het volgende:
Eerst positief en dan aftellen... Ja
Sowieso is het pas laat op de dag echt warm. De zon heeft al een stuk minder kracht en komt veel later op.quote:Op maandag 12 september 2016 11:21 schreef Greys het volgende:
Ik zie bv voor mijn dorp staan dat de minimumtemperatuur op woensdag 19 graden wordt waarschijnlijk. Dat is dan negen van de tien keer pas om 05.00 uur in de nacht, die minimumtemperatuur. Betekent dat als je 's avonds de ramen open gooit een uur ofzo voordat je wilt slapen het gewoon nog 23 graden is ofzo![]()
Maar vrees niet, ik heb besloten dat ik hier in dit topic deze week alleen maar positief mag posten van mezelf, of anders niet. Genoeg geklaagd, het einde is in zicht.
Dus:
NOG MAAR VIER DAGEN![]()
Klopt, maar het hele idee van nowcasting is wel dat je ook die informatie gebruikt.quote:Op zondag 11 september 2016 22:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die zie je pas als ie er al is, dus niet erg betrouwbaar
Ik had het over een dag van tevoren, jij begint plotseling over nowcastenquote:Op maandag 12 september 2016 11:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, maar het hele idee van nowcasting is wel dat je ook die informatie gebruikt.
Nee, de hele rambam. Dus vuur, blussen, theorie én praktijkquote:Op maandag 12 september 2016 09:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt dan zeker geen water aan te pas, alleen theorie?
Ik dacht dat jij op aloa reageerde, die begon over nowcasting. Dag van tevoren is het inderdaad niet mogelijk om zoiets te voorspellen.quote:Op maandag 12 september 2016 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had het over een dag van tevoren, jij begint plotseling over nowcasten
Ik woon aan de rand van een dorp en het huis is al in geen tijden onder de 23 graden geweest.quote:Op maandag 12 september 2016 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, wel leuk toch juist al dat klagen en verschillende meningen. Wacht maar als het in februari en maart maar steeds koud blijft, dan barst mijn geweeklaag los.quote:Op maandag 12 september 2016 11:21 schreef Greys het volgende:
Ik zie bv voor mijn dorp staan dat de minimumtemperatuur op woensdag 19 graden wordt waarschijnlijk. Dat is dan negen van de tien keer pas om 05.00 uur in de nacht, die minimumtemperatuur. Betekent dat als je 's avonds de ramen open gooit een uur ofzo voordat je wilt slapen het gewoon nog 23 graden is ofzo![]()
Maar vrees niet, ik heb besloten dat ik hier in dit topic deze week alleen maar positief mag posten van mezelf, of anders niet. Genoeg geklaagd, het einde is in zicht.
Dus:
NOG MAAR VIER DAGEN![]()
tja, maart 2013 was natuurlijk niet extreem ofzo, dan is het ineens ''normaal''quote:Op maandag 12 september 2016 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wel leuk toch juist al dat klagen en verschillende meningen. Wacht maar als het in februari en maart maar steeds koud blijft, dan barst mijn geweeklaag los.
Was dat dat jaar dat het begin mei nog vroor? En altijd alles grijs was?quote:Op maandag 12 september 2016 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
tja, maart 2013 was natuurlijk niet extreem ofzo, dan is het ineens ''normaal''
Klopt, met die eeuwige doorslaande ooster, grijze meuk en temps rond het vriespunt. En jubelen dat die dikke gekkies deden. Heerlijk vonden ze hetquote:Op maandag 12 september 2016 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was dat dat jaar dat het begin mei nog vroor? En altijd alles grijs was?
Dat soort mensen sporen niet.quote:Op maandag 12 september 2016 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, met die eeuwige doorslaande ooster, grijze meuk en temps rond het vriespunt. En jubelen dat die dikke gekkies deden. Heerlijk vonden ze het
Dat vond ik dan echt de horror.... Wintergekkiesquote:Op maandag 12 september 2016 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, met die eeuwige doorslaande ooster, grijze meuk en temps rond het vriespunt. En jubelen dat die dikke gekkies deden. Heerlijk vonden ze het
quote:
Tja, een hogedruk-regime kan ik nog waarderen. Ik haat de kou gewoon, maar als het zonnetje schijnt en niet hard waait gaat het nog wel..maar voor veel van dat soort gekkies is het gewoon cijferfetisjisme. Die komen niet eens buiten en kijken eigenlijk alleen op de thermostaat en zitten continu te F5en op fora of het al - xx graden is, of dat er wellicht wel OMFOMFGOGM NACHTVORSTquote:Op maandag 12 september 2016 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vond ik dan echt de horror.... Wintergekkies
Ja en hoe vaak komt dat nou voor in Nederland. 9/10 zit je in een regenpak tegen koude miezerregen en een vlagerige wind op te boksen. Sneeuwt het al, is het een drabje en heb je meteen een week aan grijze soep om tegenaan te kijken.quote:Op maandag 12 september 2016 14:38 schreef Greys het volgende:
Ik ben niet dik, hoor
Ondanks winterliefhebber.
Lekker ingepakt buiten de kou opsnuiven, dolle honden in de storm of sneeuw, gaaf.
Ik kijk naar jouw klagen uit danquote:Op maandag 12 september 2016 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wel leuk toch juist al dat klagen en verschillende meningen. Wacht maar als het in februari en maart maar steeds koud blijft, dan barst mijn geweeklaag los.
Ik heb een autoquote:Op maandag 12 september 2016 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en hoe vaak komt dat nou voor in Nederland. 9/10 zit je in een regenpak tegen koude miezerregen en een vlagerige wind op te boksen.
Die mei was:quote:Op maandag 12 september 2016 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Tja, een hogedruk-regime kan ik nog waarderen. Ik haat de kou gewoon, maar als het zonnetje schijnt en niet hard waait gaat het nog wel..maar voor veel van dat soort gekkies is het gewoon cijferfetisjisme. Die komen niet eens buiten en kijken eigenlijk alleen op de thermostaat en zitten continu te F5en op fora of het al - xx graden is, of dat er wellicht wel OMFOMFGOGM NACHTVORST![]()
aankomt.
Maar dat hopen en bejubelen van onvervalst tyfusweer snap ik niet. Net alsof ''warmteliefhebbers'' helemaal hoteldebotel worden als het grijs, winderig, maar wel 25 graden wordtniet dus.
Dat bedoel ik dus. Ik snap het wel, als je er zelf geen last van hebt. Ik dus wel (al heb ik nu een auto) moest ik alles eerst op de scooter doen. Daarnaast een baan in de logistieke sector, dus dan weet je het wel.quote:Op maandag 12 september 2016 14:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb een auto
Kortom, heel egoïstisch gezien hou ik er zelf van omdat ik alleen de voordelen ervan zie en er geen last van heb. Het voelt knus ook, slecht weer, vind ik. Buiten vind ik het dan fijn en binnen.
Maar neemt niet weg dat ik idd heus snap dat dat door weer en wind fietsen voor de meeste mensen klote is. Net als dat sommigen gelukkig momenteel van mij snappen dat hitte voor werkende mensen en huisdieren die er last van hebben niet al te fijn is.
Een mens mag hopen.quote:Op maandag 12 september 2016 14:42 schreef Nattekat het volgende:
Sowieso winterliefhebbers... het is zelden strakblauw, -10 en een dik pak sneeuw + ijs. De winter is hier rond het vriespunt, grijs, winderig en nat.
Ja dan is het gewoon idd niet tof voor je, storm en regen en gladheid. Heel begrijpelijk!quote:Op maandag 12 september 2016 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Ik snap het wel, als je er zelf geen last van hebt. Ik dus wel (al heb ik nu een auto) moest ik alles eerst op de scooter doen. Daarnaast een baan in de logistieke sector, dus dan weet je het wel.
Zo snap ik ook dat deze warmte niet voor iedereen weggelegd is, zeer zeker. Alleen beginnen die gekkies al te stijgeren bij 20+ en dat gaat me echt te ver
Ik ga akkoord, maar zulke fanatiekelingen zoals ik ze schets vind je hier op fok niet echt hoor. Ik ben ze nog niet tegengekomen in elk geval. Het is mijn dagelijkse portie zelfkastijding denk ikquote:Op maandag 12 september 2016 14:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon idd niet tof voor je, storm en regen en gladheid. Heel begrijpelijk!
Persoonlijk vind ik overdag tot een graad of 24 prima als het dan 's avonds lekker een beetje vlot afkoelt. Zoals we van de week een paar keer hadden. Dan trek ik de zomer echt prima.
Laten we het op een akkoordje gooien met zijn allen: echt lekker hard onweer en regen en storm alleen in de avonden en weekenden straks in de herfst zodat jij er met je werk minder last van hebt en dan overdag in de winter doordeweeks gewoon krakend helder en een lief laagje sneeuw en in het weekend insneeuwen. Deal?
No way, dan kan ik niet paardrijden en hardlopen. Moet ik met water sjouwen naar alle dieren buiten omdat alles bevroren is. De paarden worden chagrijnig omdat ze de wei niet in kunnen (door de bevroren grond kunnen ze blessures krijgen als ze gaan rondrennen). En bovendien heb ik het dan koud.quote:Op maandag 12 september 2016 14:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon idd niet tof voor je, storm en regen en gladheid. Heel begrijpelijk!
Persoonlijk vind ik overdag tot een graad of 24 prima als het dan 's avonds lekker een beetje vlot afkoelt. Zoals we van de week een paar keer hadden. Dan trek ik de zomer echt prima.
Laten we het op een akkoordje gooien met zijn allen: echt lekker hard onweer en regen en storm alleen in de avonden en weekenden straks in de herfst zodat jij er met je werk minder last van hebt en dan overdag in de winter doordeweeks gewoon krakend helder en een lief laagje sneeuw en in het weekend insneeuwen. Deal?
Hier, ongeveer 100 kilometer naar het oosten, al wel 31.5 graden. Dus het kan nog.quote:Op maandag 12 september 2016 15:07 schreef Klonk het volgende:
Spannend, haalt Arcen wel of niet de 30 graden
Zat op 29,8 nu 29,2, zonder vandaag geen derde hittegolf mogelijk in Arcen. (en als we het dan toch pleuriswarm hebben dan heb ik ook graag iets toonbaars voor de geschiedenisboeken)
Ell wordt sowieso lastig omdat het daar gisteren onder de 25 bleef. En die zou dus Vrijdag nog een 25+ moeten hebben en dat gaat niet lukken zoals het nu uitziet
Oost Duitsland zit al op dik 32 gradenquote:Op maandag 12 september 2016 15:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier, ongeveer 100 kilometer naar het oosten, al wel 31.5 graden. Dus het kan nog.
anders mogen zolderkamer autisten niet in korte broekquote:Op maandag 12 september 2016 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit of er wel of niet een officiële hittegolf is?
Als ik het toch warm moet hebben in fucking september vind ik het stiekem wel leuk dat het een hittegolf is.quote:Op maandag 12 september 2016 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit of er wel of niet een officiële hittegolf is?
30,1 uiteindelijk.quote:Op maandag 12 september 2016 15:12 schreef Klonk het volgende:
Arcen weer op 29,8
Moet toch net lukken denk ik, hoogste max altijd wat later op de dag.
In het oosten compleet los, in het westen niets. Zoals altijd.quote:Op maandag 12 september 2016 16:58 schreef Ener-G het volgende:
Hoe hard zal het gaan spoken als het straks weer omslaat naar wat 'normalere' temperaturen?
Ah zo, zal ook wel best apart zijn. Dan feest ik mee!quote:Op maandag 12 september 2016 15:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als ik het toch warm moet hebben in fucking september vind ik het stiekem wel leuk dat het een hittegolf is.
Zou pas de 4de regionale september hittegolf zijn sinds zo ongeveer ooit.
Dus normaal boeit het me niet. Nu vind ik het als weerfreak wel grappig.
hakken over de sloot maar 30 is 30. Samengevat regionale hittegolf binnen. Jammer dat ik er midden in zit en het warm hebquote:
nah, was best lekker, ben vanmiddag wezen fietsen, weliswaar veel de schaduw opgezocht en het ging nog, windje erbij maakt het wat fijner, en het is droge lucht die voorlopig onze kant uitkomt.quote:Op maandag 12 september 2016 17:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen vandaag. Maar ik ben geloof ik een soort witte neger als ik dat hier zo lees....
Herkenbaar. Al snap ik best dat iemand een dag als vandaag too much vindt.quote:Op maandag 12 september 2016 17:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen vandaag. Maar ik ben geloof ik een soort witte neger als ik dat hier zo lees....
Topdag vandaagquote:Op maandag 12 september 2016 17:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mijn weer app krijgen we nog t/m donderdag 30(+) graden. En dat voor ZO Brabant, meestal gaat Limburg er dan nog wel met een graadje of wat overheen.quote:Op maandag 12 september 2016 15:07 schreef Klonk het volgende:
Spannend, haalt Arcen wel of niet de 30 graden
Zat op 29,8 nu 29,2, zonder vandaag geen derde hittegolf mogelijk in Arcen. (en als we het dan toch pleuriswarm hebben dan heb ik ook graag iets toonbaars voor de geschiedenisboeken)
Ell wordt sowieso lastig omdat het daar gisteren onder de 25 bleef. En die zou dus Vrijdag nog een 25+ moeten hebben en dat gaat niet lukken zoals het nu uitziet
Meeste modellen gaan uit van morgen en woensdag heet (30+) daarna een klein stapje terug rond de 28 gradenquote:Op maandag 12 september 2016 18:27 schreef Coelho het volgende:
[..]
Volgens mijn weer app krijgen we nog t/m donderdag 30(+) graden. En dat voor ZO Brabant, meestal gaat Limburg er dan nog wel met een graadje of wat overheen.
Wat is er überhaupt leuker aan?quote:Op maandag 12 september 2016 14:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Een mens mag hopen.
Aangezien er nu uitzonderlijke temperaturen zijn in september krijgen we misschien dit keer ook eens een echt mooie winter
Vind jij van dat heldere weer met een mooi pakje sneeuw zelfs niet leuk als je vrij hebt?quote:Op maandag 12 september 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is er überhaupt leuker aan?
Je kan niet eens normaal naar buiten.
Helder weer met volle bomen en normale temperaturen, dat is het beste wat er is. Niet dat je eerst helemaal jezelf in moet pakkenquote:Op maandag 12 september 2016 19:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Vind jij van dat heldere weer met een mooi pakje sneeuw zelfs niet leuk als je vrij hebt?
Ik begrijp dat jij voorkeur hebt voor zomer, ieder z'n meug, maar ik dacht stiekem dat iedereen een paar echte mooie sneeuwdagen ook wel kon waarderen.
En zo'n herfstdag met echt dikke storm of onweer? Hou je daar wel van?
Klopt, maar als het dan toch moet, dan inderdaad beetje hetzelfde weer als vandaag, maar dan koud. Dat grijze soepkippenweer met tyfuswind kan me gestolen worden.quote:Op maandag 12 september 2016 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helder weer met volle bomen en normale temperaturen, dat is het beste wat er is. Niet dat je eerst helemaal jezelf in moet pakken
Hoezo koud? Je kan nooit normaal naar buitenquote:Op maandag 12 september 2016 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar als het dan toch moet, dan inderdaad beetje hetzelfde weer als vandaag, maar dan koud. Dat grijze soepkippenweer met tyfuswind kan me gestolen worden.
Maar juist dat weer is waar halve volksstammen op hopen
Ja Hallo je kent me ondertussen toch wel, maar in de wintermaanden word het toch niet warm. Als het dan toch moet.. en dan het liefste niet onder de nulquote:Op maandag 12 september 2016 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo koud? Je kan nooit normaal naar buiten
Er zijn mensen die dat lekker vinden blijkbaar.quote:Op maandag 12 september 2016 19:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Onder de 10 graden ga ik al liever niet naar buiten. Onder 5 graden is een hel.
Denken dat die mensen echt buiten komenquote:Op maandag 12 september 2016 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat lekker op de thermometer vinden staan blijkbaar.
Niets lekkerder dan na het koude weer getrotseerd te hebben heerlijk aan de warme drank/soep te gaanquote:Op maandag 12 september 2016 19:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Onder de 10 graden ga ik al liever niet naar buiten. Onder 5 graden is een hel.
Mooi vanuit je warme huis ja. Of warme auto.. erg makkelijk gezegd.quote:Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Niets lekkerder dan na het koude weer getrotseerd te hebben heerlijk aan de warme drank/soep te gaan![]()
Droge kou met strakblauwe lucht kan heel mooi zijn. Zeker als er 's ochtends zich wat rijp gevormd heeft.
Liever dat dan 0-10 graden en continu regen. Ligt er natuurlijk ook wel aan welke tijd van het jaar het is. Zo tot eind januari is kou prima. Vanaf februari mag het wat mij betreft weer stilletjes aan lente worden.quote:Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mooi vanuit je warme huis ja. Of warme auto.. erg makkelijk gezegd.
Dat gelul met "warme soep/chocomel" en thuis opgepot zitten is na een week toch helemaal klaar of niet dan?
Meestal begint het dan pas hoor, die klotekou.quote:Op maandag 12 september 2016 20:03 schreef zoem het volgende:
[..]
Liever dat dan 0-10 graden en continu regen. Ligt er natuurlijk ook wel aan welke tijd van het jaar het is. Zo tot eind januari is kou prima. Vanaf februari mag het wat mij betreft weer stilletjes aan lente worden.
Haha, net vandaag ook he, bij meer dan 30 graden. We vrezen al wat er ooit weer komen gaat. Maar ik heb mooi voor februari een reisje naar Jamaica geboekt. Om even op te warmen.quote:Op maandag 12 september 2016 20:09 schreef Felagund het volgende:
Nu al zeuren over de winter.![]()
Jullie zijn wel heel Nederlands.
Het kan ook aan je thermometer buiten liggen.quote:Op maandag 12 september 2016 21:51 schreef Greys het volgende:
Dat 'actuele temperatuur' kaartje van Buienradar zit volgens mij altijd een graad of twee/drie te koud
Volgens die kaart zou het hier nu onder de twintig moeten zijn terwijl zowel het plaatselijke weerstation als de thermometer buiten toch echt nog bijna 23 aangeven.. Viel me van de week al op. Steevast te laag.
De meteosite uit het durp zit ook drie graden hoger. En een ander plaatselijk weerstation ook. Maar het zóu idd in principe kunnen dat wij alledrie te hoog zitten ipv Buienradar te laag. Maar als ik buiten ben nu voelt het ook echt alles behalve als minder dan 20quote:Op maandag 12 september 2016 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het kan ook aan je thermometer buiten liggen.Of aan de plek waar de thermometers hangen, beschut of niet bijvoorbeeld, dat kan best een paar graad schelen.
Stelletje koukleumen zijn hetquote:Op maandag 12 september 2016 20:09 schreef Felagund het volgende:
Nu al zeuren over de winter.![]()
Jullie zijn wel heel Nederlands.
ditquote:Op maandag 12 september 2016 17:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
In het oosten compleet los, in het westen niets. Zoals altijd.
Is mij ook wel eens opgevallen, ook de hoogte kan vrij veel uitmaken, aan de grond koelt het sneller af. Maar ik zou eerder denken dat de amateur/hobby meteorologen de thermometer te laag hangen dan te hoog (hoewel het natuurlijk 's avonds de grondtemperatuur nog hoger is dan de temperatuur op 1.5 meter).quote:Op maandag 12 september 2016 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
De meteosite uit het durp zit ook drie graden hoger. En een ander plaatselijk weerstation ook. Maar het zóu idd in principe kunnen dat wij alledrie te hoog zitten ipv Buienradar te laag. Maar als ik buiten ben nu voelt het ook echt alles behalve als minder dan 20![]()
Maakt verder ook niet veel uit hoor, viel me gewoon op.
vetquote:Op maandag 12 september 2016 22:01 schreef thesiren.nl het volgende:
Ik vind die ventusky site wel heel vet kan die aan de op worden toegevoegd?
https://www.ventusky.com/
Edit: Ah, zie nu dat gewoon standaar de datum van die dag wordt gebruikt.quote:Je leest, hoort en ziet het soms in de media: "Nog nooit was een twaalfde september zo warm."
Hm, dat van die hoogte had ik niet aan gedacht idd, dat dat best wat uitmaakt.quote:Op maandag 12 september 2016 22:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is mij ook wel eens opgevallen, ook de hoogte kan vrij veel uitmaken, aan de grond koelt het sneller af. Maar ik zou eerder denken dat de amateur/hobby meteorologen de thermometer te laag hangen dan te hoog (hoewel het natuurlijk 's avonds de grondtemperatuur nog hoger is dan de temperatuur op 1.5 meter).
Maar het kan ook natuurlijk gewoon echt bij jou 3 graden warmer zijn dan de plek van de thermometer die buienradar gebruikt (zal wel van 1 van de officiële weerstations zijn?).
De eerste bedoel je? Ik kan me voorstellen dat boeren liever weten wat de temp dichtbij de grond isquote:Op maandag 12 september 2016 23:29 schreef Nattekat het volgende:
Het knmi gebruikt zowel 10cm als 2m. De laatste is officieel, de tweede is leuk voor boeren.
quote:Op maandag 12 september 2016 23:49 schreef bondage het volgende:
[..]
De eerste bedoel je? Ik kan me voorstellen dat boeren liever weten wat de temp dichtbij de grond is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |