SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Nee.quote:
Warmste 8 september ooit vandaag?quote:Op donderdag 8 september 2016 19:33 schreef aloa het volgende:
Wat een bijzondere september gaat dit worden
En volgende week ook weer richting de 30...heel bijzonderquote:Op donderdag 8 september 2016 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Warmste 8 september ooit vandaag?
27,6oC
Ik vind het geweldig. Een beetje compensatie voor de vele schijtdagen die we hebben gehad dit jaar.quote:Op donderdag 8 september 2016 19:46 schreef aloa het volgende:
[..]
En volgende week ook weer richting de 30...heel bijzonder
Ja echt he! Verbazingwekkend hoe snel iedereen ook weer vergeet dat er twee maanden een zondvloed is geweest in wat eigenlijk de zomer had moeten zijn nu het weer even warm en droog is.quote:Op donderdag 8 september 2016 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig. Een beetje compensatie voor de vele schijtdagen die we hebben gehad dit jaar.
Zondvloed?quote:Op donderdag 8 september 2016 20:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja echt he! Verbazingwekkend hoe snel iedereen ook weer vergeet dat er twee maanden een zondvloed is geweest in wat eigenlijk de zomer had moeten zijn nu het weer even warm en droog is.
Zondvloed betekent veel regen. Dat was nogal het geval in juni en juli. Ondanks dat het 20 graden of meer was.quote:Op donderdag 8 september 2016 20:44 schreef lily het volgende:
[..]
Zondvloed?
Echt niet. Het is hier al 2,5 maand niet meer onder de 20 geweest en dat waren uitzonderingen want het was meestal veel hoger.
De ramen staan weer wagenwijd openquote:Op donderdag 8 september 2016 20:41 schreef marcel-o het volgende:
koelt nu wel lekker af
en lekker wind door huis.
14 juniquote:Op donderdag 8 september 2016 20:54 schreef lily het volgende:
Nee, sorry, hier niet. We hebben 1 fikse storm gehad in de afgelopen tijd. Als ik me goed herinner was dat 28 juli. Dat was het hier.
Ik sta voor een lastige keuze... Als ik de ramen op standje 'wagenwijd open' zet hebben de buren ongetwijfeld last van mijn luide muziek, aan de andere kant zou wat verkoeling van buiten niet verkeerd zijn. Maar ja, dan moet het lawaai uitquote:Op donderdag 8 september 2016 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
De ramen staan weer wagenwijd open
koptelefoonquote:Op donderdag 8 september 2016 21:22 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik sta voor een lastige keuze... Als ik de ramen op standje 'wagenwijd open' zet hebben de buren ongetwijfeld last van mijn luide muziek, aan de andere kant zou wat verkoeling van buiten niet verkeerd zijn. Maar ja, dan moet het lawaai uit
Hoef je niet meer naar tropische orden.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:08 schreef INViCTuS het volgende:
Als dit nou eens in july zou gebeuren.
Niemand die last van je heeftquote:Op donderdag 8 september 2016 21:28 schreef bondage het volgende:
[..]
Ah ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Even uit het stof halen
Ramen staan inmiddels open, lucht lekker door zo. Als ik buienradar mag geloven daalt de temperatuur vannacht nog verder dus laat het mooi open staan tot morgenvroeg.quote:
Als dat uitkomt dan zijn de seizoenen echt verschovenquote:Op donderdag 8 september 2016 22:14 schreef aloa het volgende:
Wat een ensemblekan me niet voorstellen dat het echt gaat uitkomen...
[ afbeelding ]
Wisten we allangquote:Op donderdag 8 september 2016 22:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Als dat uitkomt dan zijn de seizoenen echt verschoven
Nee, nee en nee.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
2014 werd het max 24.4 graden hier in Dokkum, in 2015 zelfs maar 18.8 graden!
Volgende week vliegen we daar ruim overheen, misschien wel met 10 a 11 graden vergeleken met vorig jaar![]()
Man man en dan heb ik de zwembad opgeruimd, nou die gaat zondag weer mooi op! Belachelijk gewoon.
Tegeneis maar? Een fatsoenlijke winter met vrieskou, schaats plezier en sneeuw
Blauwe luchten, en dan opbollende cumuli waar vervolgens van die heerlijke onweersbuien tot ontwikkeling komenquote:Op donderdag 8 september 2016 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Ik ben tevreden met strakblauw, meer eisen heb ik niet.
Ik ben realistisch over het troosteloze jaargetijde.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Blauwe luchten, en dan opbollende cumuli waar vervolgens van die heerlijke onweersbuien tot ontwikkeling komen![]()
Maar euh mag ik raden? Even warmte en daarna geruisloos weer naar benedenlet maar op, 95% van NL gaat er niks van merken
de aarde is rond.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wisten we allang
Alleen de astronomie heeft nog niet ontdekt dat de aarde gekanteld is
Ja, ja en ja...veel vrieskou, schaatsen en sneeuwquote:Op donderdag 8 september 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tegeneis maar? Een fatsoenlijke winter met vrieskou, schaats plezier en sneeuw
Nog zomer, terwijl het herfst is...wind en regen etc etc.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon nog zomer. Niks troosteloos aan.
13 september is zomerquote:Op donderdag 8 september 2016 23:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Nog zomer, terwijl het herfst is...wind en regen etc etc.
We worden verwend.
Jij snapt.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Nieuwe seizoenen...de winter begint in januari,
luister eensquote:
gfs laat wel Cape zien. Het gaat echt nog wel onweren in Nederland.quote:Op vrijdag 9 september 2016 00:00 schreef Drugshond het volgende:
Zomer ? een beetje onweerskansen bedoel ik.
Fuck, eerst kun je met wetterzentrale GFS echt flink wat dagen vooruit plannen. Nu is dat window behoorlijk kleiner geworden.
Er is maar een ding erger dan een hittegolf en dat is een fucking hittegolf half septemberquote:Op donderdag 8 september 2016 22:57 schreef aloa het volgende:
Ook EC komt met een hittegolf.![]()
[ afbeelding ]
Iedereen moet volgende week waarschijnlijk werkenquote:Op vrijdag 9 september 2016 07:00 schreef computergirl het volgende:
Ik moet van de week weer werken, en zo komt die temp in huis nooit naar benedenslaap verrot
Omdat het nog nooit is gebeurd...quote:Op vrijdag 9 september 2016 07:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Snap echt niet wat daar nou zo tof aan is
Het wordt 26 graden morgen, en zondag 25...quote:Op vrijdag 9 september 2016 08:07 schreef Djeez het volgende:
Godver, volgende week hittegolf. Uiteraard wel alwéééér na een tegenvallend weekend. Overigens ben ik wel strontverkouden, heb met raam op geslapen
de bilt niet nee. Maar limboland zal wel weer gaan lukken. Hittegolf nummer 3quote:Op vrijdag 9 september 2016 07:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Omdat het nog nooit is gebeurd...
Zal wel net niet gehaald worden
Zondag kouder toch? En regen zelfsquote:Op vrijdag 9 september 2016 08:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Het wordt 26 graden morgen, en zondag 25...
zondag 22/25 graden (dus goed, misschien iets kouder), maar licht bewolkt met zon zonder regen (20% kans op neerslag, 50% kans op zon)quote:
Tien keer fijner dan die hittegolf.quote:Op vrijdag 9 september 2016 08:44 schreef Blik het volgende:
[..]
zondag 22/25 graden (dus goed, misschien iets kouder), maar licht bewolkt met zon zonder regen (20% kans op neerslag, 50% kans op zon)
bron: KNMI
Wat een geluk hebben ze daarquote:Op vrijdag 9 september 2016 08:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
de bilt niet nee. Maar limboland zal wel weer gaan lukken. Hittegolf nummer 3
Een winter die we nooit meer vergetenquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:06 schreef Greys het volgende:
Ach het heeft ook wel wat. Eerst hier een aantal mensen massaal klagen over de slechtste kutzomer ooit en nu een aantal mensen mekkeren over de hitte.
En voor de liefhebbers hoop ik dat de records eraan gaan. We overleven het wel. Zelfs ik. Als we daarna dan qua winter ook maar records gaan breken.
Het was best een mooie zomerquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:06 schreef Greys het volgende:
Ach het heeft ook wel wat. Eerst hier een aantal mensen massaal klagen over de slechtste kutzomer ooit en nu een aantal mensen mekkeren over de hitte.
En voor de liefhebbers hoop ik dat de records eraan gaan. We overleven het wel. Zelfs ik. Als we daarna dan qua winter ook maar records gaan breken.
Onweer des doods! 1 klap en het is gedaanquote:Op vrijdag 9 september 2016 00:15 schreef aloa het volgende:
[..]
gfs laat wel Cape zien. Het gaat echt nog wel onweren in Nederland.
ik mekker constant over hittequote:Op vrijdag 9 september 2016 09:06 schreef Greys het volgende:
Ik vond het ook prima. Wel periodes gehad dat het qua temperatuur erg wisselvallig was. Van 20 graden naar 35 en dan weer 17 in amper een week tijd bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het was best een mooie zomerBeetje kut voorjaar maar dat was te verwachten
We krijgen tenminste ietsquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind het prachtig. Naja, 30 graden hoeft van mij ook niet perse hoor (al kan ik het wel goed handelen)
Enige wat ik wel jammer vind is dat deze mooie dagen precies buiten de vakantie komen nu, en iedereen weer op werk zit en er vrij weinig mee kan
Geloof dat we dit soort (langdurig) weer in juli/augustus nauwelijks gehad hebben. Met uitzondering van de laatste dagen van augustus, toen begon het moois eigenlijk pas....
Gimme hope, JoDvenniequote:Op vrijdag 9 september 2016 10:07 schreef Dven het volgende:
Wat een Spaanse kaarten![]()
Nu maar hopen dat het niet opeens omslaat. Is dit jaar volgens mij al een paar keer gebeurd dat de te verwachten hitte/koude plots volledig uit de pluimen verdwenen was.
Dan krijg je ditquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Onweer des doods! 1 klap en het is gedaan
Daar gaat een flinke vulkaan voor nodig zijn om dit nog te kerenquote:
graagquote:Op vrijdag 9 september 2016 10:07 schreef Dven het volgende:
Nu maar hopen dat het niet opeens omslaat. Is dit jaar volgens mij al een paar keer gebeurd dat de te verwachten hitte/koude plots volledig uit de pluimen verdwenen was.
Dan moet het nu echt heel drastisch veranderen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:07 schreef Dven het volgende:
Dat ze niet denken dat we amateur mekkeraars zijn. Heel belangrijkquote:
Mens mag hopen toch?quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan moet het nu echt heel drastisch veranderen.
Hopen mag altijdquote:Op vrijdag 9 september 2016 10:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
Mens mag hopen toch?
Al zie ik het ook nog niet gebeuren
Kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit een tropische verjaardag heb gehad, lijkt nu wel te gebeurenquote:Op vrijdag 9 september 2016 10:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Hopen mag altijd![]()
Inmiddels is het maandgemiddelde gelijk aan die van 2006. 17.9 graden...3.4 graden boven normaal.
[ afbeelding ]
Het wordt voor mij ook de warmste verjaardag ooit denk ik.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit een tropische verjaardag heb gehad, lijkt nu wel te gebeuren
Ik haat verjaardagen en hitte, ga een te gekke week tegemoet
Zegt genoeg over de zomer.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:14 schreef Felagund het volgende:
Volgens weerstatistieken.nl kan september de warmste maand worden dit jaar als de voorspelling van het GFS-model klopt:
https://weerstatistieken.nl/?fct=gfs
Zo slecht was die zomer niet, iedere maand bovengemiddeld warm zelfs.quote:
*zucht*quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo slecht was die zomer niet, iedere maand bovengemiddeld warm zelfs.
Daar begin je zelf mee met jouw post.quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*zucht*
Scorebordjournalistiek noemt men dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |