SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Nee.quote:
Warmste 8 september ooit vandaag?quote:Op donderdag 8 september 2016 19:33 schreef aloa het volgende:
Wat een bijzondere september gaat dit worden
En volgende week ook weer richting de 30...heel bijzonderquote:Op donderdag 8 september 2016 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Warmste 8 september ooit vandaag?
27,6oC
Ik vind het geweldig. Een beetje compensatie voor de vele schijtdagen die we hebben gehad dit jaar.quote:Op donderdag 8 september 2016 19:46 schreef aloa het volgende:
[..]
En volgende week ook weer richting de 30...heel bijzonder
Ja echt he! Verbazingwekkend hoe snel iedereen ook weer vergeet dat er twee maanden een zondvloed is geweest in wat eigenlijk de zomer had moeten zijn nu het weer even warm en droog is.quote:Op donderdag 8 september 2016 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig. Een beetje compensatie voor de vele schijtdagen die we hebben gehad dit jaar.
Zondvloed?quote:Op donderdag 8 september 2016 20:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja echt he! Verbazingwekkend hoe snel iedereen ook weer vergeet dat er twee maanden een zondvloed is geweest in wat eigenlijk de zomer had moeten zijn nu het weer even warm en droog is.
Zondvloed betekent veel regen. Dat was nogal het geval in juni en juli. Ondanks dat het 20 graden of meer was.quote:Op donderdag 8 september 2016 20:44 schreef lily het volgende:
[..]
Zondvloed?
Echt niet. Het is hier al 2,5 maand niet meer onder de 20 geweest en dat waren uitzonderingen want het was meestal veel hoger.
De ramen staan weer wagenwijd openquote:Op donderdag 8 september 2016 20:41 schreef marcel-o het volgende:
koelt nu wel lekker af
en lekker wind door huis.
14 juniquote:Op donderdag 8 september 2016 20:54 schreef lily het volgende:
Nee, sorry, hier niet. We hebben 1 fikse storm gehad in de afgelopen tijd. Als ik me goed herinner was dat 28 juli. Dat was het hier.
Ik sta voor een lastige keuze... Als ik de ramen op standje 'wagenwijd open' zet hebben de buren ongetwijfeld last van mijn luide muziek, aan de andere kant zou wat verkoeling van buiten niet verkeerd zijn. Maar ja, dan moet het lawaai uitquote:Op donderdag 8 september 2016 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
De ramen staan weer wagenwijd open
koptelefoonquote:Op donderdag 8 september 2016 21:22 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik sta voor een lastige keuze... Als ik de ramen op standje 'wagenwijd open' zet hebben de buren ongetwijfeld last van mijn luide muziek, aan de andere kant zou wat verkoeling van buiten niet verkeerd zijn. Maar ja, dan moet het lawaai uit
Hoef je niet meer naar tropische orden.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:08 schreef INViCTuS het volgende:
Als dit nou eens in july zou gebeuren.
Niemand die last van je heeftquote:Op donderdag 8 september 2016 21:28 schreef bondage het volgende:
[..]
Ah ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Even uit het stof halen
Ramen staan inmiddels open, lucht lekker door zo. Als ik buienradar mag geloven daalt de temperatuur vannacht nog verder dus laat het mooi open staan tot morgenvroeg.quote:
Als dat uitkomt dan zijn de seizoenen echt verschovenquote:Op donderdag 8 september 2016 22:14 schreef aloa het volgende:
Wat een ensemblekan me niet voorstellen dat het echt gaat uitkomen...
[ afbeelding ]
Wisten we allangquote:Op donderdag 8 september 2016 22:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Als dat uitkomt dan zijn de seizoenen echt verschoven
Nee, nee en nee.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
2014 werd het max 24.4 graden hier in Dokkum, in 2015 zelfs maar 18.8 graden!
Volgende week vliegen we daar ruim overheen, misschien wel met 10 a 11 graden vergeleken met vorig jaar![]()
Man man en dan heb ik de zwembad opgeruimd, nou die gaat zondag weer mooi op! Belachelijk gewoon.
Tegeneis maar? Een fatsoenlijke winter met vrieskou, schaats plezier en sneeuw
Blauwe luchten, en dan opbollende cumuli waar vervolgens van die heerlijke onweersbuien tot ontwikkeling komenquote:Op donderdag 8 september 2016 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Ik ben tevreden met strakblauw, meer eisen heb ik niet.
Ik ben realistisch over het troosteloze jaargetijde.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Blauwe luchten, en dan opbollende cumuli waar vervolgens van die heerlijke onweersbuien tot ontwikkeling komen![]()
Maar euh mag ik raden? Even warmte en daarna geruisloos weer naar benedenlet maar op, 95% van NL gaat er niks van merken
de aarde is rond.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wisten we allang
Alleen de astronomie heeft nog niet ontdekt dat de aarde gekanteld is
Ja, ja en ja...veel vrieskou, schaatsen en sneeuwquote:Op donderdag 8 september 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tegeneis maar? Een fatsoenlijke winter met vrieskou, schaats plezier en sneeuw
Nog zomer, terwijl het herfst is...wind en regen etc etc.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon nog zomer. Niks troosteloos aan.
13 september is zomerquote:Op donderdag 8 september 2016 23:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Nog zomer, terwijl het herfst is...wind en regen etc etc.
We worden verwend.
Jij snapt.quote:Op donderdag 8 september 2016 23:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Nieuwe seizoenen...de winter begint in januari,
luister eensquote:
gfs laat wel Cape zien. Het gaat echt nog wel onweren in Nederland.quote:Op vrijdag 9 september 2016 00:00 schreef Drugshond het volgende:
Zomer ? een beetje onweerskansen bedoel ik.
Fuck, eerst kun je met wetterzentrale GFS echt flink wat dagen vooruit plannen. Nu is dat window behoorlijk kleiner geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |