Nee precies.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat ze niet denken dat we amateur mekkeraars zijn. Heel belangrijk
Maar ook zo eerlijk zijn en zeggen dat het vandaag prima isquote:Op vrijdag 9 september 2016 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee precies.
Geen gelegenheidspiepers.
Gewoon steevast met warm weer, hatsee. Wel zo consequent.
Zeker. Maar dit is dan ook geen hitte. Gewoon lekker zo.quote:Op vrijdag 9 september 2016 15:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Maar ook zo eerlijk zijn en zeggen dat het vandaag prima is
quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar begin je zelf mee met jouw post.
Voor het gevoel was het volgens velen niet geweldig.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo slecht was die zomer niet, iedere maand bovengemiddeld warm zelfs.
Beter dit dan in de regen naar je werk fietsen of uren op het perron staan omdat de treinen vierkante wielen hebben.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:46 schreef DemonRage het volgende:
Je hoort veel mensen nu klagen over de warmte en ergens kan ik dat wel begrijpen. De meeste mensen hebben hun zomervakantie inmiddels achter de rug en dan komt zomerhitte, die men het beste kan verdragen op een vrije dag, als mosterd na de maaltijd.
Ofwel: Nederlanders willen het liefst zomerhitte als ze zomervakantie hebben of er naartoe leven, niet daarna.
Die lijden aan koutisme.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk wel dat mensen die van kou en de winter houden alleen maar kunnen klagen ..
Vaak zijn dat ook juist mensen die altijd wel depressief, somber en negatief zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk wel dat mensen die van kou en de winter houden alleen maar kunnen klagen ..
dat is ook niet moeilijk als je in Nederland woont.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Wacht maar tot het hoost of stormt of sneeuwt of hagelt. Ik jubel zo vaak dan dat het je de strot uitkomtquote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee hoor, zodra het koud wordt gaan we juichenquote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Klopt ook wel, geweldig was het zeker niet, niet veel zomerse dagen. Maar wel gewoon in het "normale" bereik, de zomer in Nederland is nu eenmaal wisselvallig.quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor het gevoel was het volgens velen niet geweldig.
Zie je in de winter ook, veel mensen denken dat 2010 koud was, terwijl het gewoon een normale winter was.
klinkt saai.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:58 schreef DemonRage het volgende:
Gewoon van november tot april een zachte zuidwestelijke stroming, met mooi weer afgewisseld met regen en storm en temperaturen gedurende het etmaal veelal tussen 6°C en 16°C en in maart weer de eerste 20+'ers. Niet krabben, niet strooien, geen teringzooi buiten, gewoon goei herfstweer totaan de lente!
quote:
normaal idd.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt ook wel, geweldig was het zeker niet, niet veel zomerse dagen. Maar wel gewoon in het "normale" bereik, de zomer in Nederland is nu eenmaal wisselvallig.
Wel een geweldige nazomer zo.
Er was ook een heel groot verschil noord-zuid dit jaar. Hier (Leeuwarden) hebben we echt niet zoveel regen gehad. Vele ochtenden in de zon gezeten terwijl het zuiden in de bewolking en regen zat.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt ook wel, geweldig was het zeker niet, niet veel zomerse dagen. Maar wel gewoon in het "normale" bereik, de zomer in Nederland is nu eenmaal wisselvallig.
Wel een geweldige nazomer zo.
Ja precies die mensen. Het is niet zo dat half Nederland de hele zomer heeft lopen klagen en schelden op het weer of zo.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:33 schreef Rica het volgende:
Ja precies die mensen. Het is niet zo dat half Nederland de hele zomer heeft lopen klagen en schelden op het weer of zo.
Dit.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:11 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het weer eigenlijk perfect, overdag lekker warm en 's nachts koelt het goed af zodat je toch goed kan slapen.
Wacht maar even tot volgende week. Als het vier dagen dertig plus is en de nachten een stuk warmer.quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
Normaal is de nacht niet te harden en mijn enige kritiek. Nu prima te doen!
Dan ben jij naar eigen zeggen de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op zaterdag 10 september 2016 00:13 schreef Greys het volgende:
Hahaha. Cute. En vast toepasbaar op velen. Maar geeft niet, je kent me niet.
ja echt he....ik vind dit juist een heel stuk beter idd. en iig is het snachts niet zo benauwd.quote:Op zaterdag 10 september 2016 00:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen stuk? Vergeleken met 3 dagen geleden is het heerlijk juist
Je mag niet zomaar fotos van mij makenquote:Op zaterdag 10 september 2016 00:08 schreef Nattekat het volgende:
Typische winterliefhebber/zomerhater:
[ afbeelding ]
Kan gewoon niet genieten
Hier juist niet. Warmte zit er te vast inquote:Op zaterdag 10 september 2016 00:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen stuk? Vergeleken met 3 dagen geleden is het heerlijk juist
heb door slim gebruik te maken van iets typisch limburgs (de rolluiken) de temperatuur naar 19 graden in huis weten te krijgenquote:Op zaterdag 10 september 2016 07:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier juist niet. Warmte zit er te vast in
Haha, lelijke dingen! Is het eerste wat we gesloopt hadden toen we in Limburg kwamen wonen.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
heb door slim gebruik te maken van iets typisch limburgs (de rolluiken) de temperatuur naar 19 graden in huis weten te krijgen
Mijn buren hebben rolluiken. Helpt niets daar.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
heb door slim gebruik te maken van iets typisch limburgs (de rolluiken) de temperatuur naar 19 graden in huis weten te krijgen
Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag: barbecuequote:Op zaterdag 10 september 2016 08:59 schreef HighVolume het volgende:
[..]
de laatste warme week dus volgende week..
Welnee, lucht is altijd te koelen. Muren volgen vanzelf. Tenzij je ook tussen de kamers isolatie hebt.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier juist niet. Warmte zit er te vast in
Nice.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:27 schreef aloa het volgende:
Gaat het echt een hittegolf worden. Nog nooit gebeurd in september. En meteen ook scherp neergezet met de 16e als laatste dag. Niet te geloven![]()
[ afbeelding ]
Hebben ze daar ook een keer mooi weer.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:47 schreef aloa het volgende:
En september blijft warm, als die kaarten uitkomen. Pas eind september lijkt er wat koudere lucht dichterbij te komen, maar dat is nog zeer onzeker (hogedrukgebied onder IJsland.)
En dan barst de Katla uit....hebben ze er nog niks aanquote:Op zaterdag 10 september 2016 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook een keer mooi weer.
mijn dochter gaat woe- vrij op kamp naar Renesse, ik hoop voor haar dat het droog blijft; ze moeten donderdag 40km fietsen en vrijdag gaan ze naar zo'n waterpretpark-achtig-gebeuren. Wel zo leuk als het droog isquote:Op zaterdag 10 september 2016 11:10 schreef DemonRage het volgende:
Bij GFS kukelt donderdag het al in (pluim van regio zuid)
Er zit nog wel een grote spreiding in de ensemble verwachting.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:10 schreef DemonRage het volgende:
Bij GFS kukelt donderdag het al in (pluim van regio zuid)
Ik zeg ook slim gebruik makenquote:Op zaterdag 10 september 2016 08:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mijn buren hebben rolluiken. Helpt niets daar.
Ftfy.quote:Op zondag 11 september 2016 10:04 schreef Greys het volgende:
Lekker nog even, dit stilte-voor-de-hitte-storm-ochtendje!
Op basis van bovenstaande pluim lijkt de kans op een landelijke hittegolf vrij klein. maar alsnog heet naar omstandigheden jaquote:Op zondag 11 september 2016 10:18 schreef aloa het volgende:
Wel of geen hittegolf? Gaat spannend worden, voor een landelijke dan.
Het wordt in ieder geval heet
Waarom moet die koude altijd zo ver naar het zuidenquote:Op zondag 11 september 2016 11:06 schreef aloa het volgende:
Doe dit maar in de winter...maar dan nog iets blauwer boven Nederland. Een gemiddelde van -7 en het wordt de koudste maand ooit![]()
[ afbeelding ]
Dat ze hier computerkracht aan verspillenquote:Op zondag 11 september 2016 11:06 schreef aloa het volgende:
Doe dit maar in de winter...maar dan nog iets blauwer boven Nederland. Een gemiddelde van -7 en het wordt de koudste maand ooit![]()
[ afbeelding ]
Dat vind ik nou ook...het westen pist altijd naast de pot.quote:Op zondag 11 september 2016 11:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom moet die koude altijd zo ver naar het zuidenFlikker lekker op naar het westen
![]()
![]()
Je moet toch ergens beginnen...quote:Op zondag 11 september 2016 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ze hier computerkracht aan verspillen
Ik ga nog maar tweehonderd KM naar het zuiden. Daar is het tenminste wel gewoon aangenaam in de winterquote:Op zondag 11 september 2016 11:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook...het westen pist altijd naast de pot.![]()
Ik ga verhuizen naar Bulgarije
Je moet toch ergens beginnen...quote:Op zondag 11 september 2016 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ze hier computerkracht aan verspillen
Men is al een stuk verder dan b.v. 20 jaar geleden. Niet dat deze kaarten betrouwbaar zijn, maar het wordt steeds beter. Een kleine verandering heeft uiteraard grote gevolgen op lange termijn.quote:
Precies. Het is gewoon niet mogelijk om betrouwbaar zo ver vooruit te kijken, al heb je een computer uit het jaar 2100.quote:Op zondag 11 september 2016 11:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Men is al een stuk verder dan b.v. 20 jaar geleden. Niet dat deze kaarten betrouwbaar zijn, maar het wordt steeds beter. Een kleine verandering heeft uiteraard grote gevolgen op lange termijn.
Een aantal modellen zijn in staat om die onweersbuien te voorspellen...blijft nowcasten, maar het wordt steeds nauwkeuriger.quote:Op zondag 11 september 2016 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies. Het is gewoon niet mogelijk om betrouwbaar zo ver vooruit te kijken, al heb je een computer uit het jaar 2100.
Je maakt hooguit de korte termijn betrouwbaarder zo, maar zelfs dan kan je niet voorspellen waar onweersbuien ontstaan.
Als er een koufront langs komt, is het wel redelijk voorspelbaar. Maar pure CAPE-onweer hangt van zo enorm veel variablen af... je weet nooit waar de CIN als eerste bereikt is, een stad als Brussel kan al de trigger zijn.quote:Op zondag 11 september 2016 13:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Een aantal modellen zijn in staat om die onweersbuien te voorspellen...blijft nowcasten, maar het wordt steeds nauwkeuriger.
quote:Op zondag 11 september 2016 11:06 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Soms is de lange termijn makkelijker, dan de volgende dagquote:Op zondag 11 september 2016 13:30 schreef Igen het volgende:
WetterOnline bijv. heeft tegenwoordig toch ook zo een "nowcast" in hun weersvoorspellingen ingebouwd?
Maar helemaal nauwkeurig is het idd. niet. Ik heb deze zomer een keer een boswandeling in de bergen gemaakt, het weerbericht voorspelde voor de komende uren alleen kans op een klein regenbuitje, en omg wat ging het toch ineens tekeer met onweer!
quote:Op zondag 11 september 2016 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er een koufront langs komt, is het wel redelijk voorspelbaar. Maar pure CAPE-onweer hangt van zo enorm veel variablen af... je weet nooit waar de CIN als eerste bereikt is, een stad als Brussel kan al de trigger zijn.
Om vervolgens weer terug te komenquote:Op zondag 11 september 2016 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog een paar dagen doorbijten en dan is de ergste hitte eruit
Dan heb ik het verkeerd gezien..quote:Op zondag 11 september 2016 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om vervolgens weer terug te komen
En nu in het Nederlands, ipv Duitsquote:Op zondag 11 september 2016 18:42 schreef Felagund het volgende:
[..], inderdaad, hoewel er meestal wel iets van een mesoskalige trigger aanwezig is, maar dan is het nog lastig te voorspellen.
Zullen we zo'n aftelkalender maken en dat we dan elke dag een van de vier hokjes mogen aankruisen tot het einde van de helquote:Op zondag 11 september 2016 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog een paar dagen doorbijten en dan is de ergste hitte eruit
Dat is meteen wel heel negatief ja....quote:Op zondag 11 september 2016 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Zullen we zo'n aftelkalender maken en dat we dan elke dag een van de vier hokjes mogen aankruisen tot het einde van de hel
(Oké ik draaf door.)
NIET.quote:Op zondag 11 september 2016 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om vervolgens weer terug te komen
Sorry, ik bedoelde te zeggen dat er vaak iets van een niet-lokale trigger aanwezig is. Bijvoorbeeld een buienlijn of een convergentielijn.quote:Op zondag 11 september 2016 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands, ipv Duits
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op zondag 11 september 2016 22:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde te zeggen dat er vaak iets van een niet-lokale trigger aanwezig is. Bijvoorbeeld een buienlijn of een convergentielijn.
Mesoschaal gaat ongeveer van 2-2000 km (https://nl.wikipedia.org/wiki/Mesometeorologie ).Die zie je pas als ie er al is, dus niet erg betrouwbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Dit!quote:Op zondag 11 september 2016 22:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is het toch heerlijk he. Gewoon de hele dag buiten zijn. Of op kantoor dakramen en schuifpui open. Niet elke dag alle kussens binnen hoeven te leggen. Lekker paardrijden, hardlopen, wandelen, 's avonds buiten zitten. Lekker buiten uit eten gaan, tot diep in de nacht op het terras blijven zitten. En geen tien paar sokken en truien aan. Verwarming hoeft nog niet aan (is in augustus al wel een dag aangeweest!).
Het kan mij niet lang genoeg duren!
De nachten worden de komende paar dagen zo warm als de max temperatuur in het weekendquote:Op maandag 12 september 2016 07:18 schreef Resistor het volgende:
1 voordeel: De nachten zijn lang (om 20:30 al donker), en dan kan het lang afkoelen.
Toch zit ik met mijn hoofd niet meer in de 'zomer' stand, en heb afgelopen nacht de ramen die altijd dicht zijn ook weer dicht gehouden (alleen ramen in de slaapkamers open) en gisteren overdag de rolgordijnen ook nog omhoog
Nu nog eventjes de rest open gezet, buiten is het nog geen 17°C dus het kan nog even afkoelen binnen voordat ik alles dicht doe.
Vrijdag gaan we vieren.quote:Op zondag 11 september 2016 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Zullen we zo'n aftelkalender maken en dat we dan elke dag een van de vier hokjes mogen aankruisen tot het einde van de hel
(Oké ik draaf door.)
Ja, weinig afkoelen ondanks vroeg donkerquote:Op maandag 12 september 2016 07:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
De nachten worden de komende paar dagen zo warm als de max temperatuur in het weekend
Worden vervelende plaknachten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |