Haha, wel leuk toch juist al dat klagen en verschillende meningen. Wacht maar als het in februari en maart maar steeds koud blijft, dan barst mijn geweeklaag los.quote:Op maandag 12 september 2016 11:21 schreef Greys het volgende:
Ik zie bv voor mijn dorp staan dat de minimumtemperatuur op woensdag 19 graden wordt waarschijnlijk. Dat is dan negen van de tien keer pas om 05.00 uur in de nacht, die minimumtemperatuur. Betekent dat als je 's avonds de ramen open gooit een uur ofzo voordat je wilt slapen het gewoon nog 23 graden is ofzo![]()
Maar vrees niet, ik heb besloten dat ik hier in dit topic deze week alleen maar positief mag posten van mezelf, of anders niet. Genoeg geklaagd, het einde is in zicht.
Dus:
NOG MAAR VIER DAGEN![]()
tja, maart 2013 was natuurlijk niet extreem ofzo, dan is het ineens ''normaal''quote:Op maandag 12 september 2016 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wel leuk toch juist al dat klagen en verschillende meningen. Wacht maar als het in februari en maart maar steeds koud blijft, dan barst mijn geweeklaag los.
Was dat dat jaar dat het begin mei nog vroor? En altijd alles grijs was?quote:Op maandag 12 september 2016 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
tja, maart 2013 was natuurlijk niet extreem ofzo, dan is het ineens ''normaal''
Klopt, met die eeuwige doorslaande ooster, grijze meuk en temps rond het vriespunt. En jubelen dat die dikke gekkies deden. Heerlijk vonden ze hetquote:Op maandag 12 september 2016 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was dat dat jaar dat het begin mei nog vroor? En altijd alles grijs was?
Dat soort mensen sporen niet.quote:Op maandag 12 september 2016 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, met die eeuwige doorslaande ooster, grijze meuk en temps rond het vriespunt. En jubelen dat die dikke gekkies deden. Heerlijk vonden ze het
Dat vond ik dan echt de horror.... Wintergekkiesquote:Op maandag 12 september 2016 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, met die eeuwige doorslaande ooster, grijze meuk en temps rond het vriespunt. En jubelen dat die dikke gekkies deden. Heerlijk vonden ze het
quote:
Tja, een hogedruk-regime kan ik nog waarderen. Ik haat de kou gewoon, maar als het zonnetje schijnt en niet hard waait gaat het nog wel..maar voor veel van dat soort gekkies is het gewoon cijferfetisjisme. Die komen niet eens buiten en kijken eigenlijk alleen op de thermostaat en zitten continu te F5en op fora of het al - xx graden is, of dat er wellicht wel OMFOMFGOGM NACHTVORSTquote:Op maandag 12 september 2016 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vond ik dan echt de horror.... Wintergekkies
Ja en hoe vaak komt dat nou voor in Nederland. 9/10 zit je in een regenpak tegen koude miezerregen en een vlagerige wind op te boksen. Sneeuwt het al, is het een drabje en heb je meteen een week aan grijze soep om tegenaan te kijken.quote:Op maandag 12 september 2016 14:38 schreef Greys het volgende:
Ik ben niet dik, hoor
Ondanks winterliefhebber.
Lekker ingepakt buiten de kou opsnuiven, dolle honden in de storm of sneeuw, gaaf.
Ik kijk naar jouw klagen uit danquote:Op maandag 12 september 2016 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wel leuk toch juist al dat klagen en verschillende meningen. Wacht maar als het in februari en maart maar steeds koud blijft, dan barst mijn geweeklaag los.
Ik heb een autoquote:Op maandag 12 september 2016 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en hoe vaak komt dat nou voor in Nederland. 9/10 zit je in een regenpak tegen koude miezerregen en een vlagerige wind op te boksen.
Die mei was:quote:Op maandag 12 september 2016 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Tja, een hogedruk-regime kan ik nog waarderen. Ik haat de kou gewoon, maar als het zonnetje schijnt en niet hard waait gaat het nog wel..maar voor veel van dat soort gekkies is het gewoon cijferfetisjisme. Die komen niet eens buiten en kijken eigenlijk alleen op de thermostaat en zitten continu te F5en op fora of het al - xx graden is, of dat er wellicht wel OMFOMFGOGM NACHTVORST![]()
aankomt.
Maar dat hopen en bejubelen van onvervalst tyfusweer snap ik niet. Net alsof ''warmteliefhebbers'' helemaal hoteldebotel worden als het grijs, winderig, maar wel 25 graden wordtniet dus.
Dat bedoel ik dus. Ik snap het wel, als je er zelf geen last van hebt. Ik dus wel (al heb ik nu een auto) moest ik alles eerst op de scooter doen. Daarnaast een baan in de logistieke sector, dus dan weet je het wel.quote:Op maandag 12 september 2016 14:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb een auto
Kortom, heel egoïstisch gezien hou ik er zelf van omdat ik alleen de voordelen ervan zie en er geen last van heb. Het voelt knus ook, slecht weer, vind ik. Buiten vind ik het dan fijn en binnen.
Maar neemt niet weg dat ik idd heus snap dat dat door weer en wind fietsen voor de meeste mensen klote is. Net als dat sommigen gelukkig momenteel van mij snappen dat hitte voor werkende mensen en huisdieren die er last van hebben niet al te fijn is.
Een mens mag hopen.quote:Op maandag 12 september 2016 14:42 schreef Nattekat het volgende:
Sowieso winterliefhebbers... het is zelden strakblauw, -10 en een dik pak sneeuw + ijs. De winter is hier rond het vriespunt, grijs, winderig en nat.
Ja dan is het gewoon idd niet tof voor je, storm en regen en gladheid. Heel begrijpelijk!quote:Op maandag 12 september 2016 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Ik snap het wel, als je er zelf geen last van hebt. Ik dus wel (al heb ik nu een auto) moest ik alles eerst op de scooter doen. Daarnaast een baan in de logistieke sector, dus dan weet je het wel.
Zo snap ik ook dat deze warmte niet voor iedereen weggelegd is, zeer zeker. Alleen beginnen die gekkies al te stijgeren bij 20+ en dat gaat me echt te ver
Ik ga akkoord, maar zulke fanatiekelingen zoals ik ze schets vind je hier op fok niet echt hoor. Ik ben ze nog niet tegengekomen in elk geval. Het is mijn dagelijkse portie zelfkastijding denk ikquote:Op maandag 12 september 2016 14:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon idd niet tof voor je, storm en regen en gladheid. Heel begrijpelijk!
Persoonlijk vind ik overdag tot een graad of 24 prima als het dan 's avonds lekker een beetje vlot afkoelt. Zoals we van de week een paar keer hadden. Dan trek ik de zomer echt prima.
Laten we het op een akkoordje gooien met zijn allen: echt lekker hard onweer en regen en storm alleen in de avonden en weekenden straks in de herfst zodat jij er met je werk minder last van hebt en dan overdag in de winter doordeweeks gewoon krakend helder en een lief laagje sneeuw en in het weekend insneeuwen. Deal?
No way, dan kan ik niet paardrijden en hardlopen. Moet ik met water sjouwen naar alle dieren buiten omdat alles bevroren is. De paarden worden chagrijnig omdat ze de wei niet in kunnen (door de bevroren grond kunnen ze blessures krijgen als ze gaan rondrennen). En bovendien heb ik het dan koud.quote:Op maandag 12 september 2016 14:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon idd niet tof voor je, storm en regen en gladheid. Heel begrijpelijk!
Persoonlijk vind ik overdag tot een graad of 24 prima als het dan 's avonds lekker een beetje vlot afkoelt. Zoals we van de week een paar keer hadden. Dan trek ik de zomer echt prima.
Laten we het op een akkoordje gooien met zijn allen: echt lekker hard onweer en regen en storm alleen in de avonden en weekenden straks in de herfst zodat jij er met je werk minder last van hebt en dan overdag in de winter doordeweeks gewoon krakend helder en een lief laagje sneeuw en in het weekend insneeuwen. Deal?
Hier, ongeveer 100 kilometer naar het oosten, al wel 31.5 graden. Dus het kan nog.quote:Op maandag 12 september 2016 15:07 schreef Klonk het volgende:
Spannend, haalt Arcen wel of niet de 30 graden
Zat op 29,8 nu 29,2, zonder vandaag geen derde hittegolf mogelijk in Arcen. (en als we het dan toch pleuriswarm hebben dan heb ik ook graag iets toonbaars voor de geschiedenisboeken)
Ell wordt sowieso lastig omdat het daar gisteren onder de 25 bleef. En die zou dus Vrijdag nog een 25+ moeten hebben en dat gaat niet lukken zoals het nu uitziet
Oost Duitsland zit al op dik 32 gradenquote:Op maandag 12 september 2016 15:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier, ongeveer 100 kilometer naar het oosten, al wel 31.5 graden. Dus het kan nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |