abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164167655
quote:
Een haatpetitie in Anderlecht, een poging tot brandstichting in een moskee in Tubeke en anonieme dreigbrieven bij twee Turkse gezinnen in Limburg: bij verschillende incidenten in ons land zijn de afgelopen dagen moslims bedreigd. Gelijkekansencentrum Unia is ongerust en ziet een “trend van boomende islamofobie” in ons land.

“Dit soort incidenten zijn ­typisch voor de trend van toenemende islamofobie in België, en dat is verontrustend”, zegt woordvoerder Bram Sebrechts. “De toon verhardt, de bedreigingen worden concreter, de samenleving staat op scherp. De actualiteit speelt daar een grote rol in. Na elke aanslag zien we een piek in islamofobe incidenten.”

De brandstichting in de moskee in Tubeke vond dinsdag plaats. De voordeur raakte zwaar beschadigd, maar het vuur doofde uiteindelijk vanzelf. De politie vond brandversnellers op de plaats van de brand.
(...)

En twee gezinnen van Turkse afkomst, in Beringen en in Maasmechelen, kregen de afgelopen dagen een anonieme dreigbrief met daarop de boodschap “muslim go home”. De beide families hebben klacht ingediend bij de politie wegens bedreigingen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02402067

Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren. Ik hoop dat het haatvirus ons land niet raakt.
pi_164167736
Voordat meteen de islamofobiekaart word getrokken, misschien eerst maar eens afwachten of het niet Turken zijn die elkaar lopen te trollen? Zal niet de eerste keer zijn de afgelopen week dat Gulen/Erdo/Koerden elkaar te lijf willen gaan. En een anonieme bedreiging kan ik niet zoveel mee, dat kan elke gek gedaan hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164167790
Moslimhaat is en veel betere term. Spitst toe op de mensen wat betreft de haat voor hen. Ipv een fobie voor de religie ansich, wat kan impliceren dat de religie los staat van de volgelingen. Terwijl dit bij incidenten van geweld en/of haat niet het geval is. Zonder enig onderscheid worden daarbij Moslims geviseerd en gaat het dus om Moslimhaat ipv Islamofobie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:00:49 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164168111
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef Ceberut het volgende:
Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren.
Gelukkig rijden ze nog niet met een vrachtwagen op groepen moslims in, vermoorden ze geen imams, steken ze geen moslims neer in de trein, blazen ze zichzelf niet op in een moskee, schieten ze niet om zich heen in een bioscoop gevuld met moslims en randen ze geen moslima's aan.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:12:38 #6
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164168329
quote:
15s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het wordt écht wel een probleem. Moet je die blikken eens zien van de Rubens en Wesleys van deze wereld als ik met mijn Arabische gewaad over de boulevard flaneer. Ik maak me zorgen.
Het begint wel gekke vormen aan te nemen, zo te lezen. Zou zonde zijn als steeds meer moslims eieren voor hun geld gaan kiezen.
U Wot M8
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:16:37 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164168394
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:12 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:

[..]

Het begint wel gekke vormen aan te nemen, zo te lezen. Zou zonde zijn als steeds meer moslims eieren voor hun geld gaan kiezen.
Ik merk bij mijn klanten nog wel dat ze me desondanks graag zien. Weet je, ik ben volwassen en sta positief in het leven. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_164168752
België begint dus verstandig te worden! ^O^
pi_164168820
Ze worden wakker, en trekken hun kop uit het zand ^O^
Nu Nederland nog.

We moeten trouwens af van het idee dat islamofobie als iets raars wordt gezien.
Het is een volkomen normale reactie.

[ Bericht 27% gewijzigd door bluemoon23 op 02-08-2016 01:22:38 ]
pi_164168896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Nu Nederland nog.
Ik ben bang dat daarvoor eerst iets schokkends moet gebeuren...
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 01:13:19 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_164169265
Het moet voor de gemiddelde goedopgeleide Belg en Belgische moslim wel wat zijn om tussen de sjakies van IS en de pareltjes van dom Belgie te hangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Nu Nederland nog.

We moeten trouwens af van het idee dat islamofobie als iets raars wordt gezien.
Het is een volkomen normale reactie.
Zit jij geweld op willekeurige mensen hier goed te praten? Dan is IS ook wel wat voor jou.
pi_164169277
quote:
Na elke aanslag zien we een piek in islamofobe incidenten.
Goh. Wat gek.
pi_164169296
Niet heel vreemd.
Zonder wrijving geen glans
pi_164169329
Die turken lopen elkaar toch te haten? Dat is altijd het voordeel van de blanke eik geweest, de barbaren hielden zichzelf zwak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_164169337
quote:

[..]

Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren. Ik hoop dat het haatvirus ons land niet raakt.
Tsja, misschien hadden moslims daar de afgelopen 40 jaar enige moeite voor moeten doen dan...
Als moslims een reputatie hadden opgebouwd van "hardwerkend" of "streng doch rechtvaardig jegens hun kinderen" of "behulpzaam" of "liefhebbend" of "gul voor de minder bedeelden" of een van de tig andere positieve eigenschappen die je best uit de Koran kan vissen was er nu geen probleem geweest.

Maarja. Dat is niet gebeurd. Integendeel.
En dat veeg je nu eenmaal niet zomaar even weg met een doekje.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:02:16 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164169348
Heeft denk ik te maken met de scherpe toename van islamitische aanslagen op Europese burgerdoelen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:09:29 #18
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164169365
Kan ik me goed voorstellen, enorm probleem die islamofobie.

Zaterdag ging ineens de deurbel en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik ook al spontaan jehova's getuigen-fobie blijk te hebben. Ik schaam me diep, racist dat ik ben.
pi_164169571
Benieuwd of arachnofobie toeneemt in Belgie zodra er meer enge spinnen komen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:22:01 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_164169652
Precies wat men wil bereiken met het terrorisme. Nog even zo doorgaan. Ze winnen.

Polarisatie en haat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164169671
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 07:09 schreef GoCanucksGo het volgende:

Zaterdag ging ineens de deurbel en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik ook al spontaan jehova's getuigen-fobie blijk te hebben. Ik schaam me diep, racist dat ik ben.
Islam en jehova's getuigen zijn geen rassen :D
pi_164169680
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:22 schreef SicSicSics het volgende:
Precies wat men wil bereiken met het terrorisme. Nog even zo doorgaan. Ze winnen.

Polarisatie en haat.
Fobie is geen haat.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:27:17 #23
116015 SicSicSics
pi_164169696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:24 schreef TheJanitor het volgende:
Fobie is geen haat.
2 emoties die dicht bij elkaar liggen. Angst is zelden een goede raadgever.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164170572
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 07:09 schreef GoCanucksGo het volgende:

Er bestaat een therapie, een verlossing voor al jouw fobische problemen. Ooit van het vliegende Spaghettimonster gehoord? _O_
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:09:46 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164170951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 06:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja, misschien hadden moslims daar de afgelopen 40 jaar enige moeite voor moeten doen dan...
Als moslims een reputatie hadden opgebouwd van "hardwerkend" of "streng doch rechtvaardig jegens hun kinderen" of "behulpzaam" of "liefhebbend" of "gul voor de minder bedeelden" of een van de tig andere positieve eigenschappen die je best uit de Koran kan vissen was er nu geen probleem geweest.

Maarja. Dat is niet gebeurd. Integendeel.
En dat veeg je nu eenmaal niet zomaar even weg met een doekje.
Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.
pi_164170989
Ik ben tegen religie in het openbare leven in het algemeen, dus ook de islam, ben ik nu een islamofoob?
pi_164171005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.
Meer stageplekken? ^O^
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:16:21 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164171076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:12 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Meer stageplekken? ^O^
Dat zou een mogelijkheid zijn om hen uit de vicieuze cirkel te proberen te trekken.
pi_164171128
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:27 schreef SicSicSics het volgende:
amateurpsycholoog
pi_164171198
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zou een mogelijkheid zijn om hen uit de vicieuze cirkel te proberen te trekken.
Genoeg kansen in Nederland, maar je moet het wel willen.
Ik denk dat de wil vaak ontbreekt
pi_164171281
Uiteindelijk komen mensen vanzelf in opstand/verzet. Als bepaalde groeperingen hun denkwijze bij jou door de strot proberen te duwen dan gaat dat vroeg of laat mis.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_164171290
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Angst is een uitstekende raadgever. Zonder angst was de mensheid allang uitgestorven.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:32:02 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164171302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:25 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Genoeg kansen in Nederland, maar je moet het wel willen.
Ik denk dat de wil vaak ontbreekt
Waar zijn die kansen dan?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:09:07 #34
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164172007
De meeste bedreigingen aan het adres van moslims en moskeeën komen uiteindelijk meestal van andere moslims, dus het is nog wat vroeg om met een door Iran verzonnen onzinwoord te gaan schermen.
pi_164172098
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Gelukkig rijden ze nog niet met een vrachtwagen op groepen moslims in, vermoorden ze geen imams, steken ze geen moslims neer in de trein, blazen ze zichzelf niet op in een moskee, schieten ze niet om zich heen in een bioscoop gevuld met moslims en randen ze geen moslima's aan.
Jamaaaar als je dat zegt ben je een islamhatendexenofoobfascist en wil je weer dat de treinen gaan rijden.

ceberut en al die andere hier: kijk even in de spiegel en begin dan te janken. Zelfreflectie is jullie vreemd, maar het is wel nodig om hier in west-europa te leven.

Eigen schuld dikke bult dat je met de nek aangekeken wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_164172259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waar zijn die kansen dan?
Er is een te kort aan bijv. koks en hoogopgeleide ICT'ers heb ik gelezen.
Daar liggen dus kansen.
pi_164172292
Islamofobie bestaat niet, evenmin als tijgerfobie, omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_164172329
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Islamofobie bestaat niet, evenmin als tijgerfobie, omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers.
Opeens heb je t, de islam is een tijger, omdat ik daar ook bang voor ben.
wooblabalurg
pi_164172374
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat is een Fobie of niet-reële Angst?

Wanneer een bepaalde situatie u normaal gesproken geen angst mag inboezemen en u toch in paniek raakt, blokkeert of lichamelijke spanningsreacties vertoont, dan heeft u een niet-reële angst. Als u zich dagelijks meer dan twee uur druk maakt over dergelijke panieksituaties dan wordt het een fobie genoemd.

Hieronder zie je de complete Angstlijst met 418 fobieën.
Bron http://www.angstlijst.nl/angsten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:30:13 #40
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164172480
Ongevraagd zitten we er intussen wel mooi mee opgescheept.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164172632
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat is een Fobie of niet-reële Angst?

Wanneer een bepaalde situatie u normaal gesproken geen angst mag inboezemen en u toch in paniek raakt, blokkeert of lichamelijke spanningsreacties vertoont, dan heeft u een niet-reële angst. Als u zich dagelijks meer dan twee uur druk maakt over dergelijke panieksituaties dan wordt het een fobie genoemd.

Hieronder zie je de complete Angstlijst met 418 fobieën.
Bron http://www.angstlijst.nl/angsten
Genoeg users hier die minstens 2u per dag hun angsten delen.
wooblabalurg
pi_164172646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Ongevraagd zitten we er intussen wel mooi mee opgescheept.
Ze hadden inderdaad op zn minst even kunnen navragen of het wel okay was.
wooblabalurg
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:50:27 #43
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164172974
Zo vreemd is het toch niet dat als er een nieuwe cultuur bijkomt binnen een samenleving, er sowieso met argusogen naar gekeken wordt? Dat is zeer normaal en volledig natuurlijk. Als die nieuwe cultuur dan ook nog eens een negatieve uitstraling met zich mee brengt (en dat was vanaf de jaren 80 al zo, met o.a. Marokkanen, die meteen al vijandig binnenkwamen) én daarbij ook nog behoorlijk aan elkaar klit, en er al diverse aanslagen zijn gepleegd, en het gewoon overduidelijk een harder, ruwer volk betreft waarin het allemaal, om het maar zo te zeggen, allemaal niet zo om liefde draait, maar om macht, overheersing, macho-waarden etc. is het dan echt zo raar dat de wens ze uit de samenleving te verwijderen groeit met bijbehorende afkeer en haat?

Wat beelden we ons eigenlijk allemaal voor raars in, in deze tijd? Het is nog maar heel kort geleden dat volkeren nog aan verovering deden, en te paard met zwaard ten strijde trokken, er er geen greintje tolerantie was m.b.t. het zo maar toelaten van allerlei volkeren uit den vreemde tussen je te laten wonen! Daar werd om gevochten. Alleen als je veroverd werd lukte het andere volk dat, als je je moest overgeven. En nu, in al onze decadentie, denken we even alle landsgrenzen weg, en doen we net alsof dat altijd maar stom gedoe is geweest zonder logische reden.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164173015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Onzin. Tijgers kunnen je vermoorden een religie kan je niet vermoorden.
pi_164173125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
Ja man, want een angst is alleen gerechtvaardigd tegenover dingen die je direct kunnen "vermoorden". Angst om gemarteld te worden? Sorry, een marteling kan je niet vermoorden. Angst voor een financiele crisis? Sorry, een financiele crisis kan je niet vermoorden. Angst om geen baan te kunnen vinden? Sorry, werkloosheid kan je niet vermoorden.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:58:31 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164173141
quote:

[..]

Natuurlijk kan dat. En het is ook gebeurd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_164173154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja man, want een angst is alleen gerechtvaardigd tegenover dingen die je direct kunnen "vermoorden". Angst om gemarteld te worden? Sorry, een marteling kan je niet vermoorden. Angst voor een financiele crisis? Sorry, een financiele crisis kan je niet vermoorden. Angst om geen baan te kunnen vinden? Sorry, werkloosheid kan je niet vermoorden.
Een religie kan je ook niet martelen.
pi_164173191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. En het is ook gebeurd.
Welke mensen zijn volgens jou ineens dood neergevallen de mensen die geloven of de mensen die niet geloven?
pi_164173222
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
Een religie kan je ook niet martelen.
Waar heb je het over? Jij bent degene hier die kennelijk van mening is dat angst alleen gerechtvaardigd is tov dingen die je direct kunnen "vermoorden". Direct, aangezien religie zeker wel indirect verantwoordelijk is voor vele moorden. Die zelfverzonnen definitie van gerechtvaardigde angst is obviously veel te gelimiteerd.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:01:15 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164173230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke mensen zijn volgens jou ineens dood neergevallen de mensen die geloven of de mensen die niet geloven?
Begin is met je verdiepen van het christendom en bijvoorbeeld Zuid-Amerika. De inquisitie enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:05:03 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164173341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:20 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Er is een te kort aan bijv. koks en hoogopgeleide ICT'ers heb ik gelezen.
Daar liggen dus kansen.
Ja, ga jij even hun opleiding betalen? En zorgen dat ze stage kunnen lopen?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:15:06 #52
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_164173621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, ga jij even hun opleiding betalen? En zorgen dat ze stage kunnen lopen?
Want in het o zo racistische nederland hebben 'de meeste van die mensen (en hun kinderen)' natuurlijk geen toegang tot regulier onderwijs?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:19:33 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164173724
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want in het o zo racistische nederland hebben 'de meeste van die mensen (en hun kinderen)' natuurlijk geen toegang tot regulier onderwijs?
Jawel, maar niet iedereen heeft geld voor een vervolgopleiding. En als je al met een achterstand begint (bijvoorbeeld qua taal of cultuur) ben je nog harder genaaid, want dan moet je naar een lager niveau dan je eigenlijk aankunt. Kun je nog geen kok of ICT'er worden.
pi_164173756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:00 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Jij bent degene hier die kennelijk van mening is dat angst alleen gerechtvaardigd is tov dingen die je direct kunnen "vermoorden". Direct, aangezien religie zeker wel indirect verantwoordelijk is voor vele moorden. Die zelfverzonnen definitie van gerechtvaardigde angst is obviously veel te gelimiteerd.
Nee hoor die mening heb ik niet. Verder is indirect verantwoordelijk natuurlijk heel iets anders dan verantwoordelijk. Verder is een fobie een overmatige angst die niet in verhouding staat tot de realiteit. Als ik islamofobie bekijk dan zie ik vrij veel mensen die hun eigen opvattingen van de islam projecteren en vervolgens daar een overmatige angst voor hebben. De onjuiste plaatjes van wat in de koran zou staan zijn er een mooi voorbeeld van. Islamobobie is ook niet de angst voor terroristische aanslagen door moslims want dan zouden vrij veel mensen er last van hebben en dat is inderdaad wel een realistische gevaar.
pi_164173768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Begin is met je verdiepen van het christendom en bijvoorbeeld Zuid-Amerika. De inquisitie enz.
Christendom heeft ook geen mensen vermoord, mensen vermoorden mensen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:21:59 #56
6484 ExTec
pi_164173790
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel, maar niet iedereen heeft geld voor een vervolgopleiding. En als je al met een achterstand begint (bijvoorbeeld qua taal of cultuur) ben je nog harder genaaid, want dan moet je naar een lager niveau dan je eigenlijk aankunt. Kun je nog geen kok of ICT'er worden.
Maar volgens mij is de problematiek mbt centen voor vervolgopleidingen niet voorbehouden aan buitenlanders?
pi_164173797
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nouja, ze noemden zichzelf toch leeuwen ? En vrouwen die zich niet van top tot teen bedekken gazelles ? En gaven toen aan dat je het een leeuw niet kwalijk kon nemen als hij de gazelle besprong ?
pi_164173813
Islamofobie is een verzonnen term, om kritische geluiden de mond te snoeren (je bent gewoon bang ! ). Kritiek op religie is altijd terecht, het is namelijk een achterlijke hobby.

Maar willekeurige religieuzen aanvallen, heeft niets meer met kritiek te maken. Dat is inderdaad ordinaire moslimhaat.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:23:31 #59
6484 ExTec
pi_164173830
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[godwin alert]
En het nazisme heeft ook geen mensen vermoord, mensen vermoorden mensen
[/godwin alert]
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:23:59 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164173845
quote:

[..]

_O- Je gaat voorbij dat religie vaak als verantwoording is gebruikt om het vermoorden te rechtvaardigen.

dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:24:02 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164173848
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar volgens mij is de problematiek mbt centen voor vervolgopleidingen niet voorbehouden aan buitenlanders?
Dat zeg ik ook niet. Nederlanders met weinig socio-economisch kapitaal hebben precies dezelfde problemen. Daarom zie je in die kringen ook vergelijkbare cijfers wat betreft criminaliteit en zo.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:24:18 #62
110987 ErwinRommel
pi_164173854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:50 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zo vreemd is het toch niet dat als er een nieuwe cultuur bijkomt binnen een samenleving, er sowieso met argusogen naar gekeken wordt? Dat is zeer normaal en volledig natuurlijk. Als die nieuwe cultuur dan ook nog eens een negatieve uitstraling met zich mee brengt (en dat was vanaf de jaren 80 al zo, met o.a. Marokkanen, die meteen al vijandig binnenkwamen) én daarbij ook nog behoorlijk aan elkaar klit, en er al diverse aanslagen zijn gepleegd, en het gewoon overduidelijk een harder, ruwer volk betreft waarin het allemaal, om het maar zo te zeggen, allemaal niet zo om liefde draait, maar om macht, overheersing, macho-waarden etc. is het dan echt zo raar dat de wens ze uit de samenleving te verwijderen groeit met bijbehorende afkeer en haat?

Wat beelden we ons eigenlijk allemaal voor raars in, in deze tijd? Het is nog maar heel kort geleden dat volkeren nog aan verovering deden, en te paard met zwaard ten strijde trokken, er er geen greintje tolerantie was m.b.t. het zo maar toelaten van allerlei volkeren uit den vreemde tussen je te laten wonen! Daar werd om gevochten. Alleen als je veroverd werd lukte het andere volk dat, als je je moest overgeven. En nu, in al onze decadentie, denken we even alle landsgrenzen weg, en doen we net alsof dat altijd maar stom gedoe is geweest zonder logische reden.
De wereld is van iedereen :')
pi_164173875
Dat je niets moet hebben van de islam, lijkt mij geen probleem. Dat is ook geen islamofobie. Ga je echter een vrouw uitschelden omdat ze een hoofddoekje draagt, dan gaat het toch redelijk de verkeerde kant op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164173948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:20 schreef Wespensteek het volgende:
Nee hoor die mening heb ik niet.
Ja, die mening heb je wel. Dat is zelfs direct de reden dat jij van mening bent dat fobie voor Islam irrationeel is volgens je eerdere post:

quote:
En hier komt de aap uit de mauw:

quote:
Je bent gewoon aan het trollen. Je doet me denken aan die gunmafketels uit de USA, "wapens vermoorden geen mensen, mensen vermoorden mensen".
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:28:19 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164173962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Dat je niets moet hebben van de islam, lijkt mij geen probleem. Dat is ook geen islamofobie. Ga je echter een vrouw uitschelden omdat ze een hoofddoekje draagt, dan gaat het toch redelijk de verkeerde kant op.
Dat ben ik met je eens.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:29:32 #66
6484 ExTec
pi_164173987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:20 schreef Wespensteek het volgende:

Als ik islamofobie bekijk dan zie ik vrij veel mensen die hun eigen opvattingen van de islam projecteren en vervolgens daar een overmatige angst voor hebben.
Ik zie eigenlijk 'vrij veel*' mensen die hun kop in het zand steken voor de rotzooi die islam heden ten dagen hier verzorgd, en hun kop in het zand steken voor dat er niet 1 welvarend, vrij, naar onze maatstaven, moslim land op deze globe is te vinden,

En daarom mensen die deze bedenken wel hebben gemakshalve maar als angstig wegzetten.

* Nee, ik jok, niet vrij veel. Eigenlijk anno nu nog heel erg weinig. Mensen zoals jij.
pi_164173993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja, die mening heb je wel. Dat is zelfs direct de reden dat jij van mening bent dat fobie voor Islam irrationeel is volgens je eerdere post:

[..]

En hier komt de aap uit de mauw:

[..]

Je bent gewoon aan het trollen. Je doet me denken aan die gunmafketels uit de USA, "wapens vermoorden geen mensen, mensen vermoorden mensen".
Ik geef daar gewoon het concrete verschil aan tussen een tijger en een religie omdat die vergelijking die dus eerder gemaakt werd volledig onzin is.

Verder is een wapen een instrument om mensen te vermoorden zelfs dat is een religie niet.
pi_164174048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
Ik geef daar gewoon het concrete verschil aan tussen een tijger en een religie omdat die vergelijking die dus eerder gemaakt werd volledig onzin is.
Neen, je doet veel meer. Jij beweert dat de bewering van Oud_student:
quote:
"omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers."
"onzin" is omdat
quote:
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:32:38 #69
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174054
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Verder is een wapen een instrument om mensen te vermoorden zelfs dat is een religie niet.
Een ideologie en of religie kan wel betogen dat mensen die daar niet in geloven minderwaardig zijn. Bij de nazi waren dat de Joden. En in het christendom de Indianen, Negers, en de Joden, Heksen. Met vele doden tot gevolg. Dat gaat net zo goed op voor het communisme en dergelijke.
pi_164174113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 06:08 schreef Beathoven het volgende:
Zit jij geweld op willekeurige mensen hier goed te praten? Dan is IS ook wel wat voor jou.
Waar zie jij dat :?
Die enigen die dat doen zijn de moslims zelf.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:38:34 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar zie jij dat :?
Die enigen die dat doen zijn de moslims zelf.
Ik denk dat dit een te eenvoudige voorstellingen van zaken is. Diverse supermachten en partijen zijn al een langere tijd betrokken in de conflicten in het Midden-Oosten. Op een vrij negatieve manier wat conflict management aangaat. Wat dat nu zeker meer gevaarlijk maakt. Los van de islam en of IS. Een Russiche straaljager die een VS straaljager neerschiet en of omgekeerd kan zo gebeuren.
pi_164174249
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:32 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Neen, je doet veel meer. Jij beweert dat de bewering van Oud_student:

[..]

"onzin" is omdat

[..]

Dat klopt toch ook het is onzin om tijgers met islam te vergelijken als het gaat om een fobie, tijgers kun inderdaad mensen doden islam niet. Natuurlijk zijn er veel meer verschillen tussen tijgers en islam wat de tekst van die persoon onzin maak. Overigens zou er best iemand een tijgerfobie kunnen hebben.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:41:48 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt toch ook het is onzin om tijgers met islam te vergelijken als het gaat om een fobie, tijgers kun inderdaad mensen doden islam niet. Natuurlijk zijn er veel meer verschillen tussen tijgers en islam wat de tekst van die persoon onzin maak. Overigens zou er best iemand een tijgerfobie kunnen hebben.
_O- In elk geval weet je dat een tijger gevaarlijk is en je kunt de gebieden waar dat dier woont vermijden. Een door ideologie en religie gehersenspoelde gek in een zolderkamer in een stad of dorp is veel lastiger te vermijden.
pi_164174363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:39 schreef Wespensteek het volgende:
Dat tijgers wel direct kunnen "vermoorden" en Islam niet is compleet irrelevant mbt of een angst gerechtvaardigd is. Compleet irrelevant. En dat weet jij best.

Er zijn talloze dingen die je niet kunnen vermoorden waarvoor een angst gerechtvaardigd kan zijn, including een financiele crisis, een marteling en het verlies van een baan. Je bent kunstmatig onderscheid aan het maken mbt een compleet irrelevante factor om te trollen.
pi_164174451
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

_O- Je gaat voorbij dat religie vaak als verantwoording is gebruikt om het vermoorden te rechtvaardigen.

[ afbeelding ]
Dat is een probleem van mensen, volgens mij is bijna alles wel eens aanleiding geweest anderen te vermoorden. Aangezien religie niemand tot iets dwingt vind ik niet dat religie zelf als oorzaak kan worden aangemerkt, de mens heeft vrij keuze te geloven of niet. Dat men zich voor een karretje laat spannen in bepaalde omstandigheden is niet de schuld van de religie, politiek stroming of welk denkbeeld dan ook.
pi_164174475
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:49:42 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174513
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is een probleem van mensen, volgens mij is bijna alles wel eens aanleiding geweest anderen te vermoorden. Aangezien religie niemand tot iets dwingt vind ik niet dat religie zelf als oorzaak kan worden aangemerkt, de mens heeft vrij keuze te geloven of niet. Dat men zich voor een karretje laat spannen in bepaalde omstandigheden is niet de schuld van de religie, politiek stroming of welk denkbeeld dan ook.
Maar mensen die echt tot het uiterste gaan om vrijheid van denken te promoten op politiek gebied en in de wetenschap betalen een hoge prijs vaak. Henk en Ingrid bepalen vaak meer wat er gebeurd. Of mensen met een navenante competentie die nu in de politiek de boventoon voeren. :')
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:49:43 #78
116015 SicSicSics
pi_164174514
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:20 schreef grimselman het volgende:
amateurpsycholoog
Hoe weet je dat ik er niet voor betaald wordt. :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:31 schreef Jigzoz het volgende:
Angst is een uitstekende raadgever. Zonder angst was de mensheid allang uitgestorven.
Dan kunnen we het nog eens hebben over rationele en irrationele angsten.

Angst bij gevaar. Prima.
Irrationele angsten en fobieën. "Iets" minder constructief.
Dat zit hem in het woord fobie. Angststoornis. Geeft het een beetje weg. :)
Fine, fuck you then!
pi_164174526
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat tijgers wel direct kunnen "vermoorden" en Islam niet is compleet irrelevant mbt of een angst gerechtvaardigd is. Compleet irrelevant. En dat weet jij best.

Er zijn talloze dingen die je niet kunnen vermoorden waarvoor een angst gerechtvaardigd kan zijn, including een financiele crisis, een marteling en het verlies van een baan. Je bent kunstmatig onderscheid aan het maken mbt een compleet irrelevante factor om te trollen.
Ik vind die vergelijking die met de tijger gemaakt werd onzin en ik vind het wel erg relevant dat angst voor iets wat heel concreet een directe bedreiging kan zijn niet vergeleken moet worden met iets wat totaal geen directe bedreiging kan zijn. Als jij het wel een goede vergelijking vond moet je het zelf maar weten.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:51:49 #80
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_164174561
quote:
Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.
Gezien het kwaad dat de islam hier aanricht mag je dus niet van een fobie spreken. Het is immers een zeer reële angst zoals we inmiddels hebben ervaren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:52:36 #81
116015 SicSicSics
pi_164174573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:51 schreef deedeetee het volgende:
Gezien het kwaad dat de islam hier aanricht mag je dus niet van een fobie spreken. Het is immers een zeer reële angst zoals we inmiddels hebben ervaren.
Heb jij ook een autofobie?
Fine, fuck you then!
pi_164174577
Mooi dat daar de ogen ook open gaan.

Je oogst van zaait, met jullie arrogante intolerante houding.

Ik heb medelijden met de moslims die wel beschikken over een empathisch vermogen. Die gaan er zeker onder lijden.

Genoeg is genoeg.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:53:03 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164174581
Zeer zorgelijk dat die belachelijke term serieus genomen wordt door bepaalde instanties.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:55:15 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:52 schreef Odaiba het volgende:
Mooi dat daar de ogen ook open gaan.

Je oogst van zaait, met jullie arrogante intolerante houding.

Ik heb medelijden met de moslims die wel beschikken over een empathisch vermogen. Die gaan er zeker onder lijden.

Genoeg is genoeg.
Haat is een kwaadaardige emotie die het denken vertroebelt inderdaad. Een meer rationele discussie over religie en ideologie zonder direct de persoon of aanhanger daarvan te haten zou beter zijn. We gaan dagelijks op een goede manier met moslims om. En kopen hun producten zelfs.
pi_164174636
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
Zeer zorgelijk dat die belachelijke term serieus genomen wordt door bepaalde instanties.
Ik vind die term ook niet zo heel spannend. Als een vrouw wordt uitgescholden omdat ze een hoofddoek, dan mag je dat van mij islamofobie of kutgedrag noemen. Het is mij om het even. Het gaat erom dat het niet hoort.
pi_164174646
Haat en angst naar elkaar. Blij dat ik niet bij die groep mensen hoor die hier last van heeft. Lijkt me erg lastig leven.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:56:53 #87
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164174656
quote:
Religie kan de geestelijke munitie vormen voor de haat die nodig is om een ander te vermoorden.

Een wapen kan het middel zijn om haat voor een ander mens om te zetten in een (onomkeerbare) daad.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164174666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Haat is een kwaadaardige emotie die het denken vertroebelt inderdaad. Een meer rationele discussie over religie en ideologie zonder direct de persoon of aanhanger daarvan te haten zou beter zijn. We gaan dagelijks op een goede manier met moslims om. En kopen hun producten zelfs.
Hoewel ik het met je eens ben is dat iets voor intellectuelen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:58:13 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164174687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind die term ook niet zo heel spannend.
Dat kan nog komen als overheden het serieus gaan nemen. Gevaarlijke ontwikkeling.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:58:35 #90
116015 SicSicSics
pi_164174692
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:56 schreef Villas__Rubin het volgende:
Religie kan de geestelijke munitie vormen voor de haat die nodig is om een ander te vermoorden.
Dat kan ook zonder religie.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:58:47 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174698
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind die term ook niet zo heel spannend. Als een vrouw wordt uitgescholden omdat ze een hoofddoek, dan mag je dat van mij islamofobie of kutgedrag noemen. Het is mij om het even. Het gaat erom dat het niet hoort.
Maar hufter gedrag is wellicht wat off topic in dit topic.
pi_164174731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar hufter gedrag is wellicht wat off topic in dit topic.
Punt is dat het bericht in de OP juist slaat op dat soort incidenten. Wanneer iemand wordt uitgescholden vanwege haar hoofddoekje, wordt dat islamofobie genoemd.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:00:39 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben is dat iets voor intellectuelen.
Hehe haat is trouwens meer iets wat geregeld wordt door je hormonaal systeem en dan vooral de reactie daarop. Meer iets voor biologie dus. :')
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:01:36 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164174755
Ik denk dat de moslimgemeenschappen in Europa erg weinig doen om de zwakkeren-van-geest in hun midden te hoeden voor samenzweringstheorien en radicale ideeen te vinden op het internet of in een moskee en ik zou graag zien dat gematigde moslims daar meer verantwoordelijkheid namen en actiever de discussie zouden aangaan in hun gemeenschap en zich wat minder zouden gedragen als een peer-pressue groep en wat meer zelf-kritische ideeen zouden omarmen.

Ben ik nu een islamofoob?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164174759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hehe haat is trouwens meer iets wat geregeld wordt door je hormonaal systeem en dan vooral de reactie daarop. Meer iets voor biologie dus. :')
Doe er dan ook gelijk even een cursus boeddhisme en confucianisme bij.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:02:44 #96
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164174770
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat kan ook zonder religie.
Klopt, maar religie is wel een hele diepgaande natuurlijk.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:03:18 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174780
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is dat het bericht in de OP juist slaat op dat soort incidenten. Wanneer iemand wordt uitgescholden vanwege haar hoofddoekje, wordt dat islamofobie genoemd.
Ik zou die mensen willen die dit doen straffen maar binnen de kader van de wet mag er alleen worden ingegrepen als mensen lichamelijk geweld wordt aangedaan. Waardoor er heel veel gevaarlijke gekken langere tijd hun gang kunnen gaan
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:04:14 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164174793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Doe er dan ook gelijk even een cursus boeddhisme en confucianisme bij.
_O- Ik kijk wel uit. Zeker in deze spannende tijden.
pi_164174797
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:01 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat de moslimgemeenschappen in Europa erg weinig doen om de zwakkeren-van-geest in hun midden te hoeden voor samenzweringstheorien en radicale ideeen te vinden op het internet of in een moskee en ik zou graag zien dat gematigde moslims daar meer verantwoordelijkheid namen en actiever de discussie zouden aangaan in hun gemeenschap en zich wat minder zouden gedragen als een peer-pressue groep en wat meer zelf-kritische ideeen zouden omarmen.

Ben ik nu een islamofoob?
Als ik zie hoe bepaalde zichzelf moslim noemende broeders en zusters zich gedragen dan krijg ik het idee dat ze elkaar nooit ergens op aanspreken...Een moslim mag namelijk zondigen, maar dat is dan tussen hem en Allah.. Dit soort lui zijn dan weer anders dan de radicale moslims, maar ze denken over bepaalde onderwerpen dan wel weer hetzelfde.
pi_164174803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

_O- Ik kijk wel uit. Zeker in deze spannende tijden.
O, wattan?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:07:11 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164174853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als ik zie hoe bepaalde zichzelf moslim noemende broeders en zusters zich gedragen dan krijg ik het idee dat ze elkaar nooit ergens op aanspreken...Een moslim mag namelijk zondigen, maar dat is dan tussen hem en Allah.. Dit soort lui zijn dan weer anders dan de radicale moslims, maar ze denken over bepaalde onderwerpen dan wel weer hetzelfde.
Yup dat is precies wat ik bedoel. Het zijn gematigde moslims in de zin dat ze zich als normale mensen voordoen en dat ze zelf nooit een aanslag zouden plegen of iets anders radicaals zouden doen maar ondertussen sharen ze wel als een gek 9/11 conspiracy dingen op facebook en drukken ze op like als iemand iets edge-lord-achtigs roept. De perfecte voedingsbodem voor zwakzinnigen die ineens "zin hebben om eindelijk eens wat aan die misstanden te gaan doen". Namens al die positieve of neutrale feedback die ze van hun vrienden en familie krijgen natuurlijk.

Maar oh wee als je wat kritisch roept over gematigde moslims want dan val je de verkeerde mensen aan. Terwijl daar zeker wel een deel van het probleem ligt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164174945
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Yup dat is precies wat ik bedoel. Het zijn gematigde moslims in de zin dat ze zich als normale mensen voordoen en dat ze zelf nooit een aanslag zouden plegen of iets anders radicaals zouden doen maar ondertussen sharen ze wel als een gek 9/11 conspiracy dingen op facebook en drukken ze op like als iemand iets edge-lord-achtigs roept. De perfecte voedingsbodem voor zwakzinnigen die ineens "zin hebben om eindelijk eens wat aan die misstanden te gaan doen". Namens al die positieve of neutrale feedback die ze van hun vrienden en familie krijgen natuurlijk.

Maar oh wee als je wat kritisch roept over gematigde moslims want dan val je de verkeerde mensen aan. Terwijl daar zeker wel een deel van het probleem ligt.
Vaak nog crimineel en asociaal ook. Maar omdat ze ook het etiket moslim, buitenlands en [voer uw nationaliteit in] dragen moet iedereen het weer voor ze opnemen, want bla bla bla
pi_164174950
Ik denk dat moslims het niet erg vinden om kritiek te ontvangen, de afgelopen jaren is er veel kritiek geweest op moslims en islam en de meeste moslims zijn dat onderhands wel gewend geraakt. Ook ik vind het woordje islamofobie niet secuur en zou ik liever zien dat er gesproken wordt over moslimhaat. Uiteraard is moslimhaat niet raar in deze tijden, er worden namelijk moorden en aanslagen gepleegd in Europa in de naam van Islam (ISIS) en dan krijg je een soort tegenreactie. Kan ik het de Europeanen kwalijk nemen dat zij moslims haten? Nee dat kan ik niet net zoals ik het ISIS niet kwalijk kan nemen dat zij het westen haten.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:11:46 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_164174956
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Ben het hier mee eens.

Eindelijk eens Koos.. damn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_164175061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik denk dat moslims het niet erg vinden om kritiek te ontvangen, de afgelopen jaren is er veel kritiek geweest op moslims en islam en de meeste moslims zijn dat onderhands wel gewend geraakt.
Maar doen ze er ook iets mee ?
pi_164175078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar doen ze er ook iets mee ?
Dat zal per individu verschillen natuurlijk.
pi_164175126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:17 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Dat zal per individu verschillen natuurlijk.
Dat is gezien de aard van de kritiek ("neem eens verantwoordelijkjheid voor elkaar") best wel een ironisch (en enigszins droefmatig stemmend) antwoord.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:23:22 #108
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164175212
Maar goed, het is allemaal niet echt leuk.
pi_164175239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is gezien de aard van de kritiek ("neem eens verantwoordelijkjheid voor elkaar") best wel een ironisch (en enigszins droefmatig stemmend) antwoord.
Die kritiek gaat niet in zoals jij hem naar voren brengt. 'De' moslim en 'de' islam bestaat niet, 'de' moslims zijn geen homogene groep die met elkaar verbonden zijn waardoor verantwoordelijk voor elkaar nemen voor elkaar normaal zou moeten zijn. De Joden in Nederland zijn homogeen en zijn sterk verbonden met elkaar, absoluut niet te vergelijken met moslims die onder elkaar bestaan uit honderden sektes waarvan elk ander elkaar niet kan uitstaan, laat staan verantwoordelijkheid nemen voor elkaars verkeerd of crimineel gedrag.
pi_164175251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De mensen die willen dat mensen verantwoordelijkheid nemen voor daden van anderen stellen volgens mij ook wel vreemde eisen.
pi_164175283
Gepersonaliseerd nummerbord in België wel een hit toch.

I´m back.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:27:40 #112
6484 ExTec
pi_164175291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies, en zo zijn (kwalijke) ideologieën mooi wegverklaard door wespensteek. Want er zijn geen ideologieën, er zijn alleen mensen.
pi_164175326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik weet niet of het angst is ik zie het meer als een gezonde afkeer. De angst zit volgens mij meer bij knuffelaars die ondanks alles wat de islam aanricht het maar blijven goedpraten en er alles aan doen om de confrontatie met deze religie uit de weg te gaan. Het ssst-cultuurtje. Je zal per ongeluk maar eens op een paar lange tenen trappen. Dit bizarre gedrag vind je vooral in de bovenlagen en mag je gerust islamofilie noemen.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164175329
Dit komt toch niet als verrassing?
Er is sprake van compleet parallelle samenlevingen. Islamitisch en westers als 2 losse eilanden. Het mengt gewoon niet en de mensen kennen elkaar en elkaars cultuur niet.

Als dan een groep malloten uit naam van islam aanslagen plegen is het niet raar dat de westerse mensen de hele islam erop aan kijkt. Wij zien niet het verschil tussen een goede moslim en een terrorist. En het lijkt voor buitenstaanders alsof iedere moslim opeens kan radicaliseren. Dan krijg je dus islamofobie omdat het als buitenstaander totaal niet duidelijk is waar de islam voor staat.

Hoe dit kon ontstaan.. Tsja, ik denk dat dit toch grotendeels bij de islam ligt. Het is niet de enige andere 'vreemde' cultuur in het westen en toch is dit de enige cultuur waarmee het zo botst. Dus je zou kunnen concluderen dat daar het probleem ligt.
Als we dit willen oplossen moeten we elkaar leren begrijpen.
Maar de niet-moslims zien vooral dat de gematigde moslims niets doen om dit soort dingen te voorkomen. En als ze er wel actief wat mee doen hebben ze dat goed kunnen verbergen. Het enige wat ze zeggen is dat dit niet de islam is.
Op die manier lijkt het voor niet-moslims dat de gematigde moslims dit goedkeuren, of in ieder geval niets tegen ondernemen.
Dit zorgt ervoor dat het alleen maar verder segregeert. Steeds sterker een wij/zij samenleving.
Klink als een vicieuze cirkel...

Ik zie het somber in als ik eerlijk ben. Ik zag mezelf als tolerant en open naar nieuwe culturen. Ik heb 10 jaar in een moslimwijk gewoond en mijn beeld is niet bepaald positiever geworden. En het begrip naar elkaar is ook niet bepaald verbeterd. Als er op korte termijn niet iets flink veranderd kan dit wel eens behoorlijk uit de hand lopen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:32:55 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164175371
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Precies, en zo zijn (kwalijke) ideologieën mooi wegverklaard door wespensteek. Want er zijn geen ideologieën, er zijn alleen mensen.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen zelfs een speciale hesendeel voor ideologie en religie hebben. En dat het stimuleren daarvan tot een gevoel voor welbevinden lijdt. Een soort van ingebouwde Henk en Ingrid dus. :')
pi_164175388
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik ontken nergens dat er ideologieën zijn.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:34:47 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164175401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar wel dat ze kwalijk kunnen zijn. Los van de menselijke factor.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:38:17 #118
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164175470
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:29 schreef the85mc het volgende:

Ik zie het somber in als ik eerlijk ben. Ik zag mezelf als tolerant en open naar nieuwe culturen. Ik heb 10 jaar in een moslimwijk gewoond en mijn beeld is niet bepaald positiever geworden. En het begrip naar elkaar is ook niet bepaald verbeterd. Als er op korte termijn niet iets flink veranderd kan dit wel eens behoorlijk uit de hand lopen.
Wat zou er moeten veranderen?

Iedereen zou eigenlijk gewoon weer liever terug moeten gaan naar gebied van herkomst. Moslims in Islamitische landen, of slechts in kleine hoeveelheden aanwezig in het Westen, en dan ook goed verspreid.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:39:26 #119
6484 ExTec
pi_164175496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat hij zegt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

pi_164175506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee ik ontken ook niet dat ze kwalijk kunnen zijn, ik ontken dat de ideologie de oorzaak is van het gedrag omdat mensen zelf afwegingen maken die tot hun gedrag leiden en daarbij speelt veel meer een rol dan alleen een ideologisch opvatting. Een ideologische opvatting zelf doet ook niets, het zijn de mensen die het omzetten in concreet gedrag. Desondanks kan het verspreiden van ideologische boodschappen en daarmee anderen aanzetten tot verkeerd gedrag wel kwaad vandaar ook dat dat verspreiden aangepakt moet worden en kan worden en vandaar ook de wetten mbt aanzetten tot haat in Nederland. Een ideologie of religie zelf doet dus niets het zijn steeds de mensen die ervoor kiezen de religie of ideologie leidend te laten zijn voor hun gedrag of niet.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:42:55 #121
6484 ExTec
pi_164175566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:40 schreef Wespensteek het volgende:

...omdat mensen zelf afwegingen maken die tot hun gedrag leiden en daarbij speelt veel meer een rol dan alleen een ideologisch opvatting.
Ja, of je doet alsof het extreme individualisme wat het westen kent universeel is, niet alleen qua locatie maar ook qua tijdsgewrichten.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:43:02 #122
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164175570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:38 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Iedereen zou eigenlijk gewoon weer liever terug moeten gaan naar gebied van herkomst. Moslims in Islamitische landen, of slechts in kleine hoeveelheden aanwezig in het Westen, en dan ook goed verspreid.
Het aantal vluchtelingen uit islamitische landen binnen Europa heb ik ergens gelezen is maar 4% maar als een paar gekken daaronder heftige aanslagen plegen dan valt dat natuurlijk op en creëert dat angst en haat dat is logisch. Samen met een incompetente overheid die niet instaat is de achterliggende oorzaken weg te nemen (afmaken IS niet samenwerken met rare landen Saoedi Arabië, Turkije) leid dat tot onrust. Ik begrijp de Franse en Belgische islamofobie derhalve wel.
pi_164175627
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, of je doet alsof het extreme individualisme wat het westen kent universeel is, niet alleen qua locatie maar ook qua tijdsgewrichten.
Nee dat doe ik ook niet maar dat elders mensen ideologische zaken opdwingen aan andere mensen is ook een keuze van die mensen. Desondanks blijft het daar ook een keuze van mensen om de ideologie over te nemen waarbij duidelijk is volgens mij dat als je met zware straffen wordt bedreigd als je je niet aan de richtlijnen houdt dat het niet de ideologie is die je ertoe drijft maar de dwangmiddelen.
pi_164175654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:38 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet als het tweede of derde generatie moslims zijn die in het westen wonen. En bovendien krijg je dan hetzelfde probleem maar dan in een ander land.

Wat wel de oplossing is weet ik ook niet. Het zou wel fijn zijn als er wat actiever een reactie zou komen vanuit de moslim gemeenschap om radicalisering in te dammen. Nu lijkt het op passief afwachten en blijft het bij zeggen 'het is niet de echte islam, islam is liefde'.
Ik denk dan als je echt zo voor je geloof gaat zorg je in ieder geval dat niemand het misbruikt. Maar zelfreflectie is niet het sterkste punt van islam.
Eigenlijk is het tijd voor de Verlichting binnen de islam als ik er zo eens over nadenk.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:50:09 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164175714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat doe ik ook niet maar dat elders mensen ideologische zaken opdwingen aan andere mensen is ook een keuze van die mensen. Desondanks blijft het daar ook een keuze van mensen om de ideologie over te nemen waarbij duidelijk is volgens mij dat als je met zware straffen wordt bedreigd als je je niet aan de richtlijnen houdt dat het niet de ideologie is die je ertoe drijft maar de dwangmiddelen.
Maar die dwang middelen zijn zijn vaak religieuze en ideologische voorschriften. Vaak opgeschreven in zaken als de bijbel, koran of mein kampf? Waarvan de eerste twee door een almachtige god?
pi_164175782
Islamofobie is een non-term.

I feel kinda Locrian today
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:54:23 #127
6484 ExTec
pi_164175794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar je hebt dus ook mensen die vrijwillig een ideologie omarmen, hé?

Afijn;

Non-discussie, verder :)

Dat ideologieën abstracties zijn die niet leven en derhalve niet fysiek kunnen doden, weten we allemaal.

Laat onverlet dat ideologieën tot op de kern kwaadaardig kunnen zijn, en het gewoon verdienen om bestreden te worden.
pi_164175803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar die dwang middelen zijn zijn vaak religieuze en ideologische voorschriften. Vaak opgeschreven in zaken als de bijbel, koran of mein kampf? Waarvan de eerste twee door een almachtige god?
Nee de dwangmiddelen zijn de concrete straffen die worden opgelegd door de mensen. Voorzover ik weet is er nog geen god geweest die daadwerkelijk straffen heeft uitgedeeld wat er ook in de boekjes staat, het zijn de mensen die om hun moverende redenen vinden dat ze moeten doen wat in dat boekje staat en ik twijfel vaak zelfs of hun motief daadwerkelijk is wat in de boekjes staat.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:55:17 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164175811
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:47 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet als het tweede of derde generatie moslims zijn die in het westen wonen. En bovendien krijg je dan hetzelfde probleem maar dan in een ander land.

Wat wel de oplossing is weet ik ook niet. Het zou wel fijn zijn als er wat actiever een reactie zou komen vanuit de moslim gemeenschap om radicalisering in te dammen. Nu lijkt het op passief afwachten en blijft het bij zeggen 'het is niet de echte islam, islam is liefde'.
Ik denk dan als je echt zo voor je geloof gaat zorg je in ieder geval dat niemand het misbruikt. Maar zelfreflectie is niet het sterkste punt van islam.
Eigenlijk is het tijd voor de Verlichting binnen de islam als ik er zo eens over nadenk.
Ik vindt trouwens dat ook de niet islamitische bevolking als makke schapen achter de politiek aanloopt. Los van moslims.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:56:56 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164175840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee de dwangmiddelen zijn de concrete straffen die worden opgelegd door de mensen. Voorzover ik weet is er nog geen god geweest die daadwerkelijk straffen heeft uitgedeeld wat er ook in de boekjes staat, het zijn de mensen die om hun moverende redenen vinden dat ze moeten doen wat in dat boekje staat en ik twijfel vaak zelfs of hun motief daadwerkelijk is wat in de boekjes staat.
Dan zou je de koran en de bijbel toch nog eens na moeten lezen. Los van de wat meer gewelddadige religies als die van de Azteken en dergelijke. En cijfermatig hoeveel mensen zijn er vermoord uit naam van god of allah?
pi_164175846
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:54 schreef starla het volgende:
Islamofobie is een non-term.

Waarom zou iemand niet een ongerechtvaardigde irrationele angst kunnen hebben voor de islam en beseffen dat hij daardoor hinder heeft in het normale leven?
pi_164175872
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan zou je de koran en de bijbel toch nog eens na moeten lezen. Los van de wat meer gewelddadige religies als die van de Azteken en dergelijke.
Die heb ik gelezen hoor en ik weet vrij zeker dat ze niets doen, ik geloof er geen bal van namelijk. Alleen al het feit dat het een keuze is die boekjes te geloven geeft aan dat het niet dergelijke teksten zijn die het gevaar zijn het zijn de mensen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:00:37 #133
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164175909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die heb ik gelezen hoor en ik weet vrij zeker dat ze niets doen, ik geloof er geen bal van namelijk. Alleen al het feit dat het een keuze is die boekjes te geloven geeft aan dat het niet dergelijke teksten zijn die het gevaar zijn het zijn de mensen.
Ze doen niets die boeken. Ik schat dat dan zo een 50% van de oorlogen nooit gebeurd zou zijn? Leg dat eens uit? En met die 50% zit ik dan nog te laag denk ik? En ik geloof er ook niet in maar het gaat niet om wat ik denk maar om de impact van die boeken waar je het dan over hebt.
pi_164175978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ze doen niets die boeken. Ik schat dat dan zo een 50% van de oorlogen nooit gebeurd zou zijn? Leg dat eens uit? En met die 50% zit ik dan nog te laag denk ik?
Als je de vraag zo stelt denk ik niet dat ik het je uit kan leggen, maar het zijn niet de boeken die besloten oorlog te gaan voeren.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:03:17 #135
6484 ExTec
pi_164175980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zou iemand niet een ongerechtvaardigde irrationele angst kunnen hebben voor de islam en beseffen dat hij daardoor hinder heeft in het normale leven?
Dat kan. Denk alleen dat het amper voorkomt.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:05:00 #136
6484 ExTec
pi_164176020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar die mensen waren een stuk minder gevaarlijk als ze niet van die boekjes hadden waar ze hun rechtvaardiging uit putte, denk je ook niet.

En wat gaan we dan uiteindelijk doen als we ontdekken dat volgers van dat ene boekje wel erg vaak ontsporen?
pi_164176022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat kan. Denk alleen dat het amper voorkomt.
Ik denk het ook, de meeste mensen zullen nog niet beseffen dat hun angst irrationeel is en voor problemen zorgt. In het verhaal waarmee dit topic begon is het begrip denk ik ook onjuist gebruikt het is meer racisme gericht tegen moslims dat aan het toenemen is.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:07:45 #138
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164176095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je de vraag zo stelt denk ik niet dat ik het je uit kan leggen, maar het zijn niet de boeken die besloten oorlog te gaan voeren.
De Bijbel en de Koran zijn boeken van een god. Zo geloven Henk en Ingrid dat. Mensen die geloven in een waarheid of dat nou vanuit religie of een ideologie is zijn uiteindelijk instaat om een anders denkende te vermoorden. Omdat ze in een waarheid geloven dat bestrijden zou eigenlijk de werkelijke doelstelling moeten zijn om terrorisme te bestrijden. :') Maar dan houd je ook geen slachtvee meer over.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:08:27 #139
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164176118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Man, wat ben jij toch dom.
pi_164176131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar die mensen waren een stuk minder gevaarlijk als ze niet van die boekjes hadden waar ze hun rechtvaardiging uit putte, denk je ook niet.

En wat gaan we dan uiteindelijk doen als we ontdekken dat volgers van dat ene boekje wel erg vaak ontsporen?
Nee dat denk ik niet, ik denk dat mensen gewoon vatbaar zijn voor propaganda waarmee ze met haat worden gevuld ten opzichte van een andere groep. Ik denk echt dat het een puur menselijk probleem is. De meeste grote oorlogen hebben ook politieke motieven en ook bij religieuze oorlogen spelen vaak de machtsverhoudingen een grote rol. Zonder religie was er vast iets anders verzonnen, de meeste religies zijn denk ik ook verzonnen om macht en aanzien te krijgen.
pi_164176140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt trouwens dat ook de niet islamitische bevolking als makke schapen achter de politiek aanloopt. Los van moslims.
Ik denk omdat het mensen nog niet direct heeft geraakt en dat ze daarom passief reageren.
En hoezo achter de politiek aanlopen? Heb je de peilingen wel eens gezien? In heel Europa rukken de extremere partijen op. Afrekenen met de huidige politiek zo lijkt het wel.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:09:35 #142
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164176143
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:07 schreef Megumi het volgende:
De Bijbel en de Koran zijn boeken van een god. Zo geloven Henk en Ingrid dat. Mensen die geloven in een waarheid of dat nou vanuit religie of een ideologie is zijn uiteindelijk instaat om een anders denkende te vermoorden. Omdat ze in een waarheid geloven dat bestrijden zou eigenlijk de werkelijke doelstelling moeten zijn om terrorisme te bestrijden. Maar dan houd je ook geen slachtvee meer over.
En niet zomaar 'een waarheid', maar de Allerhoogste Waarheid. Daar kan geen menselijke ideologie tegenop.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:12:37 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164176217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet, ik denk dat mensen gewoon vatbaar zijn voor propaganda waarmee ze met haat worden gevuld ten opzichte van een andere groep. Ik denk echt dat het een puur menselijk probleem is. De meeste grote oorlogen hebben ook politieke motieven en ook bij religieuze oorlogen spelen vaak de machtsverhoudingen een grote rol. Zonder religie was er vast iets anders verzonnen, de meeste religies zijn denk ik ook verzonnen om macht en aanzien te krijgen.
De meesten soldaten hebben trouwens de neiging om hun tegenstander te ontwijken. Op een slachtveld men wil niet graag dood. Daarom zijn juist boeken als de bijbel, koran met een almachtige god aan top juist zo handig omdat wel te doen. Zeker omdat de meeste westerse en islamitische strijders redelijk ongetraind het slachtveld op gaan. In de huidige tijden.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:16:20 #144
6484 ExTec
pi_164176296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk het ook, de meeste mensen zullen nog niet beseffen dat hun angst irrationeel is en voor problemen zorgt. In het verhaal waarmee dit topic begon is het begrip denk ik ook onjuist gebruikt het is meer racisme gericht tegen moslims dat aan het toenemen is.
Dan moet je zeggen, nee dat denk ik niet, dat komt vaak voor.

Ow, en je mag ook even uitleggen hoe het dan werkt, dat juist die theoretische angst voor problemen zorgt?
pi_164176308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

De meesten soldaten hebben trouwens de neiging om hun tegenstander te ontwijken. Op een slachtveld men wil niet graag dood. Daarom zijn juist boeken als de bijbel, koran met een almachtige god aan top juist zo handig omdat wel te doen.
De soldaten die zelf niet dood willen richten ook erg veel schade aan. Toen George Bush Irak wou aanvallen verzonnen ze ook een mooi verhaal waarbij de religie juist geen rol speelde omdat dat als motief niet gebruikt kon worden. Stalin gebruikte geen religie en MAO ook niet. Religie is zonder meer heel handig om mensen tot iets te drijven maar het blijft een instrument en niet de oorzaak de oorzaak zijn de mensen die de religie gebruiken en de mensen die de keuze maken daaraan te gehoorzamen. De vatbaarheid van mensen voor dergelijke propaganda en de keuze te gehoorzamen veroorzaakt de problemen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:17:07 #146
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164176317
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:09 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik denk omdat het mensen nog niet direct heeft geraakt en dat ze daarom passief reageren.
En hoezo achter de politiek aanlopen? Heb je de peilingen wel eens gezien? In heel Europa rukken de extremere partijen op. Afrekenen met de huidige politiek zo lijkt het wel.
Maar ze lopen als makke schapen achter politici aan zonder oplossingen. Per saldo verandert er dan niets. Los van welke partij ze dan stemmen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:19:51 #147
6484 ExTec
pi_164176394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet, ik denk dat mensen gewoon vatbaar zijn voor propaganda waarmee ze met haat worden gevuld ten opzichte van een andere groep. Ik denk echt dat het een puur menselijk probleem is.
Ja, dat is een herhaling van zetten, dat 'het mensen zijn', want boekjes leven inderdaad niet.

Maar hoe kan jij dan verklaren dat de ene propaganda zoveel succesvoller is dan de andere?

En dan eindigen we wederom instant bij:

En wat gaan we dan uiteindelijk doen als we ontdekken dat volgers van dat ene boekje wel erg vaak ontsporen sommige propagda wel erg succesvol is?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:20:11 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164176405
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De soldaten die zelf niet dood willen richten ook erg veel schade aan. Toen George Bush Irak wou aanvallen verzonnen ze ook een mooi verhaal waarbij de religie juist geen rol speelde omdat dat als motief niet gebruikt kon worden. Stalin gebruikte geen religie en MAO ook niet. Religie is zonder meer heel handig om mensen tot iets te drijven maar het blijft een instrument en niet de oorzaak de oorzaak zijn de mensen die de religie gebruiken en de mensen die de keuze maken daaraan te gehoorzamen. De vatbaarheid van mensen voor dergelijke propaganda en de keuze te gehoorzamen veroorzaakt de problemen.
Je gaat voorbij aan de technologische ontwikkelingen. De meeste aanvallen worden nu vanuit een vliegtuig of drone uitgevoerd. Of een gecomputeriseerde tank. Waarbij het zicht op de tegenstander minimaal is en het meer een computer spelletje wordt. En het minder traumatisch is om militairen en of burgers te doden. Dat is basis militaire tactiek wat verder niks met geloof en of ideologie te maken heeft. Je hoeft alleen je soldaten geestelijk wat minimale onzin te verkopen. Wat je vaak ziet in een aflevering van NCIS. Dus de strategie (religie en of ideologie) van een Mao of Stalin is niet meer nodig. Maar het resultaat hetzelfde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 02-08-2016 14:53:19 ]
pi_164176605
De fobie voor islamofobie neemt ook toe merk ik de laatste tijd. Daar moeten we ook voor waken.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:28:36 #150
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164176640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:27 schreef RobbieRonald het volgende:
De fobie voor islamofobie neemt ook toe merk ik de laatste tijd. Daar moeten we ook voor waken.
Bij mij niet ik ga dagelijks met diverse mensen om.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:48:47 #151
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164177236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ze doen niets die boeken. Ik schat dat dan zo een 50% van de oorlogen nooit gebeurd zou zijn? Leg dat eens uit? En met die 50% zit ik dan nog te laag denk ik? En ik geloof er ook niet in maar het gaat niet om wat ik denk maar om de impact van die boeken waar je het dan over hebt.
Als religie oorlogen veroorzaakt, en de wereldbevolking is (of was) grotendeels gelovig, dan geeft dat aan dat oorlog (en religie) blijkbaar een nuttige overlevingsstrategie is. Survival of the fittest.
are we infinite or am I alone
pi_164177293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, dat is een herhaling van zetten, dat 'het mensen zijn', want boekjes leven inderdaad niet.

Maar hoe kan jij dan verklaren dat de ene propaganda zoveel succesvoller is dan de andere?

En dan eindigen we wederom instant bij:

En wat gaan we dan uiteindelijk doen als we ontdekken dat volgers van dat ene boekje wel erg vaak ontsporen sommige propagda wel erg succesvol is?
Het lijkt mij vrij logisch dat de ene propaganda succesvoller is dan de andere, het ligt eraan hoe goed je mensen kunt overtuigen en daarbij spelen vele aspecten en menselijke behoeften een rol. Als je kijkt naar reclame is de één ook veel succesvoller dan de andere. Verder hoef je niets te doen anders dan de openbare orde handhaven, dat mensen afgunstig zijn dat hun eigen propaganda minder effectief is lijkt mij ook niet iets dat je succesvolle propaganda kunt verwijten. Je moet dus zelf zorgen dat je mensen overtuigt en als het je lukt om mensen te overtuigen niet meer in goden te geloven is de islam verdwenen en is het verworden tot een mythologisch verhaal dat mensen ooit geloofden zoals we er al vrij veel hebben.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:59:08 #153
6484 ExTec
pi_164177513
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:50 schreef Wespensteek het volgende:

Je moet dus zelf zorgen dat je mensen overtuigt en als het je lukt om mensen te overtuigen niet meer in goden te geloven is de islam verdwenen en is het verworden tot een mythologisch verhaal dat mensen ooit geloofden zoals we er al vrij veel hebben.
Vertel eens, hebben we WO2 ook gewonnen door al die duitsers te vertellen dat ome adolf niet zo'n toffe peer was?
pi_164177573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vertel eens, hebben we WO2 ook gewonnen door al die duitsers te vertellen dat ome adolf niet zo'n toffe peer was?
De ideologie is niet vernietigd door die oorlog, er zijn nu nog mensen die het nazisme aanhangen. De ideologie bestrijden doe je dus heel anders dan het gedrag van mensen bestrijden.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:01:49 #155
6484 ExTec
pi_164177587
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:50 schreef Wespensteek het volgende:

Je moet dus zelf zorgen dat je mensen overtuigt en als het je lukt om mensen te overtuigen niet meer in goden te geloven is de islam verdwenen en is het verworden tot een mythologisch verhaal dat mensen ooit geloofden zoals we er al vrij veel hebben.
Of: wat nu als dat niet lukt, omdat die mensen diep zitten begraven in hun eigen dogma's?

En dogma's is hier het correcte woord, dat zijn namelijk van die constructs, die zich volstrekt niks aantrekken van rationaliteit.
pi_164177631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Of: wat nu als dat niet lukt, omdat die mensen diep zitten begraven in hun eigen dogma's?

En dogma's is hier het correcte woord, dat zijn namelijk van die constructs, die zich volstrekt niks aantrekken van rationaliteit.
Dan moet je een betere weg zoek en tegelijk dus de openbare orde handhaven, zolang mensen zich aan de regels houden mogen ze elke mening hebben.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:03:28 #157
6484 ExTec
pi_164177637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De ideologie is niet vernietigd door die oorlog, er zijn nu nog mensen die het nazisme aanhangen. De ideologie bestrijden doe je dus heel anders dan het gedrag van mensen bestrijden.
Wie heeft het over vernietigen. Onschadelijk maken.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:15:18 #158
6484 ExTec
pi_164177914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan moet je een betere weg zoek en tegelijk dus de openbare orde handhaven, zolang mensen zich aan de regels houden mogen ze elke mening hebben.
Dus we moeten mensen overtuigen, maar als ze zich niet laten overtuigen, moeten we "een betere weg zoeken"?
pi_164177977
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus we moeten mensen overtuigen, maar als ze zich niet laten overtuigen, moeten we "een betere weg zoeken"?
Er mist inderdaad een "stukje: "Dan moet je een betere weg zoeken en ..."
En een betere weg betekent dus dat je moet kijken hoe je die mensen wel kunt overtuigen. Een gebrek aan overtuigingskracht is niet de schuld van de mensen die zich niet laten overtuigen.
pi_164178462
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je bekend bent met extreem gelovigen he?
Ooit wel eens gepraat met bijvoorbeeld zwaar gereformeerden? Die ga je echt niet overtuigen met logica. Die leven exact volgens de letter van de bijbel. Extreme moslims idem dito maar dan met de koran.
Beide groepen zien niet dat dat boek geschreven is met de kennis van toen en dat er het een en ander veranderd is,maar dat boek niet mee verandert. Er is maar 1 interpretatie mogelijk en die van hen is juist. De rest kan lullen als brugman maar alleen hun visie is de juiste.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:50:22 #161
6484 ExTec
pi_164178857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er mist inderdaad een "stukje: "Dan moet je een betere weg zoeken en ..."
En een betere weg betekent dus dat je moet kijken hoe je die mensen wel kunt overtuigen. Een gebrek aan overtuigingskracht is niet de schuld van de mensen die zich niet laten overtuigen.
Dan heb je dat stukje over dogma's, met nadruk op dogma's gemist.

Dogmatici laten zich per definitie niet overtuigen.

Dus overtuigen is gewoon geen optie en nu?

En trouwens ook royaal droevig dat mensen zoals jij hier echt durven te stellen dat als we blijkbaar maar wat beter ons best hadden gedaan met de nazi's overtuigen dat ome adolf geen toffe peer is, we WO2 af hadden kunnen wenden.

Kom ik op de volgende vraag:

Zijn deze pareltjes van wijsheid Copyright Wespensteek op z'n zolderkamertje,

Of zijn er historische parallellen waarin het gevaar afgewend is door de ander te 'overtuigen', of laat de geschiedenis in de praktijk wat meer heavy handed scenario's zien?

Want nogal naïeve ideeën is natuurlijk best grappig enzo, maar heeft met de realiteit niks van doen natuurlijk ;)
pi_164179103
Hoezo fobie? Dat was toch een echte vrachtwagen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_164179132
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Precies.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:44:12 #164
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_164180145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het aantal vluchtelingen uit islamitische landen binnen Europa heb ik ergens gelezen is maar 4%
En de moslims die hier niet als vluchtelingen zijn gekomen tel je niet mee ? Ik denk dat je dan op een veel hoger percentage komt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:47:51 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164180197
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 16:00 schreef ietjefietje het volgende:
Hoezo fobie? Dat was toch een echte vrachtwagen?
Een fobie is niet per definitie een waanbeeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_164181072
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

En trouwens ook royaal droevig dat mensen zoals jij hier echt durven te stellen dat als we blijkbaar maar wat beter ons best hadden gedaan met de nazi's overtuigen dat ome adolf geen toffe peer is, we WO2 af hadden kunnen wenden.

Kom ik op de volgende vraag:

Zijn deze pareltjes van wijsheid Copyright Wespensteek op z'n zolderkamertje,

Of zijn er historische parallellen waarin het gevaar afgewend is door de ander te 'overtuigen', of laat de geschiedenis in de praktijk wat meer heavy handed scenario's zien?

Want nogal naïeve ideeën is natuurlijk best grappig enzo, maar heeft met de realiteit niks van doen natuurlijk ;)
De hele geschiedenis is vol met voorbeelden waarbij gevaar is afgewend met het overtuigen van mensen, onze huidige Nederlandse samenleving is daar eigenlijk op gebaseerd. Daarom hebben we vrijheid van meningsuiting en discussie, dat niet iedereen meteen overtuigd is en sommige mensen niet overtuigd zullen worden doet er weinig aan af. Hoeveel rampen voorkomen zijn doordat nu katholieken en protestanten elkaar de hersens niet meer inslaan maar binnen de wet de discussie voeren met respect voor elkaars mening, kan ik natuurlijk niet aangeven. Ook niet hoeveel atheïsten nu nog leven omdat we mensen hebben geleerd respect te hebben voor de andere mening. Wat een verschil met de geschiedenis en de landen waarin de andere mening verboden is/was omdat het als slecht werd gezien los van wat de mensen deden. Maar perfect is het natuurlijk niet, het respect voor de wet is niet absoluut en respect voor de andere mening is vaak nog ver te zoeken; ik denk dat mensen gewoon niet perfect zijn en dus de samenleving zal het ook nooit worden los van welke mening men heeft.
pi_164181137
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:50 schreef ExTec het volgende:
PS Overigens lijkt het mij geheel duidelijk dat als men de steun aan de nazi's voor 1933 had ondermijnt dat wo2 er niet gekomen zou zijn. Eigenlijk is bijna alles fout gedaan in aanloop naar wo2.
pi_164181151
quote:
Na elke aanslag zien we een piek in islamofobe incidenten.
Eerst een samenleving ontwrichten d.m.v. een aanslag.
Vervolgens worden allerlei ongelovigen die zich moslim noemen aangevallen door boze autochtone niet-moslim-tokkies.

Zo redeneert IS. Dubbel winst voor IS.

o|O
SIMON
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:58:34 #169
6484 ExTec
pi_164181464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 17:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De hele geschiedenis is vol met voorbeelden waarbij gevaar is afgewend met het overtuigen van mensen, onze huidige Nederlandse samenleving is daar eigenlijk op gebaseerd. Daarom hebben we vrijheid van meningsuiting en discussie, dat niet iedereen meteen overtuigd is en sommige mensen niet overtuigd zullen worden doet er weinig aan af.
En wat nu als je mensen dient te 'overtuigen' die sowieso geen vrijheid van meningsuiting onderschrijven en geen discussie cultuur hebben?

quote:

En bespaar me je dan heb je niet genoeg overtuigingskracht. Want daar is gewoon geen sprake van. Er is sprake van een dogmatische tegenpartij die gewoon ronduit geen boodschap aan je verhaal heeft.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:00:09 #170
6484 ExTec
pi_164181508
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 17:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

PS Overigens lijkt het mij geheel duidelijk dat als men de steun aan de nazi's voor 1933 had ondermijnt dat wo2 er niet gekomen zou zijn. Eigenlijk is bijna alles fout gedaan in aanloop naar wo2.
Ow, we hadden ons moeten bemoeien met interne aangelegenheden in duitsland?

En als ik dat op heden projecteer moeten we ons dus nog meer gaan bemoeien met interne aangelegenheden in de islamitische wereld?

Iets zegt me dat dat volgens jou vast niet de bedoeling is... :')
pi_164181604
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, we hadden ons moeten bemoeien met interne aangelegenheden in duitsland?

En als ik dat op heden projecteer moeten we ons dus nog meer gaan bemoeien met interne aangelegenheden in de islamitische wereld?

Iets zegt me dat dat volgens jou vast niet de bedoeling is... :')
We hebben "ons" bemoeid met de aangelegenheid in Duitsland, het hele verdrag van Versaille en de economische crisis hebben allemaal invloed gehad op wat in Duitsland gebeurde. Als je een land vrijwel alle kansen ontneemt om zichzelf weer op te bouwen dan bemoei je je met dat land en krijg je een reactie. Als je zorgt voor armoede en ellende krijg je reactie.
pi_164181710
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 17:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

En wat nu als je mensen dient te 'overtuigen' die sowieso geen vrijheid van meningsuiting onderschrijven en geen discussie cultuur hebben?

[..]

En bespaar me je dan heb je niet genoeg overtuigingskracht. Want daar is gewoon geen sprake van. Er is sprake van een dogmatische tegenpartij die gewoon ronduit geen boodschap aan je verhaal heeft.
Toch zijn er heel veel dogma's gewoon verdwenen de katholieke kerk stond/staat bol van de dogma's. Ook dogma's zijn kwetsbaar als er een mening tegenover komt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_vrouwen__.html
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:49:55 #173
6484 ExTec
pi_164182467
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

We hebben "ons" bemoeid met de aangelegenheid in Duitsland, het hele verdrag van Versaille en de economische crisis hebben allemaal invloed gehad op wat in Duitsland gebeurde. Als je een land vrijwel alle kansen ontneemt om zichzelf weer op te bouwen dan bemoei je je met dat land en krijg je een reactie. Als je zorgt voor armoede en ellende krijg je reactie.
Maar volgens jou blijkbaar niet genoeg?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:50:37 #174
6484 ExTec
pi_164182483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch zijn er heel veel dogma's gewoon verdwenen de katholieke kerk stond/staat bol van de dogma's. Ook dogma's zijn kwetsbaar als er een mening tegenover komt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_vrouwen__.html
En heeft de katholieke kerk die dingen laten vallen omdat buitenstaanders ze daarvan overtuigd hebben, of kwam het van binnen?
pi_164182542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

En heeft de katholieke kerk die dingen laten vallen omdat buitenstaanders ze daarvan overtuigd hebben, of kwam het van binnen?
Maakt dat wat uit? Ik denk dat veel werd ingegeven door wat er buiten de kerk gebeurde en kritiek op hun standpunten maar ook intern zullen mensen een andere mening hebben gehad.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:54:33 #176
6484 ExTec
pi_164182571
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit?
Ja, want het is nogal voor de hand liggend dat je commentaar uit eigen kring wat serieuzer neemt dan commentaar van buitenstaanders.
pi_164182650
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, want het is nogal voor de hand liggend dat je commentaar uit eigen kring wat serieuzer neemt dan commentaar van buitenstaanders.
Dat vind ik helemaal niet voor de hand liggend eerlijk gezegd.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:02:52 #178
6484 ExTec
pi_164182780
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal niet voor de hand liggend eerlijk gezegd.
Dan wijk je daarin sterk af van wat de meesten vinden. Al is dat geen verassing.

Maar je geweldige stelling valt tot zover samen te vatten als:

- We moeten de primitieven overtuigen, en als dat niet lukt moeten we ze nog harder overtuigen.

Dat het overtuigen van zeer dogmatisch volk wat de verlichting niet mee heeft gemaakt gewoon niet gaat lukken, is geen optie, gewoon nog een keer proberen toch?

- Dat het christendom zichzelf heeft hervormd, niet buitenstaanders, "dat maakt natuurlijk niet uit", er dient je vervolgens uitgelegd te worden dat het hemd nader is dan de rok, want de uitkomst dat wij er geen klap aan kunnen doen is natuurlijk zeer ongewenst (gewoon nog een keer proberen te overtuigen)

Vat ik het correct samen?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:04:44 #179
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164182812
Ik ga niet in discussie met een zeloot die van mening is dat ik moet kiezen tussen zijn geloof of zijn zwaard. Die zeloot mag van mij zelf doodvallen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:05:32 #180
6484 ExTec
pi_164182827
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:04 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga niet in discussie met een zeloot die van mening is dat ik moet kiezen tussen zijn geloof of zijn zwaard. Die zeloot mag van mij zelf doodvallen.
Dan ben je niet overtuigend genoeg.
pi_164182844
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan wijk je daarin sterk af van wat de meesten vinden. Al is dat geen verassing.

Maar je geweldige stelling valt tot zover samen te vatten als:

- We moeten de primitieven overtuigen, en als dat niet lukt moeten we ze nog harder overtuigen.

Dat het overtuigen van zeer dogmatisch volk wat de verlichting niet mee heeft gemaakt gewoon niet gaat lukken, is geen optie, gewoon nog een keer proberen toch?

- Dat het christendom zichzelf heeft hervormd, niet buitenstaanders, "dat maakt natuurlijk niet uit", er dient je vervolgens uitgelegd te worden dat het hemd nader is dan de rok, want de uitkomst dat wij er geen klap aan kunnen doen is natuurlijk zeer ongewenst (gewoon nog een keer proberen te overtuigen)

Vat ik het correct samen?
Nee en ik noem andere mensen ook geen primitieven.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:07:08 #182
6484 ExTec
pi_164182860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee en ik noem andere mensen ook geen primitieven.
Dus we moeten ze niet overtuigen?
pi_164182873
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus we moeten ze niet overtuigen?
Je moet het helemaal zelf weten van mij moet je niets.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:09:37 #184
6484 ExTec
pi_164182908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je moet het helemaal zelf weten van mij moet je niets.
Maar we hadden het -zeer globaal- over de problemen die er waren met de islam en moderniteit.

We hadden het niet over wat 'van mij moet'.

En als ik teruglees was het recept: overtuigen, en als dat niet werkt nog meer overtuigen?
pi_164182934
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar we hadden het -zeer globaal- over de problemen die er waren met de islam en moderniteit.

We hadden het niet over wat 'van mij moet'.

En als ik teruglees was het recept: overtuigen, en als dat niet werkt nog meer overtuigen?
Dan ben je al vergeten dat ik het ook had over het handhaven van wetten maar als je een ideologie wil veranderen of mensen van mening wil doen veranderen dan is inderdaad de discussie en proberen te overtuigen de juiste manier volgens mij.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:13:37 #186
6484 ExTec
pi_164182984
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan ben je al vergeten dat ik het ook had over het handhaven van wetten
Maar volgens mij was er helemaal werkelijk niemand voor het niet-handhaven van wetten, dus dat benoemen, zie ik het nut niet van in.

quote:
maar als je een ideologie wil veranderen of mensen van mening wil doen veranderen dan is inderdaad de discussie en proberen te overtuigen de juiste manier volgens mij.
En als die mensen nou gewoon niet luisteren?

Je realiseert je dat in de wereld buiten je zolderkamertje dat voorkomt hé?

En dan?
pi_164182985
Islamofobie: ook wel bekend als logisch en humaan nadenken en gevaarherkenning
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_164183025
quote:
"Common sense as a mental illness"

idd dit dus

geen islamofobie hebben is raarder _O-
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_164183124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar volgens mij was er helemaal werkelijk niemand voor het niet-handhaven van wetten, dus dat benoemen, zie ik het nut niet van in.

[..]

En als die mensen nou gewoon niet luisteren?

Je realiseert je dat in de wereld buiten je zolderkamertje dat voorkomt hé?

En dan?
Als je mijn mening probeert samen te vatten is het alleen wel zo netjes om mijn hele teksten samen te vatten en niet alleen een deel uit te kiezen wat jij belangrijk vindt. Verder vind ik jouw respectloze gedoe over zolderkamertjes vervelend. Als je mij wil beledigen ga je jouw gang maar maar verwacht dan geen inhoudelijke discussie meer.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:23:09 #190
6484 ExTec
pi_164183163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je mijn mening probeert samen te vatten is het alleen wel zo netjes om mijn hele teksten samen te vatten en niet alleen een deel uit te kiezen wat jij belangrijk vindt.
Dat noemen we geen samenvatting, dat noemen we een quote.

Maar ik nodig je uit:

Belicht dat overtuigen gebeuren nogmaals, als het kan ik 1 alinea, 3 zinnen max :)
pi_164183250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:13 schreef Baas_bas het volgende:
Islamofobie: ook wel bekend als logisch en humaan nadenken en gevaarherkenning
Inderdaad, als je in de petrochemische industrie werkt, dan ben je ook bezig met gevaarherkenning en risico`s.
Als ik met extra gevaarlijk werk bezig ben dan let ik ook op mijn vluchtweg.

Zelfde in een ruimte vol met booslims, gevaarherkenning en risico`s beperken.
pi_164183270
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad, als je in de petrochemische industrie werkt, dan ben je ook bezig met gevaarherkenning en risico`s.
Als ik met extra gevaarlijk werk bezig ben dan let ik ook op mijn vluchtweg.

Zelfde in een ruimte vol met booslims, gevaarherkenning en risico`s beperken.
precies ja en niet gevaarlijke stoffen met nog meer gevaarlijke stoffen mengen
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:13:41 #193
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_164184149
Jongen overlijd na ongeval en dit zijn Belgische reacties:

dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:19:54 #194
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164184319
Daar is al een uitgebreid uithuiltopic over:

NWS / Walgelijke reacties op de dood van een 15-jarige jongen
pi_164184353
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:13 schreef Ataturko het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
fucking sneu. En dat onder hun eigen naam he...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:33:57 #196
6484 ExTec
pi_164184699
quote:

Cry me a river.
pi_164188977
Typisch moslim gedrag.. aan de lopende band misdragen (moord, diefstal, terrorisme enz) en dan gaan klagen over wat berichten op facebook.
pi_164189034
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, kan ook niet.

Allez, maar Vlamingen zijn sws een beetje grof hè.
Hebben ook goesting bij zwarte humor zunne.
I´m back.
pi_164189067
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

fucking sneu. En dat onder hun eigen naam he...
Zoals B. De Hand?
I´m back.
pi_164189112
quote:
Er is sprake van compleet parallelle samenlevingen. Islamitisch en westers als 2 losse eilanden. Het mengt gewoon niet en de mensen kennen elkaar en elkaars cultuur niet.

Als dan een groep malloten uit naam van islam aanslagen plegen is het niet raar dat de westerse mensen de hele islam erop aan kijkt. Wij zien niet het verschil tussen een goede moslim en een terrorist. En het lijkt voor buitenstaanders alsof iedere moslim opeens kan radicaliseren. Dan krijg je dus islamofobie omdat het als buitenstaander totaal niet duidelijk is waar de islam voor staat.

Hoe dit kon ontstaan.. Tsja, ik denk dat dit toch grotendeels bij de islam ligt. Het is niet de enige andere 'vreemde' cultuur in het westen en toch is dit de enige cultuur waarmee het zo botst. Dus je zou kunnen concluderen dat daar het probleem ligt.
Maar de niet-moslims zien vooral dat de gematigde moslims niets doen om dit soort dingen te voorkomen. En als ze er wel actief wat mee doen hebben ze dat goed kunnen verbergen. Het enige wat ze zeggen is dat dit niet de islam is.
Op die manier lijkt het voor niet-moslims dat de gematigde moslims dit goedkeuren, of in ieder geval niets tegen ondernemen.
Dit zorgt ervoor dat het alleen maar verder segregeert. Steeds sterker een wij/zij samenleving.

Heel goed gesproken! Dit denk ik ook precies.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_164189178
Geert Hoste ga dit wel gebruiken zunne. Gaat-ie eerst al die commentaren opnoemen en moeilijk kijken en dan zelf nog wat verzinnen en dan komt dunne moraal hè.
I´m back.
pi_164189200
Vooralsnog is het geweld van rechts-extremisten kleiner dan van moslimextremisten.
pi_164189255
quote:

[..]

Toch gek dat al die laagopgeleide Antilianen hier geen aanslagen plegen en moeizaam integreren. Wel veel criminaliteit maar in elk geval geen religieuze overlast.

Je factor 'laagopgeleid' is dus niet de enige factor.
pi_164191124
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Toch gek dat al die laagopgeleide Antilianen hier geen aanslagen plegen en moeizaam integreren. Wel veel criminaliteit maar in elk geval geen religieuze overlast.

Je factor 'laagopgeleid' is dus niet de enige factor.
Je doet alsof de meerderheid van de moslims aanslagen plegen. Hoeveel aanslagen zijn er de afgelopen 15 jaar gepleegd in Nederland?
pi_164191148
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je doet alsof de meerderheid van de moslims aanslagen plegen. Hoeveel aanslagen zijn er de afgelopen 15 jaar gepleegd in Nederland?
Ja, en denk dat dat een mysterie is, tot nu toe, althans, waarom zijn wij niet aan de beurt nochtans? Enig idee?
I´m back.
pi_164191162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en denk dat dat een mysterie is, tot nu toe, althans, waarom zijn wij niet aan de beurt nochtans? Enig idee?
Dan nog pleegt 99,99 procent van de moslims in Europa geen aanslagen. Dat was het punt.
pi_164191180
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan nog pleegt 99,99 procent van de moslims in Europa geen aanslagen. Dat was het punt.
Mijn punt is waarom NL niet? Is toch gek ergens?
I´m back.
pi_164191192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn punt is waarom NL niet? Is toch gek ergens?
Open daar lekker een topic over.
pi_164191208
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Open daar lekker een topic over.
Jij dan, je hebt nog nooit een topic geopend NB.
I´m back.
pi_164191224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij dan, je hebt nog nooit een topic geopend NB.
Nou en?
pi_164191233
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en?
Is toch gek, Koos, je zit ook al bijna een decennium op FOK! toch?
I´m back.
pi_164191236
quote:

[..]

Dit is een bijna logisch gevolg van al het terreur gepleegd door zielige en gefrustreerde moslim gekkies, die het niet kunnen hebben dat man en vrouw hier in gelijkheid en vrijheid naast elkaar leven ^O^
pi_164191266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is toch gek, Koos, je zit ook al bijna een decennium op FOK! toch?
Ik snap dat je je verveelt en een paar borrels in je mik hebt, maar deze discussie mag je lekker alleen voeren.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 01:02:54 #214
13462 BansheeBoy
pi_164191276
Grappig om te zien dat er toch Fok! toch een vaste kliek kent. Users komen en gaan. Maar de diehards zijn er vanaf het eerste uur! Waar zijn legends SCH en Youssef eigenlijk? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 01:07:50 #215
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164191310
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:57 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Dit is een bijna logisch gevolg van al het terreur gepleegd door zielige en gefrustreerde moslim gekkies, die het niet kunnen hebben dat man en vrouw hier in gelijkheid en vrijheid naast elkaar leven ^O^
Nah, zijn de nazi-kleinkinderen die zich sterk voelen nu ze aan de macht zijn.
are we infinite or am I alone
pi_164191314
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap dat je je verveelt en een paar borrels in je mik hebt, maar deze discussie mag je lekker alleen voeren.
Makkelijk weer Koos, is een normale vraag hoor.
Kan hem ook du_ke stellen btw.

Overigens herinner ik me nu dat je wel degelijk een topic geopend hebt, niet eens zo lang geleden zelfs, toch?
Weet je het zelf niet meer?
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraal
Trouwens je bent we een druk baasje toch, even gezocht:
I´m back.
pi_164191326
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Grappig om te zien dat er toch Fok! toch een vaste kliek kent. Users komen en gaan. Maar de diehards zijn er vanaf het eerste uur! Waar zijn legends SCH en Youssef eigenlijk? :?

SCH is op twitter.
I´m back.
pi_164191363
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:02 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik zie nu dat jij id-nummer 13.462 hebt.
Ik heb 13.387.
Zelfde dag geregistreerd ongeveer?
7 juli 2001, voor 9/11 dus?
I´m back.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 01:13:52 #219
13462 BansheeBoy
pi_164191370
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie nu dat jij id-nummer 13.462 hebt.
Ik heb 13.387.
Zelfde dag geregistreerd ongeveer?
Zo! Dat zit dicht bij elkaar. :D

pi_164191383
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lachen is dat?
Men, nog net in een ander universum voor 9/11.
I´m back.
pi_164191387
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
Vooralsnog is het geweld van rechts-extremisten kleiner dan van moslimextremisten.
Als dat een reden is om het geweld tegen willekeurige Moslims te vergoeilijken zijn we wel even bezig om het geweld van moslimextremisten tegen Westerlingen ook te vergoeilijken vanwege jarenlange Westerse inmenging in het M-Oosten met vele doden tot gevolg. Voor 9/11 en erna.

Ik begrijp van een aantal users dat deze logica dus ook opgaat? Moslims in Eurpa moeten niet zo zeiken vanwege wat actie-reactie geweld? En met dezelfde gedachte moeten Westerlingen hun bek houden nu Moslims hen eindelijk in hun eigen landen raken na decennialange inmenging en vele doden tot gevolg in het M-Oosten mede dankzij direct Westers politiek beleid?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 3 augustus 2016 @ 01:16:12 #222
13462 BansheeBoy
pi_164191394
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lachen is dat?
Men, nog net in een ander universum voor 9/11.
En of. We hebben de wereld zien veranderen in 15 jaar tijd. :{

pi_164191397
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Achja, die ken je ook wel, die is ook in die buurt.
Helikopterpiloot, dacht ik.
I´m back.
pi_164191398
Een prima signaal. Frankrijk heeft de afgelopen maanden 20 moskeeën gesloten. Gaan meer volgen. Islamieten hebben alleen maar aanzien voor spierballen.

Twintigtal radicale moskeeën gesloten en er zullen meer volgen

[ Bericht 4% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 03-08-2016 01:28:22 ]
pi_164191403
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En of. We hebben de wereld zien veranderen in 15 jaar tijd. :{

Klopt idd. Kut zooi wel. Damn.
I´m back.
pi_164191472
quote:

Toen Breivik 90 kinderen kapot schoot sprak je toch ook niet van gematigde en radicale blanke Westerlingen? Kansloze termen zijn dat.
Dit, dus.
pi_164191586
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Toen Breivik 90 kinderen kapot schoot sprak je toch ook niet van gematigde en radicale blanke Westerlingen? Kansloze termen zijn dat.
Verschil is dat een steeds groter deel van de Westerlingen zich niet meer laat leiden door een achterhaalt sprookje, en daarom de kans op een eenmansactie veel groter is. In tegenstelling tot veel Arabieren die zich angstvallig vast blijven klampen aan een zelfde soort menselijk verzinsel.
pi_164191676
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik zou wel doodgeschoten moeten worden door Breivik iig.
I´m back.
pi_164192223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals B. De Hand?
Bertrant Iljitsh Jeroen De Hand. Klootzak voor vrienden.
pi_164192595
In Frankrijk gaat de salafistische moskee gewoon op slot

Ze streven naar de ‘zuivere islam’ en hun gedachtegoed wordt beschouwd als een vruchtbare voedingsbodem voor terrorisme: het salafisme. De AIVD constateerde in 2014 dat de aanhang in Nederland groeit, zowel on- als offline. In Frankrijk is de maat vol. Het ministerie van Binnenlandse Zaken sloot twintig salafistische moskeeën, honderd andere staan onder toezicht.

Het salafisme is een stroming binnen de soennitische islam. De aanslagpleger van het bloedbad in het Tunesische Sousse (in 2015) radicaliseerde binnen de muren van de salafistische moskee. Ook Yassin Salhi, de man die nabij het Franse Lyon zijn werkgever wurgde en onthoofde, en het chemicaliënbedrijf Air Products and Chemicals tot ontploffing wilde brengen, was een salafist.

In Frankrijk is de grip op het salafisme verstevigd. Sinds december vorig jaar sloot het ministerie van Binnenlandse Zaken twintig van de 2.500 moskeeën en andere gebedsplaatsen in het land omdat er radicale interpretaties van de islam werden verspreid. Op het officiële twitteraccount van het ministerie valt te lezen: ‘Gevecht tegen radicalisering: sinds december 2015 zijn twintig plaatsen waar de islam werd vereerd gesloten.’ In totaal zouden er 120 moskeeën worden verdacht van het prediken van (radicaal) salafisme, schrijft France 24.

Enkele dagen eerder heeft de Franse premier Valls gevraagd om een tijdelijke stop van de stroom van buitenlandse gelden naar Franse moskeeën. Enkele islamitische gebedshuizen in Frankrijk en ook in België worden gesponsord door Marokko, Algerije en Saoedi-Arabië. Tunesië ging vorig jaar, na de aanslag op het strand in Sousse, de strijd al aan met salafistische moskeeën en sloot er tachtig die door salafisten waren overgenomen.

Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 03-08-2016 08:18:44 ]
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2016 @ 09:05:55 #231
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164193099
Ik heb geen problemen met moskees of islam. Wel met Salafisme en andere militante stromingen van de islam. Bovendien vind ik dat geloof een huiskamer aangelegenheid is. Optiefen met je extra rechten omdat je in een God gelooft.

Een verbod op gebedshuizen is onzin en onhaalbaar maar ik zie ze het liefste niet in het straatbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2016 @ 09:08:00 #232
pi_164193126
Jengelende kerken en moskees zouden wmb wel verboden moeten worden. Oprotten met dat opdringerige gedoe.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:14:05 #233
110987 ErwinRommel
pi_164193245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SCH is op twitter.
Nou, heeft hij nog wat te melden? Lag vaak in de clinch met die gast.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:15:30 #234
110987 ErwinRommel
pi_164193258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

AchJa Helicopterpiloot? :D
pi_164193340
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch keurt ongeveer een derde van de jonge Moslims in het Westen deze aanslagen in het Westen goed. Dat zijn er best veel en helpt niet echt met de acceptatie van elkaar van 2 kanten als 1/3 van 1 kant het niet erg vind als jij in naam van allah naar het hiernamaals wordt geblazen.
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2016 @ 09:30:14 #236
pi_164193488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:21 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Toch keurt ongeveer een derde van de jonge Moslims in het Westen deze aanslagen in het Westen goed. Dat zijn er best veel en helpt niet echt met de acceptatie van elkaar van 2 kanten als 1/3 van 1 kant het niet erg vind als jij in naam van allah naar het hiernamaals wordt geblazen.
Vergelijk het met Duitsland 80 jaar terug. De nazi's deden de nasty dingen, maar een groot deel van het volk stond er wel achter ondanks js dat ze zelf niet meededen. Sympathiseren is net zo gevaarlijk
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:33:16 #237
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164193536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik begrijp van een aantal users dat deze logica dus ook opgaat? Moslims in Eurpa moeten niet zo zeiken vanwege wat actie-reactie geweld? En met dezelfde gedachte moeten Westerlingen hun bek houden nu Moslims hen eindelijk in hun eigen landen raken na decennialange inmenging en vele doden tot gevolg in het M-Oosten mede dankzij direct Westers politiek beleid?
Het was de Sovjet Unie die moslims onderdrukte in eigen land, niet het Westen. Het Westen heeft moslims eigenlijk altijd gesteund, van Afghanistan tot Syrie. Het Westen heeft Saddam Hussein verwijderd.

Je zou denken dat die kutmoslims een keertje dankbaar zijn, maar nee. Aanslagen links en rechts.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:39:31 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164193629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mbt de ID's dat was mij ook al eens opgevallen...

Maare piloot... neen. Gewoon landmacht. Lightning_NL die hier in het verleden actief was was dat wel.
pi_164193734
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb geen problemen met moskees of islam. Wel met Salafisme en andere militante stromingen van de islam. Bovendien vind ik dat geloof een huiskamer aangelegenheid is. Optiefen met je extra rechten omdat je in een God gelooft.

Een verbod op gebedshuizen is onzin en onhaalbaar maar ik zie ze het liefste niet in het straatbeeld.
Ik heb vooral problemen met het gegeven dat onder onze wet van de vrijheid van godsdienstbeleving er een import bestaat van een totalitaire ideologie, die zich vermomd als religie. Met buitenlands geld hier moskeeën bouwt en een goede integratie tussen moslims en niet-moslims probeert te dwarsbomen. Die als enig doel heeft een aparte samenleving binnen een samenleving te creëren

Ik heb niets tegen een vrome moslim die vanuit zijn/haar eigen geloof de islam beleid. Zichzelf hier heeft geïntegreerd en deel uitmaakt van onze samenleving. Maar de realiteit leert dat onder de noemer van de islam aanhangers radicaliseren, zich afzetten tegen niet islamitische normen en waarden en geweld en doodslag niet schuwen om hun doel te bereiken. Het is niet alleen een Nederlands probleem, maar een globalistisch probleem. Ik vind dat je daar niet van moet wegkijken omwille van ons artikel in onze grondwet die de vrijheid van godsdienstbeleving toestaat. Zodra religie verword tot een instrument van geweld is het feitelijk geen religie meer maar een ideologie met een eigen agenda.
pi_164194301
Nutteloze discussie als elke kritiek op islam kan worden afgedaan als racisme... dan wil je dus geen discussie, je wilt je gelijk halen op elke mogelijke manier.
<hr>
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:37:00 #241
116015 SicSicSics
pi_164194456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
Nutteloze discussie als elke kritiek op islam kan worden afgedaan als racisme... dan wil je dus geen discussie, je wilt je gelijk halen op elke mogelijke manier.
Gelukkig wordt dat over het algemeen ook niet gedaan. Je mag prima commentaar hebben op uitwassen van een godsdienst. Kritiek op de islam, of godsdienst, als geheel getuigd niet van veel verstand of van relativeringsvermogen.

Bovendien kun je het over-een-kam-scheren en daar beleid op willen bepalen wel aanmerken als discriminatie.

Bang zijn voor alle 950.000 moslims omdat er 350 radicalen (of 20 tot 30.000 salafisten bijvoorbeeld) tussen zitten (in Nederland) en de vrijheden van die 950.000 in willen perken om de radicalen te dwarsbomen is niet wenselijk en irrationeel.
Fine, fuck you then!
pi_164194633
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gelukkig wordt dat over het algemeen ook niet gedaan. Je mag prima commentaar hebben op uitwassen van een godsdienst. Kritiek op de islam, of godsdienst, als geheel getuigd niet van veel verstand of van relativeringsvermogen.

Bovendien kun je het over-een-kam-scheren en daar beleid op willen bepalen wel aanmerken als discriminatie.

Bang zijn voor alle 950.000 moslims omdat er 350 radicalen (of 20 tot 30.000 salafisten bijvoorbeeld) tussen zitten (in Nederland) en de vrijheden van die 950.000 in willen perken om de radicalen te dwarsbomen is niet wenselijk en irrationeel.
Ach gut, toch niet weer die linkse dooddoener van het is maar een minderheid? (terwijl een grote meerderheid zijn mond houdt en per generatie meer radicalen voortbrengt)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:52:11 #243
116015 SicSicSics
pi_164194742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:
Ach gut, toch niet weer die linkse dooddoener van het is maar een minderheid? (terwijl een grote meerderheid zijn mond houdt en per generatie meer radicalen voortbrengt)
Het is ook een minderheid. :) Feiten zijn niet links (of rechts).
Daar doet een zwijgende meerderheid niets aan af.
Heb je een bron voor de 'meer radicalen' die voorgebracht worden?
Fine, fuck you then!
pi_164194934
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is ook een minderheid. :) Feiten zijn niet links (of rechts).
Heb je een bron voor de 'meer radicalen' die voorgebracht worden?
Kun jij aantonen dat de kinderen van de eerste generatie moslimimmigranten binnen Europa meer radicalen voortbracht dan de huidige generatie? Je zou juist het omgekeerde verwachten maar het tegendeel is waar.

Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit. Radicalen worden niet geboren en grootgebracht in radicale moslimgezinnen, maar in standaard moslimgezinnen. Dat is de harde realiteit.

Verder valt het toch niet meer te ontkennen dat het aantal conflicten en oorlogen gebaseerd op ideologische en islamitische achtergronden wereldwijd juist toeneemt in plaats van afneemt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:05:18 #245
6484 ExTec
pi_164195008
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef SicSicSics het volgende:

Die zwijgende meerderheid die in molenbeek dagen lang een terrorist uit de wind houd?

Maar vertel jij jezelf maar dat die zwijgende meerderheid er niet toe doet, want moslims zijn immers pas een probleem als ze boem doen, toch.
pi_164195057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het was de Sovjet Unie die moslims onderdrukte in eigen land, niet het Westen. Het Westen heeft moslims eigenlijk altijd gesteund, van Afghanistan tot Syrie. Het Westen heeft Saddam Hussein verwijderd.

Je zou denken dat die kutmoslims een keertje dankbaar zijn, maar nee. Aanslagen links en rechts.
Wat een bizarre reactie, omdat Saddam Hoessein vermoord is zouden alle moslims elke Westerling dankbaar moeten zijn? Denk je dat dat hetgeen is waaraan ze denken bij 'het Westen'?
wooblabalurg
pi_164195058
quote:

[..]

Wat een onzin. Je kan met zeg ¤ 2.000/jaar en weet ik het ¤ 500/jaar aan boeken een hbo/wo opleiding doen welke jou op z'n minst een 'ok' baantje geeft. Prima te doen al ga je stickerboeken of krantjes rondbrengen om rond te komen totdat je klaar bent met die opleiding. Dit kan werkelijk iedereen betalen in Nederland.
pi_164195095
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die zwijgende meerderheid die in molenbeek dagen lang een terrorist uit de wind houd?

Maar vertel jij jezelf maar dat die zwijgende meerderheid er niet toe doet, want moslims zijn immers pas een probleem als ze boem doen, toch.
Oh nee, er is een buurt waar ze elkaar nog kennen en elkaar steunen, en het zijn moslims dus nu betekent het dat alle moslims terroristen steunen. Gaat het zo in jouw hoofd of hoe moet ik dat voor me zien?
wooblabalurg
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:12:06 #249
116015 SicSicSics
pi_164195131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:
Kun jij aantonen dat de kinderen van de eerste generatie moslimimmigranten binnen Europa meer radicalen voortbracht dan de huidige generatie? Je zou juist het omgekeerde verwachten maar het tegendeel is waar.
Waar zie je mij dat claimen? :D
quote:
Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit. Radicalen worden niet geboren en grootgebracht in radicale moslimgezinnen, maar in standaard moslimgezinnen. Dat is de harde realiteit.
Wat? "Mijn" minderheid is gebaseerd op cijfers. Op feiten. Wat wil je hiermee zeggen?
quote:
Verder valt het toch niet meer te ontkennen dat het aantal conflicten en oorlogen gebaseerd op ideologische en islamitische achtergronden wereldwijd juist toeneemt in plaats van afneemt.
Doe eens een overzichtje van alle conflicten 'gebaseerd op islamitische achtergronden' dan. Het liefst even afgezet tegen alle conflicten uit dezelfde periode.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:14:16 #250
6484 ExTec
pi_164195172
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oh nee, er is een buurt waar ze elkaar nog kennen en elkaar steunen,
Je hebt het over het fijne 'steunen' van iemand met liters bloed aan z'n handen. :')

quote:
en het zijn moslims dus nu betekent het dat alle moslims terroristen steunen. Gaat het zo in jouw hoofd of hoe moet ik dat voor me zien?
Je moet dat voor je zien als dat de "zwijgende meerderheid" een probleem is, zeker als ze terroristen de hand boven het hoofd houden.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:14:38 #251
116015 SicSicSics
pi_164195180
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:05 schreef ExTec het volgende:
Blijft het een feit dat ook dit een minderheid betreft en dat het niets afdoet aan het feit dat radicalen (of salafisten) in de minderheid zijn.
quote:
Mooie aanname, maar niet mijn mening of mijn woorden.
Fine, fuck you then!
pi_164195202
Radicaaltjes komen puur door de gigantische Saudi en Qatar invloed die in het Westen blijkbaar wordt gedoogd. Daar kwamen de Marokkanen echt niet zelf mee een paar decennia terug.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:16:27 #253
6484 ExTec
pi_164195223
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Blijft het een feit dat ook dit een minderheid betreft
En waar blijkt dat dan uit?

Of bedoel je dat je dat denkt?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:20:16 #254
116015 SicSicSics
pi_164195299
quote:
5s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef ExTec het volgende:
En waar blijkt dat dan uit?

Of bedoel je dat je dat denkt?
Molenbeek heeft 95k (71k in 2000) inwoners. Zelfs als dat allemaal moslims zijn (wat het niet zijn), is dat nog steeds een minderheid op de 324.000 (2000) die er totaal in België wonen.
Fine, fuck you then!
pi_164195382
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waar zie je mij dat claimen? :D

[..]

Wat? "Mijn" minderheid is gebaseerd op cijfers. Op feiten. Wat wil je hiermee zeggen?

[..]

Doe eens een overzichtje van alle conflicten 'gebaseerd op islamitische achtergronden' dan. Het liefst even afgezet tegen alle conflicten uit dezelfde periode.
Dat kun je met een simpele googleopdracht prima zelf doen.

Wat ik aanhaal is dat een derde en vierde generatie moslims binnen Europa steeds vaker radicaliseren dan de vorige generaties. Terwijl ze hier zijn geboren en getogen. Deel uitmaken van eenzelfde welvaartstaat en de vrijheden die daarbij horen. Waarom? Dat is toch een reële vraag die gesteld mag worden?
pi_164195532
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
Jammer dat de tracker gestopt is in 2012.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:35:30 #257
116015 SicSicSics
pi_164195570
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:25 schreef Elzies het volgende:
Dat kun je met een simpele googleopdracht prima zelf doen.
Godverdomme lui man!

16 Godsdienstoorlogen in de 20ste en 21ste eeuw; van de in totaal 159 conflicten. Dat is toch al gauw een indrukwekkende 10%, Ik kon hier geen stijgende lijn in ontdekken alleen. Helaas.

Vroeger waren zogenaamde godsdienst oorlogen talrijker, maar minder goed gedocumenteerd. In Europa ging het er vooral tussen de christenen onderling vaak hard aan toe.
quote:
Wat ik aanhaal is dat een derde en vierde generatie moslims binnen Europa steeds vaker radicaliseren dan de vorige generaties.
En waar haal je dat vandaan? Of moet ik dat ook 'ff googlen' :D
quote:
Terwijl ze hier zijn geboren en getogen. Deel uitmaken van eenzelfde welvaartstaat en de vrijheden die daarbij horen. Waarom? Dat is toch een reële vraag die gesteld mag worden?
Dat is het. Ik zoek alleen nog een reëel antwoord. ;)
Fine, fuck you then!
pi_164195612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je hebt het over het fijne 'steunen' van iemand met liters bloed aan z'n handen. :')

[..]

Je moet dat voor je zien als dat de "zwijgende meerderheid" een probleem is, zeker als ze terroristen de hand boven het hoofd houden.
Mensen die terroristen helpen zijn altijd een probleem, blijkbaar willen mensen doen geloven dat alle moslims terroristen helpen, en dan kom je op glad ijs.
wooblabalurg
pi_164195712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]
Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit.
Oh Elzies, verander nooit. :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:42:09 #260
116015 SicSicSics
pi_164195724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Jammer dat de tracker gestopt is in 2012.
Dat is wel interessant; alleen nog steeds niet compleet, want om de stelling van Elzies te bewijzen heb je ook statistieken nodig van voor 2001. :)

Blijft overigens een zwak verhaal en irrationeel, dat bang zijn voor alle moslims. En beleid/ wetgeving maken op basis van die angst en gericht naar alle moslims blijft natuurlijk discriminatie.
Fine, fuck you then!
pi_164195767
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh Elzies, verander nooit. :') .
Ik ben bang dat het daar al iets te laat voor is. Elzies is al aardig op leeftijd.

Maar figuren die nooit twijfelen en denken altijd in complete waarheden te spreken, zijn inderdaad geweldig.
pi_164195783
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is wel interessant; alleen nog steeds niet compleet, want om de stelling van Elzies te bewijzen heb je ook statistieken nodig van voor 2001. :)

Blijft overigens een zwak verhaal en irrationeel, dat bang zijn voor alle moslims. En beleid/ wetgeving maken op basis van die angst en gericht naar alle moslims blijft natuurlijk discriminatie.
Tracker begon in 2001, voor de tijd daarvoor mag je het wikipedia artikel des doods erbij pakken en je hele leven eraan spenderen. Jammer dat er niet retroactief incidenten zijn toegevoegd.

Wel is duidelijk dat op basis van dit beeld de Neo-Nazi's blijkbaar de braafste jongetjes zijn.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_164195786
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het daar al iets te laat voor is. Elzies is al aardig op leeftijd.

Maar figuren die nooit twijfelen en denken altijd in complete waarheden te spreken, zijn inderdaad geweldig.
Hij is geen 17 ofzo?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:50:58 #264
6484 ExTec
pi_164195915
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Molenbeek heeft 95k (71k in 2000) inwoners. Zelfs als dat allemaal moslims zijn (wat het niet zijn), is dat nog steeds een minderheid op de 324.000 (2000) die er totaal in België wonen.
Was de vraag niet of het een minderheid was die zo hartverwarmend een terrorist aan het steunen was?
pi_164195925
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Godverdomme lui man!

16 Godsdienstoorlogen in de 20ste en 21ste eeuw; van de in totaal 159 conflicten. Dat is toch al gauw een indrukwekkende 10%, Ik kon hier geen stijgende lijn in ontdekken alleen. Helaas.

Vroeger waren zogenaamde godsdienst oorlogen talrijker, maar minder goed gedocumenteerd. In Europa ging het er vooral tussen de christenen onderling vaak hard aan toe.

[..]

En waar haal je dat vandaan? Of moet ik dat ook 'ff googlen' :D

[..]

Dat is het. Ik zoek alleen nog een reëel antwoord. ;)
Ik ga echt niet voor jouw googelen hoor! Voor zo'n actueel onderwerp mag je dat gewoon zelf doen. Bovendien leert de ervaring dat het plaatsen van links de inhoud van de discussie niet wijzigt. Een ideologisch verschil van mening blijft een ideologisch verschil van mening. Dat zal zo'n linkje echt niet veranderen.

Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag waarom juist binnen de huidige generatie moslimjongeren er sprake is van een groeiend aantal geradicaliseerden die zich afzet tegen onze cultuur, normen en waarden. Lijkt me toch een relevant aspect binnen de discussievoering.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:52:57 #266
6484 ExTec
pi_164195953
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen die terroristen helpen zijn altijd een probleem, blijkbaar willen mensen doen geloven dat alle moslims terroristen helpen, en dan kom je op glad ijs.
We kunnen helaas toch constateren dat de probleem gevallen niet louter zij zijn die boem doen.

Er lopen zeer fijne mensen omheen die zo'n terrorist fijntjes steunen.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:53:51 #267
116015 SicSicSics
pi_164195970
quote:
5s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:50 schreef ExTec het volgende:
Was de vraag niet of het een minderheid was die zo hartverwarmend een terrorist aan het steunen was?
Daar geef ik toch antwoord op? :) Hier nog een keer:
Zelfs als we er vanuit gaan dat iedereen in Molenbeek moslim is (wat niet zo is) en dat iedere moslim moedwillig en barmhartig de hand boven het hoofd van een terrorist heeft gehouden (wat niet zo is), dan nog is dat een minderheid van de moslims in België.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:55:51 #268
6484 ExTec
pi_164196008
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zelfs als we er vanuit gaan dat iedereen in Molenbeek moslim is (wat niet zo is) en dat iedere moslim moedwillig en barmhartig de hand boven het hoofd van een terrorist heeft gehouden (wat niet zo is), dan nog is dat een minderheid van de moslims in België.
:?

Hoe klinkt: op andere plekken liep die terrorist niet rond, dus op die plekken viel die terrorist niet te steunen.

Maar ik begrijp dat jij dat graag interpreteert als: hullie zouden dat nooit doen? :)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:57:51 #269
116015 SicSicSics
pi_164196046
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:
Ik ga echt niet voor jouw googelen hoor! Voor zo'n actueel onderwerp mag je dat gewoon zelf doen. Bovendien leert de ervaring dat het plaatsen van links de inhoud van de discussie niet wijzigt. Een ideologisch verschil van mening blijft een ideologisch verschil van mening. Dat zal zo'n linkje echt niet veranderen.
Jammer, ik vraag je trouwens ook niet voor mijn te googlen. Ik vraag je om jouw bewering te staven met feiten.
quote:
Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag waarom juist binnen de huidige generatie moslimjongeren er sprake is van een groeiend aantal geradicaliseerden die zich afzet tegen onze cultuur, normen en waarden. Lijkt me toch een relevant aspect binnen de discussievoering.
Ik kan niet ingaan op die vraag, want ik weet niet of jouw stelling klopt. Om de vraag: Waarom is er sprake van een groeiend aantal radicaliseringen? te beantwoorden. Zou je eigenlijk eerst de vraag: Is er een groeiend aantal radicaliseringen? moeten beantwoorden.

We zouden nu wel kunnen kijken naar waarom mensen überhaupt radicaliseren.
Fine, fuck you then!
pi_164196055
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus dit was uniek voor Molenbeek en zou nergens anders gebeurd zijn wordt er dus beweerd? Hmm. Dat vind ik nogal een stelling.
pi_164196071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

We kunnen helaas toch constateren dat de probleem gevallen niet louter zij zijn die boem doen.

Er lopen zeer fijne mensen omheen die zo'n terrorist fijntjes steunen.
Er zijn altijd sympathisanten, kijk maar naar de aanhang van Wilders die zijn rol in stand houdt omdat ze hem als spreekbuis zien voor hun haat. Dat is ook een probleem, maar zonder terroristen of zonder Wilders valt er niks te steunen en is er geen sprake van gevaar of het mede mogelijk maken daarvan.
wooblabalurg
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:59:46 #272
116015 SicSicSics
pi_164196087
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:55 schreef ExTec het volgende:
:?

Hoe klinkt: op andere plekken liep die terrorist niet rond, dus op die plekken viel die terrorist niet te steunen.
Prima en logisch, maar wat wil je er mee zeggen? :)
quote:
Maar ik begrijp dat jij dat graag interpreteert als: hullie zouden dat nooit doen? :)
Je begrijpt bijzonder weinig. ;)
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:01:10 #273
6484 ExTec
pi_164196120
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:59 schreef Baconbus het volgende:

Wilders
Die heeft hier geen fuck mee te maken, dat is je moslim handicap die opspeelt.

Flikker toch op met wilders op 1 lijn zetten met mensen die bloed aan hun klauwen hebben.

Nee, ik ga er niet bij bedenken dat hij 'heus net zo erg is', alleen omdat hij jouw sprookje niet tof vind.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:03:39 #274
6484 ExTec
pi_164196160
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Prima en logisch, maar wat wil je er mee zeggen? :)
Dat jouw vurig gewenste conclusie niet volgt uit wat jij uiteenzet.

Er valt niet te stellen dat maar enkelen terroristen steunen, simpelweg omdat er niet zo veel terroristen zijn.
pi_164196241
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jammer, ik vraag je trouwens ook niet voor mijn te googlen. Ik vraag je om jouw bewering te staven met feiten.

[..]

Ik kan niet ingaan op die vraag, want ik weet niet of jouw stelling klopt. Om de vraag: Waarom is er sprake van een groeiend aantal radicaliseringen? te beantwoorden. Zou je eigenlijk eerst de vraag: Is er een groeiend aantal radicaliseringen? moeten beantwoorden.

We zouden nu wel kunnen kijken naar waarom mensen überhaupt radicaliseren.
Ik vind het aantal conflicten en oorlogen met een islamitische achtergrond juist is toegenomen. Vergeet daarbij niet dat dit ook een intern conflict is tussen verschillende moslimstromingen onderling.

De onrust is toegenomen met de afzetting van dictators als Saddam Hoessein en Khadaffi. Sinds hun afzettingen zijn hun landen in conflict. Wat begon als een Arabische Lente is verworden tot een Arabische horrorwinter. Dat zijn gewoon de verifieerbare feiten wat zelfs geen googeling behoeft.

Net zoals het gegeven dat het radicalisme onder moslimjongeren in Europa is toegenomen en deels de opmars van IS verklaart. De toegenomen aanslagen verklaard binnen Europa. Ik ben een kind van de jaren zeventig maar toen had je niet zoiets als aanslagen binnen Europa op grond van een ideologische achtergrond die het kenmerk van de islam met zich meedraagt.
pi_164196553
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ik er niet voor betaald wordt. :7

[..]

Dan kunnen we het nog eens hebben over rationele en irrationele angsten.

Angst bij gevaar. Prima.
Irrationele angsten en fobieën. "Iets" minder constructief.
Dat zit hem in het woord fobie. Angststoornis. Geeft het een beetje weg. :)
En dat is dus exact het probleem met het woord 'islamofobie'.
pi_164197225
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mbt de ID's dat was mij ook al eens opgevallen...

Maare piloot... neen. Gewoon landmacht. Lightning_NL die hier in het verleden actief was was dat wel.
Tsja piloot of juist die dingen naar beneden knallen.

Potato-potato friet/patat enzo :p
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:11:00 #278
116015 SicSicSics
pi_164197662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:58 schreef TheJanitor het volgende:
Dus dit was uniek voor Molenbeek en zou nergens anders gebeurd zijn wordt er dus beweerd? Hmm. Dat vind ik nogal een stelling.
Hey, ik haal Molenbeek er niet bij.

Bovendien gaan mensen er hier net zo goed vanuit dat a) Alle moslims in Molenbeek wisten wie het was en b) Alle moslims in Molenbeek hun mond hebben gehouden. Dat vind ik nogal een stelling :)
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:15:16 #279
38496 Perrin
pi_164197770
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hey, ik haal Molenbeek er niet bij.

Bovendien gaan mensen er hier net zo goed vanuit dat a) Alle moslims in Molenbeek wisten wie het was en b) Alle moslims in Molenbeek hun mond hebben gehouden. Dat vind ik nogal een stelling :)
B is wel evident, toch?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:16:56 #280
116015 SicSicSics
pi_164197809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:07 schreef Elzies het volgende:
Ik vind het aantal conflicten en oorlogen met een islamitische achtergrond juist is toegenomen. Vergeet daarbij niet dat dit ook een intern conflict is tussen verschillende moslimstromingen onderling.
Ik vind van niet. :) Zijn we mooi klaar mee.
quote:
De onrust is toegenomen met de afzetting van dictators als Saddam Hoessein en Khadaffi. Sinds hun afzettingen zijn hun landen in conflict. Wat begon als een Arabische Lente is verworden tot een Arabische horrorwinter. Dat zijn gewoon de verifieerbare feiten wat zelfs geen googeling behoeft.
Dat is ook waar/
quote:
Net zoals het gegeven dat het radicalisme onder moslimjongeren in Europa is toegenomen en deels de opmars van IS verklaart. De toegenomen aanslagen verklaard binnen Europa. Ik ben een kind van de jaren zeventig maar toen had je niet zoiets als aanslagen binnen Europa op grond van een ideologische achtergrond die het kenmerk van de islam met zich meedraagt.
Dat is geen gegeven.
En dus ook geen verklaring voor de opmars van ISIS.
En dus ook geen verklaring voor toename van aanslagen.

Ja islamitisch terreur toont een stijgende lijn; het is ook een redelijk nieuw fenomeen. In '72 werd er een begin mee gemaakt in het westen. Dit alleen nog steeds geen argument voor: Alle moslims zijn niet te vertrouwen, want terrorisme.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:17:43 #281
116015 SicSicSics
pi_164197832
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:15 schreef Perrin het volgende:
B is wel evident, toch?
Alleen als A waar is. Anders zegt B niets.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:19:32 #282
38496 Perrin
pi_164197883
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Alleen als A waar is. Anders zegt B niets.
Hoeveel lui het ook wisten, ze hebben iig allemaal hun mond gehouden.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:19:54 #283
116015 SicSicSics
pi_164197894
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:20 schreef Jigzoz het volgende:
En dat is dus exact het probleem met het woord 'islamofobie'.
Waarom? Jij vindt de angst rationeel? Waarom? Als je even puur naar de cijfers kijkt, dan zijn er al één mensen omgekomen door islamitisch terreur in Nederland. Op dat gegeven bang zijn voor 950.000 mensen ... Ik vind dat niet rationeel.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:21:16 #284
116015 SicSicSics
pi_164197931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:19 schreef Perrin het volgende:
Hoeveel lui het ook wisten, ze hebben iig allemaal hun mond gehouden.
Ja, maar mensen verantwoordelijk houden voor het houden van hun mond terwijl ze het niet wisten is ook niet rationeel.

Extrapoleren op het gegeven: Alle mensen die wisten dat er een terrorist zat hebben hun mond gehouden, dus alle mensen zouden hun mond gehouden hebben als ze wisten dat er een terrorist zat vind ik ook niet rationeel.
Fine, fuck you then!
pi_164197951
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom? Jij vindt de angst rationeel? Waarom? Als je even puur naar de cijfers kijkt, dan zijn er al één mensen omgekomen door islamitisch terreur in Nederland. Op dat gegeven bang zijn voor 950.000 mensen ... Ik vind dat niet rationeel.
Als er sprake is van een fobie, dan kun je de mensen die aan die fobie lijden dat niet kwalijk nemen. Dat kan met geen enkele fobie tenslotte.

Daarnaast is het wel een heel erge versimpeling om de weerstand tegen de islam alleen maar te baseren op de kans om om te komen bij een islamitische aanslag. Er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan die religie.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:25:54 #286
116015 SicSicSics
pi_164198034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:22 schreef Jigzoz het volgende:
Als er sprake is van een fobie, dan kun je de mensen die aan die fobie lijden dat niet kwalijk nemen. Dat kan met geen enkele fobie tenslotte.
Daar ben ik het wel mee eens! :) Misschien is de term in dat opzicht niet terecht.
quote:
Daarnaast is het wel een heel erge versimpeling om de weerstand tegen de islam alleen maar te baseren op de kans om om te komen bij een islamitische aanslag. Er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan die religie.
Dat ben ik ook met je eens. Er spelen meer zaken, maar over het algemeen zit er bijzonder weinig rationaliteit in de discussie.
Fine, fuck you then!
pi_164198174
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens! :) Misschien is de term in dat opzicht niet terecht.

[..]

Dat ben ik ook met je eens. Er spelen meer zaken, maar over het algemeen zit er bijzonder weinig rationaliteit in de discussie.
En daarom ben ik er sterk voorstander van om het woord islamofobie niet meer te gebruiken. Ten eerste omdat het geen fobie is en ten tweede omdat kritiek op die religie ermee op dezelfde hoop gegooid wordt als discriminatie van, of haat jegens moslims.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:35:01 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164198259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daarom ben ik er sterk voorstander van om het woord islamofobie niet meer te gebruiken. Ten eerste omdat het geen fobie is en ten tweede omdat kritiek op die religie ermee op dezelfde hoop gegooid wordt als discriminatie van, of haat jegens moslims.
Dit, en al helemaal als duidelijk wordt dat de term enkel en alleen als politiek instrument gebruikt wordt om moslims in een slachtofferrol te plaatsen.
pi_164198320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Een prima signaal. Frankrijk heeft de afgelopen maanden 20 moskeeën gesloten. Gaan meer volgen. Islamieten hebben alleen maar aanzien voor spierballen.

Twintigtal radicale moskeeën gesloten en er zullen meer volgen
Nee, dit is niet de manier. Deze denkwijze verdwijnen namelijk niet als je de moskeeën gaat sluiten. Controle is wat belangrijk is. We moeten weten wat men daar in die moskeeën aan het verkondigen is. Vrijheid van meningsuiting moet nagenoeg absoluut zijn, de grens ligt bij directe oproepen tot geweld .
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:38:36 #290
116015 SicSicSics
pi_164198335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
Kritiek op religie is prima. Discriminatie niet. :)
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:35 schreef Fir3fly het volgende:
Dit, en al helemaal als duidelijk wordt dat de term enkel en alleen als politiek instrument gebruikt wordt om moslims in een slachtofferrol te plaatsen.
Het wordt vaak gebruikt om mensen aan te wijzen die alle moslims graag in de daderrol plaatsen. :)
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:39:34 #291
28033 Pek
je moet wat
pi_164198359
Verwarde mensjes :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_164198376
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Kritiek op religie is prima. Discriminatie niet. :)

Uiteraard.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:40:38 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164198380
quote:

[..]

Het wordt vaak gebruikt om mensen aan te wijzen die alle moslims graag in de daderrol plaatsen. :)
Nee, dat is dus niet het geval. Het is een instrument om identity politics mee te spelen. Het is gevaarlijk dat mensen als jij dat niet inzien.

Discriminatie is verwerpelijk en verboden. Dus waarom deze extra term? Precies.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:47:16 #294
6484 ExTec
pi_164198502
quote:

En hoe lang, of zeg maar hoe kort voordat je gekoesterde begrip "islamofobie" volledig aan kracht heeft ingeboet?

En dan gaan mensen zoals jij zeker wat nieuws bedenken?

En heeft dat eigenlijk wel eens gewerkt, een andere naam aan iets vermeends problematisch hangen?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:49:24 #295
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164198554
Dit is mijn mening.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:51:34 #296
116015 SicSicSics
pi_164198604
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:40 schreef Fir3fly het volgende:
Discriminatie is verwerpelijk en verboden. Dus waarom deze extra term? Precies.
Waarom geen extra term? Iemand die (terecht of onterecht) bang is voor de islam hoeft niet per definitie te discrimineren namelijk
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:54:37 #297
116015 SicSicSics
pi_164198685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:47 schreef ExTec het volgende:
En hoe lang, of zeg maar hoe kort voordat je gekoesterde begrip "islamofobie" volledig aan kracht heeft ingeboet?
"Mijn" gekoesterde begrip? :D
Geen idee hoe lang de term nog mee kan, hij wordt in ieder geval al sinds (begin?) de jaren 90 gevoerd. Best al wel een tijdje.
quote:
En dan gaan mensen zoals jij zeker wat nieuws bedenken?
Mensen zoals ik? :D
Je bent wel van de hokjes hè? Lekker overzichtelijk.
quote:
En heeft dat eigenlijk wel eens gewerkt, een andere naam aan iets vermeends problematisch hangen?
Geen idee, ik studeer geen semantiek.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:00:06 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164198826
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom geen extra term? Iemand die (terecht of onterecht) bang is voor de islam hoeft niet per definitie te discrimineren namelijk
Maar daar wordt de term niet voor gebruikt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:02:27 #299
116015 SicSicSics
pi_164198876
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
Maar daar wordt de term niet voor gebruikt.
Dat is niet de schuld van de term. :)
Aan de andere kant, waar wordt de term dan wel voor gebruikt? En hoe bepaal je dat?

In de TT en in de OP wordt de term prima toegepast volgens mij?

Wanneer er terechte kritiek afgedaan wordt als islamofobie, dan ben ik het met je eens.
Fine, fuck you then!
pi_164198904
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:02 schreef SicSicSics het volgende:

In de TT en in de OP wordt de term prima toegepast volgens mij?

Wat betekent het dan in de TT en OP?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:04:49 #301
116015 SicSicSics
pi_164198933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:03 schreef Jigzoz het volgende:
Wat betekent het dan in de TT en OP?
Angst voor alles wat met de islam te maken heeft.
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')