Yup dat is precies wat ik bedoel. Het zijn gematigde moslims in de zin dat ze zich als normale mensen voordoen en dat ze zelf nooit een aanslag zouden plegen of iets anders radicaals zouden doen maar ondertussen sharen ze wel als een gek 9/11 conspiracy dingen op facebook en drukken ze op like als iemand iets edge-lord-achtigs roept. De perfecte voedingsbodem voor zwakzinnigen die ineens "zin hebben om eindelijk eens wat aan die misstanden te gaan doen". Namens al die positieve of neutrale feedback die ze van hun vrienden en familie krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:04 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Als ik zie hoe bepaalde zichzelf moslim noemende broeders en zusters zich gedragen dan krijg ik het idee dat ze elkaar nooit ergens op aanspreken...Een moslim mag namelijk zondigen, maar dat is dan tussen hem en Allah.. Dit soort lui zijn dan weer anders dan de radicale moslims, maar ze denken over bepaalde onderwerpen dan wel weer hetzelfde.

Vaak nog crimineel en asociaal ook. Maar omdat ze ook het etiket moslim, buitenlands en [voer uw nationaliteit in] dragen moet iedereen het weer voor ze opnemen, want bla bla blaquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Yup dat is precies wat ik bedoel. Het zijn gematigde moslims in de zin dat ze zich als normale mensen voordoen en dat ze zelf nooit een aanslag zouden plegen of iets anders radicaals zouden doen maar ondertussen sharen ze wel als een gek 9/11 conspiracy dingen op facebook en drukken ze op like als iemand iets edge-lord-achtigs roept. De perfecte voedingsbodem voor zwakzinnigen die ineens "zin hebben om eindelijk eens wat aan die misstanden te gaan doen". Namens al die positieve of neutrale feedback die ze van hun vrienden en familie krijgen natuurlijk.
Maar oh wee als je wat kritisch roept over gematigde moslims want dan val je de verkeerde mensen aan. Terwijl daar zeker wel een deel van het probleem ligt.

Ben het hier mee eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Dat je niets moet hebben van de islam, lijkt mij geen probleem. Dat is ook geen islamofobie. Ga je echter een vrouw uitschelden omdat ze een hoofddoekje draagt, dan gaat het toch redelijk de verkeerde kant op.

Maar doen ze er ook iets mee ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik denk dat moslims het niet erg vinden om kritiek te ontvangen, de afgelopen jaren is er veel kritiek geweest op moslims en islam en de meeste moslims zijn dat onderhands wel gewend geraakt.

Dat is gezien de aard van de kritiek ("neem eens verantwoordelijkjheid voor elkaar") best wel een ironisch (en enigszins droefmatig stemmend) antwoord.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat zal per individu verschillen natuurlijk.

Die kritiek gaat niet in zoals jij hem naar voren brengt. 'De' moslim en 'de' islam bestaat niet, 'de' moslims zijn geen homogene groep die met elkaar verbonden zijn waardoor verantwoordelijk voor elkaar nemen voor elkaar normaal zou moeten zijn. De Joden in Nederland zijn homogeen en zijn sterk verbonden met elkaar, absoluut niet te vergelijken met moslims die onder elkaar bestaan uit honderden sektes waarvan elk ander elkaar niet kan uitstaan, laat staan verantwoordelijkheid nemen voor elkaars verkeerd of crimineel gedrag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat is gezien de aard van de kritiek ("neem eens verantwoordelijkjheid voor elkaar") best wel een ironisch (en enigszins droefmatig stemmend) antwoord.

De mensen die willen dat mensen verantwoordelijkheid nemen voor daden van anderen stellen volgens mij ook wel vreemde eisen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat is gezien de aard van de kritiek ("neem eens verantwoordelijkjheid voor elkaar") best wel een ironisch (en enigszins droefmatig stemmend) antwoord.

Precies, en zo zijn (kwalijke) ideologieën mooi wegverklaard door wespensteek. Want er zijn geen ideologieën, er zijn alleen mensen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is een probleem van mensen, volgens mij is bijna alles wel eens aanleiding geweest anderen te vermoorden. Aangezien religie niemand tot iets dwingt vind ik niet dat religie zelf als oorzaak kan worden aangemerkt, de mens heeft vrij keuze te geloven of niet. Dat men zich voor een karretje laat spannen in bepaalde omstandigheden is niet de schuld van de religie, politiek stroming of welk denkbeeld dan ook.

Ik weet niet of het angst is ik zie het meer als een gezonde afkeer. De angst zit volgens mij meer bij knuffelaars die ondanks alles wat de islam aanricht het maar blijven goedpraten en er alles aan doen om de confrontatie met deze religie uit de weg te gaan. Het ssst-cultuurtje. Je zal per ongeluk maar eens op een paar lange tenen trappen. Dit bizarre gedrag vind je vooral in de bovenlagen en mag je gerust islamofilie noemen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gezien het kwaad dat de islam hier aanricht mag je dus niet van een fobie spreken. Het is immers een zeer reële angst zoals we inmiddels hebben ervaren.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen zelfs een speciale hesendeel voor ideologie en religie hebben. En dat het stimuleren daarvan tot een gevoel voor welbevinden lijdt. Een soort van ingebouwde Henk en Ingrid dus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, en zo zijn (kwalijke) ideologieën mooi wegverklaard door wespensteek. Want er zijn geen ideologieën, er zijn alleen mensen.

Ik ontken nergens dat er ideologieën zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, en zo zijn (kwalijke) ideologieën mooi wegverklaard door wespensteek. Want er zijn geen ideologieën, er zijn alleen mensen.

Maar wel dat ze kwalijk kunnen zijn. Los van de menselijke factor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat er ideologieën zijn.

Wat zou er moeten veranderen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:29 schreef the85mc het volgende:
Ik zie het somber in als ik eerlijk ben. Ik zag mezelf als tolerant en open naar nieuwe culturen. Ik heb 10 jaar in een moslimwijk gewoond en mijn beeld is niet bepaald positiever geworden. En het begrip naar elkaar is ook niet bepaald verbeterd. Als er op korte termijn niet iets flink veranderd kan dit wel eens behoorlijk uit de hand lopen.

Wat hij zegt:quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat er ideologieën zijn.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar wel dat ze kwalijk kunnen zijn. Los van de menselijke factor.

Nee ik ontken ook niet dat ze kwalijk kunnen zijn, ik ontken dat de ideologie de oorzaak is van het gedrag omdat mensen zelf afwegingen maken die tot hun gedrag leiden en daarbij speelt veel meer een rol dan alleen een ideologisch opvatting. Een ideologische opvatting zelf doet ook niets, het zijn de mensen die het omzetten in concreet gedrag. Desondanks kan het verspreiden van ideologische boodschappen en daarmee anderen aanzetten tot verkeerd gedrag wel kwaad vandaar ook dat dat verspreiden aangepakt moet worden en kan worden en vandaar ook de wetten mbt aanzetten tot haat in Nederland. Een ideologie of religie zelf doet dus niets het zijn steeds de mensen die ervoor kiezen de religie of ideologie leidend te laten zijn voor hun gedrag of niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar wel dat ze kwalijk kunnen zijn. Los van de menselijke factor.

Ja, of je doet alsof het extreme individualisme wat het westen kent universeel is, niet alleen qua locatie maar ook qua tijdsgewrichten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:40 schreef Wespensteek het volgende:
...omdat mensen zelf afwegingen maken die tot hun gedrag leiden en daarbij speelt veel meer een rol dan alleen een ideologisch opvatting.

Het aantal vluchtelingen uit islamitische landen binnen Europa heb ik ergens gelezen is maar 4% maar als een paar gekken daaronder heftige aanslagen plegen dan valt dat natuurlijk op en creëert dat angst en haat dat is logisch. Samen met een incompetente overheid die niet instaat is de achterliggende oorzaken weg te nemen (afmaken IS niet samenwerken met rare landen Saoedi Arabië, Turkije) leid dat tot onrust. Ik begrijp de Franse en Belgische islamofobie derhalve wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat zou er moeten veranderen?
Iedereen zou eigenlijk gewoon weer liever terug moeten gaan naar gebied van herkomst. Moslims in Islamitische landen, of slechts in kleine hoeveelheden aanwezig in het Westen, en dan ook goed verspreid.

Nee dat doe ik ook niet maar dat elders mensen ideologische zaken opdwingen aan andere mensen is ook een keuze van die mensen. Desondanks blijft het daar ook een keuze van mensen om de ideologie over te nemen waarbij duidelijk is volgens mij dat als je met zware straffen wordt bedreigd als je je niet aan de richtlijnen houdt dat het niet de ideologie is die je ertoe drijft maar de dwangmiddelen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, of je doet alsof het extreme individualisme wat het westen kent universeel is, niet alleen qua locatie maar ook qua tijdsgewrichten.

Ja dat kan dus niet als het tweede of derde generatie moslims zijn die in het westen wonen. En bovendien krijg je dan hetzelfde probleem maar dan in een ander land.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat zou er moeten veranderen?
Iedereen zou eigenlijk gewoon weer liever terug moeten gaan naar gebied van herkomst. Moslims in Islamitische landen, of slechts in kleine hoeveelheden aanwezig in het Westen, en dan ook goed verspreid.

Maar die dwang middelen zijn zijn vaak religieuze en ideologische voorschriften. Vaak opgeschreven in zaken als de bijbel, koran of mein kampf? Waarvan de eerste twee door een almachtige god?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat doe ik ook niet maar dat elders mensen ideologische zaken opdwingen aan andere mensen is ook een keuze van die mensen. Desondanks blijft het daar ook een keuze van mensen om de ideologie over te nemen waarbij duidelijk is volgens mij dat als je met zware straffen wordt bedreigd als je je niet aan de richtlijnen houdt dat het niet de ideologie is die je ertoe drijft maar de dwangmiddelen.

Maar je hebt dus ook mensen die vrijwillig een ideologie omarmen, hé?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat doe ik ook niet maar dat elders mensen ideologische zaken opdwingen aan andere mensen is ook een keuze van die mensen. Desondanks blijft het daar ook een keuze van mensen om de ideologie over te nemen waarbij duidelijk is volgens mij dat als je met zware straffen wordt bedreigd als je je niet aan de richtlijnen houdt dat het niet de ideologie is die je ertoe drijft maar de dwangmiddelen.

Nee de dwangmiddelen zijn de concrete straffen die worden opgelegd door de mensen. Voorzover ik weet is er nog geen god geweest die daadwerkelijk straffen heeft uitgedeeld wat er ook in de boekjes staat, het zijn de mensen die om hun moverende redenen vinden dat ze moeten doen wat in dat boekje staat en ik twijfel vaak zelfs of hun motief daadwerkelijk is wat in de boekjes staat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar die dwang middelen zijn zijn vaak religieuze en ideologische voorschriften. Vaak opgeschreven in zaken als de bijbel, koran of mein kampf? Waarvan de eerste twee door een almachtige god?

Ik vindt trouwens dat ook de niet islamitische bevolking als makke schapen achter de politiek aanloopt. Los van moslims.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:47 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet als het tweede of derde generatie moslims zijn die in het westen wonen. En bovendien krijg je dan hetzelfde probleem maar dan in een ander land.
Wat wel de oplossing is weet ik ook niet. Het zou wel fijn zijn als er wat actiever een reactie zou komen vanuit de moslim gemeenschap om radicalisering in te dammen. Nu lijkt het op passief afwachten en blijft het bij zeggen 'het is niet de echte islam, islam is liefde'.
Ik denk dan als je echt zo voor je geloof gaat zorg je in ieder geval dat niemand het misbruikt. Maar zelfreflectie is niet het sterkste punt van islam.
Eigenlijk is het tijd voor de Verlichting binnen de islam als ik er zo eens over nadenk.

Dan zou je de koran en de bijbel toch nog eens na moeten lezen. Los van de wat meer gewelddadige religies als die van de Azteken en dergelijke. En cijfermatig hoeveel mensen zijn er vermoord uit naam van god of allah?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee de dwangmiddelen zijn de concrete straffen die worden opgelegd door de mensen. Voorzover ik weet is er nog geen god geweest die daadwerkelijk straffen heeft uitgedeeld wat er ook in de boekjes staat, het zijn de mensen die om hun moverende redenen vinden dat ze moeten doen wat in dat boekje staat en ik twijfel vaak zelfs of hun motief daadwerkelijk is wat in de boekjes staat.

Waarom zou iemand niet een ongerechtvaardigde irrationele angst kunnen hebben voor de islam en beseffen dat hij daardoor hinder heeft in het normale leven?quote:

Die heb ik gelezen hoor en ik weet vrij zeker dat ze niets doen, ik geloof er geen bal van namelijk. Alleen al het feit dat het een keuze is die boekjes te geloven geeft aan dat het niet dergelijke teksten zijn die het gevaar zijn het zijn de mensen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan zou je de koran en de bijbel toch nog eens na moeten lezen. Los van de wat meer gewelddadige religies als die van de Azteken en dergelijke.

Ze doen niets die boeken. Ik schat dat dan zo een 50% van de oorlogen nooit gebeurd zou zijn? Leg dat eens uit? En met die 50% zit ik dan nog te laag denk ik? En ik geloof er ook niet in maar het gaat niet om wat ik denk maar om de impact van die boeken waar je het dan over hebt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die heb ik gelezen hoor en ik weet vrij zeker dat ze niets doen, ik geloof er geen bal van namelijk. Alleen al het feit dat het een keuze is die boekjes te geloven geeft aan dat het niet dergelijke teksten zijn die het gevaar zijn het zijn de mensen.

Als je de vraag zo stelt denk ik niet dat ik het je uit kan leggen, maar het zijn niet de boeken die besloten oorlog te gaan voeren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ze doen niets die boeken. Ik schat dat dan zo een 50% van de oorlogen nooit gebeurd zou zijn? Leg dat eens uit? En met die 50% zit ik dan nog te laag denk ik?

Dat kan. Denk alleen dat het amper voorkomt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou iemand niet een ongerechtvaardigde irrationele angst kunnen hebben voor de islam en beseffen dat hij daardoor hinder heeft in het normale leven?

Maar die mensen waren een stuk minder gevaarlijk als ze niet van die boekjes hadden waar ze hun rechtvaardiging uit putte, denk je ook niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die heb ik gelezen hoor en ik weet vrij zeker dat ze niets doen, ik geloof er geen bal van namelijk. Alleen al het feit dat het een keuze is die boekjes te geloven geeft aan dat het niet dergelijke teksten zijn die het gevaar zijn het zijn de mensen.

Ik denk het ook, de meeste mensen zullen nog niet beseffen dat hun angst irrationeel is en voor problemen zorgt. In het verhaal waarmee dit topic begon is het begrip denk ik ook onjuist gebruikt het is meer racisme gericht tegen moslims dat aan het toenemen is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat kan. Denk alleen dat het amper voorkomt.

De Bijbel en de Koran zijn boeken van een god. Zo geloven Henk en Ingrid dat. Mensen die geloven in een waarheid of dat nou vanuit religie of een ideologie is zijn uiteindelijk instaat om een anders denkende te vermoorden. Omdat ze in een waarheid geloven dat bestrijden zou eigenlijk de werkelijke doelstelling moeten zijn om terrorisme te bestrijden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de vraag zo stelt denk ik niet dat ik het je uit kan leggen, maar het zijn niet de boeken die besloten oorlog te gaan voeren.
 Maar dan houd je ook geen slachtvee meer over.
 Maar dan houd je ook geen slachtvee meer over.

Man, wat ben jij toch dom.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de vraag zo stelt denk ik niet dat ik het je uit kan leggen, maar het zijn niet de boeken die besloten oorlog te gaan voeren.

Nee dat denk ik niet, ik denk dat mensen gewoon vatbaar zijn voor propaganda waarmee ze met haat worden gevuld ten opzichte van een andere groep. Ik denk echt dat het een puur menselijk probleem is. De meeste grote oorlogen hebben ook politieke motieven en ook bij religieuze oorlogen spelen vaak de machtsverhoudingen een grote rol. Zonder religie was er vast iets anders verzonnen, de meeste religies zijn denk ik ook verzonnen om macht en aanzien te krijgen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die mensen waren een stuk minder gevaarlijk als ze niet van die boekjes hadden waar ze hun rechtvaardiging uit putte, denk je ook niet.
En wat gaan we dan uiteindelijk doen als we ontdekken dat volgers van dat ene boekje wel erg vaak ontsporen?

Ik denk omdat het mensen nog niet direct heeft geraakt en dat ze daarom passief reageren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt trouwens dat ook de niet islamitische bevolking als makke schapen achter de politiek aanloopt. Los van moslims.

En niet zomaar 'een waarheid', maar de Allerhoogste Waarheid. Daar kan geen menselijke ideologie tegenop.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:07 schreef Megumi het volgende:
De Bijbel en de Koran zijn boeken van een god. Zo geloven Henk en Ingrid dat. Mensen die geloven in een waarheid of dat nou vanuit religie of een ideologie is zijn uiteindelijk instaat om een anders denkende te vermoorden. Omdat ze in een waarheid geloven dat bestrijden zou eigenlijk de werkelijke doelstelling moeten zijn om terrorisme te bestrijden. Maar dan houd je ook geen slachtvee meer over.

De meesten soldaten hebben trouwens de neiging om hun tegenstander te ontwijken. Op een slachtveld men wil niet graag dood. Daarom zijn juist boeken als de bijbel, koran met een almachtige god aan top juist zo handig omdat wel te doen. Zeker omdat de meeste westerse en islamitische strijders redelijk ongetraind het slachtveld op gaan. In de huidige tijden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, ik denk dat mensen gewoon vatbaar zijn voor propaganda waarmee ze met haat worden gevuld ten opzichte van een andere groep. Ik denk echt dat het een puur menselijk probleem is. De meeste grote oorlogen hebben ook politieke motieven en ook bij religieuze oorlogen spelen vaak de machtsverhoudingen een grote rol. Zonder religie was er vast iets anders verzonnen, de meeste religies zijn denk ik ook verzonnen om macht en aanzien te krijgen.

Dan moet je zeggen, nee dat denk ik niet, dat komt vaak voor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk het ook, de meeste mensen zullen nog niet beseffen dat hun angst irrationeel is en voor problemen zorgt. In het verhaal waarmee dit topic begon is het begrip denk ik ook onjuist gebruikt het is meer racisme gericht tegen moslims dat aan het toenemen is.

De soldaten die zelf niet dood willen richten ook erg veel schade aan. Toen George Bush Irak wou aanvallen verzonnen ze ook een mooi verhaal waarbij de religie juist geen rol speelde omdat dat als motief niet gebruikt kon worden. Stalin gebruikte geen religie en MAO ook niet. Religie is zonder meer heel handig om mensen tot iets te drijven maar het blijft een instrument en niet de oorzaak de oorzaak zijn de mensen die de religie gebruiken en de mensen die de keuze maken daaraan te gehoorzamen. De vatbaarheid van mensen voor dergelijke propaganda en de keuze te gehoorzamen veroorzaakt de problemen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
De meesten soldaten hebben trouwens de neiging om hun tegenstander te ontwijken. Op een slachtveld men wil niet graag dood. Daarom zijn juist boeken als de bijbel, koran met een almachtige god aan top juist zo handig omdat wel te doen.

Maar ze lopen als makke schapen achter politici aan zonder oplossingen. Per saldo verandert er dan niets. Los van welke partij ze dan stemmen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:09 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk omdat het mensen nog niet direct heeft geraakt en dat ze daarom passief reageren.
En hoezo achter de politiek aanlopen? Heb je de peilingen wel eens gezien? In heel Europa rukken de extremere partijen op. Afrekenen met de huidige politiek zo lijkt het wel.

Ja, dat is een herhaling van zetten, dat 'het mensen zijn', want boekjes leven inderdaad niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, ik denk dat mensen gewoon vatbaar zijn voor propaganda waarmee ze met haat worden gevuld ten opzichte van een andere groep. Ik denk echt dat het een puur menselijk probleem is.

Je gaat voorbij aan de technologische ontwikkelingen. De meeste aanvallen worden nu vanuit een vliegtuig of drone uitgevoerd. Of een gecomputeriseerde tank. Waarbij het zicht op de tegenstander minimaal is en het meer een computer spelletje wordt. En het minder traumatisch is om militairen en of burgers te doden. Dat is basis militaire tactiek wat verder niks met geloof en of ideologie te maken heeft. Je hoeft alleen je soldaten geestelijk wat minimale onzin te verkopen. Wat je vaak ziet in een aflevering van NCIS. Dus de strategie (religie en of ideologie) van een Mao of Stalin is niet meer nodig. Maar het resultaat hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De soldaten die zelf niet dood willen richten ook erg veel schade aan. Toen George Bush Irak wou aanvallen verzonnen ze ook een mooi verhaal waarbij de religie juist geen rol speelde omdat dat als motief niet gebruikt kon worden. Stalin gebruikte geen religie en MAO ook niet. Religie is zonder meer heel handig om mensen tot iets te drijven maar het blijft een instrument en niet de oorzaak de oorzaak zijn de mensen die de religie gebruiken en de mensen die de keuze maken daaraan te gehoorzamen. De vatbaarheid van mensen voor dergelijke propaganda en de keuze te gehoorzamen veroorzaakt de problemen.

Bij mij niet ik ga dagelijks met diverse mensen om.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:27 schreef RobbieRonald het volgende:
De fobie voor islamofobie neemt ook toe merk ik de laatste tijd. Daar moeten we ook voor waken.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |