Ja, ga jij even hun opleiding betalen? En zorgen dat ze stage kunnen lopen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:20 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Er is een te kort aan bijv. koks en hoogopgeleide ICT'ers heb ik gelezen.
Daar liggen dus kansen.

Want in het o zo racistische nederland hebben 'de meeste van die mensen (en hun kinderen)' natuurlijk geen toegang tot regulier onderwijs?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, ga jij even hun opleiding betalen? En zorgen dat ze stage kunnen lopen?

Jawel, maar niet iedereen heeft geld voor een vervolgopleiding. En als je al met een achterstand begint (bijvoorbeeld qua taal of cultuur) ben je nog harder genaaid, want dan moet je naar een lager niveau dan je eigenlijk aankunt. Kun je nog geen kok of ICT'er worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want in het o zo racistische nederland hebben 'de meeste van die mensen (en hun kinderen)' natuurlijk geen toegang tot regulier onderwijs?

Nee hoor die mening heb ik niet. Verder is indirect verantwoordelijk natuurlijk heel iets anders dan verantwoordelijk. Verder is een fobie een overmatige angst die niet in verhouding staat tot de realiteit. Als ik islamofobie bekijk dan zie ik vrij veel mensen die hun eigen opvattingen van de islam projecteren en vervolgens daar een overmatige angst voor hebben. De onjuiste plaatjes van wat in de koran zou staan zijn er een mooi voorbeeld van. Islamobobie is ook niet de angst voor terroristische aanslagen door moslims want dan zouden vrij veel mensen er last van hebben en dat is inderdaad wel een realistische gevaar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:00 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Jij bent degene hier die kennelijk van mening is dat angst alleen gerechtvaardigd is tov dingen die je direct kunnen "vermoorden". Direct, aangezien religie zeker wel indirect verantwoordelijk is voor vele moorden. Die zelfverzonnen definitie van gerechtvaardigde angst is obviously veel te gelimiteerd.

Christendom heeft ook geen mensen vermoord, mensen vermoorden mensen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Begin is met je verdiepen van het christendom en bijvoorbeeld Zuid-Amerika. De inquisitie enz.

Maar volgens mij is de problematiek mbt centen voor vervolgopleidingen niet voorbehouden aan buitenlanders?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jawel, maar niet iedereen heeft geld voor een vervolgopleiding. En als je al met een achterstand begint (bijvoorbeeld qua taal of cultuur) ben je nog harder genaaid, want dan moet je naar een lager niveau dan je eigenlijk aankunt. Kun je nog geen kok of ICT'er worden.

Nouja, ze noemden zichzelf toch leeuwen ? En vrouwen die zich niet van top tot teen bedekken gazelles ? En gaven toen aan dat je het een leeuw niet kwalijk kon nemen als hij de gazelle besprong ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Opeens heb je t, de islam is een tijger, omdat ik daar ook bang voor ben.

[godwin alert]quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Christendom heeft ook geen mensen vermoord, mensen vermoorden mensen.

quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
 Je gaat voorbij dat religie vaak als verantwoording is gebruikt om het vermoorden te rechtvaardigen.
  Je gaat voorbij dat religie vaak als verantwoording is gebruikt om het vermoorden te rechtvaardigen. 

Dat zeg ik ook niet. Nederlanders met weinig socio-economisch kapitaal hebben precies dezelfde problemen. Daarom zie je in die kringen ook vergelijkbare cijfers wat betreft criminaliteit en zo.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar volgens mij is de problematiek mbt centen voor vervolgopleidingen niet voorbehouden aan buitenlanders?

De wereld is van iedereenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:50 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zo vreemd is het toch niet dat als er een nieuwe cultuur bijkomt binnen een samenleving, er sowieso met argusogen naar gekeken wordt? Dat is zeer normaal en volledig natuurlijk. Als die nieuwe cultuur dan ook nog eens een negatieve uitstraling met zich mee brengt (en dat was vanaf de jaren 80 al zo, met o.a. Marokkanen, die meteen al vijandig binnenkwamen) én daarbij ook nog behoorlijk aan elkaar klit, en er al diverse aanslagen zijn gepleegd, en het gewoon overduidelijk een harder, ruwer volk betreft waarin het allemaal, om het maar zo te zeggen, allemaal niet zo om liefde draait, maar om macht, overheersing, macho-waarden etc. is het dan echt zo raar dat de wens ze uit de samenleving te verwijderen groeit met bijbehorende afkeer en haat?
Wat beelden we ons eigenlijk allemaal voor raars in, in deze tijd? Het is nog maar heel kort geleden dat volkeren nog aan verovering deden, en te paard met zwaard ten strijde trokken, er er geen greintje tolerantie was m.b.t. het zo maar toelaten van allerlei volkeren uit den vreemde tussen je te laten wonen! Daar werd om gevochten. Alleen als je veroverd werd lukte het andere volk dat, als je je moest overgeven. En nu, in al onze decadentie, denken we even alle landsgrenzen weg, en doen we net alsof dat altijd maar stom gedoe is geweest zonder logische reden.

Ja, die mening heb je wel. Dat is zelfs direct de reden dat jij van mening bent dat fobie voor Islam irrationeel is volgens je eerdere post:quote:
En hier komt de aap uit de mauw:quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
Onzin. Tijgers kunnen je vermoorden een religie kan je niet vermoorden.
Je bent gewoon aan het trollen. Je doet me denken aan die gunmafketels uit de USA, "wapens vermoorden geen mensen, mensen vermoorden mensen".quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:21 schreef Wespensteek het volgende:

Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Dat je niets moet hebben van de islam, lijkt mij geen probleem. Dat is ook geen islamofobie. Ga je echter een vrouw uitschelden omdat ze een hoofddoekje draagt, dan gaat het toch redelijk de verkeerde kant op.

Ik zie eigenlijk 'vrij veel*' mensen die hun kop in het zand steken voor de rotzooi die islam heden ten dagen hier verzorgd, en hun kop in het zand steken voor dat er niet 1 welvarend, vrij, naar onze maatstaven, moslim land op deze globe is te vinden,quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:20 schreef Wespensteek het volgende:
Als ik islamofobie bekijk dan zie ik vrij veel mensen die hun eigen opvattingen van de islam projecteren en vervolgens daar een overmatige angst voor hebben.

Ik geef daar gewoon het concrete verschil aan tussen een tijger en een religie omdat die vergelijking die dus eerder gemaakt werd volledig onzin is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, die mening heb je wel. Dat is zelfs direct de reden dat jij van mening bent dat fobie voor Islam irrationeel is volgens je eerdere post:
[..]
En hier komt de aap uit de mauw:
[..]
Je bent gewoon aan het trollen. Je doet me denken aan die gunmafketels uit de USA, "wapens vermoorden geen mensen, mensen vermoorden mensen".

Neen, je doet veel meer. Jij beweert dat de bewering van Oud_student:quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
Ik geef daar gewoon het concrete verschil aan tussen een tijger en een religie omdat die vergelijking die dus eerder gemaakt werd volledig onzin is.
"onzin" is omdatquote:"omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers."
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
Onzin. Tijgers kunnen je vermoorden een religie kan je niet vermoorden.

Een ideologie en of religie kan wel betogen dat mensen die daar niet in geloven minderwaardig zijn. Bij de nazi waren dat de Joden. En in het christendom de Indianen, Negers, en de Joden, Heksen. Met vele doden tot gevolg. Dat gaat net zo goed op voor het communisme en dergelijke.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geef daar gewoon het concrete verschil aan tussen een tijger en een religie omdat die vergelijking die dus eerder gemaakt werd volledig onzin is.
Verder is een wapen een instrument om mensen te vermoorden zelfs dat is een religie niet.

Waar zie jij datquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 06:08 schreef Beathoven het volgende:
Zit jij geweld op willekeurige mensen hier goed te praten? Dan is IS ook wel wat voor jou.

Ik denk dat dit een te eenvoudige voorstellingen van zaken is. Diverse supermachten en partijen zijn al een langere tijd betrokken in de conflicten in het Midden-Oosten. Op een vrij negatieve manier wat conflict management aangaat. Wat dat nu zeker meer gevaarlijk maakt. Los van de islam en of IS. Een Russiche straaljager die een VS straaljager neerschiet en of omgekeerd kan zo gebeuren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:34 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Waar zie jij dat
Die enigen die dat doen zijn de moslims zelf.

Dat klopt toch ook het is onzin om tijgers met islam te vergelijken als het gaat om een fobie, tijgers kun inderdaad mensen doden islam niet. Natuurlijk zijn er veel meer verschillen tussen tijgers en islam wat de tekst van die persoon onzin maak. Overigens zou er best iemand een tijgerfobie kunnen hebben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:32 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Neen, je doet veel meer. Jij beweert dat de bewering van Oud_student:
[..]
"onzin" is omdat
[..]

quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook het is onzin om tijgers met islam te vergelijken als het gaat om een fobie, tijgers kun inderdaad mensen doden islam niet. Natuurlijk zijn er veel meer verschillen tussen tijgers en islam wat de tekst van die persoon onzin maak. Overigens zou er best iemand een tijgerfobie kunnen hebben.
 In elk geval weet je dat een tijger gevaarlijk is en je kunt de gebieden waar dat dier woont vermijden. Een door ideologie en religie gehersenspoelde gek in een zolderkamer in een stad of dorp is veel lastiger te vermijden.
 In elk geval weet je dat een tijger gevaarlijk is en je kunt de gebieden waar dat dier woont vermijden. Een door ideologie en religie gehersenspoelde gek in een zolderkamer in een stad of dorp is veel lastiger te vermijden.

Dat tijgers wel direct kunnen "vermoorden" en Islam niet is compleet irrelevant mbt of een angst gerechtvaardigd is. Compleet irrelevant. En dat weet jij best.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:39 schreef Wespensteek het volgende:
Dat klopt toch ook het is onzin om tijgers met islam te vergelijken als het gaat om een fobie, tijgers kun inderdaad mensen doden islam niet. Natuurlijk zijn er veel meer verschillen tussen tijgers en islam wat de tekst van die persoon onzin maak. Overigens zou er best iemand een tijgerfobie kunnen hebben.

Dat is een probleem van mensen, volgens mij is bijna alles wel eens aanleiding geweest anderen te vermoorden. Aangezien religie niemand tot iets dwingt vind ik niet dat religie zelf als oorzaak kan worden aangemerkt, de mens heeft vrij keuze te geloven of niet. Dat men zich voor een karretje laat spannen in bepaalde omstandigheden is niet de schuld van de religie, politiek stroming of welk denkbeeld dan ook.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:23 schreef Megumi het volgende:
[..]Je gaat voorbij dat religie vaak als verantwoording is gebruikt om het vermoorden te rechtvaardigen.
[ afbeelding ]

quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Gelukkig rijden ze nog niet met een vrachtwagen op groepen moslims in, vermoorden ze geen imams, steken ze geen moslims neer in de trein, blazen ze zichzelf niet op in een moskee, schieten ze niet om zich heen in een bioscoop gevuld met moslims en randen ze geen moslima's aan.

Maar mensen die echt tot het uiterste gaan om vrijheid van denken te promoten op politiek gebied en in de wetenschap betalen een hoge prijs vaak. Henk en Ingrid bepalen vaak meer wat er gebeurd. Of mensen met een navenante competentie die nu in de politiek de boventoon voeren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is een probleem van mensen, volgens mij is bijna alles wel eens aanleiding geweest anderen te vermoorden. Aangezien religie niemand tot iets dwingt vind ik niet dat religie zelf als oorzaak kan worden aangemerkt, de mens heeft vrij keuze te geloven of niet. Dat men zich voor een karretje laat spannen in bepaalde omstandigheden is niet de schuld van de religie, politiek stroming of welk denkbeeld dan ook.

Hoe weet je dat ik er niet voor betaald wordt.quote:

Dan kunnen we het nog eens hebben over rationele en irrationele angsten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:31 schreef Jigzoz het volgende:
Angst is een uitstekende raadgever. Zonder angst was de mensheid allang uitgestorven.

Ik vind die vergelijking die met de tijger gemaakt werd onzin en ik vind het wel erg relevant dat angst voor iets wat heel concreet een directe bedreiging kan zijn niet vergeleken moet worden met iets wat totaal geen directe bedreiging kan zijn. Als jij het wel een goede vergelijking vond moet je het zelf maar weten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:43 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat tijgers wel direct kunnen "vermoorden" en Islam niet is compleet irrelevant mbt of een angst gerechtvaardigd is. Compleet irrelevant. En dat weet jij best.
Er zijn talloze dingen die je niet kunnen vermoorden waarvoor een angst gerechtvaardigd kan zijn, including een financiele crisis, een marteling en het verlies van een baan. Je bent kunstmatig onderscheid aan het maken mbt een compleet irrelevante factor om te trollen.

Gezien het kwaad dat de islam hier aanricht mag je dus niet van een fobie spreken. Het is immers een zeer reële angst zoals we inmiddels hebben ervaren.quote:Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.

Heb jij ook een autofobie?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:51 schreef deedeetee het volgende:
Gezien het kwaad dat de islam hier aanricht mag je dus niet van een fobie spreken. Het is immers een zeer reële angst zoals we inmiddels hebben ervaren.

Haat is een kwaadaardige emotie die het denken vertroebelt inderdaad. Een meer rationele discussie over religie en ideologie zonder direct de persoon of aanhanger daarvan te haten zou beter zijn. We gaan dagelijks op een goede manier met moslims om. En kopen hun producten zelfs.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:52 schreef Odaiba het volgende:
Mooi dat daar de ogen ook open gaan.
Je oogst van zaait, met jullie arrogante intolerante houding.
Ik heb medelijden met de moslims die wel beschikken over een empathisch vermogen. Die gaan er zeker onder lijden.
Genoeg is genoeg.

Ik vind die term ook niet zo heel spannend. Als een vrouw wordt uitgescholden omdat ze een hoofddoek, dan mag je dat van mij islamofobie of kutgedrag noemen. Het is mij om het even. Het gaat erom dat het niet hoort.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
Zeer zorgelijk dat die belachelijke term serieus genomen wordt door bepaalde instanties.

Religie kan de geestelijke munitie vormen voor de haat die nodig is om een ander te vermoorden.quote:Verder is een wapen een instrument om mensen te vermoorden zelfs dat is een religie niet.

Hoewel ik het met je eens ben is dat iets voor intellectuelen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Haat is een kwaadaardige emotie die het denken vertroebelt inderdaad. Een meer rationele discussie over religie en ideologie zonder direct de persoon of aanhanger daarvan te haten zou beter zijn. We gaan dagelijks op een goede manier met moslims om. En kopen hun producten zelfs.

Dat kan nog komen als overheden het serieus gaan nemen. Gevaarlijke ontwikkeling.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind die term ook niet zo heel spannend.

Dat kan ook zonder religie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:56 schreef Villas__Rubin het volgende:
Religie kan de geestelijke munitie vormen voor de haat die nodig is om een ander te vermoorden.

Maar hufter gedrag is wellicht wat off topic in dit topic.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind die term ook niet zo heel spannend. Als een vrouw wordt uitgescholden omdat ze een hoofddoek, dan mag je dat van mij islamofobie of kutgedrag noemen. Het is mij om het even. Het gaat erom dat het niet hoort.

Punt is dat het bericht in de OP juist slaat op dat soort incidenten. Wanneer iemand wordt uitgescholden vanwege haar hoofddoekje, wordt dat islamofobie genoemd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar hufter gedrag is wellicht wat off topic in dit topic.

Hehe haat is trouwens meer iets wat geregeld wordt door je hormonaal systeem en dan vooral de reactie daarop. Meer iets voor biologie dus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:57 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hoewel ik het met je eens ben is dat iets voor intellectuelen.

Doe er dan ook gelijk even een cursus boeddhisme en confucianisme bij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hehe haat is trouwens meer iets wat geregeld wordt door je hormonaal systeem en dan vooral de reactie daarop. Meer iets voor biologie dus.

Klopt, maar religie is wel een hele diepgaande natuurlijk.quote:

Ik zou die mensen willen die dit doen straffen maar binnen de kader van de wet mag er alleen worden ingegrepen als mensen lichamelijk geweld wordt aangedaan. Waardoor er heel veel gevaarlijke gekken langere tijd hun gang kunnen gaanquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat het bericht in de OP juist slaat op dat soort incidenten. Wanneer iemand wordt uitgescholden vanwege haar hoofddoekje, wordt dat islamofobie genoemd.

quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:01 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Doe er dan ook gelijk even een cursus boeddhisme en confucianisme bij.
 Ik kijk wel uit. Zeker in deze spannende tijden.
 Ik kijk wel uit. Zeker in deze spannende tijden.

Als ik zie hoe bepaalde zichzelf moslim noemende broeders en zusters zich gedragen dan krijg ik het idee dat ze elkaar nooit ergens op aanspreken...Een moslim mag namelijk zondigen, maar dat is dan tussen hem en Allah.. Dit soort lui zijn dan weer anders dan de radicale moslims, maar ze denken over bepaalde onderwerpen dan wel weer hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:01 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat de moslimgemeenschappen in Europa erg weinig doen om de zwakkeren-van-geest in hun midden te hoeden voor samenzweringstheorien en radicale ideeen te vinden op het internet of in een moskee en ik zou graag zien dat gematigde moslims daar meer verantwoordelijkheid namen en actiever de discussie zouden aangaan in hun gemeenschap en zich wat minder zouden gedragen als een peer-pressue groep en wat meer zelf-kritische ideeen zouden omarmen.
Ben ik nu een islamofoob?

O, wattan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:04 schreef Megumi het volgende:
[..]Ik kijk wel uit. Zeker in deze spannende tijden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |