abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164167655
quote:
Een haatpetitie in Anderlecht, een poging tot brandstichting in een moskee in Tubeke en anonieme dreigbrieven bij twee Turkse gezinnen in Limburg: bij verschillende incidenten in ons land zijn de afgelopen dagen moslims bedreigd. Gelijkekansencentrum Unia is ongerust en ziet een “trend van boomende islamofobie” in ons land.

“Dit soort incidenten zijn ­typisch voor de trend van toenemende islamofobie in België, en dat is verontrustend”, zegt woordvoerder Bram Sebrechts. “De toon verhardt, de bedreigingen worden concreter, de samenleving staat op scherp. De actualiteit speelt daar een grote rol in. Na elke aanslag zien we een piek in islamofobe incidenten.”

De brandstichting in de moskee in Tubeke vond dinsdag plaats. De voordeur raakte zwaar beschadigd, maar het vuur doofde uiteindelijk vanzelf. De politie vond brandversnellers op de plaats van de brand.
(...)

En twee gezinnen van Turkse afkomst, in Beringen en in Maasmechelen, kregen de afgelopen dagen een anonieme dreigbrief met daarop de boodschap “muslim go home”. De beide families hebben klacht ingediend bij de politie wegens bedreigingen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02402067

Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren. Ik hoop dat het haatvirus ons land niet raakt.
pi_164167736
Voordat meteen de islamofobiekaart word getrokken, misschien eerst maar eens afwachten of het niet Turken zijn die elkaar lopen te trollen? Zal niet de eerste keer zijn de afgelopen week dat Gulen/Erdo/Koerden elkaar te lijf willen gaan. En een anonieme bedreiging kan ik niet zoveel mee, dat kan elke gek gedaan hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164167790
Moslimhaat is en veel betere term. Spitst toe op de mensen wat betreft de haat voor hen. Ipv een fobie voor de religie ansich, wat kan impliceren dat de religie los staat van de volgelingen. Terwijl dit bij incidenten van geweld en/of haat niet het geval is. Zonder enig onderscheid worden daarbij Moslims geviseerd en gaat het dus om Moslimhaat ipv Islamofobie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:00:49 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164168111
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef Ceberut het volgende:
Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren.
Gelukkig rijden ze nog niet met een vrachtwagen op groepen moslims in, vermoorden ze geen imams, steken ze geen moslims neer in de trein, blazen ze zichzelf niet op in een moskee, schieten ze niet om zich heen in een bioscoop gevuld met moslims en randen ze geen moslima's aan.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:12:38 #6
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164168329
quote:
15s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het wordt écht wel een probleem. Moet je die blikken eens zien van de Rubens en Wesleys van deze wereld als ik met mijn Arabische gewaad over de boulevard flaneer. Ik maak me zorgen.
Het begint wel gekke vormen aan te nemen, zo te lezen. Zou zonde zijn als steeds meer moslims eieren voor hun geld gaan kiezen.
U Wot M8
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:16:37 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164168394
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:12 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:

[..]

Het begint wel gekke vormen aan te nemen, zo te lezen. Zou zonde zijn als steeds meer moslims eieren voor hun geld gaan kiezen.
Ik merk bij mijn klanten nog wel dat ze me desondanks graag zien. Weet je, ik ben volwassen en sta positief in het leven. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_164168752
België begint dus verstandig te worden! ^O^
pi_164168820
Ze worden wakker, en trekken hun kop uit het zand ^O^
Nu Nederland nog.

We moeten trouwens af van het idee dat islamofobie als iets raars wordt gezien.
Het is een volkomen normale reactie.

[ Bericht 27% gewijzigd door bluemoon23 op 02-08-2016 01:22:38 ]
pi_164168896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Nu Nederland nog.
Ik ben bang dat daarvoor eerst iets schokkends moet gebeuren...
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 01:13:19 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_164169265
Het moet voor de gemiddelde goedopgeleide Belg en Belgische moslim wel wat zijn om tussen de sjakies van IS en de pareltjes van dom Belgie te hangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Nu Nederland nog.

We moeten trouwens af van het idee dat islamofobie als iets raars wordt gezien.
Het is een volkomen normale reactie.
Zit jij geweld op willekeurige mensen hier goed te praten? Dan is IS ook wel wat voor jou.
pi_164169277
quote:
Na elke aanslag zien we een piek in islamofobe incidenten.
Goh. Wat gek.
pi_164169296
Niet heel vreemd.
Zonder wrijving geen glans
pi_164169329
Die turken lopen elkaar toch te haten? Dat is altijd het voordeel van de blanke eik geweest, de barbaren hielden zichzelf zwak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_164169337
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02402067

Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren. Ik hoop dat het haatvirus ons land niet raakt.
Tsja, misschien hadden moslims daar de afgelopen 40 jaar enige moeite voor moeten doen dan...
Als moslims een reputatie hadden opgebouwd van "hardwerkend" of "streng doch rechtvaardig jegens hun kinderen" of "behulpzaam" of "liefhebbend" of "gul voor de minder bedeelden" of een van de tig andere positieve eigenschappen die je best uit de Koran kan vissen was er nu geen probleem geweest.

Maarja. Dat is niet gebeurd. Integendeel.
En dat veeg je nu eenmaal niet zomaar even weg met een doekje.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:02:16 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164169348
Heeft denk ik te maken met de scherpe toename van islamitische aanslagen op Europese burgerdoelen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:09:29 #18
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164169365
Kan ik me goed voorstellen, enorm probleem die islamofobie.

Zaterdag ging ineens de deurbel en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik ook al spontaan jehova's getuigen-fobie blijk te hebben. Ik schaam me diep, racist dat ik ben.
pi_164169571
Benieuwd of arachnofobie toeneemt in Belgie zodra er meer enge spinnen komen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:22:01 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_164169652
Precies wat men wil bereiken met het terrorisme. Nog even zo doorgaan. Ze winnen.

Polarisatie en haat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164169671
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 07:09 schreef GoCanucksGo het volgende:

Zaterdag ging ineens de deurbel en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik ook al spontaan jehova's getuigen-fobie blijk te hebben. Ik schaam me diep, racist dat ik ben.
Islam en jehova's getuigen zijn geen rassen :D
pi_164169680
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:22 schreef SicSicSics het volgende:
Precies wat men wil bereiken met het terrorisme. Nog even zo doorgaan. Ze winnen.

Polarisatie en haat.
Fobie is geen haat.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:27:17 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_164169696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:24 schreef TheJanitor het volgende:
Fobie is geen haat.
2 emoties die dicht bij elkaar liggen. Angst is zelden een goede raadgever.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164170572
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 07:09 schreef GoCanucksGo het volgende:

Er bestaat een therapie, een verlossing voor al jouw fobische problemen. Ooit van het vliegende Spaghettimonster gehoord? _O_
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:09:46 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164170951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 06:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja, misschien hadden moslims daar de afgelopen 40 jaar enige moeite voor moeten doen dan...
Als moslims een reputatie hadden opgebouwd van "hardwerkend" of "streng doch rechtvaardig jegens hun kinderen" of "behulpzaam" of "liefhebbend" of "gul voor de minder bedeelden" of een van de tig andere positieve eigenschappen die je best uit de Koran kan vissen was er nu geen probleem geweest.

Maarja. Dat is niet gebeurd. Integendeel.
En dat veeg je nu eenmaal niet zomaar even weg met een doekje.
Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.
pi_164170989
Ik ben tegen religie in het openbare leven in het algemeen, dus ook de islam, ben ik nu een islamofoob?
pi_164171005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.
Meer stageplekken? ^O^
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:16:21 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164171076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:12 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Meer stageplekken? ^O^
Dat zou een mogelijkheid zijn om hen uit de vicieuze cirkel te proberen te trekken.
pi_164171128
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:27 schreef SicSicSics het volgende:
amateurpsycholoog
pi_164171198
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zou een mogelijkheid zijn om hen uit de vicieuze cirkel te proberen te trekken.
Genoeg kansen in Nederland, maar je moet het wel willen.
Ik denk dat de wil vaak ontbreekt
pi_164171281
Uiteindelijk komen mensen vanzelf in opstand/verzet. Als bepaalde groeperingen hun denkwijze bij jou door de strot proberen te duwen dan gaat dat vroeg of laat mis.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_164171290
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Angst is een uitstekende raadgever. Zonder angst was de mensheid allang uitgestorven.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:32:02 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164171302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:25 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Genoeg kansen in Nederland, maar je moet het wel willen.
Ik denk dat de wil vaak ontbreekt
Waar zijn die kansen dan?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:09:07 #34
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_164172007
De meeste bedreigingen aan het adres van moslims en moskeeën komen uiteindelijk meestal van andere moslims, dus het is nog wat vroeg om met een door Iran verzonnen onzinwoord te gaan schermen.
pi_164172098
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Gelukkig rijden ze nog niet met een vrachtwagen op groepen moslims in, vermoorden ze geen imams, steken ze geen moslims neer in de trein, blazen ze zichzelf niet op in een moskee, schieten ze niet om zich heen in een bioscoop gevuld met moslims en randen ze geen moslima's aan.
Jamaaaar als je dat zegt ben je een islamhatendexenofoobfascist en wil je weer dat de treinen gaan rijden.

ceberut en al die andere hier: kijk even in de spiegel en begin dan te janken. Zelfreflectie is jullie vreemd, maar het is wel nodig om hier in west-europa te leven.

Eigen schuld dikke bult dat je met de nek aangekeken wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_164172259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waar zijn die kansen dan?
Er is een te kort aan bijv. koks en hoogopgeleide ICT'ers heb ik gelezen.
Daar liggen dus kansen.
pi_164172292
Islamofobie bestaat niet, evenmin als tijgerfobie, omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_164172329
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Islamofobie bestaat niet, evenmin als tijgerfobie, omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers.
Opeens heb je t, de islam is een tijger, omdat ik daar ook bang voor ben.
wooblabalurg
pi_164172374
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Opeens heb je t, de islam is een tijger, omdat ik daar ook bang voor ben.
Wat is een Fobie of niet-reële Angst?

Wanneer een bepaalde situatie u normaal gesproken geen angst mag inboezemen en u toch in paniek raakt, blokkeert of lichamelijke spanningsreacties vertoont, dan heeft u een niet-reële angst. Als u zich dagelijks meer dan twee uur druk maakt over dergelijke panieksituaties dan wordt het een fobie genoemd.

Hieronder zie je de complete Angstlijst met 418 fobieën.
Bron http://www.angstlijst.nl/angsten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:30:13 #40
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164172480
Ongevraagd zitten we er intussen wel mooi mee opgescheept.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164172632
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat is een Fobie of niet-reële Angst?

Wanneer een bepaalde situatie u normaal gesproken geen angst mag inboezemen en u toch in paniek raakt, blokkeert of lichamelijke spanningsreacties vertoont, dan heeft u een niet-reële angst. Als u zich dagelijks meer dan twee uur druk maakt over dergelijke panieksituaties dan wordt het een fobie genoemd.

Hieronder zie je de complete Angstlijst met 418 fobieën.
Bron http://www.angstlijst.nl/angsten
Genoeg users hier die minstens 2u per dag hun angsten delen.
wooblabalurg
pi_164172646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Ongevraagd zitten we er intussen wel mooi mee opgescheept.
Ze hadden inderdaad op zn minst even kunnen navragen of het wel okay was.
wooblabalurg
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:50:27 #43
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164172974
Zo vreemd is het toch niet dat als er een nieuwe cultuur bijkomt binnen een samenleving, er sowieso met argusogen naar gekeken wordt? Dat is zeer normaal en volledig natuurlijk. Als die nieuwe cultuur dan ook nog eens een negatieve uitstraling met zich mee brengt (en dat was vanaf de jaren 80 al zo, met o.a. Marokkanen, die meteen al vijandig binnenkwamen) én daarbij ook nog behoorlijk aan elkaar klit, en er al diverse aanslagen zijn gepleegd, en het gewoon overduidelijk een harder, ruwer volk betreft waarin het allemaal, om het maar zo te zeggen, allemaal niet zo om liefde draait, maar om macht, overheersing, macho-waarden etc. is het dan echt zo raar dat de wens ze uit de samenleving te verwijderen groeit met bijbehorende afkeer en haat?

Wat beelden we ons eigenlijk allemaal voor raars in, in deze tijd? Het is nog maar heel kort geleden dat volkeren nog aan verovering deden, en te paard met zwaard ten strijde trokken, er er geen greintje tolerantie was m.b.t. het zo maar toelaten van allerlei volkeren uit den vreemde tussen je te laten wonen! Daar werd om gevochten. Alleen als je veroverd werd lukte het andere volk dat, als je je moest overgeven. En nu, in al onze decadentie, denken we even alle landsgrenzen weg, en doen we net alsof dat altijd maar stom gedoe is geweest zonder logische reden.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164173015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Onzin. Tijgers kunnen je vermoorden een religie kan je niet vermoorden.
pi_164173125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
Ja man, want een angst is alleen gerechtvaardigd tegenover dingen die je direct kunnen "vermoorden". Angst om gemarteld te worden? Sorry, een marteling kan je niet vermoorden. Angst voor een financiele crisis? Sorry, een financiele crisis kan je niet vermoorden. Angst om geen baan te kunnen vinden? Sorry, werkloosheid kan je niet vermoorden.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:58:31 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164173141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. En het is ook gebeurd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_164173154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja man, want een angst is alleen gerechtvaardigd tegenover dingen die je direct kunnen "vermoorden". Angst om gemarteld te worden? Sorry, een marteling kan je niet vermoorden. Angst voor een financiele crisis? Sorry, een financiele crisis kan je niet vermoorden. Angst om geen baan te kunnen vinden? Sorry, werkloosheid kan je niet vermoorden.
Een religie kan je ook niet martelen.
pi_164173191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. En het is ook gebeurd.
Welke mensen zijn volgens jou ineens dood neergevallen de mensen die geloven of de mensen die niet geloven?
pi_164173222
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
Een religie kan je ook niet martelen.
Waar heb je het over? Jij bent degene hier die kennelijk van mening is dat angst alleen gerechtvaardigd is tov dingen die je direct kunnen "vermoorden". Direct, aangezien religie zeker wel indirect verantwoordelijk is voor vele moorden. Die zelfverzonnen definitie van gerechtvaardigde angst is obviously veel te gelimiteerd.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:01:15 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164173230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke mensen zijn volgens jou ineens dood neergevallen de mensen die geloven of de mensen die niet geloven?
Begin is met je verdiepen van het christendom en bijvoorbeeld Zuid-Amerika. De inquisitie enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')