http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02402067quote:Een haatpetitie in Anderlecht, een poging tot brandstichting in een moskee in Tubeke en anonieme dreigbrieven bij twee Turkse gezinnen in Limburg: bij verschillende incidenten in ons land zijn de afgelopen dagen moslims bedreigd. Gelijkekansencentrum Unia is ongerust en ziet een “trend van boomende islamofobie” in ons land.
“Dit soort incidenten zijn typisch voor de trend van toenemende islamofobie in België, en dat is verontrustend”, zegt woordvoerder Bram Sebrechts. “De toon verhardt, de bedreigingen worden concreter, de samenleving staat op scherp. De actualiteit speelt daar een grote rol in. Na elke aanslag zien we een piek in islamofobe incidenten.”
De brandstichting in de moskee in Tubeke vond dinsdag plaats. De voordeur raakte zwaar beschadigd, maar het vuur doofde uiteindelijk vanzelf. De politie vond brandversnellers op de plaats van de brand.
(...)
En twee gezinnen van Turkse afkomst, in Beringen en in Maasmechelen, kregen de afgelopen dagen een anonieme dreigbrief met daarop de boodschap “muslim go home”. De beide families hebben klacht ingediend bij de politie wegens bedreigingen.

Gelukkig rijden ze nog niet met een vrachtwagen op groepen moslims in, vermoorden ze geen imams, steken ze geen moslims neer in de trein, blazen ze zichzelf niet op in een moskee, schieten ze niet om zich heen in een bioscoop gevuld met moslims en randen ze geen moslima's aan.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef Ceberut het volgende:
Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren.

Het begint wel gekke vormen aan te nemen, zo te lezen. Zou zonde zijn als steeds meer moslims eieren voor hun geld gaan kiezen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het wordt écht wel een probleem. Moet je die blikken eens zien van de Rubens en Wesleys van deze wereld als ik met mijn Arabische gewaad over de boulevard flaneer. Ik maak me zorgen.

Ik merk bij mijn klanten nog wel dat ze me desondanks graag zien. Weet je, ik ben volwassen en sta positief in het leven.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:12 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
[..]
Het begint wel gekke vormen aan te nemen, zo te lezen. Zou zonde zijn als steeds meer moslims eieren voor hun geld gaan kiezen.

²
²

Ik ben bang dat daarvoor eerst iets schokkends moet gebeuren...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Ze worden wakker, en trekken hun kop uit het zand
Nu Nederland nog.

Zit jij geweld op willekeurige mensen hier goed te praten? Dan is IS ook wel wat voor jou.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Ze worden wakker, en trekken hun kop uit het zand
Nu Nederland nog.
We moeten trouwens af van het idee dat islamofobie als iets raars wordt gezien.
Het is een volkomen normale reactie.

Tsja, misschien hadden moslims daar de afgelopen 40 jaar enige moeite voor moeten doen dan...quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02402067
Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren. Ik hoop dat het haatvirus ons land niet raakt.

Islam en jehova's getuigen zijn geen rassenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 07:09 schreef GoCanucksGo het volgende:
Kan ik me goed voorstellen, enorm probleem die islamofobie.
Zaterdag ging ineens de deurbel en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik ook al spontaan jehova's getuigen-fobie blijk te hebben. Ik schaam me diep, racist dat ik ben.

Fobie is geen haat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:22 schreef SicSicSics het volgende:
Precies wat men wil bereiken met het terrorisme. Nog even zo doorgaan. Ze winnen.
Polarisatie en haat.

2 emoties die dicht bij elkaar liggen. Angst is zelden een goede raadgever.quote:

Er bestaat een therapie, een verlossing voor al jouw fobische problemen. Ooit van het vliegende Spaghettimonster gehoord?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 07:09 schreef GoCanucksGo het volgende:
Kan ik me goed voorstellen, enorm probleem die islamofobie.
Zaterdag ging ineens de deurbel en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik ook al spontaan jehova's getuigen-fobie blijk te hebben. Ik schaam me diep, racist dat ik ben.

Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 06:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja, misschien hadden moslims daar de afgelopen 40 jaar enige moeite voor moeten doen dan...
Als moslims een reputatie hadden opgebouwd van "hardwerkend" of "streng doch rechtvaardig jegens hun kinderen" of "behulpzaam" of "liefhebbend" of "gul voor de minder bedeelden" of een van de tig andere positieve eigenschappen die je best uit de Koran kan vissen was er nu geen probleem geweest.
Maarja. Dat is niet gebeurd. Integendeel.
En dat veeg je nu eenmaal niet zomaar even weg met een doekje.

Meer stageplekken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.

amateurpsycholoogquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:27 schreef SicSicSics het volgende:
2 emoties die dicht bij elkaar liggen. Angst is zelden een goede raadgever.

Genoeg kansen in Nederland, maar je moet het wel willen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat zou een mogelijkheid zijn om hen uit de vicieuze cirkel te proberen te trekken.

Angst is een uitstekende raadgever. Zonder angst was de mensheid allang uitgestorven.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
2 emoties die dicht bij elkaar liggen. Angst is zelden een goede raadgever.

Waar zijn die kansen dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:25 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Genoeg kansen in Nederland, maar je moet het wel willen.
Ik denk dat de wil vaak ontbreekt

Jamaaaar als je dat zegt ben je een islamhatendexenofoobfascist en wil je weer dat de treinen gaan rijden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Gelukkig rijden ze nog niet met een vrachtwagen op groepen moslims in, vermoorden ze geen imams, steken ze geen moslims neer in de trein, blazen ze zichzelf niet op in een moskee, schieten ze niet om zich heen in een bioscoop gevuld met moslims en randen ze geen moslima's aan.

Er is een te kort aan bijv. koks en hoogopgeleide ICT'ers heb ik gelezen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waar zijn die kansen dan?

Opeens heb je t, de islam is een tijger, omdat ik daar ook bang voor ben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Islamofobie bestaat niet, evenmin als tijgerfobie, omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers.

Wat is een Fobie of niet-reële Angst?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Opeens heb je t, de islam is een tijger, omdat ik daar ook bang voor ben.

Genoeg users hier die minstens 2u per dag hun angsten delen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat is een Fobie of niet-reële Angst?
Wanneer een bepaalde situatie u normaal gesproken geen angst mag inboezemen en u toch in paniek raakt, blokkeert of lichamelijke spanningsreacties vertoont, dan heeft u een niet-reële angst. Als u zich dagelijks meer dan twee uur druk maakt over dergelijke panieksituaties dan wordt het een fobie genoemd.
Hieronder zie je de complete Angstlijst met 418 fobieën.
Bron http://www.angstlijst.nl/angsten

Ze hadden inderdaad op zn minst even kunnen navragen of het wel okay was.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Ongevraagd zitten we er intussen wel mooi mee opgescheept.

Onzin. Tijgers kunnen je vermoorden een religie kan je niet vermoorden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Islamofobie bestaat niet, evenmin als tijgerfobie, omdat de angst niet een ongerechtvaardige angst is m.b.t. resp. islam en tijgers.

Ja man, want een angst is alleen gerechtvaardigd tegenover dingen die je direct kunnen "vermoorden". Angst om gemarteld te worden? Sorry, een marteling kan je niet vermoorden. Angst voor een financiele crisis? Sorry, een financiele crisis kan je niet vermoorden. Angst om geen baan te kunnen vinden? Sorry, werkloosheid kan je niet vermoorden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
Onzin. Tijgers kunnen je vermoorden een religie kan je niet vermoorden.

Natuurlijk kan dat. En het is ook gebeurd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin. Tijgers kunnen je vermoorden een religie kan je niet vermoorden.

Een religie kan je ook niet martelen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja man, want een angst is alleen gerechtvaardigd tegenover dingen die je direct kunnen "vermoorden". Angst om gemarteld te worden? Sorry, een marteling kan je niet vermoorden. Angst voor een financiele crisis? Sorry, een financiele crisis kan je niet vermoorden. Angst om geen baan te kunnen vinden? Sorry, werkloosheid kan je niet vermoorden.

Welke mensen zijn volgens jou ineens dood neergevallen de mensen die geloven of de mensen die niet geloven?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. En het is ook gebeurd.

Waar heb je het over? Jij bent degene hier die kennelijk van mening is dat angst alleen gerechtvaardigd is tov dingen die je direct kunnen "vermoorden". Direct, aangezien religie zeker wel indirect verantwoordelijk is voor vele moorden. Die zelfverzonnen definitie van gerechtvaardigde angst is obviously veel te gelimiteerd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
Een religie kan je ook niet martelen.

Begin is met je verdiepen van het christendom en bijvoorbeeld Zuid-Amerika. De inquisitie enz.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Welke mensen zijn volgens jou ineens dood neergevallen de mensen die geloven of de mensen die niet geloven?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |