abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:37:00 #241
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_164194456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
Nutteloze discussie als elke kritiek op islam kan worden afgedaan als racisme... dan wil je dus geen discussie, je wilt je gelijk halen op elke mogelijke manier.
Gelukkig wordt dat over het algemeen ook niet gedaan. Je mag prima commentaar hebben op uitwassen van een godsdienst. Kritiek op de islam, of godsdienst, als geheel getuigd niet van veel verstand of van relativeringsvermogen.

Bovendien kun je het over-een-kam-scheren en daar beleid op willen bepalen wel aanmerken als discriminatie.

Bang zijn voor alle 950.000 moslims omdat er 350 radicalen (of 20 tot 30.000 salafisten bijvoorbeeld) tussen zitten (in Nederland) en de vrijheden van die 950.000 in willen perken om de radicalen te dwarsbomen is niet wenselijk en irrationeel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164194633
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gelukkig wordt dat over het algemeen ook niet gedaan. Je mag prima commentaar hebben op uitwassen van een godsdienst. Kritiek op de islam, of godsdienst, als geheel getuigd niet van veel verstand of van relativeringsvermogen.

Bovendien kun je het over-een-kam-scheren en daar beleid op willen bepalen wel aanmerken als discriminatie.

Bang zijn voor alle 950.000 moslims omdat er 350 radicalen (of 20 tot 30.000 salafisten bijvoorbeeld) tussen zitten (in Nederland) en de vrijheden van die 950.000 in willen perken om de radicalen te dwarsbomen is niet wenselijk en irrationeel.
Ach gut, toch niet weer die linkse dooddoener van het is maar een minderheid? (terwijl een grote meerderheid zijn mond houdt en per generatie meer radicalen voortbrengt)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:52:11 #243
116015 SicSicSics
pi_164194742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:
Ach gut, toch niet weer die linkse dooddoener van het is maar een minderheid? (terwijl een grote meerderheid zijn mond houdt en per generatie meer radicalen voortbrengt)
Het is ook een minderheid. :) Feiten zijn niet links (of rechts).
Daar doet een zwijgende meerderheid niets aan af.
Heb je een bron voor de 'meer radicalen' die voorgebracht worden?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164194934
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is ook een minderheid. :) Feiten zijn niet links (of rechts).
Heb je een bron voor de 'meer radicalen' die voorgebracht worden?
Kun jij aantonen dat de kinderen van de eerste generatie moslimimmigranten binnen Europa meer radicalen voortbracht dan de huidige generatie? Je zou juist het omgekeerde verwachten maar het tegendeel is waar.

Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit. Radicalen worden niet geboren en grootgebracht in radicale moslimgezinnen, maar in standaard moslimgezinnen. Dat is de harde realiteit.

Verder valt het toch niet meer te ontkennen dat het aantal conflicten en oorlogen gebaseerd op ideologische en islamitische achtergronden wereldwijd juist toeneemt in plaats van afneemt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:05:18 #245
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_164195008
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef SicSicSics het volgende:

Die zwijgende meerderheid die in molenbeek dagen lang een terrorist uit de wind houd?

Maar vertel jij jezelf maar dat die zwijgende meerderheid er niet toe doet, want moslims zijn immers pas een probleem als ze boem doen, toch.
pi_164195057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het was de Sovjet Unie die moslims onderdrukte in eigen land, niet het Westen. Het Westen heeft moslims eigenlijk altijd gesteund, van Afghanistan tot Syrie. Het Westen heeft Saddam Hussein verwijderd.

Je zou denken dat die kutmoslims een keertje dankbaar zijn, maar nee. Aanslagen links en rechts.
Wat een bizarre reactie, omdat Saddam Hoessein vermoord is zouden alle moslims elke Westerling dankbaar moeten zijn? Denk je dat dat hetgeen is waaraan ze denken bij 'het Westen'?
wooblabalurg
pi_164195058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.
Wat een onzin. Je kan met zeg ¤ 2.000/jaar en weet ik het ¤ 500/jaar aan boeken een hbo/wo opleiding doen welke jou op z'n minst een 'ok' baantje geeft. Prima te doen al ga je stickerboeken of krantjes rondbrengen om rond te komen totdat je klaar bent met die opleiding. Dit kan werkelijk iedereen betalen in Nederland.
pi_164195095
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die zwijgende meerderheid die in molenbeek dagen lang een terrorist uit de wind houd?

Maar vertel jij jezelf maar dat die zwijgende meerderheid er niet toe doet, want moslims zijn immers pas een probleem als ze boem doen, toch.
Oh nee, er is een buurt waar ze elkaar nog kennen en elkaar steunen, en het zijn moslims dus nu betekent het dat alle moslims terroristen steunen. Gaat het zo in jouw hoofd of hoe moet ik dat voor me zien?
wooblabalurg
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:12:06 #249
116015 SicSicSics
pi_164195131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:
Kun jij aantonen dat de kinderen van de eerste generatie moslimimmigranten binnen Europa meer radicalen voortbracht dan de huidige generatie? Je zou juist het omgekeerde verwachten maar het tegendeel is waar.
Waar zie je mij dat claimen? :D
quote:
Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit. Radicalen worden niet geboren en grootgebracht in radicale moslimgezinnen, maar in standaard moslimgezinnen. Dat is de harde realiteit.
Wat? "Mijn" minderheid is gebaseerd op cijfers. Op feiten. Wat wil je hiermee zeggen?
quote:
Verder valt het toch niet meer te ontkennen dat het aantal conflicten en oorlogen gebaseerd op ideologische en islamitische achtergronden wereldwijd juist toeneemt in plaats van afneemt.
Doe eens een overzichtje van alle conflicten 'gebaseerd op islamitische achtergronden' dan. Het liefst even afgezet tegen alle conflicten uit dezelfde periode.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:14:16 #250
6484 ExTec
pi_164195172
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oh nee, er is een buurt waar ze elkaar nog kennen en elkaar steunen,
Je hebt het over het fijne 'steunen' van iemand met liters bloed aan z'n handen. :')

quote:
en het zijn moslims dus nu betekent het dat alle moslims terroristen steunen. Gaat het zo in jouw hoofd of hoe moet ik dat voor me zien?
Je moet dat voor je zien als dat de "zwijgende meerderheid" een probleem is, zeker als ze terroristen de hand boven het hoofd houden.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:14:38 #251
116015 SicSicSics
pi_164195180
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:05 schreef ExTec het volgende:
Blijft het een feit dat ook dit een minderheid betreft en dat het niets afdoet aan het feit dat radicalen (of salafisten) in de minderheid zijn.
quote:
Mooie aanname, maar niet mijn mening of mijn woorden.
Fine, fuck you then!
pi_164195202
Radicaaltjes komen puur door de gigantische Saudi en Qatar invloed die in het Westen blijkbaar wordt gedoogd. Daar kwamen de Marokkanen echt niet zelf mee een paar decennia terug.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:16:27 #253
6484 ExTec
pi_164195223
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Blijft het een feit dat ook dit een minderheid betreft
En waar blijkt dat dan uit?

Of bedoel je dat je dat denkt?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:20:16 #254
116015 SicSicSics
pi_164195299
quote:
5s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef ExTec het volgende:
En waar blijkt dat dan uit?

Of bedoel je dat je dat denkt?
Molenbeek heeft 95k (71k in 2000) inwoners. Zelfs als dat allemaal moslims zijn (wat het niet zijn), is dat nog steeds een minderheid op de 324.000 (2000) die er totaal in België wonen.
Fine, fuck you then!
pi_164195382
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waar zie je mij dat claimen? :D

[..]

Wat? "Mijn" minderheid is gebaseerd op cijfers. Op feiten. Wat wil je hiermee zeggen?

[..]

Doe eens een overzichtje van alle conflicten 'gebaseerd op islamitische achtergronden' dan. Het liefst even afgezet tegen alle conflicten uit dezelfde periode.
Dat kun je met een simpele googleopdracht prima zelf doen.

Wat ik aanhaal is dat een derde en vierde generatie moslims binnen Europa steeds vaker radicaliseren dan de vorige generaties. Terwijl ze hier zijn geboren en getogen. Deel uitmaken van eenzelfde welvaartstaat en de vrijheden die daarbij horen. Waarom? Dat is toch een reële vraag die gesteld mag worden?
pi_164195532
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
Jammer dat de tracker gestopt is in 2012.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:35:30 #257
116015 SicSicSics
pi_164195570
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:25 schreef Elzies het volgende:
Dat kun je met een simpele googleopdracht prima zelf doen.
Godverdomme lui man!

16 Godsdienstoorlogen in de 20ste en 21ste eeuw; van de in totaal 159 conflicten. Dat is toch al gauw een indrukwekkende 10%, Ik kon hier geen stijgende lijn in ontdekken alleen. Helaas.

Vroeger waren zogenaamde godsdienst oorlogen talrijker, maar minder goed gedocumenteerd. In Europa ging het er vooral tussen de christenen onderling vaak hard aan toe.
quote:
Wat ik aanhaal is dat een derde en vierde generatie moslims binnen Europa steeds vaker radicaliseren dan de vorige generaties.
En waar haal je dat vandaan? Of moet ik dat ook 'ff googlen' :D
quote:
Terwijl ze hier zijn geboren en getogen. Deel uitmaken van eenzelfde welvaartstaat en de vrijheden die daarbij horen. Waarom? Dat is toch een reële vraag die gesteld mag worden?
Dat is het. Ik zoek alleen nog een reëel antwoord. ;)
Fine, fuck you then!
pi_164195612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je hebt het over het fijne 'steunen' van iemand met liters bloed aan z'n handen. :')

[..]

Je moet dat voor je zien als dat de "zwijgende meerderheid" een probleem is, zeker als ze terroristen de hand boven het hoofd houden.
Mensen die terroristen helpen zijn altijd een probleem, blijkbaar willen mensen doen geloven dat alle moslims terroristen helpen, en dan kom je op glad ijs.
wooblabalurg
pi_164195712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]
Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit.
Oh Elzies, verander nooit. :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:42:09 #260
116015 SicSicSics
pi_164195724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Jammer dat de tracker gestopt is in 2012.
Dat is wel interessant; alleen nog steeds niet compleet, want om de stelling van Elzies te bewijzen heb je ook statistieken nodig van voor 2001. :)

Blijft overigens een zwak verhaal en irrationeel, dat bang zijn voor alle moslims. En beleid/ wetgeving maken op basis van die angst en gericht naar alle moslims blijft natuurlijk discriminatie.
Fine, fuck you then!
pi_164195767
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh Elzies, verander nooit. :') .
Ik ben bang dat het daar al iets te laat voor is. Elzies is al aardig op leeftijd.

Maar figuren die nooit twijfelen en denken altijd in complete waarheden te spreken, zijn inderdaad geweldig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164195783
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is wel interessant; alleen nog steeds niet compleet, want om de stelling van Elzies te bewijzen heb je ook statistieken nodig van voor 2001. :)

Blijft overigens een zwak verhaal en irrationeel, dat bang zijn voor alle moslims. En beleid/ wetgeving maken op basis van die angst en gericht naar alle moslims blijft natuurlijk discriminatie.
Tracker begon in 2001, voor de tijd daarvoor mag je het wikipedia artikel des doods erbij pakken en je hele leven eraan spenderen. Jammer dat er niet retroactief incidenten zijn toegevoegd.

Wel is duidelijk dat op basis van dit beeld de Neo-Nazi's blijkbaar de braafste jongetjes zijn.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_164195786
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het daar al iets te laat voor is. Elzies is al aardig op leeftijd.

Maar figuren die nooit twijfelen en denken altijd in complete waarheden te spreken, zijn inderdaad geweldig.
Hij is geen 17 ofzo?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:50:58 #264
6484 ExTec
pi_164195915
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Molenbeek heeft 95k (71k in 2000) inwoners. Zelfs als dat allemaal moslims zijn (wat het niet zijn), is dat nog steeds een minderheid op de 324.000 (2000) die er totaal in België wonen.
Was de vraag niet of het een minderheid was die zo hartverwarmend een terrorist aan het steunen was?
pi_164195925
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Godverdomme lui man!

16 Godsdienstoorlogen in de 20ste en 21ste eeuw; van de in totaal 159 conflicten. Dat is toch al gauw een indrukwekkende 10%, Ik kon hier geen stijgende lijn in ontdekken alleen. Helaas.

Vroeger waren zogenaamde godsdienst oorlogen talrijker, maar minder goed gedocumenteerd. In Europa ging het er vooral tussen de christenen onderling vaak hard aan toe.

[..]

En waar haal je dat vandaan? Of moet ik dat ook 'ff googlen' :D

[..]

Dat is het. Ik zoek alleen nog een reëel antwoord. ;)
Ik ga echt niet voor jouw googelen hoor! Voor zo'n actueel onderwerp mag je dat gewoon zelf doen. Bovendien leert de ervaring dat het plaatsen van links de inhoud van de discussie niet wijzigt. Een ideologisch verschil van mening blijft een ideologisch verschil van mening. Dat zal zo'n linkje echt niet veranderen.

Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag waarom juist binnen de huidige generatie moslimjongeren er sprake is van een groeiend aantal geradicaliseerden die zich afzet tegen onze cultuur, normen en waarden. Lijkt me toch een relevant aspect binnen de discussievoering.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:52:57 #266
6484 ExTec
pi_164195953
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen die terroristen helpen zijn altijd een probleem, blijkbaar willen mensen doen geloven dat alle moslims terroristen helpen, en dan kom je op glad ijs.
We kunnen helaas toch constateren dat de probleem gevallen niet louter zij zijn die boem doen.

Er lopen zeer fijne mensen omheen die zo'n terrorist fijntjes steunen.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:53:51 #267
116015 SicSicSics
pi_164195970
quote:
5s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:50 schreef ExTec het volgende:
Was de vraag niet of het een minderheid was die zo hartverwarmend een terrorist aan het steunen was?
Daar geef ik toch antwoord op? :) Hier nog een keer:
Zelfs als we er vanuit gaan dat iedereen in Molenbeek moslim is (wat niet zo is) en dat iedere moslim moedwillig en barmhartig de hand boven het hoofd van een terrorist heeft gehouden (wat niet zo is), dan nog is dat een minderheid van de moslims in België.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:55:51 #268
6484 ExTec
pi_164196008
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zelfs als we er vanuit gaan dat iedereen in Molenbeek moslim is (wat niet zo is) en dat iedere moslim moedwillig en barmhartig de hand boven het hoofd van een terrorist heeft gehouden (wat niet zo is), dan nog is dat een minderheid van de moslims in België.
:?

Hoe klinkt: op andere plekken liep die terrorist niet rond, dus op die plekken viel die terrorist niet te steunen.

Maar ik begrijp dat jij dat graag interpreteert als: hullie zouden dat nooit doen? :)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:57:51 #269
116015 SicSicSics
pi_164196046
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:
Ik ga echt niet voor jouw googelen hoor! Voor zo'n actueel onderwerp mag je dat gewoon zelf doen. Bovendien leert de ervaring dat het plaatsen van links de inhoud van de discussie niet wijzigt. Een ideologisch verschil van mening blijft een ideologisch verschil van mening. Dat zal zo'n linkje echt niet veranderen.
Jammer, ik vraag je trouwens ook niet voor mijn te googlen. Ik vraag je om jouw bewering te staven met feiten.
quote:
Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag waarom juist binnen de huidige generatie moslimjongeren er sprake is van een groeiend aantal geradicaliseerden die zich afzet tegen onze cultuur, normen en waarden. Lijkt me toch een relevant aspect binnen de discussievoering.
Ik kan niet ingaan op die vraag, want ik weet niet of jouw stelling klopt. Om de vraag: Waarom is er sprake van een groeiend aantal radicaliseringen? te beantwoorden. Zou je eigenlijk eerst de vraag: Is er een groeiend aantal radicaliseringen? moeten beantwoorden.

We zouden nu wel kunnen kijken naar waarom mensen überhaupt radicaliseren.
Fine, fuck you then!
pi_164196055
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus dit was uniek voor Molenbeek en zou nergens anders gebeurd zijn wordt er dus beweerd? Hmm. Dat vind ik nogal een stelling.
pi_164196071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

We kunnen helaas toch constateren dat de probleem gevallen niet louter zij zijn die boem doen.

Er lopen zeer fijne mensen omheen die zo'n terrorist fijntjes steunen.
Er zijn altijd sympathisanten, kijk maar naar de aanhang van Wilders die zijn rol in stand houdt omdat ze hem als spreekbuis zien voor hun haat. Dat is ook een probleem, maar zonder terroristen of zonder Wilders valt er niks te steunen en is er geen sprake van gevaar of het mede mogelijk maken daarvan.
wooblabalurg
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:59:46 #272
116015 SicSicSics
pi_164196087
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:55 schreef ExTec het volgende:
:?

Hoe klinkt: op andere plekken liep die terrorist niet rond, dus op die plekken viel die terrorist niet te steunen.
Prima en logisch, maar wat wil je er mee zeggen? :)
quote:
Maar ik begrijp dat jij dat graag interpreteert als: hullie zouden dat nooit doen? :)
Je begrijpt bijzonder weinig. ;)
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:01:10 #273
6484 ExTec
pi_164196120
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:59 schreef Baconbus het volgende:

Wilders
Die heeft hier geen fuck mee te maken, dat is je moslim handicap die opspeelt.

Flikker toch op met wilders op 1 lijn zetten met mensen die bloed aan hun klauwen hebben.

Nee, ik ga er niet bij bedenken dat hij 'heus net zo erg is', alleen omdat hij jouw sprookje niet tof vind.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:03:39 #274
6484 ExTec
pi_164196160
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Prima en logisch, maar wat wil je er mee zeggen? :)
Dat jouw vurig gewenste conclusie niet volgt uit wat jij uiteenzet.

Er valt niet te stellen dat maar enkelen terroristen steunen, simpelweg omdat er niet zo veel terroristen zijn.
pi_164196241
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jammer, ik vraag je trouwens ook niet voor mijn te googlen. Ik vraag je om jouw bewering te staven met feiten.

[..]

Ik kan niet ingaan op die vraag, want ik weet niet of jouw stelling klopt. Om de vraag: Waarom is er sprake van een groeiend aantal radicaliseringen? te beantwoorden. Zou je eigenlijk eerst de vraag: Is er een groeiend aantal radicaliseringen? moeten beantwoorden.

We zouden nu wel kunnen kijken naar waarom mensen überhaupt radicaliseren.
Ik vind het aantal conflicten en oorlogen met een islamitische achtergrond juist is toegenomen. Vergeet daarbij niet dat dit ook een intern conflict is tussen verschillende moslimstromingen onderling.

De onrust is toegenomen met de afzetting van dictators als Saddam Hoessein en Khadaffi. Sinds hun afzettingen zijn hun landen in conflict. Wat begon als een Arabische Lente is verworden tot een Arabische horrorwinter. Dat zijn gewoon de verifieerbare feiten wat zelfs geen googeling behoeft.

Net zoals het gegeven dat het radicalisme onder moslimjongeren in Europa is toegenomen en deels de opmars van IS verklaart. De toegenomen aanslagen verklaard binnen Europa. Ik ben een kind van de jaren zeventig maar toen had je niet zoiets als aanslagen binnen Europa op grond van een ideologische achtergrond die het kenmerk van de islam met zich meedraagt.
pi_164196553
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ik er niet voor betaald wordt. :7

[..]

Dan kunnen we het nog eens hebben over rationele en irrationele angsten.

Angst bij gevaar. Prima.
Irrationele angsten en fobieën. "Iets" minder constructief.
Dat zit hem in het woord fobie. Angststoornis. Geeft het een beetje weg. :)
En dat is dus exact het probleem met het woord 'islamofobie'.
pi_164197225
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mbt de ID's dat was mij ook al eens opgevallen...

Maare piloot... neen. Gewoon landmacht. Lightning_NL die hier in het verleden actief was was dat wel.
Tsja piloot of juist die dingen naar beneden knallen.

Potato-potato friet/patat enzo :p
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:11:00 #278
116015 SicSicSics
pi_164197662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:58 schreef TheJanitor het volgende:
Dus dit was uniek voor Molenbeek en zou nergens anders gebeurd zijn wordt er dus beweerd? Hmm. Dat vind ik nogal een stelling.
Hey, ik haal Molenbeek er niet bij.

Bovendien gaan mensen er hier net zo goed vanuit dat a) Alle moslims in Molenbeek wisten wie het was en b) Alle moslims in Molenbeek hun mond hebben gehouden. Dat vind ik nogal een stelling :)
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:15:16 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164197770
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hey, ik haal Molenbeek er niet bij.

Bovendien gaan mensen er hier net zo goed vanuit dat a) Alle moslims in Molenbeek wisten wie het was en b) Alle moslims in Molenbeek hun mond hebben gehouden. Dat vind ik nogal een stelling :)
B is wel evident, toch?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:16:56 #280
116015 SicSicSics
pi_164197809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:07 schreef Elzies het volgende:
Ik vind het aantal conflicten en oorlogen met een islamitische achtergrond juist is toegenomen. Vergeet daarbij niet dat dit ook een intern conflict is tussen verschillende moslimstromingen onderling.
Ik vind van niet. :) Zijn we mooi klaar mee.
quote:
De onrust is toegenomen met de afzetting van dictators als Saddam Hoessein en Khadaffi. Sinds hun afzettingen zijn hun landen in conflict. Wat begon als een Arabische Lente is verworden tot een Arabische horrorwinter. Dat zijn gewoon de verifieerbare feiten wat zelfs geen googeling behoeft.
Dat is ook waar/
quote:
Net zoals het gegeven dat het radicalisme onder moslimjongeren in Europa is toegenomen en deels de opmars van IS verklaart. De toegenomen aanslagen verklaard binnen Europa. Ik ben een kind van de jaren zeventig maar toen had je niet zoiets als aanslagen binnen Europa op grond van een ideologische achtergrond die het kenmerk van de islam met zich meedraagt.
Dat is geen gegeven.
En dus ook geen verklaring voor de opmars van ISIS.
En dus ook geen verklaring voor toename van aanslagen.

Ja islamitisch terreur toont een stijgende lijn; het is ook een redelijk nieuw fenomeen. In '72 werd er een begin mee gemaakt in het westen. Dit alleen nog steeds geen argument voor: Alle moslims zijn niet te vertrouwen, want terrorisme.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:17:43 #281
116015 SicSicSics
pi_164197832
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:15 schreef Perrin het volgende:
B is wel evident, toch?
Alleen als A waar is. Anders zegt B niets.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:19:32 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164197883
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Alleen als A waar is. Anders zegt B niets.
Hoeveel lui het ook wisten, ze hebben iig allemaal hun mond gehouden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:19:54 #283
116015 SicSicSics
pi_164197894
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:20 schreef Jigzoz het volgende:
En dat is dus exact het probleem met het woord 'islamofobie'.
Waarom? Jij vindt de angst rationeel? Waarom? Als je even puur naar de cijfers kijkt, dan zijn er al één mensen omgekomen door islamitisch terreur in Nederland. Op dat gegeven bang zijn voor 950.000 mensen ... Ik vind dat niet rationeel.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:21:16 #284
116015 SicSicSics
pi_164197931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:19 schreef Perrin het volgende:
Hoeveel lui het ook wisten, ze hebben iig allemaal hun mond gehouden.
Ja, maar mensen verantwoordelijk houden voor het houden van hun mond terwijl ze het niet wisten is ook niet rationeel.

Extrapoleren op het gegeven: Alle mensen die wisten dat er een terrorist zat hebben hun mond gehouden, dus alle mensen zouden hun mond gehouden hebben als ze wisten dat er een terrorist zat vind ik ook niet rationeel.
Fine, fuck you then!
pi_164197951
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom? Jij vindt de angst rationeel? Waarom? Als je even puur naar de cijfers kijkt, dan zijn er al één mensen omgekomen door islamitisch terreur in Nederland. Op dat gegeven bang zijn voor 950.000 mensen ... Ik vind dat niet rationeel.
Als er sprake is van een fobie, dan kun je de mensen die aan die fobie lijden dat niet kwalijk nemen. Dat kan met geen enkele fobie tenslotte.

Daarnaast is het wel een heel erge versimpeling om de weerstand tegen de islam alleen maar te baseren op de kans om om te komen bij een islamitische aanslag. Er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan die religie.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:25:54 #286
116015 SicSicSics
pi_164198034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:22 schreef Jigzoz het volgende:
Als er sprake is van een fobie, dan kun je de mensen die aan die fobie lijden dat niet kwalijk nemen. Dat kan met geen enkele fobie tenslotte.
Daar ben ik het wel mee eens! :) Misschien is de term in dat opzicht niet terecht.
quote:
Daarnaast is het wel een heel erge versimpeling om de weerstand tegen de islam alleen maar te baseren op de kans om om te komen bij een islamitische aanslag. Er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan die religie.
Dat ben ik ook met je eens. Er spelen meer zaken, maar over het algemeen zit er bijzonder weinig rationaliteit in de discussie.
Fine, fuck you then!
pi_164198174
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens! :) Misschien is de term in dat opzicht niet terecht.

[..]

Dat ben ik ook met je eens. Er spelen meer zaken, maar over het algemeen zit er bijzonder weinig rationaliteit in de discussie.
En daarom ben ik er sterk voorstander van om het woord islamofobie niet meer te gebruiken. Ten eerste omdat het geen fobie is en ten tweede omdat kritiek op die religie ermee op dezelfde hoop gegooid wordt als discriminatie van, of haat jegens moslims.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:35:01 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164198259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daarom ben ik er sterk voorstander van om het woord islamofobie niet meer te gebruiken. Ten eerste omdat het geen fobie is en ten tweede omdat kritiek op die religie ermee op dezelfde hoop gegooid wordt als discriminatie van, of haat jegens moslims.
Dit, en al helemaal als duidelijk wordt dat de term enkel en alleen als politiek instrument gebruikt wordt om moslims in een slachtofferrol te plaatsen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164198320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Een prima signaal. Frankrijk heeft de afgelopen maanden 20 moskeeën gesloten. Gaan meer volgen. Islamieten hebben alleen maar aanzien voor spierballen.

Twintigtal radicale moskeeën gesloten en er zullen meer volgen
Nee, dit is niet de manier. Deze denkwijze verdwijnen namelijk niet als je de moskeeën gaat sluiten. Controle is wat belangrijk is. We moeten weten wat men daar in die moskeeën aan het verkondigen is. Vrijheid van meningsuiting moet nagenoeg absoluut zijn, de grens ligt bij directe oproepen tot geweld .
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:38:36 #290
116015 SicSicSics
pi_164198335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
Kritiek op religie is prima. Discriminatie niet. :)
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:35 schreef Fir3fly het volgende:
Dit, en al helemaal als duidelijk wordt dat de term enkel en alleen als politiek instrument gebruikt wordt om moslims in een slachtofferrol te plaatsen.
Het wordt vaak gebruikt om mensen aan te wijzen die alle moslims graag in de daderrol plaatsen. :)
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:39:34 #291
28033 Pek
je moet wat
pi_164198359
Verwarde mensjes :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_164198376
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Kritiek op religie is prima. Discriminatie niet. :)

Uiteraard.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:40:38 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164198380
quote:

[..]

Het wordt vaak gebruikt om mensen aan te wijzen die alle moslims graag in de daderrol plaatsen. :)
Nee, dat is dus niet het geval. Het is een instrument om identity politics mee te spelen. Het is gevaarlijk dat mensen als jij dat niet inzien.

Discriminatie is verwerpelijk en verboden. Dus waarom deze extra term? Precies.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:47:16 #294
6484 ExTec
pi_164198502
quote:

En hoe lang, of zeg maar hoe kort voordat je gekoesterde begrip "islamofobie" volledig aan kracht heeft ingeboet?

En dan gaan mensen zoals jij zeker wat nieuws bedenken?

En heeft dat eigenlijk wel eens gewerkt, een andere naam aan iets vermeends problematisch hangen?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:49:24 #295
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164198554
Dit is mijn mening.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:51:34 #296
116015 SicSicSics
pi_164198604
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:40 schreef Fir3fly het volgende:
Discriminatie is verwerpelijk en verboden. Dus waarom deze extra term? Precies.
Waarom geen extra term? Iemand die (terecht of onterecht) bang is voor de islam hoeft niet per definitie te discrimineren namelijk
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:54:37 #297
116015 SicSicSics
pi_164198685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:47 schreef ExTec het volgende:
En hoe lang, of zeg maar hoe kort voordat je gekoesterde begrip "islamofobie" volledig aan kracht heeft ingeboet?
"Mijn" gekoesterde begrip? :D
Geen idee hoe lang de term nog mee kan, hij wordt in ieder geval al sinds (begin?) de jaren 90 gevoerd. Best al wel een tijdje.
quote:
En dan gaan mensen zoals jij zeker wat nieuws bedenken?
Mensen zoals ik? :D
Je bent wel van de hokjes hè? Lekker overzichtelijk.
quote:
En heeft dat eigenlijk wel eens gewerkt, een andere naam aan iets vermeends problematisch hangen?
Geen idee, ik studeer geen semantiek.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:00:06 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164198826
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom geen extra term? Iemand die (terecht of onterecht) bang is voor de islam hoeft niet per definitie te discrimineren namelijk
Maar daar wordt de term niet voor gebruikt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:02:27 #299
116015 SicSicSics
pi_164198876
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
Maar daar wordt de term niet voor gebruikt.
Dat is niet de schuld van de term. :)
Aan de andere kant, waar wordt de term dan wel voor gebruikt? En hoe bepaal je dat?

In de TT en in de OP wordt de term prima toegepast volgens mij?

Wanneer er terechte kritiek afgedaan wordt als islamofobie, dan ben ik het met je eens.
Fine, fuck you then!
pi_164198904
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:02 schreef SicSicSics het volgende:

In de TT en in de OP wordt de term prima toegepast volgens mij?

Wat betekent het dan in de TT en OP?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:04:49 #301
116015 SicSicSics
pi_164198933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:03 schreef Jigzoz het volgende:
Wat betekent het dan in de TT en OP?
Angst voor alles wat met de islam te maken heeft.
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')