Toch gek dat al die laagopgeleide Antilianen hier geen aanslagen plegen en moeizaam integreren. Wel veel criminaliteit maar in elk geval geen religieuze overlast.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.
Je doet alsof de meerderheid van de moslims aanslagen plegen. Hoeveel aanslagen zijn er de afgelopen 15 jaar gepleegd in Nederland?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toch gek dat al die laagopgeleide Antilianen hier geen aanslagen plegen en moeizaam integreren. Wel veel criminaliteit maar in elk geval geen religieuze overlast.
Je factor 'laagopgeleid' is dus niet de enige factor.
Ja, en denk dat dat een mysterie is, tot nu toe, althans, waarom zijn wij niet aan de beurt nochtans? Enig idee?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doet alsof de meerderheid van de moslims aanslagen plegen. Hoeveel aanslagen zijn er de afgelopen 15 jaar gepleegd in Nederland?
Dan nog pleegt 99,99 procent van de moslims in Europa geen aanslagen. Dat was het punt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en denk dat dat een mysterie is, tot nu toe, althans, waarom zijn wij niet aan de beurt nochtans? Enig idee?
Mijn punt is waarom NL niet? Is toch gek ergens?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan nog pleegt 99,99 procent van de moslims in Europa geen aanslagen. Dat was het punt.
Open daar lekker een topic over.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn punt is waarom NL niet? Is toch gek ergens?
Jij dan, je hebt nog nooit een topic geopend NB.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Open daar lekker een topic over.
Nou en?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij dan, je hebt nog nooit een topic geopend NB.
Dit is een bijna logisch gevolg van al het terreur gepleegd door zielige en gefrustreerde moslim gekkies, die het niet kunnen hebben dat man en vrouw hier in gelijkheid en vrijheid naast elkaar levenquote:Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02402067
Moslimhaters grijpen van alles aan om hun haat te ventileren. Ik hoop dat het haatvirus ons land niet raakt.
Ik snap dat je je verveelt en een paar borrels in je mik hebt, maar deze discussie mag je lekker alleen voeren.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is toch gek, Koos, je zit ook al bijna een decennium op FOK! toch?
Nah, zijn de nazi-kleinkinderen die zich sterk voelen nu ze aan de macht zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:57 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Dit is een bijna logisch gevolg van al het terreur gepleegd door zielige en gefrustreerde moslim gekkies, die het niet kunnen hebben dat man en vrouw hier in gelijkheid en vrijheid naast elkaar leven
Makkelijk weer Koos, is een normale vraag hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap dat je je verveelt en een paar borrels in je mik hebt, maar deze discussie mag je lekker alleen voeren.
SCH is op twitter.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Grappig om te zien dat er toch Fok! toch een vaste kliek kent. Users komen en gaan. Maar de diehards zijn er vanaf het eerste uur! Waar zijn legends SCH en Youssef eigenlijk?²
Ik zie nu dat jij id-nummer 13.462 hebt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Grappig om te zien dat er toch Fok! toch een vaste kliek kent. Users komen en gaan. Maar de diehards zijn er vanaf het eerste uur! Waar zijn legends SCH en Youssef eigenlijk?²
Zo! Dat zit dicht bij elkaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie nu dat jij id-nummer 13.462 hebt.
Ik heb 13.387.
Zelfde dag geregistreerd ongeveer?
Lachen is dat?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo! Dat zit dicht bij elkaar.²
Als dat een reden is om het geweld tegen willekeurige Moslims te vergoeilijken zijn we wel even bezig om het geweld van moslimextremisten tegen Westerlingen ook te vergoeilijken vanwege jarenlange Westerse inmenging in het M-Oosten met vele doden tot gevolg. Voor 9/11 en erna.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
Vooralsnog is het geweld van rechts-extremisten kleiner dan van moslimextremisten.
En of. We hebben de wereld zien veranderen in 15 jaar tijd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lachen is dat?
Men, nog net in een ander universum voor 9/11.
Achja, die ken je ook wel, die is ook in die buurt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo! Dat zit dicht bij elkaar.²
Klopt idd. Kut zooi wel. Damn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En of. We hebben de wereld zien veranderen in 15 jaar tijd.²
Toen Breivik 90 kinderen kapot schoot sprak je toch ook niet van gematigde en radicale blanke Westerlingen? Kansloze termen zijn dat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:29 schreef the85mc het volgende:
Dit komt toch niet als verrassing?
Er is sprake van compleet parallelle samenlevingen. Islamitisch en westers als 2 losse eilanden. Het mengt gewoon niet en de mensen kennen elkaar en elkaars cultuur niet.
Als dan een groep malloten uit naam van islam aanslagen plegen is het niet raar dat de westerse mensen de hele islam erop aan kijkt. Wij zien niet het verschil tussen een goede moslim en een terrorist. En het lijkt voor buitenstaanders alsof iedere moslim opeens kan radicaliseren. Dan krijg je dus islamofobie omdat het als buitenstaander totaal niet duidelijk is waar de islam voor staat.
Hoe dit kon ontstaan.. Tsja, ik denk dat dit toch grotendeels bij de islam ligt. Het is niet de enige andere 'vreemde' cultuur in het westen en toch is dit de enige cultuur waarmee het zo botst. Dus je zou kunnen concluderen dat daar het probleem ligt.
Als we dit willen oplossen moeten we elkaar leren begrijpen.
Maar de niet-moslims zien vooral dat de gematigde moslims niets doen om dit soort dingen te voorkomen. En als ze er wel actief wat mee doen hebben ze dat goed kunnen verbergen. Het enige wat ze zeggen is dat dit niet de islam is.
Op die manier lijkt het voor niet-moslims dat de gematigde moslims dit goedkeuren, of in ieder geval niets tegen ondernemen.
Dit zorgt ervoor dat het alleen maar verder segregeert. Steeds sterker een wij/zij samenleving.
Klink als een vicieuze cirkel...
Ik zie het somber in als ik eerlijk ben. Ik zag mezelf als tolerant en open naar nieuwe culturen. Ik heb 10 jaar in een moslimwijk gewoond en mijn beeld is niet bepaald positiever geworden. En het begrip naar elkaar is ook niet bepaald verbeterd. Als er op korte termijn niet iets flink veranderd kan dit wel eens behoorlijk uit de hand lopen.
Verschil is dat een steeds groter deel van de Westerlingen zich niet meer laat leiden door een achterhaalt sprookje, en daarom de kans op een eenmansactie veel groter is. In tegenstelling tot veel Arabieren die zich angstvallig vast blijven klampen aan een zelfde soort menselijk verzinsel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toen Breivik 90 kinderen kapot schoot sprak je toch ook niet van gematigde en radicale blanke Westerlingen? Kansloze termen zijn dat.
Ik zou wel doodgeschoten moeten worden door Breivik iig.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toen Breivik 90 kinderen kapot schoot sprak je toch ook niet van gematigde en radicale blanke Westerlingen? Kansloze termen zijn dat.
Bertrant Iljitsh Jeroen De Hand. Klootzak voor vrienden.quote:
Nou, heeft hij nog wat te melden? Lag vaak in de clinch met die gast.quote:
AchJa Helicopterpiloot?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Achja, die ken je ook wel, die is ook in die buurt.
Helikopterpiloot, dacht ik.
Toch keurt ongeveer een derde van de jonge Moslims in het Westen deze aanslagen in het Westen goed. Dat zijn er best veel en helpt niet echt met de acceptatie van elkaar van 2 kanten als 1/3 van 1 kant het niet erg vind als jij in naam van allah naar het hiernamaals wordt geblazen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan nog pleegt 99,99 procent van de moslims in Europa geen aanslagen. Dat was het punt.
Vergelijk het met Duitsland 80 jaar terug. De nazi's deden de nasty dingen, maar een groot deel van het volk stond er wel achter ondanks js dat ze zelf niet meededen. Sympathiseren is net zo gevaarlijkquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toch keurt ongeveer een derde van de jonge Moslims in het Westen deze aanslagen in het Westen goed. Dat zijn er best veel en helpt niet echt met de acceptatie van elkaar van 2 kanten als 1/3 van 1 kant het niet erg vind als jij in naam van allah naar het hiernamaals wordt geblazen.
Het was de Sovjet Unie die moslims onderdrukte in eigen land, niet het Westen. Het Westen heeft moslims eigenlijk altijd gesteund, van Afghanistan tot Syrie. Het Westen heeft Saddam Hussein verwijderd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik begrijp van een aantal users dat deze logica dus ook opgaat? Moslims in Eurpa moeten niet zo zeiken vanwege wat actie-reactie geweld? En met dezelfde gedachte moeten Westerlingen hun bek houden nu Moslims hen eindelijk in hun eigen landen raken na decennialange inmenging en vele doden tot gevolg in het M-Oosten mede dankzij direct Westers politiek beleid?
Mbt de ID's dat was mij ook al eens opgevallen...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Achja, die ken je ook wel, die is ook in die buurt.
Helikopterpiloot, dacht ik.
Ik heb vooral problemen met het gegeven dat onder onze wet van de vrijheid van godsdienstbeleving er een import bestaat van een totalitaire ideologie, die zich vermomd als religie. Met buitenlands geld hier moskeeën bouwt en een goede integratie tussen moslims en niet-moslims probeert te dwarsbomen. Die als enig doel heeft een aparte samenleving binnen een samenleving te creërenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb geen problemen met moskees of islam. Wel met Salafisme en andere militante stromingen van de islam. Bovendien vind ik dat geloof een huiskamer aangelegenheid is. Optiefen met je extra rechten omdat je in een God gelooft.
Een verbod op gebedshuizen is onzin en onhaalbaar maar ik zie ze het liefste niet in het straatbeeld.
Gelukkig wordt dat over het algemeen ook niet gedaan. Je mag prima commentaar hebben op uitwassen van een godsdienst. Kritiek op de islam, of godsdienst, als geheel getuigd niet van veel verstand of van relativeringsvermogen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
Nutteloze discussie als elke kritiek op islam kan worden afgedaan als racisme... dan wil je dus geen discussie, je wilt je gelijk halen op elke mogelijke manier.
Ach gut, toch niet weer die linkse dooddoener van het is maar een minderheid? (terwijl een grote meerderheid zijn mond houdt en per generatie meer radicalen voortbrengt)quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Gelukkig wordt dat over het algemeen ook niet gedaan. Je mag prima commentaar hebben op uitwassen van een godsdienst. Kritiek op de islam, of godsdienst, als geheel getuigd niet van veel verstand of van relativeringsvermogen.
Bovendien kun je het over-een-kam-scheren en daar beleid op willen bepalen wel aanmerken als discriminatie.
Bang zijn voor alle 950.000 moslims omdat er 350 radicalen (of 20 tot 30.000 salafisten bijvoorbeeld) tussen zitten (in Nederland) en de vrijheden van die 950.000 in willen perken om de radicalen te dwarsbomen is niet wenselijk en irrationeel.
Het is ook een minderheid.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:
Ach gut, toch niet weer die linkse dooddoener van het is maar een minderheid? (terwijl een grote meerderheid zijn mond houdt en per generatie meer radicalen voortbrengt)
Kun jij aantonen dat de kinderen van de eerste generatie moslimimmigranten binnen Europa meer radicalen voortbracht dan de huidige generatie? Je zou juist het omgekeerde verwachten maar het tegendeel is waar.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is ook een minderheid.Feiten zijn niet links (of rechts).
Daar doet een zwijgende meerderheid niets aan af.
Heb je een bron voor de 'meer radicalen' die voorgebracht worden?
Die zwijgende meerderheid die in molenbeek dagen lang een terrorist uit de wind houd?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
Daar doet een zwijgende meerderheid niets aan af.
Wat een bizarre reactie, omdat Saddam Hoessein vermoord is zouden alle moslims elke Westerling dankbaar moeten zijn? Denk je dat dat hetgeen is waaraan ze denken bij 'het Westen'?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het was de Sovjet Unie die moslims onderdrukte in eigen land, niet het Westen. Het Westen heeft moslims eigenlijk altijd gesteund, van Afghanistan tot Syrie. Het Westen heeft Saddam Hussein verwijderd.
Je zou denken dat die kutmoslims een keertje dankbaar zijn, maar nee. Aanslagen links en rechts.
Wat een onzin. Je kan met zeg ¤ 2.000/jaar en weet ik het ¤ 500/jaar aan boeken een hbo/wo opleiding doen welke jou op z'n minst een 'ok' baantje geeft. Prima te doen al ga je stickerboeken of krantjes rondbrengen om rond te komen totdat je klaar bent met die opleiding. Dit kan werkelijk iedereen betalen in Nederland.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze hebben precies de eigenschappen ontwikkeld die je van laagopgeleide, slecht geïntegreerde mensen zou verwachten. Laten we niet vergeten dat we de meeste van die mensen (en hun kinderen) nooit de kansen hebben gegeven die ze nodig hebben om het te redden.
Oh nee, er is een buurt waar ze elkaar nog kennen en elkaar steunen, en het zijn moslims dus nu betekent het dat alle moslims terroristen steunen. Gaat het zo in jouw hoofd of hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die zwijgende meerderheid die in molenbeek dagen lang een terrorist uit de wind houd?
Maar vertel jij jezelf maar dat die zwijgende meerderheid er niet toe doet, want moslims zijn immers pas een probleem als ze boem doen, toch.
Waar zie je mij dat claimen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:
Kun jij aantonen dat de kinderen van de eerste generatie moslimimmigranten binnen Europa meer radicalen voortbracht dan de huidige generatie? Je zou juist het omgekeerde verwachten maar het tegendeel is waar.
Wat? "Mijn" minderheid is gebaseerd op cijfers. Op feiten. Wat wil je hiermee zeggen?quote:Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit. Radicalen worden niet geboren en grootgebracht in radicale moslimgezinnen, maar in standaard moslimgezinnen. Dat is de harde realiteit.
Doe eens een overzichtje van alle conflicten 'gebaseerd op islamitische achtergronden' dan. Het liefst even afgezet tegen alle conflicten uit dezelfde periode.quote:Verder valt het toch niet meer te ontkennen dat het aantal conflicten en oorlogen gebaseerd op ideologische en islamitische achtergronden wereldwijd juist toeneemt in plaats van afneemt.
Je hebt het over het fijne 'steunen' van iemand met liters bloed aan z'n handen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Oh nee, er is een buurt waar ze elkaar nog kennen en elkaar steunen,
Je moet dat voor je zien als dat de "zwijgende meerderheid" een probleem is, zeker als ze terroristen de hand boven het hoofd houden.quote:en het zijn moslims dus nu betekent het dat alle moslims terroristen steunen. Gaat het zo in jouw hoofd of hoe moet ik dat voor me zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |