Blijft het een feit dat ook dit een minderheid betreft en dat het niets afdoet aan het feit dat radicalen (of salafisten) in de minderheid zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:05 schreef ExTec het volgende:
Die zwijgende meerderheid die in molenbeek dagen lang een terrorist uit de wind houd?
Mooie aanname, maar niet mijn mening of mijn woorden.quote:Maar vertel jij jezelf maar dat die zwijgende meerderheid er niet toe doet, want moslims zijn immers pas een probleem als ze boem doen, toch.
En waar blijkt dat dan uit?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Blijft het een feit dat ook dit een minderheid betreft
Molenbeek heeft 95k (71k in 2000) inwoners. Zelfs als dat allemaal moslims zijn (wat het niet zijn), is dat nog steeds een minderheid op de 324.000 (2000) die er totaal in België wonen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef ExTec het volgende:
En waar blijkt dat dan uit?
Of bedoel je dat je dat denkt?
Dat kun je met een simpele googleopdracht prima zelf doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat claimen?
[..]
Wat? "Mijn" minderheid is gebaseerd op cijfers. Op feiten. Wat wil je hiermee zeggen?
[..]
Doe eens een overzichtje van alle conflicten 'gebaseerd op islamitische achtergronden' dan. Het liefst even afgezet tegen alle conflicten uit dezelfde periode.
Jammer dat de tracker gestopt is in 2012.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
Doe eens een overzichtje van alle conflicten 'gebaseerd op islamitische achtergronden' dan. Het liefst even afgezet tegen alle conflicten uit dezelfde periode.
Godverdomme lui man!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:25 schreef Elzies het volgende:
Dat kun je met een simpele googleopdracht prima zelf doen.
En waar haal je dat vandaan? Of moet ik dat ook 'ff googlen'quote:Wat ik aanhaal is dat een derde en vierde generatie moslims binnen Europa steeds vaker radicaliseren dan de vorige generaties.
Dat is het. Ik zoek alleen nog een reëel antwoord.quote:Terwijl ze hier zijn geboren en getogen. Deel uitmaken van eenzelfde welvaartstaat en de vrijheden die daarbij horen. Waarom? Dat is toch een reële vraag die gesteld mag worden?
Mensen die terroristen helpen zijn altijd een probleem, blijkbaar willen mensen doen geloven dat alle moslims terroristen helpen, en dan kom je op glad ijs.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt het over het fijne 'steunen' van iemand met liters bloed aan z'n handen.
[..]
Je moet dat voor je zien als dat de "zwijgende meerderheid" een probleem is, zeker als ze terroristen de hand boven het hoofd houden.
Oh Elzies, verander nooit.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jouw minderheid is gebaseerd op een relativiteit.
Dat is wel interessant; alleen nog steeds niet compleet, want om de stelling van Elzies te bewijzen heb je ook statistieken nodig van voor 2001.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Jammer dat de tracker gestopt is in 2012.
Ik ben bang dat het daar al iets te laat voor is. Elzies is al aardig op leeftijd.quote:
Tracker begon in 2001, voor de tijd daarvoor mag je het wikipedia artikel des doods erbij pakken en je hele leven eraan spenderen. Jammer dat er niet retroactief incidenten zijn toegevoegd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is wel interessant; alleen nog steeds niet compleet, want om de stelling van Elzies te bewijzen heb je ook statistieken nodig van voor 2001.
Blijft overigens een zwak verhaal en irrationeel, dat bang zijn voor alle moslims. En beleid/ wetgeving maken op basis van die angst en gericht naar alle moslims blijft natuurlijk discriminatie.
Hij is geen 17 ofzo?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het daar al iets te laat voor is. Elzies is al aardig op leeftijd.
Maar figuren die nooit twijfelen en denken altijd in complete waarheden te spreken, zijn inderdaad geweldig.
Was de vraag niet of het een minderheid was die zo hartverwarmend een terrorist aan het steunen was?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Molenbeek heeft 95k (71k in 2000) inwoners. Zelfs als dat allemaal moslims zijn (wat het niet zijn), is dat nog steeds een minderheid op de 324.000 (2000) die er totaal in België wonen.
Ik ga echt niet voor jouw googelen hoor! Voor zo'n actueel onderwerp mag je dat gewoon zelf doen. Bovendien leert de ervaring dat het plaatsen van links de inhoud van de discussie niet wijzigt. Een ideologisch verschil van mening blijft een ideologisch verschil van mening. Dat zal zo'n linkje echt niet veranderen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Godverdomme lui man!
16 Godsdienstoorlogen in de 20ste en 21ste eeuw; van de in totaal 159 conflicten. Dat is toch al gauw een indrukwekkende 10%, Ik kon hier geen stijgende lijn in ontdekken alleen. Helaas.
Vroeger waren zogenaamde godsdienst oorlogen talrijker, maar minder goed gedocumenteerd. In Europa ging het er vooral tussen de christenen onderling vaak hard aan toe.
[..]
En waar haal je dat vandaan? Of moet ik dat ook 'ff googlen'
[..]
Dat is het. Ik zoek alleen nog een reëel antwoord.
We kunnen helaas toch constateren dat de probleem gevallen niet louter zij zijn die boem doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:37 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mensen die terroristen helpen zijn altijd een probleem, blijkbaar willen mensen doen geloven dat alle moslims terroristen helpen, en dan kom je op glad ijs.
Daar geef ik toch antwoord op?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:50 schreef ExTec het volgende:
Was de vraag niet of het een minderheid was die zo hartverwarmend een terrorist aan het steunen was?
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar geef ik toch antwoord op?Hier nog een keer:
Zelfs als we er vanuit gaan dat iedereen in Molenbeek moslim is (wat niet zo is) en dat iedere moslim moedwillig en barmhartig de hand boven het hoofd van een terrorist heeft gehouden (wat niet zo is), dan nog is dat een minderheid van de moslims in België.
Jammer, ik vraag je trouwens ook niet voor mijn te googlen. Ik vraag je om jouw bewering te staven met feiten.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:51 schreef Elzies het volgende:
Ik ga echt niet voor jouw googelen hoor! Voor zo'n actueel onderwerp mag je dat gewoon zelf doen. Bovendien leert de ervaring dat het plaatsen van links de inhoud van de discussie niet wijzigt. Een ideologisch verschil van mening blijft een ideologisch verschil van mening. Dat zal zo'n linkje echt niet veranderen.
Ik kan niet ingaan op die vraag, want ik weet niet of jouw stelling klopt. Om de vraag: Waarom is er sprake van een groeiend aantal radicaliseringen? te beantwoorden. Zou je eigenlijk eerst de vraag: Is er een groeiend aantal radicaliseringen? moeten beantwoorden.quote:Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag waarom juist binnen de huidige generatie moslimjongeren er sprake is van een groeiend aantal geradicaliseerden die zich afzet tegen onze cultuur, normen en waarden. Lijkt me toch een relevant aspect binnen de discussievoering.
Dus dit was uniek voor Molenbeek en zou nergens anders gebeurd zijn wordt er dus beweerd? Hmm. Dat vind ik nogal een stelling.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar geef ik toch antwoord op?Hier nog een keer:
Zelfs als we er vanuit gaan dat iedereen in Molenbeek moslim is (wat niet zo is) en dat iedere moslim moedwillig en barmhartig de hand boven het hoofd van een terrorist heeft gehouden (wat niet zo is), dan nog is dat een minderheid van de moslims in België.
Er zijn altijd sympathisanten, kijk maar naar de aanhang van Wilders die zijn rol in stand houdt omdat ze hem als spreekbuis zien voor hun haat. Dat is ook een probleem, maar zonder terroristen of zonder Wilders valt er niks te steunen en is er geen sprake van gevaar of het mede mogelijk maken daarvan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
We kunnen helaas toch constateren dat de probleem gevallen niet louter zij zijn die boem doen.
Er lopen zeer fijne mensen omheen die zo'n terrorist fijntjes steunen.
Prima en logisch, maar wat wil je er mee zeggen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:55 schreef ExTec het volgende:
Hoe klinkt: op andere plekken liep die terrorist niet rond, dus op die plekken viel die terrorist niet te steunen.
Je begrijpt bijzonder weinig.quote:Maar ik begrijp dat jij dat graag interpreteert als: hullie zouden dat nooit doen?
Die heeft hier geen fuck mee te maken, dat is je moslim handicap die opspeelt.quote:
Dat jouw vurig gewenste conclusie niet volgt uit wat jij uiteenzet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Prima en logisch, maar wat wil je er mee zeggen?
Ik vind het aantal conflicten en oorlogen met een islamitische achtergrond juist is toegenomen. Vergeet daarbij niet dat dit ook een intern conflict is tussen verschillende moslimstromingen onderling.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jammer, ik vraag je trouwens ook niet voor mijn te googlen. Ik vraag je om jouw bewering te staven met feiten.
[..]
Ik kan niet ingaan op die vraag, want ik weet niet of jouw stelling klopt. Om de vraag: Waarom is er sprake van een groeiend aantal radicaliseringen? te beantwoorden. Zou je eigenlijk eerst de vraag: Is er een groeiend aantal radicaliseringen? moeten beantwoorden.
We zouden nu wel kunnen kijken naar waarom mensen überhaupt radicaliseren.
En dat is dus exact het probleem met het woord 'islamofobie'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ik er niet voor betaald wordt.
[..]
Dan kunnen we het nog eens hebben over rationele en irrationele angsten.
Angst bij gevaar. Prima.
Irrationele angsten en fobieën. "Iets" minder constructief.
Dat zit hem in het woord fobie. Angststoornis. Geeft het een beetje weg.
Tsja piloot of juist die dingen naar beneden knallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mbt de ID's dat was mij ook al eens opgevallen...
Maare piloot... neen. Gewoon landmacht. Lightning_NL die hier in het verleden actief was was dat wel.
Hey, ik haal Molenbeek er niet bij.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:58 schreef TheJanitor het volgende:
Dus dit was uniek voor Molenbeek en zou nergens anders gebeurd zijn wordt er dus beweerd? Hmm. Dat vind ik nogal een stelling.
B is wel evident, toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hey, ik haal Molenbeek er niet bij.
Bovendien gaan mensen er hier net zo goed vanuit dat a) Alle moslims in Molenbeek wisten wie het was en b) Alle moslims in Molenbeek hun mond hebben gehouden. Dat vind ik nogal een stelling
Ik vind van niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:07 schreef Elzies het volgende:
Ik vind het aantal conflicten en oorlogen met een islamitische achtergrond juist is toegenomen. Vergeet daarbij niet dat dit ook een intern conflict is tussen verschillende moslimstromingen onderling.
Dat is ook waar/quote:De onrust is toegenomen met de afzetting van dictators als Saddam Hoessein en Khadaffi. Sinds hun afzettingen zijn hun landen in conflict. Wat begon als een Arabische Lente is verworden tot een Arabische horrorwinter. Dat zijn gewoon de verifieerbare feiten wat zelfs geen googeling behoeft.
Dat is geen gegeven.quote:Net zoals het gegeven dat het radicalisme onder moslimjongeren in Europa is toegenomen en deels de opmars van IS verklaart. De toegenomen aanslagen verklaard binnen Europa. Ik ben een kind van de jaren zeventig maar toen had je niet zoiets als aanslagen binnen Europa op grond van een ideologische achtergrond die het kenmerk van de islam met zich meedraagt.
Alleen als A waar is. Anders zegt B niets.quote:
Hoeveel lui het ook wisten, ze hebben iig allemaal hun mond gehouden.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Alleen als A waar is. Anders zegt B niets.
Waarom? Jij vindt de angst rationeel? Waarom? Als je even puur naar de cijfers kijkt, dan zijn er al één mensen omgekomen door islamitisch terreur in Nederland. Op dat gegeven bang zijn voor 950.000 mensen ... Ik vind dat niet rationeel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:20 schreef Jigzoz het volgende:
En dat is dus exact het probleem met het woord 'islamofobie'.
Ja, maar mensen verantwoordelijk houden voor het houden van hun mond terwijl ze het niet wisten is ook niet rationeel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:19 schreef Perrin het volgende:
Hoeveel lui het ook wisten, ze hebben iig allemaal hun mond gehouden.
Als er sprake is van een fobie, dan kun je de mensen die aan die fobie lijden dat niet kwalijk nemen. Dat kan met geen enkele fobie tenslotte.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom? Jij vindt de angst rationeel? Waarom? Als je even puur naar de cijfers kijkt, dan zijn er al één mensen omgekomen door islamitisch terreur in Nederland. Op dat gegeven bang zijn voor 950.000 mensen ... Ik vind dat niet rationeel.
Daar ben ik het wel mee eens!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:22 schreef Jigzoz het volgende:
Als er sprake is van een fobie, dan kun je de mensen die aan die fobie lijden dat niet kwalijk nemen. Dat kan met geen enkele fobie tenslotte.
Dat ben ik ook met je eens. Er spelen meer zaken, maar over het algemeen zit er bijzonder weinig rationaliteit in de discussie.quote:Daarnaast is het wel een heel erge versimpeling om de weerstand tegen de islam alleen maar te baseren op de kans om om te komen bij een islamitische aanslag. Er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan die religie.
En daarom ben ik er sterk voorstander van om het woord islamofobie niet meer te gebruiken. Ten eerste omdat het geen fobie is en ten tweede omdat kritiek op die religie ermee op dezelfde hoop gegooid wordt als discriminatie van, of haat jegens moslims.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens!Misschien is de term in dat opzicht niet terecht.
[..]
Dat ben ik ook met je eens. Er spelen meer zaken, maar over het algemeen zit er bijzonder weinig rationaliteit in de discussie.
Dit, en al helemaal als duidelijk wordt dat de term enkel en alleen als politiek instrument gebruikt wordt om moslims in een slachtofferrol te plaatsen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daarom ben ik er sterk voorstander van om het woord islamofobie niet meer te gebruiken. Ten eerste omdat het geen fobie is en ten tweede omdat kritiek op die religie ermee op dezelfde hoop gegooid wordt als discriminatie van, of haat jegens moslims.
Nee, dit is niet de manier. Deze denkwijze verdwijnen namelijk niet als je de moskeeën gaat sluiten. Controle is wat belangrijk is. We moeten weten wat men daar in die moskeeën aan het verkondigen is. Vrijheid van meningsuiting moet nagenoeg absoluut zijn, de grens ligt bij directe oproepen tot geweld .quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Een prima signaal. Frankrijk heeft de afgelopen maanden 20 moskeeën gesloten. Gaan meer volgen. Islamieten hebben alleen maar aanzien voor spierballen.
Twintigtal radicale moskeeën gesloten en er zullen meer volgen
Kritiek op religie is prima. Discriminatie niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
En daarom ben ik er sterk voorstander van om het woord islamofobie niet meer te gebruiken. Ten eerste omdat het geen fobie is en ten tweede omdat kritiek op die religie ermee op dezelfde hoop gegooid wordt als discriminatie van, of haat jegens moslims.
Het wordt vaak gebruikt om mensen aan te wijzen die alle moslims graag in de daderrol plaatsen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:35 schreef Fir3fly het volgende:
Dit, en al helemaal als duidelijk wordt dat de term enkel en alleen als politiek instrument gebruikt wordt om moslims in een slachtofferrol te plaatsen.
Uiteraard.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Kritiek op religie is prima. Discriminatie niet.
Nee, dat is dus niet het geval. Het is een instrument om identity politics mee te spelen. Het is gevaarlijk dat mensen als jij dat niet inzien.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het wordt vaak gebruikt om mensen aan te wijzen die alle moslims graag in de daderrol plaatsen.
En hoe lang, of zeg maar hoe kort voordat je gekoesterde begrip "islamofobie" volledig aan kracht heeft ingeboet?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
Het wordt vaak gebruikt om mensen aan te wijzen die alle moslims graag in de daderrol plaatsen.
Waarom geen extra term? Iemand die (terecht of onterecht) bang is voor de islam hoeft niet per definitie te discrimineren namelijkquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:40 schreef Fir3fly het volgende:
Discriminatie is verwerpelijk en verboden. Dus waarom deze extra term? Precies.
"Mijn" gekoesterde begrip?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:47 schreef ExTec het volgende:
En hoe lang, of zeg maar hoe kort voordat je gekoesterde begrip "islamofobie" volledig aan kracht heeft ingeboet?
Mensen zoals ik?quote:En dan gaan mensen zoals jij zeker wat nieuws bedenken?
Geen idee, ik studeer geen semantiek.quote:En heeft dat eigenlijk wel eens gewerkt, een andere naam aan iets vermeends problematisch hangen?
Maar daar wordt de term niet voor gebruikt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom geen extra term? Iemand die (terecht of onterecht) bang is voor de islam hoeft niet per definitie te discrimineren namelijk
Dat is niet de schuld van de term.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
Maar daar wordt de term niet voor gebruikt.
Wat betekent het dan in de TT en OP?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:02 schreef SicSicSics het volgende:
In de TT en in de OP wordt de term prima toegepast volgens mij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |