Ja, want het is nogal voor de hand liggend dat je commentaar uit eigen kring wat serieuzer neemt dan commentaar van buitenstaanders.quote:
Dat vind ik helemaal niet voor de hand liggend eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want het is nogal voor de hand liggend dat je commentaar uit eigen kring wat serieuzer neemt dan commentaar van buitenstaanders.
Dan wijk je daarin sterk af van wat de meesten vinden. Al is dat geen verassing.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal niet voor de hand liggend eerlijk gezegd.
Dan ben je niet overtuigend genoeg.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:04 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga niet in discussie met een zeloot die van mening is dat ik moet kiezen tussen zijn geloof of zijn zwaard. Die zeloot mag van mij zelf doodvallen.
Nee en ik noem andere mensen ook geen primitieven.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan wijk je daarin sterk af van wat de meesten vinden. Al is dat geen verassing.
Maar je geweldige stelling valt tot zover samen te vatten als:
- We moeten de primitieven overtuigen, en als dat niet lukt moeten we ze nog harder overtuigen.
Dat het overtuigen van zeer dogmatisch volk wat de verlichting niet mee heeft gemaakt gewoon niet gaat lukken, is geen optie, gewoon nog een keer proberen toch?
- Dat het christendom zichzelf heeft hervormd, niet buitenstaanders, "dat maakt natuurlijk niet uit", er dient je vervolgens uitgelegd te worden dat het hemd nader is dan de rok, want de uitkomst dat wij er geen klap aan kunnen doen is natuurlijk zeer ongewenst (gewoon nog een keer proberen te overtuigen)
Vat ik het correct samen?
Dus we moeten ze niet overtuigen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee en ik noem andere mensen ook geen primitieven.
Maar we hadden het -zeer globaal- over de problemen die er waren met de islam en moderniteit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet het helemaal zelf weten van mij moet je niets.
Dan ben je al vergeten dat ik het ook had over het handhaven van wetten maar als je een ideologie wil veranderen of mensen van mening wil doen veranderen dan is inderdaad de discussie en proberen te overtuigen de juiste manier volgens mij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar we hadden het -zeer globaal- over de problemen die er waren met de islam en moderniteit.
We hadden het niet over wat 'van mij moet'.
En als ik teruglees was het recept: overtuigen, en als dat niet werkt nog meer overtuigen?
Maar volgens mij was er helemaal werkelijk niemand voor het niet-handhaven van wetten, dus dat benoemen, zie ik het nut niet van in.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan ben je al vergeten dat ik het ook had over het handhaven van wetten
En als die mensen nou gewoon niet luisteren?quote:maar als je een ideologie wil veranderen of mensen van mening wil doen veranderen dan is inderdaad de discussie en proberen te overtuigen de juiste manier volgens mij.
"Common sense as a mental illness"quote:
Als je mijn mening probeert samen te vatten is het alleen wel zo netjes om mijn hele teksten samen te vatten en niet alleen een deel uit te kiezen wat jij belangrijk vindt. Verder vind ik jouw respectloze gedoe over zolderkamertjes vervelend. Als je mij wil beledigen ga je jouw gang maar maar verwacht dan geen inhoudelijke discussie meer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar volgens mij was er helemaal werkelijk niemand voor het niet-handhaven van wetten, dus dat benoemen, zie ik het nut niet van in.
[..]
En als die mensen nou gewoon niet luisteren?
Je realiseert je dat in de wereld buiten je zolderkamertje dat voorkomt hé?
En dan?
Dat noemen we geen samenvatting, dat noemen we een quote.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je mijn mening probeert samen te vatten is het alleen wel zo netjes om mijn hele teksten samen te vatten en niet alleen een deel uit te kiezen wat jij belangrijk vindt.
Inderdaad, als je in de petrochemische industrie werkt, dan ben je ook bezig met gevaarherkenning en risico`s.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:13 schreef Baas_bas het volgende:
Islamofobie: ook wel bekend als logisch en humaan nadenken en gevaarherkenning
precies ja en niet gevaarlijke stoffen met nog meer gevaarlijke stoffen mengenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, als je in de petrochemische industrie werkt, dan ben je ook bezig met gevaarherkenning en risico`s.
Als ik met extra gevaarlijk werk bezig ben dan let ik ook op mijn vluchtweg.
Zelfde in een ruimte vol met booslims, gevaarherkenning en risico`s beperken.
fucking sneu. En dat onder hun eigen naam he...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:13 schreef Ataturko het volgende:
Jongen overlijd na ongeval en dit zijn Belgische reacties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cry me a river.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:13 schreef Ataturko het volgende:
Ja, kan ook niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:13 schreef Ataturko het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals B. De Hand?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
fucking sneu. En dat onder hun eigen naam he...
Heel goed gesproken! Dit denk ik ook precies.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:29 schreef the85mc het volgende:
Dit komt toch niet als verrassing?
Er is sprake van compleet parallelle samenlevingen. Islamitisch en westers als 2 losse eilanden. Het mengt gewoon niet en de mensen kennen elkaar en elkaars cultuur niet.
Als dan een groep malloten uit naam van islam aanslagen plegen is het niet raar dat de westerse mensen de hele islam erop aan kijkt. Wij zien niet het verschil tussen een goede moslim en een terrorist. En het lijkt voor buitenstaanders alsof iedere moslim opeens kan radicaliseren. Dan krijg je dus islamofobie omdat het als buitenstaander totaal niet duidelijk is waar de islam voor staat.
Hoe dit kon ontstaan.. Tsja, ik denk dat dit toch grotendeels bij de islam ligt. Het is niet de enige andere 'vreemde' cultuur in het westen en toch is dit de enige cultuur waarmee het zo botst. Dus je zou kunnen concluderen dat daar het probleem ligt.
Als we dit willen oplossen moeten we elkaar leren begrijpen.
Maar de niet-moslims zien vooral dat de gematigde moslims niets doen om dit soort dingen te voorkomen. En als ze er wel actief wat mee doen hebben ze dat goed kunnen verbergen. Het enige wat ze zeggen is dat dit niet de islam is.
Op die manier lijkt het voor niet-moslims dat de gematigde moslims dit goedkeuren, of in ieder geval niets tegen ondernemen.
Dit zorgt ervoor dat het alleen maar verder segregeert. Steeds sterker een wij/zij samenleving.
Klink als een vicieuze cirkel...
Ik zie het somber in als ik eerlijk ben. Ik zag mezelf als tolerant en open naar nieuwe culturen. Ik heb 10 jaar in een moslimwijk gewoond en mijn beeld is niet bepaald positiever geworden. En het begrip naar elkaar is ook niet bepaald verbeterd. Als er op korte termijn niet iets flink veranderd kan dit wel eens behoorlijk uit de hand lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |