quote:Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.
De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.
Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.
Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.
Advies
De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.
In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.
Schutters
De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.
Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.
Getuige
Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.
De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.
Politie
De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.
De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.
Centrum
In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.
De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.
Meer informatie volgt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:
http://pastebin.com/kF84hMfy
Mijn post is kul maar vluchteligen toelaten gelijk stellen aan mensen vertelken dat ze het verdienen om te sterven niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Totaal kul argument. Beetje een schoffering naar al die nabestaanden toe. Er moet gewoon een immigratiestop komen voor moslims naar Europa. (althans zeker uit de zogenaamde risicolanden en gebieden) Trump stelt zoiets vergelijkbaars voor in de VS en vele kunnen zich daarin vinden. Laten we eerst de boel hier op orde gaan stellen alvorens we er nog meer binnenlaten.
En je stelt ook met alle plezier je ouders en je kinderen (als je die zou hebben) bloot aan dat grotere risico om dood te gaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.
Mensen wier leven niet bedreigd wordt, hebben natuurlijk niks te zoeken in Europa als 'vluchteling', maar dat is weer een andere discussie voor een ander tooic
Nee ik zie alleen een iraans-duitse jongen van 18 met een geestelijke afwijking (namelijk de bereidheid te doden).quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom sowieso deze discussies over moslims? Er is nog geen link gevonden?
Probeer het te zoeken ik denk dat je op deze zoektocht nog veel informatie hier en daar opduikelt om je mening zo nu en dan bij te schaven bijvoorbeeld.quote:
Het is onzin wat hij aan het verkondigen is. Afrika komen rustig 80 miljoen mensen per jaar bij die in grote armoede leven. Dan importeer je elk jaar 1 miljoen maar het is een speld in een hooiberg. Helpen, maar dan in hun eigen landen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En je stelt ook met alle plezier je ouders en je kinderen (als je die zou hebben) bloot aan dat grotere risico om dood te gaan?
En het is een moslim dus dan kan hij het alleen gedaan hebben omdat hij moslim is. Die gedachtequote:
Ja. Dat bijzonder kleine grotere risico tegenover een vele malen groter risico voor die vluchtelingen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En je stelt ook met alle plezier je ouders en je kinderen (als je die zou hebben) bloot aan dat grotere risico om dood te gaan?
hij was moslim, en in ogen van velen is alles wat een moslim aan negatiefs doet alleen vanwege en uit naam van het geloof.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom sowieso deze discussies over moslims? Er is nog geen link gevonden?
Niet alle Iraniërs. Zou heel goed zijn dat de ouders Soennieten zijn die gevlucht zijn, en dat de zoon in Duitsland onder invloed van extremisten gekomen is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Iraniërs zijn sjiieten en bovendien vechten Iraanse militairen in Syrië tegen IS. Dat maakt het wat verwarrend dit..
Weten we zeker dat het een moslim was?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
hij was moslim, en in ogen van velen is alles wat een moslim aan negatiefs doet alleen vanwege en uit naam van het geloof.
eerder een kans van 1 op 50000000000 (50 miljard) per vluchteling per jaar. (in de veronderstelling dat een half miljoen immigranten op een bevolking van 10 miljoen, honderd moorden per jaar plegen)quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.
Mensen wier leven niet bedreigd wordt, hebben natuurlijk niks te zoeken in Europa als 'vluchteling', maar dat is weer een andere discussie voor een ander tooic
nee dat weten we ook niet maar kans is wel heel groot.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weten we zeker dat het een moslim was?
Die aanslag in Australië een tijdje geleden was een soennitische Iranees.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Iraniërs zijn sjiieten en bovendien vechten Iraanse militairen in Syrië tegen IS. Dat maakt het wat verwarrend dit..
Hmm.. dan hou ik het toch maar op weer een doorgedraaide moslimgekkie die zich heeft laten inspireren door IS. Het is net als het Ebola-virus dit.. de epidemie duurt even maar er komt een moment dat het stoptquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Resistor het volgende:
[..]
Niet alle Iraniërs. Zou heel goed zijn dat de ouders Soennieten zijn die gevlucht zijn, en dat de zoon in Duitsland onder invloed van extremisten gekomen is.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef damian5700 het volgende:
Moslimterrorisme is een actueel onderwerp. Ook een onderwerp waarover je gerust zorgen mag uiten.
Alleen heeft het met deze betreurenswaardige kwestie niet veel van doen in de zin dat dit door de autoriteiten niet is bevestigd en aan de hand van alle beschikbare info niet in dit profiel past.
Stel jezelf eens de vraag hoeveel je echt geeft om elk mensenleven in de wereld. Als er in 1 dag 100.000 mensen verzuipen in Bangladesh kan je dan niet eten en slapen? Als er een miljoen mensen vermoord worden in Soedan is dan je hele jaar verziekt? Zo niet, waarom zou je je familie dan blootstellen aan dat grotere risico om dood te gaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja. Dat bijzonder kleine grotere risico tegenover een vele malen groter risico voor die vluchtelingen.
In deze ver geglobaliseerde wereld zou je je deuren niet moeten sluiten wanneer het jou utkomt. Daar is de wereld te klein voor. Wel deelnemen aan een coalitie die daar de hele wereld naar god bombardeert, maar dan de deur sluiten als die mensen op de stoep staan omdat hun huizen zijn opgeblazen. Je acties hebben consequenties.
Als je er nou niks mee te maken hebt in Syrië, had het nog een ander verhaal geweest, maar we doen gewoon mee. Huis opblazen=je huis openstellen imo
Maar degenen die na de val van de Shah vluchtten zullen vooral uit de overblijvende 2% komen. (Al zal ie waarschijnlijk wel moslim geweest zijn)quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:56 schreef noidey het volgende:
[..]
98% zeker aangezien 98% van Iran moslim is![]()
![]()
![]()
We lijken meer op Erdogan dan we denken.. we grijpen iets naars aan om meteen van alles wat ons niet bevalt af te komenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:
We weten heel weinig maar toch wordt er hier gezegd dat we een immigratiestop nodig hebben uit islamitische landen.
je loopt toch al langer mee in NWS? Dat roepen ze ook als KNMI code rood afgeeftquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:
We weten heel weinig maar toch wordt er hier gezegd dat we een immigratiestop nodig hebben uit islamitische landen.
Even TR plaatsen, want dit is offtopic.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja ik weet het ook jaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
je loopt toch al langer mee in NWS? Dat roepen ze ook als KNMI code rood afgeeft
Wie maakt het topic? Ik zit mobiel. Houden we hier op over de vluchtelingenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ik stel voor dat we over het toelaten van vluchtelingen in het licht van de recente terreurgolf in nice en de man met de bijl en wellicht deze vent een apart topic openen onder de noemer 'achtergronden'. Kunnen we het hier over het Duitse draam blijven hebben
Vluchtelingen helpen kan alleen als eerst het asieltoerisme wordt gestopt. Je maakt mij niet wijs dat het om veiligheid gaat als ze tien veilige landen moeten doorkruisen om in West-Europa te geraken. Squatchpraat. Ook 'goedmensen' zouden een strakker immigratiebeleid moeten toejuichen. De indruk wordt gewekt dat pijn lijden onvermijdelijk is in de Europese asielzoekerschaos, maar dat is niet juist. Alleen moet er beleid worden gemaakt dat niet is gebaseerd op emotie of afgedwongen door achterhaalde internationale verdragen – er moet zakelijk worden nagedacht over het belang van Nederland. Een groot probleem daarbij is dat de overheid niet in staat is de echte vluchtelingen te onderscheiden van gelukszoekers die meeliften op de tragische omstandigheden van hen die daadwerkelijk proberen te ontsnappen aan oorlog en vervolging. Wie de vluchtelingen een warm hart toedraagt zou er juist zijn prioriteit van moeten maken die gelukszoekers eruit te pikken, want er is niemand die het draagvlak voor de komst van azc’s en immigranten zo ondergraaft als zij.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja. Dat bijzonder kleine grotere risico tegenover een vele malen groter risico voor die vluchtelingen.
In deze ver geglobaliseerde wereld zou je je deuren niet moeten sluiten wanneer het jou utkomt. Daar is de wereld te klein voor. Wel deelnemen aan een coalitie die daar de hele wereld naar god bombardeert, maar dan de deur sluiten als die mensen op de stoep staan omdat hun huizen zijn opgeblazen. Je acties hebben consequenties.
Als je er nou niks mee te maken hebt in Syrië, had het nog een ander verhaal geweest, maar we doen gewoon mee. Huis opblazen=je huis openstellen imo
wat een triest wereldbeeld heb jij zegquote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:59 schreef noidey het volgende:
[..]
Wat zijn wij de vluchtelingen schuldig dat wij verantwoordelijk zijn voor het opnemen van hun en miljarden euros per jaar uit geven aan hun?
Het is offtopic idd maar het geeft wel aan dat er een probleem is. Stel dat er totaal geen link met de islam gevonden kan worden in dit geval werkt het de terroristen toch in de kaart.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Even TR plaatsen, want dit is offtopic.
Ruim 60% is geen oorlogsvluchteling, dus wat haal je binnen? Hier is al vanaf het begin voor gewaarschuwd, er komen elementen mee met als doel hier aanslagen te plegen of onrust te veroorzaken. (lees groepen tegenover elkaar opzetten, ronselen voor de jihad, etc) Ongelooflijk dat multiculturele idealisten nog steeds in hun ontkenningsmode blijven steken nu zowat iedere week wel ergens een radicale moslimgek mensen op straat doodschiet, aanvalt met bijlen, ze opblaast of ze omver rijdt met een truck.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mijn post is kul maar vluchteligen toelaten gelijk stellen aan mensen vertelken dat ze het verdienen om te sterven niet?
Graag zou ik ook horen waarom je het kul vindt, dit is natuurlijk geen manier van discussieren, ik maak een lange post, jij noemt het kul zonder er verder op in te gaan en steekt gewoon weer je eigen riedel af
Mensen zoeken wanhopig naar een oplossing om dit te stoppen, op zich logisch maar ook kortzichtig want zo simpel is het nou eenmaal niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Met wat nu bekend is doet dit mij erg denken aan een Tristanactie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:02 schreef danos het volgende:
[..]
Mensen zoeken wanhopig naar een oplossing om dit te stoppen, op zich logisch maar ook kortzichtig want zo simpel is het nou eenmaal niet.
Ik vind juist dat mensen zoals jij de kop in het zand steken door niet verder te kijken en te fixeren op moslims die terroristen zouden zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef noidey het volgende:
[..]
Jij bent niet echt goed in verbanden zien he? Zie jij echt niet dat een groep die zo'n 10-15% van de populatie uitmaakt, zorgt voor letterlijk 99% van de terroristische aanslagen? Of steek je je kop gewoon in het zand zodat ze jou geen racist kunnen noemen en dan zit je lekker veilig?
ik geef wel antwoord, eentje waar je over na moet denken, maar dat is niet jouw ding blijkbaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:03 schreef noidey het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag of argument. Als mijn redenering echt zo debiel is, waarom heb jij dan zo'n moeite om er volwassen op te reageren met een antwoord of tegenargument? Behandel me met respect, ja? Dan doe ik dat ook.
Ik ga ook voor die optie. Wanhopig, niets met geloof te maken, en knettergek.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met wat nu bekend is doet dit mij erg denken aan een Tristanactie.
Die vervolgens schiet op een vrouw met hoofddoek? Maar dat matcht toch niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm.. dan hou ik het toch maar op weer een doorgedraaide moslimgekkie die zich heeft laten inspireren door IS. Het is net als het Ebola-virus dit.. de epidemie duurt even maar er komt een moment dat het stopt
Ook omdat die toch riep dat het een Duitser was?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik ga ook voor die optie. Wanhopig, niets met geloof te maken, en knettergek.
Als je uit overtuiging iets doet ga je er uit met een knal, dan ga je niet eenzaam een kogel door je eigen hoofd jagen.
Hoe kan jij een huis, computer, internet enz hebben als je altijd vanuit de persoon die geholpen wil worden denkt? Miljoenen mensen gaan elk jaar dood aan de honger en jij leeft in luxe. Waarom sta je dat niet vrijwillig af?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een triest wereldbeeld heb jij zeg![]()
Hoe oud ben je, 13? Nog geen geschiedenisles gehad over tweede wereldoorlog en watersnoodramp waarbij anderen ons geholpen hebben?
Klinkt heel logisch:quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook omdat die toch riep dat het een Duitser was?
De enige wapen daartegen is geen enkel onderwerp buiten de discussie te plaatsen en altijd gaan voor de dialoog en het debat.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is offtopic idd maar het geeft wel aan dat er een probleem is. Stel dat er totaal geen link met de islam gevonden kan worden in dit geval werkt het de terroristen toch in de kaart.
Ja maar het hier dan weghalen helpt dan niet mee. Al denk ik dat we elkaar hier ook niet meer kunnen overtuigen aangezien we altijd dezelfde discussies hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De enige wapen daartegen is geen enkel onderwerp buiten de discussie te plaatsen en altijd gaan voor de dialoog en het debat.
Ja, maar het gaat hier niet over Iran maar over Duitsland. Heel veel van de naar Europa gevluchte Iraniers zijn nogal rekkelijk, sterker nog, dat waren ze al en dat was vaak de reden om te vluchten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:56 schreef noidey het volgende:
[..]
98% zeker aangezien 98% van Iran moslim is![]()
![]()
![]()
Wat bedoel je met rekkelijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat hier niet over Iran maar over Duitsland. Heel veel van de naar Europa gevluchte Iraniers zijn nogal rekkelijk, sterker nog, dat waren ze al en dat was vaak de reden om te vluchten.
Jawel. Er is genoeg ruimte om onder het kopje achtergronden discussies te starten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar het hier dan weghalen helpt dan niet mee. Al denk ik dat we elkaar hier ook niet meer kunnen overtuigen aangezien we altijd dezelfde discussies hebben.
:p
Hij was helemaal geen vluchteling.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:04 schreef damian5700 het volgende:
Laatste oproep om ontopic te blijven!
Uit de tot nog toe openbare informatie over deze kwestie is de vermoedelijke dader een Duitser met Iraanse afkomst.
Niet noodzakelijkerwijs een vluchteling of een moslim.
De discussie over vluchtelingen en de bekende stokpaardjes zullen worden gemodereerd.
En hoeveel van die mensen die ons geholpen hebben zijn door ons opgeblazen?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een triest wereldbeeld heb jij zeg![]()
Hoe oud ben je, 13? Nog geen geschiedenisles gehad over tweede wereldoorlog en watersnoodramp waarbij anderen ons geholpen hebben?
Moslims verheerlijken een terroristische ideologie, ongeacht ze nu wel of niet deel uitmaken van die terroristische acties. De ideologie is vermomd als religie met regels en gebruiken die zouden leiden tot een beter menszijn. We hoeven inmiddels geen discussie meer te voeren dat daar allerminst sprake van is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik vind juist dat mensen zoals jij de kop in het zand steken door niet verder te kijken en te fixeren op moslims die terroristen zouden zijn.
Ik weet nog steeds niet hoe dat verhaal op dat dak afgelopen is. Heeft hij daar zelfmoord gepleegd?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:11 schreef Poison-Ivy het volgende:
1 schutter.
Die begon bij de Mac. Daarna het winkelcentrum onveilig maakte en. toen naar het dak ging?
Jammer dat de situatie zo onduidelijk was voor de politie, wat op zich wel begrijpelijk is hoor. Maar duizenden politie op de been voor 1 gek die zichzelf om zeep hielp. Gevaar geweken.
Klinkt achteraf natuurlijk vrij overzichtelijk.
RIP voor de slachtoffers
Nee, hij riep 'ik ben hier geboren'.. wat mijns inziens toont dat hij geen autochtone Duitser is maar allochtoonquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook omdat die toch riep dat het een Duitser was?
Ja en daarna zegt die toch ik ben Duitser?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, hij riep 'ik ben hier geboren'.. wat mijns inziens toont dat hij geen autochtone Duitser is maar allochtoon
Jij hebt je erin verdiept ofzo?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Moslims verheerlijken een terroristische ideologie, ongeacht ze nu wel of niet deel uitmaken van die terroristische acties. De ideologie is vermomd als religie met regels en gebruiken die zouden leiden tot een beter menszijn. We hoeven inmiddels geen discussie meer te voeren dat daar allerminst sprake van is.
Het gros van moslims zijn simpelweg passieve geïndoctrineerde volgzame schaapjes. (zo zijn ze cultureel opgevoed, denk niet voor jezelf maar denk zoals anderen voor jou denken) De geradicaliseerden geven uiting aan wat er staat. De islam is onderwerping in zijn letterlijke betekenis waarbij geweld is gerechtvaardigd en een martelaarschap is verzekerd.
Hou eens op met dit soort onzin. Dit is bullshit en liegen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef noidey het volgende:
[..]
>moslims die terroristen zouden zijn
Dit is stromannen. Hou nou eens op met je drogredenen, het begint flauw te worden. Niemand zegt dat moslims terroristen zijn, we zeggen dat terroristen moslims zijn. Kan jij het verband tussen terrorisme en moslims wel zien of helemaal niet? Als dat zo is dan moeten we nog even dieper graven.
Jawel, ik zeg duidelijk dat het je gewoon kan vinden met een zelfverrijkende zoektocht, dan mag je toch min of meer aannemen dat ik die bron heb.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:51 schreef noidey het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Klopt helemaal. Alleen zo'n 99% noemt zichzelf moslim. En dan is het niet logisch om daarop te focussen en dat aan te pakken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hou eens op met dit soort onzin. Dit is bullshit en liegen.
Terroristen bestaan uit alle soorten en maten.
Ja mij is het ook nog niet duidelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet hoe dat verhaal op dat dak afgelopen is. Heeft hij daar zelfmoord gepleegd?
Alles is nog mogelijk, maar het lijkt nu meer een gevalletje Duitse Tristan: een gepest ventje dat zijn frustraties wilde botvieren. En toevallig een Iraanse achtergrond heeft en moslim is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Resistor het volgende:
[..]
Niet alle Iraniërs. Zou heel goed zijn dat de ouders Soennieten zijn die gevlucht zijn, en dat de zoon in Duitsland onder invloed van extremisten gekomen is.
Goede aannames plaats jij zeg wowquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Iraanse man, het downplayen is weer begonnenals het werkelijk een Neo nazi was geweest waar links FOK toch van overtuigd was werd er natuurlijk wel geschreeuwd
Ik zit dat filmpje nog eens terug te kijken. Ik was in de veronderstelling dat de dader daar onder schot werd gehouden door de politie maar het zou best kunnen dat er daar toen geen politie aanwezig was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:18 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ja mij is het ook nog niet duidelijk.
Ik vind het nog steeds een vaag niet kloppend geheel.
Bij Nice hadden ze hele plattegronden over hoe de dader handelde.
Dat zou ik hier ook wel eens uitgelegd willen zien.
Helemaal de weg kwijt door psychische nood. Die balkonvideo maakt meer duidelijk dat het allemaal niet zo simpel lijkt dan het is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso wel vreemd gesprek op het dak
' ik heb niets gedaan hou je bek'
En dan niet veel later weer schieten...
Wat de reden ook is, we kunnen in ieder geval weer fijn een avondje, nachtje en middagje schreeuwen over moslims, islam, allah, mohammed, goudzoekers, uitbuiters van de sociale voorzieningen en over hoe lang het nobele westerse volk dit nog gaat pikken maar vooral over het gegeven dat het niet ophoudt, niet zomaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Alles is nog mogelijk, maar het lijkt nu meer een gevalletje Duitse Tristan: een gepest ventje dat zijn frustraties wilde botvieren. En toevallig een Iraanse achtergrond heeft en moslim is.
Jezus. Jij wilt hier gewoon je riedeltje blijven herhalen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef noidey het volgende:
Het maakt geen bal uit of die jongen in Duitsland of in Iran is geboren, het is dezelfde ideologie als alle andere aanslagen waar tientallen doden vallen. We moeten deze ideologie bestrijden, want het kost ons onschuldige mensenlevens en het bedreigd onze vrijheid. En waar komt deze ideologie vandaag? Islam.
Open even een ander topic. Dit is zwaar offtopic.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef noidey het volgende:
Het maakt geen bal uit of die jongen in Duitsland of in Iran is geboren, het is dezelfde ideologie als alle andere aanslagen waar tientallen doden vallen. We moeten deze ideologie bestrijden, want het kost ons onschuldige mensenlevens en het bedreigd onze vrijheid. En waar komt deze ideologie vandaag? Islam.
Geen idee. Was zijn eindplaats het dak dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zit dat filmpje nog eens terug te kijken. Ik was in de veronderstelling dat de dader daar onder schot werd gehouden door de politie maar het zou best kunnen dat er daar toen geen politie aanwezig was.
Het brein is een fascinerend iets ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Helemaal de weg kwijt door psychische nood. Die balkonvideo maakt meer duidelijk dat het allemaal niet zo simpel lijkt dan het is.
Het motief is nog helemaal niet bekend.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef noidey het volgende:
Topuser hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef noidey het volgende:
Richt je pijlen dan eens verder dan alleen op Europa?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Alleen zo'n 99% noemt zichzelf moslim. En dan is het niet logisch om daarop te focussen en dat aan te pakken.
Of gewoon psychooooquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Drugshond het volgende:
Die jongen zat heel zijn leven al in de bijstand. En dan zou hij geen afkeer hebben gehad richting de westerse samenleving. of het gebrek aan kansen. Yah right.
Hoe weten we dat hij in de bijstand zat?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Drugshond het volgende:
Die jongen zat heel zijn leven al in de bijstand. En dan zou hij geen afkeer hebben gehad richting de westerse samenleving. of het gebrek aan kansen. Yah right.
Wat.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Drugshond het volgende:
Ik vermoed het. De persoon op dat dak is dezelfde als degene die je zag schieten voor MCDonald. Hij zal iig niet ver zijn gekomen na die beelden die je op dat dak zag.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:21 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Geen idee. Was zijn eindplaats het dak dan?
De laatste tijd zijn het wel vaak moslims. Of was je dat niet opgevallen?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hou eens op met dit soort onzin. Dit is bullshit en liegen.
Terroristen bestaan uit alle soorten en maten.
Ik heb het over wereldwijd. En je zegt zelf meer doden. En ze doen het vaker. 99% van de ellende. Klaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Richt je pijlen dan eens verder dan alleen op Europa?
Islamisten doen het alleen beter; meer doden en meer media-aandacht.
Ja 18 jaar, woonde pas 2 jaar in Duitsland maar werd al 7 jaar gepest. Wat klopt er allemaal niet aan dit verhaalquote:
Bijstand op je 12equote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Drugshond het volgende:
Alle school shooters zijn gamers ; Gamers zijn school shooters.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Richt je pijlen dan eens verder dan alleen op Europa?
Islamisten doen het alleen beter; meer doden en meer media-aandacht.
Moslims?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De laatste tijd zijn het wel vaak moslims. Of was je dat niet opgevallen?
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ja 18 jaar, woonde pas 2 jaar in Duitsland maar werd al 7 jaar gepest. Wat klopt er allemaal niet aan dit verhaal
Het is weer censuur met halve verhalen uit Duitsland om maar geen voer te geven aan pegida etc.
quote:De man die in een winkelcentrum in München negen mensen doodschoot, was een 18-jarige Iraanse Duitser uit München. Dat heeft de politie bekendgemaakt op een persconferentie.
De schutter woonde sinds twee jaar in München bij zijn ouders, zegt de politie. Buurtbewoners zeggen dat de dader een rustige jongen was. Hij was niet bekend bij de politie.
Vannacht is er een huiszoeking geweest in het ouderlijk huis. De vader van de man is meegenomen voor verhoor.
BEKIJK OOK
Dodelijke schietpartij München: dit is wat we weten
Geen vluchteling
Over het motief van de dader is niets bekendgemaakt. Gisteren zei de politie geen aanwijzingen te hebben voor een islamitisch motief. Verder wordt benadrukt dat de man geen vluchteling is.
Bij de schietpartij raakten 21 mensen gewond, onder wie kinderen. Drie gewonden zijn er slecht aan toe.
Na de aanslag pleegde de schutter zelfmoord. Politiemensen hebben daarvoor nog op hem geschoten, maar het is niet duidelijk of hij daardoor is geraakt.
Ik vermoed een complot van de (s)linkse media. White genocide!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ja 18 jaar, woonde pas 2 jaar in Duitsland maar werd al 7 jaar gepest. Wat klopt er allemaal niet aan dit verhaal
Het is weer censuur met halve verhalen uit Duitsland om maar geen voer te geven aan pegida etc.
Die zijn gewoon wat gekker dan gemiddeld. Niks met geloof te maken, natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Alweer 13 deeltjes inderdaadquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat de reden ook is, we kunnen in ieder geval weer fijn een avondje, nachtje en middagje schreeuwen over moslims, islam, allah, mohammed, goudzoekers, uitbuiters van de sociale voorzieningen en over hoe lang het nobele westerse volk dit nog gaat pikken maar vooral over het gegeven dat het niet ophoudt, niet zomaar.
-Graag in een ander topic, aub!-quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:16 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Jij hebt je erin verdiept ofzo?
Ik denk dat je nogal kortzichtig bent met je mening.
Al heb ik zo mijn vraagtekens natuurlijk.
Dit is subjectief en voegt niets toe.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Door kinderen af te schieten in een winkelcentrumquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:31 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt me een gevalletje Columbine: een sociaal onbeholpen type die werd gepest en op deze manier z'n gram ging halen.
-offtopic-quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het hoeft voor jou geen logica te zijn om voor een ander de gewoonste zaak ter wereld te zijn he.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:32 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Door kinderen af te schieten in een winkelcentrum
Een verwarde verwarde man?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
Zelfmoord staat gelijk aan ticketje hel volgens de islam. Snap dit niet.
Als hij 7 jaar in een woongroep gewoond heeft en nu weer 2 jaar bij zijn ouders woonde dan klinkt dat alsof er meer aan de hand was, en al heel lang.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe weten we dat hij in de bijstand zat?
Feedback is een deurtje verder.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Pardon? Ik geef toch gewoon antwoord op de vraag? Wat zet radicalen aan tot dit soort geweld waarbij ze zelf omkomen? Lijkt mij prima aan te sluiten bij deze topic.
Ik ben hier geboren en getogen. Wat ga je met mij doen?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:31 schreef noidey het volgende:
[..]
Dus waarom zouden we ze Europa in laten als ze ''gewoon wat gekker dan gemiddeld'' zijn, oftewel 84 doden Nice?
Als jij zegt dat ze wat gekker dan gemiddeld zijn laat je het wel heel triviaal klinken. Bijna alsof het hetzelfde is als Eindhoven de gekstuuuh. Erg respectloos tegenover de slachtoffers.
En het uitmoorden van ongelovigen een ticktje hiernamaals.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
Als het een gevalletje 'Tristan' is en een Iraniër die niet zo gelovig was, dan is zelfmoord weer wat logischerquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
Tenzij het natuurlijk martelaarschap heet. Dan verdien je het Paradijs. Zo werkt de indoctrinatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
Het is een feit en daarmee is er niks subjectief aan. En het voegt wel degelijk iets toe om de waarheid onder ogen te zien, ook als die niet zo leuk is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit is subjectief en voegt niets toe.
Wel jammer dat je daar als buitenlander niet welkom bent. -knip-quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef noidey het volgende:
[..]
Polen wil ze al helemaal niet. Over een paar jaar is Oost-Europa welvarender dan West-Europa door dit drama.
Sikkeltje op je mouw en met je soortgenoten een enkeltje met de trein naar Polen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren en getogen. Wat ga je met mij doen?
Veronderstelde feit. Voegt niets toe.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het is een feit en daarmee is er niks subjectief aan. En het voegt wel degelijk iets toe om de waarheid onder ogen te zien, ook als die niet zo leuk is.
Wat mensen niet begrijpen is dat een Iranier of Shia is of ongelovig. Dat mensen durven te refereren naar IS geeft ook aan hoe achterlijk het volk is want IS bestrijdt shia's.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het een gevalletje 'Tristan' is en een Iraniër die niet zo gelovig was, dan is zelfmoord weer wat logischer
Ja maar hij was niet Van Duytschen Bloedt dus dan mogen we ze op de grote nare hoop van buitenlanders en moslims gooien.quote:
Ow ok. Spannendquote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Sikkeltje op je mouw en met je soortgenoten een enkeltje met de trein naar Polen.
Tenminste, daar komt het voor veel lieden blijkbaar op neer.
Ik denk dat dit nog wel even gaat duren, de kritieken vanuit de samenleving zijn nog te beperkt. In Frankrijk word wat gefloten op de regering, Duitsland gaat weer verder met de normale gang van zaken. Er zijn nog geen demonstraties, en mensen die de vinger op de zere plek durven te leggen komen zelden tot nooit aan het woord in de media.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies! Hoe lang pikt het volk dit nu nog?!?!?!?
Hoewel een klein percentage zijn er ook soennitische Iraniërs, maar dit terzijde.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat mensen niet begrijpen is dat een Iranier of Shia is of ongelovig. Dat mensen durven te refereren naar IS geeft ook aan hoe achterlijk het volk is want IS bestrijdt shia's.
Boeie. Is niet mijn schuld.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:39 schreef noidey het volgende:
[..]
Met jou doen we niks, zolang je je aan onze normen en waardes kan houden. Maar om meer moslims op te nemen is belachelijk. Wist je dat Nederland het dichtsbevolkte land van Europa is na Malta, dat maar 316km² is?
Monaco, Gibraltar, Vaticaanstad en San Marino zijn het niet met jouw 'feitje' eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:39 schreef noidey het volgende:
[..]
Met jou doen we niks, zolang je je aan onze normen en waardes kan houden. Maar om meer moslims op te nemen is belachelijk. Wist je dat Nederland het dichtsbevolkte land van Europa is na Malta, dat maar 316km² is?
Verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoewel een klein percentage zijn er ook soennitische Iraniërs, maar dit terzijde.
Ik geloof dat je inmiddels bent vergeten over welk feit we het hadden. Ik schreef dat de meeste, recente aanslagen zijn gepleegd door moslims. Dat is een feit. Dat is niet verondersteld. En dat is een feit dat we best onder ogen mogen zien. Je kop in het zand steken leidt zelden tot een oplossing.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Veronderstelde feit. Voegt niets toe.
Ik steek mn kop in het zand. Is prima. Maar als dat betekent dat ik niet hoef te discussiëren met mensen als jij: prima.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik geloof dat je inmiddels bent vergeten over welk feit we het hadden. Ik schreef dat de meeste, recente aanslagen zijn gepleegd door moslims. Dat is een feit. Dat is niet verondersteld. En dat is een feit dat we best onder ogen mogen zien. Je kop in het zand steken leidt zelden tot een oplossing.
*Gibraltar is het niet met jouw feitje eens.quote:
Hier offtopic blijven neuzelen leidt ook niet tot een oplossing.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik geloof dat je inmiddels bent vergeten over welk feit we het hadden. Ik schreef dat de meeste, recente aanslagen zijn gepleegd door moslims. Dat is een feit. Dat is niet verondersteld. En dat is een feit dat we best onder ogen mogen zien. Je kop in het zand steken leidt zelden tot een oplossing.
Aangezien er ontopic weinig te zeggen valt kun je het net zo goed sluiten. Dan hoef je ook niet steeds in herhaling te vallen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier offtopic blijven neuzelen leidt ook niet tot een oplossing.
Aan speculeren hebben we niets, hou je bij de feiten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij 7 jaar in een woongroep gewoond heeft en nu weer 2 jaar bij zijn ouders woonde dan klinkt dat alsof er meer aan de hand was, en al heel lang.
Hoe lang pikken de hardwerkende en vrome moderatoren dit nog?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:46 schreef yvonne het volgende:
Ja er verdwijnen posts, hebben we dat alvast gehad.
Zeg, de nachtploeg die meestal voor 897 topics offtopic zorgt was verdomde braaf vannacht.
Proberen jullie dat overdag ook ff.
Stokpaardjes kunnen op stal, iedere verdere non-discussie kan in een van de 98678768756 lopende topics.
En dan nu:
ontopic
Mensen als jij? Je bedoelt mensen die gewoon de realiteit onder ogen zien?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik steek mn kop in het zand. Is prima. Maar als dat betekent dat ik niet hoef te discussiëren met mensen als jij: prima.
Heb je hier een bron voor?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:37 schreef SeLang het volgende:
Balcony man: ‘You f***ing a*****e you...’
Gunman: ‘Because of you I was bullied for 7 years...’
Balcony man: ‘You w****r you. you’re a w****r’
Gunman: ‘...and now I have to buy a gun to shoot you’
Ik denk dus dat dit er een is in de catagorie Columbine (gepeste nerd neemt wraak op "de maatschappij")
Arme jongen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Gisteren zei voetbalmanager dat de mensen die wegrenden bij de MDonalds waarschijnlijk niet zijn geraakt. Dat is helaas wel zo
http://www.liveleak.com/view?i=03d_1469227803
quote:De politie onderzoekt volgens de Britse krant Daily Mail ook een nep-advertentie die op Facebook zou hebben gestaan, waarin de Mac Donald's zou adverteren met gratis eten. Mogelijk is deze advertentie gemaakt door de schutter, om meer jongeren naar het fastfood-restaurant te lokken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_onduidelijk___.html
RTL had toch een paar maanden geleden een item over hoe makkelijk je aan een wapen kan komen?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:05 schreef noidey het volgende:
[..]
Trouwens ook opmerkelijk dat hij gewoon een wapen kan kopen. De regering houdt ons zo veilig dat wapens illegaal zijn, zodat incidenten zoals dit verkomen worden.
Oh wacht, criminelen geven niets om de wet en kopen het wapen illegaal. Dus nu hebben de criminelen wapens, en de onschuldige burgers hebben niets om zichzelf te verdedigen tegen dit soort toestanden. Geweldige logica, EU!
Inderdaad. Nederlandquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:05 schreef noidey het volgende:
[..]
Trouwens ook opmerkelijk dat hij gewoon een wapen kan kopen. De regering houdt ons zo veilig dat wapens illegaal zijn, zodat incidenten zoals dit verkomen worden.
Oh wacht, criminelen geven niets om de wet en kopen het wapen illegaal. Dus nu hebben de criminelen wapens, en de onschuldige burgers hebben niets om zichzelf te verdedigen tegen dit soort toestanden. Geweldige logica, EU!
Telegraaf en Dailey Mail, kweenie.quote:
Wij gaan zo op een ban-rampage.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe lang pikken de hardwerkende en vrome moderatoren dit nog?
Kon lange tijd heel makkelijk via Slowakije. Zie de reportage in de NRC, ergens vorige week.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:07 schreef noidey het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen legaal en illegaal?
Ik haakte even in op je opmerking over criminelen die illegaal een wapen kopen. RTL heeft al aangetoond hoe makkelijk dat is als je wil. Misschien moeten ze daar eens wat aan gaan doenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:07 schreef noidey het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen legaal en illegaal?
Die twee broer van de aanslag in Brussel waren geboren in Brussel, die dader van de aanslag in Orlando was geboren in New York, dus ik zou eerder juist het omgekeerde denken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:51 schreef Resistor het volgende:
Ik heb best wel een vreemd gevoel.
Ik ben 'blij' dat het een 'home grown' terrorist is, een zoon van mensen die waarschijnlijk redelijk goed geïntegreerd zijn.
Het zou pas echt ellende geven als blijkt dat hij in de laatste 3 jaar naar Duitsland gekomen is.
Hij is deaudquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden
Is de dader gepakt?
Welk motief had hij (m/v)?
Kan nog steeds overal heel gemakkelijk. En daar hoef je echt niet voor naar het buitenland.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:09 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kon lange tijd heel makkelijk via Slowakije. Zie de reportage in de NRC, ergens vorige week.
jaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden
Is de dader gepakt?
PS: ik ben net wakker, dus ik moet even up to date gebracht worden
Precies, hij is eigenlijk een vriend van de moslims. Z'n manifest maakte dat heel goed duidelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:10 schreef noidey het volgende:
[..]
Het maakt dus eigelijk niet eens meer uit of de dader moslim is of niet, blijkbaar is de islam nooit de oorzaak.
Breivik was ook gewoon maar iemand die blanke mensen in een slecht daglicht wou zetten en daarmee de Islam wou versterken.
De dader heeft al bijna een tuintje op z'n buik.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden
Is de dader gepakt?
PS: ik ben net wakker, dus ik moet even up to date gebracht worden
Dankquote:
Het is niet per definitie verboden om een vuurwapen in bezit te hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:13 schreef noidey het volgende:
[..]
Oke, dus ik kan nu naar Slowakije toe, legaal een pipa kopen, en weer terug naar huis rijden zonder problemen? Nee. Dit geldt niet in Nederland. Het is in Nederland verboden om een vuurwapen te hebben. Maakt niet uit of je hem in Slowakije hebt gekocht.
Hij was Iraans, dus de kans is klein dat hij überhaupt 'echt' moslim is. Die zijn in Europa nooit echt gelovig, zijn ook meestal supergoed geïntegreerd enzo. Kans is groot dat het een enorme gek was met issues. Los van de Islam.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:10 schreef noidey het volgende:
[..]
Het maakt dus eigelijk niet eens meer uit of de dader moslim is of niet, blijkbaar is de islam nooit de oorzaak.
Breivik was ook gewoon maar iemand die blanke mensen in een slecht daglicht wou zetten en daarmee de Islam wou versterken.
Praat je nu vanuit dat ene land waar je woont wat niks met Nederland te maken heeft of bedoel je dat als je een vuurwapenvergunning hebt je een vuurwapen op een bepaald terrein mag gebruiken?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet per definitie verboden om een vuurwapen in bezit te hebben.
Het is voor jou even gemakkelijk om illegaal wapens aan te schaffen als dat het voor terroristen is hoor. Als je wil loop je morgen nog met een blaffer rond en kan je superheld spelen door de eerlijke hardwerkende Nederlandse burgers te beschermen tegen al die boze, kwade en laffe moslims.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:16 schreef noidey het volgende:
[..]
Ja of nog een beter idee, laten we het onmogelijk maken voor hardwerkende burgers om zichzelf te verdedigen tegen het toenemende terreur in Europa, en het nog steeds even makkelijk laten voor terroristen om zoveel illegale geweren te kopen als ze maar willen. Super Idee!
Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:15 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hij was Iraans, dus de kans is klein dat hij überhaupt 'echt' moslim is. Die zijn in Europa nooit echt gelovig, zijn ook meestal supergoed geïntegreerd enzo. Kans is groot dat het een enorme gek was met issues. Los van de Islam.
Koop je ook illegale geweren als je je zo graag wil 'verdedigen'. Succes.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:16 schreef noidey het volgende:
[..]
Ja of nog een beter idee, laten we het onmogelijk maken voor hardwerkende burgers om zichzelf te verdedigen tegen het toenemende terreur in Europa, en het nog steeds even makkelijk laten voor terroristen om zoveel illegale geweren te kopen als ze maar willen. Super Idee!
Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Praat je nu vanuit dat ene land waar je woont wat niks met Nederland te maken heeft of bedoel je dat als je een vuurwapenvergunning hebt je een vuurwapen op een bepaald terrein mag gebruiken?
Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom hebben meerdere regeringsleiders al gesproken maar blijft Merkel stil?
Maar niet in dit topicquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?
Probeer het nog een keertje met een normale vraag
iraniers doen het ruimschoots het beste van alle vluchtelingengroepen in nederland. Heb ik als groep echt geen slecht woord over te zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.
Moest wel denken aan een kerel die ik ken. Is op zijn vijfde naar Nederland vanuit Iran gekomen en vertelde dat ie op de basisschool wel eens gepest werd door zijn Iraanse achtergrond. Hij was echter even nuchter geworden als waar de streek om bekend is. Dus dat deerde hem uiteindelijk niet zoveel.
Is dat wat ik zeg dan? Je moet het alleen niet doen overkomen alsof dat in Nederland niet toegestaan is. En nogmaals ; De illegale markt is in Nederland ook groot. Lekker een blaffer onder je kussentje leggen dusquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef noidey het volgende:
[..]
De enige manier om als burger aan een vuurwapen te komen is om een gecertificeerd jager te worden, of actief lid bent van de schietclub. We mogen geen vuurwapen thuis houden voor zelfverdediging.
Klopt, blijkt ook uit cijfers. Iraanse kinderen doen het ook allemaal heel erg goed op scholen. Ik weet niet waar het aan ligt dat deze groep er zo uitschiet, want andere allochtone groepen liggen vaak wat anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.
Moest wel denken aan een kerel die ik ken. Is op zijn vijfde naar Nederland vanuit Iran gekomen en vertelde dat ie op de basisschool wel eens gepest werd door zijn Iraanse achtergrond. Hij was echter even nuchter geworden als waar de streek om bekend is. Dus dat deerde hem uiteindelijk niet zoveel.
Praten ook vrij vlot goed Nederlands, maar dat komt omdat Farsi uit dezelfde grote familie komt als de Germaanse talen. Denk echt dat dit eerder een Tristan van der Vlisje is, maar laten we de nieuwsberichten nog maar afwachten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
iraniers doen het ruimschoots het beste van alle vluchtelingengroepen in nederland. Heb ik als groep echt geen slecht woord over te zeggen.
Willen =/= moeten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:21 schreef noidey het volgende:
[..]
Vertel je me nou dat ik, als onschuldige burger ILLEGAAL mijn wapen moet halen om mezelf te verdedigen? Dan ben niet geen onschuldige burger meer, dat snap je wel he? Weet jij wat de consequenties zijn als de politie hier achter komt?
Walgelijk.
Neemt niet weg dat ze tot nu toe opvallend stil isquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.
Kan jij jouw posting nader uitleggen? Vuurwapens in bezit mogen hebben in Nederlandquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?
Probeer het nog een keertje met een normale vraag
Maar dat is toch bizar te noemen dat ze dus sinds gisteravond 1800 helemaal nergens haar afschuw of wat dan ook heeft geuit?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.
In Duitsland? Vorig jaar zo'n 300 aanslagen op asielzoekers en buitenlanders, meestal nachtelijke brandstichting. In slechts 3% van de gevallen worden de daders gepakt. Aantal doden sinds hereniging van Duitsland door zulke aanslagen: 183.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
hvjbjtwjnmkntb.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Is dat wat ik zeg dan? Je moet het alleen niet doen overkomen alsof dat in Nederland niet toegestaan is. En nogmaals ; De illegale markt is in Nederland ook groot. Lekker een blaffer onder je kussentje leggen dus
Maar goed, bespaar je de moeite om hierop te reageren en laten we vooral weer eens een keertje ontopic blijven. Dan is ons Yvonne ook weer een gelukkig mens
Wil je nu wel ontopic gaan zoals inmiddels al 20 keer netjes is gevraagd?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:21 schreef noidey het volgende:
[..]
Vertel je me nou dat ik, als onschuldige burger ILLEGAAL mijn wapen moet halen om mezelf te verdedigen? Dan ben niet geen onschuldige burger meer, dat snap je wel he? Weet jij wat de consequenties zijn als de politie hier achter komt?
Walgelijk.
Zie hierboven. Graag eens een keertje ontopic blijven, anders zal ik je post moeten rapporteren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan jij jouw posting nader uitleggen? Vuurwapens in bezit mogen hebben in Nederland
Jij post wel vaker vanuit jouw perspectief hè waar je even vergeet aan te geven dat je het niet over Nederland hebt hè
Ja, is ook vreemd, maar 'men' zegt dat ze op de achtergrond druk bezig is/was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar dat is toch bizar te noemen dat ze dus sinds gisteravond 1800 helemaal nergens haar afschuw of wat dan ook heeft geuit?
Ontopicquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:26 schreef noidey het volgende:
[..]
Het is niet toegestaan in Nederland om een vuurwapen thuis, en laat staan op zak te hebben. Alleen jagers, sportschieters en verzamelaars mogen een vuurwapen in bezit hebben, en die mag alleen op locatie gebruikt worden.
Nogmaals, ik ga niet illegaal een geweer kopen, want ik ben geen terrorist. Daarom zeg ik dat de wetten omtrent vuurwapens belachelijk zijn.
Lief doen anders ga ik huilenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ben je toch een kinderachtig zielig mannetje.
Crisismanagment waarschijnlijk. Ze weet hoe een bepaald deel van het Duitse volk zal reageren, dan kan je maar beter extra bewaking regelen voordat je bekendmaakt dat het een Iraniër was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, is ook vreemd, maar 'men' zegt dat ze op de achtergrond druk bezig is/was.
Ja, dan moet je dat maar geloven.
Dat zou dus kunnen staan voor de groep waar hij de grootste hekel aan heeft, z'n pesters.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:35 schreef yvonne het volgende:
Zo klaar.
Ontopic, hoe ziet die dude eruit, hoe heet ie, waarom komt er neimand naar voren die hem kent.
Op tagesschau:
gericht geschoten op jongelui, een vrouw van 45, rest tussen 14-21 jaar.
Wat ergquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:35 schreef yvonne het volgende:
Zo klaar.
Ontopic, hoe ziet die dude eruit, hoe heet ie, waarom komt er neimand naar voren die hem kent.
Op tagesschau:
Laten we rustig afwachten ipv allerlei mensen naar voren te schuiven die het misschien toch niet zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:35 schreef yvonne het volgende:
Zo klaar.
Op tagesschau:
NRC schreef gisteren ook iets over hoe de Duitsers omgingen met dat geval van Würzburg. Erg zakelijk en weinig speculatief. In deze tijd van twitter-diarree is dat wel een verademing, alleen voor je live nieuwsuitzendingen is het wel enorm boring als het lang duurt voordat info echt klopt. Maar goed, daar kan ik zelf niet zo mee zitten. Liever de waarheid verspreiden dan allerlei bullshit de wereld in helpen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
Er werd gisteren op de Ned tv gezegd dat de Duitsers erom bekend staan dat ze pas info naar buiten brengen als het zes keer gedubbelchecked is. Om verkeerde informatie te voorkomen. Dat werd door bepaalde deskundigen juist geprezen. In dat licht is het best logisch dat er pas zo laat feiten naar buiten kwamen, dat ze zo hamerden op stoppen met foto's en filmpjes (merendeel klopte idd niet) en dat Merkel pas haar mond open trekt op het moment dat ze daadwerkelijk iets kán zeggen. En nee, ik ben geen Merkelfan. Integendeel. Maar ik begrijp het wel.
Niet. Nooit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat erg.
Trieste is ook dat ik niet weet hoe je dit kunt voorkomen.
Je kunt ook niet alle risico's tot 0 reduceren inderdaad. Moet je ook niet willen, anders wordt het wel een erg saaie wereld.quote:
Je kan ook medeleven betuigen zonder op de details van de zaak in te gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
Er werd gisteren op de Ned tv gezegd dat de Duitsers erom bekend staan dat ze pas info naar buiten brengen als het zes keer gedubbelchecked is. Om verkeerde informatie te voorkomen. Dat werd door bepaalde deskundigen juist geprezen. In dat licht is het best logisch dat er pas zo laat feiten naar buiten kwamen, dat ze zo hamerden op stoppen met foto's en filmpjes (merendeel klopte idd niet) en dat Merkel pas haar mond open trekt op het moment dat ze daadwerkelijk iets kán zeggen. En nee, ik ben geen Merkelfan. Integendeel. Maar ik begrijp het wel.
Precies. Dan maar wat minder spectaculaire live uitzendingen. Ik denk dat ze er daarnaast ook alles aan wilden doen om nabestaanden te informeren voordat alles al op Twitter en tv te zien was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:42 schreef Falco het volgende:
[..]
NRC schreef gisteren ook iets over hoe de Duitsers omgingen met dat geval van Würzburg. Erg zakelijk en weinig speculatief. In deze tijd van twitter-diarree is dat wel een verademing, alleen voor je live nieuwsuitzendingen is het wel enorm boring als het lang duurt voordat info echt klopt. Maar goed, daar kan ik zelf niet zo mee zitten. Liever de waarheid verspreiden dan allerlei bullshit de wereld in helpen.
Merkel krijgt op sociale media er al van langs voor ze überhaupt al wat gezegd heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
Kan ja. Alleen had dan de halve natie weer gekrijst dat ze verder niks zei en informatie achterhield.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:47 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Je kan ook medeleven betuigen zonder op de details van de zaak in te gaan.
Misschien kon hij niet verkroppen dat hij een jaar moest wachten op nieuwe afleveringen van GoT.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:51 schreef Wyand het volgende:
Een Iraniër, hmm... Wat zou zijn motief zijn?
Veel netter ook, dan schijnheilig misbruik maken van een dergelijke situatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:50 schreef Falco het volgende:
Misschien is ze al in het ziekenhuis langs geweest zonder die verrekte media-aandacht. Wat voegt nou zo'n toespraak ook toe denk ik zelf, maar goed..
Juist. Weten wij veel of ze misschien aan de nabestaanden wel al haar medeleven heeft getoond.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:50 schreef Falco het volgende:
Misschien is ze al in het ziekenhuis langs geweest zonder die verrekte media-aandacht. Wat voegt nou zo'n toespraak ook toe denk ik zelf, maar goed..
Op correcte en betrouwbare berichtgeving kan de onderbuik niet leven. We moeten wel met z'n allen schande kunnen spreken over bevolkingsgroepen en geloven met bijhorend praytagje.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:42 schreef Falco het volgende:
[..]
NRC schreef gisteren ook iets over hoe de Duitsers omgingen met dat geval van Würzburg. Erg zakelijk en weinig speculatief. In deze tijd van twitter-diarree is dat wel een verademing, alleen voor je live nieuwsuitzendingen is het wel enorm boring als het lang duurt voordat info echt klopt. Maar goed, daar kan ik zelf niet zo mee zitten. Liever de waarheid verspreiden dan allerlei bullshit de wereld in helpen.
Tsja, het is jammer maar het is niet anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Je kunt ook niet alle risico's tot 0 reduceren inderdaad. Moet je ook niet willen, anders wordt het wel een erg saaie wereld.
Maar wat is nou eigenlijk het motief?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Op correcte en betrouwbare berichtgeving kan de onderbuik niet leven. We moeten wel met z'n allen schande kunnen spreken over bevolkingsgroepen en geloven met bijhorend praytagje.
Dat is momenteel een beetje lastig vragen dus voor daar iets over bekend geraakt zijn we wel weer een tijdje verder. Of misschien gebeurt het wel nooit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar wat is nou eigenlijk het motief?
Vannacht was er iemand die plaatste een facebook screenshot van iemand die zei de dader te kennen en dat hij ali sonboly heette.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:53 schreef Braindead2000 het volgende:
De naam Ali Sonboly wordt nu vaker genoemd.
Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet. EDIT: Hij zou iets in de trant van '7 jaar lang gepest, nu heb ik een wapen' geroepen hebben. Hij woont pas 2 jaar in Duitsland, dusja, dan ga je maar onschuldige Duitsers neerschieten. Klinkt toch wel een beetje als sudden jihad syndrom.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is momenteel een beetje lastig vragen dus voor daar iets over bekend geraakt zijn we wel weer een tijdje verder. Of misschien gebeurt het wel nooit.
Als niemand duidelijkheid verschaft, dan gaat het merendeel ervan uit dat het een terroristische aanval is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:00 schreef Wyand het volgende:
[..]
Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet.
Maar is het pesten dan het motief? Het één hoeft het ander niet te verklaren natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:00 schreef Wyand het volgende:
[..]
Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet.
CNN is al jaren onbegrensde crap. Ooggetuigen kunnen ook allerlei onzin verklaren bewust dan wel onbewust.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:00 schreef Wyand het volgende:
[..]
Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet. EDIT: Hij zou iets in de trant van '7 jaar lang gepest, nu heb ik een wapen' geroepen hebben. Hij woont pas 2 jaar in Duitsland, dusja, dan ga je maar onschuldige Duitsers neerschieten. Klinkt toch wel een beetje als sudden jihad syndrom.
Hij woonde sinds 2 jaar in München.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:00 schreef Wyand het volgende:
[..]
Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet. EDIT: Hij zou iets in de trant van '7 jaar lang gepest, nu heb ik een wapen' geroepen hebben. Hij woont pas 2 jaar in Duitsland, dusja, dan ga je maar onschuldige Duitsers neerschieten. Klinkt toch wel een beetje als sudden jihad syndrom.
Maar waarschijnlijk wel correct. Hoeveel God is groot/deus vult/etc. rondschietende Christenen hebben we ook alweer gehad de afgelopen tijd?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar is het pesten dan het motief? Het één hoeft het ander niet te verklaren natuurlijk.
Een beetje moslim roept dat trouwens tien keer op een dag en iets daarom als islamitisch geïnspireerd of gemotiveerd zien is inmiddels echt wel een beetje vermoeiend.
Ah ok, dat heb ik dan verkeerd meegekregen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij woonde sinds 2 jaar in München.
Begrijpend lezen is dan ook een vak apart.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij woonde sinds 2 jaar in München.
Oke man.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:07 schreef Wyand het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk wel correct. Hoeveel God is groot/deus vult/etc. rondschietende Christenen hebben we ook alweer gehad de afgelopen tijd?
Zouden het ook zijn pesters zijn geweest?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:13 schreef FANN het volgende:
Toch een Mac Donald hater?
Did Munich killer Ali Sonboly lure children to their deaths on Facebook? Police probe fake ad for free food at massacre McDonald's where Iranian, 18, killed first of his nine victims before turning gun on himself
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)h.html#ixzz4FDnMcb9j
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
http://www.dailymail.co.u(...)g-centre-Munich.html
wie zal het zeggen... hij had het in elk geval gemund op een bepaalde groepquote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:14 schreef Wyand het volgende:
[..]
Zouden het ook zijn pesters zijn geweest?
wellicht waren het de andere 2 terroristen die het riepenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:07 schreef Wyand het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk wel correct. Hoeveel God is groot/deus vult/etc. rondschietende Christenen hebben we ook alweer gehad de afgelopen tijd?
Er was er uiteindelijk toch maar 1, toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:22 schreef Re het volgende:
[..]
wellicht waren het de andere 2 terroristen die het riepen
Bedankt voor het open van onze ogen. Tóch weer die verdomde islamquote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:23 schreef KrappeAuto het volgende:
Lijkt me dat hij die kinderen gelured heeft met Pokemon Go? Er was ook iets met een Pokemon Go tas dat hij op zijn rug droeg.
Wat betreft een moslim die dit deed omdat hij gek was: dit sluit natuurlijk niet uit dat islam wederom een factor was. Moslims kunnen makkelijk dergelijke acties gerechtvaardigen/ontlenen uit islamitisch gedachtegoed. Denk aan ongelovigen moeten dood, paradijs met maagden, voorbeeld Mohammed, etc. Als je met deze gedachtes opgroeit is de kans groot dat je het (deels) gebruikt ter rechtvaardiging van dit soort acties.
Inderdaad:quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:15 schreef Salvad0R het volgende:
"Mossad photographer Richard Gutjahr was pre-positioned in both Nice AND Munich! Talk about chutzpah… (Editor’s note: Shortly after this article was posted, Richard Gutjahr’s tweets, including the one shown above on the right, were deleted both from his Twitter feed and from the RT article.)"
Ik weet niet of het al een standaardriedeltje is geworden dat we een stop op moslimimmigratie moeten hebben, maar ik zie dat dat in ieder geval steeds meer wordt aangedragen. Lijkt me een uitstekend idee.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:26 schreef hooibaal het volgende:
Het is maar goed dat het een Iraniër is. Kunnen we tenminste gewoon onze standaardriedeltjes blijven herhalen.
Toevallig. MAar de 2de keer was hij gewoon bij een politiestation? Dus niet in het winkel centrum zelf, ofwel?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inderdaad:
15 juli Deutsche Welle: Attack witness Richard Gutjahr speaks to DW
Gisteren: Die Welt: Journalist Gutjahr twittert Bilder vom Polizeieinsatz
Hij kon maar geen pokemon vangen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:51 schreef Wyand het volgende:
Een Iraniër, hmm... Wat zou zijn motief zijn?
Jep...En ons nog willen laten geloven dat het niet islamitisch terreur was ook met als resultaat dat we onze duitse buren ook niet meer kunnen vertrouwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:27 schreef Eenskijken het volgende:
ah, weer een moslim dus. verrassend...
Mensen die Duitse media vetrouwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:29 schreef Odaiba het volgende:
Iraniërs
[..]
Jep...En ons nog willen laten geloven dat het niet islamitisch terreur was ook met als resultaat dat we onze duitse buren ook niet meer kunnen vertrouwen.
Dan vind ik de pesters in kwestie deels verantwoordelijk voor de moordpartij. Had dan de pesters opgezocht en díe over de kling gejaagd.quote:“I know this f*****g guy, his name is Ali Sonboly. He was in my class back then, we always mobbed him. And he always told us that he would kill us.”
Zoals je hierboven van KrappeAuto en consorten kan lezen komt het gewoon omdat hij een moslim is. Een andere reden bestaat niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:31 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dan vind ik de pesters in kwestie deels verantwoordelijk voor de moordpartij. Had dan de pesters opgezocht en díe over de kling gejaagd.
Misschien werd hij wel gepest omdat hij moslim was. Dan is het toch weer de schuld van de islam.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals je hierboven van KrappeAuto en consorten kan lezen komt het gewoon omdat hij een moslim is. Een andere reden bestaat niet.
Want het een sluit het ander uit toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals je hierboven van KrappeAuto en consorten kan lezen komt het gewoon omdat hij een moslim is. Een andere reden bestaat niet.
Misschien waren de pesters wel een andere huppeldepup-niet dan hij. Dat zou helemaal goud zijn natuurlijk. Dan is het dossier rond en komt het door Allah, wat een spontaan volksfeest teweeg zal brengen in NWS.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien werd hij wel gepest omdat hij moslim was. Dan is het toch weer de schuld van de islam.
Nou ik vond het al vanaf het begin vreemd hoe hij daar pontifciaal voor de Mac Donals ging staanquote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Deze nieuwsgebeurtenis zorgt voor veel kortsluiting bij sommige mensen, die dachten dat de wereld simpel in elkaar steekt. En toegegeven, zelfs ik ben verrast.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien waren de pesters wel een andere huppeldepup-niet dan hij. Dat zou helemaal goud zijn natuurlijk. Dan is het dossier rond en komt het door Allah, wat een spontaan volksfeest teweeg zal brengen in NWS.
Ligt eraan. In zekere zin kan je die indirect verantwoordelijk houden ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:37 schreef Eenskijken het volgende:
wait, jij houdt pesters op school deels verantwoordelijk voor iemand die een moordpartij pleegt? dude....
foto's waren van politie die voor het winkelcentrum stonden. Voer voor conspiracy theorists, en dat hij de tweets later verwijderd heeft maakt het nog "verdachter".quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:28 schreef Wyand het volgende:
[..]
Toevallig. MAar de 2de keer was hij gewoon bij een politiestation? Dus niet in het winkel centrum zelf, ofwel?
Natuurlijk ... ! Kijk, zo af en toe een plagerijtje moet kunnen maar wanneer je met meerdere mensen járenlang iemand mentaal en/of fysiek met de grond gelijk maakt, is de kans aanwezig dat zelfs een vredelievend muurbloempje veranderd in een maniakale moordenaar. Hoewel deze gevolgen doorgaans niet worden voorzien door de pesters, weten ze donders goed dat ze het leven van de slachtoffers tot een hel maken. Samengevat zijn de pesters dus deels schuldig aan de dood van 9 mensen gisteren in München.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:37 schreef Eenskijken het volgende:
wait, jij houdt pesters op school deels verantwoordelijk voor iemand die een moordpartij pleegt? dude....
Best wel goed gegokt ik, zelfs de leeftijdquote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:37 schreef mijntjexx het volgende:
Hoe ik denk dat het gegaan is : Dikkige Jongen ( ik vind hem jong lijken op afstand met zijn rode rugzak) begint te vuren bij de mc donalds, loopt door winkelcentrum of iig richting parkeergarage, schiet onderweg nog een paar keer, komt bij parkeergarage. Iemand van afstand filmt hem en begint een discussie..jongen schreeuwt terug en zegt ik ben een duitser en iets over medicamenten. Hij vuurt nog wat schoten. JE hoort op achtergrond politie aankomen. Jongen naait eruit en is dus al lang weg als politie eraan komt.
Ik zal morgen zien of ik gelijk heb maar het begint er steeds meer op te lijken
Je hebt redelijk boter op je hoofd als je het vreemd vindt dat na afgelopen tijd mensen denken het zal wel weer een moslim zijn. Is dat een goed situatie, nee. Maar niet vreemd.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:36 schreef Salvad0R het volgende:
Mensen die daders van dit soort streken direct associëren met een bepaalde religie, zonder enig gedegen onderzoek af te wachten, zonder enig steekhoudend bewijs, zijn evengoed terroristen. Angst inboezemen voor een bepaalde bevolkingsgroep voor een politieke agenda. De definitie van "terrorisme".
Know Your Enemy .
Kan wel zijn, maar het is wel iedere keer hetzelfde gezeik door mensen van afkomst uit het Midden-Oosten. Ben het echt wel beu onderhand.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:36 schreef Salvad0R het volgende:
Mensen die daders van dit soort streken direct associëren met een bepaalde religie, zonder enig gedegen onderzoek af te wachten, zonder enig steekhoudend bewijs, zijn evengoed terroristen. Angst inboezemen voor een bepaalde bevolkingsgroep voor een politieke agenda. De definitie van "terrorisme".
Know Your Enemy .
Iran is op en top Arabisch jaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar het is wel iedere keer hetzelfde gezeik door mensen van Arabische afkomst. Ben het echt wel beu onderhand.
En nee, ik ben niet extreem-rechts, ben zelfs links, heb nog nooit gediscrimineerd en ook geen xenofobie.
Perzisch met een vleugje Arabisme in de vorm van het Arabische geloof.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar het is wel iedere keer hetzelfde gezeik door mensen van Arabische afkomst. Ben het echt wel beu onderhand.
En nee, ik ben niet extreem-rechts, ben zelfs links, heb nog nooit gediscrimineerd en ook geen xenofobie.
Begrijpelijk. Het punt is, dat wanneer jij er als sociale ingenieur een duistere agenda op nahoudt, waarbij het plegen van terreur er deel van uitmaakt, dat je altijd wel malloten kan vinden om zulke daden te plegen. Die vind je in ELKE bevolkingsgroep en ELKE afkomst. Het komt die ingenieurs nu gewoon het beste uit dat Islam gestigmatiseerd wordt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die Tunesiër van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Weet ik veel, je weet best wat ik bedoel, Midden-Oosten dan.
Tunesier.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Die Algerijn van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.
had het al aangepastquote:
Ze bedoelt islamitische landen maar dat mag ze eigenlijk niet zeggenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Die Algerijn van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.
Ah, het is de schuld van de Mosselims!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:56 schreef Wyand het volgende:
[..]
Ze bedoelt islamitische landen maar dat mag ze eigenlijk niet zeggen
Follow the money - kom je vaak erg ver mee wbt oorzaken. Natuurlijk zijn er mensen die rijk worden door de ellende van anderen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Het punt is, dat wanneer jij er als sociale ingenieur een duistere agenda op nahoudt, waarbij het plegen van terreur er deel van uitmaakt, dat je altijd wel malloten kan vinden om zulke daden te plegen. Die vind je in ELKE bevolkingsgroep en ELKE afkomst. Het komt die ingenieurs nu gewoon het beste uit dat Islam gestigmatiseerd wordt.
bijvoorbeeld George Soros, de financier van mensenhandelaren vanuit Syrië, die de vluchtelingenstroom van honderdduizenden mensen heeft georganiseerd.
Die naam wordt nooit genoemd op het NOS nieuws. Zo vreemd.
ja nou he poeh zegquote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:57 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Mwah, een pot nat gast. Beiden landen vol met gearabiseerde berbers en eenzelfde cultuur.
wat maakt t uit?!?!? je snapt tog wat ze bedoeld. mensuh met een kleurtje gewoon.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Die Tunesiër van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.
Niet helemaal. Tunesië is een jonge (onvolledige) democratie waar zelfs andersdenkenden sinds een jaar ruimte krijgen. Dat was onder Ben Ali ondenkbaar. Een woord over zijn heerschap en de veiligheidsdiensten stonden vrij snel voor de deur. Geen rechten, geen aanklacht, en daar zat je in de bak.quote:
Dat zijn geen moslims, dat zijn gefrustreerde kutventjes. Als jij denkt dat "religie" iets te maken heeft met zulk kankergedrag, dan bende gij een noob.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oh dus de moslims die op Nederlandse zwembaden meisjes aanranden worden aangestuurd door een sociale ingenieur? Wow nu krijgen pas een kijkje in de keuken achter de schermen. Wow man Wow wow wow.
Kan ik ook nog solliciteren voor sociale ingenieur?
18-jarige Iraniër schoot 9 mensen dood in München. Hij heeft uiteindelijk de hand aan zichzelf geslagen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:59 schreef Twiitch het volgende:
Zooooo, dik twaalf uur geen nieuws gevolgd, kan iemand me nou eindelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit? Of weten ze het nog steeds niet zeker.
Weer zo'n ziekelijk jong mannetje dus. Gaat lekker.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef George_Zina het volgende:
[..]
18-jarige Iraniër schoot 9 mensen dood in München. Hij heeft uiteindelijk de hand aan zichzelf geslagen.
Jongen van 18, jarenlang gepest op school, waarschijnlijk door dikke mac donalds vretenendequote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:59 schreef Twiitch het volgende:
Zooooo, dik twaalf uur geen nieuws gevolgd, kan iemand me nou eindelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit? Of weten ze het nog steeds niet zeker.
Verdrietig hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef George_Zina het volgende:
[..]
18-jarige Iraniër schoot 9 mensen dood in München. Hij heeft uiteindelijk de hand aan zichzelf geslagen.
Is dat echt gebeurt? My god.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Jongen van 18, jarenlang gepest op school, waarschijnlijk door dikke mac donalds vretenende
Duitse kinderen, plaatst of FB een fake advertentie over gratis eten bij Mac Donald, wacht tot
er kinderen arriveren en gaat schieten.
Een gelukje bij een groot ongeluk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit was een psychiatrisch patiënt met een vuurwapen.
Geen IS terreur.
Wel fijn dat hij een buitenlander was zodat we het daar gemakkelijk op kunnen gooien ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een gelukje bij een groot ongeluk.
Hoezo zorgelijk voor de toekomst?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:04 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Mwah, ik kan niet zeggen dat het mij verdrietig maakt. Wel zorgelijk voor de toekomst.
Ben benieuwd. Na alle berichtgeving en geruchten verwacht ik geen overduidelijke extremist. Een IS aanslag is ook meestal wat 'grootser' opgezet.quote:
Wat heb je veel sympathie voor de slachtoffers.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Jongen van 18, jarenlang gepest op school, waarschijnlijk door dikke mac donalds vretenende
Duitse kinderen, plaatst of FB een fake advertentie over gratis eten bij Mac Donald, wacht tot
er kinderen arriveren en gaat schieten.
Waarschijnlijk een 'columbine' achtig geval. Bizar hoe besmettelijk geweld soms overkomt.quote:
Volgens mij is ie gewoon in Duitsland opgegroeid. Dat maakt hem een Duitser.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Wel fijn dat hij een buitenlander was zodat we het daar gemakkelijk op kunnen gooien ja.
Nou eigenlijk heel veel, maar als je het kort en bondig wil zeggen, moet het even zo....quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat heb je veel sympathie voor de slachtoffers.
Waarschijnlijk is hij daar nou juist veel mee gepest....quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij is ie gewoon in Duitsland opgegroeid. Dat maakt hem een Duitser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |