abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:44:53 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947843
quote:
Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.

De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.

Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.

Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.

Advies

De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.

In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.

Schutters

De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.

Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.

Getuige

Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.

De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.

Politie

De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.

De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.

Centrum

In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.

De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.

Meer informatie volgt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:

http://pastebin.com/kF84hMfy
Laffe huichelaar
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:45:03 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947846
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Totaal kul argument. Beetje een schoffering naar al die nabestaanden toe. Er moet gewoon een immigratiestop komen voor moslims naar Europa. (althans zeker uit de zogenaamde risicolanden en gebieden) Trump stelt zoiets vergelijkbaars voor in de VS en vele kunnen zich daarin vinden. Laten we eerst de boel hier op orde gaan stellen alvorens we er nog meer binnenlaten.
Mijn post is kul maar vluchteligen toelaten gelijk stellen aan mensen vertelken dat ze het verdienen om te sterven niet? :D

Graag zou ik ook horen waarom je het kul vindt, dit is natuurlijk geen manier van discussieren, ik maak een lange post, jij noemt het kul zonder er verder op in te gaan en steekt gewoon weer je eigen riedel af
Laffe huichelaar
pi_163947859
Waarom sowieso deze discussies over moslims? Er is nog geen link gevonden?
pi_163947860
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.

Mensen wier leven niet bedreigd wordt, hebben natuurlijk niks te zoeken in Europa als 'vluchteling', maar dat is weer een andere discussie voor een ander tooic
En je stelt ook met alle plezier je ouders en je kinderen (als je die zou hebben) bloot aan dat grotere risico om dood te gaan?
pi_163947909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee ik zie alleen een iraans-duitse jongen van 18 met een geestelijke afwijking (namelijk de bereidheid te doden).

Wat wel ironisch is is dat misschien expres riep dat ie een duitser is omdat ie altijd is gepest
..
pi_163947910
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:37 schreef noidey het volgende:

[..]

Dus heb je een bron of niet?
Probeer het te zoeken ik denk dat je op deze zoektocht nog veel informatie hier en daar opduikelt om je mening zo nu en dan bij te schaven bijvoorbeeld.
pi_163947918
Ik heb best wel een vreemd gevoel.

Ik ben 'blij' dat het een 'home grown' terrorist is, een zoon van mensen die waarschijnlijk redelijk goed geïntegreerd zijn.

Het zou pas echt ellende geven als blijkt dat hij in de laatste 3 jaar naar Duitsland gekomen is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_163947926
Iraniërs zijn sjiieten en bovendien vechten Iraanse militairen in Syrië tegen IS. Dat maakt het wat verwarrend dit..
pi_163947929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En je stelt ook met alle plezier je ouders en je kinderen (als je die zou hebben) bloot aan dat grotere risico om dood te gaan?
Het is onzin wat hij aan het verkondigen is. Afrika komen rustig 80 miljoen mensen per jaar bij die in grote armoede leven. Dan importeer je elk jaar 1 miljoen maar het is een speld in een hooiberg. Helpen, maar dan in hun eigen landen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:53:02 #10
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163947932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:49 schreef noidey het volgende:

[..]

De dader komt uit Iran.
En het is een moslim dus dan kan hij het alleen gedaan hebben omdat hij moslim is. Die gedachte :D
wooblabalurg
pi_163947935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:49 schreef noidey het volgende:

[..]

De dader komt uit Iran.
Ja dus? Er is niks gezegd dat die dit heeft gedaan omdat het een doorgedraaide moslim is.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:53:45 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947936
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja. Dat bijzonder kleine grotere risico tegenover een vele malen groter risico voor die vluchtelingen.

In deze ver geglobaliseerde wereld zou je je deuren niet moeten sluiten wanneer het jou utkomt. Daar is de wereld te klein voor. Wel deelnemen aan een coalitie die daar de hele wereld naar god bombardeert, maar dan de deur sluiten als die mensen op de stoep staan omdat hun huizen zijn opgeblazen. Je acties hebben consequenties.

Als je er nou niks mee te maken hebt in Syrië, had het nog een ander verhaal geweest, maar we doen gewoon mee. Huis opblazen=je huis openstellen imo
Laffe huichelaar
pi_163947938
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Yasmin23 het volgende:
hij was moslim, en in ogen van velen is alles wat een moslim aan negatiefs doet alleen vanwege en uit naam van het geloof.
pi_163947946
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Iraniërs zijn sjiieten en bovendien vechten Iraanse militairen in Syrië tegen IS. Dat maakt het wat verwarrend dit..
Niet alle Iraniërs. Zou heel goed zijn dat de ouders Soennieten zijn die gevlucht zijn, en dat de zoon in Duitsland onder invloed van extremisten gekomen is.
pi_163947947
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

hij was moslim, en in ogen van velen is alles wat een moslim aan negatiefs doet alleen vanwege en uit naam van het geloof.
Weten we zeker dat het een moslim was? :P
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:55:04 #16
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163947949
Moslimterrorisme is een actueel onderwerp. Ook een onderwerp waarover je gerust zorgen mag uiten.
Alleen heeft het met deze betreurenswaardige kwestie niet veel van doen in de zin dat dit door de autoriteiten niet is bevestigd en aan de hand van alle beschikbare info niet in dit profiel past.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:55:27 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163947953
quote:

[..]

De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.

Mensen wier leven niet bedreigd wordt, hebben natuurlijk niks te zoeken in Europa als 'vluchteling', maar dat is weer een andere discussie voor een ander tooic
eerder een kans van 1 op 50000000000 (50 miljard) per vluchteling per jaar. (in de veronderstelling dat een half miljoen immigranten op een bevolking van 10 miljoen, honderd moorden per jaar plegen)
are we infinite or am I alone
pi_163947956
Een Breivikje
pi_163947962
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weten we zeker dat het een moslim was? :P
nee dat weten we ook niet maar kans is wel heel groot.
pi_163947966
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Die aanslag in Australië een tijdje geleden was een soennitische Iranees.
-géén blogabet, bvd-
pi_163947972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef byah het volgende:
Een Breivikje
een Tristan vd Vlisje
pi_163947979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Resistor het volgende:

[..]

Niet alle Iraniërs. Zou heel goed zijn dat de ouders Soennieten zijn die gevlucht zijn, en dat de zoon in Duitsland onder invloed van extremisten gekomen is.
Hmm.. dan hou ik het toch maar op weer een doorgedraaide moslimgekkie die zich heeft laten inspireren door IS. Het is net als het Ebola-virus dit.. de epidemie duurt even maar er komt een moment dat het stopt
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:57:34 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947981
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef damian5700 het volgende:
Moslimterrorisme is een actueel onderwerp. Ook een onderwerp waarover je gerust zorgen mag uiten.
Alleen heeft het met deze betreurenswaardige kwestie niet veel van doen in de zin dat dit door de autoriteiten niet is bevestigd en aan de hand van alle beschikbare info niet in dit profiel past.
Je hebt gelijk.

Ik stel voor dat we over het toelaten van vluchtelingen in het licht van de recente terreurgolf in nice en de man met de bijl en wellicht deze vent een apart topic openen onder de noemer 'achtergronden'. Kunnen we het hier over het Duitse draam blijven hebben
Laffe huichelaar
pi_163947985
We weten heel weinig maar toch wordt er hier gezegd dat we een immigratiestop nodig hebben uit islamitische landen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:57:50 #25
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163947986
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja. Dat bijzonder kleine grotere risico tegenover een vele malen groter risico voor die vluchtelingen.

In deze ver geglobaliseerde wereld zou je je deuren niet moeten sluiten wanneer het jou utkomt. Daar is de wereld te klein voor. Wel deelnemen aan een coalitie die daar de hele wereld naar god bombardeert, maar dan de deur sluiten als die mensen op de stoep staan omdat hun huizen zijn opgeblazen. Je acties hebben consequenties.

Als je er nou niks mee te maken hebt in Syrië, had het nog een ander verhaal geweest, maar we doen gewoon mee. Huis opblazen=je huis openstellen imo
Stel jezelf eens de vraag hoeveel je echt geeft om elk mensenleven in de wereld. Als er in 1 dag 100.000 mensen verzuipen in Bangladesh kan je dan niet eten en slapen? Als er een miljoen mensen vermoord worden in Soedan is dan je hele jaar verziekt? Zo niet, waarom zou je je familie dan blootstellen aan dat grotere risico om dood te gaan?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:58:12 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163947992
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:56 schreef noidey het volgende:

[..]

98% zeker aangezien 98% van Iran moslim is :P :P :P :P
Maar degenen die na de val van de Shah vluchtten zullen vooral uit de overblijvende 2% komen. (Al zal ie waarschijnlijk wel moslim geweest zijn)
pi_163947998
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:
We weten heel weinig maar toch wordt er hier gezegd dat we een immigratiestop nodig hebben uit islamitische landen.
We lijken meer op Erdogan dan we denken.. we grijpen iets naars aan om meteen van alles wat ons niet bevalt af te komen
pi_163947999
quote:
je loopt toch al langer mee in NWS? Dat roepen ze ook als KNMI code rood afgeeft
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:59:19 #29
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163948000
quote:
Even TR plaatsen, want dit is offtopic.
pi_163948005
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

je loopt toch al langer mee in NWS? Dat roepen ze ook als KNMI code rood afgeeft
Ja ik weet het ook ja :@

Maar soms heb je van die dagen.
  Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 09:00:01 #31
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163948012
Wat een ellende weer zeg :{ Niet veel van meegekregen nog. Is er ergens online een persco te zien over wat er nu allemaal gebeurd is?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:00:02 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163948013
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.

Ik stel voor dat we over het toelaten van vluchtelingen in het licht van de recente terreurgolf in nice en de man met de bijl en wellicht deze vent een apart topic openen onder de noemer 'achtergronden'. Kunnen we het hier over het Duitse draam blijven hebben
Wie maakt het topic? Ik zit mobiel. Houden we hier op over de vluchtelingen
Laffe huichelaar
pi_163948018
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vluchtelingen helpen kan alleen als eerst het asieltoerisme wordt gestopt. Je maakt mij niet wijs dat het om veiligheid gaat als ze tien veilige landen moeten doorkruisen om in West-Europa te geraken. Squatchpraat. Ook 'goedmensen' zouden een strakker immigratiebeleid moeten toejuichen. De indruk wordt gewekt dat pijn lijden onvermijdelijk is in de Europese asielzoekerschaos, maar dat is niet juist. Alleen moet er beleid worden gemaakt dat niet is gebaseerd op emotie of afgedwongen door achterhaalde internationale verdragen – er moet zakelijk worden nagedacht over het belang van Nederland. Een groot probleem daarbij is dat de overheid niet in staat is de echte vluchtelingen te onderscheiden van gelukszoekers die meeliften op de tragische omstandigheden van hen die daadwerkelijk proberen te ontsnappen aan oorlog en vervolging. Wie de vluchtelingen een warm hart toedraagt zou er juist zijn prioriteit van moeten maken die gelukszoekers eruit te pikken, want er is niemand die het draagvlak voor de komst van azc’s en immigranten zo ondergraaft als zij.

Het onderscheid tussen asielzoekers en vluchtelingen wordt echter veel te weinig gemaakt in zowel politiek als media, en door zowel links als rechts. Daardoor is enige discussie al op voorhand gedoemd te verzanden in misverstanden en semantiek. Intussen blijven de mensenhandelaren in Noord-Afrika cashen voor elke asielzoeker die heelhuids in Europa aankomt. Over die handelaren horen we in tegenstelling tot het begin van de asielzoekerscrisis ineens niets meer. Het sluiten van de grenzen is essentieel om de problematiek overzichtelijk te houden, maar het is helemaal niet nodig om het reizen van en naar onze buurlanden moeilijk te maken voor de transportsector, toeristen of andere burgers – zolang er een doortastend beleid is om de (illegale) immigratie aan te pakken. Het belangrijkste daarbij is: maak duidelijk dat hier niets te halen is. Laat asielzoekers alleen toe op basis van een puntensysteem of volgens een green card model.

Klinkt ingewikkeld? Is het niet, het hoeft alleen maar gekopieerd te worden van landen als Canada, de VS of Australië. Kort gezegd: een immigrant moet aantoonbaar baan- en / of bestaanszekerheid hebben in ons land, kan geen aanspraak doen op sociale voorzieningen en kan pas na enkele jaren als volwaardig lid van de samenleving het staatsburgerschap verkrijgen. Criminelen, illegale immigranten (zonder papieren, of zij die met leugens of geweld binnenkomen) dienen direct uitgezet te worden. Neem een vingerafdruk, maak een irisscan, en laat de overtreders nooit meer toe. Dat is logistiek gezien misschien het ingewikkeldste aspect van een effectief immigratiebeleid, maar misschien wil Sunweb wel uitzetreisjes organiseren?
pi_163948022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:59 schreef noidey het volgende:

[..]

Wat zijn wij de vluchtelingen schuldig dat wij verantwoordelijk zijn voor het opnemen van hun en miljarden euros per jaar uit geven aan hun?
wat een triest wereldbeeld heb jij zeg 8)7
Hoe oud ben je, 13? Nog geen geschiedenisles gehad over tweede wereldoorlog en watersnoodramp waarbij anderen ons geholpen hebben?
pi_163948023
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Even TR plaatsen, want dit is offtopic.
Het is offtopic idd maar het geeft wel aan dat er een probleem is. Stel dat er totaal geen link met de islam gevonden kan worden in dit geval werkt het de terroristen toch in de kaart.
pi_163948031
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Mijn post is kul maar vluchteligen toelaten gelijk stellen aan mensen vertelken dat ze het verdienen om te sterven niet? :D

Graag zou ik ook horen waarom je het kul vindt, dit is natuurlijk geen manier van discussieren, ik maak een lange post, jij noemt het kul zonder er verder op in te gaan en steekt gewoon weer je eigen riedel af
Ruim 60% is geen oorlogsvluchteling, dus wat haal je binnen? Hier is al vanaf het begin voor gewaarschuwd, er komen elementen mee met als doel hier aanslagen te plegen of onrust te veroorzaken. (lees groepen tegenover elkaar opzetten, ronselen voor de jihad, etc) Ongelooflijk dat multiculturele idealisten nog steeds in hun ontkenningsmode blijven steken nu zowat iedere week wel ergens een radicale moslimgek mensen op straat doodschiet, aanvalt met bijlen, ze opblaast of ze omver rijdt met een truck.

Ik ben voor een moslimstop binnen Europa omdat we zien dat een deel van de al aanwezige moslimgemeenschap radicaliseert. Dat bepaalde wijken zo geïslamiseerd zijn dat de overheid daar nog nauwelijks controle over heeft. Denk aan de Franse voorsteden, Oost-London, maar ook wijken in Barcelona waar veel geradicaliseerde Pakistanen wonen. Dan kan het niet anders dan te erkennen dat het integratiemodel zoals we die enkele decennia als ideaal voor ogen hadden faliekant is mislukt. Ook in Nederland. Dat behoeft geen enkele discussie meer maar concrete actie.

Denk aan een verbod op de dubbele nationaliteit in Nederland waardoor dubbele paspoorthouders gedwongen worden een keuze te maken. Een immigratiestop uit landen waar moslimextremisme een exportproduct is. Verbod op buitenlandse financieringen voor hier te bouwen moskeeën. Verder zal de controle in die oncontroleerbare geïslamiseerde wijken moeten worden terug heroverd waarbij de inzet van militair geweld niet mag worden geschuwd. Dat vereist nieuw gekozen leiders met lef, niet de zittende elite die mede verantwoordelijk zijn voor wat nu plaatsvind. Die kijken van het probleem weg en zijn al bezig zichzelf na hun ambtsperiode in te zetelen in het bedrijfsleven.
pi_163948032
quote:
Mensen zoeken wanhopig naar een oplossing om dit te stoppen, op zich logisch maar ook kortzichtig want zo simpel is het nou eenmaal niet.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_163948036
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:02 schreef danos het volgende:

[..]

Mensen zoeken wanhopig naar een oplossing om dit te stoppen, op zich logisch maar ook kortzichtig want zo simpel is het nou eenmaal niet.
Met wat nu bekend is doet dit mij erg denken aan een Tristanactie.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:03:39 #39
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163948039
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef noidey het volgende:

[..]

Jij bent niet echt goed in verbanden zien he? Zie jij echt niet dat een groep die zo'n 10-15% van de populatie uitmaakt, zorgt voor letterlijk 99% van de terroristische aanslagen? Of steek je je kop gewoon in het zand zodat ze jou geen racist kunnen noemen en dan zit je lekker veilig?
Ik vind juist dat mensen zoals jij de kop in het zand steken door niet verder te kijken en te fixeren op moslims die terroristen zouden zijn. :D
wooblabalurg
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:04:35 #40
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163948047
Laatste oproep om ontopic te blijven!
Uit de tot nog toe openbare informatie over deze kwestie is de vermoedelijke dader een Duitser met Iraanse afkomst.
Niet noodzakelijkerwijs een vluchteling of een moslim.
De discussie over vluchtelingen en de bekende stokpaardjes zullen worden gemodereerd.
pi_163948048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:03 schreef noidey het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vraag of argument. Als mijn redenering echt zo debiel is, waarom heb jij dan zo'n moeite om er volwassen op te reageren met een antwoord of tegenargument? Behandel me met respect, ja? Dan doe ik dat ook.
ik geef wel antwoord, eentje waar je over na moet denken, maar dat is niet jouw ding blijkbaar.
pi_163948059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Met wat nu bekend is doet dit mij erg denken aan een Tristanactie.
Ik ga ook voor die optie. Wanhopig, niets met geloof te maken, en knettergek.

Als je uit overtuiging iets doet ga je er uit met een knal, dan ga je niet eenzaam een kogel door je eigen hoofd jagen.
pi_163948062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hmm.. dan hou ik het toch maar op weer een doorgedraaide moslimgekkie die zich heeft laten inspireren door IS. Het is net als het Ebola-virus dit.. de epidemie duurt even maar er komt een moment dat het stopt
Die vervolgens schiet op een vrouw met hoofddoek? Maar dat matcht toch niet.

Had geen Iranier verwacht.
pi_163948068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik ga ook voor die optie. Wanhopig, niets met geloof te maken, en knettergek.

Als je uit overtuiging iets doet ga je er uit met een knal, dan ga je niet eenzaam een kogel door je eigen hoofd jagen.
Ook omdat die toch riep dat het een Duitser was?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:06:55 #45
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163948078
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hoe oud ben je, 13? Nog geen geschiedenisles gehad over tweede wereldoorlog en watersnoodramp waarbij anderen ons geholpen hebben?
Hoe kan jij een huis, computer, internet enz hebben als je altijd vanuit de persoon die geholpen wil worden denkt? Miljoenen mensen gaan elk jaar dood aan de honger en jij leeft in luxe. Waarom sta je dat niet vrijwillig af?
pi_163948080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Klinkt heel logisch:

"Ik ben een Duitser, ik ben niets meer of minder dan jullie, waarom accepteren jullie mij niet?"

(dat zouden zijn gedachten kunnen zijn geweest)
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:08:25 #47
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163948092
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is offtopic idd maar het geeft wel aan dat er een probleem is. Stel dat er totaal geen link met de islam gevonden kan worden in dit geval werkt het de terroristen toch in de kaart.
De enige wapen daartegen is geen enkel onderwerp buiten de discussie te plaatsen en altijd gaan voor de dialoog en het debat.
pi_163948097
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De enige wapen daartegen is geen enkel onderwerp buiten de discussie te plaatsen en altijd gaan voor de dialoog en het debat.
Ja maar het hier dan weghalen helpt dan niet mee. Al denk ik dat we elkaar hier ook niet meer kunnen overtuigen aangezien we altijd dezelfde discussies hebben.

:p
pi_163948100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:56 schreef noidey het volgende:

[..]

98% zeker aangezien 98% van Iran moslim is :P :P :P :P
Ja, maar het gaat hier niet over Iran maar over Duitsland. Heel veel van de naar Europa gevluchte Iraniers zijn nogal rekkelijk, sterker nog, dat waren ze al en dat was vaak de reden om te vluchten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163948104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat hier niet over Iran maar over Duitsland. Heel veel van de naar Europa gevluchte Iraniers zijn nogal rekkelijk, sterker nog, dat waren ze al en dat was vaak de reden om te vluchten.
Wat bedoel je met rekkelijk?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:11:03 #51
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163948117
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar het hier dan weghalen helpt dan niet mee. Al denk ik dat we elkaar hier ook niet meer kunnen overtuigen aangezien we altijd dezelfde discussies hebben.

:p
Jawel. Er is genoeg ruimte om onder het kopje achtergronden discussies te starten.
Misschien blijven de meningsverschillen en bepaalde visises onoverbrugbaar. Punt is alleen dat we niet naar aanleiding van de verschillende actuele gebeurtenissen steeds dezelfde discussies gaan voeren. We hebben in dit subforum ook het kopje nieuws, namelijk.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:11:10 #52
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_163948119
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:04 schreef damian5700 het volgende:
Laatste oproep om ontopic te blijven!
Uit de tot nog toe openbare informatie over deze kwestie is de vermoedelijke dader een Duitser met Iraanse afkomst.
Niet noodzakelijkerwijs een vluchteling of een moslim.
De discussie over vluchtelingen en de bekende stokpaardjes zullen worden gemodereerd.
Hij was helemaal geen vluchteling.

http://nos.nl/artikel/211(...)ef-nog-onbekend.html
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_163948121
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

En hoeveel van die mensen die ons geholpen hebben zijn door ons opgeblazen? :P Nee, flauw. Maar je doet nu net alsof wij nooit geholpen hebben. Maar dit is nogal off-topic.

Wat een ellende weer. Ik ben wel benieuwd naar het motief.
pi_163948123
1 schutter.
Die begon bij de Mac. Daarna het winkelcentrum onveilig maakte en. toen naar het dak ging?

Jammer dat de situatie zo onduidelijk was voor de politie, wat op zich wel begrijpelijk is hoor. Maar duizenden politie op de been voor 1 gek die zichzelf om zeep hielp. Gevaar geweken.
Klinkt achteraf natuurlijk vrij overzichtelijk.
RIP voor de slachtoffers ;(
The secret of getting ahead is getting started
pi_163948124
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met rekkelijk?
Niet erg streng in de leer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163948125
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind juist dat mensen zoals jij de kop in het zand steken door niet verder te kijken en te fixeren op moslims die terroristen zouden zijn. :D
Moslims verheerlijken een terroristische ideologie, ongeacht ze nu wel of niet deel uitmaken van die terroristische acties. De ideologie is vermomd als religie met regels en gebruiken die zouden leiden tot een beter menszijn. We hoeven inmiddels geen discussie meer te voeren dat daar allerminst sprake van is.

Het gros van moslims zijn simpelweg passieve geïndoctrineerde volgzame schaapjes. (zo zijn ze cultureel opgevoed, denk niet voor jezelf maar denk zoals anderen voor jou denken) De geradicaliseerden geven uiting aan wat er staat. De islam is onderwerping in zijn letterlijke betekenis waarbij geweld is gerechtvaardigd en een martelaarschap is verzekerd.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:13:07 #57
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163948135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:11 schreef Poison-Ivy het volgende:
1 schutter.
Die begon bij de Mac. Daarna het winkelcentrum onveilig maakte en. toen naar het dak ging?

Jammer dat de situatie zo onduidelijk was voor de politie, wat op zich wel begrijpelijk is hoor. Maar duizenden politie op de been voor 1 gek die zichzelf om zeep hielp. Gevaar geweken.
Klinkt achteraf natuurlijk vrij overzichtelijk.
RIP voor de slachtoffers ;(
Ik weet nog steeds niet hoe dat verhaal op dat dak afgelopen is. Heeft hij daar zelfmoord gepleegd?
pi_163948155
Sowieso wel vreemd gesprek op het dak :P

' ik heb niets gedaan hou je bek :( '

En dan niet veel later weer schieten...
pi_163948157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, hij riep 'ik ben hier geboren'.. wat mijns inziens toont dat hij geen autochtone Duitser is maar allochtoon
pi_163948159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee, hij riep 'ik ben hier geboren'.. wat mijns inziens toont dat hij geen autochtone Duitser is maar allochtoon
Ja en daarna zegt die toch ik ben Duitser?

HIj zegt dus ik ben hier geboren ik ben Duitser.
pi_163948168
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Moslims verheerlijken een terroristische ideologie, ongeacht ze nu wel of niet deel uitmaken van die terroristische acties. De ideologie is vermomd als religie met regels en gebruiken die zouden leiden tot een beter menszijn. We hoeven inmiddels geen discussie meer te voeren dat daar allerminst sprake van is.

Het gros van moslims zijn simpelweg passieve geïndoctrineerde volgzame schaapjes. (zo zijn ze cultureel opgevoed, denk niet voor jezelf maar denk zoals anderen voor jou denken) De geradicaliseerden geven uiting aan wat er staat. De islam is onderwerping in zijn letterlijke betekenis waarbij geweld is gerechtvaardigd en een martelaarschap is verzekerd.
Jij hebt je erin verdiept ofzo?
Ik denk dat je nogal kortzichtig bent met je mening.
Al heb ik zo mijn vraagtekens natuurlijk.
pi_163948181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:05 schreef noidey het volgende:

[..]

>moslims die terroristen zouden zijn
Dit is stromannen. Hou nou eens op met je drogredenen, het begint flauw te worden. Niemand zegt dat moslims terroristen zijn, we zeggen dat terroristen moslims zijn. Kan jij het verband tussen terrorisme en moslims wel zien of helemaal niet? Als dat zo is dan moeten we nog even dieper graven.
Hou eens op met dit soort onzin. Dit is bullshit en liegen.

Terroristen bestaan uit alle soorten en maten.
pi_163948192
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:51 schreef noidey het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Jawel, ik zeg duidelijk dat het je gewoon kan vinden met een zelfverrijkende zoektocht, dan mag je toch min of meer aannemen dat ik die bron heb.
pi_163948193
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Alleen zo'n 99% noemt zichzelf moslim. En dan is het niet logisch om daarop te focussen en dat aan te pakken.
pi_163948198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet hoe dat verhaal op dat dak afgelopen is. Heeft hij daar zelfmoord gepleegd?
Ja mij is het ook nog niet duidelijk.
Ik vind het nog steeds een vaag niet kloppend geheel.
Bij Nice hadden ze hele plattegronden over hoe de dader handelde.
Dat zou ik hier ook wel eens uitgelegd willen zien.
pi_163948200
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Resistor het volgende:

[..]

Alles is nog mogelijk, maar het lijkt nu meer een gevalletje Duitse Tristan: een gepest ventje dat zijn frustraties wilde botvieren. En toevallig een Iraanse achtergrond heeft en moslim is.
pi_163948207
Iraanse man, het downplayen is weer begonnen :') als het werkelijk een Neo nazi was geweest waar links FOK toch van overtuigd was werd er natuurlijk wel geschreeuwd :')
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:19:41 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948212
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Iraanse man, het downplayen is weer begonnen :') als het werkelijk een Neo nazi was geweest waar links FOK toch van overtuigd was werd er natuurlijk wel geschreeuwd :')
Goede aannames plaats jij zeg wow
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:20:00 #69
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163948217
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:18 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ja mij is het ook nog niet duidelijk.
Ik vind het nog steeds een vaag niet kloppend geheel.
Bij Nice hadden ze hele plattegronden over hoe de dader handelde.
Dat zou ik hier ook wel eens uitgelegd willen zien.
Ik zit dat filmpje nog eens terug te kijken. Ik was in de veronderstelling dat de dader daar onder schot werd gehouden door de politie maar het zou best kunnen dat er daar toen geen politie aanwezig was.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:20:38 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163948226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso wel vreemd gesprek op het dak :P

' ik heb niets gedaan hou je bek :( '

En dan niet veel later weer schieten...
Helemaal de weg kwijt door psychische nood. Die balkonvideo maakt meer duidelijk dat het allemaal niet zo simpel lijkt dan het is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:20:51 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948228
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Alles is nog mogelijk, maar het lijkt nu meer een gevalletje Duitse Tristan: een gepest ventje dat zijn frustraties wilde botvieren. En toevallig een Iraanse achtergrond heeft en moslim is.
Wat de reden ook is, we kunnen in ieder geval weer fijn een avondje, nachtje en middagje schreeuwen over moslims, islam, allah, mohammed, goudzoekers, uitbuiters van de sociale voorzieningen en over hoe lang het nobele westerse volk dit nog gaat pikken maar vooral over het gegeven dat het niet ophoudt, niet zomaar.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_163948229
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef noidey het volgende:
Het maakt geen bal uit of die jongen in Duitsland of in Iran is geboren, het is dezelfde ideologie als alle andere aanslagen waar tientallen doden vallen. We moeten deze ideologie bestrijden, want het kost ons onschuldige mensenlevens en het bedreigd onze vrijheid. En waar komt deze ideologie vandaag? Islam.

Jezus. Jij wilt hier gewoon je riedeltje blijven herhalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:23:10 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:21:15 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163948232
quote:
Het maakt geen bal uit of die jongen in Duitsland of in Iran is geboren, het is dezelfde ideologie als alle andere aanslagen waar tientallen doden vallen. We moeten deze ideologie bestrijden, want het kost ons onschuldige mensenlevens en het bedreigd onze vrijheid. En waar komt deze ideologie vandaag? Islam.

Open even een ander topic. Dit is zwaar offtopic.

[ Bericht 5% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:23:26 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163948233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zit dat filmpje nog eens terug te kijken. Ik was in de veronderstelling dat de dader daar onder schot werd gehouden door de politie maar het zou best kunnen dat er daar toen geen politie aanwezig was.
Geen idee. Was zijn eindplaats het dak dan?
pi_163948237
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Helemaal de weg kwijt door psychische nood. Die balkonvideo maakt meer duidelijk dat het allemaal niet zo simpel lijkt dan het is.
Het brein is een fascinerend iets ja.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:22:25 #76
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163948244
quote:

Het motief is nog helemaal niet bekend.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:22:26 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948245
quote:

Topuser hoor

[ Bericht 5% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:23:42 ]
pi_163948254
Maar goed- Het zal mij wat dat betreft persoonlijk een zorg zijn welke groepering dit aangericht heeft. Aanslagen, terrorisme, extremisme- vanuit welke overtuiging ook vind ik anderen de dood injagen voor je eigen gelijk verwerpelijk.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:23:31 #79
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163948256
Die jongen zat heel zijn leven al in de bijstand. En dan zou hij geen afkeer hebben gehad richting de westerse samenleving. of het gebrek aan kansen. Yah right.
pi_163948258
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Alleen zo'n 99% noemt zichzelf moslim. En dan is het niet logisch om daarop te focussen en dat aan te pakken.
Richt je pijlen dan eens verder dan alleen op Europa?
Islamisten doen het alleen beter; meer doden en meer media-aandacht.
pi_163948266
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Drugshond het volgende:
Die jongen zat heel zijn leven al in de bijstand. En dan zou hij geen afkeer hebben gehad richting de westerse samenleving. of het gebrek aan kansen. Yah right.
Of gewoon psychoooo
pi_163948267
quote:
Hoe weten we dat hij in de bijstand zat?
pi_163948268
quote:
Wat.

Hij was 18.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:24:52 #84
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163948274
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:21 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Geen idee. Was zijn eindplaats het dak dan?
Ik vermoed het. De persoon op dat dak is dezelfde als degene die je zag schieten voor MCDonald. Hij zal iig niet ver zijn gekomen na die beelden die je op dat dak zag.
pi_163948281
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De laatste tijd zijn het wel vaak moslims. Of was je dat niet opgevallen?
pi_163948283
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik heb het over wereldwijd. En je zegt zelf meer doden. En ze doen het vaker. 99% van de ellende. Klaar.
pi_163948286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat.

Hij was 18.
Ja 18 jaar, woonde pas 2 jaar in Duitsland maar werd al 7 jaar gepest. Wat klopt er allemaal niet aan dit verhaal :')

Het is weer censuur met halve verhalen uit Duitsland om maar geen voer te geven aan pegida etc.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:26:50 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948289
quote:
Bijstand op je 12e _O_
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:27:14 #89
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163948291
At best was het een heel wanhopige jongen. Maar goed daar zijn ook hulporganisaties voor (om hem te begeleiden). At worse.en die kans schat ik toch iets hoger in. Had hij een beetje genoeg van het westerse samenleving. En was het een one-way ticket to hell.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:27:42 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948299
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Alle school shooters zijn gamers ; Gamers zijn school shooters.

Was getekend,

Rechts FOK!
pi_163948305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Moslims?
Nee terroristen die misbruik maken van het geloof.
pi_163948306
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ja 18 jaar, woonde pas 2 jaar in Duitsland maar werd al 7 jaar gepest. Wat klopt er allemaal niet aan dit verhaal :')

Het is weer censuur met halve verhalen uit Duitsland om maar geen voer te geven aan pegida etc.
quote:
De man die in een winkelcentrum in München negen mensen doodschoot, was een 18-jarige Iraanse Duitser uit München. Dat heeft de politie bekendgemaakt op een persconferentie.

De schutter woonde sinds twee jaar in München bij zijn ouders, zegt de politie. Buurtbewoners zeggen dat de dader een rustige jongen was. Hij was niet bekend bij de politie.

Vannacht is er een huiszoeking geweest in het ouderlijk huis. De vader van de man is meegenomen voor verhoor.
BEKIJK OOK

Dodelijke schietpartij München: dit is wat we weten
Geen vluchteling

Over het motief van de dader is niets bekendgemaakt. Gisteren zei de politie geen aanwijzingen te hebben voor een islamitisch motief. Verder wordt benadrukt dat de man geen vluchteling is.

Bij de schietpartij raakten 21 mensen gewond, onder wie kinderen. Drie gewonden zijn er slecht aan toe.

Na de aanslag pleegde de schutter zelfmoord. Politiemensen hebben daarvoor nog op hem geschoten, maar het is niet duidelijk of hij daardoor is geraakt.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:28:24 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik vermoed een complot van de (s)linkse media. White genocide!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:28:37 #94
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163948310
quote:

[..]

Die zijn gewoon wat gekker dan gemiddeld. Niks met geloof te maken, natuurlijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163948316
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat de reden ook is, we kunnen in ieder geval weer fijn een avondje, nachtje en middagje schreeuwen over moslims, islam, allah, mohammed, goudzoekers, uitbuiters van de sociale voorzieningen en over hoe lang het nobele westerse volk dit nog gaat pikken maar vooral over het gegeven dat het niet ophoudt, niet zomaar.
Alweer 13 deeltjes inderdaad ^O^
pi_163948329
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:16 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Jij hebt je erin verdiept ofzo?
Ik denk dat je nogal kortzichtig bent met je mening.
Al heb ik zo mijn vraagtekens natuurlijk.
-Graag in een ander topic, aub!-

[ Bericht 46% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:31:18 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:31:06 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163948332
Het lijkt me een gevalletje Columbine: een sociaal onbeholpen type die werd gepest en op deze manier z'n gram ging halen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163948337
quote:

[..]

Dit is subjectief en voegt niets toe.
pi_163948347
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:31 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt me een gevalletje Columbine: een sociaal onbeholpen type die werd gepest en op deze manier z'n gram ging halen.
Door kinderen af te schieten in een winkelcentrum :O
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:33:01 #100
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163948354
quote:

[..]

-offtopic-

[ Bericht 12% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:35:56 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163948356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

-Graag in een ander topic, aub!-
NWS / [NWS FeedBack]

[ Bericht 18% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:36:33 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:33:29 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:32 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Door kinderen af te schieten in een winkelcentrum :O
Het hoeft voor jou geen logica te zijn om voor een ander de gewoonste zaak ter wereld te zijn he.
pi_163948362
Zelfmoord staat gelijk aan ticketje hel volgens de islam. Snap dit niet.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:34:29 #104
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163948365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
Een verwarde verwarde man?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:34:29 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163948366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe weten we dat hij in de bijstand zat?
Als hij 7 jaar in een woongroep gewoond heeft en nu weer 2 jaar bij zijn ouders woonde dan klinkt dat alsof er meer aan de hand was, en al heel lang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:34:30 #106
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pardon? Ik geef toch gewoon antwoord op de vraag? Wat zet radicalen aan tot dit soort geweld waarbij ze zelf omkomen? Lijkt mij prima aan te sluiten bij deze topic.
Feedback is een deurtje verder.
pi_163948370
Opvallend hoe langzaam (en met extreem veel ruis) het nieuws naar buiten is gekomen, terwijl het zich allemaal in een redelijk kleine omgeving heeft afgespeeld. Zelfs de gehele coup-poging en alle verslaggeving er om heen in Turkije verliep sneller en met meer duidelijkheid dan dit. Het aantal doden en gewonden in dat gebied moest toch al redelijk snel redelijk bekend zijn geweest? Waarom duurt het zo lang om te zien (of voordat naar buiten wordt gebracht) dat het om een allochtoon ging ipv een neo-nazi? Of het is grote amateurisme van de politie en de media of ze willen niet al te snel duidelijkheid bieden dat het toch wéér om een islamiet gaat.
pi_163948375
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:31 schreef noidey het volgende:

[..]

Dus waarom zouden we ze Europa in laten als ze ''gewoon wat gekker dan gemiddeld'' zijn, oftewel 84 doden Nice?
Als jij zegt dat ze wat gekker dan gemiddeld zijn laat je het wel heel triviaal klinken. Bijna alsof het hetzelfde is als Eindhoven de gekstuuuh. Erg respectloos tegenover de slachtoffers.
Ik ben hier geboren en getogen. Wat ga je met mij doen?
pi_163948378
quote:
En het uitmoorden van ongelovigen een ticktje hiernamaals.
pi_163948379
quote:
Als het een gevalletje 'Tristan' is en een Iraniër die niet zo gelovig was, dan is zelfmoord weer wat logischer
pi_163948383
quote:
Tenzij het natuurlijk martelaarschap heet. Dan verdien je het Paradijs. Zo werkt de indoctrinatie.
pi_163948389
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dit is subjectief en voegt niets toe.
Het is een feit en daarmee is er niks subjectief aan. En het voegt wel degelijk iets toe om de waarheid onder ogen te zien, ook als die niet zo leuk is.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:36:05 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef noidey het volgende:

[..]

Polen wil ze al helemaal niet. Over een paar jaar is Oost-Europa welvarender dan West-Europa door dit drama.
Wel jammer dat je daar als buitenlander niet welkom bent. -knip-

[ Bericht 8% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:37:30 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:36:46 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948396
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ben hier geboren en getogen. Wat ga je met mij doen?
Sikkeltje op je mouw en met je soortgenoten een enkeltje met de trein naar Polen.

Tenminste, daar komt het voor veel lieden blijkbaar op neer.
pi_163948398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het is een feit en daarmee is er niks subjectief aan. En het voegt wel degelijk iets toe om de waarheid onder ogen te zien, ook als die niet zo leuk is.
Veronderstelde feit. Voegt niets toe.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:37:21 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163948399
Balcony man: ‘You f***ing a*****e you...’

Gunman: ‘Because of you I was bullied for 7 years...’

Balcony man: ‘You w****r you. you’re a w****r’

Gunman: ‘...and now I have to buy a gun to shoot you’

Ik denk dus dat dit er een is in de catagorie Columbine (gepeste nerd neemt wraak op "de maatschappij")
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163948416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als het een gevalletje 'Tristan' is en een Iraniër die niet zo gelovig was, dan is zelfmoord weer wat logischer
Wat mensen niet begrijpen is dat een Iranier of Shia is of ongelovig. Dat mensen durven te refereren naar IS geeft ook aan hoe achterlijk het volk is want IS bestrijdt shia's.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:39:13 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het was geen vluchteling.
Ja maar hij was niet Van Duytschen Bloedt dus dan mogen we ze op de grote nare hoop van buitenlanders en moslims gooien.
pi_163948419
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Sikkeltje op je mouw en met je soortgenoten een enkeltje met de trein naar Polen.

Tenminste, daar komt het voor veel lieden blijkbaar op neer.
Ow ok. Spannend
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:40:01 #120
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_163948427
Het incident kan in ieder geval weer de boeken in als een moslim die dood en verderf zaaide. Wat het ongedierte in dit geval bewoog, is niet zo relevant. ^O^
U Wot M8
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:40:07 #121
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163948428
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:33 schreef Onnoman het volgende:

[..]

-offtopic-
NWS / [NWS FeedBack]

[ Bericht 19% gewijzigd door damian5700 op 23-07-2016 09:41:11 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163948431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies! Hoe lang pikt het volk dit nu nog?!?!?!?
Ik denk dat dit nog wel even gaat duren, de kritieken vanuit de samenleving zijn nog te beperkt. In Frankrijk word wat gefloten op de regering, Duitsland gaat weer verder met de normale gang van zaken. Er zijn nog geen demonstraties, en mensen die de vinger op de zere plek durven te leggen komen zelden tot nooit aan het woord in de media.

We weten allemaal dat de teller weer loopt tot de volgende aanslag, en het is wachten waar deze gaat plaatsvinden, zolang er geen drastische maatregelen genomen worden blijven we achter de feiten aanlopen.

Wat ik dan weer raar vind is dat scientology verboden is in Duitsland, welke 0 doden/gewonden op het geweten heeft en de islam gewoon zijn gang mag gaan met de opmerking "niet elke moslim is een terrorist". Dat klopt ook, maar het komt wel 9 van de 10x uit die hoek en toont aan dat er genoeg mensen zijn die willen doden in naam van de islam.

3000 jaar geleden geloofden ze nog in een 12tal goden
600 jaar geleden geloofden ze nog dat de aarde plat was
200 jaar geleden geloofden ze nog dat heksen bestonden
nu geloven mensen nog een sprookjesboek waarvoor geen enkel wetenschappelijk feit bestaat

Ik vind het eng dat er meer waarde word gehecht aan de fantasie en dromen van mensen om deze maar niet te kwetsen dan dat er waarde word gehecht aan een mensenleven. Motorbendes worden verboden vanwege hun criminele activiteiten, maar niet alle motorbendes zijn toch crimineel? Sektes worden verboden vanwege hun criminele activiteiten, maar ook alle sektes zijn niet crimineel. Bij voetbalwedstrijden worden complete supportergroepen gestraft als 3 man zich misdragen in het stadion, maar niet alle voetbalsupporters zijn crimineel. Maar dit gaat niet op voor de islam, want dan is het racisme.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:40:43 #123
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163948434
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat mensen niet begrijpen is dat een Iranier of Shia is of ongelovig. Dat mensen durven te refereren naar IS geeft ook aan hoe achterlijk het volk is want IS bestrijdt shia's.
Hoewel een klein percentage zijn er ook soennitische Iraniërs, maar dit terzijde.
pi_163948437
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:39 schreef noidey het volgende:

[..]

Met jou doen we niks, zolang je je aan onze normen en waardes kan houden. Maar om meer moslims op te nemen is belachelijk. Wist je dat Nederland het dichtsbevolkte land van Europa is na Malta, dat maar 316km² is?
Boeie. Is niet mijn schuld.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:41:37 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948442
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:39 schreef noidey het volgende:

[..]

Met jou doen we niks, zolang je je aan onze normen en waardes kan houden. Maar om meer moslims op te nemen is belachelijk. Wist je dat Nederland het dichtsbevolkte land van Europa is na Malta, dat maar 316km² is?
Monaco, Gibraltar, Vaticaanstad en San Marino zijn het niet met jouw 'feitje' eens.
pi_163948444
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoewel een klein percentage zijn er ook soennitische Iraniërs, maar dit terzijde.
Verwaarloosbaar.
pi_163948452
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Veronderstelde feit. Voegt niets toe.
Ik geloof dat je inmiddels bent vergeten over welk feit we het hadden. Ik schreef dat de meeste, recente aanslagen zijn gepleegd door moslims. Dat is een feit. Dat is niet verondersteld. En dat is een feit dat we best onder ogen mogen zien. Je kop in het zand steken leidt zelden tot een oplossing.
pi_163948469
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik geloof dat je inmiddels bent vergeten over welk feit we het hadden. Ik schreef dat de meeste, recente aanslagen zijn gepleegd door moslims. Dat is een feit. Dat is niet verondersteld. En dat is een feit dat we best onder ogen mogen zien. Je kop in het zand steken leidt zelden tot een oplossing.
Ik steek mn kop in het zand. Is prima. Maar als dat betekent dat ik niet hoef te discussiëren met mensen als jij: prima.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:44:51 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948474
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:42 schreef noidey het volgende:

[..]

EU*
*Gibraltar is het niet met jouw feitje eens.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:45:01 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163948475
quote:

[..]

Hier offtopic blijven neuzelen leidt ook niet tot een oplossing.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:45:48 #131
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948479

[ Bericht 100% gewijzigd door yvonne op 23-07-2016 09:47:27 (edit op edit :o) ]
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 09:46:52 #132
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163948489
Ja er verdwijnen posts, hebben we dat alvast gehad.
Zeg, de nachtploeg die meestal voor 897 topics offtopic zorgt was verdomde braaf vannacht.
Proberen jullie dat overdag ook ff.

Stokpaardjes kunnen op stal, iedere verdere non-discussie kan in een van de 98678768756 lopende topics.

En dan nu:

ontopic *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 23-07-2016 09:53:59 ]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163948502
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier offtopic blijven neuzelen leidt ook niet tot een oplossing.
Aangezien er ontopic weinig te zeggen valt kun je het net zo goed sluiten. Dan hoef je ook niet steeds in herhaling te vallen.
pi_163948513
Gisteren zei voetbalmanager dat de mensen die wegrenden bij de MDonalds waarschijnlijk niet zijn geraakt. Dat is helaas wel zo

http://www.liveleak.com/view?i=03d_1469227803
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:56:30 #135
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_163948561
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij 7 jaar in een woongroep gewoond heeft en nu weer 2 jaar bij zijn ouders woonde dan klinkt dat alsof er meer aan de hand was, en al heel lang.
Aan speculeren hebben we niets, hou je bij de feiten.
<hr>
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:57:10 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948566
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:46 schreef yvonne het volgende:
Ja er verdwijnen posts, hebben we dat alvast gehad.
Zeg, de nachtploeg die meestal voor 897 topics offtopic zorgt was verdomde braaf vannacht.
Proberen jullie dat overdag ook ff.

Stokpaardjes kunnen op stal, iedere verdere non-discussie kan in een van de 98678768756 lopende topics.

En dan nu:

ontopic *O*
Hoe lang pikken de hardwerkende en vrome moderatoren dit nog?
pi_163948587
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:44 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik steek mn kop in het zand. Is prima. Maar als dat betekent dat ik niet hoef te discussiëren met mensen als jij: prima.
Mensen als jij? Je bedoelt mensen die gewoon de realiteit onder ogen zien?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:01:30 #138
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163948613
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:37 schreef SeLang het volgende:
Balcony man: ‘You f***ing a*****e you...’

Gunman: ‘Because of you I was bullied for 7 years...’

Balcony man: ‘You w****r you. you’re a w****r’

Gunman: ‘...and now I have to buy a gun to shoot you’

Ik denk dus dat dit er een is in de catagorie Columbine (gepeste nerd neemt wraak op "de maatschappij")
Heb je hier een bron voor?
Ik vind het wel schokkend dit. Iraans bloed roept panisch dat ie Duitser is en daarna dat hij 7 jaar gepest is en daarom mensen neerschiet.

Als ik dan een en een bij elkaar optel zou het me niks verbazen dat die knul zo vaak lastig gevallen is met zijn Iraanse roots en niet als Duitser gezien werd en ergens doordraaide en een columbinetje deed :{

Wel het toppunt van integratie, dat dan weer wel, als een echte blanke doordraaien omdat je gepest wordt
Laffe huichelaar
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:02:04 #139
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163948620
Ah weer iemand uit het middenoosten. :')
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163948641
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Gisteren zei voetbalmanager dat de mensen die wegrenden bij de MDonalds waarschijnlijk niet zijn geraakt. Dat is helaas wel zo

http://www.liveleak.com/view?i=03d_1469227803
Arme jongen.
pi_163948652
quote:
De politie onderzoekt volgens de Britse krant Daily Mail ook een nep-advertentie die op Facebook zou hebben gestaan, waarin de Mac Donald's zou adverteren met gratis eten. Mogelijk is deze advertentie gemaakt door de schutter, om meer jongeren naar het fastfood-restaurant te lokken.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_onduidelijk___.html
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:05:19 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163948667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ziek
Laffe huichelaar
pi_163948668
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen:

Aangezien het een Iraniër is is de kans niet heel groot dat het een geradicaliseerde moslim was. Ik vermoed dat het een atheïst of Christen is die wraak neemt op Moslims omdat zij Duitsland kwaad zouden doen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:06:00 #144
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163948679
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:05 schreef noidey het volgende:

[..]

Trouwens ook opmerkelijk dat hij gewoon een wapen kan kopen. De regering houdt ons zo veilig dat wapens illegaal zijn, zodat incidenten zoals dit verkomen worden.
Oh wacht, criminelen geven niets om de wet en kopen het wapen illegaal. Dus nu hebben de criminelen wapens, en de onschuldige burgers hebben niets om zichzelf te verdedigen tegen dit soort toestanden. Geweldige logica, EU!
RTL had toch een paar maanden geleden een item over hoe makkelijk je aan een wapen kan komen?
Laffe huichelaar
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:06:03 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948682
-troll-

[ Bericht 98% gewijzigd door timmmmm op 23-07-2016 10:06:58 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:07:11 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948701
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:05 schreef noidey het volgende:

[..]

Trouwens ook opmerkelijk dat hij gewoon een wapen kan kopen. De regering houdt ons zo veilig dat wapens illegaal zijn, zodat incidenten zoals dit verkomen worden.
Oh wacht, criminelen geven niets om de wet en kopen het wapen illegaal. Dus nu hebben de criminelen wapens, en de onschuldige burgers hebben niets om zichzelf te verdedigen tegen dit soort toestanden. Geweldige logica, EU!
Inderdaad. Nederland :') Geen wapenwinkel tussen de blokker en hema hebben zitten :')

Het zal weer een complet van de linkse elite zijn, bedoeld om stelselmatig het hardwerkende en goudeerlijke volk langzaam te elimineren
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:07:52 #147
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163948715
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ziek
Telegraaf en Dailey Mail, kweenie.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:08:38 #148
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163948734
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe lang pikken de hardwerkende en vrome moderatoren dit nog?
Wij gaan zo op een ban-rampage.
Banterror

Ja en ik zeg wel even tegen mezelf dat ik ontopic moet }:|

zaterdag 23 juli 2016 @ 10:08:40 #149
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163948735
Grappig hoe speculaties hier als waarheid neer worden geplempt. :')
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163948740
Heeft Merkel al gesproken?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:09:13 #151
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163948745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:07 schreef noidey het volgende:

[..]

Weet jij het verschil tussen legaal en illegaal?
Kon lange tijd heel makkelijk via Slowakije. Zie de reportage in de NRC, ergens vorige week.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:09:47 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163948753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:07 schreef noidey het volgende:

[..]

Weet jij het verschil tussen legaal en illegaal?
Ik haakte even in op je opmerking over criminelen die illegaal een wapen kopen. RTL heeft al aangetoond hoe makkelijk dat is als je wil. Misschien moeten ze daar eens wat aan gaan doen
Laffe huichelaar
pi_163948793
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:51 schreef Resistor het volgende:
Ik heb best wel een vreemd gevoel.

Ik ben 'blij' dat het een 'home grown' terrorist is, een zoon van mensen die waarschijnlijk redelijk goed geïntegreerd zijn.

Het zou pas echt ellende geven als blijkt dat hij in de laatste 3 jaar naar Duitsland gekomen is.
Die twee broer van de aanslag in Brussel waren geboren in Brussel, die dader van de aanslag in Orlando was geboren in New York, dus ik zou eerder juist het omgekeerde denken.

Mensen die hier georen en opgegroeid zijn en dan toch zo kunnen ontsporen is nog veel enger.
pi_163948797
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden

Is de dader gepakt?
Welk motief had hij (m/v)?

PS: ik ben net wakker, dus ik moet even up to date gebracht worden :P
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_163948805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden

Is de dader gepakt?
Hij is deaud
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:13:03 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948809
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:09 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Kon lange tijd heel makkelijk via Slowakije. Zie de reportage in de NRC, ergens vorige week.
Kan nog steeds overal heel gemakkelijk. En daar hoef je echt niet voor naar het buitenland.
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:13:32 #157
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163948818
quote:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden

Is de dader gepakt?

ja
ja
ja

nee want dood
m

zaterdag 23 juli 2016 @ 10:14:02 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:10 schreef noidey het volgende:

[..]

Het maakt dus eigelijk niet eens meer uit of de dader moslim is of niet, blijkbaar is de islam nooit de oorzaak.
Breivik was ook gewoon maar iemand die blanke mensen in een slecht daglicht wou zetten en daarmee de Islam wou versterken.
Precies, hij is eigenlijk een vriend van de moslims. Z'n manifest maakte dat heel goed duidelijk.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:14:22 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948838
quote:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden

Is de dader gepakt?

De dader heeft al bijna een tuintje op z'n buik.
pi_163948844
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

ja
ja
ja

nee want dood
m
Dank :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:14:50 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948848
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:13 schreef noidey het volgende:

[..]

Oke, dus ik kan nu naar Slowakije toe, legaal een pipa kopen, en weer terug naar huis rijden zonder problemen? Nee. Dit geldt niet in Nederland. Het is in Nederland verboden om een vuurwapen te hebben. Maakt niet uit of je hem in Slowakije hebt gekocht.
Het is niet per definitie verboden om een vuurwapen in bezit te hebben.
pi_163948864
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:10 schreef noidey het volgende:

[..]

Het maakt dus eigelijk niet eens meer uit of de dader moslim is of niet, blijkbaar is de islam nooit de oorzaak.
Breivik was ook gewoon maar iemand die blanke mensen in een slecht daglicht wou zetten en daarmee de Islam wou versterken.
Hij was Iraans, dus de kans is klein dat hij überhaupt 'echt' moslim is. Die zijn in Europa nooit echt gelovig, zijn ook meestal supergoed geïntegreerd enzo. Kans is groot dat het een enorme gek was met issues. Los van de Islam.
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:17:59 #163
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163948883

pi_163948886
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is niet per definitie verboden om een vuurwapen in bezit te hebben.
Praat je nu vanuit dat ene land waar je woont wat niks met Nederland te maken heeft of bedoel je dat als je een vuurwapenvergunning hebt je een vuurwapen op een bepaald terrein mag gebruiken?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:18:10 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948888
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:16 schreef noidey het volgende:

[..]

Ja of nog een beter idee, laten we het onmogelijk maken voor hardwerkende burgers om zichzelf te verdedigen tegen het toenemende terreur in Europa, en het nog steeds even makkelijk laten voor terroristen om zoveel illegale geweren te kopen als ze maar willen. Super Idee!
Het is voor jou even gemakkelijk om illegaal wapens aan te schaffen als dat het voor terroristen is hoor. Als je wil loop je morgen nog met een blaffer rond en kan je superheld spelen door de eerlijke hardwerkende Nederlandse burgers te beschermen tegen al die boze, kwade en laffe moslims.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:18:20 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163948891
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:15 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Hij was Iraans, dus de kans is klein dat hij überhaupt 'echt' moslim is. Die zijn in Europa nooit echt gelovig, zijn ook meestal supergoed geïntegreerd enzo. Kans is groot dat het een enorme gek was met issues. Los van de Islam.
Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.
Moest wel denken aan een kerel die ik ken. Is op zijn vijfde naar Nederland vanuit Iran gekomen en vertelde dat ie op de basisschool wel eens gepest werd door zijn Iraanse achtergrond. Hij was echter even nuchter geworden als waar de streek om bekend is. Dus dat deerde hem uiteindelijk niet zoveel.
pi_163948894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:16 schreef noidey het volgende:

[..]

Ja of nog een beter idee, laten we het onmogelijk maken voor hardwerkende burgers om zichzelf te verdedigen tegen het toenemende terreur in Europa, en het nog steeds even makkelijk laten voor terroristen om zoveel illegale geweren te kopen als ze maar willen. Super Idee!
Koop je ook illegale geweren als je je zo graag wil 'verdedigen'. Succes.
pi_163948904
Waarom hebben meerdere regeringsleiders al gesproken maar blijft Merkel stil?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:19:28 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948908
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Praat je nu vanuit dat ene land waar je woont wat niks met Nederland te maken heeft of bedoel je dat als je een vuurwapenvergunning hebt je een vuurwapen op een bepaald terrein mag gebruiken?
Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?

Probeer het nog een keertje met een normale vraag :)
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:19:48 #170
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163948911
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom hebben meerdere regeringsleiders al gesproken maar blijft Merkel stil?
Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.

Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:20:04 #171
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163948914
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?

Maar niet in dit topic }:|

pi_163948917
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.
Moest wel denken aan een kerel die ik ken. Is op zijn vijfde naar Nederland vanuit Iran gekomen en vertelde dat ie op de basisschool wel eens gepest werd door zijn Iraanse achtergrond. Hij was echter even nuchter geworden als waar de streek om bekend is. Dus dat deerde hem uiteindelijk niet zoveel.
iraniers doen het ruimschoots het beste van alle vluchtelingengroepen in nederland. Heb ik als groep echt geen slecht woord over te zeggen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:20:29 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163948920
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef noidey het volgende:

[..]

De enige manier om als burger aan een vuurwapen te komen is om een gecertificeerd jager te worden, of actief lid bent van de schietclub. We mogen geen vuurwapen thuis houden voor zelfverdediging.
Is dat wat ik zeg dan? Je moet het alleen niet doen overkomen alsof dat in Nederland niet toegestaan is. En nogmaals ; De illegale markt is in Nederland ook groot. Lekker een blaffer onder je kussentje leggen dus :)

Maar goed, bespaar je de moeite om hierop te reageren en laten we vooral weer eens een keertje ontopic blijven. Dan is ons Yvonne ook weer een gelukkig mens :)
pi_163948930
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Klopt, blijkt ook uit cijfers. Iraanse kinderen doen het ook allemaal heel erg goed op scholen. Ik weet niet waar het aan ligt dat deze groep er zo uitschiet, want andere allochtone groepen liggen vaak wat anders.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:21:32 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163948933
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:20 schreef Murdera het volgende:

[..]

iraniers doen het ruimschoots het beste van alle vluchtelingengroepen in nederland. Heb ik als groep echt geen slecht woord over te zeggen.
Praten ook vrij vlot goed Nederlands, maar dat komt omdat Farsi uit dezelfde grote familie komt als de Germaanse talen. Denk echt dat dit eerder een Tristan van der Vlisje is, maar laten we de nieuwsberichten nog maar afwachten.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:22:44 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163948944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:21 schreef noidey het volgende:

[..]

Vertel je me nou dat ik, als onschuldige burger ILLEGAAL mijn wapen moet halen om mezelf te verdedigen? Dan ben niet geen onschuldige burger meer, dat snap je wel he? Weet jij wat de consequenties zijn als de politie hier achter komt?
Walgelijk.
Willen =/= moeten.

Graag even goed lezen voordat je je bloeddruk nodeloos laat stijgen tot ongekende hoogtes.
pi_163948948
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.
Neemt niet weg dat ze tot nu toe opvallend stil is
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_163948953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Kan jij jouw posting nader uitleggen? Vuurwapens in bezit mogen hebben in Nederland

Jij post wel vaker vanuit jouw perspectief hè waar je even vergeet aan te geven dat je het niet over Nederland hebt hè
pi_163948993
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Maar dat is toch bizar te noemen dat ze dus sinds gisteravond 1800 helemaal nergens haar afschuw of wat dan ook heeft geuit?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:26:30 #180
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163949000
quote:

[..]

In Duitsland? Vorig jaar zo'n 300 aanslagen op asielzoekers en buitenlanders, meestal nachtelijke brandstichting. In slechts 3% van de gevallen worden de daders gepakt. Aantal doden sinds hereniging van Duitsland door zulke aanslagen: 183.
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:27:24 #181
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163949013
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Is dat wat ik zeg dan? Je moet het alleen niet doen overkomen alsof dat in Nederland niet toegestaan is. En nogmaals ; De illegale markt is in Nederland ook groot. Lekker een blaffer onder je kussentje leggen dus :)

Maar goed, bespaar je de moeite om hierop te reageren en laten we vooral weer eens een keertje ontopic blijven. Dan is ons Yvonne ook weer een gelukkig mens :)
hvjbjtwjnmkntb.

Op de duitser hebben ze het nu ook over deschaduwzijde van social media, die foute filmpjes, de foute foto's etc

zaterdag 23 juli 2016 @ 10:27:51 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:21 schreef noidey het volgende:

[..]

Vertel je me nou dat ik, als onschuldige burger ILLEGAAL mijn wapen moet halen om mezelf te verdedigen? Dan ben niet geen onschuldige burger meer, dat snap je wel he? Weet jij wat de consequenties zijn als de politie hier achter komt?
Walgelijk.
Wil je nu wel ontopic gaan zoals inmiddels al 20 keer netjes is gevraagd? :) Anders moeten er maatregelen getroffen worden. Dus alsjeblieft, doe het voor jezelf en om als digitale stem van de hardwerkende en goudeerlijke Nederlandse burgers te kunnen blijven fungeren.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:28:27 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949028
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan jij jouw posting nader uitleggen? Vuurwapens in bezit mogen hebben in Nederland

Jij post wel vaker vanuit jouw perspectief hè waar je even vergeet aan te geven dat je het niet over Nederland hebt hè
Zie hierboven. Graag eens een keertje ontopic blijven, anders zal ik je post moeten rapporteren.
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:28:36 #184
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163949030
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Maar dat is toch bizar te noemen dat ze dus sinds gisteravond 1800 helemaal nergens haar afschuw of wat dan ook heeft geuit?
Ja, is ook vreemd, maar 'men' zegt dat ze op de achtergrond druk bezig is/was.

Ja, dan moet je dat maar geloven.

zaterdag 23 juli 2016 @ 10:28:48 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949034
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:26 schreef noidey het volgende:

[..]

Het is niet toegestaan in Nederland om een vuurwapen thuis, en laat staan op zak te hebben. Alleen jagers, sportschieters en verzamelaars mogen een vuurwapen in bezit hebben, en die mag alleen op locatie gebruikt worden.
Nogmaals, ik ga niet illegaal een geweer kopen, want ik ben geen terrorist. Daarom zeg ik dat de wetten omtrent vuurwapens belachelijk zijn.
Ontopic
pi_163949051

[ Bericht 100% gewijzigd door yvonne op 23-07-2016 10:30:31 (ban in 3,2,1) ]
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:31:17 #187
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163949064
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat ben je toch een kinderachtig zielig mannetje.
Lief doen anders ga ik huilen }:|

Zoek liever op hoe hij heet en hoe hij eruit ziet, dat weten we nog nieteens.

Niet dven, de dader }:|

pi_163949069

[ Bericht 100% gewijzigd door yvonne op 23-07-2016 10:33:32 (poef) ]
  Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 10:35:23 #189
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163949121
Zo klaar.

Ontopic, hoe ziet die dude eruit, hoe heet ie, waarom komt er neimand naar voren die hem kent.

Op tagesschau:
gericht geschoten op jongelui, een vrouw van 45, rest tussen 14-21 jaar.

zaterdag 23 juli 2016 @ 10:36:38 #190
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163949135
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, is ook vreemd, maar 'men' zegt dat ze op de achtergrond druk bezig is/was.

Ja, dan moet je dat maar geloven.
Crisismanagment waarschijnlijk. Ze weet hoe een bepaald deel van het Duitse volk zal reageren, dan kan je maar beter extra bewaking regelen voordat je bekendmaakt dat het een Iraniër was.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:37:17 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163949147
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:35 schreef yvonne het volgende:
Zo klaar.

Ontopic, hoe ziet die dude eruit, hoe heet ie, waarom komt er neimand naar voren die hem kent.

Op tagesschau:
Dat zou dus kunnen staan voor de groep waar hij de grootste hekel aan heeft, z'n pesters.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:39:22 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163949176
quote:
Zo klaar.

Op tagesschau:
Wat erg ;(.

Trieste is ook dat ik niet weet hoe je dit kunt voorkomen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2016 @ 10:40:21 #193
163650 Greys
pi_163949191
Er werd gisteren op de Ned tv gezegd dat de Duitsers erom bekend staan dat ze pas info naar buiten brengen als het zes keer gedubbelchecked is. Om verkeerde informatie te voorkomen. Dat werd door bepaalde deskundigen juist geprezen. In dat licht is het best logisch dat er pas zo laat feiten naar buiten kwamen, dat ze zo hamerden op stoppen met foto's en filmpjes (merendeel klopte idd niet) en dat Merkel pas haar mond open trekt op het moment dat ze daadwerkelijk iets kán zeggen. En nee, ik ben geen Merkelfan. Integendeel. Maar ik begrijp het wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_163949198
quote:
Zo klaar.

Op tagesschau:
Laten we rustig afwachten ipv allerlei mensen naar voren te schuiven die het misschien toch niet zijn.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:42:16 #195
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163949222
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
Er werd gisteren op de Ned tv gezegd dat de Duitsers erom bekend staan dat ze pas info naar buiten brengen als het zes keer gedubbelchecked is. Om verkeerde informatie te voorkomen. Dat werd door bepaalde deskundigen juist geprezen. In dat licht is het best logisch dat er pas zo laat feiten naar buiten kwamen, dat ze zo hamerden op stoppen met foto's en filmpjes (merendeel klopte idd niet) en dat Merkel pas haar mond open trekt op het moment dat ze daadwerkelijk iets kán zeggen. En nee, ik ben geen Merkelfan. Integendeel. Maar ik begrijp het wel.
NRC schreef gisteren ook iets over hoe de Duitsers omgingen met dat geval van Würzburg. Erg zakelijk en weinig speculatief. In deze tijd van twitter-diarree is dat wel een verademing, alleen voor je live nieuwsuitzendingen is het wel enorm boring als het lang duurt voordat info echt klopt. Maar goed, daar kan ik zelf niet zo mee zitten. Liever de waarheid verspreiden dan allerlei bullshit de wereld in helpen.
pi_163949242
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat erg ;(.

Trieste is ook dat ik niet weet hoe je dit kunt voorkomen.
Niet. Nooit.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:45:18 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163949263
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:43 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Niet. Nooit.
Je kunt ook niet alle risico's tot 0 reduceren inderdaad. Moet je ook niet willen, anders wordt het wel een erg saaie wereld.
pi_163949297
quote:
Je kan ook medeleven betuigen zonder op de details van de zaak in te gaan.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2016 @ 10:48:01 #199
163650 Greys
pi_163949299
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:42 schreef Falco het volgende:

[..]

NRC schreef gisteren ook iets over hoe de Duitsers omgingen met dat geval van Würzburg. Erg zakelijk en weinig speculatief. In deze tijd van twitter-diarree is dat wel een verademing, alleen voor je live nieuwsuitzendingen is het wel enorm boring als het lang duurt voordat info echt klopt. Maar goed, daar kan ik zelf niet zo mee zitten. Liever de waarheid verspreiden dan allerlei bullshit de wereld in helpen.
Precies. Dan maar wat minder spectaculaire live uitzendingen. Ik denk dat ze er daarnaast ook alles aan wilden doen om nabestaanden te informeren voordat alles al op Twitter en tv te zien was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_163949307
quote:
Merkel krijgt op sociale media er al van langs voor ze überhaupt al wat gezegd heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2016 @ 10:48:51 #201
163650 Greys
pi_163949313
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:47 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Je kan ook medeleven betuigen zonder op de details van de zaak in te gaan.
Kan ja. Alleen had dan de halve natie weer gekrijst dat ze verder niks zei en informatie achterhield.
Medeleven is allereerst belangrijk voor de nabestaanden. Niet voor sensatiegeilerds.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:50:16 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163949330
Misschien is ze al in het ziekenhuis langs geweest zonder die verrekte media-aandacht. Wat voegt nou zo'n toespraak ook toe denk ik zelf, maar goed..
pi_163949345
Een Iraniër, hmm... Wat zou zijn motief zijn?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:53:31 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949368
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:51 schreef Wyand het volgende:
Misschien kon hij niet verkroppen dat hij een jaar moest wachten op nieuwe afleveringen van GoT.
pi_163949371
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:50 schreef Falco het volgende:
Misschien is ze al in het ziekenhuis langs geweest zonder die verrekte media-aandacht. Wat voegt nou zo'n toespraak ook toe denk ik zelf, maar goed..
Veel netter ook, dan schijnheilig misbruik maken van een dergelijke situatie.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:53:51 #206
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163949374
De naam Ali Sonboly wordt nu vaker genoemd.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2016 @ 10:54:13 #207
163650 Greys
pi_163949380
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:50 schreef Falco het volgende:
Juist. Weten wij veel of ze misschien aan de nabestaanden wel al haar medeleven heeft getoond.

Als zo iemand zijn of haar medeleven uit (Rutte, Obama, etc) is het in de ogen van het gros van de sensatiezoekers vaak loos geleuter. Als ze het niet doen of later doen (en wellicht het persoonlijker naar de nabestaanden richten) is het ook weer niet goed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:54:46 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949391
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Op correcte en betrouwbare berichtgeving kan de onderbuik niet leven. We moeten wel met z'n allen schande kunnen spreken over bevolkingsgroepen en geloven met bijhorend praytagje.
pi_163949411
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Je kunt ook niet alle risico's tot 0 reduceren inderdaad. Moet je ook niet willen, anders wordt het wel een erg saaie wereld.
Tsja, het is jammer maar het is niet anders.
pi_163949418
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Op correcte en betrouwbare berichtgeving kan de onderbuik niet leven. We moeten wel met z'n allen schande kunnen spreken over bevolkingsgroepen en geloven met bijhorend praytagje.
Maar wat is nou eigenlijk het motief?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:57:42 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar wat is nou eigenlijk het motief?
Dat is momenteel een beetje lastig vragen dus voor daar iets over bekend geraakt zijn we wel weer een tijdje verder. Of misschien gebeurt het wel nooit. :)
pi_163949438
...en als je het alleen "racisme-technisch"bekijkt is het al voldoende dat hij een Iraniër is.

Zonder religie mee gerekend.

Wat extreem-rechts betreft ,dan.
pi_163949445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:53 schreef Braindead2000 het volgende:
De naam Ali Sonboly wordt nu vaker genoemd.
Vannacht was er iemand die plaatste een facebook screenshot van iemand die zei de dader te kennen en dat hij ali sonboly heette.
pi_163949459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is momenteel een beetje lastig vragen dus voor daar iets over bekend geraakt zijn we wel weer een tijdje verder. Of misschien gebeurt het wel nooit. :)
Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet. EDIT: Hij zou iets in de trant van '7 jaar lang gepest, nu heb ik een wapen' geroepen hebben. Hij woont pas 2 jaar in Duitsland, dusja, dan ga je maar onschuldige Duitsers neerschieten. Klinkt toch wel een beetje als sudden jihad syndrom.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:02:15 #215
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163949476
Oke.. net op het radionieuws: De politie tast nog in het duitser.. duister... :') _O-
pi_163949483
The 18-year-old loner who waged terror in Munich and gunned down nine people during a rampage has today been named as Ali Sonboly.
The Iranian-German teenager - who complained that he had been bullied for seven years before firing his weapon - targeted innocent children and then turned his gun on himself following the massacre.
Police are probing claims which suggest Sonboly - whose father works as a taxi driver - lured some of his young victims to their deaths with a promise of free McDonald's food.
A fake Facebook page reportedly told youngsters to gather in a specific fast food restaurant yesterday afternoon for the special offer.
At around 5:50pm, the black-clad shooter - whose mother works in German department store Karstadt burst from the toilets in the fast food restaurant and began 'killing the children' with a pistol, witnesses said.
He then continued his bloody spree in a local shopping centre and on the streets around Munich's Olympic quarter.
A number of 'adolescents' were among the dead and several 'children' were injured, Munich Police President Hubertus Andrae said late last night. Asked whether the Facebook 'game' was linked to the attack, he replied it was 'one part of the comprehensive investigation we are conducting'.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz4FDkVJ2cK
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
pi_163949493
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:00 schreef Wyand het volgende:

[..]

Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet.
Als niemand duidelijkheid verschaft, dan gaat het merendeel ervan uit dat het een terroristische aanval is.

Als hij kinderen heeft gedood omdat hij vroeger is gepest dan is de haat net zo groot want Iraniër.

.....en als je het heel objectief bekijkt, dan slikt niemand dat, dat hij 10 mensen heeft gedood omdat hij vroeger is gepest.
pi_163949496
Ben net wakker. De dader schijnt een 18-jarige Iraniër te zijn?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:04:34 #219
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949501
quote:

[..]

Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet.
Maar is het pesten dan het motief? Het één hoeft het ander niet te verklaren natuurlijk.

Een beetje moslim roept dat trouwens tien keer op een dag en iets daarom als islamitisch geïnspireerd of gemotiveerd zien is inmiddels echt wel een beetje vermoeiend.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:06:24 #220
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163949517
quote:

[..]

Hij zou zijn gepest toch? Maar er is ook een allahu ahkbar gehoord volgens CNN dus wie weet. EDIT: Hij zou iets in de trant van '7 jaar lang gepest, nu heb ik een wapen' geroepen hebben. Hij woont pas 2 jaar in Duitsland, dusja, dan ga je maar onschuldige Duitsers neerschieten. Klinkt toch wel een beetje als sudden jihad syndrom.
CNN is al jaren onbegrensde crap. Ooggetuigen kunnen ook allerlei onzin verklaren bewust dan wel onbewust.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:06:33 #221
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163949518
quote:

[..]

Hij woonde sinds 2 jaar in München.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:07:06 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949524
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is de dader een 18-jarige Iraniër. Tenminste, dat is wat ik viavia heb gehoord hoor, ben net wakker.
pi_163949530
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar is het pesten dan het motief? Het één hoeft het ander niet te verklaren natuurlijk.

Een beetje moslim roept dat trouwens tien keer op een dag en iets daarom als islamitisch geïnspireerd of gemotiveerd zien is inmiddels echt wel een beetje vermoeiend.
Maar waarschijnlijk wel correct. Hoeveel God is groot/deus vult/etc. rondschietende Christenen hebben we ook alweer gehad de afgelopen tijd?
pi_163949540
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ah ok, dat heb ik dan verkeerd meegekregen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:08:22 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949547
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is dan ook een vak apart.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:08:33 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949551
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:07 schreef Wyand het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk wel correct. Hoeveel God is groot/deus vult/etc. rondschietende Christenen hebben we ook alweer gehad de afgelopen tijd?
Oke man.
pi_163949578
During an exchange with a witness, captured on video phone footage, the gunman shouted that he was ‘German’ and said he had been living on benefits.

He shouted: "Because of you I was bullied for seven years."

Last night, police raided the apartment he shared with his father and mother in the suburb of Maxvorstadt. Neighbours said he was a "quiet guy".

Comments on social media from users claiming to know the gunman described him as a strange teenager who had threatened violence in the past.

One comment on Facebook said: “I called the police, I know who is behind this. His name is Ali Sonboly.”

Another said on an online messageboard: “I know this f*****g guy, his name is Ali Sonboly. He was in my class back then, we always mobbed him. And he always told us that he would kill us.”

Police are yet to name the gunman but did confirm he was a 18-year-old Iranian German. He was not known to authorities.
http://www.express.co.uk/(...)%3A%3A+World+Feed%29
pi_163949641
Toch een Mac Donald hater?

Did Munich killer Ali Sonboly lure children to their deaths on Facebook? Police probe fake ad for free food at massacre McDonald's where Iranian, 18, killed first of his nine victims before turning gun on himself

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)h.html#ixzz4FDnMcb9j

http://www.dailymail.co.u(...)g-centre-Munich.html
pi_163949654
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:13 schreef FANN het volgende:
Toch een Mac Donald hater?

Did Munich killer Ali Sonboly lure children to their deaths on Facebook? Police probe fake ad for free food at massacre McDonald's where Iranian, 18, killed first of his nine victims before turning gun on himself

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)h.html#ixzz4FDnMcb9j

http://www.dailymail.co.u(...)g-centre-Munich.html
Zouden het ook zijn pesters zijn geweest?
pi_163949661
"Mossad photographer Richard Gutjahr was pre-positioned in both Nice AND Munich! Talk about chutzpah… (Editor’s note: Shortly after this article was posted, Richard Gutjahr’s tweets, including the one shown above on the right, were deleted both from his Twitter feed and from the RT article.)"
pi_163949664
Der Spiegel spreekt van David S. als dader. Of zou dat dezelfde zijn, S voor Somboly en dat hij misschien liever David dan Ali als naam gebruikte. Al kan het met David bijna niet Joodser, maargoed.. :X
pi_163949740
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:14 schreef Wyand het volgende:

[..]

Zouden het ook zijn pesters zijn geweest?
wie zal het zeggen... hij had het in elk geval gemund op een bepaalde groep
als je dit zo leest.

The attacker behind yesterday’s deadly shooting at a Munich mall may have lured his victims with a Facebook post about a fake offer for free McDonald’s meals.
Ali Sonboly, an18-year-old German-Iranian man who killed nine people during an attack on the Olympia shopping centre, opened fire on people in the McDonald’s just before 4pm.

Police are investigating a fake Facebook page which reportedly told youngsters to gather at the McDonald’s in Hanauer Street at 4pm on Friday for a special deal.
But rather than free burgers, the shooter, dressed in black, burst from the restaurant’s toilets and shot at children ‘with a pistol’, witnesses said.

http://metro.co.uk/2016/0(...)e-mcdonalds-6023852/
pi_163949752
Ali S. maakt amok bij McDonald's Munchen
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:22:36 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163949760
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:07 schreef Wyand het volgende:

[..]

wellicht waren het de andere 2 terroristen die het riepen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163949769
Lijkt me dat hij die kinderen gelured heeft met Pokemon Go? Er was ook iets met een Pokemon Go tas dat hij op zijn rug droeg.

Wat betreft een moslim die dit deed omdat hij gek was: dit sluit natuurlijk niet uit dat islam wederom een factor was. Moslims kunnen makkelijk dergelijke acties gerechtvaardigen/ontlenen uit islamitisch gedachtegoed. Denk aan ongelovigen moeten dood, paradijs met maagden, voorbeeld Mohammed, etc. Als je met deze gedachtes opgroeit is de kans groot dat je het (deels) gebruikt ter rechtvaardiging van dit soort acties.
pi_163949770
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:22 schreef Re het volgende:

[..]

wellicht waren het de andere 2 terroristen die het riepen
Er was er uiteindelijk toch maar 1, toch?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:25:03 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:23 schreef KrappeAuto het volgende:
Lijkt me dat hij die kinderen gelured heeft met Pokemon Go? Er was ook iets met een Pokemon Go tas dat hij op zijn rug droeg.

Wat betreft een moslim die dit deed omdat hij gek was: dit sluit natuurlijk niet uit dat islam wederom een factor was. Moslims kunnen makkelijk dergelijke acties gerechtvaardigen/ontlenen uit islamitisch gedachtegoed. Denk aan ongelovigen moeten dood, paradijs met maagden, voorbeeld Mohammed, etc. Als je met deze gedachtes opgroeit is de kans groot dat je het (deels) gebruikt ter rechtvaardiging van dit soort acties.
Bedankt voor het open van onze ogen. Tóch weer die verdomde islam :N
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:26:01 #238
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163949798
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:15 schreef Salvad0R het volgende:
"Mossad photographer Richard Gutjahr was pre-positioned in both Nice AND Munich! Talk about chutzpah… (Editor’s note: Shortly after this article was posted, Richard Gutjahr’s tweets, including the one shown above on the right, were deleted both from his Twitter feed and from the RT article.)"
Inderdaad:
15 juli Deutsche Welle: Attack witness Richard Gutjahr speaks to DW
Gisteren: Die Welt: Journalist Gutjahr twittert Bilder vom Polizeieinsatz
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:26:55 #239
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163949811
Het is maar goed dat het een Iraniër is. Kunnen we tenminste gewoon onze standaardriedeltjes blijven herhalen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_163949817
http://www.dumpert.nl/med(...)_nchen_in_beeld.html

Ik hoop echt voor die kinderen dat hij een hele slechte schutter was, maar ook dan ben je levenslang getraumatiseerd.
pi_163949827
ah, weer een moslim dus. verrassend...
There are only 151 Pokémon.
pi_163949828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:26 schreef hooibaal het volgende:
Het is maar goed dat het een Iraniër is. Kunnen we tenminste gewoon onze standaardriedeltjes blijven herhalen.
Ik weet niet of het al een standaardriedeltje is geworden dat we een stop op moslimimmigratie moeten hebben, maar ik zie dat dat in ieder geval steeds meer wordt aangedragen. Lijkt me een uitstekend idee.
pi_163949842
quote:
Toevallig. MAar de 2de keer was hij gewoon bij een politiestation? Dus niet in het winkel centrum zelf, ofwel?
pi_163949850
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:51 schreef Wyand het volgende:
Hij kon maar geen pokemon vangen.

Het is al duidelijk waar het op gegooid gaat worden.
pi_163949855
Iraniërs
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:27 schreef Eenskijken het volgende:
ah, weer een moslim dus. verrassend...
Jep...En ons nog willen laten geloven dat het niet islamitisch terreur was ook met als resultaat dat we onze duitse buren ook niet meer kunnen vertrouwen.
pi_163949877
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:29 schreef Odaiba het volgende:
Iraniërs

[..]

Jep...En ons nog willen laten geloven dat het niet islamitisch terreur was ook met als resultaat dat we onze duitse buren ook niet meer kunnen vertrouwen.
Mensen die Duitse media vetrouwen. :') Dat land is een en al censuur.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:31:24 #247
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_163949881
quote:
“I know this f*****g guy, his name is Ali Sonboly. He was in my class back then, we always mobbed him. And he always told us that he would kill us.”
Dan vind ik de pesters in kwestie deels verantwoordelijk voor de moordpartij. Had dan de pesters opgezocht en díe over de kling gejaagd.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:32:51 #248
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163949904
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:31 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Dan vind ik de pesters in kwestie deels verantwoordelijk voor de moordpartij. Had dan de pesters opgezocht en díe over de kling gejaagd.
Zoals je hierboven van KrappeAuto en consorten kan lezen komt het gewoon omdat hij een moslim is. Een andere reden bestaat niet.
pi_163949928
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Zoals je hierboven van KrappeAuto en consorten kan lezen komt het gewoon omdat hij een moslim is. Een andere reden bestaat niet.
Misschien werd hij wel gepest omdat hij moslim was. Dan is het toch weer de schuld van de islam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163949929
quote:

[..]

Want het een sluit het ander uit toch? :')
pi_163949943
Mensen die daders van dit soort streken direct associëren met een bepaalde religie, zonder enig gedegen onderzoek af te wachten, zonder enig steekhoudend bewijs, zijn evengoed terroristen. Angst inboezemen voor een bepaalde bevolkingsgroep voor een politieke agenda. De definitie van "terrorisme".

Know Your Enemy .
pi_163949944
Die post van 4chan en van fb heb ik 2 draden gelden nog gepost trouwens :P
pi_163949950
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien werd hij wel gepest omdat hij moslim was. Dan is het toch weer de schuld van de islam.
Misschien waren de pesters wel een andere huppeldepup-niet dan hij. Dat zou helemaal goud zijn natuurlijk. Dan is het dossier rond en komt het door Allah, wat een spontaan volksfeest teweeg zal brengen in NWS.
pi_163949958
quote:

[..]

Nou ik vond het al vanaf het begin vreemd hoe hij daar pontifciaal voor de Mac Donals ging staan
maar ik zie dat er postst zijn weggehaald en die ook :') , het staat alleen nog in een quote

NWS / Schietpartij winkelcentrum München #8

oh nee staat er nog...

nou ja anway, verrassend plot wel....
pi_163949961
wait, jij houdt pesters op school deels verantwoordelijk voor iemand die een moordpartij pleegt? dude....
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:38:41 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163949972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien waren de pesters wel een andere huppeldepup-niet dan hij. Dat zou helemaal goud zijn natuurlijk. Dan is het dossier rond en komt het door Allah, wat een spontaan volksfeest teweeg zal brengen in NWS.
Deze nieuwsgebeurtenis zorgt voor veel kortsluiting bij sommige mensen, die dachten dat de wereld simpel in elkaar steekt. En toegegeven, zelfs ik ben verrast.
pi_163949980
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:37 schreef Eenskijken het volgende:
wait, jij houdt pesters op school deels verantwoordelijk voor iemand die een moordpartij pleegt? dude....
Ligt eraan. In zekere zin kan je die indirect verantwoordelijk houden ja.

Je kan ze er uiteraard niet voor straffen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:40:19 #258
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163949991
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:28 schreef Wyand het volgende:

[..]

Toevallig. MAar de 2de keer was hij gewoon bij een politiestation? Dus niet in het winkel centrum zelf, ofwel?
foto's waren van politie die voor het winkelcentrum stonden. Voer voor conspiracy theorists, en dat hij de tweets later verwijderd heeft maakt het nog "verdachter". 8-)
pi_163950010
Linkje van Yvonne doet het nog hoor....

http://www.tagesschau.de/(...)vestream1/index.html
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:42:33 #260
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_163950011
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:37 schreef Eenskijken het volgende:
Natuurlijk ... ! Kijk, zo af en toe een plagerijtje moet kunnen maar wanneer je met meerdere mensen járenlang iemand mentaal en/of fysiek met de grond gelijk maakt, is de kans aanwezig dat zelfs een vredelievend muurbloempje veranderd in een maniakale moordenaar. Hoewel deze gevolgen doorgaans niet worden voorzien door de pesters, weten ze donders goed dat ze het leven van de slachtoffers tot een hel maken. Samengevat zijn de pesters dus deels schuldig aan de dood van 9 mensen gisteren in München.
pi_163950017
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:37 schreef mijntjexx het volgende:
Hoe ik denk dat het gegaan is : Dikkige Jongen ( ik vind hem jong lijken op afstand met zijn rode rugzak) begint te vuren bij de mc donalds, loopt door winkelcentrum of iig richting parkeergarage, schiet onderweg nog een paar keer, komt bij parkeergarage. Iemand van afstand filmt hem en begint een discussie..jongen schreeuwt terug en zegt ik ben een duitser en iets over medicamenten. Hij vuurt nog wat schoten. JE hoort op achtergrond politie aankomen. Jongen naait eruit en is dus al lang weg als politie eraan komt.

Ik zal morgen zien of ik gelijk heb maar het begint er steeds meer op te lijken
Best wel goed gegokt ik, zelfs de leeftijd :)
pi_163950069
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:36 schreef Salvad0R het volgende:
Mensen die daders van dit soort streken direct associëren met een bepaalde religie, zonder enig gedegen onderzoek af te wachten, zonder enig steekhoudend bewijs, zijn evengoed terroristen. Angst inboezemen voor een bepaalde bevolkingsgroep voor een politieke agenda. De definitie van "terrorisme".

Know Your Enemy .
Je hebt redelijk boter op je hoofd als je het vreemd vindt dat na afgelopen tijd mensen denken het zal wel weer een moslim zijn. Is dat een goed situatie, nee. Maar niet vreemd.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163950120
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:36 schreef Salvad0R het volgende:

Know Your Enemy .
Kan wel zijn, maar het is wel iedere keer hetzelfde gezeik door mensen van afkomst uit het Midden-Oosten. Ben het echt wel beu onderhand.

En nee, ik ben niet extreem-rechts, ben zelfs links, heb nog nooit gediscrimineerd en ook geen xenofobie.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:50:47 #264
3542 Gia
User under construction
pi_163950124
Was het toch maar één dader? Heb het niet meer helemaal gevolgd.

Vreselijk dat zoiets voortkomt uit pestgedrag. Mensen die pesten, zijn zelf eigenlijk heel onzeker over zichzelf. De gepeste is meestal in eerste instantie vriendelijk en open, en wil graag bij de populaire kids horen. Tja, en dat mag dan niet.

Pestgedrag op school zou serieuzer aangepakt moeten worden. Niet omdat het tot zoiets kan resulteren, maar omdat het iemand voor het leven kan tekenen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:51:03 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163950130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar het is wel iedere keer hetzelfde gezeik door mensen van Arabische afkomst. Ben het echt wel beu onderhand.

En nee, ik ben niet extreem-rechts, ben zelfs links, heb nog nooit gediscrimineerd en ook geen xenofobie.
Iran is op en top Arabisch ja

:')
pi_163950140
quote:

[..]

Kan wel zijn, maar het is wel iedere keer hetzelfde gezeik door mensen van Arabische afkomst. Ben het echt wel beu onderhand.

Perzisch met een vleugje Arabisme in de vorm van het Arabische geloof.
pi_163950141
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Iran is op en top Arabisch ja

:')
Weet ik veel, je weet best wat ik bedoel, Midden-Oosten dan.
pi_163950172
quote:

[..]

Begrijpelijk. Het punt is, dat wanneer jij er als sociale ingenieur een duistere agenda op nahoudt, waarbij het plegen van terreur er deel van uitmaakt, dat je altijd wel malloten kan vinden om zulke daden te plegen. Die vind je in ELKE bevolkingsgroep en ELKE afkomst. Het komt die ingenieurs nu gewoon het beste uit dat Islam gestigmatiseerd wordt.

bijvoorbeeld George Soros, de financier van mensenhandelaren vanuit Syrië, die de vluchtelingenstroom van honderdduizenden mensen heeft georganiseerd.

Die naam wordt nooit genoemd op het NOS nieuws. Zo vreemd.
pi_163950189
Killerspiele is de nieuwe frame van de Duitse media.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:55:10 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163950196
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Weet ik veel, je weet best wat ik bedoel, Midden-Oosten dan.
Die Tunesiër van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:55:58 #271
117098 Hathor
Effe niet
pi_163950214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Die Algerijn van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.
Tunesier.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:56:07 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163950216
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tunesier.
had het al aangepast :D
pi_163950221
quote:

[..]

Die Algerijn van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.
Ze bedoelt islamitische landen maar dat mag ze eigenlijk niet zeggen :X
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:57:35 #274
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_163950235
Zou wat zijn als die gozer gewoon David heette, maar dat iedereen 'm Ali noemde en al niet eens meer wist dat dat niet zijn echte naam was.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:57:36 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163950236
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:56 schreef Wyand het volgende:

[..]

Ze bedoelt islamitische landen maar dat mag ze eigenlijk niet zeggen :X
Ah, het is de schuld van de Mosselims! _O_
pi_163950239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:56 schreef Dven het volgende:

[..]

had het al aangepast :D
Mwah, een pot nat gast. Beiden landen vol met gearabiseerde berbers en eenzelfde cultuur.
pi_163950247
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Het punt is, dat wanneer jij er als sociale ingenieur een duistere agenda op nahoudt, waarbij het plegen van terreur er deel van uitmaakt, dat je altijd wel malloten kan vinden om zulke daden te plegen. Die vind je in ELKE bevolkingsgroep en ELKE afkomst. Het komt die ingenieurs nu gewoon het beste uit dat Islam gestigmatiseerd wordt.

bijvoorbeeld George Soros, de financier van mensenhandelaren vanuit Syrië, die de vluchtelingenstroom van honderdduizenden mensen heeft georganiseerd.

Die naam wordt nooit genoemd op het NOS nieuws. Zo vreemd.
Follow the money - kom je vaak erg ver mee wbt oorzaken. Natuurlijk zijn er mensen die rijk worden door de ellende van anderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:58:07 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163950248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:57 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Mwah, een pot nat gast. Beiden landen vol met gearabiseerde berbers en eenzelfde cultuur.
ja nou he poeh zeg
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:59:07 #279
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163950264
Zooooo, dik twaalf uur geen nieuws gevolgd, kan iemand me nou eindelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit? Of weten ze het nog steeds niet zeker.
pi_163950274
quote:

[..]

Die Tunesiër van Nice kwam ook echt uit het Midden-Oosten ja.
wat maakt t uit?!?!? je snapt tog wat ze bedoeld. mensuh met een kleurtje gewoon.
pi_163950277
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:58 schreef Dven het volgende:

[..]

ja nou he poeh zeg
Niet helemaal. Tunesië is een jonge (onvolledige) democratie waar zelfs andersdenkenden sinds een jaar ruimte krijgen. Dat was onder Ben Ali ondenkbaar. Een woord over zijn heerschap en de veiligheidsdiensten stonden vrij snel voor de deur. Geen rechten, geen aanklacht, en daar zat je in de bak.
pi_163950295
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:57 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Oh dus de moslims die op Nederlandse zwembaden meisjes aanranden worden aangestuurd door een sociale ingenieur? Wow nu krijgen pas een kijkje in de keuken achter de schermen. Wow man Wow wow wow.

Kan ik ook nog solliciteren voor sociale ingenieur?
Dat zijn geen moslims, dat zijn gefrustreerde kutventjes. Als jij denkt dat "religie" iets te maken heeft met zulk kankergedrag, dan bende gij een noob.

Het is zelfs zo, dat religie niet de schuld KAN hebben aan individuele misdaden, zelfs wanneer de dader van die misdrijven "religie" als motief voor zijn wandaden aandraagt.

Mensen verdelen op grond van de religie die zij aanhangen...... De oudste truc in het Boek. (Ja dat boek).
pi_163950297
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:59 schreef Twiitch het volgende:
Zooooo, dik twaalf uur geen nieuws gevolgd, kan iemand me nou eindelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit? Of weten ze het nog steeds niet zeker.
18-jarige Iraniër schoot 9 mensen dood in München. Hij heeft uiteindelijk de hand aan zichzelf geslagen.
pi_163950299
Dit was een psychiatrisch patiënt met een vuurwapen.

Geen IS terreur.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2016 12:01:25 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:02:01 #285
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163950310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef George_Zina het volgende:

[..]

18-jarige Iraniër schoot 9 mensen dood in München. Hij heeft uiteindelijk de hand aan zichzelf geslagen.
Weer zo'n ziekelijk jong mannetje dus. Gaat lekker.
pi_163950312
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:59 schreef Twiitch het volgende:
Jongen van 18, jarenlang gepest op school, waarschijnlijk door dikke mac donalds vretenende
Duitse kinderen, plaatst of FB een fake advertentie over gratis eten bij Mac Donald, wacht tot
er kinderen arriveren en gaat schieten.
pi_163950322
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Verdrietig hoor.
pi_163950328
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Jongen van 18, jarenlang gepest op school, waarschijnlijk door dikke mac donalds vretenende
Duitse kinderen, plaatst of FB een fake advertentie over gratis eten bij Mac Donald, wacht tot
Is dat echt gebeurt? My god.
pi_163950333
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:03 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Is dat echt gebeurt? My god.
Ja
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:03:39 #290
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163950334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit was een psychiatrisch patiënt met een vuurwapen.

Geen IS terreur.
Een gelukje bij een groot ongeluk.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163950341
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:02 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Verdrietig hoor.
Mwah, ik kan niet zeggen dat het mij verdrietig maakt. Wel zorgelijk voor de toekomst.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:04:32 #292
248325 Schieganger
Be Awesome®
pi_163950348
Nog niks over het motief?
pi_163950351
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:04 schreef Schieganger het volgende:
Nee, speculatie.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:05:18 #294
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163950362
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:03 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Een gelukje bij een groot ongeluk.
Wel fijn dat hij een buitenlander was zodat we het daar gemakkelijk op kunnen gooien ja.
pi_163950366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:04 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Mwah, ik kan niet zeggen dat het mij verdrietig maakt. Wel zorgelijk voor de toekomst.
Hoezo zorgelijk voor de toekomst?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:05:39 #296
248325 Schieganger
Be Awesome®
pi_163950369
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:04 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Nee, speculatie.
Ben benieuwd. Na alle berichtgeving en geruchten verwacht ik geen overduidelijke extremist. Een IS aanslag is ook meestal wat 'grootser' opgezet.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:06:17 #297
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163950380
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Wat heb je veel sympathie voor de slachtoffers.
pi_163950381
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:04 schreef Schieganger het volgende:
Waarschijnlijk een 'columbine' achtig geval. Bizar hoe besmettelijk geweld soms overkomt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:06:38 #299
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163950385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Wel fijn dat hij een buitenlander was zodat we het daar gemakkelijk op kunnen gooien ja.
Volgens mij is ie gewoon in Duitsland opgegroeid. Dat maakt hem een Duitser.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163950398
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat heb je veel sympathie voor de slachtoffers.
Nou eigenlijk heel veel, maar als je het kort en bondig wil zeggen, moet het even zo....
pi_163950417
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Volgens mij is ie gewoon in Duitsland opgegroeid. Dat maakt hem een Duitser.
Waarschijnlijk is hij daar nou juist veel mee gepest....

Niet dat dat het goed maakt of minder erg of wat dan ook, maar tja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')