Kon lange tijd heel makkelijk via Slowakije. Zie de reportage in de NRC, ergens vorige week.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:07 schreef noidey het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen legaal en illegaal?
Ik haakte even in op je opmerking over criminelen die illegaal een wapen kopen. RTL heeft al aangetoond hoe makkelijk dat is als je wil. Misschien moeten ze daar eens wat aan gaan doenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:07 schreef noidey het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen legaal en illegaal?
Die twee broer van de aanslag in Brussel waren geboren in Brussel, die dader van de aanslag in Orlando was geboren in New York, dus ik zou eerder juist het omgekeerde denken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:51 schreef Resistor het volgende:
Ik heb best wel een vreemd gevoel.
Ik ben 'blij' dat het een 'home grown' terrorist is, een zoon van mensen die waarschijnlijk redelijk goed geïntegreerd zijn.
Het zou pas echt ellende geven als blijkt dat hij in de laatste 3 jaar naar Duitsland gekomen is.
Hij is deaudquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden
Is de dader gepakt?
Welk motief had hij (m/v)?
Kan nog steeds overal heel gemakkelijk. En daar hoef je echt niet voor naar het buitenland.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:09 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kon lange tijd heel makkelijk via Slowakije. Zie de reportage in de NRC, ergens vorige week.
jaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden
Is de dader gepakt?
PS: ik ben net wakker, dus ik moet even up to date gebracht worden
Precies, hij is eigenlijk een vriend van de moslims. Z'n manifest maakte dat heel goed duidelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:10 schreef noidey het volgende:
[..]
Het maakt dus eigelijk niet eens meer uit of de dader moslim is of niet, blijkbaar is de islam nooit de oorzaak.
Breivik was ook gewoon maar iemand die blanke mensen in een slecht daglicht wou zetten en daarmee de Islam wou versterken.
De dader heeft al bijna een tuintje op z'n buik.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar staan we nu?
- één dader
- 10 doden
- meerdere gewonden
Is de dader gepakt?
PS: ik ben net wakker, dus ik moet even up to date gebracht worden
Dankquote:
Het is niet per definitie verboden om een vuurwapen in bezit te hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:13 schreef noidey het volgende:
[..]
Oke, dus ik kan nu naar Slowakije toe, legaal een pipa kopen, en weer terug naar huis rijden zonder problemen? Nee. Dit geldt niet in Nederland. Het is in Nederland verboden om een vuurwapen te hebben. Maakt niet uit of je hem in Slowakije hebt gekocht.
Hij was Iraans, dus de kans is klein dat hij überhaupt 'echt' moslim is. Die zijn in Europa nooit echt gelovig, zijn ook meestal supergoed geïntegreerd enzo. Kans is groot dat het een enorme gek was met issues. Los van de Islam.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:10 schreef noidey het volgende:
[..]
Het maakt dus eigelijk niet eens meer uit of de dader moslim is of niet, blijkbaar is de islam nooit de oorzaak.
Breivik was ook gewoon maar iemand die blanke mensen in een slecht daglicht wou zetten en daarmee de Islam wou versterken.
Praat je nu vanuit dat ene land waar je woont wat niks met Nederland te maken heeft of bedoel je dat als je een vuurwapenvergunning hebt je een vuurwapen op een bepaald terrein mag gebruiken?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet per definitie verboden om een vuurwapen in bezit te hebben.
Het is voor jou even gemakkelijk om illegaal wapens aan te schaffen als dat het voor terroristen is hoor. Als je wil loop je morgen nog met een blaffer rond en kan je superheld spelen door de eerlijke hardwerkende Nederlandse burgers te beschermen tegen al die boze, kwade en laffe moslims.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:16 schreef noidey het volgende:
[..]
Ja of nog een beter idee, laten we het onmogelijk maken voor hardwerkende burgers om zichzelf te verdedigen tegen het toenemende terreur in Europa, en het nog steeds even makkelijk laten voor terroristen om zoveel illegale geweren te kopen als ze maar willen. Super Idee!
Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:15 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hij was Iraans, dus de kans is klein dat hij überhaupt 'echt' moslim is. Die zijn in Europa nooit echt gelovig, zijn ook meestal supergoed geïntegreerd enzo. Kans is groot dat het een enorme gek was met issues. Los van de Islam.
Koop je ook illegale geweren als je je zo graag wil 'verdedigen'. Succes.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:16 schreef noidey het volgende:
[..]
Ja of nog een beter idee, laten we het onmogelijk maken voor hardwerkende burgers om zichzelf te verdedigen tegen het toenemende terreur in Europa, en het nog steeds even makkelijk laten voor terroristen om zoveel illegale geweren te kopen als ze maar willen. Super Idee!
Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Praat je nu vanuit dat ene land waar je woont wat niks met Nederland te maken heeft of bedoel je dat als je een vuurwapenvergunning hebt je een vuurwapen op een bepaald terrein mag gebruiken?
Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom hebben meerdere regeringsleiders al gesproken maar blijft Merkel stil?
Maar niet in dit topicquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?
Probeer het nog een keertje met een normale vraag
iraniers doen het ruimschoots het beste van alle vluchtelingengroepen in nederland. Heb ik als groep echt geen slecht woord over te zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.
Moest wel denken aan een kerel die ik ken. Is op zijn vijfde naar Nederland vanuit Iran gekomen en vertelde dat ie op de basisschool wel eens gepest werd door zijn Iraanse achtergrond. Hij was echter even nuchter geworden als waar de streek om bekend is. Dus dat deerde hem uiteindelijk niet zoveel.
Is dat wat ik zeg dan? Je moet het alleen niet doen overkomen alsof dat in Nederland niet toegestaan is. En nogmaals ; De illegale markt is in Nederland ook groot. Lekker een blaffer onder je kussentje leggen dusquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef noidey het volgende:
[..]
De enige manier om als burger aan een vuurwapen te komen is om een gecertificeerd jager te worden, of actief lid bent van de schietclub. We mogen geen vuurwapen thuis houden voor zelfverdediging.
Klopt, blijkt ook uit cijfers. Iraanse kinderen doen het ook allemaal heel erg goed op scholen. Ik weet niet waar het aan ligt dat deze groep er zo uitschiet, want andere allochtone groepen liggen vaak wat anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ken veel Iraniërs en die zijn altijd bizar hoog opgeleid, supervriendelijk en vrouwen dragen allemaal geen hoofddoek.
Moest wel denken aan een kerel die ik ken. Is op zijn vijfde naar Nederland vanuit Iran gekomen en vertelde dat ie op de basisschool wel eens gepest werd door zijn Iraanse achtergrond. Hij was echter even nuchter geworden als waar de streek om bekend is. Dus dat deerde hem uiteindelijk niet zoveel.
Praten ook vrij vlot goed Nederlands, maar dat komt omdat Farsi uit dezelfde grote familie komt als de Germaanse talen. Denk echt dat dit eerder een Tristan van der Vlisje is, maar laten we de nieuwsberichten nog maar afwachten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
iraniers doen het ruimschoots het beste van alle vluchtelingengroepen in nederland. Heb ik als groep echt geen slecht woord over te zeggen.
Willen =/= moeten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:21 schreef noidey het volgende:
[..]
Vertel je me nou dat ik, als onschuldige burger ILLEGAAL mijn wapen moet halen om mezelf te verdedigen? Dan ben niet geen onschuldige burger meer, dat snap je wel he? Weet jij wat de consequenties zijn als de politie hier achter komt?
Walgelijk.
Neemt niet weg dat ze tot nu toe opvallend stil isquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.
Kan jij jouw posting nader uitleggen? Vuurwapens in bezit mogen hebben in Nederlandquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, de situatie in Bulgarije is superrelevant wanneer het onderwerp vuurwapenbezit in Nederland betreft. Dat begrijp je zelf toch ook wel?
Probeer het nog een keertje met een normale vraag
Maar dat is toch bizar te noemen dat ze dus sinds gisteravond 1800 helemaal nergens haar afschuw of wat dan ook heeft geuit?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nu hoor ik nét op zie m'n linkje dat er straks een of andere bespreking is waar zij ook bij is.
In Duitsland? Vorig jaar zo'n 300 aanslagen op asielzoekers en buitenlanders, meestal nachtelijke brandstichting. In slechts 3% van de gevallen worden de daders gepakt. Aantal doden sinds hereniging van Duitsland door zulke aanslagen: 183.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik geloof dat je inmiddels bent vergeten over welk feit we het hadden. Ik schreef dat de meeste, recente aanslagen zijn gepleegd door moslims. Dat is een feit. Dat is niet verondersteld. En dat is een feit dat we best onder ogen mogen zien. Je kop in het zand steken leidt zelden tot een oplossing.
hvjbjtwjnmkntb.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Is dat wat ik zeg dan? Je moet het alleen niet doen overkomen alsof dat in Nederland niet toegestaan is. En nogmaals ; De illegale markt is in Nederland ook groot. Lekker een blaffer onder je kussentje leggen dus
Maar goed, bespaar je de moeite om hierop te reageren en laten we vooral weer eens een keertje ontopic blijven. Dan is ons Yvonne ook weer een gelukkig mens
Wil je nu wel ontopic gaan zoals inmiddels al 20 keer netjes is gevraagd?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:21 schreef noidey het volgende:
[..]
Vertel je me nou dat ik, als onschuldige burger ILLEGAAL mijn wapen moet halen om mezelf te verdedigen? Dan ben niet geen onschuldige burger meer, dat snap je wel he? Weet jij wat de consequenties zijn als de politie hier achter komt?
Walgelijk.
Zie hierboven. Graag eens een keertje ontopic blijven, anders zal ik je post moeten rapporteren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan jij jouw posting nader uitleggen? Vuurwapens in bezit mogen hebben in Nederland
Jij post wel vaker vanuit jouw perspectief hè waar je even vergeet aan te geven dat je het niet over Nederland hebt hè
Ja, is ook vreemd, maar 'men' zegt dat ze op de achtergrond druk bezig is/was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar dat is toch bizar te noemen dat ze dus sinds gisteravond 1800 helemaal nergens haar afschuw of wat dan ook heeft geuit?
Ontopicquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:26 schreef noidey het volgende:
[..]
Het is niet toegestaan in Nederland om een vuurwapen thuis, en laat staan op zak te hebben. Alleen jagers, sportschieters en verzamelaars mogen een vuurwapen in bezit hebben, en die mag alleen op locatie gebruikt worden.
Nogmaals, ik ga niet illegaal een geweer kopen, want ik ben geen terrorist. Daarom zeg ik dat de wetten omtrent vuurwapens belachelijk zijn.
Lief doen anders ga ik huilenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ben je toch een kinderachtig zielig mannetje.
Crisismanagment waarschijnlijk. Ze weet hoe een bepaald deel van het Duitse volk zal reageren, dan kan je maar beter extra bewaking regelen voordat je bekendmaakt dat het een Iraniër was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, is ook vreemd, maar 'men' zegt dat ze op de achtergrond druk bezig is/was.
Ja, dan moet je dat maar geloven.
Dat zou dus kunnen staan voor de groep waar hij de grootste hekel aan heeft, z'n pesters.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:35 schreef yvonne het volgende:
Zo klaar.
Ontopic, hoe ziet die dude eruit, hoe heet ie, waarom komt er neimand naar voren die hem kent.
Op tagesschau:
gericht geschoten op jongelui, een vrouw van 45, rest tussen 14-21 jaar.
Wat ergquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:35 schreef yvonne het volgende:
Zo klaar.
Ontopic, hoe ziet die dude eruit, hoe heet ie, waarom komt er neimand naar voren die hem kent.
Op tagesschau:
Laten we rustig afwachten ipv allerlei mensen naar voren te schuiven die het misschien toch niet zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:35 schreef yvonne het volgende:
Zo klaar.
Op tagesschau:
NRC schreef gisteren ook iets over hoe de Duitsers omgingen met dat geval van Würzburg. Erg zakelijk en weinig speculatief. In deze tijd van twitter-diarree is dat wel een verademing, alleen voor je live nieuwsuitzendingen is het wel enorm boring als het lang duurt voordat info echt klopt. Maar goed, daar kan ik zelf niet zo mee zitten. Liever de waarheid verspreiden dan allerlei bullshit de wereld in helpen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
Er werd gisteren op de Ned tv gezegd dat de Duitsers erom bekend staan dat ze pas info naar buiten brengen als het zes keer gedubbelchecked is. Om verkeerde informatie te voorkomen. Dat werd door bepaalde deskundigen juist geprezen. In dat licht is het best logisch dat er pas zo laat feiten naar buiten kwamen, dat ze zo hamerden op stoppen met foto's en filmpjes (merendeel klopte idd niet) en dat Merkel pas haar mond open trekt op het moment dat ze daadwerkelijk iets kán zeggen. En nee, ik ben geen Merkelfan. Integendeel. Maar ik begrijp het wel.
Niet. Nooit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat erg.
Trieste is ook dat ik niet weet hoe je dit kunt voorkomen.
Je kunt ook niet alle risico's tot 0 reduceren inderdaad. Moet je ook niet willen, anders wordt het wel een erg saaie wereld.quote:
Je kan ook medeleven betuigen zonder op de details van de zaak in te gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
Er werd gisteren op de Ned tv gezegd dat de Duitsers erom bekend staan dat ze pas info naar buiten brengen als het zes keer gedubbelchecked is. Om verkeerde informatie te voorkomen. Dat werd door bepaalde deskundigen juist geprezen. In dat licht is het best logisch dat er pas zo laat feiten naar buiten kwamen, dat ze zo hamerden op stoppen met foto's en filmpjes (merendeel klopte idd niet) en dat Merkel pas haar mond open trekt op het moment dat ze daadwerkelijk iets kán zeggen. En nee, ik ben geen Merkelfan. Integendeel. Maar ik begrijp het wel.
Precies. Dan maar wat minder spectaculaire live uitzendingen. Ik denk dat ze er daarnaast ook alles aan wilden doen om nabestaanden te informeren voordat alles al op Twitter en tv te zien was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:42 schreef Falco het volgende:
[..]
NRC schreef gisteren ook iets over hoe de Duitsers omgingen met dat geval van Würzburg. Erg zakelijk en weinig speculatief. In deze tijd van twitter-diarree is dat wel een verademing, alleen voor je live nieuwsuitzendingen is het wel enorm boring als het lang duurt voordat info echt klopt. Maar goed, daar kan ik zelf niet zo mee zitten. Liever de waarheid verspreiden dan allerlei bullshit de wereld in helpen.
Merkel krijgt op sociale media er al van langs voor ze überhaupt al wat gezegd heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |