Als je een van de oorzaken als zeuren gaat wegzetten, dan wens ik je veel succes, maar het is echt een zwakke discussie techniek.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:29 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het zal pas wat worden als iedereen stopt met zeuren. Ook gij.
Ik heb al uren besteed aan het lezen van jullie hoogstaande gescheld, gezuig en getreiter over en weer. Wat een armoede. Onopgevoede bende. Van alle kanten.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als je een van de oorzaken als zeuren gaat wegzetten, dan wens ik je veel succes, maar het is echt een zwakke discussie techniek.
voor goed repareren moet nl goed onderzoek doen.
Wauw.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar dan blijft er weinig over. Alleen de slowchat met een kliekje users. Wij zijn (met een aantal users) degene die BNW maken, die de onderwerpen aandragen. Als die niet beschermd gaan worden tegen hyena gedrag druipen ze op een gegeven moment af. Wat al gebeurd is bij een groot aantal users trouwens. Er zijn er nog maar een paar over. Lijkt mij niet de bedoeling van BNW.
Dat zullen we dan wel merken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar dan blijft er weinig over. Alleen de slowchat met een kliekje users. Wij zijn (met een aantal users) degene die BNW maken, die de onderwerpen aandragen. Als die niet beschermd gaan worden tegen hyena gedrag druipen ze op een gegeven moment af. Wat al gebeurd is bij een groot aantal users trouwens. Er zijn er nog maar een paar over. Lijkt mij niet de bedoeling van BNW.
Hoe gaat de crew trolls herkennen en wat gaan ze er aan doen?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:12 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik heb al uren besteed aan het lezen van jullie hoogstaande gescheld, gezuig en getreiter over en weer. Wat een armoede. Onopgevoede bende. Van alle kanten.
Dan kan je wel aankomen met je 'goed onderzoek doen', maar ik heb hierboven in grote lijnen uiteengezet hoe ik het wil hebben en zo zal het moeten gaan gebeuren.
En ja, dan is het zeuren als je steeds maar terug komt met 'het ligt aan de mods'.
Nu duidelijk?
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik volg meer wat er de afgelopen jaren is gebeurd in de wereld na 9/11, zaken die nu invloed hebben op mijn leven of over een paar maanden of over een paar jaar .quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:28 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat "dat groepje" altijd uit mijn topics blijft? Zoals het topic dat ik van de week heb gemaakt?
Of is dan ineens mijn BNW-visie niet waardig? Ik snap dat oprecht niet.
Nee, dan begrijp je C niet goed.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:33 schreef User8472 het volgende:
Ik vind dit toch een beetje onrechtvaardige censuur, hoewel Fok natuurlijk geheel zelf moet besluiten hoe zij hun forum willen runnen. Ik zit ook niet te wachten op hagedissen theorieën of alles wat met die pyramide met het oog te maken heeft maar ik had graag de coup in Turkije willen bespreken. Dat kan blijkbaar niet in NWS, prima maar ook niet in BNW want ik zou dan ook de mogelijke betrokkenheid bespreken van Fethullah Gulen, mogelijk gesteund door de VS, maar dat zou dus niet mogen want het valt onder C. Of is het subtiele verschil hier dat ik niet zou stellen dat het de opzet was van de VS, maar dat zij slecht steun hebben verleend aan iets wat door anderen in gang was gezet?
En aangezien de VS nu eenmaal veel invloed heeft op de wereld, mogen veel onderwerpen niet besproken worden in BNW als ik C goed begrijp.
Maar ik heb er wel begrip voor als Fok geen risico's wil nemen en controversie wil vermijden, en/of geen tijd wil spenderen aan het deleten van ongewenste posts.
100% eens met deze post. Er is zoveel tofs te vinden in die hoeken en dan maakt het niet uit of je het wel of niet gelooft, er zit gewoon zoveel diepte in.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:08 schreef iteejer het volgende:
[..]
Een platte aarde: er zijn echt wel serieuze werken verschenen van mensen die beweren dat de wereld een holle bol is, en waar wij aan de binnenkant van die bol leven.
Met een eigen geometrie, ruimteverdichtingen en ruimtekrommingen komen ze een heel eind.
Die Hohlwelt theorie, stamt uit ergens eind 17e eeuw. Oa Newton heeft zich hiermee bezig gehouden als mogelijke consequentie van zijn 'Principia'. Brw, al die boeken heb ik, staan ergens waar ik al lang niet meer gekeken heb, maar dat betekent nog niet dat ik er in geloof. Voor ik weer een fundamentalist in mijn nek krijg
Zo zie je maar, de menselijke geest is erg creatief. Schaakspelletjes tegen het onwaarschijnlijke en wellicht zelfs het onmogelijke - alleen, welke opperrechter zal uitmaken wat nou écht onmogelijk is..?
Want zelfs aan de universaliteit van natuurwetten wordt getornd. Er zijn moderne en volgens sommige geleerden van naam onontkoombare opvattingen die stellen dat natuurwetten niets anders zijn dan een soort van uitgesleten patroon in de realiteit. Zoals een kar in het karrespoor wordt gedwongen, zou 'de natuur' die wetten moeten gaan volgen. En dat zegt men omdat uit allerlei waarnemingen in vooral de kosmologie dat natuurwetten op andere plekken of in andere tijden kennelijk afwijken van de onze.
Al dit soort dingen zijn ook te vinden op ons mooie fantastische internet. De meest interessante ebooks en magazines. Het artikel waar bv de inconstantheid van natuurwetten wordt betoogd staat daar ook. Is overigens geschreven door een gezaghebbende en zich ruimschoots bewezen hebbende sterrekundige. Dus geen Von Däniken of zo.
Dat verhaal is ongeveer 50 pagina's lang. Minder leeswerk dan de gemiddelde rant die hier als water door stroomt. Men prefereert dus het elkaar afzeiken boven het nou eens écht iets nieuws lezen. Geborneerd verwend onopgevoed gezeik. Wat een verspilling van tijd en leven.
Ik ben alleszins bereid om over dit soort onderwerpen inleidende topics te gaan schrijven, en/of mensen van bronnen te voorzien om dat zelf te gaan doen. Maar niet voor een stel figuren die hun emoties niet in de hand hebben, of mensen die leeghoofdig en kritiekloos de meest idiote youtube filmpjes hier posten en met hand en tand verdedigen. Die overigens voor de makers een goudmijntje zijn dankzij de view vergoedingen van Youtube - die lui lachen zich rot als er weer es een mafkees extra ruimte aan geeft. Over geheime agenda's gesproken...
Maar, zelfs dat moet kunnen. Mits men zich gedraagt!
en hoe herken je dan de trolls? want dit geeft weer ruimte voor hun.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 19:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je kan overal over posten. Maar dan wel in discussievorm, waar ook andere meningen gerespecteerd worden. Zonder dat er onmiddellijk en zonder enige nuancering als verplicht voor waar aan te nemen veronderstellingen worden gespuid.
Ok, als ik er eens tijd voor heb zal ik alle topics doorlezen, maar vooralsnog snap ik het doel van het genoemde topic niet zo of noem je je visie meer om de algehele bedoeling van BNW te reitereren.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 19:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee, dan begrijp je C niet goed.
Zo'n topic zou uiteraard mogelijk zijn.
Lees mijn tekst eens goed.
Je kan overal over posten. Maar dan wel in discussievorm, waar ook andere meningen gerespecteerd worden. Zonder dat er onmiddellijk en zonder enige nuancering als verplicht voor waar aan te nemen veronderstellingen worden gespuid.
Daar hebben we mods voor,.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en hoe herken je dan de trolls? want dit geeft weer ruimte voor hun.
er zeker posters die hieraan voldoenquote:Op zondag 17 juli 2016 10:50 schreef Scrummie het volgende:
Bovendien zijn de trolls nou niet echt in grote getale aanwezig. Vrij weinig eigenlijk. Misschien zelfs wel 0.
quote:De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum telkens weer beginnen over hoe prettig roken is.
Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon, of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.
Materiaal of meningen geven die als schokkend of confronterend ervaren kunnen worden, is ook een veelvoorkomende methode.
Meningen geven die niet van toepassing zijn op het werkelijke gedachtegoed van de poster
Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen.
Schijnargumenten geven, enkel en alleen om de gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren.
Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.
Mwah. Misschien onbewust dan, maar ik zie maar weinig figuren hier die bewust de boel opnaaien én totaal geen interesse in BNW hebben. Ik zie, of heb gezien, wel mensen die bewust de boel opnaaien maar ook interesse in BNW hebben, waarbij het opnaaien voortkomt uit een bepaalde onvrede, maar dat noem ik geen pure trolls.quote:Op zondag 17 juli 2016 15:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zeker posters die hieraan voldoen
[..]
Ik snap wel waarom Tingo niet met jou o.a in discussie wil gaan.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:29 schreef Scrummie het volgende:
Misschien moet ik niet 1 voorbeeld posten, maar: BNW / Centraal: Verdachte aanslagen en rampen over de hele wereld #6
Is dit nou een geval: laat gaan Scrummie, het is het niet waard? Ik vraag met oprechte interesse naar zijn beweegredenen waarom hij denkt dat het een green screen is, maar Tingo's standaard antwoord is dan dat hij niet in discussie wil gaan. Dan kom je helemaal nergens.
Ik zou dan zeggen: post dan niet het filmpje, en laat BNW met rust.
Ben benieuwd naar je mening hierover iteejer. Als jij zegt; laat gaan, laat ik het gaan, maar het is een prima voorbeeld, wat mij betreft, hoe een discussie onmogelijk gemaakt word, en dan niet omdat er kritische vragen gesteld worden, maar omdat er kritische vragen niet beantwoord willen worden, onderdeel van waarom we hier op BNW posten.
Tingo wil met niemand in discussie zodra het geen post van "ja klopt!" is.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Tingo niet met o.a. jou in discussie wil gaan.
Okay, daar moet ik je dan ook wel gelijk in geven.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tingo wil met niemand in discussie zodra het geen post van "ja klopt!" is.
Wat is 't punt? Maakt niet uit wat we zeggen.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Okay, daar moet ik je dan ook wel gelijk in geven.
Ik snap je welquote:Op zondag 17 juli 2016 16:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat is 't punt? Maakt niet uit wat we zeggen.
Nobody is going to change each others opinion are they?
als je een goed argument weet aan te dragen wel.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik zit hier dan ook niet om iemand anders zijn mening te veranderen.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik ook niet.quote:Op zondag 17 juli 2016 17:25 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik zit hier dan ook niet om iemand anders zijn mening te veranderen.
Maar je snapt toch wel dat als je iets post + jouw mening erover geeft dat anderen uit interesse ernaar vragen?quote:
dat was niet zijn vraag, het was eigenlijk leervraag, van waar moet ik dan op letten zodat ik het zie dat het een greenscreen is.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:29 schreef Scrummie het volgende:
Misschien moet ik niet 1 voorbeeld posten, maar: BNW / Centraal: Verdachte aanslagen en rampen over de hele wereld #6
Is dit nou een geval: laat gaan Scrummie, het is het niet waard? Ik vraag met oprechte interesse naar zijn beweegredenen waarom hij denkt dat het een green screen is, maar Tingo's standaard antwoord is dan dat hij niet in discussie wil gaan. Dan kom je helemaal nergens.
Ik zou dan zeggen: post dan niet het filmpje, en laat BNW met rust.
Ben benieuwd naar je mening hierover iteejer. Als jij zegt; laat gaan, laat ik het gaan, maar het is een prima voorbeeld, wat mij betreft, hoe een discussie onmogelijk gemaakt word, en dan niet omdat er kritische vragen gesteld worden, maar omdat er kritische vragen niet beantwoord willen worden, onderdeel van waarom we hier op BNW posten.
Jij post iets. Anderen denken dan misschien 'huh? waarom gelooft ie dat dat zo is?'quote:Op zondag 17 juli 2016 16:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Fair enough. Maar als je al weet wat voor reacties je van bepaalde users krijgen dan is 't anders.quote:Op zondag 17 juli 2016 22:49 schreef iteejer het volgende:
[..]
Jij post iets. Anderen denken dan misschien 'huh? waarom gelooft ie dat dat zo is?'
Of 'ik geloof daar helemaal iets van'.
Het is een zeer logische reactie dat je dan van de ander wil weten waarom die dat zo ziet.
Wat zou je dan willen? Alleen gelijkgestemden?
Daar leer je niets van, dat draagt niets bij.
En is niet zoals FOK bedoeld is te zijn.
ik snap het heel goed van je, als de mods niet op tijd ingrijpen ga je voor jezelf op komen door een bepaalde route te kiezen.quote:Op maandag 18 juli 2016 02:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Fair enough. Maar als je al weet wat voor reacties je van bepaalde users krijgen dan is 't anders.
Voor andere bepaalde users is 'n uitleg echt niet nodig, en die bepaalde users kom ik hier voor en niet voor 'n ruzietje die sommige hier heel graag willlen hebben .
We zien allemaal zelfde beelden. Onze ogen gereedschappen zijn. Something happens in hoe we allemaal die beelden processen.
Duidelijkquote:Op zondag 17 juli 2016 22:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Want hier post je iets om het een gespreksonderwerp te maken.
Dat is het verschil tussen een forum en een linkdump.
'Als de mods niet ingrijpen'...quote:Op maandag 18 juli 2016 08:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik snap het heel goed van je, als de mods niet op tijd ingrijpen ga je voor jezelf op komen door een bepaalde route te kiezen.
Het moeilijkste voor iedereen zal straks vanaf een bepaalde datum de grote reset button in te drukken en alleen nog maar naar de inhoud te kijken en niet meer wie het post.
Dan zal BNW een kans hebben voor de toekomst.
Het komt niet alleen door de mods, dat heb ik al een paar keer gezegd, alleen wil jij dat niet lezen, ik zeg dat de users en mods verantwoordelijk zijn voor het huidige klimaat, net zoals je vaker hebt kunnen lezen van andere users/postersquote:Op maandag 18 juli 2016 11:41 schreef iteejer het volgende:
[..]
'Als de mods niet ingrijpen'...
Je kan mods niet verantwoordelijk houden voor wat de gebruikers neerzetten. Zoals jij het nu neerzet komt alles door de mods. Mooi complot maar nu niet.
En als ik zie hoe de mods hier verbaal in een hoek gezet worden, waar niemand iets van zegt, jij ook niet, dan is het niet te verwonderen dat het hier niet meer zo goed loopt.
Dit is een verantwoordelijkheid van iedereen. Mods zijn vrijwilligers, die met de beste intenties aan de klus beginnen maar als er van geen enkele kant steun komt wordt hun positie ondergraven.
Botweg als een automaat gaan optreden is niet gewenst. Er is altijd context. En we zijn allemaal mensen, geen robots.
Het gaat soms om meer dan de inhoud. Bv ook om de gevolgen die dat wat er op dat moment gezegd wordt heeft voor de hele discussie. Mods schatten dat in, en nemen er al dan niet actie op. Gebruikers van een forum dienen dat te respecteren.
Je zal zien dat de mods dan ook ineens veel meer kunnen, en dat er weer een normale dialoog in FB mogelijk wordt.
Dat klopt natuurlijk wel voor een groot deel.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:41 schreef iteejer het volgende:
[..]
'Als de mods niet ingrijpen'...
Je kan mods niet verantwoordelijk houden voor wat de gebruikers neerzetten. Zoals jij het nu neerzet komt alles door de mods. Mooi complot maar nu niet.
En als ik zie hoe de mods hier verbaal in een hoek gezet worden, waar niemand iets van zegt, jij ook niet, dan is het niet te verwonderen dat het hier niet meer zo goed loopt.
Dit is een verantwoordelijkheid van iedereen. Mods zijn vrijwilligers, die met de beste intenties aan de klus beginnen maar als er van geen enkele kant steun komt wordt hun positie ondergraven.
Botweg als een automaat gaan optreden is niet gewenst. Er is altijd context. En we zijn allemaal mensen, geen robots.
Het gaat soms om meer dan de inhoud. Bv ook om de gevolgen die dat wat er op dat moment gezegd wordt heeft voor de hele discussie. Mods schatten dat in, en nemen er al dan niet actie op. Gebruikers van een forum dienen dat te respecteren.
Je zal zien dat de mods dan ook ineens veel meer kunnen, en dat er weer een normale dialoog in FB mogelijk wordt.
Reacties van users moeten altijd gaan over het onderwerp. Anders is het offtopic en niet gewenst.quote:Op maandag 18 juli 2016 02:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Fair enough. Maar als je al weet wat voor reacties je van bepaalde users krijgen dan is 't anders.
Voor andere bepaalde users is 'n uitleg echt niet nodig, en die bepaalde users kom ik hier voor en niet voor 'n ruzietje die sommige hier heel graag willlen hebben .
We zien allemaal zelfde beelden. Onze ogen gereedschappen zijn. Something happens in hoe we allemaal die beelden processen.
Ik probeer je niets in de mond te leggen. Een groot deel jouw reacties begint met, of mondt uit op, een impliciete of expliciete sneer naar de mods. Uit jouw woorden krijg ik inderdaad de indruk dat je een wat mij betreft te groot deel van de oorzaak van wat BNW nu is bij de mods neer legt.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het komt niet alleen door de mods, dat heb ik al een paar keer gezegd, alleen wil jij dat niet lezen, ik zeg dat de users en mods verantwoordelijk zijn voor het huidige klimaat, net zoals je vaker hebt kunnen lezen van andere users/posters
Jij probeert mij weer uitspraken in de mond te leggen, stop daar mee!
Die daadkracht kan en moet er zijn. Een beetje lol maken kan best. Een beetje trollen ook. Maar, met mate. Niet zo dat het alles gaat overheersen.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:47 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk wel voor een groot deel.
Ik heb echter wel een zij-vraag. Iemand als een lambiekje bijvoorbeeld lijkt toch nogal beschermd te worden. Het is een zeer polariserend figuur waar eigenlijk (sinds ik hier sinds november kom ongeveer, daarvoor al lurkend) nooit discussie uit voortkomt maar alleen linkdumperij.
Dat soort zaken helpen natuurlijk ook niet, vooral als vergoeilijkend hierover wordt gesproken in feedback.
Tuurlijk speelt context een rol, maar uitzonderingsposities op 'senioriteit' zorgen ook wel voor verwarring.
Ik pak hem nu even als voorbeeld. Ander voorbeeld had ook firefly(spelling?) kunnen zijn waarvan super overduidelijk was dat hij alleen maar aan het trollen was in het flat earth topic, waar hij openlijk voor uiktwam en wat gewoon door kon blijven gaan ondanks dat dit bekend was.
Dat stukje daadkracht wordt denk ik ook bedoeld. En dat empoweren moet inderdaad ook deels vanuit de userbase komen, maar daar staat ook een stuk consequent handelen tegenover.
Er is echt behoorlijk veel mogelijk in BNW, we raken slechts het tipje van de ijsberg nog op dit moment maar daar is dan nog meer bloed zweet en (liever geen) tranen voor nodig.
Ik kan geen voorbeeld geven over de inconsequente manier van beleid (users en mods) zonder voorbeelden te geven. Als ik zaken moet verzinnen om mijn punt te maken dan kan ik beter niets zeggen, toch?quote:Op maandag 18 juli 2016 12:04 schreef iteejer het volgende:
Verder gaan we hier natuurlijk niet over specifieke gebruikers spreken als die niet zelf in de discussie zitten. Ik heb het hier over beleid en over hoe BNW zou moeten/kunnen zijn, niet over een beoordeling van gebruikers.
Er is geen bescherming van specifieke personen. Wel van een recht je te mogen uitspreken. Jij mag best namen aanhalen in je voorbeelden. En ik zal dat als voorbeeld van een post zien, niet als voorbeeld van iets dat in dit geval Lambiekje zegt.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik kan geen voorbeeld geven over de inconsequente manier van beleid (users en mods) zonder voorbeelden te geven. Als ik zaken moet verzinnen om mijn punt te maken dan kan ik beter niets zeggen, toch?
Nogmaals; dat is niet bedoeld om mensen af te fakkelen. Integendeel. In het belang van BNW zelfs.
Dat is ook een lopend pijnpunt, die bescherming (of die er nou is of niet, de zweem hangt er wel omheen en daar is moeilijk vanaf te komen) van bepaalde users.
Als dat ook beleid is, prima, maar zeg dat dan ook openlijk bijvoorbeeld.
En wat mij betreft wordt er nog strenger gemod, en dan bedoel ik uiteraard beide kanten op.
Alleen niet berichten deleten, want dan zie je de gevolgen niet. Gewoon de edit er duidelijk in laten staan, een soort naming and shaming. Dat werkt waarschijnlijk beter en zo hou je een gezonde userbase over.
Mja, naming and shaming - je kan er ook voor kiezen de bagger weg te halen, en de betroffene per dm aan te spreken. Voorkom je in ieder geval een voortborrelen mee, persoonlijk vind ik ook dat je met edits in andermans texten erg terughoudend moet zijn. Dus voor deletes is ook veel te zeggen.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:09 schreef ChrisCarter het volgende:
En wat mij betreft wordt er nog strenger gemod, en dan bedoel ik uiteraard beide kanten op.
Alleen niet berichten deleten, want dan zie je de gevolgen niet. Gewoon de edit er duidelijk in laten staan, een soort naming and shaming. Dat werkt waarschijnlijk beter en zo hou je een gezonde userbase over.
Ik weet niet of dat zo handig is eigenlijk.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:18 schreef iteejer het volgende:
[..]
Mja, naming and shaming - je kan er ook voor kiezen de bagger weg te halen, en de betroffene per dm aan te spreken. Voorkom je in ieder geval een voortborrelen mee, persoonlijk vind ik ook dat je met edits in andermans texten erg terughoudend moet zijn. Dus voor deletes is ook veel te zeggen.
ik sneer naar de mods? heb je zelf weleens terug gelezen hoe jij praat over de users/posters? ik kaart gewoon de oorzaken aan, die in FB zijn gegeven door de users zelf. ik heb vaker zelf topics in FB aangemaakt met motivatie en argumentatie.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:58 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik probeer je niets in de mond te leggen. Een groot deel jouw reacties begint met, of mondt uit op, een impliciete of expliciete sneer naar de mods. Uit jouw woorden krijg ik inderdaad de indruk dat je een wat mij betreft te groot deel van de oorzaak van wat BNW nu is bij de mods neer legt.
Ik zeg in ieder geval al 'Dit is een verantwoordelijkheid van iedereen. '.
Als een gezonde userbase zie ik niet iedereen die jouw uitgangspunt heeft maar juist een mix van users die zich aan de gedragsregels houden . Iedereen tesamen maakt fok . Het respect voor elkaar en voor elkaars meningen zonder dat je het met elkaar eens hoeft te zijn maakt volgens mij een gezonde userbase . Er is hier een groep die denkt dat ze iedereen aan moeten sturen users en mods , willen censureren bij anderen wat ze zelf niet inzien .quote:Op maandag 18 juli 2016 12:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik kan geen voorbeeld geven over de inconsequente manier van beleid (users en mods) zonder voorbeelden te geven. Als ik zaken moet verzinnen om mijn punt te maken dan kan ik beter niets zeggen, toch?
Nogmaals; dat is niet bedoeld om mensen af te fakkelen. Integendeel. In het belang van BNW zelfs.
Dat is ook een lopend pijnpunt, die bescherming (of die er nou is of niet, de zweem hangt er wel omheen en daar is moeilijk vanaf te komen) van bepaalde users.
Als dat ook beleid is, prima, maar zeg dat dan ook openlijk bijvoorbeeld.
Dat is juist niet waar ik voor pleit. Ik pleit juist voor die open discussie, waarin ieders visie of mening of gedachtegang, hoe onwaarschijnlijk ook, evenveel ruimte moet kunnen krijgen.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Als een gezonde userbase zie ik niet iedereen die jouw uitgangspunt heeft maar juist een mix van users die zich aan de gedragsregels houden . Iedereen tesamen maakt fok . Het respect voor elkaar en voor elkaars meningen zonder dat je het met elkaar eens hoeft te zijn maakt volgens mij een gezonde userbase . Er is hier een groep die denkt dat ze iedereen aan moeten sturen users en mods , willen censureren bij anderen wat ze zelf niet inzien .
Dat lijkt mij een onhaalbaar doel want behalve de mods zijn er volgens mij geen users aangesteld om de inhoud en onderwerpen te bepalen voor de rest die hier komt .
Vrijheid van meningsuiting heb ik al en hoef ik niet opnieuw aan te vechten in een forum .
Leven en laten leven word opzij gezet omdat men zo overtuigd is van zijn eigen gelijk en de rest moet zijn mond houden zodat alleen mensen met jouw uitgangspunt overblijven .
Sommige mensen vind ik echt teveel bezig met hoe andere moeten zijn , welk wereldbeeld ze moeten hebben , welk uitgangspunt en wat ze wel en niet mogen geloven . Als het niet met argumenten kan moet je het loslaten . Je kan niet afdwingen dat mensen het met je eens zijn of dat iedereen de waarheid ziet in jouw bepaalde benaderingswijze .quote:Op maandag 18 juli 2016 12:46 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is juist niet waar ik voor pleit. Ik pleit juist voor die open discussie, waarin ieders visie of mening of gedachtegang, hoe onwaarschijnlijk ook, evenveel ruimte moet kunnen krijgen.
Het is echter wel aan die user zelf om daar ook volwassen mee om te gaan. Zet je een extreem standpunt neer, dan kun je een extreme reactie verwachten. Als het maar binnen het normale is.
Zo erg is dat toch niet?
Maar dat zeg ik toch ook nergens? Noch is dat mijn "doel". Ik zit hier omdat veel (maar niet alle) BNW onderwerpen mijn interesse hebben.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Sommige mensen vind ik echt teveel bezig met hoe andere moeten zijn , welk wereldbeeld ze moeten hebben , welk uitgangspunt en wat ze wel en niet mogen geloven . Als het niet met argumenten kan moet je het loslaten . Je kan niet afdwingen dat mensen het met je eens zijn of dat iedereen de waarheid ziet in jouw bepaalde benaderingswijze .
Maar dat bedoel ik toch ook niet? In basis is dit een discussieforum, geen linkdump, weblog of circlejerk. Dat bedoel ik.quote:Onmogelijk met 7 miljard medeaardbewoners en zelfs met 100 users bij elkaar heeft iedereen zijn eigen kennis en ervaringen en niveau .
Iedereen komt hier voor de onderwerpen en niemand komt hier om aan jouw ideaalbeeld te voldoen die jij toevallig hebt over de ideale bnw user .
Ik niet in ieder geval en een jaar later zou je dat best wel los mogen laten en mogen inzien dat dat niet werkt .
Leven en laten leven ook al gelooft niet iedereen hetzelfde is net zo goed een onmisbare vorm van volwassenheid en communicatie .
Pot... ketel. Verder.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:24 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben er wel klaar mee. Ik weet niet of je het de laatste week hebt gevolgd hier iteejer, maar de onwil (of onkunde) van 1 mod, het constante zuigen van 2 users (notabene de TS van dit topic) weten de goeie weg waar we op zaten wel weer zo te verpesten dat ik de hoop wel heb opgegeven hier. Dit is een kansloze missie, gaat niet veranderen, hoeveel goeie wil er ook is van een deel van de users.
De goede wil schijnt te zijn dat iedereen in bnw doet denkt en handeld zoals 1 groepje dat wenst , sinds wanneer zijn jullie de leidraad voor de rest van de wereld en waarom staat het dan niet in de bnw etiquette als dat verplicht isquote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:24 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben er wel klaar mee. Ik weet niet of je het de laatste week hebt gevolgd hier iteejer, maar de onwil (of onkunde) van 1 mod, het constante zuigen van 2 users (notabene de TS van dit topic) weten de goeie weg waar we op zaten wel weer zo te verpesten dat ik de hoop wel heb opgegeven hier. Dit is een kansloze missie, gaat niet veranderen, hoeveel goeie wil er ook is van een deel van de users.
Dat wat jij denkt dat 'schijnt te zijn' is dus niet waar. Dat neem jij aan en vervolgens baseer jij daar de rest van je post op. Zonde, maar wel een herkenbaar fenomeen.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:01 schreef Summers het volgende:
[..]
De goede wil schijnt te zijn dat iedereen in bnw doet denkt en handeld zoals 1 groepje dat wenst , sinds wanneer zijn jullie de leidraad voor de rest van de wereld en waarom staat het dan niet in de bnw etiquette als dat verplicht is![]()
Moet je niet gewoon iedereen accepteren zoals ze zijn en respect hebben dat iedereen anders is en denkt ?
Het begint echt een controledwang en obsessie te worden om iedereen te vertellen wat ze hier mogen doen , wat ze mogen zeggen en wanneer , welk onderwerp ze aan mogen snijden en welk onderwerp niet . Dictators
Houd toch op man , iedereen kan feedback lezen en zien hoe een groep iedereen NOG STEEDS probeerd te dicteren . Nog steeds word er aangestuurd op het vertrekken van users , nog steeds word er aangestuurd op het vertrekken van een mod .quote:Op maandag 25 juli 2016 08:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat wat jij denkt dat 'schijnt te zijn' is dus niet waar. Dat neem jij aan en vervolgens baseer jij daar de rest van je post op. Zonde, maar wel een herkenbaar fenomeen.
Oke Summers.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:43 schreef Summers het volgende:
[..]
Houd toch op man , iedereen kan feedback lezen en zien hoe een groep iedereen NOG STEEDS probeerd te dicteren . Nog steeds word er aangestuurd op het vertrekken van users , nog steeds word er aangestuurd op het vertrekken van een mod .
Jullie zijn een stel omhooggevallen dictators die geen reet om bnw geven , alleen om jullie zelf .
Jullie zijn degene die het forum kapot maken met jullie dwangmatige geklaag elke dag over wat de inhoud zou moeten zijn , wat iedereen wel of niet moet geloven . In welk topic users mogen komen en waar niet en wat ze moeten zeggen . Hoe de mods zich moeten gedragen en wanneer .
Heb je weleens van vrijheid van meingsuiting en geloof gehoord ? Sinds wanneer vul jij dat in voor ieder individu die op bnw komt op de autoriteit van bnwIs bnw aan jou gegeven
![]()
waarheid zoeken zijn jullie hier dood aan het maken terwijl het wereldwijd juist opkomt . Dankzij jullie moeten mensen voortaan buiten BNW lezen om op de hoogte te blijven van bnw gerelateerde onderwerpen .
Dat krijg je ervan als de smalste denkers iedereen hun eigen bekrompen grenzen opdringen .
En maar bleren over discussies terwijl je geen dag zonder klagen kan omdat je geen ruggengraat hebt om je alleen in een discussie te redden met echte waarheidszoekers .
Je wilt winnen met klagen , persoonlijke aanvallen , kleineren en censuur ipv met argumenten .
Zwak . Gaan jullie maar lekker door met bnw zuiveren en mensen wegjagen tot jullie alleen zijn overgebleven . Stel trollen die het forum de doodsteek geven en het liefst bnw dicht zien zodat de wereld niet nog meer " besmet " word met complotdenken .
Veel plezier met blijven klagen , ik kan dat geklaag niet meer aanzien .
Denk maar niet dat je complot denken of bnw informatie uit de wereld kan bannen , als dat niet hier kan gaat men wel elders en weet dat je het niet tegen kan houden wereldwijd .
Je zal moeten dealen met je medemens en met het feit dat niet iedereen hetzelfde denkt ,ziet of gelooft . Dat is een basis omgangsnorm die je blijkbaar nog moet leren en probeerd te omzeilen door je als een dictator op te stellen en iedereen wilt dicteren tot hoe ver ze mogen denken .
Ik heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord of gezien op een volwassen forum .
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik sluit me aan bij deze post. De toon is wat gematigd de laatste dagen vanwege dit topic en de opmerkingen van Iteejer anders was het gewoon zo doorgegaan maar elke leugen, poppenkast aka complot wordt nog steeds bestempeld als onzin wat dat betreft is er niet veel veranderd, daarom gebeurt er hier ook niet veel meer op bnw-gebied. Ik heb de hoop opgegeven althans voor dit forum.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:43 schreef Summers het volgende:
[..]
Houd toch op man , iedereen kan feedback lezen en zien hoe een groep iedereen NOG STEEDS probeerd te dicteren . Nog steeds word er aangestuurd op het vertrekken van users , nog steeds word er aangestuurd op het vertrekken van een mod .
Jullie zijn een stel omhooggevallen dictators die geen reet om bnw geven , alleen om jullie zelf .
Jullie zijn degene die het forum kapot maken met jullie dwangmatige geklaag elke dag over wat de inhoud zou moeten zijn , wat iedereen wel of niet moet geloven . In welk topic users mogen komen en waar niet en wat ze moeten zeggen . Hoe de mods zich moeten gedragen en wanneer .
Heb je weleens van vrijheid van meingsuiting en geloof gehoord ? Sinds wanneer vul jij dat in voor ieder individu die op bnw komt op de autoriteit van bnwIs bnw aan jou gegeven
![]()
waarheid zoeken zijn jullie hier dood aan het maken terwijl het wereldwijd juist opkomt . Dankzij jullie moeten mensen voortaan buiten BNW lezen om op de hoogte te blijven van bnw gerelateerde onderwerpen .
Dat krijg je ervan als de smalste denkers iedereen hun eigen bekrompen grenzen opdringen .
En maar bleren over discussies terwijl je geen dag zonder klagen kan omdat je geen ruggengraat hebt om je alleen in een discussie te redden met echte waarheidszoekers .
Je wilt winnen met klagen , persoonlijke aanvallen , kleineren en censuur ipv met argumenten .
Zwak . Gaan jullie maar lekker door met bnw zuiveren en mensen wegjagen tot jullie alleen zijn overgebleven . Stel trollen die het forum de doodsteek geven en het liefst bnw dicht zien zodat de wereld niet nog meer " besmet " word met complotdenken .
Veel plezier met blijven klagen , ik kan dat geklaag niet meer aanzien .
Denk maar niet dat je complot denken of bnw informatie uit de wereld kan bannen , als dat niet hier kan gaat men wel elders en weet dat je het niet tegen kan houden wereldwijd .
Je zal moeten dealen met je medemens en met het feit dat niet iedereen hetzelfde denkt ,ziet of gelooft . Dat is een basis omgangsnorm die je blijkbaar nog moet leren en probeerd te omzeilen door je als een dictator op te stellen en iedereen wilt dicteren tot hoe ver ze mogen denken .
Ik heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord of gezien op een volwassen forum .
persoonlijk wil ik alle trollen/rotte appels uit BNW hebben, zodat het weer leuk wordt net zoals vroeger, ik kan ze niet bannen, daar moeten de mods een aanvraag voor doen.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:01 schreef Summers het volgende:
[..]
De goede wil schijnt te zijn dat iedereen in bnw doet denkt en handeld zoals 1 groepje dat wenst , sinds wanneer zijn jullie de leidraad voor de rest van de wereld en waarom staat het dan niet in de bnw etiquette als dat verplicht is![]()
Moet je niet gewoon iedereen accepteren zoals ze zijn en respect hebben dat iedereen anders is en denkt ?
Het begint echt een controledwang en obsessie te worden om iedereen te vertellen wat ze hier mogen doen , wat ze mogen zeggen en wanneer , welk onderwerp ze aan mogen snijden en welk onderwerp niet . Dictators
Nee, wat een pertinente onzin.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik sluit me aan bij deze post. De toon is wat gematigd de laatste dagen vanwege dit topic en de opmerkingen van Iteejer anders was het gewoon zo doorgegaan maar elke leugen, poppenkast aka complot wordt nog steeds bestempeld als onzin wat dat betreft is er niet veel veranderd, daarom gebeurt er hier ook niet veel meer op bnw-gebied. Ik heb de hoop opgegeven althans voor dit forum.
Haha nee, ze doelt niet op Japie. Om 1 of andere vage reden doelt ze op mij, geloof ik.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Overigens, mensen wegzetten als dictator (ik denk dat je Japie bedoelt die mensen hun ondertitel wil laten veranderen enzo?) is natuurlijk niet echt chique. Vooral niet als die persoon niet eens in de discussie zit nu.
Ik denk dat jij heel erg mis zit qua trolls. Dus ik denk niet dat mods moeite hebben met het herkennen ervan, ik denk dat jij die moeite hebt (no offence).quote:Op maandag 25 juli 2016 10:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
persoonlijk wil ik alle trollen/rotte appels uit BNW hebben, zodat het weer leuk wordt net zoals vroeger, ik kan ze niet bannen, daar moeten de mods een aanvraag voor doen.
Als dus nu blijkt dat ik al de zoveelste user bent die heeft vastgesteld dat de mods de trols niet kunnen herkennen en er ook niet op kunnen handelen.
Dan wordt het moeilijk als de mods zich niets aan trekt van een grote groep users.
Zij houden het klagen in stand,nl.
sommige mensen zijn niet ter goeder trouw hier aanwezig.
daarin verschillen wij van mening getuige de vele klachten de laatste jaren van andere users.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij heel erg mis zit qua trolls. Dus ik denk niet dat mods moeite hebben met het herkennen ervan, ik denk dat jij die moeite hebt (no offence).
Gast, je topics ontsporen niet omdat ze weinig bnw zijn. Het ontspoort hier pas als je je mening geeft in LGBT of een topic zou openen met als titel Hoax München dan zijn de rapen weer gaar. Wat dat betreft is er weinig ruimte voor het bespreken van complotten.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee, wat een pertinente onzin.
Waarom worden mijn topics dan niet bestempeld als onzin? Waarom ontsporen mijn topics dan niet?
(Overigens wel grappig dat de schare users die zich als " echte bnw'er" omschrijft daar nooit te vinden is, maar dat is een zij-stap. Kan best dat de interesse niet bij die onderwerpen ligt natuurlijk)
Ligt dat misschien aan het feit dat er daarin puur inhoudelijk wordt gediscussieerd (door mensen met verschillenden meningen!!) of niet?
Er wordt hier helemaal niets bestempeld als onzin. Er wordt wel kritisch naar alle, ja alle argumenten gekeken.
En dat zou nou juist net het doel van BNW kunnen zijn he. Kritisch denken.
Kritisch denken werkt twee kanten op.
De theorieen rond de coup in Turkije, daar was op NWS geen plaats voor.
Lees dat topic in BNW eens hierover en verbaas je hoe ook deze inhoudelijk wordt gevoerd.
En kijk dan eens waarom bepaalde topics met bepaalde archetype users wel ontsporen?
inhoud over vorm - het zijn slechts holle frasen als diegenen die het pretenderen uit te voeren niet 100% achter deze stellingname staan en tevens zelf niet bereid zijn om 100% kritisch te denken.
Overigens, mensen wegzetten als dictator (ik denk dat je Japie bedoelt die mensen hun ondertitel wil laten veranderen enzo?) is natuurlijk niet echt chique. Vooral niet als die persoon niet eens in de discussie zit nu.
Ik vind het prijzenswaardig dat je mijn mening over de reële gevaren van een A.I. in de korte toekomst deelt. Toch is dit echt geen maatschappelijke gedragen mening en dus typisch voor BNW, ook omdat er instanties bewust bezig zijn om de dreiging hiervan in het onbekende te laten.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Gast, je topics ontsporen niet omdat ze weinig bnw zijn.
Nee, het "ontspoort" pas als men beweringen plaatst zonder ook maar 1 enkel steekhoudend argument.quote:Het ontspoort hier pas als je je mening geeft in LGBT of een topic zou openen met als titel Hoax München dan zijn de rapen weer gaar. Wat dat betreft is er weinig ruimte voor het bespreken van complotten.
Er zijn voor mij zat andere wegen daar heb ik een forum als bnw echt niet voor nodig.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:39 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik vind het prijzenswaardig dat je mijn mening over de reële gevaren van een A.I. in de korte toekomst deelt. Toch is dit echt geen maatschappelijke gedragen mening en dus typisch voor BNW, ook omdat er instanties bewust bezig zijn om de dreiging hiervan in het onbekende te laten.
[..]
Nee, het "ontspoort" pas als men beweringen plaatst zonder ook maar 1 enkel steekhoudend argument.
BNW is voor zover ik kan lezen niet een ' fantasy playground ' waar elk argument buiten de deur gelaten kan worden.
En als ik post dat Kabouters bestaan en mijn bewijs bestaat enkel uit een soort blogjes of slecht bewerkte youtube-filmpjes dan is het logisch dat mensen daar kritische vragen over gaan stellen.
En als ik daar dan geen goed passend antwoord op heb dan kan ik een aantal dingen doen.
1. Mijn mening herzien. Zeer onwaarschijnlijk want ik heb een bepaalde overtuiging.
2. Reageren met inhoudelijke argumenten (meest gewenste, want zorgt voor kennisverbreding bij beide partijen)
3. Negeren en doorgaan met posten van mijn waarheid. Minst gewenste, waar mogelijk weer mee reactie op zal komen.
4. Mijn discussiepartner ridiculiseren of wegzetten als (bijv: ongelovig, dom, mak, schaap etc) en zo de discussie bij voorbaat al onmogelijk maken.
Er zijn altijd keuzes.
Het is juist deze houding die elke keer de doodsteek blijkt voor enige vooruitgang.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er zijn voor mij zat andere wegen daar heb ik een forum als bnw echt niet voor nodig.
Succes met je topics.
Doe ik nu ook Summers. Gewoon negeren, leidt tot niks. Als hij vervelend wil zijn hier op BNW en mods en admins doen er niks tegen so be it toch? Hij heeft notabene zitten roepen om een ban, allemaal dingen gezegd die (als het goed is) verboden zijn hier op BNW maar er gebeurt niks. Wat heeft het dan voor zin voor jou of mij om ons druk te maken over zulk soort dingen?quote:Op maandag 25 juli 2016 09:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oke Summers.
Tip: als je mijn posts niet snapt, of niet wil snappen, reageer dan gewoon niet. Dit is pure tijdverspilling.
En je denkt dat jouw houding helpt door mij als dictator neer te zetten en alleen maar 1 bepaald soort users aan te vallen?quote:Op maandag 25 juli 2016 10:45 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het is juist deze houding die elke keer de doodsteek blijkt voor enige vooruitgang.
Eh? Dan moet je denk ik nog even goed lezen wat ik gepost heb, want ik kom juist op voor jou?quote:Op maandag 25 juli 2016 11:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En je denkt dat jouw houding helpt door mij als dictator neer te zetten en alleen maar 1 bepaald soort users aan te vallen?
Jammer dat Dance alle posts heeft verwijderd, de enige die jij dingen roept die 'verboden zijn' ben jij. Typisch weer. Schijnheilig als de pest dit.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Doe ik nu ook Summers. Gewoon negeren, leidt tot niks. Als hij vervelend wil zijn hier op BNW en mods en admins doen er niks tegen so be it toch? Hij heeft notabene zitten roepen om een ban, allemaal dingen gezegd die (als het goed is) verboden zijn hier op BNW maar er gebeurt niks. Wat heeft het dan voor zin voor jou of mij om ons druk te maken over zulk soort dingen?
Right. Je noemt mij als dicator. Dat is voor mij opkomen? Je reageert alleen op posts van mensen uit 1 kamp en nauwelijks op posts van Scrummie, Oompa en die hele reutemeteut.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:11 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Eh? Dan moet je denk ik nog even goed lezen wat ik gepost heb, want ik kom juist op voor jou?
En waar val ik precies mensen aan?![]()
Jij hebt de laatste weken niet om bans van users lopen vragen? Je zei ergens zelf letterlijk ban me etc. Je gaat nu toch niet weer ook hier over liegen alsjeblieft....quote:Op maandag 25 juli 2016 11:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jammer dat Dance alle posts heeft verwijderd, de enige die jij dingen roept die 'verboden zijn' ben jij. Typisch weer. Schijnheilig als de pest dit.
Klaar met jou, zoveelste keer dat je me beticht van liegen. Krijg de pleuris Japie en je kan je normale behandeling in de SC ook wel vergeten.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij hebt de laatste weken niet om bans van users lopen vragen? Je zei ergens zelf letterlijk ban me etc. Je gaat nu toch niet weer ook hier over liegen alsjeblieft....
Nee, ik zeg dit als reactie op de post van Summers waarin ze het over dictators heeft die hier hun wil willen opleggen (mensen zeggen wat ze moeten doen). Ik associeer dat met de meldeingen in Feedback over ondertitels van mensen (of handtekeningen hoe die dingen ook heten)quote:Op maandag 25 juli 2016 11:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Right. Je noemt mij als dicator. Dat is voor mij opkomen? Je reageert alleen op posts van mensen uit 1 kamp en nauwelijks op posts van Scrummie, Oompa en die hele reutemeteut.
Dat vond ik niet chique van haar. Daar is ze ook niet meer op ingegaan dus ik vermoed dat ze het met me eens is.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:14 schreef ChrisCarter het volgende:
Ow dus alleen als ik overal heel lief tegen je doe, doe je ook lief tegen mij? Dat is nou juist de instelling die je totaal niet verder helpt en wat het grote verschil is tussen vrijdenkers en schaapjes. Vrijdenkers zijn overal kritisch op, ook op elkaars denkbeelden.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klaar met jou, zoveelste keer dat je me beticht van liegen. Krijg de pleuris Japie en je kan je normale behandeling in de SC ook wel vergeten.
Nee, dit verzin je er (weer) bij. Ik ga niet meer in discussie met mensen die mij (onterecht) betichten van liegen, elke keer weer opnieuw, en als kers op de taart het vermogen nog niet hebben om Puk van de Petteflet begrijpend te lezen (wat mogelijk een reden is dat iemand mij beticht van liegen).quote:Op maandag 25 juli 2016 11:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow dus alleen als ik overal heel lief tegen je doe, doe je ook lief tegen mij?
Dan begin je dus niet met Nee maar met ja. Zij heeft het over een dictator en jij noemt mijn naam. Dat is wel chique????quote:Op maandag 25 juli 2016 11:18 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dit als reactie op de post van Summers waarin ze het over dictators heeft die hier hun wil willen opleggen (mensen zeggen wat ze moeten doen). Ik associeer dat met de meldeingen in Feedback over ondertitels van mensen (of handtekeningen hoe die dingen ook heten)
[..]
Dat vond ik niet chique van haar. Daar is ze ook niet meer op ingegaan dus ik vermoed dat ze het met me eens is.
Bovendien gaat het in mijn posts over iedereen. Duidelijker kan ik het toch niet maken? Ik denk en kijk niet in groepen maar in BNW als geheel.
Gast ik heb allang aangetoond dat jij liegt.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dit verzin je er (weer) bij. Ik ga niet meer in discussie met mensen die mij (onterecht) betichten van liegen, elke keer weer opnieuw, en als kers op de taart het vermogen nog niet hebben om Puk van de Petteflet begrijpend te lezen (wat mogelijk een reden is dat iemand mij beticht van liegen).
Ik ben gewoon 100% klaar met jou door bovenstaand, terwijl je op THEFXR na het minst vervelend bent van alle users waar ik op BNW problemen mee heb.
Ik heb het idee dat je niet leest wat er staat. Laat maar zitten dus.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan begin je dus niet met Nee maar met ja. Zij heeft het over een dictator en jij noemt mijn naam. Dat is wel chique????
Ook hier zijn meerdere manieren voor met omgaan.quote:En dan hoef ik nog niet eens uit te leggen dat ik me stoorde aan een ondertitel omdat Scrummie een andere user hier belachelijk probeerde te maken. Er is een dunne lijn tussen vrijheid van meningsuiting en respect voor elkaar. Als je de naam van de koning in die ondertitel had genoemd had Scrummie nu in de bak gezeten.
Zucht. En ook hiermee steken we de discussie weer dood helaas.quote:Je denkt bewust misschien niet in kampen maar zo gedraag je je wel vaak.
Nou, ik snap ergens wel wat Scrummie bedoelt. Zijn reactie is wel wat fel. Maar het is natuurlijk niet de eerste keer. Jullie werken op elkaar in als water en vuur blijkbaarquote:Op maandag 25 juli 2016 11:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gast ik heb allang aangetoond dat jij liegt.
vrijdag 15 juli 2016 @ 11:49:12 #222
Tuurlijk snap jij wat Scrummie bedoelt....quote:Op maandag 25 juli 2016 12:10 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nou, ik snap ergens wel wat Scrummie bedoelt. Zijn reactie is wel wat fel. Maar het is natuurlijk niet de eerste keer. Jullie werken op elkaar in als water en vuur blijkbaar
Als ik het even opbouwend mag benoemen:
In het MSM topic reageer jij ook op mij waarbij jij bij mij de woorden in de mond legt dat ik niet achter natuurgeneeskunde sta.
Dat heb ik helemaal niet genoemd. Dus misschien, als vriendelijk bedoelde tip, niet meteen overal conclusies aan verbinden.
Zo helpen we elkaar.
Kijk dit bedoel ik nou. Inhoud in plaats van vorm, en jij gaat nu weer over tot enkel uitvergroten van een detail en de rest negeren.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk snap jij wat Scrummie bedoelt....![]()
![]()
Ik ook niet meer als jij constant de punten en argumenten van 1 kant negeert. Geen woord over de leugens van Scrummie die ik laat zien. En dat typeert jou. Je reageert alleen maar op een soort users.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:18 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Kijk dit bedoel ik nou. Inhoud in plaats van vorm, en jij gaat nu weer over tot enkel uitvergroten van een detail en de rest negeren.
Laat dan maar zitten. Ik voel dan niet de behoefte om er erg veel energie in te steken.
Zou jij willen stoppen met mij beschuldigen van liegen? Ik heb al gezegd; ik reageer niet meer op jou, ga dan ook niet roepen dat ik lieg.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ook niet meer als jij constant de punten en argumenten van 1 kant negeert. Geen woord over de leugens van Scrummie die ik laat zien. En dat typeert jou. Je reageert alleen maar op een soort users.
Het is een feit zoals ik boven heb aangetoond. Waarom zou ik in hemelsnaam geen feiten meer mogen vertellen hier? Omdat jij het vervelend vind? Er is ook een heleboel wat ik vervelend vind en wat jij doet. Stop je daar dan ook mee?quote:Op maandag 25 juli 2016 12:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou jij willen stoppen met mij beschuldigen van liegen? Ik heb al gezegd; ik reageer niet meer op jou, ga dan ook niet roepen dat ik lieg.
Het is geen feit. Ik wil geen discussie meer met jou, laat mij met rust.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een feit zoals ik boven heb aangetoond. Waarom zou ik in hemelsnaam geen feiten meer mogen vertellen hier? Omdat jij het vervelend vind? Er is ook een heleboel wat ik vervelend vind en wat jij doet. Stop je daar dan ook mee?
Stop dan met reageren op mij............quote:Op maandag 25 juli 2016 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is geen feit. Ik wil geen discussie meer met jou, laat mij met rust.
Eerst deden ze de users en niemand deed er iets tegen en nu is het tegen een mod en als nu nog niemand het ziet dan houd het op . Totaal geen respect voor medemensen of andersdenkenden en nu zijn monsters gecreeerd die geen grens meer hebben en het hele forum kapen met hun persoonlijke regels die nergens terug te vinden zijn maar wel over geklaagd word alsof hun de regels maken .quote:Op maandag 25 juli 2016 10:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
persoonlijk wil ik alle trollen/rotte appels uit BNW hebben, zodat het weer leuk wordt net zoals vroeger, ik kan ze niet bannen, daar moeten de mods een aanvraag voor doen.
Als dus nu blijkt dat ik al de zoveelste user bent die heeft vastgesteld dat de mods de trols niet kunnen herkennen en er ook niet op kunnen handelen.
Dan wordt het moeilijk als de mods zich niets aan trekt van een grote groep users.
Zij houden het klagen in stand,nl.
sommige mensen zijn niet ter goeder trouw hier aanwezig.
Stop dan met mij leugenaar te noemen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Stop dan met reageren op mij............
Als ik jou was zou ik geen aandacht aan die gozer besteden. Hij is goed in het verdraaien van, laten we het daar ophouden. Bij mij heeft dat mannetje helemaal afgedaan toen ie eindelijk kleur bekende door een top 3 bekend te maken van mensen die hij keihard zou aangeven. Dat zegt genoeg over iemand lijkt me.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een feit zoals ik boven heb aangetoond. Waarom zou ik in hemelsnaam geen feiten meer mogen vertellen hier? Omdat jij het vervelend vind? Er is ook een heleboel wat ik vervelend vind en wat jij doet. Stop je daar dan ook mee?
Ja, dat zie je inderdaad. Op micro-, macro- en FOK!niveau ...quote:Op maandag 25 juli 2016 12:55 schreef Japie77 het volgende:
Nee joh. Meeste mensen kunnen gewoon prima met elkaar overweg hoor.
Gadver. Ik besteed ook geen aandacht meer aan hem. Negeer hem zo veel mogelijk maar hij duikt constant in elk topic weer op.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik geen aandacht aan die gozer besteden. Hij is goed in het verdraaien van, laten we het daar ophouden. Bij mij heeft dat mannetje helemaal afgedaan toen ie eindelijk kleur bekende door een top 3 bekend te maken van mensen die hij keihard zou aangeven. Dat zegt genoeg over iemand lijkt me.
FOK is dan gelukkig ook totaal geen juiste weerspiegeling van de samenleving. Lijkt wel alsof alle zure mensen hier samenkomen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat zie je inderdaad. Op micro-, macro- en FOK!niveau ...
Vandaar dat ik die als laatste in het rijtje zette ... Na de macro en de micro.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:
FOK is dan gelukkig ook totaal geen juiste weerspiegeling van de samenleving.
Echt ja , de hele wereld is fout en moet met alle geweld bijgestuurd worden maar misschien moet hij eens wat aan zelfreflectie gaan doen . We zijn geen robots die je kan herprogrammeren naar je persoonlijk ideaalbeeld maar medemensen met net zoveel rechten en andere ervaringen en andere kennis en een andere rugzak .quote:Op maandag 25 juli 2016 11:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou nou nou... jij zit volgens mij bordevol frustraties. Zoek hulp.
Ik ken weinig assholes op persoonlijk niveau. Ja mijn over buurman. Maar die man is gewoon beetje van het padje af. Op Macro niveau zijn er veel meer maar de top/macht trekt dat soort lieden aan. Dat is het probleem, dat we bestuurd worden door zulk soort mensen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vandaar dat ik die als laatste in het rijtje zette ... Na de macro en de micro.
Misschien moet je die kritische blik dan ook eens op je eigen bronnen en denkbeelden werpenquote:Op maandag 25 juli 2016 11:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow dus alleen als ik overal heel lief tegen je doe, doe je ook lief tegen mij? Dat is nou juist de instelling die je totaal niet verder helpt en wat het grote verschil is tussen vrijdenkers en schaapjes. Vrijdenkers zijn overal kritisch op, ook op elkaars denkbeelden.
Niemand die jullie wil herprogrammeren hoor, het enige wat ik wil is dat jullie je gedragen naar de hoofdpunten die iteejer in dit topic vermeld heeft.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Echt ja , de hele wereld is fout en moet met alle geweld bijgestuurd worden maar misschien moet hij eens wat aan zelfreflectie gaan doen . We zijn geen robots die je kan herprogrammeren naar je persoonlijk ideaalbeeld maar medemensen met net zoveel rechten en andere ervaringen en andere kennis en een andere rugzak .
Het is dus zowiezo onmogelijk om iedereen tot een soort kloon te maken van jezelf .
Ik vind het pertinente onzin dat je hier zoete broodjes komt bakken maar ondertussen een hetze hebt tegen een mod waarvan je niet kan stoppen die te vertellen dat hij maar weg moet gaan van hier omdat hij anders denkt dan jij doet .quote:Op maandag 25 juli 2016 10:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee, wat een pertinente onzin.
Waarom worden mijn topics dan niet bestempeld als onzin? Waarom ontsporen mijn topics dan niet?
(Overigens wel grappig dat de schare users die zich als " echte bnw'er" omschrijft daar nooit te vinden is, maar dat is een zij-stap. Kan best dat de interesse niet bij die onderwerpen ligt natuurlijk)
Ligt dat misschien aan het feit dat er daarin puur inhoudelijk wordt gediscussieerd (door mensen met verschillenden meningen!!) of niet?
Er wordt hier helemaal niets bestempeld als onzin. Er wordt wel kritisch naar alle, ja alle argumenten gekeken.
En dat zou nou juist net het doel van BNW kunnen zijn he. Kritisch denken.
Kritisch denken werkt twee kanten op.
De theorieen rond de coup in Turkije, daar was op NWS geen plaats voor.
Lees dat topic in BNW eens hierover en verbaas je hoe ook deze inhoudelijk wordt gevoerd.
En kijk dan eens waarom bepaalde topics met bepaalde archetype users wel ontsporen?
inhoud over vorm - het zijn slechts holle frasen als diegenen die het pretenderen uit te voeren niet 100% achter deze stellingname staan en tevens zelf niet bereid zijn om 100% kritisch te denken.
Ga je er een keer zelf aan houden en lees de forum en gedragsregels nog eens door , nergens staat dat scrummie en chriscarter bnw runnen , de inhoud bepalen of bnw moeten zuiveren .quote:Op maandag 25 juli 2016 13:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niemand die jullie wil herprogrammeren hoor, het enige wat ik wil is dat jullie je gedragen naar de hoofdpunten die iteejer in dit topic vermeld heeft.
Dat hebben zowel ik of ChrisCarter ook nooit gezegd, we willen het ook niet bepalen, we willen niets zuiveren. Je verzint er WEDEROM (zoals altijd) allemaal dingen bij. Niet doen.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Ga je er een keer zelf aan houden en lees de forum en gedragsregels nog eens door , nergens staat dat scrummie en chriscarter bnw runnen , de inhoud bepalen of bnw moeten zuiveren .
Hey Japie77... een mooie signature voor jequote:Op maandag 25 juli 2016 11:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klaar met jou, zoveelste keer dat je me beticht van liegen. Krijg de pleuris Japie en je kan je normale behandeling in de SC ook wel vergeten.
Idd, dat zou ik wel leuk vindenquote:Op maandag 25 juli 2016 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hey Japie77... een mooie signature voor je
Inderdaad. Alleen verlaag ik me niet tot dat niveau. Ik heb me al veel te veel verlaagd hier op BNW door gewoon hetzelfde te gaan doen als wat dat vervelende kliekje doet maar dat om iemand belachelijk te gaan maken door zo'n ondertitel is me een brug te ver.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hey Japie77... een mooie signature voor je
Het is zo klaar als een klontje. Die hetze is begonnen nadat die mod zijn visie gaf over lgbt, dat werd niet in dank afgenomen en wordt een soort van verstoten. Mond vol van gelijke rechten maar zodra iemand niet meewaait dan is er niet veel meer over van die sj-attitude. Dat is je mooier voordoen, hypocriet en schijnheilig.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het pertinente onzin dat je hier zoete broodjes komt bakken maar ondertussen een hetze hebt tegen een mod waarvan je niet kan stoppen die te vertellen dat hij maar weg moet gaan van hier omdat hij anders denkt dan jij doet .
jij bent ook een forumkaper net als scrummie .
Huh? Nou wordt ie helemaal fraai!quote:Op maandag 25 juli 2016 13:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het pertinente onzin dat je hier zoete broodjes komt bakken maar ondertussen een hetze hebt tegen een mod waarvan je niet kan stoppen die te vertellen dat hij maar weg moet gaan van hier omdat hij anders denkt dan jij doet .
jij bent ook een forumkaper net als scrummie .
Hahaha.. een hetze tegen een modquote:Op maandag 25 juli 2016 13:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het is zo klaar als een klontje. Die hetze is begonnen nadat die mod zijn visie gaf over lgbt, dat werd niet in dank afgenomen en wordt een soort van verstoten. Mond vol van gelijke rechten maar zodra iemand niet meewaait dan is er niet veel meer over van die sj-attitude. Dat is je mooier voordoen, hypocriet en schijnheilig.
Nee, lees nog eens goed de posts in het topic. Mensen moeten zelf weten wat voor mening ze hebben. Of je nou homoknuffelaar, homohater of het grote grijze gebied ertussenin bent. Dat maakt niet uit.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het is zo klaar als een klontje. Die hetze is begonnen nadat die mod zijn visie gaf over lgbt, dat werd niet in dank afgenomen en wordt een soort van verstoten. Mond vol van gelijke rechten maar zodra iemand niet meewaait dan is er niet veel meer over van die sj-attitude. Dat is je mooier voordoen, hypocriet en schijnheilig.
Wat is er 'voorbaat' aan als er al duizend pogingen zijn gewaagd en de algehele kleinzerigheid gecombineerd met mensen die gebrekkig kunnen lezen en of argumenteren elke keer weer terug leidt naar hetzelfde non-resultaat?quote:Op maandag 25 juli 2016 13:42 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Huh? Nou wordt ie helemaal fraai!
Ik heb geen hetze tegen een mod?
Willen jullie ophouden met woorden en stellingnames verzinnen?
Maar ik vind wel dat als iemand bij voorbaat al geen vertrouwen heeft in een positieve weg inslaan dat je jezelf dan wel even achter je oren moet krabben ja. Dat is toch niet raar?
Dan had je dit topic na de allereerste OP moeten sluiten, had je iteejer nog wat moeite bespaard ook. (en mij ook)quote:Op maandag 25 juli 2016 13:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat is er 'voorbaat' aan als er al duizend pogingen zijn gewaagd en de algehele kleinzerigheid gecombineerd met mensen die gebrekkig kunnen lezen en of argumenteren elke keer weer terug leidt naar hetzelfde non-resultaat?
Dat wederzijdse is gelul. Er is maar 1 'kant' schuldig, en die is schuldig omdat ze weigeren mee te gaan in de richting die dit topic aanwijst.quote:Wat dit topic betreft laat ik het gewoon zoals het is zodat er ook gezien kan blijven worden wat een beerput aan wederzijds onbegrip het eigenlijk is. (en ook omdat er goede dingen gezegd worden die enkel 'kracht' krijgen door de gekkigheid waar men op reageert.
Maar als dat de eindconclusie is, wat moet je daar dan voor lering uit trekken? Ik heb er nog wel zin in, in BNW. Zoals gezegd, als we de vorm laten voor wat het is en scherp sturen op de inhoud dan kan hier heel veel.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat is er 'voorbaat' aan als er al duizend pogingen zijn gewaagd en de algehele kleinzerigheid gecombineerd met mensen die gebrekkig kunnen lezen en of argumenteren elke keer weer terug leidt naar hetzelfde non-resultaat?
Klopt. Maar het lost niets op. En dat is zo jammer.quote:Wat dit topic betreft laat ik het gewoon zoals het is zodat er ook gezien kan blijven worden wat een beerput aan wederzijds onbegrip het eigenlijk is. (en ook omdat er goede dingen gezegd worden die enkel 'kracht' krijgen door de gekkigheid waar men op reageert.
Die reactie ging niet om dit topic.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan had je dit topic na de allereerste OP moeten sluiten, had je iteejer nog wat moeite bespaard ook. (en mij ook)
Ben ik het niet mee eens, er zit ook een heel deel in die gaat over 'laten gaan' die redelijk cruciaal is voor het geheel. Je gaat ergens op in, de reactie slaat voor jou nergens op, je gaat er nog een keer op in, leidt weer nergens naar dus: laten gaan en een andere richting opgaan.quote:Dat wederzijdse is gelul. Er is maar 1 'kant' schuldig, en die is schuldig omdat ze weigeren mee te gaan in de richting die dit topic aanwijst.
Inhoud vs vorm is een hele goede inderdaad, we hebben allemaal een eigen manier om de inhoud te brengen en allemaal vanuit ons eigen 'waarheidsgevoel', en de crux is om met je eigen 'waarheidsgevoel' een discussie gaande te houden zonder te vervallen in kinderachtig gedoe.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:52 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar als dat de eindconclusie is, wat moet je daar dan voor lering uit trekken? Ik heb er nog wel zin in, in BNW. Zoals gezegd, als we de vorm laten voor wat het is en scherp sturen op de inhoud dan kan hier heel veel.
Zie het Turkije coup-topic. Het is echt geen toeval dat dat wel goed loopt lijkt me.
Eens.quote:[..]
Klopt. Maar het lost niets op. En dat is zo jammer.
Uiteindelijk, los van dat ik en Japie het niet altijd eens zijn, denk ik wel dat de TT klopt.
Als er namelijk mensen zijn die net hetzelfde willen met BNW (dat is, open discussieren over alles wat BNW is) dan heb je hier inderdaad niks te zoeken. Maar dat is ook niet erg. Want ik heb niks te zoeken in Pokemon Go bijvoorbeeld.
Oh, my bad.quote:
Wat voor last heb je van mij gehad na dit topic? Ik heb bewust dingen laten gaan waar ik normaal bovenop zou springen, heb (mijn inziens) serieus proberen bij te dragen aan een beter BNW. Vervolgens ging het mis, omdat de andere partij dat niet serieus probeerde te doen en bovendien een mod half mee ging trollen (Pokemon topic bijvoorbeeld) en dezelfde mod aangaf niets in dit topic te zien en het kansloos achtte (letterlijk zijn woorden toch?).quote:[..]
Ben ik het niet mee eens, er zit ook een heel deel in die gaat over 'laten gaan' die redelijk cruciaal is voor het geheel. Je gaat ergens op in, de reactie slaat voor jou nergens op, je gaat er nog een keer op in, leidt weer nergens naar dus: laten gaan en een andere richting opgaan.
Op één punt moet ik je wel gelijk geven en dat is dat sommige mensen door willen blijven ruziën of steekjes geven, maar daar is japie niet alleen debet aan.
Japie niet alleen debet aan? Als jij die oogkleppen eens weg haalt zie je dat ik degene ben die me niet verlaagd tot niveau Scrummie en de discussie met hem op een gegeven moment ook laat gaan. De enige reden dat ik reageer is om te laten zien dat hij liegt.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Die reactie ging niet om dit topic.
[..]
Ben ik het niet mee eens, er zit ook een heel deel in die gaat over 'laten gaan' die redelijk cruciaal is voor het geheel. Je gaat ergens op in, de reactie slaat voor jou nergens op, je gaat er nog een keer op in, leidt weer nergens naar dus: laten gaan en een andere richting opgaan.
Op één punt moet ik je wel gelijk geven en dat is dat sommige mensen door willen blijven ruziën of steekjes geven, maar daar is japie niet alleen debet aan.
Dit is een deel van het probleem. Ik geef aan dat je niet de enige schuldige bent maar je hyperfocust op het deel waar je wel een deel van de schuld krijgt. Jammer.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Japie niet alleen debet aan? Als jij die oogkleppen eens weg haalt zie je dat ik degene ben die me niet verlaagd tot niveau Scrummie en de discussie met hem op een gegeven moment ook laat gaan. De enige reden dat ik reageer is om te laten zien dat hij liegt.
Vind je het gek als je alleen mijn naam noemt?quote:Op maandag 25 juli 2016 14:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Dit is een deel van het probleem. Ik geef aan dat je niet de enige schuldige bent maar je hyperfocust op het deel waar je wel een deel van de schuld krijgt. Jammer.
Ik hoop dat we deze positieve insteek ook naar Dance krijgen toegestraald want we hebben 2 sterke mods nodig om dit kracht bij te zetten en daad bij het woord te voegen. En dat hij wat moegestreden is (en jij ook) kan ik me gerust voorstellen, vooral omdat dit op vrijwillige basis is allemaal. Sowieso zal het vrees ik altijd ondankbaar werk blijven.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:18 schreef jogy het volgende:
Het lijkt me een goed plan om vandaag weer eens te beschouwen als een soort 'dag 1' en de oude koeien in de sloot te laten liggen. Er is genoeg gezegd en gedaan door mensen die gefrustreerd waren waardoor elke handreiking in het water is gevallen omdat een ander er niet klaar voor was. Het was aan de ene kant hilarisch om te zien, net een soort slapstick van buitenaf bekeken maar helaas staat BNW er niet buiten dus was het alleen maar jammer.
Voor iedereen geldt dit nu. wat er voor deze post allemaal gezegd en gedaan is door wie dan ook blijft buiten beschouwing voor wat er in de toekomst gepost wordt. Hou je daar aan, deze nullijn en dan gaan de modjes sturen op de inhoud en de gedragingen naar elkaar. Als de BNW users dan ook met frisse moed de draad weer oppakken komt het helemaal goed.
Sorry, maar dit is exact wat iteejer al heeft gezegd, nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik heb de betreffende users die kans gegeven, en die hebben het verpest. Ik ben er klaar mee.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:18 schreef jogy het volgende:
Het lijkt me een goed plan om vandaag weer eens te beschouwen als een soort 'dag 1' en de oude koeien in de sloot te laten liggen. Er is genoeg gezegd en gedaan door mensen die gefrustreerd waren waardoor elke handreiking in het water is gevallen omdat een ander er niet klaar voor was. Het was aan de ene kant hilarisch om te zien, net een soort slapstick van buitenaf bekeken maar helaas staat BNW er niet buiten dus was het alleen maar jammer.
Too little too late.quote:Voor iedereen geldt dit nu. wat er voor deze post allemaal gezegd en gedaan is door wie dan ook blijft buiten beschouwing voor wat er in de toekomst gepost wordt. Hou je daar aan, deze nullijn en dan gaan de modjes sturen op de inhoud en de gedragingen naar elkaar. Als de BNW users dan ook met frisse moed de draad weer oppakken komt het helemaal goed.
Dus nu ga je alleen nog maar mensen uitschelden of zo? Wat bedoel je?quote:Op maandag 25 juli 2016 14:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is exact wat iteejer al heeft gezegd, nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik heb de betreffende users die kans gegeven, en die hebben het verpest. Ik ben er klaar mee.
Nee, dat bedoel ik niet. Als jogy het wil weten vraagt hij het maar, ik ben aan jou geen verklaring schuldig.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus nu ga je alleen nog maar mensen uitschelden of zo? Wat bedoel je?
Uiteraard niet. Een gratis tip krijg je wel: wees eens wat aardiger. Dat is echt leuker voor iedereen. Ook voor jou.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Als jogy het wil weten vraagt hij het maar, ik ben aan jou geen verklaring schuldig.
Dat ik dit een goed topic vond en in potentie nog steeds vind was puur persoonlijk en wat het Pokemon topic betreft heb ik wel het idee dat het ook als grappig was begonnen maar dat anderen (jij o.a) er een serieus topic van gemaakt hebben. Alleen maar goed, dan zie ik de reactie in het pokemon topic meer als het niet serieus nemen toen het wel een serieuze kant op ging.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:13 schreef Scrummie het volgende:
Wat voor last heb je van mij gehad na dit topic? Ik heb bewust dingen laten gaan waar ik normaal bovenop zou springen, heb (mijn inziens) serieus proberen bij te dragen aan een beter BNW. Vervolgens ging het mis, omdat de andere partij dat niet serieus probeerde te doen en bovendien een mod half mee ging trollen (Pokemon topic bijvoorbeeld) en dezelfde mod aangaf niets in dit topic te zien en het kansloos achtte (letterlijk zijn woorden toch?).
Buiten het persoonlijk geruzie viel het erg mee qua gedrag binnen BNW. De paar keer dat het dus wel mis ging was ook omdat er niemand aanwezig was om een oogje in het zeil te houden wegens offline sociale zaken van de moderators. Het ging zo'n 30 uur goed, toen werd het weekend en ging het weer los maar deze keer op basis van een kleine kutopmerking in het aanslagen topic. Als ik het op tijd had gezien of het was gereport was er niets aan de hand geweest, in ieder geval niet veel.quote:Ik heb meerdere users gezien die echt hebben geprobeerd mee te gaan in de lijn va iteejer, inclusief ikzelf. Ik heb ook meerdere users gezien die gewoon op dezelfde voet zijn verder gaan, en diezelfde users zijn ook hun gang kunnen gaan.
Laat ik het anders stellen: hebben jij en Dance je mod gedrag aangepast n.a.v. dit topic? (en dat bedoel ik niet verwijtend met een ondertoon alsof jullie dat niet zouden hebben gedaan), puur oprecht een vraag).
Ik heb geen behoefte aan om aardig te doen tegen jou, dat is alles.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Een gratis tip krijg je wel: wees eens wat aardiger. Dat is echt leuker voor iedereen. Ook voor jou.
Een nee, hier hoef je niet weer heel erg boos om te worden. Denk er gewoon eens over na.
Nou, ik denk dat je geen behoefte hebt aan aardig doen in het algemeen en ik denk dat je daarmee constant gesodemieter veroorzaakt. Vandaar.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte aan om aardig te doen tegen jou, dat is alles.
Pokemon was maar een voorbeeld, waren meer dingen (maar geen zin of tijd om dit allemaal op te gaan zoeken). En dit topic vond jij een goed topic en nog steeds, maar dan is het wel zo handig als je een kant op wilt met BNW, daar 2 mods zijn die dezelfde kant op willen (corrigeer me als ik dingen invul graag, wil geen Japie zijn). Nu wil jij ergens heen, maar de andere mod vind het kansloos. Tja, schiet mij maar lek, maar zo kan je toch geen serieus forum leiden?quote:Op maandag 25 juli 2016 14:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat ik dit een goed topic vond en in potentie nog steeds vind was puur persoonlijk en wat het Pokemon topic betreft heb ik wel het idee dat het ook als grappig was begonnen maar dat anderen (jij o.a) er een serieus topic van gemaakt hebben. Alleen maar goed, dan zie ik de reactie in het pokemon topic meer als het niet serieus nemen toen het wel een serieuze kant op ging.
Nouja, ik kan alleen maar zeggen dat ik die 30 uur totaal anders ervaren heb, en het langer best aardig vond gaan met als toppunt de posts van ChrisCarter die er echt moeite in stak en dat ook te merken was.quote:Buiten het persoonlijk geruzie viel het erg mee qua gedrag binnen BNW. De paar keer dat het dus wel mis ging was ook omdat er niemand aanwezig was om een oogje in het zeil te houden wegens offline sociale zaken van de moderators. Het ging zo'n 30 uur goed, toen werd het weekend en ging het weer los maar deze keer op basis van een kleine kutopmerking in het aanslagen topic. Als ik het op tijd had gezien of het was gereport was er niets aan de hand geweest, in ieder geval niet veel.
Ik denk dat jij dat verkeerd ziet. Doei.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je geen behoefte hebt aan aardig doen in het algemeen en ik denk dat je daarmee constant gesodemieter veroorzaakt. Vandaar.
Ik zie dat je tegen vrijwel iedereen vrijwel altijd enorm horkerig tekeer gaat, dus nee, ik denk niet dat ik het verkeerd zie en ik kan me niet voorstellen dat je daar erg gelukkig van wordt.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat verkeerd ziet. Doei.
Misschien moet jij eens wat beter en meer rondkijken hier. Misschien dat je het dan wel goed gaat zien. Ik ben dolgelukkig overigens.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie dat je tegen vrijwel iedereen vrijwel altijd enorm horkerig tekeer gaat, dus nee, ik denk niet dat ik het verkeerd zie en ik kan me niet voorstellen dat je daar erg gelukkig van wordt.
Ik wel ja, nu jij nog.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, heb je toch nog een leuke eigenschap.
Moet je zelf weten maar wat mij betreft is het vanaf nu heel simpel; ruzie maken is genote worden en uiteindelijk gewoon weg gaan. Met een beetje geluk inclusief een BNW specifieke ban voor de volhardende ruziemakers. Ongeacht wie het is of wat ik van ze vind en hoe kut ik het zou vinden.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is exact wat iteejer al heeft gezegd, nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik heb de betreffende users die kans gegeven, en die hebben het verpest. Ik ben er klaar mee.
[..]
Too little too late.
Heel hard mee eens. Maar is Dance ook nog bereid daarvoor te knokken? Ik bedoel dat overigens niet lullig maar hij leek er geen fiducci in te hebben dat het gaat lukken om de frisse wind te laten waaien, vandaar.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je zelf weten maar wat mij betreft is het vanaf nu heel simpel; ruzie maken is genote worden en uiteindelijk gewoon weg gaan. Met een beetje geluk inclusief een BNW specifieke ban voor de volhardende ruziemakers. Ongeacht wie het is of wat ik van ze vind en hoe kut ik het zou vinden.
Die vorige post is wat mij betreft ook geen suggestie.
Mijn ervaring is dat lang niet alle TR's tot resultaat leiden, sommige gaan gewoon de shredder in, dat heb ik ook weleens van andere users gelezen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:09 schreef ChrisCarter het volgende:
Ook hier zijn meerdere manieren voor met omgaan.
1. Negeren. Werkt het beste.
2. Melden bij de mods via DM of PM of hoe dat ook heet. Dan blaas je het niet onnodig groot op en kunnen zij er wat aan doen.
3. Er een halszaak van maken in Feedback, wat leidt tot verdere escalatie. Onnodig.
Als je er last van hebt (en dat kan ik me best voorstellen, daar oordeel ik sowieso niet over) dan lijkt me optie 2 of 1 altijd beter dan optie 3.
Postings van deze aard heb ik al vaker gezien de laatste jaar. ik heb er weinig vertrouwen in. Waarom? omdat je 2 dagen geleden weer het omgekeerde zei in FB.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:18 schreef jogy het volgende:
Voor iedereen geldt dit nu. wat er voor deze post allemaal gezegd en gedaan is door wie dan ook blijft buiten beschouwing voor wat er in de toekomst gepost wordt. Hou je daar aan, deze nullijn en dan gaan de modjes sturen op de inhoud en de gedragingen naar elkaar. Als de BNW users dan ook met frisse moed de draad weer oppakken komt het helemaal goed.
De eerste keer was het een suggestie van iteejer en nu niet meer omdat het uit vrijwilligheid dus niet tot stand kan komen.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:51 schreef Scrummie het volgende:
Vanaf nu had vanaf de posts van iteejer moeten zijn. Dan was je ergens gekomen, jullie hebben het nu al te lang door laten etteren en 1 mod vind dit topic sowieso kansloos.
Nouja, dat vind ik dan weer kansloos. En dus vind ik het kansloos dat het hier beter gaat worden. Ik kijk wel vanaf de zijlijn toe, en zie het wel.
Twee verschillende zaken en gerelateerd aan hetzelfde 'probleem'.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Postings van deze aard heb ik al vaker gezien de laatste jaar. ik heb er weinig vertrouwen in. Waarom? omdat je 2 dagen geleden weer het omgekeerde zei in FB.
Dat lijkt me best een uitdaging om te beoordelen. Succes daar mee.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:44 schreef jogy het volgende:
[..]
De eerste keer was het een suggestie van iteejer en nu niet meer omdat het uit vrijwilligheid dus niet tot stand kan komen.
Ik zie vooral een paar BNWers die beide uit een rechtvaardigheidsgevoel niet nader tot elkaar kunnen komen omdat er in hun ogen nog steeds onrechtvaardig gedrag 'open' is blijven staan vanuit het verleden. En waar de één de ene keer rustig probeerde te blijven daar ging de ander door en vice versa.
Dus nullijn voor alle partijen en vanaf hier een laatste poging om in ieder geval een 'staakt het vuren' tot stand te brengen en als het vechten weer begint dan worden beide strijdende partijen aangepakt. Als er een poging tot vechten wordt gedaan en hier wordt niet op in gegaan door de ander dan zijn er enkel consequenties voor de initiërende partij. Simpeler kan ik het niet maken.
de rest de vraag waarom nu ineens? wat was de trigger? je ziet het pas na 1,5 jaar in?quote:Op maandag 25 juli 2016 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Twee verschillende zaken en gerelateerd aan hetzelfde 'probleem'.
Die in FB is puur op de inhoud. Als je iets ter berde brengt als argument en deze wordt kapot gemaakt puur omdat er gaten in zitten dan is het je eigen probleem.
Als je persoonlijk ruzie schopt omdat je achter een user aan zit dan heeft het niets met een discussie te maken en gaat het weg, wordt het genote en verzameld en wat er verder nog allemaal aan kan hangen.
Laat het geschreven staan, dat mensen niet achter verongelijkt komen doen.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:44 schreef jogy het volgende:
Als er een poging tot vechten wordt gedaan en hier wordt niet op in gegaan door de ander dan zijn er enkel consequenties voor de initiërende partij. Simpeler kan ik het niet maken.
Het maakt het juist makkelijker eigenlijk. Niet meer kijken naar wie er een punt heeft of gelijk zou hebben maar zodra er ruzie komt deze verwijderen, beide partijen noten en posts verwijderen en bij herhaling kijken of de (F)A's er een ban in zien. ipv alleen de aanstichter pakken, de context erbij te halen (historie etc) en daar iets mee doen.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat lijkt me best een uitdaging om te beoordelen. Succes daar mee.
heb ik je nog nooit zien doen op BNW, dus ik twijfel daar over.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Het maakt het juist makkelijker eigenlijk. Niet meer kijken naar wie er een punt heeft of gelijk zou hebben maar zodra er ruzie komt deze verwijderen, beide partijen noten en posts verwijderen en bij herhaling kijken of de (F)A's er een ban in zien. ipv alleen de aanstichter pakken, de context erbij te halen (historie etc) en daar iets mee doen.
Geef het een kans.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ik je nog nooit zien doen op BNW, dus ik twijfel daar over.
Het is voor mij ook nieuw. Het is dan ook totaal niet mijn manier van modereren maar ja.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ik je nog nooit zien doen op BNW, dus ik twijfel daar over.
Ja in dat geval welquote:Op maandag 25 juli 2016 15:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Het maakt het juist makkelijker eigenlijk. Niet meer kijken naar wie er een punt heeft of gelijk zou hebben maar zodra er ruzie komt deze verwijderen, beide partijen noten en posts verwijderen en bij herhaling kijken of de (F)A's er een ban in zien. ipv alleen de aanstichter pakken, de context erbij te halen (historie etc) en daar iets mee doen.
Deze manier is gebaseerd op 'it takes two to tango'.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja in dat geval welZat meer te denken aan de enkele aanstichter.
ik zie wel iets verontrustends staan, jij draagt een user aan voor een ban en de (F)A moeten dan nog eens reviewen? vertrouwen ze je niet? ik zou iig wel dat vertrouwen eisen.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is voor mij ook nieuw. Het is dan ook totaal niet mijn manier van modereren maar ja.
FOK! is op alle mogelijke manieren sterk hiërarchisch.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie wel iets verontrustends staan, jij draagt een user aan voor een ban en de (F)A moeten dan nog eens reviewen? vertrouwen ze je niet? ik zou iig wel dat vertrouwen eisen.
let wel, op iedere ander forum hebben mods gewoon freeze/ban rechten.
Dat is al heel lang standaard op Fok.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie wel iets verontrustends staan, jij draagt een user aan voor een ban en de (F)A moeten dan nog eens reviewen? vertrouwen ze je niet? ik zou iig wel dat vertrouwen eisen.
Ik denk dat het in de meeste gevallen gewoon wel een goede manier is hoor. Het heeft meer voordelen dan nadelen in ieder geval. Het is alleen meer werk voor het modje (alles noteren) maar het is op zich geen slechte 'scheiding van de machten'. Juist omdat een moderator soms wel eens persoonlijk betrokken kan zijn bij een ruzie/onenigheid en eventueel misbruik zou kunnen maken. Bottom line, het is hoe FOK! werkt en altijd al gewerkt heeft en buiten de extreme situaties (de overige 98%) is het beter, ook wat mij betreft.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Buiten de beschuldigingen over topic/forumkapers (en andere beschuldigingen) om ben ik het voor een heel groot deel eens met Summers beeld over hoe een forum zou moeten werken eerlijk gezegd. Al is het op ideologisch vlak.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:03 schreef Scrummie het volgende:
Benieuwd wat controlaltdelete en Summers van de postings van jogy vinden. Of zijn ze er alleen te vinden als er geen mod aanwezig is en ze even los kunnen gaan op individuele users?
Jammer dat dat beeld niet overeen komt met wat iteejer in zijn posts naar voren laat komen.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Buiten de beschuldigingen over topic/forumkapers (en andere beschuldigingen) om ben ik het voor een heel groot deel eens met Summers beeld over hoe een forum zou moeten werken eerlijk gezegd. Al is het op ideologisch vlak.
Deze methode werkt dus totaal niet in sport, tijdens een f1 race is er een live topic, waar je dus veel anti max trols vind, de desbetreffende mods maken overuren om alle berichten te verwijderen en een (f)a is niet snel genoeg beschikbaar om ze te bannen.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de meeste gevallen gewoon wel een goede manier is hoor. Het heeft meer voordelen dan nadelen in ieder geval. Het is alleen meer werk voor het modje (alles noteren) maar het is op zich geen slechte 'scheiding van de machten'. Juist omdat een moderator soms wel eens persoonlijk betrokken kan zijn bij een ruzie/onenigheid en eventueel misbruik zou kunnen maken. Bottom line, het is hoe FOK! werkt en altijd al gewerkt heeft en buiten de extreme situaties (de overige 98%) is het beter, ook wat mij betreft.
Hoeft dan ook niet, want dat topic gaat extreem snel. Trolls kun je dus gewoon negeren.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Deze methode werkt dus totaal niet in sport, tijdens een f1 race is er een live topic, waar je dus veel anti max trols vind, de desbetreffende mods maken overuren om alle berichten te verwijderen en een (f)a is niet snel genoeg beschikbaar om ze te bannen.
Dan zijn de SPT livereeksen nog wel het minst erge. Zodra er weer ergens iets ontploft dan heb je in NWS altijd 20 delen feest voordat het tot rust komt. In dat soort gevallen is er meestal wel een snel handelen gelukkig. F1 livereeksen met anti-Max getroll zijn vervelend, eens maar minder 'halszaak'.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Deze methode werkt dus totaal niet in sport, tijdens een f1 race is er een live topic, waar je dus veel anti max trols vind, de desbetreffende mods maken overuren om alle berichten te verwijderen en een (f)a is niet snel genoeg beschikbaar om ze te bannen.
Het is wel een deel van het totaal beeld in ieder geval. Als de userbase zelf een gezonde instelling heeft kan de discussie weer op gang komen. Dan kan er zelfs een onredelijk persoon langs komen in een discussie zonder dat het forum er half plat op gaat. JIJ zoekt je discussie partner en gaat daarmee aan de slag, de crew haalt de daadwerkelijk verstorende elementen eruit die de policy overschrijden.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jammer dat dat beeld niet overeen komt met wat iteejer in zijn posts naar voren laat komen.
Als je het zo brengt, kan ik het alleen maar onderschrijven, ook dat van J0kkebr0k. Maar dat is nou niet echt hoe ik Summers posting opvatte, en dat kan aan mij liggen, maar die vatte ik op als "laat mij en mijn kliekje eens met rust, jij bepaald niet wat ik schrijf hier (wil ik ook niet, dat terzijde) en als wij hier willen schrijven dat iets een hoax is moet dat kunnen", en daarentegen staat iteejer, die (mijn inziens) juist zegt dat je het best mag vinden, dat X een hoax is, maar dan wel redelijke wijs moet kunnen onderbouwen met normale bronnen en geen 'IS HOAX KIJK DIT JOETOEP FILMPJE MAAR' (waarbij ik niet bedoel dat Summers bijvoorbeeld iedere discussie zoiets zou roepen).quote:Op maandag 25 juli 2016 16:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is wel een deel van het totaal beeld in ieder geval. Als de userbase zelf een gezonde instelling heeft kan de discussie weer op gang komen. Dan kan er zelfs een onredelijk persoon langs komen in een discussie zonder dat het forum er half plat op gaat. JIJ zoekt je discussie partner en gaat daarmee aan de slag, de crew haalt de daadwerkelijk verstorende elementen eruit die de policy overschrijden.
En dat hoeft nog niet eens perse iemand te zijn die nu en tot in de eeuwigheid overtuigd zal zijn en blijven dat er overal hoaxes zijn, dat Snowden een hologram AI is en zelfs een overtuiging heeft dat de lgbt agenda opgezet is om een onvruchtbaar androgene slavenbevolking te maken. Het gaat om de inherent vijandige reacties naar elkaar toe. Even niet kijkend naar het onderwerp vind ik bijvoorbeeld iemand als J0kkebr0k wanneer hij zijn best doet om zijn punt duidelijk te maken waarom [iets] nep is een toevoeging. Je kan het ermee oneens zijn maar hij brengt zijn punt duidelijk. Dan heb ik het niet over de opruiende oneliners. Hetzelfde in de lbgt reeks, als mensen onderbouwen waarom iets is zoals zij denken dat het is moet er ook een normale reactie op komen, daar zie ik het redelijk snel vervallen in een fuckfest van persoonlijke aanvallen en sneren omdat iemand er een sociaal onwenselijke opinie op nahoudt. Óók wanneer deze persoon het wel heel duidelijk uitlegt.
Mensen die de moeite niet (meer) doen heb je niets aan en daar hebben we er inderdaad ook een paar van.
Zoals ik het zie ageert ze vooral op het geruzie en heeft ze haar eigen beeld bij de schuldige partij, die laat ik buiten beschouwing want het is onderdeel van de beschuldigingen. En dat idealistische van haar dat onderschrijf ik volledig. Maar het heet ook niet voor niets 'ideologie', het is vaak een utopie beeld en die zijn in hun pure vorm vaak onrealistisch helaas. Maar wel iets om naar te streven.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je het zo brengt, kan ik het alleen maar onderschrijven, ook dat van J0kkebr0k. Maar dat is nou niet echt hoe ik Summers posting opvatte, en dat kan aan mij liggen, maar die vatte ik op als "laat mij en mijn kliekje eens met rust, jij bepaald niet wat ik schrijf hier (wil ik ook niet, dat terzijde) en als wij hier willen schrijven dat iets een hoax is moet dat kunnen", en daarentegen staat iteejer, die (mijn inziens) juist zegt dat je het best mag vinden, dat X een hoax is, maar dan wel redelijke wijs moet kunnen onderbouwen met normale bronnen en geen 'IS HOAX KIJK DIT JOETOEP FILMPJE MAAR' (waarbij ik niet bedoel dat Summers bijvoorbeeld iedere discussie zoiets zou roepen).
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:17 schreef Fixers het volgende:
Ik zou het fijn vinden als iedereen hier daad bij woord zouden voegen. Dan kunnen we een leuk BNW forum hebben en discussiëren over de verschillende complotten en het bestaan en de waarschijnlijkheid ervan. Waar users die de verschillende kanten aanhangen (want globaal is er best een tweedeling te maken tussen de believers en non-believers) met elkaar kunnen sparren en argumenten uitwisselen.
Maar dan moeten we wel de bal spelen, niet de man. -Geldt ook voor mijzelf, ik ben meer dan eens met gestrekt been ingekomen.- En de toon wat matigen, dat geldt óók voor beide kanten. Als er iemand begint te schelden op een beroepsgroep of op een user specifiek is de dialoog al snel over. Net als met calimerogedrag.
Wat ikzelf erg prettig zou vinden om discussies makkelijk te volgen is een korte samenvatting waarin je de hoofdpunten van je bron aanstipt als je iets van extern post. Of dat nu een wetenschappelijk onderzoek, een krantenartikel of een youtubevideo is. Zie vaak genoeg dat er niet inhoudelijk wordt gereageerd om dat omdat de bron niet wordt bekeken of gelezen. Eigenlijk op de manier waarop er in onderzoeksrapporten ook wordt geschreven. Dan vat je de kern van een bepaalde bron ook in een paar zinnen samen met de bronvermelding zodat geïnteresseerden de details nog kunnen nalezen. Bijvoor:
"Dat autisme wordt veroorzaakt door kwik/thimerosal in vaccins is onwaarschijnlijk omdat deze hulpstof al sinds jaar X niet meer wordt gebruikt. Zie ook onderzoek van Jan, Pietjoor en Corneel dat ze schreven toen ze ten kaap'ren vaarden."
Voor mij werkt dat beter dan "Vaccins veroorzaken geen autisme want [link naar 100+ pagina's tellende metastudie]."
Hm oke, nouja, ook dit kan ik alleen maar onderschrijven. Goeie post.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoals ik het zie ageert ze vooral op het geruzie en heeft ze haar eigen beeld bij de schuldige partij, die laat ik buiten beschouwing want het is onderdeel van de beschuldigingen. En dat idealistische van haar dat onderschrijf ik volledig. Maar het heet ook niet voor niets 'ideologie', het is vaak een utopie beeld en die zijn in hun pure vorm vaak onrealistisch helaas. Maar wel iets om naar te streven.
Eigenlijk moet het zo worden dat ongeacht je voorkeur (mainstream of alternatief) dat je altijd inhoud brengt en niet alleen vraagt of bekritiseerd. Dus een persoon die er een redelijk algeheel geaccepteerd beeld erop nahoudt moet niet denken dat de vanzelfsprekendheden dat ook zijn. Alleen maar vragen 'waarom denk je dat' zonder eigen insteek zorgt ervoor dat de discussie éénzijdig wordt en veranderd in een verhoor. Dit is niet aan jou gericht hoor want ik zie je het vaker dan de meeste precies zo doen wanneer je de puf en geduld hebt om het rustig te brengen.
Discussie is altijd tweezijdig met inbreng van beide kanten, niet alleen de kant van degene die er een minder geaccepteerd beeld bij heeft, iedereen moet iets van zichzelf geven om de discussie op de rit te houden.
Fundamenteel fout. Een zinnige discussie begint altijd met de oriëntatie: wat is nou eigenlijk de stelling en de onderbouwing van de eerste 'spreker'. Sla je die fase over, dan eindigt vrijwel iedere discussie in semantisch gekissebis.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoals ik het zie ageert ze vooral op het geruzie en heeft ze haar eigen beeld bij de schuldige partij, die laat ik buiten beschouwing want het is onderdeel van de beschuldigingen. En dat idealistische van haar dat onderschrijf ik volledig. Maar het heet ook niet voor niets 'ideologie', het is vaak een utopie beeld en die zijn in hun pure vorm vaak onrealistisch helaas. Maar wel iets om naar te streven.
Eigenlijk moet het zo worden dat ongeacht je voorkeur (mainstream of alternatief) dat je altijd inhoud brengt en niet alleen vraagt of bekritiseerd. Dus een persoon die er een redelijk algeheel geaccepteerd beeld erop nahoudt moet niet denken dat de vanzelfsprekendheden dat ook zijn. Alleen maar vragen 'waarom denk je dat' zonder eigen insteek zorgt ervoor dat de discussie éénzijdig wordt en veranderd in een verhoor. Dit is niet aan jou gericht hoor want ik zie je het vaker dan de meeste precies zo doen wanneer je de puf en geduld hebt om het rustig te brengen.
Discussie is altijd tweezijdig met inbreng van beide kanten, niet alleen de kant van degene die er een minder geaccepteerd beeld bij heeft, iedereen moet iets van zichzelf geven om de discussie op de rit te houden.
Ja, ook wel eens. De stelling moet duidelijk zijn maar het ondervragen van de 'eerste spreker' zonder eigen argumentatie te geven waarom anders stelt de eerste spreker niet in de gelegenheid om een echt dialoog te vormen en blijft die persoon 'in de verdediging'. Dit zorgt wat mij betreft voor een scheve discussie. De alternatieve stelling houder zal ALTIJD tegen de stroom in gaan en dus op achterstand beginnen, het is niet de bedoeling van de discussiepartner om die achterstand uit te buiten.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Fundamenteel fout. Een zinnige discussie begint altijd met de oriëntatie: wat is nou eigenlijk de stelling en de onderbouwing van de eerste 'spreker'. Sla je die fase over, dan eindigt vrijwel iedere discussie in semantisch gekissebis.
Nee. Als TS een goed punt heeft, dan is het juist een voorsprong.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, ook wel eens. De stelling moet duidelijk zijn maar het ondervragen van de 'eerste spreker' zonder eigen argumentatie te geven waarom anders stelt de eerste spreker niet in de gelegenheid om een echt dialoog te vormen en blijft die persoon 'in de verdediging'. Dit zorgt wat mij betreft voor een scheve discussie. De alternatieve stelling houder zal ALTIJD tegen de stroom in gaan en dus op achterstand beginnen, het is niet de bedoeling van de discussiepartner om die achterstand uit te buiten.
Dat is een mooi idee maar niet altijd waar. Een discussie moet op gelijke hoogte beginnen met inzet van beide kanten. Nu zie ik nog wel eens dat iemand een stelling brengt en anderen eigenlijk van veilige afstand in de bescherming van de 'maatschappelijke norm' er op schiet zonder zichzelf bloot te geven.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Als TS een goed punt heeft, dan is het juist een voorsprong.
Als je discussie ziet als strijd, dan heb je ergens wel een punt. Zie je het als wat het eigenlijk hoort te zijn (verdieping en verbreding van inzichten), dan sla je de plank echt totaal mis.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is een mooi idee maar niet altijd waar. Een discussie moet op gelijke hoogte beginnen met inzet van beide kanten. Nu zie ik nog wel eens dat iemand een stelling brengt en eigenlijk van veilige afstand in de bescherming van de 'maatschappelijke norm' er op schiet zonder zichzelf bloot te geven.
Eens. En dan wel op een manier als "Dit en dat is er aan de hand en wel hier en daarom, in mijn optiek."quote:Op maandag 25 juli 2016 16:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Een discussie moet op gelijke hoogte beginnen
Precies.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens. En dan wel op een manier als "Dit en dat is er aan de hand en wel hier en daarom, in mijn optiek."
Niet: check dit en dit. Tyfus illuminatizeieiz/kutartsen/kutleraren.
Ik ben ook "cipier van een geweldsinstituut" of zoals wij dat noemen docentquote:Op maandag 25 juli 2016 17:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's m'n vriendin.
[..]
En dat ben ik.
Thanks.
Uiteraard.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:06 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben ook "cipier van een geweldsinstituut" of zoals wij dat noemen docent
Disclaimer: een grapje moet kunnen nu toch?
Herhaling van mijn eerdere posts m.b.t. kampen.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je discussie ziet als strijd, dan heb je ergens wel een punt. Zie je het als wat het eigenlijk hoort te zijn (verdieping en verbreding van inzichten), dan sla je de plank echt totaal mis.
In een zinnige discussie gaat het niet om gelijk krijgen, maar om het finetunen of op de proef stellen van ideeën en opvattingen. Laat zien dat ik ongelijk heb en ik word daar wijzer van. Geef me gelijk en ik ben geen steek verder gekomen.
Hier ben ik het ook mee eens. Je eerder genoemde café stijl discussieren. Die zijn het probleem ook niet. Bijvoorbeeld het AI topic van ChrisCarter. Gaat vanzelf wel door en iedereen deelt gewoon info en heeft het erover. Er zijn echter ook strijd-discussies en die zijn ietwat problematischer om in het gareel te houden. Dus daar zijn extra richtlijnen voor nodig blijkbaar.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je discussie ziet als strijd, dan heb je ergens wel een punt. Zie je het als wat het eigenlijk hoort te zijn (verdieping en verbreding van inzichten), dan sla je de plank echt totaal mis.
In een zinnige discussie gaat het niet om gelijk krijgen, maar om het finetunen of op de proef stellen van ideeën en opvattingen. Laat zien dat ik ongelijk heb en ik word daar wijzer van. Geef me gelijk en ik ben geen steek verder gekomen.
Nederlands. Master lang geleden opgegeven.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:19 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Engels 2e graads. Bezig met Master nu.
Jij?
Geen dank.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's m'n vriendin.
[..]
En dat ben ik.
Thanks.
En op het moment is het niet zo dat als je niet uitgaat van een strijd dat die strijd er ook niet is dus zou je pragmatisch moeten zijn en je wel voorbereiden op de mogelijkheid van een strijd en hopen dat het niet nodig is.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Herhaling van mijn eerdere posts m.b.t. kampen.
De keerzijde van regels scheppen op de assumptie dat een discussie strijd is, is dat het de verwachting dat het strijd is creeert (net als dat praten en regels maken over "kampen" dat doet.
maw, werken vanuit het idee dat er een strijd is die door bepaalde groepen gevoerd gaat worden waarbij iedereen evenveel kans moet hebben om te "winnen" / een "eerlijke" kans moet hebben om te winnen creeert het idee dat BNW een strijdtoneel is, waar het dat niet hoeft te zijn,
Daar ben ik het totaal niet mee eens, en als je kijkt naar de discussie gisteren over Japie en SC dan kun je gewoon zien dat framing een enorm effect heeft waar het ge-emmer begon als een strijd en juist de herhaaldelijke expliciete statements dat het geen strijd hoeft te zijn het probleem opgelost heeft.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:24 schreef jogy het volgende:
[..]
En op het moment is het niet zo dat als je niet uitgaat van een strijd dat die strijd er ook niet is dus zou je pragmatisch moeten zijn en je wel voorbereiden op de mogelijkheid van een strijd en hopen dat het niet nodig is.
Als de strijd er tussen uit kan en men kan gaan discussiëren alsof hun leven en wereldbeeld er niet van af hangt dan zullen de regels niet hoeven gelden want dan regelt het zichzelf wel.
En uiteindelijk hoeft er geen probleem te zijn met een strijd discussie. Een scherpe en licht aggresieve discussie die echt op de inhoud gehouden wordt kan mooi zijn om te aanschouwen.
Ah oké. Dat is meer mediation tussen al ruziënde mensen. Fair enough.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal niet mee eens, en als je kijkt naar de discussie gisteren over Japie en SC dan kun je gewoon zien dat framing een enorm effect heeft waar het ge-emmer begon als een strijd en juist de herhaaldelijke expliciete statements dat het geen strijd hoeft te zijn het probleem opgelost heeft.
(voordat iemand dit weer verkeerd gaat lezen, ik bedoel dit superpositief naar Japie toe)
edit: ter verduidelijking, het is geen wondermiddel. Net zoals het gooien van een beetje water op een grote brand niet de hele brand zal stoppen on it's own, maar om er dan maar extra olie op te gooien lijkt me ook niet handig.
Dat is nog steeds niet wat ik bedoel, ik weet niet goed hoe het duidelijker te zeggen.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah oké. Dat is meer mediation tussen al ruziënde mensen. Fair enough.
Ik heb het meer over een gaande inhoudelijke discussie in een topic die niet of lastig rustig te voeren lijkt te zijn door extreem tegengestelde meningen die ook nog hoog emotioneel zijn voor èèn of meerdere partijen.
Los van topics die wel coöperatief rustig gevoerd kunnen worden omdat men er geen glasharde en tehengestelde meningen over hebben of ze het een ver van de eigen bed of what if discussie vinden.
Ja oké, dan begrijp ik je misschien niet helemaal goed maar het lijkt erop dat je probeert te zeggen dat als je het er niet over hebt of je er niet op voorbereidt dat het dan niet meer bestaat. Een soort wens gedachte, of je ziet dingen niet die ik wel denk te zien. Daarom blijft er een beetje een disconnect tussen ons qua gedachten uitwisseling.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet wat ik bedoel, ik weet niet goed hoe het duidelijker te zeggen.
In principe, zolang je de situatie continu omschrijft als een strijd, als kampen die tegen elkaar zijn en threads als een soort van battlefields waarin een winnaar en een verliezer is, zullen de users het meer als een strijd zien.
Zelfs in deze post van je gebeurt het weer, je zegt impliciet in je laatste zin dat tegengestelde meningen automatisch tot strijd leiden.
Ik ben het voornamelijk met je eens, ik denk alleen dat er van uit gaan dat ruzie de status quo is een soort van olie op het vuur gooien is ipv het tegenovergestelde.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja oké, dan begrijp ik je misschien niet helemaal goed maar het lijkt erop dat je probeert te zeggen dat als je het er niet over hebt of je er niet op voorbereidt dat het dan niet meer bestaat. Een soort wens gedachte, of je ziet dingen niet die ik wel denk te zien. Daarom blijft er een beetje een disconnect tussen ons qua gedachten uitwisseling.
Er is ruzie gaande of een licht ontvlammende situatie die ook best vaak aangestoken wordt door deze of gene. Kunnen we het daar over eens zijn?
Nu ben je het niet eens met het hele 'kampen' concept. Fair enough ook weer. Ik heb er een redelijk genuanceerd beeld over. Ik zie geen kampen, ik zie wel samenklontering aan een paar uiteinden van het complot theoristen spectrum, een natuurlijk iets wat gewoon zo gegroeid is en mensen zijn vriendelijker, vergevensgezinder en toeschietelijker naar mensen die ze dicht bij hun eigen wereld beeld denken te zien. En ergens gaandeweg is het tegengestelde ook ontstaan, mensen zijn agressiever, harder en minder toeschietelijk tegen mensen die ver van hun ideologie af staan.
Nu ben je het ook niet eens met het concept 'discussie-strijd' terwijl die wel met enige regelmaat gevoerd wordt. En eventuele richtlijnen voor die situaties lijken me een goede voorzorg, alleen van belang als er een strijd is, niet voor de normaal en coöperatief gevoerde discussies binnen BNW. Ik zal het anders brengen, in een losse situatie zoals het altijd zou moeten zijn is er meer vrijheid voor een uitstapje offtopic, een gekke opmerking of zelfs wat lolligheid, omdat men er geen aanstoot aan neemt. In een wat minder vriendelijke situatie of waar er dus best omstreden zaken worden besproken worden de teugels strakker aangetrokken als blijkt dat dit nodig is. Als het niet nodig is dan wordt er ook niets gedaan.
Het is niet zo dat wanneer ik en Dance zeggen dat er geen kampen zijn en er geen strijd is dat die vanzelf verdwijnt. En dat idee, wat waarschijnlijk niet klopt maar misschien ook wel, heb ik wel bij wat je zegt. Daar zit mijn verwarring een beetje dus.
Ah oké. Dat is wel een heel klein nuance verschil hoor, wat we hebben. Ik denk zeker niet dat het de status quo is. Ik denk alleen wel dat het een aanwezig probleem is die BNW in de weg zit. Ik ga niet lopen discussiëren tot mijn vingers pijn doen over zaken die wel leuk zijn en goed gaan. Dat is alles.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:10 schreef oompaloompa het volgende:
opmerking of zelfs wat lolligheid, omdat men er geen aanstoot aan neemt. In een wat minder vriendelijke
Weet je, ik wacht wel gewoon tot het weer gebeurt als ik nu met voorbeelden probeer te komen haalt dat alleen maar oud zeer naar boven en wordt er vast iemand boos dus zet hem maar even on holdquote:Op maandag 25 juli 2016 20:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah oké. Dat is wel een heel klein nuance verschil hoor, wat we hebben. Ik denk zeker niet dat het de status quo is. Ik denk alleen wel dat het een aanwezig probleem is die BNW in de weg zit. Ik ga niet lopen discussiëren tot mijn vingers pijn doen over zaken die wel leuk zijn en goed gaan. Dat is alles.
Laat het maar zien met nieuwe voorbeelden inderdaad, misschien is dat beter. Niet dat ik er vanuit ga dat er nieuwe voorbeelden komen uiteraard.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Weet je, ik wacht wel gewoon tot het weer gebeurt als ik nu met voorbeelden probeer te komen haalt dat alleen maar oud zeer naar boven en wordt er vast iemand boos dus zet hem maar even on hold
Volgens mij is dit niet FB waar je naartoe gaat voor klachten? Verkeerde topic dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:55 schreef Scrummie het volgende:
Zelfde reeks, andere poster:
BNW / 9/11 (#)111: Zoete boeken van Coene schrijvers
Lijkt mij óók niet de bedoeling.
Het zijn voorbeelden voor dingen die in deze reeks zijn besproken. Juiste topic dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet FB waar je naartoe gaat voor klachten? Verkeerde topic dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |