FOK is dan gelukkig ook totaal geen juiste weerspiegeling van de samenleving. Lijkt wel alsof alle zure mensen hier samenkomen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat zie je inderdaad. Op micro-, macro- en FOK!niveau ...
Vandaar dat ik die als laatste in het rijtje zette ... Na de macro en de micro.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:
FOK is dan gelukkig ook totaal geen juiste weerspiegeling van de samenleving.
Echt ja , de hele wereld is fout en moet met alle geweld bijgestuurd worden maar misschien moet hij eens wat aan zelfreflectie gaan doen . We zijn geen robots die je kan herprogrammeren naar je persoonlijk ideaalbeeld maar medemensen met net zoveel rechten en andere ervaringen en andere kennis en een andere rugzak .quote:Op maandag 25 juli 2016 11:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou nou nou... jij zit volgens mij bordevol frustraties. Zoek hulp.
Ik ken weinig assholes op persoonlijk niveau. Ja mijn over buurman. Maar die man is gewoon beetje van het padje af. Op Macro niveau zijn er veel meer maar de top/macht trekt dat soort lieden aan. Dat is het probleem, dat we bestuurd worden door zulk soort mensen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vandaar dat ik die als laatste in het rijtje zette ... Na de macro en de micro.
Misschien moet je die kritische blik dan ook eens op je eigen bronnen en denkbeelden werpenquote:Op maandag 25 juli 2016 11:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow dus alleen als ik overal heel lief tegen je doe, doe je ook lief tegen mij? Dat is nou juist de instelling die je totaal niet verder helpt en wat het grote verschil is tussen vrijdenkers en schaapjes. Vrijdenkers zijn overal kritisch op, ook op elkaars denkbeelden.
Niemand die jullie wil herprogrammeren hoor, het enige wat ik wil is dat jullie je gedragen naar de hoofdpunten die iteejer in dit topic vermeld heeft.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Echt ja , de hele wereld is fout en moet met alle geweld bijgestuurd worden maar misschien moet hij eens wat aan zelfreflectie gaan doen . We zijn geen robots die je kan herprogrammeren naar je persoonlijk ideaalbeeld maar medemensen met net zoveel rechten en andere ervaringen en andere kennis en een andere rugzak .
Het is dus zowiezo onmogelijk om iedereen tot een soort kloon te maken van jezelf .
Ik vind het pertinente onzin dat je hier zoete broodjes komt bakken maar ondertussen een hetze hebt tegen een mod waarvan je niet kan stoppen die te vertellen dat hij maar weg moet gaan van hier omdat hij anders denkt dan jij doet .quote:Op maandag 25 juli 2016 10:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee, wat een pertinente onzin.
Waarom worden mijn topics dan niet bestempeld als onzin? Waarom ontsporen mijn topics dan niet?
(Overigens wel grappig dat de schare users die zich als " echte bnw'er" omschrijft daar nooit te vinden is, maar dat is een zij-stap. Kan best dat de interesse niet bij die onderwerpen ligt natuurlijk)
Ligt dat misschien aan het feit dat er daarin puur inhoudelijk wordt gediscussieerd (door mensen met verschillenden meningen!!) of niet?
Er wordt hier helemaal niets bestempeld als onzin. Er wordt wel kritisch naar alle, ja alle argumenten gekeken.
En dat zou nou juist net het doel van BNW kunnen zijn he. Kritisch denken.
Kritisch denken werkt twee kanten op.
De theorieen rond de coup in Turkije, daar was op NWS geen plaats voor.
Lees dat topic in BNW eens hierover en verbaas je hoe ook deze inhoudelijk wordt gevoerd.
En kijk dan eens waarom bepaalde topics met bepaalde archetype users wel ontsporen?
inhoud over vorm - het zijn slechts holle frasen als diegenen die het pretenderen uit te voeren niet 100% achter deze stellingname staan en tevens zelf niet bereid zijn om 100% kritisch te denken.
Overigens, mensen wegzetten als dictator (ik denk dat je Japie bedoelt die mensen hun ondertitel wil laten veranderen enzo?) is natuurlijk niet echt chique. Vooral niet als die persoon niet eens in de discussie zit nu.
Ga je er een keer zelf aan houden en lees de forum en gedragsregels nog eens door , nergens staat dat scrummie en chriscarter bnw runnen , de inhoud bepalen of bnw moeten zuiveren .quote:Op maandag 25 juli 2016 13:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niemand die jullie wil herprogrammeren hoor, het enige wat ik wil is dat jullie je gedragen naar de hoofdpunten die iteejer in dit topic vermeld heeft.
Dat hebben zowel ik of ChrisCarter ook nooit gezegd, we willen het ook niet bepalen, we willen niets zuiveren. Je verzint er WEDEROM (zoals altijd) allemaal dingen bij. Niet doen.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Ga je er een keer zelf aan houden en lees de forum en gedragsregels nog eens door , nergens staat dat scrummie en chriscarter bnw runnen , de inhoud bepalen of bnw moeten zuiveren .
Hey Japie77... een mooie signature voor jequote:Op maandag 25 juli 2016 11:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klaar met jou, zoveelste keer dat je me beticht van liegen. Krijg de pleuris Japie en je kan je normale behandeling in de SC ook wel vergeten.
Idd, dat zou ik wel leuk vindenquote:Op maandag 25 juli 2016 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hey Japie77... een mooie signature voor je
Inderdaad. Alleen verlaag ik me niet tot dat niveau. Ik heb me al veel te veel verlaagd hier op BNW door gewoon hetzelfde te gaan doen als wat dat vervelende kliekje doet maar dat om iemand belachelijk te gaan maken door zo'n ondertitel is me een brug te ver.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hey Japie77... een mooie signature voor je
Het is zo klaar als een klontje. Die hetze is begonnen nadat die mod zijn visie gaf over lgbt, dat werd niet in dank afgenomen en wordt een soort van verstoten. Mond vol van gelijke rechten maar zodra iemand niet meewaait dan is er niet veel meer over van die sj-attitude. Dat is je mooier voordoen, hypocriet en schijnheilig.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het pertinente onzin dat je hier zoete broodjes komt bakken maar ondertussen een hetze hebt tegen een mod waarvan je niet kan stoppen die te vertellen dat hij maar weg moet gaan van hier omdat hij anders denkt dan jij doet .
jij bent ook een forumkaper net als scrummie .
Huh? Nou wordt ie helemaal fraai!quote:Op maandag 25 juli 2016 13:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het pertinente onzin dat je hier zoete broodjes komt bakken maar ondertussen een hetze hebt tegen een mod waarvan je niet kan stoppen die te vertellen dat hij maar weg moet gaan van hier omdat hij anders denkt dan jij doet .
jij bent ook een forumkaper net als scrummie .
Hahaha.. een hetze tegen een modquote:Op maandag 25 juli 2016 13:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het is zo klaar als een klontje. Die hetze is begonnen nadat die mod zijn visie gaf over lgbt, dat werd niet in dank afgenomen en wordt een soort van verstoten. Mond vol van gelijke rechten maar zodra iemand niet meewaait dan is er niet veel meer over van die sj-attitude. Dat is je mooier voordoen, hypocriet en schijnheilig.
Nee, lees nog eens goed de posts in het topic. Mensen moeten zelf weten wat voor mening ze hebben. Of je nou homoknuffelaar, homohater of het grote grijze gebied ertussenin bent. Dat maakt niet uit.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het is zo klaar als een klontje. Die hetze is begonnen nadat die mod zijn visie gaf over lgbt, dat werd niet in dank afgenomen en wordt een soort van verstoten. Mond vol van gelijke rechten maar zodra iemand niet meewaait dan is er niet veel meer over van die sj-attitude. Dat is je mooier voordoen, hypocriet en schijnheilig.
Wat is er 'voorbaat' aan als er al duizend pogingen zijn gewaagd en de algehele kleinzerigheid gecombineerd met mensen die gebrekkig kunnen lezen en of argumenteren elke keer weer terug leidt naar hetzelfde non-resultaat?quote:Op maandag 25 juli 2016 13:42 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Huh? Nou wordt ie helemaal fraai!
Ik heb geen hetze tegen een mod?
Willen jullie ophouden met woorden en stellingnames verzinnen?
Maar ik vind wel dat als iemand bij voorbaat al geen vertrouwen heeft in een positieve weg inslaan dat je jezelf dan wel even achter je oren moet krabben ja. Dat is toch niet raar?
Dan had je dit topic na de allereerste OP moeten sluiten, had je iteejer nog wat moeite bespaard ook. (en mij ook)quote:Op maandag 25 juli 2016 13:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat is er 'voorbaat' aan als er al duizend pogingen zijn gewaagd en de algehele kleinzerigheid gecombineerd met mensen die gebrekkig kunnen lezen en of argumenteren elke keer weer terug leidt naar hetzelfde non-resultaat?
Dat wederzijdse is gelul. Er is maar 1 'kant' schuldig, en die is schuldig omdat ze weigeren mee te gaan in de richting die dit topic aanwijst.quote:Wat dit topic betreft laat ik het gewoon zoals het is zodat er ook gezien kan blijven worden wat een beerput aan wederzijds onbegrip het eigenlijk is. (en ook omdat er goede dingen gezegd worden die enkel 'kracht' krijgen door de gekkigheid waar men op reageert.
Maar als dat de eindconclusie is, wat moet je daar dan voor lering uit trekken? Ik heb er nog wel zin in, in BNW. Zoals gezegd, als we de vorm laten voor wat het is en scherp sturen op de inhoud dan kan hier heel veel.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat is er 'voorbaat' aan als er al duizend pogingen zijn gewaagd en de algehele kleinzerigheid gecombineerd met mensen die gebrekkig kunnen lezen en of argumenteren elke keer weer terug leidt naar hetzelfde non-resultaat?
Klopt. Maar het lost niets op. En dat is zo jammer.quote:Wat dit topic betreft laat ik het gewoon zoals het is zodat er ook gezien kan blijven worden wat een beerput aan wederzijds onbegrip het eigenlijk is. (en ook omdat er goede dingen gezegd worden die enkel 'kracht' krijgen door de gekkigheid waar men op reageert.
Die reactie ging niet om dit topic.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan had je dit topic na de allereerste OP moeten sluiten, had je iteejer nog wat moeite bespaard ook. (en mij ook)
Ben ik het niet mee eens, er zit ook een heel deel in die gaat over 'laten gaan' die redelijk cruciaal is voor het geheel. Je gaat ergens op in, de reactie slaat voor jou nergens op, je gaat er nog een keer op in, leidt weer nergens naar dus: laten gaan en een andere richting opgaan.quote:Dat wederzijdse is gelul. Er is maar 1 'kant' schuldig, en die is schuldig omdat ze weigeren mee te gaan in de richting die dit topic aanwijst.
Inhoud vs vorm is een hele goede inderdaad, we hebben allemaal een eigen manier om de inhoud te brengen en allemaal vanuit ons eigen 'waarheidsgevoel', en de crux is om met je eigen 'waarheidsgevoel' een discussie gaande te houden zonder te vervallen in kinderachtig gedoe.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:52 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar als dat de eindconclusie is, wat moet je daar dan voor lering uit trekken? Ik heb er nog wel zin in, in BNW. Zoals gezegd, als we de vorm laten voor wat het is en scherp sturen op de inhoud dan kan hier heel veel.
Zie het Turkije coup-topic. Het is echt geen toeval dat dat wel goed loopt lijkt me.
Eens.quote:[..]
Klopt. Maar het lost niets op. En dat is zo jammer.
Uiteindelijk, los van dat ik en Japie het niet altijd eens zijn, denk ik wel dat de TT klopt.
Als er namelijk mensen zijn die net hetzelfde willen met BNW (dat is, open discussieren over alles wat BNW is) dan heb je hier inderdaad niks te zoeken. Maar dat is ook niet erg. Want ik heb niks te zoeken in Pokemon Go bijvoorbeeld.
Oh, my bad.quote:
Wat voor last heb je van mij gehad na dit topic? Ik heb bewust dingen laten gaan waar ik normaal bovenop zou springen, heb (mijn inziens) serieus proberen bij te dragen aan een beter BNW. Vervolgens ging het mis, omdat de andere partij dat niet serieus probeerde te doen en bovendien een mod half mee ging trollen (Pokemon topic bijvoorbeeld) en dezelfde mod aangaf niets in dit topic te zien en het kansloos achtte (letterlijk zijn woorden toch?).quote:[..]
Ben ik het niet mee eens, er zit ook een heel deel in die gaat over 'laten gaan' die redelijk cruciaal is voor het geheel. Je gaat ergens op in, de reactie slaat voor jou nergens op, je gaat er nog een keer op in, leidt weer nergens naar dus: laten gaan en een andere richting opgaan.
Op één punt moet ik je wel gelijk geven en dat is dat sommige mensen door willen blijven ruziën of steekjes geven, maar daar is japie niet alleen debet aan.
Japie niet alleen debet aan? Als jij die oogkleppen eens weg haalt zie je dat ik degene ben die me niet verlaagd tot niveau Scrummie en de discussie met hem op een gegeven moment ook laat gaan. De enige reden dat ik reageer is om te laten zien dat hij liegt.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Die reactie ging niet om dit topic.
[..]
Ben ik het niet mee eens, er zit ook een heel deel in die gaat over 'laten gaan' die redelijk cruciaal is voor het geheel. Je gaat ergens op in, de reactie slaat voor jou nergens op, je gaat er nog een keer op in, leidt weer nergens naar dus: laten gaan en een andere richting opgaan.
Op één punt moet ik je wel gelijk geven en dat is dat sommige mensen door willen blijven ruziën of steekjes geven, maar daar is japie niet alleen debet aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |