Ik ben altijd bloedserieusquote:Op zondag 10 juli 2016 21:36 schreef Abdus18 het volgende:
Dat leek me toch sarcasme van Peterselieman :p
TR gemachtquote:Op zondag 10 juli 2016 21:12 schreef WEST het volgende:
Even een schoonmaak. En mensen hap nou niet. Gewoon een TR melding dan doen wij er wat aan.
quote:
Als ik de keus heb tussen in het topic rondhangen en op de GP zelf rondhangen dan is dat een makkelijke keus natuurlijkquote:Op zondag 10 juli 2016 21:53 schreef motorbloempje het volgende:
Goh, volgens mij ben ik blij dat ik gewoon niet echt in het topic was vandaag.
Morgen even wat feauteaus uitzoeken als ik thuis ben.
Oh, ik kan ook titels aanpassen? oeps, sorry !quote:Op zondag 10 juli 2016 21:46 schreef exile79 het volgende:
Moest je nou perse Klaasweetniks z'n tt overnemen?
Ik zou het ook wel weten als ik de keuze zou hebbenquote:Op zondag 10 juli 2016 21:53 schreef motorbloempje het volgende:
Goh, volgens mij ben ik blij dat ik gewoon niet echt in het topic was vandaag.
Morgen even wat feauteaus uitzoeken als ik thuis ben.
dat sowieso, maar gewoon thuis kijken en tussen het gelazer door moeten posten is ook geen pretjequote:Op zondag 10 juli 2016 21:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik de keus heb tussen in het topic rondhangen en op de GP zelf rondhangen dan is dat een makkelijke keus natuurlijk
Laat de foto's maar komen
Moet toch niet. Doe ik ook vaak niet, alleen bij begin of na de race. Tijdens ben ik ook druk met bier en nootjes en joelen naar de tv en allesquote:Op zondag 10 juli 2016 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat sowieso, maar gewoon thuis kijken en tussen het gelazer door moeten posten is ook geen pretje
hahahaha, ja dat kan dus.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:55 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Oh, ik kan ook titels aanpassen? oeps, sorry !
we zitten met m'n ouders nog in een huisje een half uurtje van het circuit af. Circuit is +/- 2.5 uur rijden van huis, da's met bier op geen succesquote:Op zondag 10 juli 2016 21:55 schreef Geralt het volgende:
Btw morgen pas thuis? Wonen jullie zover er vandaan dan?
Met bier op naar dat huisje ook niet.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
we zitten met m'n ouders nog in een huisje een half uurtje van het circuit af. Circuit is +/- 2.5 uur rijden van huis, da's met bier op geen succes
Goeie! Ik trek er ff een open, proost!quote:
jawel, met een BoB werkt dat prima!quote:Op zondag 10 juli 2016 22:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met bier op naar dat huisje ook niet.
Zeker. Alleen zo las ik het niet. Dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jawel, met een BoB werkt dat prima!
de BOB kon ons helaas niet 'even' naar huis rijden. Had graag nu al aan de foto's gezeten. En weer met z'n tweeën, want pfffffffffquote:Op zondag 10 juli 2016 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeker. Alleen zo las ik het niet. Dan heb ik niets gezegd.
Je foto's zagen dr leuk uit van de quali enzo! Leuke tijd gehad?quote:Op zondag 10 juli 2016 21:53 schreef motorbloempje het volgende:
Goh, volgens mij ben ik blij dat ik gewoon niet echt in het topic was vandaag.
Morgen even wat feauteaus uitzoeken als ik thuis ben.
En dan heeft hij ook gelijk al zijn doel voor dit jaar te pakken. Een podiumplaats en een verdubbeling van de punten van vorig jaar.quote:
Jamaar dat was toen hij nog voor TR reed he. Dus dat telt nu niet meer.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:23 schreef WEST het volgende:
[..]
En dan heeft hij ook gelijk al zijn doel voor dit jaar te pakken. Een podiumplaats en een verdubbeling van de punten van vorig jaar.
Die doel haalt hij dus met 2 vingers in de neus. Volgende doel is dus zijn teamgenoot verslaan ermee.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar dat was toen hij nog voor TR reed he. Dus dat telt nu niet meer.
Als hij Ricardo op het einde van het seizoen weet te verslaan qua punten dan heeft hij het echt echt heel erg ongekend goed gedaan
En het gaat wel hard die kant op in elk geval
Ik vind een TR melding voor een (vermeende) troll zoooo NSB achtig. Laat lekker staan zolang het geen doodsverwensing, racistisch of zwaar kwetsend is. Al is dat laatste nogal subjectief en het blijkbaar al gauw bij een paar tere zieltjes die hier rondhangen.quote:
Dat zou echt te mooi zijnquote:Op zondag 10 juli 2016 22:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als hij Ricardo op het einde van het seizoen weet te verslaan qua punten dan heeft hij het echt echt heel erg ongekend goed gedaan
Ik kan daar prima mee omgaan, echter werd door een mod gevraagd om er niet op in te gaan maar om een TR te plaatsen. Dus dan doe ik dat gewoon netjes.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind een TR melding voor een (vermeende) troll zoooo NSB achtig. Laat lekker staan zolang het geen doodsverwensing, racistisch of zwaar kwetsend is. Al is dat laatste nogal subjectief en het blijkbaar al gauw bij een paar tere zieltjes die hier rondhangen.
Die vermeende trollen, zoals dat blijkbaar genoemd moet worden, kun je natuurlijk ook, of negeren, of gewoon met een fatsoenlijk antwoord onderuit halen. Vrijheid, blijheid en ieder zijn eigen mening, zelfs als iemand beweert dat Max wéér een kadootje van Mercedes gekregen heeft, of dat Sainz een wereldwedstrijd gereden heeft, wie ben je dan om die MENING te bekritiseren, of daar zelfs een TR melding op te doen. Dat laat je je echt kennen en geef je toch heel duidelijk blijk dat je er niet mee om kunt gaan.
Zo en nu weer 12 nachtjes slapen totdat het volgende feestjeweer van start gaat. Ik zit er sterk over te denken om een kaartje voor de Hungaroring te kopen alleen die 2 x 1400 km houd me tegen. Morgen eens kijken of ik het met een zakelijke trip kan combineren al zullen de vliegtickets en de hotels wel rete duur zijn, zo niet ausverkauft.
Crapquote:
ben ik deels mee eens. Maar als een zelfde persoon het constant doet en daar users van wegblijven is het wel onze taak om daar op in te grijpen. Wij kunnen natuurlijk niet alles zien en daar zijn tr knop een handige hulpmiddel voor. Wij beoordelen dan of het gegrond is of niet. In dit geval na enig overleg is dit wel het geval.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind een TR melding voor een (vermeende) troll zoooo NSB achtig. Laat lekker staan zolang het geen doodsverwensing, racistisch of zwaar kwetsend is. Al is dat laatste nogal subjectief en het blijkbaar al gauw bij een paar tere zieltjes die hier rondhangen.
Die vermeende trollen, zoals dat blijkbaar genoemd moet worden, kun je natuurlijk ook, of negeren, of gewoon met een fatsoenlijk antwoord onderuit halen. Vrijheid, blijheid en ieder zijn eigen mening, zelfs als iemand beweert dat Max wéér een kadootje van Mercedes gekregen heeft, of dat Sainz een wereldwedstrijd gereden heeft, wie ben je dan om die MENING te bekritiseren, of daar zelfs een TR melding op te doen. Dat laat je je echt kennen en geef je toch heel duidelijk blijk dat je er niet mee om kunt gaan.
Zo en nu weer 12 nachtjes slapen totdat het volgende feestjeweer van start gaat. Ik zit er sterk over te denken om een kaartje voor de Hungaroring te kopen alleen die 2 x 1400 km houd me tegen. Morgen eens kijken of ik het met een zakelijke trip kan combineren al zullen de vliegtickets en de hotels wel rete duur zijn, zo niet ausverkauft.
Koop een vliegticket. Het circuit ligt naast de stad en er rijden gratis bussen (vanaf Boedapest) naar het circuit toe (op vertoon van je toegangskaart).quote:Op zondag 10 juli 2016 22:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind een TR melding voor een (vermeende) troll zoooo NSB achtig. Laat lekker staan zolang het geen doodsverwensing, racistisch of zwaar kwetsend is. Al is dat laatste nogal subjectief en het blijkbaar al gauw bij een paar tere zieltjes die hier rondhangen.
Die vermeende trollen, zoals dat blijkbaar genoemd moet worden, kun je natuurlijk ook, of negeren, of gewoon met een fatsoenlijk antwoord onderuit halen. Vrijheid, blijheid en ieder zijn eigen mening, zelfs als iemand beweert dat Max wéér een kadootje van Mercedes gekregen heeft, of dat Sainz een wereldwedstrijd gereden heeft, wie ben je dan om die MENING te bekritiseren, of daar zelfs een TR melding op te doen. Dat laat je je echt kennen en geef je toch heel duidelijk blijk dat je er niet mee om kunt gaan.
Zo en nu weer 12 nachtjes slapen totdat het volgende feestjeweer van start gaat. Ik zit er sterk over te denken om een kaartje voor de Hungaroring te kopen alleen die 2 x 1400 km houd me tegen. Morgen eens kijken of ik het met een zakelijke trip kan combineren al zullen de vliegtickets en de hotels wel rete duur zijn, zo niet ausverkauft.
Dat vind ik een rare reden. Als mensen wegblijven omdat ze niet om kunnen gaan met andere meningen, dan ligt dat probleem bij hen en niet de 'dwarse denker' (in de meest ruime zin van het woord).quote:Op zondag 10 juli 2016 22:42 schreef WEST het volgende:
ben ik deels mee eens. Maar als een zelfde persoon het constant doet en daar users van wegblijven is het wel onze taak om daar op in te grijpen.
Daar gaat het denk ik niet om, het is ook een vorm van sfeer verpesten voor de anderen. Als je als troll constant iedereen loopt te irriteren, blijft er uiteindelijk altijd wel iemand weg uit de zinloze discussie, er op reageren is niet wat je moet doen, maar als iedereen denkt "daar reageer ik maar niet op", dan word het topic ook doods en saai.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik een rare reden. Als mensen wegblijven omdat ze niet om kunnen gaan met andere meningen, dan ligt dat probleem bij hen en niet de 'dwarse denker' (in de meest ruime zin van het woord).
Zelfs een mening als 'of Max de beste aller tijde wordt valt nog te bezien' is voor sommigen al te 'tegendraads' om mee om te kunnen gaan heb ik moeten constateren.
Mods moeten neutraal zijn. Net zo goed als dat je Hamilton een matige rijder en zeurpiet mag noemen zou je dat ten aanzien van eender wie mogen beweren. Het is hier niet de Max Verstappen fanclub.
Waarom zou een mod neutraal moeten zijn? Wij zijn net zo goed fans. En als het op het modereren aankomt zijn we wel neutraal en wordt er ook wel overleg gepleegd achter de schermen. En wat Meike26 zegt is duidelijk uitleg.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik een rare reden. Als mensen wegblijven omdat ze niet om kunnen gaan met andere meningen, dan ligt dat probleem bij hen en niet de 'dwarse denker' (in de meest ruime zin van het woord).
Zelfs een mening als 'of Max de beste aller tijde wordt valt nog te bezien' is voor sommigen al te 'tegendraads' om mee om te kunnen gaan heb ik moeten constateren.
Mods moeten neutraal zijn. Net zo goed als dat je Hamilton een matige rijder en zeurpiet mag noemen zou je dat ten aanzien van eender wie mogen beweren. Het is hier niet de Max Verstappen fanclub.
quote:Op zondag 10 juli 2016 23:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar gaat het denk ik niet om, het is ook een vorm van sfeer verpesten voor de anderen. Als je als troll constant iedereen loopt te irriteren, blijft er uiteindelijk altijd wel iemand weg uit de zinloze discussie, er op reageren is niet wat je moet doen, maar als iedereen denkt "daar reageer ik maar niet op", dan word het topic ook doods en saai.
Een topic moet/hoeft ook weer niet kapot gemoddert te worden, maar af en toe ingrijpen is als af en toe wat onkruid weghalen als je thuis komt
inderdaad daar mag het ook voortgezet worden.quote:Op zondag 10 juli 2016 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
hou deze discussie lekker in FB zou ik zeggen.
Ik bedoel natuurlijk met het modereren.quote:
Hierom.quote:Op maandag 11 juli 2016 01:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb heel de dag meegelezen hier, maar eerlijk gezegd geen idee waar dit over gaat. Gelukkig.
quote:Op zondag 10 juli 2016 22:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier, omdat het kan......
[ afbeelding ]
https://twitter.com/grandprixradio/status/752161998566219776quote:Op maandag 11 juli 2016 08:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan dat radio fragment niet meer terug vinden van Bbc radio met inhaalactie van Max.. ?
Dat valt wel op te lossen door 10 seconden per overtreding te geven.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:15 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de topteams over twee weken de boordradio regels gaan hanteren, nu we weten dat de straf momenteel op 10 seconden staat. Ik kan mij voorstellen, dat het gebruik van de boordradio over de gehele wedstrijd, meer tijdwinst oplevert dan de 10 strafseconden. Straks neemt elke topteam de 10 seconden nog gewoon voor lief en houdt niemand meer zich aan die radio regels. Ik zou echt in een deuk liggen
Maar dan wel progressief.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat valt wel op te lossen door 10 seconden per overtreding te geven.
Het zijn problemen die een rijder in principe ook zelf kan bemerken. Neem aan dat de achterliggende gedachte is dat F1 niet moet verworden tot op afstand bestuurbare autootjes.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:40 schreef SnowOokami het volgende:
Snap trouwens nog steeds niet waarom de eerste instructie wel mocht... zou anders de bak geploft zijn?
Maar goed, remproblemen doorgeven mag dan weer niet... rare regels zijn raar.
Of voor de rijder erachter. De race uitrijden en gokken op een kleine straf vs dnf. Win.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:18 schreef SnowOokami het volgende:
Dan nog vind ik het vreemd, de bak zit achter de motor... maar goed, het zal idd wel zo zijn uitgelegd dat de bak een gevaar vormde voor Rosberg.
Oververhitte remmen is natuurlijk geen gevaar voor de rijder
dan nog zit je met een probleem als regelgeving zijnde. Laatste race van het seizoen, titel kandidaat ligt 3de en heeft genoeg aan 4de plaats. Heeft advies nodig wegens dwarsligger keutel en wordt geholpen door team, 1 plaats terug en heeft gewoon dat WK binnen. Eerlijke strijd dan?quote:Op maandag 11 juli 2016 10:42 schreef Jane het volgende:
Dat dat van die remmen niet gecommuniceerd mocht worden snapte ik sowieso al niet. Als er nou iets is dat gevaar oplevert...
Als ze die communicatie dan toch willen bestraffen, zouden ze iemand misschien beter een plaats in de eindklassering kunnen laten zakken. Wat het nu effectief ook was, maar dan ongeacht het aantal seconden voorsprong dat je hebt. Voor elk ongeoorloofd contact een plek naar beneden. Dat voorkomt dan in ieder geval dat iemand die ver voorop ligt zich van alles kan permitteren. Maar ik geloof niet dat dat soort straffen bestaan?
Niemand houdt je tegen naar Hongarije te gaanquote:Op maandag 11 juli 2016 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
Is het al volgend jaar? Ik wil weer!
of Spaquote:Op maandag 11 juli 2016 12:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen naar Hongarije te gaan
http://www.silverstone.co(...)h-grand-prix-motogp/quote:Op maandag 11 juli 2016 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
Is het al volgend jaar? Ik wil weer!
Ik heb nog een klein plekje over in mijn koffer denk ikquote:Op maandag 11 juli 2016 12:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen naar Hongarije te gaan
Autosport.com ook:quote:Op maandag 11 juli 2016 12:34 schreef ondeugend het volgende:
De Duitsers hebben de rijders punten gegeven.
http://www.auto-motor-und(...)niveau-11482444.html
http://www.autosport.com/(...)-prix-driver-ratingsquote:33 MAX VERSTAPPEN
Red Bull-Renault RB12
Start: 3rd
Finish: 2nd
Strategy: 2 stops (wet/intermediate/medium)
Rating: 10
Verstappen admits he's raised his game to take on Ricciardo in qualifying, and finally beat him here - by three tenths and having been faster in all sectors. A fine effort.
His race was excellent too. Verstappen timed his first pitstop well, overtook Rosberg in the damp, and showed outstanding racecraft to keep him behind for so long in the dry. This was arguably his best race yet in F1.
Was het je eerste keer? Een race bijwonen is altijd supergaaf, maar ik denk wel dat Silverstone ook qua sfeer een heel speciaal circuit is.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
Is het al volgend jaar? Ik wil weer!
Tof om te lezen, al ben ik het niet helemaal eens met 'his best race yet in F1'. Qua verdedigingswerk vond ik Spanje toch mooier.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Autosport.com ook:
[..]
http://www.autosport.com/(...)-prix-driver-ratings
twitter:F1 twitterde op maandag 11-07-2016 om 13:18:18Your #BritishGP Driver of the Day is... https://t.co/9ezwiI35PF reageer retweet
Terecht deze keer.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:06 schreef Hare het volgende:
En alweer de 4e keertwitter:F1 twitterde op maandag 11-07-2016 om 13:18:18Your #BritishGP Driver of the Day is... https://t.co/9ezwiI35PF reageer retweet
Dat staat er toch ook...quote:Op maandag 11 juli 2016 13:34 schreef zoem het volgende:
[..]
Tof om te lezen, al ben ik het niet helemaal eens met 'his best race yet in F1'. Qua verdedigingswerk vond ik Spanje toch mooier.
quote:This was arguably his best race yet in F1.
Mwoah, ik had dit keer op Hamilton gestemd.quote:
Lewis heeft super gereden, top pole gehaald en vandaar uit bijna foutloos gereden. Klopt.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mwoah, ik had dit keer op Hamilton gestemd.
Max heeft 2 (onbestrafte) foutjes gemaakt. Maar goed, d'r gingen wel meer coureurs in bocht 1 de mist inquote:Op maandag 11 juli 2016 14:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Lewis heeft super gereden, top pole gehaald en vandaar uit bijna foutloos gereden. Klopt.
Maar vond dat Max er meer voor moest vechten, mooie inhaal actie en op het natte de snelste tijden. Hij zorgde voor de kijker weer voor het meeste spektakel.
Vorige keer vond ik het niet terecht, toen mocht Wehlrein hem hebben.
Hamilton ging er ook af daar, naast de andere wereldkampioenen, Vettel, Alonso, Raikonen.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Max heeft 2 (onbestrafte) foutjes gemaakt. Maar goed, d'r gingen wel meer coureurs in bocht 1 de mist in
Duurt even, maar je snapt het welquote:Op maandag 11 juli 2016 14:25 schreef BroesWillems het volgende:
Ach, Hamilton had hem ook mogen hebben van mij.
Was Mercedes gewoon niet haastig op zoek naar een lame excuus dat de instructies valt te rechtvaardigen? Volgens mij maken zij er een mooi verhaaltje van waardoor je het op veiligheid kunt afschuiven terwijl we allemaal zagen dat de veiligheid van Rosberg niet in het geding kwam.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:18 schreef SnowOokami het volgende:
Dan nog vind ik het vreemd, de bak zit achter de motor... maar goed, het zal idd wel zo zijn uitgelegd dat de bak een gevaar vormde voor Rosberg.
Oververhitte remmen is natuurlijk geen gevaar voor de rijder
Peter Windsor maakt wel een interessant punt v.w.b. Lewis en Max die er daar beide in dezelfde ronde af gingen. Max lijkt zich beter voorbereid te hebben (en zo kennen we hem inmiddels ook wel).quote:Op maandag 11 juli 2016 14:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hamilton ging er ook af daar, naast de andere wereldkampioenen, Vettel, Alonso, Raikonen.
Maargoed, zonder geluk vaart niemand wel.
Beetje alu-hoedje theorie ditquote:Op maandag 11 juli 2016 14:50 schreef MakkieR het volgende:
Het is misschien ook wel opvallend dat Rosberg de straf precies in Engeland krijgt haha.
Ik kan mij voorstellen dat de stewards van het circuit allemaal lokaal zijn en dus Engels.
Engelsen kunnen de Duitsers niet uitstaan en die Stewards dus ook niet. Misschien kunnen we wraak verwachten bij de GP van Duitsland
Laat eens duidelijk zijn dat Rosberg met die vraag ontzettend gespaard is. DSQ was gezien de omstandigheden niet overdreven geweest. Het is immers maar zeer de vraag of zijn probleem minder dan 10 seconden vertraging had opgeleverd. Misschien had hij wel moeten uitvallen en was Ricciardo en wellicht ook anderen een plek hoger geëindigd. Doordat Mercedes de regels overtreden heeft, hebben ze die 3e plek binnengehaald. Dit ipv uit te vallen of een grotere vertraging.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:50 schreef MakkieR het volgende:
Het is misschien ook wel opvallend dat Rosberg de straf precies in Engeland krijgt haha.
Ik kan mij voorstellen dat de stewards van het circuit allemaal lokaal zijn en dus Engels.
Engelsen kunnen de Duitsers niet uitstaan en die Stewards dus ook niet. Misschien kunnen we wraak verwachten bij de GP van Duitsland
Nee, niet allemaal Engelsen. De stewards voor deze Grand Prix waren een Amerikaan, Singaporees en twee Engelsen waaronder Nigel Mansell.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:50 schreef MakkieR het volgende:
Het is misschien ook wel opvallend dat Rosberg de straf precies in Engeland krijgt haha.
Ik kan mij voorstellen dat de stewards van het circuit allemaal lokaal zijn en dus Engels.
Engelsen kunnen de Duitsers niet uitstaan en die Stewards dus ook niet. Misschien kunnen we wraak verwachten bij de GP van Duitsland
Dit vind ik dan wel weer klasse van Britney.twitter:petegillF1 twitterde op maandag 11-07-2016 om 10:28:18Even after being booed on the podium, Nico Rosberg still attended the fans' after-race party at Silverstone. Class. https://t.co/BNLdyxBSPs reageer retweet
Waar zou die naartoe moeten met een net getekend Red Bull contract?quote:
Volgens Horner is Newey volledig betrokken bij het ontwerp van de 2017 Red Bull.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:25 schreef Meike26 het volgende:
Zou Newey ná zijn hobby projectje met Aston Martin nu ook weer zich meer met RedBullRacign gaan bemoeien en de auto van volgend jaar gaan tekenen? Zover ik weet wilde hij een stap terug zetten in de sport, maar hij zal toch ook wel dondersgoed weten dat dit een enorm gemiste kans is als hij zich hier niet mee gaat bemoeien.
Eerste keer ja. En het is denk ik nergens zo ' compleet ' als hier. Hebben echt 4 dagen volop genoten (mede door het winnen van de pitwalk passen). We gaan ook wel nog naar een andere race volgend jaar, maar we gaan zeker weer voor Silverstone volgend jaar en dan ook kamperen (we hebben niet voor niets een kampeerbusje) en dergelijken, want we hebben nu wel eea gemist aan muziek enzo omdat we elders sliepen (en niet met z'n tweeen waren).quote:Op maandag 11 juli 2016 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was het je eerste keer? Een race bijwonen is altijd supergaaf, maar ik denk wel dat Silverstone ook qua sfeer een heel speciaal circuit is.
Komt er nog een uitgebreid verslag een deze dagen?quote:Op maandag 11 juli 2016 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Eerste keer ja. En het is denk ik nergens zo ' compleet ' als hier. Hebben echt 4 dagen volop genoten (mede door het winnen van de pitwalk passen). We gaan ook wel nog naar een andere race volgend jaar, maar we gaan zeker weer voor Silverstone volgend jaar en dan ook kamperen (we hebben niet voor niets een kampeerbusje) en dergelijken, want we hebben nu wel eea gemist aan muziek enzo omdat we elders sliepen (en niet met z'n tweeen waren).
quote:Op maandag 11 juli 2016 15:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Komt er nog een uitgebreid verslag een deze dagen?
Ja, dat is dan wel weer iets om naar uit te kijken, met dat kamperen er bij. Ben jarenlang naar de Nurburgring geweest en dat was naast het racespektakel een heel gebeuren op zich. Met elke dag feesten, barbecuen etc. En dat op zijn Duits natuurlijk (en dan heb ik het toch liever op zijn Engels eerlijk gezegd...). Maar wel lachen voor een paar dagen. In Spa is het soortgelijk. Monaco zijn we ook geweest, dat was ook een aparte ervaring. Liep je 's avonds ook gewoon door de pitstraat (weet niet of dat nu nog mag) en langs de grote jachten waar complete feesten aan de gang waren. Op Monza hing ook altijd enorm veel sfeer, die Italiaantjes kunnen er natuurlijk ook wel wat van.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Eerste keer ja. En het is denk ik nergens zo ' compleet ' als hier. Hebben echt 4 dagen volop genoten (mede door het winnen van de pitwalk passen). We gaan ook wel nog naar een andere race volgend jaar, maar we gaan zeker weer voor Silverstone volgend jaar en dan ook kamperen (we hebben niet voor niets een kampeerbusje) en dergelijken, want we hebben nu wel eea gemist aan muziek enzo omdat we elders sliepen (en niet met z'n tweeen waren).
Perez een mooi voorbeeld dat WK punten een vertekenend beeld kunnen geven. Net als in Monaco had hij weer ongelofelijk veel geluk.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:19 schreef Meike26 het volgende:
Niet gestemd, maar Kvyat heeft eindelijk ook een goede race gereden.. en Button voor Alonso geëindigd voor de zoveelste keer dit jaar.
W.b.t. niet echt een uitblinker deze race.. ik had even weer op Perez gehoopt.
Hij zal wel naar Mercedes gaan.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:17 schreef VacaLoca het volgende:
Wolff slijmt weer publiekelijk bij Max
"“Zijn manier van racen is spectaculair, met name de wijze waarop hij zijn wagen positioneert op de baan”
http://nl.motorsport.com/(...)-in-engeland-797683/
quote:
Zo kan je toch geen conclusies trekken johquote:Op maandag 11 juli 2016 17:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rosberg was beter dan Schumacher ten tijde dat ze allebei voor Mercedes reden.
Ricciardo was beter dan Vettel ten tijde dat ze allebei voor RB reden.
Feit is dat of Hamilton de beste is of Max.
De rest doet er niet toe.
Behalve als je Weltschmerz heet.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:38 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zo kan je toch geen conclusies trekken joh
Ik zit as we speak in dubio of ik nog ff naar de winkel crossquote:Op maandag 11 juli 2016 18:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Behalve als je Weltschmerz heet.
[offtopic]T300 al gekocht?
Doen. Krijg je geen spijt van.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik zit as we speak in dubio of ik nog ff naar de winkel cross
Die Alcantara versie he, is dat hard plastic waar je vast pakt? Ik krijg altijd zweethanden als ik aan het rijden ben. Dan is plastic wat fijner dan een soort van leer/rubberquote:
Alcantara is een soort van stof. Microvezel. Fijne grip (beter dan leer), zeker als je zweethanden hebt.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:59 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die Alcantara versie he, is dat hard plastic waar je vast pakt? Ik krijg altijd zweethanden als ik aan het rijden ben. Dan is plastic wat fijner dan een soort van leer/rubber
Die alcantara versie is bekleed met alcantara van dezelfde fabriek als waarvan ook het alcantara stuur van de echte Ferrari 599XX mee bekleed is.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:59 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die Alcantara versie he, is dat hard plastic waar je vast pakt? Ik krijg altijd zweethanden als ik aan het rijden ben. Dan is plastic wat fijner dan een soort van leer/rubber
Altijd handig wanneer de voorkant wordt opgetild terwijl ze aan de achterkant een band moeten verwisselen.quote:
Hoe mooi ditquote:Op maandag 11 juli 2016 18:14 schreef Geralt het volgende:
https://streamable.com/e/x9le
Engelse fans
Ok wellicht ook gejuich wegens anti Rosberg natuurlijk, maar toch leuk om te zien/horen als Max inhaalt
zo was het bij ons ook, zo niet luiderquote:Op maandag 11 juli 2016 18:14 schreef Geralt het volgende:
https://streamable.com/e/x9le
Engelse fans
Ok wellicht ook gejuich wegens anti Rosberg natuurlijk, maar toch leuk om te zien/horen als Max inhaalt
quote:Op maandag 11 juli 2016 18:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Geen protest van Mercedes tegen straf Rosberg https://www.mercedesamgf1(...)intention-to-appeal/
linkje?quote:Op maandag 11 juli 2016 19:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die alcantara versie is bekleed met alcantara van dezelfde fabriek als waarvan ook het alcantara stuur van de echte Ferrari 599XX mee bekleed is.
Ergo: het is dus alcantara.
=edit=
En verder in het simracetopic waar ik je naartoe gelokkwoot heb
GAM / Het algemene sim race topicquote:
Koop wel aparte pedals. De pedals die bij de T300 zitten zijn enorm kut en van amateuristische kwaliteit. Het wiel daarentegen is wel topquote:Op maandag 11 juli 2016 18:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik zit as we speak in dubio of ik nog ff naar de winkel cross
Ja, ik ken de stad en omgeving op mijn duimpje. Alleen zal mijn baas van een ticket met vertrek op zaterdagmorgen van 621 euro niet vrolijk van worden, wanneer het op maandagmorgen ook voor 178 euro kan. Daarnaast nog ff hotels gecheckt, maar die zijn ook echt drie keer duurder dat weekend. Dat gaat 'm dus niet worden. Ik beperk het wel tot Marina Bay en Sepang.quote:Op zondag 10 juli 2016 22:49 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Koop een vliegticket. Het circuit ligt naast de stad en er rijden gratis bussen (vanaf Boedapest) naar het circuit toe (op vertoon van je toegangskaart).
Waarbij die laatste op Twitter een, terechte, enorme bak bagger over zich heen gekregen heeft vanwege wat al te chauvinistische tweets dat HAM fenomenaal was. Kun je als Steward ook niet maken natuurlijk.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, niet allemaal Engelsen. De stewards voor deze Grand Prix waren een Amerikaan, Singaporees en twee Engelsen waaronder Nigel Mansell.
http://www.fia.com/events(...)timing-information-4
De FIA doet niet aan precedenten he.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:15 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de topteams over twee weken de boordradio regels gaan hanteren, nu we weten dat de straf momenteel op 10 seconden staat. Ik kan mij voorstellen, dat het gebruik van de boordradio over de gehele wedstrijd, meer tijdwinst oplevert dan de 10 strafseconden. Straks neemt elke topteam de 10 seconden nog gewoon voor lief en houdt niemand meer zich aan die radio regels. Ik zou echt in een deuk liggen
Oef, succes daarmee.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Werk toch thuis vandaag, dus straks in de pauze eens even wat foto's uitzoeken. Het zijn er maar 2000
Gasly ontbreekt nog in dit rijtjequote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:23 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag is de eerste dag van de tweedaagse test op Silverstone.
De line-up is als volgt:
Esteban Ocon (Mercedes),
Charles Leclerc (Ferrari),
Alex Lynn (Williams),
Nikita Mazepin (Force India),
Sergey Sirotkin (Renault),
Carlos Sainz (Toro Rosso),
Fernando Alonso (McLaren),
Rio Haryanto (Manor)
Santino Ferrucci (Haas F1)
Pascal Wehrlein (Pirelli, 2014 Mercedes)
Fixed. Stond niet in het lijstje van de bron maar werd apart genoemd. Dat had ik even gemist.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gasly ontbreekt nog in dit rijtje
Ziet zo uit alsof het behoorlijk je zicht ontneemt, maar kan aan de hoek van de foto liggen.quote:
Ik zie ook niet echt het nut van zo'n ding eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:12 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ziet zo uit alsof het behoorlijk je zicht ontneemt, maar kan aan de hoek van de foto liggen.
quote:Hamilton: 'We moeten rekening houden met Verstappen'
Drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton meent dat de Formule 1 nu echt rekening moet gaan houden met de klasse van Max Verstappen. De jonge Nederlander heeft in de korte tijd dat hij bij Red Bull rijdt al één race gewonnen en twee keer een tweede plaats veroverd........
Gaaf!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs
Goede platenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs
Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:18 schreef ender_xenocide het volgende:
on meent dat de Formule 1 nu echt rekening moet gaan houden met de klasse van Max Verstappen. De jonge Nederlander heeft in de korte tijd dat hij bij Red Bull rijdt al één race gewonnen en twee keer een tweede plaats veroverd......
Mooie foto's, vind die foto met de Red Bull en Torro Rosso wel apart, van toen(6 GP's geledenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs
Dat komt volgens Vettel omdat coureurs geen vertrouwen in de regenband hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
beetje jammer dat ze achter de SC startten, maar het was niet anders.
quote:10:58 – Sebastian Vettel believes Formula 1's issue in wet weather surrounds the lack of trust on the full Wet tyre, after the second Safety Car start of 2016 at the British Grand Prix.
Heavy rain fell prior to the start at Silverstone and Race Control elected to begin proceedings behind the Safety Car, as it had done under similar conditions in Monaco.
When the restart was given after five laps behind the Safety Car a host of drivers immediately pitted in order to discard their Wet tyres for the Intermediate compound.
"I think what to criticise is not really the call whether to start behind the Safety Car or not, [but] that nobody really has any trust in the extreme wet [tyres]," he said.
"So you'd rather take a lot of risk going onto Intermediates, where there was a lot of aquaplaning in the beginning, simply because it's the quicker tyre.
"I think we've [the drivers] mentioned it a couple of times that the extreme wets are basically just good enough to follow the Safety Car, then you want to fit Intermediates.
Lewis Hamilton, who won the race, nonetheless reckons it was the wrong call to start behind the Safety Car.
"I personally think we could have started on the grid – for sure there were patches all over the place and it would have been tricky, but that's what motor racing's about," he explained.
"But then we did stay for sure out far too long. It was pretty much Intermediates by the time they let us go.
"There was more water on the track in 2008 when we started from the grid."
Was toch al lang duidelijk dat de full wets van Pirelli belachelijk slecht zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat komt volgens Vettel omdat coureurs geen vertrouwen in de regenband hebben.
[..]
oh de bron vergetenquote:
Als ze die domme regel eindelijk een keer schrappen zou het nog leuk kunnen worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:50 schreef sasquatsch het volgende:
De coureurs moeten minimaal een setje mediums en soft overhouden voor de race en een setje supersofts voor Q3.
We hebben volgens mij nog nooit zoveel verschillende bandenstrategieen gezien als dit seizoen. Volgens mij werkt het huidige systeem prima.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als ze die domme regel eindelijk een keer schrappen zou het nog leuk kunnen worden.
Kan bij een fikse crash natuurlijk wel levens van coureurs redden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zie ook niet echt het nut van zo'n ding eigenlijk.
Bedankt voor het verslag. Lijkt me inderdaad superleuk om mee te maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs
Met een mooi hobbeltje voor Max:
[ afbeelding ]
Het weekend was echt súpergaaf.
[knip]
Daar heb ik me op tv al aan gestoord. Dat was wel een beetje (erg) jammer, ja.quote:de enige downer was het constante ge-boe voor Rosberg
Ze hadden vanochtend een probleem met de bedrading wat de nodige tijd heeft gekost. En vanmiddag was er veel regen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:27 schreef VacaLoca het volgende:
Wat is er mis bij Red Bull dat ze maar zeven rondjes gereden hebben?
Veel mooie foto's!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs
Of levens kosten,quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Kan bij een fikse crash natuurlijk wel levens van coureurs redden.
was toch een crash met Kimi en Fernando?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:56 schreef Bonobo11 het volgende:
Hoe zuur ook, JB's crash in Suzuka (waar dit allemaal een gevolg van is)
en de startcrash van Grosjean/Alonso/Hamilton/Perez in Spa 2012. Zijn er wel een paar op te noemen als voorbeeld waren de FIa zich gedwongen voelt deze richting op te gaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 22:44 schreef exile79 het volgende:
[..]
was toch een crash met Kimi en Fernando?
En wat te denken van dat andere freak accident, met die testcoureur, vrouw die met haar hoofd op een laadklep reed. Nog maar af te vragen of de Halo daarbij het ongeval had kunnen voorkomen?!quote:Op woensdag 13 juli 2016 06:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en de startcrash van Grosjean/Alonso/Hamilton/Perez in Spa 2012. Zijn er wel een paar op te noemen als voorbeeld waren de FIa zich gedwongen voelt deze richting op te gaan.
http://www.ad.nl/formule-(...)verstappen~a7dd28d6/quote:
Dat is precies waar ik ook het probleem met de halo in zie. Als de wagen op de kop ligt is er nu ruimte voor de coureur om te ontsnappen tussen de grond en de cockpitrand. Als die halo er op zit zit er ergens precies in het midden nog een stang waar je je omheen moet wurmen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:31 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij ook afvraag, hoe zit dat met het doorrollen van een F1 bij een crash. De hoge airbox + sidepods zorgen er in principe altijd voor dat de auto doorrolt. Deze driehoek word in feite verstoord door de Halo straks en wagens zullen sneller op de kop blijven liggen.
Bij een ongelukkige rol in de grindbak zou de Halo er denk ik ook voor kunnen zorgen dat deze zich ingraaft. De auto zelf maakt een draaibeweging over zijn lengte as, de buis van de Halo uiteraard ook, maar zodra deze in aanraking met het grind komt, verlaat deze zich van de draai beweging en wil gewoon naar de grond = ingraving. Ik heb niet alle verstand van physics, maar dit lijkt mij toch een logisch scenario.
Een beetje de discus van een discuswerper, werper draait 2/3 keer en bij loslaten gaat de discus die kant op als waar werper hem in lijn met loslaat-moment wilde hebben. Maar wbt de Halo + grind oncontroleerbaar en lijkt mij erg als rijder beangstigend te kunnen eindigen met je kop in het grind.
Hoe groot is de kans dat Max nog een keer een nieuwe ECU nodig heeft? En waarom heeft hij er zoveel versleten? Het is een standaardonderdeel, toch?quote:Hoe staat het met de te verwachten strafplaatsen voor de rijders als het gaat om het gebruik van de verschillende onderdelen voor de aandrijflijn? Een overzicht van wat de verschillende rijders al hebben gewisseld.
Lewis Hamilton en Max Verstappen bevinden zich op de rand van de gevarenzone wat betreft gridpenalties. Hamilton had door problemen eerder in het seizoen al verteld dat hij zich zorgen maakte over komende strafplaatsen, maar dat Verstappen al vijf CE’s heeft gebruikt in de Red Bull is nieuws.
Als Verstappen een nieuwe ECU (Electronic control unit, ook wel CE genoemd) nodig heeft, krijgt hij een gridstraf van tien plaatsen.
Hamilton heeft datzelfde probleem met de turbo-unit en met de MGU-H, de energie-regeneratie-unit voor warmte.
Het reglement zit zo in elkaar:
De eerste keer dat een rijder een zesde onderdeel nodig heeft in zijn auto, krijgt hij een gridstraf van tien plaatsen.
Wanneer dat weer gebeurt met een van de andere onderdelen van de aandrijflijn, volgt een straf van vijf plaatsen.
Zodra een zevende keer een onderdeel wordt gebruikt (zesde vervanging), volgt weer een straf van tien plaatsen.
En zo verder.
Als een rijder te ver naar achter staat op de startopstelling, krijgt hij voor de resterende plaatsen een nader te bepalen tijdstraf die bestaat uit vijf seconden tijdstraf, of een tien seconden stop and go penalty.
Overzicht gebruik aandrijfonderdelen rijders 2016
ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
Lewis Hamilton 3 5 5 3 3 3
Nico Rosberg 3 3 3 2 2 2
Sebastian Vettel 4 3 3 3 3 3
Kimi Räikkönen 3 3 3 4 3 3
Daniel Ricciardo 3 3 3 3 2 2
Max Verstappen 2 2 2 2 2 5
Valtteri Bottas 2 2 2 2 2 2
Felipe Massa 2 2 2 2 2 2
Fernando Alonso 4 4 4 4 4 4
Jenson Button 4 4 4 4 3 3
Nico Hülkenberg 2 2 2 2 2 2
Sergio Perez 2 2 2 2 2 2
Daniil Kvyat 3 3 3 2 3 3
Carlos Sainz 4 4 4 2 2 2
Kevin Magnussen 3 3 3 3 2 3
Jolyon Palmer 3 3 3 3 3 3
Marcus Ericsson 4 4 3 2 2 2
Felipe Nasr 4 3 4 2 2 2
Romain Grosjean 3 3 3 3 2 2
Esteban Gutièrrez 3 3 3 2 2 3
Pascal Wehrlein 2 2 2 2 2 2
Rio Haryanto 2 2 2 2 2 3
Toelichting:
ICE is de verbrandingsmotor, TC is de Turbo, MGU staat voor Motor Generator Unit, H voor Heat (Warmte omzetten in energie in de batterij) en de K voor Kynetisch ( Bewegingsenergie omzetten in energie in de batterij (rem-energie).
ES is de batterij (Energy Store) en CE (Control Electronics) staat voor de software unit die de FIA alle teams verstrekt.
Dat klopt dus al sinds halverwege vorig jaar niet meer. Toen hebben ze dat geschrapt. Sta je achteraan, dan sta je gewoon achteraan zonder nog extra straffen tijdens de race.quote:Als een rijder te ver naar achter staat op de startopstelling, krijgt hij voor de resterende plaatsen een nader te bepalen tijdstraf die bestaat uit vijf seconden tijdstraf, of een tien seconden stop and go penalty.
Snap niet dat ze dat nog steeds toestaan zoals mclaren dat vorig seizoen deed. Bovendien vallen die gridpentalties naarmate ze hoger worden ook steeds minder zwaar uit. De mercs/rbs/ferraris kijken niet op van 2 manors/saubers/renaults die ze extra moeten inhalen als ze eens laatste starten ipv 15de ofzo.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:13 schreef Fer het volgende:
Als Hamilton een nieuwe TC/MGU-H (2 elementen) nodig heeft, zal hij 15 plekken terug moeten. Het is te verwachten dat ze dan gelijk een 7e TC/MGU-H monteren, dan staat ie helemaal achter ipv 15e, maar wel twee nieuwe setjes voor de rest van het seizoen.
Voor Max zou het 10 of 20 plaatsen zijn, maar wellicht kan een ECU wel langer mee dan 5-6 races.
De ECU's zijn trouwens vervangen na crashes of compleet vervangen van de motor van Kvyat en Max. Wellicht preventief en zijn de oude uitgebreid getest en nog inzetbaar.
Ik neem toch aan dat bij de ontwikkeling van zo'n halo wel rekening wordt gehouden met de zaken die jij aandraagt. Althans, laten we het hopen, anders kan dat behoorlijke akelige situaties gaan veroorzaakenquote:Op woensdag 13 juli 2016 07:31 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij ook afvraag, hoe zit dat met het doorrollen van een F1 bij een crash. De hoge airbox + sidepods zorgen er in principe altijd voor dat de auto doorrolt. Deze driehoek word in feite verstoord door de Halo straks en wagens zullen sneller op de kop blijven liggen.
Bij een ongelukkige rol in de grindbak zou de Halo er denk ik ook voor kunnen zorgen dat deze zich ingraaft. De auto zelf maakt een draaibeweging over zijn lengte as, de buis van de Halo uiteraard ook, maar zodra deze in aanraking met het grind komt, verlaat deze zich van de draai beweging en wil gewoon naar de grond = ingraving. Ik heb niet alle verstand van physics, maar dit lijkt mij toch een logisch scenario.
Een beetje de discus van een discuswerper, werper draait 2/3 keer en bij loslaten gaat de discus die kant op als waar werper hem in lijn met loslaat-moment wilde hebben. Maar wbt de Halo + grind oncontroleerbaar en lijkt mij erg als rijder beangstigend te kunnen eindigen met je kop in het grind.
Ik krijg steeds meer het idee dat ze dit erg graag snel willen doorvoeren, met name Jean Todt, maar dat er onvoldoende rekening word gehouden met neven effecten als doorrollen, grindbakken en dergelijke. Freak accidents blijven freak accidents. Ook deze Halo kan er weer een zooitje bizarre scenarios de wereld in slingeren.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat bij de ontwikkeling van zo'n halo wel rekening wordt gehouden met de zaken die jij aandraagt. Althans, laten we het hopen, anders kan dat behoorlijke akelige situaties gaan veroorzaaken
Dat jij er niks over hoort wil niet zeggen dat het niet besproken wordtquote:Op woensdag 13 juli 2016 12:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat ze dit erg graag snel willen doorvoeren, met name Jean Todt, maar dat er onvoldoende rekening word gehouden met neven effecten als doorrollen, grindbakken en dergelijke. Freak accidents blijven freak accidents. Ook deze Halo kan er weer een zooitje bizarre scenarios de wereld in slingeren.
ik heb het idee dat jij denkt dat je er ook maar een beetje verstand van hebt omdat je op de PlayStation F1 speeltquote:Op woensdag 13 juli 2016 12:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat ze dit erg graag snel willen doorvoeren, met name Jean Todt, maar dat er onvoldoende rekening word gehouden met neven effecten als doorrollen, grindbakken en dergelijke. Freak accidents blijven freak accidents. Ook deze Halo kan er weer een zooitje bizarre scenarios de wereld in slingeren.
Nee, gewoon neequote:Op woensdag 13 juli 2016 13:19 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ik heb het idee dat jij denkt dat je er ook maar een beetje verstand van hebt omdat je op de PlayStation F1 speelt
quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:08 schreef Meike26 het volgende:
Ook dat niet..Laatste F1 spel voor mij was indd wel F1 98 op de psx, daarna GranTurismo en rallyspelletjes, nu meer in de sims hoek.
Mijn zogenaamde playstation kennis zegt, door het gebrek van testbeelden (alleen een bevroren kip of iets dergelijks recht van voren afgeschoten op een dummy), en weinig onderbouwingen van de Fia bij de vragen over de Halo.. De vrees over het ondersteboven raken is ook niet nieuw en heb ik tot nu toe nergens beantwoord zien worden met simulaties. Bij de invoering van HANS en de gegroefde banden was er meer onderbouwing ??
quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat jij er niks over hoort wil niet zeggen dat het niet besproken wordt
Dus jij denkt dat ze dat wel degelijk allemaal testen en rekening mee houden?quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat jij er niks over hoort wil niet zeggen dat het niet besproken wordt
Slecht voorbeeld, bij dat ongeval met Alonso op de RedBull ring had hij denk ik minder geluk gehad met de Halo erop. De auto van Kimi scheerde er over en miste Alonso op een fractie. Met de Halo erop had het zomaar kunnen gebeuren dat de Halo het glij moment had kunnen blokkeren en de Halo naar binnen had gedrukt naar Alonso toe. Ik vetrouw het net als Geralt ook niet dat ze het zo snel willen invoeren.. ze missen denk ik echt een enorme vracht aan data. Maarjs, Jean todt he met z'n hobbies..quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:48 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ja klopt want shovels zijn de enige reden dat een halo besproken wordt
kijk grosjean op spa of nog recenter alonso op de red bull ring waar gigantische wagens op centimeters langs iemands hoofd schieten.. dat jullie de halo geen mooie oplossing vinden betekent niet dat de Halo een slechte oplossing is en dat alle minpunten die je hier op een forumpje kan verzinnen ook echt waar zijn en niet besproken worden bij de invoering ervan.
Lijkt me toch wel dat ze dat in ieder geval wel getest hebben. Zoiets lijkt me vrij makkelijk na te bootsen...quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, bij dat ongeval met Alonso op de RedBull ring had hij denk ik minder geluk gehad met de Halo erop. De auto van Kimi scheerde er over en miste Alonso op een fractie. Met de Halo erop had het zomaar kunnen gebeuren dat de Halo het glij moment had kunnen blokkeren en de Halo naar binnen had gedrukt naar Alonso toe. Ik vetrouw het net als Geralt ook niet dat ze het zo snel willen invoeren.. ze missen denk ik echt een enorme vracht aan data. Maarjs, Jean todt he met z'n hobbies..
Jamaar waarom lezen we daar niets over? Die canopy zijn filmpjes van vrijgegeven toen men daar mee getest heeft. Van de halo heb ik nog geen actiefilmpjes gezien.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:10 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel dat ze dat in ieder geval wel getest hebben. Zoiets lijkt me vrij makkelijk na te bootsen...
Het uitstappen hadden ze toch ook getest en daaruit kwam dat het veelste lang duurde.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:10 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel dat ze dat in ieder geval wel getest hebben. Zoiets lijkt me vrij makkelijk na te bootsen...
Maar dat is het ook, ze kunnen 1 van de duizenden scenario's testen, maar de wind hoeft iets anders te staan, de auto heeft wat minder benzine aan boord of de hoek is net wat anders en je hebt alweer een andere uitkomst van die test.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:10 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel dat ze dat in ieder geval wel getest hebben. Zoiets lijkt me vrij makkelijk na te bootsen...
je bevestigt precies mijn puntquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, bij dat ongeval met Alonso op de RedBull ring had hij denk ik minder geluk gehad met de Halo erop. De auto van Kimi scheerde er over en miste Alonso op een fractie. Met de Halo erop had het zomaar kunnen gebeuren dat de Halo het glij moment had kunnen blokkeren en de Halo naar binnen had gedrukt naar Alonso toe. Ik vetrouw het net als Geralt ook niet dat ze het zo snel willen invoeren.. ze missen denk ik echt een enorme vracht aan data. Maarjs, Jean todt he met z'n hobbies..
Wat ik daarvan las ging het om de procedure en niet om de snelheid. ofzo. Kan het verkeerd gelezen hebben...quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het uitstappen hadden ze toch ook getest en daaruit kwam dat het veelste lang duurde.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar dat is het ook, ze kunnen 1 van de duizenden scenario's testen, maar de wind hoeft iets anders te staan, de auto heeft wat minder benzine aan boord of de hoek is net wat anders en je hebt alweer een andere uitkomst van die test.
Neem het ongeval van Surtees. Echt domme pech wat hij heeft gehad. Stel dat zo'n ongeval weer eens gebeurt, maar de rijder heeft iets meer geluk en de band komt naast hem terecht. Met de Halo zou je dan het ongeval kunnen krijgen dat de band aan de binnenkant van de Halo afketst direct tegen de helm van de coureur? Terwijl de band anders, zonder Halo, tegen de hoge schouderbescherming zou zijn gekomen en juist van de auto af ketst naar zijkant circuit.
Dit Halo ding roept naar mijn gevoel meer narigheid op dan dat het nu ingecalculeerd is.
Ja, inderdaad.. precies wat ik bedoelquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:39 schreef rockstah het volgende:
Sloop gelijk alle veiligheidsopties er dan maar af toch. Het beschermd niet tegen een meteoriet die op het hoofd van een coureur valt dus het is allemaal waardeloos, en zo'n monocoque en al die onzin belemmert het uitstappen alleen maar. Ze denken gewoon niet na daaro.
Als ze met een nieuwe neus willen rijden moeten die eerst ook door de crashtests komen, zie je die ook allemaal?quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar waarom lezen we daar niets over? Die canopy zijn filmpjes van vrijgegeven toen men daar mee getest heeft. Van de halo heb ik nog geen actiefilmpjes gezien.
Genoeg crashtesten gezien in de loop der tijd hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Als ze met een nieuwe neus willen rijden moeten die eerst ook door de crashtests komen, zie je die ook allemaal?
Ik dacht gelezen te hebben dat ze er zonder halo 2 minuten over doen en met halo 10 minuten.quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:06 schreef Bluurgh het volgende:
Wat ik daarvan las ging het om de procedure en niet om de snelheid. ofzo. Kan het verkeerd gelezen hebben...
quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:16 schreef Geralt het volgende:
https://www.instagram.com/p/BHy8ocPA8BG/!
Uh huh. Als JB niet gaat commentatoren na z'n carreire samen met DC ben ik zéér teleurgesteld in deze wereldquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:11 schreef matig het volgende:
Lol "Fernando Alfonso i think his name is"
quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:16 schreef Geralt het volgende:
https://www.instagram.com/p/BHy8ocPA8BG/!
Betere kansen voor Max is alleen maar mooi natuurlijkquote:Op donderdag 14 juli 2016 11:41 schreef Klummie het volgende:
http://www.gpblog.nl/6266(...)lijk-weer-gridstraf/
Max stapte volgens mij al bij de 5e ECU in die Red Bull in...quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:25 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar Max schijnt al bij zijn 5e CPU te zijn (met dank aan Kvyat?). Dus Max is ook binnenkort aan de beurt.
Dat heb je wellicht in dit topic gelezen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:25 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar Max schijnt al bij zijn 5e CPU te zijn (met dank aan Kvyat?). Dus Max is ook binnenkort aan de beurt.
Klopt.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:25 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar Max schijnt al bij zijn 5e CPU te zijn (met dank aan Kvyat?). Dus Max is ook binnenkort aan de beurt.
'Zelf kan Verstappen er weinig aan doen, want toen hij in Spanje instapte bij Red Bull, had voorganger Daniil Kvyat al drie CE's gebruikt'.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:35 schreef Klummie het volgende:
[..]
Klopt.
http://www.f1today.net/nl(...)pen-in-komende-races
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 14-07-2016 om 15:09:02We're being invaded... 😳 @RedBullGames #PokemonGo #F1 https://t.co/rxoeRMCKt2 reageer retweet
Goed punt !quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:20 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien toch maar eens de namen van die banden veranderen. Zo is er wel erg veel 'soft'.
Supersoft (nu ultra) - soft (nu super) - medium (nu soft) - hard (nu medium) - superhard (nu hard)?
Interessant. Iemand trouwens wel eens bedacht waar wielen en brokstukken heen gaan als ze door zo'n canopy worden afgeketst? De lucht in... en waar ze met deze snelheden neerkomen? God Knows Where, maar ik vraag me af of dat veiliger is dan hoe het nu gaat....quote:
Of gewoon iedere race 'soft', 'medium', en 'hard' noemen wat je meeneemt. Maakt het voor de fans een stuk duidelijker. Wat maakt het precies uit hoe ultra hard of uber soft de band is waar ze mee racen...?quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:20 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien toch maar eens de namen van die banden veranderen. Zo is er wel erg veel 'soft'.
Supersoft (nu ultra) - soft (nu super) - medium (nu soft) - hard (nu medium) - superhard (nu hard)?
Misschien iets met de reputatie van de leverancier?quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:11 schreef caspervc het volgende:
[..]
Of gewoon iedere race 'soft', 'medium', en 'hard' noemen wat je meeneemt. Maakt het voor de fans een stuk duidelijker. Wat maakt het precies uit hoe ultra hard of uber soft de band is waar ze mee racen...?
Ja maar dat gaat weer niet omdat je gedurende het seizoen met vele verschillende soorten asfalt te maken hebt. Die harde band is op straten circuits compleet onbruikbaar. En de ultra softs zullen op een circuit als Silverstone en Monza weer minder goed werken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:57 schreef Coelho het volgende:
Eigenlijk heb je maar 3 sets nodig, de UltraSofts, de Softs en de Hards. Dan zijn de verschillen een stuk groter omdat je de tussenliggende types eruit haalt. En vervolgens verplicht je ze nog steeds dat ze 2 compounds moeten gebruiken. Of nog beter, alle 3.
Onzin, op sommige circuits gaat de ultra soft nog geen ronde mee, dus dan zou die niet bruikbaar zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:57 schreef Coelho het volgende:
Eigenlijk heb je maar 3 sets nodig, de UltraSofts, de Softs en de Hards. Dan zijn de verschillen een stuk groter omdat je de tussenliggende types eruit haalt. En vervolgens verplicht je ze nog steeds dat ze 2 compounds moeten gebruiken. Of nog beter, alle 3.
quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:57 schreef opreis het volgende:
Max zou wel weer een enorm statement maken door weer de ferrari's en ricciardo te verslaan
Vond em niet zó bijzonder eigenlijk. Hij houdt auto goed onder controle, maar gaat er vooral langs omdat Rosberg een foutje maakte.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:22 schreef Inbox4me het volgende:
Wat maakte de inhaalactie van Verstappen op Rosberg precies zo speciaal: bijzondere lijn? Volle bak erin terwijl je afwijkt van de racelijn en niet weet of er grip is? Snelheid? Combi?
Combinatie van het metéén reageren en dan buitenlangs er voorbij gaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:22 schreef Inbox4me het volgende:
Wat maakte de inhaalactie van Verstappen op Rosberg precies zo speciaal: bijzondere lijn? Volle bak erin terwijl je afwijkt van de racelijn en niet weet of er grip is? Snelheid? Combi?
Inderdaad de snelheid waarmee hij op het foutje van Rosberg reageert en gelijk inhaalt, op een manier en een plek 'waar het eigenlijk niet kan'.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:34 schreef exile79 het volgende:
[..]
Combinatie van het metéén reageren en dan buitenlangs er voorbij gaan.
Volledige artikel: http://ht.ly/tyuq301ZiM5quote:Force India has labelled it 'ridiculous' that teams are allowed to help cure gearbox problems over the radio, but are banned from warning drivers about imminent brake failure.
The Silverstone-based team was left disappointed at the Austrian Grand Prix that it could not alert its drivers to major problems with their brakes.
In the end, Sergio Perez suffered a left front brake failure which pitched him off the track and into the barriers.
In the wake of the FIA stewards deeming it okay that Nico Rosberg was helped with a 'critical' gearbox problem at the British Grand Prix – albeit the team went too far in then helping him avoid repeat trouble – Force India has made it clear it is not happy with the situation.
Force India COO Otmar Szafnauer told Motorsport.com: “I personally think it is ridiculous to say you have a gearbox problem, but you cannot say you have a brake problem.
“The brakes slow you down, the gearbox makes you go. Usually making you go doesn't get you in trouble, it is not being able to slow down that gets you in trouble.
[...]
En met een bak meer snelheid Bakkets en Maggots in kwam, maar dat is de downforce van Redbull natuurlijk. En in zo'n situatie aas je continue op een fout van de ander lijkt mij.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vond em niet zó bijzonder eigenlijk. Hij houdt auto goed onder controle, maar gaat er vooral langs omdat Rosberg een foutje maakte.
absoluut terechte klacht.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Volledige artikel: http://ht.ly/tyuq301ZiM5
Terechte klacht, lijkt me.
Zeer terechte klacht. Compleet absurd en eens met Force Indiaquote:
Pics van je zusje.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
M'n zusje is goftedomme tot zondag in Budapest...en gaat niet naar de F1, hoe durft ze.
De reacties op die site zijn briljant:quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Volledige artikel: http://ht.ly/tyuq301ZiM5
Terechte klacht, lijkt me.
quote:Maybe all those former world champions comparing Max to the likes of Senna and Schumacher are right. It is difficult not to hype the boy it appears his dad just crafted a racing machine. The theory behind his tyre management is that his dad would beat the crap out of him if he wasted too many as they were the most expensive aspect of kart racing for the family.
DC: "WooWOo"quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad de snelheid waarmee hij op het foutje van Rosberg reageert en gelijk inhaalt, op een manier en een plek 'waar het eigenlijk niet kan'.
Het commentaar van Channel 4 zegt alles wel zo'n beetje.
https://streamable.com/nhzk
"Surely no way through at this section..."
"Verstappen's trying to go around the outside! Can't do that, surely?!"
"But he's in front!!! Max Verstappen, what a move!"
"That was inspired stuff. Absolutely fantastic"
"Superb stuff. What a racer!"
2 jaar geleden dat er +200 mensen omkwamen bij de MH17 ramp.. Goed, totaal niet relevant aan autosport, maar als je als familie of vriend social media leest en voornamelijk #JB17 leest, lijkt het mij voor die nabestaanden toch een raar gevoel, 1 coureur herdenken die in feite in harnas gestorven is of mensen die in 1 ruk uit het leven genomen zijn?!quote:Op zondag 17 juli 2016 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
En 21 jaar geleden dat Fangio overleed.
Ehhh, oke.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
2 jaar geleden dat er +200 mensen omkwamen bij de MH17 ramp.. Goed, totaal niet relevant aan autosport, maar als je als familie of vriend social media leest en voornamelijk #JB17 leest, lijkt het mij voor die nabestaanden toch een raar gevoel, 1 coureur herdenken die in feite in harnas gestorven is of mensen die in 1 ruk uit het leven genomen zijn?!
Niet dat ik zelf iemand te betreuren heb, maar iedereen kent wel iemand via via die bij die vlucht betrokken was.
Morgen jaar+1 dagquote:
nog steeds belabberd en dat gaat helaas ook niet meer veranderenquote:
zou het je verbazen als ie in alle rust al onder de zoden ligt, en dat het niet publiek gemaakt wordt om geen bedevaartoord te hebben?quote:Op zondag 17 juli 2016 12:17 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat die nooit meer in het openbaar zal verschijnen en over een tijd gewoon een spuitje gaat krijgen.
Eigenlijk niet nee. Hoezo, ligt ie al onder de zoden dan ja?quote:Op zondag 17 juli 2016 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zou het je verbazen als ie in alle rust al onder de zoden ligt, en dat het niet publiek gemaakt wordt om geen bedevaartoord te hebben?
Wat een onzin....dus ivm MH17 zouden anderen niet herdacht mogen worden?quote:Op zondag 17 juli 2016 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
2 jaar geleden dat er +200 mensen omkwamen bij de MH17 ramp.. Goed, totaal niet relevant aan autosport, maar als je als familie of vriend social media leest en voornamelijk #JB17 leest, lijkt het mij voor die nabestaanden toch een raar gevoel, 1 coureur herdenken die in feite in harnas gestorven is of mensen die in 1 ruk uit het leven genomen zijn?!
Niet dat ik zelf iemand te betreuren heb, maar iedereen kent wel iemand via via die bij die vlucht betrokken was.
Nee, misschien komt het wat vreemd en raar over, maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde het meer als relativering.quote:Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Wat een onzin....dus ivm MH17 zouden anderen niet herdacht mogen worden?
Misschien moet je je niet verplaatsen in nabestaanden van mh17 en voor hun willen denken......
dat weet ik dus niet, het is niet publiek gemaakt.....quote:Op zondag 17 juli 2016 13:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Eigenlijk niet nee. Hoezo, ligt ie al onder de zoden dan ja?
ik hoop dat het waar is, ik gun niemand de dood maar ik denk dat zijn situatie (op basis van de info die doorkomt) erger is.quote:Op zondag 17 juli 2016 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zou het je verbazen als ie in alle rust al onder de zoden ligt, en dat het niet publiek gemaakt wordt om geen bedevaartoord te hebben?
Zal ik het dan maar ongezouten zeggen?quote:Op zondag 17 juli 2016 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
2 jaar geleden dat er +200 mensen omkwamen bij de MH17 ramp.. Goed, totaal niet relevant aan autosport, maar als je als familie of vriend social media leest en voornamelijk #JB17 leest, lijkt het mij voor die nabestaanden toch een raar gevoel, 1 coureur herdenken die in feite in harnas gestorven is of mensen die in 1 ruk uit het leven genomen zijn?!
Niet dat ik zelf iemand te betreuren heb, maar iedereen kent wel iemand via via die bij die vlucht betrokken was.
Is er dan een limiet waarbij je het wel of niet erg mag vinden? 1,2,3,50,100? Waar ligt die grens? Moet je iemand via via kennen of is alleen via voldoende? Vliegen is een risico, net als racen. Dat het ene risico groter is dan het ander dat zal best, maar een leven is een leven. En dit is echt enorm off-topic.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
2 jaar geleden dat er +200 mensen omkwamen bij de MH17 ramp.. Goed, totaal niet relevant aan autosport, maar als je als familie of vriend social media leest en voornamelijk #JB17 leest, lijkt het mij voor die nabestaanden toch een raar gevoel, 1 coureur herdenken die in feite in harnas gestorven is of mensen die in 1 ruk uit het leven genomen zijn?!
Niet dat ik zelf iemand te betreuren heb, maar iedereen kent wel iemand via via die bij die vlucht betrokken was.
Hoezo zou dat niet veiliger zijn? Omdat er een risico bestaat dat een stuk debris ipv een coureur onthoofd, wellicht op een andere plek kan neerstorten?quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:08 schreef caspervc het volgende:
[..]
Interessant. Iemand trouwens wel eens bedacht waar wielen en brokstukken heen gaan als ze door zo'n canopy worden afgeketst? De lucht in... en waar ze met deze snelheden neerkomen? God Knows Where, maar ik vraag me af of dat veiliger is dan hoe het nu gaat....
publiek?quote:Op zondag 17 juli 2016 21:53 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet veiliger zijn? Omdat er een risico bestaat dat een stuk debris ipv een coureur onthoofd, wellicht op een andere plek kan neerstorten?
Omdat de coureurs geen vertrouwen in de full wets hebben. Die schijnen niet zo goed te zijn.quote:Op zondag 17 juli 2016 22:57 schreef Beach het volgende:
MotoGP ging gewoon van de start in de regen terwijl de F1 achter de SC de baan droogrijdt![]()
![]()
Ondanks dat het offtopic is. Nog een ding toe te voegen, vliegen is een risico, uit de lucht geschoten worden, hoort bij dat risico echter niet. Tenzij vandaag of morgen wo3 begint. Volgend weekend budapestquote:Op zondag 17 juli 2016 21:40 schreef Justevo het volgende:
[..]
Is er dan een limiet waarbij je het wel of niet erg mag vinden? 1,2,3,50,100? Waar ligt die grens? Moet je iemand via via kennen of is alleen via voldoende? Vliegen is een risico, net als racen. Dat het ene risico groter is dan het ander dat zal best, maar een leven is een leven. En dit is echt enorm off-topic.
Want brokstukken kunnen niet door andere delen van de auto worden afgeketst ofzo? Kijk ff terug hoe hoog Justin Wilson dat brokstuk omhoog kopte.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:08 schreef caspervc het volgende:
[..]
Interessant. Iemand trouwens wel eens bedacht waar wielen en brokstukken heen gaan als ze door zo'n canopy worden afgeketst? De lucht in... en waar ze met deze snelheden neerkomen? God Knows Where, maar ik vraag me af of dat veiliger is dan hoe het nu gaat....
Dan moet je maar wat minder hard rijden, als je bang bent. Onderscheidt meteen de mannen van de jongetjes.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat de coureurs geen vertrouwen in de full wets hebben. Die schijnen niet zo goed te zijn.
Waarbij je even compleet negeert dat het iets totaal anders is. Wegens het veel kleinere contactoppervlak van de banden is aquaplaning voor motoren bijna geen issue.quote:Op zondag 17 juli 2016 22:57 schreef Beach het volgende:
MotoGP ging gewoon van de start in de regen terwijl de F1 achter de SC de baan droogrijdt![]()
![]()
Wat heb ik daar als toeschouwer mee te maken? Niet mijn probleem. Ik kijk om een show en spektakel te zien.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:25 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Waarbij je even compleet negeert dat het iets totaal anders is. Wegens het veel kleinere contactoppervlak van de banden is aquaplaning voor motoren bijna geen issue.
Ik kijk niet om doden te zien vallen, thank you very much.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:04 schreef Beach het volgende:
[..]
Wat heb ik daar als toeschouwer mee te maken? Niet mijn probleem. Ik kijk om een show en spektakel te zien.
Kunnen ze dan niet beter overal een dak bouwen als ze niet in de regen durven racenquote:Op maandag 18 juli 2016 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kijk niet om doden te zien vallen, thank you very much.
Hamilton wilde ook wel, Vettel niet. Die vindt de full wets alleen maar goed genoeg om achter de SC te rijden.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan moet je maar wat minder hard rijden, als je bang bent. Onderscheidt meteen de mannen van de jongetjes.
Hoe gladder het asfalt, des te meer contactoppervlak en grip. Als het niet regent (gelukkig is het vaker droog dan nat).quote:Op maandag 18 juli 2016 11:25 schreef Jane het volgende:
Als ZOAB zou kunnen, lijkt het me ideaal. Kun je wel gewoon regenraces rijden, maar dan zonder het risico op aquaplaning. De weg is nog steeds nat, maar niet onberijdbaar. Er moet een reden zijn dat ze het niet gebruiken, maar op het eerste oog zie ik het niet.
quote:Op maandag 18 juli 2016 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kijk niet om doden te zien vallen, thank you very much.
Wat Coelho zegt.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan moet je maar wat minder hard rijden, als je bang bent. Onderscheidt meteen de mannen van de jongetjes.
Dat zou een reden kunnen zijn, ja.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe gladder het asfalt, des te meer contactoppervlak en grip. Als het niet regent (gelukkig is het vaker droog dan nat).
Dat lijkt mij ook de meest aannemelijke reden in noordelijk gelegen landen, na strenge vorst heeft ZOAB vaak onderhoud en lapmiddelen nodig. Lapmiddelen die prima zijn op de openbare weg, maar niet wenselijk op een circuit.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:32 schreef nils7 het volgende:
Volgens mij mag elk circuit zelf bepalen wat voor asfalt ze leggen.
ZOAB is natuurlijk niet echt onderhoudsvriendelijk zodra het vriest. Denk dat een circuit daar wel naar kijkt.
• ZOAB heeft lapmiddelen nodig na vorst, een circuit dat vol ligt met reparatieplakken asfalt is niet wenselijk.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:14 schreef Jane het volgende:
Er wordt zoveel geld en moeite gestoken in allerlei dingen ter verbetering van de safety, dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat de kosten van eventueel extra onderhoud van de circuits dan teveel is, maar misschien verkijk ik me daar op. En die kosten zijn natuurlijk voor de eigenaar van het circuit. Dus tenzij de teams anders weigeren te racen, hebben die niet echt een reden om ander asfalt neer te leggen, denk ik.
Maar op zich krijg je er ook wat voor terug, natuurlijk. Bijvoorbeeld zekerheid dat de race niet afgeblazen hoeft te worden vanwege teveel water op de baan. Of dat je niet naar 20 rondjes achter de safety car zit te kijken.
Nou ja, dat weet ik dus ook niet. Vandaar ook mijn 'domme' vraag hierboven.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bovendien... is ZOAB überhaupt wel geschikt voor gebruik op een circuit? Ik heb geen flauw idee.
Nee, maar mijn opmerking kwam vooral over dat wiel dat op die canopy werd afgevuurd en echt snoeihard omhoog ketste. die kan echt wel tientallen, zoniet honderden meters ver weg worden geslingerd...quote:Op maandag 18 juli 2016 07:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Want brokstukken kunnen niet door andere delen van de auto worden afgeketst ofzo? Kijk ff terug hoe hoog Justin Wilson dat brokstuk omhoog kopte.
ZOAB niet, maar er is een afgeleide van ZOAB wat wel zeer geschikt is voor circuits. Het heeft dezelfde waterafvoerende werking als ZOAB, maar mist de kleine steentjes die los komen als er over gereden wordt (met hoge snelheid) of als het vriest. Dit asfalt ligt bijvoorbeeld op Assen. Nadeel van dit asfalt is dat het erg stroef is (meer slijtage aan de banden), voordeel is dat het verdomd snel opdroogt, en heel veel grip geeft (dus hogere snelheden).quote:Op maandag 18 juli 2016 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bovendien... is ZOAB überhaupt wel geschikt voor gebruik op een circuit? Ik heb geen flauw idee.
quote:Imola in 2017 mogelijk terug op Formule 1-kalender
De Formule 1 keert in 2017 mogelijk terug op Imola. De race op het Italiaanse circuit zal in dat geval de huidige Italiaanse Grand Prix op Monza vervangen.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone is al akkoord met een terugkeer op Imola, waar tot 2006 de zogeheten Grand Prix van San Marino werd verreden.
"Bernie weet dat we beschikbaar zijn", zegt Formula Imola-president Uberto Selvatico Estense maandag tegen Motorsport.com.
"Hij heeft ons een voorstel gestuurd, dat we hebben ondertekend en teruggestuurd. De Formule 1 is terug in Imola."
Financiën
Het is echter maar de vraag of het daadwerkelijk zover komt, want de Italiaanse bond, die de deal goed moet keuren, steunt Monza. Dat circuit verkeert echter in financieel zwaar weer.
Volgens Estense gaat het met Imola daarentegen financieel erg goed. Het circuit, dat grofweg tussen Bologna en Rimini ligt, werkt er alvast hard aan om de faciliteiten weer op orde te krijgen.
"We hebben de organisatie enkele jaren geleden geherstructureerd en nu runnen we een bedrijf dat in een goede staat verkeert. De laatste drie jaarrekeningen zijn positief afgesloten, dus we staan in een sterke positie om voor de Grand Prix te gaan."
"We denken dat Imola een groot succes kan worden met de toeschouwers. We bouwen bovendien aan nieuwe faciliteiten, zoals een nieuwe perszaal."
Monza was toch al safe na de miljoen van Heineken?quote:Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef Red_85 het volgende:
Pressiemiddel naar Monza of bloedserieus?
Je gaat toch geen Monza van de F1 kalender afhalen? Daar ga je toch alles aan doen om die te laten blijven? Het is 1 van de 'signature' F1 GP's..
Monza is iets bijzonders.
http://www.nu.nl/sport/42(...)mule-1-kalender.html
[..]
Schijnbaar dus niet...quote:Op maandag 18 juli 2016 15:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Monza was toch al safe na de miljoen van Heineken?
Ha, dit is het antwoord waar ik naar op zoek was.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
ZOAB niet, maar er is een afgeleide van ZOAB wat wel zeer geschikt is voor circuits. Het heeft dezelfde waterafvoerende werking als ZOAB, maar mist de kleine steentjes die los komen als er over gereden wordt (met hoge snelheid) of als het vriest. Dit asfalt ligt bijvoorbeeld op Assen. Nadeel van dit asfalt is dat het erg stroef is (meer slijtage aan de banden), voordeel is dat het verdomd snel opdroogt, en heel veel grip geeft (dus hogere snelheden).
Met als bijkomend nadeel van de grootste crashes natuurlijk. Op het asfalt van Assen gaat een F1, MotoGP of Sidecar ook bijna nooit driften maar wanneer die uitbreekt is het ook gelijk goed mis. Ik heb het nooit fijn asfalt gevonden. Kon er redelijk uit de voeten maar het gevoel was er nooit echt.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
ZOAB niet, maar er is een afgeleide van ZOAB wat wel zeer geschikt is voor circuits. Het heeft dezelfde waterafvoerende werking als ZOAB, maar mist de kleine steentjes die los komen als er over gereden wordt (met hoge snelheid) of als het vriest. Dit asfalt ligt bijvoorbeeld op Assen. Nadeel van dit asfalt is dat het erg stroef is (meer slijtage aan de banden), voordeel is dat het verdomd snel opdroogt, en heel veel grip geeft (dus hogere snelheden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |