abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163690093
quote:
Was toch al lang duidelijk dat de full wets van Pirelli belachelijk slecht zijn.
pi_163693338
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? :)
oh de bron vergeten

http://www.ad.nl/formule-(...)verstappen~a7dd28d6/

En die hebben het van de eerder geposte oorspronkelijke bron.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_163693811
De bandenkeuze voor Hongarije.

De coureurs moeten minimaal een setje mediums en soft overhouden voor de race en een setje supersofts voor Q3.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:07:26 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163694087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:50 schreef sasquatsch het volgende:

De coureurs moeten minimaal een setje mediums en soft overhouden voor de race en een setje supersofts voor Q3.
Als ze die domme regel eindelijk een keer schrappen zou het nog leuk kunnen worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:08:32 #155
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_163694115
Die mediums zullen wel in de kast blijven liggen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als ze die domme regel eindelijk een keer schrappen zou het nog leuk kunnen worden.
We hebben volgens mij nog nooit zoveel verschillende bandenstrategieen gezien als dit seizoen. Volgens mij werkt het huidige systeem prima. :Y
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:13:44 #156
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_163694217
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik zie ook niet echt het nut van zo'n ding eigenlijk.
Kan bij een fikse crash natuurlijk wel levens van coureurs redden.
Flesje bier
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:23:44 #157
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_163694369
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs

Met een mooi hobbeltje voor Max:

[ afbeelding ]

Het weekend was echt súpergaaf.

[knip]
Bedankt voor het verslag. Lijkt me inderdaad superleuk om mee te maken. :)

quote:
de enige downer was het constante ge-boe voor Rosberg
Daar heb ik me op tv al aan gestoord. Dat was wel een beetje (erg) jammer, ja. :{
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_163694423
Wat is er mis bij Red Bull dat ze maar zeven rondjes gereden hebben? :{
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:29:29 #159
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_163694444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:27 schreef VacaLoca het volgende:
Wat is er mis bij Red Bull dat ze maar zeven rondjes gereden hebben? :{
Ze hadden vanochtend een probleem met de bedrading wat de nodige tijd heeft gekost. En vanmiddag was er veel regen.

De teller staat ondertussen al op 35 trouwens.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:42:35 #160
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_163695947
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geinteresseerden, een 'kleine' selectie aan foto's: http://imgur.com/a/liWNs

Veel mooie foto's! ^O^
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:56:10 #161
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_163699922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:13 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Kan bij een fikse crash natuurlijk wel levens van coureurs redden.
Of levens kosten,
bv Alonso's crash in AUS.
Kruip er maar eens uit met die halo voor je snufferd. Ding in de fik hmmmm.
Tuurlijk, dat zijn freakaccidents, maar dat zijn ongelukken waar de halo tegen beschermt ook.
Hoe zuur ook, JB's crash in Suzuka (waar dit allemaal een gevolg van is) was driver error en brute pech.

@ Moblo ^O^
Feyenoord!!! * Barça
pi_163701704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:56 schreef Bonobo11 het volgende:
Hoe zuur ook, JB's crash in Suzuka (waar dit allemaal een gevolg van is)
was toch een crash met Kimi en Fernando?
  woensdag 13 juli 2016 @ 06:35:59 #163
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_163706178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:44 schreef exile79 het volgende:

[..]

was toch een crash met Kimi en Fernando?
en de startcrash van Grosjean/Alonso/Hamilton/Perez in Spa 2012. Zijn er wel een paar op te noemen als voorbeeld waren de FIa zich gedwongen voelt deze richting op te gaan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_163706387
Wat ik mij ook afvraag, hoe zit dat met het doorrollen van een F1 bij een crash. De hoge airbox + sidepods zorgen er in principe altijd voor dat de auto doorrolt. Deze driehoek word in feite verstoord door de Halo straks en wagens zullen sneller op de kop blijven liggen.

Bij een ongelukkige rol in de grindbak zou de Halo er denk ik ook voor kunnen zorgen dat deze zich ingraaft. De auto zelf maakt een draaibeweging over zijn lengte as, de buis van de Halo uiteraard ook, maar zodra deze in aanraking met het grind komt, verlaat deze zich van de draai beweging en wil gewoon naar de grond = ingraving. Ik heb niet alle verstand van physics, maar dit lijkt mij toch een logisch scenario.
Een beetje de discus van een discuswerper, werper draait 2/3 keer en bij loslaten gaat de discus die kant op als waar werper hem in lijn met loslaat-moment wilde hebben. Maar wbt de Halo + grind oncontroleerbaar en lijkt mij erg als rijder beangstigend te kunnen eindigen met je kop in het grind.
pi_163706408
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 06:35 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

en de startcrash van Grosjean/Alonso/Hamilton/Perez in Spa 2012. Zijn er wel een paar op te noemen als voorbeeld waren de FIa zich gedwongen voelt deze richting op te gaan.
En wat te denken van dat andere freak accident, met die testcoureur, vrouw die met haar hoofd op een laadklep reed. Nog maar af te vragen of de Halo daarbij het ongeval had kunnen voorkomen?!
pi_163707398
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? :)
http://www.ad.nl/formule-(...)verstappen~a7dd28d6/

Staat verder geen ene ruk in dat artikel(tje), dus die quote was genoeg om te posten.
pi_163707478
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 07:31 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij ook afvraag, hoe zit dat met het doorrollen van een F1 bij een crash. De hoge airbox + sidepods zorgen er in principe altijd voor dat de auto doorrolt. Deze driehoek word in feite verstoord door de Halo straks en wagens zullen sneller op de kop blijven liggen.

Bij een ongelukkige rol in de grindbak zou de Halo er denk ik ook voor kunnen zorgen dat deze zich ingraaft. De auto zelf maakt een draaibeweging over zijn lengte as, de buis van de Halo uiteraard ook, maar zodra deze in aanraking met het grind komt, verlaat deze zich van de draai beweging en wil gewoon naar de grond = ingraving. Ik heb niet alle verstand van physics, maar dit lijkt mij toch een logisch scenario.
Een beetje de discus van een discuswerper, werper draait 2/3 keer en bij loslaten gaat de discus die kant op als waar werper hem in lijn met loslaat-moment wilde hebben. Maar wbt de Halo + grind oncontroleerbaar en lijkt mij erg als rijder beangstigend te kunnen eindigen met je kop in het grind.
Dat is precies waar ik ook het probleem met de halo in zie. Als de wagen op de kop ligt is er nu ruimte voor de coureur om te ontsnappen tussen de grond en de cockpitrand. Als die halo er op zit zit er ergens precies in het midden nog een stang waar je je omheen moet wurmen.

Was Alonso hier zelf uitgekomen als de halo er op had gezeten?

Ik waag het te betwijfelen, en zeker niet zo makkelijk als het nu ging. De halo zit dan precies op de plek waar zijn been zit, namelijk.
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:48:16 #168
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_163707726
Max Verstappen in gevarenzone: vijf ECU’s gebruikt

quote:
Hoe staat het met de te verwachten strafplaatsen voor de rijders als het gaat om het gebruik van de verschillende onderdelen voor de aandrijflijn? Een overzicht van wat de verschillende rijders al hebben gewisseld.

Lewis Hamilton en Max Verstappen bevinden zich op de rand van de gevarenzone wat betreft gridpenalties. Hamilton had door problemen eerder in het seizoen al verteld dat hij zich zorgen maakte over komende strafplaatsen, maar dat Verstappen al vijf CE’s heeft gebruikt in de Red Bull is nieuws.

Als Verstappen een nieuwe ECU (Electronic control unit, ook wel CE genoemd) nodig heeft, krijgt hij een gridstraf van tien plaatsen.
Hamilton heeft datzelfde probleem met de turbo-unit en met de MGU-H, de energie-regeneratie-unit voor warmte.

Het reglement zit zo in elkaar:

De eerste keer dat een rijder een zesde onderdeel nodig heeft in zijn auto, krijgt hij een gridstraf van tien plaatsen.
Wanneer dat weer gebeurt met een van de andere onderdelen van de aandrijflijn, volgt een straf van vijf plaatsen.
Zodra een zevende keer een onderdeel wordt gebruikt (zesde vervanging), volgt weer een straf van tien plaatsen.
En zo verder.

Als een rijder te ver naar achter staat op de startopstelling, krijgt hij voor de resterende plaatsen een nader te bepalen tijdstraf die bestaat uit vijf seconden tijdstraf, of een tien seconden stop and go penalty.

Overzicht gebruik aandrijfonderdelen rijders 2016

ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
Lewis Hamilton 3 5 5 3 3 3
Nico Rosberg 3 3 3 2 2 2
Sebastian Vettel 4 3 3 3 3 3
Kimi Räikkönen 3 3 3 4 3 3
Daniel Ricciardo 3 3 3 3 2 2
Max Verstappen 2 2 2 2 2 5
Valtteri Bottas 2 2 2 2 2 2
Felipe Massa 2 2 2 2 2 2
Fernando Alonso 4 4 4 4 4 4
Jenson Button 4 4 4 4 3 3
Nico Hülkenberg 2 2 2 2 2 2
Sergio Perez 2 2 2 2 2 2
Daniil Kvyat 3 3 3 2 3 3
Carlos Sainz 4 4 4 2 2 2
Kevin Magnussen 3 3 3 3 2 3
Jolyon Palmer 3 3 3 3 3 3
Marcus Ericsson 4 4 3 2 2 2
Felipe Nasr 4 3 4 2 2 2
Romain Grosjean 3 3 3 3 2 2
Esteban Gutièrrez 3 3 3 2 2 3
Pascal Wehrlein 2 2 2 2 2 2
Rio Haryanto 2 2 2 2 2 3
Toelichting:
ICE is de verbrandingsmotor, TC is de Turbo, MGU staat voor Motor Generator Unit, H voor Heat (Warmte omzetten in energie in de batterij) en de K voor Kynetisch ( Bewegingsenergie omzetten in energie in de batterij (rem-energie).
ES is de batterij (Energy Store) en CE (Control Electronics) staat voor de software unit die de FIA alle teams verstrekt.
Hoe groot is de kans dat Max nog een keer een nieuwe ECU nodig heeft? En waarom heeft hij er zoveel versleten? Het is een standaardonderdeel, toch?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:00:00 #169
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_163707858
Zo te zien krijgen de laatste races de gehele top 10 waarschijnlijk gridstraffen aan hun broek, dus dan is een pole voor Williams gewoon een optie :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:05:00 #170
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_163707920
Uit dat artikel:

quote:
Als een rijder te ver naar achter staat op de startopstelling, krijgt hij voor de resterende plaatsen een nader te bepalen tijdstraf die bestaat uit vijf seconden tijdstraf, of een tien seconden stop and go penalty.
Dat klopt dus al sinds halverwege vorig jaar niet meer. Toen hebben ze dat geschrapt. Sta je achteraan, dan sta je gewoon achteraan zonder nog extra straffen tijdens de race.
pi_163708022
Als Hamilton een nieuwe TC/MGU-H (2 elementen) nodig heeft, zal hij 15 plekken terug moeten. Het is te verwachten dat ze dan gelijk een 7e TC/MGU-H monteren, dan staat ie helemaal achter ipv 15e, maar wel twee nieuwe setjes voor de rest van het seizoen.

Voor Max zou het 10 of 20 plaatsen zijn, maar wellicht kan een ECU wel langer mee dan 5-6 races.

De ECU's zijn trouwens vervangen na crashes of compleet vervangen van de motor van Kvyat en Max. Wellicht preventief en zijn de oude uitgebreid getest en nog inzetbaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fer op 13-07-2016 10:21:13 ]
.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juli 2016 @ 10:59:44 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_163708734
Verstappen staat al een race of 4 a 5 op 5 ECU's volgens mij.
pi_163709085
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:13 schreef Fer het volgende:
Als Hamilton een nieuwe TC/MGU-H (2 elementen) nodig heeft, zal hij 15 plekken terug moeten. Het is te verwachten dat ze dan gelijk een 7e TC/MGU-H monteren, dan staat ie helemaal achter ipv 15e, maar wel twee nieuwe setjes voor de rest van het seizoen.

Voor Max zou het 10 of 20 plaatsen zijn, maar wellicht kan een ECU wel langer mee dan 5-6 races.

De ECU's zijn trouwens vervangen na crashes of compleet vervangen van de motor van Kvyat en Max. Wellicht preventief en zijn de oude uitgebreid getest en nog inzetbaar.
Snap niet dat ze dat nog steeds toestaan zoals mclaren dat vorig seizoen deed. Bovendien vallen die gridpentalties naarmate ze hoger worden ook steeds minder zwaar uit. De mercs/rbs/ferraris kijken niet op van 2 manors/saubers/renaults die ze extra moeten inhalen als ze eens laatste starten ipv 15de ofzo.
  woensdag 13 juli 2016 @ 11:48:37 #174
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_163709497
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 07:31 schreef Meike26 het volgende:

Ik neem toch aan dat bij de ontwikkeling van zo'n halo wel rekening wordt gehouden met de zaken die jij aandraagt. Althans, laten we het hopen, anders kan dat behoorlijke akelige situaties gaan veroorzaaken ;(
Flesje bier
pi_163709761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:48 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat bij de ontwikkeling van zo'n halo wel rekening wordt gehouden met de zaken die jij aandraagt. Althans, laten we het hopen, anders kan dat behoorlijke akelige situaties gaan veroorzaaken ;(
Ik krijg steeds meer het idee dat ze dit erg graag snel willen doorvoeren, met name Jean Todt, maar dat er onvoldoende rekening word gehouden met neven effecten als doorrollen, grindbakken en dergelijke. Freak accidents blijven freak accidents. Ook deze Halo kan er weer een zooitje bizarre scenarios de wereld in slingeren.
pi_163709961
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer het idee dat ze dit erg graag snel willen doorvoeren, met name Jean Todt, maar dat er onvoldoende rekening word gehouden met neven effecten als doorrollen, grindbakken en dergelijke. Freak accidents blijven freak accidents. Ook deze Halo kan er weer een zooitje bizarre scenarios de wereld in slingeren.
Dat jij er niks over hoort wil niet zeggen dat het niet besproken wordt
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:19:36 #178
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163710998
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]

ik heb het idee dat jij denkt dat je er ook maar een beetje verstand van hebt omdat je op de PlayStation F1 speelt
pi_163712242
Lachende Kimi

Ja doei.
pi_163712416
Die halo's vind ik ook niks. :N
Maak er anders gewoon DTM wagens van enzo.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_163712828
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:19 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik heb het idee dat jij denkt dat je er ook maar een beetje verstand van hebt omdat je op de PlayStation F1 speelt
Nee, gewoon nee :')
pi_163712853
Je speelt geen F1 op de Playstation?
Ja doei.
pi_163713082
Ook dat niet.. :D Laatste F1 spel voor mij was indd wel F1 98 op de psx, daarna GranTurismo en rallyspelletjes, nu meer in de sims hoek.

Mijn zogenaamde playstation kennis zegt, door het gebrek van testbeelden (alleen een bevroren kip of iets dergelijks recht van voren afgeschoten op een dummy), en weinig onderbouwingen van de Fia bij de vragen over de Halo.. De vrees over het ondersteboven raken is ook niet nieuw en heb ik tot nu toe nergens beantwoord zien worden met simulaties. Bij de invoering van HANS en de gegroefde banden was er meer onderbouwing ??
pi_163714505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:08 schreef Meike26 het volgende:
Ook dat niet.. :D Laatste F1 spel voor mij was indd wel F1 98 op de psx, daarna GranTurismo en rallyspelletjes, nu meer in de sims hoek.

Mijn zogenaamde playstation kennis zegt, door het gebrek van testbeelden (alleen een bevroren kip of iets dergelijks recht van voren afgeschoten op een dummy), en weinig onderbouwingen van de Fia bij de vragen over de Halo.. De vrees over het ondersteboven raken is ook niet nieuw en heb ik tot nu toe nergens beantwoord zien worden met simulaties. Bij de invoering van HANS en de gegroefde banden was er meer onderbouwing ??
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:18 schreef opreis het volgende:

[..]

pi_163714908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:18 schreef opreis het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat ze dat wel degelijk allemaal testen en rekening mee houden?

Prima hoor, maar ik geloof er geen zak van dat ze een F1 auto met halo op afstandsbesturing met dezelfde snelheid en onder dezelfde hoek onder eenzelfde shovel als waar Bianchi onderdoor schoot gestuurd hebben om te kijken of die halo niet gewoon afbreekt.

Ik gok zomaar dat dat ding bij zo een test knapt als een lucifertje. Dat zijn krachten daar is niet zo heel veel tegen bestand lijkt me.

Men wil dit allemaal veel te snel invoeren om maar te laten zien dat men veiligheid hoog in het vaandel heeft staan.

Leuk en alles, maar shovels langs de baan terwijl er geel hangt en waarbij de coureurs meestal slechts even de voet kort van het gas halen en niet eens remmen is vragen om problemen.

Pak zoiets bij de bron aan en zorg dat je geen shovels langs de baan hebt. En als die er om wat voor reden dan ook wel moeten zijn dan gooi je Bernd maar naar buiten met zn Merc. En vanaf het signaal SC tot het moment dat iedereen erachter hangt laat je die shovel gewoon binnen staan.

Opgelost. Kost niets. Nul euro. En is vele malen veiliger dan zo een halo; daar durf ik gerust geld op in te zetten. Zoals meerdere mensen hier ook al zeggen brengt zo een halo ook weer een hele hoop mogelijkheden voor freak accidents met zich mee.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163714948
Het enige wat je daarvoor hoeft aan te passen zijn wellicht regels en werkinstructies.

Vele malen goedkoper dan een halo en het neemt direct 99,99999% van de kans op een vergelijkbaar ongeval weg, zonder daarbij mogelijke andere gevaren te introduceren waar je op voorhand wellicht rekening mee moeten houden of die over het hoofd gezien kunnen worden.

Het slaat gewoon nergens op heel die halo en ik hoop van harte dat het ding weggestemd gaat worden. Horner stemt tegen heeft ie alvast gezegd; dus we kunnen straks zien of hij voet bij stuk houdt of wellicht een carrière in de politiek kan overwegen na zijn loopbaan bij Red Bull :P
pi_163715114
Ja klopt want shovels zijn de enige reden dat een halo besproken wordt :')

kijk grosjean op spa of nog recenter alonso op de red bull ring waar gigantische wagens op centimeters langs iemands hoofd schieten.. dat jullie de halo geen mooie oplossing vinden betekent niet dat de Halo een slechte oplossing is en dat alle minpunten die je hier op een forumpje kan verzinnen ook echt waar zijn en niet besproken worden bij de invoering ervan.
pi_163715516
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:48 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ja klopt want shovels zijn de enige reden dat een halo besproken wordt :')

kijk grosjean op spa of nog recenter alonso op de red bull ring waar gigantische wagens op centimeters langs iemands hoofd schieten.. dat jullie de halo geen mooie oplossing vinden betekent niet dat de Halo een slechte oplossing is en dat alle minpunten die je hier op een forumpje kan verzinnen ook echt waar zijn en niet besproken worden bij de invoering ervan.
Slecht voorbeeld, bij dat ongeval met Alonso op de RedBull ring had hij denk ik minder geluk gehad met de Halo erop. De auto van Kimi scheerde er over en miste Alonso op een fractie. Met de Halo erop had het zomaar kunnen gebeuren dat de Halo het glij moment had kunnen blokkeren en de Halo naar binnen had gedrukt naar Alonso toe. Ik vetrouw het net als Geralt ook niet dat ze het zo snel willen invoeren.. ze missen denk ik echt een enorme vracht aan data. Maarjs, Jean todt he met z'n hobbies.. _O-
pi_163715582
Die halo komt er denk ik ook niet. In ieder geval nog niet volgend jaar.
pi_163715673
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld, bij dat ongeval met Alonso op de RedBull ring had hij denk ik minder geluk gehad met de Halo erop. De auto van Kimi scheerde er over en miste Alonso op een fractie. Met de Halo erop had het zomaar kunnen gebeuren dat de Halo het glij moment had kunnen blokkeren en de Halo naar binnen had gedrukt naar Alonso toe. Ik vetrouw het net als Geralt ook niet dat ze het zo snel willen invoeren.. ze missen denk ik echt een enorme vracht aan data. Maarjs, Jean todt he met z'n hobbies.. _O-
Lijkt me toch wel dat ze dat in ieder geval wel getest hebben. Zoiets lijkt me vrij makkelijk na te bootsen...
pi_163715874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:10 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Lijkt me toch wel dat ze dat in ieder geval wel getest hebben. Zoiets lijkt me vrij makkelijk na te bootsen...
Jamaar waarom lezen we daar niets over? Die canopy zijn filmpjes van vrijgegeven toen men daar mee getest heeft. Van de halo heb ik nog geen actiefilmpjes gezien.
pi_163716117
quote:

[..]

Het uitstappen hadden ze toch ook getest en daaruit kwam dat het veelste lang duurde.
pi_163716120
quote:

[..]

Maar dat is het ook, ze kunnen 1 van de duizenden scenario's testen, maar de wind hoeft iets anders te staan, de auto heeft wat minder benzine aan boord of de hoek is net wat anders en je hebt alweer een andere uitkomst van die test.
Neem het ongeval van Surtees. Echt domme pech wat hij heeft gehad. Stel dat zo'n ongeval weer eens gebeurt, maar de rijder heeft iets meer geluk en de band komt naast hem terecht. Met de Halo zou je dan het ongeval kunnen krijgen dat de band aan de binnenkant van de Halo afketst direct tegen de helm van de coureur? Terwijl de band anders, zonder Halo, tegen de hoge schouderbescherming zou zijn gekomen en juist van de auto af ketst naar zijkant circuit.

Dit Halo ding roept naar mijn gevoel meer narigheid op dan dat het nu ingecalculeerd is.
pi_163716164
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

je bevestigt precies mijn punt :')
  woensdag 13 juli 2016 @ 17:39:27 #195
63302 rockstah
New World Disorder
pi_163716329
Sloop gelijk alle veiligheidsopties er dan maar af toch. Het beschermd niet tegen een meteoriet die op het hoofd van een coureur valt dus het is allemaal waardeloos, en zo'n monocoque en al die onzin belemmert het uitstappen alleen maar. Ze denken gewoon niet na daaro.
pi_163716806
Nog even Max zijn inhaalactie met Ch 4 commentaar 8-)
https://streamable.com/nhzk
pi_163716829
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het uitstappen hadden ze toch ook getest en daaruit kwam dat het veelste lang duurde.
Wat ik daarvan las ging het om de procedure en niet om de snelheid. ofzo. Kan het verkeerd gelezen hebben...
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar dat is het ook, ze kunnen 1 van de duizenden scenario's testen, maar de wind hoeft iets anders te staan, de auto heeft wat minder benzine aan boord of de hoek is net wat anders en je hebt alweer een andere uitkomst van die test.
Neem het ongeval van Surtees. Echt domme pech wat hij heeft gehad. Stel dat zo'n ongeval weer eens gebeurt, maar de rijder heeft iets meer geluk en de band komt naast hem terecht. Met de Halo zou je dan het ongeval kunnen krijgen dat de band aan de binnenkant van de Halo afketst direct tegen de helm van de coureur? Terwijl de band anders, zonder Halo, tegen de hoge schouderbescherming zou zijn gekomen en juist van de auto af ketst naar zijkant circuit.

Dit Halo ding roept naar mijn gevoel meer narigheid op dan dat het nu ingecalculeerd is.

Als een band 'plat' erinvliegt (alsof je hem op de grond legt zegmaar) kan dat misschien gebeuren maar dan wordt je als coureur sowieso wel geraakt, anders lijkt het me onmogelijk.

Voor vliegende banden/brokstukken kan het prima werken, en uiteindelijk zal je een aantal freak-accidents kunnen voorkomen. Hou je nog dubbele-freak-accidents over maar dat zijn er al een heel stuk minder.

Grote probleem is gewoon wat hier al is aangehaald, wat als een auto over de kop vliegt. En dat gebeurt vaker dan een band of een voorvleugel die over de baan vliegt. En tegen kleine onderdelen (zoals bij Massa) werkt het sowieso niet. En dat is de reden dat ze het niet moeten doen.

En het ziet er gewoon niet uit natuurlijk. x1000.
pi_163717120
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:39 schreef rockstah het volgende:
Sloop gelijk alle veiligheidsopties er dan maar af toch. Het beschermd niet tegen een meteoriet die op het hoofd van een coureur valt dus het is allemaal waardeloos, en zo'n monocoque en al die onzin belemmert het uitstappen alleen maar. Ze denken gewoon niet na daaro.
Ja, inderdaad.. precies wat ik bedoel _O-
Nee dus. o.a. Ted Kravitz, Will Buxton en Brundle hebben ook al eens hun vraagtekens gezet bij de snelle invoer van de Halo. Normaliter als er een voorstel voor wijzigingen komt, word deze met 2/3 jaar of ingevoerd of heroverwogen. De komende wijzigingen van 2017 zijn bijv ook al ter sprake sinds 2012/2013?

De versnelde invoer van de Halo lijkt eerder te zijn om een statement te willen maken vanuit de FIA door het ongeval van Bianchi. Want als ze dat niet doen, dan verzaakt de F1 en FIA iets te doen aan de veiligheid van de sport sinds dat ongeval, of dat door familie Bianchi komt of andere bronnen, maar dat is wat ik begrepen heb waarom de Halo er zo snel moest komen. En op basis daarvan denk ik (en daar is het een forum voor) dat ze teveel dingen over het hoofd zien. Ik ben niet 100% tegen hoofdbescherming, een koepel ala F16 gaat er misschien nog wel eens komen, maar de Halo is te open en lomp denk ik om de hoofdbescherming te bieden wat ze er van verwachten. Een laadklep, complete chovel of veer zoals bij Massa.. het is nog steeds plausibel.
pi_163717203
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jamaar waarom lezen we daar niets over? Die canopy zijn filmpjes van vrijgegeven toen men daar mee getest heeft. Van de halo heb ik nog geen actiefilmpjes gezien.
Als ze met een nieuwe neus willen rijden moeten die eerst ook door de crashtests komen, zie je die ook allemaal?
pi_163717254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Als ze met een nieuwe neus willen rijden moeten die eerst ook door de crashtests komen, zie je die ook allemaal?
Genoeg crashtesten gezien in de loop der tijd hoor. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')