TS trapt af.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe voelt dat om (ook) online een slachtoffer te zijn van pestgedrag?
Het zijn wel vaak users die in het verleden bepaalde topics opende. Niet perse bagger, maar de topics waren niet populair. Je ziet het ook vaak bij users die willen klagen over hun problemen, maar niks doen met de feedback die ze krijgen. Bijvoorbeeld users die depressief of eenzaam zijn. Als ze niet snel genoeg doen alsof het goed gaat, worden ze de grond ingetrapt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:35 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Dit valt toch wel mee?
Het is meestal alleen bij users die (in het verleden) veel bagger openden om maar aandacht te krijgen.
Jekyll and hyde syndroom noemen ze dat.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
Eén of ander sub-zelf in mij is een pestertje! Echt een heel vervelend figuur. Die komt los als die op bepaalde manieren getriggerd wordt. Kan het ook niet helpen. Het is een innerlijke demon!
Ieder mens heeft meerdere 'zelven'.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Jekyll and hyde syndroom noemen ze dat.
Maar voel je je weleens schuldig?
Ik moet direct denken aan die mongool, kees/nikonlover met zijn foto camera obsessiequote:Op donderdag 7 juli 2016 11:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Af en toe zie je mensen op fok die duidelijk gepest worden. Ze worden bij naam genoemd en ze kunnen niks goeds doen in de ogen van andere fokkers. Ook al maken ze een topic dat wel interessant en relevant is, of ze posten een goede reactie op een topic. Hoe voelt dat om (ook) online een slachtoffer te zijn van pestgedrag?
En waarom kunnen fokkers zichzelf niet inhouden om een kwetsbaar user te pesten?
Spijker en kop.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het zijn wel vaak users die in het verleden bepaalde topics opende. Niet perse bagger, maar de topics waren niet populair. Je ziet het ook vaak bij users die willen klagen over hun problemen, maar niks doen met de feedback die ze krijgen. Bijvoorbeeld users die depressief of eenzaam zijn. Als ze niet snel genoeg doen alsof het goed gaat, worden ze de grond ingetrapt.
Ja dit dus. Het is internet, een forumpje waar mensen rondlopen die gebaseerd op relatief weinig een meninkje over je hebben. Nou nou, lekker belangrijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:04 schreef ems. het volgende:
Op een ander forum kreeg ik regelmatig dreig-PM'sIk was er dol op.
Maar het laat me dus compleet Siberisch wat mensen die ik niet ken op internet voor gemeens tegen me zeggen.
Als je zodanig instabiel bent moeten die mensen maar eens overwegen het internet er maar uit te gooien.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je weet nooit hoe stable ze zijn, of wat ze hebben meegemaakt.
Het is enkel een voorbeeldquote:Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als je zodanig instabiel bent moeten die mensen maar eens overwegen het internet er maar uit te gooien.
Mijn god, zeg.
Dat dus. En het is nog steeds FOK!.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef Insomnia_ het volgende:
Als je zodanig instabiel bent moeten die mensen maar eens overwegen het internet er maar uit te gooien.
Mijn god, zeg.
Zoals zogenaamde stabiele mensen (lees pesters) gebruik maken van de veiligheid van het internet mag een instabiel iemand dat niet doen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Mijn god, zeg.
Ik zal het niemand verbieden. Maar als je op het internet gekwetst kan raken, moet je jezelf eens gaan afvragen of het wel een geschikt medium voor je is.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:16 schreef Koral het volgende:
[..]
Zoals zogenaamde stabiele mensen (lees pesters) gebruik maken van de veiligheid van het internet mag een instabiel iemand dat niet doen?
Dat kan verstandig zijn ja. Maar pesten is nog altijd geen recht.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik zal het niemand verbieden. Maar als je op het internet gekwetst kan raken, moet je jezelf eens gaan afvragen of het wel een geschikt medium voor je is.
Waarschijnlijk heeft die persoon het offline niet veel beter.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik zal het niemand verbieden. Maar als je op het internet gekwetst kan raken, moet je jezelf eens gaan afvragen of het wel een geschikt medium voor je is.
Wat is dat dan voor rare redenatie?quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maar eerlijk... soms is mensen pesten toch ook gewoon leuk? Vooral als het echt zo'n kneus is... niet als ie door iedereen al gepest wordt natuurlijk. Dan moet je ervoor opkomen!
Als het soms is kun je het misschien beter plagen noemen? Zeker als je iemand niet echt pijn wil doen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maar eerlijk... soms is mensen pesten toch ook gewoon leuk? Vooral als het echt zo'n kneus is... niet als ie door iedereen al gepest wordt natuurlijk. Dan moet je ervoor opkomen!
Dus omdat het FOK! is heb je een vrijbrief om andere users te pesten? Of hoe moet ik dit voor me zien?quote:
Nee, op FOK weet je dat er niet alleen maar kusjekroel posts voorbij komen. Als je dat niet kunt handelen dan moet je misschien niet alles zo maar op fok gooien.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dus omdat het FOK! is heb je een vrijbrief om andere users te pesten? Of hoe moet ik dit voor me zien?
Nergens komen alleen maar kusjekroelposts voorbij. Maar terechte kritiek geven en daarbij misschien niet al te veel tact tonen is wat anders dan bewust gaan pesten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, op FOK weet je dat er niet alleen maar kusjekroel posts voorbij komen. Als je dat niet kunt handelen dan moet je misschien niet alles zo maar op fok gooien.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Nee. Het is geen fok, maar FOK!quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:30 schreef Samzz het volgende:
Dus omdat het FOK! is heb je een vrijbrief om andere users te pesten? Of hoe moet ik dit voor me zien?
Uiteraard. Echt serieus hardcore pesten is voor psycho's.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:30 schreef Koral het volgende:
Als het soms is kun je het misschien beter plagen noemen? Zeker als je iemand niet echt pijn wil doen.
Terechte kritiek kan voor iemand met een verleden waarin hij gepest is ook overkomen als pesten. Dat zijn meestal de mensen die niet al te sterk in hun schoenen staan en daardoor terechte kritiek of wat dan ook opvatten als pesten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nergens komen alleen maar kusjekroelposts voorbij. Maar terechte kritiek geven en daarbij misschien niet al te veel tact tonen is wat anders dan bewust gaan pesten.
Ik ben al een paar keer met de dood/klappen bedreigd vanwege posts op fok. Mensen die ook daadwerkelijk gingen zoeken waar mijn huis woont enzo. Sommige mensen nemen het allemaal veel te serieus.quote:
serieus?quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben al een paar keer met de dood/klappen bedreigd vanwege posts op fok. Mensen die ook daadwerkelijk gingen zoeken waar mijn huis woont enzo. Sommige mensen nemen het allemaal veel te serieus.
Ja, wel lang geleden. Maar serieus.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:12 schreef FANN het volgende:
[..]
serieus?
dat vind ik dan toch wel érg ver gaan....
kelere
Nou, dat is dan wel een idioot geweest...quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, wel lang geleden. Maar serieus.
En ik had een stalker. Iemand die op élke post reageerde, dagelijks pm/dm stuurde, fotoboek volspamde. Waarschijnlijk omdat ik een keer iets verkeerds had gezegd. Dit is minder lang geleden.
De crew neemt dit ook niet serieus, dus je moet het zelf maar oplossen.
Je hebt er wat volk tussenzitten.
Als je dan wat minder stevig in je schoenen staat (98% van fok) dan kan ik me wel voorstellen dat het vervelend is.
Negeren. Blocken op pm/dm, fotoboek posts verwijderen. En negeren. Oh en negeren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou, dat is dan wel een idioot geweest...
Hoe ben je daar vanaf gekomen dan?
Mooi gedaan danquote:Op donderdag 7 juli 2016 13:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Negeren. Blocken op pm/dm, fotoboek posts verwijderen. En negeren. Oh en negeren.
Kennelijk ging de lol er toen af.
Voor jou ja, voor de meeste mensen, maar niet iedereen werkt zoquote:Op donderdag 7 juli 2016 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Terechte kritiek kan voor iemand met een verleden waarin hij gepest is ook overkomen als pesten. Dat zijn meestal de mensen die niet al te sterk in hun schoenen staan en daardoor terechte kritiek of wat dan ook opvatten als pesten.
Het is een forum. Hoe kun je nou op een forum in hemelsnaam gepest worden? Klik je t forum dicht. Hoppa, klaar. Of je trekt je er gewoon niks van aan. Het. Is. Maar. Internet.
Waarom zou een user het zomaar mogen verpesten voor een andere user?quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Terechte kritiek kan voor iemand met een verleden waarin hij gepest is ook overkomen als pesten. Dat zijn meestal de mensen die niet al te sterk in hun schoenen staan en daardoor terechte kritiek of wat dan ook opvatten als pesten.
Het is een forum. Hoe kun je nou op een forum in hemelsnaam gepest worden? Klik je t forum dicht. Hoppa, klaar. Of je trekt je er gewoon niks van aan. Het. Is. Maar. Internet.
Waarom zou je een internetrandom überhaupt iets laten verpesten?quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:52 schreef FANN het volgende:
[..]
Waarom zou een user het zomaar mogen verpesten voor een andere user?
Is toch niet normaal?
FOK in niet helemaal internetrandom meer te noemen, maar dan nog...quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom zou je een internetrandom überhaupt iets laten verpesten?
Is toch niet normaal?
Ik ken niemand van FOK persoonlijk dus voor mij is iedereen een internetrandom. Dat is trouwens niet een neerbuigende term, dat is gewoon zoals het isquote:Op donderdag 7 juli 2016 13:57 schreef FANN het volgende:
[..]
FOK in niet helemaal internetrandom meer te noemen, maar dan nog...
Je gekwetst voelen door internetrandoms is inderdaad ietwat sneu, vind ik.quote:het is sneu gedrag...
quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Je gekwetst voelen door internetrandoms is inderdaad ietwat sneu, vind ik.
Ja. Ik ben van mening dat als je je 'gekwetst' voelt op internet dat je beter niet op internet of de betreffende site kan rondhangen totdat je hebt geleerd hoe je met dat soort dingen om moet gaan.quote:
Het is geen excuus voor hufterig online-gedrag verder, maar als je je daar echt wat van aantrekt waardoor je je 'irl' kut gaat voelen dan ben je gewoon niet helemaal op je plaats, lijkt mij.quote:dat is ook een manier natuurlijk, maar of dat juist is vraag ik me af...
Baas. GMTA.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Ik ben van mening dat als je je 'gekwetst' voelt op internet dat je beter niet op internet of de betreffende site kan rondhangen totdat je hebt geleerd hoe je met dat soort dingen om moet gaan.
[..]
Het is geen excuus voor hufterig online-gedrag verder, maar als je je daar echt wat van aantrekt waardoor je je 'irl' kut gaat voelen dan ben je gewoon niet helemaal op je plaats, lijkt mij.
Daarnaast: Wat is pesterig gedrag? Ik heb zoals gezegd regelmatig doodsbedreigingen en allerlei verwensingen in PM gehad maar ik lach er smakelijk om.
nah, ik persoonljk heb er gelukkig niet zoveel last van hoor, maar doodsbedreigingenquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Ik ben van mening dat als je je 'gekwetst' voelt op internet dat je beter niet op internet of de betreffende site kan rondhangen totdat je hebt geleerd hoe je met dat soort dingen om moet gaan.
[..]
Het is geen excuus voor hufterig online-gedrag verder, maar als je je daar echt wat van aantrekt waardoor je je 'irl' kut gaat voelen dan ben je gewoon niet helemaal op je plaats, lijkt mij.
Daarnaast: Wat is pesterig gedrag? Ik heb zoals gezegd regelmatig doodsbedreigingen en allerlei verwensingen in PM gehad maar ik lach er smakelijk om.
Dat jij smakelijk om kunt lachen is mooi, maar dat maakt dergelijk gedrag niet normaal. En het moet ook niet getolereerd worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het ook ver gaan, daarom vind ik het juist komisch als iemand dermate emotioneel wordt dat ze iemand die ze niet kennen compleet gaan uitscheldenquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef FANN het volgende:
[..]
nah, ik persoonljk heb er gelukkig niet zoveel last van hoor, maar doodsbedreigingen
en zulks wat ik hier allemaal lees vind ik wel vér gaan, eigenlijk gewoon idioot...
Heb ik gelukkig ook nog nooit meegemaaktzelfs niet een béétje
Die mening kan je uiteraard hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat jij smakelijk om kunt lachen is mooi, maar dat maakt dergelijk gedrag niet normaal. En het moet ook niet getolereerd worden.
Ja dat bedoel ik dus, dat kan een hoop verpesten...quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef habitue het volgende:
Iemand herhaaldelijk compleet de grond inboren vind ik dan wel weer kansloos.
Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef K44S het volgende:
Als iemand zich gekwetst voelt via een forum of het "social media". Dan neem je het wel erg persoonlijk allemaal.
Die heb je toch zelf vrij gegeven?quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.
Wat ik vaak zie gebeuren is dat bepaalde typen de (negatieve) aandacht wel fijn vinden. Het voedt ze. Ze openen topics, vestigen de aandacht op zichzelf door absurd/belachelijk te posten en krijgen dan pas een lading pesterij over zich heen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mwah, dat komt op mij een beetje over alsof pesten wordt goedgepraat. Plagen of tough love doe je geen vlieg kwaad mee natuurlijk, maar echt iemand pesten/bewust belachelijk maken is toch wel net even wat anders.
(...)
Iemand die wel rekening houdt met anderen, maar online gepest wordt moet maar het internet uitzetten, terwijl de mensen die pesten juist beschermt worden.
Dat is toch geen vrijbrief om er van alles mee te doen? Ervan uitgaande dat iemand die inderdaad heeft vrijgegeven, aan één of meerdere personen. Mijn foto is in het verleden ook wel eens gebruikt om me belachelijk te maken. Ja, die had ik zelf gedeeld. Dus dan is het maar goed?quote:
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.quote:Ik zou het bijna willen vergelijken met -de slechte type-buitenlander. Maar dat is wel extreem.
Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch geen vrijbrief om er van alles mee te doen? Ervan uitgaande dat iemand die inderdaad heeft vrijgegeven, aan één of meerdere personen. Mijn foto is in het verleden ook wel eens gebruikt om me belachelijk te maken. Ja, die had ik zelf gedeeld. Dus dan is het maar goed?
Dat vind ik overigens wel een voorbeeld van pestgedrag.
[..]
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.
Of iets heel geks: je kraakt diegene niet continue afquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:31 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).
Ik doel ik: "-Strawberry, wat is dat voor idiote naam". als ik dit continue blijf zeggen en je voor de rest belachelijk maak dmv je schrijfwijze,mening, tips die je hier geeft af te kraken.
Dat zie ik ook als pesten. Maar, kan je daar niet tegen? Dan kan je maar beter niet op een forum/ socialmedia zetten.
Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef K44S het volgende:
Als iemand zich gekwetst voelt via een forum of het "social media". Dan neem je het wel erg persoonlijk allemaal.
Maar er zullen er altijd zijn die toch blijven posten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:31 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).
Ik doel ik: "-Strawberry, wat is dat voor idiote naam". als ik dit continue blijf zeggen en je voor de rest belachelijk maak dmv je schrijfwijze,mening, tips die je hier geeft af te kraken.
Dat zie ik ook als pesten. Maar, kan je daar niet tegen? Dan kan je maar beter niet op een forum/ socialmedia zetten.
Daarom plaats ik ook geen gegevens en foto's op fokquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.
Mijn visie: Pesten is slecht. Op welke manier dan ook.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of iets heel geks: je kraakt diegene niet continue afJe legt de verantwoordelijkheid bij degene die continue beledigd wordt (want ja, diegene moet maar weg), terwijl de pester in dit scenario gewoon door kan gaan. Je kan ook gewoon normaal doen online.
Kort door de bocht: Ja.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.
Dat idee?
Gezien je hele reactie: Klopt. Dat is de meest zwart of witte keuzen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar er zullen er altijd zijn die toch blijven posten.
Er zijn eigenlijk twee opties:
1) Pestgedrag wordt gereguleerd door moderators
2) Niet meer op een forum/sociale media komen
Je kunt natuurlijk niet zeggen dat optie 2 in alle situaties toepasbaar is, net zo min als dat je alle negativiteit kunt reguleren. Ik denk dat een combinatie van bovenstaande het beste is. Echt pestgedrag moet worden aangepakt, maar niet in zoverre dat je bijna niets meer mag zeggen. Als iemand echt niets kan hebben dan kan die persoon inderdaad beter niet meer op een forum komen. Maar hoe zou je dat moeten doen? Je zou iemand kunnen bannen als problematiek FOK! te boven gaat, maar ook daar is niet altijd sprake van.
Het onderscheid tussen wat moet kunnen en wat te ver gaat is gewoon erg lastig te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
In het praktijk werkt het niet zo natuurlijk. Online ook niet. Zou ook niet zo moeten werken IMO, vind niet dat degene die gepest wordt zich moet aanpassen. Het zijn de pesters die moeten stoppen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.
Dat idee?
Sommige doen het inderdaad voor de aandacht, maar ik heb ook het idee dat er een paar zijn die door hun stoornis zo onsympathiek reageren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het laat mij echt compleet koud wat iemand hier van mij vindtMaar pesten zelf vind ik een beetje sneu inderdaad, hoewel het in sommige gevallen wel begrijpelijk is. Zoals hierboven al gezegd is lijkt het wel of sommige users expres in een negatief daglicht willen komen om zo reacties uit te lokken.
Goed, voorbeeld: Kees klaagt dat hij zijn werk niet leuk vindt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:53 schreef Samzz het volgende:
Dus als een gepeste persoon ervoor kiest met adviezen niks te doen (om wat voor reden dan ook), dan vraagt die persoon erom gepest te worden? Dat vind ik vreemd. Niemand wil gepest worden, het is niet leuk of zo.
Serieus? Wanneer iemand niets doet met goedbedoelde adviezen vind je dat je het recht hebt die persoon de grond in te boren?quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:51 schreef K44S het volgende:
[..]
Mijn visie: Pesten is slecht. Op welke manier dan ook.
Dat wil ik namelijk wel even duidelijk maken.
Maar, ik vind "pesten" logisch, als de gepeste persoon niks doet bij bijv hulp die geboden wordt en dat de gepeste er dan niets mee doet. Dan vind ik het niet 'gek'.
Dat is inderdaad wel heel kort door de bocht ja. Misschien moet je me de link tussen het maatschappelijk debat en een individuele pestsituatie nog eens uitleggen. Want ik snap niet hoe het een het ander rechtvaardigt.quote:Kort door de bocht: Ja.
Zie -tot nu toe- 2016 in een notendop: Racisme op welk vlak het denkbaar is.
-Zwarte piet: Tot 2015 wist de gemiddelde Nederlander niet beter dan dat zwarte piet niet meer is dan de vrijwilliger van Sinterklaas.
-partij DENK: ALLES is racisme als het niet in MIJN straatje past.
Dit valt voor mij ook onder het idee van gepest worden.
Het is misschien wat vergezocht, maar hier valt het wel op neer.
Dit wel inderdaad, zelfs al doet Kees er niks mee, prima! Maar blijf dan niet steeeds topics maken dat je je werk niet leuk vind.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:57 schreef K44S het volgende:
[..]
Goed, voorbeeld: Kees klaagt dat hij zijn werk niet leuk vindt.
Kees krijgt tips hoe hier mee om te gaan/wat te kunnen doen.
Kees blijft na maaanden en vele topic's nog steeds klagen.
Kees heeft niks gedaan met de tips en verwacht nog meer tips/een middel om zijn werk tóch nog leuk te vinden.
Kees wordt online 'gepest' omdat hij niks met de tips heeft gedaan.
Voor als nog worden de pesters gecorrigeerd.
Dat de pesters gecorrigeerd worden: Meer dan prima.
Is het toch nog logisch dat er wordt gepest: Ja. Kees had wat met de tips kunnen doen. Dan werd Kees niet gepest.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet logisch dat Kees dan gepest wordt. Wanneer Kees genegeerd zou worden, zou ik dat logischer vinden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:57 schreef K44S het volgende:
[..]
Kees heeft niks gedaan met de tips en verwacht nog meer tips/een middel om zijn werk tóch nog leuk te vinden.
Is het toch nog logisch dat er wordt gepest: Ja. Kees had wat met de tips kunnen doen. Dan werd Kees niet gepest.
Dat is het dus. Het zijn vaak mensen met ernstige aandoeningen die daardoor niet zo sociaal handig zijn. Autisme, persoonlijkheidsstoornissen, schizofrenie, noem maar op. Ze maken een topic of post waarvan mensen vinden dat het onzinnig is, maar dat snappen ze zelf niet. En dan is het natuurlijk lelijke gedrag om die persoon te gaan pesten of buitensluiten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:54 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Sommige doen het inderdaad voor de aandacht, maar ik heb ook het idee dat er een paar zijn die door hun stoornis zo onsympathiek reageren.
Pesten wel, maar buitensluiten als in negeren? Dat lijkt me dan de beste oplossing juist.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is het dus. Het zijn vaak mensen met ernstige aandoeningen die daardoor niet zo sociaal handig zijn. Autisme, persoonlijkheidsstoornissen, schizofrenie, noem maar op. Ze maken een topic of post waarvan mensen vinden dat het onzinnig is, maar dat snappen ze zelf niet. En dan is het natuurlijk lelijke gedrag om die persoon te gaan pesten of buitensluiten.
In het geval van de hypothetische Kees hierboven is dat idd het beste.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Pesten wel, maar buitensluiten als in negeren? Dat lijkt me dan de beste oplossing juist.
Tja, als donker persoon krijg ik vooral te maken met subtiele pestgedrag dan (oftewel racisme). Ze zeggen het niet in mijn gezicht, maar gaan allemaal achterbakse dingen doen om mij te ondermijnen. Niet dat iedereen dat doet, maar de mensen die een negatieve mening hebben over donkere mensen of andere buitenlanders kunnen heel sneaky zijn daarin.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Serieus? Wanneer iemand niets doet met goedbedoelde adviezen vind je dat je het recht hebt die persoon de grond in te boren?
[..]
Dat is inderdaad wel heel kort door de bocht ja. Misschien moet je me de link tussen het maatschappelijk debat en een individuele pestsituatie nog eens uitleggen. Want ik snap niet hoe het een het ander rechtvaardigt.
Nou online negeren kan geen kwaad, maar iemand bewust buitensluiten IRL, dus bijvoorbeeld op kantoor of in een vereniging, dat kan net zo kwalijk zijn als direct pesten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Pesten wel, maar buitensluiten als in negeren? Dat lijkt me dan de beste oplossing juist.
Het is een beetje zoals blijven in een ongezonde relatie. Voor mensen van buitenaf is het enorm helder dat de relatie ongezond is voor die persoon, maar die persoon ziet dat toch anders in. Of dat nou komt omdat ze het gewend is (bijv. opvoeding met beledigende/manipulatieve ourders), of door een laag zelfbeeld, of omdat ze goedpraat of omdat ze niet durven, of wat dan ook; zij blijven in die relatie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:53 schreef Samzz het volgende:
Dus als een gepeste persoon ervoor kiest met adviezen niks te doen (om wat voor reden dan ook), dan vraagt die persoon erom gepest te worden? Dat vind ik vreemd. Niemand wil gepest worden, het is niet leuk of zo.
En net zeg je nog iets in de trant van 'dat iemand de website maar gewoon weg moet klikken als het niet bevalt'.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:57 schreef K44S het volgende:
[..]
Recht? Nee, logisch? Actie -> Reactie wel.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Serieus? Wanneer iemand niets doet met goedbedoelde adviezen vind je dat je het recht hebt die persoon de grond in te boren?
[..]
Dat is inderdaad wel heel kort door de bocht ja. Misschien moet je me de link tussen het maatschappelijk debat en een individuele pestsituatie nog eens uitleggen. Want ik snap niet hoe het een het ander rechtvaardigt.
Klopt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet logisch dat Kees dan gepest wordt. Wanneer Kees genegeerd zou worden, zou ik dat logischer vinden.
Kees is niet verplicht iets met tips te doen. Dat vergeten veel mensen. Niet alleen hier, dat zie je overal.
Nog een keer: Ik keur pest absoluut niet goed. Maar weet wel wat het pesten heeft gecreëerd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dit wel inderdaad, zelfs al doet Kees er niks mee, prima! Maar blijf dan niet steeeds topics maken dat je je werk niet leuk vind.
Bedoelde ook uiteraard onlinequote:Op donderdag 7 juli 2016 15:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou online negeren kan geen kwaad, maar iemand bewust buitensluiten IRL, dus bijvoorbeeld op kantoor of in een vereniging, dat kan net zo kwalijk zijn als direct pesten.
Slechte moderatie als Kees dan nog steeds een platform krijgt om zijn herkauwde rotzooi te spuien en vervolgens in bescherming wordt genomen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet logisch dat Kees dan gepest wordt. Wanneer Kees genegeerd zou worden, zou ik dat logischer vinden.
Kees is niet verplicht iets met tips te doen. Dat vergeten veel mensen. Niet alleen hier, dat zie je overal.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
oh moeder van godquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
In het geval van de hypothetische Kees hierboven is dat idd het beste.
Als kees ook in bepaalde topic's gaat zeiken dat zijn werk niet leuk is... en dat topic gaat het om precies dat werksoort uitvoeren of het zoeken van dat soort werk. Dan is het erg vervelend als iemand continue zeikt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:04 schreef probeer het volgende:
[..]
En net zeg je nog iets in de trant van 'dat iemand de website maar gewoon weg moet klikken als het niet bevalt'.
Dat werkt blijkbaar maar één kant op? Want je lijkt het prima te vinden als iemand een negatief-zeik-topic aangrijpt om de TS te pesten. Zou je dan niet ook zeggen 'goh, klik dat topic weg en negeer die user?'
quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:04 schreef zarGon het volgende:
[..
Als die persoon op dezelfde manier blijft doorgaan na al het kritiek, feedback en oprechte verbeterpogingen, dan geeft dat een signaal af. "Ik doe wat ik wil, zoals ik het wil"... Dat is prima, maar dan moet je niet gaan verwachten dat iedereen gaat afwijken omdat jij je als een randdebiel gedraagt. In het echt word je uit de groep gegooid, online werkt dat net zo.
Begrijp dat er van twee kanten naar gekeken moet worden, maar dit is nogal arbitrair? Als een gepeste al geen vat op zichzelf heeft (bv door een stoornis) kun je dan verwachten dat hij snapt welke interactie bepaalde reacties oproept?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:05 schreef K44S het volgende:
Is het iets waar de gepeste geen vat op heeft? Dan vind het echt niet kunnen.
Ook nogal arbitrair.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:06 schreef zarGon het volgende:
Het werkt beide kanten op. Kees moet zijn kans krijgen om zijn problematiek te bespreken, maar dat moet niet zo ver gaan dat Kees de rest lastigvalt met zijn aanwezigheid over zijn problematiek.
Ik vind dit eigenlijk ook.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is nou eenmaal veel makkelijker voor mensen om anderen belachelijk te maken of te pesten vanaf hun veilige computertje. Dat gebeurt overal op het internet trouwens. Op sommige plekken gaat dat pesten echt heel ver. Het is een stuk anoniemer en daarmee dus een stuk veiliger voor mensen om lekker los te gaan. Dan praten ze het vervolgens goed met ''ach, het is internet - dan kun je dit verwachten'''), maar ik vind dat best een zorgwekkende ontwikkeling eigenlijk. Veel mensen weten niet wat voor schade ze ermee aan kunnen richten. Je weet nooit (helemaal hier in R&P) wie er werkelijk schuil gaat achter een TS. Je weet nooit hoe stable ze zijn, of wat ze hebben meegemaakt.
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:10 schreef Koral het volgende:
[..]
Begrijp dat er van twee kanten naar gekeken moet worden, maar dit is nogal arbitrair? Als een gepeste al geen vat op zichzelf heeft (bv door een stoornis) kun je dan verwachten dat hij snapt welke interactie bepaalde reacties oproept?
[..]
Ook nogal arbitrair.
Ik vind het gewoon een beetje krom ..quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:09 schreef K44S het volgende:
[..]
Als kees ook in bepaalde topic's gaat zeiken dat zijn werk niet leuk is... en dat topic gaat het om precies dat werksoort uitvoeren of het zoeken van dat soort werk. Dan is het erg vervelend als iemand continue zeikt.
En dan dit:
[..]
Je hebt negeren als in buitensluiten en dat is slecht.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nog maal, ik keur het niet goed. Ik vind de actie-reactie niet gek.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een beetje krom ..
Kees verkloot topics en verziekt zijn verstandhouding met anderen. De 'fuck jullie, ik doe wat ik wil'-houding. Dat keuren mensen terecht af. Maar is het dan een beetje hypocriet om Kees daarna op precies dezelfde manier te behandelen? Verlagen tot hetzelfde niveau onder het mom van 'ja maar hij/zij begon er mee!'?
En voor de goede orde .. ja, ik ben in bepaalde topics ook wel eens te ver gegaan tegenover een specifieke user. Voornamelijk vanuit frustratie die er dan uit wil, en zich uit in rechtstreeks gemene posts. (al heb ik pas 10 notes oid, dus dat valt ook wel mee in 9 jaar ..) Maar ik weet dan iig wel dat ik fout zat, dat het aan mij ligt dat ik me zo laat kennen. Ik heb iig nooit gedacht 'hij vraagt er om, dus dan is het niet gek'.
Ben ik met je eens. Ook met je laatste zin. Maar dat vind ik wat anders dan bewust die persoon dan maar gaan pesten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals blijven in een ongezonde relatie. Voor mensen van buitenaf is het enorm helder dat de relatie ongezond is voor die persoon, maar die persoon ziet dat toch anders in. Of dat nou komt omdat ze het gewend is (bijv. opvoeding met beledigende/manipulatieve ourders), of door een laag zelfbeeld, of omdat ze goedpraat of omdat ze niet durven, of wat dan ook; zij blijven in die relatie.
Als die persoon op dezelfde manier blijft doorgaan na al het kritiek, feedback en oprechte verbeterpogingen, dan geeft dat een signaal af. "Ik doe wat ik wil, zoals ik het wil"... Dat is prima, maar dan moet je niet gaan verwachten dat iedereen gaat afwijken omdat jij je als een randdebiel gedraagt. In het echt word je uit de groep gegooid, online werkt dat net zo.
Fok is een super groot forum waar voor ieder wat wils is. Er is ruimte genoeg voor iedereen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:14 schreef zarGon het volgende:
van die dooddoeners als dan reageer je niet, dan klik je toch niet, dan klik je toch weg
ja, lekker stil blijven en ondertussen zien dat steeds meer mensen wegblijven omdat er niet adequaat wordt ingegrepen...
opkomen voor de zwakkeren is prima, maar het moet niet zo worden dat die zwakkeren vrij spel krijgen en de rest irriteren met hun aanwezigheid en zodoende mensen weggaan... dan is het balans zoek
zo werkt het in het echte leven ook niet. nou eigenlijk wel, dan loop je gewoon weg. de vraag is of dat in dit geval gewenst is... raak je lekker je users kwijt
mishu plsquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:19 schreef Mishu het volgende:
[..]
Fok is een super groot forum waar voor ieder wat wils is. Er is ruimte genoeg voor iedereen.
En daarom is het ook niet nodig dat Kees 30 topics opent en daar zal dan ook gewoon op gemod worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Slechte moderatie als Kees dan nog steeds een platform krijgt om zijn herkauwde rotzooi te spuien en vervolgens in bescherming wordt genomen.
Het werkt beide kanten op. Kees moet zijn kans krijgen om zijn problematiek te bespreken, maar dat moet niet zo ver gaan dat Kees de rest lastigvalt met zijn aanwezigheid over zijn problematiek.
Eerste keer een bal tegen je raam... Prima. Tweede keer waarschuw je. Derde keer word je boos. De vierde keer steek je de bal lek. Alles heeft zijn grenzen.
Daarbij slaat het toch nergens op dat je niet op iemand zoumogen reageren. De meest debiele wereldvreemde hersenspinsels op het internet gooien en dan zou je daar niet tegenin mogen gaan. Ja dag.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:10 schreef zarGon het volgende:
beste users, jullie mogen alles posten en doen
maar users, ik wil dat jullie gaan luisteren naar mij
ja, al jullie 100 users
jullie gaan die persoon negeren, ok?
99 users "ok"
die ene users denkt fuck you, dit slik ik niet, ik post wat ik wil
die ene user reageert
dan komt een ander
dan de ander
succes samzz, echt waar, dat gaat echt werken
Het probleem is niet dat die problemen niet weggaan.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:14 schreef schrijfveer het volgende:
Ergens is het ook wel inherent aan R&P dat users vaak topics openen over steeds hetzelfde onderwerp. Problemen gaan niet weg en ergens is het dan fijn om je frustraties over je psychische klachten te uiten. Dat maakt het ook gelijk zo lastig in dit forum.
Voor sommigen is het een tijdsbesteding, voor anderen bijna hun hele sociale leven.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:21 schreef Mishu het volgende:
Misschien bijten mensen zich ook wel te veel vast in conflicten hier op dit forum. Misschien moeten mensen zichzelf iets minder serieus nemen en inzien dat als zij zich aan iets storen dat de wereld dan niet gelijk vergaat. Het is maar een tijdsbesteding mensen.
Ik ook niet. Zoals ik zeg, soms reageer ik ook op een ongepaste manier terwijl ik dat niet zou moeten doen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:18 schreef K44S het volgende:
[..]
Nog maal, ik keur het niet goed. Ik vind de actie-reactie niet gek.
Preciesquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:17 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je hebt negeren als in buitensluiten en dat is slecht.
En je hebt negeren als in die persoon een beetje laten, gewoon wegklikken als iets je niet aanstaat, en dat is goed. Vergelijk het met in een kringgesprek niet overal op in gaan bij een persoon die je irriteert maar ook niet verhinderen dat anderen hem wel aardig vinden. Leven en laten leven.
Het negeren moet geen passieve agressie zijn.
Tuurlijk mag je reageren. Er moet alleen niet gepest worden. Dat is het punt. Als iets je ergert na zoveel tijd, dan is het toch makkelijker om dan maar gewoon niks meer te zeggen? Het te laten gaan?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:20 schreef habitue het volgende:
[..]
Daarbij slaat het toch nergens op dat je niet op iemand zoumogen reageren. De meest debiele wereldvreemde hersenspinsels op het internet gooien en dan zou je daar niet tegenin mogen gaan. Ja dag.
Dat is dus niet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:10 schreef zarGon het volgende:
ja, al jullie 100 users
99 users "ok"
die ene user reageert
dan komt een ander
dan de ander
Dat is blaming the victim. Je hoort daar alsnog geen misbruik te maken, ookal is het misschien naief.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:18 schreef K44S het volgende:
[..]
Die heb je toch zelf vrij gegeven?
Ik zou het bijna willen vergelijken met -de slechte type-buitenlander. Maar dat is wel extreem.
Klopt. En daar wordt aan gewerktquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat die problemen niet weggaan.
Het probleem is hoe men omgaat met de reacties, en hoe men erop reageert. Het moet leuk blijven voor iedereen die zijn probleem post, maar het moet ook blijven voor mensen die advies geven en tijd investeren in de problemen van mensen.
Je hebt niet de luxe om én om advies te vragen én arrogant te doen (niets doen met de adviezen, beter weten). Dat botst in het echte leven, dat botst digitaal.
Ja, inderdaad. Als iemand in een kringgesprek een klootzak is of arrogant doet of betweterig doet of voor de zoveelste keer over zijn problemen praat en niets doet met de adviezen, dan loop je weg.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:17 schreef Mishu het volgende:
En je hebt negeren als in die persoon een beetje laten, gewoon wegklikken als iets je niet aanstaat, en dat is goed. Vergelijk het met in een kringgesprek niet overal op in gaan bij een persoon die je irriteert maar ook niet verhinderen dat anderen hem wel aardig vinden. Leven en laten leven.
Dat is dan ook geen pesten. Maar soms heb ik wel eens iets gereport omdat het gewoon een persoonlijke vete leek; je weet wel, afzeiken omdat het die ene user is. Triest vind ik dat.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat die problemen niet weggaan.
Het probleem is hoe men omgaat met de reacties, en hoe men erop reageert. Het moet leuk blijven voor iedereen die zijn probleem post, maar het moet ook blijven voor mensen die advies geven en tijd investeren in de problemen van mensen.
Je hebt niet de luxe om én om advies te vragen én arrogant te doen (niets doen met de adviezen, beter weten). Dat botst in het echte leven, dat botst digitaal.
De pester bedoel je denk ik?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ook niet. Zoals ik zeg, soms reageer ik ook op een ongepaste manier terwijl ik dat niet zou moeten doen.
Maar ik durf dan toch echt niet vol te houden dat het allemaal aan de actie van de ander ligt. Op dat moment van reactie bedien ik mezelf namelijk van precies het niveau wat me zo tegen staat. En ik ben volwassen genoeg (daarbij, vrije wil, niemand dwingt me om er op in te gaan) om beter te moeten weten. Het zou men sieren als er dan iig het besef bestaat dat degene die reageert precies op dezelfde manier bezig is als degene die de initiële actie ondernam. Wellicht zelfs nog een stukje lager, gezien het hele 'je laten kennen' aspect bij degene die reageert.
Lees mijn reacties eens, pesten ben ik tegen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is blaming the victim. Je hoort daar alsnog geen misbruik te maken, ookal is het misschien naief.
Nee, niet weglopen van het forum. Je energie stoppen in een TS waarvan je weet dat diegene de input wel waardeert.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Als iemand in een kringgesprek een klootzak is of arrogant doet of betweterig doet of voor de zoveelste keer over zijn problemen praat en niets doet met de adviezen, dan loop je weg.
Dus wat doe je dan digitaal? Gewoon weglopen van het forum. Jawel, dat helpt echt. Die persoon komt de volgende verjaardag gewoon weer lekker hetzelfde gedrag vertonen, maar jij hebt er geen last meer van. Want jij zit ergens anders. Maar ondertussen sterft dat hele kring uit.
Goed bezig, ja. Laten we R&P op die manier uit laten sterven. Klik lekker een eind weg..
Het wordt pesten als er niet adequaat wordt gereageerd. Wanneer iemand te veel ruimte krijgt om te kliederen levert dat wrijvingen op.quote:
De vraag is meer waarom die ene user wordt afgezeken... Soms is er een geschiedenis die je moeilijk kunt negeren.quote:Maar soms heb ik wel eens iets gereport omdat het gewoon een persoonlijke vete leek; je weet wel, afzeiken omdat het die ene user is. Triest vind ik dat.
Je hebt het over mensen die gevruik maken van mensen hun foto's en privegegevens om ze even lekker te kakken te zetten. Dat heeft niets meer met reactie te maken. Overigens denk ik dat we het gewoon eens zijn, maar helaas kun je met alleen tekst nooit volledig communiceren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:36 schreef K44S het volgende:
[..]
Lees mijn reacties eens, pesten ben ik tegen.
De manier : Actie - reactie. Is interessant om daar een mening in te ontwikkelen wat de grens is tussen plagen naar pesten.
En die user moet ook niet alle ruimte krijgen om te kliederen. Daarentegen is het ook niet kies een user maar gewoon te gaan pesten omdat hij/zij dat uitlokt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het wordt pesten als er niet adequaat wordt gereageerd. Wanneer iemand te veel ruimte krijgt om te kliederen levert dat wrijvingen op.
[..]
De vraag is meer waarom die ene user wordt afgezeken... Soms is er een geschiedenis die je moeilijk kunt negeren.
Dat is inderdaad een pest-vorm waar de ge-pestte,totaal geen grip op heeft.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen die gevruik maken van mensen hun foto's en privegegevens om ze even lekker te kakken te zetten. Dat heeft niets meer met reactie te maken. Overigens denk ik dat we het gewoon eens zijn, maar helaas kun je met alleen tekst nooit volledig communiceren.
Dat is denk ik ook vaak de kern van onbegrip hier. Het feit dat we alleen tekst en smileys hebben...
Dik gedrukte stoor ik me het meest aan. Dat wordt wel vaker geroepen. Niemand zegt dat je weg moet van het forum. Er zijn talloze topics in R&P. Wij modereren erop dat mensen niet teveel topics aanmaken of andermans topics gaan claimen (doen we dat niet goed genoeg, dan zijn daar TR's voor). Waarom is het dan zo moeilijk om gewoon niet de topics in te gaan waarvan je vooraf al weet dat het toch alleen maar irritatie gaat opwekken? Dat snap ik oprecht niet. Het is meteen zo overdreven om te roepen dat wij willen dat users dan maar weg moeten lopen van het forum. Negeer gewoon enkel de topics die irritatie opwekken en dan heb je nog genoeg keuze.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Als iemand in een kringgesprek een klootzak is of arrogant doet of betweterig doet of voor de zoveelste keer over zijn problemen praat en niets doet met de adviezen, dan loop je weg.
Dus wat doe je dan digitaal? Gewoon weglopen van het forum. Jawel, dat helpt echt. Die persoon komt de volgende verjaardag gewoon weer lekker hetzelfde gedrag vertonen, maar jij hebt er geen last meer van. Want jij zit ergens anders. Maar ondertussen sterft dat hele kring uit.
Goed bezig, ja. Laten we R&P op die manier uit laten sterven. Klik lekker een eind weg..
Goedbedoeld, eerlijk waar. Alleen komt dat in de praktijk neer op 'negeren'. Het is namelijk niet zo dat die personen het bij één topic houden, of dat het er maar eentje is... Je moet ze actief aan vermijden op sommige momenten en dat is soms nog moeilijker dan wél reageren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, niet weglopen van het forum. Je energie stoppen in een TS waarvan je weet dat diegene de input wel waardeert.
Serieus, wat zeg je hier eigenlijk? Dit is toch nietszeggend?quote:Er wordt nergens gezegd dat er niet gereageerd mág worden, maar er staat ook nergens dat je moét reageren.
Lopen hand in hand. Als die klootzak of betweter blijft terugkomen escaleert het.quote:En iemand die klootzakkerig of betweterig doet kun je best op de plek zetten. Dat is wat anders dan structureel users gaan pesten.
Je hoeft niet te stoppen met dit werk! Als je maar leert omgaan met ongemotiveerde Kees?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dik gedrukte stoor ik me het meest aan. Dat wordt wel vaker geroepen. Niemand zegt dat je weg moet van het forum. Er zijn talloze topics in R&P. Wij modereren erop dat mensen niet teveel topics aanmaken of andermans topics gaan claimen (doen we dat niet goed genoeg, dan zijn daar TR's voor). Waarom is het dan zo moeilijk om gewoon niet de topics in te gaan waarvan je vooraf al weet dat het toch alleen maar irritatie gaat opwekken? Dat snap ik oprecht niet. Het is meteen zo overdreven om te roepen dat wij willen dat users dan maar weg moeten lopen van het forum. Negeer gewoon enkel de topics die irritatie opwekken en dan heb je nog genoeg keuze.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon niet de topics te openen waarbij je van tevoren weet dat het alleen maar irritatie gaat opwekken?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo moeilijk om gewoon niet de topics in te gaan waarvan je vooraf al weet dat het toch alleen maar irritatie gaat opwekken? Dat snap ik oprecht niet.
Ik snap dat vermijden op gegeven moment moeilijker is dan reagerenquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Goedbedoeld, eerlijk waar. Alleen komt dat in de praktijk neer op 'negeren'. Het is namelijk niet zo dat die personen het bij één topic houden, of dat het er maar eentje is... Je moet ze actief aan vermijden op sommige momenten en dat is soms nog moeilijker dan wél reageren.
[..]
Serieus, wat zeg je hier eigenlijk? Dit is toch nietszeggend?
[..]
Lopen hand in hand. Als die klootzak of betweter blijft terugkomen escaleert het.
Dat pesten op FOK! is geen incidentje. Ja, wel als het newbie gaat. Maar dat houdt dan snel op. Of als het een topic is dat veel losmaakt. Dan worden er te snel met bepaalde krachttermen gegooid. Verder is iets dat zichtbaar is omdat er fundamenteel iets niet klopt.
Op de middelbare school was het makkelijk. Je sloeg de pester die het meest populair was op zijn bek, zo hard als je kon. Daarna was het klaar. Dan zochten ze een ander... zo werkt het hier ook. Degenen die 'zwak' zijn, laten dat onbewust of bewust merken en krijgen de deksel op de neus. Combineer dit met een flinke hoeveelheid jongvolwassenen en je ziet dit soort gedrag. Net een kleuterklas.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:41 schreef K44S het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een pest-vorm waar de ge-pestte,totaal geen grip op heeft.
Net als mijn uitspraak in de 2e klas van het vmbo. Het gebeurt en je bent fucked.
Geheel terecht, niet luisteren of tips opvolgen resulteert tot irritatie en dus moeten ze lekker oprotten in plaats van blijven klagen zonder enige vorm van actie te ondernemen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het zijn wel vaak users die in het verleden bepaalde topics opende. Niet perse bagger, maar de topics waren niet populair. Je ziet het ook vaak bij users die willen klagen over hun problemen, maar niks doen met de feedback die ze krijgen. Bijvoorbeeld users die depressief of eenzaam zijn. Als ze niet snel genoeg doen alsof het goed gaat, worden ze de grond ingetrapt.
Ik snap beiden niet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om gewoon niet de topics te openen waarbij je van tevoren weet dat het alleen maar irritatie gaat opwekken?
Dát snap ik pas niet. Jij wel?
Mee eensquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:50 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Geheel terecht, niet luisteren of tips opvolgen resulteert tot irritatie en dus moeten ze lekker oprotten in plaats van blijven klagen zonder enige vorm van actie te ondernemen.
Iedereen moet een topic kunnen openen, zolang het binnen de policy blijft. Wat dan weer niet is toegestaan is dat mensen talloze topics aanmaken die over hetzelfde onderwerp gaan. Daar letten we op en daar modereren we op. Als mensen teveel topics aanmaken sturen we een DM/PM en verwijderen we het topic. Dat wordt dan niet altijd opgemerkt. Er wordt dus wel degelijk opgetreden tegen dat soort activiteiten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om gewoon niet de topics te openen waarbij je van tevoren weet dat het alleen maar irritatie gaat opwekken?
Dát snap ik pas niet. Jij wel?
Mensen komen hier op een forum om hun hart te luchten of advies te vragen. Dan wordt er gereageerd, iets wat ze graag willen want dat is bevestiging dat het gelezen wordt en doen vervolgens niks met de adviezen die ze wordt aangereikt. Als er dan weer vervolgens 3 vervolgtopics komen ( als voorbeeld Deezertje ) waarin hij dan weer om aandacht komt vragen voor zijn 3 maanden terug als eerstgeposte problemen, dan worden mensen daar moe van en gaan ze je als een luie donder zien die niks met zijn problemen doet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:53 schreef Samzz het volgende:
Ik zeg ook nergens dat ik niet begrijp dat mensen er moe van worden, zich gaan ergeren. Dat begrijp ik heel goed, ik heb dat zelf ookquote:Op donderdag 7 juli 2016 16:07 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Mensen komen hier op een forum om hun hart te luchten of advies te vragen. Dan wordt er gereageerd, iets wat ze graag willen want dat is bevestiging dat het gelezen wordt en doen vervolgens niks met de adviezen die ze wordt aangereikt. Als er dan weer vervolgens 3 vervolgtopics komen ( als voorbeeld Deezertje ) waarin hij dan weer om aandacht komt vragen voor zijn 3 maanden terug als eerstgeposte problemen, dan worden mensen daar moe van en gaan ze je als een luie donder zien die niks met zijn problemen doet.
Praat ik het daarmee goed? Nee, maar begrijpelijk is het wel.
Zooo, dit soort zinnen halen het bloed onder de nagels vandaan...quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kiest ervoor om weer geirriteerd te raken.
Ironisch.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zooo, dit soort zinnen halen het bloed onder de nagels vandaan...
Dat kanquote:Op donderdag 7 juli 2016 16:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zooo, dit soort zinnen halen het bloed onder de nagels vandaan...
Je spreekt je hier tegen.. Je zegt net dat een user niet teveel dezelfde topics mag aanmaken, of in ieder geval dat jullie hier op modereren, dat mensen de kans krijgen om zo te reageren. Je zegt dus eigenlijk dat jullie die mensen opnieuw ( voor de 2e, 3e, 4e keer?) een podium geven om weer hetzelfde gelul tentoon te stellen aan een ieder die hier meeleest.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat kanHaalt niet weg dat het wel zo is. Als je vooraf al weet dat je een topic ingaat van een user, waarvan je weet dat hij toch niks met adviezen doet en waarvan je toch al weet dat het je gaat irriteren..
Als ik me aan een user erger dan reageer ik gewoon niet meer. Steek ik liever mijn tijd in users die wel openstaan voor advies. Veel fijner dan het alternatief. Kost veel te veel frustratie en tijd.
Ik zeg ook niet dat je per se moet gaan pesten, maar ik zeg ook niet van mezelf dat ik niet een blad voor me mond neem. Ik zeg wat ik er op dat moment van vind en als dat een partij gezeik is van een al weet ik veel hoe lang lopend probleem bij die user en hij doet er geen flikker aan, dan kan hij best eens wat harde woorden naar zich toegesmeten krijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ik niet begrijp dat mensen er moe van worden, zich gaan ergeren. Dat begrijp ik heel goed, ik heb dat zelf ook. Maar ik ga als reactie daarop geen users pesten.
Wij krijgen wel degelijk topics gesloten als iemand zich niet aan de regels houdt. Teveel topics staan wij inderdaad niet toe, dus dan gaan de topics in kwestie dicht.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Je spreekt je hier tegen.. Je zegt net dat een user niet teveel dezelfde topics mag aanmaken, of in ieder geval dat jullie hier op modereren, dat mensen de kans krijgen om zo te reageren. Je zegt dus eigenlijk dat jullie die mensen opnieuw ( voor de 2e, 3e, 4e keer?) een podium geven om weer hetzelfde gelul tentoon te stellen aan een ieder die hier meeleest.
Dan kan je wel zeggen: dien een TR in, maar ga nou niet zeggen dat je op basis daarvan een topic gesloten krijgt..
Er wordt zelfs een topicsreeks voor iemand zijn problemen aangemaakt. Dat is dan nog het meest onlogisch.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij krijgen wel degelijk topics gesloten als iemand zich niet aan de regels houdt. Teveel topics staan wij inderdaad niet toe, dus dan gaan de topics in kwestie dicht.
Ik snap dan ook niet hoe ik mezelf tegenspreek. Als iemand meerdere topics opent dan doen we daar wat aan. Het topic wat dan wel open blijft...tja, daar naar binnen gaan om commentaar te leveren heb je toch echt alleen maar zelf in de hand. Daar kies je voor.
Oh?quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:31 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Er wordt zelfs een topicsreeks voor iemand zijn problemen aangemaakt. Dat is dan nog het meest onlogisch.
Ik denk dat dit al genoeg zegt. Hij is op dit moment op aanvraag van de persoon zelf gesloten omdat er niet serieus ( geheel terecht want hij is al 3-5 maanden aan het zeiken over zijn problemen, maar doet tegelijkertijd niks maar dan ook helemaal niks aan zijn problemen en de tips die hij krijgt) op wordt gereageerd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh?waar? Dat was misschien zo once upon a time, maar voor zover ik weet bestaat er momenteel geen reeks gebaseerd op een persoon hoor..
genoeg reeksen hoor maar die staan niet centraalquote:Op donderdag 7 juli 2016 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh?waar? Dat was misschien zo once upon a time, maar voor zover ik weet bestaat er momenteel geen reeks gebaseerd op een persoon hoor..
Gelukkig, dan ga ik er gewoon mee door.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik voel me wel vaker gepest hier. Maar op de een of andere manier kan ik er wel tegen want anders zou ik niet meer online komen....
quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:11 schreef Bananenpap het volgende:
Kan iemand misschien met voorbeelden komen van leden die hier gepest worden?
ik krijg constant dit soort dingen naar m`n hoofd, of ze halen er foto's bij van mij van een aantal jaar geleden met teksten van mij...quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:06 schreef Mister-Bradge het volgende:
Ik heb het idee, als we het toch over FOK! en pesten gaan hebben dat ik tot op zekere hoogte wel getreiterd word.
Steeds terugvallen op opmerkingen over mijn gewicht.
Over m`n uiterlijk.
Dat ik een uitkering heb.
Dat ik niks kan.
Dat ik niks bereikt hebt etc.
En dat heeft mij echt best onzeker gemaakt in 't verleden.
Welk subforum?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:32 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
[..]
ik krijg constant dit soort dingen naar m`n hoofd, of ze halen er foto's bij van mij van een aantal jaar geleden met teksten van mij...
Jammer genoeg is dat nou met mij een beetje aan de hand, hoewel ik aan de ene kant vroeger zelf op FOK! m`n naam gooide (M`n eerste account van 8-9 jaar geleden was ik behoorlijk naïef)quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:42 schreef DemonRage het volgende:
Pesten op internet begint pas serieuze vormen aan te nemen als men telkens jouw foto's en identiteit erbij slepen. Zolang je anoniem blijft kun je er nog aan ontkomen door gewoon een nieuw gebruikersaccount te maken.
Zo krijgen anonieme pestkoppen het op hun beurt ook heet onder de voeten als hun identiteit boven komt drijven.
Tja. En toch blijf je.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:44 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat nou met mij een beetje aan de hand, hoewel ik aan de ene kant vroeger zelf op FOK! m`n naam gooide (M`n eerste account van 8-9 jaar geleden was ik behoorlijk naïef)
Nu post ik heel sporadisch een foto in US, maar door wat ik op m`n eerste account online gooide word ik nu nog gepakt.
Sterker nog, er is een jaar of 3 terug een gast geweest hier die een topic naar m`n oude band stuurde omdat ik iets vroeg over portretrecht. Bijna voor de rechter kunnen verschijnen
En een jaar of 5 geleden heb ik zware ruzie gehad met m`n moeder omdat ze het leuk vonden foto's van haar via Hyves op te zoeken en hier op te gooien...
En ik ben door dat mensen blijkbaar graag op onderzoek uitgaan bijna m`n uitkering kwijt geraakt omdat ze dachten dat ik alles bij elkaar loog...
Klopt, omdat FOK! voor mij de enige plek is waar ik soms leuke/gezellig gesprekken kan hebben met mensen, ik ben behoorlijk eenzaam, dus waar ga je dan op zoek naar contact? Internet.quote:
Jij bent mijn knuffel mongool bradsterquote:Op donderdag 7 juli 2016 22:47 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Klopt, omdat FOK! voor mij de enige plek is waar ik soms leuke/gezellig gesprekken kan hebben met mensen, ik ben behoorlijk eenzaam, dus waar ga je dan op zoek naar contact? Internet.
En ondanks dat ik door een aantal users hier behoorlijk gepest en getreiterd word zitten er ook een aantal users die mij niet zien als een mongool en als iemand die niks kan en die mij niet alleen maar hoeven af te zeiken. En daar is het wel gezellig mee.
Je kan ook professionele hulp zoeken. Is je volgens mij ook al 100x geadviseerd in je R&Ptopicsquote:Op donderdag 7 juli 2016 22:47 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Klopt, omdat FOK! voor mij de enige plek is waar ik soms leuke/gezellig gesprekken kan hebben met mensen, ik ben behoorlijk eenzaam, dus waar ga je dan op zoek naar contact? Internet.
En ondanks dat ik door een aantal users hier behoorlijk gepest en getreiterd word zitten er ook een aantal users die mij niet zien als een mongool en als iemand die niks kan en die mij niet alleen maar hoeven af te zeiken. En daar is het wel gezellig mee.
Ja maar dat hoeft voor mij niet. Ik voel niks voor professionele hulpquote:Op donderdag 7 juli 2016 22:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Je kan ook professionele hulp zoeken. Is je volgens mij ook al 100x geadviseerd in je R&Ptopics
Ik weet niet of ik dit mag typen, maar ik vind de interactie van Kamina naar Magnetronkoffie toe nogal naar treiteren neigen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:11 schreef Bananenpap het volgende:
Kan iemand misschien met voorbeelden komen van leden die hier gepest worden?
Dit hoor je van de meeste mensen aan wie het voorgesteld wordt. Velen denken er achteraf toch anders over als ze die hulp gehad hebben en niet na de eerste paar sessies afgehaakt zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:56 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ja maar dat hoeft voor mij niet. Ik voel niks voor professionele hulp
Niet zo janken danquote:Op donderdag 7 juli 2016 22:56 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Van mij krijg je een compliment dat je het gepest naar jou toe ter sprake brengt, en niet in een spreekwoordelijk hoekje gaat zitten!quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:56 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Bij jou is het voornamelijk oppervlakkig, niemand weet jouw naam, ze weten alleen dat je in Belgie woont en wat te zwaar bent.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gek dat niemand mij als voorbeeld heeft genomen...
Het zal wel niet zo erg zijn zeker
Thanks! Ik ben niet iemand die in het hoekje zit, soms krop ik wel dingen op maar goed.. Dat hoort erbijquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:06 schreef Koral het volgende:
[..]
Van mij krijg je een compliment dat je het gepest naar jou toe ter sprake brengt, en niet in een spreekwoordelijk hoekje gaat zitten!
Ik zeg niet dat je het verdient, maar het is ook gewoon niet slim om persoonlijke gegevens te delen op een forum. Een aantal leden weten waar ik woon en that's it, dat vind ik al genoeg eigenlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:32 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
[..]
ik krijg constant dit soort dingen naar m`n hoofd, of ze halen er foto's bij van mij van een aantal jaar geleden met teksten van mij...
Maar heb je dat niet een beetje aan jezelf te danken?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Bij jou is het voornamelijk oppervlakkig, niemand weet jouw naam, ze weten alleen dat je in Belgie woont en wat te zwaar bent.
Bij mij weten ze de stad waar ik woon, wat ik doe, etc etc gaat wel even iets verder schat ik..
Je post recent nog foto's. Dan lijk je het ook weer niet zo erg te vinden?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Bij jou is het voornamelijk oppervlakkig, niemand weet jouw naam, ze weten alleen dat je in Belgie woont en wat te zwaar bent.
Bij mij weten ze de stad waar ik woon, wat ik doe, etc etc gaat wel even iets verder schat ik..
Dat snap ik, is ook wel een verschil. Maar als mensen dat blijkbaar doen bij je, zou ik wat voorzichtiger worden met het delen van persoonlijke info. En wellicht een kloon aanmaken die niet overduidelijk Braddie is. Maar dat ben ik.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
Foto's posten vind ik nog wel kunnen, ik sta tenslotte ook met m`n kop op YouTube.
Maar als iemand écht privé informatie via google of wat dan ook te voorschijn haalt, dát vind ik naar.
Ja, en als jij het doet moet iedereen het doen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
Foto's posten vind ik nog wel kunnen, ik sta tenslotte ook met m`n kop op YouTube.
Als je dezelfde foto's op Facebook hebt staan en je profiel ook nog eens openbaar staat ben je natuurlijk makkelijk te achterhalen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
Maar als iemand écht privé informatie via google of wat dan ook te voorschijn haalt, dát vind ik naar.
het is een om het te achterhalen, twee om het openbaar te ridiculiseren ...quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:50 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Als je dezelfde foto's op Facebook hebt staan en je profiel ook nog eens openbaar staat ben je natuurlijk makkelijk te achterhalen.
Dit vind ik wel heel ver gaan hoor, zijn die users ook aangepakt door fok?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:44 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat nou met mij een beetje aan de hand, hoewel ik aan de ene kant vroeger zelf op FOK! m`n naam gooide (M`n eerste account van 8-9 jaar geleden was ik behoorlijk naïef)
Nu post ik heel sporadisch een foto in US, maar door wat ik op m`n eerste account online gooide word ik nu nog gepakt.
Sterker nog, er is een jaar of 3 terug een gast geweest hier die een topic naar m`n oude band stuurde omdat ik iets vroeg over portretrecht. Bijna voor de rechter kunnen verschijnen
En een jaar of 5 geleden heb ik zware ruzie gehad met m`n moeder omdat ze het leuk vonden foto's van haar via Hyves op te zoeken en hier op te gooien...
En ik ben door dat mensen blijkbaar graag op onderzoek uitgaan bijna m`n uitkering kwijt geraakt omdat ze dachten dat ik alles bij elkaar loog...
Is dat iets dat bij fok ligt / zou moeten liggen? Lijkt me stug.quote:
En ondertussen blijf je je echte identiteit verbinden aan je zoveelste kloonaccount.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:44 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ik denk van wel ja, ik vind een ban meer dan terecht voor zoiets.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dat iets dat bij fok ligt / zou moeten liggen? Lijkt me stug.
Hoogstens een ban die ze kunnen uitdelen, omdat ze niet volgens policy handelen.
Weet je wat het probleem bij jou is?quote:
quote:Op vrijdag 27 december 2013 12:32 schreef zarGon het volgende:
Braddie, jij maakt het mensen heel moeilijk om je niet te pesten. Hell, bij jou is het juist een uitdaging om keer op keer netjes te blijven.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem bij jou is?
Dat je zegt permanent weg te gaan van FOK! (door (jank)topics erover te openen en dus de aandacht er zelf op te vestigen), om vervolgens doodleuk weer terug te komen. Meerdere keren. Men neemt je dan niet meer serieus.
Dat je zoveel prijsgeeft over je zwakke kanten, zoals het behalen van je rijbewijs. Niet alleen op FOK!, maar ook op andere websites. Je had er enorm moeite mee, kan gebeuren. Maar stel je niet zwak op als je niet tegen kritiek kan. Stel je niet zwak op, als de reacties je niet goed zijn voor je zelfbeeld. Is het fijn om zo voorzichtig te zijn? Vast niet, maar zo geef je anderen geen stok zodat ze jou ermee kunnen slaan.
Wat betreft autorijden maak je het allemaal nog erger. Auto van 1000 euro willen kopen, terwijl je een uitkering hebt. Auto willen kopen nog lang voordat je je praktijk hebt behaald. Anderen (kennissen/vrienden) belachelijk maken over hoelang zij hebben gedaan over hun rijbewijs, terwijl jijzelf op dat moment je rijbewijs niet hebt. (En achteraf heeft dat dus tegen je gekeerd, want bij jou ging het ook niet echt smooth, hm?) Hetzelfde geldt voor de theorie-examen, lekker hoogmoedig doen en dan keihard op je bek gaan. Je hebt te veel praatjes.
En dan heb je het eeuwige gezeik over je 'vrienden'. Man man man, je gooit zelf al het vuile was naar buiten, zonder na te denken over eventuele gevolgen, om vervolgens erachter te komen dat het misschien niet zo handig was. Keer op keer.
Oh, en dan heb je natuurlijk nog dat jij andere FOK!kers net zo hard pest. Of onbekenden die jij tijdens hun werk fotografeert om ze vervolgens op het forum belachelijk te maken (kassameisje AH met - ik citeer - "een rot kop" inclusief haar foto).
Gozer, ik 'ken' je al een tijdje, en bij mij ben je alle sympathie kwijt. Je lokt het zelf uit, je jankt, je maakt keer op keer dezelfde fouten, je bent enorm hypocriet, je hebt enorm last van hoogmoed, je geeft te veel informatie over jezelf en je trashtalkt te veel over anderen.
Samengevat:
[..]
Ben jij Braddie?quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:06 schreef Mister-Bradge het volgende:
Ik heb het idee, als we het toch over FOK! en pesten gaan hebben dat ik tot op zekere hoogte wel getreiterd word.
Steeds terugvallen op opmerkingen over mijn gewicht.
Over m`n uiterlijk.
Dat ik een uitkering heb.
Dat ik niks kan.
Dat ik niks bereikt hebt etc.
En dat heeft mij echt best onzeker gemaakt in 't verleden.
Dat zou je de Youtube-kijkers ook niet aan moeten doen..quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Dat je zegt permanent weg te gaan van FOK! (door (jank)topics erover te openen en dus de aandacht er zelf op te vestigen), om vervolgens doodleuk weer terug te komen. Meerdere keren. Men neemt je dan niet meer serieus.
Dat je zoveel prijsgeeft over je zwakke kanten, zoals het behalen van je rijbewijs. Niet alleen op FOK!, maar ook op andere websites. Je had er enorm moeite mee, kan gebeuren. Maar stel je niet zwak op als je niet tegen kritiek kan. Stel je niet zwak op, als de reacties je niet goed zijn voor je zelfbeeld. Is het fijn om zo voorzichtig te zijn? Vast niet, maar zo geef je anderen geen stok zodat ze jou ermee kunnen slaan.
Wat betreft autorijden maak je het allemaal nog erger. Auto van 1000 euro willen kopen, terwijl je een uitkering hebt. Auto willen kopen nog lang voordat je je praktijk hebt behaald. Anderen (kennissen/vrienden) belachelijk maken over hoelang zij hebben gedaan over hun rijbewijs, terwijl jijzelf op dat moment je rijbewijs niet hebt. (En achteraf heeft dat dus tegen je gekeerd, want bij jou ging het ook niet echt smooth, hm?) Hetzelfde geldt voor de theorie-examen, lekker hoogmoedig doen en dan keihard op je bek gaan. Je hebt te veel praatjes.
En dan heb je het eeuwige gezeik over je 'vrienden'. Man man man, je gooit zelf al het vuile was naar buiten, zonder na te denken over eventuele gevolgen, om vervolgens erachter te komen dat het misschien niet zo handig was. Keer op keer.
Oh, en dan heb je natuurlijk nog dat jij andere FOK!kers net zo hard pest. Of onbekenden die jij tijdens hun werk fotografeert om ze vervolgens op het forum belachelijk te maken (kassameisje AH met - ik citeer - "een rot kop" inclusief haar foto).
Gozer, ik 'ken' je al een tijdje, en bij mij ben je alle sympathie kwijt. Je lokt het zelf uit, je jankt, je maakt keer op keer dezelfde fouten, je bent enorm hypocriet, je hebt enorm last van hoogmoed, je geeft te veel informatie over jezelf en je trashtalkt te veel over anderen.
Samengevat:
[..]
Dat is niet creepy, doen zoveel mensen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:00 schreef Koral het volgende:
Als een paar niet nader te noemen users (achtergrond)informatie over hun date zoeken: "CREEPYYYYY"
Dit is toch wel de spijker op zijn kop slaanquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Samengevat:
[..]
Waarheid.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Samengevat:
[..]
Date opzoeken op facebook is wat anders dan een onbekend meisje opzoeken waarmee je nog geen woord hebt gewisseld en wiens naam je niet eens zou moeten weten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:00 schreef Koral het volgende:
Als een paar niet nader te noemen users (achtergrond)informatie over hun date zoeken: "CREEPYYYYY"
Als een paar niet nader te noemen pesters informatie over een mede-user zoeken EN gebruiken: " "
Goed dat creepy voorbeeld in relatie brengen met daten was niet zo goed gekozen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Date opzoeken op facebook is wat anders dan een onbekend meisje opzoeken waarmee je nog geen woord hebt gewisseld en wiens naam je niet eens zou moeten weten.
Heb je gelijk in. Ik vind het in beide gevallen creepy/sneu.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:59 schreef Koral het volgende:
[..]
Goed dat creepy voorbeeld in relatie brengen met daten was niet zo goed gekozen.
Wilde meer illustreren dat men makkelijk iemand (die vaak niet zo goed voor zichzelf kan opkomen) in een hoekje duwt, maar wanneer het een pester betreft die net zo goed creepy bezig is informatie te verzamelen dan hult men (voel je je aub niet persoonlijk aangesproken) zich in stilzwijgen.
Het is allemaal wat..quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat ze ook wel eens mogen aanpakken is het hoge incrowd gehalte in sommige slowchats.
Als je dan tegen user A wat naars heb gezegd behandelen vervolgens al zijn user vriendjes en vriendinnetjes je als stront of ze negeren je gewoon in het geheel in de hoop dat je weggaat.
GRTD is hier en goed voorbeeld van allemaal incrowd enge mensen waar als user Y wat zegt die ze kennen van meetings etc dan krijgt hij of zij gelijk allemaal replays als ik dan vervolgens wat zeg dan negeren ze het.
Vroeger was dit geen probleem omdat er in de nacht nog 5 andere slowchats actief waren en dan ging je gewoon naar een andere tegenwoordig is de spoeling dunner.
Gewoon niet slowchattenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat ze ook wel eens mogen aanpakken is het hoge incrowd gehalte in sommige slowchats.
Als je dan tegen user A wat naars heb gezegd behandelen vervolgens al zijn user vriendjes en vriendinnetjes je als stront of ze negeren je gewoon in het geheel in de hoop dat je weggaat.
GRTD is hier en goed voorbeeld van allemaal incrowd enge mensen waar als user Y wat zegt die ze kennen van meetings etc dan krijgt hij of zij gelijk allemaal replays als ik dan vervolgens wat zeg dan negeren ze het.
Vroeger was dit geen probleem omdat er in de nacht nog 5 andere slowchats actief waren en dan ging je gewoon naar een andere tegenwoordig is de spoeling dunner.
Of je gewoon normaal gedragen.quote:
Wat?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Of je gewoon normaal gedragen.
Dhr Mikey heeft er nog wel eens een handje van mensen medeschuldig aan verkrachting te stellen.
Ik mag hem wel.
FOK! lijkt af en toe ook net het dagelijks levenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die user in kwestie ging vervolgens huilie huilie bij een mod doen om een dag later een andere user voor mongool uit te maken omdat hij een andere mening had.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Of je gewoon normaal gedragen.
Dhr Mikey heeft er nog wel eens een handje van mensen medeschuldig aan verkrachting te stellen.
Ik mag hem wel.
Wat zou je daar in vredesnaam aan moeten doen? Je kunt mensen niet verplichten om je aardig te vinden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
Iedereen gelijkwaardig behandelen en beoordelen op de post inhoud en niet op reputatie zou al een goeie zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat zou je daar in vredesnaam aan moeten doen? Je kunt mensen niet verplichten om je aardig te vinden.
jij bent tofquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gek dat niemand mij als voorbeeld heeft genomen...
Het zal wel niet zo erg zijn zeker
weetje waar het op lijkt? op een amerikaanse real life show.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:55 schreef RonnieJamesDio het volgende:
[..]
FOK! lijkt af en toe ook net het dagelijks leven
Je post hier met mensen niet met robots.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Iedereen gelijkwaardig behandelen en beoordelen op de post inhoud en niet op reputatie zou al een goeie zijn.
daar gaat het niet om. maar het rechtvaardigd niet om met zn alle iemand voorduurend te pesten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat zou je daar in vredesnaam aan moeten doen? Je kunt mensen niet verplichten om je aardig te vinden.
Ik kan nu bijvoorbeeld zeggen: ... het is rechtvaardigt en voortdurend a&^%&%#^(^#$ool .....quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:58 schreef matthias24 het volgende:
[..]
daar gaat het niet om. maar het rechtvaardigd niet om met zn alle iemand voorduurend te pesten.
ik heb dislexy hoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:09 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik kan nu bijvoorbeeld zeggen: ... het is rechtvaardigt en voortdurend a&^%&%#^(^#$ool .....
Maar ik laat het gewoon.
Een stukje fatsoen.
Daarom zeg ik er ook verder niets van.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:16 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik heb dislexy hoor.kijk dit is dus waar ik veel mee gepest word. als ik af en toe een spelfoutje maak word ik daar dus zwaar voor gestraft.
Ja, hoor. Dat mag. Treiteren kan je denken, maar geen zorgen: het gaat twee kanten op.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:02 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dit mag typen, maar ik vind de interactie van Kamina naar Magnetronkoffie toe nogal naar treiteren neigen.
Misschien wel allebei.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:18 schreef avotar het volgende:
[..]
Daarom zeg ik er ook verder niets van.
Ik heb dat op Facebook ook vaak en ik probeer niet te oordelen.
Maar toch, is iemand gewoon dom of dyslectisch?
Dat gaat helemaal geen 2 kanten op. Je hebt gewoon een hekel aan mensen met autisme.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:20 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ja, hoor. Dat mag. Treiteren kan je denken, maar geen zorgen: het gaat twee kanten op.
Dat mag toch gewoon?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:26 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat gaat helemaal geen 2 kanten op. Je hebt gewoon een hekel aan mensen met autisme.
kijk!! deze gast is dus een typisch voorbeeld van een grote pestkop hier op FOK!quote:
Ik ben het grotendeels eens met deze post.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:09 schreef avotar het volgende:
Op flink wat subfora heb je gewoon een eng in-crowd groepje waar je niet tussenkomt. En vul dat aan met wat zwakke mods (bv iemand als Motorbloempje) en je bent er.
Het is net als in het echte leven eigenlijk.
Alleen kun je je user hier gewoon verwijderen en een verse aanmaken.
Maar het is nu erger dan een paar jaar geleden.
Veel mensen zijn gewoon onfatsoenlijk en denken niet na bij hoe iets overkomt.
En hebben ook minder zelfkennis. Soms moet je gewoon eens iets lezen voordat je het post.
Of jezelf bedenken of je het op dezelfde manier zou verwoorden tegenover je moeder/oma/buurvrouw/dominee/slager.
[..]
Ik kan nu bijvoorbeeld zeggen: ... het is rechtvaardigt en voortdurend a&^%&%#^(^#$ool .....
Maar ik laat het gewoon.
Een stukje fatsoen.
Het gaat wel degelijk twee kanten op. Hij heeft zelf een hekel aan autisme. Ik heb gewoon een hekel aan mensen als hij.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:26 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat gaat helemaal geen 2 kanten op. Je hebt gewoon een hekel aan mensen met autisme.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:40 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk twee kanten op. Hij heeft zelf een hekel aan autisme. Ik heb gewoon een hekel aan mensen als hij.
Waarom voer ik deze discussie met jou? Je bent z'n verzorgster toch niet meer?
pestkop gespot.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:40 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk twee kanten op. Hij heeft zelf een hekel aan autisme. Ik heb gewoon een hekel aan mensen als hij.
Waarom voer ik deze discussie met jou? Je bent z'n verzorgster toch niet meer?
[..]
Samengevat:
[..]
ik ook niet hoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:14 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ja maar ik heb een superieure enttilegentie, dus ik zit hier uit verveling een beetje kennis opdoen van wat er in het hoofd van jullie onderbegaafden afspeelt. Daarnaast ik heb niemand gepest, je kan veel van me zeggen maar pesten doe ik niet.
tja...het is dan ook wel een aparte naam...en die UI help ook niet erg mee he?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:24 schreef bondage het volgende:
Genoeg debielen die mij ook voor alles uitmaken, al is het maar om mijn gebruikersnaam. Vaak zijn het zelf simpele figuren en daar hecht ik 0,0 waarde aan. Ooit heb ik me er druk om gemaakt, tegenwoordig boeit het me niet meer. Lekker laten, zijn gelukkig genoeg die me wel mogen en waar ik leuke discussies mee kan voeren.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:39 schreef matthias24 het volgende:
[..]
kijk!! deze gast is dus een typisch voorbeeld van een grote pestkop hier op FOK!
door HulkHeld word ik dus vaak gepest. en vaak gewoon zonder reden.
je bent erbij vriend haaaaaaaaaaa!
Het is inderdaad een aparte naam maar boeit dat? Ik zie geen reden om iemand volledig de grond in te trappen vanwege een naam of usericon. Daarbij worden gewoon onwaarheden verspreid die vervolgens voor waarheid aan worden genomen. Als ik een aantal hier op FOK! mag geloven dan ben ik werkloos, heb ik het syndroom van down, ben ik pervers en rook ik iedere dag tonnen wiet. Knap dat ze dat op basis van mijn naam kunnen bepalen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:28 schreef matthias24 het volgende:
[..]
tja...het is dan ook wel een aparte naam...en die UI help ook niet erg mee he?
Mag hopen dat je je in het begin toch ook weinig heb aangetrokken van de kritieken die je toen hebt ontvangen? Alles wat hier wordt gezegd moet je met een heel vat zout nemen en vooral niet van wakker liggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:38 schreef bondage het volgende:
[..]
Het is inderdaad een aparte naam maar boeit dat? Ik zie geen reden om iemand volledig de grond in te trappen vanwege een naam of usericon. Daarbij worden gewoon onwaarheden verspreid die vervolgens voor waarheid aan worden genomen. Als ik een aantal hier op FOK! mag geloven dan ben ik werkloos, heb ik het syndroom van down, ben ik pervers en rook ik iedere dag tonnen wiet. Knap dat ze dat op basis van mijn naam kunnen bepalen.
ga ff iemand anders pesten johquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:40 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Mag hopen dat je je in het begin toch ook weinig heb aangetrokken van de kritieken die je toen hebt ontvangen? Alles wat hier wordt gezegd moet je met een heel vat zout nemen en vooral niet van wakker liggen.
Bondage heeft zelf ook vingers om te typen je bent ze moeder toch niet of wel soms?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik neem het hier op voor Bondage. Weet niet wat jij aan het doen ben, liggie te tukken?
Wat zit jij nou weer handy te doenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:44 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Bondage heeft zelf ook vingers om te typen je bent ze moeder toch niet of wel soms?
Voor die dame in je UI wel.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:38 schreef bondage het volgende:
[..]
Het is inderdaad een aparte naam maar boeit dat? Ik zie geen reden om iemand volledig de grond in te trappen vanwege een naam of usericon. Daarbij worden gewoon onwaarheden verspreid die vervolgens voor waarheid aan worden genomen. Als ik een aantal hier op FOK! mag geloven dan ben ik werkloos, heb ik het syndroom van down, ben ik pervers en rook ik iedere dag tonnen wiet. Knap dat ze dat op basis van mijn naam kunnen bepalen.
Dat sowiesoquote:
Boeiend wat anderen denken. Ze betalen toch ook je rekeningen niet?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat sowiesoOverigens maakt het me niet uit of er grappen over mijn naam worden gemaakt, dat zie ik niet als pestgedrag. Waar ik me vooral aan erger is de genoemde nonsense welke daar absoluut niets mee te maken heeft.
Niks van aantrekken johquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat sowiesoOverigens maakt het me niet uit of er grappen over mijn naam worden gemaakt, dat zie ik niet als pestgedrag. Waar ik me vooral aan erger is de genoemde nonsense welke daar absoluut niets mee te maken heeft.
Ik kan dit wel beamenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:38 schreef bondage het volgende:
dan ben ik werkloos, heb ik het syndroom van down, ben ik pervers en rook ik iedere dag tonnen wiet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Klopt, het is echter wel vervelend om te lezen. Ik heb alles goed voor elkaar en dan zijn er van die simpele zielen die maar wat gaan roepen, als dat vervolgens weer door anderen die me niet kennen wordt overgenomen hebben ze hun zin.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:55 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Boeiend wat anderen denken. Ze betalen toch ook je rekeningen niet?
Trollen is iets anders dan iemand pesten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:06 schreef Moira. het volgende:
Ik weet trouwens niet of dat hele internetpesten en hier op FOK! ook nu erger is dan een paar jaar geleden.
Zelf denk ik dat dat niet het geval is (even erg of zelfs minder) omdat er de laatste jaren meer bewustwording heeft plaatsgevonden met betrekking tot cyberpesten.
Een aantal jaar geleden kon je nog alles maken zonder dat iemand ernaar omkeek, omdat niemand wist dat het 'een ding' was waar mensen zich echt ellendig om kunnen gaan voelen en zelfs de trigger kan zijn voor zelfmoord. Men weet daar nu een stuk meer vanaf en er worden nu ook vaker maatregelen tegen genomen dan een paar jaar geleden. Alleen de trolls die geen neuk geven om dergelijke feiten blijven gewoon bestaan (helaas).
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik kan dit wel beamenDankjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals aangegeven zijn er genoeg die me wel waarderen, dat maakt heel veel goed
Komen jullie nog een keer mijn huisje bekijken?
![]()
Dat is een dunne lijn. Wat jij als trollen bedoelt kan voor iemand anders als pesten voelen (en als die persoon bijv. al depressief was kan dat 'trollen' alsnog de trigger zijn voor zelfmoord).quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Trollen is iets anders dan iemand pesten.
Zeker! Moeten we nog steeds een keer doen. Rust begint hier aardig weder te keren dus deze zomer maar even kijken, komt vast goed!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:09 schreef bondage het volgende:
[..]
DankjeZoals aangegeven zijn er genoeg die me wel waarderen, dat maakt heel veel goed
Komen jullie nog een keer mijn huisje bekijken?
Ja, dan kan ook elke negatieve mening een trigger zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:10 schreef Moira. het volgende:
Dat is een dunne lijn. Wat jij als trollen bedoelt kan voor iemand anders als pesten voelen (en als die persoon bijv. al depressief was kan dat 'trollen' alsnog de trigger zijn voor zelfmoord).
Ongetwijfeld, maar bij pesten heb ik toch het idee dat het iets structureels is.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:10 schreef Moira. het volgende:
Wat als 'gepest' gezien wordt voelt voor de pester zelf vaak sowieso niet als zodanig. Op de basisschool zitten altijd wel kindjes die steevaste keiharde pesters zijn, maar als je 't ze zelf zou vragen (vooral als ze wat ouder zijn) blijkt dat ze geen enkel besef hebben gehad van wat ze aanrichtten, omdat ze het zelf niet als pesten hebben gezien.
Klopt.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dan kan ook elke negatieve mening een trigger zijn.
Dat is ook wel zo ja, maar dat is met trollen vaak net zo. Daarom, 't is een dunne lijn.quote:[..]
Ongetwijfeld, maar bij pesten heb ik toch het idee dat het iets structureels is.
In de VS is dit al het geval.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Mijn god, zeg.
En wat nou als je structureel trollt?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
[..]
Ongetwijfeld, maar bij pesten heb ik toch het idee dat het iets structureels is.
Dan niks, ik bedoelde structureel tegen de persoon die zich gepest voelt, als je structureel in z'n algemeenheid trolt, tegen iedereen dan ben je niet aan het pesten, dan ben je gewoon irritant.quote:
precies en dat heeft dus niks te maken met pesten. sterker nog de kans word dan juist groot dat je zelf gepest gaat worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan niks, ik bedoelde structureel tegen de persoon die zich gepest voelt, als je structureel in z'n algemeenheid trolt, tegen iedereen dan ben je niet aan het pesten, dan ben je gewoon irritant.
Okay, autisten waar hij iets aan geeft, daar steekt hij wel moeite in. Diegenen die het meest hulp kunnen gebruiken, zoals D en S, daar voelt hij zich echter te goed voor.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hij heeft geen hekel aan autisme, hoe je daarbij komt is me een raadsel. En ik heb een hekel aan mensen zoals jij, maar ik volg je niet rond op Fok zodat ik bij elke post van je een steek kan geven.
En ik was nooit zn verzorgsterJe kan zelfs niet normaal vragen of ik zn ex ben zonder een lullige opmerking te maken. Wat een treurig gebrek aan sociale vaardigheden.
Dan is het misschien een goed idee om je gedrag aan te passenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:52 schreef matthias24 het volgende:
[..]
precies en dat heeft dus niks te maken met pesten. sterker nog de kans word dan juist groot dat je zelf gepest gaat worden.daar weet ik alles van.
ja dat weet ik. maar het is alleen wel een beetje lastig soms.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dan is het misschien een goed idee om je gedrag aan te passen
Of misschien wordt er gewoon een forumbreed probleem aangekaartquote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
Hee.. hebben we hier dan het topic waarin duidelijk wordt waarom de mods gezamenlijk opstapten? Het heeft er wel de schijn van.
je schijnt zelfquote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
Hee.. hebben we hier dan het topic waarin duidelijk wordt waarom de mods gezamenlijk opstapten? Het heeft er wel de schijn van.
Looool hijs gewoon zelfverzekerd, en jij kan dat niet hebben. HIE-LAAR-IESJ!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:54 schreef Kamina het volgende:
[..]
Nou zou ik dat allemaal prima kunnen verkroppen, ware het niet dat hij zó onterecht overtuigd is van zijn kunnen.
dat ben ik idd helemaal met je eens. eindelijk zegt iemands eens een keer de waarheid zeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:27 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Looool hijs gewoon zelfverzekerd, en jij kan dat niet hebben. HIE-LAAR-IESJ!
Een slowchat is als een vriendengroep. Heb je ruzie gehad met iemand daar, logisch dat men dan niet op je gezelschap zit te wachten. Ik zou ik niet weten waarom je mee zou willen posten met mensen die je blijkbaar niet mogen, maar afijn. Ik ben slecht in het negeren van mensen, maar als ik iemand niet leuk vind ga ik ook niet schijnheilig doen alsof ik het gezellig vind met die persoon erbij.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:58 schreef matthias24 het volgende:
[..]
daar gaat het niet om. maar het rechtvaardigd niet om met zn alle iemand voorduurend te pesten.
jij bent zeker ook al zo'n SC freak?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een slowchat is als een vriendengroep. Heb je ruzie gehad met iemand daar, logisch dat men dan niet op je gezelschap zit te wachten. Ik zou ik niet weten waarom je mee zou willen posten met mensen die je blijkbaar niet mogen, maar afijn. Ik ben slecht in het negeren van mensen, maar als ik iemand niet leuk vind ga ik ook niet schijnheilig doen alsof ik het gezellig vind met die persoon erbij.
Maar goed, de mensen bij wie ik dat heb hebben dat er meestal ook wel naar gemaakt. Ik heb niet snel dat ik iemand echt niet kan luchten.
sowquote:
Geen idee wat dat betekent.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:48 schreef matthias24 het volgende:
[..]
jij bent zeker ook al zo'n SC freak?
Ik heb trauma's door jou.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Trollen is iets anders dan iemand pesten.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
je weet wel. iemand die vaak op slow chats zit te kliederen.
Zoals Braddiequote:Op donderdag 7 juli 2016 12:16 schreef Max-Westerman het volgende:
Het zijn altijd dezelfde soort users die gepest worden
Niet leuk natuurlijk maar ze lokken het ook vaak zelf uit
Gooi maar dicht.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vecht die onderlinge discussies maar per DM uit. Dit topic is niet bedoeld om heen en weer mensen te beschuldigen, hoe zeker je er ook wel niet over bent. Als dat doorgaat gaat het topic gewoon dicht.
Ja, het is inderdaad een kwaliteitstopic zolang mensen hier geen onderling ruzie gaan zoekenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:42 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Gooi maar dicht.
Altijd lachen als kwaliteitstopic worden dichtgegooid.
Uiteindelijk kan het zelfs ondraaglijk worden en gaan ze dood (pester baalt vervolgens dat ie daardoor 1e kwartier van GTST mist)quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Af en toe zie je mensen op fok die duidelijk gepest worden. Ze worden bij naam genoemd en ze kunnen niks goeds doen in de ogen van andere fokkers. Ook al maken ze een topic dat wel interessant en relevant is, of ze posten een goede reactie op een topic. Hoe voelt dat om (ook) online een slachtoffer te zijn van pestgedrag?
Omdat het simpelweg aso's zijn. Beetje net als mensen die aan vandalisme doen.quote:En waarom kunnen fokkers zichzelf niet inhouden om een kwetsbaar user te pesten?
Een perfecte beschrijving van jouzelf, CoolGuyquote:Op donderdag 7 juli 2016 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is internet, een forumpje waar mensen rondlopen die gebaseerd op relatief weinig een meninkje over je hebben. Nou nou, lekker belangrijk.
Daaaaaamn...hulde!!quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mwah, dat komt op mij een beetje over alsof pesten wordt goedgepraat. Plagen of tough love doe je geen vlieg kwaad mee natuurlijk, maar echt iemand pesten/bewust belachelijk maken is toch wel net even wat anders. Ik ben dan van mening dat juist die mensen die pesten (en nogmaals, dan doel ik niet op plagen of een beetje sarcasme, etc) te ver te ver gaan. Iemand die wel rekening houdt met anderen, maar online gepest wordt moet maar het internet uitzetten, terwijl de mensen die pesten juist beschermt worden. Dat wordt er met die logica eigenlijk gezegd. Je kan het op die manier bekijken, maar ik ben het daar niet mee eens. Je kan het niet goedpraten met ''ach, het is online''. In de buitenwereld zou het toch ook raar zijn als een ''pester'' wordt beschermt, terwijl de dader gewoon mag blijven doen waar hij mee bezig is?
Hier ben ik het mee eens. Ben nog niet zo lang op het forum maar dit viel me meteen op.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:02 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dit mag typen, maar ik vind de interactie van Kamina naar Magnetronkoffie toe nogal naar treiteren neigen.
:'Dquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hij heeft geen hekel aan autisme, hoe je daarbij komt is me een raadsel. En ik heb een hekel aan mensen zoals jij, maar ik volg je niet rond op Fok zodat ik bij elke post van je een steek kan geven.
En ik was nooit zn verzorgsterJe kan zelfs niet normaal vragen of ik zn ex ben zonder een lullige opmerking te maken. Wat een treurig gebrek aan sociale vaardigheden.
Het probleem met mensen die pesten, is dat ze net zo lang blijven zoeken naar een gevoelige snaar totdat ze die gevonden hebben. En vervolgens schuiven ze door naar fase 2 (het "de grond in stampen" van zijn/haar doelwit).quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef K44S het volgende:
Maar dit vind ik dus ook heel raar...waarom dat gedoe met je huidskleur?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, als donker persoon krijg ik vooral te maken met subtiele pestgedrag dan (oftewel racisme). Ze zeggen het niet in mijn gezicht, maar gaan allemaal achterbakse dingen doen om mij te ondermijnen. Niet dat iedereen dat doet, maar de mensen die een negatieve mening hebben over donkere mensen of andere buitenlanders kunnen heel sneaky zijn daarin.
Ja, ik maak me dan ook totaal niet druk over de mening van anderen, in tegenstelling tot jij, koffie, want jij gaat vroeg of laat toch altijd van t padje af.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan het zelfs ondraaglijk worden en gaan ze dood (pester baalt vervolgens dat ie daardoor 1e kwartier van GTST mist)
[..]
Omdat het simpelweg aso's zijn. Beetje net als mensen die aan vandalisme doen.
Dat ze pesten vanwege lage eigenwaarde, is overigens een kutsmoes, daar niet iedereen die een lage eigenwaarde heeft, gaat pesten en niet iedereen die pest, weinig eigenwaarde heeft.
Zolang ze ermee weg kunnen komen, zullen ze dit ook blijven doen, beetje zelfs net als draaideurcriminelen wellicht.
[..]
Een perfecte beschrijving van jouzelf, CoolGuy
Persoonlijk ga ik ze zoveel mogelijk uit de weg.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:06 schreef Bugfixed het volgende:
Ik vind dat Djeezertje en Syndroom inderdaad wel vaak hard worden aangepakt. Ja misschien zijn het wel rare snuiters maar ach, laat het toch.
Weet niet of het handig is hierop te reageren, maar er zijn best methodes om pesters de wind uit de zijlen te nemen (tis wel een beetje een kwestie van doorzetten en consequent zijn)...ze zijn bang voor zelfreflectie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:10 schreef zarGon het volgende:
ja, al jullie 100 users
99 users "ok"
die ene user reageert
dan komt een ander
dan de ander
quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:19 schreef Mishu het volgende:
[..]
Fok is een super groot forum waar voor ieder wat wils is. Er is ruimte genoeg voor iedereen.
Op zich lijkt 't me wel geinig als en een subforum zou zijn waar je juist lekker full-out kunt gaan, lekker ongenegeerd.quote:
Waarom zou je daar überhaupt tegenin willen gaan?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:20 schreef habitue het volgende:
[..]
Daarbij slaat het toch nergens op dat je niet op iemand zoumogen reageren. De meest debiele wereldvreemde hersenspinsels op het internet gooien en dan zou je daar niet tegenin mogen gaan. Ja dag.
Vetgedrukte heb ik uiteindelijk ook moeten doen (want een dialoog was al bijna 10 jaar niet mogelijk en leverde niks langdurigs op).quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:33 schreef K44S het volgende:
[..]
De pester bedoel je denk ik?
Kijk. Ik heb iets gezegd in de trend van homo's in het eerste jaar van mijn vmbo elektrotechniek.
Dit gast waar ik het tegen zei, vatte dit op dat ik 'dus een homo' zou zijn -ps: christelijke school-
Dit heeft mij gvd 4 jaar gekost waar ik in werd gepest.
Wat ik deed was advies opvolgen van de volwassen mens: Negeren en als het erger wordt naar de conrector gaan.
Conrector functioneerde niet anders dan de gemiddelde politie man die een kansparel aan moet pakken: Boeten en weer naar huis.
Wat ik eigenlijk had moeten doen: Slaan. De grootste langste breedste pester een flink tik moeten verkopen. Had ik met meer verwondingen uit de klas gelopen? Vast.
In ieder geval een greintje respect voor mijzelf omdat ik op kwam voor mezelf wat de school niet hard genoeg deed.
Als ik toch door was gegaan met de ene zinnetje die dus die 4 kostte en niet wilde snappen dat het aan dat ene zinnetje ligt en dat dus de conrector had gezegd bij mijn 5e bloednoos:"Goh, zou je niet eens stoppen met praten over homo's en wat je daar over had gezegd? Dat is namelijk niet slim in deze kringen" Dan was het niet gek dat ik werd gepest.
Pesten is slecht. Maar heb je er zelf willens en wetens een groot aandeel aan? Dan vind ik het niet vreemd.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, niet weglopen van het forum. Je energie stoppen in een TS waarvan je weet dat diegene de input wel waardeert.
Er wordt nergens gezegd dat er niet gereageerd mág worden, maar er staat ook nergens dat je moét reageren.
En iemand die klootzakkerig of betweterig doet kun je best op de plek zetten. Dat is wat anders dan structureel users gaan pesten.
Punt is wel dat een bepaalde pester het gewoonlijk heeft voorzien aan iemand die pester zelf als doelwit ziet...als target.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
De vraag is meer waarom die ene user wordt afgezeken... Soms is er een geschiedenis die je moeilijk kunt negeren.
Je kunt heel veel afleiden uit zelfs alleen maar tekst, maar beste werkt toch om een gemengd contact te hebben (al zie je iemand maar 1 of 2 keer, dat scheelt echt een berg! (denk maar aan verrassende fok!meets waar enkele personen echt heel anders bleken te zijn dan je dacht dat ze zijn...zoiets dusquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen die gevruik maken van mensen hun foto's en privegegevens om ze even lekker te kakken te zetten. Dat heeft niets meer met reactie te maken. Overigens denk ik dat we het gewoon eens zijn, maar helaas kun je met alleen tekst nooit volledig communiceren.
Dat is denk ik ook vaak de kern van onbegrip hier. Het feit dat we alleen tekst en smileys hebben...
Kijk, dit is wat ik bedoel. Wanneer iemand dit tegen jou zegt, ontplof je! Zelfs wanneer nog via DM tegen je wordt gezegd dat het een grapje is, dat niet persoonlijk is, noch bedoeld om jou of je soortgenoten serieus belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
Een perfecte beschrijving van jouzelf, CoolGuy
Je wil toch hulpverlening bieden als ervaringsdeskundige? Dan zal je juist in dit soort jongens moeten investeren. Mensen doen het bij jou ook, en geloof me (of niet): je verschilt echt niet zoveel van ze als je denkt.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik ze zoveel mogelijk uit de weg.
Ik hoef toch niet met ze om te gaan als ik daar geen zin in heb? Vooral D voelt voor mij als een bodemloze put, kan die energie veel beter in nuttigere dingen steken die meer rendement hebben.
Dat is wel een kwalijke zaak. Zo iemand mag zeker aangepakt worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo is er 1 pester die het met name voorzien heeft op users met autisme en borderline. De rest kan ie nog wel redelijk normaal mee omgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |