abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163579812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja. Ik ben van mening dat als je je 'gekwetst' voelt op internet dat je beter niet op internet of de betreffende site kan rondhangen totdat je hebt geleerd hoe je met dat soort dingen om moet gaan.

[..]

Het is geen excuus voor hufterig online-gedrag verder, maar als je je daar echt wat van aantrekt waardoor je je 'irl' kut gaat voelen dan ben je gewoon niet helemaal op je plaats, lijkt mij.

Daarnaast: Wat is pesterig gedrag? Ik heb zoals gezegd regelmatig doodsbedreigingen en allerlei verwensingen in PM gehad maar ik lach er smakelijk om. :P
nah, ik persoonljk heb er gelukkig niet zoveel last van hoor, maar doodsbedreigingen
en zulks wat ik hier allemaal lees vind ik wel vér gaan, eigenlijk gewoon idioot...

Heb ik gelukkig ook nog nooit meegemaakt :N zelfs niet een béétje :D
pi_163579822
Ach een beetje sarcasme en trollen is niks mis mee. Net als in het echte leven. Als je daar niet tegen kunt moet je echt hulp zoeken.Iemand herhaaldelijk compleet de grond inboren vind ik dan wel weer kansloos.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:09:10 #53
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163579841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja. Ik ben van mening dat als je je 'gekwetst' voelt op internet dat je beter niet op internet of de betreffende site kan rondhangen totdat je hebt geleerd hoe je met dat soort dingen om moet gaan.

[..]

Het is geen excuus voor hufterig online-gedrag verder, maar als je je daar echt wat van aantrekt waardoor je je 'irl' kut gaat voelen dan ben je gewoon niet helemaal op je plaats, lijkt mij.

Daarnaast: Wat is pesterig gedrag? Ik heb zoals gezegd regelmatig doodsbedreigingen en allerlei verwensingen in PM gehad maar ik lach er smakelijk om. :P
Dat jij smakelijk om kunt lachen is mooi, maar dat maakt dergelijk gedrag niet normaal. En het moet ook niet getolereerd worden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163579862
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef FANN het volgende:

[..]

nah, ik persoonljk heb er gelukkig niet zoveel last van hoor, maar doodsbedreigingen
en zulks wat ik hier allemaal lees vind ik wel vér gaan, eigenlijk gewoon idioot...

Heb ik gelukkig ook nog nooit meegemaakt :N zelfs niet een béétje :D
Ik vind het ook ver gaan, daarom vind ik het juist komisch als iemand dermate emotioneel wordt dat ze iemand die ze niet kennen compleet gaan uitschelden :P
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat jij smakelijk om kunt lachen is mooi, maar dat maakt dergelijk gedrag niet normaal. En het moet ook niet getolereerd worden.
Die mening kan je uiteraard hebben.
Conscience do cost.
pi_163579867
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef habitue het volgende:
Iemand herhaaldelijk compleet de grond inboren vind ik dan wel weer kansloos.
Ja dat bedoel ik dus, dat kan een hoop verpesten...
en dat dat zomaar ''normaal'' gevonden wordt vind ik dan weer niet normaal...

maar ja.. da's ook maar mijn mening.
pi_163579886
Omdat een kwetsbaar persoon ook gewoon onuitstaanbaar kan zijn. Of een lul. Als mensen je niet mogen dan zullen ze dat laten blijken als je ergens komt waarbij je vraagt om reacties, maar als je zelf sympathiek overkomt dan zullen mensen eerder empathie voor je situatie kunnen opbrengen.

Natuurlijk, niet iedereen heeft het in zich om sympathiek over te komen. Dat kan ook met een bepaalde kwetsbaarheid te maken hebben. Maar kwetsbaar of niet, ik denk dat niemand het 'verdient' om gepest te worden. Het is dus niet dat iemand met een bepaalde diagnose een andere behandeling zou verdienen dan ieder ander. Gedraag je je als een hork, dan heb je je reputatie op een gegeven moment tegen je. Dan kun je beter bij jezelf te rade gaan hoe dat komt in plaats van hopen dat men je met fluelen handschoenen behandelt omdat je kwetsbaar bent. Een openbaar forum is geen instelling voor kwetsbare mensen. Dan moet je misschien ergens anders hulp vragen. Hier krijg je gewoon reacties van echte mensen die niet allemaal even empathisch en geduldig zijn.

Niet om de verantwoordelijkheid weg te halen bij de pester, al vind ik de grens tussen pesten en hardere reacties niet zo duidelijk. Harde reacties moeten kunnen. Je vraagt met het openen van een topic immers om de mening van andere mensen. Dat hoef je niet te doen. Het wordt wat anders als users iemand bewust belachelijk gaan maken door topics te openen over die persoon. Dat is altijd een stap te ver. Maar verder is kwetsbaarheid geen reden die mensen verplicht om je aardig te vinden, of mensen verplicht om aardig tegen je te doen als je op hen reageert. Dat kan je gewoon niet van iedereen verwachten.

Afijn, mijn paar centen. ;)
pi_163579889
Mwah, dat komt op mij een beetje over alsof pesten wordt goedgepraat. Plagen of tough love doe je geen vlieg kwaad mee natuurlijk, maar echt iemand pesten/bewust belachelijk maken is toch wel net even wat anders. Ik ben dan van mening dat juist die mensen die pesten (en nogmaals, dan doel ik niet op plagen of een beetje sarcasme, etc) te ver te ver gaan. Iemand die wel rekening houdt met anderen, maar online gepest wordt moet maar het internet uitzetten, terwijl de mensen die pesten juist beschermt worden. Dat wordt er met die logica eigenlijk gezegd. Je kan het op die manier bekijken, maar ik ben het daar niet mee eens. Je kan het niet goedpraten met ''ach, het is online''. In de buitenwereld zou het toch ook raar zijn als een ''pester'' wordt beschermt, terwijl de dader gewoon mag blijven doen waar hij mee bezig is?
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:13:11 #58
416020 K44S
The bearded man
pi_163579894
Als iemand zich gekwetst voelt via een forum of het "social media". Dan neem je het wel erg persoonlijk allemaal.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_163579957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef K44S het volgende:
Als iemand zich gekwetst voelt via een forum of het "social media". Dan neem je het wel erg persoonlijk allemaal.
Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:18:18 #60
416020 K44S
The bearded man
pi_163579981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.
Die heb je toch zelf vrij gegeven?

Ik zou het bijna willen vergelijken met -de slechte type-buitenlander. Maar dat is wel extreem.
pi_163580019
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mwah, dat komt op mij een beetje over alsof pesten wordt goedgepraat. Plagen of tough love doe je geen vlieg kwaad mee natuurlijk, maar echt iemand pesten/bewust belachelijk maken is toch wel net even wat anders.

(...)

Iemand die wel rekening houdt met anderen, maar online gepest wordt moet maar het internet uitzetten, terwijl de mensen die pesten juist beschermt worden.
Wat ik vaak zie gebeuren is dat bepaalde typen de (negatieve) aandacht wel fijn vinden. Het voedt ze. Ze openen topics, vestigen de aandacht op zichzelf door absurd/belachelijk te posten en krijgen dan pas een lading pesterij over zich heen.

Verder leren ze niet bij. Ze maken zichzelf onuitstaanbaar voor de rest, blijven keer op keer dezelfde fouten maken en zoeken het dus ook op door topics te openen. Zo maken ze zichzelf (bewust) doelwit.

Dan kun je de pesters proberen op te voeden, maar het is dweilen met de kraan open als het gedrag uitgelokt wordt door de gepeste zelf.

Je kunt er namelijk ook voor kiezen om mee te posten in topics, in plaats van constant zelf topics te openen. Je kunt er ook zelf voor kiezen door de aandacht niet op jezelf te vestigen door persoonlijke info te posten. Hyporcriet gedrag wordt ook hard afgestraft; je gaat niet zelf mensen pesten om vervolgens te janken dat anderen jouw pesten.

Je kan er zelf voor kiezen om mensen de ammo te geven waar ze je mee afknallen...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 14:21:36 ]
pi_163580063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:18 schreef K44S het volgende:

[..]

Die heb je toch zelf vrij gegeven?
Dat is toch geen vrijbrief om er van alles mee te doen? Ervan uitgaande dat iemand die inderdaad heeft vrijgegeven, aan één of meerdere personen. Mijn foto is in het verleden ook wel eens gebruikt om me belachelijk te maken. Ja, die had ik zelf gedeeld. Dus dan is het maar goed?

Dat vind ik overigens wel een voorbeeld van pestgedrag.

quote:
Ik zou het bijna willen vergelijken met -de slechte type-buitenlander. Maar dat is wel extreem.
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.
pi_163580092
Ik denk dat er inderdaad een verschil zitten tussen bepaalde reacties over jezelf af te roepen en daadwerkelijk pestgedrag, waar je zelf geen enkele invloed op hebt. Zet je jezelf in de (negatieve) spotlight (voor aandacht), of probeer je ergens leuk mee te doen en maken mensen je volkomen belachelijk. Nogal een nuanceverschil.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:31:23 #64
416020 K44S
The bearded man
pi_163580171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch geen vrijbrief om er van alles mee te doen? Ervan uitgaande dat iemand die inderdaad heeft vrijgegeven, aan één of meerdere personen. Mijn foto is in het verleden ook wel eens gebruikt om me belachelijk te maken. Ja, die had ik zelf gedeeld. Dus dan is het maar goed?

Dat vind ik overigens wel een voorbeeld van pestgedrag.

[..]

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.
Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).

Ik doel ik: "-Strawberry, wat is dat voor idiote naam". als ik dit continue blijf zeggen en je voor de rest belachelijk maak dmv je schrijfwijze,mening, tips die je hier geeft af te kraken.

Dat zie ik ook als pesten. Maar, kan je daar niet tegen? Dan kan je maar beter niet op een forum/ socialmedia zetten.
pi_163580261
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:31 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).

Ik doel ik: "-Strawberry, wat is dat voor idiote naam". als ik dit continue blijf zeggen en je voor de rest belachelijk maak dmv je schrijfwijze,mening, tips die je hier geeft af te kraken.

Dat zie ik ook als pesten. Maar, kan je daar niet tegen? Dan kan je maar beter niet op een forum/ socialmedia zetten.
Of iets heel geks: je kraakt diegene niet continue af :P Je legt de verantwoordelijkheid bij degene die continue beledigd wordt (want ja, diegene moet maar weg), terwijl de pester in dit scenario gewoon door kan gaan. Je kan ook gewoon normaal doen online.
pi_163580264
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef K44S het volgende:
Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.

Dat idee?
"Pools are perfect for holding water"
pi_163580288
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:31 schreef K44S het volgende:

[..]

Maar er zullen er altijd zijn die toch blijven posten.

Er zijn eigenlijk twee opties:
1) Pestgedrag wordt gereguleerd door moderators
2) Niet meer op een forum/sociale media komen

Je kunt natuurlijk niet zeggen dat optie 2 in alle situaties toepasbaar is, net zo min als dat je alle negativiteit kunt reguleren. Ik denk dat een combinatie van bovenstaande het beste is. Echt pestgedrag moet worden aangepakt, maar niet in zoverre dat je bijna niets meer mag zeggen. Als iemand echt niets kan hebben dan kan die persoon inderdaad beter niet meer op een forum komen. Maar hoe zou je dat moeten doen? Je zou iemand kunnen bannen als problematiek FOK! te boven gaat, maar ook daar is niet altijd sprake van.

Het onderscheid tussen wat moet kunnen en wat te ver gaat is gewoon erg lastig te maken.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:41:13 #68
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_163580341
Ikzelf heb nog nooit bedreigingen gehad hier op Fok, maar zelfs al zou me dat gebeuren dan laat me dat koud. Voor mij is het internet het internet en wat mensen daar van me vinden zal me een worst wezen. Wel kan ik me voorstellen dat veel kwetsbare mensen in R&P daar minder tegen kunnen en zich al bij het geringste aangevallen voelen. Toch wil ik het niet alleen maar op de emotionele gesteldheid van iemand gooien. Ik zie wel eens bepaalde users altijd op dezelfde personen negatief reageren, op het kinderachtige af. Dat gaat toch in mijn ogen wel richting pesten.
pi_163580506
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarom plaats ik ook geen gegevens en foto's op fok
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:51:48 #70
416020 K44S
The bearded man
pi_163580547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of iets heel geks: je kraakt diegene niet continue af :P Je legt de verantwoordelijkheid bij degene die continue beledigd wordt (want ja, diegene moet maar weg), terwijl de pester in dit scenario gewoon door kan gaan. Je kan ook gewoon normaal doen online.
Mijn visie: Pesten is slecht. Op welke manier dan ook.
Dat wil ik namelijk wel even duidelijk maken.

Maar, ik vind "pesten" logisch, als de gepeste persoon niks doet bij bijv hulp die geboden wordt en dat de gepeste er dan niets mee doet. Dan vind ik het niet 'gek'.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.

Dat idee?
Kort door de bocht: Ja.
Zie -tot nu toe- 2016 in een notendop: Racisme op welk vlak het denkbaar is.

-Zwarte piet: Tot 2015 wist de gemiddelde Nederlander niet beter dan dat zwarte piet niet meer is dan de vrijwilliger van Sinterklaas.
-partij DENK: ALLES is racisme als het niet in MIJN straatje past.
Dit valt voor mij ook onder het idee van gepest worden.
Het is misschien wat vergezocht, maar hier valt het wel op neer.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar er zullen er altijd zijn die toch blijven posten.

Er zijn eigenlijk twee opties:
1) Pestgedrag wordt gereguleerd door moderators
2) Niet meer op een forum/sociale media komen

Je kunt natuurlijk niet zeggen dat optie 2 in alle situaties toepasbaar is, net zo min als dat je alle negativiteit kunt reguleren. Ik denk dat een combinatie van bovenstaande het beste is. Echt pestgedrag moet worden aangepakt, maar niet in zoverre dat je bijna niets meer mag zeggen. Als iemand echt niets kan hebben dan kan die persoon inderdaad beter niet meer op een forum komen. Maar hoe zou je dat moeten doen? Je zou iemand kunnen bannen als problematiek FOK! te boven gaat, maar ook daar is niet altijd sprake van.

Het onderscheid tussen wat moet kunnen en wat te ver gaat is gewoon erg lastig te maken.
Gezien je hele reactie: Klopt. Dat is de meest zwart of witte keuzen.

Vind ik totaal terecht. Die persoon blijft bijv maar topic's plaatsen en reageren in bepaalde topic's die er ook maar iets te maken mee hebben. En tóch kan/wordt er niets tegen gedaan worden.
Maar op de man spelen mag weer niet.

Ohja, ik ben irl gepest. Wat ik er aan deed? Niets.... mentaal ben ik er kwetsbaar voor geworden en als ik nu gepest zou worden zou ik een flinke tik uitdelen of totaal niet reageren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163580551
Het laat mij echt compleet koud wat iemand hier van mij vindt :') Maar pesten zelf vind ik een beetje sneu inderdaad, hoewel het in sommige gevallen wel begrijpelijk is. Zoals hierboven al gezegd is lijkt het wel of sommige users expres in een negatief daglicht willen komen om zo reacties uit te lokken.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:53:40 #72
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163580578
Dus als een gepeste persoon ervoor kiest met adviezen niks te doen (om wat voor reden dan ook), dan vraagt die persoon erom gepest te worden? Dat vind ik vreemd. Niemand wil gepest worden, het is niet leuk of zo :?.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:53:48 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163580584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat idee?
In het praktijk werkt het niet zo natuurlijk. Online ook niet. Zou ook niet zo moeten werken IMO, vind niet dat degene die gepest wordt zich moet aanpassen. Het zijn de pesters die moeten stoppen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:54:22 #74
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_163580595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het laat mij echt compleet koud wat iemand hier van mij vindt :') Maar pesten zelf vind ik een beetje sneu inderdaad, hoewel het in sommige gevallen wel begrijpelijk is. Zoals hierboven al gezegd is lijkt het wel of sommige users expres in een negatief daglicht willen komen om zo reacties uit te lokken.
Sommige doen het inderdaad voor de aandacht, maar ik heb ook het idee dat er een paar zijn die door hun stoornis zo onsympathiek reageren.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:57:52 #75
416020 K44S
The bearded man
pi_163580655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:53 schreef Samzz het volgende:
Dus als een gepeste persoon ervoor kiest met adviezen niks te doen (om wat voor reden dan ook), dan vraagt die persoon erom gepest te worden? Dat vind ik vreemd. Niemand wil gepest worden, het is niet leuk of zo :?.
Goed, voorbeeld: Kees klaagt dat hij zijn werk niet leuk vindt.
Kees krijgt tips hoe hier mee om te gaan/wat te kunnen doen.
Kees blijft na maaanden en vele topic's nog steeds klagen.
Kees heeft niks gedaan met de tips en verwacht nog meer tips/een middel om zijn werk tóch nog leuk te vinden.
Kees wordt online 'gepest' omdat hij niks met de tips heeft gedaan.
Voor als nog worden de pesters gecorrigeerd.

Dat de pesters gecorrigeerd worden: Meer dan prima.
Is het toch nog logisch dat er wordt gepest: Ja. Kees had wat met de tips kunnen doen. Dan werd Kees niet gepest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')