nah, ik persoonljk heb er gelukkig niet zoveel last van hoor, maar doodsbedreigingenquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Ik ben van mening dat als je je 'gekwetst' voelt op internet dat je beter niet op internet of de betreffende site kan rondhangen totdat je hebt geleerd hoe je met dat soort dingen om moet gaan.
[..]
Het is geen excuus voor hufterig online-gedrag verder, maar als je je daar echt wat van aantrekt waardoor je je 'irl' kut gaat voelen dan ben je gewoon niet helemaal op je plaats, lijkt mij.
Daarnaast: Wat is pesterig gedrag? Ik heb zoals gezegd regelmatig doodsbedreigingen en allerlei verwensingen in PM gehad maar ik lach er smakelijk om.
Dat jij smakelijk om kunt lachen is mooi, maar dat maakt dergelijk gedrag niet normaal. En het moet ook niet getolereerd worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Ik ben van mening dat als je je 'gekwetst' voelt op internet dat je beter niet op internet of de betreffende site kan rondhangen totdat je hebt geleerd hoe je met dat soort dingen om moet gaan.
[..]
Het is geen excuus voor hufterig online-gedrag verder, maar als je je daar echt wat van aantrekt waardoor je je 'irl' kut gaat voelen dan ben je gewoon niet helemaal op je plaats, lijkt mij.
Daarnaast: Wat is pesterig gedrag? Ik heb zoals gezegd regelmatig doodsbedreigingen en allerlei verwensingen in PM gehad maar ik lach er smakelijk om.
Ik vind het ook ver gaan, daarom vind ik het juist komisch als iemand dermate emotioneel wordt dat ze iemand die ze niet kennen compleet gaan uitscheldenquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef FANN het volgende:
[..]
nah, ik persoonljk heb er gelukkig niet zoveel last van hoor, maar doodsbedreigingen
en zulks wat ik hier allemaal lees vind ik wel vér gaan, eigenlijk gewoon idioot...
Heb ik gelukkig ook nog nooit meegemaaktzelfs niet een béétje
Die mening kan je uiteraard hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat jij smakelijk om kunt lachen is mooi, maar dat maakt dergelijk gedrag niet normaal. En het moet ook niet getolereerd worden.
Ja dat bedoel ik dus, dat kan een hoop verpesten...quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef habitue het volgende:
Iemand herhaaldelijk compleet de grond inboren vind ik dan wel weer kansloos.
Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef K44S het volgende:
Als iemand zich gekwetst voelt via een forum of het "social media". Dan neem je het wel erg persoonlijk allemaal.
Die heb je toch zelf vrij gegeven?quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.
Wat ik vaak zie gebeuren is dat bepaalde typen de (negatieve) aandacht wel fijn vinden. Het voedt ze. Ze openen topics, vestigen de aandacht op zichzelf door absurd/belachelijk te posten en krijgen dan pas een lading pesterij over zich heen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mwah, dat komt op mij een beetje over alsof pesten wordt goedgepraat. Plagen of tough love doe je geen vlieg kwaad mee natuurlijk, maar echt iemand pesten/bewust belachelijk maken is toch wel net even wat anders.
(...)
Iemand die wel rekening houdt met anderen, maar online gepest wordt moet maar het internet uitzetten, terwijl de mensen die pesten juist beschermt worden.
Dat is toch geen vrijbrief om er van alles mee te doen? Ervan uitgaande dat iemand die inderdaad heeft vrijgegeven, aan één of meerdere personen. Mijn foto is in het verleden ook wel eens gebruikt om me belachelijk te maken. Ja, die had ik zelf gedeeld. Dus dan is het maar goed?quote:
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.quote:Ik zou het bijna willen vergelijken met -de slechte type-buitenlander. Maar dat is wel extreem.
Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch geen vrijbrief om er van alles mee te doen? Ervan uitgaande dat iemand die inderdaad heeft vrijgegeven, aan één of meerdere personen. Mijn foto is in het verleden ook wel eens gebruikt om me belachelijk te maken. Ja, die had ik zelf gedeeld. Dus dan is het maar goed?
Dat vind ik overigens wel een voorbeeld van pestgedrag.
[..]
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.
Of iets heel geks: je kraakt diegene niet continue afquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:31 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).
Ik doel ik: "-Strawberry, wat is dat voor idiote naam". als ik dit continue blijf zeggen en je voor de rest belachelijk maak dmv je schrijfwijze,mening, tips die je hier geeft af te kraken.
Dat zie ik ook als pesten. Maar, kan je daar niet tegen? Dan kan je maar beter niet op een forum/ socialmedia zetten.
Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef K44S het volgende:
Als iemand zich gekwetst voelt via een forum of het "social media". Dan neem je het wel erg persoonlijk allemaal.
Maar er zullen er altijd zijn die toch blijven posten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:31 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed. Ik had het ook niet over een foto die jijzelf hebt geplaatst (waardoor je het risico loopt dat je er eventueel mee gepest kan worden).
Ik doel ik: "-Strawberry, wat is dat voor idiote naam". als ik dit continue blijf zeggen en je voor de rest belachelijk maak dmv je schrijfwijze,mening, tips die je hier geeft af te kraken.
Dat zie ik ook als pesten. Maar, kan je daar niet tegen? Dan kan je maar beter niet op een forum/ socialmedia zetten.
Daarom plaats ik ook geen gegevens en foto's op fokquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een beetje makkelijk. Aanvallen kunnen heel persoonlijk worden, zeker als mensen er foto's en je echte identiteit bij halen. Dan vervalt het 'het is maar internet' wel een beetje.
Mijn visie: Pesten is slecht. Op welke manier dan ook.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of iets heel geks: je kraakt diegene niet continue afJe legt de verantwoordelijkheid bij degene die continue beledigd wordt (want ja, diegene moet maar weg), terwijl de pester in dit scenario gewoon door kan gaan. Je kan ook gewoon normaal doen online.
Kort door de bocht: Ja.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.
Dat idee?
Gezien je hele reactie: Klopt. Dat is de meest zwart of witte keuzen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar er zullen er altijd zijn die toch blijven posten.
Er zijn eigenlijk twee opties:
1) Pestgedrag wordt gereguleerd door moderators
2) Niet meer op een forum/sociale media komen
Je kunt natuurlijk niet zeggen dat optie 2 in alle situaties toepasbaar is, net zo min als dat je alle negativiteit kunt reguleren. Ik denk dat een combinatie van bovenstaande het beste is. Echt pestgedrag moet worden aangepakt, maar niet in zoverre dat je bijna niets meer mag zeggen. Als iemand echt niets kan hebben dan kan die persoon inderdaad beter niet meer op een forum komen. Maar hoe zou je dat moeten doen? Je zou iemand kunnen bannen als problematiek FOK! te boven gaat, maar ook daar is niet altijd sprake van.
Het onderscheid tussen wat moet kunnen en wat te ver gaat is gewoon erg lastig te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
In het praktijk werkt het niet zo natuurlijk. Online ook niet. Zou ook niet zo moeten werken IMO, vind niet dat degene die gepest wordt zich moet aanpassen. Het zijn de pesters die moeten stoppen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je IRL gepest wordt, ga je ook maar gewoon ergens anders heen. Kan makkelijk, wereld is groot genoeg. Als je er niet tegen kan, moet je maar niet met die mensen omgaan / in hun bijzijn verkeren.
Dat idee?
Sommige doen het inderdaad voor de aandacht, maar ik heb ook het idee dat er een paar zijn die door hun stoornis zo onsympathiek reageren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het laat mij echt compleet koud wat iemand hier van mij vindtMaar pesten zelf vind ik een beetje sneu inderdaad, hoewel het in sommige gevallen wel begrijpelijk is. Zoals hierboven al gezegd is lijkt het wel of sommige users expres in een negatief daglicht willen komen om zo reacties uit te lokken.
Goed, voorbeeld: Kees klaagt dat hij zijn werk niet leuk vindt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:53 schreef Samzz het volgende:
Dus als een gepeste persoon ervoor kiest met adviezen niks te doen (om wat voor reden dan ook), dan vraagt die persoon erom gepest te worden? Dat vind ik vreemd. Niemand wil gepest worden, het is niet leuk of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |