Serieus? Wanneer iemand niets doet met goedbedoelde adviezen vind je dat je het recht hebt die persoon de grond in te boren?quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:51 schreef K44S het volgende:
[..]
Mijn visie: Pesten is slecht. Op welke manier dan ook.
Dat wil ik namelijk wel even duidelijk maken.
Maar, ik vind "pesten" logisch, als de gepeste persoon niks doet bij bijv hulp die geboden wordt en dat de gepeste er dan niets mee doet. Dan vind ik het niet 'gek'.
Dat is inderdaad wel heel kort door de bocht ja. Misschien moet je me de link tussen het maatschappelijk debat en een individuele pestsituatie nog eens uitleggen. Want ik snap niet hoe het een het ander rechtvaardigt.quote:Kort door de bocht: Ja.
Zie -tot nu toe- 2016 in een notendop: Racisme op welk vlak het denkbaar is.
-Zwarte piet: Tot 2015 wist de gemiddelde Nederlander niet beter dan dat zwarte piet niet meer is dan de vrijwilliger van Sinterklaas.
-partij DENK: ALLES is racisme als het niet in MIJN straatje past.
Dit valt voor mij ook onder het idee van gepest worden.
Het is misschien wat vergezocht, maar hier valt het wel op neer.
Dit wel inderdaad, zelfs al doet Kees er niks mee, prima! Maar blijf dan niet steeeds topics maken dat je je werk niet leuk vind.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:57 schreef K44S het volgende:
[..]
Goed, voorbeeld: Kees klaagt dat hij zijn werk niet leuk vindt.
Kees krijgt tips hoe hier mee om te gaan/wat te kunnen doen.
Kees blijft na maaanden en vele topic's nog steeds klagen.
Kees heeft niks gedaan met de tips en verwacht nog meer tips/een middel om zijn werk tóch nog leuk te vinden.
Kees wordt online 'gepest' omdat hij niks met de tips heeft gedaan.
Voor als nog worden de pesters gecorrigeerd.
Dat de pesters gecorrigeerd worden: Meer dan prima.
Is het toch nog logisch dat er wordt gepest: Ja. Kees had wat met de tips kunnen doen. Dan werd Kees niet gepest.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet logisch dat Kees dan gepest wordt. Wanneer Kees genegeerd zou worden, zou ik dat logischer vinden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:57 schreef K44S het volgende:
[..]
Kees heeft niks gedaan met de tips en verwacht nog meer tips/een middel om zijn werk tóch nog leuk te vinden.
Is het toch nog logisch dat er wordt gepest: Ja. Kees had wat met de tips kunnen doen. Dan werd Kees niet gepest.
Dat is het dus. Het zijn vaak mensen met ernstige aandoeningen die daardoor niet zo sociaal handig zijn. Autisme, persoonlijkheidsstoornissen, schizofrenie, noem maar op. Ze maken een topic of post waarvan mensen vinden dat het onzinnig is, maar dat snappen ze zelf niet. En dan is het natuurlijk lelijke gedrag om die persoon te gaan pesten of buitensluiten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:54 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Sommige doen het inderdaad voor de aandacht, maar ik heb ook het idee dat er een paar zijn die door hun stoornis zo onsympathiek reageren.
Pesten wel, maar buitensluiten als in negeren? Dat lijkt me dan de beste oplossing juist.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is het dus. Het zijn vaak mensen met ernstige aandoeningen die daardoor niet zo sociaal handig zijn. Autisme, persoonlijkheidsstoornissen, schizofrenie, noem maar op. Ze maken een topic of post waarvan mensen vinden dat het onzinnig is, maar dat snappen ze zelf niet. En dan is het natuurlijk lelijke gedrag om die persoon te gaan pesten of buitensluiten.
In het geval van de hypothetische Kees hierboven is dat idd het beste.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Pesten wel, maar buitensluiten als in negeren? Dat lijkt me dan de beste oplossing juist.
Tja, als donker persoon krijg ik vooral te maken met subtiele pestgedrag dan (oftewel racisme). Ze zeggen het niet in mijn gezicht, maar gaan allemaal achterbakse dingen doen om mij te ondermijnen. Niet dat iedereen dat doet, maar de mensen die een negatieve mening hebben over donkere mensen of andere buitenlanders kunnen heel sneaky zijn daarin.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Serieus? Wanneer iemand niets doet met goedbedoelde adviezen vind je dat je het recht hebt die persoon de grond in te boren?
[..]
Dat is inderdaad wel heel kort door de bocht ja. Misschien moet je me de link tussen het maatschappelijk debat en een individuele pestsituatie nog eens uitleggen. Want ik snap niet hoe het een het ander rechtvaardigt.
Nou online negeren kan geen kwaad, maar iemand bewust buitensluiten IRL, dus bijvoorbeeld op kantoor of in een vereniging, dat kan net zo kwalijk zijn als direct pesten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Pesten wel, maar buitensluiten als in negeren? Dat lijkt me dan de beste oplossing juist.
Het is een beetje zoals blijven in een ongezonde relatie. Voor mensen van buitenaf is het enorm helder dat de relatie ongezond is voor die persoon, maar die persoon ziet dat toch anders in. Of dat nou komt omdat ze het gewend is (bijv. opvoeding met beledigende/manipulatieve ourders), of door een laag zelfbeeld, of omdat ze goedpraat of omdat ze niet durven, of wat dan ook; zij blijven in die relatie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:53 schreef Samzz het volgende:
Dus als een gepeste persoon ervoor kiest met adviezen niks te doen (om wat voor reden dan ook), dan vraagt die persoon erom gepest te worden? Dat vind ik vreemd. Niemand wil gepest worden, het is niet leuk of zo.
En net zeg je nog iets in de trant van 'dat iemand de website maar gewoon weg moet klikken als het niet bevalt'.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:57 schreef K44S het volgende:
[..]
Recht? Nee, logisch? Actie -> Reactie wel.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Serieus? Wanneer iemand niets doet met goedbedoelde adviezen vind je dat je het recht hebt die persoon de grond in te boren?
[..]
Dat is inderdaad wel heel kort door de bocht ja. Misschien moet je me de link tussen het maatschappelijk debat en een individuele pestsituatie nog eens uitleggen. Want ik snap niet hoe het een het ander rechtvaardigt.
Klopt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet logisch dat Kees dan gepest wordt. Wanneer Kees genegeerd zou worden, zou ik dat logischer vinden.
Kees is niet verplicht iets met tips te doen. Dat vergeten veel mensen. Niet alleen hier, dat zie je overal.
Nog een keer: Ik keur pest absoluut niet goed. Maar weet wel wat het pesten heeft gecreëerd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dit wel inderdaad, zelfs al doet Kees er niks mee, prima! Maar blijf dan niet steeeds topics maken dat je je werk niet leuk vind.
Bedoelde ook uiteraard onlinequote:Op donderdag 7 juli 2016 15:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou online negeren kan geen kwaad, maar iemand bewust buitensluiten IRL, dus bijvoorbeeld op kantoor of in een vereniging, dat kan net zo kwalijk zijn als direct pesten.
Slechte moderatie als Kees dan nog steeds een platform krijgt om zijn herkauwde rotzooi te spuien en vervolgens in bescherming wordt genomen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet logisch dat Kees dan gepest wordt. Wanneer Kees genegeerd zou worden, zou ik dat logischer vinden.
Kees is niet verplicht iets met tips te doen. Dat vergeten veel mensen. Niet alleen hier, dat zie je overal.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
oh moeder van godquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
In het geval van de hypothetische Kees hierboven is dat idd het beste.
Als kees ook in bepaalde topic's gaat zeiken dat zijn werk niet leuk is... en dat topic gaat het om precies dat werksoort uitvoeren of het zoeken van dat soort werk. Dan is het erg vervelend als iemand continue zeikt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:04 schreef probeer het volgende:
[..]
En net zeg je nog iets in de trant van 'dat iemand de website maar gewoon weg moet klikken als het niet bevalt'.
Dat werkt blijkbaar maar één kant op? Want je lijkt het prima te vinden als iemand een negatief-zeik-topic aangrijpt om de TS te pesten. Zou je dan niet ook zeggen 'goh, klik dat topic weg en negeer die user?'
quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:04 schreef zarGon het volgende:
[..
Als die persoon op dezelfde manier blijft doorgaan na al het kritiek, feedback en oprechte verbeterpogingen, dan geeft dat een signaal af. "Ik doe wat ik wil, zoals ik het wil"... Dat is prima, maar dan moet je niet gaan verwachten dat iedereen gaat afwijken omdat jij je als een randdebiel gedraagt. In het echt word je uit de groep gegooid, online werkt dat net zo.
Begrijp dat er van twee kanten naar gekeken moet worden, maar dit is nogal arbitrair? Als een gepeste al geen vat op zichzelf heeft (bv door een stoornis) kun je dan verwachten dat hij snapt welke interactie bepaalde reacties oproept?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:05 schreef K44S het volgende:
Is het iets waar de gepeste geen vat op heeft? Dan vind het echt niet kunnen.
Ook nogal arbitrair.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:06 schreef zarGon het volgende:
Het werkt beide kanten op. Kees moet zijn kans krijgen om zijn problematiek te bespreken, maar dat moet niet zo ver gaan dat Kees de rest lastigvalt met zijn aanwezigheid over zijn problematiek.
Ik vind dit eigenlijk ook.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is nou eenmaal veel makkelijker voor mensen om anderen belachelijk te maken of te pesten vanaf hun veilige computertje. Dat gebeurt overal op het internet trouwens. Op sommige plekken gaat dat pesten echt heel ver. Het is een stuk anoniemer en daarmee dus een stuk veiliger voor mensen om lekker los te gaan. Dan praten ze het vervolgens goed met ''ach, het is internet - dan kun je dit verwachten'''), maar ik vind dat best een zorgwekkende ontwikkeling eigenlijk. Veel mensen weten niet wat voor schade ze ermee aan kunnen richten. Je weet nooit (helemaal hier in R&P) wie er werkelijk schuil gaat achter een TS. Je weet nooit hoe stable ze zijn, of wat ze hebben meegemaakt.
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:10 schreef Koral het volgende:
[..]
Begrijp dat er van twee kanten naar gekeken moet worden, maar dit is nogal arbitrair? Als een gepeste al geen vat op zichzelf heeft (bv door een stoornis) kun je dan verwachten dat hij snapt welke interactie bepaalde reacties oproept?
[..]
Ook nogal arbitrair.
Ik vind het gewoon een beetje krom ..quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:09 schreef K44S het volgende:
[..]
Als kees ook in bepaalde topic's gaat zeiken dat zijn werk niet leuk is... en dat topic gaat het om precies dat werksoort uitvoeren of het zoeken van dat soort werk. Dan is het erg vervelend als iemand continue zeikt.
En dan dit:
[..]
Je hebt negeren als in buitensluiten en dat is slecht.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nog maal, ik keur het niet goed. Ik vind de actie-reactie niet gek.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een beetje krom ..
Kees verkloot topics en verziekt zijn verstandhouding met anderen. De 'fuck jullie, ik doe wat ik wil'-houding. Dat keuren mensen terecht af. Maar is het dan een beetje hypocriet om Kees daarna op precies dezelfde manier te behandelen? Verlagen tot hetzelfde niveau onder het mom van 'ja maar hij/zij begon er mee!'?
En voor de goede orde .. ja, ik ben in bepaalde topics ook wel eens te ver gegaan tegenover een specifieke user. Voornamelijk vanuit frustratie die er dan uit wil, en zich uit in rechtstreeks gemene posts. (al heb ik pas 10 notes oid, dus dat valt ook wel mee in 9 jaar ..) Maar ik weet dan iig wel dat ik fout zat, dat het aan mij ligt dat ik me zo laat kennen. Ik heb iig nooit gedacht 'hij vraagt er om, dus dan is het niet gek'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |