Eerlijk gezegd heb ik dit niet heel erg gevolgd maar ik zag dit bericht in de regionale media en zag niemand online die er wel mee bezig is geweest, anders had ik het doorgespeeld.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:51 schreef de_boswachter het volgende:
Vreemde zaak blijft dit. Maar er heeft zich tot op heden toch nog niemand gemeld die haar met iemand anders heeft gezien vlak voor haar dood ?
Is dit iets wat de vader denkt of heeft hij daar ook een onderbouwing van ?
Wij van wc-eend...quote:TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.
Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).
Ik zou ook de onderste steen boven willen hebben, er worden zoveel blunders gemaakt in onderzoekenquote:Op woensdag 8 juni 2016 19:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wij van wc-eend...
Lijkt me een typisch gevalletje van een vader die de keiharde werkelijkheid niet kan aanvaarden.
Kulargument. Natuurlijk worden er soms fouten gemaakt, dat betekent niet dat het hier ook gebeurd is.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:11 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik zou ook de onderste steen boven willen hebben, er worden zoveel blunders gemaakt in onderzoeken
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_blunder_NFI__.html
Het gaat over fouten die een comleet andere wending aan een zaak geven. Noem dat maar kul.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kulargument. Natuurlijk worden er soms fouten gemaakt, dat betekent niet dat het hier ook gebeurd is.
Het is kul om er maar vanuit te gaan dat het hier is gebeurd. Die kans is erg klein, want zulke fouten gebeuren niet vaak, en als ze wel gebeuren, worden ze vaak daarna nog opgepikt.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:27 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het gaat over fouten die een comleet andere wending aan een zaak geven. Noem dat maar kul.
deze zaak is toen helemaal binnenstebuiten gekeerd. Geen enkele, maar dan ook echt geen enkele aanleiding tot een ander scenario dan zelfmoord. Ondanks de media aandacht met bijbehorende aandachtsgeile deskundigenquote:Op woensdag 8 juni 2016 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is kul om er maar vanuit te gaan dat het hier is gebeurd. Die kans is erg klein, want zulke fouten gebeuren niet vaak, en als ze wel gebeuren, worden ze vaak daarna nog opgepikt.
Onderzoeksteams samengesteld door emotionele vaders daarentegen...
En de fouten die niet opgepikt worden lees je ook niets van. Want er zijn veel mensen die denken zoals jij, gelukkig worden dat er wel minder. Heilig vertrouwen in instituten en vooral niet zelf denken of kritisch zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is kul om er maar vanuit te gaan dat het hier is gebeurd. Die kans is erg klein, want zulke fouten gebeuren niet vaak, en als ze wel gebeuren, worden ze vaak daarna nog opgepikt.
Onderzoeksteams samengesteld door emotionele vaders daarentegen...
Als je zelf na zou denken en kritisch zou zijn, zou je eerder het onderzoeksteam van die vader wantrouwen dan de politiedeskundigen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:32 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
En de fouten die niet opgepikt worden lees je ook niets van. Want er zijn veel mensen die denken zoals jij, gelukkig worden dat er wel minder. Heilig vertrouwen in instituten en vooral niet zelf denken of kritisch zijn.
Ik geef geen waardeoordeel, ik sta er neutraal in. Ik plaats gewoon nieuwe ontwikkelingen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je zelf na zou denken en kritisch zou zijn, zou je eerder het onderzoeksteam van die vader wantrouwen dan de politiedeskundigen.
Hier, een nieuwe ontwikkeling:quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:39 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik geef geen waardeoordeel, ik sta er neutraal in. Ik plaats gewoon nieuwe ontwikkelingen.
Hoe kom je d'r bij dat de zaak helemaal binnenstebuiten is gekeerd?quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:31 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
deze zaak is toen helemaal binnenstebuiten gekeerd. Geen enkele, maar dan ook echt geen enkele aanleiding tot een ander scenario dan zelfmoord.
De exacte toedracht is niet onduidelijk. Die pa kan de conclusie gewoon niet accepteren.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:51 schreef byah het volgende:
Maar ook wel begrijpelijk, het lijkt me al vrijwel onmogelijk om de dood van je kind te verwerken, maar logisch dat je tot het uiterste gaat zolang de exacte toedracht onduidelijk blijft
heb je dat aan de Pa gevraagd ?quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De exacte toedracht is niet onduidelijk. Die pa kan de conclusie gewoon niet accepteren.
Als de exacte toedracht voor jou niet onduidelijk is, kun je de exacte toedracht misschien even hier neer zetten?quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De exacte toedracht is niet onduidelijk. Die pa kan de conclusie gewoon niet accepteren.
op de Neuweg langs de daklozenopvangquote:Op woensdag 8 juni 2016 19:24 schreef Physsic het volgende:
"Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen."
Waar voorbij?
Ik dacht dat het om een echt onderzoeksteam ging. Blijkt het een amateur initiatief te zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wij van wc-eend...
Lijkt me een typisch gevalletje van een vader die de keiharde werkelijkheid niet kan aanvaarden.
Dit. Enorm triest voor die mensen. Ik hoop dat die vader snel accepteert wat er gebeurt is en op de een of andere manier verder kan met zijn leven.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het Nieuws. Binnenkort ook bij U in de buurtquote:Op woensdag 8 juni 2016 19:50 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Hoe kom je d'r bij dat de zaak helemaal binnenstebuiten is gekeerd?
Ah, op andere camerabeelden dus. Waarom zijn die dan niet gezien op de camerabeelden van de camera die Dascha ook heeft gespot?quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
op de Neuweg langs de daklozenopvang
is dezelfde camera zo te zienquote:Op woensdag 8 juni 2016 20:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, op andere camerabeelden dus. Waarom zijn die dan niet gezien op de camerabeelden van de camera die Dascha ook heeft gespot?
Maar daar heeft het tijdsverschil dan toch niks mee te maken?quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is dezelfde camera zo te zien
[ afbeelding ]
Maar het maakt toch niet uit hoe laat die twee er daadwerkelijk gelopen hebben? Dat maakt niet ineens dat ze haar gezien hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is dezelfde camera zo te zien
[ afbeelding ]
De beelden waarop Dascha te zien is, zijn dan ook niet om kwart over twee 's nachts gemaakt, maar om 04.26 uur.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar daar heeft het tijdsverschil dan toch niks mee te maken?![]()
Ik begrijp niet goed wat ze nou proberen duidelijk te maken.
Ooh, ze willen alleen aangeven dat de camerabeelden dus vrij kort voor de aanrijding zijn gemaakt.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De beelden waarop Dascha te zien is, zijn dan ook niet om kwart over twee 's nachts gemaakt, maar om 04.26 uur.
dat is 54 minuten voor het fatale ongeval
ja en dat er 2 minuten nadat Dascha daar liep nog 2 jongens langskwamenquote:Op woensdag 8 juni 2016 20:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ooh, ze willen alleen aangeven dat de camerabeelden dus vrij kort voor de aanrijding zijn gemaakt.
De manier hoe ik het las, leek het alsof ze die tijdcorrectie nodig hadden om die twee andere personen plotseling te ontdekken.
Ze zullen dat vast wel gezien hebben, ook de vader lijkt me. Maar in 2minuten kan je best ver lopen, zeker als ze zo'n hoog tempo had, dus ik durf niet te zeggen of de kans groot is dat die personen haar gezien hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja en dat er 2 minuten nadat Dascha daar liep nog 2 jongens langskwamen
De politie en Peter rd Vries moeten dat dan toch ook gezien hebben ?
Lees even de andere topics hierover door.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kulargument. Natuurlijk worden er soms fouten gemaakt, dat betekent niet dat het hier ook gebeurd is.
Overigens is het weer een typische Telegraaf-titel: de doodrijder is niet vrij door een blunder van het NFI, de verdachte is vrijgesproken ondanks een blunder van het NFI.
Dat hoge tempo komt dan toch ook niet meer overeen met de tijd?quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze zullen dat vast wel gezien hebben, ook de vader lijkt me. Maar in 2minuten kan je best ver lopen, zeker als ze zo'n hoog tempo had, dus ik durf niet te zeggen of de kans groot is dat die personen haar gezien hebben.
Dat haar tempo hoog was, werd volgens mij al door sommigen gezegd toen de beelden werden gepubliceerd. Dus nog voordat mensen er allerlei berekening op loslieten.quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat hoge tempo komt dan toch ook niet meer overeen met de tijd?
Ze zou ten tijde van de nieuwe tijdsschema niet meer in het bezit zijn van haar telefoon, gezien deze na 03:00 geen stap meer gezet heeft...
de vader zat er natuurlijk niet bij toen de politie die band bekeekquote:Op woensdag 8 juni 2016 21:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze zullen dat vast wel gezien hebben, ook de vader lijkt me. Maar in 2minuten kan je best ver lopen, zeker als ze zo'n hoog tempo had, dus ik durf niet te zeggen of de kans groot is dat die personen haar gezien hebben.
TDO team zijn toch die twee mannen?quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de vader zat er natuurlijk niet bij toen de politie die band bekeek![]()
opsporing verzocht bracht die eerste beelden naar buiten
nu beschikt het TDO team over die band
Team Dascha Onderzoekquote:Op woensdag 8 juni 2016 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
TDO team zijn toch die twee mannen?
Dat de politie altijd gelijk heeft?quote:
Als ik mijn jas niet aan heb en ik heb het koud, dan loop ik twee keer zo snel, zeker als ik de weg ken.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze loopt dus om 04:30 richting de LGD en legt daarna nog even binnen een uur een afstand af van 3,2 km naar plek impact...
Daar doe je bij daglicht al 40 minuten over, laat staan in het pikdonker, slecht weer en zonder jas.
Dit. Hij moet het gewoon gaan loslaten.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wij van wc-eend...
Nouja het is op zijn minst vreemd dat men die tijd gewoon niet goed heeft terwijl het op dat beeld op een heel ander tijdstip dan getoond licht wordt dan dat het daadwerkelijk werd.quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:46 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit. Hij moet het gewoon gaan loslaten.
Maar dit zie je wel vaker. Bijvoorbeeld ook bij die meisjes in Bogotta.
Lijkt me ook dat een voorbijrijdende Connexxionbus wel een goed ijkpunt is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja het is op zijn minst vreemd dat men die tijd gewoon niet goed heeft terwijl het op dat beeld op een heel ander tijdstip dan getoond licht wordt dan dat het daadwerkelijk werd.
Je zou verwachten dat de politie dat ook ziet, maar in plaats van de tijd goed te zetten zetten ze hem nog eens verkeerder dan hij al was. Dan zit je ineens met een verschil van 2 uur. Het lijkt me dat een verschil van 2 uur toch best wel belangrijk is zegmaar. Zo een domme fout van de politie
Nee dat geeft veel vertrouwen dat er een "gedegen onderzoek" is gedaan.quote:Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur.
Dat vind ik dus ook. Lekker recherchewerk zo zeg. De tering.quote:Op donderdag 9 juni 2016 00:05 schreef Rica het volgende:
Eén iemand die de tijden corrigeert maakt een denkfout en in het hele traject is er niemand die het opvalt of controleert. Bizar.
Maar als de politie zo'n video bekijkt - dan kijken ze toch ook wel wie er 10 minuten eerder liep en wie er 10 min later liepquote:Op donderdag 9 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja het is op zijn minst vreemd dat men die tijd gewoon niet goed heeft terwijl het op dat beeld op een heel ander tijdstip dan getoond licht wordt dan dat het daadwerkelijk werd.
Je zou verwachten dat de politie dat ook ziet, maar in plaats van de tijd goed te zetten zetten ze hem nog eens verkeerder dan hij al was. Dan zit je ineens met een verschil van 2 uur. Het lijkt me dat een verschil van 2 uur toch best wel belangrijk is zegmaar. Zo een domme fout van de politie
Dat lijkt me ook. Ik heb geen idee overigens of ze destijds hebben opgeroepen of iets om zich te melden of er uberhaupt melding van gemaakt hebben. Ik heb de zaak niet echt gevolgd dus dat weet ik niet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 00:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Maar als de politie zo'n video bekijkt - dan kijken ze toch ook wel wie er 10 minuten eerder liep en wie er 10 min later liep
dan moeten ze die 2 jongens ook gezien hebben - en peter ook
Deze heren? Lees vooral de reacties onder het artikelquote:Op donderdag 9 juni 2016 00:22 schreef StaceySinger het volgende:
11 mei 2016
HILVERSUM - De bekende nachtzaak Let's get Down onder Gooiland moet de deuren per vrijdag 20 mei sluiten.
De eigenaar zou worden gestraft voor de zakelijke banden die hij heeft met twee voor wapenhandel en drugsbezit veroordeelde Loosdrechtse broers. 'Het klopt dat mijn gesloten zaak 't Pakhuys aan de Kolenstraat voor de helft van hun bv is.
meer hier
http://www.dichtbij.nl/t-(...)vindt-broertjes.aspx
ja die gasten - 3 broertjes Temming - de Daltons -tuig van de richelquote:Op donderdag 9 juni 2016 00:37 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Deze heren? Lees vooral de reacties onder het artikel
http://www.gooinieuws.nl/?p=10143
De combinatie - pubermeisje, ruzie met vriendin in club en aanrijding trein - zal zeker door de politie gezien worden als een zelfmoordscenario. Ik begrijp dat wel, toch vind ik dat de conclusie destijds ietwat snel is getrokken en misschien dat de vader mede hierdoor het niet kan accepteren.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:31 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
deze zaak is toen helemaal binnenstebuiten gekeerd. Geen enkele, maar dan ook echt geen enkele aanleiding tot een ander scenario dan zelfmoord. Ondanks de media aandacht met bijbehorende aandachtsgeile deskundigen
De camera.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:24 schreef Physsic het volgende:
"Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen."
Waar voorbij?
De verklaring van de machinist spreekt dit scenario tegenquote:Op donderdag 9 juni 2016 02:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
De combinatie - pubermeisje, ruzie met vriendin in club en aanrijding trein - zal zeker door de politie gezien worden als een zelfmoordscenario. Ik begrijp dat wel, toch vind ik dat de conclusie destijds ietwat snel is getrokken en misschien dat de vader mede hierdoor het niet kan accepteren.
Wat ik overigens nog niet heb gelezen is de mogelijkheid van een derde scenario, geen moord of zelfmoord maar een noodlottig ongeval. Dascha was onder invloed, alleen en zonder jas mogelijk op weg naar huis. Ze moest hiervoor door het bos. Als ik als jonge meid midden in de nacht door een donker bos moet (en wellicht dus twee jongens achter mij zie lopen, hoe onschuldig ook) dan bedenk ik me wel even en kies ik een route met licht en open stukken. De route langs het spoor is dan best aannemelijk en al wankelend langs het spoor zou dit haar fataal geworden kunnen zijn.
Het stinkt inderdaad naar ietsquote:Op woensdag 8 juni 2016 21:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat de politie altijd gelijk heeft?
Deze zaak staat op een getuigenverklaring die zowel door forensisch onderzoek, getuigen en nu ook camerabeelden keihard onderuit gehaald worden.
Politie die een 27 jarige beschermt, geen onderzoek doet naar een tweede persoon (degene die Dascha om 02:13 uur nog snapchats stuurde) en getuigenverklaringen eigenhandig wat aanpast...
Die pa gaat niet stoppen, en groot gelijk!
Jij kunt op NPO detectives (only on website) nu The Secret zien. Als de dader van de dubbele moord niet zelf na 19½ jaar zichzelf had aangegeven, dan was dit nog steeds twee zelfmoorden.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:31 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
deze zaak is toen helemaal binnenstebuiten gekeerd. Geen enkele, maar dan ook echt geen enkele aanleiding tot een ander scenario dan zelfmoord. Ondanks de media aandacht met bijbehorende aandachtsgeile deskundigen
Het is ook nog eens belangrijk materiaal want ze hebben verder amper iets. Hele tijdlijn ed. er op afgesteld. Die lui zullen zich behoorlijk lullig moeten voelen. Sta je er als een stel onnozele prutsers op.quote:Op donderdag 9 juni 2016 00:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Lekker recherchewerk zo zeg. De tering.
Stootblokafdruk in haar rugquote:Op donderdag 9 juni 2016 03:16 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
De verklaring van de machinist spreekt dit scenario tegen
Ze hebben best veel:quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:22 schreef Rica het volgende:
[..]
Het is ook nog eens belangrijk materiaal want ze hebben verder amper iets. Hele tijdlijn ed. er op afgesteld. Die lui zullen zich behoorlijk lullig moeten voelen. Sta je er als een stel onnozele prutsers op.
Mijn steun heeft die vader iig. Ik kan natuurlijk ook alleen maar op mijn gevoel afgaan maar mijn indruk is dat er veel meer gebeurd is. En geen zelfmoord.
Misschien hebben ze pas afgelopen week de beschikking gekregen over de hele film.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:51 schreef Markeerstift het volgende:
Een tijd in beeld is toch wel zo overduidelijk dat iedereen dat ziet. Volgens mij valt het toch niet op want anders had TDO (:')) er ook niet zo lang over gedaan om dat te vinden. Hoe vaak zouden ze die filmpjes al wel niet hebben afgespeeld.
Dat moet je even nader verklaren, want hoe kan de machinist weten waarom Dascha op het spoor liep?quote:Op donderdag 9 juni 2016 03:16 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
De verklaring van de machinist spreekt dit scenario tegen
Hij verklaarde toch dat ze in de richting van de trein keek en niet reageerde op de claxon?quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:50 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat moet je even nader verklaren, want hoe kan de machinist weten waarom Dascha op het spoor liep?
Kennelijk heeft iemand doorgespoeld en gekeken naar wat de klok aangaf toen de zon opkwam. En zo geconstateerd dat er eerder verkeerd gerekend was.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:02 schreef Natalie het volgende:
Dus er is een tijdstip van de opname klopt niet en is bijgesteld, en toen nog eens bijgesteld en... nu weten ze het eigenlijk niet meer. Op basis waarvan komen ze tot het bijstellen van het tijstip van de opname? Het klinkt als nattevingerwerk. Betrouwbaar
Doorgespoeld totdat ze een bus zagenquote:Op donderdag 9 juni 2016 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kennelijk heeft iemand doorgespoeld en gekeken naar wat de klok aangaf toen de zon opkwam. En zo geconstateerd dat er eerder verkeerd gerekend was.
Ik haal dat van die zonsopgang gewoon uit het bericht in de OP.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Doorgespoeld totdat ze een bus zagen
dan bel je de busmaatschapij en vraagt hoe laat de bus daar op de Neuweg langskomt
dan zet je Timecode op de video en spoelt hem terug totdat je Dascha ziet
quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik haal dat van die zonsopgang gewoon uit het bericht in de OP.
als je de teruggespoelde video dan weer in Reverse zet dan zie je ditquote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Doorgespoeld totdat ze een bus zagen
dan bel je de busmaatschapij en vraagt hoe laat de bus daar op de Neuweg langskomt
dan zet je Timecode op de video en spoelt hem terug totdat je Dascha ziet
Toen de politie aan de deur kwam om 10:30 uur, was het eerste dat ze zeiden dat hun dochter zelfmoord had gepleegd.quote:Op donderdag 9 juni 2016 02:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
De combinatie - pubermeisje, ruzie met vriendin in club en aanrijding trein - zal zeker door de politie gezien worden als een zelfmoordscenario. Ik begrijp dat wel, toch vind ik dat de conclusie destijds ietwat snel is getrokken en misschien dat de vader mede hierdoor het niet kan accepteren.
Wat ik overigens nog niet heb gelezen is de mogelijkheid van een derde scenario, geen moord of zelfmoord maar een noodlottig ongeval. Dascha was onder invloed, alleen en zonder jas mogelijk op weg naar huis. Ze moest hiervoor door het bos. Als ik als jonge meid midden in de nacht door een donker bos moet (en wellicht dus twee jongens achter mij zie lopen, hoe onschuldig ook) dan bedenk ik me wel even en kies ik een route met licht en open stukken. De route langs het spoor is dan best aannemelijk en al wankelend langs het spoor zou dit haar fataal geworden kunnen zijn.
Jammer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik verlaat dit topic maar weer. Godsamme, zeg.
... hoezo?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Het feit dat forensisch Patholoog een stootblok-afdruk in haar rug zag en geen letsel in haar gezicht, toont aan dat ze vanaf het eerste moment de verkeerde informatie hebben verstrekt.
Binnen 1,5 uur na haar dood was de conclusie zelfmoord, geen verder onderzoek en spoor vrijgegeven.quote:
Waar heb je die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Op een verpulverd lijf is geen stootblokafdruk mogelijk.
twitter:DimazGeit twitterde op donderdag 09-06-2016 om 11:28:40Dus persoon (27) stuurt om 2:05 in discotheek een bericht naar Dascha Graafsma, #Dascha vertrekt hierop om 2:07 vanuit diezelfde disco, 1/2 reageer retweet
twitter:
Dit dus, hoop dat die twee zich melden, en nog in staat zijn informatie te geven. Voor het zelfde geld waren ze zo dronken als een toeter...quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:45 schreef StaceySinger het volgende:
Uit het onderzoek blijkt ook dat de door deze krant en later ook door de politie gepubliceerde bewakingsbeelden van De Cocon niet van 02.16 uur die nacht van 28 november vorig jaar zijn, maar van 04.26 uur. Dat is slechts 54 minuten voor Dascha onder de trein kwam.
TDO toont dit aan door gebruik te maken van twee ijkmomenten, legt onderzoeker Joey Roelofs uit. ,,Dat zijn de zonsopkomst, in november pas na acht uur ’s morgens en het passeren van de eerste bus van Connexxion.’’
Beide momenten zijn objectief vast te stellen en vastgelegd door de camera van De Cocon. ,,Terugdraaiend blijkt dat de camerabeelden niet 65 minuten voor, zoals de politie dacht, maar áchter liepen.
We hebben van de politie één vaag mailtje gekregen op onze vraag hoe ze erbij kwamen dat de beelden van kwart over twee zijn. Iets met atoomtijd of zo.''
Bij het terugkijken van alle beelden van die zaterdagnacht- en ochtend bleek bovendien dat slechts twee minuten nadat het meisje uit Hollandsche Rading richting het centrum van Hilversum voorbij liep, twee jongens of mannen de andere kant op liepen.
Roelofs: ,,Grote kans dat ze haar zijn tegengekomen. We weten nu dus dat er twee mensen zijn die haar zo kort voor haar dood nog gezien hebben.’’ Cruciaal is dat het duo zich meldt, stelt het team. ,,Zij kunnen hopelijk vertellen hoe Dascha zich gedroeg, hoe ze overkwam’’, zegt Roelofs.
Of er dan ook een antwoord komt op de vraag of er tóch sprake is van een misdrijf, is niet zeker. ,,Maar we zijn een heel eind op weg.’’
http://www.gooieneemlande(...)ood?lref=r_regionaal
Dat de tijdslijn van de politie (02:16 uur), totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid 04:30 uur.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:19 schreef Burdie het volgende:
En wat zijn nou dan precies de "nieuwe feiten" die aan het licht zijn gekomen?
Dat er mogelijk nog getuigen zouden zijn die zich nog niet gemeld hebben, klinkt mij niet erg als 'feit' in de oren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat maakt toch niet uit qua reden? De machinist kan onmogelijk weten of ze daar expres liep om zelfmoord te plegen of dat ze daar expres liep om niet door het donkere bos te hoeven.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij verklaarde toch dat ze in de richting van de trein keek en niet reageerde op de claxon?
Volgens de honden was ze al door het donkere bos gelopenquote:Op donderdag 9 juni 2016 14:56 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit qua reden? De machinist kan onmogelijk weten of ze daar expres liep om zelfmoord te plegen of dat ze daar expres liep om niet door het donkere bos te hoeven.
Overigens is dat claxonverhaal niet duidelijk, getuigen in de trein en wonend aan het spoor hebben geen claxon gehoord.
Ik kan me goed voorstellen dat de wijze waarop het gebracht is icm de snelle conclusie voor de vader een reden is om te twijfelen c.q. het moeilijk is om te accepteren. Misschien dat als de politie pas een week later bijvoorbeeld met deze conclusie was gekomen de vader het eerder had geloofd, omdat het dan aannemelijker voor hem is dat er grondig onderzoek is gedaan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Toen de politie aan de deur kwam om 10:30 uur, was het eerste dat ze zeiden dat hun dochter zelfmoord had gepleegd.
Geen feiten bekend toen over de avond van Dascha. Daar ging het al fout.
De bergingswerkzaamheden waren sneller gedaan dan bij een gemiddelde berging op het spoor zelfs bij daglicht. Ook zei de politie op zaterdag al dat het lichaam "verpulverd" was, dus verder onderzoek niet mogelijk. De ruiming van een verpulverd lichaam zou logischerwijs langer duren dan een compleet lichaam. Het feit dat forensisch Patholoog een stootblok-afdruk in haar rug zag en geen letsel in haar gezicht, toont aan dat ze vanaf het eerste moment de verkeerde informatie hebben verstrekt.
Schandalig! Zelfs al zou ze zelfmoord gepleegd hebben, dan is de handelswijze van de politie in deze zaak onacceptabel slecht en kwetsend en zijn de betrokken personen niet geschikt om dit werk uit te voeren. Dikke reden voor ontslag.
Eens, het is voor mij ook een raadsel waarom er door Peter r de Vries op 29 december in de media wordt gezegd dat de ouders vrede hebben met de bevindingen. Terwijl dit niet zo is en nooit geweest is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:33 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat de wijze waarop het gebracht is icm de snelle conclusie voor de vader een reden is om te twijfelen c.q. het moeilijk is om te accepteren. Misschien dat als de politie pas een week later bijvoorbeeld met deze conclusie was gekomen de vader het eerder had geloofd, omdat het dan aannemelijker voor hem is dat er grondig onderzoek is gedaan.
Ik vind het ook niet vreemd dat hij er zo nog mee bezig is en ik vind de reacties van sommigen op dit forum ook niet erg netjes. Wij willen als buitenstaanders ook het naadje van de kous weten als het gaat om ,ik zeg maar wat, MH17 bijvoorbeeld. Dan is het toch niet vreemd dat een vader precies wilt weten wat er nu gebeurd is met zijn dochter en dat hij alle feiten goed op een rij wilt hebben.
Ja zag dat ze stukje door bos was gelopen en toen is afgeslagen. Ik weet ook helemaal niet of 'het donkere bos/verdwaald zijn' een reden was om bij de spoorbaan uit te komen, maar toen ik het plaatje van de route zag viel mij dat wel op.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens de honden was ze al door het donkere bos gelopen
Zou ze naar huis willen gaan dan had ze daar niet hoeven zijn.
Ze is ook niet bij de overgang geraakt maar een stuk verder, weer terug richting Hilversum.
en verder, inderdaad.
Echt knap van die pa!quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:11 schreef bladwijzer het volgende:
Oproep Dascha levert nieuwe bewakingsbeelden op
René Graafsma, de vader van Dascha, roept daarom mensen op om hun beelden opnieuw te bekijken. "Getuigen betekenen alles voor ons", zo onderstreept hij het belang. Dat heeft al resultaat opgeleverd, want de eerste bewakingsbeelden van die nacht zijn inmiddels binnen.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-bewakingsbeelden-op
De plek waarop zij door de trein is geraakt ligt zo'n 450 meter van de overgang af, die docu vader.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja zag dat ze stukje door bos was gelopen en toen is afgeslagen. Ik weet ook helemaal niet of 'het donkere bos/verdwaald zijn' een reden was om bij de spoorbaan uit te komen, maar toen ik het plaatje van de route zag viel mij dat wel op.
En dat icm met dat de statistieken eigenlijk tegenspreken: Tweederde van treinsuïcide-slachtoffers zijn man, waarvan ook nog eens 2/3 een lang psychiatrisch verleden heeft en het ook het meest voorkomt rond plekken waar psychiatrische instellingen zijn gevestigd.
Dus het kan mogelijk zelfmoord zijn, maar als de politie wel afgaat op - puber, ruzie, voor de trein = zelfmoord - dan hadden ze ook deze statistiek moeten meenemen met als conclusie 'past mogelijk niet in profiel' en dat laat ruimte voor andere opties.
Maakt het verhaal niet echt anders.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:49 schreef bladwijzer het volgende:
https://www.rijdendetrein(...)-utrecht-c-hilversum
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html
Camerabeelden tonen nieuwe feiten rond dood Dascha Graafsma
woensdag 08 juni 2016 | 15:00
HILVERSUM Het onderzoeksteam van de familie Graafsma heeft nieuwe feiten ontdekt rond de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma. Dat laat haar vader, René Graafsma, weten aan NH.
Dascha overleed in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, nadat zij na een avondje stappen tussen Hilversum en Hollandsche Rading door een trein werd aangereden. De politie ging direct uit van zelfmoord, maar voor de familie is dat allesbehalve zeker. Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).
Camerabeelden
In december publiceerde de politie al camerabeelden waarop Dascha te zien is op de nacht van het ongeval
TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.
Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur. Volgens de onderzoekers zijn de beelden waarop Dascha te zien is, niet om 02.16 zijn gemaakt, maar om 04.26 uur.
Twee personen
Volgens TDO is er dus op een verkeerd moment naar de bewakingsbeelden gekeken. Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen. Het duo zou nog niet eerder naar voren zijn gekomen in het onderzoek. Omdat ze aan dezelfde kant van de straat lopen als Dascha, bestaat de mogelijkheid dat zij haar gezien hebben.
TDO hoopt daarom met dit duo in contact te komen. Daarnaast doet de organisatie opnieuw een oproep aan mensen, bedrijven en organisaties om camerabeelden ter beschikking te stellen. Wie meer informatie heeft kan zich melden via info@daschagraafsma.nl
De politie heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ontwikkelingen.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma
Dat moet blijken als de andere camerabeelden opnieuw nagekeken worden, maar dan nu op de juiste tijd. Dan weet je pas of het verhaal wel of niet anders wordt.quote:
De beelden blijven hetzelfde.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:26 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat moet blijken als de andere camerabeelden opnieuw nagekeken worden, maar dan nu op de juiste tijd. Dan weet je pas of het verhaal wel of niet anders wordt.
Er is eerder gevraagd aan bedrijven en particulieren om hun camerabeelden te bekijken rond het tijdstip dat Dascha langs liep. Is wel handig dat die tijd nu dan klopt dan. Scheelt 2 uur.quote:
Ja dat is handig. Het maakt verder niet uit.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:34 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Er is eerder gevraagd aan bedrijven en particulieren om hun camerabeelden te bekijken rond het tijdstip dat Dascha langs liep. Is wel handig dat die tijd nu dan klopt dan. Scheelt 2 uur.
Dan maakt de tijd niet uit. Dat is dan een misdrijf.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:57 schreef SOG het volgende:
Hoezo, stel dat op een bepaald beeld ze in een donker steegje wordt getrokken en gegangbangd wordt door 10 negers, dan maakt dat verder niets uit
hoor ik daar een kwartje vallen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan maakt de tijd niet uit. Dat is dan een misdrijf.
Het kan wel degelijk uitmaken. Eerder ging men er nog vanuit dat Dascha ruim 3 uur erover heeft gedaan om naar het spoor te lopen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja dat is handig. Het maakt verder niet uit.
Maar als ze (vrijwillig) van plan was om naar het bos &spoor te lopen liep ze dus opquote:Op donderdag 9 juni 2016 18:04 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het kan wel degelijk uitmaken. Eerder ging men er nog vanuit dat Dascha ruim 3 uur erover heeft gedaan om naar het spoor te lopen.
Nu blijkt uit de beelden dat ze pas om half 5 door de straat liep en dus stevig door heeft moeten lopen zodat zij om half 6 aangereden kon worden/zichzelf van het leven kon beroven. Het is een wandeling van 30 tot 45 minuten.
IJkpunt op de film is de Connexxion bus, deze passeert om 06:47 de Cocoon.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:16 schreef Markeerstift het volgende:
Hoe komen ze eigenlijk bij die twee uur? 7 uur licht op camera is 8.21 in werkelijkheid, dat is dan toch 1 uur en 21 minuten?
Ja, inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Maar als ze (vrijwillig) van plan was om naar het bos &spoor te lopen liep ze dus op
De Neuweg eigenlijk de verkeerde kant op
Wanneer krijgt dit manspersoon zijn ontslag?quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:21 schreef bladwijzer het volgende:
OM erkent fout in onderzoek dood Dascha Graafsma
AMSTERDAM Bernhard Jens, woordvoerder van het OM Midden Nederland, heeft een verklaring gedaan aan NH over de fouten die er zijn gemaakt in het onderzoek naar de dood van Dascha Graafsma. Haar vader, René Graafsma, begon met zijn eigen onderzoek en ontdekte de tekortkomingen.
Jens heeft inmiddels zijn excuses aangeboden aan Dascha's vader. "Dit is een fout die bij ons gemaakt is, dat is niet goed, klaar. Punt." De fouten zijn volgens de woordvoerder echter niet dermate groot geweest dat de conclusie van het onderzoek verandert. "Dus de conclusie dat zij zichzelf om het leven heeft gebracht, verandert voor ons niet."
Twee jongens
Op de nieuwe beelden lopen twee jongens vlak na Dascha op hetzelfde punt. Volgens Jens heeft het tweetal echter niets gezien. "Niemand heeft zich gemeld. Deze zaak is natuurlijk 'giga' in de media geweest. En niemand heeft zich gemeld! Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen, dus of het nou vroeger of later is geweest, niemand heeft zich gemeld."
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma
Hoe weet die dat dan?quote:Volgens Jens heeft het tweetal echter niets gezien. "Niemand heeft zich gemeld.
quote:Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen
"Niemand heeft zich gemeld. Deze zaak is natuurlijk 'giga' in de media geweest. En niemand heeft zich gemeld! Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen, dus of het nou vroeger of later is geweest, niemand heeft zich gemeld.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Als het niet zo triest was, was dit grappig geweest:
[..]
Hoe weet die dat dan?
Wat een conclusie...
en voor de zekerheid nog even herhalen stukje verderop in het artikel:
[..]![]()
In de docu van Renee Graafsma zit een getuige, mevrouw Lapquote:Op donderdag 9 juni 2016 20:29 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
"Niemand heeft zich gemeld. Deze zaak is natuurlijk 'giga' in de media geweest. En niemand heeft zich gemeld! Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen, dus of het nou vroeger of later is geweest, niemand heeft zich gemeld.
Wat een amateurisme, dit noemen ze gedegen onderzoek doen bij OM
Dank je.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Vanavond bij Late Night meer informatie.
Vader René en moeder Anja vertellen vanavond meer over de resultaten van het onderzoek.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank je.
Ze hebben ondertussen alweer camerabeelden ontvangen en er hebben wat mensen zich gemeld.
Zit Renee aan tafel?
Of Jens en de Vries....
René en Anja zullen er zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank je.
Ze hebben ondertussen alweer camerabeelden ontvangen en er hebben wat mensen zich gemeld.
Zit Renee aan tafel?
Of Jens en de Vries....
wat ik niet snap en dat is volgens mij cruciaal - is het laatste stuk vanaf de overweg tot PDquote:Op donderdag 9 juni 2016 19:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.
Als je op de kaart kijkt loopt ze inderdaad van het spoor af, weer richting club (of het pleintje?)
Het lijkt erop dat de Neuweg dus onderdeel is van het rondje - Neuweg - Koningsstraat - Nassaulaan - Rembrandtlaan - Eikbosserweg - terug naar Neuweg. Vanaf daar is ze volgens de honden denk ik dan via de Frans Halslaan naar de Utrechtseweg gelopen en zo stukje bos en naar het spoor.
Als ik deze route via Google doe dan heeft ze er minimaal 50 minuten over gelopen (met een snelheid van 5 km per uur). Het past wel in het tijdschema, maar het is wel krap.
Om 04.26 loopt ze voorbij de camera op de Neuweg en om 05.43 wordt ze aangereden door de trein. Dat is 77 minuten later en het is minimaal 50 minuten lopen, speling van ruim een kwartier.
Bewust deze trein kiezen had ze niet voor ogen dan had ze een kortere route genomen, maar het sluit zelfmoord niet uit. Ze wilde misschien wachten op een latere trein, maar had het 'toeval' dat er net een trein aankwam.
Maar dit nieuwe tijdstip sluit denk ik een scenario waarin ze angstig is voor iets of is opgejaagd ook niet uit.
Iemand die zelfmoord wil plegen heeft meestal niet zo'n logische denkwereld op dat moment.. die zal zich dus ook niet afvragen of iets 'nut' heeftquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
welk nut heeft het dan om vanaf de overgang nog 500 meter terug te lopen richting Hilversum ?
Waarom dan lopen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Iemand die zelfmoord wil plegen heeft meestal niet zo'n logische denkwereld op dat moment.. die zal zich dus ook niet afvragen of iets 'nut' heeft
Als je nogal rusteloos bent dan ga je niet gewoon wachten.. lijkt mij. Maar goed, vind het allemaal maar gespeculeer dat weinig toevoegtquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom dan lopen?
Gewoon gaan wachten dan.
Dat was ene Dutroux, maar das lang geleden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:18 schreef Morendo het volgende:
Wat was er nou met die man in dat witte bestelbusje? Hebben ze die al kunnen vinden?
Ik zou wat anders gaan doen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je nogal rusteloos bent dan ga je niet gewoon wachten.. lijkt mij. Maar goed, vind het allemaal maar gespeculeer dat weinig toevoegt
Trouwens.. ze had geen jas aan als ik het goed heb, dus ze zal het wel koud hebben gehad. Als je het koud hebt dan ga je lopenquote:
Koud of niet koud dat maakt dan ook geen bal uit. Heeft dan weinig "nut" jezelf warm te lopen, veel te logisch.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Trouwens.. ze had geen jas aan als ik het goed heb, dus ze zal het wel koud hebben gehad. Als je het koud hebt dan ga je lopen
Ja die Peter rd Vries trekt al die zaakjes naar zich toe.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
René en Anja zullen er zijn.
Ik hoorde in een kort voorstukje Humberto zeggen dat ze een melding hebben gekregen dat Dasha geen zelfmoord heeft gepleegd. Vond het een vreemde opmerking. Maar goed, we zullen het horen straks.
Respect voor de vader trouwens dat hij zich niet zo makkelijk laat afschepen!
En ik hoop dat ze PRdV heel ver weg houden bij hun eigen onderzoek! Faalhaas.
Ach, hoe het ook is gegaan.. wie kan zich verplaatsen in het hoofd van een 16-jarige puber die uren loopt te dwalen en dan voor een trein gaat staan.. Als je dat kan dan ben je zelf rijp voor een psychiater denk ik. Vaak is de meest voor de hand liggende optie ook de juiste, dus ik denk dat ze is blijven lopen omdat het te koud was om te blijven staan. Maar goed, lekker boeiendquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Koud of niet koud dat maakt dan ook geen bal uit. Heeft dan weinig "nut" jezelf warm te lopen, veel te logisch.
Die heeft zich ook niet gemeld, dus die heeft Dascha eveneens niet gezien.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:18 schreef Morendo het volgende:
Wat was er nou met die man in dat witte bestelbusje? Hebben ze die al kunnen vinden?
quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:03 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Die heeft zich ook niet gemeld, dus die heeft Dascha eveneens niet gezien.
Het is echt een aaneenschakeling van voorbarige conclusie trekken icm amateuristische fouten.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Als het niet zo triest was, was dit grappig geweest:
[..]
Hoe weet die dat dan?
Wat een conclusie...
en voor de zekerheid nog even herhalen stukje verderop in het artikel:
[..]![]()
Toen de Peter rd Vries ter sprake kwam mompelde hij zoiets van"oh die man"quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:19 schreef Kim-Holland het volgende:
Goed gesproken, deze sterke vader!
Hij kon geeneens de naam van PRdV uitspreken.![]()
Heel duidelijk dat hij niet te spreken was over het gebrek aan onderzoek. En terecht.
En de mogelijkheid dat ze bij een eerdere overweg (of andere opening) al op het spoor is gaan lopen richting de onbewaakte overweg?quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat ik niet snap en dat is volgens mij cruciaal - is het laatste stuk vanaf de overweg tot PD
stel --> ze wilde zelfmoord plegen
ze loopt door het drassige pikdonkere bos en komt bij de overgang
welk nut heeft het dan om vanaf de overgang nog 500 meter terug te lopen richting Hilversum ?
ze heeft dan net (als ze daar lopend gekomen is) bijna een uur in de kou en gure wind gelopen
dan ga je toch gewoon bij de overweg voor de trein staan ?
Dat kan eigenlijk niet want na Hilversum sportpark is de overgang bij de Maartensdijkseweg de eerst volgendequote:Op donderdag 9 juni 2016 23:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
En de mogelijkheid dat ze bij een eerdere overweg (of andere opening) al op het spoor is gaan lopen richting de onbewaakte overweg?
Dan moet volgens mij wel even het hondenspoor worden losgelaten. (Heb even geen kaart van Hilversum)
Dat hondenspoor is een beetje een wankel punt, de vriendinnen liepen met haar jas.quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
En de mogelijkheid dat ze bij een eerdere overweg (of andere opening) al op het spoor is gaan lopen richting de onbewaakte overweg?
Dan moet volgens mij wel even het hondenspoor worden losgelaten. (Heb even geen kaart van Hilversum)
Dat ze richting Hilversum liep is nieuw voor me. Ik heb ook altijd gedacht dat de trein uit Noordelijke richting kwam.. Geen idee waarom.quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk niet want na Hilversum sportpark is de overgang bij de Maartensdijkseweg de eerst volgende
Ze liep richting Hilversum en de trein die uit Utrecht kwam, reed haar van achteren aan
Langs het spoor staan overal behoorlijk hoge hekken en openingen zijn er niet .
Nee.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
hoor ik daar een kwartje vallen?
De trein kwam uit Utrecht en reed richting Hilversum. Dascha is geraakt door de trein op 450 meter na de overgang bij de Maartendijkseweg.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat ze richting Hilversum liep is nieuw voor me. Ik heb ook altijd gedacht dat de trein uit Noordelijke richting kwam.. Geen idee waarom.
Ja, ik begrijp het :pquote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De trein kwam uit Utrecht en reed richting Hilversum. Dascha is geraakt door de trein op 450 meter na de overgang bij de Maartendijkseweg.
Ik ben het met je eens dat de logica zit in het lopen richting Maartensdijk. Maar ze liep juist terug richting Hilversum.
Hun auto stond op de Koningsstraat.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:09 schreef Physsic het volgende:
Wat zou wel logisch (of tenminste begrijpelijk) gedrag zijn in haar situatie? Even als beginpunt de daklozenopvang genomen:
Je bevindt je als jong meisje om half 5 's nachts buiten, in je eentje, zonder telefoon. Het feest waar je was is ondertussen al afgelopen, dus vrienden zullen al vertrokken zijn.
Op dat tijdstip zijn er waarschijnlijk erg weinig mensen op straat te vinden om aan te spreken (vragen of je mag bellen bijv.)
Heeft ze misschien geprobeerd om haar vriendinnen dan maar op hun terugweg tegen te komen?
Ze stond alleen op het spoor. Of liegt die machinist?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:09 schreef Physsic het volgende:
Wat zou wel logisch (of tenminste begrijpelijk) gedrag zijn in haar situatie? Even als beginpunt de daklozenopvang genomen:
Je bevindt je als jong meisje om half 5 's nachts buiten, in je eentje, zonder telefoon. Het feest waar je was is ondertussen al afgelopen, dus vrienden zullen al vertrokken zijn.
Op dat tijdstip zijn er waarschijnlijk erg weinig mensen op straat te vinden om aan te spreken (vragen of je mag bellen bijv.)
Heeft ze misschien geprobeerd om haar vriendinnen dan maar op hun terugweg tegen te komen?
dat is iets voor TDO om uit te zoeken, als ze al niet weten waar hij zou wonen..quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze al die tijd buiten was en dat die snapchatter op loop afstand woonde.
Ze is daarna teruggelopen richting LGD volgens de beelden.
Zou ze die twee jongens dan niet hebben aangesproken als ze zich onveilig had gevoeld?
een kwartier (ik gok maar even een tijd) stilstaan en wachten is ook niet iets wat iedereen doet in paniektoestand. je gedachten zijn anders tijdens lopen dan tijdens stilstaan. stilstaan is ook meer stilstaan bij iets waar je niet aan wil denken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat ik niet snap en dat is volgens mij cruciaal - is het laatste stuk vanaf de overweg tot PD
stel --> ze wilde zelfmoord plegen
ze loopt door het drassige pikdonkere bos en komt bij de overgang
ze heeft dan net (als ze daar lopend gekomen is) bijna een uur in de kou en gure wind gelopen
dan ga je toch gewoon bij de overweg voor de trein staan ?
De familie wil gewoon dat alles onderzocht wordt en de vader had blijkbaar een unheimlich gevoel dat er iets niet klopte. En dat is dus ook zo, de tijden kloppen niet. Wil niet zeggen dat het iets anders dan zelfmoord is maar als familie wil je duidelijkheid. Liefst tot op de seconde. Voor verwerking.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:55 schreef Jaroon het volgende:
Het is triest genoeg dat ze voor die trein ging staan. Dat haar familie dit niet begrijpt lijkt mij ook vrij duidelijk.
Dat lijkt mij ook. Ik zou dat ook willen. Je gaat het nooit begrijpen. Als ouders. Zeer naar.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:59 schreef Impressme het volgende:
[..]
De familie wil gewoon dat alles onderzocht wordt en de vader had blijkbaar een unheimlich gevoel dat er iets niet klopte. En dat is dus ook zo, de tijden kloppen niet. Wil niet zeggen dat het iets anders dan zelfmoord is maar als familie wil je duidelijkheid. Liefst tot op de seconde. Voor verwerking.
Nee, er is niet geknoeid. De timestamp op de camerabeelden gaf de GMT-tijd aan, die 1 uur verschilt met de Nederlandse tijd op dat moment (GMT+1). Om de werkelijke tijd te bepalen heeft de politie die GMT-tijd verminderd met 1uur, terwijl dat uur erbij opgeteld moest worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:10 schreef MakkieR het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er geknoeid met de tijdsopname van de bewijslast? Geen wonder dat dit allerlei vragen brengt bij de nabestaanden net als de getuige verklaring dat van een kind van 16 moest zijn, maar een volwassene van 27 jaar bleek te zijn. Wat ik begreep van van RTL late night.
Waarom was ze dan in paniek?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:13 schreef suzi1 het volgende:
[..]
een kwartier (ik gok maar even een tijd) stilstaan en wachten is ook niet iets wat iedereen doet in paniektoestand. je gedachten zijn anders tijdens lopen dan tijdens stilstaan. stilstaan is ook meer stilstaan bij iets waar je niet aan wil denken.
Nu komt die, die telefoon werd pas gevonden op 8 januari, dat was na het eindgesprek van 29 december. De uitspraak door de politie wordt gedaan op 29 december.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 04:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, er is niet geknoeid. De timestamp op de camerabeelden gaf de GMT-tijd aan, die 1 uur verschilt met de Nederlandse tijd op dat moment (GMT+1). Om de werkelijke tijd te bepalen heeft de politie die GMT-tijd verminderd met 1uur, terwijl dat uur erbij opgeteld moest worden.
De uitspraak over het verhoren van een kind 'van 27' berust waarschijnlijk op een misverstand. De vader heeft het tegen de OvJ(?) over 'die jongen, die aantoonbaar liegt en daarom nogmaals verhoord moet worden' (de man van 27). De OvJ reageert vervolgens dat 'iemand niet zomaar verhoord kan worden, het gaat immers om een kind', waarbij de OvJ het waarschijnlijk heeft over de 16-jarige jongen van de sexting-berichten. Waar ik mee bedoel te zeggen dat de OvJ mogelijk dacht dat de vader het over die 16-jarige jongen had.
Het gaat in beide gevallen namelijk over een jongen waar die avond berichten mee zijn uitgewisseld, dat zou een verwarring kunnen verklaren.
Op de video die opsporing verzocht en de politie vrijgaf zie ik geen time code staan ,jij wel ?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 04:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, er is niet geknoeid. De timestamp op de camerabeelden gaf de GMT-tijd aan, die 1 uur verschilt met de Nederlandse tijd op dat moment (GMT+1). Om de werkelijke tijd te bepalen heeft de politie die GMT-tijd verminderd met 1uur, terwijl dat uur erbij opgeteld moest worden.
De uitspraak over het verhoren van een kind 'van 27' berust waarschijnlijk op een misverstand. De vader heeft het tegen de OvJ(?) over 'die jongen, die aantoonbaar liegt en daarom nogmaals verhoord moet worden' (de man van 27). De OvJ reageert vervolgens dat 'iemand niet zomaar verhoord kan worden, het gaat immers om een kind', waarbij de OvJ het waarschijnlijk heeft over de 16-jarige jongen van de sexting-berichten. Waar ik mee bedoel te zeggen dat de OvJ mogelijk dacht dat de vader het over die 16-jarige jongen had.
Het gaat in beide gevallen namelijk over een jongen waar die avond berichten mee zijn uitgewisseld, dat zou een verwarring kunnen verklaren.
Van de week nog een vader op tv, die moest zijn zoon laten opgraven omdat de organen nog bij het NFI lagen. Bij een meisje werd een hart van een bejaarde teruggezet...quote:Op vrijdag 10 juni 2016 09:59 schreef bladwijzer het volgende:
Gaat lekker allemaal![]()
Doofpot bij justitie
http://www.ad.nl/nieuws/d(...)uinigingen~a7b71b2b/
Moord- en verkrachtingszaken blijven bijvoorbeeld tijden op de plank liggen en drugsonderzoek wordt lang niet altijd uitgevoerd. Via intimidatie werd zelfs getracht om informatie bij de Tweede Kamer weg te houden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_justitie___.html
door eerdere voorvallen. ze zal niet zomaar voor die trein zijn gaan staan/lopenquote:
Ja volgens mij moet je om met de trein te reizen een OV hebben, en haar id kaart en mobieltje was toen blijkbaar al foetsie als je kijkt naar de stappenteller in het mobieltje.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:05 schreef suzi1 het volgende:
[..]
door eerdere voorvallen. ze zal niet zomaar voor die trein zijn gaan staan/lopen
al komt nu bij mij op, als zij pas zo laat daar liep dat ze dan mogelijk bij iemand op bezoek is geweest (al dan niet vrijwillig?) en gewoon de eerste trein naar huis wilde halen. vandaar ook dat ze de pas erin had.
was er geen paniek dan zou dat ene bezoekje (invulling mijnerzijds) vrijwillig zijn geweest
en ja dan zou je denken dat ze die 500 meter niet was gaan lopen maar bij de kleine station hebben gewacht op de eerste trein.
maar ook daar valt dan wel weer wat over te zeggen (speculeren)
Als je op Google Maps Street View inzoomt op de ingang van LGD zie je iemand op een barkruk staan die op dat moment met een camera aan het "sleutelen" is. Het zal puur toeval zijn, maar bizar is het wel.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:52 schreef suzi1 het volgende:
hoe zit dat met die camera dan bij de ingang van LGD, want er werd juist aangetoond dat hij er de ene keer wel hing en later niet meer. toch?
ja en enkele meters naast de ingang van LGDquote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:13 schreef slagboom het volgende:
[..]
Als je op Google Maps Street View inzoomt op de ingang van LGD zie je iemand op een barkruk staan die op dat moment met een camera aan het "sleutelen" is. Het zal puur toeval zijn, maar bizar is het wel.
En wat leverde de beelden op?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja en enkele meters naast de ingang van LGD
hangt een camera bij de ingang van hotel gooiland
moet je ze bellenquote:
Tja, hopelijk zijn die beelden veiliggesteld nadat er op de verkeerde tijd gekeken is zodat er nu nog op de juiste tijd gekeken kan worden of Dascha nog terug geweest is bij LGDquote:
Om 05.20 werd ze aangereden door de trein. Dat is 54 minuten later dan op de Neuweg.quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.
Als je op de kaart kijkt loopt ze inderdaad van het spoor af, weer richting club (of het pleintje?)
Het lijkt erop dat de Neuweg dus onderdeel is van het rondje - Neuweg - Koningsstraat - Nassaulaan - Rembrandtlaan - Eikbosserweg - terug naar Neuweg. Vanaf daar is ze volgens de honden denk ik dan via de Frans Halslaan naar de Utrechtseweg gelopen en zo stukje bos en naar het spoor.
Als ik deze route via Google doe dan heeft ze er minimaal 50 minuten over gelopen (met een snelheid van 5 km per uur). Het past wel in het tijdschema, maar het is wel krap.
Om 04.26 loopt ze voorbij de camera op de Neuweg en om 05.43 wordt ze aangereden door de trein. Dat is 77 minuten later en het is minimaal 50 minuten lopen, speling van ruim een kwartier.
Bewust deze trein kiezen had ze niet voor ogen dan had ze een kortere route genomen, maar het sluit zelfmoord niet uit. Ze wilde misschien wachten op een latere trein, maar had het 'toeval' dat er net een trein aankwam.
Maar dit nieuwe tijdstip sluit denk ik een scenario waarin ze angstig is voor iets of is opgejaagd ook niet uit.
dat is niet eens zeker want de getuigenis van de machinist is geen betrouwbare.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:17 schreef Jaroon het volgende:
Uiteindelijk stond zij alleen voor de trein. Ik denk dat dat belangrijk is.
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:56 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
dat is niet eens zeker want de getuigenis van de machinist is voor sommigen geen betrouwbare.
gozer de patholoog en die twee getuigen spreken het tegen, accepteer gewoon dat er fouten zijn gemaakt bij die getuigenis.quote:
ernaast staan kan ook twee meter maast het spoor zijnquote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:18 schreef Markeerstift het volgende:
als er nog iemand naast stond was die er ook niet meer natuurlijk..
Daar stond toch een hek? Als ik het goed begrijp is ze aangereden op een stuk met een groot hek eromheen dus kan ze ook lastig eroverheen zijn gegooid gok ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:20 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
ernaast staan kan ook twee meter maast het spoor zijn
Ik schreef naast het spoor. Een eventueel tweede persoon kan er ook tegenaan staan (aan de kant van het spoor)quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:21 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Daar stond toch een hek? Als ik het goed begrijp is ze aangereden op een stuk met een groot hek eromheen dus kan ze ook lastig eroverheen zijn gegooid gok ik.
Het lijkt mij wel een betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:56 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
dat is niet eens zeker want de getuigenis van de machinist is geen betrouwbare.
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel een betrouwbare bron.
Dat mag, ik wist niet dat je de beste man of vrouw persoonlijk kende.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kom je in 30 Posts 3 keer zeggen dat ze voor de trein stond ?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:17 schreef Jaroon het volgende:
Uiteindelijk stond zij alleen voor de trein. Ik denk dat dat belangrijk is.
Feestje was volgens mij om 4uur afgelopen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:14 schreef slagboom het volgende:
LGD is op vrijdag en zaterdag open van 23:00 tot 05:00 uur. Het is aannemelijk dat Dascha toen ze om 04:26 uur door de camera van De Cocon werd vastgelegd op weg was naar LGD. Het feestje was immers nog niet afgelopen en wellicht hoopte ze daar haar vriendinnen nog aan te treffen of anders haar jas op te kunnen halen of naar huis te bellen. Er hangt een camera boven de ingang van LGD. Die zou dit dan vastgelegd moeten hebben. Er zouden dan ook getuigen te vinden moeten zijn die haar daar gezien hebben.
Ik vermoed echter dat ze er nooit is aangekomen. Er moet dus op de de route van de Cocon richting LGD iets gebeurd zijn, waardoor haar plan gewijzigd werd. Als ze zich zelf bedacht heeft en is omgekeerd (maar waarom?), is de tijd die er overblijft tot het moment dat ze door de trein is aangereden bijzonder krap. Het is in principe mogelijk in die tijd 3.5 km. te overbruggen, maar ze moet dan wel flink doorgelopen hebben. Ik acht dit niet heel waarschijnlijk.
Veel aannemelijker is het dat ze door een auto is opgepikt en (al dan niet vrijwillig) is ingestapt. Deze auto is dan wellicht ook bij de Cocon langsgereden en door de camera vastgelegd. Vanaf de Cocon loop je (zeker in het straffe tempo waarin Dascha voorbij kwam) in 7-8 minuten naar LGD, dus veel tijd kan er niet zitten tussen het moment waarop Dascha door de camera werd vastgelegd en de auto die (eventueel) voorbij is gekomen. De auto kan zelfs 2x bij de Cocon zijn langsgereden: eerst zonder, later met Dascha erin.
Is ze al om 05.20 aangereden?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Om 05.20 werd ze aangereden door de trein. Dat is 54 minuten later dan op de Neuweg.
ja kloptquote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Feestje was volgens mij om 4uur afgelopen.
De verklaring van de machinist kun je denk ik als minst betrouwbare bestempelen. Deze had immers belang bij het afleggen van een getuigenis waarbij hijzelf niet in een slecht daglicht kwam te staan. De kans dat hij zegt dat alle protocollen wel zijn opgevolgd (claxonneren, remmen) en dat hij goed heeft opgelet (hij zag haar zogezegd staan) is groter dan dat hij wellicht eerlijk toegeeft dat hij niets heeft gezien of te laat was.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ze is om 05:20 aangereden.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is ze al om 05.20 aangereden?
Ik had iets anders gelezen, rond 05.43.
Als ze echt al om 05.20 is aangereden heeft ze dat nooit lopend kunnen halen als we afgaan op het spoor van de honden en de camera bij cocoon. Dan heeft ze of keihard moeten rennen of ze is gebracht.
Als het feestje om 04.00 uur was afgelopen dan waren er zeker nog rond 04.30 mensen rond de LGD en is het scenario dat Dascha vanaf de Neuweg weer teruggelopen is naar de Koningstraat (waar de auto stond) best aannemelijk. Maar als ze daar even heeft staan wachten kon ze onmogelijk om 05.20 al aangereden worden (als ze lopend is gegaan en de route van de speurhonden klopt.)quote:
Tijd die meeliep met de recorder dan, zoals te zien hier bijv.:quote:Op vrijdag 10 juni 2016 09:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Op de video die opsporing verzocht en de politie vrijgaf zie ik geen time code staan ,jij wel ?
Drie getuigen, er is een bergingsmedewerker, die dienst had en Dascha geborgen heeft.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het is dan ook vreemd dat de politie afgaat op 1 machinist met een belang en niet op 2 getuigen die geen belang hebben.
Dankje, per abuis de tijd van het uitstappen van de passagiers aangehouden.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze is om 05:20 aangereden.
De passagiers mochten om 05:42 de trein uit om te roken en te plassen.
De hulpdiensten arriveerden om 06:20.
Om 07:09 werd het spoor vrijgegeven.
Deze feiten worden besproken in de docu. van Renee Graafsma.
Ja die liet ik even buiten beschouwing omdat hij geen getuigenis van het ongeluk zelf heeft kunnen geven.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Drie getuigen, er is een bergingsmedewerker, die dienst had en Dascha geborgen heeft.
Hij heeft contact gezocht met Renee Graafsma omdat er toen al fouten waren gemaakt.
Deze persoon heeft een verklaring gegeven maar wilde niet herkenbaar in beeld.
Even wat anders..quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hun auto stond op de Koningsstraat.
Ik denk dat ze boos was na dat FB bericht, vervolgens verhaal is gaan halen bij de snapchatter. Die stuurde haar nog berichten op 02:13 uur. Ze liep tenslotte ergens heen om 02:07 uur, boos en zonder jas.
Ik denk niet dat ze al die tijd buiten was en dat die snapchatter op loop afstand woonde.
Ze is daarna teruggelopen richting LGD volgens de beelden.
Zou ze die twee jongens dan niet hebben aangesproken als ze zich onveilig had gevoeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is natuurlijk niet logisch om een telefoon te roven en die telefoon vervolgens ergens in de bosjes te gooien, maar misschien raakte de rover(s) een beetje in paniek toen de telefoon al vrij snel continu werd gebeld door verschillende mensen en uiteindelijk haar ouders(?) en veel berichten binnen kreeg?
Het zou trouwens wel handig zijn als er iets van informatie was over of die 27-jarige wel tot het einde van de avond is gebleven.
Als liegen of raar gedrag een reden zou zijn om iemand te verdenken van betrokkenheid, dan lijkt het me een goed plan om die liegende/weigerende vriendin, die er die avond bij was, ook maar eens extra aan haar tand te gaan voelen.
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Even wat anders..
Ik ken Hilversum niet, zeker niet op een stapavond. Ik weet wel dat Hilversum halverwege 2015 een aantal keer nieuwe cameras heeft (her-)geplaatst, wegens aanhoudende overlast van bewoners op stapavonden. Die cameras hangen helaas vooral in de straat tegenover LGD, de richting waar Dascha waarschijnlijk helemaal niet is ingelopen.
Over wat er met haar telefoon gebeurd kan zijn;
- Ze is haar telefoon kwijt geraakt,
- Ze heeft haar telefoon bewust achtergelaten,
- Haar telefoon is gestolen.
Is die laatste mogelijkheid al eens besproken? Wat nou als ze op straat van haar telefoon is beroofd? Uit haar handen gerukt, toen ze in haar eentje over straat liep.Je loopt op straat en je telefoon wordt gejat, dan loopt je toch direct richting de politie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is natuurlijk niet logisch om een telefoon te roven en die telefoon vervolgens ergens in de bosjes te gooien, maar misschien raakte de rover(s) een beetje in paniek toen de telefoon al vrij snel continu werd gebeld door verschillende mensen en uiteindelijk haar ouders(?) en veel berichten binnen kreeg?
Het zou trouwens wel handig zijn als er iets van informatie was over of die 27-jarige wel tot het einde van de avond is gebleven.
Als liegen of raar gedrag een reden zou zijn om iemand te verdenken van betrokkenheid, dan lijkt het me een goed plan om die liegende/weigerende vriendin, die er die avond bij was, ook maar eens extra aan haar tand te gaan voelen.
Dat deden haar vriendinnen dezelfde avond wel meteen bij het missen van een ID-kaart.
Daarnaast heeft de telefoon aangestaan en zijn er na 03:00 uur geen handelingen meer mee verricht. Wat de stappenteller heeft geen stap meer geregistreerd tot 11:45 uur toen de batterij op was. Een beetje boef laat zich niet van de wijs brengen en trekt meteen die kaart eruit.
Er zijn foto's gemaakt die avond en in de LGD hingen camera's maar je raadt het al die zijn in handen van de politie. De eigenaar heeft ze direct en zonder zelf te bekijken afgestaan...
Wat zou daarmee gebeurt zijn?
1 kwijt
2 gewist
3 er waren geen camera's want niemand heeft zich gemeld.
Ik gok op alle drie de optie's.
WTF. die geeft ook gewoon 03.21 aanquote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Tijd die meeliep met de recorder dan, zoals te zien hier bijv.:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)a-graafsma-opgedoken
Dat is het tijdstip wat de politie bedoelt toch? Waar ze vervolgens 65 minuten afhalen om op 2:16 te komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
WTF. die geeft ook gewoon 03.21 aan
Dat ze dat niet gezien hebben
Misschien deed ze dat wel, maar is ze weggestuurd, haha. Past wel mooi in het politiefaalcomplot-verhaal.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je loopt op straat en je telefoon wordt gejat, dan loopt je toch direct richting de politie?
Dat deden haar vriendinnen dezelfde avond wel meteen bij het missen van een ID-kaart.
Daarnaast heeft de telefoon aangestaan en zijn er na 03:00 uur geen handelingen meer mee verricht. Wat de stappenteller heeft geen stap meer geregistreerd tot 11:45 uur toen de batterij op was. Een beetje boef laat zich niet van de wijs brengen en trekt meteen die kaart eruit.
Er zijn foto's gemaakt die avond en in de LGD hingen camera's maar je raadt het al die zijn in handen van de politie. De eigenaar heeft ze direct en zonder zelf te bekijken afgestaan...
Wat zou daarmee gebeurt zijn?
1 kwijt
2 gewist
3 er waren geen camera's want niemand heeft zich gemeld.
Ik gok op alle drie de optie's.
Daar dacht ik ook ff aan.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien deed ze dat wel, maar is ze weggestuurd, haha. Past wel mooi in het politiefaalcomplot-verhaal.
"Aii, geen ID meer bij je, zeg je? Helaas, dan kan je hier geen aangifte doen. Ik ruik trouwens alcohol, heb je gedronken? Ben je daar wel oud genoeg voor?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook ff aan.
"Geen getuigen dus die telefoon is niet gejat, dag Dascha"
en vervolgens verzuimen haar ouders te bellen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 19:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
"Aii, geen ID meer bij je, zeg je? Helaas, dan kan je hier geen aangifte doen. Ik ruik trouwens alcohol, heb je gedronken? Ben je daar wel oud genoeg voor?"
Werkelijk? Het is toch niet vreemd dat er veel waarde wordt gehecht aan de enige ooggetuige?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
De verklaring van de machinist kun je denk ik als minst betrouwbare bestempelen........
De getuigenissen van de treinpassagier en omwonende daarentegen zijn veel betrouwbaarder. Zij hebben immers geen enkel belang bij het verdraaien van de waarheid.
Het is dan ook vreemd dat de politie afgaat op 1 machinist met een belang en niet op 2 getuigen die geen belang hebben.
Het is opzich best vreemd om veel waarde te hechten aan een enkele ooggetuige. Zeker als dat bijv. wordt tegengesproken door een andere ooggetuige (of bewijs).quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Werkelijk? Het is toch niet vreemd dat er veel waarde wordt gehecht aan de enige ooggetuige?
Helemaal als je het afzet tegen 1 passagier die de claxon gemist heeft, en een getuige die verklaart doorgeslapen te hebben!
een getuige die verklaart doorgeslapen te hebbenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Werkelijk? Het is toch niet vreemd dat er veel waarde wordt gehecht aan de enige ooggetuige?
Helemaal als je het afzet tegen 1 passagier die de claxon gemist heeft, en een getuige die verklaart doorgeslapen te hebben!
Ooggetuige is een groot woord in dit verband.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Deze getuige hoeft niet heel gedetailleerd te verklaren, kleur ogen bv. is niet van belang, maar als je bv. het onderscheid weet te maken tussen man en vrouw op afstand, kun je ook zien of ze idd. alleen was.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het is opzich best vreemd om veel waarde te hechten aan een enkele ooggetuige. Zeker als dat bijv. wordt tegengesproken door een andere ooggetuige (of bewijs).
Ooggetuigen zijn namelijk erg onbetrouwbaar, zeker als de verklaring pas na dagen of weken wordt afgelegd.
onzin de getuige was al wakker 18.25quote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:24 schreef suzi1 het volgende:
die man die in zijn slaap een auto heeft gehoord welke ook een poosje heeft stilgestaan
weet ik tochquote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
onzin de getuige was al wakker 18.25
Dat is niet vreemd en tegelijk de tragiek van het hele verhaal. Die machinist heeft gezegd dat hij getoeterd heeft en daarmee is alles op slot gegooid. Want als hij tijd had om te toeteren moet hij haar al op afstand hebben gezien. En als hij getoeterd heeft en zij even later werd aangereden moet zij er niks van aangetrokken hebben: ergo, het was doelbewust en dus zelfmoord.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Je ziet niets in een trein op volle snelheid (130 km/pu) in een donker omgeving tijdens de regen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:31 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Deze getuige hoeft niet heel gedetailleerd te verklaren, kleur ogen bv. is niet van belang, maar als je bv. het onderscheid weet te maken tussen man en vrouw op afstand, kun je ook zien of ze idd. alleen was.
eens met je post.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:13 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd en tegelijk de tragiek van het hele verhaal. Die machinist heeft gezegd dat hij getoeterd heeft en daarmee is alles op slot gegooid. Want als hij tijd had om te toeteren moet hij haar al op afstand hebben gezien. En als hij getoeterd heeft en zij even later werd aangereden moet zij er niks van aangetrokken hebben: ergo, het was doelbewust en dus zelfmoord.
Op de ochtend zelf duurde het meer dan een uur voor het bergingsteam ter plaatste was. De verklaring van de machinist is allang afgenomen voor er überhaupt begonnen is met bergen. Wie hield op dat moment rekening met een 16-jarig meisje? Het is niet moeilijk te begrijpen hoe er een verkeerde verklaring in de boeken komt.
Het is veel aannemelijker dat die machinist nauwelijks iets gezien heeft. Er is in het donker heel weinig zicht en de trein rijdt op dat stuk nog behoorlijk hard.
Maar kijk naar het geval van Lesley Timmer. Die is met de handen op de rug gebonden (!) van een brug af gegooid. Krijgt god mag weten hoe, het stempeltje zelfmoord en het is aan de familie om het recht te zetten. Ook al is het zo duidelijk dat er prutswerk is verricht, als ze bij justitie eenmaal hun oordeel hebben gegeven gedragen ze zich als doof en blind. De rijen gesloten en niemand die zijn of haar nek durft uit te steken.
Je kan zelfs vraagtekens bij het hele onderzoek stellen. Als de conclusie zelfmoord al op dag één getrokken is, want verklaring machinist, vind ik het niet gek dat er "geen aanwijzingen voor een misdrijf" zijn gevonden. Tunnelvisie.Verdacht gedrag wordt niet onderzocht want het is immers een zelfmoord. enz.
Nou blijkt dat ze de tijd totaal verkeerd gecorrigeerd hebben en er wordt nog glashard beweerd dat het een degelijk onderzoek is geweest. Echt jongens.. Met dit soort hoogstaand recherchewerk ga je je afvragen hoeveel er in Nederland met moord wegkomen.
En wie kan voor de familie, alsnog dit ARR rapport aanvragen?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je ziet niets in een trein op volle snelheid (130 km/pu) in een donker omgeving tijdens de regen.
Er is een verklaring van een andere machinist, deze bevestigd dit.
Daarnaast kan, indien men echt serieus onderzoek zou doen, gekeken worden naar de ARR.
Hierin staan alle gegevens van de treinreis, soort van zwarte doos.
Hierin staat ook hoe vaak er getyphoneerd was en of er voor de impact geremd was.
Helaas kunnen particulieren dit ARR rapport niet aanvragen en heeft de politie dit niet gedaan.
Foutje nummer zoveel..
Geen particulier in ieder geval.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:25 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
En wie kan voor de familie, alsnog dit ARR rapport aanvragen?
Werk aan de winkel dus, voor een al bestaande of nog op te richten stichting. Ook wat betreft het opvragen van de telefoongegevens, als dat zou kunnen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen particulier in ieder geval.
Wat ze daarmee bedoelen is mij niet bekend. OM / politie blijkt me logisch, maar zaak is gesloten en blijft dat volgens droeftoeter Jens.
Neem je het woord particulier letterlijk dan kan een stichting deze gegevens wel opvragen.
Is er een rapport dan?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:25 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
En wie kan voor de familie, alsnog dit ARR rapport aanvragen?
Met stichtingen ligt het gevaar op de loer dat "expert"Nikki van Passel zich weer komt melden.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:34 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Werk aan de winkel dus, voor een al bestaande of nog op te richten stichting. Ook wat betreft het opvragen van de telefoongegevens, als dat zou kunnen.
Beter iets dan niets.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met stichtingen ligt het gevaar op de loer dat "expert"Nikki van Passel zich weer komt melden.
Maar heb je nou werkelijk het vermoeden dat de machinist in een moordcomplot zit?😨😨quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je ziet niets in een trein op volle snelheid (130 km/pu) in een donker omgeving tijdens de regen.
Er is een verklaring van een andere machinist, deze bevestigd dit.
Daarnaast kan, indien men echt serieus onderzoek zou doen, gekeken worden naar de ARR.
Hierin staan alle gegevens van de treinreis, soort van zwarte doos.
Hierin staat ook hoe vaak er getyphoneerd was en of er voor de impact geremd was.
Helaas kunnen particulieren dit ARR rapport niet aanvragen en heeft de politie dit niet gedaan.
Foutje nummer zoveel..
waar schrijft ze dat dan ?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:03 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Maar heb je nou werkelijk het vermoeden dat de machinist in een moordcomplot zit?😨😨
Nee, verre van.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:03 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Maar heb je nou werkelijk het vermoeden dat de machinist in een moordcomplot zit?😨😨
Ik begrijpt uit je posts dat jij denkt aan een zelfmoord.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:03 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Als ik antwoorden had, zou ik ze geven. Maar zelfmoord laat zich nu eenmaal niet eenvoudig verklaren.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik begrijpt uit je posts dat jij denkt aan een zelfmoord.
Hoe zie jij de nacht vanaf 02:07 uur dan?
Waarom liep ze weg uit de LGD en waarom liep ze weer terug?
Hoe kan ze zo snel bij de trein gekomen zijn?
En geloof jij de versie van de machinist?
Het doet denken aan zelfmoord omdat ze er zelf stond.Jonge mensen doen soms rare dingen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik begrijpt uit je posts dat jij denkt aan een zelfmoord.
Hoe zie jij de nacht vanaf 02:07 uur dan?
Waarom liep ze weg uit de LGD en waarom liep ze weer terug?
Hoe kan ze zo snel bij de trein gekomen zijn?
En geloof jij de versie van de machinist?
Denken jullie dat ze aan het ronddolen was, die nacht?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het doet denken aan zelfmoord omdat ze er zelf stond.Jonge mensen doen soms rare dingen.
Serieus. Want we hebben al te veel rare dingen geroepen tegen elkaar. Ik denk dat een kind in de war kan raken zeker door een ruzie. En het dan kiezen voor de dood.......slaat voor ons niet ergens op. Wel voor haar.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denken jullie dat ze aan het ronddolen was, die nacht?
denk jij dat ze mogelijk bij die snapchatter is geweest?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denken jullie dat ze aan het ronddolen was, die nacht?
Zonder medewerking van OM wordt het alleen erg lastig om gegevens te achterhalen. Zoals ook dat ARR rapport.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
eens met je post.
Naast de ARR, heeft de politie ook geen onderzoek gedaan naar de snapchat en whatsappaccounts van Dascha.
Deze gegevens blijven goddank 7 jaar bewaard bij een provider, dus kunnen nog steeds opgevraagd worden door het OM. Moeten ze natuurlijk wel willen, kost heel veel manuren natuurlijk...
De gewiste berichten kunnen dus teruggehaald worden. Zou ze inderdaad met iemand hebben afgesproken na 02:12?
Nee, over die snapchatter is niet meer bekend dan dat het een man/jongen is.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 02:11 schreef FYazz het volgende:
Is trouwens bekend of de snapchatter en de jongen van het messenger-bericht elkaar ook kennen?
en de treindienstleider van dat moment.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 07:58 schreef Rica het volgende:
[..]
Zonder medewerking van OM wordt het alleen erg lastig om gegevens te achterhalen. Zoals ook dat ARR rapport.
Misschien is een vorm van civielrechtelijke procedure mogelijk. Dan kun je ook mensen onder ede laten horen. Ik zou bijvoorbeeld, met verplaatsend in de nabestaanden, graag die machinist onder ede zijn verhaal laten doen.
Hier een zaak in de VS, meisje pleegt zelfmoord nadat een vriendin naaktfoto's ongewenst op snapchat zette. Het gebeurt zeker en kan ook bij Dascha zo zijn geweest.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Serieus. Want we hebben al te veel rare dingen geroepen tegen elkaar. Ik denk dat een kind in de war kan raken zeker door een ruzie. En het dan kiezen voor de dood.......slaat voor ons niet ergens op. Wel voor haar.
Ook pas nadat een tante het voorval uitgebreid had onderzocht.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hier een zaak in de VS, meisje pleegt zelfmoord nadat een vriendin naaktfoto's ongewenst op snapchat zette. Het gebeurt zeker en kan ook bij Dascha zo zijn geweest.
Verschil met Dascha is dat de politie daar wel onderzoek doet.
http://www.msn.com/nl-nl/(...)BBoPOOe&ocid=SK2MDHP
Hier een wat uitgebreidere link:quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ook pas nadat een tante het voorval uitgebreid had onderzocht.
Je vermoedt werkelijk dat de NS hier de hand in heeft gehad😂😂quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Door de verklaring die de NS heeft laten optekenen is dit voor Renee en team een gigantische opgave geworden......
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:03 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Kun je kappen met dit flauwe baiten?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:25 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Je vermoedt werkelijk dat de NS hier de hand in heeft gehad😂😂
Sorry, maar het lijkt mij heel sterk, dat de machinist per ongeluk een juiste getuigenis heeft afgelegd. Als hij niets gezien had was hij wss. wel door de mand gevallen. Wie gokt er nu op een meisje in een Tshirt, eind november, half 6 's nachts.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:43 schreef Rica het volgende:
[..]
[..]
Kun je kappen met dit flauwe baiten?
Daar is dan een verschil .We wonen er gelukkig ook niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hier een zaak in de VS, meisje pleegt zelfmoord nadat een vriendin naaktfoto's ongewenst op snapchat zette. Het gebeurt zeker en kan ook bij Dascha zo zijn geweest.
Verschil met Dascha is dat de politie daar wel onderzoek doet.
http://www.msn.com/nl-nl/(...)BBoPOOe&ocid=SK2MDHP
Zie, je kunt je mening dus prima verwoorden zonder proberen anderen belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:56 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Sorry, maar het lijkt mij heel sterk, dat de machinist per ongeluk een juiste getuigenis heeft afgelegd. Als hij niets gezien had was hij wss. wel door de mand gevallen. Wie gokt er nu op een meisje in een Tshirt, eind november, half 6 's nachts.
Mensen die vanaf het begin bij dit onderzoek waren betrokken, zoals PrdV, Norbert Dikkeboom e.a. zeggen allemaal dat er meerdere aanwijzingen zijn voor zelfmoord. Het feit dat de vader nu met nieuwe mensen werkt, dwingt respect af, maar maakt zijn vermoeden niet geloofwaardiger.
PrdV, die op TV zei dat Dascha om 02:16 de andere kant op liep.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:56 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Sorry, maar het lijkt mij heel sterk, dat de machinist per ongeluk een juiste getuigenis heeft afgelegd. Als hij niets gezien had was hij wss. wel door de mand gevallen. Wie gokt er nu op een meisje in een Tshirt, eind november, half 6 's nachts.
Mensen die vanaf het begin bij dit onderzoek waren betrokken, zoals PrdV, Norbert Dikkeboom e.a. zeggen allemaal dat er meerdere aanwijzingen zijn voor zelfmoord. Het feit dat de vader nu met nieuwe mensen werkt, dwingt respect af, maar maakt zijn vermoeden niet geloofwaardiger.
Dat doet ook niemand van de normale mensen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:08 schreef Rica het volgende:
[..]
Zie, je kunt je mening dus prima verwoorden zonder proberen anderen belachelijk te maken.
Wie verwacht er nu een 16 jarige meisje op het spoor in een afgelegen stuk niemandsland, midden in de nacht? Niemand toch? Daar zijn we het denk ik over eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:56 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij verklaar dat ze er als een zombie bijstond, met het gezicht naar de trein. Klinkt mij als ooggetuige en niet als achteraf kloppend maken.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wie verwacht er nu een 16 jarige meisje op het spoor in een afgelegen stuk niemandsland, midden in de nacht? Niemand toch? Daar zijn we het denk ik over eens.
Eerder een hert, of een ander groot dier of een grote tak.
Denk dat degene die is gaan kijken zich kapot geschrokken is en dat dat heel traumatisch is geweest. Daar zijn we het denk ik ook over eens.
Dat ze binnen 50 minuten al klaar waren met de berging en dat de mensen naar buiten mochten de nacht in, doet mij vermoeden dat ze redelijk intact was. Of hebben ze de passagiers uit de trein gelaten terwijl er overal resten lagen? Denk het niet.
Dat de hulpdiensten te snel conclusies getrokken hebben daar op de PD.
Ik denk dus niet dat de machinist of de conducteur iets gezien hebben voor de impact en daarover verschillen we van mening.
Ik denk dat de conclusie zelfmoord gedaan is door hulpdiensten en niet door de machinist.
Daarom ben ik erg benieuwd naar de verklaringen.
Kijk jij gelooft dat, ik niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:19 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij verklaar dat ze er als een zombie bijstond, met het gezicht naar de trein. Klinkt mij als ooggetuige en niet als achteraf kloppend maken.
Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangeredenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:19 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij verklaar dat ze er als een zombie bijstond, met het gezicht naar de trein. Klinkt mij als ooggetuige en niet als achteraf kloppend maken.
Maar wel eens mens. Waarom dat zoeken naar ellende?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangereden
Hij kan haar gezicht dus nooit gezien hebben
Bijna net zo traumatisch als de politie op de stoep krijgen met de mededeling dat je dochter zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:12 schreef suzi1 het volgende:
ellende is er ook geweest, anders komt iemand niet op het spoor te staan.
maar ik vind wel dat er rekening gehouden mag worden met die machinist, ook voor hem is dit heel traumatisch.
Tenzij ze zich op het laatste moment (in een reflex?) heeft omgedraaid. En de machinist toen net z'n ogen dicht deed om de onvermijdelijke ellende niet op z'n netvlies gebrand te krijgen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Zeer goede opmerking!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 02:08 schreef FYazz het volgende:
In hoeverre regende het die nacht? Haar vader zei er iets over in de docu en op de video van cocon zie je ook dat het slecht weer is.
Als Dascha zolang heeft rondgelopen moeten haar kleren doorweekt zijn geweest, zowel bij de aanrijding als op het moment dat ze de camera passeerde, want toen liep ze al ruim 2 uur.
Was dit ook het geval bij het bergen van haar kleding?
En is op de camera iets te zien van wel/geen doorweekte kleding?
Het lijkt er niet op in de video, maar kan het niet goed zien. Te klein. Als het niet zo is, dan wordt het scenario dat ze tussen 2.12 en 4.26 bij iemand thuis was of ergens binnen zat (auto, portiekje etc.) wel aannemelijk en dat lijkt me het onderzoeken waard voor de politie.
Bekijk even de documentaire die onderzoeksgroep TDO (Vader en twee anderen) hebben gepubliceerd op RTV NH. Er is zelfs een getuigenverklaring van iemand langs het spoor die wakker werd van een auto voordat de aanrijding heeft plaatsgevonden. Uit mijn hoofd zijn er drie mensen die de verklaring van de machinist tegenspreken. Bewoner, berger, passagier.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:45 schreef PaarseStabilo het volgende:
Trouwens, Dascha zou op basis van de nieuwe videobeelden toch alleen met de auto op het spoor gekomen kunnen zijn omdat het te ver lopen is?
Heeft niemand al bedacht dat er dan sprake kan zijn van kwaad opzet? (Zoals bij het meisje cassandra uit Almere)
Goed verwoord, ondertussen stapelen de fouten, de missers en slordigheden zich op. De lijst is al best lang.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:49 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Bekijk even de documentaire die onderzoeksgroep TDO (Vader en twee anderen) hebben gepubliceerd op RTV NH. Er is zelfs een getuigenverklaring van iemand langs het spoor die wakker werd van een auto voordat de aanrijding heeft plaatsgevonden. Uit mijn hoofd zijn er drie mensen die de verklaring van de machinist tegenspreken. Bewoner, berger, passagier.
Politie/OM gaat bij een melding van aanrijding met een trein automatisch uit van zelfmoord. Dit is nogal bijzonder aangezien dan zonder dat de plaats van het ongeval is bezocht de protocollen kwa lichaamsberging en feiten-onderzoek direct versoepeld worden. Het komt neer op opruimen -> spoor vrijgeven. Er wordt daarmee openlijk naar oorzaak zelfdoding toe gewerkt. Dat terwijl de berger aangegeven heeft 'bijzondere omstandigheden' op te merken.
OM beroept zich enkel en alleen op de verklaring van de machinist en sluit daarmee de zaak. Jezelf enkel en alleen beroepen op één verklaring is al twijfelachtig aangezien verklaringen notoir (vaak onbewust) onbetrouwbaar zijn. Daarbij is er bekend dat er verklaringen zijn die niet kloppen en gelogen zijn, maar niet worden onderzocht. Ooggetuigen worden niet gehoord, forensisch experts worden genegeerd.
Ik vind de vader van Dascha altijd bijzonder sterk overkomen. Dat vind ik - heel - erg knap. Ik hoop werkelijk dat hij op welke manier dan ook het OM kan bewegen de huidige feiten op tafel te laten leggen en andere aanknopingspunten te onderzoeken. Op dit moment lijkt het erop dat het onderzoek (en conclusie) van de werkelijke omstandigheden waarin Dascha is komen te overlijden met man en macht wordt tegengewerkt.
Zeker is bedacht dat er sprake kan zijn van opzet. Ook zonder de nieuwe (juiste) interpretatie van de videobeelden, dus ook met de oude politietijd, kan men bedenken dat ze in een auto heeft gezeten.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:45 schreef PaarseStabilo het volgende:
Trouwens, Dascha zou op basis van de nieuwe videobeelden toch alleen met de auto op het spoor gekomen kunnen zijn omdat het te ver lopen is?
Heeft niemand al bedacht dat er dan sprake kan zijn van kwaad opzet? (Zoals bij het meisje cassandra uit Almere)
Maar als ze in een auto was vervoerd zou er geen spoor zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:45 schreef FYazz het volgende:
Als de hondenroute klopt en ze is eerst langs de cocon gelopen om 04.26 om vervolgens een rondje te lopen en dan via de Franshalslaan - Utrechtseweg - bos - op het spoor te komen, dan kan ze dat niet lopend gehaald hebben (volgens google maps). Misschien rennend, maar een gemiddeld meisje houdt dat geen uur vol, zeker niet met alcohol op.
Die hond kan met pensioen, die had de telefoon moeten vinden.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:17 schreef suzi1 het volgende:
dat spoor kan van andere dagen zijn geweest aangezien ze in h'sum op school zat.daarbij hebben die vriendinnen met haar jas daar rondgelopen en die hond is ergens gestopt waar het spoor nog niet was afgelopen.
Dascha had geen klok en telefoon bij, en er hing geen klok in de buurt en het was pikkedonker..quote:Op zondag 12 juni 2016 06:49 schreef Rica het volgende:
Als ze langs het spoor door was blijven lopen was ze uiteindelijk thuis gekomen. Als je naar het kaartje kijkt kun je denken, die was op weg naar huis.
Misschien in het donker besloten, wazig door alcohol/drugs, besloten tussen de rails te gaan lopen. Maar half bewust van de wereld en de trein helemaal niet opgemerkt hebben.
Vraag is nog of ze wel zelf dat hele stuk heeft gelopen. Met die nieuwe tijd wordt dat minder voor de hand liggend. Er zitten onverlichte stukken bij waar iemand voorzichtig moet lopen. Dat wordt allemaal erg krap.
Dat ze tot aan het spoor gebracht is en daar in benevelde toestand aan haar lot is overgelaten lijkt me ook nog wel als mogelijkheid. Wellicht door dezelfde jongen(s) waar ze eerder die nacht uren mee heeft doorgebracht en waar al het een en ander is voorgevallen.
Geen zin die 'lastige trien' helemaal naar huis te rijden en haar in verdwaasde toestand afgezet. Zij heeft misschien gevraagd haar naar het station of het spoor te brengen dus ze rijden naar het spoor en vandaar is het 'bekijk het maar'.
Het is puur speculatie maar om aan te geven dat er nog zoveel meer zit tussen zelfmoord en moord. Een combinatie ongeluk en dood door schuld bijvoorbeeld.
Zou de patholoog nog geprobeerd hebben te kijken of er sporen van sperma waren? Zal wel niet.
Natuurlijk wel. Ze kan zich toch nog (deels) omgedraaid hebben?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het beeld wat eind vorig jaar in de media werd geschapen "Dascha dwaalde urenlang door Hilversum" vind ik een totaal ongeloofwaardig verhaal.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dascha had geen klok en telefoon bij, en er hing geen klok in de buurt en het was pikkedonker..
Ik denk dat ze die trein helemaal niet verwacht heeft.
De trein kwam uit de richting Hollandse Rading en reed in de richting van Hilversum.
Ze is in de rug geraakt.
D'r zijn tig mogelijkheden en scenario's te bedenken, van zelfmoord tot vluchtpogingen.
Belangrijk voor TDO is nu zoveel mogelijk beeldmateriaal te vinden van die nacht.
D'r hangen tig camera's voor de LGD, en daar zou ze niet opstaan?
Waar kwam ze om 04:26 uur vandaan? Haar werk (een restaurant) lag noordelijker.
De FB-er stond in de LGD, daar liep ze juist voor weg imo.
Volgens de machinist niet, staat niet in zijn verklaring.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ze kan zich toch nog (deels) omgedraaid hebben?
Kees van der Spek komt in het najaar met een nieuw programma, moord of zelfmoord. D'r zijn blijkbaar voldoende zaken die discutabel zijn. Ik verwacht deze zaak ook in het programma.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:26 schreef Rica het volgende:
[..]
Het beeld wat eind vorig jaar in de media werd geschapen "Dascha dwaalde urenlang door Hilversum" vind ik een totaal ongeloofwaardig verhaal.
Wie heeft ze ontmoet na haar vertrek uit LGD en een uur of twee mee doorgebracht? Want dat denk ik dat er gebeurd is en daar ligt wrs. het antwoord.
Wellicht (hopelijk) dat er ergens iets op camera's is gekomen maar ze zouden ook een afgelegen plekje hebben opgezocht. Ergens in een auto misschien.
Beelden, getuigen, iemand die iets heeft gezien of inmiddels te weten is gekomen (daders praten bijna altijd hun mond voorbij), TDO is nu (helaas) afhankelijk van derden.
Dus de pressie er op houden, media aandacht blijven zoeken. Zoals ze nu bezig zijn is goed iig. Blijven aandringen op tips.
Er zijn nog wel wat mogelijkheden (John E. Douglas stijl) maar die moet je niet openbaar maken.
Ik geef de ouders groot gelijk dat ze alles goed uitgezocht willen hebben. Bij een zelfmoord blijft meestal de onbeantwoorde vraag; Waarom?quote:Op zondag 12 juni 2016 10:26 schreef Rica het volgende:
[..]
Het beeld wat eind vorig jaar in de media werd geschapen "Dascha dwaalde urenlang door Hilversum" vind ik een totaal ongeloofwaardig verhaal.
Wie heeft ze ontmoet na haar vertrek uit LGD en een uur of twee mee doorgebracht? Want dat denk ik dat er gebeurd is en daar ligt wrs. het antwoord.
Wellicht (hopelijk) dat er ergens iets op camera's is gekomen maar ze zouden ook een afgelegen plekje hebben opgezocht. Ergens in een auto misschien.
Beelden, getuigen, iemand die iets heeft gezien of inmiddels te weten is gekomen (daders praten bijna altijd hun mond voorbij), TDO is nu (helaas) afhankelijk van derden.
Dus de pressie er op houden, media aandacht blijven zoeken. Zoals ze nu bezig zijn is goed iig. Blijven aandringen op tips.
Er zijn nog wel wat mogelijkheden (John E. Douglas stijl) maar die moet je niet openbaar maken.
Hoeveel graden is deels ?quote:Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ze kan zich toch nog (deels) omgedraaid hebben?
Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangeredenquote:
Nooit? Hoezo?quote:Op zondag 12 juni 2016 11:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de afdruk van het stootblok vd trein stond in haar rug
Je draait de zaken telkens om. Dat de machinist haar alleen op het spoor zag staan, gezicht richting trein, sluit niet uit dat ze de laatste 2 a 3 seconden zich heeft kunnen omdraaien, waardoor ze van achteren geraakt is. Er zijn machinisten die iemand op het spoor zien staan, zich klaarmaken voor de impact en niet zien dat diegene net voor de trein is weggesprongen.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens de machinist niet, staat niet in zijn verklaring.
en ze stond ook nog met haar handen in de zij volgens de machinistquote:Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
In dit geval met gemak 360 graden.
In handstand was haar dat nog gelukt, haar, mij niet😆.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en ze stond ook nog met haar handen in de zij volgens de machinist
uhhh 360 graden ?
Met gemak 360 graden?quote:Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
In dit geval met gemak 360 graden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |