Hij verklaarde toch dat ze in de richting van de trein keek en niet reageerde op de claxon?quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:50 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat moet je even nader verklaren, want hoe kan de machinist weten waarom Dascha op het spoor liep?
Kennelijk heeft iemand doorgespoeld en gekeken naar wat de klok aangaf toen de zon opkwam. En zo geconstateerd dat er eerder verkeerd gerekend was.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:02 schreef Natalie het volgende:
Dus er is een tijdstip van de opname klopt niet en is bijgesteld, en toen nog eens bijgesteld en... nu weten ze het eigenlijk niet meer. Op basis waarvan komen ze tot het bijstellen van het tijstip van de opname? Het klinkt als nattevingerwerk. Betrouwbaar
Doorgespoeld totdat ze een bus zagenquote:Op donderdag 9 juni 2016 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kennelijk heeft iemand doorgespoeld en gekeken naar wat de klok aangaf toen de zon opkwam. En zo geconstateerd dat er eerder verkeerd gerekend was.
Ik haal dat van die zonsopgang gewoon uit het bericht in de OP.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Doorgespoeld totdat ze een bus zagen
dan bel je de busmaatschapij en vraagt hoe laat de bus daar op de Neuweg langskomt
dan zet je Timecode op de video en spoelt hem terug totdat je Dascha ziet
quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik haal dat van die zonsopgang gewoon uit het bericht in de OP.
als je de teruggespoelde video dan weer in Reverse zet dan zie je ditquote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Doorgespoeld totdat ze een bus zagen
dan bel je de busmaatschapij en vraagt hoe laat de bus daar op de Neuweg langskomt
dan zet je Timecode op de video en spoelt hem terug totdat je Dascha ziet
Toen de politie aan de deur kwam om 10:30 uur, was het eerste dat ze zeiden dat hun dochter zelfmoord had gepleegd.quote:Op donderdag 9 juni 2016 02:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
De combinatie - pubermeisje, ruzie met vriendin in club en aanrijding trein - zal zeker door de politie gezien worden als een zelfmoordscenario. Ik begrijp dat wel, toch vind ik dat de conclusie destijds ietwat snel is getrokken en misschien dat de vader mede hierdoor het niet kan accepteren.
Wat ik overigens nog niet heb gelezen is de mogelijkheid van een derde scenario, geen moord of zelfmoord maar een noodlottig ongeval. Dascha was onder invloed, alleen en zonder jas mogelijk op weg naar huis. Ze moest hiervoor door het bos. Als ik als jonge meid midden in de nacht door een donker bos moet (en wellicht dus twee jongens achter mij zie lopen, hoe onschuldig ook) dan bedenk ik me wel even en kies ik een route met licht en open stukken. De route langs het spoor is dan best aannemelijk en al wankelend langs het spoor zou dit haar fataal geworden kunnen zijn.
Jammer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik verlaat dit topic maar weer. Godsamme, zeg.
... hoezo?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Het feit dat forensisch Patholoog een stootblok-afdruk in haar rug zag en geen letsel in haar gezicht, toont aan dat ze vanaf het eerste moment de verkeerde informatie hebben verstrekt.
Binnen 1,5 uur na haar dood was de conclusie zelfmoord, geen verder onderzoek en spoor vrijgegeven.quote:
Waar heb je die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Op een verpulverd lijf is geen stootblokafdruk mogelijk.
twitter:DimazGeit twitterde op donderdag 09-06-2016 om 11:28:40Dus persoon (27) stuurt om 2:05 in discotheek een bericht naar Dascha Graafsma, #Dascha vertrekt hierop om 2:07 vanuit diezelfde disco, 1/2 reageer retweet
twitter:
Dit dus, hoop dat die twee zich melden, en nog in staat zijn informatie te geven. Voor het zelfde geld waren ze zo dronken als een toeter...quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:45 schreef StaceySinger het volgende:
Uit het onderzoek blijkt ook dat de door deze krant en later ook door de politie gepubliceerde bewakingsbeelden van De Cocon niet van 02.16 uur die nacht van 28 november vorig jaar zijn, maar van 04.26 uur. Dat is slechts 54 minuten voor Dascha onder de trein kwam.
TDO toont dit aan door gebruik te maken van twee ijkmomenten, legt onderzoeker Joey Roelofs uit. ,,Dat zijn de zonsopkomst, in november pas na acht uur ’s morgens en het passeren van de eerste bus van Connexxion.’’
Beide momenten zijn objectief vast te stellen en vastgelegd door de camera van De Cocon. ,,Terugdraaiend blijkt dat de camerabeelden niet 65 minuten voor, zoals de politie dacht, maar áchter liepen.
We hebben van de politie één vaag mailtje gekregen op onze vraag hoe ze erbij kwamen dat de beelden van kwart over twee zijn. Iets met atoomtijd of zo.''
Bij het terugkijken van alle beelden van die zaterdagnacht- en ochtend bleek bovendien dat slechts twee minuten nadat het meisje uit Hollandsche Rading richting het centrum van Hilversum voorbij liep, twee jongens of mannen de andere kant op liepen.
Roelofs: ,,Grote kans dat ze haar zijn tegengekomen. We weten nu dus dat er twee mensen zijn die haar zo kort voor haar dood nog gezien hebben.’’ Cruciaal is dat het duo zich meldt, stelt het team. ,,Zij kunnen hopelijk vertellen hoe Dascha zich gedroeg, hoe ze overkwam’’, zegt Roelofs.
Of er dan ook een antwoord komt op de vraag of er tóch sprake is van een misdrijf, is niet zeker. ,,Maar we zijn een heel eind op weg.’’
http://www.gooieneemlande(...)ood?lref=r_regionaal
Dat de tijdslijn van de politie (02:16 uur), totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid 04:30 uur.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:19 schreef Burdie het volgende:
En wat zijn nou dan precies de "nieuwe feiten" die aan het licht zijn gekomen?
Dat er mogelijk nog getuigen zouden zijn die zich nog niet gemeld hebben, klinkt mij niet erg als 'feit' in de oren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat maakt toch niet uit qua reden? De machinist kan onmogelijk weten of ze daar expres liep om zelfmoord te plegen of dat ze daar expres liep om niet door het donkere bos te hoeven.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij verklaarde toch dat ze in de richting van de trein keek en niet reageerde op de claxon?
Volgens de honden was ze al door het donkere bos gelopenquote:Op donderdag 9 juni 2016 14:56 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit qua reden? De machinist kan onmogelijk weten of ze daar expres liep om zelfmoord te plegen of dat ze daar expres liep om niet door het donkere bos te hoeven.
Overigens is dat claxonverhaal niet duidelijk, getuigen in de trein en wonend aan het spoor hebben geen claxon gehoord.
Ik kan me goed voorstellen dat de wijze waarop het gebracht is icm de snelle conclusie voor de vader een reden is om te twijfelen c.q. het moeilijk is om te accepteren. Misschien dat als de politie pas een week later bijvoorbeeld met deze conclusie was gekomen de vader het eerder had geloofd, omdat het dan aannemelijker voor hem is dat er grondig onderzoek is gedaan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Toen de politie aan de deur kwam om 10:30 uur, was het eerste dat ze zeiden dat hun dochter zelfmoord had gepleegd.
Geen feiten bekend toen over de avond van Dascha. Daar ging het al fout.
De bergingswerkzaamheden waren sneller gedaan dan bij een gemiddelde berging op het spoor zelfs bij daglicht. Ook zei de politie op zaterdag al dat het lichaam "verpulverd" was, dus verder onderzoek niet mogelijk. De ruiming van een verpulverd lichaam zou logischerwijs langer duren dan een compleet lichaam. Het feit dat forensisch Patholoog een stootblok-afdruk in haar rug zag en geen letsel in haar gezicht, toont aan dat ze vanaf het eerste moment de verkeerde informatie hebben verstrekt.
Schandalig! Zelfs al zou ze zelfmoord gepleegd hebben, dan is de handelswijze van de politie in deze zaak onacceptabel slecht en kwetsend en zijn de betrokken personen niet geschikt om dit werk uit te voeren. Dikke reden voor ontslag.
Eens, het is voor mij ook een raadsel waarom er door Peter r de Vries op 29 december in de media wordt gezegd dat de ouders vrede hebben met de bevindingen. Terwijl dit niet zo is en nooit geweest is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:33 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat de wijze waarop het gebracht is icm de snelle conclusie voor de vader een reden is om te twijfelen c.q. het moeilijk is om te accepteren. Misschien dat als de politie pas een week later bijvoorbeeld met deze conclusie was gekomen de vader het eerder had geloofd, omdat het dan aannemelijker voor hem is dat er grondig onderzoek is gedaan.
Ik vind het ook niet vreemd dat hij er zo nog mee bezig is en ik vind de reacties van sommigen op dit forum ook niet erg netjes. Wij willen als buitenstaanders ook het naadje van de kous weten als het gaat om ,ik zeg maar wat, MH17 bijvoorbeeld. Dan is het toch niet vreemd dat een vader precies wilt weten wat er nu gebeurd is met zijn dochter en dat hij alle feiten goed op een rij wilt hebben.
Ja zag dat ze stukje door bos was gelopen en toen is afgeslagen. Ik weet ook helemaal niet of 'het donkere bos/verdwaald zijn' een reden was om bij de spoorbaan uit te komen, maar toen ik het plaatje van de route zag viel mij dat wel op.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens de honden was ze al door het donkere bos gelopen
Zou ze naar huis willen gaan dan had ze daar niet hoeven zijn.
Ze is ook niet bij de overgang geraakt maar een stuk verder, weer terug richting Hilversum.
en verder, inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |