Echt knap van die pa!quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:11 schreef bladwijzer het volgende:
Oproep Dascha levert nieuwe bewakingsbeelden op
René Graafsma, de vader van Dascha, roept daarom mensen op om hun beelden opnieuw te bekijken. "Getuigen betekenen alles voor ons", zo onderstreept hij het belang. Dat heeft al resultaat opgeleverd, want de eerste bewakingsbeelden van die nacht zijn inmiddels binnen.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-bewakingsbeelden-op
De plek waarop zij door de trein is geraakt ligt zo'n 450 meter van de overgang af, die docu vader.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja zag dat ze stukje door bos was gelopen en toen is afgeslagen. Ik weet ook helemaal niet of 'het donkere bos/verdwaald zijn' een reden was om bij de spoorbaan uit te komen, maar toen ik het plaatje van de route zag viel mij dat wel op.
En dat icm met dat de statistieken eigenlijk tegenspreken: Tweederde van treinsuïcide-slachtoffers zijn man, waarvan ook nog eens 2/3 een lang psychiatrisch verleden heeft en het ook het meest voorkomt rond plekken waar psychiatrische instellingen zijn gevestigd.
Dus het kan mogelijk zelfmoord zijn, maar als de politie wel afgaat op - puber, ruzie, voor de trein = zelfmoord - dan hadden ze ook deze statistiek moeten meenemen met als conclusie 'past mogelijk niet in profiel' en dat laat ruimte voor andere opties.
Maakt het verhaal niet echt anders.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:49 schreef bladwijzer het volgende:
https://www.rijdendetrein(...)-utrecht-c-hilversum
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html
Camerabeelden tonen nieuwe feiten rond dood Dascha Graafsma
woensdag 08 juni 2016 | 15:00
HILVERSUM Het onderzoeksteam van de familie Graafsma heeft nieuwe feiten ontdekt rond de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma. Dat laat haar vader, René Graafsma, weten aan NH.
Dascha overleed in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, nadat zij na een avondje stappen tussen Hilversum en Hollandsche Rading door een trein werd aangereden. De politie ging direct uit van zelfmoord, maar voor de familie is dat allesbehalve zeker. Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).
Camerabeelden
In december publiceerde de politie al camerabeelden waarop Dascha te zien is op de nacht van het ongeval
TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.
Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur. Volgens de onderzoekers zijn de beelden waarop Dascha te zien is, niet om 02.16 zijn gemaakt, maar om 04.26 uur.
Twee personen
Volgens TDO is er dus op een verkeerd moment naar de bewakingsbeelden gekeken. Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen. Het duo zou nog niet eerder naar voren zijn gekomen in het onderzoek. Omdat ze aan dezelfde kant van de straat lopen als Dascha, bestaat de mogelijkheid dat zij haar gezien hebben.
TDO hoopt daarom met dit duo in contact te komen. Daarnaast doet de organisatie opnieuw een oproep aan mensen, bedrijven en organisaties om camerabeelden ter beschikking te stellen. Wie meer informatie heeft kan zich melden via info@daschagraafsma.nl
De politie heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ontwikkelingen.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma
Dat moet blijken als de andere camerabeelden opnieuw nagekeken worden, maar dan nu op de juiste tijd. Dan weet je pas of het verhaal wel of niet anders wordt.quote:
De beelden blijven hetzelfde.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:26 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat moet blijken als de andere camerabeelden opnieuw nagekeken worden, maar dan nu op de juiste tijd. Dan weet je pas of het verhaal wel of niet anders wordt.
Er is eerder gevraagd aan bedrijven en particulieren om hun camerabeelden te bekijken rond het tijdstip dat Dascha langs liep. Is wel handig dat die tijd nu dan klopt dan. Scheelt 2 uur.quote:
Ja dat is handig. Het maakt verder niet uit.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:34 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Er is eerder gevraagd aan bedrijven en particulieren om hun camerabeelden te bekijken rond het tijdstip dat Dascha langs liep. Is wel handig dat die tijd nu dan klopt dan. Scheelt 2 uur.
Dan maakt de tijd niet uit. Dat is dan een misdrijf.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:57 schreef SOG het volgende:
Hoezo, stel dat op een bepaald beeld ze in een donker steegje wordt getrokken en gegangbangd wordt door 10 negers, dan maakt dat verder niets uit
hoor ik daar een kwartje vallen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan maakt de tijd niet uit. Dat is dan een misdrijf.
Het kan wel degelijk uitmaken. Eerder ging men er nog vanuit dat Dascha ruim 3 uur erover heeft gedaan om naar het spoor te lopen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja dat is handig. Het maakt verder niet uit.
Maar als ze (vrijwillig) van plan was om naar het bos &spoor te lopen liep ze dus opquote:Op donderdag 9 juni 2016 18:04 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het kan wel degelijk uitmaken. Eerder ging men er nog vanuit dat Dascha ruim 3 uur erover heeft gedaan om naar het spoor te lopen.
Nu blijkt uit de beelden dat ze pas om half 5 door de straat liep en dus stevig door heeft moeten lopen zodat zij om half 6 aangereden kon worden/zichzelf van het leven kon beroven. Het is een wandeling van 30 tot 45 minuten.
IJkpunt op de film is de Connexxion bus, deze passeert om 06:47 de Cocoon.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:16 schreef Markeerstift het volgende:
Hoe komen ze eigenlijk bij die twee uur? 7 uur licht op camera is 8.21 in werkelijkheid, dat is dan toch 1 uur en 21 minuten?
Ja, inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Maar als ze (vrijwillig) van plan was om naar het bos &spoor te lopen liep ze dus op
De Neuweg eigenlijk de verkeerde kant op
Wanneer krijgt dit manspersoon zijn ontslag?quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:21 schreef bladwijzer het volgende:
OM erkent fout in onderzoek dood Dascha Graafsma
AMSTERDAM Bernhard Jens, woordvoerder van het OM Midden Nederland, heeft een verklaring gedaan aan NH over de fouten die er zijn gemaakt in het onderzoek naar de dood van Dascha Graafsma. Haar vader, René Graafsma, begon met zijn eigen onderzoek en ontdekte de tekortkomingen.
Jens heeft inmiddels zijn excuses aangeboden aan Dascha's vader. "Dit is een fout die bij ons gemaakt is, dat is niet goed, klaar. Punt." De fouten zijn volgens de woordvoerder echter niet dermate groot geweest dat de conclusie van het onderzoek verandert. "Dus de conclusie dat zij zichzelf om het leven heeft gebracht, verandert voor ons niet."
Twee jongens
Op de nieuwe beelden lopen twee jongens vlak na Dascha op hetzelfde punt. Volgens Jens heeft het tweetal echter niets gezien. "Niemand heeft zich gemeld. Deze zaak is natuurlijk 'giga' in de media geweest. En niemand heeft zich gemeld! Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen, dus of het nou vroeger of later is geweest, niemand heeft zich gemeld."
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma
Hoe weet die dat dan?quote:Volgens Jens heeft het tweetal echter niets gezien. "Niemand heeft zich gemeld.
quote:Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen
"Niemand heeft zich gemeld. Deze zaak is natuurlijk 'giga' in de media geweest. En niemand heeft zich gemeld! Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen, dus of het nou vroeger of later is geweest, niemand heeft zich gemeld.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Als het niet zo triest was, was dit grappig geweest:
[..]
Hoe weet die dat dan?
Wat een conclusie...
en voor de zekerheid nog even herhalen stukje verderop in het artikel:
[..]![]()
In de docu van Renee Graafsma zit een getuige, mevrouw Lapquote:Op donderdag 9 juni 2016 20:29 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
"Niemand heeft zich gemeld. Deze zaak is natuurlijk 'giga' in de media geweest. En niemand heeft zich gemeld! Niemand heeft haar zien lopen, dus deze jongens hebben haar ook niet zien lopen, dus of het nou vroeger of later is geweest, niemand heeft zich gemeld.
Wat een amateurisme, dit noemen ze gedegen onderzoek doen bij OM
Dank je.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Vanavond bij Late Night meer informatie.
Vader René en moeder Anja vertellen vanavond meer over de resultaten van het onderzoek.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank je.
Ze hebben ondertussen alweer camerabeelden ontvangen en er hebben wat mensen zich gemeld.
Zit Renee aan tafel?
Of Jens en de Vries....
René en Anja zullen er zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank je.
Ze hebben ondertussen alweer camerabeelden ontvangen en er hebben wat mensen zich gemeld.
Zit Renee aan tafel?
Of Jens en de Vries....
wat ik niet snap en dat is volgens mij cruciaal - is het laatste stuk vanaf de overweg tot PDquote:Op donderdag 9 juni 2016 19:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.
Als je op de kaart kijkt loopt ze inderdaad van het spoor af, weer richting club (of het pleintje?)
Het lijkt erop dat de Neuweg dus onderdeel is van het rondje - Neuweg - Koningsstraat - Nassaulaan - Rembrandtlaan - Eikbosserweg - terug naar Neuweg. Vanaf daar is ze volgens de honden denk ik dan via de Frans Halslaan naar de Utrechtseweg gelopen en zo stukje bos en naar het spoor.
Als ik deze route via Google doe dan heeft ze er minimaal 50 minuten over gelopen (met een snelheid van 5 km per uur). Het past wel in het tijdschema, maar het is wel krap.
Om 04.26 loopt ze voorbij de camera op de Neuweg en om 05.43 wordt ze aangereden door de trein. Dat is 77 minuten later en het is minimaal 50 minuten lopen, speling van ruim een kwartier.
Bewust deze trein kiezen had ze niet voor ogen dan had ze een kortere route genomen, maar het sluit zelfmoord niet uit. Ze wilde misschien wachten op een latere trein, maar had het 'toeval' dat er net een trein aankwam.
Maar dit nieuwe tijdstip sluit denk ik een scenario waarin ze angstig is voor iets of is opgejaagd ook niet uit.
Iemand die zelfmoord wil plegen heeft meestal niet zo'n logische denkwereld op dat moment.. die zal zich dus ook niet afvragen of iets 'nut' heeftquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
welk nut heeft het dan om vanaf de overgang nog 500 meter terug te lopen richting Hilversum ?
Waarom dan lopen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Iemand die zelfmoord wil plegen heeft meestal niet zo'n logische denkwereld op dat moment.. die zal zich dus ook niet afvragen of iets 'nut' heeft
Als je nogal rusteloos bent dan ga je niet gewoon wachten.. lijkt mij. Maar goed, vind het allemaal maar gespeculeer dat weinig toevoegtquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom dan lopen?
Gewoon gaan wachten dan.
Dat was ene Dutroux, maar das lang geleden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:18 schreef Morendo het volgende:
Wat was er nou met die man in dat witte bestelbusje? Hebben ze die al kunnen vinden?
Ik zou wat anders gaan doen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je nogal rusteloos bent dan ga je niet gewoon wachten.. lijkt mij. Maar goed, vind het allemaal maar gespeculeer dat weinig toevoegt
Trouwens.. ze had geen jas aan als ik het goed heb, dus ze zal het wel koud hebben gehad. Als je het koud hebt dan ga je lopenquote:
Koud of niet koud dat maakt dan ook geen bal uit. Heeft dan weinig "nut" jezelf warm te lopen, veel te logisch.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Trouwens.. ze had geen jas aan als ik het goed heb, dus ze zal het wel koud hebben gehad. Als je het koud hebt dan ga je lopen
Ja die Peter rd Vries trekt al die zaakjes naar zich toe.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
René en Anja zullen er zijn.
Ik hoorde in een kort voorstukje Humberto zeggen dat ze een melding hebben gekregen dat Dasha geen zelfmoord heeft gepleegd. Vond het een vreemde opmerking. Maar goed, we zullen het horen straks.
Respect voor de vader trouwens dat hij zich niet zo makkelijk laat afschepen!
En ik hoop dat ze PRdV heel ver weg houden bij hun eigen onderzoek! Faalhaas.
Ach, hoe het ook is gegaan.. wie kan zich verplaatsen in het hoofd van een 16-jarige puber die uren loopt te dwalen en dan voor een trein gaat staan.. Als je dat kan dan ben je zelf rijp voor een psychiater denk ik. Vaak is de meest voor de hand liggende optie ook de juiste, dus ik denk dat ze is blijven lopen omdat het te koud was om te blijven staan. Maar goed, lekker boeiendquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Koud of niet koud dat maakt dan ook geen bal uit. Heeft dan weinig "nut" jezelf warm te lopen, veel te logisch.
Die heeft zich ook niet gemeld, dus die heeft Dascha eveneens niet gezien.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:18 schreef Morendo het volgende:
Wat was er nou met die man in dat witte bestelbusje? Hebben ze die al kunnen vinden?
quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:03 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Die heeft zich ook niet gemeld, dus die heeft Dascha eveneens niet gezien.
Het is echt een aaneenschakeling van voorbarige conclusie trekken icm amateuristische fouten.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Als het niet zo triest was, was dit grappig geweest:
[..]
Hoe weet die dat dan?
Wat een conclusie...
en voor de zekerheid nog even herhalen stukje verderop in het artikel:
[..]![]()
Toen de Peter rd Vries ter sprake kwam mompelde hij zoiets van"oh die man"quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:19 schreef Kim-Holland het volgende:
Goed gesproken, deze sterke vader!
Hij kon geeneens de naam van PRdV uitspreken.![]()
Heel duidelijk dat hij niet te spreken was over het gebrek aan onderzoek. En terecht.
En de mogelijkheid dat ze bij een eerdere overweg (of andere opening) al op het spoor is gaan lopen richting de onbewaakte overweg?quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat ik niet snap en dat is volgens mij cruciaal - is het laatste stuk vanaf de overweg tot PD
stel --> ze wilde zelfmoord plegen
ze loopt door het drassige pikdonkere bos en komt bij de overgang
welk nut heeft het dan om vanaf de overgang nog 500 meter terug te lopen richting Hilversum ?
ze heeft dan net (als ze daar lopend gekomen is) bijna een uur in de kou en gure wind gelopen
dan ga je toch gewoon bij de overweg voor de trein staan ?
Dat kan eigenlijk niet want na Hilversum sportpark is de overgang bij de Maartensdijkseweg de eerst volgendequote:Op donderdag 9 juni 2016 23:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
En de mogelijkheid dat ze bij een eerdere overweg (of andere opening) al op het spoor is gaan lopen richting de onbewaakte overweg?
Dan moet volgens mij wel even het hondenspoor worden losgelaten. (Heb even geen kaart van Hilversum)
Dat hondenspoor is een beetje een wankel punt, de vriendinnen liepen met haar jas.quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
En de mogelijkheid dat ze bij een eerdere overweg (of andere opening) al op het spoor is gaan lopen richting de onbewaakte overweg?
Dan moet volgens mij wel even het hondenspoor worden losgelaten. (Heb even geen kaart van Hilversum)
Dat ze richting Hilversum liep is nieuw voor me. Ik heb ook altijd gedacht dat de trein uit Noordelijke richting kwam.. Geen idee waarom.quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk niet want na Hilversum sportpark is de overgang bij de Maartensdijkseweg de eerst volgende
Ze liep richting Hilversum en de trein die uit Utrecht kwam, reed haar van achteren aan
Langs het spoor staan overal behoorlijk hoge hekken en openingen zijn er niet .
Nee.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
hoor ik daar een kwartje vallen?
De trein kwam uit Utrecht en reed richting Hilversum. Dascha is geraakt door de trein op 450 meter na de overgang bij de Maartendijkseweg.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat ze richting Hilversum liep is nieuw voor me. Ik heb ook altijd gedacht dat de trein uit Noordelijke richting kwam.. Geen idee waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |