Ja, ik begrijp het :pquote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De trein kwam uit Utrecht en reed richting Hilversum. Dascha is geraakt door de trein op 450 meter na de overgang bij de Maartendijkseweg.
Ik ben het met je eens dat de logica zit in het lopen richting Maartensdijk. Maar ze liep juist terug richting Hilversum.
Hun auto stond op de Koningsstraat.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:09 schreef Physsic het volgende:
Wat zou wel logisch (of tenminste begrijpelijk) gedrag zijn in haar situatie? Even als beginpunt de daklozenopvang genomen:
Je bevindt je als jong meisje om half 5 's nachts buiten, in je eentje, zonder telefoon. Het feest waar je was is ondertussen al afgelopen, dus vrienden zullen al vertrokken zijn.
Op dat tijdstip zijn er waarschijnlijk erg weinig mensen op straat te vinden om aan te spreken (vragen of je mag bellen bijv.)
Heeft ze misschien geprobeerd om haar vriendinnen dan maar op hun terugweg tegen te komen?
Ze stond alleen op het spoor. Of liegt die machinist?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:09 schreef Physsic het volgende:
Wat zou wel logisch (of tenminste begrijpelijk) gedrag zijn in haar situatie? Even als beginpunt de daklozenopvang genomen:
Je bevindt je als jong meisje om half 5 's nachts buiten, in je eentje, zonder telefoon. Het feest waar je was is ondertussen al afgelopen, dus vrienden zullen al vertrokken zijn.
Op dat tijdstip zijn er waarschijnlijk erg weinig mensen op straat te vinden om aan te spreken (vragen of je mag bellen bijv.)
Heeft ze misschien geprobeerd om haar vriendinnen dan maar op hun terugweg tegen te komen?
dat is iets voor TDO om uit te zoeken, als ze al niet weten waar hij zou wonen..quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze al die tijd buiten was en dat die snapchatter op loop afstand woonde.
Ze is daarna teruggelopen richting LGD volgens de beelden.
Zou ze die twee jongens dan niet hebben aangesproken als ze zich onveilig had gevoeld?
een kwartier (ik gok maar even een tijd) stilstaan en wachten is ook niet iets wat iedereen doet in paniektoestand. je gedachten zijn anders tijdens lopen dan tijdens stilstaan. stilstaan is ook meer stilstaan bij iets waar je niet aan wil denken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat ik niet snap en dat is volgens mij cruciaal - is het laatste stuk vanaf de overweg tot PD
stel --> ze wilde zelfmoord plegen
ze loopt door het drassige pikdonkere bos en komt bij de overgang
welk nut heeft het dan om vanaf de overgang nog 500 meter terug te lopen richting Hilversum ?
ze heeft dan net (als ze daar lopend gekomen is) bijna een uur in de kou en gure wind gelopen
dan ga je toch gewoon bij de overweg voor de trein staan ?
De familie wil gewoon dat alles onderzocht wordt en de vader had blijkbaar een unheimlich gevoel dat er iets niet klopte. En dat is dus ook zo, de tijden kloppen niet. Wil niet zeggen dat het iets anders dan zelfmoord is maar als familie wil je duidelijkheid. Liefst tot op de seconde. Voor verwerking.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:55 schreef Jaroon het volgende:
Het is triest genoeg dat ze voor die trein ging staan. Dat haar familie dit niet begrijpt lijkt mij ook vrij duidelijk.
Dat lijkt mij ook. Ik zou dat ook willen. Je gaat het nooit begrijpen. Als ouders. Zeer naar.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:59 schreef Impressme het volgende:
[..]
De familie wil gewoon dat alles onderzocht wordt en de vader had blijkbaar een unheimlich gevoel dat er iets niet klopte. En dat is dus ook zo, de tijden kloppen niet. Wil niet zeggen dat het iets anders dan zelfmoord is maar als familie wil je duidelijkheid. Liefst tot op de seconde. Voor verwerking.
Nee, er is niet geknoeid. De timestamp op de camerabeelden gaf de GMT-tijd aan, die 1 uur verschilt met de Nederlandse tijd op dat moment (GMT+1). Om de werkelijke tijd te bepalen heeft de politie die GMT-tijd verminderd met 1uur, terwijl dat uur erbij opgeteld moest worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:10 schreef MakkieR het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er geknoeid met de tijdsopname van de bewijslast? Geen wonder dat dit allerlei vragen brengt bij de nabestaanden net als de getuige verklaring dat van een kind van 16 moest zijn, maar een volwassene van 27 jaar bleek te zijn. Wat ik begreep van van RTL late night.
Waarom was ze dan in paniek?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 02:13 schreef suzi1 het volgende:
[..]
een kwartier (ik gok maar even een tijd) stilstaan en wachten is ook niet iets wat iedereen doet in paniektoestand. je gedachten zijn anders tijdens lopen dan tijdens stilstaan. stilstaan is ook meer stilstaan bij iets waar je niet aan wil denken.
Nu komt die, die telefoon werd pas gevonden op 8 januari, dat was na het eindgesprek van 29 december. De uitspraak door de politie wordt gedaan op 29 december.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 04:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, er is niet geknoeid. De timestamp op de camerabeelden gaf de GMT-tijd aan, die 1 uur verschilt met de Nederlandse tijd op dat moment (GMT+1). Om de werkelijke tijd te bepalen heeft de politie die GMT-tijd verminderd met 1uur, terwijl dat uur erbij opgeteld moest worden.
De uitspraak over het verhoren van een kind 'van 27' berust waarschijnlijk op een misverstand. De vader heeft het tegen de OvJ(?) over 'die jongen, die aantoonbaar liegt en daarom nogmaals verhoord moet worden' (de man van 27). De OvJ reageert vervolgens dat 'iemand niet zomaar verhoord kan worden, het gaat immers om een kind', waarbij de OvJ het waarschijnlijk heeft over de 16-jarige jongen van de sexting-berichten. Waar ik mee bedoel te zeggen dat de OvJ mogelijk dacht dat de vader het over die 16-jarige jongen had.
Het gaat in beide gevallen namelijk over een jongen waar die avond berichten mee zijn uitgewisseld, dat zou een verwarring kunnen verklaren.
Op de video die opsporing verzocht en de politie vrijgaf zie ik geen time code staan ,jij wel ?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 04:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, er is niet geknoeid. De timestamp op de camerabeelden gaf de GMT-tijd aan, die 1 uur verschilt met de Nederlandse tijd op dat moment (GMT+1). Om de werkelijke tijd te bepalen heeft de politie die GMT-tijd verminderd met 1uur, terwijl dat uur erbij opgeteld moest worden.
De uitspraak over het verhoren van een kind 'van 27' berust waarschijnlijk op een misverstand. De vader heeft het tegen de OvJ(?) over 'die jongen, die aantoonbaar liegt en daarom nogmaals verhoord moet worden' (de man van 27). De OvJ reageert vervolgens dat 'iemand niet zomaar verhoord kan worden, het gaat immers om een kind', waarbij de OvJ het waarschijnlijk heeft over de 16-jarige jongen van de sexting-berichten. Waar ik mee bedoel te zeggen dat de OvJ mogelijk dacht dat de vader het over die 16-jarige jongen had.
Het gaat in beide gevallen namelijk over een jongen waar die avond berichten mee zijn uitgewisseld, dat zou een verwarring kunnen verklaren.
Van de week nog een vader op tv, die moest zijn zoon laten opgraven omdat de organen nog bij het NFI lagen. Bij een meisje werd een hart van een bejaarde teruggezet...quote:Op vrijdag 10 juni 2016 09:59 schreef bladwijzer het volgende:
Gaat lekker allemaal![]()
Doofpot bij justitie
http://www.ad.nl/nieuws/d(...)uinigingen~a7b71b2b/
Moord- en verkrachtingszaken blijven bijvoorbeeld tijden op de plank liggen en drugsonderzoek wordt lang niet altijd uitgevoerd. Via intimidatie werd zelfs getracht om informatie bij de Tweede Kamer weg te houden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_justitie___.html
door eerdere voorvallen. ze zal niet zomaar voor die trein zijn gaan staan/lopenquote:
Ja volgens mij moet je om met de trein te reizen een OV hebben, en haar id kaart en mobieltje was toen blijkbaar al foetsie als je kijkt naar de stappenteller in het mobieltje.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:05 schreef suzi1 het volgende:
[..]
door eerdere voorvallen. ze zal niet zomaar voor die trein zijn gaan staan/lopen
al komt nu bij mij op, als zij pas zo laat daar liep dat ze dan mogelijk bij iemand op bezoek is geweest (al dan niet vrijwillig?) en gewoon de eerste trein naar huis wilde halen. vandaar ook dat ze de pas erin had.
was er geen paniek dan zou dat ene bezoekje (invulling mijnerzijds) vrijwillig zijn geweest
en ja dan zou je denken dat ze die 500 meter niet was gaan lopen maar bij de kleine station hebben gewacht op de eerste trein.
maar ook daar valt dan wel weer wat over te zeggen (speculeren)
Als je op Google Maps Street View inzoomt op de ingang van LGD zie je iemand op een barkruk staan die op dat moment met een camera aan het "sleutelen" is. Het zal puur toeval zijn, maar bizar is het wel.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:52 schreef suzi1 het volgende:
hoe zit dat met die camera dan bij de ingang van LGD, want er werd juist aangetoond dat hij er de ene keer wel hing en later niet meer. toch?
ja en enkele meters naast de ingang van LGDquote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:13 schreef slagboom het volgende:
[..]
Als je op Google Maps Street View inzoomt op de ingang van LGD zie je iemand op een barkruk staan die op dat moment met een camera aan het "sleutelen" is. Het zal puur toeval zijn, maar bizar is het wel.
En wat leverde de beelden op?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja en enkele meters naast de ingang van LGD
hangt een camera bij de ingang van hotel gooiland
moet je ze bellenquote:
Tja, hopelijk zijn die beelden veiliggesteld nadat er op de verkeerde tijd gekeken is zodat er nu nog op de juiste tijd gekeken kan worden of Dascha nog terug geweest is bij LGDquote:
Om 05.20 werd ze aangereden door de trein. Dat is 54 minuten later dan op de Neuweg.quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.
Als je op de kaart kijkt loopt ze inderdaad van het spoor af, weer richting club (of het pleintje?)
Het lijkt erop dat de Neuweg dus onderdeel is van het rondje - Neuweg - Koningsstraat - Nassaulaan - Rembrandtlaan - Eikbosserweg - terug naar Neuweg. Vanaf daar is ze volgens de honden denk ik dan via de Frans Halslaan naar de Utrechtseweg gelopen en zo stukje bos en naar het spoor.
Als ik deze route via Google doe dan heeft ze er minimaal 50 minuten over gelopen (met een snelheid van 5 km per uur). Het past wel in het tijdschema, maar het is wel krap.
Om 04.26 loopt ze voorbij de camera op de Neuweg en om 05.43 wordt ze aangereden door de trein. Dat is 77 minuten later en het is minimaal 50 minuten lopen, speling van ruim een kwartier.
Bewust deze trein kiezen had ze niet voor ogen dan had ze een kortere route genomen, maar het sluit zelfmoord niet uit. Ze wilde misschien wachten op een latere trein, maar had het 'toeval' dat er net een trein aankwam.
Maar dit nieuwe tijdstip sluit denk ik een scenario waarin ze angstig is voor iets of is opgejaagd ook niet uit.
dat is niet eens zeker want de getuigenis van de machinist is geen betrouwbare.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:17 schreef Jaroon het volgende:
Uiteindelijk stond zij alleen voor de trein. Ik denk dat dat belangrijk is.
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:56 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
dat is niet eens zeker want de getuigenis van de machinist is voor sommigen geen betrouwbare.
gozer de patholoog en die twee getuigen spreken het tegen, accepteer gewoon dat er fouten zijn gemaakt bij die getuigenis.quote:
ernaast staan kan ook twee meter maast het spoor zijnquote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:18 schreef Markeerstift het volgende:
als er nog iemand naast stond was die er ook niet meer natuurlijk..
Daar stond toch een hek? Als ik het goed begrijp is ze aangereden op een stuk met een groot hek eromheen dus kan ze ook lastig eroverheen zijn gegooid gok ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:20 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
ernaast staan kan ook twee meter maast het spoor zijn
Ik schreef naast het spoor. Een eventueel tweede persoon kan er ook tegenaan staan (aan de kant van het spoor)quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:21 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Daar stond toch een hek? Als ik het goed begrijp is ze aangereden op een stuk met een groot hek eromheen dus kan ze ook lastig eroverheen zijn gegooid gok ik.
Het lijkt mij wel een betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:56 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
dat is niet eens zeker want de getuigenis van de machinist is geen betrouwbare.
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel een betrouwbare bron.
Dat mag, ik wist niet dat je de beste man of vrouw persoonlijk kende.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kom je in 30 Posts 3 keer zeggen dat ze voor de trein stond ?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:17 schreef Jaroon het volgende:
Uiteindelijk stond zij alleen voor de trein. Ik denk dat dat belangrijk is.
Feestje was volgens mij om 4uur afgelopen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:14 schreef slagboom het volgende:
LGD is op vrijdag en zaterdag open van 23:00 tot 05:00 uur. Het is aannemelijk dat Dascha toen ze om 04:26 uur door de camera van De Cocon werd vastgelegd op weg was naar LGD. Het feestje was immers nog niet afgelopen en wellicht hoopte ze daar haar vriendinnen nog aan te treffen of anders haar jas op te kunnen halen of naar huis te bellen. Er hangt een camera boven de ingang van LGD. Die zou dit dan vastgelegd moeten hebben. Er zouden dan ook getuigen te vinden moeten zijn die haar daar gezien hebben.
Ik vermoed echter dat ze er nooit is aangekomen. Er moet dus op de de route van de Cocon richting LGD iets gebeurd zijn, waardoor haar plan gewijzigd werd. Als ze zich zelf bedacht heeft en is omgekeerd (maar waarom?), is de tijd die er overblijft tot het moment dat ze door de trein is aangereden bijzonder krap. Het is in principe mogelijk in die tijd 3.5 km. te overbruggen, maar ze moet dan wel flink doorgelopen hebben. Ik acht dit niet heel waarschijnlijk.
Veel aannemelijker is het dat ze door een auto is opgepikt en (al dan niet vrijwillig) is ingestapt. Deze auto is dan wellicht ook bij de Cocon langsgereden en door de camera vastgelegd. Vanaf de Cocon loop je (zeker in het straffe tempo waarin Dascha voorbij kwam) in 7-8 minuten naar LGD, dus veel tijd kan er niet zitten tussen het moment waarop Dascha door de camera werd vastgelegd en de auto die (eventueel) voorbij is gekomen. De auto kan zelfs 2x bij de Cocon zijn langsgereden: eerst zonder, later met Dascha erin.
Is ze al om 05.20 aangereden?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Om 05.20 werd ze aangereden door de trein. Dat is 54 minuten later dan op de Neuweg.
ja kloptquote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Feestje was volgens mij om 4uur afgelopen.
De verklaring van de machinist kun je denk ik als minst betrouwbare bestempelen. Deze had immers belang bij het afleggen van een getuigenis waarbij hijzelf niet in een slecht daglicht kwam te staan. De kans dat hij zegt dat alle protocollen wel zijn opgevolgd (claxonneren, remmen) en dat hij goed heeft opgelet (hij zag haar zogezegd staan) is groter dan dat hij wellicht eerlijk toegeeft dat hij niets heeft gezien of te laat was.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ze is om 05:20 aangereden.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is ze al om 05.20 aangereden?
Ik had iets anders gelezen, rond 05.43.
Als ze echt al om 05.20 is aangereden heeft ze dat nooit lopend kunnen halen als we afgaan op het spoor van de honden en de camera bij cocoon. Dan heeft ze of keihard moeten rennen of ze is gebracht.
Als het feestje om 04.00 uur was afgelopen dan waren er zeker nog rond 04.30 mensen rond de LGD en is het scenario dat Dascha vanaf de Neuweg weer teruggelopen is naar de Koningstraat (waar de auto stond) best aannemelijk. Maar als ze daar even heeft staan wachten kon ze onmogelijk om 05.20 al aangereden worden (als ze lopend is gegaan en de route van de speurhonden klopt.)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |