abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162650688
quote:
Door politie doodgeschoten man had geen wapen bij zich

De man die gisteravond in het Schiedamse Prinses Beatrixpark overleed nadat hij door een agent was neergeschoten, is een 21-jarige man uit Capelle aan den IJssel. Bij hem werd echter geen wapen gevonden. De Rijksrecherche is onder leiding van een Rotterdamse officier van justitie een onderzoek begonnen naar het incident.

Een politieman was met collega's naar een melding van een beroving gegaan. Telefonisch gaf een man aan de politie door dat hij was beroofd door een man op een scooter. Daarbij zou ook op hem zijn geschoten.

De drie agenten die op de melding afgingen, zagen de vermoedelijke dader in het Prinses Beatrixpark lopen. De man werd ter hoogte van de kinderboerderij op een groenstrook tussen een doodlopend pad en een vijver neergeschoten toen de politie hem wilde aanhouden. De verdachte werd in een ambulance gereanimeerd, maar hulp mocht niet meer baten. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

De agent die schoot, heeft dinsdag een verklaring afgelegd. In het park is dinsdag de hele dag technisch onderzoek verricht. Er is onder meer een 3D-scan gemaakt van de situatie en er is gezocht naar voorwerpen die een link met het incident kunnen hebben. Ook zijn er getuigen gehoord. De Rijksrecherche voert onderzoek uit onder leiding van een Rotterdamse officier van justitie.

Niet vaak
De politie raakt niet vaak verdachten met een dodelijk schot. In de regio Rijnmond kwam dit voor het laatst voor toen Mike Stok in 2013 omkwam. In maart van dit jaar overleden twee mannen door schoten van de politie. In het Noord-Hollandse dorp De Kwakel werd een man doodgeschoten nadat hij met een mes afkwam op agenten.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
quote:
Een team met politiehonden ging in de omgeving nog wel op zoek naar het vuurwapen dat door de neergeschoten man zou zijn gebruikt. Doordat de bewegwijzering in het Beatrixpark onduidelijk is, konden rechercheurs van de forensische opsporing de plaats van het schietincident niet direct vinden. Politiechef Frank Paauw kwam naar het park om zich daar persoonlijk op de hoogte te laten stellen.

Onderzoek
Het onderzoek duurde tot vroeg in de ochtend. Daar waren stukken afzetlint op het hek van de kinderboerderij, een latex handschoen en de verpakking van elektroden voor een defibrileerapparaat de stille getuigen van het schietincident.

Al jaren wordt geprobeerd het Beatrixpark veiliger te maken en nog niet zo lang geleden zijn er op enkele plekken beveiligingscamera's neergezet. Desondanks is de parkeerplaats bij de sportvereniging Excelsior'20 en PPSC een bron van overlast. Er worden regelmatig dugs gedeald, zelfs op momenten dat de jeugd na de training naar huis gaat.

Oei, oei.
Had het slachtoffer het vuurwapen misschien even daarvoor in de bosjes gegooid?
Was het slachtoffer uberhaupt wel de overvaller?

De man geeft aan te zijn overvallen door iemand op een scooter. De politie ziet vervolgens de vermoedelijke dader lopen..
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:22:18 #2
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_162650812
Capelle aan den IJssel Ftw _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_162650878
Als het die overvaller was....scheelt gelukkig weer onkosten.

Zo niet....eigen schuld...had je maar moeten blijven staan toen de politie dat eiste
pi_162650919
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:22 schreef richolio het volgende:
Capelle aan den IJssel Ftw _O_
Nou, echt wel.

:')
pi_162653051
Telegraaftitel. Het slachtoffer heeft aangegeven dat hij beschoten werd dus mag de politie ervan uitgaan dat de verdachte gewapend was. Dat de man ongewapend bleek, doet helemaal niet ter zake.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:45:52 #6
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162653156
Altijd fijn als agenten op eigen houtje de doodstraf terug invoeren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:25:06 #7
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_162654365
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:41 schreef Daantke het volgende:
Telegraaftitel. Het slachtoffer heeft aangegeven dat hij beschoten werd dus mag de politie ervan uitgaan dat de verdachte gewapend was. Dat de man ongewapend bleek, doet helemaal niet ter zake.
Wat nou als het een persoon was die uit schrik wegrende die neergeschoten is?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_162654673
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:25 schreef imikethat het volgende:

[..]

Dat doet ie geen tweede keer meer
pi_162654887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:45 schreef hooibaal het volgende:
Altijd fijn als agenten op eigen houtje de doodstraf terug invoeren.
Anti-politie onderbuikje? Volgens mij staat nergens in het OP waarom er geschoten is.

Alleen dat ze hem neerschoten toen ze hem wilden aanhouden. Wat daadwerkelijk de aanleiding was van het schieten staat er niet. Misschien gebeurde wel dit, misschien wel dat. Misschien horen we het nog wel eens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_162655365
Ah gossie wat naar nou voor die overvaller _O-
pi_162655790
quote:
Wat nou als het 'slachtoffer' helemaal niet overvallen was, maar alleen een hekel had aan de 'verdachte'. Hij belde de politie en zei dat hij overvallen was door de man waar hij een hekel aan had en gaf een kloppend signalement.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:06:39 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_162655838
quote:
Telegraaftitel. Het slachtoffer heeft aangegeven dat hij beschoten werd dus mag de politie ervan uitgaan dat de verdachte gewapend was.
Klopt.

quote:
Dat de man ongewapend bleek, doet helemaal niet ter zake.

Dus wanneer de politie ervanuit mag gaan dat een verdachte gewapend is, is het niet meer relevant te controleren of de man daadwerkelijk gewapend is en zijn wapen wil gebruiken? Politie heeft volgens jou dan een vrijbrief om de verdachte zonder meer neer te schieten?

Of de politie hier terecht of onterecht heeft gehandeld moet nog blijken, maar wat jij zeg is gewoon te achterlijk voor woorden |:(

Maar goed, wie weet overkomt het jou wel een keer dat je per ongeluk wordt verward met een dader en daarna als ongewapende toch neergeknald wordt... who cares of je dan überhaupt een wapen op zak had toch?
Krekker is de bom!
pi_162655899
Is er bewijs dat er daadwerkelijk een overval is gepleegd, of kan dit ook verzonnen zijn door het 'slachtoffer'?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:09:01 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_162655913
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Je zou als onschuldige maar worden aangezien voor een overvaller...
Krekker is de bom!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:13:26 #15
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_162656057
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:34 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat doet ie geen tweede keer meer
Touché _O_
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_162656543
Wat een kuddevolk hier , ongelofelijk.
  woensdag 1 juni 2016 @ 00:15:48 #17
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_162659422
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:27 schreef PSVCL het volgende:
Wat een kuddevolk hier , ongelofelijk.
Ik ben het zowaar nog met hem eens ook.

:{

Effe kijken of het geen kikkers regent...
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_162659487
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zo niet....eigen schuld...had je maar moeten blijven staan toen de politie dat eiste
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_162659761
Is leuk als je iemand niet mag, je belt de politie op en zegt dat je denkt een overvaller gezien te hebben en dat hij vuurgevaarlijk is. Met een beetje geluk rekent de politie af met de persoon die je niet mocht.
pi_162659786
De enige vraag die echt van belang is: was het een headshot of zijn er meer kogels dan nodig verspilt?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_162659796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:37 schreef MakkieR het volgende:
Is leuk als je iemand niet mag, je belt de politie op en zegt dat je denkt een overvaller gezien te hebben en dat hij vuurgevaarlijk is. Met een beetje geluk rekent de politie af met de persoon die je niet mocht.
Als de politie op mij af komt ga ik niet wegrennen, dat doet vrijwel iedereen die gewoon normaal is. Alleen als je een fucking buttmongol bent of een crimineel ga je rennen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:01:11 #22
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162660048
Schiedam. :')
Waarom ben ik hier in godsnaam gaan wonen. :')
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:08:27 #23
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162660173
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Nou je hebt eigenlijk wel gewoon te luisteren naar een politiebevel. Of je bent schuldig of je bent überdom als je er dan vandoor gaat. Wel, in geen enkel geval een groot gemis voor de samenleving als je het mij vraagt :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_162660189
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:08 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou je hebt eigenlijk wel gewoon te luisteren naar een politiebevel.
Natuurlijk, gewoon alle bevelen opvolgen en je bek houden. Je bent immers een slaaf.
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:11:31 #25
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162660224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk, gewoon alle bevelen opvolgen en je bek houden. Je bent immers een slaaf.
Oh wauw de politie zegt blijf staan, wat is er dan zo moeilijk aan even blijven staan? Dat maakt je echt een slaaf inderdaad. Lekker stoer, en moet je vooral doen, maar ik vind het dan ook eerlijk gezegd niet erg dat je wat lood in je kont geschoten krijgt. Als die gast gewoon was blijven staan liep hij 5 minuten later alweer fluitend verder. Maar nee hoor _O-
- Charlton Heston
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:21:59 #26
452665 proxyservies
viva argentina
pi_162660342
Goed onderzoeken voor mensen wat roepen dunkt me.
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:35:34 #27
457189 Iknietweten
ik weet het allemaal niet
pi_162660448
Wow, iemand neem contact op met het guinness book of records, nog nooit zoveel kortzichtige mensen in één topic gezien
pi_162660524
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:11 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh wauw de politie zegt blijf staan, wat is er dan zo moeilijk aan even blijven staan? Dat maakt je echt een slaaf inderdaad. Lekker stoer, en moet je vooral doen, maar ik vind het dan ook eerlijk gezegd niet erg dat je wat lood in je kont geschoten krijgt. Als die gast gewoon was blijven staan liep hij 5 minuten later alweer fluitend verder. Maar nee hoor _O-
Als jij dat niet erg vindt ben je een fascist.
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:48:59 #29
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162660553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als jij dat niet erg vindt ben je een fascist.
Oké, en omdat jij blijkbaar precies niet wilt doen wat de politie beveelt ben jij dan een anarchist? Ik vind het sneu voor hem, maar hij heeft het zelf gezocht. Dus nee, ik vind het niet erg. Als hij nou à la Amerika zonder enige reden buiten "zwart" zijn of iets dergelijks was neergekogeld, dan wel. Maar als je verdacht wordt van een overval en dan ook er nog eens vandoor gaat, tja dat zoek je het vooral zelf.
- Charlton Heston
pi_162660678
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:48 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oké, en omdat jij blijkbaar precies niet wilt doen wat de politie beveelt ben jij dan een anarchist? Ik vind het sneu voor hem, maar hij heeft het zelf gezocht. Dus nee, ik vind het niet erg. Als hij nou à la Amerika zonder enige reden buiten "zwart" zijn of iets dergelijks was neergekogeld, dan wel. Maar als je verdacht wordt van een overval en dan ook er nog eens vandoor gaat, tja dat zoek je het vooral zelf.
Als mensen die je niet kent jou achtervolgen, is het niet bepaald vreemd om er vandoor te gaan. En ik ben inderdaad een anarchist ja.
pi_162660894
Is die neergeschoten met zijn broek op zijn enkels?
Wat deed hij anders in de "groenstrook"?

En vanuit Capelle, even gaan wandelen, in Schiebroek?

Hmmm, ben benieuwd wat hij daar in zijn eentje aan het doen was.
pi_162660917
quote:

[..]

Ik geloof dat ieder kind van 4 begrijpt, wat handen omhoog of ik schiet betekend.
pi_162660990
In dit topic worden veel veronderstellingen gedaan die niet in de feitelijke informatie staan. Zo staat er nergens dat de man wegrende voor de politie.
pi_162661010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De neergeschoten man was de overvaller toch niet, maar voldeed aan het signalement?
pi_162661016
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik geloof dat ieder kind van 4 begrijpt, wat handen omhoog of ik schiet betekend.
Natuurlijk, dat betekent dat iemand dreigt met geweld.
pi_162661022
Het is onduidelijk of er sprake was van een misverstand 8)7bij de politie. "Het zou misschien zo kunnen zijn, maar dat kunnen we nu nog niet zeggen. We hebben pas een dag onderzoek verricht", aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie.

http://www.nu.nl/binnenla(...)en-man-schiedam.html
pi_162661079
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 03:02 schreef Za het volgende:
Het is onduidelijk of er sprake was van een misverstand 8)7bij de politie. "Het zou misschien zo kunnen zijn, maar dat kunnen we nu nog niet zeggen. We hebben pas een dag onderzoek verricht", aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie.

http://www.nu.nl/binnenla(...)en-man-schiedam.html
Ik heb wel eens vaker gezien dat een verdachte niet (op de juiste manier) reageert op bevelen van de politie. Dat is dan meestal omdat ze simpelweg niet verstaan wat de politie zegt, omdat het bijvoorbeeld Roemenen/Bulgaren/Hongaren zijn. In zo'n geval heeft het ook weinig toegevoegde waarde om naar een verdachte te roepen dat hij moet blijven staan, omdat er anders geschoten gaat worden.

Maar ik denk niet dat zo iets hier het geval was.
  woensdag 1 juni 2016 @ 07:50:28 #38
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162661357
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 01:08 schreef Lothiriel het volgende:
Nou je hebt eigenlijk wel gewoon te luisteren naar een politiebevel.
En als je dat niet doet, dan staat daar de doodstraf op?
pi_162661438
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 05:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb wel eens vaker gezien dat een verdachte niet (op de juiste manier) reageert op bevelen van de politie. Dat is dan meestal omdat ze simpelweg niet verstaan wat de politie zegt, omdat het bijvoorbeeld Roemenen/Bulgaren/Hongaren zijn. In zo'n geval heeft het ook weinig toegevoegde waarde om naar een verdachte te roepen dat hij moet blijven staan, omdat er anders geschoten gaat worden.

in Roemenië en andere oostblok landen hebben agenten ook uniformen en wapens, als meerdere personen met uniform en wapen dingen naar je schreeuwen is het ook in Roemenie vast geen goed plan om dan weg te rennen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 08:16:06 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162661531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als mensen die je niet kent jou achtervolgen, is het niet bepaald vreemd om er vandoor te gaan. En ik ben inderdaad een anarchist ja.
Volk dat in Nederland woont en zichzelf anarchist noemt. Bij voorbaat al niet serieus te nemen. :')
Graag op anoniem
pi_162663445
Dit wordt interessant :{

http://nos.nl/artikel/210(...)-wapen-bij-zich.html

quote:
Onduidelijk is nog wat er precies is gebeurd. Een van de scenario's die wordt onderzocht, is dat de 21-jarige Capellenaar niet de berover was maar de melder. Het OM wil niets over het onderzoek zeggen, maar zegt wel dat het de melder van de beroving vandaag niet heeft gesproken.
Geen sig.
pi_162665713
quote:

[..]

Nee beter gewoon wegrennen als de politie vuurwapens op je richt :')

Op dat moment moet je gewoon blijven staan, daarna heb je tijd genoeg om het op te lossen.
pi_162665760
Volgens het journaal NOS gisteren weet niet of ik het goed heb of had, was het de melder die die kogel had ontvangen?

Wapen trouwens ook nog niet gevonden dat werd gisteren dacht ik ook gemeld.
pi_162665802
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 05:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als er agenten naar je toe rennen/lopen en naar jou lopen roepen of schreeuwen moet je niet weg gaan lopen, zelfs niet als je de agenten niet verstaat.
pi_162665824
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:14 schreef john2406 het volgende:
Volgens het journaal NOS gisteren weet niet of ik het goed heb of had, was het de melder die die kogel had ontvangen?

Wapen trouwens ook nog niet gevonden dat werd gisteren dacht ik ook gemeld.
Met dat scenario wordt rekening gehouden, ja.
pi_162665884
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:17 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Met dat scenario wordt rekening gehouden, ja.
Achteraf is wel zo handig of niet?
pi_162665919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Achteraf is wel zo handig of niet?
Die agenten moeten toch ook een keuze maken, zij kunnen ook niet ter plekke zien wie of wat hij is. Ze hadden kennelijk voldoende reden om hem te verdenken van de overval (en het bezit van een vuurwapen), :')
pi_162665984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:20 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Die agenten moeten toch ook een keuze maken, zij kunnen ook niet ter plekke zien wie of wat hij is. Ze hadden kennelijk voldoende reden om hem te verdenken van de overval (en het bezit van een vuurwapen), :')
Lijkt mij de verkeerde keuze of snel willen kiezen, gemakkelijk, was het toevallig richting einde dienst, en scheelt het evt papier werk?
Preventief dood geschoten?
Nog niet eens vleugellam gemaakt door in het been of waar dan ook te schieten?
pi_162666248
Ben wel eens benieuwd waar die dodende kogel terecht is gekomen, als in het hoofd vind ik het zelfs een executie.
pi_162666444
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

[quote]Lijkt mij de verkeerde keuze of snel willen kiezen, gemakkelijk, was het toevallig richting einde dienst, en scheelt het evt papier werk?
Ik verwacht niet dat het doodschieten van een verdachte minder papierwerk oplevert. Integendeel
quote:
?
quote:
Niet makkelijk om een rennend persoon in zijn benen te schieten. Zo goed getraind met wapens is de gewone politie nu ook weer niet.
pi_162666653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:36 schreef grimselman het volgende:

[..]

Niet makkelijk om een rennend persoon in zijn benen te schieten. Zo goed getraind met wapens is de gewone politie nu ook weer niet.
Sneller rennen kunnen ze ook niet hoeveel agenten waren er ter plaatse?
pi_162666706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lijkt mij de verkeerde keuze of snel willen kiezen, gemakkelijk, was het toevallig richting einde dienst, en scheelt het evt papier werk?
Het duurde al lang maar de "schiet in de benen!"-dooddoener is ook al gemaakt.

- Ten eerste is schieten op het been al heel lastig omdat dat het meeste beweegt en heel klein is, schieten op het centrum van de massa (in dit geval de torso) is dan makkelijker
- Als je schiet op het been is de kans groter dat je mist (zie hierboven) en ieder schot is een gevaar, een kogel kan namelijk afketsen en een omstander raken. Bijkomend gevolg is dus dat de politie nog meer kogels moet afvuren met nog meer gevaar
- Het kan heel goed zijn dat er wel degelijk op het been is geschoten maar dat er alsnog een hevige bloeding plaatsvond en de verdachte in shock raakte en overleed aan te veel bloedverlies.

Los daarvan wordt een schietincident altijd onderzocht en heeft dat veel meer papierwerk dan een aanhouding zonder geweld.

Ik ben niet vaak op hand van de politie als het op macht aankomt maar in situaties als deze moet de politie snel een keuze maken, het OM en de rechter zullen bepalen of het terecht was.
pi_162666889
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:44 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Het duurde al lang maar de "schiet in de benen!"-dooddoener is ook al gemaakt.

- Ten eerste is schieten op het been al heel lastig omdat dat het meeste beweegt en heel klein is, schieten op het centrum van de massa (in dit geval de torso) is dan makkelijker
- Als je schiet op het been is de kans groter dat je mist (zie hierboven) en ieder schot is een gevaar, een kogel kan namelijk afketsen en een omstander raken. Bijkomend gevolg is dus dat de politie nog meer kogels moet afvuren met nog meer gevaar
- Het kan heel goed zijn dat er wel degelijk op het been is geschoten maar dat er alsnog een hevige bloeding plaatsvond en de verdachte in shock raakte en overleed aan te veel bloedverlies.

Los daarvan wordt een schietincident altijd onderzocht en heeft dat veel meer papierwerk dan een aanhouding zonder geweld.

Ik ben niet vaak op hand van de politie als het op macht aankomt maar in situaties als deze moet de politie snel een keuze maken, het OM en de rechter zullen bepalen of het terecht was.
Ik ben heus niet tegen hoor, daarom meestal een vraagteken, ze komen me iets te vaak langs de laatste tijd.
Zou het beleid zijn bijgesteld vraag ik me dan af?
pi_162666953
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben heus niet tegen hoor, daarom meestal een vraagteken, ze komen me iets te vaak langs de laatste tijd.
Zou het beleid zijn bijgesteld vraag ik me dan af?
Beleid is hetzelfde: politie mag schieten om iemand aan te houden (aanhoudingsvuur) en ter zelfverdediging (noodweer)
pi_162667009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:54 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Beleid is hetzelfde: politie mag schieten om iemand aan te houden (aanhoudingsvuur) en ter zelfverdediging (noodweer)
Ja deze is aangehouden beoordeeld en het vonnis is ook direct doorgevoerd politie alles in 1 hand rechter advocaat volstreker, is dat aanhouden?
En dan nog maar eens even buiten beschouwing gelaten of de dader nog vrij rondloopt.
pi_162667047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja deze is aangehouden beoordeeld en het vonnis is ook direct doorgevoerd politie alles in 1 hand rechter advocaat volstreker, is dat aanhouden?
En dan nog maar eens even buiten beschouwing gelaten of de dader nog vrij rondloopt.
Nee, de politie maakt een afweging of zij het vuurwapen moeten gebruiken en dat deden ze. Schieten is behoorlijk wat geweld en soms gaat iemand daar aan dood, dat heeft niets te maken met iemand veroordelen.
pi_162667253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:54 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Dit is een grap toch? Aanhoudingsvuur?
Als verdachte heb je het recht te vluchten en niet mee te werken aan je eigen aanhouding. God behoede dat je verplicht wordt mee te werken aan je eigen vervolging :')

Vluchten mag, maar natuurlijk zitten daar risico's aan. De politie mag echter zover ik weet -en zélfs in de VS heeft de supreme court daarover geoordeeld- niet het vuurwapen gebruiken alléén als de verdachte probeert te vluchten. Dan zul je toch echt met je dikke donutpens het op het rennen moeten zetten, of taseren natuurlijk :)

Op iemand schieten omdat diegene sneller is dan jij, ken ik dus eigenlijk niet. Heb je toevallig een bron hiervoor?
I feel kinda Locrian today
pi_162667417
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:07 schreef starla het volgende:

[..]

Als verdachte heb je het recht te vluchten en niet mee te werken aan je eigen aanhouding. God behoede dat je verplicht wordt mee te werken aan je eigen vervolging :')
Nu haal je twee dingen door elkaar. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling, maar je moet tot op zekere hoogte wel meewerken aan je eigen aanhouding en staande houding. Een stopbevel moet je gewoon opvolgen, en wederspannigheid is ook strafbaar.

Het gebruik van het vuurwapen ter aanhouding is bij mijn weten toegestaan afhankelijk van de ernst van het delicht waar iemand van verdacht wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162667429
quote:

[..]

Je hoeft niet mee te werken aan je eigen aanhouding, dat klopt. Wegvluchten is ook geen misdrijf (in bepaalde gevallen, lang niet altijd namelijk) maar de politie mag dan wel geweld gebruiken om jou tot stoppen te dwingen.

quote:
Vluchten mag, maar natuurlijk zitten daar risico's aan. De politie mag echter zover ik weet -en zélfs in de VS heeft de supreme court daarover geoordeeld- niet het vuurwapen gebruiken alléén als de verdachte probeert te vluchten. Dan zul je toch echt met je dikke donutpens het op het rennen moeten zetten, of taseren natuurlijk :)
De Amerikaanse wetgeving is niet echt relevant in Nederland. Aanhoudingsvuur mag ook slechts in een beperkt aantal gevallen, namelijk:

- de verdachte wordt verdacht van een misdrijf waar 4 jaar gevangenisstraf op staat, en:
- dat misdrijf heeft te maken met (ernstig) geweld of de verdachte vormt een ernstige bedreiging voor de samenleving
- de identiteit van de verdachte is NIET bekend EN uitstel van de aanhouding zal geen groot gevaar opleveren

quote:
Op iemand schieten omdat diegene sneller is dan jij, ken ik dus eigenlijk niet. Heb je toevallig een bron hiervoor?
Artikel 7, ambtsinstructie politie
pi_162667458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nu haal je twee dingen door elkaar. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling, maar je moet tot op zekere hoogte wel meewerken aan je eigen aanhouding en staande houding. Een stopbevel moet je gewoon opvolgen, en wederspannigheid is ook strafbaar.
Een stopteken in het kader van de Wegenverkeerswet of wet op de identiteitsplicht (of hoe die ook heet) moet je opvolgen, een bevel om te stoppen indien je wordt verdacht van een misdrijf hoef je niet op te volgen.

Als je net een bank hebt overvallen en een agent rent achter je aan en schreeuwt "ik vorder je om je te legitimeren" hoef je ook niet te stoppen, ondanks dat die agent zich (foutief) beroept op de wet ID.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:20:59 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162667511
quote:

[..]

Zelfs in de VS? In de VS is het verboden, in Nederland niet.
pi_162667518
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nu haal je twee dingen door elkaar. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling, maar je moet tot op zekere hoogte wel meewerken aan je eigen aanhouding en staande houding. Een stopbevel moet je gewoon opvolgen
Zoals Nerdslayer mooit uitlegt: nee dus. Je mag een stopbevel buiten de wegenverkeerswet om gewoon negeren.
pi_162667566
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:21 schreef starla het volgende:

[..]

Zoals Nerdslayer mooit uitlegt: nee dus.
Niet helemaal, want het een sluit het ander niet uit. En als je je verzet tegen je fysieke aanhouding ben je volgens mij gewoon schuldig aan wederspannigheid, dus dan lijkt me dat je tot op zekere hoogte verplicht bent mee te werken aan je aanhouding.

Dat staat verder los van je recht om niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:26:24 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162667614
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet helemaal, want het een sluit het ander niet uit. En als je je verzet tegen je fysieke aanhouding ben je volgens mij gewoon schuldig aan wederspannigheid, dus dan lijkt me dat je tot op zekere hoogte verplicht bent mee te werken aan je aanhouding.

Dat staat verder los van je recht om niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
Je mag het echter wel op een lopen zetten. Nadeel daarvan is wel dat na een overval met een vuurwapen de achtervolgende agent op je mag schieten om te zorgen dat je daar mee ophoudt.

Kwestie van je kansen afwegen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:30:06 #65
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162667699
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zelfs in de VS? In de VS is het verboden, in Nederland niet.
En toch ben ik geneigd te zeggen dat wanneer je in de VS verdacht bent van een gewapende overval en je zet het op een lopen wanneer de agenten jou in het vizier hebben je gewoon een boon in je rug krijgt, en die agent niet wordt aangeklaagd wanneer je sterft?
Graag op anoniem
pi_162667793
quote:
Oh. :{
pi_162667800
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom heb ik wederspanningheid ook niet gequoot. We gaan toch geen stromannen aanvallen Weltschmerz?

Om je heen lopen slaan met een mes tijdens je aanhouding is anders dan wegrennen.

Ik ben nog steeds niet overtuigd dat je wettelijk verplicht bent (en daar hebben we het hier over) om een stopbevel op te volgen tijdens het vluchten en volgens mij is dat gewoon ook niet zo. Als de politie zegt 'stop met schieten op ons'...tsja...
pi_162667898
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:35 schreef starla het volgende:

[..]

Daarom heb ik wederspanningheid ook niet gequoot. We gaan toch geen stromannen aanvallen Weltschmerz?

Om je heen lopen slaan met een mes tijdens je aanhouding is anders dan wegrennen.

Ik ben nog steeds niet overtuigd dat je wettelijk verplicht bent (en daar hebben we het hier over) om een stopbevel op te volgen tijdens het vluchten en volgens mij is dat gewoon ook niet zo. Als de politie zegt 'stop met schieten op ons'...tsja...
'Tot op zekere hoogte' had je wel gequote en ik doelde op het stopbevel uit de WVW. De strekking was dat je het recht om niet mee te werken aan je eigen veroordeling niet moet vertalen naar een recht om te proberen aanhouding te voorkomen.
pi_162667907
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:16 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Je hoeft niet mee te werken aan je eigen aanhouding, dat klopt. Wegvluchten is ook geen misdrijf (in bepaalde gevallen, lang niet altijd namelijk) maar de politie mag dan wel geweld gebruiken om jou tot stoppen te dwingen.

[..]

De Amerikaanse wetgeving is niet echt relevant in Nederland. Aanhoudingsvuur mag ook slechts in een beperkt aantal gevallen, namelijk:

- de verdachte wordt verdacht van een misdrijf waar 4 jaar gevangenisstraf op staat, en:
- dat misdrijf heeft te maken met (ernstig) geweld of de verdachte vormt een ernstige bedreiging voor de samenleving
- de identiteit van de verdachte is NIET bekend EN uitstel van de aanhouding zal geen groot gevaar opleveren

[..]

Artikel 7, ambtsinstructie politie
Zal géén groot gevaar opleveren? Dat moet neem ik aan zijn: 'uitstel van aanhouding levert groot gevaar op'.

Daar kan ik me in vinden. De uitzondering op de regel zeg maar en inderdaad moet er aan een aantal criteria voldaan worden.

Zo mag je als arts ook je medisch zwijgplicht doorbreken als derden in gevaar komen door het niet openbaar maken van die informatie.

Dan zit je wel weer met de vraag: hoe definieer je een groot gevaar?

Jammer dat de rechter dat altijd bepaalt nadat er al levens zijn verloren...
pi_162667951
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:40 schreef starla het volgende:

[..]

Zal géén groot gevaar opleveren? Dat moet neem ik aan zijn: 'uitstel van aanhouding levert groot gevaar op'.

Daar kan ik me in vinden. De uitzondering op de regel zeg maar en inderdaad moet er aan een aantal criteria voldaan worden.

Zo mag je als arts ook je medisch zwijgplicht doorbreken als derden in gevaar komen door het niet openbaar maken van die informatie.

Dan zit je wel weer met de vraag: hoe definieer je een groot gevaar?

Jammer dat de rechter dat altijd bepaalt nadat er al levens zijn verloren...
Al met al komt het er op neer dat als de politie je beveelt te blijven staan en hun wapens op je richt je beter gewoon blijft staan.
pi_162668078
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:42 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Al met al komt het er op neer dat als de politie je beveelt te blijven staan en hun wapens op je richt je beter gewoon blijft staan.
Dat is het meest wijze inderdaad. Dat neemt niet weg dat het zich binnen de wettelijke kaders afspeelt. Maar als je leven op het spel staat, boeit me dat ook niet zoveel.

Of je moet van God los zijn natuurlijk en weten dat als je gepakt wordt voor de rest van je leven achter tralies zit.

Dan zou ik die gok misschien ook nog wel wagen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:49:16 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162668116
quote:
Goed om te weten. Als ik ooit iemand legaal dood wil hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:53:07 #73
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162668179
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Goed om te weten. Als ik ooit iemand legaal dood wil hebben.
Hoe groot denk je dat de kans is dat een willekeurig persoon doodgeschoten zou worden door de politie in een situatie als deze? Al zou het met de hangjongeren op de hoek van de straat best kunnen werken natuurlijk, die gaan hoe dan ook vervelend doen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:55:13 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162668223
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:53 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoe groot denk je dat de kans is dat een willekeurig persoon doodgeschoten zou worden door de politie in een situatie als deze? Al zou het met de hangjongeren op de hoek van de straat best kunnen werken natuurlijk, die gaan hoe dan ook vervelend doen.
Of een ietwat nerveus persoon waarvan je weet dat hij 's avonds zijn hondje uitlaat of zo. De controle of iemand überhaupt iets in zijn handen heeft is wel cruciaal. Je bent politie agent. Had je maar nachtportier moeten worden als je die verantwoordelijkheid niet goed aan kan of bang bent in het donker.
Vrijheid
pi_162668295
quote:
Vader Mitchel werd ook doodgeschoten door politie

woensdag 1 juni 2016, 12:51 — 59 reacties

Mitchel Winters. © Facebook
De vader van de 21-jarige Mitchel Winters, die twee dagen geleden door een politiekogel stierf in een park in Schiedam, is ook door een politieagent doodgeschoten.

Het gaat hierbij om de 40-jarige Jerry Landveld die op 20 augustus 2010 op de Neerbosscheweg bij het Bastion Hotel in Nijmegen werd neergeschoten nadat hij een politiehond doodstak die hem aanviel. Ook zou hij agenten met een mes hebben bedreigd. De politie schoot daarna zes keer op de benen en voet van Landveld. Die werd daar echter niet door gestopt, waarna er twee keer met dodelijke gevolgen op het bovenlichaam gevuurd is. De agenten zijn toen niet vervolgd omdat ze uit noodweer en volgens de ambtsinstructie handelden. De familie maakte daar tegen bezwaar met een zogenoemde artikel 12-procedure. Het Arnhemse gerechtshof oordeelde echter ook dat de agenten uit noodweer en volgens de ambtsinstructie handelden.

Zoon Mitchel uit Capelle aan den IJssel kwam maandagavond rond acht uur om het leven door een politiekogel in de buurt van kinderboerderij ’t Hoefblad in het Prinses Beatrixpark in Schiedam. De jongeman, een fervent kickbokser, had geen wapen op zak. Er waren geen andere politiemensen aanwezig toen de agent het slachtoffer dodelijk raakte.

In het Beatrixpark werd op dat moment gezocht naar een verdachte van een beroving waarbij zou zijn geschoten. Het slachtoffer van die beroving alarmeerde de politie en gaf een signalement door. Mitchel voldeed aan dat signalement. Opmerkelijk is dat het Openbaar Ministerie niet weet of Mitchel de verdachte berover of het slachtoffer is. De persoon die de melding deed bij het alarmnummer is niet gevonden.

pi_162668349
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

:{ het kan niet gekker worden dit
Ik mag aannemen dat hij ook de beller was? dat kunnen ze toch controleren op zijn mobiel??

zijn foto overigens:
Geen sig.
pi_162668398
Zo vader zo zoon _O_

Hoewel de politie zoals altijd bijna weer de feiten niet op een rijtje heeft hoor. Agenten zijn wat mij betreft de grootste prutsers in onze samenleving die in een uniform mogen rondlopen.
pi_162668498
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:02 schreef Knudde het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat hij ook de beller was? dat kunnen ze toch controleren op zijn mobiel??

zijn foto overigens:

Suicide by cop, als een ekte baas _O_
pi_162668599
quote:

[..]

Heeft het doel of word die er weer levend van?
pi_162668670
quote:

[..]

zijn foto overigens:

Ah, er is al een Justice for Mitchel Winters Facebookpagina. *O*

Ik ben benieuwd of de racismekaart daar al getrokken is.
pi_162668740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:04 schreef starla het volgende:
Zo vader zo zoon _O_

Hoewel de politie zoals altijd bijna weer de feiten niet op een rijtje heeft hoor. Agenten zijn wat mij betreft de grootste prutsers in onze samenleving die in een uniform mogen rondlopen.
Wie zegt dat de politie de feiten niet op een rijtje heeft? De politie gaat gedurende het onderzoek natuurlijk niet allemaal informatie naar buiten brengen, dat wil niet zeggen dat ze het niet weten.

Zoals toen Els Borst was gevonden en het "nog niet duidelijk was of er sprake was van een misdrijf", terwijl ze veel messteken had waaronder in haar ogen.
pi_162668750
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb geen facebook dus kan het niet nazien, misschien jij wel?

Hoef niet alles te weten en al helemaal niet als er iemand een scheet dwars heeft zitten, daarom heb ik geen facebook!
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:24:09 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162668761
Dit vind ik eerder spreken tegen de politie en voor die Mitchel. Bedenk even wat jouw 'vertrouwen' zou zijn in de politie als je vader door hun is neergeschoten en je er ééntje in het donker met getrokken pistool op je af ziet lopen.
Vrijheid
pi_162668881
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb geen facebook dus kan het niet nazien, misschien jij wel?

Hoef niet alles te weten en al helemaal niet als er iemand een scheet dwars heeft zitten, daarom heb ik geen facebook!
Verstandige keus. :P
pi_162668947
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:24 schreef jogy het volgende:
Dit vind ik eerder spreken tegen de politie en voor die Mitchel. Bedenk even wat jouw 'vertrouwen' zou zijn in de politie als je vader door hun is neergeschoten en je er ééntje in het donker met getrokken pistool op je af ziet lopen.
Je bedoelt dat het bijv. logisch is dat hij het op zo'n moment op een rennen zou zetten?

Ja, ik kan me daar wel iets bij voorstellen.. Maar ligt er ook heel erg aan wat zijn rol in dit hele verhaal is geweest. Als hij niks met een overval of het telefoontje te maken had, dan kan ik wel begrijpen dat je angstig wordt van agenten met getrokken wapens die naar je schreeuwen.
pi_162668990
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het bijv. logisch is dat hij het op zo'n moment op een rennen zou zetten?

Ja, ik kan me daar wel iets bij voorstellen.. Maar ligt er ook heel erg aan wat zijn rol in dit hele verhaal is geweest. Als hij niks met een overval of het telefoontje te maken had, dan kan ik wel begrijpen dat je angstig wordt van agenten met getrokken wapens die naar je schreeuwen.
Voorop gesteld dat hij niet doof was he of niet?
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:43:44 #87
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162669157
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

3 doden door politiekogels per jaar en vader en zoon krijgen het voor elkaar om allebei tegen een politiekogel aan te lopen. _O-
pi_162669169
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, er is al een Justice for Mitchel Winters Facebookpagina. *O*

In B4 de onvermijdelijke stille tocht en "het was zo'n lieve jongen!"
pi_162669180
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

3 doden door politiekogels per jaar en vader en zoon krijgen het voor elkaar om allebei tegen een politiekogel aan te lopen. _O-
Iets met een appel en een boom....
pi_162669196
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nou stel die jongen of man was daar om zijn vader te gedenken, en ja het kan, ik ben ook met onze zoon naar de plaats geweest waar mijn moeder gestorven is!
pi_162669223
Heeft het slachtoffer zich al gemeld? (las gisteren dat ze hem nog niet getraceerd hadden)
pi_162669248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:47 schreef Sylv3se het volgende:
Heeft het slachtoffer zich al gemeld?
Nee helaas niet, blijft gissen op deze manier of niet?
pi_162669271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is wel opmerkelijk vind ik.
pi_162669287
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het is wel opmerkelijk vind ik.
Misschien komt er wel een oproep op burgernet of niet?
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:52:50 #95
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162669355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou stel die jongen of man was daar om zijn vader te gedenken, en ja het kan, ik ben ook met onze zoon naar de plaats geweest waar mijn moeder gestorven is!
Ja, ik ook. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik daar destijds bij beschoten ben.
pi_162669428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

nou nee, ze kunnen het toch terugzien op zijn mobiel?
Geen sig.
pi_162669441
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:56 schreef Knudde het volgende:

[..]

nou nee, ze kunnen het toch terugzien op zijn mobiel?
Willen ze dat wel?
pi_162669507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die vader is in Nijmegen neergeschoten..
pi_162669525
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die vader is in Nijmegen neergeschoten..
Dan streep ik die optie weg, dank ervoor!
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:08:56 #100
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162669638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zou opgaan als het politie was zonder uniform misschien. Het boeit toch weinig dat je een politie agent niet kent? :').
- Charlton Heston
pi_162669662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan streep ik die optie weg, dank ervoor!
Die bleek volgens de verhalen trouwens achteraf alleen een 'aardappelschilmesje' bij zich te hebben.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:10:19 #102
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162669672
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En als je dat niet doet, dan staat daar de doodstraf op?
Wat mij betreft niet, maar voor mij mag de politie wel schieten ja. Op de benen bijvoorbeeld. Hadden ze hem gewoon moeten laten lopen "oh wat jammer, hij luisterde niet". Wel, zo ga je inderdaad veel criminelen te pakken krijgen, hopen dat ze naar de politie luisteren :') :D :')
- Charlton Heston
pi_162669799
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:08 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat zou opgaan als het politie was zonder uniform misschien. Het boeit toch weinig dat je een politie agent niet kent? :').
Ben je al eens een carnevals kostuum winkel binnen gestapt?
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:20:54 #104
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162669994
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben je al eens een carnevals kostuum winkel binnen gestapt?
Jij gaat er vanuit dat elke politieagent die je tegenkomt een gast in een carnavalskostuum is? Of wat wil je precies zeggen. De kans daarop is quasi nihil als je het mij vraagt. Ik heb in m'n leven enkel nog maar echte politieagenten tegengekomen.
- Charlton Heston
pi_162670038
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat elke politieagent die je tegenkomt een gast in een carnavalskostuum is? Of wat wil je precies zeggen. De kans daarop is quasi nihil als je het mij vraagt. Ik heb in m'n leven enkel nog maar echte politieagenten tegengekomen.
Waar ik vanuit ga beslis ikzelf zonder legitimatie krijgen ze van mij niks!
Net zoals ik gedrag bekijk, gaan ze me op de dorpel van de auto zitten en leunen ze ertegen spreek ik ze erop aan!
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:23:18 #106
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162670066
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar ik vanuit ga beslis ikzelf zonder legitimatie krijgen ze van mij niks!
Net zoals ik gedrag bekijk, gaan ze me op de dorpel van de auto zitten en leunen ze ertegen spreek ik ze erop aan!
Ja da's prima. Maar hoe vraag je de legimitatie als je ervandoor gaat? Ik vind dat geen verkeerde reflex, maar als men je beveelt om te wachten, kun je toch gewoon wachten en dan meteen vragen naar de legimitatie?
- Charlton Heston
pi_162670108
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:23 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja da's prima. Maar hoe vraag je de legimitatie als je ervandoor gaat? Ik vind dat geen verkeerde reflex, maar als men je beveelt om te wachten, kun je toch gewoon wachten en dan meteen vragen naar de legimitatie?
Zo is het maar net ik zou ook wachten, zou me zelfs plat op de grond leggen, hont wat ik ben totdat het tegendeel bewezen is!
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:26:32 #108
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162670167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo is het maar net ik zou ook wachten, zou me zelfs plat op de grond leggen, hont wat ik ben totdat het tegendeel bewezen is!
Ben jij ook zo iemand denkt die denkt dat ie zich 'onderwerpt aan de politie' omdat ie gehoor geeft aan iemand die het grondwettelijk recht heeft om je staande te houden, mits een goede reden? En vooralsnog is "sterk gelijken op een voortvluchtige" een heel goede reden, al was het maar om allicht daarna te kunnen zien dat het niet de persoon is die gezocht wordt. Ik snap niet wat daar zo erg of moeilijk aan is.
- Charlton Heston
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:40:18 #109
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162670501
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die bleek volgens de verhalen trouwens achteraf alleen een 'aardappelschilmesje' bij zich te hebben.
Interessant is dat altijd. Ik heb een hoop wapentuig op straat gezien ( :') ), maar nog nooit een aardappelschilmesje. Doorgesnoven gekkies die door de politie worden neergeschoten hebben er echter negen van de tien keer een. Wat is het met cocaïne dat je van een lijntje blijkbaar een fascinatie voor aardappelschilmesjes krijgt?
pi_162670597
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

Interessant is dat altijd. Ik heb een hoop wapentuig op straat gezien ( :') ), maar nog nooit een aardappelschilmesje. Doorgesnoven gekkies die door de politie worden neergeschoten hebben er echter negen van de tien keer een. Wat is het met cocaïne dat je van een lijntje blijkbaar een fascinatie voor aardappelschilmesjes krijgt?
Ik weet niet wat het is met cocaïne icm aardappelschilmesjes. Ik ben er wel achter dat cocaïne opvallend vaak een rol speelt bij 'onverwachte' en erg agressieve moorden, waarbij de dader later ook niet echt kan aangeven wat hem nou bezielde.

Het is jammer dat de uitspraak van het gerechtshof over het niet vervolgen van de politieagenten niet gepubliceerd is, want ik ben wel benieuwd naar wat meer details van die zaak.
pi_162671529
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie zegt dat de politie de feiten niet op een rijtje heeft? De politie gaat gedurende het onderzoek natuurlijk niet allemaal informatie naar buiten brengen, dat wil niet zeggen dat ze het niet weten.
Ze weten niet welke rol het slachtoffer speelde in dit incident. Een dode, maar wat die nou precies deed dat weten ze niet. Dat is naar mijn mening al voldoende om te concluderen dat ze de feiten niet op een rijtje hebben.

De dader is ook al een raadsel.

Wie belde is ook een raadsel.

Waarschijnlijk is er niet eens geschoten, althans, ze hebben daarvoor nog geen positieve aanknopingspunten gevonden.

De scooter, die vergeten we voor het gemak even.

Prutsers in uniform FTW! *O*
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:30:45 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162671613
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:26 schreef starla het volgende:

[..]

Ze weten niet welke rol het slachtoffer speelde in dit incident. Een dode, maar wat die nou precies deed dat weten ze niet. Dat is naar mijn mening al voldoende om te concluderen dat ze de feiten niet op een rijtje hebben.

Waarschijnlijk is er niet eens geschoten, althans, ze hebben daarvoor nog geen positieve aanknopingspunten gevonden.

Gewoon eerst schieten. Vragen stellen kan later altijd nog. Of niet, natuurlijk.
pi_162671652
Het lijkt nu op een vorm van zelfmoord. Ik hoorde het zojuist in het half-vijf-nieuwsbulletin op Radio 1.

http://nos.nl/artikel/210(...)ood-te-schieten.html
pi_162671701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Het lijkt nu op een vorm van zelfmoord. Ik hoorde het zojuist in het half-vijf-nieuwsbulletin op Radio 1.

Ik weet het niet waar het op lijkt?
En nieuws volg ik zo goed als niet meer, tenzij er iets is wat me goed uitkomt!
pi_162671823
quote:

Uitgelokt nog wel?
Moet ik eens proberen om erop in te gaan als ze me uitlokken om iets te zeggen?
pi_162671942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uitgelokt nog wel?
Moet ik eens proberen om erop in te gaan als ze me uitlokken om iets te zeggen?
'Suicide by cop', noemen ze dit in de USA.
pi_162671970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het land hier zich nog niet op dat niveau bevindt voorlopig.
pi_162672105
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:09 schreef starla het volgende:

[..]

Hierboven een expert aan het woord.
pi_162672158
quote:

Zoals het verhaal nu is kan ik zo snel geen reden bedenken waarom de agent dan heeft geschoten.
Behalve dan als de agent het vermoeden had dat het slachtoffer een wapen had en van plan was te gaan schieten, zoals bij de 17-jarige Rishi jaren geleden.
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:10:39 #120
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162672331
quote:

"Bronnen zeggen dat de man bij pogingen hem aan te houden heeft geroepen "Schiet dan, schiet dan" of iets soortgelijks. "

Tja dan heb je als agent inderdaad geen keuze.
Vrijheid
pi_162672374
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:10 schreef jogy het volgende:

[..]

"Bronnen zeggen dat de man bij pogingen hem aan te houden heeft geroepen "Schiet dan, schiet dan" of iets soortgelijks. "

Geen keuze is altijd nog beter als ze te geven wat ze willen?

mitchel is bijna mitch, zou mitch ook gevraagd hebben voor die nekklem?
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:20:58 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162672496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geen keuze is altijd nog beter als ze te geven wat ze willen?

mitchel is bijna mitch, zou mitch ook gevraagd hebben voor die nekklem?
Ik weet nu niet zeker of je door had dat ik sarcastisch was of niet.
Vrijheid
pi_162672581
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:26 schreef starla het volgende:

[..]

Ze weten dat er een melding is gedaan van een vuurwapengevaarlijke overvaller die geschoten zou hebben en dat het slachtoffer aan het signalement voldeed.

Dat achteraf blijkt dat hij mogelijk zelf 112 heeft gebeld en zijn eigen signalement heeft doorgegeven is een uitzonderlijke situatie, waar de politieagent niet bij elke melding rekening mee hoeven te houden.
Er zullen op dat moment genoeg aanleidingen zijn geweest om aan te nemen dat die persoon een gevaar kon zijn. Was het een willekeurige -onschuldige- voorbijganger geweest die gewoon meewerkte met de politie, dan zou de politie geen aanleiding hebben gehad om te schieten.

Dingen die achteraf blijken, zijn niet van belang om te bepalen of een politieagent had mogen schieten. Het gaat om de feiten en de situatie van het moment zelf.

Wat die scooter betreft; op een van de foto's ligt er een scooter op het pad. Dat zou ook een politiescooter kunnen zijn.
pi_162672618
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:10 schreef jogy het volgende:

[..]

In de Telegraaf lees in nu dat hij de indruk zou hebben gewekt dat hij een wapen zou pakken/zou gaan schieten. Althans, dat de omstander/politie vond dat hij die indruk wekte.

http://m.telegraaf.nl/art(...)lbewust-neerschieten
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:30:33 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162672671
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

In de Telegraaf lees in nu dat hij de indruk zou hebben gewekt dat hij een wapen zou pakken/zou gaan schieten. Althans, dat de omstander/politie vond dat hij die indruk wekte.

http://m.telegraaf.nl/art(...)lbewust-neerschieten
Oké, niet geheel onwaarschijnlijk maar ben ik paranoïde als ik deze berichtgeving met een korrel zout neem? Heel sneu allemaal, dat vooral.
Vrijheid
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:19:17 #126
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162673471
WTF??? :?

quote:
De doodgeschoten man in Schiedam heeft zijn eigen signalement doorgegeven in een 112-melding.
Dat bevestigt het Openbaar Ministerie (OM) woendag. Het OM "houdt er ernstig rekening mee" dat de man bewust de confrontatie met de politie opzocht.

Een familielid van de gedode man herkende zijn stem in de melding. De beller zegt dat hij is beroofd en beschoten en geeft een signalement door van de dader. Naast de gedode man is de telefoon gevonden waarmee de melding is gedaan. Het signalement leek op dat van de man met wie de politie in het park werd geconfronteerd.
Fijne familie

quote:
Opvallend genoeg is de vader van de man ook doodgeschoten door de politie. Dat gebeurde in augustus 2010, in Nijmegen. Volgens de politie had hij geprobeerd een agent te steken met een schilmes.
De familie heeft geprobeerd om via een zogeheten artikel 12-procedure vervolging van de betrokken agenten af te dwingen. Het gerechtshof oordeelde dat zij de ambtsinstructie hadden gevolgd en uit noodweer hadden geschoten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162673530
Zo vader zo zoon dan maar.
pi_162675196
Hoe vaak rukt de politie eigenlijk uit wanneer iemand zegt beroofd te zijn?

In dit geval zelfs zonder dat de aangever zich laat zien, een signalement per telefoon is afdoende.

Maandag avond gebeurd, maar vandaag is alles al bekend en zelfs al doorgespeeld aan de media, stem herkend, telefoongegevens gecheckt.
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:57:29 #129
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162675299
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:52 schreef Za het volgende:

In dit geval zelfs zonder dat de aangever zich laat zien, een signalement per telefoon is afdoende.

Moeten slachtoffers volgende keer op kantooruren langskomen en een aanvraag in drievoud voor uitruk aanvragen of wat?
pi_162675372
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:57 schreef Nobu het volgende:

Moeten slachtoffers volgende keer op kantooruren langskomen en een aanvraag in drievoud voor uitruk aanvragen of wat?
Probeer maar eens ergens aangifte te doen.

Los daarvan, de politie die direct uitrukt op basis van een telefonisch signalement, het is wat risky vind je niet?
pi_162675388
_O_ opgeruimd staat netjes dus en kostenbesparend. Jammer dat de schietende agent hierdoor het slachtoffer is geworden
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:10:02 #132
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162675622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:00 schreef Za het volgende:

[..]

Probeer maar eens ergens aangifte te doen.

Los daarvan, de politie die direct uitrukt op basis van een telefonisch signalement, het is wat risky vind je niet?
Lijkt me vooral erg verstandig als er mogelijk een overvaller met een vuurwapen rondloopt. Het is niet alsof de politie de eerste persoon die enigszins aan het signalement voldoet neerschiet zodra ze hem tegenkomen.
pi_162676737
Ziek verhaal om zo jezelf neer te laten schieten...
Nothing to see here, carry on
pi_162677228
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:44 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

In B4 de onvermijdelijke stille tocht en "het was zo'n lieve jongen!"
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_iedereen___.html _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_162682049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]

pi_162682163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:52 schreef Za het volgende:

Maandag avond gebeurd, maar vandaag is alles al bekend en zelfs al doorgespeeld aan de media, stem herkend, telefoongegevens gecheckt.
(Woning)overvallen en straatroven zijn prio-1 meldingen, dus in principe altijd. Daarbij is een signalement (en/of kenmerken vluchtvoertuig) dat het slachtoffer of de getuige doorgeeft aan de meldkamer vrij essentieel voor de politie om een verdachte aan(/staande) te kunnen houden.

Dat signalement kan dan bijvoorbeeld ook naar de telefoon van alle politiemensen in de omgeving worden gestuurd.
pi_162682484
NUnl twitterde op woensdag 01-06-2016 om 23:51:06 Familie van door politie gedode man Schiedam doet aangifte: https://t.co/9TNc4Woroa reageer retweet
:') :') :') :')
pi_162682984
quote:
Advocaat: familie Mitchel Winters doet aangifte
Redactie | 01-06-2016

HILVERSUM / SCHIEDAM - De nabestaanden van Mitchel Winters gaan aangifte doen tegen de agent die de 21-jarige jongen heeft doodgeschoten. Dat zei advocaat Gerald Roethof vanavond in RTL Late Night. Hij treedt op namens de familie.

"Het gaat erom dat de familie duidelijk wil maken dat het onacceptabel is dat iemand die gezond en ongewapend uit huis ging, op gegeven moment wordt doodgeschoten", aldus de advocaat. "De familie wil duidelijk maken dat er ten onrechte dodelijke schoten zijn gelost."

Volgens Roethof moet onderzoek uitwijzen of de 21-jarige jongeman uit Capelle aan den IJssel inderdaad gedreigd heeft te gaan schieten. Het Openbaar Ministerie stelt dat dit is gebeurd. "Op dit moment is er alleen een verklaring van de persoon die wat mij betreft vanaf morgen verdachte is. Want dan wordt er aangifte gedaan", aldus Roethof.

De familie van Mitchel Winters acht het onwaarschijnlijk dat hij zelfmoord heeft willen plegen. "Het is nog maar de vraag of Mitchel dit zo gewild heeft. Het zou kunnen", zei Roethof. "Want laten we eerlijk zijn: hoe vaak worden er geen valse 112-meldingen gedaan? En is het zo dat iedereen die een valse 112-melding doet, zelfmoord wil plegen. De gedachte en de stelling dat iemand zelfmoord heeft willen plegen door politiekogels, is veel te kort door de bocht."

Het Openbaar Ministerie liet vandaag weten dat een familielid heeft bevestigd dat de stem van de persoon die via 112 de politie informeerde dat er in het Beatrixpark een beroving had plaatsgevonden, de stem van Winters is. Ook zou de telefoon waarmee de oproep werd gedaan, in de directe omgeving van het schietincident zijn gevonden.
pi_162683017
quote:
Doodgeschoten Mitchel (21) liet afscheidsbrief achter’
Gepubliceerd: Woensdag 21:25 Update: Woensdag 23:31

Bij Hart van Nederland heeft zich een getuige gemeld die de zelfmoordbrief heeft gevonden van de 21-jarige Mitchel Winters. De jongen uit Capelle aan den IJssel werd afgelopen maandag doodgeschoten door een politieagent.

De getuige vertelt hoe hij maandagavond samen met een vriend in het Beatrixpark liep en Mitchel tegenkwam. Even verderop treffen ze een zwarte rugzak aan met daarin een tablet. Deze blijkt later van Mitchel Winters te zijn. Op de tablet staat een foto van Mitchel en een afscheidsbrief met de tekst:

“Ik hou van je. Goodbye my love. PS: Vertel het haar.” De politie gaat ervan uit dat de 21-jarige Mitchel Winters zijn dood mogelijk zelf heeft uitgelokt
Dit laatste vergeet die advocaat voor het gemak even erbij te vermelden.
pi_162683029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
NUnl twitterde op woensdag 01-06-2016 om 23:51:06 Familie van door politie gedode man Schiedam doet aangifte: https://t.co/9TNc4Woroa reageer retweet
Hoe durven ze!!
pi_162683171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Hoe durven ze!!
Tja de ene durft het een de ander durft het ander, ik zou niet met ATAG op mijn borst durven rondlopen.
pi_162683194
quote:
Leven van oma op de kop: 'Eerst Jerry en nu Mitchell'

Jasper van Gruijthuijsen / Henk van Gelder
2-6-16 - 00:24
’Wij konden nergens met ons verdriet en woede heen’

In 2010 schoten agenten in Nijmegen haar zoon Jerry dood. Nu is ook kleinzoon Mitchel door politiekogels om het leven gekomen. Voor Linda Seeger (65) staat het leven opnieuw op de kop.

Het is bizar, zegt oma Linda Seeger. "Eerst Jerry en nu wordt Mitchel door de politie doodgeschoten." In haar flatje in de Nijmeegse wijk Lindenholt grijpt de kleine 65-jarige vrouw de tafel vast. Ze sluit haar ogen. Alsof ze duizelig is en niet wil vallen.

"Laat maar Wim, het gaat wel weer", zegt ze tegen haar man. Aan tafel zit Wim Seeger sigaretten te draaien. Hij moet iets om handen hebben, verklaart de 71-jarige. "Stress, het verdriet. Dan ga je vanzelf wel roken."

Sinds maandag bekend werd dat kleinzoon Mitchel in Schiedam door de politie is doodgeschoten, roetsjt Linda Seeger (65) over een emotionele achtbaan. Heen en weer geslingerd tussen verdriet en woede. Ze rouwt om kleinzoon Mitchel. Hij heeft mogelijk de confrontatie met de politie uitgelokt en zo zelfmoord gepleegd. Oma en opa geloven er niets van. Haar ogen schieten vol vuur, de woede laait op. Alles rondom de dood van Jerry - op die fatale dag 20 augustus 2010 - is in één klap komen bovendrijven, beaamt de Nijmeegse.

Haar 40-jarige zoon Jerry Landveld wordt die dag in Nijmegen dodelijk getroffen door een serie politiekogels. Bij Jerry zijn die dag de stoppen doorgeslagen. In een psychose bedreigt hij een fietsster en zijn moeder en steekt hij een huisgenoot in de Lidl met een aardappelschilmesje. Daarna gaat hij er met zijn auto vandoor en krijgt hij de politie achter zich aan. Tijdens de achtervolging trapt hij plotseling op de rem, waardoor het politiebusje achter op zijn rode Opel Astra botst.

Aardappelschilmesje
Als Jerry een agent met een aardappelmesje bedreigt, volgen de gebeurtenissen elkaar snel op. Als een politiehond hem bij zijn aanhouding bijt, steekt de Nijmegenaar het dier een paar keer. Hij zwaait met het schilmes naar de hondenbegeleider, die de hond wil wegtrekken. De hondenbegeleider schiet daarop gericht. Jerry wordt gedood door acht politiekogels. Het incident neemt nog geen twee minuten in beslag.

De agenten hebben destijds excessief geweld gepleegd, meent de familie. Nee, oordelen openbaar ministerie en Gerechtshof in Arnhem, het was noodweer. In de hectiek en het spanningsmoment konden de agenten de agressieve Jerry niet op een andere manier stoppen, vinden de rechters. Dat was 2011. Vijf jaar later zit Linda Seeger nog vol wrok over die uitspraak. "Het voelt nog steeds alsof we zijn weggezet als een stuk vuil. Wij konden nergens met ons verdriet en onze woede heen. Men vindt ons toch maar criminelen."

Normale gang
Het verdriet om Jerry slijt niet, zegt ze. Desondanks nam het leven weer een normale gang. Tot het telefoontje over Mitchel. Een agent schoot de 21-jarige inwoner van Capelle aan de IJssel maandagavond even na 19,30 uur in het Prinses Beatrixpark in Schiedam dood.

Linda Seeger had een goed contact met haar kleinzoon, al zag ze hem niet vaak. 'Mitch' is de middelste van drie zonen van Jerry. Alledrie de broers zijn verwekt bij een andere vrouw, vertelt oma. ,,Mijn zoon Jerry had vier vrouwen. Mitch werd opgevoed door zijn moeder en zijn stiefvader. Jerry bemoeide zich daar niet mee. Drie jaar geleden zag ik Mitch voor het laatst. Hij woonde toen nog in Rotterdam, vlakbij zijn jongste broer. Mitch was een rustige jongen. Echt waar. Hij was bij de Jehova-getuigen gegaan. Hij ging voor zijn geloof langs de deuren. Wat hij voor beroep of werk deed weet ik niet. Ook niet wat hij in zijn vrije tijd uitspookte. Ik weet niet of hij nog een vaste vriendin heeft. De familie is gek van verdriet. Ik heb ze nog niet eens kunnen bereiken."

In het onderzoek zijn getuigen gehoord en in het park is technisch onderzoek gedaan. Ook is de betrokken politieagent gehoord. Of zijn dood gedegen wordt onderzocht? Zowel Linda als Wim heeft er weinig tot geen vertrouwen in. "Ik wil geen hekel hebben aan de politie, maar...." Ze zwijgt, slikt tranen weg. Wim steekt nogmaals een sigaret op. "Wij geloven niets van het verhaal dat Mitch zelfmoord heeft gepleegd."
pi_162683325
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:25 schreef Pleun2011 het volgende:

Ze hebben gelijk. Deze zaak is misschien wel raadselachtiger dan die van Dascha Graafsma.
pi_162683409
Ik snap niet waarom er geen andere middelen zijn om een ongewapend iemand te stoppen zonder hem dood te schieten...
pi_162683830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:
Volgens de nabestaanden is er ten onrechte geschoten, aldus de advocaat.
Triest voor die nabestaanden die aanwezig waren bij de zelfmoord van een familielid en dat familielid niet hebben kunnen ompraten. Althans ze waren er bij aanwezig toch, hoe weten ze anders dat er onterecht is geschoten?

Fijn ook zo'n advocaat die een nieuwsbericht leest en direct contact opneemt met de rouwende familie om zelf weer even in de picture te kunnen staan. Ze ondertussen waarschijnlijk van alles wijsmaakt over dat er aangifte moet worden gedaan.

Het is letterlijk wachten totdat DENK zich hiermee gaat bemoeien, die hadden waarschijnlijk de champagnefles al klaargezet en stonden op het punt een persbericht over racistisch politiegeweld uit te sturen, totdat ze hoorden dat het om een zelfmoord ging.
pi_162684265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:00 schreef MrSweets het volgende:
Ik snap niet waarom er geen andere middelen zijn om een ongewapend iemand te stoppen zonder hem dood te schieten...
Snap jij het verhaal wel?
pi_162684304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:28 schreef Pleun2011 het volgende:
De getuige vertelt hoe hij maandagavond samen met een vriend in het Beatrixpark liep en Mitchel tegenkwam. Even verderop treffen ze een zwarte rugzak aan met daarin een tablet. Deze blijkt later van Mitchel Winters te zijn. Op de tablet staat een foto van Mitchel en een afscheidsbrief met de tekst:

Dus Mitchel belt 112 om te melden dat hij is overvallen en dat zijn tas is meegenomen door de overvaller, en op zeker punt wordt deze tas dan die avond door een getuige gevonden, ergens in het park, iig niet in het beheer van Mitchel.

Hoe zeker is het eigenlijk dat hij niet overvallen is, indien hij daar melding van deed en getuigen zijn tas daar ergens gevonden hebben?
pi_162684349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 03:53 schreef Za het volgende:

[..]

Dus Mitchel belt 112 om te melden dat hij is overvallen en dat zijn tas is meegenomen door de overvaller, en op zeker punt wordt deze tas dan die avond door een getuige gevonden, ergens in het park, iig niet in het beheer van Mitchel.

Hoe zeker is het eigenlijk dat hij niet overvallen is, indien hij daar melding van deed en getuigen zijn tas daar ergens gevonden hebben?
Hij gaf zijn eigen signalement op en vluchtte toen de politie kwam. Beetje raar voor iemand die overvallen is.
  donderdag 2 juni 2016 @ 05:45:18 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162684365
Dat verhaal van oma :')

3 jaar dat jong niet gezien, weet niets van hoe zijn leven nu is, maar wel haar oordeel klaar hebben over dat zelfmoord echt niet kan kloppen...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162685017
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 05:45 schreef Molo het volgende:
Dat verhaal van oma :')

3 jaar dat jong niet gezien, weet niets van hoe zijn leven nu is, maar wel haar oordeel klaar hebben over dat zelfmoord echt niet kan kloppen...
Heel raar inderdaad dat naastbetrokkenen hier niet echt objectief naar kunnen kijken.
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:38:16 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162685079
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heel raar inderdaad dat naastbetrokkenen hier niet echt objectief naar kunnen kijken.
De naastbetrokkene had het jong al drie jaar niet gezien....
pi_162685113
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:38 schreef Molo het volgende:

[..]

De naastbetrokkene had het jong al drie jaar niet gezien....
Ja, en? Het is z'n fucking oma. Ik snap niet hoe je een familielid een soort kwalijk kan nemen dat ze hier niet echt objectief in staat.
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:44:13 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162685140
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en? Het is z'n fucking oma. Ik snap niet hoe je een familielid een soort kwalijk kan nemen dat ze hier niet echt objectief in staat.
Een soort kwalijk, ja ja...

En objectief ergens in staan is niet de enige mogelijkheid buiten aangifte doen tegen politieagenten
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:54:20 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_162685265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:42 schreef Childofthe90s het volgende:
Fijn ook zo'n advocaat die een nieuwsbericht leest en direct contact opneemt met de rouwende familie om zelf weer even in de picture te kunnen staan. Ze ondertussen waarschijnlijk van alles wijsmaakt over dat er aangifte moet worden gedaan.
Diezelfde advocaat was begin deze week ook in een item bij RTL nieuws omtrent dat etnische profilering. Werd naar eigen zeggen ook vaak aangehouden in z'n dikke mercedes (van ruim 10 jaar oud, dat wel)

Was ook de advocaat van Mitch Henriquez blijkt.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:03:46 #155
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_162685411
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:40 schreef Harlon het volgende:

[..]

Als de politie op mij af komt ga ik niet wegrennen, dat doet vrijwel iedereen die gewoon normaal is. Alleen als je een fucking buttmongol bent of een crimineel ga je rennen.
Ah ja dus "niet normaal" is nu een criterium om neergeschoten te mogen worden?

Als blijkt dat de agent zich met de dood bedreigd voelde... dan is het een ander verhaal. Maar dan nog moet onderzocht worden of dat gevoel terecht was of niet.

Van mening zijn dat agenten sowieso mogen schieten is echt van den zotte.
Krekker is de bom!
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:09:57 #156
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_162685500
Ik heb niet de indruk dat deze dode een groot gemis is voor de samenleving, hoe sneu dat ook is voor oma. Maar als je dat artikel leest worden er wel een hoop vooroordelen bevestigd :)
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:17:26 #157
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_162685622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zo vader zo zoon dan maar.
Kan natuurlijk ook zijn dat (ondanks dat het wellicht al beide leipos waren) de zoon juist door de (mogelijk) in zijn ogen onterechte dood van zijn pa volledig geflipt is...
Krekker is de bom!
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:18:45 #158
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_162685638
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb niet de indruk dat deze dode een groot gemis is voor de samenleving, hoe sneu dat ook is voor oma. Maar als je dat artikel leest worden er wel een hoop vooroordelen bevestigd :)
Er zijn maar weinig doden, misschien zelfs geen enkel, een gemis voor de samenleving.
Krekker is de bom!
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:55:49 #159
78780 deedeetee
pi_162686335
Kan ook zijn dat de manier waarop de familie omgegaan is met de dood van zijn vader, hem op het idee heeft gebracht om de politie verder in een kwaad daglicht te zetten.
Zou zomaar kunnen dat er geen aandacht was voor het opvangen van zijn kinderen omdat alle energie werd gestoken in het ontkennen van de redelijkheid dat een man die met een mes zwaait en meermaals toesteekt, wordt neergeschoten.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:58:49 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162686396
Als ik het verhaal zo lees speelde die pa helemaal niet zo'n grote rol in het leven van de zoons van hem
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:21:57 #161
78780 deedeetee
pi_162686861
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:58 schreef Molo het volgende:
Als ik het verhaal zo lees speelde die pa helemaal niet zo'n grote rol in het leven van de zoons van hem
Dat werd vast anders na zijn dood en alle ophef die de familie daar over gemaakt heeft. Zoiets kan een nare invloed hebben op een tiener.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:23:24 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162686895
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat werd vast anders na zijn dood en alle ophef die de familie daar over gemaakt heeft. Zoiets kan een nare invloed hebben op een tiener.
Klopt.

Sowieso ben je niet goed in je hoofd als je deze actie doet die die jongen ondernam :X
Oorzaak kan van alles zijn,maar van zjjn pa kan zeker grote rol hebben gespeeld
pi_162687058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nee, maar dat zal jij ook niet zijn, dus dat zegt niet zoveel.

Vreemd verhaal hoor, rare jongen.
pi_162688757
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah ja dus "niet normaal" is nu een criterium om neergeschoten te mogen worden?

Als blijkt dat de agent zich met de dood bedreigd voelde... dan is het een ander verhaal. Maar dan nog moet onderzocht worden of dat gevoel terecht was of niet.

Van mening zijn dat agenten sowieso mogen schieten is echt van den zotte.
waarom zou je ooit wegrennen van een agent? ja tenzij je een crimineel stuk tuig bent natuurlijk maar in dat geval geen gemis
pi_162691305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 05:19 schreef PicoMMP het volgende:

Hij gaf zijn eigen signalement op en vluchtte toen de politie kwam. Beetje raar voor iemand die overvallen is.
Mja, een signalement is vaak niet zoveel omvattend, het is in principe niet onmogelijk dat een dader en een slachtoffer eenzelfde signalement hebben.

Bij mij in de straat lopen voortdurend mannen met chino broeken, een baard, hun haar bovenop lang aan de zijkanten opgeschoren, indien bril dragend een zwaar montuur etc.
pi_162691522
Hij gaf zelf de beroving aan......met de beschrijving van zichzelf. Ik weet niet wat je verwacht als je er dan bij zegt dat je een wapen hebt. Niets goeds lijkt mij. Frappant is dat zo'n familie direct een aanklacht indient zonder eest onderzoek af te wachten. De politie is altijd fout lijkt het wel.......
pi_162691793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef Jaroon het volgende:
Hij gaf zelf de beroving aan......met de beschrijving van zichzelf. Ik weet niet wat je verwacht als je er dan bij zegt dat je een wapen hebt. Niets goeds lijkt mij. Frappant is dat zo'n familie direct een aanklacht indient zonder eest onderzoek af te wachten. De politie is altijd fout lijkt het wel.......
De info mbt de zaak is al na 2 dagen de media ingeslingerd, eigenlijk is het al zo goed als rond 2 dagen na dato, kijk maar in dit topic. Als familie wil je er misschien niet aan dat het zo gegaan is, zie ook de Dascha Graafsma zaak.
pi_162691814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:15 schreef Za het volgende:

[..]

De info mbt de zaak is al na 2 dagen de media ingeslingerd, eigenlijk is het al zo goed als rond 2 dagen na dato, kijk maar in dit topic. Als familie wil je er misschien niet aan dat het zo gegaan is, kijk naar de vader van Dascha Graafsma.
Iets anders is dan een agent gelijk aanklagen. Dit lijkt mij iets duidelijker dan de zaak van dat meisje Graafsma.
pi_162691914
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:16 schreef Jaroon het volgende:

Iets anders is dan een agent gelijk aanklagen. Dit lijkt mij iets duidelijker dan de zaak van dat meisje Graafsma.
Zij vinden waarschijnlijk dat de agent wel een andere keuze had dan Mitchel dood te schieten, misschien zou jij dat ook vinden wanneer het je vader/zoon/broer betrof.
pi_162691941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:20 schreef Za het volgende:

[..]

Zij vinden waarschijnlijk dat de agent wel een andere keuze had dan Mitchel dood te schieten, misschien zou jij dat ook vinden wanneer het je vader/zoon/broer betrof.
Dat is een vraag. Dat moet uit onderzoek blijken. In elk geval heeft de jongen dit zelf veroorzaakt.
pi_162692263
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:21 schreef Jaroon het volgende:

Dat is een vraag. Dat moet uit onderzoek blijken. In elk geval heeft de jongen dit zelf veroorzaakt.
In ieder geval heeft de agent bewust gericht geschoten, of de jongen dit zelf zo veroorzaakt heeft zal uit onderzoek moeten blijken.
pi_162692296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:34 schreef Za het volgende:

[..]

In ieder geval heeft de agent bewust gericht geschoten, of de jongen dit zelf zo veroorzaakt heeft zal uit onderzoek moeten blijken.
Bij werkelijk gevaar is dat hoe men schiet. Het grootste en makkelijkste gedeelte van een lichaam om de te raken is de romp.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:41:27 #173
78780 deedeetee
pi_162692429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:20 schreef Za het volgende:

[..]

Uiteraard dat vonden ze ook toen de vader die om zich heen stak met een mes werd doodgeschoten.... Ik gok er op dat die slepende zaak deze ellende nu heeft veroorzaakt.
pi_162692509
Ik vind het bijzonder knap dat in dit soort gevallen er altijd doden vallen.
De knie of het been raken schijnt een ongelofelijke moeilijke actie te zijn voor deze getrainde agenten.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:51:03 #175
78780 deedeetee
pi_162692635
Dit vond ik over het neerschieten van de vader :

quote:
24-05-2012
politie word eindelijk wijs.
AMSTERDAM - De top van het politiekorps Gelderland-Zuid pleit voor de invoering van een ‘zwaardere’ politiekogel. De kogel richt meer schade aan dan de patroon die nu wordt gebruikt, maar daardoor kan die juist levens sparen.

Dat zegt korpschef Henk van Zwam in het Limburgs Dagblad. ,,Bij zo’n zwaardere kogel kan een verdachte met één schot in het been worden afgestopt."

De politie vraagt om een andere kogel naar aanleiding van de zaak-Landveld. De 40-jarige Jerry Landveld werd in augustus 2010 door de politie doodgeschoten in Nijmegen. Hij werd zes keer geraakt, in benen en voet, maar daar reageerde de man niet op. Pas toen er twee keer op zijn bovenlichaam werd geschoten, ging de Nijmegenaar neer.

,,Als de eerste kogel een zware stopkogel was geweest, dan waren die laatste, fatale schoten niet afgevuurd”, zegt Van Zwam
Gebruikt de politie nog steeds die zelfde kogels ? Dat zou verklaren waarom er zo vaak is geschoten ook in dit geval.
pi_162693573
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:44 schreef anonymoussie het volgende:
De knie of het been raken schijnt een ongelofelijke moeilijke actie te zijn voor deze getrainde agenten.
Dat is het ook.
pi_162693612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Gebruikt de politie nog steeds die zelfde kogels ? Dat zou verklaren waarom er zo vaak is geschoten ook in dit geval.
Die hielpen niet echt idd. Die gingen gewoon dwars door iemand heen en vaak met te weinig schade. De Walther p5.
pi_162693817
quote:
Dat is inderdaad zeer lastig, ook al ben je getraind.
pi_162693890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:34 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zeer lastig, ook al ben je getraind.
Dan is de dreiging waarschijnlijk groot geweest. Daarnaast wilde deze jongen dit blijkbaar. Dat zie je ook bij omstreden filmpjes uit de US soms. Het er om vragen......en later de familie zeuren. Iets anders is of deze jongen niet eerder hulp had moeten krijgen. Misschien dat de familie daar iets over kan zeggen?
pi_162694010
quote:
Ik denk dat je er niet over kan oordelen als je er niet bij was en dat in een levensbedreigende situatie waarin je in een split second moet beslissen, in een been schieten niet altijd een optie is.
pi_162694657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:00 schreef MrSweets het volgende:
Tasers mogen niet
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_162694664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat je er niet over kan oordelen als je er niet bij was en dat in een levensbedreigende situatie waarin je in een split second moet beslissen, in een been schieten niet altijd een optie is.
Dat geldt voor ons allemaal.
Dat oordelen.
Want geen van ons was erbij.

En juist omdat het niet de 1e x is dat zoiets gebeurt, zou je denken dat het in staat zijn iemand neer te schieten een zeer cruciale vereiste is ipv in paniek voor je eigen leven iemands leven te nemen, die niet eens gewapend is.
Het is een kwestie van goede inschattingsvermogen in combinatie met het uitvoeren van de juiste acties.
Dan kan er alsnog wat misgaan, maar nu lijkt dat meer regel dan uitzondering.
pi_162694685
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

3 jaar niet gezien is niet echt een innige band als je beide in Nederland woont
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_162694714
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:05 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat oordelen.

En juist omdat het niet de 1e x is dat zoiets gebeurt, zou je denken dat het in staat zijn iemand neer te schieten een zeer cruciale vereiste is ipv in paniek voor je eigen leven iemands leven te nemen, die niet eens gewapend is.
Het is een kwestie van goede inschattingsvermogen in combinatie met het uitvoeren van de juiste acties.
Daarom gebeurt het ook weinig in Nederland. De eerste reactie bij gevaar is te schieten op de romp. Dat zal de politie ook vast leren.
  donderdag 2 juni 2016 @ 16:11:50 #185
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162694822
quote:
In westerns lijkt het zo makkelijk maar dat is het gewoon niet. Via een kameraad kwam ik in de jaren "90 regelmatig op de schietbaan Heumensoord en kan je vertellen dat het vanaf 15 meter al heel moeilijk wordt om überhaupt iemand te raken met een handvuurwapen. En als je doel dan niet stilstaat, agressieve bewegingen maakt en compleet onberekenbaar blijkt dan is het echt een illusie om te denken dat je dan even een knie van hooguit 15cm breed kan raken.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_162694831
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:05 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat oordelen.

Meer de regel dan de uitzondering..??
Heb je enig idee hoe vaak de politie gebruik maakt van het vuurwapen in vergelijking met hoe vaak daar (onbedoeld) doden bij vallen?

Daarnaast hoeft zo'n schot echt niet altijd in paniek te zijn geschoten. De politie kan er na een waarschuwingsshot en eventueel andere schoten ook voor kiezen om gericht op het bovenlichaam te schieten wanneer dat nodig is.
pi_162694836
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dit zijn, onder andere, wel van die dingen die het verschil kunnen maken in bepaalde situaties.
pi_162694874
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:11 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

In westerns lijkt het zo makkelijk maar dat is het gewoon niet. Via een kameraad kwam ik in de jaren "90 regelmatig op de schietbaan Heumensoord en kan je vertellen dat het vanaf 15 meter al heel moeilijk wordt om überhaupt iemand te raken met een handvuurwapen. En als je doel dan niet stilstaat, agressieve bewegingen maakt en compleet onberekenbaar blijkt dan is het echt een illusie om te denken dat je dan even een knie van hooguit 15cm breed kan raken.
Precies. En daarom schiet men dan in bepaalde situaties op de romp.
  donderdag 2 juni 2016 @ 16:25:32 #189
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162695138
quote:
En toch zit dat iets anders in elkaar met die vader. Ik woon in de Sonatestraat die parallel loopt met de Neerboschweg waar die vader destijds werd neergeschoten. Hij lag op de grond omsingeld door een groepje agenten en weigerde om op te staan. Hij had een aardappelschilmesje in zijn hand en daarom stuurde ze de politiehond er op af. Hij stak die hond en toen werd er flink geschoten. Ik vind het wel enigszins vreemd dat de politie iemand doodschiet die op de grond ligt. Dat had volgens mij ook anders gekund. (in tegenstelling tot wat de media de afgelopen dagen hebben beweert is die hond niet gedood maar slechts verwond)
pi_162695146
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Meer de regel dan de uitzondering..??
Heb je enig idee hoe vaak de politie gebruik maakt van het vuurwapen in vergelijking met hoe vaak daar (onbedoeld) doden bij vallen?
Iedere x dat er 'onbedoeld' een dode valt, is er één teveel.
Dat incident met die Rishi of zo, was ook zoiets.

quote:
Daarnaast hoeft zo'n schot echt niet altijd in paniek te zijn geschoten. De politie kan er na een waarschuwingsshot en eventueel andere schoten ook voor kiezen om gericht op het bovenlichaam te schieten wanneer dat nodig is.
Bij een weloverwogen beslissing verwacht ik een andere benadering.

En ja, als dat nodig is... of nodig lijkt of...
Anders was doodschieten wel vermeden.
pi_162695164
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:25 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

En toch zit dat iets anders in elkaar met die vader. Ik woon in de Sonatestraat die parallel loopt met de Neerboschweg waar die vader destijds werd neergeschoten. Hij lag op de grond omsingeld door een groepje agenten en weigerde om op te staan. Hij had een aardappelschilmesje in zijn hand en daarom stuurde ze de politiehond er op af. Hij stak die hond en toen werd er flink geschoten. Ik vind het wel enigszins vreemd dat de politie iemand doodschiet die op de grond ligt. Dat had volgens mij ook anders gekund. (in tegenstelling tot wat de media de afgelopen dagen hebben beweert is die hond niet gedood maar slechts verwond)
De hond wordt gezien als deel van het team.
pi_162695247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:41 schreef deedeetee het volgende:

Uiteraard dat vonden ze ook toen de vader die om zich heen stak met een mes werd doodgeschoten.... Ik gok er op dat die slepende zaak deze ellende nu heeft veroorzaakt.
Indien nu bewust uitgelokt door de zoon, dan denk ik dat ook, hij was 16 indertijd, dus dat moet heftig zijn geweest.
pi_162695270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:30 schreef Za het volgende:

[..]

Indien nu bewust uitgelokt door de zoon, dan denk ik dat ook, hij was 16 indertijd, dus dat moet heftig zijn geweest.
Hangt ook weer af van hoe je er als familie mee omgaat.
  donderdag 2 juni 2016 @ 16:31:41 #194
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162695279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De hond wordt gezien als deel van het team.
Ja daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik geloof dat we hier nog geen tasers en rubberen kogels hebben. Dat zou in dit geval een leven hebben kunnen redden maar aan de andere kant zal het me ook een worst wezen. Als je met een mes gaat lopen zwaaien dan weet je dat het ook verkeerd kan aflopen.
pi_162695299
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:25 schreef Alektorophobia het volgende:

Eens.
pi_162695301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:31 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Ja daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik geloof dat we hier nog geen tasers en rubberen kogels hebben. Dat zou in dit geval een leven hebben kunnen redden maar aan de andere kant zal het me ook een worst wezen. Als je met een mes gaat lopen zwaaien dan weet je dat het ook verkeerd kan aflopen.
Ja. En die weerstand tegen tasers begrijp ik ook niet.
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:08:33 #197
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_162696208
quote:

[..]

Moreel verval van tegenwoordig, iedereen waant zich onaantastbaar.
Je hebt je gewoonweg te schikken naar de bevelen die de autoriteit jou opdraagt. Als je het daar niet mee eens bent kun je dat op een geciviliseerde manier aanvechten in de rechtbank. En wil je een ander beleid, dan kun je naar de stembus.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_162697749
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:11 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Heeft niets met films te maken.
Maar met effectieve en goede training en de eisen die er gesteld worden.
Iemand die goed getraind is en goede aanleg heeft hiervoor, heeft dus een veel betere kans zo'n situatie onder controle te krijgen zonder dat er doden vallen.
Een team specialisten, zeg maar.

Ik ga ook geen salto's proberen te maken als niet goed geoefend heb, laat staan als ik geen aanleg ervoor heb.
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:21:57 #199
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162698166
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:09 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Iemand die goed getraind is en goede aanleg heeft hiervoor, heeft dus een veel betere kans zo'n situatie onder controle te krijgen zonder dat er doden vallen.

Ik ga ook geen salto's proberen te maken als niet goed geoefend heb, laat staan als ik geen aanleg ervoor heb.
Als je nog nooit een wapen van dichtbij gezien hebt, als de grootste crisissituatie die je ooit meegemaakt hebt een lege toner is, misschien moet je dan gewoon je mond houden.
pi_162700421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:08 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Moreel verval van tegenwoordig, iedereen waant zich onaantastbaar.
Je hebt je gewoonweg te schikken naar de bevelen die de autoriteit jou opdraagt. Als je het daar niet mee eens bent kun je dat op een geciviliseerde manier aanvechten in de rechtbank. En wil je een ander beleid, dan kun je naar de stembus.
:D

Kom op, buk nog wat verder voorover. Er staan nog agentjes op hun beurt te wachten.
pi_162700720
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je nog nooit een wapen van dichtbij gezien hebt, als de grootste crisissituatie die je ooit meegemaakt hebt een lege toner is, misschien moet je dan gewoon je mond houden.
pi_162701427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kom op, buk nog wat verder voorover. Er staan nog agentjes op hun beurt te wachten.
Normale mensen komen niet in deze situatie terecht.
pi_162701492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Normale mensen komen niet in deze situatie terecht.
Er worden vaak genoeg verkeerde mensen aangehouden, en daarnaast ook zat mensen die iets gedaan hebben waar eigenlijk niets mis mee is maar wat wel 'strafbaar' is volgens mensen die zich de overheid noemen. Dan heb je het volste recht om te vluchten. Of het verstandig is, is natuurlijk een tweede. Voor je het weet word je geëxecuteerd. ;)
pi_162701546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Er worden vaak genoeg verkeerde mensen aangehouden, en daarnaast ook zat mensen die iets gedaan hebben waar eigenlijk niets mis mee is maar wat wel 'strafbaar' is volgens mensen die zich de overheid noemen. Dan heb je het volste recht om te vluchten. Of het verstandig is, is natuurlijk een tweede. Voor je het weet word je geëxecuteerd. ;)
Die mensen bellen zichzelf ook door als verdachte met wapen......
pi_162701606
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die mensen bellen zichzelf ook door als verdachte met wapen......
Er loopt maar één persoon tegelijk buiten op straat, en fouten maken is onmogelijk. :z
pi_162701953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Er loopt maar één persoon tegelijk buiten op straat, en fouten maken is onmogelijk. :z
De fout is jezelf opgeven als vuurwapengevaarlijk lijkt mij.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 01:01:04 #207
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_162708042
quote:

[..]

Dus elke agent vervangen door een commando ofzo?
pi_162708234
quote:

[..]

Het is voor iedereen die getraind is bijna hetzelfde. Bij gevaar schiet je op het grootste deel van het lichaam dat kwetsbaar is. Dat is de romp. Dat is bij militairen zo. Zo ook bij politie. De politie schiet hier bijna nooit trouwens.
pi_162708623
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 01:01 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Dus elke agent vervangen door een commando ofzo?
Niet voor elke agent.
Een verkeersagent doet toch ook vooral de boetes.
Dan heb je nog de wijkagent, de motoragent.
Ik weet dat Rotterdam dat wel heeft.
In Schiedam heb ik dat niet gezien.
Dus per gemeente kan dat ook nog eens verschillen.
pi_162708626
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:23 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Niet voor elke agent.
Die komen allen af op zo'n oproep. Gewapende beroving. En als motor agent ben je vooral de lul.
pi_162708629
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 01:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is voor iedereen die getraind is bijna hetzelfde. Bij gevaar schiet je op het grootste deel van het lichaam dat kwetsbaar is. Dat is de romp. Dat is bij militairen zo. Zo ook bij politie. De politie schiet hier bijna nooit trouwens.
Misschien wordt het tijd voor wat nieuwe technieken.

De politie heeft dezelfde training als militairen?
Heb je ook een bron?
pi_162708640
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:26 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Misschien wordt het tijd voor wat nieuwe technieken.

De politie heeft dezelfde training als militairen?
Heb je ook een bron?
Ik heb geen bron. Zo werkt het neem ik aan voor iedereen. Je schiet op het grootste gemakkelijke te raken deel. Het gaat om uitschakelen. Het gaat weinig mis in Nederland. Men schiet wat meer maar niet vaak fataal. Deze jongen vroeg er blijkbaar om. Dat zijn secondes in denken en schieten.
pi_162708643
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hebt geen recht te vluchten.....
pi_162708736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb geen bron. Zo werkt het neem ik aan voor iedereen. Je schiet op het grootste gemakkelijke te raken deel. Het gaat om uitschakelen. Het gaat weinig mis in Nederland. Men schiet wat meer maar niet vaak fataal. Deze jongen vroeg er blijkbaar om. Dat zijn secondes in denken en schieten.
Het gaat niet altijd om uitschakelen. Juist om controle.
De situatie onder controle zien te krijgen, zonder dat er doden vallen.

Zonder bronnen kan ik ook allerlei aannames doen.
pi_162708744
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:16 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat kan. Ik denk niet dat de politie die training heeft.
pi_162709087
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:09 schreef starla het volgende:

[..]

pi_162710584
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:16 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

In een levensbedreigende situatie gaat het slechts om overleven en is maar 1 ding belangrijk: eerder schieten dan de ander anders ben je de lul.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:46:02 #218
3542 Gia
User under construction
pi_162710745
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:09 schreef KreKkeR het volgende:

Je zou als onschuldige maar worden aangezien voor een overvaller...
En dan wegrennen, omdat je een zakje wiet op zak hebt.
pi_162712332
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:46 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan wegrennen, omdat je een zakje wiet op zak hebt.
Waarom weg rennen dan, met medicinale wiet op zak?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:16:05 #220
3542 Gia
User under construction
pi_162713730
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom weg rennen dan, met medicinale wiet op zak?
Ik had het dus niet over medicinale wiet, maar gewoon, de verboden variant.

Politie zoekt inbreker op scooter. Zien iemand lopen die er op lijkt, wellicht niemand kwaad gedaan heeft en willen die aanhouden. Die man heeft daar geen zin in, omdat hij, bijvoorbeeld wiet op zak heeft, of een vlindermes, of een aangebroken blikje bier, whatever, en rent weg.
En dan wordt je zomaar doodgeschoten.

Ik ben het ermee eens dat je moet stoppen als de politie dat sommeert. Maar om, eigenlijk zomaar, doodgeschoten te worden, gaat mij net iets te ver.
pi_162713835
quote:

[..]

Niet voor elke agent.
maar straks is de verkeersagent in de buurt... die mag daar dan niet heen? en dan weer klagen dat er een agent in de buurt was die niks mocht doen?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:23:06 #222
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_162713959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb geen bron. Zo werkt het neem ik aan voor iedereen.
Hier gaat het dus mis.
pi_162714245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

In een levensbedreigende situatie gaat het slechts om overleven en is maar 1 ding belangrijk: eerder schieten dan de ander anders ben je de lul.
Ze hadden niet echt vastgesteld of het daadwerkelijk levensbedreigend was, denk ik zo.
pi_162714375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:19 schreef rival het volgende:

[..]

maar straks is de verkeersagent in de buurt... die mag daar dan niet heen? en dan weer klagen dat er een agent in de buurt was die niks mocht doen?
Als zo'n verkeersagent de juiste training hiervoor heeft en geschikt is om zo'n situatie in de hand te houden, vind ik het prima.
pi_162714966
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ze hadden niet echt vastgesteld of het daadwerkelijk levensbedreigend was, denk ik zo.
Zoiets gaat heel snel he.. in sommige situaties heb je gewoon niet de tijd om met 100% zekerheid vast te stellen of iemand een wapen heeft en ja, dan kan je maar beter als eerste schieten voor ze jou te pakken nemen.
pi_162718949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zoiets gaat heel snel he.. in sommige situaties heb je gewoon niet de tijd om met 100% zekerheid vast te stellen of iemand een wapen heeft en ja, dan kan je maar beter als eerste schieten voor ze jou te pakken nemen.
Uhm hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik ben meer voor preventief handelen.
pi_162721838
Politie agenten... :')

http://nos.nl/l/2109010
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:43:51 #228
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_162722659
quote:

[..]

Niet voor elke agent.
Verkeersagent, wijkagent, en de "motoragent" zijn allen normale agenten die dat als neventaak hebben. Ze hebben dezelfde opleiding genoten. Enkel door dienstjaren is er verschil.
pi_162723225
BobHGL twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 19:50:32 Speeches bij tocht voor Mitchel Winters, die werd doodgeschoten door de politie in Schiedam. https://t.co/WF8QhAz9Yx reageer retweet

De black-power kneusjes zijn er ook weer. :')
pi_162723440
Die gast pleegt zelfmoord en dan lopen ze vervolgens tijdens die optocht leuzen te scanderen zoals "Politie fascisten, fuck terroristen" of zoiets. :')
pi_162723655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:17 schreef Infection het volgende:
Die gast pleegt zelfmoord en dan lopen ze vervolgens tijdens die optocht leuzen te scanderen zoals "Politie fascisten, fuck terroristen" of zoiets. :')
Volgens mij " Politie racisten, staats terroristen" maar ik kan het mis hebben.
pi_162723679
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:24 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Volgens mij " Politie racisten, staats terroristen" maar ik kan het mis hebben.
Zou ook kunnen, kan het laatste gedeelte niet helemaal goed verstaan. Ik weet in ieder geval wel dat het nergens op slaat. Deze jongen is neergeschoten omdat hij zelfmoord pleegde, niet omdat de desbetreffende agent racistisch is.

Dit is gewoon weer een manier om black-power te verspreiden. Een soort zwarte Ku Klux Klan zeg maar.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 20:25:48 #233
258802 Yreal
henk..!
pi_162723695
Maar wat willen die lui nou precies? Dat snap ik niet helemaal.. Iemand die niet onderdeel is van politie/justitie die ze vertelt dat het geen zelfmoord was?

[ Bericht 42% gewijzigd door Yreal op 03-06-2016 20:31:36 ]
pi_162723787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:25 schreef Infection het volgende:

[..]

Zou ook kunnen, kan het laatste gedeelte niet helemaal goed verstaan. Ik weet in ieder geval wel dat het nergens op slaat. Deze jongen is neergeschoten omdat hij zelfmoord pleegde, niet omdat de desbetreffende agent racistisch is.

Dit is gewoon weer een manier om black-power te verspreiden. Een soort zwarte Ku Klux Klan zeg maar.
Snap ook die hele demonstratie niet.
pi_162723892

Protest in Eindhoven voor die knul: black lifes do matter.
I´m back.
pi_162723928
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Protest in Eindhoven voor die knul: black lives do matter.
Volgende keer ook maar een optocht voor "white lives matter" als er een blanke zelfmoord pleegt dan?
pi_162724065
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:34 schreef Infection het volgende:

[..]

Volgende keer ook maar een optocht voor "white lives matter" als er een blanke zelfmoord pleegt dan?
Ik weet ook niet of mensen van kleur om de haverklap worden doodschoten in NL eigenlijk, anders dan in de VS, waar politie-agenten al hun gewapende vuurwapen in de aanslag houden op het moment dat ze idd een mensen van kleur gewaarworden in hun ooghoeken.
I´m back.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 20:40:40 #238
78780 deedeetee
pi_162724114
Wat heeft zijn huidskleur er mee te maken ? En als de mensen op de foto hierboven representatief zijn voor die knul.... :')
pi_162724393
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Verkeersagent, wijkagent, en de "motoragent" zijn allen normale agenten die dat als neventaak hebben. Ze hebben dezelfde opleiding genoten. Enkel door dienstjaren is er verschil.
Ik weet het niet precies, maar werken ze niet met rangen?
En dan heb je toch executieve medewerkers en niet-executieve medewerkers?
Allemaal geautoriseerd voor dezelfde taken?

Overigens heeft de politie wel gespecialiseerde diensten.
Denk bijv aan de zedenpolitie, kwesties met mensenhandel of de milieudienst.

Heb jij een bron voor jouw statement dat iedere agent van de gemeente-politie dezelfde bevoegdheden heeft?
pi_162724417
RIP
pi_162724557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Protest in Eindhoven voor die knul: black lifes do matter.
Haha, goed intellectuele Twitter ook :')

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_162724641
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:51 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Heb jij een bron voor jouw statement dat iedere agent van de gemeente-politie dezelfde bevoegdheden heeft?
Wat een 0 verhaal.
pi_162725334
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat een 0 verhaal.
Ga je ook nog inhoudelijk reageren?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:54:47 #244
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_162726243
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:51 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Gemeente politie bestaat sedert 1994 niet meer.

Zedenpolitie, mensenhandel en milieudienst bestaan bijna alleen maar uit rechercheurs.
Elke agent heeft dezelfde bevoegdheden. Niet-executieve medewerkers zie je niet veel op straat. Kan je meer denken aan administratieve medewerkers.
pi_162727025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:54 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Gemeente politie bestaat sedert 1994 niet meer.
Ja ik noem het nog steeds zo.
Het is nu vooral regiogebonden dacht ik.

quote:
Zedenpolitie, mensenhandel en milieudienst bestaan bijna alleen maar uit rechercheurs.
Elke agent heeft dezelfde bevoegdheden. Niet-executieve medewerkers zie je niet veel op straat. Kan je meer denken aan administratieve medewerkers.
Jij bedoelt elke agent, uit dezelfde rang?
Een brigadier of surveillant zit in een andere rang en is dus geen politie- agent?
pi_162727236
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:56 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Haha, goed intellectuele Twitter ook :')

[ afbeelding ]
Slechte vergelijking.
pi_162727414
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:25 schreef imikethat het volgende:

[..]

Ik snap de gedachte en ik hoop voor die agent dat het wapen gevonden word maar je moet nooit zomaar wegrennen van de politie :') Als je dat doet moet je wel ernstige angst issues hebben.
pi_162727946
Alsof het wat uitmaakt dat die knul wel of geen vuurwapen had, wel of geen zelfmoord wou plegen. Deze momenten zijn er mooi voor de donkere medemens met een haat jegens de blanke medemens om hun frustratie en haat te uiten. Overal beginnen kleine brandhaarden met irritatie tegenover de blanke medemens, ze gebruiken elke situatie waar een donker persoon bij betrokken is om maar te protesteren tegen het blanke Nederland. En het boeit ze geen flikker wie er nu schuld is, in hun ogen is de blanke man altijd de schuldige :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 03-06-2016 22:52:00 ]
pi_162728388
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:10 schreef Infection het volgende:
BobHGL twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 19:50:32 Speeches bij tocht voor Mitchel Winters, die werd doodgeschoten door de politie in Schiedam. https://t.co/WF8QhAz9Yx reageer retweet
[ afbeelding ]

De black-power kneusjes zijn er ook weer. :')
wat kansloos.
100% suicide by cop ditmen dan zo doen.

trouwens er was iemand die zei waarom de politie niet op been/knie schoot.
ten eerst met een schot in een ledemaat ben je nog steeds niet uitgeschakelt.

ten tweede probeer eens op 10 meter afstand binnen "1" seconde een "knie" te raken.
Zijn zeer weinig mensen die dat kunnen... of willen als je leven er vanaf kan hangen....
pi_162728426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of mensen van kleur om de haverklap worden doodschoten in NL eigenlijk, anders dan in de VS, waar politie-agenten al hun gewapende vuurwapen in de aanslag houden op het moment dat ze idd een mensen van kleur gewaarworden in hun ooghoeken.
Zou dat komen omdat negroide amerikanen zo netjes en ongevaarlijk zijn of omdat verhoudingsgewijs ze het meest geweldadig/vuurwapengevaarlijk bij een staande houding zijn?
pi_162728471
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

[..]

Een brigadier of surveillant zit in een andere rang en is dus geen politie- agent?
je zegt en beweerd een helehoop domme dingen...misschien eerst inlezen voordat je iets zegt?
pi_162728483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:55 schreef flibber het volgende:

[..]

Zou dat komen omdat negroide amerikanen zo netjes en ongevaarlijk zijn of omdat verhoudingsgewijs ze het meest geweldadig/vuurwapengevaarlijk bij een staande houding zijn?
Zit wel een punt. Ik las dat Chicago het gewelddadigste weekend heeft gekend sinds tijden, vorig weekend. 60 doden, 400 gewonden.
I´m back.
pi_162728558
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zit wel een punt. Ik las dat Chicago het gewelddadigste weekend heeft gekend sinds tijden, vorig weekend. 60 doden, 400 gewonden.
genoeg docu's en beelden van "zwarte wijken".
Net als marokkanen hier. Het neukt maar wat aan, leeft op straat en "status" is belangrijker dan studie/opleiding.
En scoren het hoogst qua criminaliteit en geweld.

En het dan raar vinden als een agent met de vinger aan de trekker een auto benaderd met een zwart persoon er in.

Die agent wil savonds ook gewoon weer zijn vrouw en kind gedag kunnen zeggen....
pi_162728630
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 23:00 schreef flibber het volgende:

[..]

genoeg docu's en beelden van "zwarte wijken".
Net als marokkanen hier. Het neukt maar wat aan, leeft op straat en "status" is belangrijker dan studie/opleiding.
En scoren het hoogst qua criminaliteit en geweld.

En het dan raar vinden als een agent met de vinger aan de trekker een auto benaderd met een zwart persoon er in.

Die agent wil savonds ook gewoon weer zijn vrouw en kind gedag kunnen zeggen....
Neemt niet weg dat het niet okee is, toch.
I´m back.
pi_162728663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 23:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het niet okee is, toch.
nee idd, de zwarte gemeenschap/marokkaanse gemeenschap moet eens zorgen dat ze wat maken van het leven en minder crimineel/gewelddadig zijn.
pi_162728686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 23:04 schreef flibber het volgende:

[..]

nee idd, de zwarte gemeenschap/marokkaanse gemeenschap moet eens zorgen dat ze wat maken van het leven en minder crimineel/gewelddadig zijn.
Ja, dat is zo.
Dit onderhavige geval vind ik persoonlijk dat het toch vrij vaag is...
I´m back.
pi_162728917
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:57 schreef flibber het volgende:

[..]

je zegt en beweerd een helehoop domme dingen...misschien eerst inlezen voordat je iets zegt?
Ik stel serieuze vragen.
Je zou ze ook kunnen beantwoorden, ipv op de man te spelen.
Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren door uit te leggen waarom jij vindt dat ik domme dingen beweer.
Ik weet niet precies hoe het zit, zoals ik eerder aangaf.

Wat mijn punt was, is dat zulke soort situaties toch om een soort professionals vragen. Vind ik.
pi_162730871
Deze jongen was in zijn vrije tijd een Jehova getuigen volgens zijn oma. Dus je kunt aannemen dat hij christelijk is. In de christendom is zelfmoord (door bv ophanging, van flat springen etc.) een ernstige zonde en een enkeltje hel volgens de christenen. Dus liet hij zich doden door een politie kogel, zodat het geen zelfmoord is??
Geen sig.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 00:29:40 #259
258802 Yreal
henk..!
pi_162730959
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:25 schreef Knudde het volgende:
Deze jongen was in zijn vrije tijd een Jehova getuigen volgens zijn oma. Dus je kunt aannemen dat hij christelijk is. In de christendom is zelfmoord een ernstige zonde en een enkeltje hel volgens de christenen. Dus liet hij zich doden door een politie kogel, zodat het geen zelfmoord is??
die gedachte had ik ook eventjes
pi_162731012
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

die gedachte had ik ook eventjes
Ik denk dat het ook zo is, maar je kunt God niet voor de gek houden :') toch??
Geen sig.
pi_162731859
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:23 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ga je ook nog inhoudelijk reageren?
Dat heb ik al gedaan.
pi_162731872
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:31 schreef Knudde het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook zo is, maar je kunt God niet voor de gek houden :') toch??
Dat kan wel. Dat doen gelovigen dagelijks.
pi_162732184
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een kickboxer behoeft geen wapen daar zijn of is zijn lichaam het wapen, toch praat ik het doodschieten niet goed, politie hoort ook voor die mensen getraind te zijn is mijn mening.
pi_162732221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een kickboxer behoeft geen wapen daar zijn of is zijn lichaam het wapen, toch praat ik het doodschieten niet goed, politie hoort ook voor die mensen getraind te zijn is mijn mening.
Daarom gaat het ook ook niet vaak mis. Een Thai boxer is wel een wapen trouwens.
pi_162732244
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daarom gaat het ook ook niet vaak mis. Een Thai boxer is wel een wapen trouwens.
Een straat vechter niet?

Hoort een agent niet beter getraind te zijn?
pi_162732265
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een straat vechter niet?

Hoort een agent niet beter getraind te zijn?
Men kijk naar je achtergrond. Terecht.

Ja. Maar laten we eerlijk zijn. Wat is de werkelijke opleiding van een agent? En wat betalen we ervoor?
pi_162732274
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men kijk naar je achtergrond. Terecht.

Ja. Maar laten we eerlijk zijn. Wat is de werkelijke opleiding van een agent? En wat betalen we ervoor?
Voor wat ze leveren betaal ik meer als genoeg, denk nog teveel?
pi_162732297
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor wat ze leveren betaal ik meer als genoeg, denk nog teveel?
Nee. Men wordt slecht betaald. Hoe dat ander moet weet ik ook niet. Maar je vraagt teveel van laag opgeleide mensen.
pi_162732404
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Men wordt slecht betaald. Hoe dat ander moet weet ik ook niet. Maar je vraagt teveel van laag opgeleide mensen.
Als meer betalen dan ook betere prestaties vind ik, en dan niet in de vorm van bekeuringen maar in de vorm van boeven vangen.
pi_162732416
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als meer betalen dan ook betere prestaties vind ik, en dan niet in de vorm van bekeuringen maar in de vorm van boeven vangen.
Je mag dan meer eisen. Nu heb je gewoon lbo mensen vaak. Wat verwacht je dan voor het geld en opleiding?
pi_162732434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je mag dan meer eisen. Nu heb je gewoon lbo mensen vaak. Wat verwacht je dan voor het geld en opleiding?
Wat dacht je wat of welke opleiding een straatvechter genoten heeft?
pi_162732452
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat dacht je wat of welke opleiding een straatvechter genoten heeft?
Die hebben verder geen functie.
pi_162732468
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die hebben verder geen functie.
Wat betreft dat meer eisen zo denk ik ook andersom, goed werk goede betaling!
Slechter werk mindere betaling, of waar dacht jezelf aan?
pi_162732493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat betreft dat meer eisen zo denk ik ook andersom, goed werk goede betaling!
Slechter werk mindere betaling, of waar dacht jezelf aan?
Dat je meer moet vragen van mensen. Maar daar moet je voor betalen. Het is wat raar dat je met mensen praat die duidelijk geen ervaring hebben maar wel een pistool dragen. Met trots.
pi_162732582
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat je meer moet vragen van mensen. Maar daar moet je voor betalen. Het is wat raar dat je met mensen praat die duidelijk geen ervaring hebben maar wel een pistool dragen. Met trots.
Okee meer betalen krijgt de burger ook meer?
Het glas is halfleeg of is het halfvol?
En dan kan ik wel janken dat het halfleeg is, doe ik er zelf iets aan om het van halfleeg naar halfvol te krijgen?
pi_162732614
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 02:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Okee meer betalen krijgt de burger ook meer?
Het glas is halfleeg of is het halfvol?
En dan kan ik wel janken dat het halfleeg is, doe ik er zelf iets aan om het van halfleeg naar halfvol te krijgen?
Dat weet ik niet. Het is in elk geval geen idee een MAVO scholier een wapen te geven. Ik heb het gezien. Voor mij werkt het niet. Dus moet je hoger opgeleide mensen aannemen. En daarvoor betalen.
pi_162732637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 02:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Het is in elk geval geen idee een MAVO scholier een wapen te geven. Ik heb het gezien. Voor mij werkt het niet. Dus moet je hoger opgeleide mensen aannemen. En daarvoor betalen.
In iedere groep zijn er volgens mij zieke mensen die er misschien niet mee om kunnen gaan met macht?
Of bij hoogopgeleide mensen of bij laag opgeleide mensen denk ik?
Regelmatige screenen lijkt me dan een optie of niet?
pi_162732659
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 02:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

In iedere groep zijn er volgens mij zieke mensen die er misschien niet mee om kunnen gaan met macht?
Of bij hoogopgeleide mensen of bij laag opgeleide mensen denk ik?
Regelmatige screenen lijkt me dan een optie of niet?
Een goed idee. Het gebeurt niet. Het een wapen mee naar huis nemen. Het gebeurt. Het daar laten zien op een feestje. In Nederland. Heeft het te maken met opleiding?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 03:02:06 #279
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162732967
Zag ik nu werkelijk op het nieuws dat men het lef heeft gehad om met spandoeken 'all black life matters' te gaan lopen? Deze idioten moeten zich diep en diep schamen om hun zelf in stand gehouden racisme! Walgelijk!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162733251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 03:02 schreef Andromache het volgende:
Zag ik nu werkelijk op het nieuws dat men het lef heeft gehad om met spandoeken 'all black life matters' te gaan lopen? Deze idioten moeten zich diep en diep schamen om hun zelf in stand gehouden racisme! Walgelijk!
Het enge is dat veel zwarte mensen gewoon niet zo denken. Het gaat vaak over zwarte mensen in het westen die zich enorm gediscrimineerd voelen. Men kijkt niet naar hoe men zelf denkt over andere mensen. Je bent gekleurd dus is er iets mis met je.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 07:01:31 #281
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_162733327
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Sinds 2014 zijn ook de regio's komen te vervallen. Het is nu de Nationale Politie. Echter wel onderverdeeld in Eenheden. bijv. Amsterdam, Rotterdam, Noord-Nederland enz

quote:
De surveillant is, over het algemeen, niet vuurwapendragend en zal derhalve niet naar zulke meldingen gaan. De overige politiemensen, agent, hoofdagent enz, zullen dat wel gaan en zullen alszijnde professional optreden.
pi_162734473
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 01:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan.
Zeggen dat je het een 0 verhaal vindt, zonder enige uitleg of reden te geven waarom jij dat vindt, noem ik nou niet bepaald inhoudelijk.
pi_162734486
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:53 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Zeggen dat je het een 0 verhaal vindt, zonder enige uitleg of reden te geven waarom jij dat vindt, noem ik nou niet bepaald inhoudelijk.
Het verhaal is redelijk duidelijk. Het jezelf aangeven etc. .....
pi_162734528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 07:01 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Sinds 2014 zijn ook de regio's komen te vervallen. Het is nu de Nationale Politie. Echter wel onderverdeeld in Eenheden. bijv. Amsterdam, Rotterdam, Noord-Nederland enz

[..]

De surveillant is, over het algemeen, niet vuurwapendragend en zal derhalve niet naar zulke meldingen gaan. De overige politiemensen, agent, hoofdagent enz, zullen dat wel gaan en zullen alszijnde professional optreden.
Ok duidelijk.
Maar deze hebben niet allemaal dezelfde bevoegdheden, neem ik aan.

Ben je politie- agent (geweest) of zo? :P
pi_162734569
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:57 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ok duidelijk.

Er zijn mensen bij de politie die mogen schieten.....en mensen die dat niet mogen.
pi_162734575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het verhaal is redelijk duidelijk. Het jezelf aangeven etc. .....
:?
pi_162734586
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:01 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

:?
Je begrijpt het verhaal toch wel?
pi_162734587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn mensen bij de politie die mogen schieten.....en mensen die dat niet mogen.
Er zijn wel meer bevoegdheden, neem ik aan.
pi_162734597
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:02 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Er zijn wel meer bevoegdheden, neem ik aan.
Deze agent had blijkbaar de macht te mogen schieten. Daar vroeg de man ook duidelijk om.
pi_162734631
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je begrijpt het verhaal toch wel?
Misschien heb ik jou reactie (je 0 verhaal reactie) op mijn post verkeerd geïnterpreteerd?
pi_162734635
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:05 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Misschien heb ik jou reactie (je 0 verhaal reactie) op mijn post verkeerd geïnterpreteerd?
Dat kan.
pi_162734677
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Deze agent had blijkbaar de macht te mogen schieten. Daar vroeg de man ook duidelijk om.
Uiteraard zal die agent bevoegd zijn om te mogen schieten.
Waar die jongen om gevraagd heeft, laat ik maar even in het midden.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:07:24 #293
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_162738918
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:57 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ok duidelijk.

Qua geweld en ambtshandelen dezelfde bevoegdheden. En idd de een kan schieten en de ander niet. Enkel omdat de een een vuurwapen draagt en de ander niet.
Duidelijk? ;)
pi_162739442
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:07 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Qua geweld en ambtshandelen dezelfde bevoegdheden. En idd de een kan schieten en de ander niet. Enkel omdat de een een vuurwapen draagt en de ander niet.
Duidelijk? ;)
Mwa valt tegen.

Ik dacht dat bijv een surveillant en een hoofdagent andere bevoegdheden hebben.
Dat die bevoegdheden verschillen per rang. Heb je misschien ook een goede bron?

Verder doet het niet af aan mijn mening dat dit soort situaties voorkomen zouden kunnen worden door een soort gespecialiseerde of professionals in te zetten. Dat iedere agent hiervoor bevoegd is vind ik onprofessioneel.
pi_162741111
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Mwa valt tegen.

Ik dacht dat bijv een surveillant en een hoofdagent andere bevoegdheden hebben.
Dat die bevoegdheden verschillen per rang. Heb je misschien ook een goede bron?

Verder doet het niet af aan mijn mening dat dit soort situaties voorkomen zouden kunnen worden door een soort gespecialiseerde of professionals in te zetten. Dat iedere agent hiervoor bevoegd is vind ik onprofessioneel.
Hoe zie je dat voor je? Een speciale professional voor elk geval? Of lokt iemand het gewoon zelf uit?
pi_162743114
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Een speciale professional voor elk geval? Of lokt iemand het gewoon zelf uit?
In ieder geval voor de (on)gewapende gevallen.
pi_162747534
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

In ieder geval voor de (on)gewapende gevallen.
Je bent agent of niet.
pi_162748390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 03:02 schreef Andromache het volgende:
yep.!

pi_162748475
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:55 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

yep.!

[ afbeelding ]

Idioot. Ook triest voor normale zwarte mensen.
pi_162750539
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je bent agent of niet.
Jij vraagt toch hoe ik dit zie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')