Die bleek volgens de verhalen trouwens achteraf alleen een 'aardappelschilmesje' bij zich te hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan streep ik die optie weg, dank ervoor!
Wat mij betreft niet, maar voor mij mag de politie wel schieten ja. Op de benen bijvoorbeeld. Hadden ze hem gewoon moeten laten lopen "oh wat jammer, hij luisterde niet". Wel, zo ga je inderdaad veel criminelen te pakken krijgen, hopen dat ze naar de politie luisterenquote:Op woensdag 1 juni 2016 07:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En als je dat niet doet, dan staat daar de doodstraf op?
Ben je al eens een carnevals kostuum winkel binnen gestapt?quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat zou opgaan als het politie was zonder uniform misschien. Het boeit toch weinig dat je een politie agent niet kent?.
Jij gaat er vanuit dat elke politieagent die je tegenkomt een gast in een carnavalskostuum is? Of wat wil je precies zeggen. De kans daarop is quasi nihil als je het mij vraagt. Ik heb in m'n leven enkel nog maar echte politieagenten tegengekomen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben je al eens een carnevals kostuum winkel binnen gestapt?
Waar ik vanuit ga beslis ikzelf zonder legitimatie krijgen ze van mij niks!quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat elke politieagent die je tegenkomt een gast in een carnavalskostuum is? Of wat wil je precies zeggen. De kans daarop is quasi nihil als je het mij vraagt. Ik heb in m'n leven enkel nog maar echte politieagenten tegengekomen.
Ja da's prima. Maar hoe vraag je de legimitatie als je ervandoor gaat? Ik vind dat geen verkeerde reflex, maar als men je beveelt om te wachten, kun je toch gewoon wachten en dan meteen vragen naar de legimitatie?quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar ik vanuit ga beslis ikzelf zonder legitimatie krijgen ze van mij niks!
Net zoals ik gedrag bekijk, gaan ze me op de dorpel van de auto zitten en leunen ze ertegen spreek ik ze erop aan!
Zo is het maar net ik zou ook wachten, zou me zelfs plat op de grond leggen, hont wat ik ben totdat het tegendeel bewezen is!quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:23 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja da's prima. Maar hoe vraag je de legimitatie als je ervandoor gaat? Ik vind dat geen verkeerde reflex, maar als men je beveelt om te wachten, kun je toch gewoon wachten en dan meteen vragen naar de legimitatie?
Ben jij ook zo iemand denkt die denkt dat ie zich 'onderwerpt aan de politie' omdat ie gehoor geeft aan iemand die het grondwettelijk recht heeft om je staande te houden, mits een goede reden? En vooralsnog is "sterk gelijken op een voortvluchtige" een heel goede reden, al was het maar om allicht daarna te kunnen zien dat het niet de persoon is die gezocht wordt. Ik snap niet wat daar zo erg of moeilijk aan is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo is het maar net ik zou ook wachten, zou me zelfs plat op de grond leggen, hont wat ik ben totdat het tegendeel bewezen is!
Interessant is dat altijd. Ik heb een hoop wapentuig op straat gezien (quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die bleek volgens de verhalen trouwens achteraf alleen een 'aardappelschilmesje' bij zich te hebben.
Ik weet niet wat het is met cocaïne icm aardappelschilmesjes. Ik ben er wel achter dat cocaïne opvallend vaak een rol speelt bij 'onverwachte' en erg agressieve moorden, waarbij de dader later ook niet echt kan aangeven wat hem nou bezielde.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Interessant is dat altijd. Ik heb een hoop wapentuig op straat gezien (), maar nog nooit een aardappelschilmesje. Doorgesnoven gekkies die door de politie worden neergeschoten hebben er echter negen van de tien keer een. Wat is het met cocaïne dat je van een lijntje blijkbaar een fascinatie voor aardappelschilmesjes krijgt?
Ze weten niet welke rol het slachtoffer speelde in dit incident. Een dode, maar wat die nou precies deed dat weten ze niet. Dat is naar mijn mening al voldoende om te concluderen dat ze de feiten niet op een rijtje hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wie zegt dat de politie de feiten niet op een rijtje heeft? De politie gaat gedurende het onderzoek natuurlijk niet allemaal informatie naar buiten brengen, dat wil niet zeggen dat ze het niet weten.
Gewoon eerst schieten. Vragen stellen kan later altijd nog. Of niet, natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:26 schreef starla het volgende:
[..]
Ze weten niet welke rol het slachtoffer speelde in dit incident. Een dode, maar wat die nou precies deed dat weten ze niet. Dat is naar mijn mening al voldoende om te concluderen dat ze de feiten niet op een rijtje hebben.
De dader is ook al een raadsel.
Wie belde is ook een raadsel.
Waarschijnlijk is er niet eens geschoten, althans, ze hebben daarvoor nog geen positieve aanknopingspunten gevonden.
De scooter, die vergeten we voor het gemak even.
Prutsers in uniform FTW!
Ik weet het niet waar het op lijkt?quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Het lijkt nu op een vorm van zelfmoord. Ik hoorde het zojuist in het half-vijf-nieuwsbulletin op Radio 1.
http://nos.nl/artikel/210(...)ood-te-schieten.html
Uitgelokt nog wel?quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Het lijkt nu op een vorm van zelfmoord. Ik hoorde het zojuist in het half-vijf-nieuwsbulletin op Radio 1.
'Suicide by cop', noemen ze dit in de USA.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uitgelokt nog wel?
Moet ik eens proberen om erop in te gaan als ze me uitlokken om iets te zeggen?
Ik mag toch hopen dat het land hier zich nog niet op dat niveau bevindt voorlopig.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
'Suicide by cop', noemen ze dit in de USA.
Zoals het verhaal nu is kan ik zo snel geen reden bedenken waarom de agent dan heeft geschoten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:32 schreef Idisrom het volgende:
"Bronnen zeggen dat de man bij pogingen hem aan te houden heeft geroepen "Schiet dan, schiet dan" of iets soortgelijks. "quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Geen keuze is altijd nog beter als ze te geven wat ze willen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:10 schreef jogy het volgende:
[..]
"Bronnen zeggen dat de man bij pogingen hem aan te houden heeft geroepen "Schiet dan, schiet dan" of iets soortgelijks. "
Tja dan heb je als agent inderdaad geen keuze.
Ik weet nu niet zeker of je door had dat ik sarcastisch was of niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geen keuze is altijd nog beter als ze te geven wat ze willen?
mitchel is bijna mitch, zou mitch ook gevraagd hebben voor die nekklem?
Ze weten dat er een melding is gedaan van een vuurwapengevaarlijke overvaller die geschoten zou hebben en dat het slachtoffer aan het signalement voldeed.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:26 schreef starla het volgende:
[..]
Ze weten niet welke rol het slachtoffer speelde in dit incident. Een dode, maar wat die nou precies deed dat weten ze niet. Dat is naar mijn mening al voldoende om te concluderen dat ze de feiten niet op een rijtje hebben.
De dader is ook al een raadsel.
Wie belde is ook een raadsel.
Waarschijnlijk is er niet eens geschoten, althans, ze hebben daarvoor nog geen positieve aanknopingspunten gevonden.
De scooter, die vergeten we voor het gemak even.
Prutsers in uniform FTW!
In de Telegraaf lees in nu dat hij de indruk zou hebben gewekt dat hij een wapen zou pakken/zou gaan schieten. Althans, dat de omstander/politie vond dat hij die indruk wekte.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:10 schreef jogy het volgende:
[..]
"Bronnen zeggen dat de man bij pogingen hem aan te houden heeft geroepen "Schiet dan, schiet dan" of iets soortgelijks. "
Tja dan heb je als agent inderdaad geen keuze.
Oké, niet geheel onwaarschijnlijk maar ben ik paranoïde als ik deze berichtgeving met een korrel zout neem? Heel sneu allemaal, dat vooral.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
In de Telegraaf lees in nu dat hij de indruk zou hebben gewekt dat hij een wapen zou pakken/zou gaan schieten. Althans, dat de omstander/politie vond dat hij die indruk wekte.
http://m.telegraaf.nl/art(...)lbewust-neerschieten
Fijne familiequote:De doodgeschoten man in Schiedam heeft zijn eigen signalement doorgegeven in een 112-melding.
Dat bevestigt het Openbaar Ministerie (OM) woendag. Het OM "houdt er ernstig rekening mee" dat de man bewust de confrontatie met de politie opzocht.
Een familielid van de gedode man herkende zijn stem in de melding. De beller zegt dat hij is beroofd en beschoten en geeft een signalement door van de dader. Naast de gedode man is de telefoon gevonden waarmee de melding is gedaan. Het signalement leek op dat van de man met wie de politie in het park werd geconfronteerd.
quote:Opvallend genoeg is de vader van de man ook doodgeschoten door de politie. Dat gebeurde in augustus 2010, in Nijmegen. Volgens de politie had hij geprobeerd een agent te steken met een schilmes.
De familie heeft geprobeerd om via een zogeheten artikel 12-procedure vervolging van de betrokken agenten af te dwingen. Het gerechtshof oordeelde dat zij de ambtsinstructie hadden gevolgd en uit noodweer hadden geschoten.
Moeten slachtoffers volgende keer op kantooruren langskomen en een aanvraag in drievoud voor uitruk aanvragen of wat?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:52 schreef Za het volgende:
Hoe vaak rukt de politie eigenlijk uit wanneer iemand zegt beroofd te zijn?
In dit geval zelfs zonder dat de aangever zich laat zien, een signalement per telefoon is afdoende.
Probeer maar eens ergens aangifte te doen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:57 schreef Nobu het volgende:
Moeten slachtoffers volgende keer op kantooruren langskomen en een aanvraag in drievoud voor uitruk aanvragen of wat?
Lijkt me vooral erg verstandig als er mogelijk een overvaller met een vuurwapen rondloopt. Het is niet alsof de politie de eerste persoon die enigszins aan het signalement voldoet neerschiet zodra ze hem tegenkomen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Probeer maar eens ergens aangifte te doen.
Los daarvan, de politie die direct uitrukt op basis van een telefonisch signalement, het is wat risky vind je niet?
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_iedereen___.htmlquote:Op woensdag 1 juni 2016 14:44 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
In B4 de onvermijdelijke stille tocht en "het was zo'n lieve jongen!"
quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
'Suicide by cop', noemen ze dit in de USA.
(Woning)overvallen en straatroven zijn prio-1 meldingen, dus in principe altijd. Daarbij is een signalement (en/of kenmerken vluchtvoertuig) dat het slachtoffer of de getuige doorgeeft aan de meldkamer vrij essentieel voor de politie om een verdachte aan(/staande) te kunnen houden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:52 schreef Za het volgende:
Hoe vaak rukt de politie eigenlijk uit wanneer iemand zegt beroofd te zijn?
In dit geval zelfs zonder dat de aangever zich laat zien, een signalement per telefoon is afdoende.
Maandag avond gebeurd, maar vandaag is alles al bekend en zelfs al doorgespeeld aan de media, stem herkend, telefoongegevens gecheckt.
twitter:NUnl twitterde op woensdag 01-06-2016 om 23:51:06Familie van door politie gedode man Schiedam doet aangifte: https://t.co/9TNc4Woroa reageer retweet
quote:Advocaat: familie Mitchel Winters doet aangifte
Redactie | 01-06-2016
HILVERSUM / SCHIEDAM - De nabestaanden van Mitchel Winters gaan aangifte doen tegen de agent die de 21-jarige jongen heeft doodgeschoten. Dat zei advocaat Gerald Roethof vanavond in RTL Late Night. Hij treedt op namens de familie.
"Het gaat erom dat de familie duidelijk wil maken dat het onacceptabel is dat iemand die gezond en ongewapend uit huis ging, op gegeven moment wordt doodgeschoten", aldus de advocaat. "De familie wil duidelijk maken dat er ten onrechte dodelijke schoten zijn gelost."
Volgens Roethof moet onderzoek uitwijzen of de 21-jarige jongeman uit Capelle aan den IJssel inderdaad gedreigd heeft te gaan schieten. Het Openbaar Ministerie stelt dat dit is gebeurd. "Op dit moment is er alleen een verklaring van de persoon die wat mij betreft vanaf morgen verdachte is. Want dan wordt er aangifte gedaan", aldus Roethof.
De familie van Mitchel Winters acht het onwaarschijnlijk dat hij zelfmoord heeft willen plegen. "Het is nog maar de vraag of Mitchel dit zo gewild heeft. Het zou kunnen", zei Roethof. "Want laten we eerlijk zijn: hoe vaak worden er geen valse 112-meldingen gedaan? En is het zo dat iedereen die een valse 112-melding doet, zelfmoord wil plegen. De gedachte en de stelling dat iemand zelfmoord heeft willen plegen door politiekogels, is veel te kort door de bocht."
Het Openbaar Ministerie liet vandaag weten dat een familielid heeft bevestigd dat de stem van de persoon die via 112 de politie informeerde dat er in het Beatrixpark een beroving had plaatsgevonden, de stem van Winters is. Ook zou de telefoon waarmee de oproep werd gedaan, in de directe omgeving van het schietincident zijn gevonden.
Dit laatste vergeet die advocaat voor het gemak even erbij te vermelden.quote:Doodgeschoten Mitchel (21) liet afscheidsbrief achter’
Gepubliceerd: Woensdag 21:25 Update: Woensdag 23:31
Bij Hart van Nederland heeft zich een getuige gemeld die de zelfmoordbrief heeft gevonden van de 21-jarige Mitchel Winters. De jongen uit Capelle aan den IJssel werd afgelopen maandag doodgeschoten door een politieagent.
De getuige vertelt hoe hij maandagavond samen met een vriend in het Beatrixpark liep en Mitchel tegenkwam. Even verderop treffen ze een zwarte rugzak aan met daarin een tablet. Deze blijkt later van Mitchel Winters te zijn. Op de tablet staat een foto van Mitchel en een afscheidsbrief met de tekst:
“Ik hou van je. Goodbye my love. PS: Vertel het haar.” De politie gaat ervan uit dat de 21-jarige Mitchel Winters zijn dood mogelijk zelf heeft uitgelokt
Hoe durven ze!!quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NUnl twitterde op woensdag 01-06-2016 om 23:51:06Familie van door politie gedode man Schiedam doet aangifte: https://t.co/9TNc4Woroa reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Tja de ene durft het een de ander durft het ander, ik zou niet met ATAG op mijn borst durven rondlopen.quote:
quote:Leven van oma op de kop: 'Eerst Jerry en nu Mitchell'
Jasper van Gruijthuijsen / Henk van Gelder
2-6-16 - 00:24
’Wij konden nergens met ons verdriet en woede heen’
In 2010 schoten agenten in Nijmegen haar zoon Jerry dood. Nu is ook kleinzoon Mitchel door politiekogels om het leven gekomen. Voor Linda Seeger (65) staat het leven opnieuw op de kop.
Het is bizar, zegt oma Linda Seeger. "Eerst Jerry en nu wordt Mitchel door de politie doodgeschoten." In haar flatje in de Nijmeegse wijk Lindenholt grijpt de kleine 65-jarige vrouw de tafel vast. Ze sluit haar ogen. Alsof ze duizelig is en niet wil vallen.
"Laat maar Wim, het gaat wel weer", zegt ze tegen haar man. Aan tafel zit Wim Seeger sigaretten te draaien. Hij moet iets om handen hebben, verklaart de 71-jarige. "Stress, het verdriet. Dan ga je vanzelf wel roken."
Sinds maandag bekend werd dat kleinzoon Mitchel in Schiedam door de politie is doodgeschoten, roetsjt Linda Seeger (65) over een emotionele achtbaan. Heen en weer geslingerd tussen verdriet en woede. Ze rouwt om kleinzoon Mitchel. Hij heeft mogelijk de confrontatie met de politie uitgelokt en zo zelfmoord gepleegd. Oma en opa geloven er niets van. Haar ogen schieten vol vuur, de woede laait op. Alles rondom de dood van Jerry - op die fatale dag 20 augustus 2010 - is in één klap komen bovendrijven, beaamt de Nijmeegse.
Haar 40-jarige zoon Jerry Landveld wordt die dag in Nijmegen dodelijk getroffen door een serie politiekogels. Bij Jerry zijn die dag de stoppen doorgeslagen. In een psychose bedreigt hij een fietsster en zijn moeder en steekt hij een huisgenoot in de Lidl met een aardappelschilmesje. Daarna gaat hij er met zijn auto vandoor en krijgt hij de politie achter zich aan. Tijdens de achtervolging trapt hij plotseling op de rem, waardoor het politiebusje achter op zijn rode Opel Astra botst.
Aardappelschilmesje
Als Jerry een agent met een aardappelmesje bedreigt, volgen de gebeurtenissen elkaar snel op. Als een politiehond hem bij zijn aanhouding bijt, steekt de Nijmegenaar het dier een paar keer. Hij zwaait met het schilmes naar de hondenbegeleider, die de hond wil wegtrekken. De hondenbegeleider schiet daarop gericht. Jerry wordt gedood door acht politiekogels. Het incident neemt nog geen twee minuten in beslag.
De agenten hebben destijds excessief geweld gepleegd, meent de familie. Nee, oordelen openbaar ministerie en Gerechtshof in Arnhem, het was noodweer. In de hectiek en het spanningsmoment konden de agenten de agressieve Jerry niet op een andere manier stoppen, vinden de rechters. Dat was 2011. Vijf jaar later zit Linda Seeger nog vol wrok over die uitspraak. "Het voelt nog steeds alsof we zijn weggezet als een stuk vuil. Wij konden nergens met ons verdriet en onze woede heen. Men vindt ons toch maar criminelen."
Normale gang
Het verdriet om Jerry slijt niet, zegt ze. Desondanks nam het leven weer een normale gang. Tot het telefoontje over Mitchel. Een agent schoot de 21-jarige inwoner van Capelle aan de IJssel maandagavond even na 19,30 uur in het Prinses Beatrixpark in Schiedam dood.
Linda Seeger had een goed contact met haar kleinzoon, al zag ze hem niet vaak. 'Mitch' is de middelste van drie zonen van Jerry. Alledrie de broers zijn verwekt bij een andere vrouw, vertelt oma. ,,Mijn zoon Jerry had vier vrouwen. Mitch werd opgevoed door zijn moeder en zijn stiefvader. Jerry bemoeide zich daar niet mee. Drie jaar geleden zag ik Mitch voor het laatst. Hij woonde toen nog in Rotterdam, vlakbij zijn jongste broer. Mitch was een rustige jongen. Echt waar. Hij was bij de Jehova-getuigen gegaan. Hij ging voor zijn geloof langs de deuren. Wat hij voor beroep of werk deed weet ik niet. Ook niet wat hij in zijn vrije tijd uitspookte. Ik weet niet of hij nog een vaste vriendin heeft. De familie is gek van verdriet. Ik heb ze nog niet eens kunnen bereiken."
In het onderzoek zijn getuigen gehoord en in het park is technisch onderzoek gedaan. Ook is de betrokken politieagent gehoord. Of zijn dood gedegen wordt onderzocht? Zowel Linda als Wim heeft er weinig tot geen vertrouwen in. "Ik wil geen hekel hebben aan de politie, maar...." Ze zwijgt, slikt tranen weg. Wim steekt nogmaals een sigaret op. "Wij geloven niets van het verhaal dat Mitch zelfmoord heeft gepleegd."
quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
![]()
Triest voor die nabestaanden die aanwezig waren bij de zelfmoord van een familielid en dat familielid niet hebben kunnen ompraten. Althans ze waren er bij aanwezig toch, hoe weten ze anders dat er onterecht is geschoten?quote:Volgens de nabestaanden is er ten onrechte geschoten, aldus de advocaat.
Snap jij het verhaal wel?quote:Op donderdag 2 juni 2016 01:00 schreef MrSweets het volgende:
Ik snap niet waarom er geen andere middelen zijn om een ongewapend iemand te stoppen zonder hem dood te schieten...
Dus Mitchel belt 112 om te melden dat hij is overvallen en dat zijn tas is meegenomen door de overvaller, en op zeker punt wordt deze tas dan die avond door een getuige gevonden, ergens in het park, iig niet in het beheer van Mitchel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:28 schreef Pleun2011 het volgende:
De getuige vertelt hoe hij maandagavond samen met een vriend in het Beatrixpark liep en Mitchel tegenkwam. Even verderop treffen ze een zwarte rugzak aan met daarin een tablet. Deze blijkt later van Mitchel Winters te zijn. Op de tablet staat een foto van Mitchel en een afscheidsbrief met de tekst:
Hij gaf zijn eigen signalement op en vluchtte toen de politie kwam. Beetje raar voor iemand die overvallen is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 03:53 schreef Za het volgende:
[..]
Dus Mitchel belt 112 om te melden dat hij is overvallen en dat zijn tas is meegenomen door de overvaller, en op zeker punt wordt deze tas dan die avond door een getuige gevonden, ergens in het park, iig niet in het beheer van Mitchel.
Hoe zeker is het eigenlijk dat hij niet overvallen is, indien hij daar melding van deed en getuigen zijn tas daar ergens gevonden hebben?
Heel raar inderdaad dat naastbetrokkenen hier niet echt objectief naar kunnen kijken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 05:45 schreef Molo het volgende:
Dat verhaal van oma
3 jaar dat jong niet gezien, weet niets van hoe zijn leven nu is, maar wel haar oordeel klaar hebben over dat zelfmoord echt niet kan kloppen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |