abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162669662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan streep ik die optie weg, dank ervoor!
Die bleek volgens de verhalen trouwens achteraf alleen een 'aardappelschilmesje' bij zich te hebben.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:10:19 #102
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162669672
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En als je dat niet doet, dan staat daar de doodstraf op?
Wat mij betreft niet, maar voor mij mag de politie wel schieten ja. Op de benen bijvoorbeeld. Hadden ze hem gewoon moeten laten lopen "oh wat jammer, hij luisterde niet". Wel, zo ga je inderdaad veel criminelen te pakken krijgen, hopen dat ze naar de politie luisteren :') :D :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_162669799
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:08 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat zou opgaan als het politie was zonder uniform misschien. Het boeit toch weinig dat je een politie agent niet kent? :').
Ben je al eens een carnevals kostuum winkel binnen gestapt?
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:20:54 #104
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162669994
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben je al eens een carnevals kostuum winkel binnen gestapt?
Jij gaat er vanuit dat elke politieagent die je tegenkomt een gast in een carnavalskostuum is? Of wat wil je precies zeggen. De kans daarop is quasi nihil als je het mij vraagt. Ik heb in m'n leven enkel nog maar echte politieagenten tegengekomen.
- Charlton Heston
pi_162670038
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat elke politieagent die je tegenkomt een gast in een carnavalskostuum is? Of wat wil je precies zeggen. De kans daarop is quasi nihil als je het mij vraagt. Ik heb in m'n leven enkel nog maar echte politieagenten tegengekomen.
Waar ik vanuit ga beslis ikzelf zonder legitimatie krijgen ze van mij niks!
Net zoals ik gedrag bekijk, gaan ze me op de dorpel van de auto zitten en leunen ze ertegen spreek ik ze erop aan!
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:23:18 #106
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162670066
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar ik vanuit ga beslis ikzelf zonder legitimatie krijgen ze van mij niks!
Net zoals ik gedrag bekijk, gaan ze me op de dorpel van de auto zitten en leunen ze ertegen spreek ik ze erop aan!
Ja da's prima. Maar hoe vraag je de legimitatie als je ervandoor gaat? Ik vind dat geen verkeerde reflex, maar als men je beveelt om te wachten, kun je toch gewoon wachten en dan meteen vragen naar de legimitatie?
- Charlton Heston
pi_162670108
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:23 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja da's prima. Maar hoe vraag je de legimitatie als je ervandoor gaat? Ik vind dat geen verkeerde reflex, maar als men je beveelt om te wachten, kun je toch gewoon wachten en dan meteen vragen naar de legimitatie?
Zo is het maar net ik zou ook wachten, zou me zelfs plat op de grond leggen, hont wat ik ben totdat het tegendeel bewezen is!
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:26:32 #108
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162670167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo is het maar net ik zou ook wachten, zou me zelfs plat op de grond leggen, hont wat ik ben totdat het tegendeel bewezen is!
Ben jij ook zo iemand denkt die denkt dat ie zich 'onderwerpt aan de politie' omdat ie gehoor geeft aan iemand die het grondwettelijk recht heeft om je staande te houden, mits een goede reden? En vooralsnog is "sterk gelijken op een voortvluchtige" een heel goede reden, al was het maar om allicht daarna te kunnen zien dat het niet de persoon is die gezocht wordt. Ik snap niet wat daar zo erg of moeilijk aan is.
- Charlton Heston
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:40:18 #109
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162670501
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die bleek volgens de verhalen trouwens achteraf alleen een 'aardappelschilmesje' bij zich te hebben.
Interessant is dat altijd. Ik heb een hoop wapentuig op straat gezien ( :') ), maar nog nooit een aardappelschilmesje. Doorgesnoven gekkies die door de politie worden neergeschoten hebben er echter negen van de tien keer een. Wat is het met cocaïne dat je van een lijntje blijkbaar een fascinatie voor aardappelschilmesjes krijgt?
pi_162670597
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

Interessant is dat altijd. Ik heb een hoop wapentuig op straat gezien ( :') ), maar nog nooit een aardappelschilmesje. Doorgesnoven gekkies die door de politie worden neergeschoten hebben er echter negen van de tien keer een. Wat is het met cocaïne dat je van een lijntje blijkbaar een fascinatie voor aardappelschilmesjes krijgt?
Ik weet niet wat het is met cocaïne icm aardappelschilmesjes. Ik ben er wel achter dat cocaïne opvallend vaak een rol speelt bij 'onverwachte' en erg agressieve moorden, waarbij de dader later ook niet echt kan aangeven wat hem nou bezielde.

Het is jammer dat de uitspraak van het gerechtshof over het niet vervolgen van de politieagenten niet gepubliceerd is, want ik ben wel benieuwd naar wat meer details van die zaak.
pi_162671529
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie zegt dat de politie de feiten niet op een rijtje heeft? De politie gaat gedurende het onderzoek natuurlijk niet allemaal informatie naar buiten brengen, dat wil niet zeggen dat ze het niet weten.
Ze weten niet welke rol het slachtoffer speelde in dit incident. Een dode, maar wat die nou precies deed dat weten ze niet. Dat is naar mijn mening al voldoende om te concluderen dat ze de feiten niet op een rijtje hebben.

De dader is ook al een raadsel.

Wie belde is ook een raadsel.

Waarschijnlijk is er niet eens geschoten, althans, ze hebben daarvoor nog geen positieve aanknopingspunten gevonden.

De scooter, die vergeten we voor het gemak even.

Prutsers in uniform FTW! *O*
I feel kinda Locrian today
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:30:45 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162671613
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:26 schreef starla het volgende:

[..]

Ze weten niet welke rol het slachtoffer speelde in dit incident. Een dode, maar wat die nou precies deed dat weten ze niet. Dat is naar mijn mening al voldoende om te concluderen dat ze de feiten niet op een rijtje hebben.

Waarschijnlijk is er niet eens geschoten, althans, ze hebben daarvoor nog geen positieve aanknopingspunten gevonden.

Gewoon eerst schieten. Vragen stellen kan later altijd nog. Of niet, natuurlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_162671652
Het lijkt nu op een vorm van zelfmoord. Ik hoorde het zojuist in het half-vijf-nieuwsbulletin op Radio 1.

http://nos.nl/artikel/210(...)ood-te-schieten.html
pi_162671701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:32 schreef Idisrom het volgende:
Het lijkt nu op een vorm van zelfmoord. Ik hoorde het zojuist in het half-vijf-nieuwsbulletin op Radio 1.

Ik weet het niet waar het op lijkt?
En nieuws volg ik zo goed als niet meer, tenzij er iets is wat me goed uitkomt!
pi_162671823
quote:

Uitgelokt nog wel?
Moet ik eens proberen om erop in te gaan als ze me uitlokken om iets te zeggen?
pi_162671942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uitgelokt nog wel?
Moet ik eens proberen om erop in te gaan als ze me uitlokken om iets te zeggen?
'Suicide by cop', noemen ze dit in de USA.
pi_162671970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]

'Suicide by cop', noemen ze dit in de USA.
Ik mag toch hopen dat het land hier zich nog niet op dat niveau bevindt voorlopig.
pi_162672105
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:09 schreef starla het volgende:

[..]

Suicide by cop, als een ekte baas _O_
Hierboven een expert aan het woord.
I feel kinda Locrian today
pi_162672158
quote:

Zoals het verhaal nu is kan ik zo snel geen reden bedenken waarom de agent dan heeft geschoten.
Behalve dan als de agent het vermoeden had dat het slachtoffer een wapen had en van plan was te gaan schieten, zoals bij de 17-jarige Rishi jaren geleden.
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:10:39 #120
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162672331
quote:

"Bronnen zeggen dat de man bij pogingen hem aan te houden heeft geroepen "Schiet dan, schiet dan" of iets soortgelijks. "

Tja dan heb je als agent inderdaad geen keuze.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_162672374
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:10 schreef jogy het volgende:

[..]

"Bronnen zeggen dat de man bij pogingen hem aan te houden heeft geroepen "Schiet dan, schiet dan" of iets soortgelijks. "

Geen keuze is altijd nog beter als ze te geven wat ze willen?

mitchel is bijna mitch, zou mitch ook gevraagd hebben voor die nekklem?
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:20:58 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162672496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geen keuze is altijd nog beter als ze te geven wat ze willen?

mitchel is bijna mitch, zou mitch ook gevraagd hebben voor die nekklem?
Ik weet nu niet zeker of je door had dat ik sarcastisch was of niet.
Vrijheid
pi_162672581
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:26 schreef starla het volgende:

[..]

Ze weten dat er een melding is gedaan van een vuurwapengevaarlijke overvaller die geschoten zou hebben en dat het slachtoffer aan het signalement voldeed.

Dat achteraf blijkt dat hij mogelijk zelf 112 heeft gebeld en zijn eigen signalement heeft doorgegeven is een uitzonderlijke situatie, waar de politieagent niet bij elke melding rekening mee hoeven te houden.
Er zullen op dat moment genoeg aanleidingen zijn geweest om aan te nemen dat die persoon een gevaar kon zijn. Was het een willekeurige -onschuldige- voorbijganger geweest die gewoon meewerkte met de politie, dan zou de politie geen aanleiding hebben gehad om te schieten.

Dingen die achteraf blijken, zijn niet van belang om te bepalen of een politieagent had mogen schieten. Het gaat om de feiten en de situatie van het moment zelf.

Wat die scooter betreft; op een van de foto's ligt er een scooter op het pad. Dat zou ook een politiescooter kunnen zijn.
pi_162672618
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:10 schreef jogy het volgende:

[..]

In de Telegraaf lees in nu dat hij de indruk zou hebben gewekt dat hij een wapen zou pakken/zou gaan schieten. Althans, dat de omstander/politie vond dat hij die indruk wekte.

http://m.telegraaf.nl/art(...)lbewust-neerschieten
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:30:33 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162672671
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

In de Telegraaf lees in nu dat hij de indruk zou hebben gewekt dat hij een wapen zou pakken/zou gaan schieten. Althans, dat de omstander/politie vond dat hij die indruk wekte.

http://m.telegraaf.nl/art(...)lbewust-neerschieten
Oké, niet geheel onwaarschijnlijk maar ben ik paranoïde als ik deze berichtgeving met een korrel zout neem? Heel sneu allemaal, dat vooral.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')