De naastbetrokkene had het jong al drie jaar niet gezien....quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad dat naastbetrokkenen hier niet echt objectief naar kunnen kijken.
Ja, en? Het is z'n fucking oma. Ik snap niet hoe je een familielid een soort kwalijk kan nemen dat ze hier niet echt objectief in staat.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:38 schreef Molo het volgende:
[..]
De naastbetrokkene had het jong al drie jaar niet gezien....
Een soort kwalijk, ja ja...quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Het is z'n fucking oma. Ik snap niet hoe je een familielid een soort kwalijk kan nemen dat ze hier niet echt objectief in staat.
Diezelfde advocaat was begin deze week ook in een item bij RTL nieuws omtrent dat etnische profilering. Werd naar eigen zeggen ook vaak aangehouden in z'n dikke mercedes (van ruim 10 jaar oud, dat wel)quote:Op donderdag 2 juni 2016 01:42 schreef Childofthe90s het volgende:
Fijn ook zo'n advocaat die een nieuwsbericht leest en direct contact opneemt met de rouwende familie om zelf weer even in de picture te kunnen staan. Ze ondertussen waarschijnlijk van alles wijsmaakt over dat er aangifte moet worden gedaan.
Ah ja dus "niet normaal" is nu een criterium om neergeschoten te mogen worden?quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:40 schreef Harlon het volgende:
[..]
Als de politie op mij af komt ga ik niet wegrennen, dat doet vrijwel iedereen die gewoon normaal is. Alleen als je een fucking buttmongol bent of een crimineel ga je rennen.
Kan natuurlijk ook zijn dat (ondanks dat het wellicht al beide leipos waren) de zoon juist door de (mogelijk) in zijn ogen onterechte dood van zijn pa volledig geflipt is...quote:
Er zijn maar weinig doden, misschien zelfs geen enkel, een gemis voor de samenleving.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb niet de indruk dat deze dode een groot gemis is voor de samenleving, hoe sneu dat ook is voor oma. Maar als je dat artikel leest worden er wel een hoop vooroordelen bevestigd
Dat werd vast anders na zijn dood en alle ophef die de familie daar over gemaakt heeft. Zoiets kan een nare invloed hebben op een tiener.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:58 schreef Molo het volgende:
Als ik het verhaal zo lees speelde die pa helemaal niet zo'n grote rol in het leven van de zoons van hem
Klopt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat werd vast anders na zijn dood en alle ophef die de familie daar over gemaakt heeft. Zoiets kan een nare invloed hebben op een tiener.
Nee, maar dat zal jij ook niet zijn, dus dat zegt niet zoveel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb niet de indruk dat deze dode een groot gemis is voor de samenleving, hoe sneu dat ook is voor oma. Maar als je dat artikel leest worden er wel een hoop vooroordelen bevestigd
waarom zou je ooit wegrennen van een agent? ja tenzij je een crimineel stuk tuig bent natuurlijk maar in dat geval geen gemisquote:Op donderdag 2 juni 2016 09:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah ja dus "niet normaal" is nu een criterium om neergeschoten te mogen worden?
Als blijkt dat de agent zich met de dood bedreigd voelde... dan is het een ander verhaal. Maar dan nog moet onderzocht worden of dat gevoel terecht was of niet.
Van mening zijn dat agenten sowieso mogen schieten is echt van den zotte.
Mja, een signalement is vaak niet zoveel omvattend, het is in principe niet onmogelijk dat een dader en een slachtoffer eenzelfde signalement hebben.quote:Op donderdag 2 juni 2016 05:19 schreef PicoMMP het volgende:
Hij gaf zijn eigen signalement op en vluchtte toen de politie kwam. Beetje raar voor iemand die overvallen is.
De info mbt de zaak is al na 2 dagen de media ingeslingerd, eigenlijk is het al zo goed als rond 2 dagen na dato, kijk maar in dit topic. Als familie wil je er misschien niet aan dat het zo gegaan is, zie ook de Dascha Graafsma zaak.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef Jaroon het volgende:
Hij gaf zelf de beroving aan......met de beschrijving van zichzelf. Ik weet niet wat je verwacht als je er dan bij zegt dat je een wapen hebt. Niets goeds lijkt mij. Frappant is dat zo'n familie direct een aanklacht indient zonder eest onderzoek af te wachten. De politie is altijd fout lijkt het wel.......
Iets anders is dan een agent gelijk aanklagen. Dit lijkt mij iets duidelijker dan de zaak van dat meisje Graafsma.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
De info mbt de zaak is al na 2 dagen de media ingeslingerd, eigenlijk is het al zo goed als rond 2 dagen na dato, kijk maar in dit topic. Als familie wil je er misschien niet aan dat het zo gegaan is, kijk naar de vader van Dascha Graafsma.
Zij vinden waarschijnlijk dat de agent wel een andere keuze had dan Mitchel dood te schieten, misschien zou jij dat ook vinden wanneer het je vader/zoon/broer betrof.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:16 schreef Jaroon het volgende:
Iets anders is dan een agent gelijk aanklagen. Dit lijkt mij iets duidelijker dan de zaak van dat meisje Graafsma.
Dat is een vraag. Dat moet uit onderzoek blijken. In elk geval heeft de jongen dit zelf veroorzaakt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
Zij vinden waarschijnlijk dat de agent wel een andere keuze had dan Mitchel dood te schieten, misschien zou jij dat ook vinden wanneer het je vader/zoon/broer betrof.
In ieder geval heeft de agent bewust gericht geschoten, of de jongen dit zelf zo veroorzaakt heeft zal uit onderzoek moeten blijken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:21 schreef Jaroon het volgende:
Dat is een vraag. Dat moet uit onderzoek blijken. In elk geval heeft de jongen dit zelf veroorzaakt.
Bij werkelijk gevaar is dat hoe men schiet. Het grootste en makkelijkste gedeelte van een lichaam om de te raken is de romp.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:34 schreef Za het volgende:
[..]
In ieder geval heeft de agent bewust gericht geschoten, of de jongen dit zelf zo veroorzaakt heeft zal uit onderzoek moeten blijken.
Uiteraard dat vonden ze ook toen de vader die om zich heen stak met een mes werd doodgeschoten.... Ik gok er op dat die slepende zaak deze ellende nu heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
Zij vinden waarschijnlijk dat de agent wel een andere keuze had dan Mitchel dood te schieten, misschien zou jij dat ook vinden wanneer het je vader/zoon/broer betrof.
Gebruikt de politie nog steeds die zelfde kogels ? Dat zou verklaren waarom er zo vaak is geschoten ook in dit geval.quote:24-05-2012
politie word eindelijk wijs.
AMSTERDAM - De top van het politiekorps Gelderland-Zuid pleit voor de invoering van een ‘zwaardere’ politiekogel. De kogel richt meer schade aan dan de patroon die nu wordt gebruikt, maar daardoor kan die juist levens sparen.
Dat zegt korpschef Henk van Zwam in het Limburgs Dagblad. ,,Bij zo’n zwaardere kogel kan een verdachte met één schot in het been worden afgestopt."
De politie vraagt om een andere kogel naar aanleiding van de zaak-Landveld. De 40-jarige Jerry Landveld werd in augustus 2010 door de politie doodgeschoten in Nijmegen. Hij werd zes keer geraakt, in benen en voet, maar daar reageerde de man niet op. Pas toen er twee keer op zijn bovenlichaam werd geschoten, ging de Nijmegenaar neer.
,,Als de eerste kogel een zware stopkogel was geweest, dan waren die laatste, fatale schoten niet afgevuurd”, zegt Van Zwam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |