rakotto | donderdag 19 mei 2016 @ 20:30 |
Zojuist:http://www.nu.nl/buitenla(...)wenen-van-radar.html Locatie: ![]() Geen daling te zien vlak voor het verdwijnen... ![]() 'Gewoon' een crash? Of zou er meer aan de hand zijn? ---------- Nu wordt er bericht dat de wrakstukken niet van EgyptAir is. ![]() http://news.trust.org/ite(...)hpMostPopularTheWire | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 20:31 |
Are you kidding me. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 20:34 |
Mjah vanaf Frankrijk vliegen met een bom. Die kans daarop lijkt me zowat uitgesloten. Het enigste openliggende scenario is dat er een piloot of co-piloot goed waus hoog in de lucht is geworden. Maar reken maar dat alle cabincrew (RIP) een grondige huiszoeking gaan krijgen. | |
bitterbal | donderdag 19 mei 2016 @ 20:36 |
Op het NOS journaal zeiden ze dat dit vliegtuig nog op andere vliegvelden in Afrika is geweest dezelfde dag. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 20:38 |
Scenario 1 : Bom van buitenaf geplaatst en niet in Frankrijk gevonden. Scenario 2 : Technisch mankement. Explosieve decompressie Scenario 3 : Onenigheid in de cockpit. Scenario 4 : Aanvaring met een UFO. Meer kan ik er niet bedenken. 1.2.3. zijn voor mij allemaal nog plausibel. | |
Zalmplaat010 | donderdag 19 mei 2016 @ 20:38 |
Plekken om de mijden anno 2016 Syrië, Irak, Turkije, Tunesië, Parijs, Brussel, Egypte, ben je toch op een van deze plekken, dan is het eigen schuld dikke bult. | |
Zalmplaat010 | donderdag 19 mei 2016 @ 20:40 |
Hoezo kan het bagage personeel geen bom hebben aangebracht vanuit Parijs? Ik las laatst een verhaal dat er +50 IS aanhangers op Zaventem werkte, dat zou in Parijs niet anders zijn lijkt me. | |
Physsic | donderdag 19 mei 2016 @ 20:45 |
En dan een bom met een timer, ofzo? | |
bitterbal | donderdag 19 mei 2016 @ 20:46 |
Ja of iemand aan boord met een telefoon. Die man zei zelfs nog dat het misschien bedoeld was om boven Egypte af te laten gaan maar dat het toestel vanuit Parijs met vertraging is vertrokken. Maar hij was nog op 3 of 4 andere vliegvelden geweest voor Parijs. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 20:47 |
Het kan, maar ik denk dat de screening van al het personeel in deze tegenwoordige tijdsgeest al bijzonder grondig is. Of ze hebben deze controle met de spreekwoordelijke 'Franse Slag' uitgevoerd. | |
Infection | donderdag 19 mei 2016 @ 20:49 |
| |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 20:49 |
Waarom boven Egypte. Als alle brokstukken boven land liggen hebben ze veel sneller een aanwijzing (smoking gun). Boven zee maakt alles veel complexer en de uitwerking is hetzelfde. | |
bitterbal | donderdag 19 mei 2016 @ 20:50 |
Ik heb geen idee. Zeg alleen wat die man zei :p | |
Haags | donderdag 19 mei 2016 @ 20:50 |
Wat is er tot nu toe bekend? | |
Infection | donderdag 19 mei 2016 @ 20:51 |
Niet zoveel eigenlijk. Er komt van alles naar buiten wat dan direct weer tegengesproken wordt. Egypte zegt dit, Griekenland zo... | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 20:51 |
Wellicht zullen we het nooit helemaal weten.... dat maakt deze ramp totaal anders. | |
Haags | donderdag 19 mei 2016 @ 20:53 |
Ah ja, de echte waarheid laat nog wel even op zich wachten. Blijf het raar vinden dat er nog niks opgeëist is, als het om een aanslag zou gaan. | |
BarryOSeven | donderdag 19 mei 2016 @ 20:53 |
De verdwijning van de MH370 was al zowat onmogelijk met al onze hedendaagse techniek, dat er nu binnen 2 jaar weer een vliegtuig verdwenen is zou het allemaal wel erg bizar maken. | |
Infection | donderdag 19 mei 2016 @ 20:54 |
Er werd eerder zelfs gezegd dat IS het had opgeëist, maar daar bleek ook niets waar van te zijn. | |
Haags | donderdag 19 mei 2016 @ 20:55 |
Dat geeft mij dus eerder het idee dat er iets anders aan de hand is geweest. | |
Infection | donderdag 19 mei 2016 @ 20:57 |
Ben benieuwd waar het dan wel van is. | |
Molo | donderdag 19 mei 2016 @ 20:57 |
Vluchtelingenbootjes wellicht | |
BarryOSeven | donderdag 19 mei 2016 @ 20:58 |
Ja ze dachten dat het wel handig zou zijn een vliegtuigmotor mee te brengen naar de nieuwe heimat. | |
Haags | donderdag 19 mei 2016 @ 20:59 |
![]() | |
Ryan3 | donderdag 19 mei 2016 @ 20:59 |
Gek. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:00 |
Aan drijfhout nu geen gebrek. | |
Molo | donderdag 19 mei 2016 @ 21:01 |
Zou kunnen toch? ![]() (Ik had dat niet gelezen ![]() | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:03 |
De vluchtrecorders zijn in mijn ogen nog de laatste strohalm. Voor een eventuele snelle oplossing. Anders blijft het een raadsel. | |
Perrin | donderdag 19 mei 2016 @ 21:05 |
Radar trackt toch alles dat daar vliegt dat groter dan een meeuw is? | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:05 |
Mocht het van buitenaf gebeurd zijn. Dan zullen de daders dit nooit opeisen. Ze hebben namelijk een trigger om het nogmaals uit te voeren. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:06 |
Ja maar de radar neemt geen geluiden op vanuit de cockpit. Daar zit denk ik wel de sleutel. | |
Haags | donderdag 19 mei 2016 @ 21:07 |
Een paar maanden geleden ontplofte boven Egypte een Russisch vliegtuig. Die aanslag is ook opgeëist. | |
Physsic | donderdag 19 mei 2016 @ 21:08 |
Misschien is het wel een eenmansactie, van iemand die in het vliegtuig zat. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:09 |
Met als gevolg dat Rusland aardig wat lomp wat bommen boven de IS heeft liggen uitstrooien Denk niet dat de IS nog eens een herhaling van zetten wil. | |
Haags | donderdag 19 mei 2016 @ 21:10 |
Dat interesseert ze geen ene reet. Zullen daar echt niet minder aanslagen van gaan plegen. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:11 |
Dat zou kort door de bocht, het meest gunstige scenario zijn. | |
Infection | donderdag 19 mei 2016 @ 21:11 |
De Egyptische IS zal zich niet zo druk maken om de Syrische IS denk ik zo... | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:15 |
Vliegen gaat voorlopig weer een heel stuk vervelender worden. Nog langere checks en nog langere rijen. | |
Haags | donderdag 19 mei 2016 @ 21:16 |
Je weet nog niet eens wat er aan de hand is man ![]() | |
Voice_of_Liberty | donderdag 19 mei 2016 @ 21:16 |
Misschien is dit wel een aanslag van een andere terreurgroep? Al Qaeda en dergelijke spelen nog een rol. Of toch een false flag ![]() Ook al lijkt het mij vreemd dat er zo gemakkelijk een bom aan boord gesmokkeld is in Frankrijk(waar momenteel nog steeds noodtoestand heerst) | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:38 |
Denk dat er nu een boel vliegtuigmaatschappijen alsook EU-vliegvelden de zaak flink zullen aanscherpen. Dat weet ik wel. Dat kan niet anders, dit is geen verhaal van voordeel van de twijfel. | |
Physsic | donderdag 19 mei 2016 @ 21:42 |
Greece has banned flights from an area stretching 40 miles around the last point of signal from the flight. | |
Frutsel | donderdag 19 mei 2016 @ 21:48 |
US intel sees evidence of explosion. https://twitter.com/pzf/status/733378860566380544 | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:52 |
Minder dus. Als her van buitenaf komt. Zonder vermelding van wie hoe of wat. Dan is volgende ramp zo gemaakt. | |
Drugshond | donderdag 19 mei 2016 @ 21:53 |
Die hebben overal al sats hangen. Leek me al sterk dat ze niks kunnen zien. | |
Gutmensch | donderdag 19 mei 2016 @ 22:35 |
Lekker dan als volgende week naar Karpathos zou vliegen voor je vakantie. | |
frietenstamp | donderdag 19 mei 2016 @ 22:36 |
Waarom dat dan? | |
Houtenbeen | donderdag 19 mei 2016 @ 22:37 |
Zoekactie | |
Physsic | donderdag 19 mei 2016 @ 22:37 |
Ikweetniet. Het staat hier: http://www.cnbc.com/2016/(...)ared-from-radar.html | |
Houtenbeen | donderdag 19 mei 2016 @ 22:50 |
| |
Merkie | donderdag 19 mei 2016 @ 23:18 |
Mysterieus. | |
Fluffypinkcupcake | donderdag 19 mei 2016 @ 23:32 |
wrak is niet het toestel ![]() | |
kurk_droog | donderdag 19 mei 2016 @ 23:37 |
En als er lichamen gevonden worden..van vluchtelingen of van mensen uit het vliegtuig? Lastig allemaal. Begin er wel steeds meer klaar mee te zijn, ook met dat halfbakken gedoe in Europa. Eigen volk eerst graag ipv humaan te zijn. | |
FANN | donderdag 19 mei 2016 @ 23:42 |
wat vááááág...... | |
hvan | donderdag 19 mei 2016 @ 23:43 |
Is dit gevonden wrak niet gewoon mh370? :p Malaysia Airlines heeft namelijk wel rood wit en blauw als kleuren. | |
Soury | donderdag 19 mei 2016 @ 23:48 |
Beetje uit koers, of het is een vliegtuig wat het vliegtuig heeft neergehaald ![]() | |
sneakydesert | donderdag 19 mei 2016 @ 23:53 |
Iemand op een ander forum oppert dat het vliegtuig mogelijk te snel vloog.http://forum.flightradar2(...)ge57?highlight=ms804 | |
Postbus100 | donderdag 19 mei 2016 @ 23:54 |
Zat ik vandaag ook al te denken. Plottwist ![]() Dat hier nog maar twee topics zijn ![]() | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:02 |
Ja, er komt ook maar weinig informatie naar buiten. | |
Infection | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:04 |
Die was wel heel erg uit koers gevlogen dan. | |
Soury | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:07 |
Als de wereld plat is valt het wel mee ![]() | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:16 |
Is dit vliegtuig eerder die dag nog van Cairo naar Paris gevlogen? Vluchtnummer MS803. En minder dan 1uur na landing weer vertrokken naar Cairo. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:38 |
Dat is normaal. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:39 |
Klopt. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:43 |
Explosief misschien al in Egypte aan boord gesmokkeld? | |
crystal_meth | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:44 |
![]() | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:46 |
Volgens BBC ontkennen de Amerikanen dit en wijzen de beelden juist niet op een explosie of iets in die richting. Verder belangrijk te vermelden dat voordat het vliegtuig van de radar vloog er al twee minuten tevergeefs contact was gezocht (toen vlogen ze nog gewoon) en er sowieso al tien minuten zo'n tien minuten geen contact is geweest. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:48 |
Er is waarschijnlijk geen explosie geweest en dit soort maatschappijen met bijna meer beveiliging dan passagiers doen rigoureuze checks tussen de vluchten in zo. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:56 |
Oké. Wat denk jij dat er gebeurd is? | |
Fred | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:03 |
Dan zou je bijna gaan denken dat het probleem is opgetreden waarvoor hier wordt gewaarschuwd: http://www.bvatriallaw.co(...)sh-in-u-s-history-2/ Ander probleem met het roer in mid-air: https://www.theguardian.c(...)ry.internationalnews | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:06 |
Stel een (of beide) van de motoren is in brand gevlogen. Dan zou je toch wel verwachten dat ze nog de tijd hadden om contact op te nemen. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:08 |
Zie hierboven. BBC stelt op basis van Amerikaanse satelliet gegevenschede dat er geen explosie is waargenomen. Tien minuten voor verdwijning was laatste contact. Twee minuten voor verdwijning tevergeefs contact gezocht meer dan eens. Twee minuten later rare bewegingen en vliegt het van de radar. Feitelijk kan er sinds het laatste contact in tien minuten van alles gebeurd zijn in de Cockpit. Dit zullen de trotse Egyptenaren ongetwijfeld ontkennen maar vermoedelijk zal het onderzoek zich komende dagen richten op de piloten al dan niet passagiers. Benieuwd waar het vliegtuig dan heen is gevlogen. | |
Fred | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:10 |
Mits de Ram Air Turbine zijn werk doet. Zonder werkende moteren heeft een vliegtuig geen stroom. Zonder stroom werken de computers niet en zonder computers kan een piloot niet zoveel met een A320. | |
Jane | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:21 |
Ik kan me echt nauwelijks voorstellen dat een vliegtuig in de Middellandse Zee kan crashen en dat ze dan nog steeds geen wrakstukken gevonden hebben. ![]() | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:29 |
Begrijp ik goed dat in dit geval ook het contact verloren is tussen twee luchtruimen/ATC's in? Net zoals bij MH370 (dacht ik?) | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:44 |
Dat klopt, wat dan niet wilt zeggen dat hij gewoon is weggevlogen, maar signalen wijzen op handelingen in Cockpit in dit vliegtuig en op bepaalde hoogte kan het van de gewone radar gaan vliegen inderdaad maar legers zouden het moet oppakken zo. | |
crystal_meth | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:46 |
Op de laatst gekende locatie is de zee 2.5 tot 3 km diep. Zal niet makkelijk zijn om de zwarte dozen te bergen. | |
Straatcommando. | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:50 |
Daarvoor heeft het wel accu's en een APU. | |
crystal_meth | vrijdag 20 mei 2016 @ 01:53 |
Maar dat zou de radiostilte niet verklaren. | |
NewHorizon | vrijdag 20 mei 2016 @ 02:00 |
Als jouw roer afbreekt en je zonder controle over je vliegtuig naar beneden aan het storten bent, dan is met de luchtverkeersleiding praten wel het laatste waar je je mee bezig moet houden. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 02:13 |
De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al. | |
BarryOSeven | vrijdag 20 mei 2016 @ 02:14 |
Als de luchtdruk in de cockpit wegvalt ben je zo foetsie. Alleen die transponder, waarom is die uitgegaan? | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 02:38 |
Hoe komen ze eigenlijk aan die gegevens van de daling? Want de gegevens van bijv. Flightradar24 (ADS-B) stoppen als het vliegtuig nog op 37.000ft zit. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 02:39 |
Klopt maar waarom zou de luchtdruk dan uitvallen en twee minuten later pas met vreemde bewegingen komt het vliegtuig naar beneden gevlogen in. | |
crystal_meth | vrijdag 20 mei 2016 @ 03:03 |
Griekse militaire radarbeelden neem ik aan. Echte radar dus, niet gegevens van de transponder. | |
Fred | vrijdag 20 mei 2016 @ 04:24 |
Onder normale omstandigheden draait de APU mid-air niet, de aandrijvingsmotoren leveren dan voldoende stroom voor alle electronische aparatuur. De APU zou automatisch kunnen starten, mits deze in de juiste stand staat. De batterijen in een A320 zijn alleen bedoeld om de APU te starten of de Ram Air Turbine te deployen. Ze bieden te weinig stroom om te voorzien in de complete bediening van het vliegtuig. Op het moment dat het roer niet meer werkt hebben de piloten het in de eerste instantie te druk met het onder controle krijgen van het vliegtuig. Afhanklijk van de skills van de gezagvoerder en de weersomstandigheden kan dat best wel enkele minuten duren. Ik kan me zo een stuk of 5 scenario's bedenken waardoor het vliegtuig de koers heeft gevlogen die het vloog op basis van een defect roer. Ik ga ze hier niet allemaal uitschrijven, het is a) alleen maar speculatie en b) voedt het onnodig vliegangst bij users die daar gevoelig voor zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2016 @ 04:27 |
Ik vertrouw die piloten niet meer | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 mei 2016 @ 06:14 |
Duizenden vlieguren en dan nu opeens jezelf te pletter storten? Dat is dan ofwel taqiyya in het kwadraat of hij ligt in scheiding en had er geen zin meer in. | |
Patrice_Consigny | vrijdag 20 mei 2016 @ 06:39 |
Een ding is zeker, Air Crash Investigation krijgt er een aflevering bij. | |
qajariaq | vrijdag 20 mei 2016 @ 06:59 |
Het waait er Bf 6. Dat maakt zoeken naar wrakstukken en dergelijke best lastig. bij dergelijke wind heb je behoorlijke golven die ook nog eens breken. Schuim op het water dus. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 07:54 |
Het gaat niet om de koers maar om de radiostilte voorafgaand aan de koers (alhoewel de beweging naar beneden en opzij een indicatie kan zijn van rudderproblemen) toch douche decompressie er voorafgaand aan moeten zijn gebeurd ivm geen contact en hoe zou dat dan kunnen?! | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 07:55 |
Lost ook zo te zien. | |
Straatcommando. | vrijdag 20 mei 2016 @ 07:57 |
Apu kan natuurlijk wel gestart worden, maar je hebt gelijk. Niet bij stil gestaan dat het een Airbus en dus fly by wire is. Met alleen back-up indicatoren kan je niet vliegen nee. | |
syndroom | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:02 |
Ik heb op tv een deel van die persconferentie gezien. Egypte doet er wel vaag over terwijl de Franse regering daar een stuk duidelijker over was. | |
dangdude | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:04 |
For the coincidence theorist: | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:07 |
Als piloot neem je normaal gesproken toch alleen contact op met ATC wanneer je het luchtruim in- of uitvliegt of wanneer je vragen hebt over je route, het weer etc? 2 minuten stil is dan niet raar. | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:09 |
![]() | |
Lothiriel | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:15 |
Oh wat haatte ik dat programma ![]() ![]() | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:17 |
De piloot vloog het Egyptische luchtruim in en meldde zich niet af bij de Grieken en noch aan in Egypte. Die twee minuten staan voor de tevergeefse pogingen tot contact voordat het vliegtuig rare bewegingen begon te maken. Het laatsteerste contact was zelfs tien minuten eerder. | |
Coritchando | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:17 |
Luchtdruk in de cockpit die wegvalt is lastig, maar totaal onbelangrijk. Piloten zijn daarop getraind en hebben zuurstof binnen een paar seconden. Zeker ervaren piloten als deze met duizenden vlieguren. | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:18 |
Ik binge dat altijd voordat ik ga vliegen. Een geïnformeerd mens telt voor twee, al kan je daar in een vliegtuig weinig mee ![]() | |
Lothiriel | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:20 |
![]() Wel dan weet je alleszins inderdaad wat er wel allemaal niet mis kan gaan ![]() ![]() | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:21 |
Nou nee: https://nl.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways-vlucht_522 | |
TheJanitor | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:22 |
Blijf het knap vinden hoe de Illuminati gewoon een vliegtuig kan laten verdwijnen. Veel macht hebben die mensen. | |
Coritchando | vrijdag 20 mei 2016 @ 09:28 |
Ja, het ging een keer mis. Maar over het algemeen boeit het geen reet. Als de piloten van HCY522 de procedures hadden gevolgd en normaal gehandeld hadden dan hadden ze ook hun masker op gehad net als de steward. Laat ik het dan anders stellen, in 99,5% van de gevallen waarbij de luchtdruk in de cockpit wegvalt is dit geen enkel probleem. Piloten doen maskertje op, fixen het probleem of gaan lager vliegen. Allemaal vervelend, maar geen reden om ineens van 11km naar beneden te gaan. | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:10 |
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik wou aangeven dat dingen altijd kunnen gebeuren, en niet direct uit te sluiten zijn, hoe onwaarschijnlijk ze ook zijn. Wat ik opvallend vind is dat de CIA en FSB/SVR direct weten te melden dat het een terroristische aanslag betreft... Vraag me af waarom zij dat wel weten en de DGSE bijvoorbeeld niet. | |
Perrin | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:26 |
Satelliet-info? | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:46 |
Daar beschikt de DGSE toch ook gewoon over? Het kan zijn dat die stil blijven omdat het om hun eigen staatsburgers gaat en ze dus niet wat willen zeggen voordat het 100% zeker is. | |
Perrin | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:52 |
Hebben de Amerikanen niet veel meer en veel geavanceerdere spionagesatellieten? Als die een hitte-signatuur van een explosie waarnemen, dan weten de Amerikanen genoeg. | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:54 |
Naja, een motor kan ook exploderen door een gigantische fout, daarmee is nog niet gezegd dat het vliegtuig is opgeblazen door bijvoorbeeld IS. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:57 |
Amerika zegt juist dat er geen signalen zijn of bewijzen na het kijken van satellietbeelden dat het om een aanslag zou gaan in. | |
JeMoeder | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:59 |
Gisteren meldde BNR nog dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten op een zender aldaar hadden gemeld dat het naar alle waarschijnlijkheid om een aanslag zou gaan. Ik heb niet meegekregen dat ze ondertussen het tegendeel beweren. | |
Houtenbeen | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:01 |
| |
Perrin | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:09 |
Nee idd, maar op een vlucht van Frankrijk naar Egypte zijn onverwachte explosies vanwege gigantische technische fouten niet erg waarschijnlijk. | |
Jor_Dii | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:41 |
Wat heeft dat met de route of de duur van de vlucht te maken? Zoiets kan altijd - lijkt me - gebeuren. | |
Allesreiniger | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:49 |
Vliegtuig + bagage gevonden http://www.ad.nl/ad/nl/39201/Verdwenen-vlucht-EgyptAir/article/detail/4304435/2016/05/20/Wrakstukken-en-bagage-EgyptAir-gevonden.dhtml | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:50 |
Snap niet dat ze maar over een bom bezig blijven. Verklaart een bom waarom de Grieken geen contact konden krijgen? En als de bom daar de reden voor zou zijn, vervolgens nog meer dan 10 minuten gewoon op hoogte zou blijven? Stelletje mafkezen. Zijn ze Germanwings alweer vergeten of zo... Piloten moeten afgeschaft worden. Stelletje veredelde buschauffeurs. | |
Molurus | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:51 |
Uit eerdere berichten begreep ik dat het vliegtuig eerst 90 graden de ene kant op en daarna 360 graden de andere kant op draaide, en daarbij van 11 km naar 3 km hoogte was gedaald. Dat sluit een mid-air explosie van het vliegtuig wel uit lijkt me? | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:56 |
Of de ene piloot, die de andere probeert tegen te houden, of iemand die de cockpit heeft 'veroverd', en wordt gehinderd door de computer om het vliegtuig te laten crashen... | |
Molurus | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:57 |
Of gewoon een technisch mankement waardoor het toestel onbestuurbaar werd. ![]() | |
rakotto | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:58 |
Vliegtuig schijnt nu wel gevonden te zijn op 290km afstand in het noorden van Alexandrië. Voor diegene die willen weten hoe de crew eruit zag, hier zijn wat foto's van het personeel. Klik | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:59 |
En ook geen radio meer. Sure... | |
Molurus | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:37 |
Er zijn wel andere redenen te bedenken waarom radiocontact wegvalt. Het is niet alsof een aanslag daar de enige mogelijkheid is, verre van. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:43 |
Ok. Let's hear 'm. En daarna na meer dan 10 minuten neerstorten. | |
Molurus | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:45 |
Dus als ik jou niet in detail kan vertellen hoe het is gebeurd wordt jouw verklaring daarmee geloofwaardiger? --> https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_ignorantiam | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:45 |
Occam's razor etc. | |
Molurus | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:55 |
Occam's razor is alleen van toepassing op twee verklaringen die als verklaring even goed werken. We hebben hier geen verklaringen, we zijn alleen aan het speculeren. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:04 |
'Even goed werken'. Nope. Ik vraag alleen wat jouw theorie is? Mechanisch probleem? Dus er was een mechanisch probleem waardoor de piloten bijna een kwartier lang niet konden communiceren? En pas daarna geleidelijk neerstorten? Ik ben heel benieuwd... | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:17 |
En opzet van een van de piloten? | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:18 |
Dat is wel waar ik van uit ga. Of iemand die de cockpit heeft veroverd. Kan me voorstellen dat het redelijk makkelijk is om een stewardess naar binnen te werken... | |
Stokkie_ | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:21 |
Ik vlieg redelijk vaak en zie de cockpitdeur ook vaak opengaan. Vaak ook erg voorspelbaar, het gordijntje ervoor gaat dan even dicht. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24 |
Precies, makkie. Ze moeten een soort sluis invoeren. Een soort tussenruimte voor stewardess en cockpit. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat piloten zinloos zijn. Een computer kan prima hun werk uitvoeren. Gewoon alles automatisch. | |
Infection | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:28 |
Wrakstukken en lichaamsdeel gevonden in zoektocht naar toestel EgyptAirhttp://www.nu.nl/buitenla(...)oestel-egyptair.html | |
Molurus | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:32 |
Ik kan wel wat uit m'n duim zuigen, maar met de informatie die ik heb kan ik er weinig over zeggen. Aangenomen dat jij over dezelfde informatie beschikt kun jij er ook weinig over zeggen. Nogmaals... zo gauw mensen om alternatieve verklaringen vragen weet je dat ze onderbouwing missen voor hun eigen verklaring. ![]() Dat geldt evengoed voor ufologen als in dit geval. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:37 |
Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten. Ik gebruik alleen de feiten. En die wijzen op 'pilot suicide'. | |
Infection | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:37 |
Welke feiten? Jij weet meer dan de onderzoekers? | |
Perrin | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:38 |
Vind jij. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:38 |
Geen communicatie voor bijna een kwartier. DUS GEEN BOM. | |
Infection | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:39 |
Hoezo sluit dat een bom uit? Misschien werden ze wel gekaapt? | |
Molurus | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41 |
Ik beweer helemaal niks, dus ik hoef ook niks te onderbouwen. De feiten wijzen net zoveel op pilot suicide als biologische complexiteit wijst op intelligent design. | |
Perrin | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41 |
Misschien sloopte een bom een aantal systemen maar wisten ze de kist nog enkele minuten in de lucht te houden. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41 |
Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom. | |
Perrin | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:42 |
Kan nog steeds. De zwarte doos en radarbeelden kunnen pas definitief uitsluitsel geven. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:44 |
Wat kan nog steeds? Een 'plostelinge' bom? Waarom geen radio contact? Meer dan 10 minuten op dezelfde hoogte vliegen, terwijl er al een bom is afgegaan? | |
Infection | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:44 |
Dat klinkt logischer inderdaad. En als er dan tijdens die kaping alsnog een bom afgegaan is, dan lijkt het mij dat deze niet genoeg schade aangericht heeft om het vliegtuig uit elkaar te blazen, maar eerder het zodanig beschadigd heeft dat het later alsnog neerstortte. Op radarbeelden was bijvoorbeeld geen explosie te zien. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:50 |
| |
Tourniquet | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:50 |
Waar staat dat eigenlijk, "10 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen"? En 10 minuten na welke gebeurtenis? | |
sneakydesert | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:51 |
De cockpitdeur is gepantserd en kogelbestendig, hebben versterkte scharnieren en hebben een gepantserd kijkgaatje. Voor noodgevallen, wanneer er bijvoorbeeld een piloot onwel wordt, is er een code waarmee personeel toegang tot de cockpit kan krijgen. Maar om te voorkomen dat terroristen iemand dwingen de code in te voeren, kan de piloot de deur van binnenuit op slot houden. Iemand die in de cockpit wilt moet via de intercom toestemming vragen aan de piloot. http://www.trouw.nl/tr/nl(...)iten-en-binnen.dhtml ![]() | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:54 |
Dit meldden de Grieken. Zij probeerden EgyptAir te bereiken om overdracht naar Egypte te melden. Standaard procedure. Geen contact. Vervolgens is Griekenland een nood procedure gestart. Ongeveer 12 minuten later zagen de Grieken vreemde bewegingen. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:58 |
Beetje zinloos, als je gewoon de stewardess met de dood bedreigt... | |
Tourniquet | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:59 |
Bron? Het enige dat ik kan vinden: http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=1
| |
sneakydesert | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:01 |
Helemaal waterdicht zal dat systeem nooit worden. Het was even om aan te tonen dat het wat ingewikkelder ligt dan even de cockpitdeur openen en het vliegtuig kapen. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:03 |
Google: http://globalnews.ca/news(...)-flight-ms804-crash/ 2:27 a.m. Athens air traffic control attempted to reach the aircraft on multiple occasions to inform the crew of a switch in communications control from Athens to Cairo, according to Reuters. The aircraft failed to communicate. 2:29 a.m. Flight MS804 exited Greek airspace. 2:45 a.m. Citing an informed source, EgyptAir said it had lost communication with radar tracking of the A320 Airbus. The flight was at a height of 37,000 feet and disappeared after entering Egyptian airspace, the company said in a statement. The flight vanished within 16 kilometres of entering Egyptian airspace. | |
Tourniquet | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:12 |
Dank, al kan ik hieruit niet duidelijk opmaken dat het toestel nog 10 minuten op dezelfde hoogte heeft doorgevlogen nadat er geen radiocommunicatie meer was. Ik wacht officiële berichtgeving wel af. ![]() | |
Amplifier | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:18 |
Hoe kunnen we anno 2016 nog een vliegtuig kwijtraken? | |
TheJanitor | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:19 |
Illuminati. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:20 |
Omdat we toelaten dat piloten de 'tracking' uitzetten. Belachelijk. Piloten moeten worden vervangen door computers. | |
Amplifier | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:22 |
Als dit waar is vraag ik me uberhaupt af waarom dit mogelijk is? Piloten hebben zich niet met tracking e.d. te bemoeien. Volgens mij is er ook nog een soort van "ping" systeem wat niet uit te zetten is? | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:25 |
Nope. De piloot kan alles uitzetten. Zie MH370. Compleet onzichtbaar. Belachelijk. | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:39 |
Ja, jij bedoelt die handshakes. Waaruit later bleek dat de MH370 nog zo'n 6uur ofzo had doorgevlogen na vermissing. | |
Amplifier | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:39 |
Die bedoel ik inderdaad! ![]() | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:41 |
Die geven verder alleen helemaal niks van locatiegegevens. Bij de MH370 konden ze naar schatting twee mogelijke routes uittekenen. Naar het noorden en naar het zuiden. Maar allemaal erg onbetrouwbaar. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:48 |
Waarom niet? Egyptair meldt 37000 feet at disappearance... minstens 10 minuten (feitelijk 18 minuten) na verlies radiocommunicatie. | |
Loekie1 | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:11 |
Franse of Egyptische piloten? | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:12 |
Mohamed en Mohamed. You guess. | |
Tourniquet | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:20 |
Ah ik dacht dat Egyptair de vermissing op dat tijdstip had gemeld, maar als dat tijdstip (00:45Z) het daadwerkelijk verdwijnen van de radar is (18 minuten nadat het niet meer lukte via radio contact op te nemen), is het inderdaad vreemd. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:41 |
Nog even ter verduidelijking: Unanswered calls 00.27 (1.27am London) Athens air traffic control repeatedly try to contact the aircraft but receive no response. Radar contact lost 00.39 (1.39am London) Aircraft falls out of radar contact at 37,000ft, some 170 miles from the Egyptian coast. Dus minstens 12 minuten op dezelfde hoogte, zelfs na verlies radiocontact. Als dat een bom is ben ik gekke henkie... | |
richolio | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:48 |
En jij bent gekke henkie niet natuurlijk? Dus geen bom? | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:49 |
Nee natuurlijk niet. Hoe kun je nou 12 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen en geen contact opnemen als het een bom zou zijn? | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:52 |
Maar technisch falen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. In geval van plotselinge decompressie kunnen zowel passagiers als crew buiten bewustzijn geraakt en wellicht met verdere decompressie op die hoogte is het vliegtuig naar beneden gekomen. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:53 |
Tuurlijk. En ook toevallig de autopiloot uitgeschakeld. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:54 |
Toeval bestaat niet. Wanneer een deel van de rudder afbreekt dan maakt het vliegtuig zijn eigen bewegingen. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:55 |
Ah. Maar pas 12 minuten nadat de radio ook toevallig is uitgevallen. Hou toch op. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:58 |
Toeval bestaat niet dus in deze want op het moment dat de rudder afbreekt gaat het vliegtuig pas die bewegingen maken, wanneer het vliegtuig in staat van decompressie is kan een onderdeel van het vliegtuig tegen de staart zijn gekomen en een deel van de rudder hebben afgebroken, dat kan 12 minuten later zijn, dat kan een uur later zijn, dat kan twintig seconden later zijn dat heeft er weinig mee te maken. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is maar ik zeg dat technisch falen nog steeds tot de mogelijkheden behoort. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:00 |
Kom eens met een scenario. Decompressie. Ok. Dus geen communicatie. Al zeer onwaarschijnlijk, aangezien daar gewoon zuurstof voor is, maar whatever. Vervolgens een rudder die afbreekt? Ik geloof nog eerder in het vliegend spaghetti monster. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:12 |
Je hebt verschillende vormen van decompressie. Hebben we het over explosieve decompressie dan zit je van het ene op het andere moment zonder zuurstof en het ligt maar net aan de omstandigheden of je een zuurstofmasker op kan doen of beschikbaar hebt. Op de hoogte waar dit vliegtuig vloog, en bleef vliegen, kan je door de extreme omstandigheden ongetwijfeld buiten bewustzijn raken, als dit beide piloten overkomt dan heb je een aardig probleem, om het zo maar even te zeggen, verder heb je bij explosieve decompressie (en snelle decompressie) dat onderdelen van het vliegtuig zijn afgebroken of nog steeds afbreken. Het is daarom van ontzettend belang dat de piloot het vliegtuig zo snel mogelijk op een lagere hoogte brengt, niet alleen ivm zuurstof, maar ook om het vliegtuig zelf te redden. We kunnen sowieso al enkele voorbeelden van vliegtuigongelukken aanhalen waarbij het afbreken van een onderdeel een kettingreactie in werking heeft gezet. Ik zie geen reden om aan te nemen dat het in deze situatie niet gebeurd zou kunnen zijn. De rudder breekt in dit scenario af als gevolg van ander technisch falen. Een ander scenario is dat de piloten op een of andere manier zijn bijgekomen binnen de 12 minuten (erg onwaarschijnlijk gezien het zuurstofgebrek) of iemand van buitenaf (hoofd crew heeft de deurcode) de cockpit is binnengekomen en plaats heeft genomen op de stoel van de piloot. De bewegingen kunnen in deze dus ook duiden op een gecontroleerde maar zo snel mogelijk gang naar onder, wellicht iemand die totaal onervaren is, en als gevolg van de bewegingen het vliegtuig oncontroleerbaar heeft gemaakt zo. Heb je twee scenario's, maar ik vrees dat een van de piloten (of iemand van buitenaf) dit heeft gedaan en op het moment dat het vliegtuig dus in Egyptisch luchtruim vloog naar beneden is gevlogen, om wat voor reden je dan in deze ook kan bedenken. [ Bericht 3% gewijzigd door Slaro op 20-05-2016 16:17:47 ] | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:17 |
Als je gewoon naar de waarschijnlijkheid kijkt, is 'pilot suicide' gewoon het meest waarschijnlijk. Ik snap niet waarom ze het over een bom blijven hebben, want dat is zo belachelijk onwaarschijnlijk. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:27 |
Op het moment dat ze het begonnen te hebben over het wegvallen van radiocontact leek mij dit ook zeer onwaarschijnlijk alhoewel een kaper met een bom nou zou kunnen, hoe onwaarschijnlijk dan ook, de mogelijkheid was er. Dit scenario verviel ook toen de Amerikanen min of meer stelden dat ze via hun satellieten en beelden van de regio geen heat wave konden bespeuren. Zelfmoord van een van de piloten lijkt een zeer reëel scenario bij deze vlucht maar het is desalniettemin vreemd dat het zo lang heeft geduurd voordat dan besloten werd over te gaan tot een dergelijke daad. Maar voor een vraag als deze zijn ongetwijfeld tig antwoorden te verzinnen. Toch blijven de plotselinge bewegingen erg vreemd, waarom niet rustig naar beneden kennelijk had de dader in geval van bijvoorbeeld zelfmoord voldoende tijd, waarom niet recht naar beneden en met al die vreemd bochten, die bewegingen lijken toch weer naar falen van het roer te wijzen, of een soort worsteling. Kortom meer dan een interpretatie blijft in deze mogelijk, het is afwachten, en ik vrees tot ze de zwarte dozen hebben gevonden. En ik ben benieuwd in deze of de Egyptenaren eerlijk zullen erkennen wanneer het de piloot of een van de piloten was want ze hebben er nog al een handje van om te roepen wat in hun ogen de nationale trots niet schaadt. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:31 |
Het schijnt dat een A320 niet zomaar toelaat dat je een toestel crasht. Misschien dat de computer tegenvocht. Of de andere piloot. Of beide piloten tegen een derde. Maar geen bom. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:45 |
Dat laatste lijkt inderdaad niet het geval te zijn ondertussen. | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:01 |
Misschien opzettelijk gewacht tot overdracht van de ene ATC naar de volgende. Al zullen die er wel meerdere zijn geweest vanaf Parijs naar Cairo. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:06 |
De plek lijkt mij toeval. Zelfmoord is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Eerst moed indrinken etc... | |
Zalmplaat010 | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:17 |
Laatst ook al zelfmoord bij zo'n Duitse piloot, ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Madrid, ik tril nu al op m'n benen van de spanning ![]() | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:28 |
Ach, je kansen zijn nog heel aardig ![]() | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:05 |
Er is mogelijk wat nieuwe informatie. De draai die het vliegtuig maakt is de signature daling (een zeer snelle) van sommige maatschappijen in geval van decompressie (of een andere urgentie die in dit geval de piloten dwingt lager te vliegen). Het is nog niet bekend of dit ook bij Egyptair het geval was maar alles wijst op een gecontroleerde daling naar beneden die bij trainingen wordt geleerd voor specifieke scenario's. Decompressie is dus een mogelijkheid maar waarom dan de radiostilte zoals hierboven al werd afgevraagd. Het is normaal dat een piloot waar dan ook zo min mogelijk praat met de luchtverkeersleiding en alleen wanneer dit nodig is. Bij de overgang van het ene naar het andere luchtruim wil het in het Middellandse Zeegebied nog wel eens voorkomen, als gevolg van de drukte in vliegverkeer en communicatie over water, dat communicatie niet mogelijk is of wegvalt. De ruim tien minuten pogingen tot contact te maken (en niet elke seconde) zijn dan ook niet ongewoon in dit specifieke gebied. Mocht de daling naar beneden gecontroleerd zijn en als gevolg van een urgentie aan boord valt niet uit te sluiten dat de piloten een noodlanding op het water hebben proberen te maken (wat vrij lastig te noemen is op zee) of dat het vliegtuig als gevolg van de urgentie alsnog is neergestort ergens zo. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:06 |
Maar een Egyptisch vliegtuig dus het een zou best met het ander te maken kunnen hebben, misschien een technisch probleem in de kabels als gevolg hiervan, afwachten dus. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:19 |
De 90% links misschien. Maar 360% revolution? En nog steeds geen radio? | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:21 |
Het is een spiraalbeweging dat is de snelste manier om naar beneden te komen ook kan de luchtverkeersleiding zo herkennen dat er bijvoorbeeld sprake is van een technisch probleem bijvoorbeeld. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:24 |
VInd het wel opvallend dat de journalisten die het aandurfden om 'pilot suicide' te zeggen, compleet verdwenen zijn (Miles O' Brien, Richard Quest). Miles O'Brien @milesobrien 2h #EgyptAir beware the blinders! No IR blast signature reported. Evidence still jibes with commandeered plane - either by passenger(s) or crew. | |
TLC | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:41 |
Nu is het gewoon wachten op de zwarte dozen dan kan het gespeculeer wat minder worden en gekeken worden naar de echte feiten. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:46 |
Data available On May 20th 2016 The Aviation Herald received information from three independent channels, that ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) messages with following content were received from the aircraft: 00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW 00:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR 00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE 00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE 00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR 00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT 00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT no further ACARS messages were received Sentinel-1A radar satellite image showing 2km long slick (Photo: ESA): Kan wijzen op een explosie, of brand, wat verschillende oorzaken kan hebben. Het is algemeen bekend dat EgyptAir piloten graag een sigaret opsteken in het vliegtuig dus wie weet. | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:53 |
Toch vreemd dat ze de radio niet even konden beantwoorden... | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:55 |
Nou als de brand inderdaad al tot de besturing was doorgedrongen heb je wel iets anders te doen. Verder, zoals eerder uitgelegd, komt het in dit gebied vaker voor dat communicatie niet doorkomt. En er is nog een mogelijkheid dat de communicatie is aangetast door de brand. Overigens heb ik wat extra informatie gezocht of dit eerder is gebeurd: http://avherald.com/h?article=4372b1e1 Het is een ander type Airbus maar wellicht een indicatie van wat er gebeurd zou kunnen zijn, ook een vliegtuig dat de bestemming bijna bereikt heeft, alleen wat minder dramatische gevolgen in deze situatie. Misschien dat Airbus wat uit te leggen heeft al dan niet te onderzoeken. | |
NewHorizon | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:56 |
Ook smoke bij de avionics, dus wellicht kon het niet eens meer ![]() | |
Procrastinator | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:01 |
Waar blijft de media met dit nieuws? Redelijk opzienbarend. Problematisch ook voor Airbus. Als het allemaal waar is natuurlijk. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:02 |
Voorlopig komt het van AVHerald, dus nog niet gelekt naar de reguliere media, informatievoorziening werkt in sommige landen allemaal net even wat anders. | |
Fer | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:53 |
3 meldingen op rechter window, kan deze kapot zijn gegaan, gevolgd door decompressie in de cockpit? | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 22:02 |
Alle meldingen betreffen de rechterkant, begint bij het raam, in geval van decompressie zou je dit bij beide kanten verwachten. In dit geval zouden de waarschuwingen kunnen wijzen op kortsluiting of brand in de bedrading onder de rechterruit (de bedrading die de ruiten verhit) en zich snel heeft uitgebreid naar 'avionics bay' met een serieuze brand kan dat al snel leiden tot een oncontroleerbaar vliegtuig wat eng genoemd mag worden want dit mag niet gebeuren simpelweg en Airbus heeft wat te onderzoeken in dit soort vliegtuigen. | |
Physsic | vrijdag 20 mei 2016 @ 23:20 |
Er worden steeds meer lichaamsdelen en wrakstukken gevonden. Ik vraag mij af; ligt er nou nog wel ergens de romp van het vliegtuig (natuurlijk niet helemaal intact), of is het hele vliegtuig is kleine stukjes? Ligt natuurlijk ook wel aan op welke manier het vliegtuig het water raakt.. | |
Slaro | vrijdag 20 mei 2016 @ 23:50 |
Klopt, misschien een noodlanding dan kan je nog wat grotere stukken al dan niet hele lichamen verwachten maar dan blijft het vliegtuig ook voor een groot deel intact en zakken zowel lichamen vastgebonden aan de stoel als de grote stukken snel naar de bodem, anderzijds zou er ook het een en ander moeten blijven drijven. Bij de Air France crash zag je ook een vliegtuig met hoge snelheid op het water kletteren, daar werden al snel intacte lichamen gevonden en zelfs grote onderdelen van het vliegtuig, met deze situatie is het moeilijk vast te stellen wat meer waarschijnlijk is maar snelle rookontwikkeling in de cockpit kan hebben geleid tot een harde impact met het wateroppervlak het alternatief is een noodlanding die al dan niet door de rook (en natuurlijk de lastigheid van landen op het water) wat het vliegtuig heeft doen breken grote delen naar de bodem heeft gestuurd. Dat er lichaamsdelen zijn gevonden doet er vrees ik toch op doen lijken dat het vliegtuig met redelijk hoge snelheid in het water is gestort ergens. | |
Fer | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:04 |
Als brand de bedrading gesloopt heeft, mis je toch die mechanische link met de rudders zoals Boeing zo nog steeds heeft. | |
Woods | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:40 |
Is? | |
sneakydesert | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:47 |
Nog niemand heeft de verantwoordelijkheid genomen als het al aan aanslag was. Meestal zijn ze er als de kippen bij. | |
Straatcommando. | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:49 |
Doet me denken aan een aflevering van air crash investigation waarbij een Boeing 747 crashte door brand in het laadruim. Die rook kwam uiteindelijk ook in de cockpit en de brand had tegen die tijd ook al veel belangrijke componenten en bedrading vernietigd. | |
NewHorizon | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:16 |
De A320 heeft ook een mechanische backup op rudder en trim ![]() | |
Infection | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:28 |
Egyptische Leger verspreidt foto's wrakstukken toestel Egyptair https://www.facebook.com/(...)4696/?type=3&theater | |
TLC | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:43 |
Je zou denken dat vliegtuigen wat beter brandbestendig zijn na het Swissair ongeval | |
Physsic | zaterdag 21 mei 2016 @ 14:28 |
| |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 21 mei 2016 @ 14:52 |
De kans dat je onderweg naar Schiphol omkomt is nog altijd vele vele keren groter dan dat er iets op je vlucht zal gebeuren hoor ... | |
SeLang | zaterdag 21 mei 2016 @ 16:37 |
Een stewardess van het neergestorte vliegtuig postte 18 maanden geleden deze foto van haarzelf op facebook![]() RIP Bron: | |
D.D.W. | zaterdag 21 mei 2016 @ 16:48 |
dayum ![]() ![]() | |
Woods | zaterdag 21 mei 2016 @ 17:21 |
https://nl.wikipedia.org/wiki/Suid-Afrikaanse_Lugdiens-vlucht_295 | |
Stokkie_ | zondag 22 mei 2016 @ 11:20 |
Ik vraag me af of deze wel echt is, de bron is betrouwbaar maar ze lijkt er zelf totaal niet op en ik zie deze foto niet op haar facebook staan. | |
Domnivoor | zondag 22 mei 2016 @ 11:46 |
Die foto staat er echt en is al 6187 keer gedeeld: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=559931457486990 | |
Sunri5e | zondag 22 mei 2016 @ 12:09 |
Sick.... | |
rakotto | maandag 23 mei 2016 @ 16:12 |
http://english.alarabiya.(...)EgyptAir-crash-.html Turkish Airlines pilots saw UFO above plane on same day of EgyptAir crash ![]() | |
nanuk | dinsdag 24 mei 2016 @ 09:31 |
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat de geleerden politici het er niet over eens zijn of het vliegtuig op het laatste moment nog wat bochten heeft gemaakt. Daarnaast wil Egypte perse zelf de zwarte dozen onderzoeken (als ze gevonden zijn). Op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat er niet onderzocht maar in een richting gestuurd gaat worden. De feiten en de waarheid crashen dus.... | |
nanuk | dinsdag 24 mei 2016 @ 09:34 |
Een stealth vliegtuig is ook een ufo in de echte zin van het woord. Dat zou wel een en ander kunnen verklaren. | |
Gutmensch | dinsdag 24 mei 2016 @ 10:01 |
EgyptAir-toestel ging niet hevig zwenkend ten onder | |
Gutmensch | dinsdag 24 mei 2016 @ 10:02 |
Alles wat vliegt en niet is geïdentificeerd is een UFO ![]() | |
nanuk | dinsdag 24 mei 2016 @ 10:10 |
Waar ik me dus zorgen om maak dat de 'feiten' steeds wijzigen maar dat er nooit eens een toelichting bij staat waardoor de vorige 'waarheid' niet klopte. Ik ben zeer zeker niet een BNW figuur. Hooguit kan ik er van maken dat de communicatie gewoon onhandig slecht is. Het maakt we wantrouwend, mede doordat Egypte ook weigert een zeer waarschijnlijke zelfmoordcrash te erkennen. | |
Physsic | dinsdag 24 mei 2016 @ 10:21 |
Ik maak me sowieso wel een beetje zorgen om dat Egypte het onderzoek doet. Volgens mij hoef je daar geen BMW voor te zijn. https://en.m.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990
| |
nanuk | dinsdag 24 mei 2016 @ 10:26 |
Ik ben ook meer een Cuore ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/EgyptAir-vlucht_990 Verder met je eens dus, sorry. [ Bericht 7% gewijzigd door nanuk op 24-05-2016 10:29:56 (relativeren) ] | |
Physsic | dinsdag 24 mei 2016 @ 10:32 |
Ik vond de afkorting er al verdacht uit zien, maar besloot er verder niet te veel aandacht aan te besteden. xD | |
Perrin | dinsdag 24 mei 2016 @ 11:46 |
Ik zou geen carrière als detective ambiëren als ik jou was, Procrastinator..
| |
zorro28 | dinsdag 24 mei 2016 @ 11:53 |
Een explosie is nog geen explosief he | |
Perrin | dinsdag 24 mei 2016 @ 11:57 |
Nee, maar het maakt een explosief wel weer behoorlijk wat waarschijnlijker. Zoveel vliegtuigen exploderen niet uit zichzelf. | |
Physsic | dinsdag 24 mei 2016 @ 12:04 |
En met de volgende onderbouwing.
| |
Tourniquet | dinsdag 24 mei 2016 @ 15:01 |
Je verwacht het niet: http://nos.nl/artikel/210(...)losie-vliegtuig.html | |
Perrin | dinsdag 24 mei 2016 @ 15:07 |
Argh. Wat een gepruts. | |
Tourniquet | dinsdag 24 mei 2016 @ 15:11 |
Idd, dat is al de 5e keer ofzo? - Er is een noodsignaal opgevangen - Er is toch geen noodsignaal opgevangen - Er zijn wrakstukken gevonden - Er zijn toch geen wrakstukken gevonden - Zwarte dozen zijn gelocaliseerd - Zwarte dozen zijn toch niet gelocaliseerd - Toestel maakte rare bewegingen voor het van de radar verdween - Toestel maakte toch geen rare bewegingen ![]() | |
Drugshond | dinsdag 24 mei 2016 @ 15:32 |
Van Egypte moeten ze alle licenties intrekken. Wat een zooitje daar. | |
nanuk | dinsdag 24 mei 2016 @ 15:32 |
Niet snappen dat het hoofd forensische dienst die politieke verantwoording af moet leggen er meer verstand van heeft dan de forensisch expert. De geloofwaardigheid is langzamerhand nul. Hopelijk gaan andere betrokken landen eisen dat die zwarte dozen door een neutrale partij worden onderzocht. Als ze boven water komen tenminste, zowel letterlijk als figuurlijk. | |
Physsic | dinsdag 24 mei 2016 @ 16:11 |
Wie/wat zoekt eigenlijk naar die black boxes? Ook alleen Egypte? | |
qajariaq | dinsdag 24 mei 2016 @ 17:47 |
De missie wordt meestal geregisseerd door het land met de grootste betrokkenheid. In dit geval betreft het een Egyptisch bedrijf en ook nog eens de meeste slachtoffers zijn Egyptisch. Dat E hier het voortouw heeft is dus wel terecht. Maar als ze er een zootje van maken dan kunnen andere betrokken landen (Frankrijk) natuurlijk wel hun mond open trekken. Als ze dat willen... | |
Physsic | dinsdag 24 mei 2016 @ 18:15 |
Ja, dat het onderzoek in eerste instantie in hun handen ligt begrijp ik. Maar Egypte heeft zaken wel vaker uit handen gegeven, omdat ze zelf de ervaring/kennis/middelen niet hadden. Dus ik dacht, het zou zomaar kunnen dat Egypte niet de juiste materialen heeft om naar het vliegtuig te zoeken en/of eventueel de black boxes omhoog te halen. | |
qajariaq | dinsdag 24 mei 2016 @ 18:32 |
Dat is iets anders dan zelf alles uitvoeren. | |
Loekie1 | woensdag 25 mei 2016 @ 05:32 |
CAÏRO - Het toestel van EgyptAir dat vorige week van de radar verdween had geen technische mankementen voordat het opsteeg vanaf het Parijse vliegveld Charles de Gaulle, blijkt uit een logboek met technische gegevens die door de piloot vlak voor vertrek was ondertekend. Dat meldde de Egyptische staatskrant Al-Ahram dinsdagavond. De krant meldt dat vanuit het vliegveld elf elektronische berichten zijn verstuurd tussen het moment van opstijgen en het moment dat contact werd verloren. Daarvan zouden de eerste twee signalen aangeven dat de motoren functioneerden. Het derde bericht liet een stijging zien van de temperatuur van het raam van de copiloot. Het vliegtuig bleef de drie minuten daarna meer berichten verzenden totdat de Airbus A320 met 66 mensen aan boord plots van de radar verdween en in de Middellandse Zee crashte. http://www.telegraaf.nl/b(...)r_mankementen__.html | |
frietenstamp | woensdag 25 mei 2016 @ 17:52 |
Wie/wat is de bron van de staatskrant? Het lijkt mij wat voorbarig om een technisch mankement als oorzaak van de meldingen op het raam uit te sluiten. Die piloot tekent natuurlijk niet af voor bijvoorbeeld de conditie van bedrading waar hij niet eens bij kan komen. | |
NewHorizon | woensdag 25 mei 2016 @ 18:03 |
Om nog maar te zwijgen over het feit dat er dingen tijdens de vlucht dingen stuk gaan. Het enige wat in dat technisch logboek staat zijn fouten die verholpen zijn en fouten die bekend zijn maar niet direct verholpen kunnen worden en waar dus mee gevlogen wordt. | |
Gabrunal_2013 | vrijdag 27 mei 2016 @ 17:48 |
Nog steeds niets gevonden? | |
Molo | vrijdag 27 mei 2016 @ 17:52 |
Je hoort ook nu al niets meer op nieuws erover, of ik moet het echt gemist hebben | |
Tourniquet | vrijdag 27 mei 2016 @ 18:00 |
Vanmiddag nog het nieuws dat een ELT-signaal is opgevangen: http://www.luchtvaartnieu(...)r-toestel-opgevangen Maar gezien het aantal van dit soort berichten die later weer werden ingetrokken zou ik nog even een slag om de arm houden. | |
eight | zaterdag 28 mei 2016 @ 12:18 |
Heel vreemd idd. | |
Drugshond | zondag 29 mei 2016 @ 19:09 |
Yup, lijkt wel of alles onder de radar zit. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2016 @ 19:15 |
Een vliegtuig dat op de bodem van de oceaan staat geparkeerd vindt je niet zomaar terug. | |
sneakydesert | zondag 29 mei 2016 @ 22:38 |
Laatste nieuws was dat niemand een eventuele aanslag had geclaimd, verder volgens mij geen vooruitgang. | |
Perrin | zondag 29 mei 2016 @ 22:41 |
Er verdwijnen er ook zoveel tegenwoordig ![]() | |
Domnivoor | zondag 29 mei 2016 @ 23:24 |
Zomaar een ideetje: stel nu eens dat de daders zijn geliquideerd voordat ze de kans kregen om iets te claimen ![]() | |
qajariaq | maandag 30 mei 2016 @ 00:01 |
De claim komt bij een zelfmoord aanslag zelden van de daders.... Het zou wel erg toevallig zijn als de 'nabestaanden' van de daders net aan iets anders dood gaan. | |
Straatcommando. | maandag 30 mei 2016 @ 01:26 |
Het feit dat het nu weer zo lang duurt voor het toestel gevonden is, laat me toch hopen dat er naast de zwarte docen, bakens en alles nog een ander systeem ontwikkeld gaat worden. | |
nanuk | maandag 30 mei 2016 @ 12:19 |
Dat het uit het nieuws verdwijnt heeft er veel mee te maken dat het voor Nederland ver van het bed is. Geen betrokkenheid. Bovendien met de schaarse info die dan ook weer herroepen wordt zijn de meesten er ook wel klaar mee. Hoewel dat natuurlijk ook juist een uitgangspunt voor diepgravend onderzoek zou kunnen zijn. Wat volgens mij een heel grote vooruitgang zou zijn is als zwarte dozen bij 'vreemde' omstandigheden alvast data gaan uitzenden. Dat kost wel heel veel bandbreedte maar als het uitzenden pas bij verdachte omstandigheden gebeurd moet dat toch te behappen zijn. Alleen al een continue update van de gps positie kan een hoop tijd schelen. Van oudsher was een blackbox voornamelijk een taperecorder met locator beacon en een bijbehorende accu. Dat past nu wel in formaat smartfoon. Maar goed, ik fantaseer er wat op los zonder kennis van zaken. | |
nixxx | maandag 30 mei 2016 @ 12:47 |
Ben het met je eens hoor. Een satelliet telefoon die elke 5 minuten een sms met vluchtnummer en gps coördinaten stuurt moet toch niet zo moeilijk zijn. | |
Straatcommando. | maandag 30 mei 2016 @ 12:52 |
Ik denk dat daar simpelweg niet genoeg GPS ruimte voor is. Nog niet, in ieder geval. | |
Fred | maandag 30 mei 2016 @ 13:06 |
Dan moet er wel een satelliet in de buurt zijn. Het huidige systeem met transonders die op de grond worden ontvangen werkt idd niet boven grote wateroppervlaktes. Maar boven die grote wateroppervlaktes hangen ook niet veel satellieten, simpelweg omdat er te weinig mensen wonen die er gebruik van kunnen maken. | |
Fred | maandag 30 mei 2016 @ 13:07 |
Wat bedoel je met GPS ruimte? GPS zendt alleen maar informatie uit, die door een locatiebepaler worden opgevangen en die daarmee zijn locatie berekend. | |
Straatcommando. | maandag 30 mei 2016 @ 13:16 |
Dan moeten er nog wel genoeg GPS satellieten voorhanden zijn, de data zelf moet ook weer terug naar het vasteland, en midden op zee is er geen 3 of 4g ![]() Locatiebepaling is een ding, maar daar heb je geen zak aan als het niet aankomt daar waar het moet zijn. Het huidige ''ping'' systeem is daar een voorbeeld van. [ Bericht 2% gewijzigd door Straatcommando. op 30-05-2016 13:21:51 ] | |
JeMoeder | maandag 30 mei 2016 @ 13:42 |
Met GPS kan je geen data verzenden. Het doet alleen locatiepeiling, jij verstuurt niets via een GPS satelliet. Wellicht bedoel je voldoende bandbreedte bij communicatiesatellieten? Nou... dat kan met gemak. Gaat maar om een paar bytes aan info namelijk. | |
nanuk | maandag 30 mei 2016 @ 13:44 |
GPS is niet het probleem, dat is inderdaad alleen ontvangen en het werkt overal op aarde. Boven zee net zo goed als aan land. Boven de polen net zo goed als boven de evenaar. Positie bepaling is vrijwel altijd binnen tientallen meters nauwkeurig, in de hoogte iets minder maar nog altijd ruim voldoende voor het doel. Het Iridium satelliet-telefoon netwerk doet het ook overal, dat is het bestaansrecht van dat netwerk namelijk. Alleen de bandbreedte kan wel eens een beperkende factor zijn, vandaar mijn opmerking dat een dergelijk systeem pas moet gaan werken bij vreemd gedrag (in richting) van -bij voorkeur- de zwarte dozen zelf. Vreemd gedrag zou ik dan definiëren als forse bochten maken of snel stijgen of dalen, mogelijk nog wat andere parameters. | |
Drugshond | dinsdag 31 mei 2016 @ 08:56 |
Frutsel | woensdag 1 juni 2016 @ 13:28 |
| |
Frutsel | woensdag 1 juni 2016 @ 14:49 |
| |
nanuk | woensdag 1 juni 2016 @ 15:31 |
En nu dus de strijdt wie dat ding gaat onderzoeken. Maar wel goed nieuws! | |
Burdie | maandag 6 juni 2016 @ 23:01 |
Signalen opgepikt, niet gevonden dus... (Zucht) http://nos.nl/artikel/210(...)oestel-egyptair.html | |
Burdie | woensdag 8 juni 2016 @ 13:56 |
http://www.telegraph.co.u(...)-make-several-emerg/ Niet geheel onbelangrijke informatie, lijkt me ![]() | |
Tourniquet | woensdag 15 juni 2016 @ 22:31 |
http://nos.nl/artikel/211(...)yptair-gevonden.html
| |
Burdie | donderdag 16 juni 2016 @ 01:58 |
Eindelijk! | |
Burdie | donderdag 16 juni 2016 @ 17:48 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)yptair-gevonden.html | |
crystal_meth | donderdag 16 juni 2016 @ 19:04 |
Ben benieuwd... | |
Burdie | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:34 |
De tweede zwarte doos is ook geborgen ![]() http://www.rtlnieuws.nl/b(...)os-egyptair-geborgen | |
Burdie | zaterdag 18 juni 2016 @ 15:26 |
EgyptAir flight MS804: repairs needed to 'extensively damaged' black boxes![]() https://www.theguardian.c(...)is?CMP=twt_b-gdnnews | |
Physsic | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:30 |
Dat ze dat zouden zeggen zodra de black boxes bovenwater zouden zijn had ik al verwacht. | |
Burdie | donderdag 23 juni 2016 @ 22:28 |
Egypte kan de zwarte dozen niet uitlezen ivm beschadigingen, en gaat ze ter reparatie naar Frankrijk sturen (hè hè). http://www.bbc.com/news/w(...)_mchannel=social&;ns_campaign=bbc_breaking&ns_source=twitter&ns_linkname=news_central | |
Physsic | donderdag 23 juni 2016 @ 23:32 |
Wie had dat gedacht. | |
bedachtzaam | vrijdag 24 juni 2016 @ 01:39 |
Dit 'nieuws' was diezelfde dag al ontkracht, er is geen sprake geweest van noodlandingen. | |
Burdie | maandag 27 juni 2016 @ 21:07 |
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4821120,00.html De zwarte dozen zijn als het goed is vanavond aangekomen in Frankrijk. | |
Domnivoor | maandag 27 juni 2016 @ 23:22 |
Wordt hier gesuggereerd dat Mohamed en Mohamed mogelijk fouten hebben gemaakt? | |
Physsic | dinsdag 28 juni 2016 @ 00:32 |
Volgens mij wil dit zeggen dat ze vermoeden dat de piloten (of tenminste een daarvan) het vliegtuig opzettelijk heeft doen crashen. Toen de USA een aantal jaar geleden het onderzoek naar de crash van een vliegtuig van Egyptair overdroeg aan de FBI, wegens 'suspicion of criminal act', is Egypte gestart met hun eigen onderzoek, omdat ze zich niet konden vinden in de resultaten van het Amerikaanse onderzoek (zelfmoord). En dat terwijl ze het onderzoek eerder zèlf hadden overgedragen, omdat ze zelf niet over de kennis en kunde beschikten voor het onderzoek. Net zoals nu het geval is. De oorzaak van die vliegtuigcrash is dus afhankelijk van welk onderzoek je leest. ![]() https://en.m.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990 Edit: Oh nee, ik moet beter lezen. Zoals het er nu staat zou volgens mij alles nog mogelijk kunnen zijn inderdaad (opzet, fouten, technisch mankement) [ Bericht 3% gewijzigd door Physsic op 28-06-2016 00:43:48 ] | |
Burdie | dinsdag 28 juni 2016 @ 07:36 |
Dat laatste ja ![]() | |
Burdie | woensdag 29 juni 2016 @ 23:13 |
http://nos.nl/artikel/211(...)ig-van-egyptair.html | |
Burdie | woensdag 29 juni 2016 @ 23:16 |
Ik vind het btw vreemd dat er nergens over de overschotten van de slachtoffers wordt bericht. Zijn die gevonden, wordt daar naar gezocht, is er al iemand geborgen...? Of missen wij als "niet betrokken land" gewoon die berichtgeving? | |
Pleun2011 | woensdag 29 juni 2016 @ 23:26 |
http://www.independent.co(...)losion-a7110026.html Hier een gedetailleerde update | |
Physsic | woensdag 29 juni 2016 @ 23:29 |
"Een tweede doos is nòg in Frankrijk"? Wordt de data in Frankrijk uitgelezen en daarna alles direct weer teruggestuurd naar Egypte? | |
Physsic | woensdag 29 juni 2016 @ 23:37 |
Als blijkt dat er 'spontaan' brand is ontstaan, ben ik enorm nieuwsgierig waar en hoe dat is gebeurd. Lijkt me best lastig om vast te stellen achteraf, met beperkte hoeveelheid gegevens. | |
Burdie | donderdag 30 juni 2016 @ 07:53 |
De blackboxes zijn naar Frankrijk gestuurd ter reparatie, daarna worden ze gerepareerd en al weer naar Egypte gestuurd voor analyse. Ik verwacht dat Frankrijk bij het repareren ook wel de boxen uitleest en een kopietje van de info bewaart, maar afgesproken is dat Egypte het uitlezen en analyseren doet. | |
NewHorizon | donderdag 30 juni 2016 @ 08:17 |
Zeer waarschijnlijk heeft Frankrijk de data met specialistische apparatuur uitgelezen en de ruwe data en boxen aan Egypte aangeleverd. Dan zal inderdaad in Frankrijk die ruwe data ook nog wel beschikbaar zijn ![]() | |
Burdie | donderdag 30 juni 2016 @ 08:33 |
In een eerder artikel stond dat Frankrijk de zoutaanslag etc zou verwijderen. Geen idee hoe dat verder werkt met zwarte dozen. | |
Physsic | zaterdag 2 juli 2016 @ 15:38 |
![]() | |
Burdie | maandag 4 juli 2016 @ 18:12 |
http://www.bbc.com/news/w(...)d=socialflow_twitter | |
Straatcommando. | maandag 4 juli 2016 @ 18:13 |
Lijkt dus wel duidelijkheid te komen. Gelukkig. | |
Tourniquet | dinsdag 5 juli 2016 @ 21:05 |
http://nos.nl/artikel/211(...)or-crash-in-zee.html
| |
Burdie | maandag 11 juli 2016 @ 23:13 |
Er zijn stukken vliegtuig gevonden in Israël ![]() http://www.dailynewsegypt(...)each-israeli-shores/ | |
Tourniquet | dinsdag 12 juli 2016 @ 00:14 |
Wat is daar ![]() ![]() Uitleg staat in het artikel:
| |
Burdie | dinsdag 12 juli 2016 @ 07:02 |
Had ik niet verwacht zo'n eind verderop ![]() | |
nanuk | dinsdag 12 juli 2016 @ 08:26 |
Tis al bijna twee maanden . Met 1 km per uur zit je dan al ver over de duizend km. Geen idee trouwens hoeveel stroming er is in de Middellandse zee. | |
Burdie | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:00 |
't Wrak ligt op 3000m diepte, ik had eigenlijk gewoon gracht dat het daar zou blijven liggen. In elk geval hebben ze (daar?) wel lichamen geborgen. | |
nanuk | dinsdag 12 juli 2016 @ 10:12 |
De zwaardere delen zinken onmiddellijk naar de bodem, het lichte spul blijft drijven en zal voornamelijk door de wind bewogen worden. Verder zijn er veel delen die min of meer de zelfde soortelijke massa als water hebben. Die blijven dan min of meer zweven, vaak vlak onder de waterspiegel maar het kan ook op bepaalde diepte waar de zoutconcentratie hoger wordt en dus zwaarder water is. Op die manier kunnen spullen heel ver komen. Over stroming in de Middellandse zee kan ik niet veel vinden. Wel over zoutconcentratie. | |
Burdie | dinsdag 26 juli 2016 @ 08:34 |
http://nieuws.vtm.be/buit(...)ht-ontploft-na-brand | |
Physsic | zaterdag 17 september 2016 @ 20:10 |
| |
Burdie | zaterdag 17 september 2016 @ 20:23 |
Vreemd, dat staat haaks op eerdere berichten. | |
Physsic | zaterdag 17 september 2016 @ 20:24 |
vol |