Bron?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:54 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Dit meldden de Grieken. Zij probeerden EgyptAir te bereiken om overdracht naar Egypte te melden.
Standaard procedure. Geen contact. Vervolgens is Griekenland een nood procedure gestart.
Ongeveer 12 minuten later zagen de Grieken vreemde bewegingen.
quote:Greece's Civil Aviation Authority reported radar contact with the aircraft was lost about 2 minutes after the aircraft was handed off from Greek to Egyptian Air Traffic Control. The crew did not report any problems up to hand off. The CAA subsequently clarified, that the crew was talking to air traffic control in Greek when the aircraft entered the Greek control zone. When ATC attempted to hand the aircraft off to Egypt the crew did not respond, radar contact was lost 2 minutes after the first attempt to raise the crew for hand off, the aircraft was 7nm past mandatory reporting point KUMBI (N33.7139 E28.7500), boundary between Greek and Egyptian control zone.
Helemaal waterdicht zal dat systeem nooit worden. Het was even om aan te tonen dat het wat ingewikkelder ligt dan even de cockpitdeur openen en het vliegtuig kapen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:58 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Beetje zinloos, als je gewoon de stewardess met de dood bedreigt...
Google:quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bron?
Het enige dat ik kan vinden:
http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=1
[..]
Dank, al kan ik hieruit niet duidelijk opmaken dat het toestel nog 10 minuten op dezelfde hoogte heeft doorgevlogen nadat er geen radiocommunicatie meer was. Ik wacht officiële berichtgeving wel af.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:03 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Google:
http://globalnews.ca/news(...)-flight-ms804-crash/
2:27 a.m.
Athens air traffic control attempted to reach the aircraft on multiple occasions to inform the crew of a switch in communications control from Athens to Cairo, according to Reuters. The aircraft failed to communicate.
2:29 a.m.
Flight MS804 exited Greek airspace.
2:45 a.m.
Citing an informed source, EgyptAir said it had lost communication with radar tracking of the A320 Airbus. The flight was at a height of 37,000 feet and disappeared after entering Egyptian airspace, the company said in a statement. The flight vanished within 16 kilometres of entering Egyptian airspace.
Illuminati.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:18 schreef Amplifier het volgende:
Hoe kunnen we anno 2016 nog een vliegtuig kwijtraken?
Omdat we toelaten dat piloten de 'tracking' uitzetten. Belachelijk. Piloten moeten worden vervangen door computers.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:18 schreef Amplifier het volgende:
Hoe kunnen we anno 2016 nog een vliegtuig kwijtraken?
Als dit waar is vraag ik me uberhaupt af waarom dit mogelijk is? Piloten hebben zich niet met tracking e.d. te bemoeien. Volgens mij is er ook nog een soort van "ping" systeem wat niet uit te zetten is?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:20 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Omdat we toelaten dat piloten de 'tracking' uitzetten. Belachelijk. Piloten moeten worden vervangen door computers.
Nope. De piloot kan alles uitzetten. Zie MH370. Compleet onzichtbaar. Belachelijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:22 schreef Amplifier het volgende:
Als dit waar is vraag ik me uberhaupt af waarom dit mogelijk is? Piloten hebben zich niet met tracking e.d. te bemoeien. Volgens mij is er ook nog een soort van "ping" systeem wat niet uit te zetten is?
Ja, jij bedoelt die handshakes. Waaruit later bleek dat de MH370 nog zo'n 6uur ofzo had doorgevlogen na vermissing.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:22 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Als dit waar is vraag ik me uberhaupt af waarom dit mogelijk is? Piloten hebben zich niet met tracking e.d. te bemoeien. Volgens mij is er ook nog een soort van "ping" systeem wat niet uit te zetten is?
Die bedoel ik inderdaad!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, jij bedoelt die handshakes. Waaruit later bleek dat de MH370 nog zo'n 6uur ofzo had doorgevlogen na vermissing.
Die geven verder alleen helemaal niks van locatiegegevens. Bij de MH370 konden ze naar schatting twee mogelijke routes uittekenen. Naar het noorden en naar het zuiden. Maar allemaal erg onbetrouwbaar.quote:
Waarom niet? Egyptair meldt 37000 feet at disappearance... minstens 10 minuten (feitelijk 18 minuten) na verlies radiocommunicatie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:12 schreef Tourniquet het volgende:
Dank, al kan ik hieruit niet duidelijk opmaken dat het toestel nog 10 minuten op dezelfde hoogte heeft doorgevlogen nadat er geen radiocommunicatie meer was. Ik wacht officiële berichtgeving wel af.
Ah ik dacht dat Egyptair de vermissing op dat tijdstip had gemeld, maar als dat tijdstip (00:45Z) het daadwerkelijk verdwijnen van de radar is (18 minuten nadat het niet meer lukte via radio contact op te nemen), is het inderdaad vreemd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:48 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Waarom niet? Egyptair meldt 37000 feet at disappearance... minstens 10 minuten (feitelijk 18 minuten) na verlies radiocommunicatie.
En jij bent gekke henkie niet natuurlijk? Dus geen bom?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:41 schreef Procrastinator het volgende:
Nog even ter verduidelijking:
Unanswered calls
00.27
(1.27am London)
Athens air traffic control repeatedly try to contact the aircraft but receive no response.
Radar contact lost
00.39
(1.39am London)
Aircraft falls out of radar contact at 37,000ft, some 170 miles from the Egyptian coast.
Dus minstens 12 minuten op dezelfde hoogte, zelfs na verlies radiocontact. Als dat een bom is ben ik gekke henkie...
Nee natuurlijk niet. Hoe kun je nou 12 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen en geen contact opnemen als het een bom zou zijn?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:48 schreef richolio het volgende:
En jij bent gekke henkie niet natuurlijk? Dus geen bom?
Maar technisch falen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. In geval van plotselinge decompressie kunnen zowel passagiers als crew buiten bewustzijn geraakt en wellicht met verdere decompressie op die hoogte is het vliegtuig naar beneden gekomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:41 schreef Procrastinator het volgende:
Nog even ter verduidelijking:
Unanswered calls
00.27
(1.27am London)
Athens air traffic control repeatedly try to contact the aircraft but receive no response.
Radar contact lost
00.39
(1.39am London)
Aircraft falls out of radar contact at 37,000ft, some 170 miles from the Egyptian coast.
Dus minstens 12 minuten op dezelfde hoogte, zelfs na verlies radiocontact. Als dat een bom is ben ik gekke henkie...
Tuurlijk. En ook toevallig de autopiloot uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:52 schreef Slaro het volgende:
Maar technisch falen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. In geval van plotselinge decompressie kunnen zowel passagiers als crew buiten bewustzijn geraakt en wellicht met verdere decompressie op die hoogte is het vliegtuig naar beneden gekomen.
Toeval bestaat niet. Wanneer een deel van de rudder afbreekt dan maakt het vliegtuig zijn eigen bewegingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:53 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Tuurlijk. En ook toevallig de autopiloot uitgeschakeld.
Ah. Maar pas 12 minuten nadat de radio ook toevallig is uitgevallen. Hou toch op.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:54 schreef Slaro het volgende:
Toeval bestaat niet. Wanneer een deel van de rudder afbreekt dan maakt het vliegtuig zijn eigen bewegingen.
Toeval bestaat niet dus in deze want op het moment dat de rudder afbreekt gaat het vliegtuig pas die bewegingen maken, wanneer het vliegtuig in staat van decompressie is kan een onderdeel van het vliegtuig tegen de staart zijn gekomen en een deel van de rudder hebben afgebroken, dat kan 12 minuten later zijn, dat kan een uur later zijn, dat kan twintig seconden later zijn dat heeft er weinig mee te maken. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is maar ik zeg dat technisch falen nog steeds tot de mogelijkheden behoort.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:55 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Ah. Maar pas 12 minuten nadat de radio ook toevallig is uitgevallen. Hou toch op.
Kom eens met een scenario. Decompressie. Ok. Dus geen communicatie. Al zeer onwaarschijnlijk, aangezien daar gewoon zuurstof voor is, maar whatever. Vervolgens een rudder die afbreekt?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:58 schreef Slaro het volgende:
Toeval bestaat dus niet want op het moment dat de rudder afbreekt gaat het vliegtuig pas die bewegingen maken, wanneer het vliegtuig in staat van decompressie is kan een onderdeel van het vliegtuig tegen de staart zijn gekomen en een deel van de rudder hebben afgebroken, dat kan 12 minuten later zijn, dat kan een uur later zijn, dat kan twintig seconden later zijn dat heeft er weinig mee te maken. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is maar ik zeg dat technisch falen nog steeds tot de mogelijkheden behoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |