abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:30:21 #1
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_162333590
Zojuist:

quote:
Een vliegtuig van EgyptAir met 69 mensen aan boord is in de nacht van woensdag op donderdag van de radar verdwenen, meldt de luchtvaartmaatschappij.
Het gaat om een toestel met vluchtnummer MS804 dat op weg was van Parijs naar Caïro.

Het verdween van de radar op 37.000 voet. Volgens Egyptair verdween het vliegtuig van de radar nadat het het Egyptische luchtruim was binnengevlogen.

Het vliegtuig vertrok van Charles de Gaulle in Parijs om 23.09 uur. Rond 2.45 uur zou contact met het vliegtuig zijn verloren.
http://www.nu.nl/buitenla(...)wenen-van-radar.html

Locatie:



Geen daling te zien vlak voor het verdwijnen...



'Gewoon' een crash? Of zou er meer aan de hand zijn?

----------

Nu wordt er bericht dat de wrakstukken niet van EgyptAir is. :')

http://news.trust.org/ite(...)hpMostPopularTheWire
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:31:43 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:34:29 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162333732
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'welke plek'?
Als de verantwoordelijken zelf ook in dat vliegtuig zat toch wel?
Mjah vanaf Frankrijk vliegen met een bom. Die kans daarop lijkt me zowat uitgesloten. Het enigste openliggende scenario is dat er een piloot of co-piloot goed waus hoog in de lucht is geworden. Maar reken maar dat alle cabincrew (RIP) een grondige huiszoeking gaan krijgen.
pi_162333823
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mjah vanaf Frankrijk vliegen met een bom. Die kans daarop lijkt me zowat uitgesloten. Het enigste openliggende scenario is dat er een piloot of co-piloot goed waus hoog in de lucht is geworden. Maar reken maar dat alle cabincrew (RIP) een grondige huiszoeking gaan krijgen.
Op het NOS journaal zeiden ze dat dit vliegtuig nog op andere vliegvelden in Afrika is geweest dezelfde dag.
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:38:06 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162333852
Scenario 1 : Bom van buitenaf geplaatst en niet in Frankrijk gevonden.
Scenario 2 : Technisch mankement. Explosieve decompressie
Scenario 3 : Onenigheid in de cockpit.
Scenario 4 : Aanvaring met een UFO.

Meer kan ik er niet bedenken.

1.2.3. zijn voor mij allemaal nog plausibel.
pi_162333877
Plekken om de mijden anno 2016

Syrië, Irak, Turkije, Tunesië, Parijs, Brussel, Egypte, ben je toch op een van deze plekken, dan is het eigen schuld dikke bult.
pi_162333920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:38 schreef Drugshond het volgende:
Scenario 1 : Bom van buitenaf geplaatst en niet in Frankrijk gevonden.
Scenario 2 : Technisch mankement. Explosieve decompressie
Scenario 3 : Onenigheid in de cockpit.
Scenario 4 : Aanvaring met een UFO.

Meer kan ik er niet bedenken.

1.2.3. zijn voor mij allemaal nog plausibel.
Hoezo kan het bagage personeel geen bom hebben aangebracht vanuit Parijs? Ik las laatst een verhaal dat er +50 IS aanhangers op Zaventem werkte, dat zou in Parijs niet anders zijn lijkt me.
pi_162334106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Op het NOS journaal zeiden ze dat dit vliegtuig nog op andere vliegvelden in Afrika is geweest dezelfde dag.
En dan een bom met een timer, ofzo?
pi_162334142
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

En dan een bom met een timer, ofzo?
Ja of iemand aan boord met een telefoon. Die man zei zelfs nog dat het misschien bedoeld was om boven Egypte af te laten gaan maar dat het toestel vanuit Parijs met vertraging is vertrokken. Maar hij was nog op 3 of 4 andere vliegvelden geweest voor Parijs.
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:47:53 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162334166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:40 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Hoezo kan het bagage personeel geen bom hebben aangebracht vanuit Parijs? Ik las laatst een verhaal dat er +50 IS aanhangers op Zaventem werkte, dat zou in Parijs niet anders zijn lijkt me.
Het kan, maar ik denk dat de screening van al het personeel in deze tegenwoordige tijdsgeest al bijzonder grondig is. Of ze hebben deze controle met de spreekwoordelijke 'Franse Slag' uitgevoerd.
pi_162334223
AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 20:48:48 #BREAKING Greek air safety authorities deny EgyptAir wreckage found reageer retweet
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:49:53 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162334232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja of iemand aan boord met een telefoon. Die man zei zelfs nog dat het misschien bedoeld was om boven Egypte af te laten gaan maar dat het toestel vanuit Parijs met vertraging is vertrokken. Maar hij was nog op 3 of 4 andere vliegvelden geweest voor Parijs.
Waarom boven Egypte. Als alle brokstukken boven land liggen hebben ze veel sneller een aanwijzing (smoking gun). Boven zee maakt alles veel complexer en de uitwerking is hetzelfde.
pi_162334246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Waarom boven Egypte. Als alle brokstukken boven land liggen hebben ze veel sneller een aanwijzing (smoking gun). Boven zee maakt alles veel complexer en de uitwerking is hetzelfde.
Ik heb geen idee. Zeg alleen wat die man zei :p
pi_162334263
Wat is er tot nu toe bekend?
Zonder wrijving geen glans
pi_162334288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is er tot nu toe bekend?
Niet zoveel eigenlijk. Er komt van alles naar buiten wat dan direct weer tegengesproken wordt. Egypte zegt dit, Griekenland zo...
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:51:47 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162334344
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:51 schreef Infection het volgende:

[..]

Niet zoveel eigenlijk. Er komt van alles naar buiten wat dan direct weer tegengesproken wordt. Egypte zegt dit, Griekenland zo...
Ah ja, de echte waarheid laat nog wel even op zich wachten. Blijf het raar vinden dat er nog niks opgeëist is, als het om een aanslag zou gaan.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:53:49 #18
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162334359
quote:
5s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:51 schreef Drugshond het volgende:
Wellicht zullen we het nooit helemaal weten.... dat maakt deze ramp totaal anders.
De verdwijning van de MH370 was al zowat onmogelijk met al onze hedendaagse techniek, dat er nu binnen 2 jaar weer een vliegtuig verdwenen is zou het allemaal wel erg bizar maken.
pi_162334390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ah ja, de echte waarheid laat nog wel even op zich wachten. Blijf het raar vinden dat er nog niks opgeëist is, als het om een aanslag zou gaan.
Er werd eerder zelfs gezegd dat IS het had opgeëist, maar daar bleek ook niets waar van te zijn.
pi_162334401
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:54 schreef Infection het volgende:

[..]

Er werd eerder zelfs gezegd dat IS het had opgeëist, maar daar bleek ook niets waar van te zijn.
Dat geeft mij dus eerder het idee dat er iets anders aan de hand is geweest.
Zonder wrijving geen glans
pi_162334476
AP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 20:55:37 BREAKING: Senior Greek air safety official says debris found so far in Mediterranean does not belong to an aircraft. reageer retweet
Ben benieuwd waar het dan wel van is.
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:57:46 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162334504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef Infection het volgende:
AP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 20:55:37 BREAKING: Senior Greek air safety official says debris found so far in Mediterranean does not belong to an aircraft. reageer retweet
Ben benieuwd waar het dan wel van is.
Vluchtelingenbootjes wellicht
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:58:50 #23
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162334539
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Vluchtelingenbootjes wellicht
Ja ze dachten dat het wel handig zou zijn een vliegtuigmotor mee te brengen naar de nieuwe heimat.
pi_162334554
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja ze dachten dat het wel handig zou zijn een vliegtuigmotor mee te brengen naar de nieuwe heimat.
_O-
Zonder wrijving geen glans
pi_162334565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:49 schreef Infection het volgende:
AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 20:48:48 #BREAKING Greek air safety authorities deny EgyptAir wreckage found reageer retweet
Gek.
I´m back.
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:00:03 #26
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:01:19 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162334618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja ze dachten dat het wel handig zou zijn een vliegtuigmotor mee te brengen naar de nieuwe heimat.
Zou kunnen toch? O-)

(Ik had dat niet gelezen :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:03:52 #28
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:05:43 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162334756
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:03 schreef Drugshond het volgende:
De vluchtrecorders zijn in mijn ogen nog de laatste strohalm. Voor een eventuele snelle oplossing.
Anders blijft het een raadsel.
Radar trackt toch alles dat daar vliegt dat groter dan een meeuw is?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:05:51 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162334767
Mocht het van buitenaf gebeurd zijn. Dan zullen de daders dit nooit opeisen. Ze hebben namelijk een trigger om het nogmaals uit te voeren.
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:06:48 #31
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162334793
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Radar trackt toch alles dat daar vliegt dat groter dan een meeuw is?
Ja maar de radar neemt geen geluiden op vanuit de cockpit. Daar zit denk ik wel de sleutel.
pi_162334817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:05 schreef Drugshond het volgende:
Mocht het van buitenaf gebeurd zijn. Dan zullen de daders dit nooit opeisen. Ze hebben namelijk een trigger om het nogmaals uit te voeren.
Een paar maanden geleden ontplofte boven Egypte een Russisch vliegtuig. Die aanslag is ook opgeëist.
Zonder wrijving geen glans
pi_162334851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:05 schreef Drugshond het volgende:
Mocht het van buitenaf gebeurd zijn. Dan zullen de daders dit nooit opeisen. Ze hebben namelijk een trigger om het nogmaals uit te voeren.
Misschien is het wel een eenmansactie, van iemand die in het vliegtuig zat.
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:09:57 #34
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162334913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Een paar maanden geleden ontplofte boven Egypte een Russisch vliegtuig. Die aanslag is ook opgeëist.
Met als gevolg dat Rusland aardig wat lomp wat bommen boven de IS heeft liggen uitstrooien
Denk niet dat de IS nog eens een herhaling van zetten wil.
pi_162334942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Met als gevolg dat Rusland aardig wat lomp wat bommen boven de IS heeft liggen uitstrooien
Denk niet dat de IS nog eens een herhaling van zetten wil.
Dat interesseert ze geen ene reet. Zullen daar echt niet minder aanslagen van gaan plegen.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:11:24 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162334973
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien is het wel een eenmansactie, van iemand die in het vliegtuig zat.
Dat zou kort door de bocht, het meest gunstige scenario zijn.
pi_162334977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Met als gevolg dat Rusland aardig wat lomp wat bommen boven de IS heeft liggen uitstrooien
Denk niet dat de IS nog eens een herhaling van zetten wil.
De Egyptische IS zal zich niet zo druk maken om de Syrische IS denk ik zo...
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:15:33 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162335133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:15 schreef Drugshond het volgende:
Vliegen gaat voorlopig weer een heel stuk vervelender worden. Nog langere checks en nog langere rijen.
Je weet nog niet eens wat er aan de hand is man :')
Zonder wrijving geen glans
pi_162335149
Misschien is dit wel een aanslag van een andere terreurgroep? Al Qaeda en dergelijke spelen nog een rol. Of toch een false flag ;)

Ook al lijkt het mij vreemd dat er zo gemakkelijk een bom aan boord gesmokkeld is in Frankrijk(waar momenteel nog steeds noodtoestand heerst)
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:38:50 #41
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162335851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Je weet nog niet eens wat er aan de hand is man :')
Denk dat er nu een boel vliegtuigmaatschappijen alsook EU-vliegvelden de zaak flink zullen aanscherpen. Dat weet ik wel. Dat kan niet anders, dit is geen verhaal van voordeel van de twijfel.
pi_162335957
Greece has banned flights from an area stretching 40 miles around the last point of signal from the flight.
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 21:48:43 #43
8781 crew  Frutsel
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:52:16 #44
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:53:24 #45
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 19 mei 2016 @ 22:35:25 #46
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162337936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:42 schreef Physsic het volgende:
Greece has banned flights from an area stretching 40 miles around the last point of signal from the flight.
Lekker dan als volgende week naar Karpathos zou vliegen voor je vakantie.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 19 mei 2016 @ 22:36:55 #47
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162337980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:42 schreef Physsic het volgende:
Greece has banned flights from an area stretching 40 miles around the last point of signal from the flight.
Waarom dat dan?
pi_162338004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:36 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waarom dat dan?
Zoekactie
pi_162338020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:36 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waarom dat dan?
Ikweetniet.
Het staat hier:
http://www.cnbc.com/2016/(...)ared-from-radar.html
pi_162338564
SkyNewsBreak twitterde op donderdag 19-05-2016 om 22:48:42 Update - Reuters: U.S. officials say review of imagery so far has not produced any signs of explosion aboard #Egyptair flight #MS804 reageer retweet
  donderdag 19 mei 2016 @ 23:18:57 #51
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162339571
Mysterieus.
2000 light years from home
pi_162340020
wrak is niet het toestel :{
pi_162340161
En als er lichamen gevonden worden..van vluchtelingen of van mensen uit het vliegtuig? Lastig allemaal.

Begin er wel steeds meer klaar mee te zijn, ook met dat halfbakken gedoe in Europa. Eigen volk eerst graag ipv humaan te zijn.
pi_162340353
wat vááááág......
pi_162340412
Is dit gevonden wrak niet gewoon mh370? :p
Malaysia Airlines heeft namelijk wel rood wit en blauw als kleuren.
pi_162340584
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:43 schreef hvan het volgende:
Is dit gevonden wrak niet gewoon mh370? :p
Malaysia Airlines heeft namelijk wel rood wit en blauw als kleuren.
Beetje uit koers, of het is een vliegtuig wat het vliegtuig heeft neergehaald :o
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_162340775
Iemand op een ander forum oppert dat het vliegtuig mogelijk te snel vloog.
quote:
This is probably nothing (as I'm certainly no expert on the matter), but flight MS804 appears to have increased speed up to 615mph (534knots) toward the end of its flight and not long before starting descent. Isn't this close to the maximum speed of the A320-232? Looking at previous flights of MS804, they all appear to cruise between 530-570mph at or around FL360.
http://forum.flightradar2(...)ge57?highlight=ms804
pi_162340797
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:43 schreef hvan het volgende:
Is dit gevonden wrak niet gewoon mh370? :p
Malaysia Airlines heeft namelijk wel rood wit en blauw als kleuren.
Zat ik vandaag ook al te denken. Plottwist :P

Dat hier nog maar twee topics zijn :o
Somebody that I used to know
pi_162340986
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zat ik vandaag ook al te denken. Plottwist :P

Dat hier nog maar twee topics zijn :o
Ja, er komt ook maar weinig informatie naar buiten.
pi_162341004
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:43 schreef hvan het volgende:
Is dit gevonden wrak niet gewoon mh370? :p
Malaysia Airlines heeft namelijk wel rood wit en blauw als kleuren.
Die was wel heel erg uit koers gevlogen dan.
pi_162341068
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:04 schreef Infection het volgende:

[..]

Die was wel heel erg uit koers gevlogen dan.
Als de wereld plat is valt het wel mee :D
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_162341220
Is dit vliegtuig eerder die dag nog van Cairo naar Paris gevlogen?
Vluchtnummer MS803. En minder dan 1uur na landing weer vertrokken naar Cairo.
pi_162341666
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:53 schreef sneakydesert het volgende:
Iemand op een ander forum oppert dat het vliegtuig mogelijk te snel vloog.

[..]

http://forum.flightradar2(...)ge57?highlight=ms804
Dat is normaal.
pi_162341684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:16 schreef Physsic het volgende:
Is dit vliegtuig eerder die dag nog van Cairo naar Paris gevlogen?
Vluchtnummer MS803. En minder dan 1uur na landing weer vertrokken naar Cairo.
Klopt.
pi_162341758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:16 schreef Physsic het volgende:
Is dit vliegtuig eerder die dag nog van Cairo naar Paris gevlogen?
Vluchtnummer MS803. En minder dan 1uur na landing weer vertrokken naar Cairo.
Explosief misschien al in Egypte aan boord gesmokkeld?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 00:44:21 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_162341776
are we infinite or am I alone
pi_162341817
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:48 schreef Frutsel het volgende:
US intel sees evidence of explosion.
https://twitter.com/pzf/status/733378860566380544

Volgens BBC ontkennen de Amerikanen dit en wijzen de beelden juist niet op een explosie of iets in die richting. Verder belangrijk te vermelden dat voordat het vliegtuig van de radar vloog er al twee minuten tevergeefs contact was gezocht (toen vlogen ze nog gewoon) en er sowieso al tien minuten zo'n tien minuten geen contact is geweest.
pi_162341864
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Explosief misschien al in Egypte aan boord gesmokkeld?
Er is waarschijnlijk geen explosie geweest en dit soort maatschappijen met bijna meer beveiliging dan passagiers doen rigoureuze checks tussen de vluchten in zo.
pi_162341987
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Er is waarschijnlijk geen explosie geweest en dit soort maatschappijen met bijna meer beveiliging dan passagiers doen rigoureuze checks tussen de vluchten in zo.
Oké. Wat denk jij dat er gebeurd is?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 01:03:50 #70
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162342085
quote:
Dan zou je bijna gaan denken dat het probleem is opgetreden waarvoor hier wordt gewaarschuwd:
http://www.bvatriallaw.co(...)sh-in-u-s-history-2/

Ander probleem met het roer in mid-air:
https://www.theguardian.c(...)ry.internationalnews
So we just called him Fred
pi_162342122
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Oké. Wat denk jij dat er gebeurd is?
Stel een (of beide) van de motoren is in brand gevlogen. Dan zou je toch wel verwachten dat ze nog de tijd hadden om contact op te nemen.
pi_162342142
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Oké. Wat denk jij dat er gebeurd is?
Zie hierboven. BBC stelt op basis van Amerikaanse satelliet gegevenschede dat er geen explosie is waargenomen.

Tien minuten voor verdwijning was laatste contact.

Twee minuten voor verdwijning tevergeefs contact gezocht meer dan eens.

Twee minuten later rare bewegingen en vliegt het van de radar.

Feitelijk kan er sinds het laatste contact in tien minuten van alles gebeurd zijn in de Cockpit. Dit zullen de trotse Egyptenaren ongetwijfeld ontkennen maar vermoedelijk zal het onderzoek zich komende dagen richten op de piloten al dan niet passagiers.

Benieuwd waar het vliegtuig dan heen is gevlogen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 01:10:01 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162342154
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Stel een (of beide) van de motoren is in brand gevlogen. Dan zou je toch wel verwachten dat ze nog de tijd hadden om contact op te nemen.
Mits de Ram Air Turbine zijn werk doet. Zonder werkende moteren heeft een vliegtuig geen stroom. Zonder stroom werken de computers niet en zonder computers kan een piloot niet zoveel met een A320.
So we just called him Fred
  vrijdag 20 mei 2016 @ 01:21:40 #74
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162342248
Ik kan me echt nauwelijks voorstellen dat een vliegtuig in de Middellandse Zee kan crashen en dat ze dan nog steeds geen wrakstukken gevonden hebben. :? Niet bedoeld als speculatie ofzo - ik heb ook geen idee wat er gebeurd is - maar het is gewoon zo raar. Ik bedoel, het is geen afgelegen plek in de Indische Oceaan ofzo.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_162342335
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:08 schreef Slaro het volgende:

[..]

Zie hierboven. BBC stelt op basis van Amerikaanse satelliet gegevenschede dat er geen explosie is waargenomen.

Tien minuten voor verdwijning was laatste contact.

Twee minuten voor verdwijning tevergeefs contact gezocht meer dan eens.

Twee minuten later rare bewegingen en vliegt het van de radar.

Feitelijk kan er sinds het laatste contact in tien minuten van alles gebeurd zijn in de Cockpit. Dit zullen de trotse Egyptenaren ongetwijfeld ontkennen maar vermoedelijk zal het onderzoek zich komende dagen richten op de piloten al dan niet passagiers.

Benieuwd waar het vliegtuig dan heen is gevlogen.
Begrijp ik goed dat in dit geval ook het contact verloren is tussen twee luchtruimen/ATC's in? Net zoals bij MH370 (dacht ik?)
pi_162342494
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat in dit geval ook het contact verloren is tussen twee luchtruimen/ATC's in? Net zoals bij MH370 (dacht ik?)
Dat klopt, wat dan niet wilt zeggen dat hij gewoon is weggevlogen, maar signalen wijzen op handelingen in Cockpit in dit vliegtuig en op bepaalde hoogte kan het van de gewone radar gaan vliegen inderdaad maar legers zouden het moet oppakken zo.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 01:46:08 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_162342510
Op de laatst gekende locatie is de zee 2.5 tot 3 km diep. Zal niet makkelijk zijn om de zwarte dozen te bergen.
are we infinite or am I alone
  Forum Admin vrijdag 20 mei 2016 @ 01:50:49 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162342553
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Mits de Ram Air Turbine zijn werk doet. Zonder werkende moteren heeft een vliegtuig geen stroom. Zonder stroom werken de computers niet en zonder computers kan een piloot niet zoveel met een A320.
Daarvoor heeft het wel accu's en een APU.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 20 mei 2016 @ 01:53:49 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_162342576
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan zou je bijna gaan denken dat het probleem is opgetreden waarvoor hier wordt gewaarschuwd:
http://www.bvatriallaw.co(...)sh-in-u-s-history-2/

Ander probleem met het roer in mid-air:
https://www.theguardian.c(...)ry.internationalnews
Maar dat zou de radiostilte niet verklaren.
are we infinite or am I alone
pi_162342618
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar dat zou de radiostilte niet verklaren.
Als jouw roer afbreekt en je zonder controle over je vliegtuig naar beneden aan het storten bent, dan is met de luchtverkeersleiding praten wel het laatste waar je je mee bezig moet houden.
pi_162342731
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als jouw roer afbreekt en je zonder controle over je vliegtuig naar beneden aan het storten bent, dan is met de luchtverkeersleiding praten wel het laatste waar je je mee bezig moet houden.
De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 02:14:41 #82
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162342743
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:13 schreef Slaro het volgende:

[..]

De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al.
Als de luchtdruk in de cockpit wegvalt ben je zo foetsie. Alleen die transponder, waarom is die uitgegaan?
pi_162342891
Hoe komen ze eigenlijk aan die gegevens van de daling? Want de gegevens van bijv. Flightradar24 (ADS-B) stoppen als het vliegtuig nog op 37.000ft zit.
pi_162342903
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als de luchtdruk in de cockpit wegvalt ben je zo foetsie. Alleen die transponder, waarom is die uitgegaan?
Klopt maar waarom zou de luchtdruk dan uitvallen en twee minuten later pas met vreemde bewegingen komt het vliegtuig naar beneden gevlogen in.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 03:03:21 #85
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_162342988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:38 schreef Physsic het volgende:
Hoe komen ze eigenlijk aan die gegevens van de daling? Want de gegevens van bijv. Flightradar24 (ADS-B) stoppen als het vliegtuig nog op 37.000ft zit.
Griekse militaire radarbeelden neem ik aan. Echte radar dus, niet gegevens van de transponder.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 20 mei 2016 @ 04:24:06 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162343089
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarvoor heeft het wel accu's en een APU.
Onder normale omstandigheden draait de APU mid-air niet, de aandrijvingsmotoren leveren dan voldoende stroom voor alle electronische aparatuur. De APU zou automatisch kunnen starten, mits deze in de juiste stand staat.

De batterijen in een A320 zijn alleen bedoeld om de APU te starten of de Ram Air Turbine te deployen. Ze bieden te weinig stroom om te voorzien in de complete bediening van het vliegtuig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:53 schreef crystal_meth het volgende:
Maar dat zou de radiostilte niet verklaren.
Op het moment dat het roer niet meer werkt hebben de piloten het in de eerste instantie te druk met het onder controle krijgen van het vliegtuig. Afhanklijk van de skills van de gezagvoerder en de weersomstandigheden kan dat best wel enkele minuten duren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:13 schreef Slaro het volgende:
De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al.
Ik kan me zo een stuk of 5 scenario's bedenken waardoor het vliegtuig de koers heeft gevlogen die het vloog op basis van een defect roer. Ik ga ze hier niet allemaal uitschrijven, het is a) alleen maar speculatie en b) voedt het onnodig vliegangst bij users die daar gevoelig voor zijn.
So we just called him Fred
pi_162343091
Ik vertrouw die piloten niet meer
pi_162343172
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 04:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik vertrouw die piloten niet meer
Duizenden vlieguren en dan nu opeens jezelf te pletter storten? Dat is dan ofwel taqiyya in het kwadraat of hij ligt in scheiding en had er geen zin meer in.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_162343194
Een ding is zeker, Air Crash Investigation krijgt er een aflevering bij.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162343227
Het waait er Bf 6. Dat maakt zoeken naar wrakstukken en dergelijke best lastig. bij dergelijke wind heb je behoorlijke golven die ook nog eens breken. Schuim op het water dus.
pi_162343465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 04:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Onder normale omstandigheden draait de APU mid-air niet, de aandrijvingsmotoren leveren dan voldoende stroom voor alle electronische aparatuur. De APU zou automatisch kunnen starten, mits deze in de juiste stand staat.

De batterijen in een A320 zijn alleen bedoeld om de APU te starten of de Ram Air Turbine te deployen. Ze bieden te weinig stroom om te voorzien in de complete bediening van het vliegtuig.

[..]

Op het moment dat het roer niet meer werkt hebben de piloten het in de eerste instantie te druk met het onder controle krijgen van het vliegtuig. Afhanklijk van de skills van de gezagvoerder en de weersomstandigheden kan dat best wel enkele minuten duren.

[..]

Ik kan me zo een stuk of 5 scenario's bedenken waardoor het vliegtuig de koers heeft gevlogen die het vloog op basis van een defect roer. Ik ga ze hier niet allemaal uitschrijven, het is a) alleen maar speculatie en b) voedt het onnodig vliegangst bij users die daar gevoelig voor zijn.
Het gaat niet om de koers maar om de radiostilte voorafgaand aan de koers (alhoewel de beweging naar beneden en opzij een indicatie kan zijn van rudderproblemen) toch douche decompressie er voorafgaand aan moeten zijn gebeurd ivm geen contact en hoe zou dat dan kunnen?!
pi_162343478
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 06:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Een ding is zeker, Air Crash Investigation krijgt er een aflevering bij.
Lost ook zo te zien.
  Forum Admin vrijdag 20 mei 2016 @ 07:57:36 #93
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162343496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 04:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Onder normale omstandigheden draait de APU mid-air niet, de aandrijvingsmotoren leveren dan voldoende stroom voor alle electronische aparatuur. De APU zou automatisch kunnen starten, mits deze in de juiste stand staat.

De batterijen in een A320 zijn alleen bedoeld om de APU te starten of de Ram Air Turbine te deployen. Ze bieden te weinig stroom om te voorzien in de complete bediening van het vliegtuig.

[..]

Op het moment dat het roer niet meer werkt hebben de piloten het in de eerste instantie te druk met het onder controle krijgen van het vliegtuig. Afhanklijk van de skills van de gezagvoerder en de weersomstandigheden kan dat best wel enkele minuten duren.

[..]

Ik kan me zo een stuk of 5 scenario's bedenken waardoor het vliegtuig de koers heeft gevlogen die het vloog op basis van een defect roer. Ik ga ze hier niet allemaal uitschrijven, het is a) alleen maar speculatie en b) voedt het onnodig vliegangst bij users die daar gevoelig voor zijn.
Apu kan natuurlijk wel gestart worden, maar je hebt gelijk. Niet bij stil gestaan dat het een Airbus en dus fly by wire is.

Met alleen back-up indicatoren kan je niet vliegen nee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162344208
Ik heb op tv een deel van die persconferentie gezien. Egypte doet er wel vaag over terwijl de Franse regering daar een stuk duidelijker over was.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 09:07:06 #96
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162344278
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:13 schreef Slaro het volgende:

[..]

De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al.
Als piloot neem je normaal gesproken toch alleen contact op met ATC wanneer je het luchtruim in- of uitvliegt of wanneer je vragen hebt over je route, het weer etc? 2 minuten stil is dan niet raar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 09:09:08 #97
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162344308
quote:
:')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:15:11 #98
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162344411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 06:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Een ding is zeker, Air Crash Investigation krijgt er een aflevering bij.
Oh wat haatte ik dat programma :D. Heeft me na een paar afleveringen vliegangst opgeleverd :'). Die ik gelukkig alweer een hele tijd kwijt ben.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_162344453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als piloot neem je normaal gesproken toch alleen contact op met ATC wanneer je het luchtruim in- of uitvliegt of wanneer je vragen hebt over je route, het weer etc? 2 minuten stil is dan niet raar.
De piloot vloog het Egyptische luchtruim in en meldde zich niet af bij de Grieken en noch aan in Egypte. Die twee minuten staan voor de tevergeefse pogingen tot contact voordat het vliegtuig rare bewegingen begon te maken. Het laatsteerste contact was zelfs tien minuten eerder.
pi_162344463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als de luchtdruk in de cockpit wegvalt ben je zo foetsie. Alleen die transponder, waarom is die uitgegaan?
Luchtdruk in de cockpit die wegvalt is lastig, maar totaal onbelangrijk. Piloten zijn daarop getraind en hebben zuurstof binnen een paar seconden. Zeker ervaren piloten als deze met duizenden vlieguren.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 09:18:43 #101
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162344479
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:15 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh wat haatte ik dat programma :D. Heeft me na een paar afleveringen vliegangst opgeleverd :'). Die ik gelukkig alweer een hele tijd kwijt ben.
Ik binge dat altijd voordat ik ga vliegen. Een geïnformeerd mens telt voor twee, al kan je daar in een vliegtuig weinig mee :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:20:35 #102
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162344521
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik binge dat altijd voordat ik ga vliegen. Een geïnformeerd mens telt voor twee, al kan je daar in een vliegtuig weinig mee :P
_O-

Wel dan weet je alleszins inderdaad wat er wel allemaal niet mis kan gaan :D. Ik krijg vooral stress van dat gedoe als dat je binnen x aantal seconden dat zuurstofmasker op moet hebben en dergelijke om niet buiten bewustzijn te raken. Geeft me kriebels, ook al is het vliegtuig objectief gezien enorm veilig :P.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 09:21:56 #103
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162344546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:17 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Luchtdruk in de cockpit die wegvalt is lastig, maar totaal onbelangrijk. Piloten zijn daarop getraind en hebben zuurstof binnen een paar seconden. Zeker ervaren piloten als deze met duizenden vlieguren.
Nou nee:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways-vlucht_522
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_162344557
Blijf het knap vinden hoe de Illuminati gewoon een vliegtuig kan laten verdwijnen. Veel macht hebben die mensen.
pi_162344684
quote:
Ja, het ging een keer mis. Maar over het algemeen boeit het geen reet. Als de piloten van HCY522 de procedures hadden gevolgd en normaal gehandeld hadden dan hadden ze ook hun masker op gehad net als de steward.

Laat ik het dan anders stellen, in 99,5% van de gevallen waarbij de luchtdruk in de cockpit wegvalt is dit geen enkel probleem. Piloten doen maskertje op, fixen het probleem of gaan lager vliegen. Allemaal vervelend, maar geen reden om ineens van 11km naar beneden te gaan.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 10:10:06 #106
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162345591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:28 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ja, het ging een keer mis. Maar over het algemeen boeit het geen reet. Als de piloten van HCY522 de procedures hadden gevolgd en normaal gehandeld hadden dan hadden ze ook hun masker op gehad net als de steward.

Laat ik het dan anders stellen, in 99,5% van de gevallen waarbij de luchtdruk in de cockpit wegvalt is dit geen enkel probleem. Piloten doen maskertje op, fixen het probleem of gaan lager vliegen. Allemaal vervelend, maar geen reden om ineens van 11km naar beneden te gaan.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik wou aangeven dat dingen altijd kunnen gebeuren, en niet direct uit te sluiten zijn, hoe onwaarschijnlijk ze ook zijn.

Wat ik opvallend vind is dat de CIA en FSB/SVR direct weten te melden dat het een terroristische aanslag betreft... Vraag me af waarom zij dat wel weten en de DGSE bijvoorbeeld niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:26:42 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162345988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik wou aangeven dat dingen altijd kunnen gebeuren, en niet direct uit te sluiten zijn, hoe onwaarschijnlijk ze ook zijn.

Wat ik opvallend vind is dat de CIA en FSB/SVR direct weten te melden dat het een terroristische aanslag betreft... Vraag me af waarom zij dat wel weten en de DGSE bijvoorbeeld niet.
Satelliet-info?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 10:46:58 #108
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162346444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Satelliet-info?
Daar beschikt de DGSE toch ook gewoon over? Het kan zijn dat die stil blijven omdat het om hun eigen staatsburgers gaat en ze dus niet wat willen zeggen voordat het 100% zeker is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:52:13 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162346591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:46 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar beschikt de DGSE toch ook gewoon over? Het kan zijn dat die stil blijven omdat het om hun eigen staatsburgers gaat en ze dus niet wat willen zeggen voordat het 100% zeker is.
Hebben de Amerikanen niet veel meer en veel geavanceerdere spionagesatellieten? Als die een hitte-signatuur van een explosie waarnemen, dan weten de Amerikanen genoeg.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 10:54:56 #110
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162346669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hebben de Amerikanen niet veel meer en veel geavanceerdere spionagesatellieten? Als die een hitte-signatuur van een explosie waarnemen, dan weten de Amerikanen genoeg.
Naja, een motor kan ook exploderen door een gigantische fout, daarmee is nog niet gezegd dat het vliegtuig is opgeblazen door bijvoorbeeld IS.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_162346733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik wou aangeven dat dingen altijd kunnen gebeuren, en niet direct uit te sluiten zijn, hoe onwaarschijnlijk ze ook zijn.

Wat ik opvallend vind is dat de CIA en FSB/SVR direct weten te melden dat het een terroristische aanslag betreft... Vraag me af waarom zij dat wel weten en de DGSE bijvoorbeeld niet.
Amerika zegt juist dat er geen signalen zijn of bewijzen na het kijken van satellietbeelden dat het om een aanslag zou gaan in.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 10:59:52 #112
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162346810
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:57 schreef Slaro het volgende:

[..]

Amerika zegt juist dat er geen signalen zijn of bewijzen na het kijken van satellietbeelden dat het om een aanslag zou gaan in.
Gisteren meldde BNR nog dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten op een zender aldaar hadden gemeld dat het naar alle waarschijnlijkheid om een aanslag zou gaan. Ik heb niet meegekregen dat ze ondertussen het tegendeel beweren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_162346844
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 10:59:36 Reuters: Egyptian state TV reports Egyptian navy searching for black box from missing #EgyptAir #MS804 has found some passengers' belongings reageer retweet
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:09:00 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162347057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Naja, een motor kan ook exploderen door een gigantische fout, daarmee is nog niet gezegd dat het vliegtuig is opgeblazen door bijvoorbeeld IS.
Nee idd, maar op een vlucht van Frankrijk naar Egypte zijn onverwachte explosies vanwege gigantische technische fouten niet erg waarschijnlijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162348052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee idd, maar op een vlucht van Frankrijk naar Egypte zijn onverwachte explosies vanwege gigantische technische fouten niet erg waarschijnlijk.
Wat heeft dat met de route of de duur van de vlucht te maken? Zoiets kan altijd - lijkt me - gebeuren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_162348320
Snap niet dat ze maar over een bom bezig blijven.
Verklaart een bom waarom de Grieken geen contact konden krijgen? En als de bom daar de reden voor zou zijn, vervolgens nog meer dan 10 minuten gewoon op hoogte zou blijven?
Stelletje mafkezen.

Zijn ze Germanwings alweer vergeten of zo...
Piloten moeten afgeschaft worden. Stelletje veredelde buschauffeurs.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:51:39 #118
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162348346
Uit eerdere berichten begreep ik dat het vliegtuig eerst 90 graden de ene kant op en daarna 360 graden de andere kant op draaide, en daarbij van 11 km naar 3 km hoogte was gedaald.

Dat sluit een mid-air explosie van het vliegtuig wel uit lijkt me?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162348498
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:51 schreef Molurus het volgende:
Uit eerdere berichten begreep ik dat het vliegtuig eerst 90 graden de ene kant op en daarna 360 graden de andere kant op draaide, en daarbij van 11 km naar 3 km hoogte was gedaald.
Of de ene piloot, die de andere probeert tegen te houden, of iemand die de cockpit heeft 'veroverd', en wordt gehinderd door de computer om het vliegtuig te laten crashen...
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:57:53 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162348547
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:56 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Of de ene piloot, die de andere probeert tegen te houden, of iemand die de cockpit heeft 'veroverd', en wordt gehinderd door de computer om het vliegtuig te laten crashen...
Of gewoon een technisch mankement waardoor het toestel onbestuurbaar werd. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:58:47 #121
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_162348575
Vliegtuig schijnt nu wel gevonden te zijn op 290km afstand in het noorden van Alexandrië.

Voor diegene die willen weten hoe de crew eruit zag, hier zijn wat foto's van het personeel. Klik
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_162348591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:57 schreef Molurus het volgende:
Of gewoon een technisch mankement waardoor het toestel onbestuurbaar werd. :P
En ook geen radio meer. Sure...
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:37:37 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162349640
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:59 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

En ook geen radio meer. Sure...
Er zijn wel andere redenen te bedenken waarom radiocontact wegvalt. Het is niet alsof een aanslag daar de enige mogelijkheid is, verre van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162349813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:37 schreef Molurus het volgende:
Er zijn wel andere redenen te bedenken waarom radiocontact wegvalt. Het is niet alsof een aanslag daar de enige mogelijkheid is, verre van.
Ok. Let's hear 'm. En daarna na meer dan 10 minuten neerstorten.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:45:16 #125
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162349870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:43 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Ok. Let's hear 'm. En daarna ook nog neerstorten.
Dus als ik jou niet in detail kan vertellen hoe het is gebeurd wordt jouw verklaring daarmee geloofwaardiger?

--> https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_ignorantiam
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162349888
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus als ik jou niet in detail kan vertellen hoe het is gebeurd wordt jouw verklaring daarmee geloofwaardiger?

--> https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_ignorantiam
Occam's razor etc.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:55:50 #127
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162350230
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:45 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Occam's razor etc.
Occam's razor is alleen van toepassing op twee verklaringen die als verklaring even goed werken.

We hebben hier geen verklaringen, we zijn alleen aan het speculeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162350561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:55 schreef Molurus het volgende:
Occam's razor is alleen van toepassing op twee verklaringen die als verklaring even goed werken.
'Even goed werken'. Nope. Ik vraag alleen wat jouw theorie is? Mechanisch probleem? Dus er was een mechanisch probleem waardoor de piloten bijna een kwartier lang niet konden communiceren?
En pas daarna geleidelijk neerstorten? Ik ben heel benieuwd...
pi_162350994
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:04 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

'Even goed werken'. Nope. Ik vraag alleen wat jouw theorie is? Mechanisch probleem? Dus er was een mechanisch probleem waardoor de piloten bijna een kwartier lang niet konden communiceren?
En pas daarna geleidelijk neerstorten? Ik ben heel benieuwd...
En opzet van een van de piloten?
pi_162351048
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:17 schreef Physsic het volgende:
En opzet van een van de piloten?
Dat is wel waar ik van uit ga. Of iemand die de cockpit heeft veroverd.
Kan me voorstellen dat het redelijk makkelijk is om een stewardess naar binnen te werken...
pi_162351131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:18 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Dat is wel waar ik van uit ga. Of iemand die de cockpit heeft veroverd.
Kan me voorstellen dat het redelijk makkelijk is om een stewardess naar binnen te werken...
Ik vlieg redelijk vaak en zie de cockpitdeur ook vaak opengaan. Vaak ook erg voorspelbaar, het gordijntje ervoor gaat dan even dicht.
pi_162351257
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:21 schreef Stokkie_ het volgende:
Ik vlieg redelijk vaak en zie de cockpitdeur ook vaak opengaan. Vaak ook erg voorspelbaar, het gordijntje ervoor gaat dan even dicht.
Precies, makkie. Ze moeten een soort sluis invoeren. Een soort tussenruimte voor stewardess en cockpit.
Maar uiteindelijk komt het er op neer dat piloten zinloos zijn. Een computer kan prima hun werk uitvoeren. Gewoon alles automatisch.
pi_162351391
Wrakstukken en lichaamsdeel gevonden in zoektocht naar toestel EgyptAir

quote:
De Griekse minister van Defensie stelt vrijdag dat wrakstukken en 'een lichaamsdeel' zijn gevonden in de zoektocht naar het neergestorte toestel van EgyptAir. Zo zouden koffers en vliegtuigstoelen zijn gezien.

De Egyptische krijgsmacht meldde eerder al dat brokstukken werden aangetroffen in de Middellandse Zee, op 290 kilometer van de Egyptische kuststad Alexandrië. De zwarte doos is nog niet gelokaliseerd.
http://www.nu.nl/buitenla(...)oestel-egyptair.html
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:32:23 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162351510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:04 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

'Even goed werken'. Nope. Ik vraag alleen wat jouw theorie is? Mechanisch probleem? Dus er was een mechanisch probleem waardoor de piloten bijna een kwartier lang niet konden communiceren?
En pas daarna geleidelijk neerstorten? Ik ben heel benieuwd...
Ik kan wel wat uit m'n duim zuigen, maar met de informatie die ik heb kan ik er weinig over zeggen. Aangenomen dat jij over dezelfde informatie beschikt kun jij er ook weinig over zeggen.

Nogmaals... zo gauw mensen om alternatieve verklaringen vragen weet je dat ze onderbouwing missen voor hun eigen verklaring. :P

Dat geldt evengoed voor ufologen als in dit geval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162351652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:32 schreef Molurus het volgende:
Ik kan wel wat uit m'n duim zuigen, maar met de informatie die ik heb kan ik er weinig over zeggen.
Nogmaals... zo gauw mensen om alternatieve verklaringen vragen weet je dat ze onderbouwing missen voor hun eigen verklaring. :P
Dat geldt evengoed voor ufologen als in dit geval.
Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten. Ik gebruik alleen de feiten.
En die wijzen op 'pilot suicide'.
pi_162351680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten. Ik gebruik alleen de feiten.
En die wijzen op 'pilot suicide'.
Welke feiten? Jij weet meer dan de onderzoekers?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:38:04 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162351690
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten. Ik gebruik alleen de feiten.
En die wijzen op 'pilot suicide'.
Vind jij.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162351712
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Infection het volgende:
Welke feiten? Jij weet meer dan de onderzoekers?
Geen communicatie voor bijna een kwartier.

DUS GEEN BOM.
pi_162351746
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:38 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Geen communicatie voor bijna een kwartier.

DUS GEEN BOM.
Hoezo sluit dat een bom uit? Misschien werden ze wel gekaapt?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41:10 #140
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162351800
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten.
Ik beweer helemaal niks, dus ik hoef ook niks te onderbouwen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:

Ik gebruik alleen de feiten.
En die wijzen op 'pilot suicide'.
De feiten wijzen net zoveel op pilot suicide als biologische complexiteit wijst op intelligent design.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41:13 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162351803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:39 schreef Infection het volgende:

[..]

Hoezo sluit dat een bom uit? Misschien werden ze wel gekaapt?
Misschien sloopte een bom een aantal systemen maar wisten ze de kist nog enkele minuten in de lucht te houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162351805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:39 schreef Infection het volgende:
Hoezo sluit dat een bom uit? Misschien werden ze wel gekaapt?
Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:42:41 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162351851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:41 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.
Kan nog steeds. De zwarte doos en radarbeelden kunnen pas definitief uitsluitsel geven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162351899
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:42 schreef Perrin het volgende:
Kan nog steeds. De zwarte doos en radarbeelden kunnen pas definitief uitsluitsel geven.
Wat kan nog steeds?
Een 'plostelinge' bom?

Waarom geen radio contact? Meer dan 10 minuten op dezelfde hoogte vliegen, terwijl er al een bom is afgegaan?
pi_162351902
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:41 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.
Dat klinkt logischer inderdaad. En als er dan tijdens die kaping alsnog een bom afgegaan is, dan lijkt het mij dat deze niet genoeg schade aangericht heeft om het vliegtuig uit elkaar te blazen, maar eerder het zodanig beschadigd heeft dat het later alsnog neerstortte. Op radarbeelden was bijvoorbeeld geen explosie te zien.
pi_162352079
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:44 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Wat kan nog steeds?
Een 'plotselinge' bom?

Waarom geen radio contact? Meer dan 10 minuten op dezelfde hoogte vliegen, terwijl er al een bom is afgegaan?
pi_162352090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:44 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Wat kan nog steeds?
Een 'plostelinge' bom?

Waarom geen radio contact? Meer dan 10 minuten op dezelfde hoogte vliegen, terwijl er al een bom is afgegaan?
Waar staat dat eigenlijk, "10 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen"? En 10 minuten na welke gebeurtenis?
pi_162352115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:41 schreef Procrastinator het volgende:

[..]

Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.
De cockpitdeur is gepantserd en kogelbestendig, hebben versterkte scharnieren en hebben een gepantserd kijkgaatje. Voor noodgevallen, wanneer er bijvoorbeeld een piloot onwel wordt, is er een code waarmee personeel toegang tot de cockpit kan krijgen. Maar om te voorkomen dat terroristen iemand dwingen de code in te voeren, kan de piloot de deur van binnenuit op slot houden. Iemand die in de cockpit wilt moet via de intercom toestemming vragen aan de piloot.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)iten-en-binnen.dhtml
pi_162352224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:50 schreef Tourniquet het volgende:
Waar staat dat eigenlijk, "10 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen"? En 10 minuten na welke gebeurtenis?
Dit meldden de Grieken. Zij probeerden EgyptAir te bereiken om overdracht naar Egypte te melden.
Standaard procedure. Geen contact. Vervolgens is Griekenland een nood procedure gestart.
Ongeveer 12 minuten later zagen de Grieken vreemde bewegingen.
pi_162352341
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:51 schreef sneakydesert het volgende:
De cockpitdeur is gepantserd en kogelbestendig, hebben versterkte scharnieren en hebben een gepantserd kijkgaatje. Voor noodgevallen, wanneer er bijvoorbeeld een piloot onwel wordt, is er een code waarmee personeel toegang tot de cockpit kan krijgen. Maar om te voorkomen dat terroristen iemand dwingen de code in te voeren, kan de piloot de deur van binnenuit op slot houden. Iemand die in de cockpit wilt moet via de intercom toestemming vragen aan de piloot.
Beetje zinloos, als je gewoon de stewardess met de dood bedreigt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')