Ik binge dat altijd voordat ik ga vliegen. Een geïnformeerd mens telt voor twee, al kan je daar in een vliegtuig weinig meequote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Oh wat haatte ik dat programma. Heeft me na een paar afleveringen vliegangst opgeleverd
. Die ik gelukkig alweer een hele tijd kwijt ben.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik binge dat altijd voordat ik ga vliegen. Een geïnformeerd mens telt voor twee, al kan je daar in een vliegtuig weinig mee
Nou nee:quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:17 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Luchtdruk in de cockpit die wegvalt is lastig, maar totaal onbelangrijk. Piloten zijn daarop getraind en hebben zuurstof binnen een paar seconden. Zeker ervaren piloten als deze met duizenden vlieguren.
Ja, het ging een keer mis. Maar over het algemeen boeit het geen reet. Als de piloten van HCY522 de procedures hadden gevolgd en normaal gehandeld hadden dan hadden ze ook hun masker op gehad net als de steward.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nou nee:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways-vlucht_522
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik wou aangeven dat dingen altijd kunnen gebeuren, en niet direct uit te sluiten zijn, hoe onwaarschijnlijk ze ook zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:28 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ja, het ging een keer mis. Maar over het algemeen boeit het geen reet. Als de piloten van HCY522 de procedures hadden gevolgd en normaal gehandeld hadden dan hadden ze ook hun masker op gehad net als de steward.
Laat ik het dan anders stellen, in 99,5% van de gevallen waarbij de luchtdruk in de cockpit wegvalt is dit geen enkel probleem. Piloten doen maskertje op, fixen het probleem of gaan lager vliegen. Allemaal vervelend, maar geen reden om ineens van 11km naar beneden te gaan.
Satelliet-info?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik wou aangeven dat dingen altijd kunnen gebeuren, en niet direct uit te sluiten zijn, hoe onwaarschijnlijk ze ook zijn.
Wat ik opvallend vind is dat de CIA en FSB/SVR direct weten te melden dat het een terroristische aanslag betreft... Vraag me af waarom zij dat wel weten en de DGSE bijvoorbeeld niet.
Daar beschikt de DGSE toch ook gewoon over? Het kan zijn dat die stil blijven omdat het om hun eigen staatsburgers gaat en ze dus niet wat willen zeggen voordat het 100% zeker is.quote:
Hebben de Amerikanen niet veel meer en veel geavanceerdere spionagesatellieten? Als die een hitte-signatuur van een explosie waarnemen, dan weten de Amerikanen genoeg.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daar beschikt de DGSE toch ook gewoon over? Het kan zijn dat die stil blijven omdat het om hun eigen staatsburgers gaat en ze dus niet wat willen zeggen voordat het 100% zeker is.
Naja, een motor kan ook exploderen door een gigantische fout, daarmee is nog niet gezegd dat het vliegtuig is opgeblazen door bijvoorbeeld IS.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hebben de Amerikanen niet veel meer en veel geavanceerdere spionagesatellieten? Als die een hitte-signatuur van een explosie waarnemen, dan weten de Amerikanen genoeg.
Amerika zegt juist dat er geen signalen zijn of bewijzen na het kijken van satellietbeelden dat het om een aanslag zou gaan in.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik wou aangeven dat dingen altijd kunnen gebeuren, en niet direct uit te sluiten zijn, hoe onwaarschijnlijk ze ook zijn.
Wat ik opvallend vind is dat de CIA en FSB/SVR direct weten te melden dat het een terroristische aanslag betreft... Vraag me af waarom zij dat wel weten en de DGSE bijvoorbeeld niet.
Gisteren meldde BNR nog dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten op een zender aldaar hadden gemeld dat het naar alle waarschijnlijkheid om een aanslag zou gaan. Ik heb niet meegekregen dat ze ondertussen het tegendeel beweren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:57 schreef Slaro het volgende:
[..]
Amerika zegt juist dat er geen signalen zijn of bewijzen na het kijken van satellietbeelden dat het om een aanslag zou gaan in.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 10:59:36Reuters: Egyptian state TV reports Egyptian navy searching for black box from missing #EgyptAir #MS804 has found some passengers' belongings reageer retweet
Nee idd, maar op een vlucht van Frankrijk naar Egypte zijn onverwachte explosies vanwege gigantische technische fouten niet erg waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Naja, een motor kan ook exploderen door een gigantische fout, daarmee is nog niet gezegd dat het vliegtuig is opgeblazen door bijvoorbeeld IS.
Wat heeft dat met de route of de duur van de vlucht te maken? Zoiets kan altijd - lijkt me - gebeuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee idd, maar op een vlucht van Frankrijk naar Egypte zijn onverwachte explosies vanwege gigantische technische fouten niet erg waarschijnlijk.
Of de ene piloot, die de andere probeert tegen te houden, of iemand die de cockpit heeft 'veroverd', en wordt gehinderd door de computer om het vliegtuig te laten crashen...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:51 schreef Molurus het volgende:
Uit eerdere berichten begreep ik dat het vliegtuig eerst 90 graden de ene kant op en daarna 360 graden de andere kant op draaide, en daarbij van 11 km naar 3 km hoogte was gedaald.
Of gewoon een technisch mankement waardoor het toestel onbestuurbaar werd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:56 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Of de ene piloot, die de andere probeert tegen te houden, of iemand die de cockpit heeft 'veroverd', en wordt gehinderd door de computer om het vliegtuig te laten crashen...
En ook geen radio meer. Sure...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:57 schreef Molurus het volgende:
Of gewoon een technisch mankement waardoor het toestel onbestuurbaar werd.
Er zijn wel andere redenen te bedenken waarom radiocontact wegvalt. Het is niet alsof een aanslag daar de enige mogelijkheid is, verre van.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:59 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
En ook geen radio meer. Sure...
Ok. Let's hear 'm. En daarna na meer dan 10 minuten neerstorten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:37 schreef Molurus het volgende:
Er zijn wel andere redenen te bedenken waarom radiocontact wegvalt. Het is niet alsof een aanslag daar de enige mogelijkheid is, verre van.
Dus als ik jou niet in detail kan vertellen hoe het is gebeurd wordt jouw verklaring daarmee geloofwaardiger?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:43 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Ok. Let's hear 'm. En daarna ook nog neerstorten.
Occam's razor etc.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus als ik jou niet in detail kan vertellen hoe het is gebeurd wordt jouw verklaring daarmee geloofwaardiger?
--> https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_ignorantiam
Occam's razor is alleen van toepassing op twee verklaringen die als verklaring even goed werken.quote:
'Even goed werken'. Nope. Ik vraag alleen wat jouw theorie is? Mechanisch probleem? Dus er was een mechanisch probleem waardoor de piloten bijna een kwartier lang niet konden communiceren?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:55 schreef Molurus het volgende:
Occam's razor is alleen van toepassing op twee verklaringen die als verklaring even goed werken.
En opzet van een van de piloten?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:04 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
'Even goed werken'. Nope. Ik vraag alleen wat jouw theorie is? Mechanisch probleem? Dus er was een mechanisch probleem waardoor de piloten bijna een kwartier lang niet konden communiceren?
En pas daarna geleidelijk neerstorten? Ik ben heel benieuwd...
Dat is wel waar ik van uit ga. Of iemand die de cockpit heeft veroverd.quote:
Ik vlieg redelijk vaak en zie de cockpitdeur ook vaak opengaan. Vaak ook erg voorspelbaar, het gordijntje ervoor gaat dan even dicht.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:18 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Dat is wel waar ik van uit ga. Of iemand die de cockpit heeft veroverd.
Kan me voorstellen dat het redelijk makkelijk is om een stewardess naar binnen te werken...
Precies, makkie. Ze moeten een soort sluis invoeren. Een soort tussenruimte voor stewardess en cockpit.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:21 schreef Stokkie_ het volgende:
Ik vlieg redelijk vaak en zie de cockpitdeur ook vaak opengaan. Vaak ook erg voorspelbaar, het gordijntje ervoor gaat dan even dicht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)oestel-egyptair.htmlquote:De Griekse minister van Defensie stelt vrijdag dat wrakstukken en 'een lichaamsdeel' zijn gevonden in de zoektocht naar het neergestorte toestel van EgyptAir. Zo zouden koffers en vliegtuigstoelen zijn gezien.
De Egyptische krijgsmacht meldde eerder al dat brokstukken werden aangetroffen in de Middellandse Zee, op 290 kilometer van de Egyptische kuststad Alexandrië. De zwarte doos is nog niet gelokaliseerd.
Ik kan wel wat uit m'n duim zuigen, maar met de informatie die ik heb kan ik er weinig over zeggen. Aangenomen dat jij over dezelfde informatie beschikt kun jij er ook weinig over zeggen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:04 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
'Even goed werken'. Nope. Ik vraag alleen wat jouw theorie is? Mechanisch probleem? Dus er was een mechanisch probleem waardoor de piloten bijna een kwartier lang niet konden communiceren?
En pas daarna geleidelijk neerstorten? Ik ben heel benieuwd...
Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten. Ik gebruik alleen de feiten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:32 schreef Molurus het volgende:
Ik kan wel wat uit m'n duim zuigen, maar met de informatie die ik heb kan ik er weinig over zeggen.
Nogmaals... zo gauw mensen om alternatieve verklaringen vragen weet je dat ze onderbouwing missen voor hun eigen verklaring.
Dat geldt evengoed voor ufologen als in dit geval.
Welke feiten? Jij weet meer dan de onderzoekers?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten. Ik gebruik alleen de feiten.
En die wijzen op 'pilot suicide'.
Vind jij.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten. Ik gebruik alleen de feiten.
En die wijzen op 'pilot suicide'.
Geen communicatie voor bijna een kwartier.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Infection het volgende:
Welke feiten? Jij weet meer dan de onderzoekers?
Hoezo sluit dat een bom uit? Misschien werden ze wel gekaapt?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:38 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Geen communicatie voor bijna een kwartier.
DUS GEEN BOM.
Ik beweer helemaal niks, dus ik hoef ook niks te onderbouwen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier zonder onderbouwing komt aanzetten.
De feiten wijzen net zoveel op pilot suicide als biologische complexiteit wijst op intelligent design.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Procrastinator het volgende:
Ik gebruik alleen de feiten.
En die wijzen op 'pilot suicide'.
Misschien sloopte een bom een aantal systemen maar wisten ze de kist nog enkele minuten in de lucht te houden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoezo sluit dat een bom uit? Misschien werden ze wel gekaapt?
Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:39 schreef Infection het volgende:
Hoezo sluit dat een bom uit? Misschien werden ze wel gekaapt?
Kan nog steeds. De zwarte doos en radarbeelden kunnen pas definitief uitsluitsel geven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:41 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.
Wat kan nog steeds?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:42 schreef Perrin het volgende:
Kan nog steeds. De zwarte doos en radarbeelden kunnen pas definitief uitsluitsel geven.
Dat klinkt logischer inderdaad. En als er dan tijdens die kaping alsnog een bom afgegaan is, dan lijkt het mij dat deze niet genoeg schade aangericht heeft om het vliegtuig uit elkaar te blazen, maar eerder het zodanig beschadigd heeft dat het later alsnog neerstortte. Op radarbeelden was bijvoorbeeld geen explosie te zien.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:41 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:44 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Wat kan nog steeds?
Een 'plotselinge' bom?
Waarom geen radio contact? Meer dan 10 minuten op dezelfde hoogte vliegen, terwijl er al een bom is afgegaan?
Waar staat dat eigenlijk, "10 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen"? En 10 minuten na welke gebeurtenis?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:44 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Wat kan nog steeds?
Een 'plostelinge' bom?
Waarom geen radio contact? Meer dan 10 minuten op dezelfde hoogte vliegen, terwijl er al een bom is afgegaan?
De cockpitdeur is gepantserd en kogelbestendig, hebben versterkte scharnieren en hebben een gepantserd kijkgaatje. Voor noodgevallen, wanneer er bijvoorbeeld een piloot onwel wordt, is er een code waarmee personeel toegang tot de cockpit kan krijgen. Maar om te voorkomen dat terroristen iemand dwingen de code in te voeren, kan de piloot de deur van binnenuit op slot houden. Iemand die in de cockpit wilt moet via de intercom toestemming vragen aan de piloot.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:41 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Dat heb ik al voorgesteld. Een 'veroverde' cockpit. Maar geen 'plotselinge' bom.
Dit meldden de Grieken. Zij probeerden EgyptAir te bereiken om overdracht naar Egypte te melden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:50 schreef Tourniquet het volgende:
Waar staat dat eigenlijk, "10 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen"? En 10 minuten na welke gebeurtenis?
Beetje zinloos, als je gewoon de stewardess met de dood bedreigt...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:51 schreef sneakydesert het volgende:
De cockpitdeur is gepantserd en kogelbestendig, hebben versterkte scharnieren en hebben een gepantserd kijkgaatje. Voor noodgevallen, wanneer er bijvoorbeeld een piloot onwel wordt, is er een code waarmee personeel toegang tot de cockpit kan krijgen. Maar om te voorkomen dat terroristen iemand dwingen de code in te voeren, kan de piloot de deur van binnenuit op slot houden. Iemand die in de cockpit wilt moet via de intercom toestemming vragen aan de piloot.
Bron?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:54 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Dit meldden de Grieken. Zij probeerden EgyptAir te bereiken om overdracht naar Egypte te melden.
Standaard procedure. Geen contact. Vervolgens is Griekenland een nood procedure gestart.
Ongeveer 12 minuten later zagen de Grieken vreemde bewegingen.
quote:Greece's Civil Aviation Authority reported radar contact with the aircraft was lost about 2 minutes after the aircraft was handed off from Greek to Egyptian Air Traffic Control. The crew did not report any problems up to hand off. The CAA subsequently clarified, that the crew was talking to air traffic control in Greek when the aircraft entered the Greek control zone. When ATC attempted to hand the aircraft off to Egypt the crew did not respond, radar contact was lost 2 minutes after the first attempt to raise the crew for hand off, the aircraft was 7nm past mandatory reporting point KUMBI (N33.7139 E28.7500), boundary between Greek and Egyptian control zone.
Helemaal waterdicht zal dat systeem nooit worden. Het was even om aan te tonen dat het wat ingewikkelder ligt dan even de cockpitdeur openen en het vliegtuig kapen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:58 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Beetje zinloos, als je gewoon de stewardess met de dood bedreigt...
Google:quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bron?
Het enige dat ik kan vinden:
http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=1
[..]
Dank, al kan ik hieruit niet duidelijk opmaken dat het toestel nog 10 minuten op dezelfde hoogte heeft doorgevlogen nadat er geen radiocommunicatie meer was. Ik wacht officiële berichtgeving wel af.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:03 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Google:
http://globalnews.ca/news(...)-flight-ms804-crash/
2:27 a.m.
Athens air traffic control attempted to reach the aircraft on multiple occasions to inform the crew of a switch in communications control from Athens to Cairo, according to Reuters. The aircraft failed to communicate.
2:29 a.m.
Flight MS804 exited Greek airspace.
2:45 a.m.
Citing an informed source, EgyptAir said it had lost communication with radar tracking of the A320 Airbus. The flight was at a height of 37,000 feet and disappeared after entering Egyptian airspace, the company said in a statement. The flight vanished within 16 kilometres of entering Egyptian airspace.
Illuminati.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:18 schreef Amplifier het volgende:
Hoe kunnen we anno 2016 nog een vliegtuig kwijtraken?
Omdat we toelaten dat piloten de 'tracking' uitzetten. Belachelijk. Piloten moeten worden vervangen door computers.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:18 schreef Amplifier het volgende:
Hoe kunnen we anno 2016 nog een vliegtuig kwijtraken?
Als dit waar is vraag ik me uberhaupt af waarom dit mogelijk is? Piloten hebben zich niet met tracking e.d. te bemoeien. Volgens mij is er ook nog een soort van "ping" systeem wat niet uit te zetten is?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:20 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Omdat we toelaten dat piloten de 'tracking' uitzetten. Belachelijk. Piloten moeten worden vervangen door computers.
Nope. De piloot kan alles uitzetten. Zie MH370. Compleet onzichtbaar. Belachelijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:22 schreef Amplifier het volgende:
Als dit waar is vraag ik me uberhaupt af waarom dit mogelijk is? Piloten hebben zich niet met tracking e.d. te bemoeien. Volgens mij is er ook nog een soort van "ping" systeem wat niet uit te zetten is?
Ja, jij bedoelt die handshakes. Waaruit later bleek dat de MH370 nog zo'n 6uur ofzo had doorgevlogen na vermissing.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:22 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Als dit waar is vraag ik me uberhaupt af waarom dit mogelijk is? Piloten hebben zich niet met tracking e.d. te bemoeien. Volgens mij is er ook nog een soort van "ping" systeem wat niet uit te zetten is?
Die bedoel ik inderdaad!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, jij bedoelt die handshakes. Waaruit later bleek dat de MH370 nog zo'n 6uur ofzo had doorgevlogen na vermissing.
Die geven verder alleen helemaal niks van locatiegegevens. Bij de MH370 konden ze naar schatting twee mogelijke routes uittekenen. Naar het noorden en naar het zuiden. Maar allemaal erg onbetrouwbaar.quote:
Waarom niet? Egyptair meldt 37000 feet at disappearance... minstens 10 minuten (feitelijk 18 minuten) na verlies radiocommunicatie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:12 schreef Tourniquet het volgende:
Dank, al kan ik hieruit niet duidelijk opmaken dat het toestel nog 10 minuten op dezelfde hoogte heeft doorgevlogen nadat er geen radiocommunicatie meer was. Ik wacht officiële berichtgeving wel af.
Ah ik dacht dat Egyptair de vermissing op dat tijdstip had gemeld, maar als dat tijdstip (00:45Z) het daadwerkelijk verdwijnen van de radar is (18 minuten nadat het niet meer lukte via radio contact op te nemen), is het inderdaad vreemd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:48 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Waarom niet? Egyptair meldt 37000 feet at disappearance... minstens 10 minuten (feitelijk 18 minuten) na verlies radiocommunicatie.
En jij bent gekke henkie niet natuurlijk? Dus geen bom?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:41 schreef Procrastinator het volgende:
Nog even ter verduidelijking:
Unanswered calls
00.27
(1.27am London)
Athens air traffic control repeatedly try to contact the aircraft but receive no response.
Radar contact lost
00.39
(1.39am London)
Aircraft falls out of radar contact at 37,000ft, some 170 miles from the Egyptian coast.
Dus minstens 12 minuten op dezelfde hoogte, zelfs na verlies radiocontact. Als dat een bom is ben ik gekke henkie...
Nee natuurlijk niet. Hoe kun je nou 12 minuten op dezelfde hoogte doorvliegen en geen contact opnemen als het een bom zou zijn?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:48 schreef richolio het volgende:
En jij bent gekke henkie niet natuurlijk? Dus geen bom?
Maar technisch falen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. In geval van plotselinge decompressie kunnen zowel passagiers als crew buiten bewustzijn geraakt en wellicht met verdere decompressie op die hoogte is het vliegtuig naar beneden gekomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:41 schreef Procrastinator het volgende:
Nog even ter verduidelijking:
Unanswered calls
00.27
(1.27am London)
Athens air traffic control repeatedly try to contact the aircraft but receive no response.
Radar contact lost
00.39
(1.39am London)
Aircraft falls out of radar contact at 37,000ft, some 170 miles from the Egyptian coast.
Dus minstens 12 minuten op dezelfde hoogte, zelfs na verlies radiocontact. Als dat een bom is ben ik gekke henkie...
Tuurlijk. En ook toevallig de autopiloot uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:52 schreef Slaro het volgende:
Maar technisch falen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. In geval van plotselinge decompressie kunnen zowel passagiers als crew buiten bewustzijn geraakt en wellicht met verdere decompressie op die hoogte is het vliegtuig naar beneden gekomen.
Toeval bestaat niet. Wanneer een deel van de rudder afbreekt dan maakt het vliegtuig zijn eigen bewegingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:53 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Tuurlijk. En ook toevallig de autopiloot uitgeschakeld.
Ah. Maar pas 12 minuten nadat de radio ook toevallig is uitgevallen. Hou toch op.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:54 schreef Slaro het volgende:
Toeval bestaat niet. Wanneer een deel van de rudder afbreekt dan maakt het vliegtuig zijn eigen bewegingen.
Toeval bestaat niet dus in deze want op het moment dat de rudder afbreekt gaat het vliegtuig pas die bewegingen maken, wanneer het vliegtuig in staat van decompressie is kan een onderdeel van het vliegtuig tegen de staart zijn gekomen en een deel van de rudder hebben afgebroken, dat kan 12 minuten later zijn, dat kan een uur later zijn, dat kan twintig seconden later zijn dat heeft er weinig mee te maken. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is maar ik zeg dat technisch falen nog steeds tot de mogelijkheden behoort.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:55 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Ah. Maar pas 12 minuten nadat de radio ook toevallig is uitgevallen. Hou toch op.
Kom eens met een scenario. Decompressie. Ok. Dus geen communicatie. Al zeer onwaarschijnlijk, aangezien daar gewoon zuurstof voor is, maar whatever. Vervolgens een rudder die afbreekt?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:58 schreef Slaro het volgende:
Toeval bestaat dus niet want op het moment dat de rudder afbreekt gaat het vliegtuig pas die bewegingen maken, wanneer het vliegtuig in staat van decompressie is kan een onderdeel van het vliegtuig tegen de staart zijn gekomen en een deel van de rudder hebben afgebroken, dat kan 12 minuten later zijn, dat kan een uur later zijn, dat kan twintig seconden later zijn dat heeft er weinig mee te maken. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is maar ik zeg dat technisch falen nog steeds tot de mogelijkheden behoort.
Je hebt verschillende vormen van decompressie. Hebben we het over explosieve decompressie dan zit je van het ene op het andere moment zonder zuurstof en het ligt maar net aan de omstandigheden of je een zuurstofmasker op kan doen of beschikbaar hebt. Op de hoogte waar dit vliegtuig vloog, en bleef vliegen, kan je door de extreme omstandigheden ongetwijfeld buiten bewustzijn raken, als dit beide piloten overkomt dan heb je een aardig probleem, om het zo maar even te zeggen, verder heb je bij explosieve decompressie (en snelle decompressie) dat onderdelen van het vliegtuig zijn afgebroken of nog steeds afbreken. Het is daarom van ontzettend belang dat de piloot het vliegtuig zo snel mogelijk op een lagere hoogte brengt, niet alleen ivm zuurstof, maar ook om het vliegtuig zelf te redden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:00 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Kom eens met een scenario. Decompressie. Ok. Dus geen communicatie. Al zeer onwaarschijnlijk, aangezien daar gewoon zuurstof voor is, maar whatever. Vervolgens een rudder die afbreekt?
Ik geloof nog eerder in het vliegend spaghetti monster.
Als je gewoon naar de waarschijnlijkheid kijkt, is 'pilot suicide' gewoon het meest waarschijnlijk. Ik snap niet waarom ze het over een bom blijven hebben, want dat is zo belachelijk onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:12 schreef Slaro het volgende:
We kunnen sowieso al enkele voorbeelden van vliegtuigongelukken aanhalen waarbij het afbreken van een onderdeel een kettingreactie in werking heeft gezet. Ik zie geen reden om aan te nemen dat het in deze situatie niet gebeurd zou kunnen zijn.
De rudder breekt in dit scenario af als gevolg van ander technisch falen.
Een ander scenario is dat de piloten op een of andere manier zijn bijgekomen binnen de 12 minuten (erg onwaarschijnlijk gezien het zuurstofgebrek) of iemand van buitenaf (hoofd crew heeft de deurcode) de cockpit is binnengekomen en plaats heeft genomen op de stoel van de piloot. De bewegingen kunnen in deze dus ook duiden op een gecontroleerde maar zo snel mogelijk gang naar onder, wellicht iemand die totaal onervaren is, en als gevolg van de bewegingen het vliegtuig oncontroleerbaar heeft gemaakt zo.
Heb je twee scenario's, maar ik vrees dat een van de piloten (of iemand van buitenaf) dit heeft gedaan en op het moment dat het vliegtuig dus in Egyptisch luchtruim vloog naar beneden is gevlogen, om wat voor reden je dan in deze ook kan bedenken.
Op het moment dat ze het begonnen te hebben over het wegvallen van radiocontact leek mij dit ook zeer onwaarschijnlijk alhoewel een kaper met een bom nou zou kunnen, hoe onwaarschijnlijk dan ook, de mogelijkheid was er. Dit scenario verviel ook toen de Amerikanen min of meer stelden dat ze via hun satellieten en beelden van de regio geen heat wave konden bespeuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:17 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Als je gewoon naar de waarschijnlijkheid kijkt, is 'pilot suicide' gewoon het meest waarschijnlijk. Ik snap niet waarom ze het over een bom blijven hebben, want dat is zo belachelijk onwaarschijnlijk.
Het schijnt dat een A320 niet zomaar toelaat dat je een toestel crasht. Misschien dat de computer tegenvocht. Of de andere piloot. Of beide piloten tegen een derde. Maar geen bom.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:27 schreef Slaro het volgende:
Op het moment dat ze het begonnen te hebben over het wegvallen van radiocontact leek mij dit ook zeer onwaarschijnlijk alhoewel een kaper met een bom nou zou kunnen, hoe onwaarschijnlijk dan ook, de mogelijkheid was er. Dit scenario verviel ook toen de Amerikanen min of meer stelden dat ze via hun satellieten en beelden van de regio geen heat wave konden bespeuren.
Zelfmoord van een van de piloten lijkt een zeer reëel scenario bij deze vlucht maar het is desalniettemin vreemd dat het zo lang heeft geduurd voordat dan besloten werd over te gaan tot een dergelijke daad. Maar voor een vraag als deze zijn ongetwijfeld tig antwoorden te verzinnen. Toch blijven de plotselinge bewegingen erg vreemd, waarom niet rustig naar beneden kennelijk had de dader in geval van bijvoorbeeld zelfmoord voldoende tijd, waarom niet recht naar beneden en met al die vreemd bochten, die bewegingen lijken toch weer naar falen van het roer te wijzen, of een soort worsteling.
Dat laatste lijkt inderdaad niet het geval te zijn ondertussen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:31 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Het schijnt dat een A320 niet zomaar toelaat dat je een toestel crasht. Misschien dat de computer tegenvocht. Of de andere piloot. Of beide piloten tegen een derde. Maar geen bom.
Misschien opzettelijk gewacht tot overdracht van de ene ATC naar de volgende. Al zullen die er wel meerdere zijn geweest vanaf Parijs naar Cairo.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
Op het moment dat ze het begonnen te hebben over het wegvallen van radiocontact leek mij dit ook zeer onwaarschijnlijk alhoewel een kaper met een bom nou zou kunnen, hoe onwaarschijnlijk dan ook, de mogelijkheid was er. Dit scenario verviel ook toen de Amerikanen min of meer stelden dat ze via hun satellieten en beelden van de regio geen heat wave konden bespeuren.
Zelfmoord van een van de piloten lijkt een zeer reëel scenario bij deze vlucht maar het is desalniettemin vreemd dat het zo lang heeft geduurd voordat dan besloten werd over te gaan tot een dergelijke daad. Maar voor een vraag als deze zijn ongetwijfeld tig antwoorden te verzinnen. Toch blijven de plotselinge bewegingen erg vreemd, waarom niet rustig naar beneden kennelijk had de dader in geval van bijvoorbeeld zelfmoord voldoende tijd, waarom niet recht naar beneden en met al die vreemd bochten, die bewegingen lijken toch weer naar falen van het roer te wijzen, of een soort worsteling.
Kortom meer dan een interpretatie blijft in deze mogelijk, het is afwachten, en ik vrees tot ze de zwarte dozen hebben gevonden. En ik ben benieuwd in deze of de Egyptenaren eerlijk zullen erkennen wanneer het de piloot of een van de piloten was want ze hebben er nog al een handje van om te roepen wat in hun ogen de nationale trots niet schaadt.
De plek lijkt mij toeval. Zelfmoord is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Eerst moed indrinken etc...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:01 schreef Physsic het volgende:
Misschien opzettelijk gewacht tot overdracht van de ene ATC naar de volgende. Al zullen die er wel meerdere zijn geweest vanaf Parijs naar Cairo.
Ach, je kansen zijn nog heel aardigquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:17 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Laatst ook al zelfmoord bij zo'n Duitse piloot, ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Madrid, ik tril nu al op m'n benen van de spanning![]()
Maar een Egyptisch vliegtuig dus het een zou best met het ander te maken kunnen hebben, misschien een technisch probleem in de kabels als gevolg hiervan, afwachten dus.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien opzettelijk gewacht tot overdracht van de ene ATC naar de volgende. Al zullen die er wel meerdere zijn geweest vanaf Parijs naar Cairo.
De 90% links misschien. Maar 360% revolution? En nog steeds geen radio?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:05 schreef Slaro het volgende:
Er is mogelijk wat nieuwe informatie. De draai die het vliegtuig maakt is de signature daling (een zeer snelle) van sommige maatschappijen in geval van decompressie (of een andere urgentie die in dit geval de piloten dwingt lager te vliegen).
Het is een spiraalbeweging dat is de snelste manier om naar beneden te komen ook kan de luchtverkeersleiding zo herkennen dat er bijvoorbeeld sprake is van een technisch probleem bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:19 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
De 90% links misschien. Maar 360% revolution? En nog steeds geen radio?
Toch vreemd dat ze de radio niet even konden beantwoorden...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:46 schreef Slaro het volgende:
00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW
00:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR
00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE
00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE
00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR
00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT
00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT
no further ACARS messages were received
Nou als de brand inderdaad al tot de besturing was doorgedrongen heb je wel iets anders te doen. Verder, zoals eerder uitgelegd, komt het in dit gebied vaker voor dat communicatie niet doorkomt. En er is nog een mogelijkheid dat de communicatie is aangetast door de brand.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:53 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ze de radio niet even konden beantwoorden...
Ook smoke bij de avionics, dus wellicht kon het niet eens meerquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:53 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ze de radio niet even konden beantwoorden...
Voorlopig komt het van AVHerald, dus nog niet gelekt naar de reguliere media, informatievoorziening werkt in sommige landen allemaal net even wat anders.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:01 schreef Procrastinator het volgende:
Waar blijft de media met dit nieuws? Redelijk opzienbarend. Problematisch ook voor Airbus.
Als het allemaal waar is natuurlijk.
Alle meldingen betreffen de rechterkant, begint bij het raam, in geval van decompressie zou je dit bij beide kanten verwachten. In dit geval zouden de waarschuwingen kunnen wijzen op kortsluiting of brand in de bedrading onder de rechterruit (de bedrading die de ruiten verhit) en zich snel heeft uitgebreid naar 'avionics bay' met een serieuze brand kan dat al snel leiden tot een oncontroleerbaar vliegtuig wat eng genoemd mag worden want dit mag niet gebeuren simpelweg en Airbus heeft wat te onderzoeken in dit soort vliegtuigen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:53 schreef Fer het volgende:
3 meldingen op rechter window, kan deze kapot zijn gegaan, gevolgd door decompressie in de cockpit?
Klopt, misschien een noodlanding dan kan je nog wat grotere stukken al dan niet hele lichamen verwachten maar dan blijft het vliegtuig ook voor een groot deel intact en zakken zowel lichamen vastgebonden aan de stoel als de grote stukken snel naar de bodem, anderzijds zou er ook het een en ander moeten blijven drijven. Bij de Air France crash zag je ook een vliegtuig met hoge snelheid op het water kletteren, daar werden al snel intacte lichamen gevonden en zelfs grote onderdelen van het vliegtuig, met deze situatie is het moeilijk vast te stellen wat meer waarschijnlijk is maar snelle rookontwikkeling in de cockpit kan hebben geleid tot een harde impact met het wateroppervlak het alternatief is een noodlanding die al dan niet door de rook (en natuurlijk de lastigheid van landen op het water) wat het vliegtuig heeft doen breken grote delen naar de bodem heeft gestuurd. Dat er lichaamsdelen zijn gevonden doet er vrees ik toch op doen lijken dat het vliegtuig met redelijk hoge snelheid in het water is gestort ergens.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:20 schreef Physsic het volgende:
Er worden steeds meer lichaamsdelen en wrakstukken gevonden. Ik vraag mij af; ligt er nou nog wel ergens de romp van het vliegtuig (natuurlijk niet helemaal intact), of is het hele vliegtuig is kleine stukjes?
Ligt natuurlijk ook wel aan op welke manier het vliegtuig het water raakt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |