Dat klopt, wat dan niet wilt zeggen dat hij gewoon is weggevlogen, maar signalen wijzen op handelingen in Cockpit in dit vliegtuig en op bepaalde hoogte kan het van de gewone radar gaan vliegen inderdaad maar legers zouden het moet oppakken zo.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat in dit geval ook het contact verloren is tussen twee luchtruimen/ATC's in? Net zoals bij MH370 (dacht ik?)
Daarvoor heeft het wel accu's en een APU.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Mits de Ram Air Turbine zijn werk doet. Zonder werkende moteren heeft een vliegtuig geen stroom. Zonder stroom werken de computers niet en zonder computers kan een piloot niet zoveel met een A320.
Maar dat zou de radiostilte niet verklaren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan zou je bijna gaan denken dat het probleem is opgetreden waarvoor hier wordt gewaarschuwd:
http://www.bvatriallaw.co(...)sh-in-u-s-history-2/
Ander probleem met het roer in mid-air:
https://www.theguardian.c(...)ry.internationalnews
Als jouw roer afbreekt en je zonder controle over je vliegtuig naar beneden aan het storten bent, dan is met de luchtverkeersleiding praten wel het laatste waar je je mee bezig moet houden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar dat zou de radiostilte niet verklaren.
De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als jouw roer afbreekt en je zonder controle over je vliegtuig naar beneden aan het storten bent, dan is met de luchtverkeersleiding praten wel het laatste waar je je mee bezig moet houden.
Als de luchtdruk in de cockpit wegvalt ben je zo foetsie. Alleen die transponder, waarom is die uitgegaan?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:13 schreef Slaro het volgende:
[..]
De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al.
Klopt maar waarom zou de luchtdruk dan uitvallen en twee minuten later pas met vreemde bewegingen komt het vliegtuig naar beneden gevlogen in.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als de luchtdruk in de cockpit wegvalt ben je zo foetsie. Alleen die transponder, waarom is die uitgegaan?
Griekse militaire radarbeelden neem ik aan. Echte radar dus, niet gegevens van de transponder.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:38 schreef Physsic het volgende:
Hoe komen ze eigenlijk aan die gegevens van de daling? Want de gegevens van bijv. Flightradar24 (ADS-B) stoppen als het vliegtuig nog op 37.000ft zit.
Onder normale omstandigheden draait de APU mid-air niet, de aandrijvingsmotoren leveren dan voldoende stroom voor alle electronische aparatuur. De APU zou automatisch kunnen starten, mits deze in de juiste stand staat.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarvoor heeft het wel accu's en een APU.
Op het moment dat het roer niet meer werkt hebben de piloten het in de eerste instantie te druk met het onder controle krijgen van het vliegtuig. Afhanklijk van de skills van de gezagvoerder en de weersomstandigheden kan dat best wel enkele minuten duren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:53 schreef crystal_meth het volgende:
Maar dat zou de radiostilte niet verklaren.
Ik kan me zo een stuk of 5 scenario's bedenken waardoor het vliegtuig de koers heeft gevlogen die het vloog op basis van een defect roer. Ik ga ze hier niet allemaal uitschrijven, het is a) alleen maar speculatie en b) voedt het onnodig vliegangst bij users die daar gevoelig voor zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:13 schreef Slaro het volgende:
De radiostilte begon al voordat het vliegtuig naar beneden ging om wat voor reden dan ook, minutenlang, in ieder geval twee al.
Duizenden vlieguren en dan nu opeens jezelf te pletter storten? Dat is dan ofwel taqiyya in het kwadraat of hij ligt in scheiding en had er geen zin meer in.quote:
Het gaat niet om de koers maar om de radiostilte voorafgaand aan de koers (alhoewel de beweging naar beneden en opzij een indicatie kan zijn van rudderproblemen) toch douche decompressie er voorafgaand aan moeten zijn gebeurd ivm geen contact en hoe zou dat dan kunnen?!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 04:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden draait de APU mid-air niet, de aandrijvingsmotoren leveren dan voldoende stroom voor alle electronische aparatuur. De APU zou automatisch kunnen starten, mits deze in de juiste stand staat.
De batterijen in een A320 zijn alleen bedoeld om de APU te starten of de Ram Air Turbine te deployen. Ze bieden te weinig stroom om te voorzien in de complete bediening van het vliegtuig.
[..]
Op het moment dat het roer niet meer werkt hebben de piloten het in de eerste instantie te druk met het onder controle krijgen van het vliegtuig. Afhanklijk van de skills van de gezagvoerder en de weersomstandigheden kan dat best wel enkele minuten duren.
[..]
Ik kan me zo een stuk of 5 scenario's bedenken waardoor het vliegtuig de koers heeft gevlogen die het vloog op basis van een defect roer. Ik ga ze hier niet allemaal uitschrijven, het is a) alleen maar speculatie en b) voedt het onnodig vliegangst bij users die daar gevoelig voor zijn.
Lost ook zo te zien.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 06:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Een ding is zeker, Air Crash Investigation krijgt er een aflevering bij.
Apu kan natuurlijk wel gestart worden, maar je hebt gelijk. Niet bij stil gestaan dat het een Airbus en dus fly by wire is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 04:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden draait de APU mid-air niet, de aandrijvingsmotoren leveren dan voldoende stroom voor alle electronische aparatuur. De APU zou automatisch kunnen starten, mits deze in de juiste stand staat.
De batterijen in een A320 zijn alleen bedoeld om de APU te starten of de Ram Air Turbine te deployen. Ze bieden te weinig stroom om te voorzien in de complete bediening van het vliegtuig.
[..]
Op het moment dat het roer niet meer werkt hebben de piloten het in de eerste instantie te druk met het onder controle krijgen van het vliegtuig. Afhanklijk van de skills van de gezagvoerder en de weersomstandigheden kan dat best wel enkele minuten duren.
[..]
Ik kan me zo een stuk of 5 scenario's bedenken waardoor het vliegtuig de koers heeft gevlogen die het vloog op basis van een defect roer. Ik ga ze hier niet allemaal uitschrijven, het is a) alleen maar speculatie en b) voedt het onnodig vliegangst bij users die daar gevoelig voor zijn.
Als piloot neem je normaal gesproken toch alleen contact op met ATC wanneer je het luchtruim in- of uitvliegt of wanneer je vragen hebt over je route, het weer etc? 2 minuten stil is dan niet raar.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:13 schreef Slaro het volgende:
[..]
Oh wat haatte ik dat programmaquote:Op vrijdag 20 mei 2016 06:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Een ding is zeker, Air Crash Investigation krijgt er een aflevering bij.
De piloot vloog het Egyptische luchtruim in en meldde zich niet af bij de Grieken en noch aan in Egypte. Die twee minuten staan voor de tevergeefse pogingen tot contact voordat het vliegtuig rare bewegingen begon te maken. Het laatsteerste contact was zelfs tien minuten eerder.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als piloot neem je normaal gesproken toch alleen contact op met ATC wanneer je het luchtruim in- of uitvliegt of wanneer je vragen hebt over je route, het weer etc? 2 minuten stil is dan niet raar.
Luchtdruk in de cockpit die wegvalt is lastig, maar totaal onbelangrijk. Piloten zijn daarop getraind en hebben zuurstof binnen een paar seconden. Zeker ervaren piloten als deze met duizenden vlieguren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als de luchtdruk in de cockpit wegvalt ben je zo foetsie. Alleen die transponder, waarom is die uitgegaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |