Tuigquote:Ze kotsen en plassen in de wachtkamer en vallen andere patiënten lastig.
quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
Dat vind je normaal?quote:Ze kotsen en plassen in de wachtkamer en vallen andere patiënten lastig.
dat doen ze ook nergens, ze stellen alleen dat de overlast de spuigaten uitloopt en dat ze maatregelen willen. lijkt me niet meer dan normaalquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.
Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecordquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.
Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:57 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecord
Uiteraard is daar een enkele reactie voorquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.
Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:56 schreef loni55 het volgende:
[..]
En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.
Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.
ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd wordquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
Een oorzaak maar het is geen noodzaak.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:00 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.
Auto ook niet. Je punt is?quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een oorzaak maar het is geen noodzaak.
Goed ideequote:Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd word
nee ik vind drinken oke maar toe het binnenshuis ... of gewoon even een agent voor de deur zetten bij de EHBO posten , als iemand dan dronken aan komt , oppakken wegens openbare dronkenschap
quote:Strafbaar is hij die "zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt". Deze strafbare gedraging kent de volgende maximumstraf: een hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of een geldboete van de eerste categorie. Een geldboete van de eerste categorie kan (in 2013) maximaal 390 euro bedragen.
Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.quote:
juist daarna nog even een schoonmaak kosten rekening en dokters rekening er over heen thuis gestuurd krijgen .. kijken of je het dan nog zo leuk vind om te gaan drinkenquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Goed ideeVerdient de staat ook weer wat bij aan boetes.
Ach ik betaal ook wel mee voor die nederlander met longkanker omdat je je boodschappjes met je auto wil doen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.
Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
hoe moet ik mijn boodschappen dan doen , heb nooit een auto gehadquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.
Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben benieuwd of het zal helpen, ik denk dat het weinig uit zal maken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:49 schreef aloa het volgende:
"Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen."
Zonder het probleem te willen bagatelliseren, ik zie de relatie tussen het meenemen met de boodschappen en het toeterzat zuipen tijdens uitgaansavonden niet echt, de grens voor de vrije verkoop ligt, net als in de kroeg tenslotte al op 18 jaar....quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:49 schreef aloa het volgende:
"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is.
Je hebt ook geld gekost dus hou je smoel.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.
zodra iemand te ver heen is door alcohol en of drugs of te gevaarlijk is moeten ze niet gaan janken dat ze niet op tijd de noodzakelijke zorg kregen, actie en reactiequote:Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
de kosten van uitkeringen zijn een paar druppels in verhouding met de kosten voor zorgquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.
Hé, een tokkie.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:10 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je hebt ook geld gekost dus hou je smoel.
Nee, die zijn zo ongeveer gelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
de kosten van uitkeringen zijn een paar druppels in verhouding met de kosten voor zorg
Een voorbeeldje die ik ken van bijna een jaar geleden. Koningsnacht vorig jaar liepen we op straat, we liepen gewoon normaal en hadden allemaal wel alcohol gehad. Vervolgens valt er iemand zomaar uit het niets op straat, Knieschijf er naast. Gruwelijke pijn. De ambulance kwam en er werd morfine toegediend. Van de ambulance naar de afdeling moest diegene ook kotsen. (kwam het door morfine of alcohol, geen idee waarschijnlijk combinatie o.i.d.) Maar het ging zo over de hand van de verpleger die het bed naar de afdeling aan het rollen was.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zodra iemand te ver heen is door alcohol en of drugs of te gevaarlijk is moeten ze niet gaan janken dat ze niet op tijd de noodzakelijke zorg kregen, actie en reactie
Oh ik dacht dat je aan "uitkeringlijers" roepende "volk" doelde.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van dat volk dat een gesprek begint met 'hou je smoel' bijvoorbeeld.
lol beetje te diep in het glaasje gekeken zeker?quote:
Mooie zin.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef loni55 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je aan "uitkeringlijers" roepende "volk" doelde.
Kijk maar naar de rijksbegroting.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
lol beetje te diep in het glaasje gekeken zeker?
Geen idee wat een uitkeringlijer is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooie zin.
Maar inderdaad, onder de uitkeringslijers zijn nogal wat tokkies te vinden.
Vanalles verbieden is geen noodzaak.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een oorzaak maar het is geen noodzaak.
Dus de mensen die pillen coke en wiet op hadden leverden geen overlast op.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Een voorbeeldje die ik ken van bijna een jaar geleden. Koningsnacht vorig jaar liepen we op straat, we liepen gewoon normaal en hadden allemaal wel alcohol gehad. Vervolgens valt er iemand zomaar uit het niets op straat, Knieschijf er naast. Gruwelijke pijn. De ambulance kwam en er werd morfine toegediend. Van de ambulance naar de afdeling moest diegene ook kotsen. (kwam het door morfine of alcohol, geen idee waarschijnlijk combinatie o.i.d.) Maar het ging zo over de hand van de verpleger die het bed naar de afdeling aan het rollen was.
Moet zo iemand dan maar niet meer geholpen worden en lekker de knieschijf er naast laten zitten totdat die weer nuchter is?
Geen heel moeilijk woord. Probeer het eens in stukjes te hakken, misschien lukt het dan wel.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef loni55 het volgende:
[..]
Geen idee wat een uitkeringlijer is.
nee dat is overduidelijk een andere situatie. het gaat om personen die overduidelijk gevaarlijk en of agressief zijn naar hulp verleners. of die zo onder invloed zijn dat ze iedereen in hun directe omgeving tot last zijn. dat ik je dat moet uitleggen is wel triest trouwensquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Een voorbeeldje die ik ken van bijna een jaar geleden. Koningsnacht vorig jaar liepen we op straat, we liepen gewoon normaal en hadden allemaal wel alcohol gehad. Vervolgens valt er iemand zomaar uit het niets op straat, Knieschijf er naast. Gruwelijke pijn. De ambulance kwam en er werd morfine toegediend. Van de ambulance naar de afdeling moest diegene ook kotsen. (kwam het door morfine of alcohol, geen idee waarschijnlijk combinatie o.i.d.) Maar het ging zo over de hand van de verpleger die het bed naar de afdeling aan het rollen was.
Moet zo iemand dan maar niet meer geholpen worden en lekker de knieschijf er naast laten zitten totdat die weer nuchter is?
En dan zit je weer met waar leg je de grens?quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee dat is overduidelijk een andere situatie. het gaat om personen die overduidelijk gevaarlijk en of agressief zijn naar hulp verleners. of die zo onder invloed zijn dat ze iedereen in hun directe omgeving tot last zijn. dat ik je dat moet uitleggen is wel triest trouwens
Helaas.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen heel moeilijk woord. Probeer het eens in stukjes te hakken, misschien lukt het dan wel.
Uitkeringslijers lijkt inderdaad een woord dat alleen door intellectuelen gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ergens had ik al het idee dat het te moeilijk zou zijn.
door toedoen van alcoholquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:30 schreef FANN het volgende:
Meteen autorijden verbieden want bij de eerste hulp komen ook té veel verkeersslachtoffers....
enz enz enz enz enz
Een aantal gebeuren inderdaad door toedoen van alcohol ja, er zijn echter ook meer dan genoeg ongelukken waar alcohol geen enkele rol in speelde.quote:
Jij bent er eentje hè? Toevallig ook nog PVV'er? Dat zijn de allerergsten. Te beroerd om zelf een poot uit te steken, al schuimbekkend gratis geld eisen en vervolgens mensen die écht hulp nodig hebben doodwensen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:38 schreef loni55 het volgende:
[..]
Uitkeringslijers lijkt inderdaad een woord dat alleen door intellectuelen gebruikt wordt.
niet allemaal natuurlijk... óók door het toedoen van alcohol, maar je kan moeilijk de één wélquote:
Een wat?quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij bent er eentje hè? Toevallig ook nog PVV'er? Dat zijn de allerergsten. Te beroerd om zelf een poot uit te steken, al schuimbekkend gratis geld eisen en vervolgens mensen die écht hulp nodig hebben doodwensen.
Alcohol speelt nog vaak een rol bij ongelukken. Zelfs in de ochtend als mensen met een kater de auto instappen en een ongeluk veroorzaken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een aantal gebeuren inderdaad door toedoen van alcohol ja, er zijn echter ook meer dan genoeg ongelukken waar alcohol geen enkele rol in speelde.
In principe moet je iedereen verzorgen, maar kan me wel voorstellen dat die artsen dergelijk gedrag spuugzat zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:44 schreef FANN het volgende:
[..]
niet allemaal natuurlijk... óók door het toedoen van alcohol, maar je kan moeilijk de één wél
gaan verzorgen en de ander niet...
Dan moet je een puber die zich in coma heeft gezopen ook dood laten gaan.
Niet meer dan terecht dat artsen dat zat zijn, maar waarom zou de oplossing dan moeten liggen in het slechter beschikbaar maken van alcohol voor iedereen en niet in bijvoorboold beveiliging op de eerste hulppost?quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef aloa het volgende:
[..]
In principe moet je iedereen verzorgen, maar kan me wel voorstellen dat die artsen dergelijk gedrag spuugzat zijn.
Op kosten van anderen halve liters budgetbier wegtikken en lekker kankeren op alles wat niet blank, platrechts en Nederlands is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef loni55 het volgende:
[..]
Helaas niet. Lijkt mij wel een geweldige leven.
maar het is láng niet oorzaak 1quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Alcohol speelt nog vaak een rol bij ongelukken. Zelfs in de ochtend als mensen met een kater de auto instappen en een ongeluk veroorzaken.
Oh ja, tuurlijk, kan ik me ook wel voorstellen....quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef aloa het volgende:
[..]
In principe moet je iedereen verzorgen, maar kan me wel voorstellen dat die artsen dergelijk gedrag spuugzat zijn.
Het leven is wel simpel. Het is altijd iemands anders schuld voor je ellende en problemen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op kosten van anderen halve liters budgetbier wegtikken en lekker kankeren op alles wat niet blank, platrechts en Nederlands is.
Net wat je geweldig vindt.
quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
Alsof die artsen dat zelf op gaan ruimen. Interesseert hun echt niks, dat doet Ali de Turk wel.quote:
Jajaja, beesten zijn het, die artsen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens heb ik vroeger weekendwerk gedaan in een congreshotel. De grootste vrees was als er een artsencongres was geweest met afsluitende feestavond. Dan zaten echt alle kamers en bedden onder de kots en waren half verbouwd.
quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens heb ik vroeger weekendwerk gedaan in een congreshotel. De grootste vrees was als er een artsencongres was geweest met afsluitende feestavond. Dan zaten echt alle kamers en bedden onder de kots en waren half verbouwd.
Nee, maar dan bedenk je daar maar een beleid op voor binnen het ziekenhuis/de huisartsenpost. Het liefst willen doktoren volgens mij werkloos zijn; iedereen moet zo gezond mogelijk, als een dagelijks aan een APK-onderhevige auto, leven. En natuurlijk zou dat ook wel fijn zijn; we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.quote:
Medicijngebruik is vrijwillig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:00 schreef LelijKnap het volgende:
we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
Doet Henk verstandig aan.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeg dat tegen Henk die niet beter weet; die vertrouwt z'n dokter.
Je hoeft geen BNW-freak om met cynisme en achterdocht bij de dokter te gaan zitten.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doet Henk verstandig aan.
Die BNW-freaks gaan trouwens ook gewoon naar de dokter als het fout gaat.
Nee, een andere stoornis kan ook.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je hoeft geen BNW-freak om met cynisme en achterdocht bij de dokter te gaan zitten.
Waarom bekijk je alles vanuit zo'n simplistisch zwart/wit-perspectief? Je kan een dokter op het ene vlak wel vertrouwen en het andere niet. Zo kan je zijn analyse vertrouwen en nodig hebben (je hebt ziekte x) en gelijktijdig zijn aangeboden oplossing niet.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, een andere stoornis kan ook.
En waarom zou je naar een dokter gaan als je 'm niet vertrouwt?
En geloof je ook in chemtrails?quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom bekijk je alles vanuit zo'n simplistisch zwart/wit-perspectief? Je kan een dokter op het ene vlak wel vertrouwen en het andere niet. Zo kan je zijn analyse vertrouwen en nodig hebben (je hebt ziekte x) en gelijktijdig zijn aangeboden oplossing niet.
Ik geloof in de duizenden casussen waaruit blijkt dat dokters het heel erg vaak mis hebben, en situaties van mensen voornamelijk verergerden. Vaak als gevolg van een behandeling met bepaalde medicatie. Of ze ook daadwerkelijk met een slechte intentie die medicatie aanbieden is een tweede. Zou in sommige gevallen het geval kunnen zijn. Ik denk dat het gros niet beter weet; dokters studeren tegenwoordig op de eerste plaats immers medicijnen i.p.v. het menselijk lichaam en zoiets als de invloed van bijvoorbeeld voedsel...quote:
In BNW zijn ze het helemaal met je eens. In de echte wereld zijn je opvattingen gewoon idioot.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik geloof in de duizenden casussen waaruit blijkt dat dokters het heel erg vaak mis hebben, en situaties van mensen voornamelijk verergerden. Vaak als gevolg van een behandeling met bepaalde medicatie. Of ze ook daadwerkelijk met een slechte intentie die medicatie aanbieden is een tweede. Zou in sommige gevallen het geval kunnen zijn. Ik denk dat het gros niet beter weet; dokters studeren tegenwoordig op de eerste plaats immers medicijnen i.p.v. het menselijk lichaam en zoiets als de invloed van bijvoorbeeld voedsel...
Als je een heel erg goede dokter aan je bed wil, die wel vrijwel altijd de goede diagnoses stelt, dan zul je daar ook heel erg veel voor moeten betalen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik geloof in de duizenden casussen waaruit blijkt dat dokters het heel erg vaak mis hebben, en situaties van mensen voornamelijk verergerden. Vaak als gevolg van een behandeling met bepaalde medicatie. Of ze ook daadwerkelijk met een slechte intentie die medicatie aanbieden is een tweede. Zou in sommige gevallen het geval kunnen zijn. Ik denk dat het gros niet beter weet; dokters studeren tegenwoordig op de eerste plaats immers medicijnen i.p.v. het menselijk lichaam en zoiets als de invloed van bijvoorbeeld voedsel...
Alsof jij, jij daar in teletubbieland, ook maar enige grip hebt op wat de 'echte wereld' isquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In BNW zijn ze het helemaal met je eens. In de echte wereld zijn je opvattingen gewoon idioot.
methanol gebruik je om schoon te maken. Maar erg vrolijk wordt je er niet van als je dar drinkt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef RAVW het volgende:
Alcohol geen functie?
kan er anders goed mee schoonmaken of iets er mee aan steken ... dus het heeft niet alleen de functie om iemand dronken te maken maar ook voor andere doeleinde .. in deo , parfum zit het spul ook![]()
Rustig maar. Van mij mag je in dat soort waanzin geloven hoor. Geen probleem.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Alsof jij, jij daar in teletubbieland, ook maar enige grip hebt op wat de 'echte wereld' is
Goed zo. En van mij mag je (letterlijk) alles slikken van wat ze je voorschotelen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Rustig maar. Van mij mag je in dat soort waanzin geloven hoor. Geen probleem.
En dat was tot nu toe niks. Het zionistische reptiliancomplot heeft me nog niet in zijn macht.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Goed zo. En van mij mag je (letterlijk) alles slikken van wat ze je voorschotelen.
Een van de weinige situaties waarin 'doe het niet want je wordt er blind van' ook daadwerkelijk waar is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
methanol gebruik je om schoon te maken. Maar erg vrolijk wordt je er niet van als je dar drinkt.
en dan verplicht wodka moeten drinken om een vergiftiging tegen te gaanquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een van de weinige situaties waarin 'doe het niet want je wordt er blind van' ook daadwerkelijk waar is.
Die artsen maken die pillen niet.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, maar dan bedenk je daar maar een beleid op voor binnen het ziekenhuis/de huisartsenpost. Het liefst willen doktoren volgens mij werkloos zijn; iedereen moet zo gezond mogelijk, als een dagelijks aan een APK-onderhevige auto, leven. En natuurlijk zou dat ook wel fijn zijn; we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
Het maakt niet uit of het waar is of ergens op gebaseerd is. BNW'ers geloven die onzin gewoon.quote:
Volgens mij is dat juist niet het geval - en maken ze vaak een inhaalslag na het behalen van de studie. Daarom *zie eerdere post over zooitje dronken artsen bij een conferentie*.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:11 schreef AchJa het volgende:
De artsen zijn zeker vergeten hoe bont ze het zelf gemaakt hebben tijdens hun eigen studietijd...
Welke arts heeft tijdens de studietijd de wachtruimte van de EHBO niet ondergekotstquote:Op zaterdag 23 april 2016 18:11 schreef AchJa het volgende:
De artsen zijn zeker vergeten hoe bont ze het zelf gemaakt hebben tijdens hun eigen studietijd...
Sta er niet van te kijken dat dat op 1 staat.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:53 schreef FANN het volgende:
[..]
maar het is láng niet oorzaak 1
Oorzaak is ....
hou je vast....
1. Mobiele telefoon: Gebruik van de mobiele telefoon, zowel handheld of handsfree, zorgt nog altijd voor de meeste ongelukken in het verkeer.
Alcohol staat op nr. 5
http://www.autoblog.nl/ar(...)-van-auto-ongelukken
Eigenlijk zijn al die wachtruimtes van ziekenhuizen etc vieze naar kots en pis stinkende ruimtesquote:Op zaterdag 23 april 2016 18:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Welke arts heeft tijdens de studietijd de wachtruimte van de EHBO niet ondergekotst
Het goede voorbeeld wordt ook gegeven in de tweede kamer. Zelfs tijdens belangrijke debatten is de smartphone belangrijker.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Sta er niet van te kijken dat dat op 1 staat.![]()
Mensen worden steeds asocialer...
Te gek voor woorden. Het is een plaag geworden.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het goede voorbeeld wordt ook gegeven in de tweede kamer. Zelfs tijdens belangrijke debatten is de smartphone belangrijker.
Nou, wat een gemekkerquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:03 schreef Unites het volgende:
Wat een stom gemekker zeg. Een arts hoort patiënten te helpen. Als iemand iets overkomt terwijl hij dronken is (iets wat veel mensen wel eens zijn), dan moet een arts hem ook gewoon helpen. Dat er dan af en toe een wachtkamer wordt ondergekotst. Ja, jammer dan. Gelukkig krijgen artsen noooooit te maken met bloed, urine, spuug, kots en andere gekkigheid...
Daarbij helpen die achterlijke, niet-nodige advertenties toch niet. Niemand ligt daar wakker van. Je gaat dus een nieuw probleem creëeren en lost uiteindelijk niks op. Einde verhaal.
Mislukte moraalridders
quote:"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel.
Het valt gelukkig allemaal meequote:Op zaterdag 23 april 2016 19:30 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja, ze strooien wat in het rond met wat percentages. Knap hoor.
Geloof ze niet.
Zelfde als die oogartsen die altijd zeuren dat ze een keer moeten werken voor hun geld rond de jaarwisseling. Even over gniffelen en dan over tot de orde van de dag.quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
Dit dus...quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...quote:"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel."
nee, daar verdienen zij hun geld mee.quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...
nee, want die mensen pissen niet de wachtkamer onder maar zijn gewoon blij met zorg die ze krijgenquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...
Hoeveel van de dronken mensen doen dat?quote:
Leden:quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etcquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel van de dronken mensen doen dat?
De ongetrokken denk ik allemaal.
Bruiloft een feestje, valt er iemand in een glas, dat ze zolang moeten wachten denk dat het probleem daar ligt en niet bij andere dingen!
VVD, PVDA, CDA....etcquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leden:
- Doktoren
- Tandartsen
- groenlinks
- milieudefensie
Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:32 schreef aloa het volgende:
[..]
uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etc
ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?
Wel de lusten niet de lasten?
Het beleid wordt echt van iedere tak over genomen of niet?
Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:36 schreef aloa het volgende:
[..]
ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.
Lees OP!quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?
Lees dit, nadat ze dat gedaan hebben hebben ze niks te eisen!quote:
Het gaat erom dat je dergelijk gedrag niet hoeft te pikken...vergelijkbaar met geweld tegen ambulancepersoneel etc.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lees dit, nadat ze dat gedaan hebben hebben ze niks te eisen!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates
Uiteraard keur ik zo een gedrag af, maar hetzelfde zou mij ooit ook eens kunnen gebeuren, al hoop ik natuurlijk van nooit!
Tja als patient die hulp nodig heeft valt er dan nog iets te pikken?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je dergelijk gedrag niet hoeft te pikken...vergelijkbaar met geweld tegen ambulancepersoneel etc.
Ik ben ontopic Johnquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja als patient die hulp nodig heeft valt er dan nog iets te pikken?
Dan is men aangewezen op die mensen toch, terwijl men dan ook nog graag iets anders zou willen b.v personeel wat ook mensen getild krijgt en niet omkiepen met een zuchtje wind.
Operatie gelukt patient overleden?
Maar daar gaat het niet over dus zou je het graag ontopic willen houden.
Hier is alles wel mee gezegd denk ik. Ik verdenk Crispijn er een beetje van zelf een ex-alcoholist te zijn, die zijn net zo extreem als ex-rokers.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze willen af van de vrije verkoop omdat er op uitgaansavonden veel dronken mensen zijn? Zelfde idiote redenering als van de War-onDrugs-gekkies.
je kan gif niet verbieden!quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
mooi gezegt!quote:Op zondag 24 april 2016 05:24 schreef Lyrebird het volgende:
Vraag je eens af, waarom kunnen die dronkaards zich niet gedragen? Zou het met een gebrek aan opvoeding te maken kunnen hebben?
Het laagje vernis dat wij civilisatie noemen, is bij sommige mensen erg dun, en verdwijnt bij een paar glazen.
waar we ons blauw aan betalen .... zo blij ben ik niet meer hoor als ik hulp krijg , ben al weer gestrest hoe hoog de rekening nou weer zou zijnquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, want die mensen pissen niet de wachtkamer onder maar zijn gewoon blij met zorg die ze krijgen
hoef je niet zo gestrest voor te zijn. De rekening is maximaal je eigen risico en die heb jezelf gekozen op 1 januari.quote:Op zondag 24 april 2016 09:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
waar we ons blauw aan betalen .... zo blij ben ik niet meer hoor als ik hulp krijg , ben al weer gestrest hoe hoog de rekening nou weer zou zijn
ja maar je weet nooit wat je moet betalenquote:Op zondag 24 april 2016 09:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hoef je niet zo gestrest voor te zijn. De rekening is maximaal je eigen risico en die heb jezelf gekozen op 1 januari.
Alsof jij het beter weetquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeg dat tegen Henk die niet beter weet; die vertrouwt z'n dokter.
Dus dat je je biertjes en wijn bij een aparte toonbank in de supermarkt moet halen zou voorkomen dat mensen laveloos op de SEH terechtkomen? Hahahaha...quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
Ja, want als je niet zo maar in een winkel alcohol kan kopen zodat je thuis kan drinken dan moet je wel naar de kroeg... oh wachtquote:Op zondag 24 april 2016 10:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus dat je je biertjes en wijn bij een aparte toonbank in de supermarkt moet halen zou voorkomen dat mensen laveloos op de SEH terechtkomen? Hahahaha...
Lijkt me ook. Een soort halt straf waarin ze een avondje mogen poetsen op een Heineken vrijdagavondpoli lijkt me ook een prima ideequote:Op zondag 24 april 2016 10:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Sowieso komen die dronken mensen vaak uit de stad, die hebben hun drank niet in de supermarkt gekocht.
Komt de politie niet voor dat soort zaken? Lijkt me makkelijk scoren, instant bekeuring voor openbare dronkenschap.
."quote:Voorzitter Crispijn van den Brand wil hierover in gesprek met minister Schippers van Volksgezondheid. "Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen, enerzijds de verkoop in de supermarkt en anderzijds de consumptie op uitgaansavonden waar de alcohol in cafés ed wordt genuttigd .quote:Van den Brand werkt zelf op een eerste hulpafdeling in Den Haag en hij kent het probleem van dichtbij. "We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel. Dat kan zo niet langer."
Volgens mij de enige beroepsgroep die zeikt als ze veel werk hebben.quote:Op zondag 24 april 2016 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Pffff, artsen willen zeker een sort gezondheidsdictatuur. Alles wat afwijkt moet verboden worden de laatste tijd.
Vind het ook raar dat ze klagen over overlast en een beperking in de consumptie willen. Ook dronken moet je je kunnen gedragen.quote:Op zondag 24 april 2016 10:50 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
."
[..]
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen, enerzijds de verkoop in de supermarkt en anderzijds de consumptie op uitgaansavonden waar de alcohol in cafés ed wordt genuttigd .
Wat willen ze nu eigenlijk, een totaal alcohol verbod in de horeca?
Ik vind het raar dat ze praten over het aan banden leggen van de verkoop in de winkels en vervolgens klagen over het alcohol gebruik op uitgaansavonden, het zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 24 april 2016 10:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vind het ook raar dat ze klagen over overlast en een beperking in de consumptie willen. Ook dronken moet je je kunnen gedragen.
Dat weet ik niet, maar het is niet zo dat het een keuze is tussen beide.Alcohol kan je bijna overal kopen, coke is illegaal.quote:Op zondag 24 april 2016 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, als er net zoveel coke of speed gebruikt zou worden als nu alcohol, en net zo veel alcohol als nu coke, hoe groot zou dan die agressie zijn?
Die blijven wel doorschenken iddquote:Op zondag 24 april 2016 05:35 schreef Dagonet het volgende:
Tijd om de kroegen hogere boetes op te leggen, of liever gezegd, om hen ook aan hun verantwoordelijkheid te houden.
Waarom is mijn garage verantwoordelijk voor het te hard rijden?quote:Op zondag 24 april 2016 05:35 schreef Dagonet het volgende:
Tijd om de kroegen hogere boetes op te leggen, of liever gezegd, om hen ook aan hun verantwoordelijkheid te houden.
Welke verantwoordelijkheden, als er steeds een ander aan de bar komt om een paar drankjes te halen, hoe wil je dan dat een kroegbaas in de gaten houdt wie wat drinkt.quote:Op zondag 24 april 2016 05:35 schreef Dagonet het volgende:
Garage heeft er geen zicht op of je gewoon gaat rijden, of te hard rijdt. Kroeg kan wil inschatten of iemand wat drinkt, of duidelijk teveel drinkt.quote:Op zondag 24 april 2016 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom is mijn garage verantwoordelijk voor het te hard rijden?
Mua garage kan een limiet instellen.quote:Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Garage heeft er geen zicht op of je gewoon gaat rijden, of te hard rijdt. Kroeg kan wil inschatten of iemand wat drinkt, of duidelijk teveel drinkt.
Iemand bij de garage kan natuurlijk gewoon zien dat jij bepaalde dingen zo snel aan het verslijten bent omdat je je auto misbruikt als racebak. Dus wat dat betreft... zou je hen de verantwoordelijkheid kunnen geven dit te melden.quote:Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Garage heeft er geen zicht op of je gewoon gaat rijden, of te hard rijdt. Kroeg kan wil inschatten of iemand wat drinkt, of duidelijk teveel drinkt.
Het weegt vooral op tegen de ziektekosten. Zet in het basispakket gewoon dat 50% van de kosten betaalt wordt wanneer je 0:00 en 6:00 binnen wordt gebracht met een alcohol percentage hoger dan x %. Zo pak je de mensen die daadwerkelijk misbruik maken van het systeem.quote:Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Scheidslijn is echter erg dun, waardoor het mij niet zinvol lijkt om te verplichten.
Ja, en dat lukt ook als er 300 man in de kroeg staan die allemaal wat willen drinken en staan te dringen aan de bar?quote:Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Scheidslijn is echter erg dun, waardoor het mij niet zinvol lijkt om te verplichten.
Dat lijkt me wat ver gezocht eerlijk gezegd.quote:Op zondag 24 april 2016 11:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Iemand bij de garage kan natuurlijk gewoon zien dat jij bepaalde dingen zo snel aan het verslijten bent omdat je je auto misbruikt als racebak. Dus wat dat betreft... zou je hen de verantwoordelijkheid kunnen geven dit te melden.
Vind ik niet. Bovendien worden mensen bij garages vaak verzocht om dingen op te voeren, modules te installeren die voor normaal gebruik niet nodig zijn.quote:Op zondag 24 april 2016 11:30 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat ver gezocht eerlijk gezegd.
Het wordt pas een probleem wanneer iemand zich gaat misdragen. Wij hebben een buurman die rond de 21ste van de maand zich altijd helemaal klem zuipt. Loopt altijd wat rond te banjeren over straat maar wordt door de politie of door ons, buurtbewoners altijd weer naar huis verwezen.quote:Op zondag 24 april 2016 11:30 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Daarbij zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die weliswaar veel te veel drinken, maar zich na omstandigheden niet echt misdragen.
Ze mogen mensen die al een beetje tipsie zijn niets meer geven? Wanneer bij jij voor het laatst op een stapavond in een uitgaanskroeg geweest? Heb je ze voor de bar zien dringen en achter de bar tempo zien maken? En wanneer word er dan gekeken of iemand al genoeg gehad heeft?quote:Op zondag 24 april 2016 05:35 schreef Dagonet het volgende:
Horecawet artikel 65b substituut 12quote:Op zondag 24 april 2016 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze mogen mensen die al een beetje tipsie zijn niets meer geven? Wanneer bij jij voor het laatst op een stapavond in een uitgaanskroeg geweest? Heb je ze voor de bar zien dringen en achter de bar tempo zien maken? En wanneer word er dan gekeken of iemand al genoeg gehad heeft?![]()
Dat is ook nog zoiets ja. Je kan nog zo dronken, high of nuchter zijn, als je gaat pissen in een wachtkamer ben je gewoon een debiel. Dat is niet de schuld van wat je dan ook op mag hebben. Dat afschuiven van verantwoordelijkheid werkt problemen alleen maar in de hand.quote:Op zondag 24 april 2016 10:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vind het ook raar dat ze klagen over overlast en een beperking in de consumptie willen. Ook dronken moet je je kunnen gedragen.
Precies. Als jij je raar gedraagt tijdens het zuipen en je doet dingen die schadelijk zijn voor jou of de mensen om je heen dan draag je nog steeds de verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 24 april 2016 11:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is ook nog zoiets ja. Je kan nog zo dronken, high of nuchter zijn, als je gaat pissen in een wachtkamer ben je gewoon een debiel. Dat is niet de schuld van wat je dan ook op mag hebben. Dat afschuiven van verantwoordelijkheid werkt problemen alleen maar in de hand.
En dan waren ze zwaargewond en zijn ze dood de volgende dag. En kan je alsnog de kots opruimen in die kamerquote:Op zondag 24 april 2016 12:14 schreef Twiitch het volgende:
Gewonde dronkenlappen gewoon in een kamer opsluiten tot ze weer nuchter zijn en daarna pas behandelen.
Zo is het maar net, kan net zo goed eentje bij zijn met een hersenschudding, die kotsen ook, al is dat van misselijkheid, en dan van buiten beoordeeld, die is dronken!quote:Op zondag 24 april 2016 12:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En dan waren ze zwaargewond en zijn ze dood de volgende dag. En kan je alsnog de kots opruimen in die kamer
Tornen aan de eed van Hippocrates is nooit een verstandige reactie. Dokters hebben niet op eigen houtje te bepalen wie ze helpen.
Nee gewoon helpen zonder extra wachttijd, maar als je misselijk bent neem je maar een plastic zak of teiltje mee en je gaat niet in de wachtkamer pissen.quote:Op zondag 24 april 2016 12:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En dan waren ze zwaargewond en zijn ze dood de volgende dag. En kan je alsnog de kots opruimen in die kamer
Tornen aan de eed van Hippocrates is nooit een verstandige reactie. Dokters hebben niet op eigen houtje te bepalen wie ze helpen.
Waarom extra sportregeltjes instellen? Gewoon de politie bellen en die randdebielen een goeie boete voor openbare dronkenschap en verstoring van de orde aansmeren. Supersimpel, de wetgeving bestaat al en het is makkelijk scoren voor de schatkist dus er kan best wel wat mankracht voor worden ingepland. En verder gewoon helpen, je bent dokter tenslotte.quote:Op zondag 24 april 2016 14:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee gewoon helpen zonder extra wachttijd, maar als je misselijk bent neem je maar een plastic zak of teiltje mee en je gaat niet in de wachtkamer pissen.
Rode kaarten uitdelen lijkt me een goed idee, die zijn er al, verder taakstraf op de spoedeisende hulp wachtkamer en een boete, om de extra beveiliging op de SEH te kunnen betalen.
http://www.umcutrecht.nl/(...)-en-rechten/Plichten
Op zich kan ik het met veel dingen eens zijn, echter ik kan de andere kant van het verhaal, dan ook boetes voor de spoedeisende hulp!quote:Op zondag 24 april 2016 14:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom extra sportregeltjes instellen? Gewoon de politie bellen en die randdebielen een goeie boete voor openbare dronkenschap en verstoring van de orde aansmeren. Supersimpel, de wetgeving bestaat al en het is makkelijk scoren voor de schatkist dus er kan best wel wat mankracht voor worden ingepland. En verder gewoon helpen, je bent dokter tenslotte.
Arbeit macht frei?quote:Op zondag 24 april 2016 15:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als de overheid nu gewoon alles verbiedt c.q. onbetaalbaar maakt behalve bronwater en sla? Dan kun je in ieder geval op je 88e als een mooi, gezond lijk in de kist nadat je uiteraard 60 jaar beschikbaar bent geweest voor het arbeidsproces.
Ik snap niet dat mensen zo agressief kunnen worden van drank. Ik wordt er altijd vrolijk van, ga veel babbelen en wordt Gods gift to a woman in bed.quote:Op zondag 24 april 2016 12:14 schreef Twiitch het volgende:
Gewonde dronkenlappen gewoon in een kamer opsluiten tot ze weer nuchter zijn en daarna pas behandelen.
Dronken mensen en kinderen vertellen de waarheid, draaien er niet omheen, ikzelf vroeger, heel vroeger, als teveel werd ik aanhankelijk.quote:Op zondag 24 april 2016 15:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen zo agressief kunnen worden van drank. Ik wordt er altijd vrolijk van, ga veel babbelen en wordt Gods gift to a woman in bed.
Het kan inderdaad lang duren, dit is afhankelijk van hoe de triage is. Ben je al een uur aan het wachten en er komt iemand met pijn op de borst dan heeft die laatste voorrang al komt ie later. Wees blij dat je lang moet wachten...quote:Op zondag 24 april 2016 15:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Op zich kan ik het met veel dingen eens zijn, echter ik kan de andere kant van het verhaal, dan ook boetes voor de spoedeisende hulp!
Wanneer ze patienten te lang laten wachten, ik heb het meegemaakt zat daar met iemand.
Kort door de beugel als mijn beroep putje schepper is moet ik niet gaan zeuren als die put eens wat te vol is!
Ik zou pas blij zijn als ik er helemaal niet behoefde te zitten, maar dat zul je wel door hebben hoe ik dat bedoel.quote:Op zondag 24 april 2016 16:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het kan inderdaad lang duren, dit is afhankelijk van hoe de triage is. Ben je al een uur aan het wachten en er komt iemand met pijn op de borst dan heeft die laatste voorrang al komt ie later. Wees blij dat je lang moet wachten...
Artsen zijn zat en dronken patiënten eisen strengere regels?quote:Op zondag 24 april 2016 12:47 schreef SR4 het volgende:
Artsen
Doe je werk en hou verder gewoon je mond
En toen kotste en plaste je de wachtkamer ook onder.?quote:Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Markeerstift het volgende:
Snap niet zo goed waaron de supermarktverkoop aan banden moet. Het is daar zeven dagen in de week gemakkelijk te kopen en het probleem speelt tijdens uitgaansavonden. Voorlichting over comazuipen lijkt me een beter plan. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dit vroeger minder mensen waren.
Als het agressiever worden van de maatschappij de oorzaak is dan lijkt me het niet nodig om andere oorzaken aan te pakken.
Ben zelf ook wel eens dronken op de SE beland met een wond aan mijn voet. Gestoten aan mijn fiets bij het opspringen. Zoiets kan ook gebeuren als je nuchter bent.
Alleen drank is ook genoeg voor dergelijk idioot gedrag.quote:Op zondag 24 april 2016 16:51 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Het echte probleem zit toch echt in de combinatie drank en drugs, waardoor sommige mensen soms/vaak geen grip meer hebben op zichzelf.
Als je geen volslagen randdebiel bent doe je zoiets ook niet, nuchter of niet. Niet alcohol de schuld geven van het wangedrag van kutvolk. Ze weten prima wat ze doen.quote:Op zondag 24 april 2016 16:50 schreef aloa het volgende:
[..]
En toen kotste en plaste je de wachtkamer ook onder.?
Het is duidelijk dat het geweld en de minachting voor hulpverleners toeneemt, wat idd door alcohol en drugsgebruik komt.
Nuchter doe je zoiets niet (of men heeft een geestelijke gestoordheid).
Onzin. Het probleem zit in de persoon die het probleem veroorzaakt. Ethanol en andere drugs zijn weinig meer dan een slap excuus.quote:Op zondag 24 april 2016 16:51 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Het echte probleem zit toch echt in de combinatie drank en drugs, waardoor sommige mensen soms/vaak geen grip meer hebben op zichzelf.
Er zijn zat hogeropgeleiden of keurig nette mensen die zichzelf de volgende voor de kop kunnen slaan om het geen ze in dronken toestand hebben veroorzaakt.quote:Op zondag 24 april 2016 18:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je geen volslagen randdebiel bent doe je zoiets ook niet, nuchter of niet. Niet alcohol de schuld geven van het wangedrag van kutvolk. Ze weten prima wat ze doen.
Normen en waarden. Je hebt je maar te gedragen. Het zelfde als agressief gedrag bij ambulances.quote:Op zondag 24 april 2016 16:51 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Dan ben je bezopen ja. Misdragen is een ander verhaalquote:Op zondag 24 april 2016 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn zat hogeropgeleiden of keurig nette mensen die zichzelf de volgende voor de kop kunnen slaan om het geen ze in dronken toestand hebben veroorzaakt.
Als dat betekent dat ze pissen in een wachtkamer zijn het dus geen keuring nette mensen, maar kansloze idioten. Behandel ze als zodanig en je bent er zo vanaf. Nogmaals, niet de schuld van een drankje. Er zijn immers meer dan genoeg mensen die zich wel weten te gedragen met wat achter hun kiezen.quote:Op zondag 24 april 2016 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn zat hogeropgeleiden of keurig nette mensen die zichzelf de volgende voor de kop kunnen slaan om het geen ze in dronken toestand hebben veroorzaakt.
Gelukkig weten de meesten zich wel te gedragen ja.quote:Op zondag 24 april 2016 18:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als dat betekent dat ze pissen in een wachtkamer zijn het dus geen keuring nette mensen, maar kansloze idioten. Behandel ze als zodanig en je bent er zo vanaf. Nogmaals, niet de schuld van een drankje. Er zijn immers meer dan genoeg mensen die zich wel weten te gedragen met wat achter hun kiezen.
Zal best, maar je kunt daarvan de drank de schuld geven, of het lontje. Ik kies dan voor het laatste.quote:Op zondag 24 april 2016 19:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig weten de meesten zich wel te gedragen ja.
Lontje wordt wel korter door drank.
Iedereen heeft het in zich om gewelddadig te worden, drank kan een extra zetje zijn om daadwerkelijk tot dat gedrag over te gaan.quote:Op zondag 24 april 2016 19:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zal best, maar je kunt daarvan de drank de schuld geven, of het lontje. Ik kies dan voor het laatste.
Alles kan een zetje zijn. Maar niemand is er toe verplicht. Het is en blijft een eigen keuze.quote:Op zondag 24 april 2016 19:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Iedereen heeft het in zich om gewelddadig te worden, drank kan een extra zetje zijn om daadwerkelijk tot dat gedrag over te gaan.
Ik vind het vooral dom om je zo te gedragen.quote:Op zondag 24 april 2016 19:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alles kan een zetje zijn. Maar niemand is er toe verplicht. Het is en blijft een eigen keuze.
Hele hypothetische situatie, maar ik denk dat dat dan afhankelijk is van het type arts. Gynaecologen zullen nog steeds wel wat te doen hebben, voor psychiaters is de markt om zonder morren naar hen toe te gaan minder groot.quote:Op zondag 24 april 2016 16:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou pas blij zijn als ik er helemaal niet behoefde te zitten, maar dat zul je wel door hebben hoe ik dat bedoel.
Maar laat ik het zo stellen, als er geen patienten zijn behoefden de doktoren er ook niet te zijn, dus wie is op dat moment de werkgever van die doktoren?
Hun inkomsten bron voor die dagen, of tewel door de week of in een weekend?
Ja je hebt hem door schijnbaar, het of alles of niets, tenminste zo zie ik het, kotsen ja ik denk dat ik dat ook gedaan heb toen ik mij in coma gereden had.quote:Op zondag 24 april 2016 19:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hele hypothetische situatie, maar ik denk dat dat dan afhankelijk is van het type arts. Gynaecologen zullen nog steeds wel wat te doen hebben, voor psychiaters is de markt om zonder morren naar hen toe te gaan minder groot.
Dat is nou net wat ik zeg.quote:Op zondag 24 april 2016 19:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind het vooral dom om je zo te gedragen.
quote:Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheden, als er steeds een ander aan de bar komt om een paar drankjes te halen, hoe wil je dan dat een kroegbaas in de gaten houdt wie wat drinkt.
Het is de verantwoordelijkheid van de mensen zelf.
maar zoals ik al eerder zij het is zoeken naar een reden om weer iets te gaan verbieden of aan banden te leggen.
Het is gewoon de wet, die wordt alleen niet gehandhaafd:quote:Op zondag 24 april 2016 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom is mijn garage verantwoordelijk voor het te hard rijden?
Als je de kroegen aanspreekt op hun wettelijke verantwoordelijkheden pak je het al sneller bij de bron aan.quote:1Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1hij die aan iemand die in kennelijke staat van dronkenschap verkeert, bedwelmende drank verkoopt of toedient;
2hij die een kind beneden de leeftijd van zestien jaren dronken maakt;
3hij die iemand door geweld of bedreiging met geweld dwingt tot het gebruik van bedwelmende drank.
Nou, typen zoals jij is meestal een goede indicatie.quote:Op zondag 24 april 2016 23:11 schreef john2406 het volgende:
Die verantwoording maar heus wel een deel van bij de gebruiker liggen, maar tot wel glas of fles kan die gebruiker dat normaal inschatten?
Mag geen druppel kerel is dat een tegenvaller of niet, bloedverdunners en alcohol gaan niet samen.quote:Op zondag 24 april 2016 23:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, typen zoals jij is meestal een goede indicatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Punt gemaakt.quote:Op zondag 24 april 2016 23:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon de wet, die wordt alleen niet gehandhaafd:
Artikel 252 wvs
[..]
Als je de kroegen aanspreekt op hun wettelijke verantwoordelijkheden pak je het al sneller bij de bron aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |