abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161651197
Artsen zijn dronken patiënten zat en eisen strengere regels

Artsen op de spoedeisende hulp willen dat de verkoop van alcohol aan banden wordt gelegd. Eerstehulpafdelingen in binnensteden hebben zo veel overlast van dronken mensen, dat het personeel wil dat er actie wordt ondernomen.

De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen vindt dat de verkoop van alcohol op één lijn moet komen met de verkoop van sigaretten. Zo moet drank niet meer gewoon tussen de andere artikelen in de supermarkt staan en er zou bijvoorbeeld een verplichte waarschuwing moeten komen op de etiketten. Ook pleit de vereniging voor een hogere belasting op alcohol en restricties bij het maken van reclame voor alcoholconsumptie.

Spoedposten zien al jaren een toename van agressie door drankmisbruik. De artsen willen het probleem nu 'aan de voorkant' aanpakken.

Ze kotsen en plassen in de wachtkamer en vallen andere patiënten lastig.
Voorzitter Crispijn van den Brand

Voorzitter Crispijn van den Brand wil hierover in gesprek met minister Schippers van Volksgezondheid. "Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen."

Er zijn nu al regels op gebied van leeftijd, maar die gaan niet ver genoeg, zegt Van den Brand: "Het is goed dat er een leeftijdsgrens is, maar niet alleen jongeren hebben een probleem met alcohol".

De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen telt 800 leden. Die werken verspreid over 90 procent van de spoedeisende hulpafdelingen in Nederland.

Van den Brand werkt zelf op een eerste hulpafdeling in Den Haag en hij kent het probleem van dichtbij. "We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel. Dat kan zo niet langer."

http://nos.nl/artikel/210(...)trengere-regels.html

quote:
Tuig :N
pi_161651221
Terechte klacht maar het Ies koeltoer dus we moeten respect ervoor hebben.
pi_161651235
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
pi_161651280
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.

Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
pi_161651292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
quote:
Dat vind je normaal?
pi_161651310
quote:
dat doen ze ook nergens, ze stellen alleen dat de overlast de spuigaten uitloopt en dat ze maatregelen willen. lijkt me niet meer dan normaal
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_161651317
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.

Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.
pi_161651324
quote:

Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecord O+
wooblabalurg
pi_161651341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecord O+
Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.
pi_161651352
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef aloa het volgende:

[..]

Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.
Uiteraard is daar een enkele reactie voor O+
wooblabalurg
pi_161651353
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:56 schreef loni55 het volgende:

[..]

En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.
Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.
pi_161651356
Ik als dronken man ben artsen die huilen om van alles en nog wat zat en eis strengere regels wat betreft hun klaagcultuur.
Conscience do cost.
pi_161651372
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.
Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:01:40 #14
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651396
quote:
ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd word

nee ik vind drinken oke maar toe het binnenshuis ... of gewoon even een agent voor de deur zetten bij de EHBO posten , als iemand dan dronken aan komt , oppakken wegens openbare dronkenschap >:)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_161651397
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:00 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.
Een oorzaak maar het is geen noodzaak.
pi_161651413
Zulke gedragingen zijn gemakkelijk te beïnvloeden door een taakstrafplichtige verplicht vrijwilligerswerk te laten doen in een huisartsenpost, zelf de pis schoonmaken die er wordt achtergelaten zodat hij later aan zijn vrienden kan meegeven dat zoiets in een wachtkamer (en elders) niet gewenst is.
Google is your friend, abuse your friends
pi_161651420
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Auto ook niet. Je punt is?
pi_161651424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd word

nee ik vind drinken oke maar toe het binnenshuis ... of gewoon even een agent voor de deur zetten bij de EHBO posten , als iemand dan dronken aan komt , oppakken wegens openbare dronkenschap >:)
Goed idee ^O^ Verdient de staat ook weer wat bij aan boetes.

quote:
Strafbaar is hij die "zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt". Deze strafbare gedraging kent de volgende maximumstraf: een hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of een geldboete van de eerste categorie. Een geldboete van de eerste categorie kan (in 2013) maximaal 390 euro bedragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 16:04:44 ]
pi_161651449
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:03 schreef loni55 het volgende:

[..]

Auto ook niet. Je punt is?
Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.

Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:06:12 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651463
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:03 schreef aloa het volgende:

[..]

Goed idee ^O^ Verdient de staat ook weer wat bij aan boetes.
juist daarna nog even een schoonmaak kosten rekening en dokters rekening er over heen thuis gestuurd krijgen .. kijken of je het dan nog zo leuk vind om te gaan drinken :)

( of gewoon gelijk gekoppeld die rekening van openbare dronkenschap hoeft je ook geen politie agent voor de deur te zetten , al hoe wel die lui moeten ook wat te doen hebben ..

kan wel zeggen je houd dan maar weinig over om van te drinken , dus dan lost het probleem ook wel vanzelf op
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_161651466
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
pi_161651485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.

Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
Ach ik betaal ook wel mee voor die nederlander met longkanker omdat je je boodschappjes met je auto wil doen.
pi_161651512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:09:08 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651521
quote:

[..]

hoe moet ik mijn boodschappen dan doen , heb nooit een auto gehad :)
dus het is niet nodig het is luxe , daarbij als je 20 km van een winkel afwoon is het misschien begrijpelijk , maar tegenwoordig kan je ook je boodschappen thuis laten bezorgen ...
dus een auto is altijd luxe of hobby

Alcohol geen functie?
kan er anders goed mee schoonmaken of iets er mee aan steken ... dus het heeft niet alleen de functie om iemand dronken te maken maar ook voor andere doeleinde .. in deo , parfum zit het spul ook :)
pi_161651524
quote:

[..]

Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.
pi_161651535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
Klopt. Ik ben benieuwd of het zal helpen, ik denk dat het weinig uit zal maken.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:10:42 #27
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161651551
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:49 schreef aloa het volgende:
"Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen."
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:49 schreef aloa het volgende:
"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is.
Zonder het probleem te willen bagatelliseren, ik zie de relatie tussen het meenemen met de boodschappen en het toeterzat zuipen tijdens uitgaansavonden niet echt, de grens voor de vrije verkoop ligt, net als in de kroeg tenslotte al op 18 jaar....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_161651553
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.
Je hebt ook geld gekost dus hou je smoel.
pi_161651667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
zodra iemand te ver heen is door alcohol en of drugs of te gevaarlijk is moeten ze niet gaan janken dat ze niet op tijd de noodzakelijke zorg kregen, actie en reactie
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_161651683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
de kosten van uitkeringen zijn een paar druppels in verhouding met de kosten voor zorg
pi_161651688
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:10 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je hebt ook geld gekost dus hou je smoel.
Hé, een tokkie.
pi_161651699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:20 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de kosten van uitkeringen zijn een paar druppels in verhouding met de kosten voor zorg
Nee, die zijn zo ongeveer gelijk.
pi_161651703
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, een tokkie.
Oh? Wat is een tokkie volgens je?
pi_161651713
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:22 schreef loni55 het volgende:

[..]

Oh? Wat is een tokkie volgens je?
Van dat volk dat een gesprek begint met 'hou je smoel' bijvoorbeeld.
pi_161651731
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zodra iemand te ver heen is door alcohol en of drugs of te gevaarlijk is moeten ze niet gaan janken dat ze niet op tijd de noodzakelijke zorg kregen, actie en reactie
Een voorbeeldje die ik ken van bijna een jaar geleden. Koningsnacht vorig jaar liepen we op straat, we liepen gewoon normaal en hadden allemaal wel alcohol gehad. Vervolgens valt er iemand zomaar uit het niets op straat, Knieschijf er naast. Gruwelijke pijn. De ambulance kwam en er werd morfine toegediend. Van de ambulance naar de afdeling moest diegene ook kotsen. (kwam het door morfine of alcohol, geen idee waarschijnlijk combinatie o.i.d.) Maar het ging zo over de hand van de verpleger die het bed naar de afdeling aan het rollen was.

Moet zo iemand dan maar niet meer geholpen worden en lekker de knieschijf er naast laten zitten totdat die weer nuchter is?
pi_161651741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van dat volk dat een gesprek begint met 'hou je smoel' bijvoorbeeld.
Oh ik dacht dat je aan "uitkeringlijers" roepende "volk" doelde.
pi_161651760
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, die zijn zo ongeveer gelijk.
lol beetje te diep in het glaasje gekeken zeker? :{
pi_161651772
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef loni55 het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je aan "uitkeringlijers" roepende "volk" doelde.
Mooie zin.

Maar inderdaad, onder de uitkeringslijers zijn nogal wat tokkies te vinden.
pi_161651776
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:26 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lol beetje te diep in het glaasje gekeken zeker? :{
Kijk maar naar de rijksbegroting.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:27:34 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161651778
Ze willen af van de vrije verkoop omdat er op uitgaansavonden veel dronken mensen zijn? Zelfde idiote redenering als van de War-onDrugs-gekkies. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_161651786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mooie zin.

Maar inderdaad, onder de uitkeringslijers zijn nogal wat tokkies te vinden.
Geen idee wat een uitkeringlijer is.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:28:17 #42
pi_161651788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vanalles verbieden is geen noodzaak.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:29:38 #43
pi_161651806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Een voorbeeldje die ik ken van bijna een jaar geleden. Koningsnacht vorig jaar liepen we op straat, we liepen gewoon normaal en hadden allemaal wel alcohol gehad. Vervolgens valt er iemand zomaar uit het niets op straat, Knieschijf er naast. Gruwelijke pijn. De ambulance kwam en er werd morfine toegediend. Van de ambulance naar de afdeling moest diegene ook kotsen. (kwam het door morfine of alcohol, geen idee waarschijnlijk combinatie o.i.d.) Maar het ging zo over de hand van de verpleger die het bed naar de afdeling aan het rollen was.

Moet zo iemand dan maar niet meer geholpen worden en lekker de knieschijf er naast laten zitten totdat die weer nuchter is?
Dus de mensen die pillen coke en wiet op hadden leverden geen overlast op.
pi_161651807
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef loni55 het volgende:

[..]

Geen idee wat een uitkeringlijer is.
Geen heel moeilijk woord. Probeer het eens in stukjes te hakken, misschien lukt het dan wel.
pi_161651816
Meteen autorijden verbieden want bij de eerste hulp komen ook té veel verkeersslachtoffers....

enz enz enz enz enz :+
pi_161651821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

nee dat is overduidelijk een andere situatie. het gaat om personen die overduidelijk gevaarlijk en of agressief zijn naar hulp verleners. of die zo onder invloed zijn dat ze iedereen in hun directe omgeving tot last zijn. dat ik je dat moet uitleggen is wel triest trouwens
pi_161651836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee dat is overduidelijk een andere situatie. het gaat om personen die overduidelijk gevaarlijk en of agressief zijn naar hulp verleners. of die zo onder invloed zijn dat ze iedereen in hun directe omgeving tot last zijn. dat ik je dat moet uitleggen is wel triest trouwens
En dan zit je weer met waar leg je de grens?
pi_161651838
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geen heel moeilijk woord. Probeer het eens in stukjes te hakken, misschien lukt het dan wel.
Helaas.
pi_161651893
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:31 schreef loni55 het volgende:

[..]

Helaas.
Ergens had ik al het idee dat het te moeilijk zou zijn.
pi_161651942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ergens had ik al het idee dat het te moeilijk zou zijn.
Uitkeringslijers lijkt inderdaad een woord dat alleen door intellectuelen gebruikt wordt.
pi_161651943
MOETEN ZE VERBIEDEN ! :(
pi_161651953
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:30 schreef FANN het volgende:
Meteen autorijden verbieden want bij de eerste hulp komen ook té veel verkeersslachtoffers....

enz enz enz enz enz :+
door toedoen van alcohol :{
pi_161651995
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Een aantal gebeuren inderdaad door toedoen van alcohol ja, er zijn echter ook meer dan genoeg ongelukken waar alcohol geen enkele rol in speelde.
pi_161652021
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:38 schreef loni55 het volgende:

[..]

Uitkeringslijers lijkt inderdaad een woord dat alleen door intellectuelen gebruikt wordt.
Jij bent er eentje hè? Toevallig ook nog PVV'er? Dat zijn de allerergsten. Te beroerd om zelf een poot uit te steken, al schuimbekkend gratis geld eisen en vervolgens mensen die écht hulp nodig hebben doodwensen.
pi_161652032
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:39 schreef aloa het volgende:

[..]

niet allemaal natuurlijk... óók door het toedoen van alcohol, maar je kan moeilijk de één wél
gaan verzorgen en de ander niet...

Dan moet je een puber die zich in coma heeft gezopen ook dood laten gaan.
pi_161652081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij bent er eentje hè? Toevallig ook nog PVV'er? Dat zijn de allerergsten. Te beroerd om zelf een poot uit te steken, al schuimbekkend gratis geld eisen en vervolgens mensen die écht hulp nodig hebben doodwensen.
Een wat?
pi_161652098
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Een wat?
Uitkerings-PVV'er.
pi_161652101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een aantal gebeuren inderdaad door toedoen van alcohol ja, er zijn echter ook meer dan genoeg ongelukken waar alcohol geen enkele rol in speelde.
Alcohol speelt nog vaak een rol bij ongelukken. Zelfs in de ochtend als mensen met een kater de auto instappen en een ongeluk veroorzaken. :{
pi_161652117
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:44 schreef FANN het volgende:

[..]

niet allemaal natuurlijk... óók door het toedoen van alcohol, maar je kan moeilijk de één wél
gaan verzorgen en de ander niet...

Dan moet je een puber die zich in coma heeft gezopen ook dood laten gaan.
In principe moet je iedereen verzorgen, maar kan me wel voorstellen dat die artsen dergelijk gedrag spuugzat zijn.
pi_161652122
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uitkerings-PVV'er.
Helaas niet. Lijkt mij wel een geweldige leven.
pi_161652150
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef aloa het volgende:

[..]

In principe moet je iedereen verzorgen, maar kan me wel voorstellen dat die artsen dergelijk gedrag spuugzat zijn.
Niet meer dan terecht dat artsen dat zat zijn, maar waarom zou de oplossing dan moeten liggen in het slechter beschikbaar maken van alcohol voor iedereen en niet in bijvoorboold beveiliging op de eerste hulppost?
pi_161652179
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef loni55 het volgende:

[..]

Helaas niet. Lijkt mij wel een geweldige leven.
Op kosten van anderen halve liters budgetbier wegtikken en lekker kankeren op alles wat niet blank, platrechts en Nederlands is.

Net wat je geweldig vindt.
pi_161652201
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:48 schreef aloa het volgende:

[..]

Alcohol speelt nog vaak een rol bij ongelukken. Zelfs in de ochtend als mensen met een kater de auto instappen en een ongeluk veroorzaken. :{
maar het is láng niet oorzaak 1

Oorzaak is ....

hou je vast....

1. Mobiele telefoon: Gebruik van de mobiele telefoon, zowel handheld of handsfree, zorgt nog altijd voor de meeste ongelukken in het verkeer.

Alcohol staat op nr. 5

http://www.autoblog.nl/ar(...)-van-auto-ongelukken
pi_161652210
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef aloa het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk, kan ik me ook wel voorstellen....
pi_161652213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op kosten van anderen halve liters budgetbier wegtikken en lekker kankeren op alles wat niet blank, platrechts en Nederlands is.

Net wat je geweldig vindt.
Het leven is wel simpel. Het is altijd iemands anders schuld voor je ellende en problemen.
pi_161652225
quote:
pi_161652251
Overigens heb ik vroeger weekendwerk gedaan in een congreshotel. De grootste vrees was als er een artsencongres was geweest met afsluitende feestavond. Dan zaten echt alle kamers en bedden onder de kots en waren half verbouwd.
pi_161652267
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:55 schreef aloa het volgende:

[..]

[..]

Dat vind je normaal?
Alsof die artsen dat zelf op gaan ruimen. Interesseert hun echt niks, dat doet Ali de Turk wel.
pi_161652274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens heb ik vroeger weekendwerk gedaan in een congreshotel. De grootste vrees was als er een artsencongres was geweest met afsluitende feestavond. Dan zaten echt alle kamers en bedden onder de kots en waren half verbouwd.
Jajaja, beesten zijn het, die artsen.
pi_161652276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
:D

tja... :+ artsen zijn ook maar gewoon mensen :P
pi_161652302
quote:

[..]

[..]

Dat vind je normaal?
Nee, maar dan bedenk je daar maar een beleid op voor binnen het ziekenhuis/de huisartsenpost. Het liefst willen doktoren volgens mij werkloos zijn; iedereen moet zo gezond mogelijk, als een dagelijks aan een APK-onderhevige auto, leven. En natuurlijk zou dat ook wel fijn zijn; we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
pi_161652321
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:00 schreef LelijKnap het volgende:
we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
Medicijngebruik is vrijwillig.
pi_161652343
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Medicijngebruik is vrijwillig.
Zeg dat tegen Henk die niet beter weet; die vertrouwt z'n dokter.
pi_161652354
quote:

Helemaal mee eens.

Ik hoop dat voor het opruimen van koste en pis ze al wel betalen...
pi_161652398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Doet Henk verstandig aan.

Die BNW-freaks gaan trouwens ook gewoon naar de dokter als het fout gaat.
pi_161652432
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doet Henk verstandig aan.

Die BNW-freaks gaan trouwens ook gewoon naar de dokter als het fout gaat.
Je hoeft geen BNW-freak om met cynisme en achterdocht bij de dokter te gaan zitten.
pi_161652467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je hoeft geen BNW-freak om met cynisme en achterdocht bij de dokter te gaan zitten.
Nee, een andere stoornis kan ook.

En waarom zou je naar een dokter gaan als je 'm niet vertrouwt?
pi_161652552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, een andere stoornis kan ook.

En waarom zou je naar een dokter gaan als je 'm niet vertrouwt?
Waarom bekijk je alles vanuit zo'n simplistisch zwart/wit-perspectief? Je kan een dokter op het ene vlak wel vertrouwen en het andere niet. Zo kan je zijn analyse vertrouwen en nodig hebben (je hebt ziekte x) en gelijktijdig zijn aangeboden oplossing niet.
pi_161652618
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom bekijk je alles vanuit zo'n simplistisch zwart/wit-perspectief? Je kan een dokter op het ene vlak wel vertrouwen en het andere niet. Zo kan je zijn analyse vertrouwen en nodig hebben (je hebt ziekte x) en gelijktijdig zijn aangeboden oplossing niet.
En geloof je ook in chemtrails?
pi_161652666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En geloof je ook in chemtrails?
Ik geloof in de duizenden casussen waaruit blijkt dat dokters het heel erg vaak mis hebben, en situaties van mensen voornamelijk verergerden. Vaak als gevolg van een behandeling met bepaalde medicatie. Of ze ook daadwerkelijk met een slechte intentie die medicatie aanbieden is een tweede. Zou in sommige gevallen het geval kunnen zijn. Ik denk dat het gros niet beter weet; dokters studeren tegenwoordig op de eerste plaats immers medicijnen i.p.v. het menselijk lichaam en zoiets als de invloed van bijvoorbeeld voedsel...
pi_161652711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik geloof in de duizenden casussen waaruit blijkt dat dokters het heel erg vaak mis hebben, en situaties van mensen voornamelijk verergerden. Vaak als gevolg van een behandeling met bepaalde medicatie. Of ze ook daadwerkelijk met een slechte intentie die medicatie aanbieden is een tweede. Zou in sommige gevallen het geval kunnen zijn. Ik denk dat het gros niet beter weet; dokters studeren tegenwoordig op de eerste plaats immers medicijnen i.p.v. het menselijk lichaam en zoiets als de invloed van bijvoorbeeld voedsel...
In BNW zijn ze het helemaal met je eens. In de echte wereld zijn je opvattingen gewoon idioot.
pi_161652726
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als je een heel erg goede dokter aan je bed wil, die wel vrijwel altijd de goede diagnoses stelt, dan zul je daar ook heel erg veel voor moeten betalen.
pi_161652741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In BNW zijn ze het helemaal met je eens. In de echte wereld zijn je opvattingen gewoon idioot.
Alsof jij, jij daar in teletubbieland, ook maar enige grip hebt op wat de 'echte wereld' is _O-
  Eindredactie Games zaterdag 23 april 2016 @ 17:32:44 #84
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161652757
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef RAVW het volgende:

Alcohol geen functie?
kan er anders goed mee schoonmaken of iets er mee aan steken ... dus het heeft niet alleen de functie om iemand dronken te maken maar ook voor andere doeleinde .. in deo , parfum zit het spul ook :)
methanol gebruik je om schoon te maken. Maar erg vrolijk wordt je er niet van als je dar drinkt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_161652768
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alsof jij, jij daar in teletubbieland, ook maar enige grip hebt op wat de 'echte wereld' is _O-
Rustig maar. Van mij mag je in dat soort waanzin geloven hoor. Geen probleem.
pi_161652795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Rustig maar. Van mij mag je in dat soort waanzin geloven hoor. Geen probleem.
Goed zo. En van mij mag je (letterlijk) alles slikken van wat ze je voorschotelen.
pi_161652823
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Goed zo. En van mij mag je (letterlijk) alles slikken van wat ze je voorschotelen.
En dat was tot nu toe niks. Het zionistische reptiliancomplot heeft me nog niet in zijn macht.
pi_161652872
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

methanol gebruik je om schoon te maken. Maar erg vrolijk wordt je er niet van als je dar drinkt.
Een van de weinige situaties waarin 'doe het niet want je wordt er blind van' ook daadwerkelijk waar is.
  Eindredactie Games zaterdag 23 april 2016 @ 18:00:04 #89
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161653335
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een van de weinige situaties waarin 'doe het niet want je wordt er blind van' ook daadwerkelijk waar is.
en dan verplicht wodka moeten drinken om een vergiftiging tegen te gaan _O_
pi_161653457
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, maar dan bedenk je daar maar een beleid op voor binnen het ziekenhuis/de huisartsenpost. Het liefst willen doktoren volgens mij werkloos zijn; iedereen moet zo gezond mogelijk, als een dagelijks aan een APK-onderhevige auto, leven. En natuurlijk zou dat ook wel fijn zijn; we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
Die artsen maken die pillen niet.
pi_161653479
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Sherlock! Welkom.
pi_161653491
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of het waar is of ergens op gebaseerd is. BNW'ers geloven die onzin gewoon.
  zaterdag 23 april 2016 @ 18:11:30 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161653613
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:11 schreef AchJa het volgende:
De artsen zijn zeker vergeten hoe bont ze het zelf gemaakt hebben tijdens hun eigen studietijd... :')
Volgens mij is dat juist niet het geval - en maken ze vaak een inhaalslag na het behalen van de studie. Daarom *zie eerdere post over zooitje dronken artsen bij een conferentie*.
pi_161653711
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:11 schreef AchJa het volgende:
De artsen zijn zeker vergeten hoe bont ze het zelf gemaakt hebben tijdens hun eigen studietijd... :')
Welke arts heeft tijdens de studietijd de wachtruimte van de EHBO niet ondergekotst
pi_161653800
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:53 schreef FANN het volgende:

[..]

maar het is láng niet oorzaak 1

Oorzaak is ....

hou je vast....

1. Mobiele telefoon: Gebruik van de mobiele telefoon, zowel handheld of handsfree, zorgt nog altijd voor de meeste ongelukken in het verkeer.

Alcohol staat op nr. 5

http://www.autoblog.nl/ar(...)-van-auto-ongelukken
Sta er niet van te kijken dat dat op 1 staat. :{
Mensen worden steeds asocialer...
pi_161653821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Welke arts heeft tijdens de studietijd de wachtruimte van de EHBO niet ondergekotst
Eigenlijk zijn al die wachtruimtes van ziekenhuizen etc vieze naar kots en pis stinkende ruimtes :P
pi_161653832
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Sta er niet van te kijken dat dat op 1 staat. :{
Mensen worden steeds asocialer...
Het goede voorbeeld wordt ook gegeven in de tweede kamer. Zelfs tijdens belangrijke debatten is de smartphone belangrijker.
pi_161653873
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld wordt ook gegeven in de tweede kamer. Zelfs tijdens belangrijke debatten is de smartphone belangrijker.
Te gek voor woorden. Het is een plaag geworden.
pi_161654640
Wat een stom gemekker zeg. Een arts hoort patiënten te helpen. Als iemand iets overkomt terwijl hij dronken is (iets wat veel mensen wel eens zijn), dan moet een arts hem ook gewoon helpen. Dat er dan af en toe een wachtkamer wordt ondergekotst. Ja, jammer dan. Gelukkig krijgen artsen noooooit te maken met bloed, urine, spuug, kots en andere gekkigheid...

Daarbij helpen die achterlijke, niet-nodige advertenties toch niet. Niemand ligt daar wakker van. Je gaat dus een nieuw probleem creëeren en lost uiteindelijk niks op. Einde verhaal.

Mislukte moraalridders :')
pi_161655174
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:03 schreef Unites het volgende:
Wat een stom gemekker zeg. Een arts hoort patiënten te helpen. Als iemand iets overkomt terwijl hij dronken is (iets wat veel mensen wel eens zijn), dan moet een arts hem ook gewoon helpen. Dat er dan af en toe een wachtkamer wordt ondergekotst. Ja, jammer dan. Gelukkig krijgen artsen noooooit te maken met bloed, urine, spuug, kots en andere gekkigheid...

Daarbij helpen die achterlijke, niet-nodige advertenties toch niet. Niemand ligt daar wakker van. Je gaat dus een nieuw probleem creëeren en lost uiteindelijk niks op. Einde verhaal.

Mislukte moraalridders :')
Nou, wat een gemekker :')

quote:
"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel.
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:29:29 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161655198
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161655209
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:28 schreef aloa het volgende:

[..]

Nou, wat een gemekker :')

[..]

Ja, ze strooien wat in het rond met wat percentages. Knap hoor.

Geloof ze niet.
pi_161655252
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:30 schreef Unites het volgende:

[..]

Ja, ze strooien wat in het rond met wat percentages. Knap hoor.

Geloof ze niet.
Het valt gelukkig allemaal mee :')
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:34:20 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161655315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
Zelfde als die oogartsen die altijd zeuren dat ze een keer moeten werken voor hun geld rond de jaarwisseling. Even over gniffelen en dan over tot de orde van de dag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:34:31 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:38:22 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161655400
quote:
"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel."
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...
  Eindredactie Games zaterdag 23 april 2016 @ 19:45:01 #108
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161655541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

nee, daar verdienen zij hun geld mee.
pi_161655565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

nee, want die mensen pissen niet de wachtkamer onder maar zijn gewoon blij met zorg die ze krijgen
pi_161655570
quote:

[..]

[..]

Dat vind je normaal?
Hoeveel van de dronken mensen doen dat?
De ongetrokken denk ik allemaal.
Bruiloft een feestje, valt er iemand in een glas, dat ze zolang moeten wachten denk dat het probleem daar ligt en niet bij andere dingen!
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:08:27 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161656088
Pff.. of het nu tandsartsen zijn of dokters, dit soort idioten willen altijd de vrijheden beperken 'omdat ongezond'. Compleet idioot dat ze continu ideeën blijven spuien die totaal onrealistisch zijn.
Ofwel, bek dicht en je werk doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:09:49 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161656133
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
Leden:
- Doktoren
- Tandartsen
- groenlinks
- milieudefensie
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Spellchecker zaterdag 23 april 2016 @ 20:17:07 #113
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_161656278
Als mensen echt zo vervelend zijn, zet ze dan maar apart om te ontnuchteren. Het liefst bij elkaar :D. En kijk de volgende dag maar eens wat ze verder nog mankeren.
pi_161656353
alsof ze zelf nooit drinken
en als je niet drinkt hoor je er gewoon niet bij, tenzij je moslim bent
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161656588
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel van de dronken mensen doen dat?
De ongetrokken denk ik allemaal.
Bruiloft een feestje, valt er iemand in een glas, dat ze zolang moeten wachten denk dat het probleem daar ligt en niet bij andere dingen!
uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etc :)
pi_161656610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leden:
- Doktoren
- Tandartsen
- groenlinks
- milieudefensie
VVD, PVDA, CDA....etc :)
pi_161656618
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:32 schreef aloa het volgende:

[..]

uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etc :)
Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?
Wel de lusten niet de lasten?
Het beleid wordt echt van iedere tak over genomen of niet?
pi_161656663
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?
Wel de lusten niet de lasten?
Het beleid wordt echt van iedere tak over genomen of niet?
ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.
pi_161656739
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:36 schreef aloa het volgende:

[..]

ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.
Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?
pi_161656766
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?
Lees OP!
pi_161656840
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Lees OP!
Lees dit, nadat ze dat gedaan hebben hebben ze niks te eisen!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates

Uiteraard keur ik zo een gedrag af, maar hetzelfde zou mij ooit ook eens kunnen gebeuren, al hoop ik natuurlijk van nooit!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 20:49:15 ]
pi_161657004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lees dit, nadat ze dat gedaan hebben hebben ze niks te eisen!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates

Uiteraard keur ik zo een gedrag af, maar hetzelfde zou mij ooit ook eens kunnen gebeuren, al hoop ik natuurlijk van nooit!
Het gaat erom dat je dergelijk gedrag niet hoeft te pikken...vergelijkbaar met geweld tegen ambulancepersoneel etc.
pi_161657180
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:52 schreef aloa het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je dergelijk gedrag niet hoeft te pikken...vergelijkbaar met geweld tegen ambulancepersoneel etc.
Tja als patient die hulp nodig heeft valt er dan nog iets te pikken?
Dan is men aangewezen op die mensen toch, terwijl men dan ook nog graag iets anders zou willen b.v personeel wat ook mensen getild krijgt en niet omkiepen met een zuchtje wind.

Operatie gelukt patient overleden?

Maar daar gaat het niet over dus zou je het graag ontopic willen houden.
pi_161657279
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja als patient die hulp nodig heeft valt er dan nog iets te pikken?
Dan is men aangewezen op die mensen toch, terwijl men dan ook nog graag iets anders zou willen b.v personeel wat ook mensen getild krijgt en niet omkiepen met een zuchtje wind.

Operatie gelukt patient overleden?

Maar daar gaat het niet over dus zou je het graag ontopic willen houden.
Ik ben ontopic John :)
pi_161664725
Het is een feit dat sommige mensen heel erg vervelend worden als ze teveel hebben gedronken. Wanneer dat plaatsvindt, als je met medisch personeel te maken hebt, lijkt me inderdaad ietwat lastig. Om nu meteen drank te verbieden is echter geen oplossing.

Het zou geen kwaad kunnen, om mensen wat verantwoorder met drank om te laten gaan, maar de vraag is hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. De zoveelste debiele campagne gaat echt niet helpen. Ik denk dat je mensen moet confronteren met hoe vervelend en agressief ze kunnen worden, als ze teveel zuipen.
pi_161664850
Als je zo agressief van alcohol wordt, drink het dan gewoon niet. Wat voor plezier beleeft men in het agressief zijn na het drinken van alcohol vraag ik mij wel eens af...

Zelf heb ik daar gelukkig geen last van. Ik word er juist vrolijk van.

[ Bericht 10% gewijzigd door Infection op 24-04-2016 01:56:18 ]
  zondag 24 april 2016 @ 01:49:52 #127
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_161665037
Waar hebben we het over? Wat mensen die zich niet kunnen gedragen in een wachtkamer. Poe poe, wat een enorm maatschappelijk probleem hebben we hier toch te pakken, jeetjemineetje.
2000 light years from home
pi_161665086
Prijsverhoging hier, extra belasting daar, opnieuw hogere accijnzen hier etc.
Dat werkt niet.

Dan gaan er nog meer mensen naar Deutschland of België om daar alles te kopen.
pi_161665113
Artsen kunnen zich beter bij hun core business houden in plaats van suggesties te doen voor nieuw overheidsbeleid. Veel verder dan rücksichtsloze repressieve maatregelen komen ze zelden. En dat hysterische toontje maakt het er niet beter op in dit geval.
pi_161666175
Terechte klacht, verkeerde oplossing.

Vraag je eens af, waarom kunnen die dronkaards zich niet gedragen? Zou het met een gebrek aan opvoeding te maken kunnen hebben?

Het laagje vernis dat wij civilisatie noemen, is bij sommige mensen erg dun, en verdwijnt bij een paar glazen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 24 april 2016 @ 05:35:15 #131
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161666199
Tijd om de kroegen hogere boetes op te leggen, of liever gezegd, om hen ook aan hun verantwoordelijkheid te houden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 24 april 2016 @ 05:45:54 #132
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_161666225
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze willen af van de vrije verkoop omdat er op uitgaansavonden veel dronken mensen zijn? Zelfde idiote redenering als van de War-onDrugs-gekkies. :')
Hier is alles wel mee gezegd denk ik. Ik verdenk Crispijn er een beetje van zelf een ex-alcoholist te zijn, die zijn net zo extreem als ex-rokers.
pi_161666337
quote:

je kan gif niet verbieden!

sinds 30 000 voor christus zijn mensen al op zoek naar het ideale gif om even de slome en stomme saaie realiteit te vergeten.,,,, dat ze de dag erna ziek zijn nemen ze dan vaak voor lief!
pi_161666341
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 05:24 schreef Lyrebird het volgende:
Vraag je eens af, waarom kunnen die dronkaards zich niet gedragen? Zou het met een gebrek aan opvoeding te maken kunnen hebben?

Het laagje vernis dat wij civilisatie noemen, is bij sommige mensen erg dun, en verdwijnt bij een paar glazen.
mooi gezegt!
  zondag 24 april 2016 @ 09:45:44 #135
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161667451
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee, want die mensen pissen niet de wachtkamer onder maar zijn gewoon blij met zorg die ze krijgen
waar we ons blauw aan betalen .... zo blij ben ik niet meer hoor als ik hulp krijg , ben al weer gestrest hoe hoog de rekening nou weer zou zijn
  Eindredactie Games zondag 24 april 2016 @ 09:52:08 #136
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161667516
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 09:45 schreef RAVW het volgende:

[..]

waar we ons blauw aan betalen .... zo blij ben ik niet meer hoor als ik hulp krijg , ben al weer gestrest hoe hoog de rekening nou weer zou zijn
hoef je niet zo gestrest voor te zijn. De rekening is maximaal je eigen risico en die heb jezelf gekozen op 1 januari.
  zondag 24 april 2016 @ 09:54:29 #137
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161667543
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 09:52 schreef donald_dick het volgende:

[..]

hoef je niet zo gestrest voor te zijn. De rekening is maximaal je eigen risico en die heb jezelf gekozen op 1 januari.
ja maar je weet nooit wat je moet betalen :) het kan van 20 Euro zijn tot de max , iemand die weinig bestedingsruimte heeft met zijn inkomen is het wel stressen .
  zondag 24 april 2016 @ 10:04:23 #138
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_161667670
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alsof jij het beter weet :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_161668060
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dus dat je je biertjes en wijn bij een aparte toonbank in de supermarkt moet halen zou voorkomen dat mensen laveloos op de SEH terechtkomen? Hahahaha... _O-
  zondag 24 april 2016 @ 10:40:22 #140
pi_161668152
Sowieso komen die dronken mensen vaak uit de stad, die hebben hun drank niet in de supermarkt gekocht.

Komt de politie niet voor dat soort zaken? Lijkt me makkelijk scoren, instant bekeuring voor openbare dronkenschap.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_161668175
Ze zouden in het ziekenhuis ook een blaastest moeten kunnen afleggen bij overlast. Als je je gedraagd, niets aan de hand, maar bij overlast is het gewoon gedeeltelijk op eigen kosten daar word geholpen in het ziekenhuis. 15/20% en je hebt al een redelijk bedrag wat voor velen een weekloon is.
  zondag 24 april 2016 @ 10:44:17 #142
pi_161668208
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 10:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus dat je je biertjes en wijn bij een aparte toonbank in de supermarkt moet halen zou voorkomen dat mensen laveloos op de SEH terechtkomen? Hahahaha... _O-
Ja, want als je niet zo maar in een winkel alcohol kan kopen zodat je thuis kan drinken dan moet je wel naar de kroeg... oh wacht :{
pi_161668225
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 10:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Sowieso komen die dronken mensen vaak uit de stad, die hebben hun drank niet in de supermarkt gekocht.

Komt de politie niet voor dat soort zaken? Lijkt me makkelijk scoren, instant bekeuring voor openbare dronkenschap.
Lijkt me ook. Een soort halt straf waarin ze een avondje mogen poetsen op een Heineken vrijdagavondpoli lijkt me ook een prima idee :) misschien ook een aparte wachtkamer en uiteraard een beter triagesysteem waarbij beter gekeken wordt of iemand naar de SEH of de HAP moet.
  zondag 24 april 2016 @ 10:46:11 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161668233
Pffff, artsen willen zeker een sort gezondheidsdictatuur. Alles wat afwijkt moet verboden worden de laatste tijd.
  zondag 24 april 2016 @ 10:50:39 #145
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161668301
quote:
Voorzitter Crispijn van den Brand wil hierover in gesprek met minister Schippers van Volksgezondheid. "Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen
."

quote:
Van den Brand werkt zelf op een eerste hulpafdeling in Den Haag en hij kent het probleem van dichtbij. "We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel. Dat kan zo niet langer."
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen, enerzijds de verkoop in de supermarkt en anderzijds de consumptie op uitgaansavonden waar de alcohol in cafés ed wordt genuttigd .

Wat willen ze nu eigenlijk, een totaal alcohol verbod in de horeca?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161668312
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Pffff, artsen willen zeker een sort gezondheidsdictatuur. Alles wat afwijkt moet verboden worden de laatste tijd.
Volgens mij de enige beroepsgroep die zeikt als ze veel werk hebben. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 10:51:46 ]
pi_161668342
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 10:50 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

."

[..]

Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen, enerzijds de verkoop in de supermarkt en anderzijds de consumptie op uitgaansavonden waar de alcohol in cafés ed wordt genuttigd .

Wat willen ze nu eigenlijk, een totaal alcohol verbod in de horeca?
Vind het ook raar dat ze klagen over overlast en een beperking in de consumptie willen. Ook dronken moet je je kunnen gedragen.
  zondag 24 april 2016 @ 11:01:12 #148
pi_161668483
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 10:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vind het ook raar dat ze klagen over overlast en een beperking in de consumptie willen. Ook dronken moet je je kunnen gedragen.
Ik vind het raar dat ze praten over het aan banden leggen van de verkoop in de winkels en vervolgens klagen over het alcohol gebruik op uitgaansavonden, het zijn twee verschillende dingen.
Maar het is weer een aanleiding om iets te verbieden of aan banden te leggen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161668723
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, als er net zoveel coke of speed gebruikt zou worden als nu alcohol, en net zo veel alcohol als nu coke, hoe groot zou dan die agressie zijn?
Dat weet ik niet, maar het is niet zo dat het een keuze is tussen beide.Alcohol kan je bijna overal kopen, coke is illegaal.

Ik ken heel veel mensen die alcohol gebruiken, maar ik ken niemand die coke gebruikt.
pi_161668773
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 05:35 schreef Dagonet het volgende:
Tijd om de kroegen hogere boetes op te leggen, of liever gezegd, om hen ook aan hun verantwoordelijkheid te houden.
Die blijven wel doorschenken idd :7
  zondag 24 april 2016 @ 11:24:07 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161668957
quote:
Waarom is mijn garage verantwoordelijk voor het te hard rijden?
  zondag 24 april 2016 @ 11:26:00 #152
pi_161669004
quote:
Welke verantwoordelijkheden, als er steeds een ander aan de bar komt om een paar drankjes te halen, hoe wil je dan dat een kroegbaas in de gaten houdt wie wat drinkt.
Het is de verantwoordelijkheid van de mensen zelf.
maar zoals ik al eerder zij het is zoeken naar een reden om weer iets te gaan verbieden of aan banden te leggen.
pi_161669016
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Garage heeft er geen zicht op of je gewoon gaat rijden, of te hard rijdt. Kroeg kan wil inschatten of iemand wat drinkt, of duidelijk teveel drinkt.

Scheidslijn is echter erg dun, waardoor het mij niet zinvol lijkt om te verplichten.
  zondag 24 april 2016 @ 11:27:39 #154
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161669050
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Garage heeft er geen zicht op of je gewoon gaat rijden, of te hard rijdt. Kroeg kan wil inschatten of iemand wat drinkt, of duidelijk teveel drinkt.
Mua garage kan een limiet instellen.

Het is wel grappig; in één topic zijn we vrijheid blijheid en stoute erdogan. Maar andere topics zien we wel wat in het beperken van vrijheden.
  zondag 24 april 2016 @ 11:27:51 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161669055
quote:

[..]

Iemand bij de garage kan natuurlijk gewoon zien dat jij bepaalde dingen zo snel aan het verslijten bent omdat je je auto misbruikt als racebak. Dus wat dat betreft... zou je hen de verantwoordelijkheid kunnen geven dit te melden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 24 april 2016 @ 11:29:38 #156
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161669104
quote:

[..]
Scheidslijn is echter erg dun, waardoor het mij niet zinvol lijkt om te verplichten.
Het weegt vooral op tegen de ziektekosten. Zet in het basispakket gewoon dat 50% van de kosten betaalt wordt wanneer je 0:00 en 6:00 binnen wordt gebracht met een alcohol percentage hoger dan x %. Zo pak je de mensen die daadwerkelijk misbruik maken van het systeem.
  zondag 24 april 2016 @ 11:29:59 #157
pi_161669109
quote:

[..]

Ja, en dat lukt ook als er 300 man in de kroeg staan die allemaal wat willen drinken en staan te dringen aan de bar?
pi_161669113
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 11:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iemand bij de garage kan natuurlijk gewoon zien dat jij bepaalde dingen zo snel aan het verslijten bent omdat je je auto misbruikt als racebak. Dus wat dat betreft... zou je hen de verantwoordelijkheid kunnen geven dit te melden.
Dat lijkt me wat ver gezocht eerlijk gezegd.

Maar mij lijkt het ook niet zinvol om horeca te verplichten drinkgedrag van hun gasten te toetsen. Je zou wel wat verantwoordelijkheidsgevoel mogen verwachten, maar zodra dat conflicteert met hun inkomen, zal dat verantwoordelijkheidsgevoel vaak als sneeuw voor de zon smelten.

Daarbij zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die weliswaar veel te veel drinken, maar zich na omstandigheden niet echt misdragen.
  zondag 24 april 2016 @ 11:31:50 #159
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161669163
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:30 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat ver gezocht eerlijk gezegd.

Vind ik niet. Bovendien worden mensen bij garages vaak verzocht om dingen op te voeren, modules te installeren die voor normaal gebruik niet nodig zijn.

Maar op een of andere manier is dat vrijheid en verantwoordelijkheid voor de wet-breker. Maar met alcohol moet de MBO-er achter de bar ineens de psycholoog uit gaan hangen op straffe van boetes?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 24 april 2016 @ 11:31:52 #160
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161669164
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:30 schreef Hochwinter het volgende:

[..]
Daarbij zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die weliswaar veel te veel drinken, maar zich na omstandigheden niet echt misdragen.
Het wordt pas een probleem wanneer iemand zich gaat misdragen. Wij hebben een buurman die rond de 21ste van de maand zich altijd helemaal klem zuipt. Loopt altijd wat rond te banjeren over straat maar wordt door de politie of door ons, buurtbewoners altijd weer naar huis verwezen.
  zondag 24 april 2016 @ 11:31:59 #161
pi_161669169
quote:
Ze mogen mensen die al een beetje tipsie zijn niets meer geven? Wanneer bij jij voor het laatst op een stapavond in een uitgaanskroeg geweest? Heb je ze voor de bar zien dringen en achter de bar tempo zien maken? En wanneer word er dan gekeken of iemand al genoeg gehad heeft? :') :W
  zondag 24 april 2016 @ 11:35:42 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161669255
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze mogen mensen die al een beetje tipsie zijn niets meer geven? Wanneer bij jij voor het laatst op een stapavond in een uitgaanskroeg geweest? Heb je ze voor de bar zien dringen en achter de bar tempo zien maken? En wanneer word er dan gekeken of iemand al genoeg gehad heeft? :') :W
Horecawet artikel 65b substituut 12
Als je klanten ineens beginnen te macken op wijven die meer dan 3 punten lager zijn is het tijd om iemand naar huis te sturen.
  zondag 24 april 2016 @ 11:38:56 #163
pi_161669320
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 10:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is ook nog zoiets ja. Je kan nog zo dronken, high of nuchter zijn, als je gaat pissen in een wachtkamer ben je gewoon een debiel. Dat is niet de schuld van wat je dan ook op mag hebben. Dat afschuiven van verantwoordelijkheid werkt problemen alleen maar in de hand.
  zondag 24 april 2016 @ 11:44:27 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161669433
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is ook nog zoiets ja. Je kan nog zo dronken, high of nuchter zijn, als je gaat pissen in een wachtkamer ben je gewoon een debiel. Dat is niet de schuld van wat je dan ook op mag hebben. Dat afschuiven van verantwoordelijkheid werkt problemen alleen maar in de hand.
Precies. Als jij je raar gedraagt tijdens het zuipen en je doet dingen die schadelijk zijn voor jou of de mensen om je heen dan draag je nog steeds de verantwoordelijkheid.
Deze mensen weten natuurlijk dondersgoed van zichzelf dat ze met drank op herrieschoppers worden maar ze kiezen er voor zich vol te zuipen omdat het ze niks kan schelen. Maar gelukkig is de maatschappij altijd heel goed in het boos worden op precies de verkeerde mensen.
  zondag 24 april 2016 @ 12:14:39 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161669987
Gewonde dronkenlappen gewoon in een kamer opsluiten tot ze weer nuchter zijn en daarna pas behandelen.
  zondag 24 april 2016 @ 12:21:50 #166
pi_161670135
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 12:14 schreef Twiitch het volgende:
Gewonde dronkenlappen gewoon in een kamer opsluiten tot ze weer nuchter zijn en daarna pas behandelen.
En dan waren ze zwaargewond en zijn ze dood de volgende dag. En kan je alsnog de kots opruimen in die kamer :')

Tornen aan de eed van Hippocrates is nooit een verstandige reactie. Dokters hebben niet op eigen houtje te bepalen wie ze helpen.
pi_161670791
Artsen :')

Doe je werk en hou verder gewoon je mond
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161672962
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 12:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En dan waren ze zwaargewond en zijn ze dood de volgende dag. En kan je alsnog de kots opruimen in die kamer :')

Tornen aan de eed van Hippocrates is nooit een verstandige reactie. Dokters hebben niet op eigen houtje te bepalen wie ze helpen.
Zo is het maar net, kan net zo goed eentje bij zijn met een hersenschudding, die kotsen ook, al is dat van misselijkheid, en dan van buiten beoordeeld, die is dronken!
Waar gaat het heen met de wereld iedereen kan zijn verhaaltje doen zonder ook maar iets te weten vooraf.
Achteraf als het een foute diagnose zou zijn, we hebben er lering van getrokken en zullen het in vervolg niet meer doen?
pi_161673278
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 12:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee gewoon helpen zonder extra wachttijd, maar als je misselijk bent neem je maar een plastic zak of teiltje mee en je gaat niet in de wachtkamer pissen.
Rode kaarten uitdelen lijkt me een goed idee, die zijn er al, verder taakstraf op de spoedeisende hulp wachtkamer en een boete, om de extra beveiliging op de SEH te kunnen betalen.
http://www.umcutrecht.nl/(...)-en-rechten/Plichten
  zondag 24 april 2016 @ 14:52:15 #170
pi_161673474
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 14:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee gewoon helpen zonder extra wachttijd, maar als je misselijk bent neem je maar een plastic zak of teiltje mee en je gaat niet in de wachtkamer pissen.
Rode kaarten uitdelen lijkt me een goed idee, die zijn er al, verder taakstraf op de spoedeisende hulp wachtkamer en een boete, om de extra beveiliging op de SEH te kunnen betalen.
http://www.umcutrecht.nl/(...)-en-rechten/Plichten
Waarom extra sportregeltjes instellen? Gewoon de politie bellen en die randdebielen een goeie boete voor openbare dronkenschap en verstoring van de orde aansmeren. Supersimpel, de wetgeving bestaat al en het is makkelijk scoren voor de schatkist dus er kan best wel wat mankracht voor worden ingepland. En verder gewoon helpen, je bent dokter tenslotte.
pi_161673728
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 14:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom extra sportregeltjes instellen? Gewoon de politie bellen en die randdebielen een goeie boete voor openbare dronkenschap en verstoring van de orde aansmeren. Supersimpel, de wetgeving bestaat al en het is makkelijk scoren voor de schatkist dus er kan best wel wat mankracht voor worden ingepland. En verder gewoon helpen, je bent dokter tenslotte.
Op zich kan ik het met veel dingen eens zijn, echter ik kan de andere kant van het verhaal, dan ook boetes voor de spoedeisende hulp!
Wanneer ze patienten te lang laten wachten, ik heb het meegemaakt zat daar met iemand.
Kort door de beugel als mijn beroep putje schepper is moet ik niet gaan zeuren als die put eens wat te vol is!
  zondag 24 april 2016 @ 15:07:37 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161673767
Als de overheid nu gewoon alles verbiedt c.q. onbetaalbaar maakt behalve bronwater en sla? Dan kun je in ieder geval op je 88e als een mooi, gezond lijk in de kist nadat je uiteraard 60 jaar beschikbaar bent geweest voor het arbeidsproces.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161673798
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als de overheid nu gewoon alles verbiedt c.q. onbetaalbaar maakt behalve bronwater en sla? Dan kun je in ieder geval op je 88e als een mooi, gezond lijk in de kist nadat je uiteraard 60 jaar beschikbaar bent geweest voor het arbeidsproces.
Arbeit macht frei?
pi_161673925
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 12:14 schreef Twiitch het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo agressief kunnen worden van drank. Ik wordt er altijd vrolijk van, ga veel babbelen en wordt Gods gift to a woman in bed. :)
pi_161674065
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen zo agressief kunnen worden van drank. Ik wordt er altijd vrolijk van, ga veel babbelen en wordt Gods gift to a woman in bed. :)
Dronken mensen en kinderen vertellen de waarheid, draaien er niet omheen, ikzelf vroeger, heel vroeger, als teveel werd ik aanhankelijk.
Een ieder zal anders reageren met teveel op.
Het valt natuurlijk altijd tegen als men een beroep heeft waar weekend diensten aan vast hangen, laat ik dat ook erin meenemen, en als er dan iemand een ongelukje gebeurt, sorry ik zou blij zijn de tijd gaat immers sneller om als men iets te doen heeft of niet!
Kots ruimen of pis, valt daar natuurlijk niet onder, maar ook die dingen kunnen gebeuren zelfs met mensen die niet dronken zijn!

Vermoed zelfs dat doktoren aan het ruimen van zoiets helemaal niet aan te pas komen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 15:33:01 ]
pi_161674706
Snap niet zo goed waaron de supermarktverkoop aan banden moet. Het is daar zeven dagen in de week gemakkelijk te kopen en het probleem speelt tijdens uitgaansavonden. Voorlichting over comazuipen lijkt me een beter plan. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dit vroeger minder mensen waren.

Als het agressiever worden van de maatschappij de oorzaak is dan lijkt me het niet nodig om andere oorzaken aan te pakken.

Ben zelf ook wel eens dronken op de SE beland met een wond aan mijn voet. Gestoten aan mijn fiets bij het opspringen. Zoiets kan ook gebeuren als je nuchter bent.
pi_161674800
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Op zich kan ik het met veel dingen eens zijn, echter ik kan de andere kant van het verhaal, dan ook boetes voor de spoedeisende hulp!
Wanneer ze patienten te lang laten wachten, ik heb het meegemaakt zat daar met iemand.
Kort door de beugel als mijn beroep putje schepper is moet ik niet gaan zeuren als die put eens wat te vol is!
Het kan inderdaad lang duren, dit is afhankelijk van hoe de triage is. Ben je al een uur aan het wachten en er komt iemand met pijn op de borst dan heeft die laatste voorrang al komt ie later. Wees blij dat je lang moet wachten...
pi_161675314
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 16:00 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het kan inderdaad lang duren, dit is afhankelijk van hoe de triage is. Ben je al een uur aan het wachten en er komt iemand met pijn op de borst dan heeft die laatste voorrang al komt ie later. Wees blij dat je lang moet wachten...
Ik zou pas blij zijn als ik er helemaal niet behoefde te zitten, maar dat zul je wel door hebben hoe ik dat bedoel.

Maar laat ik het zo stellen, als er geen patienten zijn behoefden de doktoren er ook niet te zijn, dus wie is op dat moment de werkgever van die doktoren?
Hun inkomsten bron voor die dagen, of tewel door de week of in een weekend?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 16:40:12 ]
pi_161675818
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:47 schreef SR4 het volgende:
Artsen :')

Doe je werk en hou verder gewoon je mond
Artsen zijn zat en dronken patiënten eisen strengere regels?
I´m back.
pi_161676043
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Markeerstift het volgende:
Snap niet zo goed waaron de supermarktverkoop aan banden moet. Het is daar zeven dagen in de week gemakkelijk te kopen en het probleem speelt tijdens uitgaansavonden. Voorlichting over comazuipen lijkt me een beter plan. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dit vroeger minder mensen waren.

Als het agressiever worden van de maatschappij de oorzaak is dan lijkt me het niet nodig om andere oorzaken aan te pakken.

Ben zelf ook wel eens dronken op de SE beland met een wond aan mijn voet. Gestoten aan mijn fiets bij het opspringen. Zoiets kan ook gebeuren als je nuchter bent.
En toen kotste en plaste je de wachtkamer ook onder.?

Het is duidelijk dat het geweld en de minachting voor hulpverleners toeneemt, wat idd door alcohol en drugsgebruik komt.
Nuchter doe je zoiets niet (of men heeft een geestelijke gestoordheid).
pi_161676085
Het echte probleem zit toch echt in de combinatie drank en drugs, waardoor sommige mensen soms/vaak geen grip meer hebben op zichzelf.
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_161676407
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 16:51 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Het echte probleem zit toch echt in de combinatie drank en drugs, waardoor sommige mensen soms/vaak geen grip meer hebben op zichzelf.
Alleen drank is ook genoeg voor dergelijk idioot gedrag.
  zondag 24 april 2016 @ 18:24:12 #183
pi_161679043
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 16:50 schreef aloa het volgende:

[..]

En toen kotste en plaste je de wachtkamer ook onder.?

Het is duidelijk dat het geweld en de minachting voor hulpverleners toeneemt, wat idd door alcohol en drugsgebruik komt.
Nuchter doe je zoiets niet (of men heeft een geestelijke gestoordheid).
Als je geen volslagen randdebiel bent doe je zoiets ook niet, nuchter of niet. Niet alcohol de schuld geven van het wangedrag van kutvolk. Ze weten prima wat ze doen.
  zondag 24 april 2016 @ 18:25:19 #184
pi_161679076
quote:
Onzin. Het probleem zit in de persoon die het probleem veroorzaakt. Ethanol en andere drugs zijn weinig meer dan een slap excuus.

Wat is er toch in vredesnaam gebeurd met het begrip 'eigen verantwoordelijkheid'? Het lijkt alsmaar minder waard te worden ;(
pi_161679620
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als je geen volslagen randdebiel bent doe je zoiets ook niet, nuchter of niet. Niet alcohol de schuld geven van het wangedrag van kutvolk. Ze weten prima wat ze doen.
Er zijn zat hogeropgeleiden of keurig nette mensen die zichzelf de volgende voor de kop kunnen slaan om het geen ze in dronken toestand hebben veroorzaakt.
pi_161679819
quote:
Normen en waarden. Je hebt je maar te gedragen. Het zelfde als agressief gedrag bij ambulances.
Dat is niet te tolereren
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_161679870
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:43 schreef aloa het volgende:

[..]

Er zijn zat hogeropgeleiden of keurig nette mensen die zichzelf de volgende voor de kop kunnen slaan om het geen ze in dronken toestand hebben veroorzaakt.
Dan ben je bezopen ja. Misdragen is een ander verhaal
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 24 april 2016 @ 18:55:45 #188
pi_161680012
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:43 schreef aloa het volgende:

[..]

Als dat betekent dat ze pissen in een wachtkamer zijn het dus geen keuring nette mensen, maar kansloze idioten. Behandel ze als zodanig en je bent er zo vanaf. Nogmaals, niet de schuld van een drankje. Er zijn immers meer dan genoeg mensen die zich wel weten te gedragen met wat achter hun kiezen.
pi_161680482
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als dat betekent dat ze pissen in een wachtkamer zijn het dus geen keuring nette mensen, maar kansloze idioten. Behandel ze als zodanig en je bent er zo vanaf. Nogmaals, niet de schuld van een drankje. Er zijn immers meer dan genoeg mensen die zich wel weten te gedragen met wat achter hun kiezen.
Gelukkig weten de meesten zich wel te gedragen ja.
Lontje wordt wel korter door drank.
  zondag 24 april 2016 @ 19:15:15 #190
pi_161680600
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:11 schreef aloa het volgende:

[..]

Gelukkig weten de meesten zich wel te gedragen ja.
Lontje wordt wel korter door drank.
Zal best, maar je kunt daarvan de drank de schuld geven, of het lontje. Ik kies dan voor het laatste.
pi_161680676
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zal best, maar je kunt daarvan de drank de schuld geven, of het lontje. Ik kies dan voor het laatste.
Iedereen heeft het in zich om gewelddadig te worden, drank kan een extra zetje zijn om daadwerkelijk tot dat gedrag over te gaan.
  zondag 24 april 2016 @ 19:22:02 #192
pi_161680827
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:17 schreef aloa het volgende:

[..]

Iedereen heeft het in zich om gewelddadig te worden, drank kan een extra zetje zijn om daadwerkelijk tot dat gedrag over te gaan.
Alles kan een zetje zijn. Maar niemand is er toe verplicht. Het is en blijft een eigen keuze.
pi_161680881
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Alles kan een zetje zijn. Maar niemand is er toe verplicht. Het is en blijft een eigen keuze.
Ik vind het vooral dom om je zo te gedragen.
pi_161681366
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 16:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou pas blij zijn als ik er helemaal niet behoefde te zitten, maar dat zul je wel door hebben hoe ik dat bedoel.

Maar laat ik het zo stellen, als er geen patienten zijn behoefden de doktoren er ook niet te zijn, dus wie is op dat moment de werkgever van die doktoren?
Hun inkomsten bron voor die dagen, of tewel door de week of in een weekend?
Hele hypothetische situatie, maar ik denk dat dat dan afhankelijk is van het type arts. Gynaecologen zullen nog steeds wel wat te doen hebben, voor psychiaters is de markt om zonder morren naar hen toe te gaan minder groot.
pi_161681868
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hele hypothetische situatie, maar ik denk dat dat dan afhankelijk is van het type arts. Gynaecologen zullen nog steeds wel wat te doen hebben, voor psychiaters is de markt om zonder morren naar hen toe te gaan minder groot.
Ja je hebt hem door schijnbaar, het of alles of niets, tenminste zo zie ik het, kotsen ja ik denk dat ik dat ook gedaan heb toen ik mij in coma gereden had.
Gelukkig dachten ze toen niet dat ik dronken was, maar dat was een heel ander tijd als tegenwoordig, heb medelijden met de toekomstige generatie, ze maken er volgens mij een zooitje van.
Eigen verantwoording is er zo eentje bij het eerste glas heeft men dat nog denk ik, misschien ook nog bij de daarop volgende, bij dat glas teveel twijfel ik, ik weet namelijk hoe ik vroeger was.
Vele steken hun hoofd in het zand en denken er pas over naar als ze het zelf overkomt, dan kan het echter te laat zijn.
Er bestaan ook alkies, welke verslaaft zijn eraan, drugs gebruikers krijgen alle hulp mits dat ze er voor open staan, die alkies echter niet, zelfde met mensen die verslaaft zijn aan het roken waaraan de overheid handen vol geld verdiend heeft, van die drugs hebben ze daar ooit iets aan verdiend?
Ik stam nog van een generatie dat voorwat hoort wat, echter wat ik de laatste tijd mee krijg, wil er niemand meer werken of wat is er aan de hand?
  zondag 24 april 2016 @ 19:58:54 #196
pi_161682420
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 19:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik vind het vooral dom om je zo te gedragen.
Dat is nou net wat ik zeg.
  zondag 24 april 2016 @ 21:39:32 #197
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_161686767
Gewoon de rekening naar huis sturen, met alle bijbehorende kosten. Uurloon van de arts, eventuele assistente etc.
  zondag 24 april 2016 @ 23:04:22 #198
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161690496
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Welke verantwoordelijkheden, als er steeds een ander aan de bar komt om een paar drankjes te halen, hoe wil je dan dat een kroegbaas in de gaten houdt wie wat drinkt.
Het is de verantwoordelijkheid van de mensen zelf.
maar zoals ik al eerder zij het is zoeken naar een reden om weer iets te gaan verbieden of aan banden te leggen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is gewoon de wet, die wordt alleen niet gehandhaafd:
Artikel 252 wvs
quote:
1Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1hij die aan iemand die in kennelijke staat van dronkenschap verkeert, bedwelmende drank verkoopt of toedient;
2hij die een kind beneden de leeftijd van zestien jaren dronken maakt;
3hij die iemand door geweld of bedreiging met geweld dwingt tot het gebruik van bedwelmende drank.
Als je de kroegen aanspreekt op hun wettelijke verantwoordelijkheden pak je het al sneller bij de bron aan.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_161690760
Die verantwoording maar heus wel een deel van bij de gebruiker liggen, maar tot wel glas of fles kan die gebruiker dat normaal inschatten?
  zondag 24 april 2016 @ 23:17:14 #200
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161690979
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:11 schreef john2406 het volgende:
Die verantwoording maar heus wel een deel van bij de gebruiker liggen, maar tot wel glas of fles kan die gebruiker dat normaal inschatten?
Nou, typen zoals jij is meestal een goede indicatie.
pi_161691045
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou, typen zoals jij is meestal een goede indicatie.
Mag geen druppel kerel is dat een tegenvaller of niet, bloedverdunners en alcohol gaan niet samen.
pi_161694006
Alternatieve titel voor stukje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 25 april 2016 @ 11:22:17 #203
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161697102
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Het is gewoon de wet, die wordt alleen niet gehandhaafd:
Artikel 252 wvs

[..]

Als je de kroegen aanspreekt op hun wettelijke verantwoordelijkheden pak je het al sneller bij de bron aan.
Eens. Punt gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')