Nou, wat een gemekkerquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:03 schreef Unites het volgende:
Wat een stom gemekker zeg. Een arts hoort patiënten te helpen. Als iemand iets overkomt terwijl hij dronken is (iets wat veel mensen wel eens zijn), dan moet een arts hem ook gewoon helpen. Dat er dan af en toe een wachtkamer wordt ondergekotst. Ja, jammer dan. Gelukkig krijgen artsen noooooit te maken met bloed, urine, spuug, kots en andere gekkigheid...
Daarbij helpen die achterlijke, niet-nodige advertenties toch niet. Niemand ligt daar wakker van. Je gaat dus een nieuw probleem creëeren en lost uiteindelijk niks op. Einde verhaal.
Mislukte moraalridders
quote:"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel.
Het valt gelukkig allemaal meequote:Op zaterdag 23 april 2016 19:30 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja, ze strooien wat in het rond met wat percentages. Knap hoor.
Geloof ze niet.
Zelfde als die oogartsen die altijd zeuren dat ze een keer moeten werken voor hun geld rond de jaarwisseling. Even over gniffelen en dan over tot de orde van de dag.quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
Dit dus...quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...quote:"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel."
nee, daar verdienen zij hun geld mee.quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...
nee, want die mensen pissen niet de wachtkamer onder maar zijn gewoon blij met zorg die ze krijgenquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...
Hoeveel van de dronken mensen doen dat?quote:
Leden:quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etcquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel van de dronken mensen doen dat?
De ongetrokken denk ik allemaal.
Bruiloft een feestje, valt er iemand in een glas, dat ze zolang moeten wachten denk dat het probleem daar ligt en niet bij andere dingen!
VVD, PVDA, CDA....etcquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leden:
- Doktoren
- Tandartsen
- groenlinks
- milieudefensie
Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:32 schreef aloa het volgende:
[..]
uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etc
ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?
Wel de lusten niet de lasten?
Het beleid wordt echt van iedere tak over genomen of niet?
Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:36 schreef aloa het volgende:
[..]
ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.
Lees OP!quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?
Lees dit, nadat ze dat gedaan hebben hebben ze niks te eisen!quote:
Het gaat erom dat je dergelijk gedrag niet hoeft te pikken...vergelijkbaar met geweld tegen ambulancepersoneel etc.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lees dit, nadat ze dat gedaan hebben hebben ze niks te eisen!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates
Uiteraard keur ik zo een gedrag af, maar hetzelfde zou mij ooit ook eens kunnen gebeuren, al hoop ik natuurlijk van nooit!
Tja als patient die hulp nodig heeft valt er dan nog iets te pikken?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je dergelijk gedrag niet hoeft te pikken...vergelijkbaar met geweld tegen ambulancepersoneel etc.
Ik ben ontopic Johnquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja als patient die hulp nodig heeft valt er dan nog iets te pikken?
Dan is men aangewezen op die mensen toch, terwijl men dan ook nog graag iets anders zou willen b.v personeel wat ook mensen getild krijgt en niet omkiepen met een zuchtje wind.
Operatie gelukt patient overleden?
Maar daar gaat het niet over dus zou je het graag ontopic willen houden.
Hier is alles wel mee gezegd denk ik. Ik verdenk Crispijn er een beetje van zelf een ex-alcoholist te zijn, die zijn net zo extreem als ex-rokers.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze willen af van de vrije verkoop omdat er op uitgaansavonden veel dronken mensen zijn? Zelfde idiote redenering als van de War-onDrugs-gekkies.
je kan gif niet verbieden!quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.
Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
mooi gezegt!quote:Op zondag 24 april 2016 05:24 schreef Lyrebird het volgende:
Vraag je eens af, waarom kunnen die dronkaards zich niet gedragen? Zou het met een gebrek aan opvoeding te maken kunnen hebben?
Het laagje vernis dat wij civilisatie noemen, is bij sommige mensen erg dun, en verdwijnt bij een paar glazen.
waar we ons blauw aan betalen .... zo blij ben ik niet meer hoor als ik hulp krijg , ben al weer gestrest hoe hoog de rekening nou weer zou zijnquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, want die mensen pissen niet de wachtkamer onder maar zijn gewoon blij met zorg die ze krijgen
hoef je niet zo gestrest voor te zijn. De rekening is maximaal je eigen risico en die heb jezelf gekozen op 1 januari.quote:Op zondag 24 april 2016 09:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
waar we ons blauw aan betalen .... zo blij ben ik niet meer hoor als ik hulp krijg , ben al weer gestrest hoe hoog de rekening nou weer zou zijn
ja maar je weet nooit wat je moet betalenquote:Op zondag 24 april 2016 09:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hoef je niet zo gestrest voor te zijn. De rekening is maximaal je eigen risico en die heb jezelf gekozen op 1 januari.
Alsof jij het beter weetquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeg dat tegen Henk die niet beter weet; die vertrouwt z'n dokter.
Dus dat je je biertjes en wijn bij een aparte toonbank in de supermarkt moet halen zou voorkomen dat mensen laveloos op de SEH terechtkomen? Hahahaha...quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
Ja, want als je niet zo maar in een winkel alcohol kan kopen zodat je thuis kan drinken dan moet je wel naar de kroeg... oh wachtquote:Op zondag 24 april 2016 10:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus dat je je biertjes en wijn bij een aparte toonbank in de supermarkt moet halen zou voorkomen dat mensen laveloos op de SEH terechtkomen? Hahahaha...
Lijkt me ook. Een soort halt straf waarin ze een avondje mogen poetsen op een Heineken vrijdagavondpoli lijkt me ook een prima ideequote:Op zondag 24 april 2016 10:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Sowieso komen die dronken mensen vaak uit de stad, die hebben hun drank niet in de supermarkt gekocht.
Komt de politie niet voor dat soort zaken? Lijkt me makkelijk scoren, instant bekeuring voor openbare dronkenschap.
."quote:Voorzitter Crispijn van den Brand wil hierover in gesprek met minister Schippers van Volksgezondheid. "Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen, enerzijds de verkoop in de supermarkt en anderzijds de consumptie op uitgaansavonden waar de alcohol in cafés ed wordt genuttigd .quote:Van den Brand werkt zelf op een eerste hulpafdeling in Den Haag en hij kent het probleem van dichtbij. "We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel. Dat kan zo niet langer."
Volgens mij de enige beroepsgroep die zeikt als ze veel werk hebben.quote:Op zondag 24 april 2016 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Pffff, artsen willen zeker een sort gezondheidsdictatuur. Alles wat afwijkt moet verboden worden de laatste tijd.
Vind het ook raar dat ze klagen over overlast en een beperking in de consumptie willen. Ook dronken moet je je kunnen gedragen.quote:Op zondag 24 april 2016 10:50 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
."
[..]
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen, enerzijds de verkoop in de supermarkt en anderzijds de consumptie op uitgaansavonden waar de alcohol in cafés ed wordt genuttigd .
Wat willen ze nu eigenlijk, een totaal alcohol verbod in de horeca?
Ik vind het raar dat ze praten over het aan banden leggen van de verkoop in de winkels en vervolgens klagen over het alcohol gebruik op uitgaansavonden, het zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 24 april 2016 10:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vind het ook raar dat ze klagen over overlast en een beperking in de consumptie willen. Ook dronken moet je je kunnen gedragen.
Dat weet ik niet, maar het is niet zo dat het een keuze is tussen beide.Alcohol kan je bijna overal kopen, coke is illegaal.quote:Op zondag 24 april 2016 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, als er net zoveel coke of speed gebruikt zou worden als nu alcohol, en net zo veel alcohol als nu coke, hoe groot zou dan die agressie zijn?
Die blijven wel doorschenken iddquote:Op zondag 24 april 2016 05:35 schreef Dagonet het volgende:
Tijd om de kroegen hogere boetes op te leggen, of liever gezegd, om hen ook aan hun verantwoordelijkheid te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |