abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161651197
Artsen zijn dronken patiënten zat en eisen strengere regels

Artsen op de spoedeisende hulp willen dat de verkoop van alcohol aan banden wordt gelegd. Eerstehulpafdelingen in binnensteden hebben zo veel overlast van dronken mensen, dat het personeel wil dat er actie wordt ondernomen.

De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen vindt dat de verkoop van alcohol op één lijn moet komen met de verkoop van sigaretten. Zo moet drank niet meer gewoon tussen de andere artikelen in de supermarkt staan en er zou bijvoorbeeld een verplichte waarschuwing moeten komen op de etiketten. Ook pleit de vereniging voor een hogere belasting op alcohol en restricties bij het maken van reclame voor alcoholconsumptie.

Spoedposten zien al jaren een toename van agressie door drankmisbruik. De artsen willen het probleem nu 'aan de voorkant' aanpakken.

Ze kotsen en plassen in de wachtkamer en vallen andere patiënten lastig.
Voorzitter Crispijn van den Brand

Voorzitter Crispijn van den Brand wil hierover in gesprek met minister Schippers van Volksgezondheid. "Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen."

Er zijn nu al regels op gebied van leeftijd, maar die gaan niet ver genoeg, zegt Van den Brand: "Het is goed dat er een leeftijdsgrens is, maar niet alleen jongeren hebben een probleem met alcohol".

De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen telt 800 leden. Die werken verspreid over 90 procent van de spoedeisende hulpafdelingen in Nederland.

Van den Brand werkt zelf op een eerste hulpafdeling in Den Haag en hij kent het probleem van dichtbij. "We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel. Dat kan zo niet langer."

http://nos.nl/artikel/210(...)trengere-regels.html

quote:
Tuig :N
pi_161651221
Terechte klacht maar het Ies koeltoer dus we moeten respect ervoor hebben.
pi_161651235
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
pi_161651280
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.

Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
pi_161651292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
quote:
Dat vind je normaal?
pi_161651310
quote:
dat doen ze ook nergens, ze stellen alleen dat de overlast de spuigaten uitloopt en dat ze maatregelen willen. lijkt me niet meer dan normaal
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_161651317
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.

Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.
pi_161651324
quote:

Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecord O+
wooblabalurg
pi_161651341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecord O+
Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.
pi_161651352
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef aloa het volgende:

[..]

Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.
Uiteraard is daar een enkele reactie voor O+
wooblabalurg
pi_161651353
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:56 schreef loni55 het volgende:

[..]

En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.
Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.
pi_161651356
Ik als dronken man ben artsen die huilen om van alles en nog wat zat en eis strengere regels wat betreft hun klaagcultuur.
Conscience do cost.
pi_161651372
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.
Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:01:40 #14
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651396
quote:
ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd word

nee ik vind drinken oke maar toe het binnenshuis ... of gewoon even een agent voor de deur zetten bij de EHBO posten , als iemand dan dronken aan komt , oppakken wegens openbare dronkenschap >:)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_161651397
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:00 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.
Een oorzaak maar het is geen noodzaak.
pi_161651413
Zulke gedragingen zijn gemakkelijk te beïnvloeden door een taakstrafplichtige verplicht vrijwilligerswerk te laten doen in een huisartsenpost, zelf de pis schoonmaken die er wordt achtergelaten zodat hij later aan zijn vrienden kan meegeven dat zoiets in een wachtkamer (en elders) niet gewenst is.
Google is your friend, abuse your friends
pi_161651420
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Auto ook niet. Je punt is?
pi_161651424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd word

nee ik vind drinken oke maar toe het binnenshuis ... of gewoon even een agent voor de deur zetten bij de EHBO posten , als iemand dan dronken aan komt , oppakken wegens openbare dronkenschap >:)
Goed idee ^O^ Verdient de staat ook weer wat bij aan boetes.

quote:
Strafbaar is hij die "zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt". Deze strafbare gedraging kent de volgende maximumstraf: een hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of een geldboete van de eerste categorie. Een geldboete van de eerste categorie kan (in 2013) maximaal 390 euro bedragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 16:04:44 ]
pi_161651449
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:03 schreef loni55 het volgende:

[..]

Auto ook niet. Je punt is?
Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.

Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:06:12 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651463
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:03 schreef aloa het volgende:

[..]

Goed idee ^O^ Verdient de staat ook weer wat bij aan boetes.
juist daarna nog even een schoonmaak kosten rekening en dokters rekening er over heen thuis gestuurd krijgen .. kijken of je het dan nog zo leuk vind om te gaan drinken :)

( of gewoon gelijk gekoppeld die rekening van openbare dronkenschap hoeft je ook geen politie agent voor de deur te zetten , al hoe wel die lui moeten ook wat te doen hebben ..

kan wel zeggen je houd dan maar weinig over om van te drinken , dus dan lost het probleem ook wel vanzelf op
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_161651466
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
pi_161651485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.

Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
Ach ik betaal ook wel mee voor die nederlander met longkanker omdat je je boodschappjes met je auto wil doen.
pi_161651512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:09:08 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651521
quote:

[..]

hoe moet ik mijn boodschappen dan doen , heb nooit een auto gehad :)
dus het is niet nodig het is luxe , daarbij als je 20 km van een winkel afwoon is het misschien begrijpelijk , maar tegenwoordig kan je ook je boodschappen thuis laten bezorgen ...
dus een auto is altijd luxe of hobby

Alcohol geen functie?
kan er anders goed mee schoonmaken of iets er mee aan steken ... dus het heeft niet alleen de functie om iemand dronken te maken maar ook voor andere doeleinde .. in deo , parfum zit het spul ook :)
pi_161651524
quote:

[..]

Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.
pi_161651535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
Klopt. Ik ben benieuwd of het zal helpen, ik denk dat het weinig uit zal maken.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:10:42 #27
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161651551
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:49 schreef aloa het volgende:
"Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen."
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:49 schreef aloa het volgende:
"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is.
Zonder het probleem te willen bagatelliseren, ik zie de relatie tussen het meenemen met de boodschappen en het toeterzat zuipen tijdens uitgaansavonden niet echt, de grens voor de vrije verkoop ligt, net als in de kroeg tenslotte al op 18 jaar....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_161651553
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.
Je hebt ook geld gekost dus hou je smoel.
pi_161651667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
zodra iemand te ver heen is door alcohol en of drugs of te gevaarlijk is moeten ze niet gaan janken dat ze niet op tijd de noodzakelijke zorg kregen, actie en reactie
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_161651683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
de kosten van uitkeringen zijn een paar druppels in verhouding met de kosten voor zorg
pi_161651688
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:10 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je hebt ook geld gekost dus hou je smoel.
Hé, een tokkie.
pi_161651699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:20 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de kosten van uitkeringen zijn een paar druppels in verhouding met de kosten voor zorg
Nee, die zijn zo ongeveer gelijk.
pi_161651703
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, een tokkie.
Oh? Wat is een tokkie volgens je?
pi_161651713
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:22 schreef loni55 het volgende:

[..]

Oh? Wat is een tokkie volgens je?
Van dat volk dat een gesprek begint met 'hou je smoel' bijvoorbeeld.
pi_161651731
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zodra iemand te ver heen is door alcohol en of drugs of te gevaarlijk is moeten ze niet gaan janken dat ze niet op tijd de noodzakelijke zorg kregen, actie en reactie
Een voorbeeldje die ik ken van bijna een jaar geleden. Koningsnacht vorig jaar liepen we op straat, we liepen gewoon normaal en hadden allemaal wel alcohol gehad. Vervolgens valt er iemand zomaar uit het niets op straat, Knieschijf er naast. Gruwelijke pijn. De ambulance kwam en er werd morfine toegediend. Van de ambulance naar de afdeling moest diegene ook kotsen. (kwam het door morfine of alcohol, geen idee waarschijnlijk combinatie o.i.d.) Maar het ging zo over de hand van de verpleger die het bed naar de afdeling aan het rollen was.

Moet zo iemand dan maar niet meer geholpen worden en lekker de knieschijf er naast laten zitten totdat die weer nuchter is?
pi_161651741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van dat volk dat een gesprek begint met 'hou je smoel' bijvoorbeeld.
Oh ik dacht dat je aan "uitkeringlijers" roepende "volk" doelde.
pi_161651760
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, die zijn zo ongeveer gelijk.
lol beetje te diep in het glaasje gekeken zeker? :{
pi_161651772
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef loni55 het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je aan "uitkeringlijers" roepende "volk" doelde.
Mooie zin.

Maar inderdaad, onder de uitkeringslijers zijn nogal wat tokkies te vinden.
pi_161651776
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:26 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lol beetje te diep in het glaasje gekeken zeker? :{
Kijk maar naar de rijksbegroting.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:27:34 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161651778
Ze willen af van de vrije verkoop omdat er op uitgaansavonden veel dronken mensen zijn? Zelfde idiote redenering als van de War-onDrugs-gekkies. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_161651786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mooie zin.

Maar inderdaad, onder de uitkeringslijers zijn nogal wat tokkies te vinden.
Geen idee wat een uitkeringlijer is.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:28:17 #42
pi_161651788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vanalles verbieden is geen noodzaak.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:29:38 #43
pi_161651806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Een voorbeeldje die ik ken van bijna een jaar geleden. Koningsnacht vorig jaar liepen we op straat, we liepen gewoon normaal en hadden allemaal wel alcohol gehad. Vervolgens valt er iemand zomaar uit het niets op straat, Knieschijf er naast. Gruwelijke pijn. De ambulance kwam en er werd morfine toegediend. Van de ambulance naar de afdeling moest diegene ook kotsen. (kwam het door morfine of alcohol, geen idee waarschijnlijk combinatie o.i.d.) Maar het ging zo over de hand van de verpleger die het bed naar de afdeling aan het rollen was.

Moet zo iemand dan maar niet meer geholpen worden en lekker de knieschijf er naast laten zitten totdat die weer nuchter is?
Dus de mensen die pillen coke en wiet op hadden leverden geen overlast op.
pi_161651807
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef loni55 het volgende:

[..]

Geen idee wat een uitkeringlijer is.
Geen heel moeilijk woord. Probeer het eens in stukjes te hakken, misschien lukt het dan wel.
pi_161651816
Meteen autorijden verbieden want bij de eerste hulp komen ook té veel verkeersslachtoffers....

enz enz enz enz enz :+
pi_161651821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:24 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

nee dat is overduidelijk een andere situatie. het gaat om personen die overduidelijk gevaarlijk en of agressief zijn naar hulp verleners. of die zo onder invloed zijn dat ze iedereen in hun directe omgeving tot last zijn. dat ik je dat moet uitleggen is wel triest trouwens
pi_161651836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee dat is overduidelijk een andere situatie. het gaat om personen die overduidelijk gevaarlijk en of agressief zijn naar hulp verleners. of die zo onder invloed zijn dat ze iedereen in hun directe omgeving tot last zijn. dat ik je dat moet uitleggen is wel triest trouwens
En dan zit je weer met waar leg je de grens?
pi_161651838
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geen heel moeilijk woord. Probeer het eens in stukjes te hakken, misschien lukt het dan wel.
Helaas.
pi_161651893
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:31 schreef loni55 het volgende:

[..]

Helaas.
Ergens had ik al het idee dat het te moeilijk zou zijn.
pi_161651942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ergens had ik al het idee dat het te moeilijk zou zijn.
Uitkeringslijers lijkt inderdaad een woord dat alleen door intellectuelen gebruikt wordt.
pi_161651943
MOETEN ZE VERBIEDEN ! :(
pi_161651953
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:30 schreef FANN het volgende:
Meteen autorijden verbieden want bij de eerste hulp komen ook té veel verkeersslachtoffers....

enz enz enz enz enz :+
door toedoen van alcohol :{
pi_161651995
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Een aantal gebeuren inderdaad door toedoen van alcohol ja, er zijn echter ook meer dan genoeg ongelukken waar alcohol geen enkele rol in speelde.
pi_161652021
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:38 schreef loni55 het volgende:

[..]

Uitkeringslijers lijkt inderdaad een woord dat alleen door intellectuelen gebruikt wordt.
Jij bent er eentje hè? Toevallig ook nog PVV'er? Dat zijn de allerergsten. Te beroerd om zelf een poot uit te steken, al schuimbekkend gratis geld eisen en vervolgens mensen die écht hulp nodig hebben doodwensen.
pi_161652032
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:39 schreef aloa het volgende:

[..]

niet allemaal natuurlijk... óók door het toedoen van alcohol, maar je kan moeilijk de één wél
gaan verzorgen en de ander niet...

Dan moet je een puber die zich in coma heeft gezopen ook dood laten gaan.
pi_161652081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij bent er eentje hè? Toevallig ook nog PVV'er? Dat zijn de allerergsten. Te beroerd om zelf een poot uit te steken, al schuimbekkend gratis geld eisen en vervolgens mensen die écht hulp nodig hebben doodwensen.
Een wat?
pi_161652098
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Een wat?
Uitkerings-PVV'er.
pi_161652101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een aantal gebeuren inderdaad door toedoen van alcohol ja, er zijn echter ook meer dan genoeg ongelukken waar alcohol geen enkele rol in speelde.
Alcohol speelt nog vaak een rol bij ongelukken. Zelfs in de ochtend als mensen met een kater de auto instappen en een ongeluk veroorzaken. :{
pi_161652117
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:44 schreef FANN het volgende:

[..]

niet allemaal natuurlijk... óók door het toedoen van alcohol, maar je kan moeilijk de één wél
gaan verzorgen en de ander niet...

Dan moet je een puber die zich in coma heeft gezopen ook dood laten gaan.
In principe moet je iedereen verzorgen, maar kan me wel voorstellen dat die artsen dergelijk gedrag spuugzat zijn.
pi_161652122
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uitkerings-PVV'er.
Helaas niet. Lijkt mij wel een geweldige leven.
pi_161652150
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef aloa het volgende:

[..]

In principe moet je iedereen verzorgen, maar kan me wel voorstellen dat die artsen dergelijk gedrag spuugzat zijn.
Niet meer dan terecht dat artsen dat zat zijn, maar waarom zou de oplossing dan moeten liggen in het slechter beschikbaar maken van alcohol voor iedereen en niet in bijvoorboold beveiliging op de eerste hulppost?
pi_161652179
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef loni55 het volgende:

[..]

Helaas niet. Lijkt mij wel een geweldige leven.
Op kosten van anderen halve liters budgetbier wegtikken en lekker kankeren op alles wat niet blank, platrechts en Nederlands is.

Net wat je geweldig vindt.
pi_161652201
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:48 schreef aloa het volgende:

[..]

Alcohol speelt nog vaak een rol bij ongelukken. Zelfs in de ochtend als mensen met een kater de auto instappen en een ongeluk veroorzaken. :{
maar het is láng niet oorzaak 1

Oorzaak is ....

hou je vast....

1. Mobiele telefoon: Gebruik van de mobiele telefoon, zowel handheld of handsfree, zorgt nog altijd voor de meeste ongelukken in het verkeer.

Alcohol staat op nr. 5

http://www.autoblog.nl/ar(...)-van-auto-ongelukken
pi_161652210
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:49 schreef aloa het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk, kan ik me ook wel voorstellen....
pi_161652213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op kosten van anderen halve liters budgetbier wegtikken en lekker kankeren op alles wat niet blank, platrechts en Nederlands is.

Net wat je geweldig vindt.
Het leven is wel simpel. Het is altijd iemands anders schuld voor je ellende en problemen.
pi_161652225
quote:
pi_161652251
Overigens heb ik vroeger weekendwerk gedaan in een congreshotel. De grootste vrees was als er een artsencongres was geweest met afsluitende feestavond. Dan zaten echt alle kamers en bedden onder de kots en waren half verbouwd.
pi_161652267
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:55 schreef aloa het volgende:

[..]

[..]

Dat vind je normaal?
Alsof die artsen dat zelf op gaan ruimen. Interesseert hun echt niks, dat doet Ali de Turk wel.
pi_161652274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens heb ik vroeger weekendwerk gedaan in een congreshotel. De grootste vrees was als er een artsencongres was geweest met afsluitende feestavond. Dan zaten echt alle kamers en bedden onder de kots en waren half verbouwd.
Jajaja, beesten zijn het, die artsen.
pi_161652276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
:D

tja... :+ artsen zijn ook maar gewoon mensen :P
pi_161652302
quote:

[..]

[..]

Dat vind je normaal?
Nee, maar dan bedenk je daar maar een beleid op voor binnen het ziekenhuis/de huisartsenpost. Het liefst willen doktoren volgens mij werkloos zijn; iedereen moet zo gezond mogelijk, als een dagelijks aan een APK-onderhevige auto, leven. En natuurlijk zou dat ook wel fijn zijn; we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
pi_161652321
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:00 schreef LelijKnap het volgende:
we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
Medicijngebruik is vrijwillig.
pi_161652343
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Medicijngebruik is vrijwillig.
Zeg dat tegen Henk die niet beter weet; die vertrouwt z'n dokter.
pi_161652354
quote:

Helemaal mee eens.

Ik hoop dat voor het opruimen van koste en pis ze al wel betalen...
pi_161652398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeg dat tegen Henk die niet beter weet; die vertrouwt z'n dokter.
Doet Henk verstandig aan.

Die BNW-freaks gaan trouwens ook gewoon naar de dokter als het fout gaat.
pi_161652432
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doet Henk verstandig aan.

Die BNW-freaks gaan trouwens ook gewoon naar de dokter als het fout gaat.
Je hoeft geen BNW-freak om met cynisme en achterdocht bij de dokter te gaan zitten.
pi_161652467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je hoeft geen BNW-freak om met cynisme en achterdocht bij de dokter te gaan zitten.
Nee, een andere stoornis kan ook.

En waarom zou je naar een dokter gaan als je 'm niet vertrouwt?
pi_161652552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, een andere stoornis kan ook.

En waarom zou je naar een dokter gaan als je 'm niet vertrouwt?
Waarom bekijk je alles vanuit zo'n simplistisch zwart/wit-perspectief? Je kan een dokter op het ene vlak wel vertrouwen en het andere niet. Zo kan je zijn analyse vertrouwen en nodig hebben (je hebt ziekte x) en gelijktijdig zijn aangeboden oplossing niet.
pi_161652618
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom bekijk je alles vanuit zo'n simplistisch zwart/wit-perspectief? Je kan een dokter op het ene vlak wel vertrouwen en het andere niet. Zo kan je zijn analyse vertrouwen en nodig hebben (je hebt ziekte x) en gelijktijdig zijn aangeboden oplossing niet.
En geloof je ook in chemtrails?
pi_161652666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En geloof je ook in chemtrails?
Ik geloof in de duizenden casussen waaruit blijkt dat dokters het heel erg vaak mis hebben, en situaties van mensen voornamelijk verergerden. Vaak als gevolg van een behandeling met bepaalde medicatie. Of ze ook daadwerkelijk met een slechte intentie die medicatie aanbieden is een tweede. Zou in sommige gevallen het geval kunnen zijn. Ik denk dat het gros niet beter weet; dokters studeren tegenwoordig op de eerste plaats immers medicijnen i.p.v. het menselijk lichaam en zoiets als de invloed van bijvoorbeeld voedsel...
pi_161652711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik geloof in de duizenden casussen waaruit blijkt dat dokters het heel erg vaak mis hebben, en situaties van mensen voornamelijk verergerden. Vaak als gevolg van een behandeling met bepaalde medicatie. Of ze ook daadwerkelijk met een slechte intentie die medicatie aanbieden is een tweede. Zou in sommige gevallen het geval kunnen zijn. Ik denk dat het gros niet beter weet; dokters studeren tegenwoordig op de eerste plaats immers medicijnen i.p.v. het menselijk lichaam en zoiets als de invloed van bijvoorbeeld voedsel...
In BNW zijn ze het helemaal met je eens. In de echte wereld zijn je opvattingen gewoon idioot.
pi_161652726
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als je een heel erg goede dokter aan je bed wil, die wel vrijwel altijd de goede diagnoses stelt, dan zul je daar ook heel erg veel voor moeten betalen.
pi_161652741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In BNW zijn ze het helemaal met je eens. In de echte wereld zijn je opvattingen gewoon idioot.
Alsof jij, jij daar in teletubbieland, ook maar enige grip hebt op wat de 'echte wereld' is _O-
  Eindredactie Games zaterdag 23 april 2016 @ 17:32:44 #84
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161652757
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef RAVW het volgende:

Alcohol geen functie?
kan er anders goed mee schoonmaken of iets er mee aan steken ... dus het heeft niet alleen de functie om iemand dronken te maken maar ook voor andere doeleinde .. in deo , parfum zit het spul ook :)
methanol gebruik je om schoon te maken. Maar erg vrolijk wordt je er niet van als je dar drinkt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_161652768
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alsof jij, jij daar in teletubbieland, ook maar enige grip hebt op wat de 'echte wereld' is _O-
Rustig maar. Van mij mag je in dat soort waanzin geloven hoor. Geen probleem.
pi_161652795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Rustig maar. Van mij mag je in dat soort waanzin geloven hoor. Geen probleem.
Goed zo. En van mij mag je (letterlijk) alles slikken van wat ze je voorschotelen.
pi_161652823
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Goed zo. En van mij mag je (letterlijk) alles slikken van wat ze je voorschotelen.
En dat was tot nu toe niks. Het zionistische reptiliancomplot heeft me nog niet in zijn macht.
pi_161652872
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

methanol gebruik je om schoon te maken. Maar erg vrolijk wordt je er niet van als je dar drinkt.
Een van de weinige situaties waarin 'doe het niet want je wordt er blind van' ook daadwerkelijk waar is.
  Eindredactie Games zaterdag 23 april 2016 @ 18:00:04 #89
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161653335
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een van de weinige situaties waarin 'doe het niet want je wordt er blind van' ook daadwerkelijk waar is.
en dan verplicht wodka moeten drinken om een vergiftiging tegen te gaan _O_
pi_161653457
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, maar dan bedenk je daar maar een beleid op voor binnen het ziekenhuis/de huisartsenpost. Het liefst willen doktoren volgens mij werkloos zijn; iedereen moet zo gezond mogelijk, als een dagelijks aan een APK-onderhevige auto, leven. En natuurlijk zou dat ook wel fijn zijn; we zouden dan immers hun ziekmakende pillentroep ook niet meer hoeven te slikken.
Die artsen maken die pillen niet.
pi_161653479
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Sherlock! Welkom.
pi_161653491
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of het waar is of ergens op gebaseerd is. BNW'ers geloven die onzin gewoon.
  zaterdag 23 april 2016 @ 18:11:30 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161653613
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:11 schreef AchJa het volgende:
De artsen zijn zeker vergeten hoe bont ze het zelf gemaakt hebben tijdens hun eigen studietijd... :')
Volgens mij is dat juist niet het geval - en maken ze vaak een inhaalslag na het behalen van de studie. Daarom *zie eerdere post over zooitje dronken artsen bij een conferentie*.
pi_161653711
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:11 schreef AchJa het volgende:
De artsen zijn zeker vergeten hoe bont ze het zelf gemaakt hebben tijdens hun eigen studietijd... :')
Welke arts heeft tijdens de studietijd de wachtruimte van de EHBO niet ondergekotst
pi_161653800
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:53 schreef FANN het volgende:

[..]

maar het is láng niet oorzaak 1

Oorzaak is ....

hou je vast....

1. Mobiele telefoon: Gebruik van de mobiele telefoon, zowel handheld of handsfree, zorgt nog altijd voor de meeste ongelukken in het verkeer.

Alcohol staat op nr. 5

http://www.autoblog.nl/ar(...)-van-auto-ongelukken
Sta er niet van te kijken dat dat op 1 staat. :{
Mensen worden steeds asocialer...
pi_161653821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Welke arts heeft tijdens de studietijd de wachtruimte van de EHBO niet ondergekotst
Eigenlijk zijn al die wachtruimtes van ziekenhuizen etc vieze naar kots en pis stinkende ruimtes :P
pi_161653832
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Sta er niet van te kijken dat dat op 1 staat. :{
Mensen worden steeds asocialer...
Het goede voorbeeld wordt ook gegeven in de tweede kamer. Zelfs tijdens belangrijke debatten is de smartphone belangrijker.
pi_161653873
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld wordt ook gegeven in de tweede kamer. Zelfs tijdens belangrijke debatten is de smartphone belangrijker.
Te gek voor woorden. Het is een plaag geworden.
pi_161654640
Wat een stom gemekker zeg. Een arts hoort patiënten te helpen. Als iemand iets overkomt terwijl hij dronken is (iets wat veel mensen wel eens zijn), dan moet een arts hem ook gewoon helpen. Dat er dan af en toe een wachtkamer wordt ondergekotst. Ja, jammer dan. Gelukkig krijgen artsen noooooit te maken met bloed, urine, spuug, kots en andere gekkigheid...

Daarbij helpen die achterlijke, niet-nodige advertenties toch niet. Niemand ligt daar wakker van. Je gaat dus een nieuw probleem creëeren en lost uiteindelijk niks op. Einde verhaal.

Mislukte moraalridders :')
pi_161655174
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:03 schreef Unites het volgende:
Wat een stom gemekker zeg. Een arts hoort patiënten te helpen. Als iemand iets overkomt terwijl hij dronken is (iets wat veel mensen wel eens zijn), dan moet een arts hem ook gewoon helpen. Dat er dan af en toe een wachtkamer wordt ondergekotst. Ja, jammer dan. Gelukkig krijgen artsen noooooit te maken met bloed, urine, spuug, kots en andere gekkigheid...

Daarbij helpen die achterlijke, niet-nodige advertenties toch niet. Niemand ligt daar wakker van. Je gaat dus een nieuw probleem creëeren en lost uiteindelijk niks op. Einde verhaal.

Mislukte moraalridders :')
Nou, wat een gemekker :')

quote:
"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel.
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:29:29 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161655198
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161655209
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:28 schreef aloa het volgende:

[..]

Nou, wat een gemekker :')

[..]

Ja, ze strooien wat in het rond met wat percentages. Knap hoor.

Geloof ze niet.
pi_161655252
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:30 schreef Unites het volgende:

[..]

Ja, ze strooien wat in het rond met wat percentages. Knap hoor.

Geloof ze niet.
Het valt gelukkig allemaal mee :')
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:34:20 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161655315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
De Nederlandse Vereniging voor Overdreven Betutteling heeft weer gesproken, zie ik.
Zelfde als die oogartsen die altijd zeuren dat ze een keer moeten werken voor hun geld rond de jaarwisseling. Even over gniffelen en dan over tot de orde van de dag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:34:31 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:38:22 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161655400
quote:
"We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel."
En 's winters zeker mekkeren over fracturen door gladheid, sneeuw en ijs...
  Eindredactie Games zaterdag 23 april 2016 @ 19:45:01 #108
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161655541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

nee, daar verdienen zij hun geld mee.
pi_161655565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

nee, want die mensen pissen niet de wachtkamer onder maar zijn gewoon blij met zorg die ze krijgen
pi_161655570
quote:

[..]

[..]

Dat vind je normaal?
Hoeveel van de dronken mensen doen dat?
De ongetrokken denk ik allemaal.
Bruiloft een feestje, valt er iemand in een glas, dat ze zolang moeten wachten denk dat het probleem daar ligt en niet bij andere dingen!
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:08:27 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161656088
Pff.. of het nu tandsartsen zijn of dokters, dit soort idioten willen altijd de vrijheden beperken 'omdat ongezond'. Compleet idioot dat ze continu ideeën blijven spuien die totaal onrealistisch zijn.
Ofwel, bek dicht en je werk doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:09:49 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161656133
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
Leden:
- Doktoren
- Tandartsen
- groenlinks
- milieudefensie
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Spellchecker zaterdag 23 april 2016 @ 20:17:07 #113
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_161656278
Als mensen echt zo vervelend zijn, zet ze dan maar apart om te ontnuchteren. Het liefst bij elkaar :D. En kijk de volgende dag maar eens wat ze verder nog mankeren.
pi_161656353
alsof ze zelf nooit drinken
en als je niet drinkt hoor je er gewoon niet bij, tenzij je moslim bent
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161656588
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel van de dronken mensen doen dat?
De ongetrokken denk ik allemaal.
Bruiloft een feestje, valt er iemand in een glas, dat ze zolang moeten wachten denk dat het probleem daar ligt en niet bij andere dingen!
uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etc :)
pi_161656610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leden:
- Doktoren
- Tandartsen
- groenlinks
- milieudefensie
VVD, PVDA, CDA....etc :)
pi_161656618
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:32 schreef aloa het volgende:

[..]

uitgaansleven, voetbalsupporters en uiteraard de thuisdrinker. Vechtpartijen, ongelukken etc etc :)
Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?
Wel de lusten niet de lasten?
Het beleid wordt echt van iedere tak over genomen of niet?
pi_161656663
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je hebt het over artsen neem ik aan, willen ze van de eed af?
Wel de lusten niet de lasten?
Het beleid wordt echt van iedere tak over genomen of niet?
ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.
pi_161656739
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:36 schreef aloa het volgende:

[..]

ik heb het over de 'patiënten' die de wachtkamers onderkotsen en plassen.
Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?
pi_161656766
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zie topic titel, die is het voor mij, nogmaals hoeveel doen het, en wordt die mensen het toilet bezoek ontzegt of niet of wel, in de titel staat artsen, niks meer of minder, hebben ze een eed afgelegd of hoeven ze dat tegenwoordig niet meer?
Lees OP!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')