Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 14:38 |
![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 14:39 |
Kennen jullie het youtube kanaal van dennis bunnik travel? | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 15:06 |
Waar gaat deze TT over als ik vragen mag? | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 15:20 |
Grapjas | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 15:25 |
Tuurlijk weet ik wie Emirates is. Maar ik vind de titel nou niet echt pakkend ![]() | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 15:26 |
Ik ben het er ook niet mee eens. | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 15:30 |
Als de allerbeste maatschappij die er nu rondvliegt mogen ze best een keer in de titel.. | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 15:31 |
Nogal subjectief, niet? Top 5 hooguit. | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 15:35 |
No way, zelfs de door mij gehekelde economy klasse van emirates is beter dan de biz class van klm. Samen met qantas en qatar airways de allerbeste. | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 15:35 |
![]() | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 15:36 |
![]() | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 15:37 |
Ik dacht dat in dit topic nog vrij waren van dit soort grapjassen. | |
flipsen | dinsdag 19 april 2016 @ 15:48 |
![]() Hoewel ik de economy in de 777 van KLeM inderdaad ruk vind en liever met AirEuropa of zelfs Iberia vlieg omdat je daar veel ruimer zit | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 16:15 |
KLM 777: Pitch 31, width: 17,5 Air Eurpa A330: Pitch 31, width: 17,0 Iberia A330: Pitch 31, width: 18,1 | |
Xtreem | dinsdag 19 april 2016 @ 16:17 |
Geen ervaring met 777 van KLM, maar de 773 van Turkish en Air China vind ik echt goed toeven! | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 16:23 |
Maar weer eens een vliegtuigje onder de loep nemen! Vandaag is het de beurt aan een Airbus A343, in het bijzonder de 117e die is geproduceerd op 25 augustus 1995 en inmiddels bijna 21 jaar oud is. Op 26 oktober 1996 werd ze geleverd aan Singepore Airlines met als registratie: 9V-SJF. ![]() Na bijna 6 jaar te hebben gevlogen onder de vlag van Singapore, verhuisde de dame naar Noord-Afrika. Khalifa Airways begon met het leasen van de inmiddels geregistreerde 7T-VKL, maar heel lang hebben de Algerijnen niet mogen genieten van dit toestel: in 2003 ging Khalifa Airways failliet en ondertussen had Air Algérie de 7T-VKL al overgenomen via een lease. ![]() Ook Air Algérie heeft niet lang mogen genieten van deze dame. Op 4 maart 2003 werd ze opgeslagen op het vliegveld Berlin Schönefeld (binnenkort Flughafen Berlin Brandenburg!) zoals hier te zien is: ![]() ![]() Lang hebben de vleugels niet stilgestaan. Etihad begon met de lease van de inmiddels gedoopte A6-EYC in maart 2004 en heeft ruim 5 jaar plezier gehad van de Airbus alvorens het vliegtuig voor de tweede maal op te slaan, dit maal op de thuishaven zelf: Abu Dhabi. ![]() ![]() Na een rustperiode van dik 6 maanden mochten de motoren weer starten in september 2009. Ditmaal was het de beurt aan Hi Fly, de Portugese luchtvaartmaatschappij die bekend staat om het leasen van vliegtuigen en de registratie CS-TQM meegaf aan de inmiddels 14 jaar oude Airbus. Daarbij ook een schitterende livery, waar vele maatschappijen nog een voorbeeld aan kunnen nemen ![]() ![]() Hi Fly heeft het vliegtuig vele malen laten leasen door andere maatschappijen. Onder andere het Chileense Principal Airlines (1 jaar), Gabonese Gabon Airlines (~3 maanden) en weeral het Algerijnse Air Algérie (~3 maanden) hebben mogen genieten van deze A343. ![]() ![]() ![]() Vandaag de dag vliegt deze dame nog altijd rond de aarde. Wél met een nieuwe registratie: 9H-TQM. Dit omdat inmiddels niet meer Hi Fly het vliegtuig least, maar Hi Fly Malta. ![]() | |
XL | dinsdag 19 april 2016 @ 16:23 |
Als je dat interieur ziet, dan moet je toch aan een woonwagen denken.... ![]() ![]() Geen wonder dat het er schijnbaar vol zit met aso Nederlanders. Die kicken daarop. | |
XL | dinsdag 19 april 2016 @ 16:31 |
Moest hardop lachen! Zoals Daniel Abbou (persvoorlichter) het communiceerde
| |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 16:32 |
Tsja, het gaat zoals bij ieder grootschalig bouwproject hé ![]() | |
DeeBee | dinsdag 19 april 2016 @ 16:34 |
Ik vind die A340's echt fascinerend. Commercieel een gigantische flop voor Airbus en de maatschappijen volgens mij, maar mateloos populair bij spotters en vliegtuigfanaten. Ik heb er nog nooit met eentje gevlogen en ze worden al wat zeldzamer natuurlijk. Laatst heb ik er zelf nog eentje gespot, mooie telefoonspot veel te ver weg: ![]() ![]() ![]() In het echt was het een toffere take-off om te zien. ![]() | |
XL | dinsdag 19 april 2016 @ 16:37 |
Midden Juli op vrijdagnamiddag moet je eens naar Berlin Tegel gaan. Daar is het dan zo druk als op de eerste rij bij een concert van Rolling Stones, alleen heeft iedereen ook nog eens 23kg bagage bij. Ik kan niet geloven dat BER onveiliger is dan TXL... maar de soap is fantastisch! Als je Duits kunt moet je dat echt volgen. Het is fantastisch. Ik denk dat iedere Nederlander bovenstaande quote wel kan lezen, laat het me weten als ik het moet vertalen. | |
Flylib | dinsdag 19 april 2016 @ 16:40 |
A340 ![]() | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 16:48 |
Ik ben ook fan ![]() ![]() | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 17:37 |
Dan is de A380 ook een flop. Daarvan werden/worden er minder gebouwd gemiddeld per jaar. | |
nattermann | dinsdag 19 april 2016 @ 17:47 |
A340, machtig ding idd. Hoop er ooit eens mee te vliegen. | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 18:03 |
DeeBee | dinsdag 19 april 2016 @ 18:07 |
Ik denk dat best veel mensen de A380 in die categorie zullen scharen. ![]() Ik vind het geen flop qua plan, ontwerp en engineering, want een machtig ding. Geeft alleen aan dat het ontzettend mazzel en geluk is wanneer je vliegtuig op de markt komt en je orders aanneemt. Succes van de 787/A350 orders komt ook alleen omdat er een tijdelijke downswing was / is op sommige markten / routes of omdat maatschappijen nu een paar jaar later nét toe zijn aan vervanging. Heeft er iemand al met een 747-800 gevlogen? Daar hoorde ik laatst niet al te denderende verhalen over qua comfort in de cabine enzo en hier staan er alleen 2 op de airport die van de heersende familie zijn en helaas niet voor commercieel gebruik. ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 18:15 |
Ik zat zo even te zoeken en ik zie dat je een retourtje dubai-sydney al kan krijgen vanaf 7500 euro, first class. Dat vindt ik niet duur, gezien je een complete private suite krijgt in de a380. En iets meer dan 7000 euri voor amsterdam-sydney first class [ Bericht 16% gewijzigd door Merode32 op 19-04-2016 18:28:45 ] | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 18:25 |
Een cursus Nederlands is goedkoper. | |
Mikey92 | dinsdag 19 april 2016 @ 18:28 |
Volgens mij interesseert het hier niemand... | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 18:29 |
Dat intresseert mij dan weer niet..... | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 19:21 |
Gast. Donder aub op uit dit topic. Je voegt niets toe. Je wekt alleen maar ergernis hier. | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 19:25 |
De 787 en de A350 scoren erg goed. Het aantal orders dat open staat is is voor beide types goed te noemen. Grappig detail is dat er momenteel 787 orders open staan voor de A350 ![]() | |
XL | dinsdag 19 april 2016 @ 19:26 |
Je kunt inderdaad beter in vragen over vliegen of het frequent flyer over de producten praten, daar zijn meer mensen met interesse daarin. De foto's hierboven zijn de volledige "private suite". Beter boek je bij Etihad, die zijn daar wel vernieuwend. Beter boek je ook met miles en niet met geld, dan kan het veel goedkoper. Zelfs als je miles koopt in sommige gevallen. | |
OEM | dinsdag 19 april 2016 @ 19:34 |
Gigantische flop? In de tijd voor de A330/A340 was Airbus een nikszeggende speler op de longhaul-markt. Ze hebben een commerciele meesterzet gedaan met de A330/A340 familie. Investeren via de A340 in de periode dat ETOPS nog geen gemeengoed was, key player worden in de longhaul markt, wachten totdat etops en twin-engines voldoende ontwikkeld is, en daarna enorm binnenlopen met de A330. | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 19:39 |
Ik vat algemeen op als algemeen en beslis zelf waar ik post. ![]() Dit noem ik een private suite. | |
OEM | dinsdag 19 april 2016 @ 19:47 |
Hear hear. Het treinentopic heeft hem ook al uitgekotst, maar binnen 1 dag zijn we hem hier al zat ![]() | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 19:50 |
Iemand die 7000 euri voor amsterdam-sydney first class niet veel vindt reist toch niet met de trein? | |
Mikey92 | dinsdag 19 april 2016 @ 19:52 |
![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 19:56 |
Klopt, trein is ook geen serieus alternatief bij woon-werk verkeer. | |
flipsen | dinsdag 19 april 2016 @ 19:57 |
Is de width nóg smaller in de A330 van UX ![]() | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 19:58 |
Ben jij nog niet financieel onafhankelijk dan? En nu opbokken idioot. Je bent de eerste in 29 topics over luchtvaart die mij hier zwaar irriteert. | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 19:59 |
Dat eerste zal idd wel de reden zijn gewoon voor een wat krapper gevoel. Met een onbekende hou je toch automatisch iets meer rekening. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 april 2016 @ 20:00 |
Die kerel is 12 ofzo ![]() Als je wilt facepalmen moet je zijn reacties in dit topic eens lezen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 20:00:26 ] | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 20:00 |
De A330 is wel een groter succes dan de A340 toch? ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 19 april 2016 @ 20:01 |
Voordat er de eerste plannen van een type vliegtuig aangekondigd wordt in de pers; is er achter de schermen al jarenlang gesproken tussen de fabrikant en luchtvaartmaatschappijen. Zo gaan er ongetwijfeld heel veel telefoontjes heen en weer tussen Boeing en Emirates (777X). En Boeing heeft vast ook wel even een telefoontje naar Amstelveen gepleegd over de 747-8. ![]() Het zou natuurlijk wel een bijzonder grote gok zijn van een fabrikant om een type toestel op de markt brengen en dan maar hopen dat er bestellingen binnen zullen komen. ![]() | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 20:02 |
Dan zal Dubai wel zijn platgebeld door Airbus voor de A380 werd aangekondigd ![]() | |
boriq | dinsdag 19 april 2016 @ 20:03 |
1261 vs. 377 (volgens Wikipedia) Turkish heeft alleen al 53 A330's + een hoop low-cost in Azie lijkt ook met de A330 te vliegen | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 20:03 |
Haha hij heeft net 1 tel geleden na jouw post al zijn reacties verwijderd ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 april 2016 @ 20:04 |
![]() Gelukkig is hij overal al gequote, zo blijft het leedvermaak bewaard voor het nageslacht ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 20:08 |
Als je niet kunt lezen wie het topic opende en de vragen vroeg dan kan ik daar niks aan doen. | |
Iemand91 | dinsdag 19 april 2016 @ 20:09 |
De A330 is een enorm succes. In de loop der jaren enorm verbeterd (MTOW verhoogd, range vergroot, etc.) en deze serie knabbelt nu al aan de 777 en 787 series van Boeing. | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 20:11 |
Ook aan de 787 ja? Ik dacht dat die 787 toch wel wat verder is qua ontwikkelingen. | |
Sunri5e | dinsdag 19 april 2016 @ 20:12 |
Afgesproken dat we Merode32 vanaf nu negeren? | |
louter_genieten | dinsdag 19 april 2016 @ 20:15 |
100% mee eens, ik zie meer kitsch dan stijl en luxe. Heel Dubai is sowieso een potsierlijke plaats. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 april 2016 @ 20:18 |
Ts Vergeet Plaatje ![]() ![]() Regenachtig dagje langs de polderbaan vorige maand | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 20:18 |
15 miljoen mensen die naar kitsch en potsierlijke gebouwen komen kijken? ![]() ![]() | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 20:20 |
Mooie foto! Moet ook weer eens richting de Polder gaan. Helaas geen gratis OV meer nu ik geen student meer ben, dat maakt het wat minder aantrekkelijk om naar Schiphol te gaan ![]() | |
nattermann | dinsdag 19 april 2016 @ 20:20 |
Prima plan. | |
Iemand91 | dinsdag 19 april 2016 @ 20:25 |
De A330(Neo) is zover ontwikkeld dat het voor bepaalde maatschappijen/routes inderdaad een geduchte concurrent is voor de 787. En dan heb je ook nog zaken als beschikbaarheid, fleet commonality, prijs etc. | |
louter_genieten | dinsdag 19 april 2016 @ 20:30 |
kwantiteit impliceert geen kwaliteit, er is bijvoorbeeld niet eens een goede literaire boekhandel in de stad, slechts allemaal slappe aftreksels van haute couture uit Europa. | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 20:32 |
In feite hebben die 15 miljoen mensen dus geen smaak en niet geintresseerd in kwaliteit, oke mooi om te weten. | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 20:35 |
De enige reden dat ik naar Dubai zou willen gaan is om vliegtuigen te spotten. Maar ik heb mij daar eens over ingelezen en blijkbaar is het verboden om vliegtuigen te fotograferen in de UAE ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 20:36 |
Klopt staat normaal een gevangenisstraf op, die kun je niet zomaar afkopen. | |
buzz1291 | dinsdag 19 april 2016 @ 21:14 |
Ik ben wel erg gecharmeerd van Turkish Airlines, in economy dan. In business overtreft inderdaad niemand Emirates, qua eyecandy overigens ook niet wanneer je Oost Europese dames kunt waarderen. ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 19 april 2016 @ 21:22 |
Vaak mee intercontinentaal gevlogen vanaf CDG. Qua geluid en comfort helemaal mee eens. Alleen duurt een intercontinentale vlucht altijd wel een uurtje langer dan in een 777. | |
XL | dinsdag 19 april 2016 @ 21:44 |
Swiss heeft ze ook nog veel, de A340. Ben er ooit mee naar Mumbai gevlogen. Ik kan op de website van Miles and More niet meer het overzicht vinden waar ze je vertellen hoe vaak je op welk type vliegtuig hebt gevlogen. Dat was altijd een mooie statistiek. | |
Woods | dinsdag 19 april 2016 @ 22:26 |
Het zou mooi zijn als KLM morgen failliet gaat. | |
Mikey92 | dinsdag 19 april 2016 @ 22:28 |
En waar slaat dat dan op? | |
OEM | dinsdag 19 april 2016 @ 22:41 |
Jazeker, maar de A340 heeft de weg vrijgemaakt voor het succes van de A330. Maar bovenal: je kunt de A330 en A340 niet los van elkaar zien. Die dingen zijn zoveel hetzelfde dat bij wijze van spreken het enige verschil is of je 2 extra motoren aangekruist hebt op de optielijst. Denk ik nog steeds een geweldige prestatie van Airbus om zo'n platform neer te zetten. | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 22:41 |
Hun gebrekkig dienstverlening, hun gebrekkige vernieuwing en het feit dat ze al lange tijd geleden zijn afgehaakt bijvoorbeeld | |
Viezze | dinsdag 19 april 2016 @ 22:43 |
Nou doe maar niet, moet er nog mee vliegen eind mei ![]() | |
Blistering | dinsdag 19 april 2016 @ 22:50 |
Ik mag in juni weer met een 767 van Schiphol naar Heathrow ![]() | |
Mikey92 | dinsdag 19 april 2016 @ 23:03 |
Die 11% groei in het 1e kwartaal van dit jaar verteld wat anders, net als de vernieuwing van de vloot met 787's en in de toekomst a350's. En ook de vernieuwing van interieur, IFE en volgend jaar ook uitbreiding van de wi-fi. Vooropstaand in de klantenbinding via social media. 1 van de beste MRO's ter wereld. Misschien geen grote maatschappij, maar ook niet klein. Overigens gun ik geen enkele maatschappij ter wereld een faissillement. | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 23:06 |
Al die dingen zijn zuinig of slecht, goedkoop uitgevoerd in vergelijking met maatschappijen uit het midden oosten. | |
Mikey92 | dinsdag 19 april 2016 @ 23:13 |
Met "al die dingen" bedoel je alleen de stoelen en de service? | |
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 23:22 |
Nee daarmee bedoel ik jouw eigen rijtje. 1. Wifi 2.vernieuwing vloot 3.vernieuwing interieur 4.in-flight entertaiment system 5. Wifi 6. Geen live tv kunnen kijken 7. Geen mobiel bereik 8. De goodiebag voor het slapen gaan | |
Mikey92 | dinsdag 19 april 2016 @ 23:52 |
Wifi, is service, komt in alle longhaul dus vernieuwing ongeacht je mening over werking of voorwaarden. Stoelen, is service en wordt steeds meer vernieuwd in de longhaulvloot dus is vernieuwing ongeacht je mening over werking, breedte en been ruimte Vernieuwing vloot, is oude 747's weg en 787 en 350 ervoor terug, is niks slechts of goedkoop aan. (Zeker niet ten op zichte van jou zo geliefde midden-oosten maatschappijen(787,350,777,380)) IFE, is service en wordt in steeds meer kisten vernieuwd, ongeacht je mening over de werking. Goodiebag heb ik geen mening of feiten over, ik vlieg geen business class en dan nog zou het me weinig doen denk ik. Geen mobiel bereik en live tv kijken biedt KLM niet aan, zoals vele andere maatschappijen die het ook niet aanbieden. Algemeen gezien is KLM dus aan het vernieuwen, dat is een feit. Dat jij het geen vernieuwing vind ten op zichte van maatschappijen uit het midden-oosten is jou mening. Feit is ook dat er 11% meer mensen met KLM hebben gevlogen in het 1e kwartaal, is ook niks goedkoops of slecht aan. Evenals het onderhoud wat meerdere malen tot de beste is uitgeroepen. | |
airportmadness | dinsdag 19 april 2016 @ 23:59 |
Afgelopen december in de A340 van Aerolineas Argentinas mogen vliegen vanaf Madrid naar Buenas Aires, eerst was er een nieuwe A330 geplannend. Die 340 was wel helemaal op, stoel ging in de auto recline zodra je ging zitten. En terug met de A340 naar Barcelona. Maar wel een leuke ervaring! Morgen weer met de C172 opstap beetje de bloemenvelden bekijken | |
Xtreem | woensdag 20 april 2016 @ 04:02 |
Ik heb een soort trauma overgehouden aan de 340 - niet vanwege het toestel zelf, maar omdat ik het alleen een keer met SAS gevlogen heb. En de service en vooral het eten van SAS (CPH - PEK) was echt dramatisch. | |
Woods | woensdag 20 april 2016 @ 08:56 |
1 april | |
XL | woensdag 20 april 2016 @ 09:07 |
Ik vind de premium class bij KLM een uitstekend product. Denk dat het typisch Nederlands is om KLM uit te kotsen, maar voor mij is het 1 van de beste Europese maatschappijen en op vele punten ook beter dan carriers uit het midden Oosten (vooral website, search en customer service). Het is wat nuchterder dan de Emiraten-Bling, daardoor wel veel prettiger. Vind het ook mooi hoe een KLM trots is op zijn roots! | |
Fred | woensdag 20 april 2016 @ 09:20 |
Nederlands klagen over alle Nederlandse airlines. Transavia, TUI en Corendon Dutch Airlines zouden berucht zijn om hun vertragingen en het veelvoudig veranderen van vertrektijden. Die klachten zijn in het merendeel onterecht en terug te voeren dat het grootste deel van de vluchten als charter worden uitgevoerd en de airline dus mag schuiven met de vlucht. Wellicht dat de grootste frustratie komt omdat de reiziger beseft dat-ie zelf niet goed heeft gelezen. Een deel is bij TUI dan ook zeker weer terecht, ze hebben daar weinig ruimte in de dienstregeling zitten om ernstige verstoringen op hun long haul routes op te vangen en dat levert vaak "gedoe" op als een toestel zijn geplande vlucht niet uit kan voeren. Bij KLM schijn je altijd klem te zitten, dat klopt ook voor economy, maar je zit er net zo klem als bij andere airlines met vergelijkbare toestellen. Maar ondanks dat geklaag vliegen we er nog steeds mee. Gelukkig klagen we ook over de NS en zitten nog steeds de treinen overvol in de spits, klagen we over talentenjachten, maar kijken er massaal naar. Als je gaat zoeken naar klachten, dan zie je dat Nederlanders overal wel over kunnen klagen (ook over Emirates etc). | |
derLudolf | woensdag 20 april 2016 @ 12:04 |
Daarbij, die maatschappijen als Ethihad, Qatar en Emirates worden ook behoorlijk gesponsord door hun overheid... Echt duurzaam (economisch gezien) zou ik ze dan ook niet willen noemen... Buiten Europa ben ik nog nooit gevlogen en ik denk dat Alitalia de maatschappij is waar ik het meeste heb gevlogen, maar Lufthansa, KLM en Alitalia is niets mis mee vind ik. | |
flipsen | woensdag 20 april 2016 @ 12:57 |
In de 777 zat je prima, tótdat ze overgingen op "een stoeltje extra per rij" ![]() | |
buzz1291 | woensdag 20 april 2016 @ 20:08 |
Reliable is een groot goed en directe longhaul vluchten eigenlijk wel lekker. Daarom KLM. Maar voor de rest is het toch gewoon ruk. Wifi? ![]() ![]() | |
buzz1291 | woensdag 20 april 2016 @ 20:22 |
Nou, laat ik slechts zeggen: Cathay 777 met een 3-3-3 recline in shell stoel indeling of Malaysian met een 2-5-2 in een 777 en ook nog eens 34 inch pitch. Dat zijn slechts 2 voorbeelden waar het echt ruimer zit dan bij KLM. Maar er zijn er veel meer. Maar ook bij KLM kom ik de 10-12 uur wel door. En dat we nog steeds KLM vliegen, indien de prijs goed is dan, zegt niet dat je niet op onderdelen mag klagen. Het is m.i. fout gegaan bij de eerste 777-300, lekker slingeren achterin, met die 3-4-3 stoel indeling zonder de trollies aan te passen zodat de breedte van 9 stoelen en armleuningen over 10 verdeeld moest worden. Zal geen grapje over de omvang van de moeder overste 4-streeps dolly maken. ![]() | |
Iemand91 | donderdag 21 april 2016 @ 00:41 |
Vorige week woensdag in het nieuws: President Indonesië volgende week naar Nederland En wel vanaf morgen. Dit betekend ook weer het bezoek van Indonesia One aan Amsterdam. Een op de Boeing 737-800 gebaseerde Boeing Business Jet 2. Toestel staat nu in Brussel. Verwachte aankomst is om 19:15 uur. Vertrekt vrijdagavond om 18:00 uur. ![]() Speaking of 737's: gisteren (20 april) heeft Boeing de 9000e Boeing 737 afgeleverd. De eerst is aan B-7562; een 737-800 voor China United Airlines (dochterbedrijf van China Eastern Airlines). Op dit moment is ze onderweg vanuit Seattle naar haar nieuwe eigenaar op de luchthaven Beijing Nanyuan, waarop China United als enige maatschappij opereert. ![]() ![]() ![]() Ter info; de 8000e 737 werd in april 2014 geleverd (United Airlines; 737-900ER), - 7000e in december 2011 (FlyDubai; 737-800) - 6000e in april 2009 (ILFC voor Norwegian Air Shuttle; 737-800) - 5000e in februari 2006 (Southwest; 737-700) - 4000e in juni 2001 (Air Algerie; 737-800) - 3000e in februari 1998 (Alaska Airlines; 737-400) - 2000e in februari 1991 (Lufthansa; 737-500) - 1000e in december 1983 (Delta; 737-200) De eerste 737 werd in december 1967 aan Lufthansa geleverd. Eind maart had 8966 737's geleverd en nog 4380 orders openstaan en is het best verkochte/meest gebouwde verkeersvliegtuig ter wereld. Gemiddeld stijgt of landt er elke 1.7 seconden ergens op de wereld een 737 en gemiddeld zijn er meer dan 2400 tegelijk van in de lucht. | |
Shivo | donderdag 21 april 2016 @ 01:31 |
Was geloof ik al een keer genoemd, maar krijg vandaag een echte, ietwat taaie, stroopwafel bij de koffie op een United vlucht van Houston naar Phoenix ![]() | |
Xtreem | donderdag 21 april 2016 @ 04:12 |
Wow, 3 jaar - 1000 737's... Da's meer dan 1 per dag...! Overigens is China United echt verschrikkelijk. Hebben militaire roots, en dat merk je... In de service en zelfs vliegstijl. Vlieg er regelmatig mee naar Baotou en Changzhi, maar alleen omdat er geen andere goede vluchten zijn [ Bericht 31% gewijzigd door Xtreem op 21-04-2016 04:17:25 ] | |
DeeBee | donderdag 21 april 2016 @ 05:07 |
Tof bericht over die 737's, maar elke 1.7 seconde lijkt mij wat optimistisch, dan hadden ze er nog wel wat meer moeten bouwen. ![]() | |
Xtreem | donderdag 21 april 2016 @ 06:42 |
Als je aanneemt dat er nog 8000 in service zijn, die gemiddeld 3 vluchten per dag maken (want short distance), is dat 6 land/stijg bewegingen per dag. Da's 48,000 landingen/take-offs per 24 uur. Da's 2000 per uur. Is 33 per minuut. Dat komt toch aardig bij de 1.7 seconden... | |
Iemand91 | donderdag 21 april 2016 @ 11:20 |
De production rate van 737's ligt momenteel op 42 stuks per maand. Dit moet omhoog naar 47 p/maand in 2017, 52 p/maand in 2018 en 57 p/maand in 2019. Airbus wil ongeveer dezelfde production rate volgen voor de A320-serie. 8000 is wat optimistisch. Maar er zijn zo'n 6000-6600 737's operationeel op dit moment. Om elke 1.7 seconde een start of landing te krijgen moet elk toestel dat operationeel is zo'n 4 rotaties per dag maken. Dat is inderdaad wel heel erg optimistisch. Maar goed; dat cijfer komt van een Boeing persoon; een paar jaar geleden claimden ze dat elke 2.2 seconden ergens op de wereld een 737 start of landt en Airbus elke 2.5 seconde voor de A320-serie. Dus zou kunnen kloppen, maar het kan natuurlijk marketingtechnisch wat hoger ingeschat zijn. ![]() Volgens Flightradar zijn er op dit moment meer dan 1500 737's en A30's in de lucht want FR24 kan maximaal 1500 vliegtuigen tegelijk tonen en ik zit bij beide types op 1500. ![]() (Wat mijn chronisch oververhitte laptop niet leuk vindt om te doen trouwens) | |
zlotka | donderdag 21 april 2016 @ 11:28 |
Bijzonder om te zien hoeveel vliegverkeer er dagelijks tussen sommige steden is:![]() | |
Xtreem | donderdag 21 april 2016 @ 12:01 |
kijk eens naar de dagelijkse vluchten tussen Beijing en Shanghai - ik meen >60 vluchten per dag.. | |
zlotka | donderdag 21 april 2016 @ 13:41 |
Onvoorstelbaar idd. Het viel me vooral op omdat Vietnam toch nog niet zo economisch ontwikkeld is, maar blijkbaar wel zoveel mensen kunnen vliegen tussen deze 2 steden. | |
nattermann | donderdag 21 april 2016 @ 13:45 |
Om welke steden gaat het? | |
zlotka | donderdag 21 april 2016 @ 13:51 |
Ho Chi Minh en Hanoi. Beide steden zijn natuurlijk een stuk verder ontwikkeld dat het gemiddelde in Vietnam maar alsnog is er een wereld van verschil. | |
Woods | donderdag 21 april 2016 @ 15:11 |
Toch fascinerend dat de luchtvaart zo floreert terwijl een vliegtuig enorme hoeveelheden peut verbruikt. Zal mij benieuwen hoe snel dat gaat veranderen zodra peut duur en schaars wordt. | |
#ANONIEM | donderdag 21 april 2016 @ 15:23 |
Valt reuze mee als je naar het verbruik per stoel kijkt. Zit bij de meeste kisten tussen de 2 en 3 liter per stoel per 100km. Het verbruik lijkt alleen zo hoog omdat er veel man in zo'n kist past en hij ver vliegt. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 15:26:18 ] | |
derLudolf | donderdag 21 april 2016 @ 15:24 |
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de olieprijs nog weer zulke niveaus als zeg vorig jaar (of wanneer was dat, dat benzine 1,75 was) Maar goed, dat is wat offtopic. | |
OEM | donderdag 21 april 2016 @ 19:43 |
Check Rio de Janeiro - Sao Paulo eens. Qua aantal vluchten is elke andere route een lachertje. Komt mede doordat Santos Dumont in Rio vrij klein is (maximaal A319/737 daar, dus dan maar veel). [ Bericht 3% gewijzigd door OEM op 21-04-2016 19:48:53 ] | |
zlotka | donderdag 21 april 2016 @ 20:19 |
Ook erg veel verkeer inderdaad, maar deze steden zijn in vergelijking met Ho Chi Minh en Hanoi een stuk groter. Die hebben beide rond de 7/8m inwoners. Maar toch erg bijzonder om te zien hoe er zoveel verkeer kan zijn tussen 2 steden binnen een land. Bijna niet voor te stellen eigenlijk ![]() | |
inkjet | donderdag 21 april 2016 @ 21:24 |
Weet iemand meer over de plannen van KLM met de A330's? Nu men de cabines ook daar gaat upgraden zou er sprake zijn van verlenging van een aantal leasecontracten. Blijft de PH-AOF voorlopig ook? | |
Iemand91 | donderdag 21 april 2016 @ 21:54 |
Het lijkt er sterk op dat ze nog wel een tijd een A330-vloot zullen behouden inderdaad. Al zegt een nieuw interieur ook niet alles (*kuch* 747 *kuch*). In mijn lijst heb ik staan dat PH-AOF over 2 jaar een D-check ondergaat; die lijkt dus nog wel even in de vloot te blijven. | |
Mikey92 | donderdag 21 april 2016 @ 21:59 |
De D-Checks van de A330-200 beginnen in het laatste kwartaal van dit jaar 1 voor 1, lijkt mij dat de AOF volgend jaar al aan de beurt is. | |
Iemand91 | donderdag 21 april 2016 @ 22:05 |
Mij is bekend dat -AOF in juli een C-check krijgt en in 2018 dus een D-check. Maar goed; details. Er blijven voorlopig dus nog wel A330's in de vloot, al is het een betrekkelijk kleine vloot. | |
derLudolf | donderdag 21 april 2016 @ 22:06 |
Dat is het altijd al geweest toch? | |
Iemand91 | donderdag 21 april 2016 @ 22:14 |
True, maar vermindering van 4 toestellen op een vloot van maar 17 is toch een aardige inkrimping. Maar goed; KLM weet beter wat ze moeten doen dan ik. ![]() Ze zullen nog wel brood zien in een toestel dat net onder de 787 is gepositioneerd. | |
Leatherface | donderdag 21 april 2016 @ 22:26 |
Ik vond het ook een mooi toestel. Die slome klim en dat vreemde motorgeluid inderdaad. | |
Nieuwschierig | donderdag 21 april 2016 @ 22:39 |
Vliegtuigen die ontworpen zijn voor kortere afstanden (vakantiecharters bijvoorbeeld) zijn snelle klimmers zodat ze niet relatief lang in de dikke lucht hoeven te verkeren. Lange afstandvliegtuigen klimmen trager omdat ze eerst een zooi brandstof moeten verstoken om licht genoeg te zijn voor de dunne lucht op grote hoogte. Of ze hadden grotere vleugels moeten hebben maar dan hebben ze weer te veel luchtweerstand. | |
Leatherface | donderdag 21 april 2016 @ 22:40 |
Die vond ik fantastisch, die fixed shell-stoelen. Niet de rugleuning van je voorganger in je knieën. | |
Sunri5e | donderdag 21 april 2016 @ 22:43 |
Is dat wel zo? De MD-11 was koning klim maar was nou niet direct een vakantiecharter. | |
Sunri5e | donderdag 21 april 2016 @ 22:46 |
![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 21 april 2016 @ 23:13 |
Om snel te klimmen heb je veel lift nodig. Dus heb je of relatief grote vleugels of relatief veel snelheid nodig om die lift te genereren. Beide zijn nadelig voor het brandstofverbruik maar omdat hoog vliegen minder verbruikt dan laag vliegen kan het de beste optie zijn. | |
The_stranger | vrijdag 22 april 2016 @ 13:15 |
Om te klimmen heb je (extra) motor vermogen nodig, geen lift. Een a330 heeft grote vleugels (spanwijdte is groter dan lengte in het geval van een -200), maar is wel zuinig. Een a340, zeker in de eerdere varianten en in gebruik bij de eerder genoemde airlines is gewoon relatief underpowered. Dus een trage klimmer. | |
nattermann | vrijdag 22 april 2016 @ 14:21 |
Dat zouden meer airlines moeten doen. Kan ik me groen en geel aan ergeren op een long-haul vlucht. | |
inkjet | vrijdag 22 april 2016 @ 14:35 |
Dat is dan nieuw, de AOF zou in november worden uitgefaseerd meen ik. Daarmee blijft de vloot (qua aantallen voor de lange afstand) dit jaar op peil. Minus 5*74M, 4*332 en 1*744, Plus twee triples en 8 787's. [ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 22-04-2016 14:36:45 (vaudjuh) ] | |
RedFever007 | vrijdag 22 april 2016 @ 14:58 |
![]() | |
Iemand91 | vrijdag 22 april 2016 @ 15:38 |
De 5e Boeing 787-9 is zojuist aan KLM geleverd. PH-BHF "Hibiscus" zal over zo'n 7 uur vertrekken vanuit Paine Field naar Amsterdam. Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 07:43 uur. https://nl.flightaware.com/live/flight/KLM7879 Dit is overigens de eerste 787-9 die eigendom is van AF/KLM en niet wordt geleased. EDIT @ 23:13 uur: en los: https://www.flightradar24.com/KLM7879/97f211a ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 22-04-2016 23:14:08 ] | |
Nieuwschierig | vrijdag 22 april 2016 @ 17:50 |
Een passagiersvliegtuig is geen raket of straaljager die op vertciale stuwkracht kan stijgen. Hij komt los van de grond omdat de lift van de vleugels het gewicht dragen. | |
The_stranger | vrijdag 22 april 2016 @ 19:16 |
Nee, een vliegtuig komt van de grond omdat de vector van het vermogen die richting op wijst. ![]() Zowel tijdens horizontaal vliegen als klimmen, is de totale liftvector even groot als de gewichtvector. Als er geklommen wordt, zal doordat de vermogensvector ook (deels) omhoog gericht is, de lift vector juist kleiner zijn dan bij horizontaal vliegen. Waar wel lift voor nodig is, is de initiële beweging welke de neus omhoog doet bewegen, echter zodra het vliegtuig in een stabiele klim zit, is er weer een balans (lift + het verticale deel van het vermogen is gelijk aan gewicht) en klimt het vliegtuig met een constante waarde, omdat de vermogen vector elke in de lengteas ligt het vliegtuig vooruit duwt. Het mooie is zelfs dat als je de hoeveelheid lift berekent die het kost om die initiële beweging te maken en de verticale vermogen vector door tijdens de klim de benodigde lift doet afnemen vergelijkt, zul je zien dat het effect netto nul is. Met andere woorden, de initiële actie heeft lift nodig, wat de rest van de klim weer goed gemaakt wordt waardoor de gehele klim "lift neutraal" is. Een wat betere uitleg inclusief het plaatje: http://aviation.stackexch(...)-their-nose-to-climb | |
Fred | vrijdag 22 april 2016 @ 19:24 |
Vandaag aangekomen op Schiphol. Corendon Dutch Airlines heeft gisteren de PH-CDH geleverd gekregen. Het toestel komt bij Air Berlin vandaan )registratie D-ABMB) en vloog sinds 2014 voor het Duitse TUIFly. CND least het toestel van Avolon en is 2011 uit de fabriek gerold. Vandaag de kist gelijk aan de bak voor een retourtje Malaga en een retourtje Faro. ![]() | |
Fred | vrijdag 22 april 2016 @ 19:48 |
Morgen vertrekt er onder vluchtnummer OR387 een extra vlucht van TUI non-stop naar Curaçao. Sinds enkele jaren vliegt TUI op zaterdagen non-stop een retour Curaçao, op woensdagen waren er al twee rotaties die Curaçao aan doen, maar dit is voor het eerst dat TUI twee toestellen non-stop naar Curaçao en ook weer non-stop terug laat vliegen. Samen met de non-stop KLM vlucht komen tussen 13:00 en 15:00 lokale tijd zo'n 1000 man aan op Curaçao. Aangezien het vliegveld niet zo heel erg groot is én maar twee bagage banden heeft én alle bagage gescand wordt bij aankomst zal het een drukke bedoeling worden. | |
Fred | zaterdag 23 april 2016 @ 13:42 |
Boeing Considering New 737 Model To Fend Off Bombardier Jet Bij Boeing gaan de ontwikkelingen nu zo snel dat ze de 737Max 7 al gaan vervangen voordat er überhaupt één geleverd is. Het schijnt dat de CS300 van Bombardier roet in het eten gooit voor Boeing omdat dat toestel zuiniger is. Dat zou dan weer komen omdat de 737Max 7 een verkorte versie is van de 737Max 8. Oplossing van Boeing? Een 737Max 7X, een iets minder verkorte versie van de 737Max 8... Uiteindelijk gaan er 12 stoelen mindere in een 737Max 7X tov een 737Max 8, ik vraaag me sterk af of zo'n model überhaupt wel zin heeft. | |
Woods | zaterdag 23 april 2016 @ 14:41 |
Ik had laatst ergens gelezen dat Boeing hun 737 toestellen voor minder dan de concurrentie verkopen. Soms tot maar 25% van de initiële prijs. | |
Iemand91 | zondag 24 april 2016 @ 00:09 |
Deze foto hebben jullie vast al wel eerder ergens gezien; maar ik blijf het een fantastische foto vinden. De inaugural flight van Qatar naar Sydney; 2-3 maart 2016: (Eerst een low pass over de luchthaven van Sydney en daarna deze low pass over de Sydney Harbour Bridge en langs het Opera House) Daar zou je wel een window seat willen hebben... ![]() En ik heb een leuke fauteuil voor mezelf gevonden; van een 737 engine cowling ![]() ![]() Wel een beetje groot though... (2 meter hoog, breed en diep) ![]() Van een GE90-cowling kun je een complete zitkuil maken... [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2016 00:43:15 ] | |
donroyco | zondag 24 april 2016 @ 13:16 |
| |
akaQ | zondag 24 april 2016 @ 14:10 |
20 mei vlieg ik met tui van Amsterdam naar Terceira 'azoren' is er een mogelijkheid om uit te vinden met welk toestel deze vlucht word uitgevoerd? Lijkt me wel leuk om te weten. | |
The_stranger | zondag 24 april 2016 @ 14:15 |
Dat is mogelijk. Door op de dag van vertrek snel uit het raam te kijken naar de registratie voordat je de slurf inloopt. Er is vast al een planning, maar is verre van zeker, zeker bij TUI verandert de registratie regelmatig. | |
Fred | zondag 24 april 2016 @ 16:29 |
Waarschijnlijk een van deze: PH-TFA (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets) PH-TFB (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets) PH-TFC (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets) PH-TFD (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets) PH-TFF (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets) En een kleinere kans op een van deze: YR-BMB (Economy, 189pax, Blue Air livery, winglets) YR-BME (Economy, 189pax, Blue Air livery, winglets) Alle short/medium-haul toestellen waar TUI mee vliegt hebben geen inflight entertainment, dus zet wat muziek of films op smartphone of tablet. Eten en drinken aan boord moet apart afgerekend worden, ik neem zelf meestal een paar flesjes cola mee aan boord (die koop ik dan op de luchthaven ná de security check), dat scheelt een hoop gedoe moet afrekenen en kan nog goedkoper zijn ook. De prijzen van TUI aan boord vind je hier | |
Fred | zondag 24 april 2016 @ 19:53 |
United houdt er soms bijzondere routes op na:![]() Het toestel had problemen met het landingsgestel. | |
airportmadness | maandag 25 april 2016 @ 09:38 |
| |
Iemand91 | maandag 25 april 2016 @ 20:13 |
RTL Z zendt al een paar weken "Meevliegen met Qantas uit" (elke vrijdagavond) maar vanaf vanavond de komende drie dagen (20:29 - 21:28 uur): "Meevliegen met British Airways".Deze werd oorspronkelijk uitgezonden op de BBC als "A Very British Airline"; voor mij niet nieuw dus. ![]() Deze serie kent 3 afleveringen. Morgen en woensdag de overige 2 afleveringen. Die van Qantas (oorspronkelijk uitgezonden op het Australische Channel 9 telt 8 afleveringen; komende vrijdag is aflevering 6. Even een tipje tussendoor. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 25-04-2016 21:13:26 ] | |
Iemand91 | dinsdag 26 april 2016 @ 22:32 |
En gisteren is deze eerste in Amerika gebouwde Airbus afgeleverd aan JetBlue: Airbus levert eerste in Amerika geproduceerde toestel af
![]() ![]() En gisteren is ook de 70e Boeing 777 aan Air France geleverd. Het toestel vloog afgelopen nacht naar Parijs. En dit is ook de laatste voor de maatschappij. In 1996 plaatste Air France de order voor 10 777's; toen nog de 777-200IGW (later bekend als ER) plus 10 opties. Dit nadat de Franse overheid haar goedkeuring gaf; die gaf sterk de voorkeur voor Airbus toestellen. Enkele maanden daarvoor had AF dan ook een overgebleven order van 5 A340-300 toestellen bevestigd en tegelijk met deze 777-order plaatste het een order voor nog eens 5 A340-300's en 5 opties. (welke konden worden omgezet naar A340-600's als deze aan de criteria van AF zou voldoen). De 777 deal verving de in 1995 geannuleerde order voor 7 Boeing 767-300ER's en 8 737-500's. De 777's zouden worden ingezet op premium routes zoals over de Atlantische Oceaan; de A340's voor langere, minder drukke routes. Op 29 maart 1998 werd de eerste 777 aan Air France geleverd (F-GSPA): Nu, bijna 18 jaar later zijn ze 70 777's verder; 25 777-200ER's, 43 777-300ER's en 2 777F's. In 2004 was Air France de launch customer voor de -300ER en in 2009 de launch customer van de 777F. Samen met KLM (die momenteel 26 777's in dienst heeft) vormt AF/KLM na Emirates (momenteel 157 777's) de grootste 777 operator ter wereld. ![]() ![]() KLM heeft nog 3 777-300ER's te ontvangen waarvan de eerste in juni. Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat het daar niet bij blijft... | |
Yvesss | dinsdag 26 april 2016 @ 23:05 |
Aangezien Frisian Flag nog nergens aan bod is gekomen, toch 2 plaatjes.![]() ![]() | |
inkjet | woensdag 27 april 2016 @ 12:48 |
Inderdaad. Boeing wil graag de productielijn gevuld houden tot de nieuwe modellen klaar zijn en KLM heeft nog zeven full pax 747's. Weliswaar is bekend geworden dat voor de BFY nog een D-check gepland staat, er blijft een gat in de vloot voor dik 400 passagiers. | |
Iemand91 | woensdag 27 april 2016 @ 19:20 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2016 20:38:03 ] | |
DeeBee | woensdag 27 april 2016 @ 19:36 |
Nooit zo bij stilgestaan dat Air France zoveel 777's heeft, grappig. Had daar toch wat meer widebody Airbussen verwacht. ![]()
Het is al een tijdje terug, maar interessante opmerkingen. ![]() Blijft wel dat de A340 vrij zeldzaam is gebleven t.o.v. de A330, die zie je toch regelmatiger! En Airbus is op zich best aardig bezig, al gaan de deliveries van de A350 niet heel hard en zijn de problemen met de A320neo toch wel wat groter dan gedacht nu ze zelfs de maandelijkse productie gaan terugschroeven. http://airwaysnews.com/bl(...)-a320neo-production/ Overigens van het weekend DOH-AMS gevlogen met high-density 777 en op zich viel het mij nog wel mee. Terug BRU-DOH in een 787 en dat vind ik toch minder zitten ongeveer. Beiden kunnen sowieso niet op tegen de A350 momenteel, vooral qua seatpitch. ![]() Verder gaat Qatar Airways Delta nog een beetje trollen op hun hub de komende maand, want de eerste vlucht naar ATL gaat met een A380 gevlogen worden: http://www.qatarairways.c(...)srelease_atlantaa380 | |
Iemand91 | woensdag 27 april 2016 @ 19:49 |
Vandaag 11 jaar geleden:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2016 23:59:56 ] | |
inkjet | woensdag 27 april 2016 @ 20:07 |
BFA/B/G/H/L/N/Y is toch zeven? Drie nieuwe triples vanaf nu betekent een verschil van vier toestellen in de 400+ range. Over een half jaar is het zes/twee (minus BFA plus BVR) blijft een verschil van vier. [ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 27-04-2016 20:19:17 ] | |
DeeBee | woensdag 27 april 2016 @ 20:22 |
Vorig jaar op de Paris Airshow ook een 'lege' A380 zien vliegen, geniaal hoe soepel dat gaat. ![]() Testpiloten gaven toen ook nog een interview / commentaar en zeiden ook nog dat hij echt fantastisch vliegt. 11 jaar lijkt alweer zo lang. ![]() | |
flipsen | woensdag 27 april 2016 @ 23:21 |
Heeeeel misschien wil ik in juni even heen en weer vanaf Brussel (want goedkoper) naar Montreal. Nu zie ik dat AirTransat met een A310 vliegt ![]() | |
Iemand91 | donderdag 28 april 2016 @ 12:04 |
Boeing en China Airlines onthullen co-branded 777-300ERGaat om hun nieuwste aanwinst met registratie B-18007; hun 10e en laatste 777-300ER: ![]() ![]() En die 747 waar ze over spreken was B-18210; deze vloog tussen november 2004 en december 2012 rond met deze speciale livery. De 747 zélf vliegt ook nog steeds rond; het is de op 3 na laatste pax 747-400 ooit gebouwd. ![]() | |
nattermann | donderdag 28 april 2016 @ 12:13 |
Meh, zo lang in een narrow body kist en waarschijnlijk (?) zonder personal IFE systeem... ik zou voor die A330 gaan. | |
Woods | donderdag 28 april 2016 @ 12:45 |
De fabrikant op de kist; het is niet dat de passagier daar directe invloed op heeft ![]() | |
flipsen | donderdag 28 april 2016 @ 12:48 |
Een A310 is ook widebody ![]() ![]() | |
nattermann | donderdag 28 april 2016 @ 13:01 |
Oh, ik zie het inderdaad. Was altijd in de veronderstelling dat dat narrowbody was ![]() | |
Iemand91 | donderdag 28 april 2016 @ 17:23 |
Zoals hier al eerder is gezegd; RTL Z zendt de laatste weken allerlei luchtvaart-gerelateerde documentaires uit tijdens Z doc. Mochten er mensen zijn die geïnteresseerd zijn; ik heb hieronder even neergezet wat ze de komende weken uitzenden: Donderdag 28 april (vanavond): - 20:29 - 21:28 uur: Ik Was Een Jetset-stewardess Vrijdag 29 april: - 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 6. (herhaling om 23:30 uur) Zaterdag 30 april: - 20:30 - 23:30 uur: Herhalingen van Meevliegen Met British Airways (3 alle 3 afleveringen). (Deze 3 afleveringen werden afgelopen maandag t/m woensdag Dinsdag 3 mei t/m donderdag 5 mei: - 20:30 - 21:30 uur: Heathrow - Een stad op zichzelf ('s avonds herhaling om 23:30) Vrijdag 6 mei: - 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 7. (herhaling om 23:30 uur) Zaterdag 7 mei: - 21:30 - 00:30 uur: Herhalingen van Heathrow - Een stad op zichzelf. Vrijdag 13 mei: - 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 8. (herhaling om 23:30 uur) Tevens laatste aflevering van deze serie. Ter verduidelijking: - Ik Was Een Jetset-stewardess is oorspronkelijk I Was a Jet Set Stewardess van Smitsonian Channel. - De serie van Qantas is Ready for Takeoff, uitgezonden op het Australische Channel 9, eind 2015. - De serie van British Airways is A Very British Airline dat in juni 2014 werd uitgezonden op BBC2. - De serie over Heathrow is Britain’s Busiest Airport – Heathrow dat in juni 2015 werd uitgezonden op ITV. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 28-04-2016 18:06:46 ] | |
OEM | donderdag 28 april 2016 @ 19:36 |
Trivia: de romp van A300/310/330/340 hebben allemaal hetzelfde ontwerp (doorsnede). | |
Iemand91 | vrijdag 29 april 2016 @ 23:03 |
![]() ![]() | |
Iemand91 | zaterdag 30 april 2016 @ 21:26 |
KLM naar Miami en ColomboKrijg ik nog alsnog gelijk over Miami. ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door Iemand91 op 30-04-2016 21:38:48 ] | |
Fred | zaterdag 30 april 2016 @ 21:51 |
Ik ben benieuwd of KLM er nu wel geld op gaat verdienen. Door de afwezigheid van Martinair (en KLM sinds 2012)heeft TUI flink kunnen groeien op die bestemming. | |
Fred | zaterdag 30 april 2016 @ 23:04 |
Wederom een Fokker (in dit geval een F50) met problemen met het neuswiel:![]() Fotograaf onbekend | |
Iemand91 | zondag 1 mei 2016 @ 00:19 |
Inderdaad. Ze zijn al zo vaak gekomen en weer gegaan. Maar ik moet wel zeggen; KLM is vrij agressief aan het uitbreiden qua routes. Me like. Vandaag in Groningen ook weer raak: ![]() Hetzelfde toestel (Mitsubishi MU-2P, D-IAHT) heeft in 2010 een vergelijkbaar incident meegemaakt waarbij de neuswiel ook naar binnen ging en zo neerkwam... Over TUI gesproken; JustPlanes heeft TUI gevolgd van Amsterdam naar Curaçao en Sint Maarten: ![]() ![]() ![]() | |
zlotka | zondag 1 mei 2016 @ 17:12 |
Vandaag ook weer een vliegtuig geland op vliegveld Twente | |
kikoooooo | maandag 2 mei 2016 @ 16:11 |
Regionale vliegveldjes ![]() Zal wel elk jaar wederom geld bij moeten. | |
El_Grando101 | maandag 2 mei 2016 @ 16:21 |
Zo dat is erg! Het is ook niet zo dat de overheid een paar miljard per jaar bijlegt bij andere vormen van vervoer. ![]() Regionale vliegveldjes. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
inkjet | maandag 2 mei 2016 @ 17:39 |
Vandaag is PH-KZT vertrokken als KL9955 naar NWI. Niet heel bijzonder, behalve dat de KZT in juni uitgefaseerd zou worden. Is dat soms naar voren gehaald? | |
Woods | maandag 2 mei 2016 @ 17:51 |
Als ik heel veel geld had zou ik daar Fokker rebooten ofzo. | |
Sparqq | maandag 2 mei 2016 @ 17:52 |
Wat een triestigheid dat Twente vliegeveld, dat gaat nooit een stuiver opbrengen. Als je de bedrijven in de regio wilt helpen kan je beter een helicopter dienst naar Schiphol opzetten, dan kan je de reistijd verkorten. Een regionaal vliegveld gaat nooit vluchten aanbieden waar internationale (tech) bedrijven uit de regio op zitten te wachten. En met vakantie vluchten is geen droog brood te verdienen. Twente airport is totaal maar dan ook totaal kansloos, een zielig project van regionale politici. | |
Woods | maandag 2 mei 2016 @ 17:56 |
Het is helemaal niet de bedoeling om het vliegveld nieuw leven in te blazen. http://www.rekkof.nl/ Ik ben wel benieuwd of het Fokker 130 programma nog doorgaat. ![]() | |
DaMook | maandag 2 mei 2016 @ 18:19 |
Het is iig wel een erg mooi toestel zeg ![]() | |
Woods | maandag 2 mei 2016 @ 18:23 |
Ja wat mij betreft een 13 in dozijn ding. Embrear en Bombardier domineren wat dat betreft. KLM zou dit project moeten ondersteunen om zo de Nederlandse economie te ondersteunen ipv inkopen bij Embrear sukkels. | |
Irritatie100 | maandag 2 mei 2016 @ 18:41 |
Mwoah, als je het gezegd dat het een plaatje van een DC-9 was had ik het ook geloofd. | |
Iemand91 | maandag 2 mei 2016 @ 18:50 |
Als Pinksteren en Pasen op een dag vallen. | |
Woods | maandag 2 mei 2016 @ 19:33 |
Ik vind dit wel een interresante ontwikkeling waar de motoren óp de vleugel worden gemonteerd. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_HA-420_HondaJet ![]() | |
The_stranger | dinsdag 3 mei 2016 @ 08:46 |
KLM heeft nu niet echt een berg geld liggen om te investeren in dromen. De Fokker 130 is een leuk idee, maar wordt nooit wat. In de tussentijd moet KLM ook geld verdienen en de embraer 190/175 is een perfect toestel voor de operatie waar ze op ingezet worden. | |
Godtje | dinsdag 3 mei 2016 @ 11:28 |
Hoe zit het eigenlijk met politie helicopters? En met name Amsterdam. Hoeveel hebben ze er? Waar zetten ze welke voor in? Wat zijn de verschillen? Ik zie vaak twee types vliegen. Deze waarbij ik aan Airwolf moet denken: ![]() En eentje waarbij ik aan playmobil moet denken: ![]() | |
tripel7 | dinsdag 3 mei 2016 @ 12:21 |
De eerste is de Augusta, daar hebben ze er twee van. De tweede is de ec-135, en daar zijn er 6 van. Verschil is vooral dat de eerste een stuk groter is en een zwaardere last mag dragen, en daarmee meer geschikt is voor het vervoer van VIP en bijzondere eenheden. De tweede wordt vooral gebruikt voor opsporing en handhaving. Waarvoor ze ingezet worden: https://twitter.com/DePolitieheli?s=09 Overigens worden de helicopters landelijk ingezet, niet regiogebonden. | |
Godtje | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:38 |
Ah cool. Thanks. Neem wel aan dat ze verschillende stallings plaatsen hebben? | |
tripel7 | dinsdag 3 mei 2016 @ 21:12 |
Officieel hebben ze allemaal Schiphol als thuisbasis, waar ook het onderhoud gebeurt. Maar als ik het goed onthouden heb proberen ze er ook altijd één rondom Rotterdam te hebben, andere locaties kunnen ook voorkomen als dat beter uitkomt. | |
derLudolf | dinsdag 3 mei 2016 @ 21:56 |
Waar zijn de poten/onderstel van die bovenste? | |
Iemand91 | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:03 |
Hier: ![]() | |
derLudolf | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:12 |
Oh die kunnen ook weg klappen ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:13 |
https://instagram.com/p/BE9LfAnyf0P/ ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:15 |
AW-139. Daar mag ik regelmatig in naar offshore platforms pendelen. | |
Iemand91 | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:30 |
Over precies een week landt voor het eerst een reguliere Airbus A350 op Schiphol. Vanaf dan voert Singapore Airlines de vlucht naar Amsterdam elke dag uit met de A350 i.p.v. de huidige Boeing 777-300ER. De maatschappij houdt hierom een Fotowedstrijd. Geplande aankomst van de A350-900 dinsdagmorgen is om 07:15 uur. Vertrek om 11:15 uur. ![]() De inzet van de A350 betekent het verlies van first class maar ook de komst van premium economy. De capaciteit gaat van 8 first, 42 business en 228 economy (278 totaal) naar 42 business, 24 premium economy en 187 economy (253 totaal) Amsterdam wordt de eerste long-haul bestemming voor Singapore's A350 en is volgens de topman een echte A350 bestemming aangezien dit nieuwe toestel geen first class heeft, maar juist wel business class en premium economy. Singapore Airlines heeft momenteel 2 A350's in service; de eerste werd precies een maand geleden overgevlogen vanuit Toulouse naar Singapore. | |
DeeBee | dinsdag 3 mei 2016 @ 23:02 |
A350. ![]() Het is nu trouwens niet meer grappig hoe traag de leveringen daarvan gaan... ![]() | |
XL | woensdag 4 mei 2016 @ 07:57 |
Zag hem deze week weer in Helsinki. Mooi ding. Ik ga denk ik via finnair wat miles verbranden, zodat ik hem kan vliegen. Vind die marimekko business class cabine echt mooi. | |
bluemoon23 | woensdag 4 mei 2016 @ 09:24 |
Ik ook ![]() Volgens mij heb ik nog wel een foto van die blauwe politie heli die op een platform landt. SODM (staatstoezicht op de mijnen) gebruikt die heli,s als ze inspecties doen op een platform. | |
derLudolf | woensdag 4 mei 2016 @ 09:53 |
Waar stap je meestal op? Emmer Compas? ![]() | |
bluemoon23 | woensdag 4 mei 2016 @ 12:17 |
Nee, vanaf Den Helder. Ga daar voor de grap maar eens kijken als je in de buurt bent, dat gaat de hele dag door met heli,s daar. Ook Heli Holland vliegt vanaf Den Helder met hun offshore werk | |
DeeBee | woensdag 4 mei 2016 @ 12:39 |
Ik vind hem er echt fantastisch mooi uitzien van de buitenkant. De vleugels zijn echt zo schitterend met die blended winglet (ja de raampjes waren minder schoon ![]() ![]() En de cabine en indeling vind ik vele malen prettiger dan op andere toestelen. Breedte van de stoelen en beenruimte is echt uitstekend. ![]() Zou het zeker overwegen om te upgraden ook, business is nooit een slecht plan. ![]() Over 2 weken had ik gehoopt er weer mee naar Duitsland te gaan tijdens duty travel, maar we wisselen nu af met 787 op FRA. ![]() Finnair krijgt z'n A350's wel vrij snel, want ze hebben er nu al 5 van hun 14 bestelde. ![]() | |
Iemand91 | woensdag 4 mei 2016 @ 14:43 |
Vliegverkeer stil voor nationale dodenherdenkingOok meer op de blog van KLM. De opgeslagen KLM 747's (PH-BFM en -BFO) staan er steeds minder florissant bij. Eerst nog gewoon netjes geparkeerd met afgetapte deuren/motoren e.d. Maar nu zijn ze allebei al de titles e.d. afgetaped en bij PH-BFM (die als eerste ging) zijn de motoren al verwijderd. ![]() ![]() De linkervleugel van -BFM: ![]() | |
KolonelBroodje | woensdag 4 mei 2016 @ 16:22 |
Mooi zootje in het vliegtuig... Vlieg van de zomer met hetzelfde vliegtuig, of in ieder geval zelfde vluchtnummer. Moet wel een behoorlijke turbulentie geweest zijn als ik de foto's zo bekijk. ![]() ![]() | |
NewHorizon | woensdag 4 mei 2016 @ 17:21 |
Sodeknetters, daar zijn een paar trolleys gelanceerd zo lijkt het.. | |
APK | woensdag 4 mei 2016 @ 19:00 |
Ik ben een keer met PIA naar New York gevlogen (zonder turbulentie), zag er na de landing ook ongeveer zo uit ![]() Om over de toiletten maar niet te spreken ![]() | |
kree | woensdag 4 mei 2016 @ 19:23 |
Ik ga zo eens kijken op die flightradar hoe ze dat doen met die 2 minuten stilte en de holding patterns ![]() | |
kree | woensdag 4 mei 2016 @ 20:07 |
OK hoorde vandaag de hele dag op de radio over hoe ze dat dan doen op schiphol, maar deze maakt een aardig lusje en het was keurig twee min stil. grappig om even te volgen icm met de radio scanners ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 4 mei 2016 @ 20:52 |
Oh er landen serieus 2 minuten geen vliegtuigen op Schiphol ![]() | |
Cobra4 | woensdag 4 mei 2016 @ 20:54 |
Hoe je Schiphol twee minuten stil krijgt om 20.00 uur | |
kikoooooo | woensdag 4 mei 2016 @ 21:28 |
Ben met heli Holland wel eens vanaf Lelystad gevlogen offshore. Maar normaal altijd met CHC vanaf Den Helder | |
HetBrabandertje | woensdag 4 mei 2016 @ 21:39 |
De invloed van de militaire verkeersleiding op Eindhoven was wel merkbaar. Eindhoven ontbreekt dan ook in het artikel, daar werd om 19:58 uur nog een vliegtuig de lucht in gestuurd. | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 13:19 |
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck? | |
LintuxCx | donderdag 5 mei 2016 @ 15:45 |
Is het niet voor elke vlucht tegenwoordig, met gecentraliseerde controle? ![]() ![]() Fucking kutscanners | |
Fred | donderdag 5 mei 2016 @ 16:14 |
Over welk vliegveld heb je het? En met bodyscan bedoel je denk ik de bodyscanner? Op Schiphol krijg je dat voor alle vluchten. Op andere vliegvelden in Nederland krijg je bij mijn weten alleen de traditionele security check. Denk trouwens dat je die vraag beter hier kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #42 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 19:13 |
Nee op schiphol is tegenwoordig de securityscan standaard, deze werkt met straling die afkaats op jouw lichaam waardoor er een sillouet onstaat op het scherm. Op een aantal 100%controle vluchten is de securitycheck vervangen door een bodyscan, die met rontgen dwars door je heen kijkt. De standaard securityscan wordt gedaan met onschadelijke millimetergolven, de bodyscan met gevaarlijke rontgenstraling, dat is een groot verschil. | |
derLudolf | donderdag 5 mei 2016 @ 19:29 |
Je krijgt wat straling binnen ja... Bij een bodyscan krijg je 0,1 μSv straling binnen. Bij twee uur vliegen ongeveer 4 à 5 μSv. Een medewerker in een kerncentrale mag per jaar 200 per dag / 20.000 per jaar een van een CV scan krijg je ongeveer 1400 binnen. | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 19:34 |
Jij haalt de securityscan(de scanners die recentelijk zijn geplaats op schiphol) en de bodyscan door elkaar. De bodyscan is zeer gevaarlijk voor de mens en mag daarom ook niet gebruikt worden bij kinderen en zwangeren. | |
Fred | donderdag 5 mei 2016 @ 19:37 |
Dat is inderdaad een ander apparaat dan de scanner van de security. Maar het is niet zo dat op vluchten met een 100% controle ook 100% van de passagiers door de bodyscan met röntgen gaan. Alleen de passagiers waarvan de douane vermoed dat zij iets in hun lichaam dragen wat daar niet thuis hoort (bolletjes met drugs bijvoorbeeld) moeten door een de bodyscan. Dat is dus absoluut niet het geval. Sowieso gelden die 100% controles op vluchten die binnenkomen in Nederland. Dit zijn vluchten waarvan de douane vermoed dat er veel op gesmokkeld wordt en heeft eigenlijk helemaal niks met de security check te maken. | |
DaMook | donderdag 5 mei 2016 @ 19:37 |
Maar er is een grote kans dat dat vliegtuig naar het zuiden vliegt en dus al buiten nederland was tijdens de 2 minuten stilte. Ik volg eindhoven het meest omdat ik daar bij een vliegclub zat en er nog regelmatig ga kijken. De controllers lijken me daar altijd erg vriendelijk en met alle situaties rekening houden. | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 19:42 |
Dat heeft er wel mee te maken. 1. Mensen worden er uitgepikt dit mogen ze ook steeksproefsgewijs doen. 2. Doordat rontgenstraling volledig door je heen gaat, is alles zichtbaar en is verdere controle niet meer nodig. 3. Het reisbureau waarschuwt nadrukkelijk dat bodyscans ook voorkomen op reizen vanuit nederland!! | |
Fred | donderdag 5 mei 2016 @ 20:03 |
Zoals je hier kan lezen wordt de bodyscan met röntgen door de douane gebruikt: En zoals je hier kan lezen heeft de douane alleen deze taken: ![]() De veiligheid aan boord van vliegtuigen is dus geen taak van de douane. Alleen als er een verdenking is en je mag altijd weigeren door zo'n scanner te gaan. Verdere controle op wat? De douane gebruikt deze apparaten, zoals eerder vermeld, voor het opsporen van goederen die in het lichaam gesmokkeld worden. Welk reisbureau? Maar laten we even terug gaan naar je oorspronkelijke vraag: Wat is de achterliggende gedachte? Je wil een vakantie boeken, maar de bestemming laat je afhangen op een verwaarloosbare kans dat je bij de douane door de bodyscanner heen moet omdat je de douane het vermoeden geeft dat je iets in je lichaam smokkelt? | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 20:15 |
met als gevolg dat een beambte in je hol mag voelen net als vroeger, daar schiet je iets mee op. een lokaal maar die hebben mij zeer gedetailleerd aangetoond dat nederland afspraken heeft gemaakt met haar voormalige en bestaande cabrische bezitting, waarin is afgesproken dat er op schiphol al een 100% controle plaats vindt in de strijd tegen drugs. Maar laten we even terug gaan naar je oorspronkelijke vraag: Dat is de gedachten van een zeer naieve reiziger, het is allang bekend dat er wordt afgesproken hoeveel mensen minimaal worden gecontroleerd per risicovlucht!! Ik stel mijn mensen niet bloot aan straling dus dan wijken we uit naar frankfurt. | |
Blistering | donderdag 5 mei 2016 @ 20:18 |
Man man man ik dacht dat we het gedroeftoeter wel gehad hadden, maar niets is minder waar blijkbaar ![]() Iemand91, heb jij nog wat boeiends te melden?! | |
Woods | donderdag 5 mei 2016 @ 20:31 |
Dit is knettervet. Zitten dus nieuwe motoren onder.![]() | |
The_stranger | donderdag 5 mei 2016 @ 20:33 |
Drie maal raden wat ze op Frankfurt hebben en gebruiken ![]() | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 20:36 |
De securityscan geen bodyscan, dat heb ik al laten uitzoeken. In duitsland kennen ze de gevaren van rontgenstraling. | |
tripel7 | donderdag 5 mei 2016 @ 21:08 |
Die CFM56-2's? Die zitten er al sinds de jaren '80 onder ![]() | |
Carlos93 | donderdag 5 mei 2016 @ 21:57 |
Werd laatst toen ik uit Marokko overvloog naar Engeland ook gecontroleerd. Belachelijk. Iedere willekeurige Marokkaan laten ze het vliegtuig in nadat ze door de detectiepoortjes zijn gelopen en hun bagage is gescand, maar alle westerlingen moesten door de volledige scan (zelfs als het poortje niet was afgegaan, omdat je alles volgens de regels doet). En dan staan ze te schreeuwen in het Frans dat je het op een specifieke manier moet doen, en worden ze boos als je geen Frans verstaat. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 mei 2016 @ 23:42 |
![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 05-05-2016 23:51:20 ] | |
Troonwoord | donderdag 5 mei 2016 @ 23:47 |
Moet begin December op schiphol(Terminal 3) zijn om te vertrekken rond 17:00; Iemand een idee of het dan erg druk is? | |
Fred | donderdag 5 mei 2016 @ 23:51 |
Wat is voor jou erg druk? En wat is "begin december" voor jou? | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 23:54 |
Dat is de securityscan waar jij over babbelt dat is iets anders. | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 23:56 |
Moslims mogen nooit door de scanner, dat is verboden door allah en wordt gezien als een belediging voor het slachtoffer. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 5 mei 2016 @ 23:58 |
nee, ik heb het over de foto's die ze in het ziekenhuis maken. | |
Merode32 | donderdag 5 mei 2016 @ 23:59 |
Waarom denk jij dat het verboden is om zwangere vrouwen en kinderen door de bodyscan te laten gaan? Omdat het allemaal zo onschuldig is? | |
Fred | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:38 |
Ik denk dat je uit moet wijken naar Rotterdam, de haven van Rotterdam om precies te zijn om met de boot de gaan. Door het vliegen zelf staan "jouw mensen" al extra bloot aan straling: http://www.rivm.nl/Onderw(...)andelen/Vliegverkeer Voor het gemak zullen we de straling die nog steeds in de lucht zit door Tsjernobyl maar even achterwege laten. Hoewel PTA niet mijn forum is om te modden kan je toch aanraden om een topic in BNW te openen over dit onderwerp. Dat gaat je meer opleveren dan hier. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 6 mei 2016 @ 01:09 |
dat verbod is totaal onzinnig. Je krijgt door het vliegen op 10km hoogte meer straling in je lichaam dan door die scan. ![]() | |
flipsen | vrijdag 6 mei 2016 @ 01:14 |
Tja, het is een "Algemeen" luchtvaarttopic, maar ik geef toch de voorkeur aan posts van Iemand91 en dergelijke deskundigen (in mijn ogen dan) ipv te kibbelen over scanners en straling ![]() | |
LintuxCx | vrijdag 6 mei 2016 @ 02:57 |
Ja, maar in het vliegtuig zitten heeft nut, en die kutscanners niet. (Tenzij je aandelen hebt in het bedrijf dat ze verkoopt natuurlijk. ![]() | |
DeeBee | vrijdag 6 mei 2016 @ 08:32 |
Sowieso, je 'mensen' naar een luchthaven 500 kilometer verderop sturen vanwege de straling. Wow, echt de beste baas ever die overal aan denkt. ![]() ![]() De FAA heeft ondertussen de A350 ook 180+ ETOPS gegeven. ![]() http://airwaysnews.com/bl(...)for-the-airbus-a350/ | |
derLudolf | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:22 |
Ik ben aantal jaar geleden op de dag voor de drukste dag van het jaar op Schiphol geweest en ik kon overal zo doorlopen ![]() | |
The_stranger | vrijdag 6 mei 2016 @ 10:02 |
Ze hebben inderdaad voor de normale gevallen een millimeter scanner, maar ze hebben wel degelijk een Röntgen apparaat voor speciale gevallen. Of jouw (ietwat dubieuze) reis daar onder valt mag jij uitzoeken... | |
OEM | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:03 |
Afgezien van de kansloosheid van de bananenvergelijking: een rontgenfoto van je borstkast (0.1 mSv) is ongeveer 1000 bananen (0.1 μSv per stuk). | |
derLudolf | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:08 |
Zullen we het nu even weer hebben over vliegtuigen en helikopters? Discussies over verwaarloosbare hoeveelheden straling mogen in BNW worden gevoerd ![]() | |
Anne | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:40 |
Ik zou toch niet meer graag in dit vliegtuig zijn gestapt, met al die mankementen ![]() Vliegtuig met 43 uur vertraging geland Wel een mooie compensatie, die is gedaan ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:49 |
Je moet maar zo denken, die Duitse piloot wilde ook weer heelhuids thuiskomen. Dus wanneer hij het niet veilig vindt, begint hij er niet aan. OK, één gestoorde uitzondering daargelaten dan..... | |
Anne | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:52 |
Dat is waar! | |
OEM | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:16 |
Geen cent meer dan ze wettelijk verplicht zijn. En we zullen het maar niet hebben over het negeren van de verplichting om de passagiers zo snel als mogelijk is om te boeken via andere maatschappijen. | |
Anne | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:27 |
Die catering is ook verplicht ![]() | |
OEM | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:41 |
Ok, het broodje kaas, glaasje melk en de taxi naar huis hadden misschien niet gehoeven ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:01 |
Boeing 747 Supertanker: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Video: Grondtest daarvoor: ![]() ![]() Zoals ik hier ooit al heb genoemd is een paar jaar geleden Evergreen International Aviation failliet gegaan. Hun luchtvaartdeel Evergreen International Airlines dus ook. Deze had een aantal 747 vrachttoestellen in de vloot waaronder de 747 Supertanker; gebaseerd op een 747-100: ![]() Global SuperTanker Services LLC heeft de boel overgenomen en heeft het tanksysteem overgezet op een 747-400 (ooit van Japan Airlines geweest). Dit is nu weer het grootste blusvliegtuig ter wereld met een capaciteit van 74.200 liter water of blusmiddel. Het toestel zal worden gestationeerd op Colorado Springs Airport. ![]() ![]() En ik heb nog wel meer, maar daar moet ik nog even tijd/verhaal voor maken; want ik plemp liever niet simpelweg wat foto's of links neer... | |
derLudolf | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:08 |
Gaaf ![]() Kwaliteit voor kwantiteit dus we wachten geduldig af ![]() | |
Godtje | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:19 |
Of twee | |
Godtje | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:21 |
Moet dat ding nu niet in Canada ingezet worden? | |
Blistering | vrijdag 6 mei 2016 @ 16:54 |
Wow tof die supertanker ![]() | |
airportmadness | vrijdag 6 mei 2016 @ 17:59 |
Dat zit er nu niet meer in, kreeg vanmorgen nog een mail vanaf de luchthaven dat de FNV dreigt met stakingen bij de security. Aankomende maandag zijn er gesprekken en daaruit moet blijken wat er moet gebeuren. Ik verwacht een hete zomer! Even wat nieuwe routes nieuws; eff 02NOV16 Taipei Taoyuan – Chicago O’Hare NEW 4 weekly service (Following schedule effective 06NOV16 – 14DEC16) BR056 TPE1950 – 1940ORD 77W x146 BR055 ORD0020 – 0600+1TPE 77W x257 Ben benieuwd of ze de Kitty Jet erop gaan zetten! Transavia earlier this week announced planned Domestic Germany service debut on 30MAY16, as it schedules 2 daily (1 daily on weekends) Munich – Berlin Schoenefeld operation. The airline will be operating this route with Boeing 737-800 aircraft, operating morning and evening hours. Planned schedule as follow. HV9513 MUC0640 – 0750SXF 73H x67 HV9513 MUC0650 – 0805SXF 73H 67 HV9515 MUC1920 – 2030SXF 73H 3 HV9515 MUC1930 – 2040SXF 73H x367 HV9514 SXF0830 – 0945MUC 73H x67 HV9514 SXF0905 – 1020MUC 73H 67 HV9516 SXF2110 – 2230MUC 73H 3 HV9516 SXF2140 – 2255MUC 73H x367 Transavia gaat super vanaf Duitsland wat ik begrepen heb! En een klein ongelukje op Texel vandaag; http://www.texelsecourant(...)-vroeg-bij-vliegveld [ Bericht 3% gewijzigd door airportmadness op 06-05-2016 18:06:10 ] | |
Iemand91 | vrijdag 6 mei 2016 @ 23:30 |
Toet toet!![]() Oude Boeing 767-200ER (EI-CZD) van Transaero. Wordt hotel en onderdeel van ¤3 miljoen kostend park in Sligo (Ierland) dat ook 10 Dublin dubbeldekker bussen, metrostel van Londen, black cab en een 'haven'. Schijnbaar kostte de 767 de voormalig begrafenisondernemer slechts ¤20.000. Vervoer over de weg was te duur/omslachtig, dus dan maar over het water. ![]() | |
OEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:48 |
Oeps, dat is vast niet goed voor zo'n motor (en voor je baan):
![]() | |
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 13:03 |
Ik ben op de foto gekomen denk ik![]() ![]() | |
Woods | zaterdag 7 mei 2016 @ 13:12 |
U bent asielzoeker? | |
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 13:15 |
Haha, nee das net over de provinciegrens ![]() | |
DaMook | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:16 |
Ik vandaag ook ![]() ![]() | |
Iemand91 | zaterdag 7 mei 2016 @ 19:53 |
Ik al zo vaak de laatste weken/dagen... | |
derLudolf | zondag 8 mei 2016 @ 00:03 |
Niet je niet zo hard rijden meer de auto ![]() Waarvoor zijn dit soort foto vluchten? ![]() | |
airportmadness | zondag 8 mei 2016 @ 02:16 |
Waar Schiphol 100 jaar bestaat is Heathrow pas 70 jaar. Leuk stukje uit de Daily Mail met historische foto's en filmpjes. http://www.dailymail.co.u(...)eathrow-Airport.html Vroeger had Heathrow 6 runways, nu zijn dat er nog maar 2. Bijna 75 miljoen reizigers verwerkte Heathrow in 2015. | |
NewHorizon | maandag 9 mei 2016 @ 11:25 |
Lagere zoomniveaus op maps/bing/etc maken bijvoorbeeld gebruik van dit soort foto's. | |
kikoooooo | maandag 9 mei 2016 @ 12:11 |
Ik heb een aantal Engelse collega's die erg blij zijn met dit nieuws ![]() | |
Iemand91 | maandag 9 mei 2016 @ 13:03 |
Hmm... Incident: British Airways A388 enroute on May 5th 2016, the square tyre
![]() De laatste 777-300ER van Singapore Airlines is ruim een uur geleden vertrokken vanuit Schiphol. Over ongeveer 5 uur vertrekt SQ324 met de Airbus A350 voor de 13 uur durende vlucht naar Amsterdam voor de eerste reguliere A350 vluchten naar Schiphol en de eerste longhaul bestemming voor Singapore's A350. ![]() (Foto niet van vandaag) | |
kikoooooo | maandag 9 mei 2016 @ 13:44 |
O straks gaan we dus helemaal niet meer. | |
Karstman | maandag 9 mei 2016 @ 13:51 |
Dat wordt weer ouderwets met de boot! | |
kikoooooo | maandag 9 mei 2016 @ 13:52 |
Lekker 12 uur kotsen ![]() | |
derLudolf | maandag 9 mei 2016 @ 14:38 |
Dan maar met de vervoerder bij mij uit de achtertuin, Heli Holland ![]() | |
KomtTijd... | maandag 9 mei 2016 @ 18:18 |
De 100% controle van de douane heeft niets met security te maken, en is hier absoluut geen vervanging van. De Douane heeft vorig jaar 4 L3 ProVisions ("security scans") gekocht om 100% controle op binnenkomende vluchten te doen, deze staan op de aankomstverdieping van de E-pier. Als dat is waar je je druk om maakt, kun je dus ophouden want die scans werken met de onschadelijke microgolven, het type wat ook (in veel hogere doses) van je telefoon af komt. Overigens gebruiken de bodyscanners op basis van röntgen zogenaamde "backscatter" straling die ook grotendeels weerkaatst op je huid en dus nauwelijks schadelijke gevolgen heeft. Desalniettemin is het gebruik van deze apparatuur in de EU verboden, lijkt me dus stug dat de Douane op Schiphol dat wel zou doen. | |
OEM | maandag 9 mei 2016 @ 20:01 |
Toch nog maar eens reageren op de verwarring die Schiphol/douane/justitie bewust zaait. Schiphol heeft twee soorten scanners: Security scanner • Heet in de rest van de wereld bodyscanner • Scant oppervlak van je lichaam • Gebaseerd op backscatter rontgen (verboden in EU), of • Gebaseerd op millimetergolven (zoals op Schiphol) • Kun je bij wijze van spreken de hele dag in staan zonder gevaar. • Vroeger lekker piemels en tieten kijken, maar tegenwoordig zie je dat niet meer (cartoon figuur) Bodyscanner • Heet in de rest van de wereld inwendig onderzoek • Scant het lichaam intern (maaginhoud, bolletjes) • Full fledged xray machine • Onderdeel van de 100%-controle procedure • Wordt gebruikt als je verdacht wordt van bolletjes. Bij 100% controle vluchten ben je al snel verdacht genoeg om kans te maken op deze scan. (Schuldig, tenzij je het tegendeel bewijst) • Weigeren of zwanger betekent een vuist in je hol en/of tig keer "schoon" schijten op het bureau van de douane Ter info, wat is een 100% controle: http://www.bdkennemerland.nl/uploads/doc100.pdf Sinds december 2003 worden op de luchthaven Schiphol door de Douane 100%-controles uitgevoerd. Bij deze controles worden reizigers uit een beperkt aantal landen, Nederlandse Antillen, Suriname en Venezuela, nagekeken op de aanwezigheid van gesmokkelde drugs, met name bolletjes cocaïne. Het idee achter de 100%-controle is dat alle reizigers, bemanning en hun bagage van een vlucht gecontroleerd worden. Dit gebeurt met behulp van verschillende controlemiddelen. Bij aanvang in 2003 maakte de Douane gebruik van de volgende controlemiddelen: • Drugshond • Selectie-interview (toetsing aan slikkerscriteria) • Fouillering (over de kleding heen) • X-ray handbagage • Fysieke controle handbagage (inhoud tassen e.d. bekijken) • Lijfsvisitatie (met ontkleding en schouwen van holtes) (= tegenwoordig de bodyscanner) Blijft de vraag waarom Schiphol bewust een onschuldige term (bodyscanner) voor het zwaarste van het zwaarste gebruikt terwijl het in de rest van de wereld een veredelde metaaldetector is (= securityscanner). Op de site van Schiphol kun je ook niks vinden over hoe en wat mbt de bodyscanner (of ze hebben het goed verstopt). De manier waarop de 100% controles werden (worden?) uitgevoerd is dubieus genoeg om Schiphol te mijden als je vaker vluchten hebt waar de 100% controles op zitten. Maar het is natuurlijk ook onzin om te beweren dat iedereen op zo'n vlucht altijd door de bodyscanner heen moet. | |
Iemand91 | maandag 9 mei 2016 @ 23:34 |
De Singapore A350 is onderweg: https://www.flightradar24.com/SIA324/9a91878![]() ![]() ![]() Foto's live vanuit de lucht: ![]() ![]() Verwachte landing is om 06:40 uur. Verwachte vertrek terug naar Singapore is om 11:50 uur. | |
Iemand91 | dinsdag 10 mei 2016 @ 12:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Speciale A350 titles aan boord: ![]() En weer los voor de vlucht terug naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA323/9aadbaf | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2016 @ 12:18 |
Ziet er kleurrijk uit, die cabine. ![]() | |
biertapper | dinsdag 10 mei 2016 @ 12:47 |
Woods | dinsdag 10 mei 2016 @ 13:40 |
Ik heb zelf maar 1 keer gevlogen toen ik een kind was maar als ik interieur foto's zie; hoe komt een ietwat dikker persoon dan gemiddeld door dat gangpad heen tegenwoordig ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:55 |
Die ronde winglets zijn wel typisch. In de zweefvliegerij is men daar juist weer van afgestapt. http://www.dg-flugzeugbau.de/index.php?id=ls8-winglets-d | |
Waffle | woensdag 11 mei 2016 @ 09:37 |
Volgens mij komt dat doordat zweefvliegtuigen een veel grotere aspect ratio hebben. Het is volgens mij een afweging tussen extra drag door groter frontaal oppervlak of meer induced drag. | |
bluemoon23 | woensdag 11 mei 2016 @ 12:30 |
Die horen ook niet in een vliegtuig, veevervoer hebben ze speciale schepen voor. | |
Iemand91 | woensdag 11 mei 2016 @ 13:06 |
Oeps: Botsing Air France-vliegtuigen op luchthaven Parijs
![]() ![]() ![]() | |
charon | donderdag 12 mei 2016 @ 09:35 |
Dit kwam ik tegen op BCN gisteren. Wist niet dat ze nog (in Europa) vlogen:![]() [ Bericht 15% gewijzigd door charon op 12-05-2016 09:43:50 ] | |
Sunri5e | donderdag 12 mei 2016 @ 11:31 |
Waarom zouden ze niet in Europa vliegen? Het is een Spaanse maatschappij. | |
Sunri5e | donderdag 12 mei 2016 @ 11:33 |
Ik heb zin om volgende week weer een keer te gaan spotten. Helaas zit het weer volgende week niet zo mee als afgelopen week. | |
Karstman | donderdag 12 mei 2016 @ 12:44 |
Ik denk dat ie doelde op de 717 waar ze mee vliegen, daar zijn er niet zoveel van... | |
Sunri5e | donderdag 12 mei 2016 @ 14:19 |
Ah zo ![]() | |
Woods | donderdag 12 mei 2016 @ 22:13 |
Een maatschappij verdient er wel aan mits een vliegtuig vol zit. Er gaat een hele wetenschap achter natuurlijk. | |
nerd4sale | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:02 |
Valt nog wel mee, toch? Volgens Wikipedia:
| |
Iemand91 | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:50 |
Het lijkt erop dat de Boeing 747-200 haar allerlaatste passagiers heeft vervoerd. EP-IAI van Iran Air heeft afgelopen zaterdag haar laatste commerciële vlucht gemaakt. Hiermee komt het einde voor de 747-200 als passagierstoestel. EP-IAI vloog de eerste 22 jaar van haar leven voor Lufthansa aan wie het in februari 1982 werd geleverd. Het toestel is nu dus ook ruim 34 jaar oud. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Iran Air heeft nu nog maar 2 747-toestellen rondvliegen; een 747-200 (EP-ICD) en een 747SP (EP-IAC). Die laatste is ook de allerlaatste 747SP in commercieel gebruik; die vloog op 3 dagen na exact 39 jaar geleden voor het eerst (16 mei 1977). Deze werd toen aan Iran Air geleverd en vloog sindsdien altijd voor de maatschappij. ![]() Deze zal helaas ook niet veel langer meer doorvliegen. Ergens in juni zal deze haar laatste vlucht maken. Er werd nog (weer) een rondvlucht georganiseerd voor de 747SP, maar daar bleek niet genoeg animo voor. Er gaan binnen 1 maand dus twee types 747 voorgoed uit commercieel gebruik. De laatste commerciële passagiersvlucht van de 747-100 was in januari 2014; ook van Iran Air (zie mijn post hier) De 747-200 heeft de 747-300 misschien zelfs overleefd, want van de -300 zijn er officieel slechts 2 over voor commercieel passagiersvervoer; maar die zijn van het Nigeriaanse Max Air en werden bijvoorbeeld voor de Hadj ingezet. Maar daar is bijzonder weinig over bekend of die nog wel operationeel zijn. De overgebleven 747-200 vrachttoestel van Iran Air (EP-ICD) is voor 'ons' ook een interessant toestel; deze werd in september 1988 aan Martinair geleverd. Nadat die deze uit de vloot had gehaald heeft deze een paar maand op Schiphol gestaan (volledig witte livery) en is daarna binnen 1 jaar naar Iran Air gegaan. (Let op de staart; deze 747 kwam uit de Boeing fabriek met deze Martinair/Qantas livery omdat Martinair dit toestel een aantal keer aan Qantas heeft geleased) ![]() ![]() ![]() | |
Mylene | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:26 |
bron https://www.flightradar24.com/CSN346/9b6183b | |
APK | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:28 |
Die is een uurtje later nog steeds rondjes aan het draaien, lijkt mij niet fijn om daar in te zitten. Benieuwd wat er aan de hand is. Edit: En geland. [ Bericht 1% gewijzigd door APK op 14-05-2016 19:07:54 ] | |
Pupp3t | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:56 |
- edit - [ Bericht 87% gewijzigd door Pupp3t op 14-05-2016 19:27:08 ] | |
Iemand91 | maandag 16 mei 2016 @ 00:20 |
Vandaag kwam Icelandair voor het eerst met de Boeing 767-300ER langs.![]() ![]() Vanaf nu komt een van hun 767's elke dag naar Amsterdam, behalve woensdag. Op die dag wordt er aan de hand van de benodigde capaciteit gekozen tussen de 757 en 767 en hoe vaak. | |
DeeBee | maandag 16 mei 2016 @ 07:37 |
Prima livery ook. ![]() En had de 767 laatst al in het schema zien staan, toen ik vluchten naar Reykjavik bekeek in augustus, maar mij toen niet gerealiseerd dat het voor hun nieuwe kisten zijn. ![]() | |
Iemand91 | maandag 16 mei 2016 @ 22:54 |
Zo zie je ze ook niet elke dag...![]() | |
derLudolf | maandag 16 mei 2016 @ 22:56 |
Die IcelandAir 767 ziet er prima uit ja ![]() ![]() | |
flipsen | maandag 16 mei 2016 @ 23:38 |
Aparte manier van scrappen ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 17 mei 2016 @ 11:27 |
Wordt een restaurant genaamd "Boeing Land". Hier een album met meer foto's. Zal wel weer zo'n vervallen ding worden. | |
Iemand91 | woensdag 18 mei 2016 @ 12:06 |
Voor de spotters; Etihad komt vandaag weer met de A340-600 naar Amsterdam i.p.v. de reguliere A330-200. A6-EHF heeft de eer: https://www.flightradar24.com/ETD54F/9beeb9a Aankomst is om 14:55 uur (maar FR24 geeft 14:18 uur aan) en vertrek om 21:25 uur. ![]() En over A340's gesproken; bekijk de Turkish Airlines A340-300's nog maar eens goed als deze naar Amsterdam komen; volgens de planning wordt volgende week vrijdag (27 mei) de laatste reguliere passagiersvluchten mee gevlogen. Maar o.a. vlucht TK1951/TK1952 (aankomst om 09:40 uur, vertrek om 11:00 uur) staat die dag ingepland met de A340-300, dus exacte data is niet te geven. De laatste tijd kwam Turkish Airlines vrij regelmatig nog langs met de A340 op Schiphol. Na 28 mei zet de maatschappij de toestellen nog tijdelijk (juni) gebruiken in een all-economy configuratie op bedevaart vluchten naar Jeddah en Medina. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 18-05-2016 13:24:22 ] | |
Woods | woensdag 18 mei 2016 @ 15:36 |
Ik keek sinds jaren naar Red Bull Airraces waar ze met proppelors racen en blijkbaar hebben ze op dat types flaps geplakt? Voor het verbruik hoeft het niet lijkt me(zeer korte stinds). | |
NewHorizon | woensdag 18 mei 2016 @ 15:38 |
Scheelt start/landingsafstand ![]() | |
Woods | woensdag 18 mei 2016 @ 15:47 |
Ai zo nader bekeken vliegt 1 team met flaps en een ander met raked wings. | |
NewHorizon | woensdag 18 mei 2016 @ 15:50 |
Je bedoelt wingtips? Dat is heel iets anders dan flaps en dan mag je mijn vorige opmerking negeren ![]() | |
Woods | woensdag 18 mei 2016 @ 16:14 |
Oh nee ik bedoel Wingtips/ winglets ja ![]() ![]() vs. ![]() | |
NewHorizon | woensdag 18 mei 2016 @ 16:16 |
Dit is dan wellicht een interessant artikel voor je: http://www.redbullairrace.com/en_US/article/winglets-final-word | |
Iemand91 | woensdag 18 mei 2016 @ 17:06 |
Koning Willem-Alexander laat zich omscholen tot piloot Boeing 737 Zoiets was te verwachten. Of stoppen of omscholen naar Embraer of 737. Die laatste zin weet ik niet wat ik daarvan moet denken... | |
airportmadness | woensdag 18 mei 2016 @ 18:00 |
Emirates zal op de volgende vluchten een 2 class A380 sturen naar AMS; - EK149/150 03JUL16 - EK149/150 06JUL16 - EK147/148 07JUL16 | |
derLudolf | woensdag 18 mei 2016 @ 18:18 |
Dat zetten ze er standaard bij om het volk rustig te houden ![]() | |
Fred | woensdag 18 mei 2016 @ 20:20 |
Ik zou dan eerder de Embraer verwachten, aangezien die de Fokker bij KLM vervangt. Of zou er dan toch een 737 BBJ komen? | |
Waffle | woensdag 18 mei 2016 @ 20:43 |
Zijn dit soort races eigenlijk nog op TV te zien? Toen het nog in Nederland kwam had ik nog niet zoveel met vliegtuigen en daarom ook maar sporadisch een race gezien. Zou het nu wel weer eens tof vinden om het te zien. Weet jij waar het te zien is? | |
Fred | woensdag 18 mei 2016 @ 20:45 |
Vorige week zat ik voor het eerst sinds ruim een jaar weer een 767-300ER. Wat is zo'n toestel opeens klein van binnen als je "gewend" bent geraakt aan een 787-8 ![]() Het verschil in luchtkwaliteit valt dan opeens ook weer op. De lucht in een 787 is een stuk fijner dan die van de 767. De kwaliteit van de stoelen is uiteraard ook beter, maar dat is wel sterk afhankelijk van de plaats van het vliegtuig. Ik vloog met TUI en in hun Premium (en Star Class) zit je aanzienlijk beter. In Economy is niet altijd het geval, mede door de overstap naar 3-3-3 ipv 2-4-2. De vlucht ging naar Punta Cana en het vliegveld ontwikkeld zich daar in rap tempo. Wat nog wel komisch blijft is de gang van zake van het vliegtuig naar de aankomst hal: je stapt de bus in, je rijdt een rondje om het vliegtuig en je stapt weer uit. Bij balie 1 koop je een toeristenkaart, bij balie 2 lever je die weer in en bij balie 3 krijg je een stempel in je paspoort. | |
Woods | woensdag 18 mei 2016 @ 21:07 |
Ik heb vandaag de Red Bull TV app gedownload. Daar kan je hele races terugkijken en natuurlijk alles om en rond Red Bull. O.a. Max Verstappen. Niet dat ik het interessant vind maar zag dat ze dus winglets toepassen. Er staan 2 BBJ tekoop. Price on Request wel ![]() http://www.jamesedition.com/jets/boeing/bbj | |
Woods | donderdag 19 mei 2016 @ 06:13 |
Passagiersvliegtuig EgyptAir van radar verdwenen http://www.volkskrant.nl/(...)ac8df6143b5fb7c9a86a via @volkskrant
[ Bericht 18% gewijzigd door Woods op 19-05-2016 06:22:17 ] | |
akaQ | donderdag 19 mei 2016 @ 06:28 |
Gerustellende gedachte, morgen vliegen... | |
Sunri5e | donderdag 19 mei 2016 @ 07:24 |
Beter dan gister want dan had je in dit vliegtuig kunnen zitten..... | |
Sunri5e | donderdag 19 mei 2016 @ 07:28 |
Volgens Flightradar is hij netjes op tijd geland: https://www.flightradar24.com/flight/ms804 |