quote:Lijst gekozen landen:
Leatherface: De Malediven
franklop: Cook Islands
Ferdii - Bahama's
roos85 - Namibi
Aguero - Saint Lucia
komrad - Swaziland
MrBanaan1 - Madagascar
Nielsch - Vanuatu
heywoodu - Bhutan
Sasquatsch - Nepal
PippenScottie - Aruba
hh38 - Bermuda
tong80 - Samoa
Nattekat - Bolivia
Mani89 - Antigua en Barbuda
Felagund - Zimbabwe
Pepersaus - Paraguay
zorro28 - Dominica
Arth_NL - Tonga
ijs_beer - Sri Lanka
vaduz - Albani
Kopiko - Belize
ErwinDikkie - Brunei
lyrsewiete - El Salvador
Blik - Eritrea
Lucky_Strike - St Vincent and the Grenadines
rajknier - Lesotho
Coppi - Oeganda
Mexicanobakker - Guatemala
TheVulture - Amerikaanse Maagdeneilanden
Fatoeman - Angola
Okay, dan zet ik een Fiji wel reserve. En ook een land als Grenada dan. Eventueel mogen ze worden gekozen als de spoeling dun wordt.quote:Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou sommige criteria wel een beetje aanscherpen..
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk
Dank, voor referentie uitstekend.quote:Op maandag 18 april 2016 11:25 schreef franklop het volgende:
OS / Wees hier fan van een exotisch land
Topic van de vorige Zomerspelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?quote:Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou sommige criteria wel een beetje aanscherpen..
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk
Vorige keer kon bijvoorbeeld gekozen worden voor Iran of Kazakhstan volgens mij, maar dat zijn gewoon landen waar je echt wel een rijtje medailles van mag verwachten omdat ze gewoon heel groot zijn in bepaalde sporten.
Nee, maar ik wil voor een land gaan waarvan de deelnemers wel op n hand te tellen zijn. Maakt het ook makkelijker om bij te houdenquote:Op maandag 18 april 2016 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Heb jij al een keus gemaakt, Heywoodu?
Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebbenquote:Op maandag 18 april 2016 11:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?
Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)quote:Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebben
Mee eensquote:Op maandag 18 april 2016 11:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)
En als je het over stadstaatjes hebt: Singapore dan ook reserve, want kansrijk met tafeltennis. De Emiraten, Qatar en Bahrein wat mij betreft ook op de reservelijst.
Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL)quote:Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef franklop het volgende:
Ik ga voor de Cook Islands . Zie nog geen namen bij hun quota plekken staan, maar zullen vast wel worden ingevuld. Ben er ooit in de buurt op vakantie geweest, maar Nieuw-Zeeland mag ik dan weer niet kiezen
Klopt ja, dat las ik ookquote:Op maandag 18 april 2016 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL)
Beetje net als Guam in het mountainbiken
Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?quote:Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens
Ik denk dat er zeker 100 landen zijn die normaal gesproken nauwelijks tot geen medaillekans hebben, dus het zou leuk zijn als juist dat soort landen eerst "op" zijn
Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportlandquote:Op maandag 18 april 2016 16:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?
Ok.quote:Op maandag 18 april 2016 16:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportland
Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..quote:Op maandag 18 april 2016 16:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ok.
Mexico, Bahamas, Trinidad & Tobago? Ook uitsluiten?
Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.quote:Op maandag 18 april 2016 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..
Oh ja, Walcottquote:Op maandag 18 april 2016 16:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.
Dat zijn er nogal wat.quote:Op maandag 18 april 2016 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, Walcott
Het handigst is denk ik om alvast een lijst te maken met landen die sowieso mogen?
Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ikquote:Op maandag 18 april 2016 16:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat zijn er nogal wat.Ik ga ermee aan de slag.
D'Accord.quote:Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd
Als er persoonlijk moverende redenen zijn mag dat wel ja.quote:Op maandag 18 april 2016 16:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ik
Mits Chris Brown een mooie ode krijgtquote:
Yeah, Yeah, Yeahquote:Op maandag 18 april 2016 21:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mits Chris Brown een mooie ode krijgt
De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.quote:
niet akkoordquote:Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd
Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer meequote:Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelenquote:Op maandag 18 april 2016 22:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer mee
Mocht je trouwens nog een naam willen om info over te zoeken: wat kwalificatie betreft moeten ze het hebben van Sibusiso Matsenjwa (of wildcards)
Ligt er een beetje aan in welke sporten ze enigszins degelijk presterenquote:Op maandag 18 april 2016 22:44 schreef komrad het volgende:
[..]
SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
http://www.socga.org.sz/index.php
http://www.times.co.sz/sp(...)ic-scholarships.html
ik ga er van uit dat de atleten met een scholarship wel een wildcard krijgen als ze geen directe kwalificatie halen
quote:Op maandag 18 april 2016 21:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.
Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...quote:
Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.quote:Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...
Volgens mij heeft zwemster Lara Grangeon zich namens Frankrijk geplaatst. Geboren in Noumaquote:Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef Argo het volgende:
[..]
Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.
Die had ik 4 jaar geledenquote:Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen. In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Ik moet eens sneller knopen doorhakken geloof ik, had al 2 dagen een tabblad open over de eerste Vanuatuaan (?) ooit die zich voor de tweede keer voor de Spelen geplaatst heeftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Taekwondoka Neema Gurung was n gevecht verwijderd van de Spelen, maar moest daarin tegen een 17-jarige Iraanse die vorig jaar al WK-brons wonquote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Doen er berhaupt atleten uit Nepal mee, want dan wil ik daar wel voor gaan.
Akkoord.quote:Op maandag 18 april 2016 21:26 schreef Aguero het volgende:
Vier jaar geleden had ik Saint Lucia en omdat ik uiteraard alle Luciaanse atleten de afgelopen vier jaar intensief gevolgd heb zal ik ze ook in Rio ondersteunen.
Mits present akkoord.quote:Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen. In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Prima.quote:Op maandag 18 april 2016 22:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oeh, is Madagascar al weg? Zo nee, dan wil ik Madagascar wel!![]()
Want, pinguins
Die is uiteraard akkoord.quote:Op dinsdag 19 april 2016 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor Vanuatu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
D'accord.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:45 schreef heywoodu het volgende:
Keuze gemaakt, ik ga voor de Bhutaanse boogschutters
Is goed.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Moeten ze nog wel even een plekje krijgen van de Tripartite Commission, maar als dat niet gebeurt eet ik - bij wijze van spreken - mijn sokken opquote:
Inderdaad dat bedoelde ik.quote:Op maandag 18 april 2016 22:46 schreef heywoodu het volgende:
Leatherface, bedoel je niet "de VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland" in plaats van alle landen uit Noord-Amerika en Oceani?
Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.quote:
ik ben erg benieuwd naar de Rugby sevens op de OS. Ik hoop enorm dat Fiji wintquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.
Vervolgens wonnen ze weer van Frankrijk en Nieuw Zeeland om 5de te worden.
Prima.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb bij de winterspelen Bermuda al eens geadopteerd, deze zomer wil ik weer voor ze gaan juichen. Twee jaar geleden was er maar n deelnemer, nu hebben ze er minstens 4.
Prima.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik claim Bolivia
Die doen enkel mee met het hard lopen. 3 atleten
Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportlandquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik claim Bolivia
Die doen enkel mee met het hard lopen. 3 atleten
Perfect tochquote:Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland
Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland
Primaquote:Op woensdag 20 april 2016 11:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je.
quote:Op woensdag 20 april 2016 12:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Deze mag vanzelfsprekend niet ontbreken hier.
Die had ik vier jaar geledenquote:Op woensdag 20 april 2016 12:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dank.
Hier voor de sfeer een impressie van de Malediven. Parelwitte stranden![]()
Shoot.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
Die had ik vier jaar geleden
Je bent vergeten mij in de OP te zetten![]()
Dat is ht lijflied van de sportexoot he?quote:Op woensdag 20 april 2016 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is weer even geleden dat ik die heb gehoord
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer postenquote:Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is ht lijflied van de sportexoot he?
Hoop ik ook ja.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer posten
Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer posten
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.
En Indonesi?
Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.
Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeftquote:Op woensdag 20 april 2016 13:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.
Akkoord.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft
Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooiquote:Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.
Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?quote:Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooi
Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft
Ik vind het lastig. Het is over het algemeen niet zo dat je denkt "omg iemand uit Uruguay, wat gaaf!!" zoals je wel kunt hebben bij iemand van de Marshall Eilanden of Vanuatu ofzo. Ik zou ook daar voor reserve gaan, vooralsnog in elk geval.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?
Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.
Jij?
Okay, dan uitgesloten tenzij persoonlijke affectie.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Ik denk dat dat bij best veel landen het geval kan zijn. Als hier ineens een in Nederland woonachtige Azeri langskomt die allerlei leuke info heeft uit de Azerbeidzjaanse media valt dat ook wel te accepteren natuurlijk, want anders zijn ook die sporters voor ons gewoon behoorlijk anoniem. Tenminste, zo denk ik eroverquote:Op woensdag 20 april 2016 14:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay, dan uitgesloten tenzij persoonlijke affectie.
Is dit voorlopig een duidelijke scheiding?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Dat denk ik welquote:Op woensdag 20 april 2016 14:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is dit voorlopig een duidelijke scheiding?
Sowieso niet: West-Europa, VS, Canada, Mexico, Australi, Nieuw-Zeeland, Japan, China, Zuid-Korea, Rusland.
Liefst niet: Brazili, Argentini, Cuba, Colombia, Zuid-Afrika, Azerbeidzjan, Iran. (niet echt westers maar toch wel grote sportlanden)
Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong.
Prima. En als iemand alle ins en outs van Pandelela Rinong en de aapjes in haar Borneose achtertuin wil delen, ook graag.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij best veel landen het geval kan zijn. Als hier ineens een in Nederland woonachtige Azeri langskomt die allerlei leuke info heeft uit de Azerbeidzjaanse media valt dat ook wel te accepteren natuurlijk, want anders zijn ook die sporters voor ons gewoon behoorlijk anoniem. Tenminste, zo denk ik erover
Ik weet echt zeker dat ik die naam in de afgelopen dagen ergens langs heb zien komen, maar ben even vergeten waarquote:Op woensdag 20 april 2016 14:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Prima. En als iemand alle ins en outs van Pandelela Rinong en de aapjes in haar Borneose achtertuin wil delen, ook graag.
Er zijn voor mij nog wel wat twijfelgevalletjes als bijvoorbeeld de Dominicaans Republiek en Trinidad & Tobago. Die winnen geregeld wel wat medailles in bijvoorbeeld atletiek en boksen, maar nooit echt superveel en vaak is het een long shot.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik weet echt zeker dat ik die naam in de afgelopen dagen ergens langs heb zien komen, maar ben even vergeten waar
Ik zou liever voor reserve gaan, maar heb ook weinig tegen toestaan in deze gevallenquote:Op woensdag 20 april 2016 14:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Er zijn voor mij nog wel wat twijfelgevalletjes als bijvoorbeeld de Dominicaans Republiek en Trinidad & Tobago. Die winnen geregeld wel wat medailles in bijvoorbeeld atletiek en boksen, maar nooit echt superveel en vaak is het een long shot.
Reserve, of gewoon toestaan?
Mwah, ik heb ook de Bahama's toegestaan. Dan neig ik toch naar gewoon toestaan.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou liever voor reserve gaan, maar heb ook weinig tegen toestaan in deze gevallen
quote:Op woensdag 20 april 2016 14:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwah, ik heb ook de Bahama's toegestaan. Dan neig ik toch naar gewoon toestaan.
Ik zal ook nog even voor de duidelijkheid Wit-Rusland en Oekraine bij de sowieso niet-landen zetten. Ze zijn namelijk niet West-Europees, maar wel te groot op sportvlak en niet obscuur genoeg.
Ook Noord-Korea trouwens.
Ik vind bij zo'n Dominicaanse Republiek het vaak ook een geval van toevallig een keer een topper hebben. Zo'n Felix Sanchez heeft een land als de DR eens in de zoveel jaar. Het is niet dat dat land ieder jaar een blik toppers opentrekt.quote:
Is ook wel zo inderdaad. DR is ook wel leuk natuurlijk, want die debuteren vooralsnog in maar liefst drie sporten en zijn daarin samen met Brazili koploper (maar Brazili kreeg die tickets, ongeveer, als gastland al - op wat voorwaarden na)quote:Op woensdag 20 april 2016 14:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind bij zo'n Dominicaanse Republiek het vaak ook een geval van toevallig een keer een topper hebben. Zo'n Felix Sanchez heeft een land als de DR eens in de zoveel jaar. Het is niet dat dat land ieder jaar een blik toppers opentrekt.
Zelfde met Oeganda en Stephen Kiprotich.
Wat doen we met Thailand? Altijd wel goed voor wat medailles met boksen en gewichtheffen.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is ook wel zo inderdaad. DR is ook wel leuk natuurlijk, want die debuteren vooralsnog in maar liefst drie sporten en zijn daarin samen met Brazili koploper (maar Brazili kreeg die tickets, ongeveer, als gastland al - op wat voorwaarden na)
Als het aan mij ligt, reservequote:Op woensdag 20 april 2016 17:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat doen we met Thailand? Altijd wel goed voor wat medailles met boksen en gewichtheffen.
Reserve of gewoon toestaan?
Zo uit m'n hoofd heeft Vietnam hooguit n of twee gewichtheffers die eventueel om prijzen mee kunnen doen. Ik zou Vietnam sowieso toestaan en Egypte misschien als reserve (misschien in de breedte toch niet echt exotisch..).quote:
Egypte laatste 3 OS medailles dus niet echt obscuurquote:
Dan zet ik Egypte en Thailand op de reservelijst.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:54 schreef komrad het volgende:
[..]
Egypte laatste 3 OS medailles dus niet echt obscuur
Vietnam 2x zilver in de geschiedenis (2000 en 2008), komt meer in de buurt
Ik twijfel ook nog over Taiwan, Tunesi en Mongoli. Zal ik die ook reserve zetten, want die hebben ook wel wat medailles gewonnen (judo en Mellouli bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 20 april 2016 18:54 schreef komrad het volgende:
[..]
Egypte laatste 3 OS medailles dus niet echt obscuur
Vietnam 2x zilver in de geschiedenis (2000 en 2008), komt meer in de buurt
eens dat is niet exotischquote:Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef Leatherface het volgende:
Marokko en Algerije wat mij betreft op de 'liever niet-lijst' omdat ze te succesvol zijn/waren op de middenafstanden in de atletiek.
Die grens is redelijk arbitrair. Een beetje gevoelsmatig. Je kunt daarbij pakken of die plakken recent zijn gewonnen.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef komrad het volgende:
waar ligt de grens ongeveer voor reserve want Taiwan staat op 21 medailles in de geschiedenis , rang 63
Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef komrad het volgende:
waar ligt de grens ongeveer voor reserve want Taiwan staat op 21 medailles in de geschiedenis , rang 63
ik zou zeggen >5 goud of >20 medailles is niet exotisch genoeg. Daaronder discussie?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die grens is redelijk arbitrair. Een beetje gevoelsmatig.
Mongoli heeft ook redelijk wat plakken bijvoorbeeld.
Taiwan dus liever niet-lijst? Evenals Marokko en Algerije?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.
Ik zou ze in principe alleen accepteren als iemand met echt persoonlijke roots in Taiwan het wilt (en dus goed op de hoogte is van de sporters en de media en dergelijken).
persoonlijke verbondenheid is neem ik aan toch altijd wel reden om geaccepteerd te worden zo lang het niet een top land is.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.
Ik zou ze in principe alleen accepteren als iemand met echt persoonlijke roots in Taiwan het wilt (en dus goed op de hoogte is van de sporters en de media en dergelijken).
voor die laatste 2 klinkt de reserve lijst wel goed.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Taiwan dus liever niet-lijst? Evenals Marokko en Algerije?
En waar plaatsen we Tunesi en Mongoli?
Tunesi is niet exotisch, Mongoli zou ik doen met goede redenenquote:Op woensdag 20 april 2016 19:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Taiwan dus liever niet-lijst? Evenals Marokko en Algerije?
En waar plaatsen we Tunesi en Mongoli?
Klopt, maar bij sommige landen kan het zijn dat dat eigenlijk de enige reden is. Mongoli bijvoorbeeld, want die zijn gewoon groot in meer dan n sport.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:07 schreef komrad het volgende:
[..]
persoonlijke verbondenheid is neem ik aan toch altijd wel reden om geaccepteerd te worden zo lang het niet een top land is.
Uhm, bij nader inzien dan Tunesi en Mongoli als 'liever niet'?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tunesi is niet exotisch, Mongoli zou ik doen met goede redenen
En Egypte dan ook liever niet toch?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:13 schreef heywoodu het volgende:
Edit:voor die laatste post, Tunesi liever niet en Mongoli eigenlijk ook niet
![]()
besef je wel dat jij van het gemiddeld exotisch land op sportgebied waarschijnlijk meer weet dan de gemiddelde user van een top25 landquote:Op woensdag 20 april 2016 19:13 schreef heywoodu het volgende:
Edit:voor die laatste post, Tunesi liever niet en Mongoli eigenlijk ook niet
![]()
quote:Op woensdag 20 april 2016 19:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En Egypte dan ook liever niet toch?
Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijnquote:Op woensdag 20 april 2016 19:16 schreef komrad het volgende:
[..]
besef je wel dat jij van het gemiddeld exotisch land op sportgebied waarschijnlijk meer weet dan de gemiddelde user van een top25 land
Ik heb nog een paar twijfelgevalletjes.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijn
Het leukste is natuurlijk als zoveel mogelijk echte exoten (Palau, Vanuatu, Kiribati, Bhutan etc) hier iemand hebben
ik weet van die eerste 3 niet eens waar het op de wereldkaart ongeveer ligtquote:Op woensdag 20 april 2016 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijn
Het leukste is natuurlijk als zoveel mogelijk echte exoten (Palau, Vanuatu, Kiribati, Bhutan etc) hier iemand hebben
Net als Palau en Kiribati/Kiribasquote:
Reservequote:Op woensdag 20 april 2016 19:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar twijfelgevalletjes.
Costa Rica, Panama, Venezuela.
Wel wat medailles gewonnen in bijvoorbeeld zwemmen en atletiek, maar nooit echt veel. Reserve?
Yep. Heb de definitie al aangepast (ik bedoelde Australi en Nieuw-Zeeland maar definieerde dat te breed met Oceani)quote:
Dan denk ik dat we een heel eind door de discussielanden heen zijn, toch? Of heb jij er nog?quote:
Sri Lanka kan ook wel joh, hebben we lekker onschrijfbare namen in het topicquote:Op woensdag 20 april 2016 19:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we een heel eind door de discussielanden heen zijn, toch? Of heb jij er nog?
Heel misschien een Sri Lanka nog. Cricketgrootmacht, maar wat hebben die nou op de Spelen gewonnen?
quote:Op woensdag 20 april 2016 19:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sri Lanka kan ook wel joh, hebben we lekker onschrijfbare namen in het topic
Dat denk ik ook inderdaad, er zijn veel exotischere landen in Afrikaquote:Op woensdag 20 april 2016 19:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nigeria, Ghana en Kameroen nog vergeten? Reserve maar?
Nigeria en Kameroen hebben wel het olympisch voetbaltoernooi gewonnen en een sporadische atletiekmedaille. Maar het zijn ook niet echt structurele top 25-landen zoals zo'n Kazachstan en Iran wel zijn.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat denk ik ook inderdaad, er zijn veel exotischere landen in Afrika
Kameroen reserve, Nigeria liever niet? Hebben ook best de nodige deelnemers in de atletiek, zoals een Blessing Okagbare of een stel rappe Amerikanen die voor hun zijn gaan sprinten.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nigeria en Kameroen hebben wel het olympisch voetbaltoernooi gewonnen en een sporadische atletiekmedaille. Maar het zijn ook niet echt structurele top 25-landen zoals zo'n Kazachstan en Iran wel zijn.
Toch gewoon reserve dan?
Okay.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kameroen reserve, Nigeria liever niet? Hebben ook best de nodige deelnemers in de atletiek, zoals een Blessing Okagbare of een stel rappe Amerikanen die voor hun zijn gaan sprinten.
Heb je nog discussielanden?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kameroen reserve, Nigeria liever niet? Hebben ook best de nodige deelnemers in de atletiek, zoals een Blessing Okagbare of een stel rappe Amerikanen die voor hun zijn gaan sprinten.
Volgens mij nietquote:
quote:Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay, dan zijn mijn uitsluitingsgronden (of juist goedkeuring) definitief.
Dit zijn de lijsten dan:quote:Op woensdag 20 april 2016 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Ik heb overigens een Engelse versie van dit topic geopend op het Totallympics-forum, hier, dus als iemand moeite heeft om info te vinden over zijn of haar gekozen land is het misschien de moeite waard om daar te kijken of er nog wat te vinden valt
quote:Op woensdag 20 april 2016 19:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dit zijn de lijsten dan:
Sowieso niet: West-Europese landen (dus ook kleintjes als Luxemburg en Liechtenstein) uitgesloten zijn, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazili, Canada, Australi en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekrane, Noord-Korea en Wit-Rusland
Liefst niet: Algerije, Argentini, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgi, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongoli, Tunesi, Taiwan, Nigeria, en Kazachstan.
Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong, Indonesi, India, Indonesi, VAE, Qatar, Bahrein, Thailand, Costa Rica, Panama, Chila, Ghana, Kameroen, Venezuela, Uruguay.
Ik heb Golfstaten nog effe gespecificeerd tot de VAE, Qatar en Bahrein.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Ik heb overigens een Engelse versie van dit topic geopend op het Totallympics-forum, hier, dus als iemand moeite heeft om info te vinden over zijn of haar gekozen land is het misschien de moeite waard om daar te kijken of er nog wat te vinden valt
Klopt, Koeweit kan alleen kleiduifschieten en dan houdt het wel opquote:Op woensdag 20 april 2016 19:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb Golfstaten nog effe gespecificeerd tot de VAE, Qatar en Bahrein.
Oman vind ik best kunnen, en Koeweit. Die winnen eigenlijk nooit veel.
Mooi werkje altijd, die landen toetsen.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, Koeweit kan alleen kleiduifschieten en dan houdt het wel op
Onderdeel van het maandenlange voorspelquote:Op woensdag 20 april 2016 20:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mooi werkje altijd, die landen toetsen.
Dat klopt wel ja.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onderdeel van het maandenlange voorspel
We hebben nu heel de globe in twee middagjes langs de olympische meetlat gelegd.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onderdeel van het maandenlange voorspel
Tijd voor een nieuw projectquote:Op woensdag 20 april 2016 20:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
We hebben nu heel de globe in twee middagjes langs de olympische meetlat gelegd.
een Fok! Sport voorspelling voor alle medaillewinnaarsquote:
Vind ik een beetje makkelijk, dat soort uitspraken.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:47 schreef heywoodu het volgende:
Via de Braziliaanse zwemmer Cesar Cielo, die zich niet heeft geplaatst, kwam ik uit bij "Karma is a bitch" en wat blijkt? Karma is de naam van de beste Bhutanese boogschutdame op het moment
Karma gaat vlammen in Rio
Via positieve tests.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vind ik een beetje makkelijk, dat soort uitspraken.
Hoe kunnen wij als internetridders nu weten wat Cielo zichzelf wel en niet toediende?
Trinidad is ook wel een beetje cheaten als je Ato Boldon tot je beschikking hebt.quote:Op maandag 18 april 2016 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..
Die is toch al lang gestopt.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Trinidad is ook wel een beetje cheaten als je Ato Boldon tot je beschikking hebt.
Ha ha ha.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:47 schreef heywoodu het volgende:
Via de Braziliaanse zwemmer Cesar Cielo, die zich niet heeft geplaatst, kwam ik uit bij "Karma is a bitch" en wat blijkt? Karma is de naam van de beste Bhutanese boogschutdame op het moment
Karma gaat vlammen in Rio
Slecht nieuws, er doet maar n Nepalees (man) mee aan het Aziatisch kampioenschap gewichtheffen dat vandaag begint en dus wordt plaatsing daar wel heel moeilijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
En met judo gaat het ook niet lukken. Op de lijst die gebruikt wordt voor plaatsing voor de OS staat de Nepalese op plek 160 terwijl er na de top 22 slechts 2 plaatsen voor Azi zijn.quote:Op zondag 24 april 2016 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Slecht nieuws, er doet maar n Nepalees (man) mee aan het Aziatisch kampioenschap gewichtheffen dat vandaag begint en dus wordt plaatsing daar wel heel moeilijk.
Zimbabwe is goedgekeurd.quote:Op zondag 24 april 2016 21:09 schreef Felagund het volgende:
Mag Zimbabwe? Die hebben dan wel Coventry, maar het lijkt mij sterk dat die nog iets gaan winnen.
Als alternatief wil ik ook wel Botswana nemen.
quote:Vanuatu also positioned itself in a good position to get a tripartite quota. His time was much more respectable relative to Sri Lanka's female athlete.
Ja.quote:Op maandag 25 april 2016 22:14 schreef Pepersaus het volgende:
Mag ik, net als in Sochi, Paraguay adopteren?
Je staat genoteerdquote:
De Bahama's hebben op de 4x400m altijd wel kansen, maar vooral Shaunae Miller bij de vrouwen 400m heeft een meer dan realistische medaillekans. Bermuda heeft een sterke triatlete die op het moment zelfs aan de leiding gaat in de World Triathlon Series - wellicht een wat vertekend beeld doordat niet iedereen overal piekt, maar ze is wel degelijk goed.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:18 schreef Nielsch het volgende:
Wat zijn de medaillekansen van de nu gekozen landen? (West-)Samoa (tong80) is absoluut geen favoriet voor een medaille bij rugby sevens, maar indien ze een heel goed weekend hebben zouden ze zo maar een outsider voor bijvoorbeeld brons kunnen zijn.
Het zal wachten zijn op de nodige atletiekwedstrijden in Afrika denk ik. Daar zal je sprinter een tijd neer moeten zettenquote:Op zondag 1 mei 2016 10:51 schreef komrad het volgende:
Ik kan nog steeds niets vinden over de deelname van Swaziland![]()
Heb jij informatie heywoodu?
was aan het googlen en daar kwam ik een artikeltje tegen dat ze vol goede moed vertrokken en ze voor volk en vaderland zich gingen kwalificeren. Dat viel dus een beetje tegenquote:Op zondag 1 mei 2016 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zal wachten zijn op de nodige atletiekwedstrijden in Afrika denk ik. Daar zal je sprinter een tijd neer moeten zetten![]()
Of ze ergens in aanmerking komen voor een tripartite quota weet ik zo niet. Niet in taekwondo in elk geval lijkt me, daar verloren de drie Swazilanders op het OKT allemaal in hun eerste wedstrijd.
quote:Op zondag 1 mei 2016 11:24 schreef komrad het volgende:
[..]
was aan het googlen en daar kwam ik een artikeltje tegen dat ze vol goede moed vertrokken en ze voor volk en vaderland zich gingen kwalificeren. Dat viel dus een beetje tegen
Er is bijna niets te vinden, pagina 2 van google gaat al over London en de website van het Olympisch comit is ook nog steeds niet aangepast dus niets over Rio behalve een link naar de website van de organisatie.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over de taekwondokas? Sowieso is dat wat vaag in Afrika. Ik las op een site uit Malawi dat ze (Malawi) twee wildcards hadden gekregen, maar daar klopte geen hout van
Neemt contact op met hun NOC en post de eventuele reactie hier in het topicquote:Op zondag 1 mei 2016 11:27 schreef komrad het volgende:
[..]
Er is bijna niets te vinden, pagina 2 van google gaat al over London en de website van het Olympisch comit is ook nog steeds niet aangepast dus niets over Rio behalve een link naar de website van de organisatie.
en ja over taekwondo: http://www.times.co.sz/sp(...)fy-for-olympics.html
quote:
quote:Op zaterdag 30 april 2016 23:36 schreef vaduz het volgende:
Ik zou bij deze graag Litouwen willen adopteren.
Monaco mag denk ik wel...quote:Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Arth_NL het volgende:
Monaco zal wel te West-Europees zijn om te kiezen, vrees ik? :$
Zou ik dan Tonga weer mogen, net als vier jaar geleden?
quote:
quote:Ze komen erop neer dat West-Europese landen (dus ook kleintjes als Luxemburg en Liechtenstein) uitgesloten zijn
Dan roep ik de hulp van Leatherface even in, ik weet niet of Litouwen een geldige keuze is met natuurlijk de nodige toppers in diverse sporten..quote:
Het is een EU-land dus eigenlijk niet. Maar als hier een Litouwer rondloopt die echt alle ins en outs kan delen van de zevenkampster die in Londen goud won, dan wil ik het op zich door de vingers zien. Litouwen is nu ook weer geen Duitsland.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan roep ik de hulp van Leatherface even in, ik weet niet of Litouwen een geldige keuze is met natuurlijk de nodige toppers in diverse sporten..
Heb je een persoonlijke band met Litouwen?
In dat geval kan ik er ook wel mee akkoord gaan ja, maar als er verder geen andere band is dan "ik vind Litouwen wel leuk" liever nietquote:Op maandag 2 mei 2016 11:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is een EU-land dus eigenlijk niet. Maar als hier een Litouwer rondloopt die echt alle ins en outs kan delen van de zevenkampster die in Londen goud won, dan wil ik het op zich door de vingers zien. Litouwen is nu ook weer geen Duitsland.
Tonga mag zonder meer.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Arth_NL het volgende:
Monaco zal wel te West-Europees zijn om te kiezen, vrees ik? :$
Zou ik dan Tonga weer mogen, net als vier jaar geleden?
quote:Op maandag 2 mei 2016 11:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is een EU-land dus eigenlijk niet.
Eigenlijk moet het inderdaad de EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:30 schreef vaduz het volgende:
[..]Pas dan gelijk de OP aan in alle EU-landen i.p.v. West-Europa.
Dat kan hijquote:Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Eigenlijk moet het inderdaad de EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi zijn.
Kan wellicht heywoodu dit nog even aanpassen?
Misschien dat ik dan maar fan van Albanie ga worden.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Eigenlijk moet het inderdaad de EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi zijn.
Kan wellicht heywoodu dit nog even aanpassen?
quote:Op maandag 2 mei 2016 21:16 schreef vaduz het volgende:
[..]
Misschien dat ik dan maar fan van Albanie ga worden.
Ik twijfel of we alsnog niet Bahamas en Trinidad & Tobago aan de reservelijst moeten toevoegen. Die hebben toch wel wat atletiekmedailles gewonnen. Denk aan zo'n Ato Boldon en Debby Ferguson. Echt klein zijn ze niet. Als Costa Rica erop gaat moeten die landen er denk ik toch ook wel op.quote:
Mee eensquote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik twijfel of we alsnog niet Bahamas en Trinidad & Tobago aan de reservelijst moeten toevoegen. Die hebben toch wel wat atletiekmedailles gewonnen. Denk aan zo'n Ato Boldon en Debby Ferguson. Echt klein zijn ze niet. Als Costa Rica erop gaat moeten die landen er denk ik toch ook wel op.
Nou vooruitquote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay, zullen we vaduz belonen met zijn spitsvondigheid en hem Albani toekennen?
Je gaat er maar gewoon naartoe, "want een beetje googelen naar info is niet goed genoeg"?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:58 schreef Leatherface het volgende:
Nu hebben we denk ik alles wel besproken.
Ik wacht intussen op de definitieve tickets voor De Malediven en ga dan een mooie ode aan dit eilandenstaatje schrijven.
Die ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je gaat er maar gewoon naartoe, "want een beetje googelen naar info is niet goed genoeg"?
Edit: Ah, hun olympische startbewijzen, die tickets![]()
Check wie een wildcard heeft gekregen voor het taekwondoquote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
niet Swazilandquote:Op donderdag 5 mei 2016 15:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Check wie een wildcard heeft gekregen voor het taekwondo
http://mastkd.com/2016/05(...)-card-para-rio-2016/
Die hadden inderdaad wel een kans daar, maar het zou goed kunnen dat ze geen aanvraag voor een wildcard gedaan hebbenquote:
quote:Op donderdag 5 mei 2016 15:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Check wie een wildcard heeft gekregen voor het taekwondo
http://mastkd.com/2016/05(...)-card-para-rio-2016/
Om te beginnen hebben ze alvast een mooi handbalteam bij elkaar gekocht, wat Nigeriaantjes en andere Afrikaantjes in de atletiek plus wat Russische of andere ex-Sovjetworstelaars erbij kopen en je hebt toch al een mooi team hoorquote:Op zondag 8 mei 2016 20:46 schreef DeeBee het volgende:
Ik wilde Qatar kiezen omdat ik er nu woon en 'pride in Qatar' een van de kernwaarden van m'n werkgever is.Maar ik zag dat ze al vakkundig op de reservelijst waren geplaatst door de jury.
Wel maar 4 medailles in de geschiedenis, maar helaas ook wel weer een hele hoop import-atleten. Ben heel benieuwd hoe de kranten hier verslag doen van evt. medailles, want het is altijd lachwekkende propaganda in de kranten als ze wat winnen of goed doen.
Ik wacht nog wel even af of denk nog even na over andere exoten, ook moet ik nog even zien hoeveel Qatari's zich al geplaatst hebben...
vrees dat ik ook een backup nodig ga hebbenquote:Op zondag 8 mei 2016 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Maar als je het in de Arabische hoek wilt zoeken zou ik bijvoorbeeld Yemen of Oman voorstellen. Met laatstgenoemde heb je nog een prima sprinter ook
Nee joh, die krijgen echt wel een wildcard ergensquote:Op zondag 8 mei 2016 21:55 schreef komrad het volgende:
[..]
vrees dat ik ook een backup nodig ga hebben
als dat Olympisch Comit iemand heeft om een wildcard aan te vragenquote:Op zondag 8 mei 2016 21:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, die krijgen echt wel een wildcard ergens
Ik zal het eens navragen op Totallympics, daar zit vast wel iemand die een Swazilandse weetikveelwatvoorsporter in gedachten heeft die in aanmerking komtquote:Op zondag 8 mei 2016 21:57 schreef komrad het volgende:
[..]
als dat Olympisch Comit iemand heeft om een wildcard aan te vragen
geen enkel teken van leven daar
dank je! heb je alvast een leuk ander exotisch land in de aanbieding als backup?quote:Op zondag 8 mei 2016 22:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zal het eens navragen op Totallympics, daar zit vast wel iemand die een Swazilandse weetikveelwatvoorsporter in gedachten heeft die in aanmerking komt
Het antwoord was dat Swaziland vermoedelijk alleen in het judo kans maakt op een tripartite plekjequote:Op maandag 9 mei 2016 22:04 schreef komrad het volgende:
[..]
dank je! heb je alvast een leuk ander exotisch land in de aanbieding als backup?
als er iemand is die de goede formulieren invult. Vraag me af of dat olympisch comit wel functioneert. Ik hoop natuurlijk dat ze meedoenquote:Op maandag 9 mei 2016 22:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het antwoord was dat Swaziland vermoedelijk alleen in het judo kans maakt op een tripartite plekje
Verder gaan ze echt wel meedoen, in het atletiek en zwemmen mag elk land als het goed is sowieso iemand sturen
Ik geef ze 99,99% kans dat ze meedoen, zoals sinds 1984 elke keer het geval isquote:Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef komrad het volgende:
[..]
als er iemand is die de goede formulieren invult. Vraag me af of dat olympisch comit wel functioneert. Ik hoop natuurlijk dat ze meedoen
ik hoopte op contact met het OC zodat het leuker wordt er over te berichten. Grote kans dat het straks marginaal qua nieuws zal zijnquote:Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik geef ze 99,99% kans dat ze meedoen, zoals sinds 1984 elke keer het geval is
Er gaat gewoon een atleet meedoen, wellicht een zwemmer en misschien dan een judoka.
Dan moet je Swazilandse media zoekenquote:Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef komrad het volgende:
[..]
ik hoopte op contact met het OC zodat het leuker wordt er over te berichten. Grote kans dat het straks marginaal qua nieuws zal zijn
the swaziland national sport council is onderdeel van het ministerie van sport. Laatste nieuwsbericht gaat over een olympic run day uit 2006quote:
Dat mag denk ik welquote:
Oman en Jemen zijn zeker exotisch genoeg. Koeweit mag ook. En SA ook.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Maar als je het in de Arabische hoek wilt zoeken zou ik bijvoorbeeld Yemen of Oman voorstellen. Met laatstgenoemde heb je nog een prima sprinter ook
Akkoord.quote:Op zondag 8 mei 2016 22:14 schreef ErwinDikkie het volgende:
Is Brunei al geclaimed? Of is het te klein?
Uiteraardquote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:43 schreef Blik het volgende:
Ik wil graag Eritrea adopteren, indien mogelijk
En regerend wereldkampioen in de atletiek ook nog net nietquote:Op woensdag 11 mei 2016 09:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is uiteraard goedgekeurd. En Tekhlehaimanot diskwalificeert ze nog niet als exotisch.
Gekozen voor het wielrennen, jij snapt 'emquote:Op woensdag 11 mei 2016 09:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is uiteraard goedgekeurd. En Tekhlehaimanot diskwalificeert ze nog niet als exotisch.
Je zoekt informatie over de deelnemers, volgt ze tijdens de weg naar de Spelen en op de Spelen zelf en post hier hoe het met ze gaat. Het leukste is het natuurlijk als je er wat stukjes uit de lokale media bij kunt halen, of de nodige tweets/Facebookposts etc hier kunt postenquote:Op woensdag 11 mei 2016 14:37 schreef wuuht het volgende:
En wat gebeurt er dan als ik een land "kies"????
dan ga je op zoek, vind je niets en raak je gefrustreerdquote:Op woensdag 11 mei 2016 14:37 schreef wuuht het volgende:
En wat gebeurt er dan als ik een land "kies"????
Das een goede inderdaad, wordt bijgehouden door de Canadese TheArt op Totallympics (ook zo iemand die van alles veel te veel weetquote:Op woensdag 11 mei 2016 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kwam deze blog nog tegen. https://olympicqualifiers.wordpress.com/
Dat zijn wel hippe wildcards.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Wildcards in het roeien zijn verdeeld: Togo (vrouwen), Libi en Vanuatu (mannen)
quote:
geweldigquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Wildcards in het roeien zijn verdeeld: Togo (vrouwen), Libi en Vanuatu (mannen)
Samoaquote:
Kunnen we een verslag op locatie verwachten?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb bij de winterspelen Bermuda al eens geadopteerd, deze zomer wil ik weer voor ze gaan juichen. Twee jaar geleden was er maar n deelnemer, nu hebben ze er minstens 4.
quote:The Bermuda Olympic Association will announce the island’s team for the Olympics at Gosling’s Wine Cellar on Thursday, June 23.
Guatemala mag ja.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Guatemala nog vrij? Anders Djibouti als dat nog vrij is.
Twijfelde of die zou mogen ivm Barrondo maar goed dat is ook weer net niet een van de topfavorieten.quote:
Ik ben nu al fan van jouw keuze en hoop dat jij ook volop mee gaat posten tijdens 4 uur 50km snelwandelgenot.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sowieso zijn het absolute snelwandelgoden, daarom genieten we allemaal van dit prachtige land.
Voeg jij hem dan ook even toe aan het overzicht in de OP?quote:Op maandag 23 mei 2016 14:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben nu al fan van jouw keuze en hoop dat jij ook volop mee gaat posten tijdens 4 uur 50km snelwandelgenot.
Nou, vooruit.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Voeg jij hem dan ook even toe aan het overzicht in de OP?
Blij dat je dat niet van mij verwacht.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben nu al fan van jouw keuze en hoop dat jij ook volop mee gaat posten tijdens 4 uur 50km snelwandelgenot.
Aangezien Bolivianen niks anders kunnen dan racquetball spelen en snelwandelen en racquetball niet op het olympisch programma staat verwacht ik dat wel degelijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blij dat je dat niet van mij verwacht.
Dat wordt groot koffie inslaanquote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aangezien Bolivianen niks anders kunnen dan racquetball spelen en snelwandelen en racquetball niet op het olympisch programma staat verwacht ik dat wel degelijk.
Precies, en dan moet je vaak nog 2 uur.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wordt groot koffie inslaan
Niet dat dat nog niet de bedoeling was, regelmatig tot 4:00 tv kijken gaat je opbreken.
Er gaan sporten door tot na 0:00 daarquote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, en dan moet je vaak nog 2 uur.
Tot na 20:00? Dat lijkt me welquote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er gaan sporten door tot na 20:00 daar
Not ninja enough...quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tot na 20:00? Dat lijkt me wel
Als er tot middernacht wat gebeurt is het hier al 5 uur 's ochtends he
De Britse of de Amerikaanse?quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil graag de Maagdeneilanden (Virgin Islands) adopteren
De Amerikaansequote:
Die is al bezetquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:39 schreef Fatoeman het volgende:
Haha, er blijven weinig landen over.
Ik ga voor Saint Vincent en de Grenadines
In de OP staat het overzichtquote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:19 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Dan weet ik niet welke ik moet adopteren![]()
Angola al bezet?
quote:
StKitts and Nevis heeft ook zo'n toffe naam. Dat was althans de reden dat ik voor St Vincent and the Grenadines gingquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:39 schreef Fatoeman het volgende:
Haha, er blijven weinig landen over.
Ik ga voor Saint Vincent en de Grenadines
Geen enkel ander land heeft een naam dat zoveel op een foute reggaeband lijkt inderdaadquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
StKitts and Nevis heeft ook zo'n toffe naam. Dat was althans de reden dat ik voor St Vincent and the Grenadines ging
Jij snapt het!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen enkel ander land heeft een naam dat zoveel op een foute reggaeband lijkt inderdaad
quote:Op maandag 16 mei 2016 10:01 schreef heywoodu het volgende:
JUICHEN![]()
![]()
Kunzang Lenchen heeft namens Bhutan een wildcard gekregen met het 10 meter luchtgeweer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |