abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161516648
Het is stilaan traditie tijdens de Olympische Spelen: het supporter zijn van een exotisch land. Je kunt vurig een obscuur Sovjet-republiekje als Kirgizi aanmoedigen, of een eiland met parelwitte stranden in de Stille Zuidzee of de Caraben van het kaliber Tuvalu. Een leuk Afrikaans of Latijns-Amerikaans land is ook van harte welkom, evenals een groot aantal minder sportief succesvolle oosterse landen. :)

Exotisch is een begrip dat voor discussie vatbaar is, je kunt het aan culturele en geografische eigenschappen afmeten, maar het ook zien in de context van sport (weinig deelnemers en eremetaal). Om een schifting te kunnen maken hanteren we hier enkele criteria.

Die zijn grofweg hetzelfde als in Londen. Ze komen erop neer dat landen als de EU-landen + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi uitgesloten zijn, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazili, Canada, Australi en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekrane, Noord-Korea en Wit-Rusland vallen niet in de groep van exotische landen. Verder uitgesloten: Jamaica, Kenia en Ethiopi vanwege de vele favorieten in de atletiek. Deze landen vallen in de categorie 'sowieso niet'. Ze zijn te nadrukkelijk westers of een sportieve (Olympische) reus.

Liefst ook geen Algerije, Argentini, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgi, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongoli, Tunesi, Taiwan, Nigeria en Kazachstan, omdat die landen altijd wel een pak medailles winnen en buiten de Spelen om zichtbare sportlanden zijn. Dat maakt ze op sportgebied geen exoten. Ze zijn dan weliswaar exotisch in de trant van niet-westers, maar simpelweg te goed als sportland. Echter, als iemand een persoonlijke band heeft met een van die landen en leuke informatie over bepaalde deelnemers kan delen, kan het mijns inziens wel. Dat voegt dan wat toe aan deze reeks. :)

Om er een beetje duiding aan te geven is er een grens van circa 50 deelnemers die een maat geeft van de grootte van het land op sportvlak. Dat is geen hele harde grens, en ook niet bij iedere aanvraag wordt het land aan deze deelnemersgrens getoetst. In het geval van twijfel kan dat wel gebeuren. Als zo'n beetje alle leuke landen al vergeven zijn, mag van mij best een land met 53 olympirs worden gekozen. Het is ook niet het enige of sterkste argument, want het aantal gewonnen medailles weegt bijvoorbeeld ook mee. :)

Kies het liefst ook een land zonder uitgesproken medaillefavoriet, maar daar mag wanneer de spoeling dun wordt wel enigszins mee geschipperd worden. Een land als Fiji mag best van wel in het geval van nood, ondanks het feit dat het een kanshebber is in het rugbytoernooi. Pakweg Maleisi mag bij schaarste ook, ondanks favorieten bij het badminton. Deze landen plaats ik dan op de reservelijst, evenals bijvoorbeeld stadstaten als Singapore en Hong Kong (die wat kanshebbers/outsiders hebben in bijvoorbeeld tafeltennis en baanwielrennen). En ook de golfstaten Qatar, Verenigde Arabische Emiraten en Bahrein gaan op de reservelijst (Oman en Koeweit mogen van mij wel). Evenals ook India, Indonesi, Thailand, Costa Rica, Chili, Panama, Ghana, Kameroen, Venezuela en Uruguay, die zich buiten de Spelen om in bepaalde sporten (tot op zekere hoogte) onderscheiden maar nooit echt veel eremetaal halen.

Zoals eerder gezegd, heeft iemand een persoonlijk moverende reden om Suriname of Maleisi te kiezen, mag dat worden geopperd, ook al staat zo'n land op de reservelijst of de 'liever niet-lijst'. Al is het maar omdat iemand de aapjes op Borneo zo lief vindt. O+ Maar dan wel een land dat toch enigszins als exotisch/onbekend kan worden gezien, in de trant van Georgi of Oezbekistan. Geen Canada of soortgelijke staten dus. Ze kunnen dus wl gekozen worden van de reservelijst of de 'liefst niet-lijst' maar nt uit de lijst van landen die sowieso niet mogen. Kies je voor een land om persoonlijke redenen, dan is wat meer achtergrondinfo over bepaalde deelnemers leuk, want het geeft dit topic kleur. Heeft iemand dus toegang tot bepaalde nieuwsbronnen uit die landen, omdat hij/zij de taal machtig is dan zijn die aanvullingen zeer welkom. :)

Voor de duidelijkheid nog eens de volledige lijstjes

Sowieso niet: EU-landen + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazili, Canada, Australi en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekrane, Noord-Korea en Wit-Rusland. Evenals ook atletiekgrootmachten Kenia, Ethiopi en Jamaica.

Liefst niet: Algerije, Argentini, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgi, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongoli, Tunesi, Taiwan, Nigeria en Kazachstan. (enkel te kiezen bij persoonlijke binding of sterke affiniteit met deze landen)

Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong, India, Indonesi, VAE, Qatar, Bahrein, Thailand, Costa Rica, Panama, Chili, Ghana, Kameroen, Venezuela, Uruguay, Bahama's, Trinidad & Tobago. (te kiezen wanneer de spoeling erg dun wordt qua cht exotische staten)

Alle landen die niet op deze lijstjes staan, mogen zonder meer gekozen worden. :)

Ik kies zelf voor de De Malediven. O+

quote:
Lijst gekozen landen:

Leatherface: De Malediven
franklop: Cook Islands
Ferdii - Bahama's
roos85 - Namibi
Aguero - Saint Lucia
komrad - Swaziland
MrBanaan1 - Madagascar
Nielsch - Vanuatu
heywoodu - Bhutan
Sasquatsch - Nepal
PippenScottie - Aruba
hh38 - Bermuda
tong80 - Samoa
Nattekat - Bolivia
Mani89 - Antigua en Barbuda
Felagund - Zimbabwe
Pepersaus - Paraguay
zorro28 - Dominica
Arth_NL - Tonga
ijs_beer - Sri Lanka
vaduz - Albani
Kopiko - Belize
ErwinDikkie - Brunei
lyrsewiete - El Salvador
Blik - Eritrea
Lucky_Strike - St Vincent and the Grenadines
rajknier - Lesotho
Coppi - Oeganda
Mexicanobakker - Guatemala
TheVulture - Amerikaanse Maagdeneilanden
Fatoeman - Angola

[ Bericht 43% gewijzigd door heywoodu op 27-05-2016 11:49:31 ]
pi_161516880
Bij de vorige Spelen had ik IJsland. Dit keer nog maar over nadenken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:21:00 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_161516955
Ik zou sommige criteria wel een beetje aanscherpen..
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk }:|

Vorige keer kon bijvoorbeeld gekozen worden voor Iran of Kazakhstan volgens mij, maar dat zijn gewoon landen waar je echt wel een rijtje medailles van mag verwachten omdat ze gewoon heel groot zijn in bepaalde sporten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161516984
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk }:|
Okay, dan zet ik een Fiji wel reserve. En ook een land als Grenada dan. Eventueel mogen ze worden gekozen als de spoeling dun wordt. :)
pi_161517042
Heb jij al een keus gemaakt, Heywoodu?
pi_161517059
OS / Wees hier fan van een exotisch land
Topic van de vorige Zomerspelen
pi_161517067
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 11:25 schreef franklop het volgende:
OS / Wees hier fan van een exotisch land
Topic van de vorige Zomerspelen
Dank, voor referentie uitstekend. :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:26:26 #8
284411 crew  heywoodu
pi_161517096
Deze landen hebben op het moment overigens meer dan 50 quotaplaatsen binnengehaald:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_161517113
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:

Vorige keer kon bijvoorbeeld gekozen worden voor Iran of Kazakhstan volgens mij, maar dat zijn gewoon landen waar je echt wel een rijtje medailles van mag verwachten omdat ze gewoon heel groot zijn in bepaalde sporten.
Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:27:49 #10
284411 crew  heywoodu
pi_161517136
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Heb jij al een keus gemaakt, Heywoodu?
Nee, maar ik wil voor een land gaan waarvan de deelnemers wel op n hand te tellen zijn. Maakt het ook makkelijker om bij te houden :+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:30:07 #11
284411 crew  heywoodu
pi_161517202
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?
Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebben :P
pi_161517252
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebben :P
Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)

En als je het over stadstaatjes hebt: Singapore dan ook reserve, want kansrijk met tafeltennis. De Emiraten, Qatar en Bahrein wat mij betreft ook op de reservelijst.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:34:42 #13
284411 crew  heywoodu
pi_161517299
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)

En als je het over stadstaatjes hebt: Singapore dan ook reserve, want kansrijk met tafeltennis. De Emiraten, Qatar en Bahrein wat mij betreft ook op de reservelijst.
Mee eens :Y

Ik denk dat er zeker 100 landen zijn die normaal gesproken nauwelijks tot geen medaillekans hebben, dus het zou leuk zijn als juist dat soort landen eerst "op" zijn :P
pi_161517304
Ik ga voor de Cook Islands . Zie nog geen namen bij hun quota plekken staan, maar zullen vast wel worden ingevuld. Ben er ooit in de buurt op vakantie geweest, maar Nieuw-Zeeland mag ik dan weer niet kiezen :'(
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:39:11 #15
284411 crew  heywoodu
pi_161517411
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef franklop het volgende:
Ik ga voor de Cook Islands . Zie nog geen namen bij hun quota plekken staan, maar zullen vast wel worden ingevuld. Ben er ooit in de buurt op vakantie geweest, maar Nieuw-Zeeland mag ik dan weer niet kiezen :'(
Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL) :D

Beetje net als Guam in het mountainbiken :Y
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 april 2016 @ 11:40:26 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161517441
Ik geef vanmiddag als een mooie lijst bekend is wel een draai aan het rad der landen :z
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161517470
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL) :D

Beetje net als Guam in het mountainbiken :Y
Klopt ja, dat las ik ook :) Ook 2 startplekken bij het zeilen. Benieuwd of er nog andere sporten bijkomen.
pi_161524008
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mee eens :Y

Ik denk dat er zeker 100 landen zijn die normaal gesproken nauwelijks tot geen medaillekans hebben, dus het zou leuk zijn als juist dat soort landen eerst "op" zijn :P
Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:20:04 #19
284411 crew  heywoodu
pi_161524386
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?
Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportland :P
pi_161524420
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportland :P
Ok. :)

Mexico, Bahamas, Trinidad & Tobago? Ook uitsluiten?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:26:43 #21
284411 crew  heywoodu
pi_161524540
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ok. :)

Mexico, Bahamas, Trinidad & Tobago? Ook uitsluiten?
Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..
pi_161524579
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..
Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:31:50 #23
284411 crew  heywoodu
pi_161524656
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.
Oh ja, Walcott :o

Het handigst is denk ik om alvast een lijst te maken met landen die sowieso mogen?
pi_161524922
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh ja, Walcott :o

Het handigst is denk ik om alvast een lijst te maken met landen die sowieso mogen?
Dat zijn er nogal wat. :) Ik ga ermee aan de slag.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:48:37 #25
284411 crew  heywoodu
pi_161525115
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat zijn er nogal wat. :) Ik ga ermee aan de slag.
Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ik :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:49:19 #26
284411 crew  heywoodu
pi_161525138
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd :+
pi_161525161
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd :+
D'Accord.
pi_161525186
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ik :P
Als er persoonlijk moverende redenen zijn mag dat wel ja. :)
pi_161532706
Mag ik de Bahama's kiezen? :P
hardcoholic
pi_161533051
Mag ik Namibi?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_161533731
Vier jaar geleden had ik Saint Lucia en omdat ik uiteraard alle Luciaanse atleten de afgelopen vier jaar intensief gevolgd heb zal ik ze ook in Rio ondersteunen.
Citius, Altius, Fortius.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 21:49:16 #32
284411 crew  heywoodu
pi_161534665
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 20:59 schreef Ferdii het volgende:
Mits Chris Brown een mooie ode krijgt _O_
pi_161534775
quote:
99s.gif Op maandag 18 april 2016 21:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mits Chris Brown een mooie ode krijgt _O_
Yeah, Yeah, Yeah
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 21:55:24 #34
284411 crew  heywoodu
pi_161534985
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 21:51 schreef roos85 het volgende:

[..]

Yeah, Yeah, Yeah
De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.
pi_161536105
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
niet akkoord :N :P
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_161536757
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen :'). In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:37:39 #37
284411 crew  heywoodu
pi_161536989
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer mee :+

Mocht je trouwens nog een naam willen om info over te zoeken: wat kwalificatie betreft moeten ze het hebben van Sibusiso Matsenjwa (of wildcards) :)
pi_161537303
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer mee :+

Mocht je trouwens nog een naam willen om info over te zoeken: wat kwalificatie betreft moeten ze het hebben van Sibusiso Matsenjwa (of wildcards) :)
SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
http://www.socga.org.sz/index.php
http://www.times.co.sz/sp(...)ic-scholarships.html

ik ga er van uit dat de atleten met een scholarship wel een wildcard krijgen als ze geen directe kwalificatie halen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:46:29 #39
284411 crew  heywoodu
pi_161537360
Leatherface, bedoel je niet "de VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland" in plaats van alle landen uit Noord-Amerika en Oceani? :P
pi_161537427
Nieuw Caledoni
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:48:50 #41
284411 crew  heywoodu
pi_161537449
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:44 schreef komrad het volgende:

[..]

SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
http://www.socga.org.sz/index.php
http://www.times.co.sz/sp(...)ic-scholarships.html

ik ga er van uit dat de atleten met een scholarship wel een wildcard krijgen als ze geen directe kwalificatie halen
Ligt er een beetje aan in welke sporten ze enigszins degelijk presteren :P

Of er in de atletiek een wildcard te verdienen is voor landen die al iemand geplaatst hebben betwijfel ik, maar voor Matsenjwa zal het er vast goed uitzien: f hij plaatst zich f hij krijgt de wildcard :9
pi_161537499
Oeh, is Madagascar al weg? Zo nee, dan wil ik Madagascar wel! :D
Want, pinguins O+
pi_161537529
quote:
18s.gif Op maandag 18 april 2016 21:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.

Wordt wel weer eens tijd om die UI van stal te halen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:53:03 #44
284411 crew  heywoodu
pi_161537561
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2016 22:48 schreef Argo het volgende:
Nieuw Caledoni
Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...
pi_161537587
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...
Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 23:00:28 #46
284411 crew  heywoodu
pi_161537846
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef Argo het volgende:

[..]

Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.
Volgens mij heeft zwemster Lara Grangeon zich namens Frankrijk geplaatst. Geboren in Nouma :Y
pi_161537869
quote:
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen :'). In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Die had ik 4 jaar geleden ^O^
pi_161542044
Ik ga voor Vanuatu

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 09:36:59 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 08:35:40 #49
284411 crew  heywoodu
pi_161542462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor Vanuatu
Ik moet eens sneller knopen doorhakken geloof ik, had al 2 dagen een tabblad open over de eerste Vanuatuaan (?) ooit die zich voor de tweede keer voor de Spelen geplaatst heeft :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 08:45:47 #50
284411 crew  heywoodu
pi_161542561
Keuze gemaakt, ik ga voor de Bhutaanse boogschutters ^O^
pi_161544500
Doen er berhaupt atleten uit Nepal mee, want dan wil ik daar wel voor gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 11:07:31 #52
284411 crew  heywoodu
pi_161544809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Taekwondoka Neema Gurung was n gevecht verwijderd van de Spelen, maar moest daarin tegen een 17-jarige Iraanse die vorig jaar al WK-brons won ;(

Komende maandag begint het Aziatisch kampioenschap gewichtheffen. Er wordt een landenklassement opgemaakt over alle gewichtsklassen (elke positie levert een bepaalde score op), waarna de beste zeven nog niet geplaatste landen n startbewijs krijgen. Bij de vrouwen gaat het om de beste zes nog niet geplaatste landen die n startbewijs krijgen.

Al geplaatste landen bij de mannen:

- Kazakhstan
- Noord-Korea
- China
- Indonesi
- Oezbekistan
- Iran
- Thailand
- Zuid-Korea
- Vietnam
- Taiwan

Bij de vrouwen:

- China
- Noord-Korea
- Kazakhstan
- Thailand
- Taiwan
- Japan
- Zuid-Korea
- Indonesi

De Filipijnen gaan zich sowieso wel plaatsen, Maleisi, India, Sri Lanka, Jordani, Irak en Turkmenistan zijn ook gevaarlijk voor Nepal, maar het zou zeker bij de mannen mogelijk moeten zijn :Y

De vrouwen zijn normaal gesproken kansloos.

Ik ga er vanuit dat je Nepal volgende week hier kunt volgen:
http://www.iwf.net/
pi_161549098
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 20:59 schreef Ferdii het volgende:
Mag wel. :)
pi_161549107
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:09 schreef roos85 het volgende:
Mag ik Namibi?
Yes.
pi_161549125
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:26 schreef Aguero het volgende:
Vier jaar geleden had ik Saint Lucia en omdat ik uiteraard alle Luciaanse atleten de afgelopen vier jaar intensief gevolgd heb zal ik ze ook in Rio ondersteunen.
Akkoord.
pi_161549140
quote:
Mits present akkoord. :)
pi_161549159
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 22:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oeh, is Madagascar al weg? Zo nee, dan wil ik Madagascar wel! :D
Want, pinguins O+
Prima. :)
pi_161549183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor Vanuatu

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die is uiteraard akkoord. :)
pi_161549193
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 08:45 schreef heywoodu het volgende:
Keuze gemaakt, ik ga voor de Bhutaanse boogschutters ^O^
D'accord.
pi_161549208
quote:
Is goed. :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 13:56:16 #61
284411 crew  heywoodu
pi_161549211
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

D'accord.
Moeten ze nog wel even een plekje krijgen van de Tripartite Commission, maar als dat niet gebeurt eet ik - bij wijze van spreken - mijn sokken op :+
pi_161549254
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:46 schreef heywoodu het volgende:
Leatherface, bedoel je niet "de VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland" in plaats van alle landen uit Noord-Amerika en Oceani? :P
Inderdaad dat bedoelde ik.

Geen VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland dus.

Staatjes als Tuvalu en Micronesi zijn voor alle duidelijkheid welkom. :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 15:39:22 #63
426493 crew  PippenScottie
pi_161551363
Ik adopteer Aruba!

My friends all drive horses
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:08:02 #64
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161552070
Ik heb bij de winterspelen Bermuda al eens geadopteerd, deze zomer wil ik weer voor ze gaan juichen. Twee jaar geleden was er maar n deelnemer, nu hebben ze er minstens 4.
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 april 2016 @ 18:37:46 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_161555227
West Samoa

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161556704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef tong80 het volgende:
West Samoa

Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.

Vervolgens wonnen ze weer van Frankrijk en Nieuw Zeeland om 5de te worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:24:43 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 19:27:40 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161556858
Ik claim Bolivia :)

Die doen enkel mee met het hard lopen. 3 atleten :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161557198
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.

Vervolgens wonnen ze weer van Frankrijk en Nieuw Zeeland om 5de te worden.
ik ben erg benieuwd naar de Rugby sevens op de OS. Ik hoop enorm dat Fiji wint :Y

Fiji verdient ook wel een supporter in dit topic
pi_161564638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:39 schreef PippenScottie het volgende:
Ik adopteer Aruba!

[ afbeelding ]
Goed.
pi_161564647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb bij de winterspelen Bermuda al eens geadopteerd, deze zomer wil ik weer voor ze gaan juichen. Twee jaar geleden was er maar n deelnemer, nu hebben ze er minstens 4.
Prima.
pi_161564661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef tong80 het volgende:
West Samoa

Goed.
pi_161564674
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:

Prima.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 00:17:29 #73
284411 crew  heywoodu
pi_161565818
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:

Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 april 2016 @ 00:22:23 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161565873
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland _O-
Perfect toch :7
Kijk ik dat ook een keer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161570782
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je. :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 11:48:56 #76
284411 crew  heywoodu
pi_161570867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je. :)
Prima :Y
pi_161571539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dank.

Hier voor de sfeer een impressie van de Malediven. Parelwitte stranden O-)

pi_161572084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Deze mag vanzelfsprekend niet ontbreken hier.

Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 12:55:21 #79
284411 crew  heywoodu
pi_161572510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Deze mag vanzelfsprekend niet ontbreken hier.

:D

Dat is weer even geleden dat ik die heb gehoord *O*
pi_161572688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dank.

Hier voor de sfeer een impressie van de Malediven. Parelwitte stranden O-)

Die had ik vier jaar geleden O+

Je bent vergeten mij in de OP te zetten :{ ;)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:03:25 #81
284411 crew  heywoodu
pi_161572711
Overigens jammer dat de handbalsters uit de Maldiven niet meedoen :+
Bizarre handbalwedstrijd op Asian Games
pi_161573088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:02 schreef roos85 het volgende:

[..]

Die had ik vier jaar geleden O+

Je bent vergeten mij in de OP te zetten :{ ;)
Shoot. :@ Heb het aangepast.
pi_161573108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is weer even geleden dat ik die heb gehoord *O*
Dat is ht lijflied van de sportexoot he? :D
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:19:50 #84
284411 crew  heywoodu
pi_161573125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is ht lijflied van de sportexoot he? :D
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer posten _O_
pi_161573149
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoop ik ook ja.

Als er nog een leuke braderiezanger is uit de Malediven, wil hem hier ook wel posten. ;)
pi_161573867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.

En Indonesi?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:51:16 #87
284411 crew  heywoodu
pi_161573901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.

En Indonesi?
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
pi_161573905
Edit - foutje
pi_161573962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.
pi_161573974
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:56:18 #91
284411 crew  heywoodu
pi_161574021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.
Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.
pi_161574044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.
Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:57:21 #93
284411 crew  heywoodu
pi_161574054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft :)
pi_161574070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft :)
Akkoord. :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:58:00 #95
284411 crew  heywoodu
pi_161574076
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.
Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooi :9
pi_161574093
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooi :9
Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?
pi_161574120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.

Jij?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:59:39 #98
284411 crew  heywoodu
pi_161574128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?
Ik vind het lastig. Het is over het algemeen niet zo dat je denkt "omg iemand uit Uruguay, wat gaaf!!" zoals je wel kunt hebben bij iemand van de Marshall Eilanden of Vanuatu ofzo. Ik zou ook daar voor reserve gaan, vooralsnog in elk geval.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:01:20 #99
284411 crew  heywoodu
pi_161574168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.

Jij?
Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
pi_161574189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Okay, dan uitgesloten tenzij persoonlijke affectie.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:04:18 #101
284411 crew  heywoodu
pi_161574237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Okay, dan uitgesloten tenzij persoonlijke affectie.
Ik denk dat dat bij best veel landen het geval kan zijn. Als hier ineens een in Nederland woonachtige Azeri langskomt die allerlei leuke info heeft uit de Azerbeidzjaanse media valt dat ook wel te accepteren natuurlijk, want anders zijn ook die sporters voor ons gewoon behoorlijk anoniem. Tenminste, zo denk ik erover :P
pi_161574302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is dit voorlopig een duidelijke scheiding?

Sowieso niet: West-Europa, VS, Canada, Mexico, Australi, Nieuw-Zeeland, Japan, China, Zuid-Korea, Rusland.

Liefst niet: Brazili, Argentini, Cuba, Colombia, Zuid-Afrika, Azerbeidzjan, Iran. (niet echt westers maar toch wel grote sportlanden)

Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:07:52 #103
284411 crew  heywoodu
pi_161574320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:07 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is dit voorlopig een duidelijke scheiding?

Sowieso niet: West-Europa, VS, Canada, Mexico, Australi, Nieuw-Zeeland, Japan, China, Zuid-Korea, Rusland.

Liefst niet: Brazili, Argentini, Cuba, Colombia, Zuid-Afrika, Azerbeidzjan, Iran. (niet echt westers maar toch wel grote sportlanden)

Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong.
Dat denk ik wel :Y

Of nou ja, Brazili kan zeker in eigen land ook wel bij "sowieso niet" met hun 300+ deelnemers :P
pi_161574322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat dat bij best veel landen het geval kan zijn. Als hier ineens een in Nederland woonachtige Azeri langskomt die allerlei leuke info heeft uit de Azerbeidzjaanse media valt dat ook wel te accepteren natuurlijk, want anders zijn ook die sporters voor ons gewoon behoorlijk anoniem. Tenminste, zo denk ik erover :P
Prima. En als iemand alle ins en outs van Pandelela Rinong en de aapjes in haar Borneose achtertuin wil delen, ook graag. :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:08:41 #105
284411 crew  heywoodu
pi_161574340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:07 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Prima. En als iemand alle ins en outs van Pandelela Rinong en de aapjes in haar Borneose achtertuin wil delen, ook graag. :)
Ik weet echt zeker dat ik die naam in de afgelopen dagen ergens langs heb zien komen, maar ben even vergeten waar :@
pi_161574588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik weet echt zeker dat ik die naam in de afgelopen dagen ergens langs heb zien komen, maar ben even vergeten waar :@
Er zijn voor mij nog wel wat twijfelgevalletjes als bijvoorbeeld de Dominicaans Republiek en Trinidad & Tobago. Die winnen geregeld wel wat medailles in bijvoorbeeld atletiek en boksen, maar nooit echt superveel en vaak is het een long shot.

Reserve, of gewoon toestaan?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:19:08 #107
284411 crew  heywoodu
pi_161574610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Er zijn voor mij nog wel wat twijfelgevalletjes als bijvoorbeeld de Dominicaans Republiek en Trinidad & Tobago. Die winnen geregeld wel wat medailles in bijvoorbeeld atletiek en boksen, maar nooit echt superveel en vaak is het een long shot.

Reserve, of gewoon toestaan?
Ik zou liever voor reserve gaan, maar heb ook weinig tegen toestaan in deze gevallen :P
pi_161574674
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zou liever voor reserve gaan, maar heb ook weinig tegen toestaan in deze gevallen :P
Mwah, ik heb ook de Bahama's toegestaan. Dan neig ik toch naar gewoon toestaan.

Ik zal ook nog even voor de duidelijkheid Wit-Rusland en Oekraine bij de sowieso niet-landen zetten. Ze zijn namelijk niet West-Europees, maar wel te groot op sportvlak en niet obscuur genoeg.

Ook Noord-Korea trouwens.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:24:43 #109
284411 crew  heywoodu
pi_161574741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mwah, ik heb ook de Bahama's toegestaan. Dan neig ik toch naar gewoon toestaan.

Ik zal ook nog even voor de duidelijkheid Wit-Rusland en Oekraine bij de sowieso niet-landen zetten. Ze zijn namelijk niet West-Europees, maar wel te groot op sportvlak en niet obscuur genoeg.

Ook Noord-Korea trouwens.
^O^
pi_161575059
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

^O^
Ik vind bij zo'n Dominicaanse Republiek het vaak ook een geval van toevallig een keer een topper hebben. Zo'n Felix Sanchez heeft een land als de DR eens in de zoveel jaar. Het is niet dat dat land ieder jaar een blik toppers opentrekt.

Zelfde met Oeganda en Stephen Kiprotich. :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:53:46 #111
284411 crew  heywoodu
pi_161575410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik vind bij zo'n Dominicaanse Republiek het vaak ook een geval van toevallig een keer een topper hebben. Zo'n Felix Sanchez heeft een land als de DR eens in de zoveel jaar. Het is niet dat dat land ieder jaar een blik toppers opentrekt.

Zelfde met Oeganda en Stephen Kiprotich. :)
Is ook wel zo inderdaad. DR is ook wel leuk natuurlijk, want die debuteren vooralsnog in maar liefst drie sporten en zijn daarin samen met Brazili koploper (maar Brazili kreeg die tickets, ongeveer, als gastland al - op wat voorwaarden na) :)
pi_161579285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is ook wel zo inderdaad. DR is ook wel leuk natuurlijk, want die debuteren vooralsnog in maar liefst drie sporten en zijn daarin samen met Brazili koploper (maar Brazili kreeg die tickets, ongeveer, als gastland al - op wat voorwaarden na) :)
Wat doen we met Thailand? Altijd wel goed voor wat medailles met boksen en gewichtheffen.

Reserve of gewoon toestaan?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 18:44:07 #113
284411 crew  heywoodu
pi_161580708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 17:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat doen we met Thailand? Altijd wel goed voor wat medailles met boksen en gewichtheffen.

Reserve of gewoon toestaan?
Als het aan mij ligt, reserve :P
pi_161580848
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt, reserve :P
Vietnam? Egypte?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 18:52:06 #115
284411 crew  heywoodu
pi_161580941
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vietnam? Egypte?
Zo uit m'n hoofd heeft Vietnam hooguit n of twee gewichtheffers die eventueel om prijzen mee kunnen doen. Ik zou Vietnam sowieso toestaan en Egypte misschien als reserve (misschien in de breedte toch niet echt exotisch..).
pi_161581013
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vietnam? Egypte?
Egypte laatste 3 OS medailles dus niet echt obscuur
Vietnam 2x zilver in de geschiedenis (2000 en 2008), komt meer in de buurt
pi_161581086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:54 schreef komrad het volgende:

[..]

Dan zet ik Egypte en Thailand op de reservelijst.

Als iemand per se Egypte wil kiezen omdat hij een pyramide van Gizeh in zijn tuin heeft nagebouwd, dan prima hoor. ;)
pi_161581145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:54 schreef komrad het volgende:

[..]

Ik twijfel ook nog over Taiwan, Tunesi en Mongoli. Zal ik die ook reserve zetten, want die hebben ook wel wat medailles gewonnen (judo en Mellouli bijvoorbeeld)
pi_161581211
Marokko en Algerije wat mij betreft op de 'liever niet-lijst' omdat ze te succesvol zijn/waren op de middenafstanden in de atletiek.
pi_161581213
waar ligt de grens ongeveer voor reserve want Taiwan staat op 21 medailles in de geschiedenis , rang 63
pi_161581245
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef Leatherface het volgende:
Marokko en Algerije wat mij betreft op de 'liever niet-lijst' omdat ze te succesvol zijn/waren op de middenafstanden in de atletiek.
eens dat is niet exotisch
pi_161581271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef komrad het volgende:
waar ligt de grens ongeveer voor reserve want Taiwan staat op 21 medailles in de geschiedenis , rang 63
Die grens is redelijk arbitrair. Een beetje gevoelsmatig. Je kunt daarbij pakken of die plakken recent zijn gewonnen.

Mongoli heeft ook redelijk wat plakken bijvoorbeeld.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:05:05 #123
284411 crew  heywoodu
pi_161581302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef komrad het volgende:
Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.

Ik zou ze in principe alleen accepteren als iemand met echt persoonlijke roots in Taiwan het wilt (en dus goed op de hoogte is van de sporters en de media en dergelijken).
pi_161581319
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die grens is redelijk arbitrair. Een beetje gevoelsmatig.

Mongoli heeft ook redelijk wat plakken bijvoorbeeld.
ik zou zeggen >5 goud of >20 medailles is niet exotisch genoeg. Daaronder discussie?
pi_161581354
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.

Ik zou ze in principe alleen accepteren als iemand met echt persoonlijke roots in Taiwan het wilt (en dus goed op de hoogte is van de sporters en de media en dergelijken).
Taiwan dus liever niet-lijst? Evenals Marokko en Algerije?

En waar plaatsen we Tunesi en Mongoli?
pi_161581371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

persoonlijke verbondenheid is neem ik aan toch altijd wel reden om geaccepteerd te worden zo lang het niet een top land is.
pi_161581400
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

voor die laatste 2 klinkt de reserve lijst wel goed.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:10:02 #128
284411 crew  heywoodu
pi_161581464
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tunesi is niet exotisch, Mongoli zou ik doen met goede redenen :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:10:40 #129
284411 crew  heywoodu
pi_161581483
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:07 schreef komrad het volgende:

[..]

persoonlijke verbondenheid is neem ik aan toch altijd wel reden om geaccepteerd te worden zo lang het niet een top land is.
Klopt, maar bij sommige landen kan het zijn dat dat eigenlijk de enige reden is. Mongoli bijvoorbeeld, want die zijn gewoon groot in meer dan n sport.
pi_161581514
Dus:

Liever niet: Algerije, Marokko, Taiwan (enkel te kiezen bij persoonlijke verbondenheid)

Reserve: Egypte, Mongoli, Thailand, Tunesi (te kiezen bij dunne spoeling qua chte exoten)
pi_161581547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tunesi is niet exotisch, Mongoli zou ik doen met goede redenen :P
Uhm, bij nader inzien dan Tunesi en Mongoli als 'liever niet'?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:13:18 #132
284411 crew  heywoodu
pi_161581549
^O^

Edit: ^O^ voor die laatste post, Tunesi liever niet en Mongoli eigenlijk ook niet :P
pi_161581656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:13 schreef heywoodu het volgende:
^O^

Edit: ^O^ voor die laatste post, Tunesi liever niet en Mongoli eigenlijk ook niet :P
En Egypte dan ook liever niet toch?
pi_161581668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:13 schreef heywoodu het volgende:
^O^

besef je wel dat jij van het gemiddeld exotisch land op sportgebied waarschijnlijk meer weet dan de gemiddelde user van een top25 land :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:17:29 #135
284411 crew  heywoodu
pi_161581682
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Egypte dan ook liever niet toch?
:Y
pi_161581704
Dus:

Liever niet: Algerije, Egypte, Marokko, Mongoli, Taiwan, Tunesi (enkel te kiezen bij persoonlijke verbondenheid)

Reserve: Thailand (te kiezen bij dunne spoeling qua chte exoten)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:18:50 #137
284411 crew  heywoodu
pi_161581718
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:16 schreef komrad het volgende:

[..]

besef je wel dat jij van het gemiddeld exotisch land op sportgebied waarschijnlijk meer weet dan de gemiddelde user van een top25 land :P
Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijn :+

Het leukste is natuurlijk als zoveel mogelijk echte exoten (Palau, Vanuatu, Kiribati, Bhutan etc) hier iemand hebben :Y
pi_161581769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijn :+

Het leukste is natuurlijk als zoveel mogelijk echte exoten (Palau, Vanuatu, Kiribati, Bhutan etc) hier iemand hebben :Y
Ik heb nog een paar twijfelgevalletjes.

Costa Rica, Panama, Venezuela.

Wel wat medailles gewonnen in bijvoorbeeld zwemmen en atletiek, maar nooit echt veel. Reserve?
pi_161581782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

ik weet van die eerste 3 niet eens waar het op de wereldkaart ongeveer ligt _O-
pi_161581810
VAnuatu is toch oceanie?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:21:56 #141
284411 crew  heywoodu
pi_161581819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:21 schreef franklop het volgende:
VAnuatu is toch oceanie?
Net als Palau en Kiribati/Kiribas :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:22:10 #142
284411 crew  heywoodu
pi_161581825
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik heb nog een paar twijfelgevalletjes.

Costa Rica, Panama, Venezuela.

Wel wat medailles gewonnen in bijvoorbeeld zwemmen en atletiek, maar nooit echt veel. Reserve?
Reserve :Y
pi_161581844
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:21 schreef franklop het volgende:
VAnuatu is toch oceanie?
Yep. Heb de definitie al aangepast (ik bedoelde Australi en Nieuw-Zeeland maar definieerde dat te breed met Oceani)
pi_161581883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Reserve :Y
Dan denk ik dat we een heel eind door de discussielanden heen zijn, toch? Of heb jij er nog?

Heel misschien een Sri Lanka nog. Cricketgrootmacht, maar wat hebben die nou op de Spelen gewonnen?
pi_161581894
Edit
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:25:53 #146
284411 crew  heywoodu
pi_161581949
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:23 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dan denk ik dat we een heel eind door de discussielanden heen zijn, toch? Of heb jij er nog?

Heel misschien een Sri Lanka nog. Cricketgrootmacht, maar wat hebben die nou op de Spelen gewonnen?
Sri Lanka kan ook wel joh, hebben we lekker onschrijfbare namen in het topic :9
pi_161581975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sri Lanka kan ook wel joh, hebben we lekker onschrijfbare namen in het topic :9
:)

Nigeria, Ghana en Kameroen nog vergeten? Reserve maar?
pi_161581986
Edit
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:30:30 #149
284411 crew  heywoodu
pi_161582099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

:)

Nigeria, Ghana en Kameroen nog vergeten? Reserve maar?
Dat denk ik ook inderdaad, er zijn veel exotischere landen in Afrika :P
pi_161582139
Dus:

Liever niet: Algerije, Egypte, Marokko, Mongoli, Taiwan, Tunesi (enkel te kiezen bij persoonlijke verbondenheid)

Reserve: Thailand, Costa Rica, Panama, Venezuela (te kiezen bij dunne spoeling qua chte exoten)
pi_161582191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat denk ik ook inderdaad, er zijn veel exotischere landen in Afrika :P
Nigeria en Kameroen hebben wel het olympisch voetbaltoernooi gewonnen en een sporadische atletiekmedaille. Maar het zijn ook niet echt structurele top 25-landen zoals zo'n Kazachstan en Iran wel zijn.

Toch gewoon reserve dan?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:36:22 #152
284411 crew  heywoodu
pi_161582316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:33 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nigeria en Kameroen hebben wel het olympisch voetbaltoernooi gewonnen en een sporadische atletiekmedaille. Maar het zijn ook niet echt structurele top 25-landen zoals zo'n Kazachstan en Iran wel zijn.

Toch gewoon reserve dan?
Kameroen reserve, Nigeria liever niet? Hebben ook best de nodige deelnemers in de atletiek, zoals een Blessing Okagbare of een stel rappe Amerikanen die voor hun zijn gaan sprinten.
pi_161582398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Kameroen reserve, Nigeria liever niet? Hebben ook best de nodige deelnemers in de atletiek, zoals een Blessing Okagbare of een stel rappe Amerikanen die voor hun zijn gaan sprinten.
Okay.

Doe ik dat.
pi_161582426
Liever niet: Algerije, Egypte, Marokko, Mongoli, Nigeria, Taiwan, Tunesi (enkel te kiezen bij persoonlijke verbondenheid)

Reserve: Thailand, Costa Rica, Ghana, Kameroen, Panama, Venezuela (te kiezen bij dunne spoeling qua chte exoten)
pi_161582437
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Heb je nog discussielanden?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:39:57 #156
284411 crew  heywoodu
pi_161582445
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:39 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Heb je nog discussielanden?
Volgens mij niet :D
pi_161582466
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij niet :D
Okay, dan zijn mijn uitsluitingsgronden (of juist goedkeuring) definitief. :D
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:46:47 #158
284411 crew  heywoodu
pi_161582661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Okay, dan zijn mijn uitsluitingsgronden (of juist goedkeuring) definitief. :D
*O*

Ik heb overigens een Engelse versie van dit topic geopend op het Totallympics-forum, hier, dus als iemand moeite heeft om info te vinden over zijn of haar gekozen land is het misschien de moeite waard om daar te kijken of er nog wat te vinden valt :P
pi_161582781
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

*O*

Ik heb overigens een Engelse versie van dit topic geopend op het Totallympics-forum, hier, dus als iemand moeite heeft om info te vinden over zijn of haar gekozen land is het misschien de moeite waard om daar te kijken of er nog wat te vinden valt :P
Dit zijn de lijsten dan:

Sowieso niet: West-Europese landen (dus ook kleintjes als Luxemburg en Liechtenstein) uitgesloten zijn, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazili, Canada, Australi en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekrane, Noord-Korea en Wit-Rusland

Liefst niet: Algerije, Argentini, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgi, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongoli, Tunesi, Taiwan, Nigeria, en Kazachstan.

Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong, Indonesi, India, Indonesi, VAE, Qatar, Bahrein, Thailand, Costa Rica, Panama, Chila, Ghana, Kameroen, Venezuela, Uruguay.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:50:25 #160
284411 crew  heywoodu
pi_161582799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dit zijn de lijsten dan:

Sowieso niet: West-Europese landen (dus ook kleintjes als Luxemburg en Liechtenstein) uitgesloten zijn, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazili, Canada, Australi en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekrane, Noord-Korea en Wit-Rusland

Liefst niet: Algerije, Argentini, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgi, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongoli, Tunesi, Taiwan, Nigeria, en Kazachstan.

Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong, Indonesi, India, Indonesi, VAE, Qatar, Bahrein, Thailand, Costa Rica, Panama, Chila, Ghana, Kameroen, Venezuela, Uruguay.
_O_
pi_161582828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

*O*

Ik heb Golfstaten nog effe gespecificeerd tot de VAE, Qatar en Bahrein.

Oman vind ik best kunnen, en Koeweit. Die winnen eigenlijk nooit veel.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 19:51:38 #162
284411 crew  heywoodu
pi_161582842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik heb Golfstaten nog effe gespecificeerd tot de VAE, Qatar en Bahrein.

Oman vind ik best kunnen, en Koeweit. Die winnen eigenlijk nooit veel.
Klopt, Koeweit kan alleen kleiduifschieten en dan houdt het wel op :P
pi_161583260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Klopt, Koeweit kan alleen kleiduifschieten en dan houdt het wel op :P
Mooi werkje altijd, die landen toetsen. :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 20:11:20 #164
284411 crew  heywoodu
pi_161583466
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mooi werkje altijd, die landen toetsen. :)
Onderdeel van het maandenlange voorspel :9~
pi_161583531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja. :)
pi_161583773
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

We hebben nu heel de globe in twee middagjes langs de olympische meetlat gelegd. ;)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 20:41:38 #167
284411 crew  heywoodu
pi_161584348
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:23 schreef Leatherface het volgende:

[..]

We hebben nu heel de globe in twee middagjes langs de olympische meetlat gelegd. ;)
Tijd voor een nieuw project :+
pi_161584434
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuw project :+
een Fok! Sport voorspelling voor alle medaillewinnaars :P

en natuurlijk een Fok! Sport OS Prono *O*
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 23:47:51 #169
284411 crew  heywoodu
pi_161592122
Via de Braziliaanse zwemmer Cesar Cielo, die zich niet heeft geplaatst, kwam ik uit bij "Karma is a bitch" en wat blijkt? Karma is de naam van de beste Bhutanese boogschutdame op het moment :D

Karma gaat vlammen in Rio _O_
pi_161596568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 23:47 schreef heywoodu het volgende:
Via de Braziliaanse zwemmer Cesar Cielo, die zich niet heeft geplaatst, kwam ik uit bij "Karma is a bitch" en wat blijkt? Karma is de naam van de beste Bhutanese boogschutdame op het moment :D

Vind ik een beetje makkelijk, dat soort uitspraken.

Hoe kunnen wij als internetridders nu weten wat Cielo zichzelf wel en niet toediende?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 april 2016 @ 10:30:19 #171
284411 crew  heywoodu
pi_161596632
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vind ik een beetje makkelijk, dat soort uitspraken.

Hoe kunnen wij als internetridders nu weten wat Cielo zichzelf wel en niet toediende?
Via positieve tests.

Maar goed, gezien het topic ging het natuurlijk vooral over boogschutter Karma B-)
  donderdag 21 april 2016 @ 10:42:25 #172
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161596860
Antigua en Barbuda. Ok danku!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161596962
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:42 schreef Mani89 het volgende:
Antigua en Barbuda. Ok danku!
D'accord.
  donderdag 21 april 2016 @ 11:15:30 #174
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161597577
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Trinidad is ook wel een beetje cheaten als je Ato Boldon tot je beschikking hebt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161598060
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Trinidad is ook wel een beetje cheaten als je Ato Boldon tot je beschikking hebt.
Die is toch al lang gestopt.

Ik vond Trinidad nog wel kunnen. Die hebben wel wat atletiekmedailles (goud voor de speerwerper Walcott en Hasely Crawford in Montreal op de 100 meter) maar toch wel duidelijk minder dan Jamaica. Relatief weinig goud op het totaal bovendien. Het is twee goud versus 17 goud, een significant verschil.

Twee goud met een flinke interval, dan vind ik het toch net kunnen. Als we Trinidad gaan afkeuren, moeten we de Bahamas of de Dominicaanse Republiek ook gaan weigeren. Of bijvoorbeeld Zimbabwe, - dat toevallig een goede zwemster had (Coventry) - en Oeganda dat dan een keertje een marathonwinnaar had.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leatherface op 21-04-2016 11:47:36 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 21 april 2016 @ 18:48:29 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_161606669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 23:47 schreef heywoodu het volgende:

Ha ha ha. _O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 april 2016 @ 15:01:36 #177
284411 crew  heywoodu
pi_161673654
quote:
Slecht nieuws, er doet maar n Nepalees (man) mee aan het Aziatisch kampioenschap gewichtheffen dat vandaag begint en dus wordt plaatsing daar wel heel moeilijk.
pi_161685339
Mag Zimbabwe? Die hebben dan wel Coventry, maar het lijkt mij sterk dat die nog iets gaan winnen.

Als alternatief wil ik ook wel Botswana nemen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_161691818
quote:
9s.gif Op zondag 24 april 2016 15:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Slecht nieuws, er doet maar n Nepalees (man) mee aan het Aziatisch kampioenschap gewichtheffen dat vandaag begint en dus wordt plaatsing daar wel heel moeilijk.
En met judo gaat het ook niet lukken. Op de lijst die gebruikt wordt voor plaatsing voor de OS staat de Nepalese op plek 160 terwijl er na de top 22 slechts 2 plaatsen voor Azi zijn.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161696199
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:09 schreef Felagund het volgende:
Mag Zimbabwe? Die hebben dan wel Coventry, maar het lijkt mij sterk dat die nog iets gaan winnen.

Als alternatief wil ik ook wel Botswana nemen.
Zimbabwe is goedgekeurd. :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 april 2016 @ 18:56:29 #181
284411 crew  heywoodu
pi_161707815
Quote uit een post over de Aziatische kwalificatieregatta die aan de gang is deze dagen:

quote:
Vanuatu also positioned itself in a good position to get a tripartite quota. His time was much more respectable relative to Sri Lanka's female athlete.
^O^
pi_161715338
Mag ik, net als in Sochi, Paraguay adopteren?
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_161721615
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 22:14 schreef Pepersaus het volgende:
Mag ik, net als in Sochi, Paraguay adopteren?
Ja. :)
pi_161831856
Mag ik Dominica adopteren? :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 april 2016 @ 20:52:51 #185
284411 crew  heywoodu
pi_161831988
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:47 schreef zorro28 het volgende:
Je staat genoteerd :Y
pi_161836413
Ik zou bij deze graag Litouwen willen adopteren.
pi_161841388
Wat zijn de medaillekansen van de nu gekozen landen? (West-)Samoa (tong80) is absoluut geen favoriet voor een medaille bij rugby sevens, maar indien ze een heel goed weekend hebben zouden ze zo maar een outsider voor bijvoorbeeld brons kunnen zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 mei 2016 @ 10:30:42 #188
284411 crew  heywoodu
pi_161841538
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:18 schreef Nielsch het volgende:
Wat zijn de medaillekansen van de nu gekozen landen? (West-)Samoa (tong80) is absoluut geen favoriet voor een medaille bij rugby sevens, maar indien ze een heel goed weekend hebben zouden ze zo maar een outsider voor bijvoorbeeld brons kunnen zijn.
De Bahama's hebben op de 4x400m altijd wel kansen, maar vooral Shaunae Miller bij de vrouwen 400m heeft een meer dan realistische medaillekans. Bermuda heeft een sterke triatlete die op het moment zelfs aan de leiding gaat in de World Triathlon Series - wellicht een wat vertekend beeld doordat niet iedereen overal piekt, maar ze is wel degelijk goed.
pi_161841833
Ik kan nog steeds niets vinden over de deelname van Swaziland :'(

Heb jij informatie heywoodu?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 mei 2016 @ 11:20:56 #190
284411 crew  heywoodu
pi_161842176
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:51 schreef komrad het volgende:
Ik kan nog steeds niets vinden over de deelname van Swaziland :'(

Heb jij informatie heywoodu?
Het zal wachten zijn op de nodige atletiekwedstrijden in Afrika denk ik. Daar zal je sprinter een tijd neer moeten zetten :P

Of ze ergens in aanmerking komen voor een tripartite quota weet ik zo niet. Niet in taekwondo in elk geval lijkt me, daar verloren de drie Swazilanders op het OKT allemaal in hun eerste wedstrijd.
pi_161842225
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het zal wachten zijn op de nodige atletiekwedstrijden in Afrika denk ik. Daar zal je sprinter een tijd neer moeten zetten :P

Of ze ergens in aanmerking komen voor een tripartite quota weet ik zo niet. Niet in taekwondo in elk geval lijkt me, daar verloren de drie Swazilanders op het OKT allemaal in hun eerste wedstrijd.
was aan het googlen en daar kwam ik een artikeltje tegen dat ze vol goede moed vertrokken en ze voor volk en vaderland zich gingen kwalificeren. Dat viel dus een beetje tegen :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 mei 2016 @ 11:25:26 #192
284411 crew  heywoodu
pi_161842235
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:24 schreef komrad het volgende:

[..]

was aan het googlen en daar kwam ik een artikeltje tegen dat ze vol goede moed vertrokken en ze voor volk en vaderland zich gingen kwalificeren. Dat viel dus een beetje tegen :')

Over de taekwondokas? Sowieso is dat wat vaag in Afrika. Ik las op een site uit Malawi dat ze (Malawi) twee wildcards hadden gekregen, maar daar klopte geen hout van :+
pi_161842259
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Over de taekwondokas? Sowieso is dat wat vaag in Afrika. Ik las op een site uit Malawi dat ze (Malawi) twee wildcards hadden gekregen, maar daar klopte geen hout van :+
Er is bijna niets te vinden, pagina 2 van google gaat al over London en de website van het Olympisch comit is ook nog steeds niet aangepast dus niets over Rio behalve een link naar de website van de organisatie.

en ja over taekwondo: http://www.times.co.sz/sp(...)fy-for-olympics.html
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 mei 2016 @ 11:31:20 #194
284411 crew  heywoodu
pi_161842324
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:27 schreef komrad het volgende:

[..]

Er is bijna niets te vinden, pagina 2 van google gaat al over London en de website van het Olympisch comit is ook nog steeds niet aangepast dus niets over Rio behalve een link naar de website van de organisatie.

en ja over taekwondo: http://www.times.co.sz/sp(...)fy-for-olympics.html
Neemt contact op met hun NOC en post de eventuele reactie hier in het topic _O_
Zullen ze best gaaf vinden, een Nederlander die Swaziland steunt :Y
http://www.socga.org.sz/contactus/index.php

Dit topic op Totallympics kun je ook in de gaten houden, daar worden regelmatig wat updates over nog niet-geplaatste landen gepost:
http://totallympics.com/i(...)16-unqualified-nocs/
pi_161844982
Monaco zal wel te West-Europees zijn om te kiezen, vrees ik? :$

Zou ik dan Tonga weer mogen, net als vier jaar geleden? :)
pi_161848469
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:30 schreef heywoodu het volgende:
Lokquote

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:36 schreef vaduz het volgende:
Ik zou bij deze graag Litouwen willen adopteren.
pi_161848692
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Arth_NL het volgende:

Monaco mag denk ik wel...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 mei 2016 @ 16:08:41 #198
284411 crew  heywoodu
pi_161848777
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Monaco mag denk ik wel...
quote:
Ze komen erop neer dat West-Europese landen (dus ook kleintjes als Luxemburg en Liechtenstein) uitgesloten zijn
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 mei 2016 @ 16:10:11 #199
284411 crew  heywoodu
pi_161848832
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 15:58 schreef vaduz het volgende:

[..]

[..]

Dan roep ik de hulp van Leatherface even in, ik weet niet of Litouwen een geldige keuze is met natuurlijk de nodige toppers in diverse sporten..

Heb je een persoonlijke band met Litouwen? :P
pi_161867082
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan roep ik de hulp van Leatherface even in, ik weet niet of Litouwen een geldige keuze is met natuurlijk de nodige toppers in diverse sporten..

Heb je een persoonlijke band met Litouwen? :P
Het is een EU-land dus eigenlijk niet. Maar als hier een Litouwer rondloopt die echt alle ins en outs kan delen van de zevenkampster die in Londen goud won, dan wil ik het op zich door de vingers zien. Litouwen is nu ook weer geen Duitsland.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 11:09:33 #201
284411 crew  heywoodu
pi_161867110
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het is een EU-land dus eigenlijk niet. Maar als hier een Litouwer rondloopt die echt alle ins en outs kan delen van de zevenkampster die in Londen goud won, dan wil ik het op zich door de vingers zien. Litouwen is nu ook weer geen Duitsland.
In dat geval kan ik er ook wel mee akkoord gaan ja, maar als er verder geen andere band is dan "ik vind Litouwen wel leuk" liever niet :P
pi_161867113
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Arth_NL het volgende:

Tonga mag zonder meer.
pi_161867167
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:47 schreef zorro28 het volgende:
Vanzelfsprekend. :)
pi_161877198
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het is een EU-land dus eigenlijk niet.
:( Pas dan gelijk de OP aan in alle EU-landen i.p.v. West-Europa.
pi_161881284
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:30 schreef vaduz het volgende:

[..]

:( Pas dan gelijk de OP aan in alle EU-landen i.p.v. West-Europa.
Eigenlijk moet het inderdaad de EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi zijn.

Kan wellicht heywoodu dit nog even aanpassen?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 20:55:51 #206
284411 crew  heywoodu
pi_161881527
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Eigenlijk moet het inderdaad de EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi zijn.

Dat kan hij :Y
pi_161882250
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Misschien dat ik dan maar fan van Albanie ga worden.
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 21:47:11 #208
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_161883491
Dan wil ik wel Sri Lanka supporteren! *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_161891482
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:16 schreef vaduz het volgende:

[..]

Misschien dat ik dan maar fan van Albanie ga worden.
;) Iemand die zo scherp is dat hij dit soort gaten eruit weet te vissen, verdient wel een pluim. Bij deze keur ik Albani goed. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Leatherface op 03-05-2016 09:44:10 ]
pi_161891529
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan hij :Y
Ik twijfel of we alsnog niet Bahamas en Trinidad & Tobago aan de reservelijst moeten toevoegen. Die hebben toch wel wat atletiekmedailles gewonnen. Denk aan zo'n Ato Boldon en Debby Ferguson. Echt klein zijn ze niet. Als Costa Rica erop gaat moeten die landen er denk ik toch ook wel op.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 mei 2016 @ 09:50:25 #211
284411 crew  heywoodu
pi_161891601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik twijfel of we alsnog niet Bahamas en Trinidad & Tobago aan de reservelijst moeten toevoegen. Die hebben toch wel wat atletiekmedailles gewonnen. Denk aan zo'n Ato Boldon en Debby Ferguson. Echt klein zijn ze niet. Als Costa Rica erop gaat moeten die landen er denk ik toch ook wel op.
Mee eens :P
pi_161891607
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mee eens :P
Okay, zullen we vaduz belonen met zijn spitsvondigheid en hem Albani toekennen? ;)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 mei 2016 @ 09:55:19 #213
284411 crew  heywoodu
pi_161891647
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Okay, zullen we vaduz belonen met zijn spitsvondigheid en hem Albani toekennen? ;)
Nou vooruit :Y)
pi_161891677
Nu hebben we denk ik alles wel besproken. :)

Ik wacht intussen op de definitieve tickets voor De Malediven en ga dan een mooie ode aan dit eilandenstaatje schrijven. :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 mei 2016 @ 10:08:51 #215
284411 crew  heywoodu
pi_161891806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:58 schreef Leatherface het volgende:
Nu hebben we denk ik alles wel besproken. :)

Ik wacht intussen op de definitieve tickets voor De Malediven en ga dan een mooie ode aan dit eilandenstaatje schrijven. :)
Je gaat er maar gewoon naartoe, "want een beetje googelen naar info is niet goed genoeg"?

Edit: Ah, hun olympische startbewijzen, die tickets :+
pi_161891824
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Je gaat er maar gewoon naartoe, "want een beetje googelen naar info is niet goed genoeg"?

Edit: Ah, hun olympische startbewijzen, die tickets :+
Die ja. ;)
pi_161937772
Graag El Salvador das logisch.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 mei 2016 @ 15:14:01 #218
284411 crew  heywoodu
pi_161945316
quote:
Check wie een wildcard heeft gekregen voor het taekwondo :7
http://mastkd.com/2016/05(...)-card-para-rio-2016/
pi_161945503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

niet Swaziland :'(
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 mei 2016 @ 15:37:05 #220
284411 crew  heywoodu
pi_161945529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:33 schreef komrad het volgende:

[..]

niet Swaziland :'(
Die hadden inderdaad wel een kans daar, maar het zou goed kunnen dat ze geen aanvraag voor een wildcard gedaan hebben :P
pi_161946992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

*O*

Was al aan het kijken naar een andere Himalayaans land dat in aanmerking kwam voor het geval dat er geen atleet zich zou plaatsen, maar die had jij al geclaimd. :)

Maar is nu niet meer nodig.
pi_162003688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 00:59 schreef lytsewiete het volgende:
Graag El Salvador das logisch.
Goed.
pi_162017903
El Salvador doet op minimaal vier onderdelen mee!
pi_162020522
Ik wilde Qatar kiezen omdat ik er nu woon en 'pride in Qatar' een van de kernwaarden van m'n werkgever is. :P Maar ik zag dat ze al vakkundig op de reservelijst waren geplaatst door de jury. :Y)

Wel maar 4 medailles in de geschiedenis, maar helaas ook wel weer een hele hoop import-atleten. Ben heel benieuwd hoe de kranten hier verslag doen van evt. medailles, want het is altijd lachwekkende propaganda in de kranten als ze wat winnen of goed doen. _O-

Ik wacht nog wel even af of denk nog even na over andere exoten, ook moet ik nog even zien hoeveel Qatari's zich al geplaatst hebben...
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 mei 2016 @ 21:13:18 #225
284411 crew  heywoodu
pi_162021663
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:46 schreef DeeBee het volgende:
Ik wilde Qatar kiezen omdat ik er nu woon en 'pride in Qatar' een van de kernwaarden van m'n werkgever is. :P Maar ik zag dat ze al vakkundig op de reservelijst waren geplaatst door de jury. :Y)

Wel maar 4 medailles in de geschiedenis, maar helaas ook wel weer een hele hoop import-atleten. Ben heel benieuwd hoe de kranten hier verslag doen van evt. medailles, want het is altijd lachwekkende propaganda in de kranten als ze wat winnen of goed doen. _O-

Ik wacht nog wel even af of denk nog even na over andere exoten, ook moet ik nog even zien hoeveel Qatari's zich al geplaatst hebben...
Om te beginnen hebben ze alvast een mooi handbalteam bij elkaar gekocht, wat Nigeriaantjes en andere Afrikaantjes in de atletiek plus wat Russische of andere ex-Sovjetworstelaars erbij kopen en je hebt toch al een mooi team hoor O~)

Ik ben stiekem wel blij dat uitgerekend het grote boegbeeld van de Qatarese sport juist wl in Qatar geboren is (Barshim) :P
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 mei 2016 @ 21:13:50 #226
284411 crew  heywoodu
pi_162021675
Maar als je het in de Arabische hoek wilt zoeken zou ik bijvoorbeeld Yemen of Oman voorstellen. Met laatstgenoemde heb je nog een prima sprinter ook :Y)
pi_162023510
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Maar als je het in de Arabische hoek wilt zoeken zou ik bijvoorbeeld Yemen of Oman voorstellen. Met laatstgenoemde heb je nog een prima sprinter ook :Y)
vrees dat ik ook een backup nodig ga hebben :'(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 mei 2016 @ 21:56:13 #228
284411 crew  heywoodu
pi_162023575
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:55 schreef komrad het volgende:

[..]

vrees dat ik ook een backup nodig ga hebben :'(
Nee joh, die krijgen echt wel een wildcard ergens :P
pi_162023639
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee joh, die krijgen echt wel een wildcard ergens :P
als dat Olympisch Comit iemand heeft om een wildcard aan te vragen _O-
geen enkel teken van leven daar
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 mei 2016 @ 22:00:45 #230
284411 crew  heywoodu
pi_162023789
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:57 schreef komrad het volgende:

[..]

als dat Olympisch Comit iemand heeft om een wildcard aan te vragen _O-
geen enkel teken van leven daar
Ik zal het eens navragen op Totallympics, daar zit vast wel iemand die een Swazilandse weetikveelwatvoorsporter in gedachten heeft die in aanmerking komt :+
pi_162024386
Is Brunei al geclaimed? Of is het te klein?

[ Bericht 30% gewijzigd door ErwinDikkie op 08-05-2016 22:20:46 ]
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_162048274
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zal het eens navragen op Totallympics, daar zit vast wel iemand die een Swazilandse weetikveelwatvoorsporter in gedachten heeft die in aanmerking komt :+
dank je! heb je alvast een leuk ander exotisch land in de aanbieding als backup?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 mei 2016 @ 22:07:36 #233
284411 crew  heywoodu
pi_162048381
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:04 schreef komrad het volgende:

[..]

dank je! heb je alvast een leuk ander exotisch land in de aanbieding als backup?
Het antwoord was dat Swaziland vermoedelijk alleen in het judo kans maakt op een tripartite plekje :P

Verder gaan ze echt wel meedoen, in het atletiek en zwemmen mag elk land als het goed is sowieso iemand sturen :Y
pi_162048529
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het antwoord was dat Swaziland vermoedelijk alleen in het judo kans maakt op een tripartite plekje :P

Verder gaan ze echt wel meedoen, in het atletiek en zwemmen mag elk land als het goed is sowieso iemand sturen :Y
als er iemand is die de goede formulieren invult. Vraag me af of dat olympisch comit wel functioneert. Ik hoop natuurlijk dat ze meedoen *O*
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 mei 2016 @ 22:14:15 #235
284411 crew  heywoodu
pi_162048642
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef komrad het volgende:

[..]

als er iemand is die de goede formulieren invult. Vraag me af of dat olympisch comit wel functioneert. Ik hoop natuurlijk dat ze meedoen *O*
Ik geef ze 99,99% kans dat ze meedoen, zoals sinds 1984 elke keer het geval is :+

Er gaat gewoon een atleet meedoen, wellicht een zwemmer en misschien dan een judoka.
pi_162048857
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik geef ze 99,99% kans dat ze meedoen, zoals sinds 1984 elke keer het geval is :+

Er gaat gewoon een atleet meedoen, wellicht een zwemmer en misschien dan een judoka.
ik hoopte op contact met het OC zodat het leuker wordt er over te berichten. Grote kans dat het straks marginaal qua nieuws zal zijn :'(
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 mei 2016 @ 22:22:14 #237
284411 crew  heywoodu
pi_162048928
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef komrad het volgende:

[..]

ik hoopte op contact met het OC zodat het leuker wordt er over te berichten. Grote kans dat het straks marginaal qua nieuws zal zijn :'(
Dan moet je Swazilandse media zoeken :9
  maandag 9 mei 2016 @ 22:27:53 #238
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_162049150
Kan ik mij opwerpen als Belize-fan?
pi_162049299
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan moet je Swazilandse media zoeken :9
the swaziland national sport council is onderdeel van het ministerie van sport. Laatste nieuwsbericht gaat over een olympic run day uit 2006 _O-

Het land heeft serieuze problemen, bijvoorbeeld hoogste percentage HIV/AIDS besmettingen in de hele wereld :X

edit: lokale media richten zich op de voetbalcompetitie. Geen nieuws over de olympische spelen

[ Bericht 4% gewijzigd door komrad op 09-05-2016 22:39:13 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 mei 2016 @ 22:33:29 #240
284411 crew  heywoodu
pi_162049354
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Kopiko het volgende:
Dat mag denk ik wel :Y)
pi_162057206
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Oman en Jemen zijn zeker exotisch genoeg. Koeweit mag ook. En SA ook.

Van de golflanden zijn alleen de VAE, Bahrein, Qatar en Iran op lijstjes te vinden.
pi_162057218
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:14 schreef ErwinDikkie het volgende:
Is Brunei al geclaimed? Of is het te klein?
Akkoord.
pi_162057223
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Kopiko het volgende:
Ja hoor.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:43:08 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_162061141
Ik wil graag Eritrea adopteren, indien mogelijk
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 mei 2016 @ 14:52:46 #245
284411 crew  heywoodu
pi_162061349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:43 schreef Blik het volgende:
Ik wil graag Eritrea adopteren, indien mogelijk
Uiteraard :Y
pi_162084595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uiteraard :Y
Is uiteraard goedgekeurd. En Tekhlehaimanot diskwalificeert ze nog niet als exotisch. ;)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 mei 2016 @ 09:44:07 #247
284411 crew  heywoodu
pi_162084751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is uiteraard goedgekeurd. En Tekhlehaimanot diskwalificeert ze nog niet als exotisch. ;)
En regerend wereldkampioen in de atletiek ook nog net niet :+
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:13:33 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_162085213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Gekozen voor het wielrennen, jij snapt 'em ;)
pi_162090229
En wat gebeurt er dan als ik een land "kies"????
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 mei 2016 @ 15:17:21 #250
284411 crew  heywoodu
pi_162091101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:37 schreef wuuht het volgende:
Je zoekt informatie over de deelnemers, volgt ze tijdens de weg naar de Spelen en op de Spelen zelf en post hier hoe het met ze gaat. Het leukste is het natuurlijk als je er wat stukjes uit de lokale media bij kunt halen, of de nodige tweets/Facebookposts etc hier kunt posten *O*

Je zou zelfs kunnen proberen contact met ze op te nemen om een paar vragen te stellen speciaal voor hier. Het voornaamste doel is om hier ook aandacht te besteden aan sporters die anders compleet anoniem zouden blijven :Y
pi_162093004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:37 schreef wuuht het volgende:
dan ga je op zoek, vind je niets en raak je gefrustreerd ;)
pi_162093265
Ik kwam deze blog nog tegen. https://olympicqualifiers.wordpress.com/
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 mei 2016 @ 16:55:25 #253
284411 crew  heywoodu
pi_162093364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kwam deze blog nog tegen. https://olympicqualifiers.wordpress.com/
Das een goede inderdaad, wordt bijgehouden door de Canadese TheArt op Totallympics (ook zo iemand die van alles veel te veel weet ~O> ).
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 10:05:00 #254
284411 crew  heywoodu
pi_162111643
Wildcards in het roeien zijn verdeeld: Togo (vrouwen), Libi en Vanuatu (mannen) :)
pi_162112153
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Wildcards in het roeien zijn verdeeld: Togo (vrouwen), Libi en Vanuatu (mannen) :)
Dat zijn wel hippe wildcards. ;)
pi_162112335
Ik kies Oeganda.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 20:40:43 #257
284411 crew  heywoodu
pi_162130405
Schijnbaar heeft Antigua en Barbuda in het vrouwenwielrennen een wildcard gekregen, maar hebben ze het geweigerd. Mani89 vindt dit heel erg.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 20:53:26 #258
284411 crew  heywoodu
pi_162130961
Geruchten over de wildcards in het gewichtheffen:

Mannen: Sri Lanka, Equatoriaal Guinea, Kosovo
Vrouwen: Madagascar, Bangladesh
pi_162147317
Lesotho nog beschikbaar?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 mei 2016 @ 10:20:44 #260
284411 crew  heywoodu
pi_162147345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:19 schreef rajknier het volgende:
Lesotho nog beschikbaar?
:Y
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:31:28 #261
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162174054
Ik wil graag Saint Vincent and the Grenadines als dat kan.
Spoilers!
pi_162188166
Tuurlijk kan dat. :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 mei 2016 @ 10:01:31 #263
284411 crew  heywoodu
pi_162238161
JUICHEN *O* *O*

Kunzang Lenchen heeft namens Bhutan een wildcard gekregen met het 10 meter luchtgeweer *O*
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 mei 2016 @ 10:02:46 #264
284411 crew  heywoodu
pi_162238172
Andere wildcards in het schieten zijn voor Andorra, Angola een Boliviaan met een Nederlandse naam maar Boliviaanse looks, Macedoni en Oman :)

Die met een sterretje moeten nog door hun NOC bevestigd worden.
  Trouwste user 2022 maandag 16 mei 2016 @ 14:41:52 #265
7889 tong80
Spleenheup
pi_162243854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:
geweldig :D

Trouwste user 2022 maandag 16 mei 2016 @ 14:42:39 #266
7889 tong80
Spleenheup
pi_162243874
Welk land had ik ook alweer gekozen ?

Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 mei 2016 @ 14:48:15 #267
284411 crew  heywoodu
pi_162244012
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:42 schreef tong80 het volgende:
Welk land had ik ook alweer gekozen ?

Samoa :)
  Trouwste user 2022 maandag 16 mei 2016 @ 14:57:48 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_162244202
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Samoa :)
Oh ja Ha ha ha

Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 09:55:13 #269
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_162263538
Even jubelen voor Sri Lanka! Niluka Karunaratn mag meedoen aan het badmintontoernooi! *O* _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 mei 2016 @ 20:07:39 #270
284411 crew  heywoodu
pi_162278145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef hhh38 het volgende:
Kunnen we een verslag op locatie verwachten?

quote:
The Bermuda Olympic Association will announce the island’s team for the Olympics at Gosling’s Wine Cellar on Thursday, June 23.
  Redactie Sport zondag 22 mei 2016 @ 23:24:13 #271
274204 crew  Mexicanobakker
pi_162423000
Guatemala nog vrij? Anders Djibouti als dat nog vrij is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_162427289
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Guatemala nog vrij? Anders Djibouti als dat nog vrij is.
Guatemala mag ja.
  Redactie Sport maandag 23 mei 2016 @ 13:51:09 #273
274204 crew  Mexicanobakker
pi_162433878
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Guatemala mag ja.
Twijfelde of die zou mogen ivm Barrondo maar goed dat is ook weer net niet een van de topfavorieten.

Sowieso zijn het absolute snelwandelgoden, daarom genieten we allemaal van dit prachtige land.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 mei 2016 @ 14:15:21 #274
284411 crew  heywoodu
pi_162434634
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Sowieso zijn het absolute snelwandelgoden, daarom genieten we allemaal van dit prachtige land.
Ik ben nu al fan van jouw keuze en hoop dat jij ook volop mee gaat posten tijdens 4 uur 50km snelwandelgenot.
pi_162454354
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben nu al fan van jouw keuze en hoop dat jij ook volop mee gaat posten tijdens 4 uur 50km snelwandelgenot.
Voeg jij hem dan ook even toe aan het overzicht in de OP? ;)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 09:47:55 #276
284411 crew  heywoodu
pi_162454995
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Voeg jij hem dan ook even toe aan het overzicht in de OP? ;)
Nou, vooruit.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2016 @ 09:48:49 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162455020
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Blij dat je dat niet van mij verwacht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 09:54:01 #278
284411 crew  heywoodu
pi_162455102
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blij dat je dat niet van mij verwacht.
Aangezien Bolivianen niks anders kunnen dan racquetball spelen en snelwandelen en racquetball niet op het olympisch programma staat verwacht ik dat wel degelijk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2016 @ 10:02:35 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162455236
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Aangezien Bolivianen niks anders kunnen dan racquetball spelen en snelwandelen en racquetball niet op het olympisch programma staat verwacht ik dat wel degelijk.
Dat wordt groot koffie inslaan c_/

Niet dat dat nog niet de bedoeling was, regelmatig tot 4:00 tv kijken gaat je opbreken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 10:03:13 #280
284411 crew  heywoodu
pi_162455252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat wordt groot koffie inslaan c_/

Niet dat dat nog niet de bedoeling was, regelmatig tot 4:00 tv kijken gaat je opbreken.
Precies, en dan moet je vaak nog 2 uur.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2016 @ 10:04:24 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162455277
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Precies, en dan moet je vaak nog 2 uur.
Er gaan sporten door tot na 0:00 daar :?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 10:05:17 #282
284411 crew  heywoodu
pi_162455295
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er gaan sporten door tot na 20:00 daar :?
Tot na 20:00? Dat lijkt me wel :D

Als er tot middernacht wat gebeurt is het hier al 5 uur 's ochtends he :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2016 @ 10:06:57 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162455330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tot na 20:00? Dat lijkt me wel :D

Als er tot middernacht wat gebeurt is het hier al 5 uur 's ochtends he :P
Not ninja enough...

Waarom zouden ze in godsnaam doorgaan tot middernacht _O-
In Londen had je op dat moment allang London late night achter de rug.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 11:49:48 #284
284411 crew  heywoodu
pi_162457709
Cambodia, Honduras, Hati en.....Palau hebben wildcards voor het worstelen ^O^

https://unitedworldwrestl(...)tling-awarded-by-ioc
pi_162482626
Ik wil graag de Maagdeneilanden (Virgin Islands) adopteren :P
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2016 @ 10:57:17 #286
284411 crew  heywoodu
pi_162484173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil graag de Maagdeneilanden (Virgin Islands) adopteren :P
De Britse of de Amerikaanse? :P
pi_162484212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De Britse of de Amerikaanse? :P
De Amerikaanse :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2016 @ 11:03:12 #288
284411 crew  heywoodu
pi_162484328
^O^
pi_162529868
Haha, er blijven weinig landen over.
Ik ga voor Saint Vincent en de Grenadines
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 09:29:42 #290
284411 crew  heywoodu
pi_162533271
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:39 schreef Fatoeman het volgende:
Die is al bezet :P
pi_162535291
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die is al bezet :P
Dan weet ik niet welke ik moet adopteren :P
Angola al bezet?
pi_162535603
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:19 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Dan weet ik niet welke ik moet adopteren :P
Angola al bezet?
In de OP staat het overzicht
pi_162535636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

In de OP staat het overzicht
Mooi. Dan adopteer ik Angola
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 11:49:13 #294
284411 crew  heywoodu
pi_162536031
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:32 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Mooi. Dan adopteer ik Angola
^O^
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:35:22 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162537182
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:39 schreef Fatoeman het volgende:
StKitts and Nevis heeft ook zo'n toffe naam. Dat was althans de reden dat ik voor St Vincent and the Grenadines ging :P
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 12:36:19 #296
284411 crew  heywoodu
pi_162537202
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

StKitts and Nevis heeft ook zo'n toffe naam. Dat was althans de reden dat ik voor St Vincent and the Grenadines ging :P
Geen enkel ander land heeft een naam dat zoveel op een foute reggaeband lijkt inderdaad _O_
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:37:15 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162537232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geen enkel ander land heeft een naam dat zoveel op een foute reggaeband lijkt inderdaad _O_
Jij snapt het!
Spoilers!
pi_162614513
Er zijn quotas vergeven in het schieten.

https://olympicqualifiers(...)locations-announced/
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 mei 2016 @ 12:23:55 #299
284411 crew  heywoodu
pi_162616267
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:01 schreef heywoodu het volgende:
JUICHEN *O* *O*

Kunzang Lenchen heeft namens Bhutan een wildcard gekregen met het 10 meter luchtgeweer *O*

Deze heldin gaat in Rio voor een medaille. "Mijn doel is een medaille", liet ze immers weten _O_

Lenchu Kuenzang, zoals ze volgens Bhutanese media heet, is uiteraard al keihard aan het trainen. Zo schiet ze maar liefst honderd patronen per dag! Ze is agente bij de Koninklijke Bhutanese Politie en traint al sinds april. Als dat geen garantie voor succes is weet ik het ook niet meer.

Naast het afvuren van honderd patronen is er uiteraard ook fysieke training. Zo wurmt Lenchu zich elke ochtend een uur lang in allerlei yogaposities en is ze elke avond een uur in de sportschool te vinden :9~

"Haar resultaten laten zien dat ze heel dicht in de buurt komt van het niveau van de wereldtop"
, liet trainer Dorji Phuba ook nog even los. Dit gaat een medaille worden mensen, ik voel het!

Nog even de laatste puntjes op de i schieten met de trainer:

Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 mei 2016 @ 13:26:43 #300
284411 crew  heywoodu
pi_162617885
De schietbaan ligt overigens in de catacomben van dit magnifieke stadion in Thimphu _O_

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')