Een van die dwergstaatjes is overigens het enige land ter wereld dat al haar medailles op de Winterspelen heeft gewonnenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vermoed iets als Oman ofzo.
En volgens mij hebben ook lang niet al die dwergstaatjes in Europa medailles gehaald.
Vast Luxemburg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een van die dwergstaatjes is overigens het enige land ter wereld dat al haar medailles op de Winterspelen heeft gewonnen
Liechtensteinquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vast Luxemburg.
Ik bedoelde meer die anderen: Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino.
Ligt eraan welke telling je gebruikt. Julien Medécin won in 1924 brons in de kunstwedstrijden op het onderdeel architectuur, maar de olympische kunstcompetities worden niet overal meegeteld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:33 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Monaca faalt iig het hardste kwa meedoen/win ratio. 28 keer meegedaan zonder een medaile te winnen
Yes ik had gelijk: http://www.medalspercapita.com/#medals-per-capita:all-timequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:19 schreef Quyxz_ het volgende:
Het land dat per inwoner (capita) het slechtste heeft gepresteerd is misschien wel India? Een miljard inwoners en ik kan eigenlijk geen atleten opnoemen.
Maar een land dat nog nooit een medaille heeft gewonnen heeft natuurlijk altijd een slechter resultaat per capita. Ik gok dan India als slechtste van de landen die wel eens een medaille hebben gewonnen.
Die lijst klopt niet helemaal, want Winterspelen tellen ze niet meequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Yes ik had gelijk: http://www.medalspercapita.com/#medals-per-capita:all-time
![]()
![]()
![]()
0 van de 73 landen hebben het nationale record in het zwemmen gehaald, tenzij je synchroonzwemmen meetelt (1 land)quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:32 schreef komrad het volgende:
Ik denk atletiek en zwemmen omdat die bijna overal wel beoefend worden.
Het land met de slechtste prestatiesquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:35 schreef komrad het volgende:
Het slechtste land kun je ook bekijken als de mate van dopingmisbruik, dat leidt alleen niet tot een erg verrassend lijstje
Edit: je bedoelt het minst succesvolle land
Je kan medailles behaald in 1930 ook niet echt delen door de huidige populatie. Eigenlijk moet je elke medaille delen door de populatie in het jaar dat de medaille behaald is, sommige landen hadden 80 jaar geleden maar een fractie van het huidige aantal inwonersquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het land met de slechtste prestaties
Alleen naar "aantal inwoners per medaille" kijken is ook niet eerlijk natuurlijk, want zonder het na te rekenen denk ik dat China of India dan misschien wel meer medailles moet winnen dan überhaupt mogelijk is om daar bovenin mee te doen.
Alsof ze in 1908 aan limieten dachten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:32 schreef komrad het volgende:
Dan zou je de populariteit van de sport mee moeten rekenen en ook moeten corrigeren voor deelnames waarbij geen limiet is gehaald, de olympische gedachte deelnemers tellen anders dan limiet deelnemers. En natuurlijk de behaalde plaats afgezet tegen het totaal aantal deelnemers.
Sommatie van (deelnemer X relatieve positie X correctiefactor landgrootte jaar spelen X correctiefactor populariteit sport X dummie wel/geen IOC limiet )
Laagste cumulatieve score wint. Succes heywoodu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |