Er zijn voor mij nog wel wat twijfelgevalletjes als bijvoorbeeld de Dominicaans Republiek en Trinidad & Tobago. Die winnen geregeld wel wat medailles in bijvoorbeeld atletiek en boksen, maar nooit echt superveel en vaak is het een long shot.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik weet echt zeker dat ik die naam in de afgelopen dagen ergens langs heb zien komen, maar ben even vergeten waar
Ik zou liever voor reserve gaan, maar heb ook weinig tegen toestaan in deze gevallenquote:Op woensdag 20 april 2016 14:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Er zijn voor mij nog wel wat twijfelgevalletjes als bijvoorbeeld de Dominicaans Republiek en Trinidad & Tobago. Die winnen geregeld wel wat medailles in bijvoorbeeld atletiek en boksen, maar nooit echt superveel en vaak is het een long shot.
Reserve, of gewoon toestaan?
Mwah, ik heb ook de Bahama's toegestaan. Dan neig ik toch naar gewoon toestaan.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou liever voor reserve gaan, maar heb ook weinig tegen toestaan in deze gevallen
quote:Op woensdag 20 april 2016 14:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwah, ik heb ook de Bahama's toegestaan. Dan neig ik toch naar gewoon toestaan.
Ik zal ook nog even voor de duidelijkheid Wit-Rusland en Oekraine bij de sowieso niet-landen zetten. Ze zijn namelijk niet West-Europees, maar wel te groot op sportvlak en niet obscuur genoeg.
Ook Noord-Korea trouwens.
Ik vind bij zo'n Dominicaanse Republiek het vaak ook een geval van toevallig een keer een topper hebben. Zo'n Felix Sanchez heeft een land als de DR eens in de zoveel jaar. Het is niet dat dat land ieder jaar een blik toppers opentrekt.quote:
Is ook wel zo inderdaad. DR is ook wel leuk natuurlijk, want die debuteren vooralsnog in maar liefst drie sporten en zijn daarin samen met Brazilië koploper (maar Brazilië kreeg die tickets, ongeveer, als gastland al - op wat voorwaarden na)quote:Op woensdag 20 april 2016 14:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind bij zo'n Dominicaanse Republiek het vaak ook een geval van toevallig een keer een topper hebben. Zo'n Felix Sanchez heeft een land als de DR eens in de zoveel jaar. Het is niet dat dat land ieder jaar een blik toppers opentrekt.
Zelfde met Oeganda en Stephen Kiprotich.
Wat doen we met Thailand? Altijd wel goed voor wat medailles met boksen en gewichtheffen.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is ook wel zo inderdaad. DR is ook wel leuk natuurlijk, want die debuteren vooralsnog in maar liefst drie sporten en zijn daarin samen met Brazilië koploper (maar Brazilië kreeg die tickets, ongeveer, als gastland al - op wat voorwaarden na)
Als het aan mij ligt, reservequote:Op woensdag 20 april 2016 17:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat doen we met Thailand? Altijd wel goed voor wat medailles met boksen en gewichtheffen.
Reserve of gewoon toestaan?
Zo uit m'n hoofd heeft Vietnam hooguit één of twee gewichtheffers die eventueel om prijzen mee kunnen doen. Ik zou Vietnam sowieso toestaan en Egypte misschien als reserve (misschien in de breedte toch niet echt exotisch..).quote:
Egypte laatste 3 OS medailles dus niet echt obscuurquote:
Dan zet ik Egypte en Thailand op de reservelijst.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:54 schreef komrad het volgende:
[..]
Egypte laatste 3 OS medailles dus niet echt obscuur
Vietnam 2x zilver in de geschiedenis (2000 en 2008), komt meer in de buurt
Ik twijfel ook nog over Taiwan, Tunesië en Mongolië. Zal ik die ook reserve zetten, want die hebben ook wel wat medailles gewonnen (judo en Mellouli bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 20 april 2016 18:54 schreef komrad het volgende:
[..]
Egypte laatste 3 OS medailles dus niet echt obscuur
Vietnam 2x zilver in de geschiedenis (2000 en 2008), komt meer in de buurt
eens dat is niet exotischquote:Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef Leatherface het volgende:
Marokko en Algerije wat mij betreft op de 'liever niet-lijst' omdat ze te succesvol zijn/waren op de middenafstanden in de atletiek.
Die grens is redelijk arbitrair. Een beetje gevoelsmatig. Je kunt daarbij pakken of die plakken recent zijn gewonnen.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef komrad het volgende:
waar ligt de grens ongeveer voor reserve want Taiwan staat op 21 medailles in de geschiedenis , rang 63
Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:01 schreef komrad het volgende:
waar ligt de grens ongeveer voor reserve want Taiwan staat op 21 medailles in de geschiedenis , rang 63
ik zou zeggen >5 goud of >20 medailles is niet exotisch genoeg. Daaronder discussie?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die grens is redelijk arbitrair. Een beetje gevoelsmatig.
Mongolië heeft ook redelijk wat plakken bijvoorbeeld.
Taiwan dus liever niet-lijst? Evenals Marokko en Algerije?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.
Ik zou ze in principe alleen accepteren als iemand met echt persoonlijke roots in Taiwan het wilt (en dus goed op de hoogte is van de sporters en de media en dergelijken).
persoonlijke verbondenheid is neem ik aan toch altijd wel reden om geaccepteerd te worden zo lang het niet een top land is.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die pakken wel eens een medaille in taekwondo en gewichtheffen ja en in dat laatste hebben ze nu ook een grote medaillekandidaat.
Ik zou ze in principe alleen accepteren als iemand met echt persoonlijke roots in Taiwan het wilt (en dus goed op de hoogte is van de sporters en de media en dergelijken).
voor die laatste 2 klinkt de reserve lijst wel goed.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Taiwan dus liever niet-lijst? Evenals Marokko en Algerije?
En waar plaatsen we Tunesië en Mongolië?
Tunesië is niet exotisch, Mongolië zou ik doen met goede redenenquote:Op woensdag 20 april 2016 19:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Taiwan dus liever niet-lijst? Evenals Marokko en Algerije?
En waar plaatsen we Tunesië en Mongolië?
Klopt, maar bij sommige landen kan het zijn dat dat eigenlijk de enige reden is. Mongolië bijvoorbeeld, want die zijn gewoon groot in meer dan één sport.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:07 schreef komrad het volgende:
[..]
persoonlijke verbondenheid is neem ik aan toch altijd wel reden om geaccepteerd te worden zo lang het niet een top land is.
Uhm, bij nader inzien dan Tunesië en Mongolië als 'liever niet'?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tunesië is niet exotisch, Mongolië zou ik doen met goede redenen
En Egypte dan ook liever niet toch?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:13 schreef heywoodu het volgende:
Edit:voor die laatste post, Tunesië liever niet en Mongolië eigenlijk ook niet
![]()
besef je wel dat jij van het gemiddeld exotisch land op sportgebied waarschijnlijk meer weet dan de gemiddelde user van een top25 landquote:Op woensdag 20 april 2016 19:13 schreef heywoodu het volgende:
Edit:voor die laatste post, Tunesië liever niet en Mongolië eigenlijk ook niet
![]()
quote:Op woensdag 20 april 2016 19:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En Egypte dan ook liever niet toch?
Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijnquote:Op woensdag 20 april 2016 19:16 schreef komrad het volgende:
[..]
besef je wel dat jij van het gemiddeld exotisch land op sportgebied waarschijnlijk meer weet dan de gemiddelde user van een top25 land
Ik heb nog een paar twijfelgevalletjes.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijn
Het leukste is natuurlijk als zoveel mogelijk echte exoten (Palau, Vanuatu, Kiribati, Bhutan etc) hier iemand hebben
ik weet van die eerste 3 niet eens waar het op de wereldkaart ongeveer ligtquote:Op woensdag 20 april 2016 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt het ook makkelijker om landen eruit te filteren die voor de leek exotisch klinken, maar die dat op sportgebied eigenlijk niet zijn
Het leukste is natuurlijk als zoveel mogelijk echte exoten (Palau, Vanuatu, Kiribati, Bhutan etc) hier iemand hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |