abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161516648
Het is stilaan traditie tijdens de Olympische Spelen: het supporter zijn van een exotisch land. Je kunt vurig een obscuur Sovjet-republiekje als Kirgizi aanmoedigen, of een eiland met parelwitte stranden in de Stille Zuidzee of de Caraben van het kaliber Tuvalu. Een leuk Afrikaans of Latijns-Amerikaans land is ook van harte welkom, evenals een groot aantal minder sportief succesvolle oosterse landen. :)

Exotisch is een begrip dat voor discussie vatbaar is, je kunt het aan culturele en geografische eigenschappen afmeten, maar het ook zien in de context van sport (weinig deelnemers en eremetaal). Om een schifting te kunnen maken hanteren we hier enkele criteria.

Die zijn grofweg hetzelfde als in Londen. Ze komen erop neer dat landen als de EU-landen + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi uitgesloten zijn, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazili, Canada, Australi en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekrane, Noord-Korea en Wit-Rusland vallen niet in de groep van exotische landen. Verder uitgesloten: Jamaica, Kenia en Ethiopi vanwege de vele favorieten in de atletiek. Deze landen vallen in de categorie 'sowieso niet'. Ze zijn te nadrukkelijk westers of een sportieve (Olympische) reus.

Liefst ook geen Algerije, Argentini, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgi, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongoli, Tunesi, Taiwan, Nigeria en Kazachstan, omdat die landen altijd wel een pak medailles winnen en buiten de Spelen om zichtbare sportlanden zijn. Dat maakt ze op sportgebied geen exoten. Ze zijn dan weliswaar exotisch in de trant van niet-westers, maar simpelweg te goed als sportland. Echter, als iemand een persoonlijke band heeft met een van die landen en leuke informatie over bepaalde deelnemers kan delen, kan het mijns inziens wel. Dat voegt dan wat toe aan deze reeks. :)

Om er een beetje duiding aan te geven is er een grens van circa 50 deelnemers die een maat geeft van de grootte van het land op sportvlak. Dat is geen hele harde grens, en ook niet bij iedere aanvraag wordt het land aan deze deelnemersgrens getoetst. In het geval van twijfel kan dat wel gebeuren. Als zo'n beetje alle leuke landen al vergeven zijn, mag van mij best een land met 53 olympirs worden gekozen. Het is ook niet het enige of sterkste argument, want het aantal gewonnen medailles weegt bijvoorbeeld ook mee. :)

Kies het liefst ook een land zonder uitgesproken medaillefavoriet, maar daar mag wanneer de spoeling dun wordt wel enigszins mee geschipperd worden. Een land als Fiji mag best van wel in het geval van nood, ondanks het feit dat het een kanshebber is in het rugbytoernooi. Pakweg Maleisi mag bij schaarste ook, ondanks favorieten bij het badminton. Deze landen plaats ik dan op de reservelijst, evenals bijvoorbeeld stadstaten als Singapore en Hong Kong (die wat kanshebbers/outsiders hebben in bijvoorbeeld tafeltennis en baanwielrennen). En ook de golfstaten Qatar, Verenigde Arabische Emiraten en Bahrein gaan op de reservelijst (Oman en Koeweit mogen van mij wel). Evenals ook India, Indonesi, Thailand, Costa Rica, Chili, Panama, Ghana, Kameroen, Venezuela en Uruguay, die zich buiten de Spelen om in bepaalde sporten (tot op zekere hoogte) onderscheiden maar nooit echt veel eremetaal halen.

Zoals eerder gezegd, heeft iemand een persoonlijk moverende reden om Suriname of Maleisi te kiezen, mag dat worden geopperd, ook al staat zo'n land op de reservelijst of de 'liever niet-lijst'. Al is het maar omdat iemand de aapjes op Borneo zo lief vindt. O+ Maar dan wel een land dat toch enigszins als exotisch/onbekend kan worden gezien, in de trant van Georgi of Oezbekistan. Geen Canada of soortgelijke staten dus. Ze kunnen dus wl gekozen worden van de reservelijst of de 'liefst niet-lijst' maar nt uit de lijst van landen die sowieso niet mogen. Kies je voor een land om persoonlijke redenen, dan is wat meer achtergrondinfo over bepaalde deelnemers leuk, want het geeft dit topic kleur. Heeft iemand dus toegang tot bepaalde nieuwsbronnen uit die landen, omdat hij/zij de taal machtig is dan zijn die aanvullingen zeer welkom. :)

Voor de duidelijkheid nog eens de volledige lijstjes

Sowieso niet: EU-landen + Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Andorra, Monaco + voormalig Joegoslavi + Moldavi, evenals de Verenigde Staten, Mexico, Brazili, Canada, Australi en Nieuw-Zeeland. En ook China, Japan, Rusland en Zuid-Korea, Oekrane, Noord-Korea en Wit-Rusland. Evenals ook atletiekgrootmachten Kenia, Ethiopi en Jamaica.

Liefst niet: Algerije, Argentini, Colombia, Azerbeidzjan, Egypte, Georgi, Oezbekistan, Cuba, Zuid-Afrika, Iran, Marokko, Mongoli, Tunesi, Taiwan, Nigeria en Kazachstan. (enkel te kiezen bij persoonlijke binding of sterke affiniteit met deze landen)

Reserve: Maleisi, Fiji, Singapore, Hong Kong, India, Indonesi, VAE, Qatar, Bahrein, Thailand, Costa Rica, Panama, Chili, Ghana, Kameroen, Venezuela, Uruguay, Bahama's, Trinidad & Tobago. (te kiezen wanneer de spoeling erg dun wordt qua cht exotische staten)

Alle landen die niet op deze lijstjes staan, mogen zonder meer gekozen worden. :)

Ik kies zelf voor de De Malediven. O+

quote:
Lijst gekozen landen:

Leatherface: De Malediven
franklop: Cook Islands
Ferdii - Bahama's
roos85 - Namibi
Aguero - Saint Lucia
komrad - Swaziland
MrBanaan1 - Madagascar
Nielsch - Vanuatu
heywoodu - Bhutan
Sasquatsch - Nepal
PippenScottie - Aruba
hh38 - Bermuda
tong80 - Samoa
Nattekat - Bolivia
Mani89 - Antigua en Barbuda
Felagund - Zimbabwe
Pepersaus - Paraguay
zorro28 - Dominica
Arth_NL - Tonga
ijs_beer - Sri Lanka
vaduz - Albani
Kopiko - Belize
ErwinDikkie - Brunei
lyrsewiete - El Salvador
Blik - Eritrea
Lucky_Strike - St Vincent and the Grenadines
rajknier - Lesotho
Coppi - Oeganda
Mexicanobakker - Guatemala
TheVulture - Amerikaanse Maagdeneilanden
Fatoeman - Angola

[ Bericht 43% gewijzigd door heywoodu op 27-05-2016 11:49:31 ]
pi_161516880
Bij de vorige Spelen had ik IJsland. Dit keer nog maar over nadenken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:21:00 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_161516955
Ik zou sommige criteria wel een beetje aanscherpen..
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk }:|

Vorige keer kon bijvoorbeeld gekozen worden voor Iran of Kazakhstan volgens mij, maar dat zijn gewoon landen waar je echt wel een rijtje medailles van mag verwachten omdat ze gewoon heel groot zijn in bepaalde sporten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161516984
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk }:|
Okay, dan zet ik een Fiji wel reserve. En ook een land als Grenada dan. Eventueel mogen ze worden gekozen als de spoeling dun wordt. :)
pi_161517042
Heb jij al een keus gemaakt, Heywoodu?
pi_161517059
OS / Wees hier fan van een exotisch land
Topic van de vorige Zomerspelen
pi_161517067
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 11:25 schreef franklop het volgende:
OS / Wees hier fan van een exotisch land
Topic van de vorige Zomerspelen
Dank, voor referentie uitstekend. :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:26:26 #8
284411 crew  heywoodu
pi_161517096
Deze landen hebben op het moment overigens meer dan 50 quotaplaatsen binnengehaald:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_161517113
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:

Vorige keer kon bijvoorbeeld gekozen worden voor Iran of Kazakhstan volgens mij, maar dat zijn gewoon landen waar je echt wel een rijtje medailles van mag verwachten omdat ze gewoon heel groot zijn in bepaalde sporten.
Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:27:49 #10
284411 crew  heywoodu
pi_161517136
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Heb jij al een keus gemaakt, Heywoodu?
Nee, maar ik wil voor een land gaan waarvan de deelnemers wel op n hand te tellen zijn. Maakt het ook makkelijker om bij te houden :+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:30:07 #11
284411 crew  heywoodu
pi_161517202
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?
Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebben :P
pi_161517252
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebben :P
Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)

En als je het over stadstaatjes hebt: Singapore dan ook reserve, want kansrijk met tafeltennis. De Emiraten, Qatar en Bahrein wat mij betreft ook op de reservelijst.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:34:42 #13
284411 crew  heywoodu
pi_161517299
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)

En als je het over stadstaatjes hebt: Singapore dan ook reserve, want kansrijk met tafeltennis. De Emiraten, Qatar en Bahrein wat mij betreft ook op de reservelijst.
Mee eens :Y

Ik denk dat er zeker 100 landen zijn die normaal gesproken nauwelijks tot geen medaillekans hebben, dus het zou leuk zijn als juist dat soort landen eerst "op" zijn :P
pi_161517304
Ik ga voor de Cook Islands . Zie nog geen namen bij hun quota plekken staan, maar zullen vast wel worden ingevuld. Ben er ooit in de buurt op vakantie geweest, maar Nieuw-Zeeland mag ik dan weer niet kiezen :'(
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 11:39:11 #15
284411 crew  heywoodu
pi_161517411
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef franklop het volgende:
Ik ga voor de Cook Islands . Zie nog geen namen bij hun quota plekken staan, maar zullen vast wel worden ingevuld. Ben er ooit in de buurt op vakantie geweest, maar Nieuw-Zeeland mag ik dan weer niet kiezen :'(
Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL) :D

Beetje net als Guam in het mountainbiken :Y
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 april 2016 @ 11:40:26 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161517441
Ik geef vanmiddag als een mooie lijst bekend is wel een draai aan het rad der landen :z
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161517470
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL) :D

Beetje net als Guam in het mountainbiken :Y
Klopt ja, dat las ik ook :) Ook 2 startplekken bij het zeilen. Benieuwd of er nog andere sporten bijkomen.
pi_161524008
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mee eens :Y

Ik denk dat er zeker 100 landen zijn die normaal gesproken nauwelijks tot geen medaillekans hebben, dus het zou leuk zijn als juist dat soort landen eerst "op" zijn :P
Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:20:04 #19
284411 crew  heywoodu
pi_161524386
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?
Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportland :P
pi_161524420
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportland :P
Ok. :)

Mexico, Bahamas, Trinidad & Tobago? Ook uitsluiten?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:26:43 #21
284411 crew  heywoodu
pi_161524540
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ok. :)

Mexico, Bahamas, Trinidad & Tobago? Ook uitsluiten?
Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..
pi_161524579
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..
Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:31:50 #23
284411 crew  heywoodu
pi_161524656
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.
Oh ja, Walcott :o

Het handigst is denk ik om alvast een lijst te maken met landen die sowieso mogen?
pi_161524922
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh ja, Walcott :o

Het handigst is denk ik om alvast een lijst te maken met landen die sowieso mogen?
Dat zijn er nogal wat. :) Ik ga ermee aan de slag.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:48:37 #25
284411 crew  heywoodu
pi_161525115
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat zijn er nogal wat. :) Ik ga ermee aan de slag.
Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ik :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 16:49:19 #26
284411 crew  heywoodu
pi_161525138
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd :+
pi_161525161
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd :+
D'Accord.
pi_161525186
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ik :P
Als er persoonlijk moverende redenen zijn mag dat wel ja. :)
pi_161532706
Mag ik de Bahama's kiezen? :P
hardcoholic
pi_161533051
Mag ik Namibi?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_161533731
Vier jaar geleden had ik Saint Lucia en omdat ik uiteraard alle Luciaanse atleten de afgelopen vier jaar intensief gevolgd heb zal ik ze ook in Rio ondersteunen.
Citius, Altius, Fortius.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 21:49:16 #32
284411 crew  heywoodu
pi_161534665
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 20:59 schreef Ferdii het volgende:
Mits Chris Brown een mooie ode krijgt _O_
pi_161534775
quote:
99s.gif Op maandag 18 april 2016 21:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mits Chris Brown een mooie ode krijgt _O_
Yeah, Yeah, Yeah
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 21:55:24 #34
284411 crew  heywoodu
pi_161534985
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 21:51 schreef roos85 het volgende:

[..]

Yeah, Yeah, Yeah
De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.
pi_161536105
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
niet akkoord :N :P
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_161536757
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen :'). In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:37:39 #37
284411 crew  heywoodu
pi_161536989
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer mee :+

Mocht je trouwens nog een naam willen om info over te zoeken: wat kwalificatie betreft moeten ze het hebben van Sibusiso Matsenjwa (of wildcards) :)
pi_161537303
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer mee :+

Mocht je trouwens nog een naam willen om info over te zoeken: wat kwalificatie betreft moeten ze het hebben van Sibusiso Matsenjwa (of wildcards) :)
SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
http://www.socga.org.sz/index.php
http://www.times.co.sz/sp(...)ic-scholarships.html

ik ga er van uit dat de atleten met een scholarship wel een wildcard krijgen als ze geen directe kwalificatie halen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:46:29 #39
284411 crew  heywoodu
pi_161537360
Leatherface, bedoel je niet "de VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland" in plaats van alle landen uit Noord-Amerika en Oceani? :P
pi_161537427
Nieuw Caledoni
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:48:50 #41
284411 crew  heywoodu
pi_161537449
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:44 schreef komrad het volgende:

[..]

SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
http://www.socga.org.sz/index.php
http://www.times.co.sz/sp(...)ic-scholarships.html

ik ga er van uit dat de atleten met een scholarship wel een wildcard krijgen als ze geen directe kwalificatie halen
Ligt er een beetje aan in welke sporten ze enigszins degelijk presteren :P

Of er in de atletiek een wildcard te verdienen is voor landen die al iemand geplaatst hebben betwijfel ik, maar voor Matsenjwa zal het er vast goed uitzien: f hij plaatst zich f hij krijgt de wildcard :9
pi_161537499
Oeh, is Madagascar al weg? Zo nee, dan wil ik Madagascar wel! :D
Want, pinguins O+
pi_161537529
quote:
18s.gif Op maandag 18 april 2016 21:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.

Wordt wel weer eens tijd om die UI van stal te halen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 22:53:03 #44
284411 crew  heywoodu
pi_161537561
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2016 22:48 schreef Argo het volgende:
Nieuw Caledoni
Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...
pi_161537587
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...
Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 april 2016 @ 23:00:28 #46
284411 crew  heywoodu
pi_161537846
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef Argo het volgende:

[..]

Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.
Volgens mij heeft zwemster Lara Grangeon zich namens Frankrijk geplaatst. Geboren in Nouma :Y
pi_161537869
quote:
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen :'). In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Die had ik 4 jaar geleden ^O^
pi_161542044
Ik ga voor Vanuatu

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 09:36:59 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 08:35:40 #49
284411 crew  heywoodu
pi_161542462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor Vanuatu
Ik moet eens sneller knopen doorhakken geloof ik, had al 2 dagen een tabblad open over de eerste Vanuatuaan (?) ooit die zich voor de tweede keer voor de Spelen geplaatst heeft :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 08:45:47 #50
284411 crew  heywoodu
pi_161542561
Keuze gemaakt, ik ga voor de Bhutaanse boogschutters ^O^
pi_161544500
Doen er berhaupt atleten uit Nepal mee, want dan wil ik daar wel voor gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 11:07:31 #52
284411 crew  heywoodu
pi_161544809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Taekwondoka Neema Gurung was n gevecht verwijderd van de Spelen, maar moest daarin tegen een 17-jarige Iraanse die vorig jaar al WK-brons won ;(

Komende maandag begint het Aziatisch kampioenschap gewichtheffen. Er wordt een landenklassement opgemaakt over alle gewichtsklassen (elke positie levert een bepaalde score op), waarna de beste zeven nog niet geplaatste landen n startbewijs krijgen. Bij de vrouwen gaat het om de beste zes nog niet geplaatste landen die n startbewijs krijgen.

Al geplaatste landen bij de mannen:

- Kazakhstan
- Noord-Korea
- China
- Indonesi
- Oezbekistan
- Iran
- Thailand
- Zuid-Korea
- Vietnam
- Taiwan

Bij de vrouwen:

- China
- Noord-Korea
- Kazakhstan
- Thailand
- Taiwan
- Japan
- Zuid-Korea
- Indonesi

De Filipijnen gaan zich sowieso wel plaatsen, Maleisi, India, Sri Lanka, Jordani, Irak en Turkmenistan zijn ook gevaarlijk voor Nepal, maar het zou zeker bij de mannen mogelijk moeten zijn :Y

De vrouwen zijn normaal gesproken kansloos.

Ik ga er vanuit dat je Nepal volgende week hier kunt volgen:
http://www.iwf.net/
pi_161549098
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 20:59 schreef Ferdii het volgende:
Mag wel. :)
pi_161549107
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:09 schreef roos85 het volgende:
Mag ik Namibi?
Yes.
pi_161549125
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:26 schreef Aguero het volgende:
Vier jaar geleden had ik Saint Lucia en omdat ik uiteraard alle Luciaanse atleten de afgelopen vier jaar intensief gevolgd heb zal ik ze ook in Rio ondersteunen.
Akkoord.
pi_161549140
quote:
Mits present akkoord. :)
pi_161549159
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 22:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oeh, is Madagascar al weg? Zo nee, dan wil ik Madagascar wel! :D
Want, pinguins O+
Prima. :)
pi_161549183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor Vanuatu

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die is uiteraard akkoord. :)
pi_161549193
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 08:45 schreef heywoodu het volgende:
Keuze gemaakt, ik ga voor de Bhutaanse boogschutters ^O^
D'accord.
pi_161549208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Is goed. :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 april 2016 @ 13:56:16 #61
284411 crew  heywoodu
pi_161549211
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

D'accord.
Moeten ze nog wel even een plekje krijgen van de Tripartite Commission, maar als dat niet gebeurt eet ik - bij wijze van spreken - mijn sokken op :+
pi_161549254
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:46 schreef heywoodu het volgende:
Leatherface, bedoel je niet "de VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland" in plaats van alle landen uit Noord-Amerika en Oceani? :P
Inderdaad dat bedoelde ik.

Geen VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland dus.

Staatjes als Tuvalu en Micronesi zijn voor alle duidelijkheid welkom. :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 15:39:22 #63
426493 crew  PippenScottie
pi_161551363
Ik adopteer Aruba!

My friends all drive horses
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:08:02 #64
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161552070
Ik heb bij de winterspelen Bermuda al eens geadopteerd, deze zomer wil ik weer voor ze gaan juichen. Twee jaar geleden was er maar n deelnemer, nu hebben ze er minstens 4.
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 april 2016 @ 18:37:46 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_161555227
West Samoa

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161556704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef tong80 het volgende:
West Samoa

Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.

Vervolgens wonnen ze weer van Frankrijk en Nieuw Zeeland om 5de te worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:24:43 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 19:27:40 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161556858
Ik claim Bolivia :)

Die doen enkel mee met het hard lopen. 3 atleten :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161557198
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.

Vervolgens wonnen ze weer van Frankrijk en Nieuw Zeeland om 5de te worden.
ik ben erg benieuwd naar de Rugby sevens op de OS. Ik hoop enorm dat Fiji wint :Y

Fiji verdient ook wel een supporter in dit topic
pi_161564638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:39 schreef PippenScottie het volgende:
Ik adopteer Aruba!

[ afbeelding ]
Goed.
pi_161564647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb bij de winterspelen Bermuda al eens geadopteerd, deze zomer wil ik weer voor ze gaan juichen. Twee jaar geleden was er maar n deelnemer, nu hebben ze er minstens 4.
Prima.
pi_161564661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef tong80 het volgende:
West Samoa

Goed.
pi_161564674
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:

Prima.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 00:17:29 #73
284411 crew  heywoodu
pi_161565818
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:

Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 april 2016 @ 00:22:23 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161565873
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland _O-
Perfect toch :7
Kijk ik dat ook een keer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161570782
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je. :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 11:48:56 #76
284411 crew  heywoodu
pi_161570867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je. :)
Prima :Y
pi_161571539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dank.

Hier voor de sfeer een impressie van de Malediven. Parelwitte stranden O-)

pi_161572084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Deze mag vanzelfsprekend niet ontbreken hier.

Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 12:55:21 #79
284411 crew  heywoodu
pi_161572510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Deze mag vanzelfsprekend niet ontbreken hier.

:D

Dat is weer even geleden dat ik die heb gehoord *O*
pi_161572688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dank.

Hier voor de sfeer een impressie van de Malediven. Parelwitte stranden O-)

Die had ik vier jaar geleden O+

Je bent vergeten mij in de OP te zetten :{ ;)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:03:25 #81
284411 crew  heywoodu
pi_161572711
Overigens jammer dat de handbalsters uit de Maldiven niet meedoen :+
Bizarre handbalwedstrijd op Asian Games
pi_161573088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:02 schreef roos85 het volgende:

[..]

Die had ik vier jaar geleden O+

Je bent vergeten mij in de OP te zetten :{ ;)
Shoot. :@ Heb het aangepast.
pi_161573108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:D

Dat is weer even geleden dat ik die heb gehoord *O*
Dat is ht lijflied van de sportexoot he? :D
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:19:50 #84
284411 crew  heywoodu
pi_161573125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is ht lijflied van de sportexoot he? :D
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer posten _O_
pi_161573149
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoop ik ook ja.

Als er nog een leuke braderiezanger is uit de Malediven, wil hem hier ook wel posten. ;)
pi_161573867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.

En Indonesi?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:51:16 #87
284411 crew  heywoodu
pi_161573901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.

En Indonesi?
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
pi_161573905
Edit - foutje
pi_161573962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.
pi_161573974
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:56:18 #91
284411 crew  heywoodu
pi_161574021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.
Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.
pi_161574044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.
Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:57:21 #93
284411 crew  heywoodu
pi_161574054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft :)
pi_161574070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft :)
Akkoord. :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:58:00 #95
284411 crew  heywoodu
pi_161574076
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.
Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooi :9
pi_161574093
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooi :9
Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?
pi_161574120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.

Jij?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 13:59:39 #98
284411 crew  heywoodu
pi_161574128
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?
Ik vind het lastig. Het is over het algemeen niet zo dat je denkt "omg iemand uit Uruguay, wat gaaf!!" zoals je wel kunt hebben bij iemand van de Marshall Eilanden of Vanuatu ofzo. Ik zou ook daar voor reserve gaan, vooralsnog in elk geval.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:01:20 #99
284411 crew  heywoodu
pi_161574168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.

Jij?
Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
pi_161574189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Okay, dan uitgesloten tenzij persoonlijke affectie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')