quote:Lijst gekozen landen:
Leatherface: De Malediven
franklop: Cook Islands
Ferdii - Bahama's
roos85 - Namibi
Aguero - Saint Lucia
komrad - Swaziland
MrBanaan1 - Madagascar
Nielsch - Vanuatu
heywoodu - Bhutan
Sasquatsch - Nepal
PippenScottie - Aruba
hh38 - Bermuda
tong80 - Samoa
Nattekat - Bolivia
Mani89 - Antigua en Barbuda
Felagund - Zimbabwe
Pepersaus - Paraguay
zorro28 - Dominica
Arth_NL - Tonga
ijs_beer - Sri Lanka
vaduz - Albani
Kopiko - Belize
ErwinDikkie - Brunei
lyrsewiete - El Salvador
Blik - Eritrea
Lucky_Strike - St Vincent and the Grenadines
rajknier - Lesotho
Coppi - Oeganda
Mexicanobakker - Guatemala
TheVulture - Amerikaanse Maagdeneilanden
Fatoeman - Angola
Okay, dan zet ik een Fiji wel reserve. En ook een land als Grenada dan. Eventueel mogen ze worden gekozen als de spoeling dun wordt.quote:Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou sommige criteria wel een beetje aanscherpen..
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk
Dank, voor referentie uitstekend.quote:Op maandag 18 april 2016 11:25 schreef franklop het volgende:
OS / Wees hier fan van een exotisch land
Topic van de vorige Zomerspelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?quote:Op maandag 18 april 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou sommige criteria wel een beetje aanscherpen..
Kun je landen met echt serieuze medaillekansen niet op een reservelijst zetten voor als de rest allemaal weg is? Heel leuk hoor, Fiji kiezen, maar zo is het wel erg makkelijk om aan exotischelandensucces te komen natuurlijk
Vorige keer kon bijvoorbeeld gekozen worden voor Iran of Kazakhstan volgens mij, maar dat zijn gewoon landen waar je echt wel een rijtje medailles van mag verwachten omdat ze gewoon heel groot zijn in bepaalde sporten.
Nee, maar ik wil voor een land gaan waarvan de deelnemers wel op n hand te tellen zijn. Maakt het ook makkelijker om bij te houdenquote:Op maandag 18 april 2016 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Heb jij al een keus gemaakt, Heywoodu?
Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebbenquote:Op maandag 18 april 2016 11:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat denk jij van een land als Maleisi? Helemaal uitsluiten omdat ze die badmintonner Lee hebben, of reserve?
Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)quote:Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lastig, maar ik zou denk ik voor reserve gaan vooralsnog. Zeker ook omdat ze naast Lee ook in het schoonspringen en baanwielrennen (als Awang is geplaatst) serieuze kansen hebben
Mee eensquote:Op maandag 18 april 2016 11:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hongkong dan ook maar reserve (die hebben bijvoorbeeld Wai Sze Lee die nog in Londen een plak haalde met baanwielrennen en wereldkampioene was)
En als je het over stadstaatjes hebt: Singapore dan ook reserve, want kansrijk met tafeltennis. De Emiraten, Qatar en Bahrein wat mij betreft ook op de reservelijst.
Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL)quote:Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef franklop het volgende:
Ik ga voor de Cook Islands . Zie nog geen namen bij hun quota plekken staan, maar zullen vast wel worden ingevuld. Ben er ooit in de buurt op vakantie geweest, maar Nieuw-Zeeland mag ik dan weer niet kiezen
Klopt ja, dat las ik ookquote:Op maandag 18 april 2016 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat ze een gratis startbewijs voor het kanon kregen doordat er niks anders was in Oceani (behalve het al geplaatste AUS en NZL)
Beetje net als Guam in het mountainbiken
Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?quote:Op maandag 18 april 2016 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens
Ik denk dat er zeker 100 landen zijn die normaal gesproken nauwelijks tot geen medaillekans hebben, dus het zou leuk zijn als juist dat soort landen eerst "op" zijn
Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportlandquote:Op maandag 18 april 2016 16:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat denk je van Azerbeidzjan. Reservelijst of uitsluiting?
Ok.quote:Op maandag 18 april 2016 16:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uitsluiting, dat is (helaas) echt een te groot sportland
Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..quote:Op maandag 18 april 2016 16:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ok.
Mexico, Bahamas, Trinidad & Tobago? Ook uitsluiten?
Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.quote:Op maandag 18 april 2016 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trinidad moet kunnen denk ik? Bahamas hebben wel een van de twee topfavorieten op een onderdeel in de atletiek, d sport van de Spelen..
Oh ja, Walcottquote:Op maandag 18 april 2016 16:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Trinidad heeft altijd wel wat kanshebbers met die estafettes en vier jaar geleden die speerwerper, maar vooruit.
Dat zijn er nogal wat.quote:Op maandag 18 april 2016 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, Walcott
Het handigst is denk ik om alvast een lijst te maken met landen die sowieso mogen?
Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ikquote:Op maandag 18 april 2016 16:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat zijn er nogal wat.Ik ga ermee aan de slag.
D'Accord.quote:Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd
Als er persoonlijk moverende redenen zijn mag dat wel ja.quote:Op maandag 18 april 2016 16:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien dat het bij de landen op het randje ook een beetje afhangt van wie het wil claimen? Ik bedoel, Maleisi is reserve, maar als hier iemand specifieke redenen heeft om echt Maleisi te willen kan daar natuurlijk over overlegd worden denk ik
Mits Chris Brown een mooie ode krijgtquote:
Yeah, Yeah, Yeahquote:Op maandag 18 april 2016 21:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mits Chris Brown een mooie ode krijgt
De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.quote:
niet akkoordquote:Op maandag 18 april 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wil ik bij dezen voor alle volgende edities van de Winterspelen Brazili claimen. Dan is dat alvast vastgelegd
Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer meequote:Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelenquote:Op maandag 18 april 2016 22:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze doen anders al vanaf de jaren '70 zo ongeveer mee
Mocht je trouwens nog een naam willen om info over te zoeken: wat kwalificatie betreft moeten ze het hebben van Sibusiso Matsenjwa (of wildcards)
Ligt er een beetje aan in welke sporten ze enigszins degelijk presterenquote:Op maandag 18 april 2016 22:44 schreef komrad het volgende:
[..]
SPT / De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
http://www.socga.org.sz/index.php
http://www.times.co.sz/sp(...)ic-scholarships.html
ik ga er van uit dat de atleten met een scholarship wel een wildcard krijgen als ze geen directe kwalificatie halen
quote:Op maandag 18 april 2016 21:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De bazen-Chris Brown, niet de pauper-Chris Brown.
Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...quote:
Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.quote:Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan misschien als we het Pacific Games 2019-topic openen...
Volgens mij heeft zwemster Lara Grangeon zich namens Frankrijk geplaatst. Geboren in Noumaquote:Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef Argo het volgende:
[..]
Toch zal ik voor ze duimen, want in mijn hart doen ze mee.
Die had ik 4 jaar geledenquote:Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen. In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Ik moet eens sneller knopen doorhakken geloof ik, had al 2 dagen een tabblad open over de eerste Vanuatuaan (?) ooit die zich voor de tweede keer voor de Spelen geplaatst heeftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Taekwondoka Neema Gurung was n gevecht verwijderd van de Spelen, maar moest daarin tegen een 17-jarige Iraanse die vorig jaar al WK-brons wonquote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Doen er berhaupt atleten uit Nepal mee, want dan wil ik daar wel voor gaan.
Akkoord.quote:Op maandag 18 april 2016 21:26 schreef Aguero het volgende:
Vier jaar geleden had ik Saint Lucia en omdat ik uiteraard alle Luciaanse atleten de afgelopen vier jaar intensief gevolgd heb zal ik ze ook in Rio ondersteunen.
Mits present akkoord.quote:Op maandag 18 april 2016 22:32 schreef komrad het volgende:
Ik ga voor Swaziland, als ze meedoen. In Londen deed Swaziland met 3 deelnemers mee, maar de website van het Swaziland Olympisch Comit zwijgt nog over Rio. Ook is Swaziland het land met de minste Olympische deelnames.
Prima.quote:Op maandag 18 april 2016 22:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oeh, is Madagascar al weg? Zo nee, dan wil ik Madagascar wel!![]()
Want, pinguins
Die is uiteraard akkoord.quote:Op dinsdag 19 april 2016 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor Vanuatu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
D'accord.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:45 schreef heywoodu het volgende:
Keuze gemaakt, ik ga voor de Bhutaanse boogschutters
Is goed.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Doen er berhaupt atleten uit Nepal mee, want dan wil ik daar wel voor gaan.
Moeten ze nog wel even een plekje krijgen van de Tripartite Commission, maar als dat niet gebeurt eet ik - bij wijze van spreken - mijn sokken opquote:
Inderdaad dat bedoelde ik.quote:Op maandag 18 april 2016 22:46 schreef heywoodu het volgende:
Leatherface, bedoel je niet "de VS, Canada, Mexico, Australi en Nieuw-Zeeland" in plaats van alle landen uit Noord-Amerika en Oceani?
Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.quote:
ik ben erg benieuwd naar de Rugby sevens op de OS. Ik hoop enorm dat Fiji wintquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als die zich in juni via het OKT in Monaco weten te plaatsen voor Rugby Sevens zijn ze zowaar nog een outsider voor brons ook. Afgelopen weekend in Singapore (World Rugby Sevens Series) kwamen ze tot de kwartfinale (na een knappe overwinning op Fiji in de pool) waarin ze nipt verloren van Zuid Afrika.
Vervolgens wonnen ze weer van Frankrijk en Nieuw Zeeland om 5de te worden.
Prima.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb bij de winterspelen Bermuda al eens geadopteerd, deze zomer wil ik weer voor ze gaan juichen. Twee jaar geleden was er maar n deelnemer, nu hebben ze er minstens 4.
Prima.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik claim Bolivia
Die doen enkel mee met het hard lopen. 3 atleten
Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportlandquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik claim Bolivia
Die doen enkel mee met het hard lopen. 3 atleten
Perfect tochquote:Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland
Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die alleen goed in snelwandelen en racquetball, echt een heel vaag sportland
Primaquote:Op woensdag 20 april 2016 11:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Na verloop van tijd vervalt bij mij als het goed is de mogelijkheid om de OP nog aan te passen. Zou jij de lijst met gekozen landen een keer in de zoveel tijd kunnen updaten? Ik zamel ze dan wel in en PM je.
quote:Op woensdag 20 april 2016 12:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Deze mag vanzelfsprekend niet ontbreken hier.
Die had ik vier jaar geledenquote:Op woensdag 20 april 2016 12:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dank.
Hier voor de sfeer een impressie van de Malediven. Parelwitte stranden![]()
Shoot.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
Die had ik vier jaar geleden
Je bent vergeten mij in de OP te zetten![]()
Dat is ht lijflied van de sportexoot he?quote:Op woensdag 20 april 2016 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is weer even geleden dat ik die heb gehoord
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer postenquote:Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is ht lijflied van de sportexoot he?
Hoop ik ook ja.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer posten
Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, hopelijk kunnen we die tijdens Pyeongchang weer posten
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zal ik ook Zuid-Afrika toevoegen aan het lijstje van landen die niet geclaimd mogen worden? Dat vind ik met zijn rugbyers, zwemmers, golfers enzovoorts een te groot sportland.
En Indonesi?
Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is zeker te groot inderdaad, Indonesi zou ik op de reservelijst zetten.
Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Azerbeidzjan ook uitsluiten? Altijd wel wat medailles en ook eigenlijk altijd wel goud daarbij. Colombia zelfde verhaal mijns inziens. Daarnaast t goed in wielrennen.
Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens, Azerbeidzjan is in meerdere sporten gewoon een topland (net als Iran). Niet elk Zuid-Amerikaans land is "exotisch genoeg" voor dit topic en daar vallen niet alleen Brazili en Argentini, maar inderdaad ook Colombia onder wat mij betreft.
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeftquote:Op woensdag 20 april 2016 13:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
India twijfel ik ook over, en Pakistan. Grootmachten, maar buiten cricket niet echt op sportgebied.
Akkoord.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft
Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooiquote:Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uruguay eigenlijk ook wel, en Chili. Te goed in voetbal.
Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?quote:Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar die doen allebei niet mee aan het voetbaltoernooi
Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pakistan zou ik dit keer wel toestaan (hockeyers, hun enige degelijke olympische sporters, zijn er niet bij), India als reserve (klein team volgens mij) als iemand er echt goede redenen voor heeft
Ik vind het lastig. Het is over het algemeen niet zo dat je denkt "omg iemand uit Uruguay, wat gaaf!!" zoals je wel kunt hebben bij iemand van de Marshall Eilanden of Vanuatu ofzo. Ik zou ook daar voor reserve gaan, vooralsnog in elk geval.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Okay, dan mogen ze mijns inziens wel, of reservelijst?
Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik neig ook Georgi en Oezbekistan uit te sluiten. Altijd wel wat plakken met worstelen, judo of gewichtheffen.
Jij?
Okay, dan uitgesloten tenzij persoonlijke affectie.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens, ook zij zijn wereldtop in meerdere landen. Als hier iemand uit Georgi of Oezbekistan langs komt (of iemand die de taal machtig is en die landen altijd graag volgt) zou het nog kunnen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |