SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:51 schreef Krisvc het volgende:
Nu net enorme huilbui gehad precies hierom ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
Heel leukquote:Op zaterdag 16 april 2016 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Ach krisvc,![]()
Het kan niet altijd rozengeur en manenschijn zijn. Het is zooo vermoeiend om moeder te zijn. En zeker als je dan ook nog eens een avond alleen bent en het niet zo lekker loopt.. Ik hoop dat je van je douche genoten hebt, en straks lekker kunt slapen.
![]()
En Saskia, ook voor jou een. Hoe was de bruiloft?
Wat zij zegt! Ik doe het ook alleen. Had het liever anders gezien natuurlijk, maar het is zoals het is en ben er helemaal in gegroeid. Als ik soms lees dat iemand er tegenop ziet als haar man een dagje weg is, denk ik ook wel eens... whut?quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Ligt er ook een beetje aan of je altijd en bewust alleen bent, of dat je gewend bent dingen samen te doen en te verdelen.
Mijn moeder heeft mij alleen gekregen en heeft dat nooit als zwaar ervaren. Ze was immers niet anders gewend. Maar als mijn vriend nu weg is, is het hele evenwicht ineens weg ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baby is weer verkouden. Snot feest
ti amo più di ieri ma meno di domani
Hier even over he.. Ik heb dat ook, ik vind 't heel fijn thuis. En nu heb ik met m'n stomme kop besloten dat ik wel weer naar school ga. Uit praktische overweging (dan hoef ik volgend jaar minder vakken) en uit schuldgevoel (ik krijg nu studiefinanciering, maar volg geen les en maak alleen leertentamens) Ok, 't is maar 1 vak wat neerkomt op ongeveer 5 - 8 uur per week, maar toch: hoe dichterbij het komt, hoe meer ik in paniek raak. Iemand tips om het makkelijker te maken? Ik weet dat 't gevoel wel slijt als ik gewoon ga (aka dan negeer ik het gevoel gewoon, maar voor iemand die nog moet leren om naar haar gevoel te handelen, is dat niet de beste optie) Ik vind thuisblijfmoeder zijn voor nu meer dan prima eigenlijkquote:Op zondag 17 april 2016 14:29 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb momenteel geen werk.. en vermaak me prima doordeweeks met 2 kinderen. De dagen vliegen voorbij. Vooral met mooi weer. Lekker naar de speeltuin.. blokje om wandelen en oudste op zijn nieuwe fiets. Wij komen de dagen prima door zonder papa overdag
Kun je het niet rustig opbouwen? Eerst 2 uurtjes weg, dan 4 (6 - 8)?quote:Op zondag 17 april 2016 17:00 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hier even over he.. Ik heb dat ook, ik vind 't heel fijn thuis. En nu heb ik met m'n stomme kop besloten dat ik wel weer naar school ga. Uit praktische overweging (dan hoef ik volgend jaar minder vakken) en uit schuldgevoel (ik krijg nu studiefinanciering, maar volg geen les en maak alleen leertentamens) Ok, 't is maar 1 vak wat neerkomt op ongeveer 5 - 8 uur per week, maar toch: hoe dichterbij het komt, hoe meer ik in paniek raak. Iemand tips om het makkelijker te maken? Ik weet dat 't gevoel wel slijt als ik gewoon ga (aka dan negeer ik het gevoel gewoon, maar voor iemand die nog moet leren om naar haar gevoel te handelen, is dat niet de beste optie) Ik vind thuisblijfmoeder zijn voor nu meer dan prima eigenlijk
quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze (op deze foto hele moeie zwempeuter) zit ook in de w zit. Hij zit echt t allerliefste zo. Hij heeft wel gewoon gekropen, liep met 18 maanden.
Ik had hierover heen gelezen. Dat is een heeeel moeie zwempeuter ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die zo zitten. Ik ben alleen wel wat alerter hierop omdat het een teken kan zijn dat ze Ehlers-Danlos van me geerfd heeft.
Het is niet zo goed voor ze, maar zo lang ze ook in andere houdingen zitten geen enorm probleem geloof ik. Maar Wolk zit alleen maar zo, nooit met haar benen vooruit.quote:Op zondag 17 april 2016 19:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb t stukje over t zitten in w houding niet helemaal meegelezen. Veel kindjes zitten toch zo?
Bloesem en school afmaken is natuurlijk helemaal geen slecht plan 😉 Het went denk ik vanzelf wel toch? Je doet niks ergs of iets dergelijks. Wat is precies dat je er zo tegenop ziet?
quote:Op zondag 17 april 2016 19:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb t stukje over t zitten in w houding niet helemaal meegelezen. Veel kindjes zitten toch zo?
Bloesem en school afmaken is natuurlijk helemaal geen slecht plan 😉 Het went denk ik vanzelf wel toch? Je doet niks ergs of iets dergelijks. Wat is precies dat je er zo tegenop ziet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
quote:Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef Bloesem. het volgende:
[..]ik denk dat je gewoon door de zure appel heenmoet, bloesem. Dat het vanzelf makkelijker wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
ik kan je niet helpen, want ik ben in de afgelopen 7 maanden nog niet langer dan 3 uur weggeweest van mini. Dat moet langzamerhand ook veranderen, maar zolang hij nog geen flesje wil is dat erg lastig. We proberen ook niet zo hard met die flesjes, dat moet ook veranderen.
Verder snap ik die fysieke afstand ook goed, we waren zaterdag in de ikea en hadden T in de wandelwagen, terwijl ik hem normaal altijd draag. Met al die mensen vond ik het erg lastig dat T zo ver van me vandaan was. Zeker als de wagen even om het hoekje stond als ik ergens aan het kijken was, of als de duutser al verder vooruit was gelopen. Halverwege heb ik hem dan ook alsnog in de doek geknoopt...
Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?quote:Op zondag 17 april 2016 22:07 schreef Mariposas het volgende:
De houding is wel zo'n beetje als bij de Maxi Cosi, dat is geen geweldige houding, het is een gedwongen houding. Liggend US beter. maar punt is dat je bij vervoer in de auto geen veilig alternatief hebt. Bij buiten wandelen wel.
Het is aan te raden om kinderen zo lang mogelijk liggend te vervoeren (tenzij het niet anders kan zoals in de auto), omdat een geforceerde houding met name voor de rug en nek niet goed is. Het kan voor problemen zorgen. Wat betreft de heupjes en romp weet ikdat niet zo zeker. Ik weet niet hoe lang ze naar buiten gaat, maar bij ons op de opvang gaan ze zeker 2 uur per dag naar buiten (tenzij echt baggerweer).quote:Op zondag 17 april 2016 22:21 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?
Als het schadelijk is wil ik ze absoluut niet meer in die wagen tot ze kan zitten*, anders liever niet in die wandelwagen tot goed kunnen zitten / alleen korte stukjes.
*En nadenken over hoe het kan dat deze GO die zoveel ervaring heeft en zoveel diploma's, dit wel gewoon doet en ook met haar eigen dochter die 3 weken ouder is dan de mijne en ernaast zit. Alhoewel haar dochter al bijna kan zitten blijkbaar.
quote:Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef Bloesem. het volgende:
[..]Wie is er bij haar tijdens jouw lessen? Ik vond het heel fijn dat de oppas (hier toen papa en oma's) foto's stuurde van hoe het ging. Had ik ze niet eens gevraagd, maar het was goed om te zien dat ze ook bij een ander lief ging slapen en fijn kon knuffelen. Gaf mij veel rust. Misschien is dat een idee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
quote:Op zondag 17 april 2016 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Quick question: kreeg laatst foto doorgestuurd van m'n GO, dat ze lekker aan het wandelen waren. Maar mag mijn dochter al zo in de wandelwagen zitten?Ze is pas 4,5 maand. Of is deze houding wel ok? Is dit een beetje zoals een maxi cosi ofzo? Kan iemand dat zien?
Volgens mij kan deze wagen ook plat. Zou de GO vragen wat het idee hierachter is. Misschien ging ze protesteren bij plat liggen? Of vond de GO het zielig dat ze niks kon zien? En dan uitleggen dat je liever hebt dat ze liggend vervoerd wordt want beter voor de rug. Mits haalbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij mogen morgenquote:Op maandag 18 april 2016 09:30 schreef Krisvc het volgende:
86/92 zit hier qua lengte goed, in de breedte mag ze hem nog wel wat meer vullen. Maar de rompertjes van name it maat 80 lijken precies even groot.
Geen idee hoe lang ze is, vandaag wordt ze weer gemeten. Met 6 maanden zat ze aan de 73cm, dus ik verwacht dat ze wel wat is gegroeid.
Hoe vaak gaat hij in bad dan? Hier vanaf het begin eigenlijk 1x per week...quote:Op maandag 18 april 2016 10:09 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja zo'n tummytub is ook wel een goed idee! Douchen vind ik wat onhandig als ik alleen ben, dat kan ik in het weekend wel eens proberen als mn vriend er is.
Ah ja, dat was ik ook voordat ik zwanger werd. Ik heb al veel gesprekken achter de rug. Maar het stomme is dat ik bij elke afwijzing weer een mentale knauw kreeg, terwijl ik daar bij de sollicitaties bij mijn eerste baan helemaal niet zo last van had. Tegen die mentale knauwen zie ik vooral heel erg tegenop. Maar goed, de situatie hier is momenteel ook niet goed voor mijn zelfvertrouwen en mentale gesteldheid. Ik vind zelfs dat ik lui word. Ik ga zelfs Fokken in de tijd van de baas. Kiezen tussen twee kwade dus.quote:Op maandag 18 april 2016 09:00 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben juist volop aan het solliciteren om meer vastigheid te vinden. Dat krijg ik op mijn huidige werk niet. Ik ben pro in brieven schrijven en eerste en tweede gesprekken, maar aangenomen worden ben ik kennelijk niet zo goed in.
73, dat klinkt lang voor 6 maanden! Hier vrijdag precies 6 maanden en ook de CB-afspraak, dus ben benieuwd. Ik verwacht zelf iets van 66cm bij 8 kilo.quote:Op maandag 18 april 2016 09:30 schreef Krisvc het volgende:
86/92 zit hier qua lengte goed, in de breedte mag ze hem nog wel wat meer vullen. Maar de rompertjes van name it maat 80 lijken precies even groot.
Geen idee hoe lang ze is, vandaag wordt ze weer gemeten. Met 6 maanden zat ze aan de 73cm, dus ik verwacht dat ze wel wat is gegroeid.
Dat komt omdat ik verkeerd keek in m'n app.quote:Op maandag 18 april 2016 10:31 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
73, dat klinkt lang voor 6 maanden! Hier vrijdag precies 6 maanden en ook de CB-afspraak, dus ben benieuwd. Ik verwacht zelf iets van 66cm bij 8 kilo.
och, die arme...quote:Op maandag 18 april 2016 15:50 schreef Mariposas het volgende:
Oh dat is wel een handige. L haat(te) het aankleden na bad. toen kwam ik eens op het idee om hem in de wasbak aan te kleden in de badkamer (met handdoek onder hem), want lekker warm in de badkamer. Werkte super! Tot ik de kraan per ongeluk aantikte.
Mijn tip is: bluffen. Zo deed ik het althans. Ook al voel je je niet zo, gewoon doen alsof je de hele wereld aankan. Borst vooruit, kin omhoog en gaan! Zeg tegen jezelf 'ik kan dit, ik doe dit voor háár' Kus je baby op haar hoofd en zeg dat mama aan haar toekomst gaat werken. Bedenk je dat je zo weer terug bent, dit ga je gewoon wel even fixen. Je bent een superwoman, dit doe jij gewoon even tussendoor. Want dat kan jij.quote:
Ik heb een hele hysterische van VTech te koop. Met boerderijgeluiden en liedjes.quote:Op maandag 18 april 2016 17:10 schreef Krisvc het volgende:
Wat is een goede, betaalbare loopwagen? L. begint achter de chicco loopwagen te lopen, maar die is te licht en trekt ze om.
Bedankt voor het bellen!quote:Op maandag 18 april 2016 17:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb een hele hysterische van VTech te koop. Met boerderijgeluiden en liedjes.
Er zit een soort stand op zodat hij wat stroever rijdt wanneer ze erachter loopt..
http://www.vanastenbabysu(...)m9mMwCFQXicgodDrsOUw
Het is niet onmogelijk. Sjaak pikte op zijn eerste dag de waterpokken op.quote:Op maandag 18 april 2016 17:51 schreef JantinaGr het volgende:
F. heeft opeens 2 rood/roze blaasjes op haar linkerhand zie ik net nadat ik haar ophaal van de opvang. Googlen zegt hand-, mond- en voetziekte. Ze gaat pas 2 weken 2 dagen naar de opvang, is het nu al zover?
En wel meer dan datquote:Op maandag 18 april 2016 17:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Bedankt voor het bellen!
Spelen op de boerderij is altijd zo fijn!
De koe die loeit de haan die kraait, kom en doe maar mee!
Kiekeboe!
Bedankt voor het bellen!
Eén!
Twee!
Drie!
Rood!
Oh, dat is leuk inderdaadquote:Op maandag 18 april 2016 20:06 schreef mousemicky het volgende:
Hout![]()
![]()
F gooit.
Met ALLES.
Liefst richting de TV.
Of de kat.
Of zijn broer.
Plastic/ rubberblokken![]()
De houten blokken zijn hier voorlopig opgeborgen iig...
Charlie en de getallenquote:Op maandag 18 april 2016 21:50 schreef pinquit het volgende:
Sorry Aereen, ik kan je vertellen dat dit nooit meer over gaat. Het zwakt wel af, maar zodra je het bewuste liedje weer hoort... de hele dag![]()
Ik heb sinds kort weer babytv, de laatste keer dat ik dat (mee)keek met oudste is ongeveer 9-10 jaar geleden, en ik kan nog steeds elk liedje meezingen :'D en dan zit het dus gewoon vast in mijn hoofdblaargh, zo hatelijk
Vooral ook niet opzoekenquote:Op maandag 18 april 2016 22:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb een peuter maar tsjoe tsjoe wa zegt me niks?
Daar sta jij een loopwagen te verkopen? Overigens best een prima vrijmarkt qua aanbod idd. Voor kinderspul kan ik ook die op het spaarwaterveld in Bezuidenhout aanraden, die heb ik jarenlang mede-georganiseerd en is vooral voor kinderen bedoeld (al begrijpt niet iedereen dat). Dit jaar voor het eerst sinds jaren 'vrij' op koningsdagquote:Op maandag 18 april 2016 19:44 schreef Mariposas het volgende:
ik zou volgende week even op de rommelmarkt kijken, Kris! Als je nou slim bent, ga je naar Belgisch Park.
Nee ik ben überhaupt niet in den haag. Mijn man gaat op pad in de bomen- en bloenenbuurt dus niemand loopt elkaar in de weg zo.quote:Op maandag 18 april 2016 22:48 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Daar sta jij een loopwagen te verkopen? Overigens best een prima vrijmarkt qua aanbod idd. Voor kinderspul kan ik ook die op het spaarwaterveld in Bezuidenhout aanraden, die heb ik jarenlang mede-georganiseerd en is vooral voor kinderen bedoeld (al begrijpt niet iedereen dat). Dit jaar voor het eerst sinds jaren 'vrij' op koningsdag
Ik zou sowieso niet naar de fred gaan, daar worden alle koopjes al weggekocht voor O (door mijn moeder en zussen)
'Yes, we did it!', dankje, nu zit het ook in mijn hoofdquote:Op maandag 18 april 2016 22:58 schreef Sicilia het volgende:
Owww die kinderliedjeszooo herkenbaar! Als hier iemand 'het lukte' zegt heb ik meteen de hele dag Dora in mijn hoofd
. En verder ken ik alle liedjes die jullie noemen ja!
We hebben als uitzondering een kwart pilletje Tavegyl wat we mogen geven, maar dat werkt niet afdoende.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef pinquit het volgende:
je arme wolkje, dit kan niet goed zijn toch? Mogen baby's nog geen antihistaminen?
Checkquote:Op dinsdag 19 april 2016 09:44 schreef pinquit het volgende:
Pinda is trouwens vaak een stomme rot allergie. Iedereen die ik ken met pinda-allergie heeft het super heftig, volgens mij triggert het al heel snel, en heel heftig
Ja, calamiteitenverlof? Beterschapquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:14 schreef pinquit het volgende:
Sillie, kan je man niet naar huis komen?
Spuit 11 maar dit hielp bij ons ook bij krampjes heel erg goed. Een beetje warmte op het buikje maar ook het monotone geluid van de föhn.quote:
oh wow, dat gaat echt snel ja!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:39 schreef pinquit het volgende:
Pfffff hier gaat het zo zo zo hard. Alles tegelijk deze week lijkt het. Die kleine gaat nu zelf zitten, zelf staan aan de tafel, trekt zich overal aan op (wat uiteraard niet altijd goed gaat, net een flinke buil op zijn hoofd gevallen), trekt de kastdeuren open, ontdekt zojuist zijn eigen spuug, flinke plas
om er vervolgens lekker in te gaan wrijven en lekker uitsmeren enzo
![]()
Hij kruipt de hele kamer rond.
Ik ga die duct tape maar eens tevoorschijn toveren
quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:22 schreef silliegirl het volgende:
Huisarts; check. Mijn ouders (die me hebben opgepikt van werk en die W. hadden vandaag) hebben die van hen laten komen. Zelfde huisarts die ik "vroeger" had, dus die kende me nog. Diagnose; zware migraine. Triggers: stress en slaaptekort. Ja, check.
Ik heb speciale pijnstillers gehad, die hebben korte metten gemaakt met de pijn, maar nu voel ik me een soort van high. Ook niet alles. En ik mag dus nu niet voeden.
MigraineSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beterschap
Beetje gek misschien, maar laat maar weten als ik iets voor je kan doen.
quote:Op maandag 18 april 2016 22:15 schreef Bloesem. het volgende:
LB 14 maandenHahaha ik heb echt een klein kanon
Ze krijgt nu een klein slokje water uit een glas soms, verder niks extra's, maar een paar dagen geleden rukte ze het glas uit m'n handen om er even heel casual een slokje uit te nemen
Dus daar geven we nu maar af en toe aan toe.
LuDann, bluffen is ook nog een idee, al heeft dat me eerder een burnout opgeleverd. Ik moet heel erg mijn best doen om naar mijn gevoel te luisteren i.p.v. er overheen te denderen. Ik heb net afgesproken met mezelf dat ik het per les ga bekijken. Dus gewoon die ochtend beslis of ik wel of niet naar de les ga. Maar thuisblijfmoeder worden voelt helemaal zo gek nog niet
Razz, heel begrijpelijk dat het je zo bezighoudt. Lief dat je man je wat wil helpen, ik hoop dat hij daarmee wat druk kan wegnemen en dat jullie zo snel in een ritme komen.
Ja die liedjesDat je in je eentje in de supermarkt heel lief op een klein stationnetje staat te zingen en staat te wiegen (en nog net niet over je buik te aaien) Over kindjesliedjes gesproken: wie heeft er hier peutertjes en ander klein grut ietsje ouder dan baby's? Zal ik jullie eens een leuk cadeautje geven? Komt ie: Tsjoe tsjoe wa, tsjoe tsjoe wa, tsjoe tsjoe wa wa wa
Ja, die gaat met de klusploeg (die nog steeds aan het dak bezig zijn) mee naar de vuilstort.quote:Op woensdag 20 april 2016 11:12 schreef pinquit het volgende:
Nohhh Silgelukkig ben je er nu achter gekomen zeg, wat naar. weg met die wieg
Gewoon vragen. Ze doen het graag. Bedenk ook dat jij hun kind bent he. Een nachtje slecht slapen hebben ze jaaaaren geleden ook vaak zat voor je over gehad + kleinkinderenquote:Op woensdag 20 april 2016 11:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Buhh Sillie, daar zou ik ook van huilen. Maar gelukkig ben je er nu achtergekomen! Dat is het belangrijkste toch. Niet te streng zijn voor jezelf hoor.
Ooh FF dat klinkt heel fijn! Genieten! Ik durf nu met twee kindjes niet meer zo goed te vragen of ze mogen logerenis nogal wat, wat ik dan van opa/oma vraag. En andere logeeradressen hebben we eigenlijk niet.
Vandaag is m'n grote Pluis naar het KDV. Ik heb al megaproductief de badkamer gepoetst en de rest van de dag ga ik kroelen met m'n baby. Als DHL nou even opschiet met de Kruidvatmegabestelling, dan kan ik 'm lekker in bad doen. Even aandacht voor kleine Tas die altijd maar moet wachten omdat z'n zus dan weer iets moet.
Gewoon vragen! De drieling van m'n broer is ook al wezen logeren bij mijn ouders (O gaat nu naar m'n schoonmoeder, omdat mijn ouders al meer bij hen oppassen omdat zij het harder nodig hebben). Hun andere opa en oma vinden drie baby's tegelijk teveel (zou ik ook vindenquote:Op woensdag 20 april 2016 11:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Buhh Sillie, daar zou ik ook van huilen. Maar gelukkig ben je er nu achtergekomen! Dat is het belangrijkste toch. Niet te streng zijn voor jezelf hoor.
Ooh FF dat klinkt heel fijn! Genieten! Ik durf nu met twee kindjes niet meer zo goed te vragen of ze mogen logerenis nogal wat, wat ik dan van opa/oma vraag. En andere logeeradressen hebben we eigenlijk niet.
Vandaag is m'n grote Pluis naar het KDV. Ik heb al megaproductief de badkamer gepoetst en de rest van de dag ga ik kroelen met m'n baby. Als DHL nou even opschiet met de Kruidvatmegabestelling, dan kan ik 'm lekker in bad doen. Even aandacht voor kleine Tas die altijd maar moet wachten omdat z'n zus dan weer iets moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een heerlijke dag!Vanochtend alvast visite voor mijn verjaardag (morgen) gehad van vrienden met hun bijna tweejarige dochter. Ze hebben zo lief samen gespeeld.
Rammeldebammel en later vanmiddag zijn N. en ik het park in geweest. Ze was nog even bang voor het gras, maar binnen een paar minuten was ze meters bij me vandaan en kroop ze het hele grasveld over.
![]()
Plaatje bij het praatje (inclusief de best gestylede baby ooit.):
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder nog over de w-zit gehad, de arts zegt dat ze dit probleem nooit ziet bij zulke jonge baby's maar ze denkt dat het niet veel kwaad kan. Proberen het een beetje te corrigeren. En ik maakte me een beetje zorgen omdat ze eigenlijk nooit van rug naar buik draait maar dat deed ze daar op de tafel dus wel spontaan.![]()
![]()
Ik had graag een verwijzing voor een dietist gehad maar dat wilde ze pas doen als we een maand bezig waren met het dieet en het lange termijn was. Zit ook wat in. Ik denk er even over.
Je bedoelt mij geloof ik he?quote:Op woensdag 20 april 2016 15:49 schreef Mariposas het volgende:
Lekker zo in het gras, gestreeptestoel!
en je wilt dus graag een 2-jarige begrijp ik?
Ah ja, op de 1 of andere manier dacht ik dat gestreeptestoel dit had gepost (slaapgebrek), maar dan snap ik de rammels.quote:Op woensdag 20 april 2016 15:54 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Je bedoelt mij geloof ik he?
En ja, lijkt me wel makkelijk, die hele babytijd overslaan.![]()
Maar zonder gekheid, N. vindt andere kindjes zo ontzettend leuk, ik kan nu al smelten bij het idee dat ze hopelijk ooit grote zus mag worden.
In principe moeten ze gewoon de lijntjes van de curve volgen. Hoeft niet in het midden, mag ook op de -1 lijn bijvoorbeeld of juist erboven. Ik ben op het inloopspreekuur geweest, deze meting van vandaag is dus een extra meting inderdaad. Maar ze is kennelijk niks gegroeid in een maand tijd. Dat is eigenlijk niet de bedoeling.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:03 schreef kazy het volgende:
Leuke foto's LuDann en Selvaria!
Lengtecurve: hoewel we M. niet recent hebben gemeten op het CB, merk ik ook dat de lengtegroei hier stagneert. Hoort dat er niet gewoon bij of stagneert dit te veel LuDann? (Er lijkt ook niet zoveel tijd tussen de metingen te zitten of zie ik dat verkeerd?)
Vraagje aan de dames die na het eindigen van het kolfrecht nog bv geven: hoe ging dat bij jullie met het minder (hier 1x per dag) kolven? Ik had gisteren dus echt ploftettenThuis alsnog gekolfd maar ze bleven vol voelen. Het helpt hier ook niet echt dat tegelijkertijd de nachtvoeding aan het verdwijnen is, waardoor ik feitelijk gisteren 3 voedingen heb overgeslagen. M'n collega's zeiden al dat ik gewoon 2x moest kolven, want flexibele werkgever en niemand die er op let zolang je je werk goed doet, maarja mijn verantwoordelijkheidsgevoel vindt dat niks
Anderzijds is een borstontsteking ook niet alles..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net heeft N. anderhalf uur gewend bij het kdv, ze vond het erg leuk! Het is met een verticale groep, dus alle grote kindjes gingen haar speeltjes geven. Over twee weken voor het echie, ik ben erg benieuwd of het hun gaat lukken N. in slaap te krijgen en uit een flesje te laten drinken....Carpe diem, quam minimum credula postero.
Bij ons was de vpk heel stellig dat het mocht zo gauw ze goed kan zitten. Ze zei uit zichzelf 'jullie mogen ook lekker gaan fietsen!' Dus wij zo van 'echt waar joh??' en zij: 'jaaaa, kijk nou hoe stevig ze zit!'quote:Op woensdag 20 april 2016 16:37 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat je niet meer hoeft te kolven Mariposas, je was het al een tijdje zat dacht ik he?
Super dat het wennen goed ging Saskia! Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe het gaat met slapen en drinken. Dat zal misschien even wennen zijn.
Ik ben helemaal vergeten te vragen van het fietsen! Had ik ook willen doen bij het CB. Ik ga op Koningsdag wel even kijken voor een zitje want ik denk eigenlijk dat wij ook wel mogen. Wat denken jullie?
Ik denk het ook wel, ze kan ook zelf gaan zitten. Ik zal het vrijdag de VPK die haar vandaag zag nog even vragen, die is dan op mijn onderzoekslocatie.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:40 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bij ons was de vpk heel stellig dat het mocht zo gauw ze goed kan zitten. Ze zei uit zichzelf 'jullie mogen ook lekker gaan fietsen!' Dus wij zo van 'echt waar joh??' en zij: 'jaaaa, kijk nou hoe stevig ze zit!'
Dus dan mag Wolk vast ook wel
quote:Op woensdag 20 april 2016 16:23 schreef SaskiaR het volgende:
Gelukkig is ze nu wel weer vrolijk Lu! Hier buigt N's lengtecurve ook best veel af, dus misschien is dit normaal voor deze leeftijd?
Mooi hoor Sel! Trouwens, van ons CB mochten we nu al gaan fietsen, omdat N. al prima kon zitten, dus dat kan jij vast ook doen? Zitje wordt as we speak gemonteerd
Sillie, heel veel sterkte!We hadden de knoop zelf al doorgehakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net heeft N. anderhalf uur gewend bij het kdv, ze vond het erg leuk! Het is met een verticale groep, dus alle grote kindjes gingen haar speeltjes geven. Over twee weken voor het echie, ik ben erg benieuwd of het hun gaat lukken N. in slaap te krijgen en uit een flesje te laten drinken....Ons gevoel zegt dat het prima verantwoord is: zo is bijna 1, ze kan heel lang zelf blijven zitten, zelf op de knietjes gaan zitten zonder dat ze zich ergens aan vasthoudt, zelf staan en naar beneden, langs de tafel en achter de loopwagen lopen, het lijkt ons heel sterk dat haar ruggetje niet sterk genoeg is.
![]()
Als man en ik allebei vrij zijn en het mooi weer is gaan we ervoor!![]()
Fijn dat het wennen goed ging!Hopelijk lukt het ze inderdaad, het zou fijn wezen als je je daar geen zorgen meer over hoefde te maken (en anders gaat ze ook heus niet stuk
)
De S.chat.kistquote:Op woensdag 20 april 2016 16:47 schreef Aerenia het volgende:
Welk KDV is het uiteindelijk geworden Saskia?
Wat goed van je! Ik ben van mijn eigen melk al een beetje vies. Ik vind het muf ruiken en er niet zo smakelijk uitzien, vooral ontdooide melk. Ik zou het denk ik alleen in specifieke omstandigheden doen, prematuur of ziek kindje.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:47 schreef Aerenia het volgende:
Morgen komt iemand een deel van mijn vriezervoorraad BV ophalen. Heb al 1,5 lade vol en er komt elke dag nog een fles bij. Ben op het MM-netwerk gestuit en heb daar - eenmalig - wat melk aangeboden voor donatie. Is echt bizar veel vraag naar van moeders die zelf om wat voor reden dan ook geen bv kunnen geven... (maar ik zou het zelf echt niet snel doen he...mijn mini andermans melk geven)
Hee wat leuk! Ik doneer ook melk via het mm-netwerk. Ik kolf elke dag voor iemand die nu nog zwanger is, zo lang het nog leuk is en gaat. Als ik de volgende keer weer zo'n start met bv heb als mini heeft gehad en ik heb geen eigen melk meer staan, ga ik zeker overwegen donormelk aan mini te geven.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:47 schreef Aerenia het volgende:
Morgen komt iemand een deel van mijn vriezervoorraad BV ophalen. Heb al 1,5 lade vol en er komt elke dag nog een fles bij. Ben op het MM-netwerk gestuit en heb daar - eenmalig - wat melk aangeboden voor donatie. Is echt bizar veel vraag naar van moeders die zelf om wat voor reden dan ook geen bv kunnen geven... (maar ik zou het zelf echt niet snel doen he...mijn mini andermans melk geven)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
ja, dat dacht ik ook inderdaad, dat dat de nachten verklaart. Nu slaapt hij al anderhalf uur rustig, dus dat is fijn! Ik ga zo ook maar naar bed...quote:Op woensdag 20 april 2016 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
De eerste twee zaten er hier maar zo ineens, dus het kan heel snel gaan!
Verklaart misschien ook de nachten?
Ja gek hè? Lijkt voor mij niet meer op mijn baby, bijna.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:52 schreef pinquit het volgende:
Och, wolkwat ziet dat er maf uit zeg, zo opgezet
W doet met 'r mee. En die wil ook niks. Niet drinken; niet slapen..quote:Op woensdag 20 april 2016 21:35 schreef LuDann het volgende:
Oh tandjes, tof.
Wolk slaapt nog niet, helaas.Ze is vreselijk druk aan het doen zelfs. Last van de maan zeker.
De maan? Is dat het? M ligt nu ook net rustig in bed, Daar voor nie-slapen-nie..quote:Op woensdag 20 april 2016 21:35 schreef LuDann het volgende:
Oh tandjes, tof.
Wolk slaapt nog niet, helaas.Ze is vreselijk druk aan het doen zelfs. Last van de maan zeker.
Die van mij is ook in slaap gevallen.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:08 schreef LuDann het volgende:
Oh jeetje, gedeelde smart dus Sillie en IMA.Gelukkig stortte ze net eindelijk in en ligt ze lekker te snurken.
Ik duik er ook zo in, het is al voorbij mijn bedtijd. En ik houd mijn vingers gekruist voor de nacht...
Jagar, wat een heerlijk uitzicht!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even spammen hoor
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
* Stippelrientje zingtquote:
Ik ben dan wat oud. We hebben nu gezegd.... oke.. misschien ooit. We kijken over twee jaar wel waar we staan en maken dan wel een beslissing..quote:
1,5 jaar ertussen is ook leuk! Als je houdt van niet uitrusten overdag, heel veel tillen en heel veel luiers verschonenquote:
+1quote:Op woensdag 20 april 2016 23:36 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
1,5 jaar ertussen is ook leuk! Als je houdt van niet uitrusten overdag, heel veel tillen en heel veel luiers verschonen![]()
Deden wij ook.. Niet ivm leeftijd maar zeiden altijd 'we zien wel, misschien ooit een tweede, misschien wel niet'quote:Op woensdag 20 april 2016 22:24 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik ben dan wat oud. We hebben nu gezegd.... oke.. misschien ooit. We kijken over twee jaar wel waar we staan en maken dan wel een beslissing..
Ah. Dat verklaard e.a. Ben benieuwd wanneer er tandjes zichtbaar worden hier dan.quote:Op donderdag 21 april 2016 06:34 schreef Krisvc het volgende:
Ja, scheten als een volwassen vent van tandjes hier. Zo erg dat ze er soms van wakker wordt, onbedaarlijk krijst, een scheet laat en meteen weer in slaap valt. Vaak tegelijk met tandjesleed ja.voor alle nieslapennie mamma's.
L. ging om 7 uur naar bed, heeft om 22:00 en 4:00 een keer gedronken en ligt nu nog op één oor.
Koemelk, ei en pinda (ik mijd alle noten) inderdaad, maar omdat baby's die allergisch zijn voor koemelk, ook vaak hetzelfde reageren op soja (hun lichaampjes kunnen het onderscheid nog niet maken geloof ik) mijd ik dus ook soja. Hetzelfde geldt voor dingen als geitenmelk, paardenmelk en -kaas. Ik weet niet of je de koemelk op dit moment vervangt voor soja, maar het is wel het proberen waard om ook soja te mijden.quote:Op donderdag 21 april 2016 08:34 schreef Xanteh het volgende:
Skip je koemelk, ei en pinda's LuDann? Heb niet meegekregen welk dieet je nu volgt. Via een diëtist? Top dat je dochter er goed op reageert
F heeft ook allergische reacties, alleen wij zijn er nog niet achter waar het van komt. Mijn koemelkvrije dieet lijkt weinig te helpen, misschien moet ik ook maar skippen met ei en pinda's. Gisteren overleg gehad met de huisarts, en zij stuurt ons door naar de kinderarts (had ik om gevraagd).
Ik gebruik ook geen soja. Scheelt dat ik geen melkdrinker ben. Maar eet je wel geitenkaas? Hier ook nog geen diëtist, heb ook geen idee of het (gedeeltelijk) vergoed wordt, moet ik nog uitzoeken.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:08 schreef LuDann het volgende:
[..]
Koemelk, ei en pinda (ik mijd alle noten) inderdaad, maar omdat baby's die allergisch zijn voor koemelk, ook vaak hetzelfde reageren op soja (hun lichaampjes kunnen het onderscheid nog niet maken geloof ik) mijd ik dus ook soja. Hetzelfde geldt voor dingen als geitenmelk, paardenmelk en -kaas. Ik weet niet of je de koemelk op dit moment vervangt voor soja, maar het is wel het proberen waard om ook soja te mijden.
Ik ben nog niet naar een dietist geweest, Hupje was zo lief om de informatie die zij van haar dietist had gehad te delen en op Facebook heb ik ook de nodige tips gehad van mensen die baby's hebben met allergieen. Ben wel van plan nog te gaan.
Wat rot dat zij ook allergische reacties heeft. Is het heftig? Wat gebeurt er dan?
Nee, geitenkaas enzo eet ik ook niet.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:29 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Ik gebruik ook geen soja. Scheelt dat ik geen melkdrinker ben. Maar eet je wel geitenkaas? Hier ook nog geen diëtist, heb ook geen idee of het (gedeeltelijk) vergoed wordt, moet ik nog uitzoeken.
Reacties zijn meer spugen en rode vlekken over zijn gezicht en hals, en ze jeuken ook.
Huisarts zei dat het ook de kat kon zijn wat zijn allergie opwekt, of wasmiddel of pollen. Alleen is het zo lastig uit te zoeken op zo'n jonge leeftijd.
En wat aardig van Hupje om tips te delen
Goede tip! Vandaag zal ik een notitie boekje halen om het bij te houden.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het is echt een zoektocht inderdaad. Wolk is mogelijk (waarschijnlijk?) voor nog wel meer dingen allergisch maar het is lastig om erachter te komen. De beste manier is door het bijhouden van een dagboekje. Elke dag opschrijven wat jij en wat je baby gegeten hebben en hoe het ging met de klachten. Hopelijk zie je na verloop van tijd dan een patroon.
Aww, lief, dank je.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:42 schreef Bloesem. het volgende:
LuDann, het zal ongetwijfeld vanzelfsprekend voor je zijn, maar ik vind het wel kicken dat je je eigen dieet zo aanpast voor Wolk
Eczeem is zo sneu, dan zal hij ook vast onrustig slapen? En hoe ziet zijn groeicurve eruit, gaat dat wel goed?quote:Op donderdag 21 april 2016 09:47 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Goede tip! Vandaag zal ik een notitie boekje halen om het bij te houden.
F heeft ook eczeem en een droge huid, dus veel smeren smeren smeren hier met cetomacrogol met 50% vaseline.
Hier ook een baby die nog een navelstreng heeftquote:Op donderdag 21 april 2016 09:30 schreef LadyBlack het volgende:
Jee wat fijn dat het resultaat lijkt te hebben LuDann
Even vooruitlopend op de zaken kan het dus maar zo dat ze nu ook beter gaat groeien toch? En ik zou t ook heel erg vinden om er nu pas achter te komenmaar ik denk dat je daarin heel veel herkenning zult vinden bij andere ouders. Je kúnt dit niet zelf weten.
Oh en Frummel, hai!
S slaapt overdag ook nog niet in zn eigen bed hoor. 's Nachts ook niet trouwensIk doe hem nu maar gewoon in de doek als hij moe is. Soms heeft ie even een pink in zn mond en een doekje over zn hoofd nodig om rustig te worden, maar vaak gaat ie vanzelf soezelen als ik met peuter bezig ben en wat rondloop.
Ik heb er maar gewoon vertrouwen in dat t stapje voor stapje beter zal gaan. Maar hij is nu nog zo klein, reageert nog zo primair... daar geef ik lekker aan toe.
SPOILER: Qua genetische aanlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1 ja, hier zat het met name op d'r wangetjes. Daar wreef ze dus met d'r handjes steeds langs, om vervolgens in d'r ogen te gaan wrijven...quote:Op donderdag 21 april 2016 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Eczeem, klotespul
Zeker als de betreffende (peuter)patiënt een grafhekel aan smeren heeft. En de hormoonzalf er dan af gaat likken
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 13:19:13 ]
Ah ja, sneu hoor.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:35 schreef Xanteh het volgende:
Haha LB..
Groeien gaat tot nu toe oké, hij zit net onder het gemiddelde met lengte en gewicht. Nachten zijn wel minder, wil steeds krabben en slaat zichzelf wakker. Inbakeren kan niet meer, hij rolt van rug naar buik en andersom.
Vanavond zelfgemaakte groentepizzaof soep met een salade.
quote:Op donderdag 21 april 2016 11:45 schreef twist02 het volgende:
Fijn om te lezen dat het al wat beter lijkt te gaan met Wolk, LuDann!
Mocht je vragen hebben over coeliakie, staat mijn pm altijd open!Ik heb er zelf al vrij veel over gelezen en hou ook nieuwe artikelen erover vaak in de gaten.
Bedankt voor de uitleg! Ik had het ook aan de CB arts even voorgelegd en die zei me dat we wel gluten moeten blijven eten op het moment omdat coeliakie anders niet aan te tonen is. Dat doen we dus. Ik zal het zeker melden aan de KA.SPOILER: Qua genetische aanlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groeicurves kunnen ook afbuigen bij allergieen heb ik begrepen, maar ik weet niet of het dan ook om de lengtecurve gaat. Dat juist die afbuigt sinds we met vast voedsel (en dus gluten) zijn begonnen kan er misschien op duiden, dat weet ik niet.
Goede stats voor LB
En wat een lieve foto's Razz. Lachjes.
Sterkte bloes, dat klinkt niet bijzonder leuk.
Thanks Selvaria, tis inderdaad voor mij wel vanzelfsprekend eigenlijk maar ik heb al een paar de vraag gehad waarom ik niet gewoon stop met de borstvoeding. Maar ik vind eigenlijk juist nu ze zo vaak ziek is die borstvoeding wel een fijn idee. En ik heb er zo hard voor gevochten, het gaat nu eindelijk goed. Ik ben er nog helemaal niet klaar voor om het op te geven. Wat lief, een voetjesschilderij.![]()
Lijkt me supermoeilijk zeg, als je baby huilt omdat je weggaat.
Ja, dat klopt, voorlopig zeker gewoon gluten blijven geven. Juist omdat de genetische aanleg zo vaak voorkomt, zegt dat qua diagnose niet zoveel; daarvoor worden vaak antistoffen in het bloed gemeten. En om die meting betrouwbaar te laten zijn, moet je inderdaad juist blootgesteld zijn aan gluten in de tijd voor het onderzoek.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg! Ik had het ook aan de CB arts even voorgelegd en die zei me dat we wel gluten moeten blijven eten op het moment omdat coeliakie anders niet aan te tonen is. Dat doen we dus. Ik zal het zeker melden aan de KA.
Groeicurves kunnen ook afbuigen bij allergieen heb ik begrepen, maar ik weet niet of het dan ook om de lengtecurve gaat. Dat juist die afbuigt sinds we met vast voedsel (en dus gluten) zijn begonnen kan er misschien op duiden, dat weet ik niet.
We zullen het zien. Ik ben voor coeliakie eigenlijk niet zo bang, ik weet wat het is en hoe we daar mee om moeten gaan. Even snel googlen leerde me dat er ook allerlei enge syndromen aan een beperkte lengtegroei ten grondslag kunnen liggen. Daar ga ik me maar niet verder op inlezen.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, voorlopig zeker gewoon gluten blijven geven. Juist omdat de genetische aanleg zo vaak voorkomt, zegt dat qua diagnose niet zoveel; daarvoor worden vaak antistoffen in het bloed gemeten. En om die meting betrouwbaar te laten zijn, moet je inderdaad juist blootgesteld zijn aan gluten in de tijd voor het onderzoek.
Volgens mij is het bij coeliakie ook juist de lengtecurve die afbuigt, maar dat weet ik niet zeker.
Anyhow, wil je uiteraard niet meteen bang maken dat het coeliakie is, maar inderdaad goed dat je het wel benoemt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |