abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161508574
Bloesem, voor wat het waard is: ik vond weer gaan werken vreselijk. Ik heb de 2 weken ervoor enorm veel gehuild en me afgevraagd hoe dat nou moest, van W. weg zijn. En de eerste dagen W. naar oppas/opvang brengen waren afschuwelijk, want liefst zorg ik zelf voor 'm. Maar het wordt beter en nu is het prima; des te leuker is W. als ik thuiskom na een werkdag en hij me lachend begroet O+ .
In dit geval denk ik dat elke moeder er even doorheen moet aan t einde van verlof/oid. Maar het komt goed, echt :*
pi_161509272
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 22:07 schreef Mariposas het volgende:
De houding is wel zo'n beetje als bij de Maxi Cosi, dat is geen geweldige houding, het is een gedwongen houding. Liggend US beter. maar punt is dat je bij vervoer in de auto geen veilig alternatief hebt. Bij buiten wandelen wel.
Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?

Als het schadelijk is wil ik ze absoluut niet meer in die wagen tot ze kan zitten*, anders liever niet in die wandelwagen tot goed kunnen zitten / alleen korte stukjes ;).
*En nadenken over hoe het kan dat deze GO die zoveel ervaring heeft en zoveel diploma's, dit wel gewoon doet en ook met haar eigen dochter die 3 weken ouder is dan de mijne en ernaast zit :X. Alhoewel haar dochter al bijna kan zitten blijkbaar.
  zondag 17 april 2016 @ 22:43:34 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161510182
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?

Als het schadelijk is wil ik ze absoluut niet meer in die wagen tot ze kan zitten*, anders liever niet in die wandelwagen tot goed kunnen zitten / alleen korte stukjes ;).
*En nadenken over hoe het kan dat deze GO die zoveel ervaring heeft en zoveel diploma's, dit wel gewoon doet en ook met haar eigen dochter die 3 weken ouder is dan de mijne en ernaast zit :X. Alhoewel haar dochter al bijna kan zitten blijkbaar.
Het is aan te raden om kinderen zo lang mogelijk liggend te vervoeren (tenzij het niet anders kan zoals in de auto), omdat een geforceerde houding met name voor de rug en nek niet goed is. Het kan voor problemen zorgen. Wat betreft de heupjes en romp weet ikdat niet zo zeker. Ik weet niet hoe lang ze naar buiten gaat, maar bij ons op de opvang gaan ze zeker 2 uur per dag naar buiten (tenzij echt baggerweer).
Zo te zien kan je op deze buggy geen reiswieg zetten, jammer.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161510441
Het is toch eerder slecht voor d'r rug dan d'r heupen? Maar ik zou het met zo'n extra zak erin om het zachter te maken en als hij zo plat mogelijk staat niet zo erg vinden voor korte wandelingen denk ik. Als ze er echt uren mee gaat lopen is het een tweede. Maar ik moet zeggen dat ik mini nu ook vaker in de maxi cosi heb dan ik zou willen, omdat ze plat op haar rug liggen, incl wandelwagenbak, echt hels vindt en met een krijsend kind doet het toch echt lastig boodschappen.
pi_161514050
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
Wie is er bij haar tijdens jouw lessen? Ik vond het heel fijn dat de oppas (hier toen papa en oma's) foto's stuurde van hoe het ging. Had ik ze niet eens gevraagd, maar het was goed om te zien dat ze ook bij een ander lief ging slapen en fijn kon knuffelen. Gaf mij veel rust. Misschien is dat een idee?
pi_161514054
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Quick question: kreeg laatst foto doorgestuurd van m'n GO, dat ze lekker aan het wandelen waren. Maar mag mijn dochter al zo in de wandelwagen zitten? :? Ze is pas 4,5 maand. Of is deze houding wel ok? Is dit een beetje zoals een maxi cosi ofzo? Kan iemand dat zien?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij kan deze wagen ook plat. Zou de GO vragen wat het idee hierachter is. Misschien ging ze protesteren bij plat liggen? Of vond de GO het zielig dat ze niks kon zien? En dan uitleggen dat je liever hebt dat ze liggend vervoerd wordt want beter voor de rug. Mits haalbaar.
pi_161514063
Ok ik ging dus BV afbouwen. Gisteren begonnen met middagvoeding vervangen. Middagje alleen met twee kinderen, vind ik de fles ineens zo'n gedoe :o !? Dreumes snapt niet dat het ding niet voor haar is. Drama. "Anne fles! Mij! Niet Tas!" . Nais :+ . Daarbij: Geen hand vrij voor afstandsbedienig/telefoon/boekje van dreumes. En baby doet stukken langer over fles dan tiet. Wel drie afleveringen Zandkasteel ipv 1. Dus toen legde ik C toch maar weer aan :') . En nu weet ik het niet meer. Halp. Toch nog maar eens heroverwegen. Of door met een wezienwelwaarhetheengaat. Want man gaat per vandaag weer fulltime werken, nieuwe baan zelfs. Dus wat is nou makkelijker voor mij. Hmpf.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 06:18:22 ]
pi_161514168
Razz, herkenbaar. Ik was zo blij toen ik had besloten om af te bouwen met bv, maar tijdens het afbouwen vond ik het zo'n gedoe dat ik begon te twijfelen. Maar ook in flesjes krijg je handigheid en routine. Het afbouwen duurde vrij lang, maar was achteraf heel blij dat ik toch had doorgezet.

Ik heb een lekker nachtje piekeren achter de rug. Dat is lang geleden. Gedoe op het werk is vooral de oorzaak. Ik heb zo geen zin in vandaag. Eigenlijk wil ik gaan soliciteren, maar tegen het soliciteren zelf zie ik enorm op... Pff
  maandag 18 april 2016 @ 08:03:06 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161514346
Misschien kan je inderdaad fles en borst combineren, razz. Fles wanneer je geen zin hebt in borst, en voor de rest of wanneer het je uitkomt de borst. Het lijkt mij voornamelijk makkelijk als je op pad gaat (want weer een zorg om voeding mee te nemen minder), maar ik weet niet hoe makkelijk je in het openbaar voedt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161514358
Helpen twee totaal verschillende flesjes niet Razz? Een roze en een blauwe bijvoorbeeld?
pi_161514433
Goedemorgen! :W

Och lieve Bloesem toch. :* Het is ook heel zwaar om bij je kindje weg te moeten als je daar nog helemaal niet klaar voor bent. Ik zou het, als het even kan, inderdaad opbouwen en haar de eerste keer/keren bij iemand achterlaten die ze al heel goed kent. Ik had juist heel sterk de behoefte om aan het einde van mijn verlof weer even met iets anders bezig te zijn, maar na een lange werkdag ben ik toch altijd heel erg blij als ik lieve N. weer op mag halen. *;

Razz, wat lastig. Ik wilde ergens in die eerste weken ook afbouwen omdat de bv gepaard ging met zoveel issues (door N., verder geen lichamelijke gebreken) en toen bleek de fles op dat moment nog meer gedoe. :') Ik kreeg na 2 dagen zo'n spijt dat ik de bv weer opgebouwd heb, al is mijn productie nooit helemaal super geweest daarna. Bij jou is het natuurlijk extra moeilijk door die nare gevoelens die bij de bv opspelen, wat een lastige keuze. -O-

Zusje,ik zou ook het gesprek aangaan en vragen of ze platter kan liggen. Zo rechtop lijkt me nog niet heel goed voor de rug op zo'n jonge leeftijd.

Adrian, herkenbaar. Hier geen gedoe op mijn werk, maar de algehele sfeer is de laatste tijd zo veranderd. Het liefst zou ik ook op zoek gaan naar een andere school, maar ik heb nu een vast contract en wil graag zoveel mogelijk zekerheid nu we nog in de kleine kinderen zitten. We weten nog niet hoeveel kinderen we zouden willen en ik weet dus niet hoe lang dat nog zal duren. -O-
Man heeft nu een contract voor 2 jaar, als die volgend jaar omgezet wordt naar vast durf ik de sprong misschien wel te wagen, spannend hoor. Nu scheelt het wel dat er voor mijn vak meestal wel makkelijk uren zijn te vinden.
pi_161514438
Razz, wij gaven vaak de fles met Stip op onze benen. Dus op de bank zitten met je voeten op tafel, kind tegen je benen aan en dan fles geven. Dan heb je iig een hand over. Wel spannend van je mans nieuwe baan of niet?
pi_161514733
Bloesem :* Als jij een paar uurtjes Bloesem-mamma-op-afstand bent, maakt dat de band niet minder goed wanneer je Bloesem-heel-dicht-bij-je-mooie-mini bent. Het is eng en het is moeilijk, zeker de eerste keer. Maar ik denk dat het iets is waar je doorheen moet en wat moet groeien. Jij kan dat. En alle angsten die daarbij komen kijken zijn normaal.

Razz, wat lastig! Geen tips, alleen een dikke :*

Ik ben juist volop aan het solliciteren om meer vastigheid te vinden. Dat krijg ik op mijn huidige werk niet. Ik ben pro in brieven schrijven en eerste en tweede gesprekken, maar aangenomen worden ben ik kennelijk niet zo goed in.

L. deed het zo goed vannacht! Droomvoeding om half 10, voeding om 3 uur en daarbuiten heeft ze klokje rond geslapen van half 7 tot half 7. *O*
Haar haren worden nu zo lang dat we er echt wat mee moeten. Clipje trekt ze eruit en probeert ze op te eten, dus dat durf ik niet aan. Ze loopt dus sinds gister met een staartje midden op haar hoofd. Ik vind het zo dottig. O+
Vandaag gaat ze met d'r vader naar het consultatiebureau. Ben benieuwd. Volgens mij is m'n spekbil lekker aangekomen. We zijn ook toe aan maatje 80. Klopt het trouwens dat de rompers van Hema een maatje kleiner vallen?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161514783
Hema niet-stretch rompers vallen wel klein, N. is nu wel ongeveer uit de 74/80 gegroeid. En ze is echt nog geen 80 cm... Maar de 86/92 zijn nog wel iets te lang... Misschien moet ze maar romperloos door het leven ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161515067
86/92 zit hier qua lengte goed, in de breedte mag ze hem nog wel wat meer vullen. Maar de rompertjes van name it maat 80 lijken precies even groot.
Geen idee hoe lang ze is, vandaag wordt ze weer gemeten. Met 6 maanden zat ze aan de 73cm, dus ik verwacht dat ze wel wat is gegroeid. :P
pi_161515105
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 09:30 schreef Krisvc het volgende:
86/92 zit hier qua lengte goed, in de breedte mag ze hem nog wel wat meer vullen. Maar de rompertjes van name it maat 80 lijken precies even groot.
Geen idee hoe lang ze is, vandaag wordt ze weer gemeten. Met 6 maanden zat ze aan de 73cm, dus ik verwacht dat ze wel wat is gegroeid. :P
Wij mogen morgen :) Ben heel benieuwd, met 6 maanden was ze maar 68 cm, maar ze lijkt nu echt veeeel langer. Maar met de rompers 86/92 is het probleem vooral dat ze nog te lang zijn, qua breedte zitten ze juist prima.
En benieuwd of ze nog boven de curve uitsteekt qua gewicht, ik denk het niet (dan zou ze nu 11 kilo moeten wegen, dat is niet zo, denk ik).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161515149
86/92 _O- Jullie moeten je eigen slagroomfabriek beginnen. :D N. Zit nu perfect in Hema stretchrompers maat 74/80. :D

Ik geloof niet in sprongetjes, maar N. denkt daar anders over en doet toch een 11-maandensprong denk ik. }:| Allemachtig, normaal speelt ze zo goed zelf, maar nu kruipt of loopt ze jammerend naar me toe en wil ze alleen op schoot zitten. Superschattig, maar niet de hele dag alsjeblieft. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 18-04-2016 09:45:43 ]
  maandag 18 april 2016 @ 09:44:30 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161515234
Hema valt hier juist altijd meeeega groot :o Mijn 3-jarige dochter van 97cm en (gokje) 15 kilo kan nog steeds in de 86/92, en dan heeft ze nog blote schouders omdat die dingen zo breed zijn.

Van de stretchrompers ga ik nu toch echt maat 74/80 uit de kast halen want de mouwen zijn nu echtechtecht te kort :')!
  maandag 18 april 2016 @ 09:47:39 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161515268
Oh heerlijk zo'n sprong. Je hoeft er ook niet in te geloven om ze te ervaren, fijn he :')

Mijn kind was toen supergefrustreerd want ze kon nog helemaal niks zelf! Dus kruipen, optrekken, staan, lopen, praten zat allemaal in dat koppie maar t lukte nog niet :X

Bij 14 maanden zat nog een fraaie sprong trouwens oO<
pi_161515448
Met uitzondering van los lopen en praten kan N. dat dus allemaal al wel, ik ben benieuwd wat ze straks na de sprong ineens voor superkrachten gaat hebben. :')
  maandag 18 april 2016 @ 10:00:52 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161515450
Heeft er nog iemand tips voor een baby die niet van badderen houdt? Dat afdrogen blijkbaar een hel is wist ik al, maar S vindt het in bad ook niet zo tof -O- Benen strekken, spartelen, om zich heen maaien....

Ik heb een hand of washandje op zijn borst gelegd, geëxperimenteerd met tijdstip, temperatuur, the works. Maar hij vindt het, na ongeveer een minuut bedenkelijk kijken, toch Niet Leuk.
pi_161515483
Zo leuk om die verschillen in maten van baby's te lezen :D. Mijn bijna 17-maander draagt nog rompers 74/80! En N. heeft nu een boxpakje aan in 56, maar die is wel echt te kort voor zijn beentjes nu. Ik vind hem echt lang al. Vanmiddag CB dus ben benieuwd naar zijn stats. Ook eerste prikjes vandaag :{.
Meteen zijn longen maar even na laten kijken. Hij heeft echt een nare hoest. Vannacht zaten vriend en ik rechtop in bed tijdens een hoestbui van hem. Leek wel of ie erin bleef zeg, zo sneu! Maar hij heeft geen koorts en is erg vrolijk verder (ligt as we speak uitgebreid naar de TinyLove te lachen O+) dus ik verwacht een normale verkoudheid.

Razz wij hebben inderdaad een andere kleur fles voor N. gekocht, omdat K. anders dacht dat het zijn fles was. Verdere tips heb ik helaas niet, ik vind het voeden met dreumes in de buurt ook nog steeds een uitdaging, want precies dan gaat hij vanalles doen wat hij niet mag natuurlijk.

Bloesem moeilijk hoor! Maar wel fijn te lezen dat het met jou wat beter gaat :).
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_161515501
LB en de TummyTub? Of onder de douche?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  maandag 18 april 2016 @ 10:09:03 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161515559
Ohja zo'n tummytub is ook wel een goed idee! Douchen vind ik wat onhandig als ik alleen ben, dat kan ik in het weekend wel eens proberen als mn vriend er is.
pi_161515770
En varieer eens met temperatuur? Misschien is iets warmer of juist iets kouder de oplossing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')