abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2016 @ 08:32:04 #31
409579 LuDann
All the way
pi_161485391
Ik deed mijn 'bekentenis' in een spoiler omdat de anderen dat deden. :P

Mijn nacht was retezwaar, natuurlijk. Wolk was vreselijk aan het huilen, wilde niet liggen en ook niet uit mijn armen zijn dus ik heb het grootste deel van de nacht rechtop gezeten.

Maar _O_ antibiotica _O_

Nadat ik de tweede dosis heb gegeven om 3 uur ging het een uur daarna plots beter. En ze werd om 7 uur gewoon vrolijk en koortsvrij wakker. :o Dat had ik niet verwacht. En wat ziet de wereld er dan opeens weer een stuk beter uit zeg...
  zondag 17 april 2016 @ 08:36:07 #32
409579 LuDann
All the way
pi_161485437
Nog wel een opvallend voorvalletje gisteren bij de HAP. De huisarts zegt 'dubbele oorontsteking' en gaat achter haar computer zitten om een recept uit te schrijven. Wij gaan ook zitten en omdat Wolk zo vreselijk aan het huilen is geeft mijn man haar aan mij om aan te leggen. De arts gaf toen complimentjes over het feit dat ik nog borstvoeding geef en daarna draait ze zich opeens weer om met de vraag of het dan wel ok is dat ze antibiotica voorschrijft.

Ik heb een beetje de indruk dat we als linksgedraaide biogarde yoghurt overkwamen ofzo, alsof borstvoeding met 8 maanden ook betekent dat je tegen dingen als enten en medicatie bent.
pi_161485905
Fijn Lu, ga zo door Wolk!

Ik merk wel dat ik niet echt boos ben op N. want zij is echt heel makkelijk en lief. Ik raak vooral geirriteerd van dingen die ervoor zorgen dat ik minder efficiënt alles kan afmaken. Als ik controle heb en alles gewoon goed gaat, krijg ik alles wel af wat ik moet doen. Maar als er iets mis gaat (een computer, wasmachine etc. die stuk is ofzo) dan kan ik daar helemaal van in de stress schieten. Ik vind het vooral erg dat ik dat doe tegen mijn man ook; soms lijkt het wel of ik hem zie als een van die 'dingen' die mij moet helpen met alles doen wat ik moet doen. Dus als hij ineens iets anders wil, of een werkcrisis heeft, dan kan ik echt boos op hem worden. En ook aandacht besteden aan hem staat soms op hetzelfde niveau op mijn doelijstje als de was doen en werken. Echt niet tof... ;(

Maargoed, vandaag gaan we met z'n drietjes op stap! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161488500
Herkenbaar Krisvc

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby is weer verkouden. Snot feest ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_161493436
Ludann, bij jullie ook oorontsteking! Beterschap, hopelijk helpt de antibiotica. Hier vrijdag de laatste dag antibiotica gehad. Y is weer de vrolijke meid zelve :)

Ik heb momenteel geen werk.. en vermaak me prima doordeweeks met 2 kinderen. De dagen vliegen voorbij. Vooral met mooi weer. Lekker naar de speeltuin.. blokje om wandelen en oudste op zijn nieuwe fiets. Wij komen de dagen prima door zonder papa overdag, maar... als ik slecht heb geslapen, en me zo lamlendig en moe voel.. poe poe dan kan de dag zooooo lang duren! En uiteraard die dag zijn de kids niet te genieten natuurlijk! En dan ben ik ook erg blij als mijn man er weer is.
pi_161498033
beterschap aan de zieke kindjes

:* voor de mama's die het even harder nodig hebben.
Schudden voor gebruik
pi_161498332
Ik heb ook m'n dag niet en vind het ook allemaal even niet zo leuk... Gelukkig is dat hier herkenbaar lees ik, dat helpt eigenlijk ook al.

:* voor iedereen en beterschap voor de zieken!
pi_161498647
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2016 14:29 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb momenteel geen werk.. en vermaak me prima doordeweeks met 2 kinderen. De dagen vliegen voorbij. Vooral met mooi weer. Lekker naar de speeltuin.. blokje om wandelen en oudste op zijn nieuwe fiets. Wij komen de dagen prima door zonder papa overdag
Hier even over he.. Ik heb dat ook, ik vind 't heel fijn thuis. En nu heb ik met m'n stomme kop besloten dat ik wel weer naar school ga. Uit praktische overweging (dan hoef ik volgend jaar minder vakken) en uit schuldgevoel (ik krijg nu studiefinanciering, maar volg geen les en maak alleen leertentamens) Ok, 't is maar 1 vak wat neerkomt op ongeveer 5 - 8 uur per week, maar toch: hoe dichterbij het komt, hoe meer ik in paniek raak. Iemand tips om het makkelijker te maken? Ik weet dat 't gevoel wel slijt als ik gewoon ga (aka dan negeer ik het gevoel gewoon, maar voor iemand die nog moet leren om naar haar gevoel te handelen, is dat niet de beste optie) Ik vind thuisblijfmoeder zijn voor nu meer dan prima eigenlijk :@
pi_161499267
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 17:00 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hier even over he.. Ik heb dat ook, ik vind 't heel fijn thuis. En nu heb ik met m'n stomme kop besloten dat ik wel weer naar school ga. Uit praktische overweging (dan hoef ik volgend jaar minder vakken) en uit schuldgevoel (ik krijg nu studiefinanciering, maar volg geen les en maak alleen leertentamens) Ok, 't is maar 1 vak wat neerkomt op ongeveer 5 - 8 uur per week, maar toch: hoe dichterbij het komt, hoe meer ik in paniek raak. Iemand tips om het makkelijker te maken? Ik weet dat 't gevoel wel slijt als ik gewoon ga (aka dan negeer ik het gevoel gewoon, maar voor iemand die nog moet leren om naar haar gevoel te handelen, is dat niet de beste optie) Ik vind thuisblijfmoeder zijn voor nu meer dan prima eigenlijk :@
Kun je het niet rustig opbouwen? Eerst 2 uurtjes weg, dan 4 (6 - 8)?
En je moet je helemaal niet schuldig voelen wbt stufi! Je maakt toch tentamens en staat ingeschreven? Dan studeer je gewoon ;)
  zondag 17 april 2016 @ 19:07:49 #40
409579 LuDann
All the way
pi_161501833
Stoel, blij te lezen dat Y haarzelf weer is! Hier een beetje een zeurderig dagje met veel drinkmomenten en huilen om niks. Ze is duidelijk nog niet lekker. Maar wel een heel stuk beter dan gisteren, toen was het alleen maar als een dood vogeltje op ons liggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze (op deze foto hele moeie zwempeuter) zit ook in de w zit. Hij zit echt t allerliefste zo. Hij heeft wel gewoon gekropen, liep met 18 maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had hierover heen gelezen. Dat is een heeeel moeie zwempeuter ja. :o

Op zich wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die zo zitten. Ik ben alleen wel wat alerter hierop omdat het een teken kan zijn dat ze Ehlers-Danlos van me geerfd heeft.
pi_161502857
Ik heb t stukje over t zitten in w houding niet helemaal meegelezen. Veel kindjes zitten toch zo?

Bloesem en school afmaken is natuurlijk helemaal geen slecht plan 😉 Het went denk ik vanzelf wel toch? Je doet niks ergs of iets dergelijks. Wat is precies dat je er zo tegenop ziet?
  zondag 17 april 2016 @ 20:08:51 #42
409579 LuDann
All the way
pi_161503946
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb t stukje over t zitten in w houding niet helemaal meegelezen. Veel kindjes zitten toch zo?

Bloesem en school afmaken is natuurlijk helemaal geen slecht plan 😉 Het went denk ik vanzelf wel toch? Je doet niks ergs of iets dergelijks. Wat is precies dat je er zo tegenop ziet?
Het is niet zo goed voor ze, maar zo lang ze ook in andere houdingen zitten geen enorm probleem geloof ik. Maar Wolk zit alleen maar zo, nooit met haar benen vooruit.
pi_161504161
Koen zit vaak in een halve W. 1 been achter- en 1 been vooruit.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 17 april 2016 @ 20:18:10 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161504195
Zit ze wel in kleermakerszit? Of benen wijd? Want benen recht naar voren is sowieso moeilijk natuurlijk :o

En alle spoilers.... het is dus inderdaad niks om je voor te schamen want elke moeder kent zulke momenten/dagen. :*
pi_161504267
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:36 schreef gestreeptestoel het volgende:

SPOILER
Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
  zondag 17 april 2016 @ 20:22:55 #46
409579 LuDann
All the way
pi_161504344
Of ja, benen wijd bedoelde ik ja. Maar ze zit dus eigenlijk nooit anders dan in de w, alleen soms met 1 been voor en 1 been achter. We zetten haar nu met haar benen wijd neer maar dan spartelt ze tegen. Als ze eenmaal zit gaat het wel.
pi_161506151
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

SPOILER
Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
ik denk dat je gewoon door de zure appel heenmoet, bloesem. Dat het vanzelf makkelijker wordt.

ik kan je niet helpen, want ik ben in de afgelopen 7 maanden nog niet langer dan 3 uur weggeweest van mini. Dat moet langzamerhand ook veranderen, maar zolang hij nog geen flesje wil is dat erg lastig. We proberen ook niet zo hard met die flesjes, dat moet ook veranderen.

Verder snap ik die fysieke afstand ook goed, we waren zaterdag in de ikea en hadden T in de wandelwagen, terwijl ik hem normaal altijd draag. Met al die mensen vond ik het erg lastig dat T zo ver van me vandaan was. Zeker als de wagen even om het hoekje stond als ik ergens aan het kijken was, of als de duutser al verder vooruit was gelopen. Halverwege heb ik hem dan ook alsnog in de doek geknoopt...
pi_161506433
N. gaat voorlopig 1 middag per week naar het kdv... We (vooral mn man eigenlijk) vonden dat alweer lang zat!
Maar ik merk wel dat ik het zelf erg fijn vind om af en toe een paar uur met mn eigen dingen bezig te zijn, daar krijg ik wel energie van :)

Oh, N. heeft ontdekt hoe ze met 1 vinger de liedjes in haar muziekboekje aan kan doen! Ze zat echt precies met haar wijsvinger op de juiste knop te drukken!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161508349
Quick question: kreeg laatst foto doorgestuurd van m'n GO, dat ze lekker aan het wandelen waren. Maar mag mijn dochter al zo in de wandelwagen zitten? :? Ze is pas 4,5 maand. Of is deze houding wel ok? Is dit een beetje zoals een maxi cosi ofzo? Kan iemand dat zien?

[ Bericht 32% gewijzigd door hetzusjevan op 18-04-2016 20:18:06 ]
  zondag 17 april 2016 @ 22:07:16 #50
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161508525
De houding is wel zo'n beetje als bij de Maxi Cosi, dat is geen geweldige houding, het is een gedwongen houding. Liggend US beter. maar punt is dat je bij vervoer in de auto geen veilig alternatief hebt. Bij buiten wandelen wel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161508574
Bloesem, voor wat het waard is: ik vond weer gaan werken vreselijk. Ik heb de 2 weken ervoor enorm veel gehuild en me afgevraagd hoe dat nou moest, van W. weg zijn. En de eerste dagen W. naar oppas/opvang brengen waren afschuwelijk, want liefst zorg ik zelf voor 'm. Maar het wordt beter en nu is het prima; des te leuker is W. als ik thuiskom na een werkdag en hij me lachend begroet O+ .
In dit geval denk ik dat elke moeder er even doorheen moet aan t einde van verlof/oid. Maar het komt goed, echt :*
pi_161509272
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 22:07 schreef Mariposas het volgende:
De houding is wel zo'n beetje als bij de Maxi Cosi, dat is geen geweldige houding, het is een gedwongen houding. Liggend US beter. maar punt is dat je bij vervoer in de auto geen veilig alternatief hebt. Bij buiten wandelen wel.
Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?

Als het schadelijk is wil ik ze absoluut niet meer in die wagen tot ze kan zitten*, anders liever niet in die wandelwagen tot goed kunnen zitten / alleen korte stukjes ;).
*En nadenken over hoe het kan dat deze GO die zoveel ervaring heeft en zoveel diploma's, dit wel gewoon doet en ook met haar eigen dochter die 3 weken ouder is dan de mijne en ernaast zit :X. Alhoewel haar dochter al bijna kan zitten blijkbaar.
  zondag 17 april 2016 @ 22:43:34 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161510182
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?

Als het schadelijk is wil ik ze absoluut niet meer in die wagen tot ze kan zitten*, anders liever niet in die wandelwagen tot goed kunnen zitten / alleen korte stukjes ;).
*En nadenken over hoe het kan dat deze GO die zoveel ervaring heeft en zoveel diploma's, dit wel gewoon doet en ook met haar eigen dochter die 3 weken ouder is dan de mijne en ernaast zit :X. Alhoewel haar dochter al bijna kan zitten blijkbaar.
Het is aan te raden om kinderen zo lang mogelijk liggend te vervoeren (tenzij het niet anders kan zoals in de auto), omdat een geforceerde houding met name voor de rug en nek niet goed is. Het kan voor problemen zorgen. Wat betreft de heupjes en romp weet ikdat niet zo zeker. Ik weet niet hoe lang ze naar buiten gaat, maar bij ons op de opvang gaan ze zeker 2 uur per dag naar buiten (tenzij echt baggerweer).
Zo te zien kan je op deze buggy geen reiswieg zetten, jammer.
pi_161510441
Het is toch eerder slecht voor d'r rug dan d'r heupen? Maar ik zou het met zo'n extra zak erin om het zachter te maken en als hij zo plat mogelijk staat niet zo erg vinden voor korte wandelingen denk ik. Als ze er echt uren mee gaat lopen is het een tweede. Maar ik moet zeggen dat ik mini nu ook vaker in de maxi cosi heb dan ik zou willen, omdat ze plat op haar rug liggen, incl wandelwagenbak, echt hels vindt en met een krijsend kind doet het toch echt lastig boodschappen.
pi_161514050
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

SPOILER
Wie is er bij haar tijdens jouw lessen? Ik vond het heel fijn dat de oppas (hier toen papa en oma's) foto's stuurde van hoe het ging. Had ik ze niet eens gevraagd, maar het was goed om te zien dat ze ook bij een ander lief ging slapen en fijn kon knuffelen. Gaf mij veel rust. Misschien is dat een idee?
pi_161514054
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Quick question: kreeg laatst foto doorgestuurd van m'n GO, dat ze lekker aan het wandelen waren. Maar mag mijn dochter al zo in de wandelwagen zitten? :? Ze is pas 4,5 maand. Of is deze houding wel ok? Is dit een beetje zoals een maxi cosi ofzo? Kan iemand dat zien?

SPOILER
Volgens mij kan deze wagen ook plat. Zou de GO vragen wat het idee hierachter is. Misschien ging ze protesteren bij plat liggen? Of vond de GO het zielig dat ze niks kon zien? En dan uitleggen dat je liever hebt dat ze liggend vervoerd wordt want beter voor de rug. Mits haalbaar.
pi_161514063
Ok ik ging dus BV afbouwen. Gisteren begonnen met middagvoeding vervangen. Middagje alleen met twee kinderen, vind ik de fles ineens zo'n gedoe :o !? Dreumes snapt niet dat het ding niet voor haar is. Drama. "Anne fles! Mij! Niet Tas!" . Nais :+ . Daarbij: Geen hand vrij voor afstandsbedienig/telefoon/boekje van dreumes. En baby doet stukken langer over fles dan tiet. Wel drie afleveringen Zandkasteel ipv 1. Dus toen legde ik C toch maar weer aan :') . En nu weet ik het niet meer. Halp. Toch nog maar eens heroverwegen. Of door met een wezienwelwaarhetheengaat. Want man gaat per vandaag weer fulltime werken, nieuwe baan zelfs. Dus wat is nou makkelijker voor mij. Hmpf.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 06:18:22 ]
pi_161514168
Razz, herkenbaar. Ik was zo blij toen ik had besloten om af te bouwen met bv, maar tijdens het afbouwen vond ik het zo'n gedoe dat ik begon te twijfelen. Maar ook in flesjes krijg je handigheid en routine. Het afbouwen duurde vrij lang, maar was achteraf heel blij dat ik toch had doorgezet.

Ik heb een lekker nachtje piekeren achter de rug. Dat is lang geleden. Gedoe op het werk is vooral de oorzaak. Ik heb zo geen zin in vandaag. Eigenlijk wil ik gaan soliciteren, maar tegen het soliciteren zelf zie ik enorm op... Pff
  maandag 18 april 2016 @ 08:03:06 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161514346
Misschien kan je inderdaad fles en borst combineren, razz. Fles wanneer je geen zin hebt in borst, en voor de rest of wanneer het je uitkomt de borst. Het lijkt mij voornamelijk makkelijk als je op pad gaat (want weer een zorg om voeding mee te nemen minder), maar ik weet niet hoe makkelijk je in het openbaar voedt.
pi_161514358
Helpen twee totaal verschillende flesjes niet Razz? Een roze en een blauwe bijvoorbeeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')