SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baby is weer verkouden. Snot feest
ti amo più di ieri ma meno di domani
Hier even over he.. Ik heb dat ook, ik vind 't heel fijn thuis. En nu heb ik met m'n stomme kop besloten dat ik wel weer naar school ga. Uit praktische overweging (dan hoef ik volgend jaar minder vakken) en uit schuldgevoel (ik krijg nu studiefinanciering, maar volg geen les en maak alleen leertentamens) Ok, 't is maar 1 vak wat neerkomt op ongeveer 5 - 8 uur per week, maar toch: hoe dichterbij het komt, hoe meer ik in paniek raak. Iemand tips om het makkelijker te maken? Ik weet dat 't gevoel wel slijt als ik gewoon ga (aka dan negeer ik het gevoel gewoon, maar voor iemand die nog moet leren om naar haar gevoel te handelen, is dat niet de beste optie) Ik vind thuisblijfmoeder zijn voor nu meer dan prima eigenlijkquote:Op zondag 17 april 2016 14:29 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb momenteel geen werk.. en vermaak me prima doordeweeks met 2 kinderen. De dagen vliegen voorbij. Vooral met mooi weer. Lekker naar de speeltuin.. blokje om wandelen en oudste op zijn nieuwe fiets. Wij komen de dagen prima door zonder papa overdag
Kun je het niet rustig opbouwen? Eerst 2 uurtjes weg, dan 4 (6 - 8)?quote:Op zondag 17 april 2016 17:00 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hier even over he.. Ik heb dat ook, ik vind 't heel fijn thuis. En nu heb ik met m'n stomme kop besloten dat ik wel weer naar school ga. Uit praktische overweging (dan hoef ik volgend jaar minder vakken) en uit schuldgevoel (ik krijg nu studiefinanciering, maar volg geen les en maak alleen leertentamens) Ok, 't is maar 1 vak wat neerkomt op ongeveer 5 - 8 uur per week, maar toch: hoe dichterbij het komt, hoe meer ik in paniek raak. Iemand tips om het makkelijker te maken? Ik weet dat 't gevoel wel slijt als ik gewoon ga (aka dan negeer ik het gevoel gewoon, maar voor iemand die nog moet leren om naar haar gevoel te handelen, is dat niet de beste optie) Ik vind thuisblijfmoeder zijn voor nu meer dan prima eigenlijk
quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze (op deze foto hele moeie zwempeuter) zit ook in de w zit. Hij zit echt t allerliefste zo. Hij heeft wel gewoon gekropen, liep met 18 maanden.
Ik had hierover heen gelezen. Dat is een heeeel moeie zwempeuter ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die zo zitten. Ik ben alleen wel wat alerter hierop omdat het een teken kan zijn dat ze Ehlers-Danlos van me geerfd heeft.
Het is niet zo goed voor ze, maar zo lang ze ook in andere houdingen zitten geen enorm probleem geloof ik. Maar Wolk zit alleen maar zo, nooit met haar benen vooruit.quote:Op zondag 17 april 2016 19:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb t stukje over t zitten in w houding niet helemaal meegelezen. Veel kindjes zitten toch zo?
Bloesem en school afmaken is natuurlijk helemaal geen slecht plan 😉 Het went denk ik vanzelf wel toch? Je doet niks ergs of iets dergelijks. Wat is precies dat je er zo tegenop ziet?
quote:Op zondag 17 april 2016 19:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb t stukje over t zitten in w houding niet helemaal meegelezen. Veel kindjes zitten toch zo?
Bloesem en school afmaken is natuurlijk helemaal geen slecht plan 😉 Het went denk ik vanzelf wel toch? Je doet niks ergs of iets dergelijks. Wat is precies dat je er zo tegenop ziet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
quote:Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef Bloesem. het volgende:
[..]ik denk dat je gewoon door de zure appel heenmoet, bloesem. Dat het vanzelf makkelijker wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
ik kan je niet helpen, want ik ben in de afgelopen 7 maanden nog niet langer dan 3 uur weggeweest van mini. Dat moet langzamerhand ook veranderen, maar zolang hij nog geen flesje wil is dat erg lastig. We proberen ook niet zo hard met die flesjes, dat moet ook veranderen.
Verder snap ik die fysieke afstand ook goed, we waren zaterdag in de ikea en hadden T in de wandelwagen, terwijl ik hem normaal altijd draag. Met al die mensen vond ik het erg lastig dat T zo ver van me vandaan was. Zeker als de wagen even om het hoekje stond als ik ergens aan het kijken was, of als de duutser al verder vooruit was gelopen. Halverwege heb ik hem dan ook alsnog in de doek geknoopt...
Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?quote:Op zondag 17 april 2016 22:07 schreef Mariposas het volgende:
De houding is wel zo'n beetje als bij de Maxi Cosi, dat is geen geweldige houding, het is een gedwongen houding. Liggend US beter. maar punt is dat je bij vervoer in de auto geen veilig alternatief hebt. Bij buiten wandelen wel.
Het is aan te raden om kinderen zo lang mogelijk liggend te vervoeren (tenzij het niet anders kan zoals in de auto), omdat een geforceerde houding met name voor de rug en nek niet goed is. Het kan voor problemen zorgen. Wat betreft de heupjes en romp weet ikdat niet zo zeker. Ik weet niet hoe lang ze naar buiten gaat, maar bij ons op de opvang gaan ze zeker 2 uur per dag naar buiten (tenzij echt baggerweer).quote:Op zondag 17 april 2016 22:21 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Maar deze houding is dus niet slecht ivm heupjes/romp?
Als het schadelijk is wil ik ze absoluut niet meer in die wagen tot ze kan zitten*, anders liever niet in die wandelwagen tot goed kunnen zitten / alleen korte stukjes.
*En nadenken over hoe het kan dat deze GO die zoveel ervaring heeft en zoveel diploma's, dit wel gewoon doet en ook met haar eigen dochter die 3 weken ouder is dan de mijne en ernaast zit. Alhoewel haar dochter al bijna kan zitten blijkbaar.
quote:Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef Bloesem. het volgende:
[..]Wie is er bij haar tijdens jouw lessen? Ik vond het heel fijn dat de oppas (hier toen papa en oma's) foto's stuurde van hoe het ging. Had ik ze niet eens gevraagd, maar het was goed om te zien dat ze ook bij een ander lief ging slapen en fijn kon knuffelen. Gaf mij veel rust. Misschien is dat een idee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom zie ik er tegenop. Het voelt alsof ik er nog niet klaar voor ben. En ik wil me daar overheen zetten, omdat het gaat om 5 - 8 uur en ik weet dat dat wel kan. De lessen zelf duren maar 2.5 uur en zijn op 2 verschillende dagen, dus dat is te overzien. Maar ik vind het gewoon moeilijk en hoopte eigenlijk dat iemand een hele goede tip had om het iets makkelijker te maken.
quote:Op zondag 17 april 2016 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Quick question: kreeg laatst foto doorgestuurd van m'n GO, dat ze lekker aan het wandelen waren. Maar mag mijn dochter al zo in de wandelwagen zitten?Ze is pas 4,5 maand. Of is deze houding wel ok? Is dit een beetje zoals een maxi cosi ofzo? Kan iemand dat zien?
Volgens mij kan deze wagen ook plat. Zou de GO vragen wat het idee hierachter is. Misschien ging ze protesteren bij plat liggen? Of vond de GO het zielig dat ze niks kon zien? En dan uitleggen dat je liever hebt dat ze liggend vervoerd wordt want beter voor de rug. Mits haalbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |