* Stippelrientje zingtquote:
Ik ben dan wat oud. We hebben nu gezegd.... oke.. misschien ooit. We kijken over twee jaar wel waar we staan en maken dan wel een beslissing..quote:
1,5 jaar ertussen is ook leuk! Als je houdt van niet uitrusten overdag, heel veel tillen en heel veel luiers verschonenquote:
+1quote:Op woensdag 20 april 2016 23:36 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
1,5 jaar ertussen is ook leuk! Als je houdt van niet uitrusten overdag, heel veel tillen en heel veel luiers verschonen![]()
Deden wij ook.. Niet ivm leeftijd maar zeiden altijd 'we zien wel, misschien ooit een tweede, misschien wel niet'quote:Op woensdag 20 april 2016 22:24 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik ben dan wat oud. We hebben nu gezegd.... oke.. misschien ooit. We kijken over twee jaar wel waar we staan en maken dan wel een beslissing..
Ah. Dat verklaard e.a. Ben benieuwd wanneer er tandjes zichtbaar worden hier dan.quote:Op donderdag 21 april 2016 06:34 schreef Krisvc het volgende:
Ja, scheten als een volwassen vent van tandjes hier. Zo erg dat ze er soms van wakker wordt, onbedaarlijk krijst, een scheet laat en meteen weer in slaap valt. Vaak tegelijk met tandjesleed ja.voor alle nieslapennie mamma's.
L. ging om 7 uur naar bed, heeft om 22:00 en 4:00 een keer gedronken en ligt nu nog op één oor.
Koemelk, ei en pinda (ik mijd alle noten) inderdaad, maar omdat baby's die allergisch zijn voor koemelk, ook vaak hetzelfde reageren op soja (hun lichaampjes kunnen het onderscheid nog niet maken geloof ik) mijd ik dus ook soja. Hetzelfde geldt voor dingen als geitenmelk, paardenmelk en -kaas. Ik weet niet of je de koemelk op dit moment vervangt voor soja, maar het is wel het proberen waard om ook soja te mijden.quote:Op donderdag 21 april 2016 08:34 schreef Xanteh het volgende:
Skip je koemelk, ei en pinda's LuDann? Heb niet meegekregen welk dieet je nu volgt. Via een diëtist? Top dat je dochter er goed op reageert
F heeft ook allergische reacties, alleen wij zijn er nog niet achter waar het van komt. Mijn koemelkvrije dieet lijkt weinig te helpen, misschien moet ik ook maar skippen met ei en pinda's. Gisteren overleg gehad met de huisarts, en zij stuurt ons door naar de kinderarts (had ik om gevraagd).
Ik gebruik ook geen soja. Scheelt dat ik geen melkdrinker ben. Maar eet je wel geitenkaas? Hier ook nog geen diëtist, heb ook geen idee of het (gedeeltelijk) vergoed wordt, moet ik nog uitzoeken.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:08 schreef LuDann het volgende:
[..]
Koemelk, ei en pinda (ik mijd alle noten) inderdaad, maar omdat baby's die allergisch zijn voor koemelk, ook vaak hetzelfde reageren op soja (hun lichaampjes kunnen het onderscheid nog niet maken geloof ik) mijd ik dus ook soja. Hetzelfde geldt voor dingen als geitenmelk, paardenmelk en -kaas. Ik weet niet of je de koemelk op dit moment vervangt voor soja, maar het is wel het proberen waard om ook soja te mijden.
Ik ben nog niet naar een dietist geweest, Hupje was zo lief om de informatie die zij van haar dietist had gehad te delen en op Facebook heb ik ook de nodige tips gehad van mensen die baby's hebben met allergieen. Ben wel van plan nog te gaan.
Wat rot dat zij ook allergische reacties heeft. Is het heftig? Wat gebeurt er dan?
Nee, geitenkaas enzo eet ik ook niet.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:29 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Ik gebruik ook geen soja. Scheelt dat ik geen melkdrinker ben. Maar eet je wel geitenkaas? Hier ook nog geen diëtist, heb ook geen idee of het (gedeeltelijk) vergoed wordt, moet ik nog uitzoeken.
Reacties zijn meer spugen en rode vlekken over zijn gezicht en hals, en ze jeuken ook.
Huisarts zei dat het ook de kat kon zijn wat zijn allergie opwekt, of wasmiddel of pollen. Alleen is het zo lastig uit te zoeken op zo'n jonge leeftijd.
En wat aardig van Hupje om tips te delen
Goede tip! Vandaag zal ik een notitie boekje halen om het bij te houden.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het is echt een zoektocht inderdaad. Wolk is mogelijk (waarschijnlijk?) voor nog wel meer dingen allergisch maar het is lastig om erachter te komen. De beste manier is door het bijhouden van een dagboekje. Elke dag opschrijven wat jij en wat je baby gegeten hebben en hoe het ging met de klachten. Hopelijk zie je na verloop van tijd dan een patroon.
Aww, lief, dank je.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:42 schreef Bloesem. het volgende:
LuDann, het zal ongetwijfeld vanzelfsprekend voor je zijn, maar ik vind het wel kicken dat je je eigen dieet zo aanpast voor Wolk
Eczeem is zo sneu, dan zal hij ook vast onrustig slapen? En hoe ziet zijn groeicurve eruit, gaat dat wel goed?quote:Op donderdag 21 april 2016 09:47 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Goede tip! Vandaag zal ik een notitie boekje halen om het bij te houden.
F heeft ook eczeem en een droge huid, dus veel smeren smeren smeren hier met cetomacrogol met 50% vaseline.
Hier ook een baby die nog een navelstreng heeftquote:Op donderdag 21 april 2016 09:30 schreef LadyBlack het volgende:
Jee wat fijn dat het resultaat lijkt te hebben LuDann
Even vooruitlopend op de zaken kan het dus maar zo dat ze nu ook beter gaat groeien toch? En ik zou t ook heel erg vinden om er nu pas achter te komenmaar ik denk dat je daarin heel veel herkenning zult vinden bij andere ouders. Je kúnt dit niet zelf weten.
Oh en Frummel, hai!
S slaapt overdag ook nog niet in zn eigen bed hoor. 's Nachts ook niet trouwensIk doe hem nu maar gewoon in de doek als hij moe is. Soms heeft ie even een pink in zn mond en een doekje over zn hoofd nodig om rustig te worden, maar vaak gaat ie vanzelf soezelen als ik met peuter bezig ben en wat rondloop.
Ik heb er maar gewoon vertrouwen in dat t stapje voor stapje beter zal gaan. Maar hij is nu nog zo klein, reageert nog zo primair... daar geef ik lekker aan toe.
SPOILER: Qua genetische aanlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1 ja, hier zat het met name op d'r wangetjes. Daar wreef ze dus met d'r handjes steeds langs, om vervolgens in d'r ogen te gaan wrijven...quote:Op donderdag 21 april 2016 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Eczeem, klotespul
Zeker als de betreffende (peuter)patiënt een grafhekel aan smeren heeft. En de hormoonzalf er dan af gaat likken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 13:19:13 ]
Ah ja, sneu hoor.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:35 schreef Xanteh het volgende:
Haha LB..
Groeien gaat tot nu toe oké, hij zit net onder het gemiddelde met lengte en gewicht. Nachten zijn wel minder, wil steeds krabben en slaat zichzelf wakker. Inbakeren kan niet meer, hij rolt van rug naar buik en andersom.
Vanavond zelfgemaakte groentepizzaof soep met een salade.
quote:Op donderdag 21 april 2016 11:45 schreef twist02 het volgende:
Fijn om te lezen dat het al wat beter lijkt te gaan met Wolk, LuDann!
Mocht je vragen hebben over coeliakie, staat mijn pm altijd open!Ik heb er zelf al vrij veel over gelezen en hou ook nieuwe artikelen erover vaak in de gaten.
Bedankt voor de uitleg! Ik had het ook aan de CB arts even voorgelegd en die zei me dat we wel gluten moeten blijven eten op het moment omdat coeliakie anders niet aan te tonen is. Dat doen we dus. Ik zal het zeker melden aan de KA.SPOILER: Qua genetische aanlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groeicurves kunnen ook afbuigen bij allergieen heb ik begrepen, maar ik weet niet of het dan ook om de lengtecurve gaat. Dat juist die afbuigt sinds we met vast voedsel (en dus gluten) zijn begonnen kan er misschien op duiden, dat weet ik niet.
Goede stats voor LB
En wat een lieve foto's Razz. Lachjes.
Sterkte bloes, dat klinkt niet bijzonder leuk.
Thanks Selvaria, tis inderdaad voor mij wel vanzelfsprekend eigenlijk maar ik heb al een paar de vraag gehad waarom ik niet gewoon stop met de borstvoeding. Maar ik vind eigenlijk juist nu ze zo vaak ziek is die borstvoeding wel een fijn idee. En ik heb er zo hard voor gevochten, het gaat nu eindelijk goed. Ik ben er nog helemaal niet klaar voor om het op te geven. Wat lief, een voetjesschilderij.![]()
Lijkt me supermoeilijk zeg, als je baby huilt omdat je weggaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat klopt, voorlopig zeker gewoon gluten blijven geven. Juist omdat de genetische aanleg zo vaak voorkomt, zegt dat qua diagnose niet zoveel; daarvoor worden vaak antistoffen in het bloed gemeten. En om die meting betrouwbaar te laten zijn, moet je inderdaad juist blootgesteld zijn aan gluten in de tijd voor het onderzoek.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg! Ik had het ook aan de CB arts even voorgelegd en die zei me dat we wel gluten moeten blijven eten op het moment omdat coeliakie anders niet aan te tonen is. Dat doen we dus. Ik zal het zeker melden aan de KA.
Groeicurves kunnen ook afbuigen bij allergieen heb ik begrepen, maar ik weet niet of het dan ook om de lengtecurve gaat. Dat juist die afbuigt sinds we met vast voedsel (en dus gluten) zijn begonnen kan er misschien op duiden, dat weet ik niet.
We zullen het zien. Ik ben voor coeliakie eigenlijk niet zo bang, ik weet wat het is en hoe we daar mee om moeten gaan. Even snel googlen leerde me dat er ook allerlei enge syndromen aan een beperkte lengtegroei ten grondslag kunnen liggen. Daar ga ik me maar niet verder op inlezen.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, voorlopig zeker gewoon gluten blijven geven. Juist omdat de genetische aanleg zo vaak voorkomt, zegt dat qua diagnose niet zoveel; daarvoor worden vaak antistoffen in het bloed gemeten. En om die meting betrouwbaar te laten zijn, moet je inderdaad juist blootgesteld zijn aan gluten in de tijd voor het onderzoek.
Volgens mij is het bij coeliakie ook juist de lengtecurve die afbuigt, maar dat weet ik niet zeker.
Anyhow, wil je uiteraard niet meteen bang maken dat het coeliakie is, maar inderdaad goed dat je het wel benoemt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |