abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161571923
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Buhh Sillie, daar zou ik ook van huilen. Maar gelukkig ben je er nu achtergekomen! Dat is het belangrijkste toch. Niet te streng zijn voor jezelf hoor :* .

Ooh FF dat klinkt heel fijn! Genieten! Ik durf nu met twee kindjes niet meer zo goed te vragen of ze mogen logeren :@ is nogal wat, wat ik dan van opa/oma vraag. En andere logeeradressen hebben we eigenlijk niet.

Vandaag is m'n grote Pluis naar het KDV. Ik heb al megaproductief de badkamer gepoetst en de rest van de dag ga ik kroelen met m'n baby O+ . Als DHL nou even opschiet met de Kruidvatmegabestelling, dan kan ik 'm lekker in bad doen. Even aandacht voor kleine Tas die altijd maar moet wachten omdat z'n zus dan weer iets moet.
Gewoon vragen! De drieling van m'n broer is ook al wezen logeren bij mijn ouders (O gaat nu naar m'n schoonmoeder, omdat mijn ouders al meer bij hen oppassen omdat zij het harder nodig hebben). Hun andere opa en oma vinden drie baby's tegelijk teveel (zou ik ook vinden :@), en ik neem aan dat jouw ouders dat ook aan zouden geven als dat zo is.
pi_161572034
Nouja, mijn moeder past al een dag in de week hier thuis op en m'n vader is de jongste niet meer (75) en kwakkelt met zenuwpijn en hartklachten. Dus ik vind het nogal wat om van ze te vragen. Schoonouders wonen op twee uur rijden dus ook niet zo heel handig. En schoonmoeder past ook al een dag in de week op en komt dan al de avond van tevoren. Kortom, familie helpt al enorm mee O+ . Dus vandaar mijn bezwaar om ze te vragen voor logeren..

Ik wil nog wel op zoek naar een oppas thuis zodat we een avondje wegkunnen! Dus als iemand nog tips heeft voor een goede oppas omgeving Almere/Lelystad/Gooi, graag :) .

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 12:37:39 ]
pi_161572496
Mijn knulletje was vannacht bij opa en oma logeren. Ik moest om 08.00 in het ziekenhuis zijn voor een OGTT. Ik ben zo blij dat hij niet thuis was. Meneer en ik hebben elkaar de hele nacht wakker gehouden met ons gesnotter en gekreun terwijl T. Het klokje rond geslapen heeft.
pi_161574190
Ludann & Sillie sterkte!
En ik duim dat er vannacht allemaal een top nacht hebben!

Ik ging voor t eerst met E. naar t Cb... 4550gr... In 2wk 500gr erbij weer :o en zijn hoofdje omhoog houden doet hij alsof hij 3mnd is ipv 1mnd... Blijf nou klein baby!

Vanmorgen voor t eerst ook te laat met O. brengen op school :') E besloot zijn luier vol te tetteren en over zijn romper te plassen toen we echt echt de deur moesten. Sorry juf :p
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161574419
Ludann, mijn hemel wat heftig allemaal en wat verschrikkelijk sneu voor jullie dochter. Zo jong en dan dit. Ik snap echt niet hoe jullie dit volhouden.

Wij zijn al helemaal gesloopt.. Hopelijk gaat dit niet lang duren bij jullie.

Ik schreef dat Y weer zichzelf was.. Niet dus. Ben vandaag weer bij de ha geweest. De koorts loopt weer steeds op naar 38.6. Snacht gilt ze door merg en been en ze is zo doodop. Haar oren zijn nog rood, maar niet ontstoken. We moeten haar uit laten zieken..
pi_161574503
Vannacht y eens op dr buik gelegd en toen sliep ze wel wat beter. Dus we hebben misschien ook een buikslaper
pi_161576719
Arme Y., hopelijk ook snel weer beter!

LuDann, hoe is het nu met Wolk? Heb je al enigszins een plan van aanpak?

Goeie groeier Lamb! *O* En klein blijven ze toch niet. Het cliché is zo waar. ;(

Sillie, wat een nare situatie. -O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijke dag! O+ Vanochtend alvast visite voor mijn verjaardag (morgen) gehad van vrienden met hun bijna tweejarige dochter. Ze hebben zo lief samen gespeeld. O+ Rammeldebammel en later vanmiddag zijn N. en ik het park in geweest. Ze was nog even bang voor het gras, maar binnen een paar minuten was ze meters bij me vandaan en kroop ze het hele grasveld over. :D
Plaatje bij het praatje (inclusief de best gestylede baby ooit. :7 ):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:49:26 #208
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161576753
Lekker zo in het gras, gestreeptestoel!

en je wilt dus graag een 2-jarige begrijp ik? :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 20 april 2016 @ 15:51:23 #209
409579 LuDann
All the way
pi_161576808
Soms weet ik 'snachts ook niet hoe we het volhouden, maar als er overdag weer een sloot koffie inzit dan kan ik wel weer genieten van de leuke dingen.

Zoals dit, lol met de poes. O+

Ik ben naar het CB geweest, de lengtecurve buigt verder af, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Ze vonden het zelf een ongeldige meting omdat de VPK die mat dat normaal gesproken niet deed. Bij een tweede meting was ze nog een halve centimeter korter. Het gewicht is wel ok.

SPOILER
Verder nog over de w-zit gehad, de arts zegt dat ze dit probleem nooit ziet bij zulke jonge baby's maar ze denkt dat het niet veel kwaad kan. Proberen het een beetje te corrigeren. En ik maakte me een beetje zorgen omdat ze eigenlijk nooit van rug naar buik draait maar dat deed ze daar op de tafel dus wel spontaan. :D :')

Ik had graag een verwijzing voor een dietist gehad maar dat wilde ze pas doen als we een maand bezig waren met het dieet en het lange termijn was. Zit ook wat in. Ik denk er even over.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:53:31 #210
409579 LuDann
All the way
pi_161576862
Wat sneu dat ze zich nog steeds niet lekker voelt, stoel. Dat duurt ook lang zeg!

Lamb, lekkere groeibeer heb je daar! O+ Ik zag de foto op FB, mnoh!

Wat een heerlijke foto's Selvaria, en vast gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ga ook eens met Wolk het gras opzoeken binnenkort, dat ziet er erg leuk uit. *O*
pi_161576893
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:49 schreef Mariposas het volgende:
Lekker zo in het gras, gestreeptestoel!

en je wilt dus graag een 2-jarige begrijp ik? :D
Je bedoelt mij geloof ik he? :+

En ja, lijkt me wel makkelijk, die hele babytijd overslaan. :+

Maar zonder gekheid, N. vindt andere kindjes zo ontzettend leuk, ik kan nu al smelten bij het idee dat ze hopelijk ooit grote zus mag worden. O+
  woensdag 20 april 2016 @ 15:58:28 #212
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161576993
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:54 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Je bedoelt mij geloof ik he? :+

En ja, lijkt me wel makkelijk, die hele babytijd overslaan. :+

Maar zonder gekheid, N. vindt andere kindjes zo ontzettend leuk, ik kan nu al smelten bij het idee dat ze hopelijk ooit grote zus mag worden. O+
Ah ja, op de 1 of andere manier dacht ik dat gestreeptestoel dit had gepost (slaapgebrek), maar dan snap ik de rammels. :D
pi_161577092
Leuke foto's LuDann en Selvaria!

Lengtecurve: hoewel we M. niet recent hebben gemeten op het CB, merk ik ook dat de lengtegroei hier stagneert. Hoort dat er niet gewoon bij of stagneert dit te veel LuDann? (Er lijkt ook niet zoveel tijd tussen de metingen te zitten of zie ik dat verkeerd?)

Vraagje aan de dames die na het eindigen van het kolfrecht nog bv geven: hoe ging dat bij jullie met het minder (hier 1x per dag) kolven? Ik had gisteren dus echt ploftetten }:| Thuis alsnog gekolfd maar ze bleven vol voelen. Het helpt hier ook niet echt dat tegelijkertijd de nachtvoeding aan het verdwijnen is, waardoor ik feitelijk gisteren 3 voedingen heb overgeslagen. M'n collega's zeiden al dat ik gewoon 2x moest kolven, want flexibele werkgever en niemand die er op let zolang je je werk goed doet, maarja mijn verantwoordelijkheidsgevoel vindt dat niks :') Anderzijds is een borstontsteking ook niet alles..
  woensdag 20 april 2016 @ 16:12:27 #214
409579 LuDann
All the way
pi_161577340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:03 schreef kazy het volgende:
Leuke foto's LuDann en Selvaria!

Lengtecurve: hoewel we M. niet recent hebben gemeten op het CB, merk ik ook dat de lengtegroei hier stagneert. Hoort dat er niet gewoon bij of stagneert dit te veel LuDann? (Er lijkt ook niet zoveel tijd tussen de metingen te zitten of zie ik dat verkeerd?)

Vraagje aan de dames die na het eindigen van het kolfrecht nog bv geven: hoe ging dat bij jullie met het minder (hier 1x per dag) kolven? Ik had gisteren dus echt ploftetten }:| Thuis alsnog gekolfd maar ze bleven vol voelen. Het helpt hier ook niet echt dat tegelijkertijd de nachtvoeding aan het verdwijnen is, waardoor ik feitelijk gisteren 3 voedingen heb overgeslagen. M'n collega's zeiden al dat ik gewoon 2x moest kolven, want flexibele werkgever en niemand die er op let zolang je je werk goed doet, maarja mijn verantwoordelijkheidsgevoel vindt dat niks :') Anderzijds is een borstontsteking ook niet alles..
In principe moeten ze gewoon de lijntjes van de curve volgen. Hoeft niet in het midden, mag ook op de -1 lijn bijvoorbeeld of juist erboven. Ik ben op het inloopspreekuur geweest, deze meting van vandaag is dus een extra meting inderdaad. Maar ze is kennelijk niks gegroeid in een maand tijd. Dat is eigenlijk niet de bedoeling.

De arts zei dat ze wel vaak zien dat als kindjes veel gaan bewegen (kruipen, lopen etc.) dat dan het gewicht vaak wat af gaat buigen. Ze verbruiken dan veel energie.

Tja, ik zou ook gewoon 2 keer kolven dan kazy. :P Desnoods om het af te bouwen, steeds die tweede keer iets korter kolven. Je productie zal dan dalen en dan zul je die ploftieten niet zo meer hebben. Even een overgangsperiode inlassen.
  woensdag 20 april 2016 @ 16:18:57 #215
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161577503
Wat vervelend van de curve Ludann. Wel lieve foto's van de poes. O+ Is dat op haar gezicht een ooievaarsbeet of van een allergische reactie?

Kazy: ik heb vandaag voor het laatst gekolfd. Ik heb afgelopen 1,5 week afgebouwd naar 1 keer kolven per dag. Dat gaat goed. Vorige week had ik een ochtendvoeding, kolven op werk en een avondvoeding. geen nachtvoeding. Morgen ga ik dus helemaal niet kolven. Dat gaat wel lukken, mits L 's ochtends goed drinkt. Soms wilt hij namelijk maar 1 kant of 1 kant en een heel klein beetje andere kant, en dan krijg ik wel erge stuwing. Ik heb al bedacht om mijn handkolf mee te nemen om de druk er even af te kolven als het te erg is. Maar ik hoop dat ik het zo red, want ik ben wel klaar met dat kolven. Ben ook echt van plan vanavond mijn spullen schoon te maken en ze dan in de doos op te bergen. :D
  woensdag 20 april 2016 @ 16:21:02 #216
409579 LuDann
All the way
pi_161577555
Ooievaarsbeet. :Y Hij is wat duidelijker zichtbaar als ze zich opwindt. :P

Mijn baby slaapt al anderhalf uur. Wat. Ik wilde eindelijk eens een keertje koffie doen bij de buren maar daar is het al een beetje te laat voor nu denk ik zo. :')
pi_161577616
Gelukkig is ze nu wel weer vrolijk Lu! Hier buigt N's lengtecurve ook best veel af, dus misschien is dit normaal voor deze leeftijd?

Mooi hoor Sel! Trouwens, van ons CB mochten we nu al gaan fietsen, omdat N. al prima kon zitten, dus dat kan jij vast ook doen? Zitje wordt as we speak gemonteerd :)

Sillie, heel veel sterkte!
SPOILER
Net heeft N. anderhalf uur gewend bij het kdv, ze vond het erg leuk! Het is met een verticale groep, dus alle grote kindjes gingen haar speeltjes geven. Over twee weken voor het echie, ik ben erg benieuwd of het hun gaat lukken N. in slaap te krijgen en uit een flesje te laten drinken....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 20 april 2016 @ 16:37:47 #218
409579 LuDann
All the way
pi_161577959
Fijn dat je niet meer hoeft te kolven Mariposas, je was het al een tijdje zat dacht ik he?

Super dat het wennen goed ging Saskia! Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe het gaat met slapen en drinken. Dat zal misschien even wennen zijn.

Ik ben helemaal vergeten te vragen van het fietsen! Had ik ook willen doen bij het CB. Ik ga op Koningsdag wel even kijken voor een zitje want ik denk eigenlijk dat wij ook wel mogen. Wat denken jullie?
pi_161578015
Mari en LuDann: thanks voor de tips! Ik ben ook wel enorm klaar met dat kolven ja. Afgelopen periode heb ik ook een paar keer 1x gekolfd en dat ging wisselend goed. Meestal 's avonds heb ik dan stuwing. Sinds dit weekend slaapt M alleen weer door (waarvoor *O* ) en dat is icm 1x kolven blijkbaar echt too much voor m'n borsten, omdat ze dan inderdaad ook niet alles goed kan leegdrinken 's ochtends. Een handkolf vind ik dus wel een goed idee! Dan kan ik evt ook snel in het invalidentoilet ofzo kolven. (De kolfruimte is een paar verdiepingen verderop en de liften traaaag, dus even snel kolven duurt al gauw een half uur hier.)
pi_161578030
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:37 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat je niet meer hoeft te kolven Mariposas, je was het al een tijdje zat dacht ik he?

Super dat het wennen goed ging Saskia! Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe het gaat met slapen en drinken. Dat zal misschien even wennen zijn.

Ik ben helemaal vergeten te vragen van het fietsen! Had ik ook willen doen bij het CB. Ik ga op Koningsdag wel even kijken voor een zitje want ik denk eigenlijk dat wij ook wel mogen. Wat denken jullie?
Bij ons was de vpk heel stellig dat het mocht zo gauw ze goed kan zitten. Ze zei uit zichzelf 'jullie mogen ook lekker gaan fietsen!' Dus wij zo van 'echt waar joh??' en zij: 'jaaaa, kijk nou hoe stevig ze zit!'
Dus dan mag Wolk vast ook wel :)
  woensdag 20 april 2016 @ 16:43:01 #221
409579 LuDann
All the way
pi_161578084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:40 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Bij ons was de vpk heel stellig dat het mocht zo gauw ze goed kan zitten. Ze zei uit zichzelf 'jullie mogen ook lekker gaan fietsen!' Dus wij zo van 'echt waar joh??' en zij: 'jaaaa, kijk nou hoe stevig ze zit!'
Dus dan mag Wolk vast ook wel :)
Ik denk het ook wel, ze kan ook zelf gaan zitten. Ik zal het vrijdag de VPK die haar vandaag zag nog even vragen, die is dan op mijn onderzoekslocatie.

Ik vind dat toch wel zo'n stap joh! Raar man, mijn baby groot genoeg om op de fiets mee te kunnen!
pi_161578201
Welk KDV is het uiteindelijk geworden Saskia?

Leuke foto's Selvaria en LuDann! Lu: ben je niet bang dat de poes een keer uithaalt? Mijn ouders hebben een ieniemini hondje, maar die zit altijd vervaarlijk te grommen als A in de buurt is >:)

Morgen komt iemand een deel van mijn vriezervoorraad BV ophalen. Heb al 1,5 lade vol en er komt elke dag nog een fles bij. Ben op het MM-netwerk gestuit en heb daar - eenmalig - wat melk aangeboden voor donatie. Is echt bizar veel vraag naar van moeders die zelf om wat voor reden dan ook geen bv kunnen geven... (maar ik zou het zelf echt niet snel doen he...mijn mini andermans melk geven :@ )
pi_161578248
Soort van bijlees gedaan:

LuDann, wat vervelend weer met alle allergieën en gedoe. Jullie krijgen ook wel de hele bingokaart voor je kiezen... succes!

Sillie, och! Dat verwacht je toch ook niet dat er zoiets met een bedje is! Fijn dat je het nu hebt ontdekt en hopelijk kan hij dan lekkerder slapen.

En ^O^ voor de dames hier die nog borstvoeding geven met 8/9/+ maanden. Vind het soms nog wel eens jammer dat het niet langer is gelukt bij ons, maar zo was het ook goed.

Fijn dat het wennen goed ging Saskia! Misschien dat ze straks in een hele andere omgeving prima kan slapen en drinken, soms reageren kinderen dan toch ineens anders.

Selvaria, oh, wat lekker zo in het gras! En alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat we hier over twee maanden of zo ook iets van gras hebben. Nu is het een zwarte zandbak :+

Ik las over M van Kazy (?) die achter een babywalker de kamer door stapte, wat leuk! Doordat ik er hier van de week over las vroeg ik me ineens af of we ook niet zoiets zouden moeten hebben. M gaat overal staan en stapt langs de bank. Dus we hebben nu zo'n hysterische v-tech,past niet in m'n interieur maar ze vind hem fantastisch :D

Beterschap voor Y van gestreeptestoel en goede stats bij Lamb!

Mini Ggirl heeft lekker gelogeerd lees ik, en die van FF gaan nog? Geniet van de tijd samen FF!
En had je een onderzoek Ggirl? Hoe was dat?

En kon Tas uiteindelijk nog lekker in bad Razztwizzle? Ik las (hier of bij dreumessen) over Pluis die sellig bij je kwam tijdens het voeden, hoe O+

Fietsen, ik ga voor zo'n Yepp-stoeltje denk ik. Alleen nog even verdiepen in die dingen voor de stuurpen, daar zit verschil in, maar toen ik van de week erover las begreep ik er niks van :+

Zo... :%
pi_161578322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:23 schreef SaskiaR het volgende:
Gelukkig is ze nu wel weer vrolijk Lu! Hier buigt N's lengtecurve ook best veel af, dus misschien is dit normaal voor deze leeftijd?

Mooi hoor Sel! Trouwens, van ons CB mochten we nu al gaan fietsen, omdat N. al prima kon zitten, dus dat kan jij vast ook doen? Zitje wordt as we speak gemonteerd :)

Sillie, heel veel sterkte!
SPOILER
Net heeft N. anderhalf uur gewend bij het kdv, ze vond het erg leuk! Het is met een verticale groep, dus alle grote kindjes gingen haar speeltjes geven. Over twee weken voor het echie, ik ben erg benieuwd of het hun gaat lukken N. in slaap te krijgen en uit een flesje te laten drinken....
We hadden de knoop zelf al doorgehakt. :Y Ons gevoel zegt dat het prima verantwoord is: zo is bijna 1, ze kan heel lang zelf blijven zitten, zelf op de knietjes gaan zitten zonder dat ze zich ergens aan vasthoudt, zelf staan en naar beneden, langs de tafel en achter de loopwagen lopen, het lijkt ons heel sterk dat haar ruggetje niet sterk genoeg is. :D

Als man en ik allebei vrij zijn en het mooi weer is gaan we ervoor! *O*

Fijn dat het wennen goed ging! ^O^ Hopelijk lukt het ze inderdaad, het zou fijn wezen als je je daar geen zorgen meer over hoefde te maken (en anders gaat ze ook heus niet stuk :P )
pi_161578326
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:47 schreef Aerenia het volgende:
Welk KDV is het uiteindelijk geworden Saskia?

De S.chat.kist :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')