abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2016 @ 10:10:09 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161596306
Eczeem, klotespul }:|

Zeker als de betreffende (peuter)patiënt een grafhekel aan smeren heeft. En de hormoonzalf er dan af gaat likken ;(
pi_161596725
Haha LB.. :')

Groeien gaat tot nu toe oké, hij zit net onder het gemiddelde met lengte en gewicht. Nachten zijn wel minder, wil steeds krabben en slaat zichzelf wakker. Inbakeren kan niet meer, hij rolt van rug naar buik en andersom.

Vanavond zelfgemaakte groentepizza :9 of soep met een salade.
pi_161596895
ik vind het ook knap, LuDann!

Mijn baby is zo stil aan het spelen. Zo gek, normaal maakt hij altijd zoveel geluid....Het enige wat ik nu hoor is zijn ademhalen, want z'n neus zit zo vol...
pi_161597268
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:30 schreef LadyBlack het volgende:
Jee wat fijn dat het resultaat lijkt te hebben LuDann *O*

Even vooruitlopend op de zaken kan het dus maar zo dat ze nu ook beter gaat groeien toch? En ik zou t ook heel erg vinden om er nu pas achter te komen ;( maar ik denk dat je daarin heel veel herkenning zult vinden bij andere ouders. Je kúnt dit niet zelf weten.

Oh en Frummel, hai! :W
S slaapt overdag ook nog niet in zn eigen bed hoor. 's Nachts ook niet trouwens oO< Ik doe hem nu maar gewoon in de doek als hij moe is. Soms heeft ie even een pink in zn mond en een doekje over zn hoofd nodig om rustig te worden, maar vaak gaat ie vanzelf soezelen als ik met peuter bezig ben en wat rondloop.

Ik heb er maar gewoon vertrouwen in dat t stapje voor stapje beter zal gaan. Maar hij is nu nog zo klein, reageert nog zo primair... daar geef ik lekker aan toe.
Hier ook een baby die nog een navelstreng heeft :+ Vanochtend weer eens haar eigen bed geprobeerd en dat ging wel 3 min goed :') En daarna natuurlijk zo overstuur dat ze nog 20 min nodig heeft in de doek om weer in slaap te vallen.

Ludann, wat fijn dat je al verschil merkt!
pi_161598158
Fijn om te lezen dat het al wat beter lijkt te gaan met Wolk, LuDann! :Y

Mocht je vragen hebben over coeliakie, staat mijn pm altijd open! ;) Ik heb er zelf al vrij veel over gelezen en hou ook nieuwe artikelen erover vaak in de gaten.

SPOILER: Qua genetische aanleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161598225
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Eczeem, klotespul }:|

Zeker als de betreffende (peuter)patiënt een grafhekel aan smeren heeft. En de hormoonzalf er dan af gaat likken ;(
+1 ja, hier zat het met name op d'r wangetjes. Daar wreef ze dus met d'r handjes steeds langs, om vervolgens in d'r ogen te gaan wrijven... :X
En nu zit er nog steeds een plekje op d'r pols, wat lik-technisch ook niet ideaal is...
  donderdag 21 april 2016 @ 12:01:03 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161598498
3850 gram! Exact op de (onderste) curvelijn ^O^
pi_161600177
Wat doe je het goed Ludann, ik vind het heel knap van je dat je dit doet voor Wolk! Wat fijn dat het spugen minder wordt ook. Hopelijk ook geen rodevlekkenreacties meer ^O^ !

LB goede stats *O*

Eczeem, zo naar ;(. Heb het zelf jarenlang gehad en nu nog bij stress.. Hoop dat het mijn kindjes bespaard blijft.

Herkenbaar de navelstrengbaby's, Tas slaapt nog altijd in de buurt. 's Nachts meestal op mij of in de wieg, overdag box of wipper of draagdoek. Komt ooit wel weer goed neem ik aan. Ze zijn nog zo mini.

We hadden vandaag een mijlpaal, de eerste echte gulle lach O+ . En hij was voor... oma! Vond het zo leuk voor haar, ze was er helemaal door ontroerd.

Kiekdan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 13:19:13 ]
  donderdag 21 april 2016 @ 13:22:25 #284
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161600276
Noh Razz! O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161600420
Razz O+ Wat lijkt hij op A. en wat lijken ze allebei op jou trouwens!
pi_161600682
Och Razz. O+

R is nu 10 maanden en slaapt ook nog altijd op mij. Zowel overdag al 's Nachts. Ik vind het zo fijn. Mn laatste baby O+
pi_161601390
pff tandjesleed en eczeem hier dwars door elkaar volgens mij.. we zijn nu voor de tweede keer binnen een week bij de huisarts geweest omdat de eczeem alleen maar erger wordt ondanks de 3 soorten zalf die we hebben meegekregen.. Nu met zalf 4 nog maar een week aankijken. De nachten zijn momenteel een hel door jeuk bij baby, moet zeggen dat een eventuele tweede momenteel heeeeeeeeel ver weg is :X
  donderdag 21 april 2016 @ 14:15:49 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161601395
Da's nou weer niet perse bemoedigend Spring :')
Maar wel lief O+

Oh en Razz wat goed vastgelegd! O+

Hier was vanochtend ook de eerste echte gerichte lach, naar mij *;
En daarna naar de cb-arts :')!
pi_161602032
Oooh Razz! En wat lijkt Tas op A. inderdaad. O+ Wat een fantastische plaatjes!

LuDann. _O_ Respect hoor dat je dit doet voor Wolk, maar tegelijkertijd weet ik hoe vanzelfsprekend het voelt. :Y Hier dus wel het geluk dat we er na een maand of 2/3 achterkwamen dat N. echt alleen op grote hoeveelheden melk reageerde en nadat ze een half jaar was geweest helemaal niet meer. Succes, hopelijk hou je het nog even vol!

Wow Spring! Ik weet niet zo goed of ik nu bakken vol respect voor je moet hebben of dat ik jaloers op je moet zijn. :D Wel fijn dat ze nog lekker op je kan slapen, N. doet dat alleen nog als ze ziek is of (in de doek) als ze heel moe is. O+

Ook al eerste lachjes bij LB, wat heerlijk!

Ik ben vandaag jarig! *O* Van man kreeg ik concertkaartjes en van N. een voetjesschilderij. :D O+ Het andere cadeau dat N. me gaf was dat ze voor het eerst heel hard moest huilen toen ik weg ging bij de GO. Mijn hart, zo ineens in 1000 stukjes. ;( Ik zat nog in de auto toen ik gelukkig al een foto toegestuurd kreeg dat ze lekker aan het spelen was. Het schijnt echt bij de leeftijd te horen die verlatingsangst. Ik ben vandaag gelukkig wel een uurtje eerder vrij waardoor ik haar zo op kan halen en nog even van het lekkere weer kan genieten. :)
  donderdag 21 april 2016 @ 15:26:12 #290
409579 LuDann
All the way
pi_161602696
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:35 schreef Xanteh het volgende:
Haha LB.. :')

Groeien gaat tot nu toe oké, hij zit net onder het gemiddelde met lengte en gewicht. Nachten zijn wel minder, wil steeds krabben en slaat zichzelf wakker. Inbakeren kan niet meer, hij rolt van rug naar buik en andersom.

Vanavond zelfgemaakte groentepizza :9 of soep met een salade.
Ah ja, sneu hoor. ;( Lekker, pizza!
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:45 schreef twist02 het volgende:
Fijn om te lezen dat het al wat beter lijkt te gaan met Wolk, LuDann! :Y

Mocht je vragen hebben over coeliakie, staat mijn pm altijd open! ;) Ik heb er zelf al vrij veel over gelezen en hou ook nieuwe artikelen erover vaak in de gaten.

SPOILER: Qua genetische aanleg
Bedankt voor de uitleg! Ik had het ook aan de CB arts even voorgelegd en die zei me dat we wel gluten moeten blijven eten op het moment omdat coeliakie anders niet aan te tonen is. Dat doen we dus. Ik zal het zeker melden aan de KA. :Y

Groeicurves kunnen ook afbuigen bij allergieen heb ik begrepen, maar ik weet niet of het dan ook om de lengtecurve gaat. Dat juist die afbuigt sinds we met vast voedsel (en dus gluten) zijn begonnen kan er misschien op duiden, dat weet ik niet.

Goede stats voor LB *O*

En wat een lieve foto's Razz. Lachjes. O+

Sterkte bloes, dat klinkt niet bijzonder leuk.

Thanks Selvaria, tis inderdaad voor mij wel vanzelfsprekend eigenlijk maar ik heb al een paar de vraag gehad waarom ik niet gewoon stop met de borstvoeding. Maar ik vind eigenlijk juist nu ze zo vaak ziek is die borstvoeding wel een fijn idee. En ik heb er zo hard voor gevochten, het gaat nu eindelijk goed. Ik ben er nog helemaal niet klaar voor om het op te geven. Wat lief, een voetjesschilderij. :D O+ Lijkt me supermoeilijk zeg, als je baby huilt omdat je weggaat.
pi_161602757
Gefeliciteerd Selvaria! *O*

En eerste lachjes O+

Ik ben met de kleine man naar het bos gegaan om daar wat foto's te maken (en te spelen natuurlijk, zijn eerste keer in het gras). De eerste foto is nog van thuis, vlak voor we weg gingen. Hij had het helemaal naar zijn zin, alleen zijn we te lang gebleven, dus de halve weg terug was het hard huilen.
SPOILER
pi_161603142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 15:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg! Ik had het ook aan de CB arts even voorgelegd en die zei me dat we wel gluten moeten blijven eten op het moment omdat coeliakie anders niet aan te tonen is. Dat doen we dus. Ik zal het zeker melden aan de KA. :Y

Groeicurves kunnen ook afbuigen bij allergieen heb ik begrepen, maar ik weet niet of het dan ook om de lengtecurve gaat. Dat juist die afbuigt sinds we met vast voedsel (en dus gluten) zijn begonnen kan er misschien op duiden, dat weet ik niet.
Ja, dat klopt, voorlopig zeker gewoon gluten blijven geven. Juist omdat de genetische aanleg zo vaak voorkomt, zegt dat qua diagnose niet zoveel; daarvoor worden vaak antistoffen in het bloed gemeten. En om die meting betrouwbaar te laten zijn, moet je inderdaad juist blootgesteld zijn aan gluten in de tijd voor het onderzoek.

Volgens mij is het bij coeliakie ook juist de lengtecurve die afbuigt, maar dat weet ik niet zeker.

Anyhow, wil je uiteraard niet meteen bang maken dat het coeliakie is, maar inderdaad goed dat je het wel benoemt ;)
pi_161603165
Razz dat lachje! O+

En FF die tandjes op de eerste foto! :D _O_ Vind dat altijd zķ schattig, die middelste 2 ondertandjes O+
pi_161603194
Wat een lief blij mannetje FF :D
Razz, lief!

noh O+
  donderdag 21 april 2016 @ 16:06:06 #295
409579 LuDann
All the way
pi_161603463
Wat een heerlijke foto's FF! Die tandjes inderdaad! O+ Mnoh!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 15:49 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, voorlopig zeker gewoon gluten blijven geven. Juist omdat de genetische aanleg zo vaak voorkomt, zegt dat qua diagnose niet zoveel; daarvoor worden vaak antistoffen in het bloed gemeten. En om die meting betrouwbaar te laten zijn, moet je inderdaad juist blootgesteld zijn aan gluten in de tijd voor het onderzoek.

Volgens mij is het bij coeliakie ook juist de lengtecurve die afbuigt, maar dat weet ik niet zeker.

Anyhow, wil je uiteraard niet meteen bang maken dat het coeliakie is, maar inderdaad goed dat je het wel benoemt ;)
We zullen het zien. Ik ben voor coeliakie eigenlijk niet zo bang, ik weet wat het is en hoe we daar mee om moeten gaan. Even snel googlen leerde me dat er ook allerlei enge syndromen aan een beperkte lengtegroei ten grondslag kunnen liggen. Daar ga ik me maar niet verder op inlezen. :X Maar de kans lijkt me het grootst dat het 'gewoon' allergieen zijn.
pi_161603824
:* Lu. Respect hoor! Hopelijk heeft dit effect en heb je snel weer een blij Wolkje.

Oh FF, wat een heerlijke grasfoto's. Pretbekkie O+

Selvaria, oh zo naar is dat he? Ketel heeft het de laatste tijd ook af en toe. :'( Echt een leeftijdsdingetje inderdaad. Fijn dat ze snel weer vrolijk was!
pi_161604449
Is het zo erg als de lengte afbuigt?
G is sinds 14 maart ofzo ook niet meer gegroeid. Maar hier verdenken ze toch zijn benauwdheid, ik laat m om de twee weken beluisteren ivm hoest vanaf januari, maar nu de eerste keer dat zijn longen hoorbaar vol zitten. Voorlopige diagnose hyperreactiviteit vd longen. Heb ik ook. Sneutje
pi_161604693
Kiek nou dan!
SPOILER
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161604916
Leuk Saskia! Hoe vond ze het fietsen zelf? Of was deze foto puur voor de show?

Hier wordt enkel bij de reguliere CB-afspraak gemeten, geen idee dus hoe het met de groei gaat. Laatste keer is al twee maanden geleden en toen ging hij van de +1 naar de 0-lijn. Hij begon op +2.

En ik vind die twee tandjes ook zo leuk :D Heb bewust gewacht met het maken van pasfoto's voor zijn paspoort tot ze goed door waren, dus die gaan we volgende week maken!
pi_161605425
Ohhh die foto's! <3!!

Eerste lachjes... Mijnes is nog de Benjamin hier in t topic dus ik moet denk ik nog even wachten. Hoewel hij nu week steeds bewuster kijkt en contact maakt. Ben zo benieuwd!

Lb goeie stats! Bizar dat mijnes groter is nu :D mooi al die verschillen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161605428
En dicht!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties