ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Gisteren bracht ik een bezoek aan het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Met opzet een dag voor de Museumstage: dan is er namelijk nog een plaatje zonder mensen te maken. Hier werpen we een blik tussen de locs 053 075-8 en 044 377-0. In de achtergrond zijn Köf 332 306-0 en loc 38 2267 te zien.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zwolle-Wierden Wanneer: maandag 4 januari tot en met zondag 30 oktober, dagelijks vanaf 20.30 uur Oorzaak: door werkzaamheden Advies: U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen op de avonden van 26 april, 27 april en 5 mei rijden er treinen in plaats van bussen tussen Zwolle en Wierden doorgaande reizigers tussen Zwolle en Wierden adviseren wij om te reizen via Deventer tussen Zwolle en Wierden rijden bussen in Heino vertrekt de bus vanaf de OV-halte aan de Zwolseweg; van/naar het station rijdt een beltaxi
Extra Reistijd: een kwartier tot een half uur
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 16 april 2016 15:46 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Gisteren bracht ik een bezoek aan het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Met opzet een dag voor de Museumstage: dan is er namelijk nog een plaatje zonder mensen te maken. Hier werpen we een blik tussen de locs 053 075-8 en 044 377-0. In de achtergrond zijn Köf 332 306-0 en loc 38 2267 te zien.
Oei die is gaaf Dennis .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
zolang we met zijn 2e maar weer ergens in een Nederlandse trein kunnen stappen.
NRW-ticket kost 43 euro dacht ik, kun je mee naar Venlo of Enschede. ICE naar Arnhem is vanaf Köln voor 19euro pp te krijgen, weet alleen niet of dat vanaf Flughafen ook mogelijk is. Die is via NS International of online bij DB te koop, NRW-ticket gewoon in de Duitse automaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met de trein? Een NRW SchönerTagTicket voor 43 euro (ofwel 21,50 p.p.). Daarmee mag je niet bij Arnhem de grens over (ICE valt er niet onder) maar mag dat wel via Venlo of Enschede.
Goedkoper ga je het niet vinden met de trein in Duitsland. Misschien kun je nog drie mensen vinden die mee willen reizen? Dan komt het op minder dan 9 euro pp voor een NRW-ticket
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik las dat rotterdam een treinverbinding wilt met duitsland, na dat de infrastructuur is opgeknapt.
Is het voor de nederlandse overheid mogelijk om een aanbesteding/uitvraag te doen waarin de overheid zegt, wij willen twee keer per uur een trein, eventueel subsidie en u regelt zelf de vergunningen in duitsland?
Of is hun reikwijte beperkt tot nederland? Gezien het internationale verkeer is geliberaliseerd zou het logisch zijn dat de overheid ook internationale verbindingen kan inkopen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zaterdag 16 april 2016 21:57 schreef Merode32 het volgende: Ik las dat rotterdam een treinverbinding wilt met duitsland, na dat de infrastructuur is opgeknapt.
Is het voor de nederlandse overheid mogelijk om een aanbesteding/uitvraag te doen waarin de overheid zegt, wij willen twee keer per uur een trein, eventueel subsidie en u regelt zelf de vergunningen in duitsland?
Of is hun reikwijte beperkt tot nederland? Gezien het internationale verkeer is geliberaliseerd zou het logisch zijn dat de overheid ook internationale verbindingen kan inkopen.
bron?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 16 april 2016 21:57 schreef Merode32 het volgende: Is het voor de nederlandse overheid mogelijk om een aanbesteding/uitvraag te doen waarin de overheid zegt, wij willen twee keer per uur een trein, eventueel subsidie en u regelt zelf de vergunningen in duitsland?
De overheid kan gewoon diensten inkopen, wat een treinverbinding ook is. Als de MRDH een zak met geld beschikbaar stelt voor een treinverbinding met Duitsland, dan kunnen vervoerders daar gewoon op reageren.
Het complexe in Nederland zit hem in het Hoofdrailnet, een nonstop-trein Rotterdam - Düsseldorf is hoogstwaarschijnlijk niet rendabel. Een rit met meer tussenstops zal dat eerder zijn, maar om de trein echt rendabel te krijgen zal je ook binnenlands vervoer moeten toestaan en daar wringt 'm nou net het schoentje.
Om de grens over te mogen heb je weinig te maken met concessies. Het Fernverkehr is daar namelijk vrijgegeven en elke operator die over de juiste papieren beschikt kan gewoon treinen laten rijden.
Was afgelopen week, kwam er op neer dat ze initiatief voor Eindhoven - Düsseldorf steunen en dan de verbinding vanuit Eindhoven doortrekken naar Rotterdam.. Directe bron heb ik niet..
Was afgelopen week, kwam er op neer dat ze initiatief voor Eindhoven - Düsseldorf steunen en dan de verbinding vanuit Eindhoven doortrekken naar Rotterdam.. Directe bron heb ik niet..
Ah dat knelpunt in Duitsland bij Dülken. Uit wikipedia: Die Überleitstelle Dülken bildet den Übergang vom zweigleisigen Streckenabschnitt aus Richtung Viersen auf den eingleisigen Streckenabschnitt bis zum Bahnhof Kaldenkirchen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Toen ik bij mijn werkgever in dienst kwam was er één of andere training in Parijs. In het uitnodigingsmailtje stond "Regel je vliegtickets met <naam>, kosten kun je declareren onder code 123."
Mijn tegenvraag: "Mag het ook met de Thalys?" - "ja hoor"... en toen ging ineens het halve bedrijf met de trein ipv vliegen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Toen ik bij mijn werkgever in dienst kwam was er één of andere training in Parijs. In het uitnodigingsmailtje stond "Regel je vliegtickets met <naam>, kosten kun je declareren onder code 123."
Mijn tegenvraag: "Mag het ook met de Thalys?" - "ja hoor"... en toen ging ineens het halve bedrijf met de trein ipv vliegen.
Vliegtuigen zijn stom en vervelend. Nou jah, vooral vliegvelden. Je bent zo lang bezig om er te komen en in te checken en boarden. Ik heb wel wat beters te doen.
De overheid kan gewoon diensten inkopen, wat een treinverbinding ook is. Als de MRDH een zak met geld beschikbaar stelt voor een treinverbinding met Duitsland, dan kunnen vervoerders daar gewoon op reageren.
Het complexe in Nederland zit hem in het Hoofdrailnet, een nonstop-trein Rotterdam - Düsseldorf is hoogstwaarschijnlijk niet rendabel. Een rit met meer tussenstops zal dat eerder zijn, maar om de trein echt rendabel te krijgen zal je ook binnenlands vervoer moeten toestaan en daar wringt 'm nou net het schoentje.
Om de grens over te mogen heb je weinig te maken met concessies. Het Fernverkehr is daar namelijk vrijgegeven en elke operator die over de juiste papieren beschikt kan gewoon treinen laten rijden.
Dat laatste begrijp ik volledig, het probleem is als overheid wil je niet je diensten inkopen met de wetenschap dat de treinvervoerder winst maakt(dan heb je praktisch gezien onterechte subsidie) maar als je het aan de markt overlaat dan is er het risico dat de vervoerder elke moment ermee kan kappen of minder kan gaan rijden.
Dus daarom zou je een vorm moeten vinden waarin er keiharde afspraken worden gemaakt voor 10 jaar maar waarbij de overheid niet onnodig geld hoeft te betalen(of subsidie te verlenen)
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dan kom je toch al weer uit bij een concessieconstructie, en da's lastig. De MRDH heeft niet de bevoegdheid om een concessie uit te schrijven voor Rotterdam - Venlo, want die bevoegdheid ligt bij I&M.
Op zaterdag 16 april 2016 22:32 schreef James1988 het volgende: Dan kom je toch al weer uit bij een concessieconstructie, en da's lastig. De MRDH heeft niet de bevoegdheid om een concessie uit te schrijven voor Rotterdam - Venlo, want die bevoegdheid ligt bij I&M.
Ja sorry ik bedoelde met overheid natuurlijk de rijksoverheid, ik ga er vanuit dat zij best (formeel) willen meewerken mits de MRDH opdraait voor de kosten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ja sorry ik bedoelde met overheid natuurlijk de rijksoverheid, ik ga er vanuit dat zij best (formeel) willen meewerken mits de MRDH opdraait voor de kosten.
Op zich is dat al in de concessie verwerkt. NS heeft een inspanningsverplichting om de treinverbindingen met het buitenland te verbeteren.
Het zou dus best kunnen dat NS daartoe bereid is, als I&M / MRDH met geld komen om dat te financieren.
Op zich is dat al in de concessie verwerkt. NS heeft een inspanningsverplichting om de treinverbindingen met het buitenland te verbeteren.
Het zou dus best kunnen dat NS daartoe bereid is, als I&M / MRDH met geld komen om dat te financieren.
Tja dan blijf je het probleem houden dat je niet over de grens kan regeren.
Inpincipe theoretische gezien als ns een treinverbinding eindhoven-kaldenkirchen opzet dan hebben ze verbinding met het buitenland verbetert, maar de reiziger heeft er niks aan.
Het kan dus niet, duidelijk tnnx.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Tja dan blijf je het probleem houden dat je niet over de grens kan regeren.
Inpincipe theoretische gezien als ns een treinverbinding eindhoven-kaldenkirchen opzet dan hebben ze verbinding met het buitenland verbetert, maar de reiziger heeft er niks aan.
Het kan dus niet, duidelijk tnnx.
In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 22:42:23 ]
In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.
Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Niet als ze er een speciale subsidie voor krijgen.
Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Waarom doe je niet de minste moeite om het enigszins begrijpelijk over te laten komen, ik heb deze zin echt vier keer moeten lezen en ik denk dat er staat: Ik hou van Limburg. Klopt dat?
In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.
Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken zullen ze dat ook echt doen, minstens door naar Aken of Düsseldorf door te rijden.
De problemen zitten meer in de capaciteit, dat enkelspoor tussen Venlo en Viersen is best wel een probleem omdat er veel goederenverkeer over de lijn gaat daar. En dan zit je nog met Mönchengladbach zelf, als je vanuit Viersen naar Düsseldorf wilt moet je in M'gladbach kopmaken. Kost een hoop tijd.
Als dit lijntje wordt aangelegd (16,5 km) hoeft er in ieder geval niet meer kopgemaakt te worden:
Ik vraag me sowieso af waarom Rotterdam een verbinding met Düsseldorf wil hebben. Met een overstap in Utrecht kun je er nu ook al komen, en er rijden 4 treinen per uur tussen Rotterdam en Utrecht.
Of is het misschien een 010-020-vete? Amsterdam heeft een directe trein naar Duitsland, dus Rotterdam wil er ook eentje?
Ik vraag me sowieso af waarom Rotterdam een verbinding met Düsseldorf wil hebben. Met een overstap in Utrecht kun je er nu ook al komen, en er rijden 4 treinen per uur tussen Rotterdam en Utrecht.
Of is het misschien een 010-020-vete? Amsterdam heeft een directe trein naar Duitsland, dus Rotterdam wil er ook eentje?
Nee ze willen de strijd met hamburg niet verliezen en daarom willen ze een rechtstreekse lijn met dusseldorf, watdat met elkaar te maken heeft is mij niet bekend.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken zullen ze dat ook echt doen, minstens door naar Aken of Düsseldorf door te rijden.
De problemen zitten meer in de capaciteit, dat enkelspoor tussen Venlo en Viersen is best wel een probleem omdat er veel goederenverkeer over de lijn gaat daar. En dan zit je nog met Mönchengladbach zelf, als je vanuit Viersen naar Düsseldorf wilt moet je in M'gladbach kopmaken. Kost een hoop tijd.
Als dit lijntje wordt aangelegd (16,5 km) hoeft er in ieder geval niet meer kopgemaakt te worden: [ afbeelding ]
In het Bundesverkehrswegeplan is uitbreiding naar dubbelspoor gepland, plus een boog bij Viersen zodat je in één keer van Venlo naar Krefeld kan rijden.
Dat hele plan wordt daarbij kansrijker als er (vanuit Duits oogpunt) ongesubsidieerd IC-verkeer op het traject te verwachten valt. Als Nederland dus iets wil dan zou het dus verstandig zijn om op tijd een business-plan uit te werken hoe na zo'n infrastructuuruitbreiding een IC naar Düsseldorf georganiseerd kan worden (bijv. als onderdeel van de HRN-concessie na 2025).
Nee ze willen de strijd met hamburg niet verliezen en daarom willen ze een rechtstreekse lijn met dusseldorf, watdat met elkaar te maken heeft is mij niet bekend.
Precies. In Düsseldorf woont een miljoenmiljard havenarbeiders die nu allemaal denken dat Rotterdam ongezien de tiefus kan krijgen omdat er geen trein naartoe rijdt .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Düsseldorf is op de kaart de meest directe route.
Of het ook de meest snelle route is over het spoor valt nog maar te bezien. Op dit moment duurt de reis via Utrecht 2u45 (waarvan 19 minuten wachten in Utrecht), terwijl je via Venlo 3u20 bezig bent (25 minuten overstap in Venlo).
Wil je de route via Venlo sneller maken dan via Utrecht, dan denk ik aan... - Via de HSL tussen Rotterdam en Breda (=10 minuten winst) - Geen stops tussen Eindhoven en Venlo (=5 minuten winst?) - Overstap in Venlo weg (=25 minuten winst) - Aanleggen dubbelspoor + boog boven Viersen, rijden via Krefeld (= ??? winst)
Een HSL aanleggen tussen Eindhoven en Düsseldorf met stops in Venlo en Mönchengladbach heeft gewoon niet zo veel zin. De enige manier waarop je een significante tijdwinst realiseert is door een HSL aan te leggen tussen Geldrop en Neuss.
Qua lengte en afstanden is dat min of meer te vergelijken met de zuidsectie van HSL-Zuid (Rotterdam - Barendrecht - Luchtbal - Antwerpen Centraal), je wint daar dan zo ongeveer 35 minuten mee.
Nadat vanmorgen de heenreis van Norden naar Amsterdam bij Oldenzaal al op de foto gezet was nam ik aan het einde van de middag de trein naar Naarden-Bussum om daar op het station de terugrit op de gevoelige plaat van de leggen. Direct achter de loc bevinden zich de enige twee Rheingold-wagens, waaronder het panoramarijtuig. Daarachter een aantal Euro Express-rijtuigen, maar toen ik die op deze foto telde zag ik er toch echt zes, terwijl er vanochtend nog maar vijf waren. Nou zag ik laatst bij de SSN wel een dergelijk rijtuig staan, mogelijk is deze aangekoppeld om terug naar Duitsland gebracht te worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Goed, gisteren afscheidsritje met de MS 61 gemaakt. Het allereerste RER A materieel. Hoewel ik eigenlijk zelden of nooit in dat materieel zat (t kwam alleen maar bij verstoringen of stakingen op Marne la Vallee - Chessy terecht) heb ik de mogelijkheid toch aangegrepen om de afscheidsrit van La Defense naar Boissy Saint Leger te maken
Op La Defense was de trein er al een uurtje voor vertrek
Roest!
In iedere coupe stonden dozen klaar met daarin voor iedere reiziger een setje collectors kaarten van het materieel. Die werden trouwens later weer weggehaald, want een paar coupe's verderop had iemand ze gezien als achtergelaten bagage en dus gevaarlijk
De extra rit kreeg de kode NBZZ mee. ZZ is op werkroosters in Frankrijk een afkorting voor vrije dag (Repos)
De extra rit stond gewoon in de App
Dit was een van de eerste treinen ter wereld voorzien van Trek-WiFi
En toen het vertrek. Het was rustiger dan ik dacht in de trein. Iedereen had een zitplaats. Ze lieten hem ook vlak achter een normale dienst rijden...
Onderweg vertelde de machinist het een en ander over t materieel, wat al vlug onverstaanbaar was
De SNCF bracht op haar manier een ode aan de MS61. Het RER A spoor loopt op de zuid-oostelijke tak pal naast een goederenspoor, en dat ziet er dan zo uit
En toen viel het doek echt, en kwam de trein voor het laatst binnen op eindhalte Boissy Saint Leger. Met een vlammend betoog van de Machinist kregen we nog 1 keer te horen waarom dit materieel zo goed was, en met een hoop getoeter van onze en andere treinen werd duidelijk gemaakt aan de omgeving dat dit het einde was van een tijdperk
Zag je hoe hij verschoot toen hij hoorde dat het Holland Travel Ticket 59 euro kost?
Ik vind het ook absoluut naaierij trouwens hoor
Ik zag het ja. Maar na 9u is het maar 39 euro. Stel twee toeristen zitten in Amsterdam in een hotel en willen een dagje naar Giethoorn. Normaal zou je kwijt zijn:
2x tram hotel -> CS ¤2,90 x2 = ¤5,80 2x retour Amsterdam-Steenwijk ¤44,80 x2 = ¤89,60 2x bus Steenwijk-Giethoorn ¤4,50 x2 = ¤9,00 2x bus Giethoorn-Steenwijk ¤4,50 x2 = ¤9,00 2x tram CS -> hotel (schatting) ¤2,90 x2 = ¤5,80
Komt totaal op ¤119,20. Heb je geluk dat de chauffeur van de bus vraag of je ook terug moet dan verkoopt hij een meermanskaart, scheelt ¤1,50 maar dan nog ben je ¤117,70 kwijt voor twee personen een dagje Giethoorn. Dan is ¤78 toch een stuk voordeliger (om precies te zijn ¤39,70 oftewel 34%).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt. Maar je gaat nu die 59 euro vergelijken met actiedagkaarten van 16 euro, die alleen in de trein geldig zijn en alleen na 9u. Wil je daarmee vergelijken dan heb moet je sowieso die van 39 euro nemen, aangezien die ook vanaf 9u geldig is. Dan blijft er nog 23 euro verschil over, dat is te verklaren doordat er een deel voor het overig OV bestemd is (bussen, trams, metro's) en de kaart is altijd verkrijgbaar, niet alleen kopen in periode x en reizen in periode y.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 17 april 2016 15:40 schreef dennistd het volgende: Ik zag het ja. Maar na 9u is het maar 39 euro. Stel twee toeristen zitten in Amsterdam in een hotel en willen een dagje naar Giethoorn. Normaal zou je kwijt zijn:
En hoe laat ben jij in Giethoorn als jij na 9:00 uit je hotel in Amsterdam vertrekt?
En volgens mij mag je in de middagspits ook niet met dat 39 euroticket, dus dan ben je helemaal genakt.
En hoe laat ben jij in Giethoorn als jij na 9:00 uit je hotel in Amsterdam vertrekt?
En volgens mij mag je in de middagspits ook niet met dat 39 euroticket, dus dan ben je helemaal genakt.
De trein van 9.37u vanaf Amsterdam C moet haalbaar zijn, dan ben je om 11.40u in Giethoorn. Prima tijd lijkt me.
En uit de kamerbrief: Het Holland Travel Ticket off peak en het Holland Travel Ticket. De eerste kaart is een dagkaart geldig vanaf 9 uur in de ochtend en op zaterdag en zondag de gehele dag. De kaart kost 39 euro. Hiermee wordt de drukke ochtendspits ontzien. De tweede kaart is een hele dag geldig en kost 59 euro. (Ter vergelijking: een NS-dagkaart 2e klas kost momenteel ¤ 52,60. Hiermee kan alleen met de trein bij NS en andere treinvervoerders worden gereisd). Met beide kaarten kan in heel Nederland gereisd worden in bus, metro, tram en trein. De kaarten zijn niet exclusief voor buitenlandse toeristen. Ook andere reizigers kunnen hiervan gebruik maken. Vervoerders hebben hier in hun prijsstelling rekening mee gehouden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een dagkaart trein is 52,60, dan is het dus maar net afhankelijk van de hoeveelheid trams en bussen die je moet nemen of het de moeite waard is of niet. Het is niet goedkoop, maar ook niet zo gek duur. In vergelijking met andere ov prijzen dan.
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende: Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Welke andere reden kun je hebben waarom we graag toeristen zouden hebben, anders dan "kom maar hier met je geld?" Ik kan er geen ander bedenken, eerlijk gezegd...
Op zondag 17 april 2016 16:37 schreef dennistd het volgende: Op welk station ben ik nu? Hint: een water met meerdere kinderen van dezelfde moeder die kort na elkaar geboren zijn.
Op zondag 17 april 2016 16:38 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja, misschien het er wat minder dik bovenop leggen, dat ze ooit nogeens geneigd zijn om nog een keer terug te komen of zo
verliefde naïeveling die ik ben ook
¤59 is alsnog veel inderdaad, nu blijf je als toerist misschien wel in Amsterdam hangen ipv andere (veel mooiere) plekken te bekijken. Voor ¤30 kopen veel meer mensen het denk ik.
Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende: Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
Wat dacht je van het verschil tussen een dagpas paris visite en de dagpas mobilis
Er is hier ook openenlijk toegegeven dat de prijsverlaging voor maandkaarten goedgemaakt ging worden door toeristen
Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende: Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
In Japan betaal je als forens bijv. altijd voltarief, en juist voor toeristen hebben ze aantrekkelijke dagkaarten die alleen buitenlanders mogen kopen.
In Japan betaal je als forens bijv. altijd voltarief, en juist voor toeristen hebben ze aantrekkelijke dagkaarten die alleen buitenlanders mogen kopen.
Gisteren wilde ik wat omleidingen over Venlo scoren maar bleek dat door een 8 uur vertraagde goederentrein en de bediening van Kaldenkirchen (staalrollen) de dag heel anders verliep dan van te voren gedacht:
De lente is eindelijk begonnen nu het frisse lentegroene blad weer aan de bomen en struiken bloeit. Vandaag voor de omleidingen rond Venlo wezen kijken. In een bijna twee uur durend zongat (terwijl boven Venlo veel wolken hingen) vertrokken er vier goederentreinen 'de berg op' naar Kaldenkirchen. Hoogtepunt was toch wel deze flink vertraagde Milaan-shuttle uit Blerick naar Italië. Met aan kop de BLS 186 108, die nog geen anderhalf uur hiervoor de trein uit Milaan in Venlo afleverde, vertrekt het geheel hier met een vertraging van ruim 8 uur als trein 41023 richting Basel.
Vandaag werd er sinds lange tijd weer een trein met staaldraad gelost in Kaldenkirchen. Aan het begin van de middag heeft het personeel er al zeker 6 uur werk op zitten en pauzeert even waardoor dit plaatje gemaakt kon worden van de fraaie Ost-V100 202 330 van EBM met vier schuifwandwagens naast de vervallen en binnenkort te slopen loods van het oude Güterbahnhof Kaldenkirchen. Om deze bediening te kunnen fotograferen moet je of geen zon hebben of het moet in de avond plaatsvinden.
Om het lossen te vergemakkelijken duwde de 202 330 de vier schuifwandwagens enige tijd later verder naar achteren zodat het personeel met de heftruck ook de twee wagens aan de lok makkelijk kon lossen.
Toen de lichtomstandigheden aan het begin van de tweede helft van middag opeens een stuk beter werden was er gelukkig weer wat beweging waar te nemen. Lege en beladen wagens werden heen en weer gerangeerd tussen de drie sporen die EBM vandaag gebruikte. Tussen alle standaardkliks ontstond dit vrij frontale plaatje bij dit wissel met rechts daarvan de oude vervallen loods van Kaldenkirchen.
Nadat alle wagens gelost waren werd de trein in twee delen naar het vertrekspoor gerangeerd. Dit wordt gedaan via het uithaalspoor aan de Venlose kant van Kaldenkirchen. Pas na een half uur wachten mocht de trein het beveiligde gedeelte van Kaldenkirchen opgeduwd worden en toen was de zon inmiddels gaan schijnen. Op de achtergrond zien de de enige jaren geleden verlegde Autobahn A61.
Het ophalen van het tweede deel van de lege trein ging een stuk sneller dan de eerste. Wel was inmiddels de zon weer compleet achter een dit pak wolken verdwenen waardoor ik er voor koos om aan de andere kant van de spoorlijn te staan, waar de zon altijd fout staat. We zien hier de EBM 202 330 met een sleep lege schuifwandwagens naar het vertrekspoor in Kaldenkirchen rangeren. Helaas had het rangeer- en overig personeel de treinpapieren niet meer geregeld waardoor de machinist van de SBB 482 041 dit zelf moest doen. Mede hierdoor werd na anderhalf uur wachten besloten om het voor gezien te houden en huiswaarts te keren.
Vandaag nog een keer naar Venlo gegaan voor de omgeleide Rheincargo ivm werkzaamheden elders.
Gedurende het weekend van 16 en 17 april 2016 werd er weer eens op de Betuweroute aan het spoor gewerkt en was tevens Arnhem-Ede Wageningen buiten dienst. Hierdoor werd het goederenvervoer voor het overgrote deel omgeleid via de grensovergang bij Venlo. Vast hoogtepunt van de zondagochtend is dan al jaren de containertrein van de Rotterdamse Maasvlakte naar Düsseldorf en Keulen, die ook wel DuKo genoemd wordt. Twee jaar geleden kon ik deze fraaie Rheincargo-dieseltraxx voor het eerst op de foto zetten maar toen zonder zon en op de standaard route via Emmerich. Omdat ik de Betuweroute saaier dan saai vind zul je mij daar niet zo snel vinden, maar bij dit omleidingenweekend nu eindelijk maar eens de gok gewaagd. De trein van Rheincargo was de derde in de zondagmorgen-optocht van de Kijfhoek naar Venlo maar mocht verrassend genoeg non-stop door Venlo heen en kon zo met de DE804 op kop 'berg op' in een laatste zongat op de foto worden gezet.
Dank heren. Ja 10 jaar geleden was daar een open dag met diverse oude loks (he Fles!), maar nu wordt het zo nu en dan gebruikt om een trein te lossen.
Overigens is dat terrein onlangs opgekocht door Cabooter die er een ware terminal van gaat maken. Hierdoor zal het Jan de Rijk/Wetron vervoer van de bovenste foto niet meer naar Blerick gaan maar dus tot Kaldenkirchen. Ze waren al bezig met snoeien en opruimen..
Op zondag 17 april 2016 19:41 schreef Zug-Chef het volgende: Dank heren. Ja 10 jaar geleden was daar een open dag met diverse oude loks (he Fles!), maar nu wordt het zo nu en dan gebruikt om een trein te lossen.
Bahnhofsfest ja, was leuk, 2 weken voor Rondje En daarna nog een enorme omweg over plekken waar ik nog nooit geweest was Zoals Dorsten en Coesfeld waar het er toen nog zwaar old school uitzag
Op zondag 17 april 2016 20:22 schreef dennistd het volgende: Dennis zit tussen Utrecht en Gouda voor de SSN Maar volgens andere fora waren het de LTE 189 095, 189 113 en 186 426.
Op zondag 17 april 2016 21:43 schreef dennistd het volgende: De groene VIRM is onderweg naar Deventer, achterste stel van de IC van 22.30u naar Enschede en blijft achter in FlesPils-stad.
dat stinkding rijdt de laatste dagen voortdurend langs hier
Weet iemand hier of er een nmbs-automaat in Maastricht staat? Ik heb nml een GoPass-1 nodig maar die kan ik niet kopen op de site van de nmbs omdat ik geen creditcard heb.
Op zondag 17 april 2016 22:05 schreef GlennQuagmire het volgende: Weet iemand hier of er een nmbs-automaat in Maastricht staat? Ik heb nml een GoPass-1 nodig maar die kan ik niet kopen op de site van de nmbs omdat ik geen creditcard heb.
Er staan er 2, bij perron 1/2 en bij de hoofdingang van de stationshal.
Wijze les voor Dennis #1: Als een stoomtrein gepland 130 minuten in Venlo staat water te nemen voor de terugreis uit Dresden naar Rotterdam is de kans zeer groot dat er gewoon -60 gereden wordt vanaf Venlo
Op zondag 17 april 2016 22:49 schreef greavy het volgende: Wijze les voor Dennis #1: Als een stoomtrein gepland 130 minuten in Venlo staat water te nemen voor de terugreis uit Dresden naar Rotterdam is de kans zeer groot dat er gewoon -60 gereden wordt vanaf Venlo
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?
Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput. Liep wel lekker, -70 aan in Rotterdam. Hoefden niet in Oudewater aan de kant om de Sprintert naar Rotterdam voor te laten (want die had +9). Was wel weer een gaaf ritje naar Dresden. Mönchengladbach - Leipzig en terug Leipzig - Mönchengladbach met een E10 gereden, want met stoom ging het veel te lang duren.
Dat heeft ProRail niet gedaan, maar DB Cargo. Onder die toelating rijdt SSN namelijk in Nederland. Al zal er ongetwijfeld wel overleg geweest zijn tussen beiden ja.
Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput.
Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 17 april 2016 23:21 schreef Zug-Chef het volgende: Dat heeft ProRail niet gedaan, maar DB Cargo. Onder die toelating rijdt SSN namelijk in Nederland. Al zal er ongetwijfeld wel overleg geweest zijn tussen beiden ja.
Ja, dat weet ik. Maar het gebeurt zelden dat wij langer dan 1,5u staan in bijv. Venlo, meestal 60-75 minuten. Maar misschien is het wat ruimer gepland vanwege al die goederenomleiders.
Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.
Ja, inderdaad. Er zou met 70 en 100 minuten stop dan wel geen pad beschikbaar geweest zijn gok ik, maar later toch beschikbaar bleek dus -60 weg mochten.
ja, want na 200 jaar hebben we nog steeds GEEN IDEE hoe lang water nemen duurt voor een stoomlocomotief
Of we zijn gewoon een vingerverf-stoepkrijt-afdeling van de sociale werkplaats die af en toe bij Prorail ingehuurd wordt omdat ze die expertise zelf niet hebben. He
Vandaag kwam de SSN terug uit Dresden. Tot Leipzig werd er met stoom (de 03 1010) gereden. Vanaf daar ging het elektrisch naar Mönchengladbach, waar de eigen stoomloc 011 075 de trein weer overnam. In Venlo werd watergenomen, een klusje dat slechts 40 minuten duurde terwijl er dik twee uur voor gepland was.
Op maandag 18 april 2016 00:06 schreef Dr_Flash het volgende: ja, want na 200 jaar hebben we nog steeds GEEN IDEE hoe lang water nemen duurt voor een stoomlocomotief
Of we zijn gewoon een vingerverf-stoepkrijt-afdeling van de sociale werkplaats die af en toe bij Prorail ingehuurd wordt omdat ze die expertise zelf niet hebben. He
Nee, die stoptijden zijn heel erg ruim omdat ze ook het loopwerk controleren, er met de oliespuit langs gaan, als je dan iets langer bezig bent omdat je ergens een warmloper vindt ofzo dan heb je dat in je dienstregeling afgedekt. Het is geen nieuw spul
Op maandag 18 april 2016 01:34 schreef dennistd het volgende: Vandaag kwam de SSN terug uit Dresden. Tot Leipzig werd er met stoom (de 03 1010) gereden. Vanaf daar ging het elektrisch naar Mönchengladbach, waar de eigen stoomloc 011 075 de trein weer overnam. In Venlo werd watergenomen, een klusje dat slechts 40 minuten duurde terwijl er dik twee uur voor gepland was.
Op zondag 17 april 2016 23:56 schreef Zug-Chef het volgende: Weekje terug of wat was het vertrek van SSN gepland om 20:04 uit Vl. Ten opzichte daarvan is het flink vroeger geworden zeg....
Klopt, de dienstregeling was nog geen week voor vertrek aangepast waardoor het nog eerder werd allemaal (gelukkig!). Maar dat werd dus nóg eerder, want 130 minuten in Venlo was niet nodig, en er was een pad beschikbaar.
16 April 2016 - Deze dag was er met veel vrije besteding tijdens de SSN Jubileum Express, geen eigen trein rijdende. Hiervan maakte ik gebruik door de Tharandter Rampe opnieuw te bezoeken, een spoorlijn die een steile klim kent tussen Tharandt en Klingenberg-Colmnitz. Er zou een Parallelfahrt rijden met de 01 2118 en de 95 1027, die een kort goederentreintje zou slepen. De Parallelfahrt vertrok stipt uit het station van Tharandt nadat de RB ri. Dresden daar was vertrokken, maar nog geen kilometer verder had de 95 1027 al een achterstand van minstens anderhalf rijtuig. De 01 voorop met de 52 achterop te duwen leek weinig moeite met de klim hier te hebben, en kwam met een prachtige pluim en veel gestamp voorbij gereden richting Klingenberg-Colmnitz en uiteindelijk Freiberg.
Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef greavy het volgende: De Parallelfahrt vertrok stipt uit het station van Tharandt nadat de RB ri. Dresden daar was vertrokken, maar nog geen kilometer verder had de 95 1027 al een achterstand van minstens anderhalf rijtuig.
Dan hou je toch iets in als machinist van die andere loc?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zou het gaan om de wijziging van 160 naar 200 km/u een aantal jaar geleden voor een aantal rijtuigen? Volgens mij hebben de rijtuigen daarna niet meer in Nederland rondgereden. Ik heb overigens nog niets gehoord over uitstel, nog altijd 'met een paar weken, met als voorwaarde dat alle train managers opgeleid zijn voor de rijtuigen'.
Zou het gaan om de wijziging van 160 naar 200 km/u een aantal jaar geleden voor een aantal rijtuigen? Volgens mij hebben de rijtuigen daarna niet meer in Nederland rondgereden. Ik heb overigens nog niets gehoord over uitstel, nog altijd 'met een paar weken, met als voorwaarde dat alle train managers opgeleid zijn voor de rijtuigen'.
Recente wijzigingen, kan me niet voorstellen dat dat gaat over paar jaar geleden..
Overzichtje ICE door DB in het kader van 25 jaar ICE.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ah thanks! Weet je misschien ook waarmee ik kan betalen? De site van de nmbs op dat punt nogal conflicterend.
Ik betaal altijd met m'n Nederlandse pinpas met Maestro, Visa en MasterCard accepteren ze ook. Normaal moet het ook met kleingeld kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat bij de automaten in Maastricht kan aangezien ik het nooit geprobeerd heb. Ik heb overigens wel al een aantal keer gehad dat ik bij de ene automaat niet kon betalen (bij perron 1/2) en bij die bij de hoofdingang wel, dus ik loop tegenwoordig dus altijd meteen naar die automaat.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 16:33:09 ]
Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende: Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Dat staat er toch? Omdat elke ICE is ontworpen met een bepaalde inzet in gedachten.
ICE 4 rijdt wat langzamer omdat harder niet nodig is, daarvoor hebben ze al de ICE 3 en Velaro D.
En de IC-Dosto's zijn ook weer langzamer omdat ze op lijnen rijden waar toch niet harder gereden kan worden.
Velaro D valt in dit overzichtje onder ICE 3 en dan BR 407.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bombardier heeft in Engeland ook zo'n geintje geflikt met Crossrail. Er werd verwacht dat er offertes zouden komen voor treinen bestaande uit 10 bakken van 20 meter lengte.
Bombardier diende een offerte in voor treinen van 9 bakken lang met een baklengte van iets meer dan 22 meter. Daarmee hebben ze uiteindelijk de aanbesteding gewonnen.
Bombardier heeft in Engeland ook zo'n geintje geflikt met Crossrail. Er werd verwacht dat er offertes zouden komen voor treinen bestaande uit 10 bakken van 20 meter lengte.
Bombardier diende een offerte in voor treinen van 9 bakken lang met een baklengte van iets meer dan 22 meter. Daarmee hebben ze uiteindelijk de aanbesteding gewonnen.
Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..
Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..
Weet nog dat er een paar jaar geleden een probleem was met de restauratiewagons die te lang waren en die werden toen alleen nog maar op specifieke trajecten ingezet. Misschien dat dat met de ICE4 ook het geval is
Ik betaal altijd met m'n Nederlandse pinpas met Maestro, Visa en MasterCard accepteren ze ook. Normaal moet het ook met kleingeld kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat bij de automaten in Maastricht kan aangezien ik het nooit geprobeerd heb. Ik heb overigens wel al een aantal keer gehad dat ik bij de ene automaat niet kon betalen (bij perron 1/2) en bij die bij de hoofdingang wel, dus ik loop tegenwoordig dus altijd meteen naar die automaat.
Thanks! Wist niet dat maestro gewoon kon. Dat was niet heel duidelijk op de nmbs site
#Confirmed Greavy is een Scheelkijker, brilletje jochie!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Ze rijden nog steeds tussen Hamburg en Köpnhagen. Maar als de tunnel er is en het traject is geëlectrificeerd weet ik niet wat er mee gaat gebeuren, maar ik vermoed dat de stellen wellicht dienst gaan doen tussen München en Zürich totdat München-Lindau is geëlectrificeerd.
Ik ben eens gaan Googlen n.a.v. je opmerking, ze zijn nogal wat van plan in die regio
Zelfde geldt voor de treindienst Berlin-Posen-Warschau. Dat zou ook omgevormd worden tot een ICE 2-uursdienst. Ik weet alleen niet of de treinverbinding tussen Berlin en Danzig blijft bestaan, waarschijnlijk komt er in de toekomst een overstap in Posen.
Deze zondag gaan de intercities met vertrek tussen 9:46u - 12:16 vanaf Enschede ook stoppen te Enschede Kennispark. Dit i.v.m. afvoer van studenten van de Batavierenrace / Vatenbierenfeest.
Zelfde geldt voor de treindienst Berlin-Posen-Warschau. Dat zou ook omgevormd worden tot een ICE 2-uursdienst. Ik weet alleen niet of de treinverbinding tussen Berlin en Danzig blijft bestaan, waarschijnlijk komt er in de toekomst een overstap in Posen.
Dat komt uit dat DB 2030 plan, daar moet je dus nog even rustig voor gaan zitten.
Op het onderstaande plaatje is het wat duidelijker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet nog dat er een paar jaar geleden een probleem was met de restauratiewagons die te lang waren en die werden toen alleen nog maar op specifieke trajecten ingezet. Misschien dat dat met de ICE4 ook het geval is
Klopt, die mochten niet meer geduwd over stations zoals Stuttgart etc, hebben toen tussen Berlijn & Amsterdam meegedraaid.
Het Oostelijk Eiland in Amsterdam (Centraal - Muiderpoort) is met de komst van de VIRM ook compleet doorgerekend doordat de VIRM veel meer horizontaal bewoog dan voorgaand materieel.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is het eigenlijk zo dat er zoveel treinen naar Basel rijden? Ik zat laatst te denken dat dat misschien wel eens de meest frequente grensovergang zou kunnen zijn die ik ken, nog frequenter dan Kopenhagen-Malmö.
Waarom is het eigenlijk zo dat er zoveel treinen naar Basel rijden? Ik zat laatst te denken dat dat misschien wel eens de meest frequente grensovergang zou kunnen zijn die ik ken, nog frequenter dan Kopenhagen-Malmö.
Treinmeneren wie kan mij uitleggen waarom ik voor een retourreis tussen Arnhem Velperpoort en Amsterdam Sloterdijk ¤33,31 betaal (tussen Velperpoort en Arnhem met Arriva) terwijl ik voor een korter traject (namelijk Arnhem centraal - Sloterdijk) ¤34,20 neer moet leggen? Die eerste reis is verder
Dat komt omdat het instaptarief dan niet opnieuw wordt berekend. Bij alle vervoerders betaal je een minimumprijs voor je reis (89 cent in stad- en streekvervoer + regionale trein, ¤2,nogwat bij NS).
Als je overstapt trein-trein en van vervoerder wisselt wordt dat tarief niet opnieuw berekend.
Op dinsdag 19 april 2016 00:47 schreef James1988 het volgende: Dat komt omdat het instaptarief dan niet opnieuw wordt berekend. Bij alle vervoerders betaal je een minimumprijs voor je reis (89 cent in stad- en streekvervoer + regionale trein, ¤2,nogwat bij NS).
Als je overstapt trein-trein en van vervoerder wisselt wordt dat tarief niet opnieuw berekend.
Dus die ¤1,09 verschil is dan als het ware 'korting' omdat ik eerst bij een vervoerder met een goedkoper instaptarief dan bij de NS ben ingestapt? Aparte constructie, verder reizen en toch minder betalen
en Posen , Poznan wel consequent blijven heren treinenfappers.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oh de 28 ook trouwens James...maar das voor een andere reden, ook in andere sectoren, en maar een deel van de vakbonden... in tegenstelling tot de 26e, dat zijn alle vakbonden
Op dinsdag 19 april 2016 11:40 schreef Ajaxfan het volgende: S&V met hun 'nieuwe' uniform die de controle doen blijft verwarrend. Dacht gisteren weer even waarom in hemelsnaam de politie de kaartcontrole deed.
Waarom doen die het eigenlijk soms? Zijn dat bepaalde risicotrajecten dan?
Op dinsdag 19 april 2016 11:40 schreef Ajaxfan het volgende: S&V met hun 'nieuwe' uniform die de controle doen blijft verwarrend. Dacht gisteren weer even waarom in hemelsnaam de politie de kaartcontrole deed.
Waarom doen die het eigenlijk soms? Zijn dat bepaalde risicotrajecten dan?
politie doet, voor zover ik weet, geen kaartcontrole. ze zijn soms in het kader van speciale acties wel aanwezig en kunnen het dan direct ter plaatse overnemen indien iemand elke medewerking blijft weigeren. ze kunnen dan ook gelijk compleet geknipt en geschoren worden in de systemen of ze eventueel nog meer open hebben staan.
Interview met de vice-president van CRRC, de grootste treinenbouwer ter wereld die nu buiten de Chinese landsgrenzen gaat zoeken en expansie naar Europa voor zich ziet: http://www.railjournal.co(...)ope.html?channel=537
Chinese treinen gaan best goed. Eind 2014 ben ik van Peking naar Pingyao en van Pingyao naar Xi'an gereden met hogesnelheidstreinen. Die gingen 250 km/u, dacht ik (ik moet ff de gps-logs erbij zoeken, al had ik niet in alle treinen even goede ontvangst...
Die treinen hadden het interieur dat in zat tussen een intercity en een stoptrein in Nederland, niet heel luxe. Wel waren het gereserveerde plekken. Misschien kunnen wij die treinen gebruiken op de HSL naar Brussel...
Ook hadden we nog twee keer een softsleeper nachttrein. Een keer een normale (van Xi'an naar Peking via de niet-HSL lijn) en een soort van HSL van Peking naar Shanghai (ging ongeveer 150 km/u).
Overigens staat morgen in de staatscourant de advertentie van de start van de inspraak voor het project Zwolle-Herfte (het stuk spoorverdubbeling + dive-under). Vanaf 21 april kun je de ontwerpkaarten en het besluit bekijken. Mede mogelijk gemaakt door Goverman
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 19 april 2016 12:59 schreef Goverman het volgende: Chinese treinen gaan best goed. Eind 2014 ben ik van Peking naar Pingyao en van Pingyao naar Xi'an gereden met hogesnelheidstreinen. Die gingen 250 km/u, dacht ik (ik moet ff de gps-logs erbij zoeken, al had ik niet in alle treinen even goede ontvangst...
Die treinen hadden het interieur dat in zat tussen een intercity en een stoptrein in Nederland, niet heel luxe. Wel waren het gereserveerde plekken. Misschien kunnen wij die treinen gebruiken op de HSL naar Brussel...
Ook hadden we nog twee keer een softsleeper nachttrein. Een keer een normale (van Xi'an naar Peking via de niet-HSL lijn) en een soort van HSL van Peking naar Shanghai (ging ongeveer 150 km/u).
Overigens staat morgen in de staatscourant de advertentie van de start van de inspraak voor het project Zwolle-Herfte (het stuk spoorverdubbeling + dive-under). Vanaf 21 april kun je de ontwerpkaarten en het besluit bekijken. Mede mogelijk gemaakt door Goverman
NS wijst erop dat treinreizigers met gesloten poortjes niet meer kunnen vergeten uit te checken en volgens het spoorbedrijf voelen reizigers zich veiliger met gesloten OV-chipkaart-poortjes.
Jullie hebben het godverdomme het zo gemaakt dat men KAN vergeten uit te checken.Dit is een slecht product goedpraten, omdat het een halfbakken systeem is moeten de poortjes maar dicht...Stelletje staatsimbecielen die dit verzonnen hebben
Jullie hebben het godverdomme het zo gemaakt dat men KAN vergeten uit te checken.Dit is een slecht product goedpraten, omdat het een halfbakken systeem is moeten de poortjes maar dicht...Stelletje staatsimbecielen die dit verzonnen hebben
Insert Duvel...Ov-Chipkaart....verwoest....enz...
Ik ervaar het zelfde. Ik vergeet uit te checken als er geen poortjes zijn
Hoe dan? Je vergeet toch ook niet je reet af te vegen nadat je hebt gescheten?
Ik heb tot dusver nooit vergeten af te vegen in de bus of trein , danwel mijn reet uit te checken, maar t is uiterst onpraktisch om met die kaart de hele tijd te moeten herinneren dat je uit moet checken danwel OF je moet uitchecken.
In Parijs moet het soms. maar dan kom je sowieso poortjes tegen, maar geen palen. Geen poortjes is gewoon niet uitchecken...
[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 19-04-2016 14:30:09 ]
Als je met de trein aankomt in Wimbledon en daar wil overstappen op de metro, dan kom je geen poortjes tegen maar wel een verdwaald paaltje. Moet je daar dan wel of niet inchecken, als je al met Oyster hebt gereisd met de trein?
In de bus is het hier tenminste duidelijk, altijd uitchecken als je uitstapt. Dat vergeet ik nooit.
Bij de trein bedenk ik me soms onderaan de trap pas dat ik boven op het perron uit had moeten checken. Op vreemde stations is het altijd een verrassing waar die paaltjes staan...
Nou gewoon, zo'n paaltje loop ik glad voorbij. Je broek optrekken zonder vegen is andere koek
Nee, dat is het niet. Net zoals een doekje over het aanrecht nadat je er op hebt staan snijden of de verwarming en de lichten uit als je naar bed gaat. Serieus. Laksheid.
Nee, dat is het niet. Net zoals een doekje over het aanrecht nadat je er op hebt staan snijden of de verwarming en de lichten uit als je naar bed gaat. Serieus. Laksheid.
Praat met mijn huisgenoten over dat laatste, my god
Op dinsdag 19 april 2016 14:43 schreef ReisT het volgende: In de bus is het hier tenminste duidelijk, altijd uitchecken als je uitstapt. Dat vergeet ik nooit.
Bij de trein bedenk ik me soms onderaan de trap pas dat ik boven op het perron uit had moeten checken. Op vreemde stations is het altijd een verrassing waar die paaltjes staan...
Nee, dat is het niet. Net zoals een doekje over het aanrecht nadat je er op hebt staan snijden of de verwarming en de lichten uit als je naar bed gaat. Serieus. Laksheid.
Daar heeft het niets mee te maken. Op één of twee mensen na zijn het hier allemaal mensen die ik redelijk hoog heb zitten qua verstandelijk vermogen. Er is er slechts één compleet mentaal geretardeerd zelfs. Daar mag je toch van verwachten dat ze met een kleine inspanning een trucje kunnen leren?
Daar heeft het niets mee te maken. Op één of twee mensen na zijn het hier allemaal mensen die ik redelijk hoog heb zitten qua verstandelijk vermogen. Er is er slechts één compleet mentaal geretardeerd zelfs. Daar mag je toch van verwachten dat ze met een kleine inspanning een trucje kunnen leren?
Het probleem is dat ik systematisch geconfronteerd wordt met poortjes en niet met paaltjes..
Toch ben/was ik vaak in blinde paniek of ik wel heb ingecheckt als de trein vertrekt. Tegenwoordig slechts bij de helft van de reizen, want Enschede heeft wel dichte poortjes
Het wordt vaak zat omgeroepen in de trein dat je niet moet vergeten uit te checken dus als je dan alvast je chipkaart in je hand neemt kun je het haast niet vergeten, zéker niet omdat je alle andere reizigers ook hoort piepen als je erlangs loopt.
Ik zou haast willen zeggen 'en je ZIET toch ook dat andere reizigers naar een paaltje lopen en uitchecken' maar als je alleen naar je foon loopt te turen zie je dat natuurlijk ook niet
Op dinsdag 19 april 2016 15:18 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, behalve als je complete wereld aan de buitenkant van je oordopjes ophoudt. Maar zulke mensen mogen ook niet fietsen van mij
Ik zou op je stemmen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op dinsdag 19 april 2016 15:18 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, behalve als je complete wereld aan de buitenkant van je oordopjes ophoudt. Maar zulke mensen mogen ook niet fietsen van mij
Op dinsdag 19 april 2016 15:21 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zou haast willen zeggen 'en je ZIET toch ook dat andere reizigers naar een paaltje lopen en uitchecken' maar als je alleen naar je foon loopt te turen zie je dat natuurlijk ook niet
Dat zijn mijn lievelingsreizigers want als zij niet uitkijken dan doe ik ook alsof ik ze niet zie. Gewoon rechtdoor blijven lopen en er tegenaan. Soms gaat die telefoon op de grond en dan kijken ze heel beteuterd. KIJK DAN WAAR JE LOOPT STOM VARKEN.
Nog irritanter dan boven/onderaan de (rol)trap stil blijven staan om je te oriënteren. Loop ff die drie stappen door joh flupkut.
Kijk er meldt zich nog iemand voor het clubje wat ik eerder noemde
Je moet een roltrap toch af en op? Op een plek waar je niet naar links of rechts kan? DAT stuk staan mensen fucking vaak stil en gaan dan om zich heen kijken. Die staan dus al stil op een stuk wat niet meer beweegt. Je snapt dat een roltrap een keer ophoudt eah?
boven of onderaan een roltrap stil blijven staan is gewoon vragen om een beukert. Maar vaak zijn het van die kutbejaardes met zo'n gebloemd boodschappentasje op wieltjes die in de afgelopen tweehonderd jaar blijkbaar niets geleerd hebben. Zo jammer allemaal weer.
Kijk er meldt zich nog iemand voor het clubje wat ik eerder noemde
Je moet een roltrap toch af en op? Op een plek waar je niet naar links of rechts kan? DAT stuk staan mensen fucking vaak stil en gaan dan om zich heen kijken. Die staan dus al stil op een stuk wat niet meer beweegt. Je snapt dat een roltrap een keer ophoudt eah?
Of langzamer weglopen dan de roltrap je uitspuugt....
Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef Dr_Flash het volgende: eigenlijk moet je gewoon een dag lang op Utrecht Centraal al die mensen die dat doen aan de kant beuken.
Beter beuk je ze van het perron af.
Net als mensen die 'rechts staan, links gaan' niet begrijpen. Ga gvd rechts staan als je geen zins van plan bent je te bewegen.
Hier is een lijstje van reizigers die ik haat. · Vouwfietserts · Mensen die je niet laten uitstappen · Roltrapblokkeerders · Mensen die op je kortingskaart mee willen · Mensen die achter je meeglippen door het poortje · Appel-eters · Bellerts en schreeuwerts · Dat degene die naast je zit stoïcijns blijft zitten op zijn foon te staren terwijl jij al duidelijk aanstalten aan het maken bent om uit te gaan stappen · Zwervers · Conducteurs die standaard hun riedeltje opdreunen inclusief 'korte stop' terwijl je tien minuten gaat wortel staan schieten · KPK-Huishoudbeursvolk
Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef Prins_Pils het volgende: Hier is een lijstje van reizigers die ik haat. · Vouwfietserts · Mensen die je niet laten uitstappen · Roltrapblokkeerders · Mensen die op je kortingskaart mee willen · Mensen die achter je meeglippen door het poortje · Appel-eters · Bellerts en schreeuwerts · Dat degene die naast je zit stoïcijns blijft zitten op zijn foon te staren terwijl jij al duidelijk aanstalten aan het maken bent om uit te gaan stappen · Zwervers · Conducteurs die standaard hun riedeltje opdreunen inclusief 'korte stop' terwijl je tien minuten gaat wortel staan schieten · KPK-Huishoudbeursvolk
Dan sla je nog meer dan de helft over, misschien is een lijstje wie er wel naast je wil hebben wel handiger?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bellende mensen enzo, tja, ik kom nou niet echt bepaald voor mijn rust in de trein. Etende mensen ook; Hebbie honger? Mooi, eet smakelijk. De enige keren dat ik het niet echt op prijs kan stellen is als ik zelf honger heb.
Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bellende mensen enzo, tja, ik kom nou niet echt bepaald voor mijn rust in de trein. Etende mensen ook; Hebbie honger? Mooi, eet smakelijk. De enige keren dat ik het niet echt op prijs kan stellen is als ik zelf honger heb.
Ja, op de boterham met pindakaas op de vroege ochtend na dan